abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 december 2009 @ 22:28:51 #152
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76278906
quote:
IJzel hindert treinverkeer in Duitsland
31-12-2009 13:23

BERLIJN (ANP/DPA) – Nederlanders die op oudejaarsdag richting Berlijn willen reizen per trein, moeten rekening houden met forse vertragingen. Tussen Hengelo en Bad Bentheim in Duitsland is geen treinverkeer mogelijk als gevolg van ijzel. Reizigers worden met bussen vervoerd.

Ook de treinen tussen Hamburg en Keulen, via Bremen en Osnabrück, en die tussen Berlijn en Stuttgart hebben flinke vertragingen. „Voor ijzel is men niet immuun", zei een woordvoerder van de Duitse spoorwegen.

Kort voor kerst werden de Duitse spoorwegen al met grote problemen geconfronteerd op het traject tussen Berlijn en München. Vooral de allernieuwste ICE–treinen bleken slecht tegen de zware sneeuwval bestand te zijn.
bron: refdag.nl
pi_76278931
Hopelijk rijdt alles morgen in het zuiden...
  donderdag 31 december 2009 @ 22:35:58 #154
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76279016
Heb de plan T lijst even bijgewerkt. met de afvoering van de 512 (plan T)
Van de 10 rijvaardige stellen zijn er nu 8 in de omloop. 1 stel is defect, en 1 heeft een verlopen verlengingstermijn.
pi_76279092
Van de week nog in plan T gezeten als intercity naar den helder
pi_76279519
Sterkte Dr_Flash! Als enthousiast lezer van de treintopics ben ik geschrokken. Hopelijk kom je er weer bovenop!

Voor iedereen het beste voor 2010!
  vrijdag 1 januari 2010 @ 01:37:19 #157
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_76281901
Allemaal een HAPPY NEW YEAR !!!!! en natuurlijk vooral Dr Flash een Gezond 2010 !!!!!!
(en de rest uiteraard ook )
Same shit, different day
SC hopper present
pi_76281907
pi_76283670
Beste wensen allemaal!
  vrijdag 1 januari 2010 @ 13:45:11 #160
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76289742
Vanavond rijden er weer 2 treinen naar wintersport gebieden.
Om 19:40 en 20:11 vertrekken deze treinen vanaf Utrecht Centraal.

Meer informatie op alpenexpres.nl
Kies dan voor Oostenrijk.

Is het het waard om er heen te gaan? Voor het op de foto zetten dus.
pi_76294430
quote:
De baanvaksnelheid blijft 100 km/h, maar door snellere wissels bij Doetinchem en Wehl kan op delen van het traject sneller worden gereden. Bijlage 4 (vanaf pagina 64) van het ontwerp geluidsaneringsprogramma
‘Performanceverbetering Zevenaar-Winterswijk’, dat te downloaden is vanaf die website, geeft wel een aardig beeld van de oude en nieuwe situatie.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 17:00:00 #162
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_76295603
Beste wensen!
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  vrijdag 1 januari 2010 @ 18:04:09 #163
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_76297580
Net DDAR als IC Schiphol - Ehv. Best wel balen. Een uur in zo'n ding moeten zitten.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_76298486
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen ICL en ICR?
  vrijdag 1 januari 2010 @ 18:34:51 #165
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76298589
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 18:31 schreef Yreal het volgende:
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen ICL en ICR?
ICL -> gehuurde rijtuigen van DB.
ICR -> door NS aangeschafte IC-rijtuigen.
pi_76298835
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 18:34 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

ICL -> gehuurde rijtuigen van DB.
ICR -> door NS aangeschafte IC-rijtuigen.
op plaatjes ziet het er vrij hetzelfde uit

Oja even deze



lolwut
pi_76298990
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 18:34 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

ICL -> gehuurde rijtuigen van DB.
ICR -> door NS aangeschafte IC-rijtuigen.
ICL: oude Duitse meuk met een IC- jasje.
ICR: Nedelandse rijtuigen van de jaren '80, gebaseerd op ICM (koplopers). Inmiddels is alles gereviseerd en gemoderniseerd en zijn een aantal rijtuigen voorzien van een stuurstand. De beneluxrijtuigen vallen ook onder deze serie, maar die zijn vrijwel allemaal omgebouwd voor de huidige fyra treinen.
So we just called him Fred too
pi_76299080
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 18:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

op plaatjes ziet het er vrij hetzelfde uit

Weet je het zeker dat je het over ICR hebt? De enige oveereenkomst qua uiterlijk is de gele en blauwe kleurstelling.
So we just called him Fred too
  vrijdag 1 januari 2010 @ 19:02:46 #169
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76299336
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 18:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

op plaatjes ziet het er vrij hetzelfde uit
ICR (InterCityRijtuig)
Kenmerken:
- 2 deuren die open gaan
- ICR is opgeknapt, en nu onder de naam ICRm.
- Geel/Blauwe beschildering OF de NS HiSpeed kleuren voor de ICBrussen en FYRA.

Inzet
ICRm word tegenwoordig nog maar op 5 series ingezet:
1000: De FYRA, 1900, 3500, 3600 en 9200: ICBrussel.
.
ICK (InterCity Korte termijn)
Kenmerken:
- 1 klapdeur voor het uitstappen.
- Geel/blauwe beschildering
- Looppad waar coupés aanzitten. Deze kunnen dicht met een schuifdeur.
- Veel problemen met deuren; Deuren konden vaak open tijdens rijden.

Inzet:
- Worden niet meer ingezet sinds april 2009.
- Staan in Nijmegen aan de kant op het emplacement.

ICL (InterCityLease)
Kenmerken:
- 1 klapdeur voor het uitstappen
- Eerst in de Duitse Wit + Blauwe InterRegio / Rood + Witte Intercity kleurstellingen rondgereden
- Later overgeschilderd naar NS kleuren.
ICL heeft 1 (één) deur. Hetzelfde als ICK.

Inzet:
- Worden niet meer ingezet sinds begin 2009
- Staan opgesteld op Rangeerterrein Dijksgracht te Amsterdam.
De kleur op die foto is een originele kleur, ze rijden (reden ??) ook met NS kleuren (Geel/Blauw) rond.

[ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 01-01-2010 19:29:20 ]
pi_76299820
wat ik me afvraag.. wanneer krijgt Nijmegen-Lent nou een x een écht treinstation (dus zonder bushokjes en steigers)? Of gaat deze er niet meer komen (gezien de informatie van Stationsweb)?
pi_76299830
vind het van buiten niet zo heel verschillend

En achja, ICK, dat waren nog eens trainen
  vrijdag 1 januari 2010 @ 19:36:57 #172
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76300161
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 19:20 schreef Yreal het volgende:
vind het van buiten niet zo heel verschillend

En achja, ICK, dat waren nog eens trainen
ICR lijkt niet op ICL/ICK qua deuren.
ICL en ICK lijken enorm op elkaar.
Heb tevens even mijn post bijgewerkt met nieuwere informatie

==========
Er staat een Extra Trein gepland, met Internationale bestemming van 19:40 en 20:11 in Utrecht.
Deze trein rijd via Den Bosch en Venlo.
Dit is een Wintersport-trein, oftewel de Alpen Expres.
Meer informatie op Alpen Expres website.
AV Utrecht Centraal:
quote:
19:40 Koeln H 9 s-Hertogenbosch, Venlo INT , Extra trein
quote:
20:11 Koeln H 9 s-Hertogenbosch, Venlo INT , Extra trein
Beide treinen vertrekken van Spoor 9

In Den Bosch vertrekken de treinen om 20.11 a 20.15 en 20.40 a 20.47.
De eerste trein staat op 20.19 op Vertrek te Den Bosch.
quote:
20:19 Koeln H 1B Venlo INT , Extra trein
20:47 Koeln H 1B Venlo INT , Extra trein
Vertrektijden Venlo zijn 21.19 a 21.35 en 21.46 a 21.59.
AV van Venlo:
quote:
21:35 Koeln H INT , Extra trein
21:59 Koeln H INT , Extra trein
Volgende week rijd de Alpen Expres ook, maar met andere (verwachtte) tijden. Namelijk:
Utrecht CS: 20.11 en 20.40
Den Bosch: 20.40 a 20.47 en 21.13 a 21.21.
Venlo: 21.45 a 21.59 en 22.23 a 22.34

Volgende week ben ik zeker van de partij, om dit op de foto te zetten, en van de zeer goede sfeer te kunnen genieten van de vakantiegangers.
Er word met verschillend materieel gereden. Het is zeker de moeite om een kijkje te nemen.
Dus: Hou je van treinen? Misschien dat je tijd over hebt om dit een keer te kunnen zien?

[ Bericht 12% gewijzigd door greavy op 01-01-2010 21:18:09 ]
pi_76301242
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 19:36 schreef greavy het volgende:

[..]

Vertrektijden Den Bosch zijn 21.19 a 21.35 en 21.46 a 21.59.

Volgende week rijd de Alpen Expres ook, maar met andere (verwachtte) tijden. Namelijk:
Utrecht CS: 20.11 en 20.40
Den Bosch: 20.40 a 20.47 en 21.13 a 21.21.
Venlo: 21.45 a 21.59 en 22.23 a 22.34

Volgende week ben ik zeker van de partij, om dit op de foto te zetten, en van de zeer goede sfeer te kunnen genieten van de vakantiegangers.
Er word met verschillend materieel gereden. Het is zeker de moeite om een kijkje te nemen.
Dus: Hou je van treinen? Misschien dat je tijd over hebt om dit een keer te kunnen zien?
is dat op vrijdag?
  vrijdag 1 januari 2010 @ 20:22:54 #174
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76301534
Ja, op vrijdag avond.
Ik ben van plan om dan naar Utrecht te gaan. Daar staan ze het langst namelijk.
pi_76301767
Welke vervoerder rijdt die treinen eigenlijk in NL?
nsr? rn? acts?
So we just called him Fred too
pi_76302443
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 20:22 schreef greavy het volgende:
Ja, op vrijdag avond.
Ik ben van plan om dan naar Utrecht te gaan. Daar staan ze het langst namelijk.
I'm in
pi_76302616
Ohw tvptje weer ff beste wensen nog
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 20:56:07 #178
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76302766
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 20:30 schreef Cothen het volgende:
Welke vervoerder rijdt die treinen eigenlijk in NL?
nsr? rn? acts?
Er word volgens mij door NS in Nederland gereden. Er is aantal keer gereden met een 1600, 1700 of 1800 e-loc.

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 01-01-2010 21:16:25 ]
pi_76303139
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 20:56 schreef greavy het volgende:

[..]

Er word volgens mij door NS in Nederland gereden. Er is aantal keer gereden met een 1600, 1700 of 1800 e-loc.
Als er een 1600 voor hangt wordt er dus niet door ns gereden. De 1600 zijn van rn (of eigenlijk van db schenker). ACTS huurt ook een (aantal?) 1600.
So we just called him Fred too
  vrijdag 1 januari 2010 @ 21:07:27 #180
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76303262
Waarmee rijdt die trein zoal qua rijtuigen en locs? Locwissel bij de grens, en een Railion-loc vanaf daar tot aan Oostenrijk?
  vrijdag 1 januari 2010 @ 21:17:37 #181
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76303649
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 21:04 schreef Cothen het volgende:

[..]

Als er een 1600 voor hangt wordt er dus niet door ns gereden. De 1600 zijn van rn (of eigenlijk van db schenker). ACTS huurt ook een (aantal?) 1600.
Een aantal keer heeft er een 1800 e-loc voorgezeten, dus ik denk dan dat het NS is.
Maar er is niet duidelijke informatie over.

@james,
Dat weet ik zo niet. Het zijn meerdere soorten rijtuigen. Er is niks concreets over te vinden.
pi_76309178
Wat is het verschil tussen een 1600 en 1800 loc dan?
Ik zwaai naar dieren.
  Redactie Sport vrijdag 1 januari 2010 @ 23:18:11 #183
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76309382
Vroeger voor de opsplitsing van de NS was het allebei gewoon een 1600-loc, maar bij de splitsing tussen NS Cargo en NS Reizigers zijn een aantal 1600's naar die laatste gegaan en omgenummerd naar de 1800-serie. De 1700 is wel een hele losstaande serie, en die hebben dan ook niet in de goederen gezeten dacht ik.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:19:53 #184
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_76309464
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 18:34 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

ICL -> gehuurdegekochte rijtuigen van DB.
ICR -> door NS aangeschafte IC-rijtuigen.
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  Redactie Sport vrijdag 1 januari 2010 @ 23:39:37 #185
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76310498
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:19 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]
Nee, ICL is gehuurd van DB, ICK is gekocht van DB, ICR is voor NS gebouwd
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 2 januari 2010 @ 01:45:10 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76314584


Hoi.

Geen eigen foto, maar afkomstig uit de Alstom Partners-gallery.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 02:00:30 #187
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76314760
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 20:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

I'm in
Waar komt gij vandaan dan?
Misschien samen die kant uit reizen enzo?
pi_76317636
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:18 schreef dennistd het volgende:
Vroeger voor de opsplitsing van de NS was het allebei gewoon een 1600-loc, maar bij de splitsing tussen NS Cargo en NS Reizigers zijn een aantal 1600's naar die laatste gegaan en omgenummerd naar de 1800-serie. De 1700 is wel een hele losstaande serie, en die hebben dan ook niet in de goederen gezeten dacht ik.
En de 1700 is moderner
pi_76317970
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 02:00 schreef greavy het volgende:

[..]

Waar komt gij vandaan dan?
Misschien samen die kant uit reizen enzo?
zoetermeer, schoolgaande in amsterdam bijlmer
pi_76320679
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:13 schreef Geerd het volgende:
Wat is het verschil tussen een 1600 en 1800 loc dan?
De 1800-en worden wél gewassen
1600 is van DB Schenker Rail Nederland (ex Railion, ex NS Cargo)
1800 is van NS Reizigers.

De 1606, 1609 en 1619 zijn tegenwoordig echter van ACTS.
So we just called him Fred too
  zaterdag 2 januari 2010 @ 12:52:40 #191
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76320932
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 10:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

zoetermeer, schoolgaande in amsterdam bijlmer
Zit niet op me route
Ik kom uit Zwijndrecht - en reis dus via Rotterdam en Gouda.
pi_76324981
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 19:20 schreef ghizzer het volgende:
wat ik me afvraag.. wanneer krijgt Nijmegen-Lent nou een x een écht treinstation (dus zonder bushokjes en steigers)? Of gaat deze er niet meer komen (gezien de informatie van Stationsweb)?
nog maar een x..
pi_76325672
Das toch een prima stationnetje?
Voorburg 't Loo heeft het zo ook jaren volgehouden

en het is al een stuk beter dan Lelystad Zuid.
So we just called him Fred too
  zaterdag 2 januari 2010 @ 15:31:02 #194
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76325815
Voorlopig zal Nijmegen-Lent niet veranderd worden, althans er is niks over te vinden op prorail.nl en andere sites.
Het station ziet er tenminste nog goed uit. Er zijn wel slechtere stations.

Lijst met omlopen Plan T v2.0
Ik heb vandaag (en gisteravond/nacht) aan een lijst zitten werken van de omlopen van Plan T die sowieso bekend zijn.
Hierbij is er alvast een (voorlopige) omlopenlijst.

[ Bericht 21% gewijzigd door greavy op 02-01-2010 15:40:33 ]
  zaterdag 2 januari 2010 @ 16:42:28 #195
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_76328111
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 15:31 schreef greavy het volgende:
Voorlopig zal Nijmegen-Lent niet veranderd worden, althans er is niks over te vinden op prorail.nl en andere sites.
Het station ziet er tenminste nog goed uit. Er zijn wel slechtere stations.

Lijst met omlopen Plan T v2.0
Ik heb vandaag (en gisteravond/nacht) aan een lijst zitten werken van de omlopen van Plan T die sowieso bekend zijn.
Hierbij is er alvast een (voorlopige) omlopenlijst.
Vandaag plan T te Woerden richting Gouda, ik zat in de trein van 12.52 vanaf Leiden naar Utrecht CS (2x Plan V als Intercity )
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_76331529
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:52 schreef greavy het volgende:

[..]

Zit niet op me route
Ik kom uit Zwijndrecht - en reis dus via Rotterdam en Gouda.
na zoetermeer komt gouda, waar aansluiting is op de intercity vanuit rotterdam naar utrecht
pi_76334573
Ik kwam volgende foto tegen waarop te zien is dat enkele 1250's weggevoerd worden.
Gaan die dan naar de sloper ofzo?
http://www.flickr.com/photos/robbertvandera/4237944928/
pi_76336514
Hmm nog geen vertragingen met deze sneeuw
  zaterdag 2 januari 2010 @ 22:32:09 #199
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76340468
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

na zoetermeer komt gouda, waar aansluiting is op de intercity vanuit rotterdam naar utrecht
Stom van mij
Zin om der vrijdag samen heen te reizen?
Dat ik dus naar Gouda kom, en we daarna een trein naar Utrecht nemen?
Beter dan alleen reizen lijkt mij
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:42 schreef bork het volgende:

[..]

Vandaag plan T te Woerden richting Gouda, ik zat in de trein van 12.52 vanaf Leiden naar Utrecht CS (2x Plan V als Intercity )
Klopt. Er worden regelmatig de overige T'tjes op overige trajecten ingezet. Er zijn (volgens mij) 6 T'tjes in Limburg, en de rest elders. Er zijn 8 rijvaardig nu, want 1 is defect (word waarschijnlijk gerepareerd) en 1 is de verlengingstermijn afgelopen, en mag dus niet meer de baan op in reizigersdiensten.
Totaal zijn er volgens mij dus 10 stellen, uit me hoofd gezegd.
Een overzicht van Huidig Plan T, welke rijvaardig is, is hier te vinden

[ Bericht 19% gewijzigd door greavy op 02-01-2010 22:56:43 ]
pi_76341621
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:42 schreef bork het volgende:

[..]

Vandaag plan T te Woerden richting Gouda, ik zat in de trein van 12.52 vanaf Leiden naar Utrecht CS (2x Plan V als Intercity )
Maar het intercity traject Leiden CS - Utrecht CS is toch eigenlijk ook gewoon een stoptreindienst. Hij stopt overal.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:22:52 #201
136283 knars
Teethgrinder
pi_76342343
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:01 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Maar het intercity traject Leiden CS - Utrecht CS is toch eigenlijk ook gewoon een stoptreindienst. Hij stopt overal.
Arme forenze te Vleuten en Terweide! Je ontzegt ze het genot van de intercity naar Leiden Lammenschans
pi_76342422
quote:
Op donderdag 31 december 2009 18:25 schreef greavy het volgende:

Je mag dus in de ICE met je OV-Chipkaart ZONDER toeslag reizen.
In de Fyra moet je een toeslag kopen (papieren kaartje).
IC Brussel/Berlijn waren al toeslag vrij. Thalys en Grens Overschrijdend kan niet met je OV-chipkaart.
Geldt dat ook voor de StudentenOV-Chipkaart? Hoe dan ook, laat in de OP lekker staan dat 't niet mag, 'k moet dat tuig niet in die trein
  zondag 3 januari 2010 @ 00:01:55 #203
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76343833
SLT'tjes schijnen weer meer ingezet gaan te worden, aldus het wijzigingsblad 1-2-2010.
Bij het wijzigingsblad 13-12-2009 waren er nog 278 geplande inzetten met SLT, waar het bij wijzigingsblad 1-2-2010 nu al 438 zijn.
Veel inzet in de:
- Sprinter serie 4000 (Rtd - Utg (- Amr)
- Sprinter serie 7400 (Rhn - Ut - Bkl (-Asd)
- Sprinter serie 9700 (Rtd - Gdg)
- Sprinter serie 9800 (Gvc - Gdg - ut)
- Sprinter serie 14700 (Asd - Utg)
- Sprinter serie 17400 ((Vndc) - Ut - Bkl)
- Sprinter serie 19800 (Gvc - Gdg)

Matig tot zeer weinige inzet:
Daarnaast nog de 4895 op Zondag
En in de 5108/5118/5123 op Zondag
- Stoptrein 14015 op Ma t/m Vr,14019 op Zaterdag /14025 op Zondag/14088 op Vrijdag en Zaterdag

Ze hebben tevens ook een aantal LM ritten.

Het lijkt erop dat ze weer meer gebruikt zullen worden, maar het kan zo dat ze tijdelijk weer aan de kant gezet worden wegens defecten.
Meer informatie is Hier te vinden
pi_76343881
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:32 schreef greavy het volgende:

[..]

Stom van mij
Zin om der vrijdag samen heen te reizen?
Dat ik dus naar Gouda kom, en we daarna een trein naar Utrecht nemen?
Beter dan alleen reizen lijkt mij
[..]

Klopt. Er worden regelmatig de overige T'tjes op overige trajecten ingezet. Er zijn (volgens mij) 6 T'tjes in Limburg, en de rest elders. Er zijn 8 rijvaardig nu, want 1 is defect (word waarschijnlijk gerepareerd) en 1 is de verlengingstermijn afgelopen, en mag dus niet meer de baan op in reizigersdiensten.
Totaal zijn er volgens mij dus 10 stellen, uit me hoofd gezegd.
Een overzicht van Huidig Plan T, welke rijvaardig is, is hier te vinden
Yarrr

pm msn maar

Overigens slaat de ic leiden utrecht, nogsteeds terwijde en vleuten over
  Moderator zondag 3 januari 2010 @ 00:07:19 #205
18653 crew  D.
pi_76344034
Zag dit topic in de AT voorbij komen dus kom even on-topic reageren:

Beterschap Fles!
  zondag 3 januari 2010 @ 00:30:59 #206
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76344931
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:01 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Maar het intercity traject Leiden CS - Utrecht CS is toch eigenlijk ook gewoon een stoptreindienst. Hij stopt overal.
Nope. Hij stopt niet te Utt (Utrecht Terweide) en Vtn (Vleuten)

Voor degenen die het leuk vinden: te Weert staan stel 510 en 511 (Plan T) aan de kant. Ze zullen ook niet meer in de reizigersdienst worden ingezet, wegens verlopen verlengingstermijnen.
Binnenkort me Omlopen Plan T bijwerken met een lijstje met de nog inzetbare Plan T's en de al terzijde gestelden.

Als ik dat klaar heb(geen vastgestelde deadline) ga ik met DM'90 bezig

[ Bericht 17% gewijzigd door greavy op 03-01-2010 01:08:07 ]
  zondag 3 januari 2010 @ 14:23:35 #207
204633 Fred2
Kritisch
pi_76357800
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:45 schreef trainfreak het volgende:
Ik kwam volgende foto tegen waarop te zien is dat enkele 1250's weggevoerd worden.
Gaan die dan naar de sloper ofzo?
http://www.flickr.com/photos/robbertvandera/4237944928/
Ze gaan gebruikt worden door werkgroep 1501. Onder andere als verwarmingsloc.
So we just called him Fred too
  zondag 3 januari 2010 @ 15:56:05 #208
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76361309
quote:
Wat is HSL+Prio? [H]alve [S]nelheids [l]ijn met [P]roblemen [R]egelmatig [I]n de [O]mloop!
Zag ik vandaag voorbij komen op Somda bij een gebruiker
En dat klopt ook nog
pi_76370172
De eindstand van vorig jaar, uit m'n xlsx bestandje gecopy-paste ;

Sinds 16 februari '09 heb ik in 160 dagen tijd al 34963 kilometer afgelegd.
Dat komt neer op zo'n 217,2 km per dag en zo'n 0,87 keer de aarde rond.
Van m'n dagelijkse routine ben ik tot nu toe 74 keer afgeweken.
Op de terugweg heb ik 26 keer via 's-Hertogenbosch gereisd.
Recreatief treinreizen heb ik 40 keer gedaan.
De hoeveelheid vertraging is tot nu toe zo'n 745 minuten oftewel 12:25 uur.
Dit komt neer op zo'n 04:38 minuten vertraging per dag.

Meeste kilometers op één dag; 847 km.
Meeste vertraging op één dag; 60 minuten.

1x vertraging wegens stormschade
2x vertraging wegens een aanrijding
2x vertraging wegens een defecte trein
4x vertraging wegens een goederentrein
5x vertraging wegens een stroom, sein- of wisselstoring
pi_76371162
morgen moet ik voor het eerst van de OV kutkaart gebruik maken
pi_76374547
quote:
Op maandag 4 januari rijden er in verband met defecte treinen minder treinen tussen Rotterdam Centraal - Utrecht Centraal - Amersfoort en in de spits ook tussen Amersfoort en Deventer.
Houdt u rekening met extra reistijd van 15 minuten.

Excuses voor het ongemak.


Watte? Weten ze nu al welke treinen kapot gaan?
pi_76375288


overigens moet ik morgen de flevolijn op, is dat nog altijd zulke ellende? komt er daar ook nog iets anders dan DDAR tot aan lellystad?
pi_76379205
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:00 schreef Palmboom313 het volgende:
morgen moet ik voor het eerst van de OV kutkaart gebruik maken
De papieren is nog geldig een maand

Hoeveel treinen zouden er defect zijn dat het een speciaal linkje krijg op de ns site
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76380276
quote:
Op zondag 3 januari 2010 22:20 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

De papieren is nog geldig een maand

Hoeveel treinen zouden er defect zijn dat het een speciaal linkje krijg op de ns site
wel echt weer een lutser melding
pi_76381550
quote:
Op zondag 3 januari 2010 22:20 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

De papieren is nog geldig een maand

Hoeveel treinen zouden er defect zijn dat het een speciaal linkje krijg op de ns site
Oh nou ja mooi zo. Ben benieuwd of er morgen wel paaltjes staan op mijn station
  zondag 3 januari 2010 @ 23:05:15 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76381668
Met de OV-studentenchipkaart hoef/moet je nog niet inchecken bij NS.
pi_76381747
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:03 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Oh nou ja mooi zo. Ben benieuwd of er morgen wel paaltjes staan op mijn station
Inchecken voor de trein hoeft sowieso voorlopig nog niet.

Edit: James was me voor...
pi_76381964
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:05 schreef James1988 het volgende:
Met de OV-studentenchipkaart hoef/moet je nog niet inchecken bij NS.
Ah mooi zo en bij Syntus ook niet zeker?
  zondag 3 januari 2010 @ 23:17:30 #219
204633 Fred2
Kritisch
pi_76382317
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:10 schreef Palmboom313 het volgende:
Ah mooi zo en bij Syntus ook niet zeker?
quote:
Op de Syntus treinen kunt u nog niet met de OV-Chipkaart reizen
bron: http://www.syntus.nl/ov-chipkaart.aspx
De OV-studentenkaart is van de overheid, de OV-chipkaart is van de vervoersbedrijven zelf.
Geen van deze partijen voelt zich blijkbaar verantwoordelijk voor een goede communicatie
So we just called him Fred too
pi_76382407
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:17 schreef Cothen het volgende:

[..]


[..]

De OV-studentenkaart is van de overheid, de OV-chipkaart is van de vervoersbedrijven zelf.
Geen van deze partijen voelt zich blijkbaar verantwoordelijk voor een goede communicatie
ah mooi zo ik blijf het maar vrij onduidelijk vinden allemaal.
  zondag 3 januari 2010 @ 23:32:46 #221
204633 Fred2
Kritisch
pi_76383053
Je bent niet de enige:
quote:
Veel onduidelijkheid over nieuwe ov-chipkaart
Uitgegeven: 3 januari 2010 20:07
Laatst gewijzigd: 3 januari 2010 21:59

UTRECHT - De Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) adviseert studenten om hun oude ov-jaarkaart uit 2009 nog even bij zich te houden.
© ANPEr is volgens de bond veel onduidelijkheid bij studenten over hun nieuwe ov-chipkaart die vanaf afgelopen vrijdag is ingevoerd.

Met de oude kaart mogen ze tot 1 februari nog reizen, zo zei LSVb-voorzitter Gerard Oosterwijk zondag.


Maandag is de eerste dag dat veel studenten reizen met de kaart omdat de kerstvakantie er dan op zit. Bijna 90 procent heeft een kaart om door de week mee te reizen.


Activeren

Met name over het activeren van de kaart en het in- en uitchecken leven nogal wat vragen en onzekerheid bij studenten, zegt de LSVb.

Toch kunnen de studenten reizen. De oude papieren ov-kaart wordt door de NS tot 1 februari gedoogd, evenals de niet-geactiveerde chipkaart.


D-day

LSVb-voorzitter Gerard Oosterwijk: ''Maandag is het D-day. Ik ben heel benieuwd hoe het uitpakt.''

Het merendeel (97 procent) van de studenten heeft de chipkaart ontvangen. Het opladen van het reisrecht kan in elk geval nog tot 1 februari.


Drukte

Door de drukte is het mogelijk dat de automaat waar de kaart moet worden geactiveerd 'tijdelijk niet beschikbaar' is, waarschuwt een woordvoerder van Studenten OV-chipkaart. Studenten moeten het dan op een later tijdstip nogmaals proberen.

De bemanning van de telefonische klantenservice van Studenten OV-chipkaart is maandag verdrievoudigd. Desondanks kunnen daar lange wachttijden ontstaan.

Inmiddels hebben 40.000 studenten het nieuwe reisproduct geactiveerd. De 650.000 studenten vormen ongeveer een vijfde van het totale reizigersaantal.
Bron: Nu.nl
So we just called him Fred too
  Redactie Sport zondag 3 januari 2010 @ 23:53:34 #222
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76383940
quote:
Maandag 4 januari zullen er minder treinen rijden, en zullen twee treinseries niet gekoppeld/gesplitst worden.


De 2800 rijdt in zijn geheel niet. De 12500 en 12700 zullen ook niet rijden. De 10500 en 10700 zullen niet gekoppeld aan/gesplitst van de 500 en 700 worden, maar als losse treinen tussen Zwolle en Leeuwarden pendelen. Dat geldt ook voor de 20800 die Sittard-Heerlen pendelt en niet aan de 800 vastzit.

Bron: trein.dennistd.nl
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_76385620
Op 20 December komt SGM2988 Deventer binnen rijden, en niet zoals op de CTA staat als IC richting Enschede, maar als stoptrein richting Almelo.


Een DM'90 stel komt op 3 Januari 2010 station Nijverdal West binnen rijden.


Station Nijverdal West ligt verpakt onder een mooi wit laagje, je kunt niets meer zien van de spoorlijn richting Nijverdal.


Meer foto's op Flickr
pi_76386463
Vind het nog steeds raar dat er geen intercities meer stoppen in Zoetermeer..Nja intercity heb er nooit gestopt maar wel de sneltrein Den haag - Arnhem .
bier
pi_76390491
quote:
Op maandag 4 januari 2010 00:45 schreef thats-me het volgende:
Op 20 December komt SGM2988 Deventer binnen rijden, en niet zoals op de CTA staat als IC richting Enschede, maar als stoptrein richting Almelo.
[ link | afbeelding ]

Een DM'90 stel komt op 3 Januari 2010 station Nijverdal West binnen rijden.
[ link | afbeelding ]

Station Nijverdal West ligt verpakt onder een mooi wit laagje, je kunt niets meer zien van de spoorlijn richting Nijverdal.
[ link | afbeelding ]

Meer foto's op Flickr
Mooie foto's! Als ik binnenkort nog tijd heb en er ligt een pak sneeuw ga ik er ook maar eens op uit.
pi_76390514
quote:
Op maandag 4 januari 2010 01:14 schreef italiaan1987 het volgende:
Vind het nog steeds raar dat er geen intercities meer stoppen in Zoetermeer..Nja intercity heb er nooit gestopt maar wel de sneltrein Den haag - Arnhem .
Het is inderdaad vreemd, en het draait allemaal om geld: als er intercity's zouden stoppen op Zoetermeer zou het niet meer rendabel zijn om elk kwartier een sprinter te laten rijden tussen Den Haag en Gouda (en verder).
pi_76390753
quote:
Op maandag 4 januari 2010 10:22 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Het is inderdaad vreemd, en het draait allemaal om geld: als er intercity's zouden stoppen op Zoetermeer zou het niet meer rendabel zijn om elk kwartier een sprinter te laten rijden tussen Den Haag en Gouda (en verder).
Hell, op gouda goverwelle komt zat, op ypenburg stappen 4 mensen in en in voorburg nog 6
  maandag 4 januari 2010 @ 10:51:31 #228
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76391240
quote:
Op maandag 4 januari 2010 01:14 schreef italiaan1987 het volgende:
Vind het nog steeds raar dat er geen intercities meer stoppen in Zoetermeer..Nja intercity heb er nooit gestopt maar wel de sneltrein Den haag - Arnhem .
Waarom? Een groot deel van de Zoetermeerders gaat naar Den Haag, die zullen RandstadRail verkiezen boven de trein. Mensen die de andere kant op moeten hebben een prima overstap op station Gouda. Ik vind het dus best begrijpelijk dat er geen ic stopt op station Zoetermeer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 januari 2010 @ 11:05:20 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76391634
Wat is Mijn NS een brakke kutsite zeg
pi_76391920
"Vandaag rijden er in verband met een tekort aan treinen minder treinen tussen Rotterdam Centraal - Utrecht Centraal - Amersfoort en in de spits ook tussen Amersfoort en Deventer.
Tussen Zwolle en Leeuwarden en tussen Sittard en Heerlen rijden pendeltreinen."

Waarom?
  maandag 4 januari 2010 @ 11:15:25 #231
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76391940
Defecten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 januari 2010 @ 11:18:13 #232
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76392059
quote:
Treinheld in de kou
door Richard van de Crommert
AMSTERDAM - Een goedbedoelde hulpactie waarbij honderden mensen naar hun werkplek werden vervoerd is NS-storingsmonteur Rens Kamminga duur komen te staan. Op maandagochtend 21 december, toen heel Nederland bedolven raakte onder een dik pak sneeuw, er een complete chaos op het spoor heerste en conducteurs en machinisten hun werkplek niet konden bereiken, twijfelde Kamminga geen moment toen collega’s hem aanspoorden om de boemelrit van Amsterdam naar Utrecht te rijden. Daarmee hielp hij honderden mensen uit de brand.

Maar in plaats dat zijn werkgever Nedtrain hem bedankte met een bloemetje, heeft de in Amsterdam gestationeerde storingsmonteur, die bevoegd is om treinen te rijden, sinds Oudejaarsdag een schorsing aan zijn broek hangen. Ook de twee medewerkers die hem als conducteur assisteerden op zijn rit, staat vandaag hetzelfde te wachten, zo zegt een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen, ondanks dat de drie mannen toestemming kregen van de Verkeersleiding om te vertrekken.

Kamminga, die zit sinds drie dagen aangeslagen thuis. „Toen ik op spoor 7 bomvolle trein zag die uitpuilde van de mensen, liep ik erheen. Het was kwart over zeven in de ochtend. Die trein had al voor zessen moeten vertrekken, maar het treinpersoneel was er nog steeds niet. Twee collega’s van het landelijk bureau materieel, die als passagiers in de trein zaten, vroegen: ‘Kun jij ons niet even naar Utrecht brengen?” Er was een noodsituatie, dus Kamminga ging aan de slag.

Tien jaar lang is de in Amsterdam werkzame monteur machinist geweest. Nog steeds moet hij elk jaar een proeve van bekwaamheid afleggen om locomotieven te mogen rijden. Ter plekke vraagt Kamminga toestemming aan de knooppuntcontrole van NS Reizigers om te vertrekken. Die zagen de vertragingen alleen maar oplopen en gaven toestemming. Daarna zette de dienstleider van Prorail de seinen op groen. En de eerste stoptrein van Amsterdam naar Utrecht kon vertrekken. De twee collega’s assisteerden bij het sluiten van de deuren. ,,Zij waren de spreekwoordelijke conducteurs”, zegt Kamminga. „Het werd een geweldige rit. ,,De trein was bomvol. Alle passagiers schikten in, zodat iedereen meekon. Bij elk station kregen we applaus.”

Tien dagen lang was er geen vuiltje aan de lucht. Maar op Oudejaarsdag kwam een controleur van de NS verhaal halen bij Kamminga en nog geen uur later was de schorsingsbrief getypt. Van het ene op het andere moment werd er puur naar de regeltjes gekeken. De brief werd persoonlijk overhandigd en de monteur kon direct zijn biezen pakken. De verklaring besloot met de dreigende tekst dat ’de weg open staat voor passende maatregelen’. Als alle regels nauwgezet waren gevolgd had Kamminga nooit een trein met passagiers mogen vervoeren, is het verweer van de NS. Ook niet in deze noodsituatie. „Hij heeft alleen bevoegdheid om lege treinen te rangeren”, luidt het kille antwoord van de NS-woordvoerster. „Zijn goede bedoelingen ten spijt, hij heeft gehandeld tegen de regels. Hij had moeten weten dat hij dit niet mocht doen. Ook niet als reizigers veel langer moeten wachten.” Dat de verkeersleiding toestemming gaf om te vertrekken doet volgens de zegsdame niet ter zake. „Die toetst zijn bevoegdheid niet.”
Bron: De Telegraaf
  maandag 4 januari 2010 @ 11:23:02 #233
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_76392223
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:14 schreef MarkoAlmelo het volgende:
"Vandaag rijden er in verband met een tekort aan treinen minder treinen tussen Rotterdam Centraal - Utrecht Centraal - Amersfoort en in de spits ook tussen Amersfoort en Deventer.
Tussen Zwolle en Leeuwarden en tussen Sittard en Heerlen rijden pendeltreinen."

Waarom?
aha vandaar die VIRM om 10.15 bij Utrecht Overvecht, hoewel die uit richting Hilversum kwam d8 ik.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 januari 2010 @ 11:34:36 #234
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76392578
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: De Telegraaf
Ze hadden wel iets coulanter mogen zijn zeg
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 januari 2010 @ 11:36:46 #235
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76392639
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze hadden wel iets coulanter mogen zijn zeg
Ja maar formeel, bla bla bla...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 januari 2010 @ 11:41:24 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76392772
Ik heb mijn portie vertraging vandaag ook weer gehad. De sneltrein van 8:59 uur naar Groningen reed niet, omdat er te Veenwouden een gestrande trein stond. Dus dan maar met de stoptrein van 5 minuten later. Deze was met vier bakken aan de korte kant. In Hurdegaryp een kwartier!! moeten wachten omdat er uit de richting Veenwouden liefst drie treinen kwamen. Verder werd daar ook nog even de mcn van mijn trein vervangen. Daarna tot Zuidhorn nog twee tegentreinen gezien maar geen extra vertraging gekregen. Prutsrail zou Prutsrail niet zijn om ook nog even een duit in het zakje te doen. De trein waarin ik zat werd in Zuidhorn zeker zeven minuten vastgehouden om de sneltrein uit de richting Groningen te laten passeren. Waren ze slim geweest dan hadden ze mijn trein door laten rijden naar Vierverlaten (Hoogkerk) en daar de sneltrein een kleine plus op laten lopen. Maar nee ze lieten mijn trein met +25 Groningen binnenrijden, waarna het materieel met +15 weer naar Leeuwarden vertrokken moet zijn ipv een + van slechts enkele minuten. Hulde.

© Duvel
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 januari 2010 @ 11:42:55 #237
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76392824
Hoho, maak zelf dan nog even een smiley voor Arriva.

Leest u mee, Achterhoekers: dit is uw voorland!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 januari 2010 @ 11:43:29 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76392841
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja maar formeel, bla bla bla...
Formeel hebben ze gelijk en tuurlijk moet er rapport van het incident opgemaakt worden, maar om diegene nu gelijk te schorsen gaat mij te ver.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 januari 2010 @ 11:44:12 #239
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76392861
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:42 schreef Duvel het volgende:
Hoho, maak zelf dan nog even een smiley voor Arriva.
Prorail deed ook mee aan het op laten lopen van de vertraging
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76393698
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: De Telegraaf
Dus de meneer in kwestie was eigenlijk niet wegbekend op het traject/überhaupt bevoegd om passagiers te vervoeren? Vind je het gek dat ze hem hebben geschorst? Ze laten mij toch ook niet in brandweerauto's rijden?
  maandag 4 januari 2010 @ 12:24:36 #241
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_76394205
quote:
de verstoring aan de rug van Fles is verholpen. Houdt u de komende maanden nog wel rekening met vertragingen. Er wordt een rollator ingezet
[KSC IN HOOFDL #1632] koffie of thee op de eerste werkdag van het jaar

* Dr_Flash lacht alle gestrande bussen en treinen uit vanuit een goed berijdbaar en sneeuwvrij Utrecht

Alles wel hier vrienden? Gelukkig nieuwjaar nog allemaal!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 januari 2010 @ 12:25:27 #242
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76394235
Er staat niet dat ie geen wegbekendheid had.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 januari 2010 @ 12:26:57 #243
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76394288
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[KSC IN HOOFDL #1632] koffie of thee op de eerste werkdag van het jaar

* Dr_Flash lacht alle gestrande bussen en treinen uit vanuit een goed berijdbaar en sneeuwvrij Utrecht

Alles wel hier vrienden? Gelukkig nieuwjaar nog allemaal!
Hé knakkert! Ook de beste wensen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 januari 2010 @ 12:37:24 #244
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_76394603
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Formeel hebben ze gelijk en tuurlijk moet er rapport van het incident opgemaakt worden, maar om diegene nu gelijk te schorsen gaat mij te ver.
Tja, als er wel iets gebeurd was had iedereen wel anders gereageerd. Dat is het jammere van de amerikaanse claim cultuur die naar Europa overwaait.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
pi_76395249
Na een uur op rotterdam richting Delft stil te hebben gestaan maar teruggegaan
Hoe kan 1 aanrijding bij rijswijk er nu voor zorgen dat er een uur lang zelfs geen pendeltreinen tussen R'dam en Delft kunnen rijden. En maar omroepen, richting Den haag omreizen via Gouda. De verstoring zit toch pas achter Delft, maar niemand die omriep hoe je er kon komen. En de medewerkers snapten het ook niet.

Toen maar even de internationale naar Roosendaal gepakt om eens wat te bekijken. Wou eigenlijk richting Vlissingen maar daar was het ook niet al te best.
Wie heeft er trouwens bedacht dat alle treinen tussen Roosendaal en Dordrecht binnen een kwartier per uur vertrekken De IC vlissingen zou toch ieder half uur gaan rijden?

Oh, en de internationale trein reed vandaag als vervanging voor Den Haag HS en Schiphol langs Amsterdam Bijlmer.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76396547
Yay, reizen op saldo aangevraagd voor mn voordeelurenkaart.
Ben benieuwd..
pi_76396960
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:09 schreef TeringHenkie het volgende:
Dus de meneer in kwestie was eigenlijk niet wegbekend op het traject/überhaupt bevoegd om passagiers te vervoeren?
wegbekend moeten zijn is sowieso grote bull, je hoofd als automobilist toch ook niet eerst met een instructeur alle wegen berijden voordat je er alleen over heen mag?

Die man moet gehuldigd worden en de vast geroeste pennelikkers van NS en ProRail moeten maar eens gaan moderniseren.
So we just called him Fred too
  Moderator maandag 4 januari 2010 @ 13:48:38 #248
155227 crew  Guppy
dus
pi_76396985
Welkom terug Fles Ben je nu al thuis dan, nee toch?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 4 januari 2010 @ 13:50:06 #249
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76397029
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:48 schreef Cothen het volgende:

[..]

wegbekend moeten zijn is sowieso grote bull, je hoofd als automobilist toch ook niet eerst met een instructeur alle wegen berijden voordat je er alleen over heen mag?
Dat is natuurlijk veel en veel te kort door de bocht.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76397070
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:56 schreef Ascendancy het volgende:
Na een uur op rotterdam richting Delft stil te hebben gestaan maar teruggegaan
Hoe kan 1 aanrijding bij rijswijk er nu voor zorgen dat er een uur lang zelfs geen pendeltreinen tussen R'dam en Delft kunnen rijden.
Als bij de overweg bij Rijswijk Aansluiting een aanrijding gebeurd waarbij de spanning van de draad moet, dan zit ook Delft zonder spanning.
So we just called him Fred too
  Moderator maandag 4 januari 2010 @ 13:55:49 #251
155227 crew  Guppy
dus
pi_76397229
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: De Telegraaf
Ja, het mag natuurlijk niet, en wat dat betreft heeft NS natuurlijk wel een punt. Eerlijk is eerlijk.

Het is alleen wel heel koud om de goede man meteen te schorsen. Zeker wanneer hij de afgelopen 10 jaar van onbesproken gedrag is geweest. Ik zou dan eerder een dikke vette waarschuwing het dossier laten plaatsen, zodat een eerstvolgende overtreding van de regels wel fataal wordt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_76397254
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:50 schreef Duvel het volgende:
Dat is natuurlijk veel en veel te kort door de bocht.
Waarom?
Zelfs als machinisten wél wegbekend zijn, zien ze nog seinen over het hoofd...
Als de machinist in de cabine kan zien wat hij de komende kilometers voor zijn kiezen krijgt kan dat hele wegbekend maken de prullenbak in.
So we just called him Fred too
pi_76397302
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:55 schreef Guppyfriend het volgende:
Het is alleen wel heel koud om de goede man meteen te schorsen. Zeker wanneer hij de afgelopen 10 jaar van onbesproken gedrag is geweest. Ik zou dan eerder een dikke vette waarschuwing het dossier laten plaatsen, zodat een eerstvolgende overtreding van de regels wel fataal wordt.
Waarschuwing: Deze man is klantgericht. Bij slecht weer per direct met verlof sturen, anders zouden klanten zomaar vervoert kunnen worden
So we just called him Fred too
  maandag 4 januari 2010 @ 14:01:02 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76397384
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:56 schreef Cothen het volgende:

[..]

Waarom?
Zelfs als machinisten wél wegbekend zijn, zien ze nog seinen over het hoofd...
Als de machinist in de cabine kan zien wat hij de komende kilometers voor zijn kiezen krijgt kan dat hele wegbekend maken de prullenbak in.
De vergelijking met een auto gaat totaal niet op, en machinisten kunnen niet zien wat ze de komende kilometers voor hun kiezen krijgen. Dus ga je te kort door de bocht.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator maandag 4 januari 2010 @ 14:11:31 #255
155227 crew  Guppy
dus
pi_76397698
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:58 schreef Cothen het volgende:

[..]

Waarschuwing: Deze man is klantgericht. Bij slecht weer per direct met verlof sturen, anders zouden klanten zomaar vervoert kunnen worden


Magoed, er moet toch een andere mogelijkheid zijn dan schorsen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_76397856
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:01 schreef Duvel het volgende:
De vergelijking met een auto gaat totaal niet op, en machinisten kunnen niet zien wat ze de komende kilometers voor hun kiezen krijgen. Dus ga je te kort door de bocht.
Met de huidige techniek moet daar best wel iets op te verzinnen zijn, een tomtom voor de trein bijvoorbeeld.
Of een radar.
So we just called him Fred too
  maandag 4 januari 2010 @ 14:20:52 #257
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_76398009
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:15 schreef Cothen het volgende:

[..]

Met de huidige techniek moet daar best wel iets op te verzinnen zijn, een tomtom voor de trein bijvoorbeeld.
Of een radar.
ETCS minimaal Level 2 ( http://nl.wikipedia.org/wiki/European_Train_Control_System )
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  maandag 4 januari 2010 @ 15:09:34 #258
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76399624
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:15 schreef Cothen het volgende:

[..]

Met de huidige techniek moet daar best wel iets op te verzinnen zijn, een tomtom voor de trein bijvoorbeeld.
Of een radar.
Laat de machinist dan gewoon weg.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76400150
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Laat de machinist dan gewoon weg.
Als er maar zo'n goede koeienvanger voorop zit..
dag
pi_76400581
Ik hoorde vanochtend van een vriend dat er zelfs ICL's van stal zijn gehaald voor de IC Zwolle - Roosendaal. Althans, hij had het over Duitse rijtuigen met aan beide kanten een locomotief. Lijkt mij ICL dus.
  maandag 4 januari 2010 @ 15:43:46 #261
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76400853
Vraag hem of er DB-logootjes op de spiegels stonden?
pi_76400953
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:25 schreef Peter het volgende:

[..]

Als er maar zo'n goede koeienvanger voorop zit..
Nou, die seinen zijn toch prima weg te vangen door een computer?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 4 januari 2010 @ 15:53:02 #263
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76401199
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:46 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Nou, die seinen zijn toch prima weg te vangen door een computer?
Ja, maar als er een koe op het spoor staat heb je wel een koeienvanger nodig
  maandag 4 januari 2010 @ 16:02:25 #264
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_76401533
Pro-misluk moet gewoon het hele spoor on-be-koe-baar maken. Opduvelen met die kutbeesten

Hoi Gupps nee, thuis nog lang niet. Vanaf woensdag ga ik voor n tijdje weer bij mń ouders wonen. Met thuishulp en al die kermis (gruww )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76401732
quote:
Op maandag 4 januari 2010 10:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waarom? Een groot deel van de Zoetermeerders gaat naar Den Haag, die zullen RandstadRail verkiezen boven de trein. Mensen die de andere kant op moeten hebben een prima overstap op station Gouda. Ik vind het dus best begrijpelijk dat er geen ic stopt op station Zoetermeer.
Het is toch een stad met 125.000 inwoners, het zou gewoon in elk ander land een intercity station zijn. Ongeacht tram en metroverbindingen. Er zal best wel wat achter zitten, en die intercity naar enschede en groningen etc hoeven ook niet perse te stoppen van mij, alleen die IC utrecht - den haag vv zal wel handig zijn (A).

En die serie die in Rotterdam begint stopt in alexander, dat is dan bijna net zo nutteloos.
bier
  maandag 4 januari 2010 @ 16:34:41 #266
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76402745
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:37 schreef KapiteinT het volgende:
Ik hoorde vanochtend van een vriend dat er zelfs ICL's van stal zijn gehaald voor de IC Zwolle - Roosendaal. Althans, hij had het over Duitse rijtuigen met aan beide kanten een locomotief. Lijkt mij ICL dus.
ICK kan ook
ICL word steeds meer en sneller afgevoerd naar Duitsland, omdat het hier te vol komt.
Daarnaast is de huurtermijn bijna afgelopen van een groot deel van deze treinen.
ICK is volgens mij ook nieuwe.
  maandag 4 januari 2010 @ 16:41:23 #267
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76403053
ICL is nieuwe dan ICK. Vandaar dat NS het ICL ook leaset terwijl ze ICK hebben gekocht... ICK wordt gesloopt als er geen koper voor komt.
pi_76405213
quote:
Op maandag 4 januari 2010 16:41 schreef James1988 het volgende:
ICL is nieuwe dan ICK. Vandaar dat NS het ICL ook leaset terwijl ze ICK hebben gekocht... ICK wordt gesloopt als er geen koper voor komt.
Maar de ICK is toch ook nog wel goed? .. zonde om het te slopen dan!
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_76405359
quote:
Op maandag 4 januari 2010 17:35 schreef kebabkever het volgende:

[..]

Maar de ICK is toch ook nog wel goed? .. zonde om het te slopen dan!
ICK's zitten heerlijk
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76405741
quote:
Op maandag 4 januari 2010 17:38 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

ICK's zitten heerlijk
Inderdaad, laat maar komen in de 3600

(Al betwijfel ik dat het gaat gebeuren, hoe kan er nou materieeltekort zijn in die serie, als er in Roosendaal vrijwel constant 2 ICRm stammen en een dozijn VIRM's aan de kant staan )
pi_76405941
quote:
Op maandag 4 januari 2010 16:07 schreef italiaan1987 het volgende:

[..]

En die serie die in Rotterdam begint stopt in alexander, dat is dan bijna net zo nutteloos.
Rotterdam Alexander stopt in de gemeente Prins Alexander, hier wonen misschien "maar" 89.225 inwoners maar er staan een shitload aan scholen en bedrijven rondom dit station, ik kom op beide stations regelmatig en kan je vertellen dat station Rotterdam Alexander vele malen drukker is dan station Zoetermeer. Overigens sluiten de metro en bus hier goed aan op de trein, wat je in Zoetermeer natuurlijk ook hebt maar ik betwijfel of het daar evenveel gebruikt word.

Ohja, op R'dam Alexander zit een AH to go en een Smullers, Servex B.V. heeft er dus belang bij dat het hier druk blijft en aangezien Servex NS dochter is heeft ook NS hier belang bij.
pi_76405988
Ohja ik zag de benelux vanochtend langs Rotterdam Alexander komen..
pi_76406156
quote:
Op maandag 4 januari 2010 17:52 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Rotterdam Alexander stopt in de gemeente Prins Alexander,
DEELgemeente Prins Alexander, gewoon gemeente Rotterdam dus.

Amsterdam maakt het nog veel bonter, daar stoppen ook intercities bij:
Amsterdam Centraal
Amsterdam Bijlmer Arena
Amsterdam Sloterdijk
Amsterdam Zuid
Amsterdam Muiderpoort
Duivendrecht
Terwijl de metro er gewoon naast rijd en om het lekker overzichtelijkhouden stopt lang niet elke intercity op elk station
So we just called him Fred too
pi_76406225
quote:
Op maandag 4 januari 2010 17:57 schreef Cothen het volgende:

[..]

DEELgemeente Prins Alexander, gewoon gemeente Rotterdam dus.
I know, vergeten op te schrijven, sorry.
quote:
Op maandag 4 januari 2010 17:57 schreef Cothen het volgende:

[..]

Amsterdam maakt het nog veel bonter, daar stoppen ook intercities bij:
Amsterdam Centraal
Amsterdam Bijlmer Arena
Amsterdam Sloterdijk
Amsterdam Zuid
Amsterdam Muiderpoort
Duivendrecht
Terwijl de metro er gewoon naast rijd en om het lekker overzichtelijkhouden stopt lang niet elke intercity op elk station
Maar dat is gewoon belachelijk

Alhoewel Duivendrecht wel een fijn overstappunt is. Al begrijp ik het wel want ik vind die metro in Amsterdam 4x niks.
pi_76406265
quote:
Op maandag 4 januari 2010 17:52 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
wat je in Zoetermeer natuurlijk ook hebt maar ik betwijfel of het daar evenveel gebruikt word.
In Zoetermeer heeft men bedacht om een snelweg aan te leggen tussen het perron van de NS en het perron van de randstadrail (voormalige Zoetermeer Stadslijn)
So we just called him Fred too
pi_76406455
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:00 schreef Cothen het volgende:

[..]

In Zoetermeer heeft men bedacht om een snelweg aan te leggen tussen het perron van de NS en het perron van de randstadrail (voormalige Zoetermeer Stadslijn)
Die was me al opgevallen ja.
  maandag 4 januari 2010 @ 18:11:37 #277
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76406732
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:00 schreef Cothen het volgende:

[..]

In Zoetermeer heeft men bedacht om een snelweg aan te leggen tussen het perron van de NS en het perron van de randstadrail (voormalige Zoetermeer Stadslijn)
Andersom volgens mij: ze hebben de stadslijn aan de verkeerde kant gebouwd.

BTW: huidig Zoetermeer Oost was tot [ooit] hèt station Zoetermeer...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76406979


"De Intercity naar Tampere vertrekt vandaag vanuit de kantine"
pi_76407031
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:11 schreef Duvel het volgende:

[..]

BTW: huidig Zoetermeer Oost was tot [ooit] hèt station Zoetermeer...
Aha, vandaar dat er 2 stations zo dichtbij elkaar liggen.
pi_76407320
nou grappig hoor die ov-chipkaart maar op mijn station staan nog steeds geen paaltjes
pi_76407600
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:11 schreef Duvel het volgende:
Andersom volgens mij: ze hebben de stadslijn aan de verkeerde kant gebouwd.
Je hebt gelijk.:
rond 1870 hebben ze de spoorlijn Gouda - Den Haag aangelegd
rond 1935 de snelweg A12
rond 1970 hebben ze vervolgens de Stadslijn aangelegd en men vond het wel genoeg om een loopbrug te maken tussen de twee stations.
So we just called him Fred too
pi_76408052
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:25 schreef Palmboom313 het volgende:
nou grappig hoor die ov-chipkaart maar op mijn station staan nog steeds geen paaltjes
Welk station is dat? ;o
  maandag 4 januari 2010 @ 18:50:30 #283
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76408373
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:31 schreef Cothen het volgende:

[..]

Je hebt gelijk.:
rond 1870 hebben ze de spoorlijn Gouda - Den Haag aangelegd
rond 1935 de snelweg A12
rond 1970 hebben ze vervolgens de Stadslijn aangelegd en men vond het wel genoeg om een loopbrug te maken tussen de twee stations.
Zo ongeveer de spoorlijn met het allerlelijkste uitzicht van het land: Gouda - Den Haag...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76408776
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zo ongeveer de spoorlijn met het allerlelijkste uitzicht van het land: Gouda - Den Haag...
Ik vind die trajecten binnen amsterdam lelijk
En die stations zijn ook om te huilen.
Sloterdijk
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76411273
quote:
Op maandag 4 januari 2010 17:52 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

[..]

Ohja, op R'dam Alexander zit een AH to go en een Smullers, Servex B.V. heeft er dus belang bij dat het hier druk blijft en aangezien Servex NS dochter is heeft ook NS hier belang bij.
Beetje kul argument lijkt mij, want Deventer en Groningen hadden tot voor kort ook een Smullers en die is nu weg.
pi_76412276
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:59 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Beetje kul argument lijkt mij, want Deventer en Groningen hadden tot voor kort ook een Smullers en die is nu weg.
Mja maar de smullers in Groningen zit nu de broodzaak in, ook servex.
En smullers heeft nu een wagen tegenover de bloemist tenminste laatst nog
Ik zwaai naar dieren.
pi_76412384
De Broodzaak Kom laten we een nog duurdere zaak openen op een station, men betaalt toch wel.
pi_76412532
De broodzaak
Standaard broodjes, een kutpopstelling, en belachelijk duur.
Waarom is alles op stations zo overdreven duur.
Die AH to go bijvoorbeeld.
Het kost echt geen 1.60 om een flesje cola in de supermarkt te brengen
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 4 januari 2010 @ 20:31:31 #289
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76412708
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:17 schreef Ireyon het volgende:
[ link | afbeelding ]

"De Intercity naar Tampere vertrekt vandaag vanuit de kantine"
Je zal maar zo wakker worden...
quote:
Op maandag 4 januari 2010 20:25 schreef Zug-Chef het volgende:
De Broodzaak Kom laten we een nog duurdere zaak openen op een station, men betaalt toch wel.
Inderdaad absurd hoge prijzen. Daar kom ik dus nooit mijn ontbijt halen.
quote:
Op maandag 4 januari 2010 17:53 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ohja ik zag de benelux vanochtend langs Rotterdam Alexander komen..
Een idioot had zichzelf van het leven beroofd op Rijswijk...

Het winterdepressieseizoen draait weer op volle toeren...
pi_76412717
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:59 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Beetje kul argument lijkt mij, want Deventer en Groningen hadden tot voor kort ook een Smullers en die is nu weg.
Ik vind het anders geen kul argument, ik denk zeker dat het meeweegt.
pi_76412880
Dat bedoelde ik ook net maar zal het wel niet helemaal begrijpen.
Ik zwaai naar dieren.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 januari 2010 @ 20:36:21 #292
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76412995
quote:
Op maandag 4 januari 2010 20:22 schreef Geerd het volgende:

[..]

Mja maar de smullers in Groningen zit nu de broodzaak in, ook servex.
En smullers heeft nu een wagen tegenover de bloemist tenminste laatst nog
Mja, dat is geen bloemist meer. Dat is nu een Julia's
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76413075
quote:
Op maandag 4 januari 2010 20:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, dat is geen bloemist meer. Dat is nu een Julia's
Ohw oke volgende keer maar weer is bekijken
Ik zwaai naar dieren.
pi_76415969
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:42 schreef Crientj het volgende:

[..]

Welk station is dat? ;o
Op alle stations tussen winterswijk en duitven staat nog niets.
pi_76417027
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:35 schreef Palmboom313 het volgende:
Op alle stations tussen winterswijk en duitven staat nog niets.
Komt er voorlopig ook nog niet: http://www.syntus.nl/ov-chipkaart.aspx
So we just called him Fred too
pi_76417279
Briljant, moet je in die toch al krappe overstap op Zutphen ook nog snel een kaartje bij de automaat halen..
pi_76417336
Op geen enkele aanbesteedde lijn staan geloof ik nog poortjes. Arriva heeft ze sowieso nog niet.
Permanent gratis reizen voor studenten tussen Dordrecht en Geldermalsen
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 4 januari 2010 @ 22:02:54 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_76417521
quote:
Op maandag 4 januari 2010 20:25 schreef Zug-Chef het volgende:
De Broodzaak Kom laten we een NOG duurdere zaak openen op een station, men betaalt toch wel.
Starbucksje iemand?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 januari 2010 @ 22:05:52 #299
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_76417692
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Starbucksje iemand?
Leiden sinds vandaag! next!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_76417969
Starbucks is zo sad, tegenwoordig alleen maar consumenten plukken met automatenkoffie zonder serivce.

Ik heb het helemaal gehad met Starbucks.
  maandag 4 januari 2010 @ 22:11:25 #301
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76418007
NEXT.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')