Neequote:Op dinsdag 29 december 2009 18:57 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De prijzen zijn dan ook gewoon niet normaal. Ik snap niet dat de overheid de HSL zo laat misbruiken.
30 is nog best veel.. Hoeveel blijven er over als je de zakenmensen boven de 40, in een strak pak + matchende stropdas, niet meetelt?quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Trein zaten ongeveer 30 mensen inVoor iets wat 500 kan hebben
![]()
Oja, hoogste snelheid op de HSL was 166 km/h (ongeveer 4 seconden)
Euj, ik heb ook een keer een zakenrit gemaakt, gewoon in spijkerbroek!quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
30 is nog best veel.. Hoeveel blijven er over als je de zakenmensen boven de 40, in een strak pak + matchende stropdas, niet meetelt?
Je bent ook geen 40+.quote:Op dinsdag 29 december 2009 20:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Euj, ik heb ook een keer een zakenrit gemaakt, gewoon in spijkerbroek!
Als ik die er af trek, kwam ik niet boven de 15 uit..quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
30 is nog best veel.. Hoeveel blijven er over als je de zakenmensen boven de 40, in een strak pak + matchende stropdas, niet meetelt?
Dat heb ik al van een aantal Hispeed-medewerkers gehoord ja, en ik ben het met ze eens. Een tijdje terug heb ik eens een groffe berekening gemaakt van hoeveel Fyra NS Hispeed op dit moment per maand kost aan operationele kosten alleen al - de kosten voor het exclusieve gebruik van de HSL-Zuid zitten daar nog niet bij.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:47 schreef greavy het volgende:
[..]
Nog met zo'n conducteur (treinmanager (?)) gesproken, die vond dat het een mislukt plan was van NS HiSpeed, omdat er veel te weinig mensen gebruik maken.. Hij snapte ook niet dat NS HiSpeed ermee door ging, met een enorm verlies leidend product, want de rit is zowat duurder dan het onbrengt![]()
Volgens hem gebeurt het regelmatig dat je met 10 mensen blij moet zijn in de trein..
+ onterechte staatssteun van enkele miljoenen natuurlijk..quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:54 schreef James1988 het volgende:
Ze maken echt dik verlies op dit moment, dat is duidelijk. De inkomsten komen dus of van Thalys, IC Berlijn en IC Brussel, of ze krijgen een flinke sloot geld van NSR.
ICE maakt ook al verlies.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat heb ik al van een aantal Hispeed-medewerkers gehoord ja, en ik ben het met ze eens. Een tijdje terug heb ik eens een groffe berekening gemaakt van hoeveel Fyra NS Hispeed op dit moment per maand kost aan operationele kosten alleen al - de kosten voor het exclusieve gebruik van de HSL-Zuid zitten daar nog niet bij.
Ze maken echt dik verlies op dit moment, dat is duidelijk. De inkomsten komen dus of van Thalys, IC Berlijn en IC Brussel, of ze krijgen een flinke sloot geld van NSR.
Grapjasquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:09 schreef Ascendancy het volgende:
De beneluxtrein is na Dordrecht ook behoorlijk leeg.
Noem me een grapjas, maar die richting antwerpen zit nooit echt vol.quote:
Sorry hoor, maar dat is dus niet waarquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:17 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Noem me een grapjas, maar die richting antwerpen zit nooit echt vol.
Das raar, ik zit regelmatig in die trein, en ik zit altijd zonder iemand naast me, wel tot roosendaal/dordrecht.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dat is dus niet waar. Tussen Roosendaal en Antwerpen kun je nog net staan. Als je geluk hebt.
IC Berlijn komt niet langs Arnhem toch?quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:09 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De IC berlijn, zit die vol na arnhem?
Oh, my badquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:24 schreef Peter het volgende:
[..]
IC Berlijn komt niet langs Arnhem toch?
A'dam-Utrecht-Amersfoort-Deventer-Hengelo-Bad-Bentheim --- Berlijn toch?
Die rijdt maar 4 a 5x per dag en rijdt in NL als intercity, dus vol genoeg.
Waarom ook niet?quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:58 schreef RubenK het volgende:
Wie heeft er zin om donderdag een rondje te doen?
Binnen Nederland gaat het volgens mij naar NSR (aangezien het een gewone IC is). Alleen voor de grensoverschrijdende kaartjes krijgt NS Hispeed geld, en ook alleen maar als het via NSHispeed.nl is gekocht volgens mij.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:26 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Oh, my bad![]()
Maar het hispeed gedeelde begint toch pas na hengelo. Daarvoor is het gewoon een intercity. En van die paar treinen voor binnen NL kan een bedrijf niet leven.
Laatste dag studenten ovquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:40 schreef greavy het volgende:
[..]
Waarom ook niet?
ALS we het doorzetten, waar ik wel vanuit ga, moeten we wel rond 7 u / 8 uur op eindbestemming 's avonds zijn, want treinen rijden tot ongeveer 8 uur. Liefst dan ook in de ochtend ergens beginnen, zodat je een hele tijd vrij hebt.
Hoe reis je? Met een dagkaart of je studenten ov of wat ?
Ik reis met een dagkaart![]()
En dan nog, om een goede reis te kunnen plannen, waar kom je vandaan, en waar wil je sowieso langs?
Je zal wss wel aan en afvoer hebben, om op een plek te komen waar je elkaar opzoekt (bijv. Utrecht ofzo)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |