Ja, het mag natuurlijk niet, en wat dat betreft heeft NS natuurlijk wel een punt. Eerlijk is eerlijk.quote:
Waarom?quote:Op maandag 4 januari 2010 13:50 schreef Duvel het volgende:
Dat is natuurlijk veel en veel te kort door de bocht.
Waarschuwing: Deze man is klantgericht. Bij slecht weer per direct met verlof sturen, anders zouden klanten zomaar vervoert kunnen wordenquote:Op maandag 4 januari 2010 13:55 schreef Guppyfriend het volgende:
Het is alleen wel heel koud om de goede man meteen te schorsen. Zeker wanneer hij de afgelopen 10 jaar van onbesproken gedrag is geweest. Ik zou dan eerder een dikke vette waarschuwing het dossier laten plaatsen, zodat een eerstvolgende overtreding van de regels wel fataal wordt.
De vergelijking met een auto gaat totaal niet op, en machinisten kunnen niet zien wat ze de komende kilometers voor hun kiezen krijgen. Dus ga je te kort door de bocht.quote:Op maandag 4 januari 2010 13:56 schreef Cothen het volgende:
[..]
Waarom?
Zelfs als machinisten wél wegbekend zijn, zien ze nog seinen over het hoofd...
Als de machinist in de cabine kan zien wat hij de komende kilometers voor zijn kiezen krijgt kan dat hele wegbekend maken de prullenbak in.
quote:Op maandag 4 januari 2010 13:58 schreef Cothen het volgende:
[..]
Waarschuwing: Deze man is klantgericht. Bij slecht weer per direct met verlof sturen, anders zouden klanten zomaar vervoert kunnen worden
Met de huidige techniek moet daar best wel iets op te verzinnen zijn, een tomtom voor de trein bijvoorbeeld.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:01 schreef Duvel het volgende:
De vergelijking met een auto gaat totaal niet op, en machinisten kunnen niet zien wat ze de komende kilometers voor hun kiezen krijgen. Dus ga je te kort door de bocht.
ETCS minimaal Level 2 ( http://nl.wikipedia.org/wiki/European_Train_Control_System )quote:Op maandag 4 januari 2010 14:15 schreef Cothen het volgende:
[..]
Met de huidige techniek moet daar best wel iets op te verzinnen zijn, een tomtom voor de trein bijvoorbeeld.
Of een radar.
Laat de machinist dan gewoon weg.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:15 schreef Cothen het volgende:
[..]
Met de huidige techniek moet daar best wel iets op te verzinnen zijn, een tomtom voor de trein bijvoorbeeld.
Of een radar.
Nou, die seinen zijn toch prima weg te vangen door een computer?quote:Op maandag 4 januari 2010 15:25 schreef Peter het volgende:
[..]
Als er maar zo'n goede koeienvanger voorop zit..
Ja, maar als er een koe op het spoor staat heb je wel een koeienvanger nodigquote:Op maandag 4 januari 2010 15:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nou, die seinen zijn toch prima weg te vangen door een computer?
Het is toch een stad met 125.000 inwoners, het zou gewoon in elk ander land een intercity station zijn. Ongeacht tram en metroverbindingen. Er zal best wel wat achter zitten, en die intercity naar enschede en groningen etc hoeven ook niet perse te stoppen van mij, alleen die IC utrecht - den haag vv zal wel handig zijn (A).quote:Op maandag 4 januari 2010 10:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waarom? Een groot deel van de Zoetermeerders gaat naar Den Haag, die zullen RandstadRail verkiezen boven de trein. Mensen die de andere kant op moeten hebben een prima overstap op station Gouda. Ik vind het dus best begrijpelijk dat er geen ic stopt op station Zoetermeer.
ICK kan ookquote:Op maandag 4 januari 2010 15:37 schreef KapiteinT het volgende:
Ik hoorde vanochtend van een vriend dat er zelfs ICL's van stal zijn gehaald voor de IC Zwolle - Roosendaal. Althans, hij had het over Duitse rijtuigen met aan beide kanten een locomotief. Lijkt mij ICL dus.
Maar de ICK is toch ook nog wel goed? .. zonde om het te slopen dan!quote:Op maandag 4 januari 2010 16:41 schreef James1988 het volgende:
ICL is nieuwe dan ICK. Vandaar dat NS het ICL ook leaset terwijl ze ICK hebben gekocht... ICK wordt gesloopt als er geen koper voor komt.
ICK's zitten heerlijkquote:Op maandag 4 januari 2010 17:35 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Maar de ICK is toch ook nog wel goed? .. zonde om het te slopen dan!
Inderdaad, laat maar komen in de 3600quote:
Rotterdam Alexander stopt in de gemeente Prins Alexander, hier wonen misschien "maar" 89.225 inwoners maar er staan een shitload aan scholen en bedrijven rondom dit station, ik kom op beide stations regelmatig en kan je vertellen dat station Rotterdam Alexander vele malen drukker is dan station Zoetermeer. Overigens sluiten de metro en bus hier goed aan op de trein, wat je in Zoetermeer natuurlijk ook hebt maar ik betwijfel of het daar evenveel gebruikt word.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:07 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
En die serie die in Rotterdam begint stopt in alexander, dat is dan bijna net zo nutteloos.
quote:Op maandag 4 januari 2010 17:52 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Rotterdam Alexander stopt in de gemeente Prins Alexander,
I know, vergeten op te schrijven, sorry.quote:Op maandag 4 januari 2010 17:57 schreef Cothen het volgende:
[..]DEELgemeente Prins Alexander, gewoon gemeente Rotterdam dus.
Maar dat is gewoon belachelijkquote:Op maandag 4 januari 2010 17:57 schreef Cothen het volgende:
[..]
Amsterdam maakt het nog veel bonter, daar stoppen ook intercities bij:
Amsterdam Centraal
Amsterdam Bijlmer Arena
Amsterdam Sloterdijk
Amsterdam Zuid
Amsterdam Muiderpoort
Duivendrecht
Terwijl de metro er gewoon naast rijden om het lekker overzichtelijkhouden stopt lang niet elke intercity op elk station
In Zoetermeer heeft men bedacht om een snelweg aan te leggen tussen het perron van de NS en het perron van de randstadrail (voormalige Zoetermeer Stadslijn)quote:Op maandag 4 januari 2010 17:52 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
wat je in Zoetermeer natuurlijk ook hebt maar ik betwijfel of het daar evenveel gebruikt word.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |