abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76190617
In navolging van OVNL ook hier het beste voor Fles! Beterschap!!

Tevens tvp:


Tussen Hilversum en Amersfoort zijn nog enkele dienstwoningen te vinden, welke in een ver verleden dienden als woning en werkplek voor de baanwachter cq overwegwachter (Duits: Schrankenwärter). In dienstwoning 33 werd tot 1959, toen het automatisch blokstelsel werd ingevoerd, blokpost Q gehuisvest. In een nog verder verleden lag hier tevens nog een stationnetje, namelijk de halte Zwarteweg. Vanaf de opening van de spoorlijn op 10 juni 1874 tot 1898 stopten hier met enige regelmaat treinen. Anno 2009 is baanwachtershuisje gerenoveerd en bewoond, maar van de halte is niets meer te zien. ERS 6611 (een van de twee nog in originele ERS-bestickerde class66'en) passeert met een goed beladen trein 42375 de voormalige dienstwoning 33 enkele kilometers buiten Hilversum in een nog redelijk sneeuwwitte omgeving. De dienstwoning staat in de provincie Noord-Holland, uw fotograaf in de provincie Utrecht. De Albert Schweitzerweg, welke het spoor door middel van de overweg kruist, is de provinciegrens. Dinsdag 29 december 2009
  dinsdag 29 december 2009 @ 19:27:32 #52
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76191695
Mooie plaat Zug!
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:57 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

De prijzen zijn dan ook gewoon niet normaal. Ik snap niet dat de overheid de HSL zo laat misbruiken.
Nee
Welke idioot gaat ¤7,40 voor een toeslag betalen?
Ik voor deze keer.. Meestal normale IC
En met die geringe snelheidswinst
Er is wel degelijk 1 voordeel aan de FYRA: Je hebt altijd genoeg keuze voor zitplekken
pi_76191954
Als ik iedere dag die rit moest maken en mijn baas zei, ik geef je wel een toeslagkaart, dan zou ik zeggen, geef me het geld, dan sta ik wel gewoon op tijd op.
Het erge is, dat de overheid geld wilde zien. En dus moet een overheidsbedrijf een te hoog bedrag neerleggen wat het vervolgens heus niet vanzelf terugverdient.
Erg gemengde belangen. De overheid doet een prestigeproject wat treinreizen moet stimuleren en vervolgens wordt het te duur door onkunde van de overheid en wordt het hele nut teniet gedaan.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76192053
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:01 schreef greavy het volgende:

[..]

Trein zaten ongeveer 30 mensen in Voor iets wat 500 kan hebben
Oja, hoogste snelheid op de HSL was 166 km/h (ongeveer 4 seconden)
30 is nog best veel.. Hoeveel blijven er over als je de zakenmensen boven de 40, in een strak pak + matchende stropdas, niet meetelt?
  dinsdag 29 december 2009 @ 20:11:04 #55
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76193502
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:36 schreef Ireyon het volgende:

[..]

30 is nog best veel.. Hoeveel blijven er over als je de zakenmensen boven de 40, in een strak pak + matchende stropdas, niet meetelt?
Euj, ik heb ook een keer een zakenrit gemaakt, gewoon in spijkerbroek!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 29 december 2009 @ 20:28:39 #56
136283 knars
Teethgrinder
pi_76194315
Ik stond vanmorgen op de tramhalte in de Intertoys en zag daar dit spel liggen:

Zag er wel erg grappig uit. Voor iedereen die denkt het beter te kunnen dan de huidige vingerverfbrigade!

recensie:
http://www.bordspel.com/artikel/koplopers.html
pi_76194892
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 20:11 schreef Duvel het volgende:

[..]

Euj, ik heb ook een keer een zakenrit gemaakt, gewoon in spijkerbroek!
Je bent ook geen 40+.
Hij bedoeld de dure zakenlui, die het zich goed kunnen veroorloven duur te reizen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 29 december 2009 @ 21:47:13 #58
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76197651
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:36 schreef Ireyon het volgende:

[..]

30 is nog best veel.. Hoeveel blijven er over als je de zakenmensen boven de 40, in een strak pak + matchende stropdas, niet meetelt?
Als ik die er af trek, kwam ik niet boven de 15 uit..
Had een overzichtje in me kladblok gemaakt met ongevere leeftijden:

< 18 jaar: 1 (ik)
18 - 21: 0
21 - 27: 2
27 - 35: 5
35 - 45: 14
hoger dan 45: 5

Zoiets had ik het geschat.
Nog met zo'n conducteur (treinmanager (?)) gesproken, die vond dat het een mislukt plan was van NS HiSpeed, omdat er veel te weinig mensen gebruik maken.. Hij snapte ook niet dat NS HiSpeed ermee door ging, met een enorm verlies leidend product, want de rit is zowat duurder dan het onbrengt
Volgens hem gebeurt het regelmatig dat je met 10 mensen blij moet zijn in de trein..
pi_76197688
Oeh,
Vanaf morgen weer ellende met de treinen?
  dinsdag 29 december 2009 @ 21:54:09 #60
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76197989
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:47 schreef greavy het volgende:

[..]
Nog met zo'n conducteur (treinmanager (?)) gesproken, die vond dat het een mislukt plan was van NS HiSpeed, omdat er veel te weinig mensen gebruik maken.. Hij snapte ook niet dat NS HiSpeed ermee door ging, met een enorm verlies leidend product, want de rit is zowat duurder dan het onbrengt
Volgens hem gebeurt het regelmatig dat je met 10 mensen blij moet zijn in de trein..
Dat heb ik al van een aantal Hispeed-medewerkers gehoord ja, en ik ben het met ze eens. Een tijdje terug heb ik eens een groffe berekening gemaakt van hoeveel Fyra NS Hispeed op dit moment per maand kost aan operationele kosten alleen al - de kosten voor het exclusieve gebruik van de HSL-Zuid zitten daar nog niet bij.

Ze maken echt dik verlies op dit moment, dat is duidelijk. De inkomsten komen dus of van Thalys, IC Berlijn en IC Brussel, of ze krijgen een flinke sloot geld van NSR.
pi_76198226
Wie heeft er zin om donderdag een rondje te doen?
pi_76198596
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:54 schreef James1988 het volgende:
Ze maken echt dik verlies op dit moment, dat is duidelijk. De inkomsten komen dus of van Thalys, IC Berlijn en IC Brussel, of ze krijgen een flinke sloot geld van NSR.
+ onterechte staatssteun van enkele miljoenen natuurlijk..
pi_76198685
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:54 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat heb ik al van een aantal Hispeed-medewerkers gehoord ja, en ik ben het met ze eens. Een tijdje terug heb ik eens een groffe berekening gemaakt van hoeveel Fyra NS Hispeed op dit moment per maand kost aan operationele kosten alleen al - de kosten voor het exclusieve gebruik van de HSL-Zuid zitten daar nog niet bij.

Ze maken echt dik verlies op dit moment, dat is duidelijk. De inkomsten komen dus of van Thalys, IC Berlijn en IC Brussel, of ze krijgen een flinke sloot geld van NSR.
ICE maakt ook al verlies.
De beneluxtrein is na Dordrecht ook behoorlijk leeg.
De thalys zal wel veel moeten vergoeden op dit moment. Voor de rest is die wel best druk.
De IC berlijn, zit die vol na arnhem?

Ik vind het belachelijk dat de overheid iedereen in een aanbesteding weigerde omdat het te weinig opleverde en vervolgens voor een kleiner product(niet doortrekken fyra naar eindhoven) met een hogere prijs heeft gekozen. Zo moet er alleen maar meer belastinggeld in waardoor er netto meer geld verloren gaat. Ik reis liever om naar amsterdam dan voor een retour 15 euro meer te betalen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76198880
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:09 schreef Ascendancy het volgende:

De beneluxtrein is na Dordrecht ook behoorlijk leeg.
Grapjas
pi_76199103
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:13 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Grapjas
Noem me een grapjas, maar die richting antwerpen zit nooit echt vol.

Weet iemand overigens waarom nshispeed.nl het bestaan van ritten naar polen ontkent?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76199159
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:17 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Noem me een grapjas, maar die richting antwerpen zit nooit echt vol.

Sorry hoor, maar dat is dus niet waar . Tussen Roosendaal en Antwerpen kun je nog net staan. Als je geluk hebt.
pi_76199254
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:18 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dat is dus niet waar . Tussen Roosendaal en Antwerpen kun je nog net staan. Als je geluk hebt.
Das raar, ik zit regelmatig in die trein, en ik zit altijd zonder iemand naast me, wel tot roosendaal/dordrecht.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76199423
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:09 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

De IC berlijn, zit die vol na arnhem?
IC Berlijn komt niet langs Arnhem toch?
A'dam-Utrecht-Amersfoort-Deventer-Hengelo-Bad-Bentheim --- Berlijn toch?
Die rijdt maar 4 a 5x per dag en rijdt in NL als intercity, dus vol genoeg.
dag
pi_76199534
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:24 schreef Peter het volgende:

[..]

IC Berlijn komt niet langs Arnhem toch?
A'dam-Utrecht-Amersfoort-Deventer-Hengelo-Bad-Bentheim --- Berlijn toch?
Die rijdt maar 4 a 5x per dag en rijdt in NL als intercity, dus vol genoeg.
Oh, my bad
Maar het hispeed gedeelde begint toch pas na hengelo. Daarvoor is het gewoon een intercity. En van die paar treinen voor binnen NL kan een bedrijf niet leven.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Sport dinsdag 29 december 2009 @ 22:31:22 #70
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76199762
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:40:55 #71
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76200317
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:58 schreef RubenK het volgende:
Wie heeft er zin om donderdag een rondje te doen?
Waarom ook niet?
ALS we het doorzetten, waar ik wel vanuit ga, moeten we wel rond 7 u / 8 uur op eindbestemming 's avonds zijn, want treinen rijden tot ongeveer 8 uur. Liefst dan ook in de ochtend ergens beginnen, zodat je een hele tijd vrij hebt.

Hoe reis je? Met een dagkaart of je studenten ov of wat ?
Ik reis met een dagkaart

En dan nog, om een goede reis te kunnen plannen, waar kom je vandaan, en waar wil je sowieso langs?
Je zal wss wel aan en afvoer hebben, om op een plek te komen waar je elkaar opzoekt (bijv. Utrecht ofzo)
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:44:43 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76200520
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:26 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Oh, my bad
Maar het hispeed gedeelde begint toch pas na hengelo. Daarvoor is het gewoon een intercity. En van die paar treinen voor binnen NL kan een bedrijf niet leven.
Binnen Nederland gaat het volgens mij naar NSR (aangezien het een gewone IC is). Alleen voor de grensoverschrijdende kaartjes krijgt NS Hispeed geld, en ook alleen maar als het via NSHispeed.nl is gekocht volgens mij.

Evenzogoed zit die trein altijd prima vol, dus zullen er best wel wat uitkomsten uit voortvloeien.
pi_76201231
ik wil ook dat koploper spel
pi_76201307
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:40 schreef greavy het volgende:

[..]

Waarom ook niet?
ALS we het doorzetten, waar ik wel vanuit ga, moeten we wel rond 7 u / 8 uur op eindbestemming 's avonds zijn, want treinen rijden tot ongeveer 8 uur. Liefst dan ook in de ochtend ergens beginnen, zodat je een hele tijd vrij hebt.

Hoe reis je? Met een dagkaart of je studenten ov of wat ?
Ik reis met een dagkaart

En dan nog, om een goede reis te kunnen plannen, waar kom je vandaan, en waar wil je sowieso langs?
Je zal wss wel aan en afvoer hebben, om op een plek te komen waar je elkaar opzoekt (bijv. Utrecht ofzo)
Laatste dag studenten ov Ik kom uit alkmaar en moet daar 's avonds ook weer terug zijn. Als je nog met 128 euro wil smijten dan misschien amsterdam - brussel - amsterdam met de thalys, lekker 300km/h (voor zover dat werkt dan ). 10:16 weg uit amsterdam, 15:43 weer terug
  dinsdag 29 december 2009 @ 23:32:13 #75
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_76203054


Hmmm, grote tafel zeg ineens op zo'n ICM plek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')