bron: refdag.nlquote:IJzel hindert treinverkeer in Duitsland
31-12-2009 13:23
BERLIJN (ANP/DPA) – Nederlanders die op oudejaarsdag richting Berlijn willen reizen per trein, moeten rekening houden met forse vertragingen. Tussen Hengelo en Bad Bentheim in Duitsland is geen treinverkeer mogelijk als gevolg van ijzel. Reizigers worden met bussen vervoerd.
Ook de treinen tussen Hamburg en Keulen, via Bremen en Osnabrück, en die tussen Berlijn en Stuttgart hebben flinke vertragingen. „Voor ijzel is men niet immuun", zei een woordvoerder van de Duitse spoorwegen.
Kort voor kerst werden de Duitse spoorwegen al met grote problemen geconfronteerd op het traject tussen Berlijn en München. Vooral de allernieuwste ICE–treinen bleken slecht tegen de zware sneeuwval bestand te zijn.
De baanvaksnelheid blijft 100 km/h, maar door snellere wissels bij Doetinchem en Wehl kan op delen van het traject sneller worden gereden. Bijlage 4 (vanaf pagina 64) van het ontwerp geluidsaneringsprogrammaquote:Op donderdag 31 december 2009 12:57 schreef Palmboom313 het volgende:
http://www.arnhem-winterswijk.nl/?pageAlias=nieuws&id=67
snelheidsverhoging![]()
ICL -> gehuurde rijtuigen van DB.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:31 schreef Yreal het volgende:
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen ICL en ICR?
op plaatjes ziet het er vrij hetzelfde uitquote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
ICL -> gehuurde rijtuigen van DB.
ICR -> door NS aangeschafte IC-rijtuigen.
ICL: oude Duitse meuk met een IC- jasje.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
ICL -> gehuurde rijtuigen van DB.
ICR -> door NS aangeschafte IC-rijtuigen.
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
op plaatjes ziet het er vrij hetzelfde uit![]()
ICR (InterCityRijtuig)quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
op plaatjes ziet het er vrij hetzelfde uit![]()
ICR lijkt niet op ICL/ICK qua deuren.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:20 schreef Yreal het volgende:
vind het van buiten niet zo heel verschillend![]()
En achja, ICK, dat waren nog eens trainen
quote:19:40 Koeln H 9 s-Hertogenbosch, Venlo INT , Extra trein
Beide treinen vertrekken van Spoor 9quote:20:11 Koeln H 9 s-Hertogenbosch, Venlo INT , Extra trein
Vertrektijden Venlo zijn 21.19 a 21.35 en 21.46 a 21.59.quote:20:19 Koeln H 1B Venlo INT , Extra trein
20:47 Koeln H 1B Venlo INT , Extra trein
Volgende week rijd de Alpen Expres ook, maar met andere (verwachtte) tijden. Namelijk:quote:21:35 Koeln H INT , Extra trein
21:59 Koeln H INT , Extra trein
is dat op vrijdag?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:36 schreef greavy het volgende:
[..]
Vertrektijden Den Bosch zijn 21.19 a 21.35 en 21.46 a 21.59.
Volgende week rijd de Alpen Expres ook, maar met andere (verwachtte) tijden. Namelijk:
Utrecht CS: 20.11 en 20.40
Den Bosch: 20.40 a 20.47 en 21.13 a 21.21.
Venlo: 21.45 a 21.59 en 22.23 a 22.34
Volgende week ben ik zeker van de partij, om dit op de foto te zetten, en van de zeer goede sfeer te kunnen genieten van de vakantiegangers.
Er word met verschillend materieel gereden. Het is zeker de moeite om een kijkje te nemen.
Dus: Hou je van treinen? Misschien dat je tijd over hebt om dit een keer te kunnen zien?
I'm inquote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:22 schreef greavy het volgende:
Ja, op vrijdag avond.
Ik ben van plan om dan naar Utrecht te gaan. Daar staan ze het langst namelijk.
Er word volgens mij door NS in Nederland gereden. Er is aantal keer gereden met een 1600, 1700 of 1800 e-loc.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:30 schreef Cothen het volgende:
Welke vervoerder rijdt die treinen eigenlijk in NL?
nsr? rn? acts?
Als er een 1600 voor hangt wordt er dus niet door ns gereden. De 1600 zijn van rn (of eigenlijk van db schenker). ACTS huurt ook een (aantal?) 1600.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Er word volgens mij door NS in Nederland gereden. Er is aantal keer gereden met een 1600, 1700 of 1800 e-loc.
Een aantal keer heeft er een 1800 e-loc voorgezeten, dus ik denk dan dat het NS is.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:04 schreef Cothen het volgende:
[..]
Als er een 1600 voor hangt wordt er dus niet door ns gereden. De 1600 zijn van rn (of eigenlijk van db schenker). ACTS huurt ook een (aantal?) 1600.
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
ICL -> gehuurdegekochte rijtuigen van DB.
ICR -> door NS aangeschafte IC-rijtuigen.
Nee, ICL is gehuurd van DB, ICK is gekocht van DB, ICR is voor NS gebouwdquote:
En de 1700 is modernerquote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:18 schreef dennistd het volgende:
Vroeger voor de opsplitsing van de NS was het allebei gewoon een 1600-loc, maar bij de splitsing tussen NS Cargo en NS Reizigers zijn een aantal 1600's naar die laatste gegaan en omgenummerd naar de 1800-serie. De 1700 is wel een hele losstaande serie, en die hebben dan ook niet in de goederen gezeten dacht ik.
zoetermeer, schoolgaande in amsterdam bijlmerquote:Op zaterdag 2 januari 2010 02:00 schreef greavy het volgende:
[..]
Waar komt gij vandaan dan?
Misschien samen die kant uit reizen enzo?
De 1800-en worden wél gewassenquote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:13 schreef Geerd het volgende:
Wat is het verschil tussen een 1600 en 1800 loc dan?
Zit niet op me routequote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
zoetermeer, schoolgaande in amsterdam bijlmer
nog maar een x..quote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:20 schreef ghizzer het volgende:
wat ik me afvraag.. wanneer krijgt Nijmegen-Lent nou een x een écht treinstation (dus zonder bushokjes en steigers)? Of gaat deze er niet meer komen (gezien de informatie van Stationsweb)?
Vandaag plan T te Woerden richting Gouda, ik zat in de trein van 12.52 vanaf Leiden naar Utrecht CS (2x Plan V als Intercityquote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:31 schreef greavy het volgende:
Voorlopig zal Nijmegen-Lent niet veranderd worden, althans er is niks over te vinden op prorail.nl en andere sites.
Het station ziet er tenminste nog goed uit. Er zijn wel slechtere stations.
Lijst met omlopen Plan T v2.0
Ik heb vandaag (en gisteravond/nacht) aan een lijst zitten werken van de omlopen van Plan T die sowieso bekend zijn.
Hierbij is er alvast een (voorlopige) omlopenlijst.
na zoetermeer komt gouda, waar aansluiting is op de intercity vanuit rotterdam naar utrechtquote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:52 schreef greavy het volgende:
[..]
Zit niet op me route![]()
Ik kom uit Zwijndrecht - en reis dus via Rotterdam en Gouda.
Stom van mijquote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
na zoetermeer komt gouda, waar aansluiting is op de intercity vanuit rotterdam naar utrecht
Klopt. Er worden regelmatig de overige T'tjes op overige trajecten ingezet. Er zijn (volgens mij) 6 T'tjes in Limburg, en de rest elders. Er zijn 8 rijvaardig nu, want 1 is defect (word waarschijnlijk gerepareerd) en 1 is de verlengingstermijn afgelopen, en mag dus niet meer de baan op in reizigersdiensten.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:42 schreef bork het volgende:
[..]
Vandaag plan T te Woerden richting Gouda, ik zat in de trein van 12.52 vanaf Leiden naar Utrecht CS (2x Plan V als Intercity)
Maar het intercity traject Leiden CS - Utrecht CS is toch eigenlijk ook gewoon een stoptreindienst. Hij stopt overal.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:42 schreef bork het volgende:
[..]
Vandaag plan T te Woerden richting Gouda, ik zat in de trein van 12.52 vanaf Leiden naar Utrecht CS (2x Plan V als Intercity)
Arme forenze te Vleuten en Terweide! Je ontzegt ze het genot van de intercity naar Leiden Lammenschansquote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:01 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar het intercity traject Leiden CS - Utrecht CS is toch eigenlijk ook gewoon een stoptreindienst. Hij stopt overal.
Geldt dat ook voor de StudentenOV-Chipkaart? Hoe dan ook, laat in de OP lekker staan dat 't niet mag, 'k moet dat tuig niet in die treinquote:Op donderdag 31 december 2009 18:25 schreef greavy het volgende:
Je mag dus in de ICE met je OV-Chipkaart ZONDER toeslag reizen.
In de Fyra moet je een toeslag kopen (papieren kaartje).
IC Brussel/Berlijn waren al toeslag vrij. Thalys en Grens Overschrijdend kan niet met je OV-chipkaart.
Yarrrquote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:32 schreef greavy het volgende:
[..]
Stom van mij![]()
Zin om der vrijdag samen heen te reizen?
Dat ik dus naar Gouda kom, en we daarna een trein naar Utrecht nemen?
Beter dan alleen reizen lijkt mij
[..]
Klopt. Er worden regelmatig de overige T'tjes op overige trajecten ingezet. Er zijn (volgens mij) 6 T'tjes in Limburg, en de rest elders. Er zijn 8 rijvaardig nu, want 1 is defect (word waarschijnlijk gerepareerd) en 1 is de verlengingstermijn afgelopen, en mag dus niet meer de baan op in reizigersdiensten.
Totaal zijn er volgens mij dus 10 stellen, uit me hoofd gezegd.
Een overzicht van Huidig Plan T, welke rijvaardig is, is hier te vinden
Nope. Hij stopt niet te Utt (Utrecht Terweide) en Vtn (Vleuten)quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:01 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar het intercity traject Leiden CS - Utrecht CS is toch eigenlijk ook gewoon een stoptreindienst. Hij stopt overal.
Ze gaan gebruikt worden door werkgroep 1501. Onder andere als verwarmingsloc.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:45 schreef trainfreak het volgende:
Ik kwam volgende foto tegen waarop te zien is dat enkele 1250's weggevoerd worden.
Gaan die dan naar de sloper ofzo?
http://www.flickr.com/photos/robbertvandera/4237944928/
Zag ik vandaag voorbij komen op Somda bij een gebruikerquote:Wat is HSL+Prio? [H]alve [S]nelheids [l]ijn met [P]roblemen [R]egelmatig [I]n de [O]mloop!
quote:Op maandag 4 januari rijden er in verband met defecte treinen minder treinen tussen Rotterdam Centraal - Utrecht Centraal - Amersfoort en in de spits ook tussen Amersfoort en Deventer.
Houdt u rekening met extra reistijd van 15 minuten.
Excuses voor het ongemak.
De papieren is nog geldig een maandquote:Op zondag 3 januari 2010 20:00 schreef Palmboom313 het volgende:
morgen moet ik voor het eerst van de OV kutkaart gebruik maken
wel echt weer een lutser meldingquote:Op zondag 3 januari 2010 22:20 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De papieren is nog geldig een maand
Hoeveel treinen zouden er defect zijn dat het een speciaal linkje krijg op de ns site![]()
![]()
Ohquote:Op zondag 3 januari 2010 22:20 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De papieren is nog geldig een maand
Hoeveel treinen zouden er defect zijn dat het een speciaal linkje krijg op de ns site![]()
![]()
Inchecken voor de trein hoeft sowieso voorlopig nog niet.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:03 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Ohnou ja mooi zo. Ben benieuwd of er morgen wel paaltjes staan op mijn station
Ah mooi zo en bij Syntus ook niet zeker?quote:Op zondag 3 januari 2010 23:05 schreef James1988 het volgende:
Met de OV-studentenchipkaart hoef/moet je nog niet inchecken bij NS.
quote:Op zondag 3 januari 2010 23:10 schreef Palmboom313 het volgende:
Ah mooi zo en bij Syntus ook niet zeker?
De OV-studentenkaart is van de overheid, de OV-chipkaart is van de vervoersbedrijven zelf.quote:Op de Syntus treinen kunt u nog niet met de OV-Chipkaart reizen
bron: http://www.syntus.nl/ov-chipkaart.aspx
ah mooi zoquote:Op zondag 3 januari 2010 23:17 schreef Cothen het volgende:
[..]
[..]
De OV-studentenkaart is van de overheid, de OV-chipkaart is van de vervoersbedrijven zelf.
Geen van deze partijen voelt zich blijkbaar verantwoordelijk voor een goede communicatie
quote:Veel onduidelijkheid over nieuwe ov-chipkaart
Uitgegeven: 3 januari 2010 20:07
Laatst gewijzigd: 3 januari 2010 21:59
UTRECHT - De Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) adviseert studenten om hun oude ov-jaarkaart uit 2009 nog even bij zich te houden.
© ANPEr is volgens de bond veel onduidelijkheid bij studenten over hun nieuwe ov-chipkaart die vanaf afgelopen vrijdag is ingevoerd.
Met de oude kaart mogen ze tot 1 februari nog reizen, zo zei LSVb-voorzitter Gerard Oosterwijk zondag.
Maandag is de eerste dag dat veel studenten reizen met de kaart omdat de kerstvakantie er dan op zit. Bijna 90 procent heeft een kaart om door de week mee te reizen.
Activeren
Met name over het activeren van de kaart en het in- en uitchecken leven nogal wat vragen en onzekerheid bij studenten, zegt de LSVb.
Toch kunnen de studenten reizen. De oude papieren ov-kaart wordt door de NS tot 1 februari gedoogd, evenals de niet-geactiveerde chipkaart.
D-day
LSVb-voorzitter Gerard Oosterwijk: ''Maandag is het D-day. Ik ben heel benieuwd hoe het uitpakt.''
Het merendeel (97 procent) van de studenten heeft de chipkaart ontvangen. Het opladen van het reisrecht kan in elk geval nog tot 1 februari.
Drukte
Door de drukte is het mogelijk dat de automaat waar de kaart moet worden geactiveerd 'tijdelijk niet beschikbaar' is, waarschuwt een woordvoerder van Studenten OV-chipkaart. Studenten moeten het dan op een later tijdstip nogmaals proberen.
De bemanning van de telefonische klantenservice van Studenten OV-chipkaart is maandag verdrievoudigd. Desondanks kunnen daar lange wachttijden ontstaan.
Inmiddels hebben 40.000 studenten het nieuwe reisproduct geactiveerd. De 650.000 studenten vormen ongeveer een vijfde van het totale reizigersaantal.
Bron: Nu.nl
quote:Maandag 4 januari zullen er minder treinen rijden, en zullen twee treinseries niet gekoppeld/gesplitst worden.
De 2800 rijdt in zijn geheel niet. De 12500 en 12700 zullen ook niet rijden. De 10500 en 10700 zullen niet gekoppeld aan/gesplitst van de 500 en 700 worden, maar als losse treinen tussen Zwolle en Leeuwarden pendelen. Dat geldt ook voor de 20800 die Sittard-Heerlen pendelt en niet aan de 800 vastzit.
Bron: trein.dennistd.nl
Mooie foto's! Als ik binnenkort nog tijd heb en er ligt een pak sneeuw ga ik er ook maar eens op uit.quote:Op maandag 4 januari 2010 00:45 schreef thats-me het volgende:
Op 20 December komt SGM2988 Deventer binnen rijden, en niet zoals op de CTA staat als IC richting Enschede, maar als stoptrein richting Almelo.
[ link | afbeelding ]
Een DM'90 stel komt op 3 Januari 2010 station Nijverdal West binnen rijden.
[ link | afbeelding ]
Station Nijverdal West ligt verpakt onder een mooi wit laagje, je kunt niets meer zien van de spoorlijn richting Nijverdal.
[ link | afbeelding ]
Meer foto's op Flickr
Het is inderdaad vreemd, en het draait allemaal om geld: als er intercity's zouden stoppen op Zoetermeer zou het niet meer rendabel zijn om elk kwartier een sprinter te laten rijden tussen Den Haag en Gouda (en verder).quote:Op maandag 4 januari 2010 01:14 schreef italiaan1987 het volgende:
Vind het nog steeds raar dat er geen intercities meer stoppen in Zoetermeer..Nja intercity heb er nooit gestopt maar wel de sneltrein Den haag - Arnhem.
Hell, op gouda goverwelle komt zat, op ypenburg stappen 4 mensen in en in voorburg nog 6quote:Op maandag 4 januari 2010 10:22 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Het is inderdaad vreemd, en het draait allemaal om geld: als er intercity's zouden stoppen op Zoetermeer zou het niet meer rendabel zijn om elk kwartier een sprinter te laten rijden tussen Den Haag en Gouda (en verder).
Waarom? Een groot deel van de Zoetermeerders gaat naar Den Haag, die zullen RandstadRail verkiezen boven de trein. Mensen die de andere kant op moeten hebben een prima overstap op station Gouda. Ik vind het dus best begrijpelijk dat er geen ic stopt op station Zoetermeer.quote:Op maandag 4 januari 2010 01:14 schreef italiaan1987 het volgende:
Vind het nog steeds raar dat er geen intercities meer stoppen in Zoetermeer..Nja intercity heb er nooit gestopt maar wel de sneltrein Den haag - Arnhem.
Bron: De Telegraafquote:Treinheld in de kou
door Richard van de Crommert
AMSTERDAM - Een goedbedoelde hulpactie waarbij honderden mensen naar hun werkplek werden vervoerd is NS-storingsmonteur Rens Kamminga duur komen te staan. Op maandagochtend 21 december, toen heel Nederland bedolven raakte onder een dik pak sneeuw, er een complete chaos op het spoor heerste en conducteurs en machinisten hun werkplek niet konden bereiken, twijfelde Kamminga geen moment toen collega’s hem aanspoorden om de boemelrit van Amsterdam naar Utrecht te rijden. Daarmee hielp hij honderden mensen uit de brand.
Maar in plaats dat zijn werkgever Nedtrain hem bedankte met een bloemetje, heeft de in Amsterdam gestationeerde storingsmonteur, die bevoegd is om treinen te rijden, sinds Oudejaarsdag een schorsing aan zijn broek hangen. Ook de twee medewerkers die hem als conducteur assisteerden op zijn rit, staat vandaag hetzelfde te wachten, zo zegt een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen, ondanks dat de drie mannen toestemming kregen van de Verkeersleiding om te vertrekken.
Kamminga, die zit sinds drie dagen aangeslagen thuis. „Toen ik op spoor 7 bomvolle trein zag die uitpuilde van de mensen, liep ik erheen. Het was kwart over zeven in de ochtend. Die trein had al voor zessen moeten vertrekken, maar het treinpersoneel was er nog steeds niet. Twee collega’s van het landelijk bureau materieel, die als passagiers in de trein zaten, vroegen: ‘Kun jij ons niet even naar Utrecht brengen?” Er was een noodsituatie, dus Kamminga ging aan de slag.
Tien jaar lang is de in Amsterdam werkzame monteur machinist geweest. Nog steeds moet hij elk jaar een proeve van bekwaamheid afleggen om locomotieven te mogen rijden. Ter plekke vraagt Kamminga toestemming aan de knooppuntcontrole van NS Reizigers om te vertrekken. Die zagen de vertragingen alleen maar oplopen en gaven toestemming. Daarna zette de dienstleider van Prorail de seinen op groen. En de eerste stoptrein van Amsterdam naar Utrecht kon vertrekken. De twee collega’s assisteerden bij het sluiten van de deuren. ,,Zij waren de spreekwoordelijke conducteurs”, zegt Kamminga. „Het werd een geweldige rit. ,,De trein was bomvol. Alle passagiers schikten in, zodat iedereen meekon. Bij elk station kregen we applaus.”
Tien dagen lang was er geen vuiltje aan de lucht. Maar op Oudejaarsdag kwam een controleur van de NS verhaal halen bij Kamminga en nog geen uur later was de schorsingsbrief getypt. Van het ene op het andere moment werd er puur naar de regeltjes gekeken. De brief werd persoonlijk overhandigd en de monteur kon direct zijn biezen pakken. De verklaring besloot met de dreigende tekst dat ’de weg open staat voor passende maatregelen’. Als alle regels nauwgezet waren gevolgd had Kamminga nooit een trein met passagiers mogen vervoeren, is het verweer van de NS. Ook niet in deze noodsituatie. „Hij heeft alleen bevoegdheid om lege treinen te rangeren”, luidt het kille antwoord van de NS-woordvoerster. „Zijn goede bedoelingen ten spijt, hij heeft gehandeld tegen de regels. Hij had moeten weten dat hij dit niet mocht doen. Ook niet als reizigers veel langer moeten wachten.” Dat de verkeersleiding toestemming gaf om te vertrekken doet volgens de zegsdame niet ter zake. „Die toetst zijn bevoegdheid niet.”
aha vandaar die VIRM om 10.15 bij Utrecht Overvecht, hoewel die uit richting Hilversum kwam d8 ik.quote:Op maandag 4 januari 2010 11:14 schreef MarkoAlmelo het volgende:
"Vandaag rijden er in verband met een tekort aan treinen minder treinen tussen Rotterdam Centraal - Utrecht Centraal - Amersfoort en in de spits ook tussen Amersfoort en Deventer.
Tussen Zwolle en Leeuwarden en tussen Sittard en Heerlen rijden pendeltreinen."
Waarom?
Ja maar formeel, bla bla bla...quote:Op maandag 4 januari 2010 11:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze hadden wel iets coulanter mogen zijn zeg
Formeel hebben ze gelijk en tuurlijk moet er rapport van het incident opgemaakt worden, maar om diegene nu gelijk te schorsen gaat mij te ver.quote:
Prorail deed ook mee aan het op laten lopen van de vertragingquote:Op maandag 4 januari 2010 11:42 schreef Duvel het volgende:
Hoho, maak zelf dan nog even een smiley voor Arriva.
Dus de meneer in kwestie was eigenlijk niet wegbekend op het traject/überhaupt bevoegd om passagiers te vervoeren? Vind je het gek dat ze hem hebben geschorst? Ze laten mij toch ook niet in brandweerauto's rijden?quote:
[KSC IN HOOFDL #1632] koffie of thee op de eerste werkdag van het jaarquote:de verstoring aan de rug van Fles is verholpen. Houdt u de komende maanden nog wel rekening met vertragingen. Er wordt een rollator ingezet
Hé knakkert! Ook de beste wensen!quote:Op maandag 4 januari 2010 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[KSC IN HOOFDL #1632] koffie of thee op de eerste werkdag van het jaar
* Dr_Flash lacht alle gestrande bussen en treinen uit vanuit een goed berijdbaar en sneeuwvrij Utrecht
Alles wel hier vrienden? Gelukkig nieuwjaar nog allemaal!
Tja, als er wel iets gebeurd was had iedereen wel anders gereageerd. Dat is het jammere van de amerikaanse claim cultuur die naar Europa overwaait.quote:Op maandag 4 januari 2010 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Formeel hebben ze gelijk en tuurlijk moet er rapport van het incident opgemaakt worden, maar om diegene nu gelijk te schorsen gaat mij te ver.
wegbekend moeten zijn is sowieso grote bull, je hoofd als automobilist toch ook niet eerst met een instructeur alle wegen berijden voordat je er alleen over heen mag?quote:Op maandag 4 januari 2010 12:09 schreef TeringHenkie het volgende:
Dus de meneer in kwestie was eigenlijk niet wegbekend op het traject/überhaupt bevoegd om passagiers te vervoeren?
Dat is natuurlijk veel en veel te kort door de bocht.quote:Op maandag 4 januari 2010 13:48 schreef Cothen het volgende:
[..]
wegbekend moeten zijn is sowieso grote bull, je hoofd als automobilist toch ook niet eerst met een instructeur alle wegen berijden voordat je er alleen over heen mag?
Als bij de overweg bij Rijswijk Aansluiting een aanrijding gebeurd waarbij de spanning van de draad moet, dan zit ook Delft zonder spanning.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:56 schreef Ascendancy het volgende:
Na een uur op rotterdam richting Delft stil te hebben gestaan maar teruggegaan![]()
![]()
Hoe kan 1 aanrijding bij rijswijk er nu voor zorgen dat er een uur lang zelfs geen pendeltreinen tussen R'dam en Delft kunnen rijden.
Ja, het mag natuurlijk niet, en wat dat betreft heeft NS natuurlijk wel een punt. Eerlijk is eerlijk.quote:
Waarom?quote:Op maandag 4 januari 2010 13:50 schreef Duvel het volgende:
Dat is natuurlijk veel en veel te kort door de bocht.
Waarschuwing: Deze man is klantgericht. Bij slecht weer per direct met verlof sturen, anders zouden klanten zomaar vervoert kunnen wordenquote:Op maandag 4 januari 2010 13:55 schreef Guppyfriend het volgende:
Het is alleen wel heel koud om de goede man meteen te schorsen. Zeker wanneer hij de afgelopen 10 jaar van onbesproken gedrag is geweest. Ik zou dan eerder een dikke vette waarschuwing het dossier laten plaatsen, zodat een eerstvolgende overtreding van de regels wel fataal wordt.
De vergelijking met een auto gaat totaal niet op, en machinisten kunnen niet zien wat ze de komende kilometers voor hun kiezen krijgen. Dus ga je te kort door de bocht.quote:Op maandag 4 januari 2010 13:56 schreef Cothen het volgende:
[..]
Waarom?
Zelfs als machinisten wél wegbekend zijn, zien ze nog seinen over het hoofd...
Als de machinist in de cabine kan zien wat hij de komende kilometers voor zijn kiezen krijgt kan dat hele wegbekend maken de prullenbak in.
quote:Op maandag 4 januari 2010 13:58 schreef Cothen het volgende:
[..]
Waarschuwing: Deze man is klantgericht. Bij slecht weer per direct met verlof sturen, anders zouden klanten zomaar vervoert kunnen worden
Met de huidige techniek moet daar best wel iets op te verzinnen zijn, een tomtom voor de trein bijvoorbeeld.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:01 schreef Duvel het volgende:
De vergelijking met een auto gaat totaal niet op, en machinisten kunnen niet zien wat ze de komende kilometers voor hun kiezen krijgen. Dus ga je te kort door de bocht.
ETCS minimaal Level 2 ( http://nl.wikipedia.org/wiki/European_Train_Control_System )quote:Op maandag 4 januari 2010 14:15 schreef Cothen het volgende:
[..]
Met de huidige techniek moet daar best wel iets op te verzinnen zijn, een tomtom voor de trein bijvoorbeeld.
Of een radar.
Laat de machinist dan gewoon weg.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:15 schreef Cothen het volgende:
[..]
Met de huidige techniek moet daar best wel iets op te verzinnen zijn, een tomtom voor de trein bijvoorbeeld.
Of een radar.
Nou, die seinen zijn toch prima weg te vangen door een computer?quote:Op maandag 4 januari 2010 15:25 schreef Peter het volgende:
[..]
Als er maar zo'n goede koeienvanger voorop zit..
Ja, maar als er een koe op het spoor staat heb je wel een koeienvanger nodigquote:Op maandag 4 januari 2010 15:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nou, die seinen zijn toch prima weg te vangen door een computer?
Het is toch een stad met 125.000 inwoners, het zou gewoon in elk ander land een intercity station zijn. Ongeacht tram en metroverbindingen. Er zal best wel wat achter zitten, en die intercity naar enschede en groningen etc hoeven ook niet perse te stoppen van mij, alleen die IC utrecht - den haag vv zal wel handig zijn (A).quote:Op maandag 4 januari 2010 10:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waarom? Een groot deel van de Zoetermeerders gaat naar Den Haag, die zullen RandstadRail verkiezen boven de trein. Mensen die de andere kant op moeten hebben een prima overstap op station Gouda. Ik vind het dus best begrijpelijk dat er geen ic stopt op station Zoetermeer.
ICK kan ookquote:Op maandag 4 januari 2010 15:37 schreef KapiteinT het volgende:
Ik hoorde vanochtend van een vriend dat er zelfs ICL's van stal zijn gehaald voor de IC Zwolle - Roosendaal. Althans, hij had het over Duitse rijtuigen met aan beide kanten een locomotief. Lijkt mij ICL dus.
Maar de ICK is toch ook nog wel goed? .. zonde om het te slopen dan!quote:Op maandag 4 januari 2010 16:41 schreef James1988 het volgende:
ICL is nieuwe dan ICK. Vandaar dat NS het ICL ook leaset terwijl ze ICK hebben gekocht... ICK wordt gesloopt als er geen koper voor komt.
ICK's zitten heerlijkquote:Op maandag 4 januari 2010 17:35 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Maar de ICK is toch ook nog wel goed? .. zonde om het te slopen dan!
Inderdaad, laat maar komen in de 3600quote:
Rotterdam Alexander stopt in de gemeente Prins Alexander, hier wonen misschien "maar" 89.225 inwoners maar er staan een shitload aan scholen en bedrijven rondom dit station, ik kom op beide stations regelmatig en kan je vertellen dat station Rotterdam Alexander vele malen drukker is dan station Zoetermeer. Overigens sluiten de metro en bus hier goed aan op de trein, wat je in Zoetermeer natuurlijk ook hebt maar ik betwijfel of het daar evenveel gebruikt word.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:07 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
En die serie die in Rotterdam begint stopt in alexander, dat is dan bijna net zo nutteloos.
quote:Op maandag 4 januari 2010 17:52 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Rotterdam Alexander stopt in de gemeente Prins Alexander,
I know, vergeten op te schrijven, sorry.quote:Op maandag 4 januari 2010 17:57 schreef Cothen het volgende:
[..]DEELgemeente Prins Alexander, gewoon gemeente Rotterdam dus.
Maar dat is gewoon belachelijkquote:Op maandag 4 januari 2010 17:57 schreef Cothen het volgende:
[..]
Amsterdam maakt het nog veel bonter, daar stoppen ook intercities bij:
Amsterdam Centraal
Amsterdam Bijlmer Arena
Amsterdam Sloterdijk
Amsterdam Zuid
Amsterdam Muiderpoort
Duivendrecht
Terwijl de metro er gewoon naast rijden om het lekker overzichtelijkhouden stopt lang niet elke intercity op elk station
In Zoetermeer heeft men bedacht om een snelweg aan te leggen tussen het perron van de NS en het perron van de randstadrail (voormalige Zoetermeer Stadslijn)quote:Op maandag 4 januari 2010 17:52 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
wat je in Zoetermeer natuurlijk ook hebt maar ik betwijfel of het daar evenveel gebruikt word.
Die was me al opgevallen ja.quote:Op maandag 4 januari 2010 18:00 schreef Cothen het volgende:
[..]
In Zoetermeer heeft men bedacht om een snelweg aan te leggen tussen het perron van de NS en het perron van de randstadrail (voormalige Zoetermeer Stadslijn)
Andersom volgens mij: ze hebben de stadslijn aan de verkeerde kant gebouwd.quote:Op maandag 4 januari 2010 18:00 schreef Cothen het volgende:
[..]
In Zoetermeer heeft men bedacht om een snelweg aan te leggen tussen het perron van de NS en het perron van de randstadrail (voormalige Zoetermeer Stadslijn)
Aha, vandaar dat er 2 stations zo dichtbij elkaar liggen.quote:Op maandag 4 januari 2010 18:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
BTW: huidig Zoetermeer Oost was tot [ooit] hèt station Zoetermeer...
Je hebt gelijk.:quote:Op maandag 4 januari 2010 18:11 schreef Duvel het volgende:
Andersom volgens mij: ze hebben de stadslijn aan de verkeerde kant gebouwd.
Welk station is dat? ;oquote:Op maandag 4 januari 2010 18:25 schreef Palmboom313 het volgende:
nou grappig hoor die ov-chipkaart maar op mijn station staan nog steeds geen paaltjes
Zo ongeveer de spoorlijn met het allerlelijkste uitzicht van het land: Gouda - Den Haag...quote:Op maandag 4 januari 2010 18:31 schreef Cothen het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.:
rond 1870 hebben ze de spoorlijn Gouda - Den Haag aangelegd
rond 1935 de snelweg A12
rond 1970 hebben ze vervolgens de Stadslijn aangelegd en men vond het wel genoeg om een loopbrug te maken tussen de twee stations.
Ik vind die trajecten binnen amsterdam lelijkquote:Op maandag 4 januari 2010 18:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zo ongeveer de spoorlijn met het allerlelijkste uitzicht van het land: Gouda - Den Haag...
Beetje kul argument lijkt mij, want Deventer en Groningen hadden tot voor kort ook een Smullers en die is nu weg.quote:Op maandag 4 januari 2010 17:52 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Ohja, op R'dam Alexander zit een AH to go en een Smullers, Servex B.V. heeft er dus belang bij dat het hier druk blijft en aangezien Servex NS dochter is heeft ook NS hier belang bij.
Mja maar de smullers in Groningen zit nu de broodzaak in, ook servex.quote:Op maandag 4 januari 2010 19:59 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Beetje kul argument lijkt mij, want Deventer en Groningen hadden tot voor kort ook een Smullers en die is nu weg.
Je zal maar zo wakker worden...quote:Op maandag 4 januari 2010 18:17 schreef Ireyon het volgende:
[ link | afbeelding ]
"De Intercity naar Tampere vertrekt vandaag vanuit de kantine"
Inderdaad absurd hoge prijzen. Daar kom ik dus nooit mijn ontbijt halen.quote:Op maandag 4 januari 2010 20:25 schreef Zug-Chef het volgende:
De BroodzaakKom laten we een nog duurdere zaak openen op een station, men betaalt toch wel.
Een idioot had zichzelf van het leven beroofd op Rijswijk...quote:Op maandag 4 januari 2010 17:53 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ohja ik zag de benelux vanochtend langs Rotterdam Alexander komen..
Ik vind het anders geen kul argument, ik denk zeker dat het meeweegt.quote:Op maandag 4 januari 2010 19:59 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Beetje kul argument lijkt mij, want Deventer en Groningen hadden tot voor kort ook een Smullers en die is nu weg.
Mja, dat is geen bloemist meer. Dat is nu een Julia'squote:Op maandag 4 januari 2010 20:22 schreef Geerd het volgende:
[..]
Mja maar de smullers in Groningen zit nu de broodzaak in, ook servex.
En smullers heeft nu een wagen tegenover de bloemist tenminste laatst nog
Ohw oke volgende keer maar weer is bekijkenquote:Op maandag 4 januari 2010 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, dat is geen bloemist meer. Dat is nu een Julia's
Komt er voorlopig ook nog niet: http://www.syntus.nl/ov-chipkaart.aspxquote:Op maandag 4 januari 2010 21:35 schreef Palmboom313 het volgende:
Op alle stations tussen winterswijk en duitven staat nog niets.
Starbucksje iemand?quote:Op maandag 4 januari 2010 20:25 schreef Zug-Chef het volgende:
De BroodzaakKom laten we een NOG duurdere zaak openen op een station, men betaalt toch wel.
Leiden sinds vandaag! next!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |