greavy | zondag 2 februari 2014 @ 09:51 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe! ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen >> Reizen over de HSL-Zuid >> Intercity's Den Haag - Brussel >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten >> Afkortingen en treinserienummers Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; >> Achter de schermen
| |
Duvel | zondag 2 februari 2014 @ 10:28 |
Die tram... volkomen ontwricht, best knap. De 3004, die reed toch nog op PCC-draaistellen? | |
Duvel | zondag 2 februari 2014 @ 10:31 |
Echt alles dat mis kán gaan... | |
Litpho | zondag 2 februari 2014 @ 10:42 |
Driek hád natuurlijk bij de AH-ToGo nog wat laaghangend fruit kunnen kopen... | |
ziggyziggyziggy | zondag 2 februari 2014 @ 11:01 |
Ook gezellig: vrouw overleeft 25 kV. http://www.theguardian.co(...)ain-hackney-hospital | |
GlenSpey | zondag 2 februari 2014 @ 11:07 |
Dat krijg je als je dom doet | |
Surveillance-Fiets | zondag 2 februari 2014 @ 11:10 |
die had denk ik beter dood kunnen zijn.. zullen geen handen of wat meer aan zitten. | |
Litpho | zondag 2 februari 2014 @ 11:16 |
"What might have seemed a harmless prank". Ik mag toch hopen dat je op je 22e al wel door hebt dat dat niet harmless is. | |
daanski82 | zondag 2 februari 2014 @ 11:28 |
Jammer geen Darwin Award | |
DeaDLocK2K | zondag 2 februari 2014 @ 11:30 |
Omgzegjetochnietkantochnietomgomg :p | |
Peterselieman | zondag 2 februari 2014 @ 11:46 |
Nee. Beide treinen moeten over hetzelfde wissel. Je kunt wel nog wat tijd winnen door een van de treinen rechtdoor over spoortje 19 te leiden, terwijl de andere wel de normale route neemt. Ook voor bijplaatsingen die op het laatste moment gebeuren is dat extra doorgaande spoortje handig. | |
Salatrel | zondag 2 februari 2014 @ 12:20 |
die IC van utrecht naar amsterdam van 00:25 zal 1 van de laatste geweest zijn (buiten nachtnet om) denk ik? die van 23:25 zat ik in en dat was 12 bakken virm. verder een een aanbieding niet voor niks een aanbieding he daar kies je zelf voor. een losse whopper is bij de Burger King ook duurder dan een king deal dubbele menu | |
b2py | zondag 2 februari 2014 @ 12:29 |
1 rit uit de >5000 die ze maken op een dag. Such statistiek, wow. http://www.pearsoneducation.nl/burnsbush/Hoofdstuk%2013.ppt
![]() [ Bericht 6% gewijzigd door b2py op 02-02-2014 14:54:54 ] | |
gebrokenglas | zondag 2 februari 2014 @ 12:42 |
Ik zou nooit gokken op de laatste trein. Altijd maximaal de een-na laatste pakken - als die uitvalt heb je dus dan nog een fallback. | |
b2py | zondag 2 februari 2014 @ 12:43 |
NS betaalt je taxi eah ![]() | |
_JdM_ | zondag 2 februari 2014 @ 12:51 |
Als er een fiets bij het station staat interesseert me het niet. Als ik aan het lamballen ben, wil ik de ena-laatste trein die aansluit op de bus in Enschede. Anders wordt het een half uur lopen en daar heb ik geen zin in ![]() | |
Peterselieman | zondag 2 februari 2014 @ 13:19 |
klopt. Zo doe ik het ook wel eens en heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad. | |
Fixers | zondag 2 februari 2014 @ 13:25 |
Dat dus. Zeuren over een aanbieding die je niet aanstaat is echte Hollandse azijnpisserij. Het gebeurt in de detailhandel wel vaker dat meer kopen goedkoper is dan minder kopen. Verder vind ik het woordgebruik van Driek in zijn brief/klacht/site erg onprofessioneel voor iets wat je naar een directielid stuurt namens een rezigersbelangenorganisatie. Een virm-viertje is op de werkvloer een normale aanduiding, in een officiële klacht omschrijf je dat beter als een treinstel van het type virm bestaande uit vier rijtuigen. | |
DriekOplopers | zondag 2 februari 2014 @ 13:55 |
Die verstandige aanpak heeft er helaas voor gezorgd dat diverse vervoerbedrijven laatste ritten schrapten “wegens gebrek aan reizigers”… ![]() Bovendien: via mobiel, om de keuze te maken tussen logeren of naar huis, gekeken of die late trein nog reed. Antwoord “ja”. Iets van 10 minuten later gearriveerd op het station, maar ook 10 minuten voor geplande vertrektijd, blijkt die trein te zijn opgeheven. Dan kun je de reiziger nul komma niets verwijten, ook niet zijn keuze om te kiezen voor een laatste aansluiting. [ Bericht 1% gewijzigd door DriekOplopers op 02-02-2014 14:03:50 ] | |
DriekOplopers | zondag 2 februari 2014 @ 14:02 |
Dooie link. Overigens: Met statistiek kun je alles aan mekaar liegen. Met statistiek kun je alle terechte klachten wegcijferen. Het trieste echter, is dat ik zo’n 2 a 3 keer per week een retourreis maak, in afstand variërend van 30 tot meer dan honderd kilometer enkele reis. Pakweg eens per maand -over een tijdvak van vele, vele jaren- beleef ik een treinreis die de kenmerken heeft van het verhaal dat ik nu maar eens heb opgeschreven. Ik ben als persoon uiteraard maar een kleine steekproef, maar mijn vrouw beleeft hetzelfde, en ook adviseurs van MVBOV herkennen zich in dit beeld. Dan is een opmerking over “een van de 5000 ritten” gewoon een schandelijke belediging aan het adres van de klant. Dit overbodige zinnetje had ik opgeschreven om lollige opmerkingen over armoede en gierigheid voor te zijn. Wel of niet benoemen: het is per definitie altijd wel fout in de ogen van iemand. | |
Dr_Flash | zondag 2 februari 2014 @ 14:04 |
Heb ik ook al eens gehad ja. "Doe kort voor vertrek de reisplanner-check!" Sowieso al bedroevend dat dat kennelijk nodig is natuurlijk, maar ALS je dat dan doet, heb je er gewoon geen flikker aan. Als je de reisplanner-check doet "blijkt" er niets aan de hand, 3 minuten later blijkt je trein al een kwartier stil te staan met vaste remmen 10 km verderop ![]() | |
_JdM_ | zondag 2 februari 2014 @ 14:09 |
N=1. Kun je 100x zeggen dat statistiek niet deugt (ja, je kunt manipuleren. Maar is nu niet aan de orde), maar op een ervaring N=1 zo'n uitspraak durven te doen gaat veel te hard door de bocht. Daarnaast: Als voorzitter van een club die voor Reizigers staat, op een enkele ervaring die je zelf hebt gehad, meteen de CEO mailen. Echt ![]() | |
Peter | zondag 2 februari 2014 @ 14:18 |
Iemand aanspreken op een concreet voorbeeld van iets dat veel vaker fout gaat is een prima manier. Laat die directeur zich hier maar eens uitpraten. Waarom niet? | |
WhiteJoker | zondag 2 februari 2014 @ 14:21 |
Ik vind dit ook een prima manier. Juist aan het einde van de dag, wanneer er weinig uitwijkmogelijkheden zijn, moeten dit soort dingen zorgvuldiger gaan. Er wordt nu een concreet voorbeeld gegeven van een treinreis die mis gaat. | |
#ANONIEM | zondag 2 februari 2014 @ 14:25 |
Precies. En al helemaal omdat men bij de spoorwegen heeft beloofd veel beter om te gaan met langere treinen bij werkzaamheden. Terechte klacht ![]() | |
Mr_Klaasje | zondag 2 februari 2014 @ 14:25 |
Prachtig maar het wekt de suggestie met deze post dat dit beeld representatief is voor het leeuwendeel van de reizen. Ik zal even verklappen dat dat niet het geval is tenzij ik in een parallel universum leef o.i.d. Dat wil niet zeggen dat er niet regelmatig iets kleins of groters mis gaat. Dat moet ook echt beter. Maar het is gewoon overduidelijk dat dit een samenloop van meerdere dingen was. Volkomen terecht om daar een klacht over in te dienen maar hier een brief aan wijden voor de hoge top, dat openbaar maken om vervolgens de chantagetruc "ze reageren niet dus ze zijn niet voor de reiziger" uit te kunnen halen vind ik toch wel wat laag bij de grond. Overigens moet ik ook zeggen dat ik toch redelijk content ben. Zelfs met de vele grote bendes die ik heb meegemaakt is het me maar een enkele keer overkomen dat ik er meer dan een half uur langer over heb gedaan en heb ik slechts één keer een reis hoeven af- of onderbreken. Dan heb ik het nog niet gehad over dat het bedrijf ook nog echt positieve kanten heeft. Gister ben ik zo dom geweest om een tas in de trein naar Leeuwarden te laten liggen bij het overstappen op een trein naar Groningen in Zwolle. Ik heb meteen de conducteur opgezocht, gevraagd of hij na wilde vragen en waar mijn verwachting anno 2014 van grote organisaties was dat ik de tas waarschijnlijk vanaf maandag in Utrecht zou mogen ophalen was men zo attent geweest om de tas in Leeuwarden bij het loket neer te zetten. Die had ik dus twee uur later alweer terug. Uiteindelijk komt het er op neer dat men best wat voor de klant overheeft en dat dat heel ver kan gaan maar dat er regelmatig grote missers worden gemaakt. Jammer, moet beter maar het is geen reden voor alleen maar zurigheid. [ Bericht 0% gewijzigd door Mr_Klaasje op 02-02-2014 14:53:46 ] | |
_JdM_ | zondag 2 februari 2014 @ 14:29 |
Het is niet een "concreet voorbeeld", er worden vragen gesteld aan de hand van deze ervaring. Niets blijkt uit het stuk dat het vaker fout gaat. Natuurlijk "weten" we dat het vast een paar keer is fout gegaan in het verleden, maar zolang je het niet onderbouwt, dan sta je alsnog nergens met je bewering. Maar nee, er wordt een bewering gedaan over dat meneer en mevrouw niet konden zitten: Hele trein doorgelopen? Waren er wel zitplaatsen of niet naast elkaar? Is het tweede treinstel erafgetrapt doordat er problemen er mee waren? Je weet het niet. Juist door elk wissewasje (Door N=1) ga je niet serieus genomen worden als organisatie. | |
Mr_Klaasje | zondag 2 februari 2014 @ 14:30 |
Ik heb nu een paar jaar deelgenomen aan een reizigersoverleg. Structurele fouten kwamen daar op tafel en daar werd ook echt de aandacht voor gevraagd bij managers van de vervoerders. Daarentegen is het wel zo dat ik voor een individuele fout gewoon contact opnam met de klantenservice. Je zit in zo'n overleg voor de reizigers en niet om het ov voor jezelf te verbeteren of iets dergelijks. En al die reizigers hebben er niets aan als je begint te zeuren over die ene chauffeur die een minuutje te vroeg was bij halte x op tweede paasdag om 21:15 om nog maar te zwijgen wat het voor effect heeft op de toehorende managers, die zullen je meteen een stuk minder serieus nemen. | |
Peter | zondag 2 februari 2014 @ 14:31 |
Het zijn herkenbare klachten die nu in 1 reis tegelijk zich voordoen. Prima voorbeeld dus. Doe nu niet alsof je van elke klacht niet al lang wist dat deze regelmatig voorkomt. | |
_JdM_ | zondag 2 februari 2014 @ 14:34 |
Hoho, ik mail niet naar de CEO omdat mijn treinreis ruk was. Kan het nog regelmatig voorkomen, maar dat blijkt uit de mail niet. | |
Dr_Flash | zondag 2 februari 2014 @ 14:35 |
Beetje quasigeleerd met N=1 gaan staan zwaaien, alsof dat DUS bewijst dat dat de allereerste en enige keer is dat er iets fout gaat op het spoor. Nou nou ![]() | |
Peter | zondag 2 februari 2014 @ 14:36 |
Als ik het mailadres van die knakker had en er ging zoveel mis, dan zou ik ook mailen. En dan ziet hij maar wat hij er mee doet. Maar ik ben als klant teleurgesteld in zijn bedrijf. Waarom zou ik dat niet mogen melden? | |
Mr_Klaasje | zondag 2 februari 2014 @ 14:39 |
De reden dat jij zijn mailadres niet hebt is dat hij daar geen tijd voor heeft. Als hij alle mails moet beantwoorden van iedere zonderlinge figuur, denk je dan dat hij in staat is om problemen op te lossen? Er blijft nogal weinig tijd over. Bij hoge piefen horen alleen structurele problemen thuis zodat ze ook de tijd kunnen maken om ze op te lossen. En wat B2PY al zegt: Er reden genoeg treinen een stuk langer dan normaal en zelfs langer dan in de doordeweekse spits. Dus kennelijk wordt er toch wat aan het structurele probleem gedaan maar is er iets anders aan de hand. | |
Peter | zondag 2 februari 2014 @ 14:42 |
Het zijn herkenbare en bekende klachten gecombineerd in 1 voorbeeld. Ik zie het probleem niet om op deze wijze er nogmaals aandacht voor te vragen en aan te geven dat er in dit geval veel mis is gegaan. En dat er veel treinen wel goed rijden.. tja. Vind je het oké als bijv. alle laatste treinen een uitvalpercentage van 50% hebben? Over de hele dag gemeten is het niet veel, maar wel een structureel probleem. Dus wat jij genoeg/veel/weinig vindt is niet relevant. De ervaring van reizigers en het vertrouwen in se NS wel. | |
Guppy | zondag 2 februari 2014 @ 14:47 |
![]() | |
_JdM_ | zondag 2 februari 2014 @ 14:50 |
Volgens mij lever ik kritiek op de onderbouwing van de bewering die is gebaseerd op 1 enkele ervaring. Niet inhoudelijk over dat de trein van Rinus niet verlengd is. Dat is vervelend en een klacht richting de klantenservice waard. | |
KnightSolaire | zondag 2 februari 2014 @ 14:52 |
Volgens de stationsinformatie op NS.nl wel. http://www.ns.nl/reiziger(...)erauto/parkeren.html | |
b2py | zondag 2 februari 2014 @ 14:54 |
De juiste link, was iets in terecht gekomen wat er niet in hoorde. http://www.pearsoneducation.nl/burnsbush/Hoofdstuk%2013.ppt | |
Guppy | zondag 2 februari 2014 @ 14:54 |
Ik meende gehoord te hebben dat het niet meer gratis was, maar het lijkt er dus op dat dat nog steeds zo is. Fijn! | |
DriekOplopers | zondag 2 februari 2014 @ 15:04 |
Uiteraard is het structurele karakter van de klacht bij de NS, en dus ook bij Huges, meer dan bekend, mede doordat MVBOV dit soort narigheid meermalen aan de orde heeft gesteld. Zie trouwens ook de tweede alinea in de open brief. | |
James1988 | zondag 2 februari 2014 @ 15:09 |
Timo.Huges@NS.nl, die man heeft ongetwijfeld een assistent(e) die dat soort e-mails weer doorstuurt naar de klantenservice. | |
b2py | zondag 2 februari 2014 @ 15:10 |
Uhu. of directie@ns.nl | |
KnightSolaire | zondag 2 februari 2014 @ 15:11 |
Moet zeggen dat het mij ook wel verbaasd, dacht dat in de grote steden betaald parkeren wel de norm was, ook op de kleinere stations. Maar ik neem aan dat de informatie actueel is ![]() | |
TommyGun | zondag 2 februari 2014 @ 15:19 |
Afgelopen woensdag de welbekende rit van Oslo naar Bergen gemaakt. Erg mooi! ![]() Ik zal op verzoek wat foto's uploaden. | |
James1988 | zondag 2 februari 2014 @ 15:36 |
Komt u maar ![]() Bij de weg, heeft iemand hier ooit met de Eurocity van Wenen naar Berlijn via Praag gereisd? Is dat een beetje een leuke rit? | |
Peterselieman | zondag 2 februari 2014 @ 15:37 |
ik ben benieuwd ![]() | |
b2py | zondag 2 februari 2014 @ 15:40 |
Hangt ervan af of je hem in het donker of overdag gaat doen ![]() | |
James1988 | zondag 2 februari 2014 @ 15:41 |
De bedoeling is overdag. Ik wil in september naar Berlijn, maar overweeg er een wat langere vakantie van te maken. ![]() | |
b2py | zondag 2 februari 2014 @ 15:56 |
Het zal ongetwijfeld vergelijkbaar zijn met Berlin - Poznan. Veel uitgestrekte weilanden, 160 km/h en prima comfort. Verwacht geen Rijndal heuvelachtige meuk, zal wel meer worden als je naar Wenen gaat. Ik weet niet waar je precies op zit te wachten? | |
Mr_Klaasje | zondag 2 februari 2014 @ 16:00 |
Bij Wenen zijn best wel wat vlaktes in de buurt. Het is daar echt niet heel bergachtig. | |
James1988 | zondag 2 februari 2014 @ 16:02 |
Ik ben vooral nieuwsgierig naar de route, met name of het uitzicht een beetje leuk/afwisselend is, of dat driekwart van de reis bestaat uit platte grauwe weilanden. Een alternatief dat ik uit de reisplanner krijg is Wenen - Würzburg - Göttingen - Berlijn (3x ICE), wat ongeveer even snel is als de EC via Praag. Ik keek net op Bahn.de naar treinkaartjes, bij één van de Sparpreise stond er 'nur mit BahnCard 25 möglich'. Nou heb ik die niet, maar ik kan wel Railplus krijgen bij mijn VDU. Zou dat vergelijkbaar zijn? | |
b2py | zondag 2 februari 2014 @ 16:03 |
Het is vooral weiland als ik Google Maps te voorschijn tover. | |
James1988 | zondag 2 februari 2014 @ 16:05 |
Klinkt niet heel erg spannend dus ![]() | |
b2py | zondag 2 februari 2014 @ 16:06 |
Maja, of de ICE spannend is is ook maar de vraag. Berlijn - Fulda - Würzburg - Wenen is ook niet echt de moeite volgens mij ![]() Heb je die overstappen ook gezien trouwens ![]() | |
b2py | zondag 2 februari 2014 @ 16:10 |
Het is ook gewoon brak dat er geen ICE ABS/NBS ligt van München naar Berlin V.V. Nu komt er nog een NBS Nürnberg - Erfurt bij, maar het is gewoon brak dat je helemaal om moet via Wüirzburg.. ![]() (21 juli 2009) | |
bork | zondag 2 februari 2014 @ 16:11 |
Het stuk tussen Leipzig en Eisenach Erfurt is best mooi. | |
b2py | zondag 2 februari 2014 @ 16:12 |
De ICE van James gaat over Göttingen helaas dan maar.. | |
James1988 | zondag 2 februari 2014 @ 16:12 |
6 minuten in Würzburg en 17 minuten in Göttingen, #yolo ![]() | |
bork | zondag 2 februari 2014 @ 16:13 |
Maar dat wist ik niet ![]() | |
b2py | zondag 2 februari 2014 @ 16:16 |
Ik ook niet, dat checkte ik na jouw post | |
b2py | zondag 2 februari 2014 @ 16:18 |
![]() ![]() Wel comfortabel. Berlin - München in een ICE T7. | |
James1988 | zondag 2 februari 2014 @ 16:19 |
Wat een lappendeken aan snelheden is dat trouwens. Dat doen de Fransen of Spanjaarden dan toch wel iets beter, vind ik. | |
b2py | zondag 2 februari 2014 @ 16:21 |
Achja, het Nederlandse HRN is nog erg versplintert dus dat scheelt ![]() Soort van appels met peren, maar goed ![]() | |
James1988 | zondag 2 februari 2014 @ 16:27 |
Ik heb nog nooit in een ICE-T gezeten ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 2 februari 2014 @ 16:34 |
Is niet veel aan. | |
greavy | zondag 2 februari 2014 @ 16:40 |
Vanaf maandag verdwijnt het DDZ in de 1900 IC Den Haag - Venlo vv. Er rijden dan 5 omlopen ICR en 2 omlopen VIRM6 (startend in 1926+1928) en oa nog door de spits als 1957+1959). Hoe de bezetting in het weekend is, weet ik nog niet. | |
James1988 | zondag 2 februari 2014 @ 16:42 |
![]() | |
greavy | zondag 2 februari 2014 @ 16:50 |
Mijn bron (zit op de bijsturing) kan nog niet zien of DDZ nog in het weekend gepland staat. DDZ is verdreven vanwege 'capaciteitsproblemen'. VIRM6 paste beter. Geen dubbele stellen dus meer. | |
James1988 | zondag 2 februari 2014 @ 16:58 |
Waar blijven de DDZ-zesjes? ![]() | |
greavy | zondag 2 februari 2014 @ 17:10 |
Geen idee. Als ik de ICR-omlopen bekijk, zou het ICR in het dal ook nog rijden. Nu wordt dat meestal door DDZ, ICM en IRM vervangen. De 2 IRM6'jes beginnen als 1924+1926, was een foutje van mijn kant. | |
Maegrim | zondag 2 februari 2014 @ 17:10 |
zag er een rijden op de binckhorst gisteren ![]() | |
greavy | zondag 2 februari 2014 @ 17:12 |
dat is de 7625, maar de rest laat op zich wachten | |
#ANONIEM | zondag 2 februari 2014 @ 17:27 |
Kun je het Dal vrij abonnement en Altijd voordeel abonnement samen op 1 OV-chipkaart zetten? | |
greavy | zondag 2 februari 2014 @ 17:32 |
De versperring die enige uren geduurd heeft, gisteravond, tussen Rotterdam en Dordrecht kwam doordat een IC thv Rotterdam Stadion een wissel kapotgereden had. De trein werd daar geevacueerd, maar het treinverkeer heeft niet (langdurig) platgelegen. | |
remcoP | zondag 2 februari 2014 @ 17:33 |
Vorige week nog gezien in de 1900, miste hem helaas net. ![]() | |
James1988 | zondag 2 februari 2014 @ 17:36 |
Denk het niet. | |
b2py | zondag 2 februari 2014 @ 17:41 |
Vreemd. Kapot gereden of open gereden of is dat jou onbekend? | |
greavy | zondag 2 februari 2014 @ 18:04 |
Dat is mij onbekend. Het heeft zo'n 2 uur geduurd voordat ze de trein er weg hebben (kunnen) halen. Wegsleeploc was vanaf Kijfhoek binnen 30 minuten ter plaatse. Wissel is vannacht gefixt, de eers treinen vandaag hadden daar geen last meer van. | |
#ANONIEM | zondag 2 februari 2014 @ 18:09 |
Mooi verrot wel. Wissels kapot of open rijden is vaak een gevolg van een onterechte stoptonend sein passage. Hoeft niet per se maar toch. | |
Dr_Flash | zondag 2 februari 2014 @ 18:09 |
Pak toch die EC over Praag man, super mooi stuk tussen Decin en Dresden door het Elbtal. En nul krappe overstaps. Geen discussie gewoon. | |
#ANONIEM | zondag 2 februari 2014 @ 18:34 |
Tja, wat is beter? In Frankrijk is alles gericht op Parijs, dus met een grote strategie van een aantal HSL-lijnen uitwaaierend vanaf Parijs kom je een heel eind. Duitsland is echter een wirwar van allerlei verbindingen tussen allerlei ongeveer even belangrijke steden, dus daar is de infrastructuurplanning totaal niet gericht op een grote strategie, maar vooral op het oplossen van knelpunten. En zo is het eigenlijk altijd al geweest. Ongeacht welk onderwerp je pakt, Duitsland is het land van Kleinstaaterei en Kirchturmpolitik en MKB-familiebedrijven, en Frankrijk is het land van de Grands Projets en hele grote bedrijven met veel inmenging van de landelijke overheid. En in Spanje bouwen ze een Frans-achtig netwerk dat echter blijkbaar niet op de mobiliteitsbehoefte aansluit zodat er vaak maar een paar treinen per dag rijden en iedereen alsnog de auto of het vliegtuig pakt, dus dat lijkt me niet zo'n goed voorbeeld. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2014 18:37:42 ] | |
Sandrvich | zondag 2 februari 2014 @ 18:35 |
Inderdaad. Per EC via Praag is zóóó veel mooier als dat eindeloze duffe stuk door Duitsland. ![]() ![]() | |
b2py | zondag 2 februari 2014 @ 19:12 |
Alle EC's hebben bistro rijtuigen, en anders even checken op vagonweb.cz | |
TommyGun | zondag 2 februari 2014 @ 19:40 |
OK ![]() Verwacht er niet te veel van... foto's maken door een raam (met een compact cam) is niet ideaal. Sowieso is het IRL veel mooier ![]() https://picasaweb.google.(...)z-bA&feat=directlink (Full reso op aanvraag). [ Bericht 7% gewijzigd door TommyGun op 02-02-2014 20:13:16 ] | |
Dr_Flash | zondag 2 februari 2014 @ 19:55 |
vet ![]() ![]() | |
TommyGun | zondag 2 februari 2014 @ 20:14 |
Ik heb ze ff op Picasa gegooid ![]() | |
Kakdieusernameisalbezet | zondag 2 februari 2014 @ 20:29 |
Betaald parkeren is, over het algemeen, alleen gebaseerd op vraag en aanbod. Ruimtegebruik zorgt voor betaald parkeren en hoe hoog de prijs is. Dit gaat natuurlijk niet altijd op, er zijn altijd wel uitzonderingen die de regel bevestigen ![]() | |
spectrumanalyser | zondag 2 februari 2014 @ 20:42 |
zijn er al DD-AR's gespot op de baan? | |
b2py | zondag 2 februari 2014 @ 20:43 |
Vanaf april hè ![]() | |
spectrumanalyser | zondag 2 februari 2014 @ 20:44 |
bedankt ![]() | |
#ANONIEM | zondag 2 februari 2014 @ 20:45 |
Die Tsjechische EC's met cabines zijn zo'n beetje de fijnste treinen waar ik ooit in heb gezeten, en nog voor een mooie prijs ook ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 2 februari 2014 @ 20:59 |
Ik zit nu in de Thalys van Rotterdam naar Parijs (moest met urgentie naar nl dit weekend) en de chef du bord trekt even 6 zwartrijders uit 1 plee! 6! ![]() | |
Kakdieusernameisalbezet | zondag 2 februari 2014 @ 21:02 |
Geniaal! ![]() Ik zag laatst wat moois, zal het filmpje eens opzoeken | |
greavy | zondag 2 februari 2014 @ 21:11 |
Omlopen maandag - vrijdag tussen Den Haag en Venlo:* Letop; Enkel treinnummers! Bijhorende tijden kunt u zelf opzoeken via ovtijden.com / NS Reisplanner / bahn.de / papieren spoorboekje of whatever [ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 02-02-2014 21:32:33 ] | |
Dr_Flash | zondag 2 februari 2014 @ 21:17 |
ik krijg hier spontane oogkanker van. | |
#ANONIEM | zondag 2 februari 2014 @ 21:19 |
Nummertjes, fap fap fap ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 2 februari 2014 @ 21:19 |
Jezus Greavy... Nobody Cares! ![]() | |
greavy | zondag 2 februari 2014 @ 21:21 |
Daarom staat het ook in de spoiler. Voor degenen die er wat aan hebben, kunnen het lezen. De anderen niet. | |
_serial_ | zondag 2 februari 2014 @ 21:21 |
Thank god, het was nu af en toe echt veevervoer met een DDZ4 in de spits. Hopelijk zetten ze wel langer dan ICM4 in. [ Bericht 0% gewijzigd door _serial_ op 02-02-2014 21:28:31 (ICR moest ICM zijn) ] | |
greavy | zondag 2 februari 2014 @ 21:23 |
ICR9 gepland, VIRM6, en ICM staat op ICM7 gepland. | |
_serial_ | zondag 2 februari 2014 @ 21:29 |
Thanks, ik bedoelde ICM ipv ICR | |
greavy | zondag 2 februari 2014 @ 21:32 |
Enkel 1965 = ICM10, rest ICM7. | |
Socios | zondag 2 februari 2014 @ 22:12 |
Thanks, scheelt mij zoekwerk. ![]() | |
James1988 | maandag 3 februari 2014 @ 01:14 |
Haha, duidelijk verhaal heren. ![]() Als ik het doe (ik ben nog bezig met reisplannen maken) zal het hoogstwaarschijnlijk via Praag gaan. ![]() Leuke plaatjes ![]() Die EC komt uit Villach en gaat naar Hamburg, zo te zien aan Wagonweb.cz zitten daar geen Tsjechische bakken in. edit: ik me maar afvragen waarom dat ding in sommige stations zo gruwelijk lang stilstaat, blijkt dat ding onderweg 2x van locomotief te wisselen. ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door James1988 op 03-02-2014 01:59:06 ] | |
James1988 | maandag 3 februari 2014 @ 09:18 |
Een niet geheel alledaagse samenstelling:![]() Bron: Lokführer op Facebook | |
Dr_Flash | maandag 3 februari 2014 @ 09:18 |
Zeg, vervelende kut NS. Leuk hoor dat jullie vandie gele plestik hoesjes uuitdelen waar mijn portemonnee sowieso al onnodig dik van wordt. Maar ik krijg nu dus alleen maar gezeik van conducteurs. Pasje zit er verkeerd om in, ik moet het pasje er zelf maar uit halen etc. Als jullie nogeens wat weten met je kantoorwijdheid ![]() | |
Ajaxfan | maandag 3 februari 2014 @ 09:20 |
Ik weiger dat soort waardeloze hoesjes te gebruiken en laat mijn pasje altijd gewoon in mijn portemonnee zitten. | |
Dr_Flash | maandag 3 februari 2014 @ 09:29 |
Nee oké, ik dus ook nu. Voorbeeldje nummer 288.000 waaruit blijkt dat NS gewoon geen idee heeft waar wel en niet behoefte aan is. | |
James1988 | maandag 3 februari 2014 @ 09:34 |
Waarschijnlijk konden ze die dingen ergens voor een habbekrats opkopen. Ik vind het wel een leuk aardigheidje. Je hebt er geen zak aan, maar vooruit. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 3 februari 2014 @ 09:37 |
Wauw, kan dat gewoon? ![]() | |
b2py | maandag 3 februari 2014 @ 09:44 |
Zal wel niet de pimpel zijn hè? | |
James1988 | maandag 3 februari 2014 @ 09:44 |
Kennelijk wel ![]() De eerste twee generaties ICE-treinen zijn van een soortgelijke opbouw als de TGV: locomotieven en rijtuigen. Bij de ICE 1 zit er aan beide kanten een loc, bij ICE 2 slechts aan één kant. Bij de ICE 3 heeft men gekozen voor een treinstel, waarbij de tractiemotoren over de hele trein zijn verspreid. | |
Fixers | maandag 3 februari 2014 @ 09:59 |
Ik kreeg ook zo'n ding en zie het nut er niet van in. Had er dan op zijn minst een keycord aan gedaan. Dan voegt het nog iets toe aan functionaliteit. | |
Mr_Klaasje | maandag 3 februari 2014 @ 10:07 |
AverageJoe | maandag 3 februari 2014 @ 10:37 |
Bijzonder. Weet iemand waarom deze loc alleen reed en/of er mee aan de hand, gezien de kap van de neus ontbreekt. Overigens, het blijven mooie treinen die ICE's. Met name de ICE-1 & ICE-2. | |
#ANONIEM | maandag 3 februari 2014 @ 10:40 |
Dat weet ik, maar de ICE-wagons hebben bijv. een heel andere 'harmonica' aan beide uiteindes, en dan ook nog zonder tussendeuren, zoals bij normale wagons. | |
#ANONIEM | maandag 3 februari 2014 @ 10:52 |
Ik heb mijn chipkaart altijd los in mijn broekzak. Dus zo'n hoesje is voor mij wel handig. Krijgen we een keer wat, moeten er mensen nog steeds klagen ![]() | |
Peterselieman | maandag 3 februari 2014 @ 11:17 |
volgens mij rijdt er wel vaker een loc alleen en rijdt deze op deze manier tussen werkplaatsen. In Nederland kun je heel sporadisch bij Haarlem hetzelfde zien met een motorrijtuig DD-AR/DDZ. | |
Peterselieman | maandag 3 februari 2014 @ 11:18 |
mooi hoor. Zo te zien is Noorwegen een prachtig land ![]() | |
tripel7 | maandag 3 februari 2014 @ 11:46 |
Over Haarlem gesproken, van heel wat jaren terug (en onzettende slechte kwaliteit), powerrrrrrr: ![]() | |
Dr_Flash | maandag 3 februari 2014 @ 11:47 |
tsja, NS wil blijkbaar dat ik dat ding gebruik, maar als ik dan alleen maar gezeik krijg van het personeel zelf dan is het gauw afgelopen natuurlijk ![]() | |
b2py | maandag 3 februari 2014 @ 11:49 |
Ze hebben ook wel eens een ICE2 loc voor een TGV duplex rijtuigen set gezet. Grappig om te zien. | |
#ANONIEM | maandag 3 februari 2014 @ 11:50 |
Probleem van de conducteur lijkt me. Gewoon niet eruit halen ![]() | |
James1988 | maandag 3 februari 2014 @ 12:18 |
Klopt, dat was bedoeld om Europese HST-technologie aan het buitenland te verkopen. Volgens mij heette dat project Eurotrain. Een succes was het overigens niet. | |
b2py | maandag 3 februari 2014 @ 12:25 |
Yup, München '98. | |
V2 | maandag 3 februari 2014 @ 12:37 |
En we hebben beeld: ![]() Goede combinatie zo ![]() | |
#ANONIEM | maandag 3 februari 2014 @ 12:38 |
Was dat ook ongeveer wat Siemens voor onze HSL als tegenbod voor de V250 had bedacht? | |
DeaDLocK2K | maandag 3 februari 2014 @ 12:59 |
Nee, dit kost effectief hetzelfde als een TGV of ICE en kan veel te hard. Er was van Siemens geen tegenbod van de V250 trouwens, wel voor de V220(of was het 230). | |
b2py | maandag 3 februari 2014 @ 12:59 |
Ongeveer, vermoedelijk een soort Railjet. | |
DeaDLocK2K | maandag 3 februari 2014 @ 13:00 |
http://en.wikipedia.org/wiki/Eurotrain | |
ReisT | maandag 3 februari 2014 @ 13:25 |
Het had zoiets kunnen worden: ![]() ![]() | |
b2py | maandag 3 februari 2014 @ 13:29 |
Toch net een Railjet ![]() | |
DriekOplopers | maandag 3 februari 2014 @ 15:14 |
Onterecht rumoer over negen dagen volledige buitendienststelling Utrecht Centraal. ProRail gaat toelichten. http://www.voorbeterov.nl/page9.php | |
dennistd | maandag 3 februari 2014 @ 15:30 |
Er komt wel een buitendienststelling in Utrecht dit jaar: http://dennistd.nl/temp/nietreizen2014.jpg Maar of 'Utrecht Noord' ook betekent dat de hele noordzijde van Utrecht (Amersfoort, Amsterdam en Woerden) eruit ligt zou ik niet weten... | |
b2py | maandag 3 februari 2014 @ 15:31 |
En stel hè, dat het zo is? Jullie noemen het onaanvaardbaar, wat is jullie oplossing dan? | |
Peterselieman | maandag 3 februari 2014 @ 15:32 |
er komen wel grootschalige werkzaamheden aan, maar dat is aan de noordzijde. De zuidzijde van Utrecht Centraal blijft wel bereikbaar. Ikzelf had verwacht dat ze het in vier of vijf blokken van 52 uur op zouden knippen, maar kennelijk zijn de plannen gewijzigd. | |
Mr_Klaasje | maandag 3 februari 2014 @ 15:32 |
Ik denk dat minstens de buurtspoortjes wel in dienst blijven. | |
dennistd | maandag 3 februari 2014 @ 15:33 |
Overigens niet handig om dit pas te doen nadat de Maliebaan verdwenen is: dan had je treinen Amsterdam-Den Bosch kunnen laten omrijden via Hilversum. | |
Mr_Klaasje | maandag 3 februari 2014 @ 15:34 |
Maak er dan meteen maar zeven of acht blokken van... Het nadeel van opknippen is dat iedere keer de spullen erin en eruit moeten en dat de bovenleiding weer netjes moet hangen. En dat laatste is vrij veel werk. Een draad over een afstand van 500 meter goedhangen kost nou eenmaal wat tijd. | |
bork | maandag 3 februari 2014 @ 15:34 |
Die beginnen en eindigen dan op Overvecht denk ik dan. | |
b2py | maandag 3 februari 2014 @ 15:36 |
Je kan 1 t/m 3 compleet los buiten dienst nemen zonder 5 t/m 19 te hoeven pakken. In week 30/31 oid komt ook drie weer terug, ik zie een treindienst ontstaan. | |
DeaDLocK2K | maandag 3 februari 2014 @ 15:39 |
Zwolle-Deventer heeft er drie keer drie weken uitgelegen. Geen problemen mee als dat betekent dat ik er verder minder hinder van heb. | |
DriekOplopers | maandag 3 februari 2014 @ 15:47 |
Je zou Utrecht kunnen opknippen in vijf secties, N, O, Z, W, Buurtsporen. Voor die tijd indien nodig sectiescheiders in de bovenleidingen aanbrengen, en dan per kwadrant buiten dienst. Dan kun je nog wel een soort van dienst blijven aanbieden. Dat zou mijn voorstel zijn. | |
Mr_Klaasje | maandag 3 februari 2014 @ 15:49 |
Alleen het aanbrengen van de leidingonderbrekers kost al gauw een week aan buitendienststelling dus ik denk dat je pech hebt. | |
Peterselieman | maandag 3 februari 2014 @ 15:49 |
Ik zou 4 er ook bij pakken dan, bij de buurtsporen. Als het moet dan kun je de Noord-Oost daar laten keren namelijk. | |
DeaDLocK2K | maandag 3 februari 2014 @ 15:50 |
Ik ben eerder voor pendeltreinen naar Amersfoort of Hilversum met overstap in Overvecht. | |
Mr_Klaasje | maandag 3 februari 2014 @ 15:52 |
Ik denk dat Amsterdam-Utrecht via Hilversum gaat en dat men ook gaat proberen Amersfoort-Utrecht in de lucht te houden. Amersfoort/Zwolle-Rotterdam/Den Haag moet over Schiphol/Haarlem. | |
b2py | maandag 3 februari 2014 @ 15:53 |
Vier heb je nodig voor je buitendienststelling maar mag je niet werken, zie normenkader veilig werken bij railalert. | |
Mr_Klaasje | maandag 3 februari 2014 @ 15:55 |
Als je niet in de buurt van de 4 zelf kom voor je wkz in bijvoorbeeld de randweekenden kan je de rest van de tijd de 4 wel gebruiken. | |
b2py | maandag 3 februari 2014 @ 15:56 |
Uiteraard, maar ik ken de buitendienststelling niet. | |
Peterselieman | maandag 3 februari 2014 @ 15:56 |
precies. Dan kun je zoveel mogelijk van de treindienst overeind houden | |
DriekOplopers | maandag 3 februari 2014 @ 15:58 |
Dan trekken ze daar maar een aantal nachten voor uit. Zoveel als nodig is. | |
b2py | maandag 3 februari 2014 @ 15:58 |
Heb jij budget? | |
_serial_ | maandag 3 februari 2014 @ 16:00 |
De 1558 van Den Haag HS ri Venlo van vandaag is een VIRM4, schieten we niets mee op dus... Lekker knus, dat dan weer wel | |
Mr_Klaasje | maandag 3 februari 2014 @ 16:02 |
Een leidingonderbreker plaatsen betekent dat er zomaar een paar honderd meter draad los moet. Dat doe je niet in een nachtje op zo'n complex emplacement. | |
b2py | maandag 3 februari 2014 @ 16:02 |
Om nog maar over de complete inrichting in je onderstation te beginnen, inclusief de aanpassingen in tekeningen etcetera. | |
Kwork | maandag 3 februari 2014 @ 16:09 |
Kreeg zaterdag een treintje in m'n kaartje geknipt. ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 3 februari 2014 @ 16:11 |
Toeslag nodig in ICdefect of ICE. Händig. Kom je ook echt. | |
Salatrel | maandag 3 februari 2014 @ 16:23 |
volgens mij staat dat standaard op elk kaartje | |
DriekOplopers | maandag 3 februari 2014 @ 16:49 |
Nee. ProRail moet zo’n project fatsoenlijk begroten. Daarnaast is het sowieso raar dat het station (blijkbaar) niet per kwadrant kan worden afgeschakeld. Eigenlijk hoop ik dat dat nu gewoon ook al kan, want zoniet: als een trein daar nu de bovenleiding molt, is het leed anders onnodig groot. Dat zou sowieso een reden zijn om die scheidingen aan te brengen. | |
DeaDLocK2K | maandag 3 februari 2014 @ 16:58 |
Ja dat weet ik maar het is zonde van de energie ![]() | |
b2py | maandag 3 februari 2014 @ 16:59 |
Het is maar wat je als fatsoenlijk en acceptabel definieert. Maar ik ga de vraag herhalen die ik al eerder stelde: Of is jullie oplossing iets met leidingonderbrekers en ombouwen onderstations en ongeveer tig miljoen aan meerwerk enzo? | |
DriekOplopers | maandag 3 februari 2014 @ 17:02 |
Je vraag had ik al beantwoord: Zoals ik al eerder postte: mijn voorkeur gaat uit naar per kwadrant afschakelen en werken, zodat het treinverkeer nog enigszins overeind blijft. | |
b2py | maandag 3 februari 2014 @ 17:04 |
Ohja, ProRail reageert: https://www.prorail.nl/nieuws/prorail-vernieuwt-utrecht | |
Frozen-assassin | maandag 3 februari 2014 @ 17:17 |
Wordt toch vrij weinig gezegd. Zwaartepunt in het weekend, moeten we dit opvatten als hele station is onbereikbaar? En doordeweeks dan? Wat rijdt wel, wat niet? | |
b2py | maandag 3 februari 2014 @ 17:19 |
Prachtig toch. En ohja, kijk in de reisplanner, die is 10 dagen te voren geupdate! WOOHOOP! ![]() | |
ollie013 | maandag 3 februari 2014 @ 17:20 |
- op deze manier riekt dit inderdaad naar spam, weg - [ Bericht 86% gewijzigd door Anne op 03-02-2014 17:58:37 ] | |
Peterselieman | maandag 3 februari 2014 @ 17:21 |
en waar gaat die enquete over dan? [ Bericht 21% gewijzigd door Anne op 03-02-2014 17:58:46 ] | |
b2py | maandag 3 februari 2014 @ 17:21 |
Wat heeft dat met treintjes te maken, de crisis? Sowieso vertel even wat meer voordat je hier een linkdump doet. ![]() [ Bericht 38% gewijzigd door Anne op 03-02-2014 17:58:54 ] | |
V2 | maandag 3 februari 2014 @ 17:24 |
En wie zijn "wij"? | |
Duvel | maandag 3 februari 2014 @ 17:29 |
De noordzijde zal er wel uit liggen of zo. Allemaal wel te overleven. En natuurlijk is het emplacement Utrecht in delen spanningsloos te maken, maar gezien de huidige regelgeving wil dat niet zeggen dat je zomaar overal mag werken. | |
_JdM_ | maandag 3 februari 2014 @ 18:09 |
Mag het uberhaupt, zo'n eiland (Dat wil zeggen: 1-4 en 15-19 in dienst bijvoorbeeld) buitendienststelling? Op viersporigheden mag dat niet namelijk..? | |
b2py | maandag 3 februari 2014 @ 18:10 |
Jahoor mag, wijkplaats is in dit geval je perron. | |
_JdM_ | maandag 3 februari 2014 @ 18:14 |
Oke:) Ow, het schijnt dat de Leidsche Rijn (bekend van het gelijknamige station) onder de noordelijke wisselstraat moet worden aangelegd. Ook niet heel handig als je dat in 100x in de nacht moet gaan doen (want: dat wordt graven...) | |
b2py | maandag 3 februari 2014 @ 18:18 |
Ik begrijp het niet? Leidsche Rijn is toch een woonwijk? En welke wisseltraat? http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/gd-ut.gif | |
_JdM_ | maandag 3 februari 2014 @ 18:23 |
De ekte ekte Leidsche Rijn (het riviertje) onder de wisselstraat van Utrecht Centraal. | |
Zug-Chef | maandag 3 februari 2014 @ 18:40 |
Energiezuinig rijden bij de NS? Prima, maar aub niet als dit vertragingen oplevert en gemiste aansluitingen. Vandaag de 12553 die om 16:23 op tijd vertrok uit Zwolle naar Leeuwarden. Net na Staphorst ging de snelheid er al af en werd er rustig tot Meppel uitgerold, terwijl dit niet eens een stop is. Na Meppel weer wat tractie erbij maar nog voor de bocht bij Steenwijk weer uitrollen. Aankomst +1, vertrek +2. Even na Wolvega, nog ruim voor Heerenveen IJsstadion weer uitrollen, aankomst Heerenveen +3 vertrek +4. En nog voor de wegwerkzaamheden bij Wirdum fr wederom rustig uitrollen, aankomst Leeuwarden +5,5. Harlingen Haven was inmiddels weg. Groningen vertrok met +2 omdat klaarblijkelijk de aansluiting nog werd overgenomen, dat gebeurt niet alledaags en verraste de reizigers positief. Gisteren in de 12534 onderweg van Leeuwarden naar Zwolle overigens hetzelfde geintje, +3 in Zwolle bij aankomst, dus een eenmalige actie is het niet... | |
Mr_Klaasje | maandag 3 februari 2014 @ 18:41 |
Ik kan mij ook ergeren aan EZR bij vertraging. Totaal onzinnig en vervelend. | |
b2py | maandag 3 februari 2014 @ 18:42 |
Klinkt meer als geel - geel - groen - groen - geel - geel - geel - groen.. | |
b2py | maandag 3 februari 2014 @ 18:46 |
http://en.wikipedia.org/wiki/Class_800 Laat NS aub bovenstaande bestellen. Hitachi heeft de vorige serie 395 een half jaar te vroeg geleverd. Er zit een bistro in, stopcontact overal en het is baas. Ohja, commercieel inzetbaar op 200 km/h. Dit, of TWINDEXX. | |
James1988 | maandag 3 februari 2014 @ 18:47 |
Ahja, de IEP: Incredibly Expensive Procurement. Een trein die al voor meer dan 50 miljoen GBP aan consultancykosten heeft gekost nog voordat er één schroefje is vastgedraaid en die volgens de eerste schetsen de dieselmotor nodig had om aan 200 km/u te komen onder de draad. | |
b2py | maandag 3 februari 2014 @ 18:50 |
Hmm, dan moeten we de 801 hebben, die is alleen met overhead wires ![]() | |
James1988 | maandag 3 februari 2014 @ 18:53 |
En met een iets ruimer omgrenzingsprofiel a.u.b., dat Britse poppenhuisprofiel is een beetje jammer. | |
LtnGeorge | maandag 3 februari 2014 @ 18:54 |
Is dat niet bijna regelmaat met de trein vanuit Zwolle? Als het niet deze is dan is de stoptrein dusdanig laat dat alle bus aansluitingen gemist worden, zelfs nu deze over het algemeen 3 tot 5 minuten later zijn gepland dan voorheen. | |
Dr_Flash | maandag 3 februari 2014 @ 19:07 |
Lees: er zal wel een goederentrein of een ander stuk nageboorte voor gegooid zijn door één van de knappe koppen. | |
GlenSpey | maandag 3 februari 2014 @ 19:09 |
Als het goed is is de machinist op de hoogte van de stelregel: 1. veiligheid - 2. punctualiteit - 3. EZR. Waarschijnlijk kende ie het traject nog niet goed of zat ie niet goed op de tijd te letten ![]() | |
Duvel | maandag 3 februari 2014 @ 19:13 |
Nee, de Leidsche Rijn is die sloot naast het fietspad aan de noordzijde. | |
Dr_Flash | maandag 3 februari 2014 @ 19:21 |
Ik wilde wat leuks posten wat ik vandaag ontdekt heb. Maar ik deed iets doms en nu zijn de foto's weg. Ik kom er binnenkort nog weleens langs. Godverdomme ![]() | |
Duvel | maandag 3 februari 2014 @ 19:52 |
Heb je niet zoiets als filescavenger? | |
greavy | maandag 3 februari 2014 @ 20:10 |
Iemand hier die weet waar/hoe ik (digitaal) de kilometers kan vinden voor Frankrijk? Ben even mijn Excel-sheet met afgelegde kilometers aan het bijwerken... | |
James1988 | maandag 3 februari 2014 @ 20:20 |
Jizdenka misschien? (zie OP) | |
greavy | maandag 3 februari 2014 @ 20:23 |
Ja, daar zit ik dus al, maar ik snapte er niks van. Nu snap ik het, je moet op 'more' klikken ![]() | |
Mr_Klaasje | maandag 3 februari 2014 @ 20:26 |
Ik weet dat dat moet maar ik vind het toch jammer dat het regelmatig toch niet zo gaat. Jammer maar helaas. | |
James1988 | maandag 3 februari 2014 @ 20:29 |
Daar zit ik ook mee te klooien, iedere keer dat ik het gebruik. Als ik afstanden wil weten gebruik ik ook wel eens www.afstandmeten.nl (al moet je wel de 'wegen volgen'-optie uitzetten als je spoorlijnen wil opmeten). | |
Dr_Flash | maandag 3 februari 2014 @ 20:30 |
Nee. Kost geld zo te zien. Ik ga nog wel een keer terug. | |
greavy | maandag 3 februari 2014 @ 20:31 |
Ah, hebben in Januari 2291 kilometer afgelegd. De eerste 2 dagen van Februari zijn er al 1149 kilometer afgelegd, en er staat deze maand nog zeker 1750 kilometer gepland. Er is uitsluitend in het weekend gereisd per trein (zaterdag/zondag). April staat er nog meer gepland, dat moet ik nog ff berekenen als het reisplan af is .... | |
James1988 | maandag 3 februari 2014 @ 20:32 |
Recuva (van de makers van CCleaner) is gratis. Geen idee of je er iets aan hebt, maar je kunt het geprobeerd hebben. Of teruggaan. ![]() | |
b2py | maandag 3 februari 2014 @ 20:50 |
Jij bent echt zo aandoenlijk soms, waar ben je geweest? | |
#ANONIEM | maandag 3 februari 2014 @ 21:15 |
Kwam op een ander forum deze foto tegen van de ijzel in Slovenië:![]() ![]() | |
b2py | maandag 3 februari 2014 @ 21:16 |
Daar heeft een ontijzelschakeling ook geen zin meer ![]() | |
Peterselieman | maandag 3 februari 2014 @ 21:18 |
laaghangend fruit ![]() | |
Dr_Flash | maandag 3 februari 2014 @ 21:22 |
Bedankt hoor James ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Leuk toch man ![]() | |
b2py | maandag 3 februari 2014 @ 21:24 |
Deze prutsmachinist had zijn rempunt gemist. ![]() | |
Hr-Flip | maandag 3 februari 2014 @ 21:39 |
![]() Kijk dat gaat in Nederland dus altijd verkeerd met de wisselverwarming, ze moeten de branders gewoon wat meer opvoeren. | |
Dr_Flash | maandag 3 februari 2014 @ 21:40 |
ziet er gaaf uit wel ![]() | |
TommyGun | maandag 3 februari 2014 @ 21:57 |
It is ![]() | |
Duvel | maandag 3 februari 2014 @ 21:59 |
Ah, ja. Daar sta ik vier keer per week naast zo ongeveer. Er zaten nog meer gaten in andere balken, maar die zijn gesloopt voor die verhoogde perronkap. | |
James1988 | maandag 3 februari 2014 @ 21:59 |
Graag gedaan. Toffe foto's weer ![]()
![]() Gave plaat. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 3 februari 2014 @ 22:03 |
ja ik nu dus ook ![]() | |
Duvel | maandag 3 februari 2014 @ 22:05 |
Gouda is echt zo'n tof overstapstation (je hebt drie minuten toch?). | |
#ANONIEM | maandag 3 februari 2014 @ 22:15 |
Ik kom net terug uit Oslo en heb in een SJ gezeten vanuit Kopenhagen naar Stockholm, in een X3 naar het vliegveld in Stockholm en van en naar het vliegveld in Oslo een BM71 en nog in een Déénse Deense neus gezeten (Øresundståg). Conclusie: fijne treinen, maar de wifi was in alle gevallen klote. Nu zit ik in een VIRM-4 met als conclusie: matige trein maar momenteel uitstekend functionerende wifi. Overigens vind ik dat Noorse apparaat eruit zien als rijdende dildo, maar comfortabel was het wel. Al die treinen (behalve de X3) blinken eigenlijk niet bepaald uit in estheticisme. Stockholm vond ik schitterend, Kopenhagen idem (maar wel minder) en Oslo is niet onaardig, maar daar is alles wel ook mee gezegd. Mooie natuur wel, maar peperduur ![]() | |
Dr_Flash | maandag 3 februari 2014 @ 22:19 |
Vijf. Keurig te doden met het bijvullen van de gele cartridges, als je begrijpt wat ik bedoel ![]() | |
bork | maandag 3 februari 2014 @ 22:20 |
Nou dat wifi ben ik het absoluut niet over eens met je in een VIRM, ik zet mijn wifi voortaan uit zodra ik me op NS-gebied begeef. Dat andere moet ik nog (ooit) en binnenkort uitzoeken ![]() | |
Dr_Flash | maandag 3 februari 2014 @ 22:21 |
Prachtige omgeving, kut wifi, kut omgeving, prachtige wifi. Ik zie het probleem niet. | |
Dr_Flash | maandag 3 februari 2014 @ 22:22 |
dat sukt de laatste tijd wel stierenscrotums in het Vagevuur ja. | |
James1988 | maandag 3 februari 2014 @ 22:24 |
NS-wifi is afhankelijk van drukte en waar je heen gaat. In de spits is het sowieso een drama, maar dat heb ik ook met mijn eigen hotspot. Het weer heeft ook nog invloed op het signaal ![]() Thalys-wifi op een donderdag-/vrijdagmiddagspits van Brussel naar Parijs, da's pas lachen. En als je no-flex of jongerentickets hebt mag je dan nog bizar veel voor dokken ook. Thalys-wifi is z'n geld absoluut niet waard. Gewoon lekker van de omgeving genieten, een boekje lezen, dutje doen, filmpje kijken of anderhalf uur aan je pik sjorren op het toilet. Genoeg te doen in de trein hoor ![]() | |
Dr_Flash | maandag 3 februari 2014 @ 22:25 |
met gratis blarenzalf in Comfort Un? ![]() | |
James1988 | maandag 3 februari 2014 @ 22:25 |
Alles met beleid. | |
bork | maandag 3 februari 2014 @ 22:25 |
Ik dacht meer aan eelt ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 3 februari 2014 @ 22:27 |
Oh, ik weet eigenlijk niet wat je daarvan krijgt. Eelt ja? Okee, neem ik zonder meer aan van je ![]() | |
Duvel | maandag 3 februari 2014 @ 22:29 |
Weer een reden om het nieuwjaarsrondje te skippen. ![]() | |
James1988 | maandag 3 februari 2014 @ 22:29 |
Volgens mij vooral blauwe ballen. Geen idee eigenlijk, nooit gedaan. ![]() | |
bork | maandag 3 februari 2014 @ 22:34 |
Ik zal dat Brussel-Parijs dan een keer moeten doen om het uit te testen. Ik ben helaas niet zo'n fan van Parijs/Frankrijk. Ik zweem weg bij Franse films/actrices/chansons maar ik ben 1x in Parijs en 1x Nice geweest en dan is het maar fijn dat ik van nature zachtaardig en geduldig ben en heel snel er weg kon. Ik snap het land/de mensen niet ![]() ![]() Deze zomer toch maar poging Mulhouse wagen. Afgelopen zomer was ik er ook trouwens Neuf Brisach, dat was fijn omdat er geen mensen waren, in Colmar had ik het ook weer best moeilijk. | |
Dr_Flash | maandag 3 februari 2014 @ 22:39 |
Prachtig land, alleen jammer van het volk wat er woont. | |
James1988 | maandag 3 februari 2014 @ 22:40 |
Sommige Fransozen zijn best okay, Darkwing bijvoorbeeld. Of de Fransoos op m'n werk die we inmiddels dingen zoals oliebollen en pepernoten hebben gevoerd. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 3 februari 2014 @ 22:41 |
Die spoorlijn in Neuf-Brisach is wel cool. Maar rijden daar nog treinen? | |
Dr_Flash | maandag 3 februari 2014 @ 22:53 |
Die probeert het alleen maar ![]() | |
bork | maandag 3 februari 2014 @ 23:38 |
Het zag er niet zo uit dat er nog iets reed. | |
bork | dinsdag 4 februari 2014 @ 00:00 |
Iets van een hele andere orde: filmpje Prorail van wat je niet ziet op Utrecht CS Ik snap alleen de strekking niet helemaal ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 4 februari 2014 @ 00:24 |
ze willen laten zien dat ze een geheel nieuwe leidingenstraat gebouwd hebben en dat langzaam maar zeker het oude kabelwerk vervangen wordt. Dat betekent dat het spoor betrouwbaarder wordt, zonder dat de mensen er iets van meekrijgen. | |
Prins_Pils | dinsdag 4 februari 2014 @ 01:01 |
Was dat nou zo moeilijk te snappen ![]() | |
_serial_ | dinsdag 4 februari 2014 @ 06:33 |
Mijn ochtend kon niet beter beginnen, met mijn goede gedrag de vroege IC naar Rotterdam gepakt om over te stappen naar Utrecht, Omvangrijke seinstoring ![]() | |
Duvel | dinsdag 4 februari 2014 @ 07:57 |
Op de terugweg, neem ik aan. | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 07:57 |
Middemn op de Veluwe, haast wanhopige conducteur door de intercom " trein alweer te kort, melding gemaakt, we hopen dat het op korte termijn beter wordt etc" 10 bakken ICM, dat is blijkbaar veel te weinig... | |
Duvel | dinsdag 4 februari 2014 @ 07:57 |
Cité du Train! | |
Duvel | dinsdag 4 februari 2014 @ 07:58 |
Langer gaat ie niet worden als ie naar Den Haag gaat. Dat is normaal zeven, in de spits drie bakken versterking. | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 08:01 |
Nee dat leek mij dus ook Duuf. Hoewel het qua perronlengte op zich wel moet kunnen overal. | |
Duvel | dinsdag 4 februari 2014 @ 08:02 |
Nou... Ik weet niet of het in Gouda goed gaat. Da's twaalf max. dacht ik. | |
b2py | dinsdag 4 februari 2014 @ 08:13 |
Treinstation Driebergen-Zeist verliest intercitystatus DRIEBERGEN - Het NS-station Driebergen-Zeist verliest definitief zijn intercity status. Minister Melanie Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu is niet overtuigd geraakt door argumenten van de tegenstanders. Bron en meer http://www.nieuwsbladdeka(...)57.html#.UvCS9J_b_qD | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 08:14 |
Oh okee. Anyway, de gangpaden staan inmiddels ook vol. ![]() | |
b2py | dinsdag 4 februari 2014 @ 08:17 |
Verdieping erbij, meer treinen. Voortrein Deventer - Amersfoort. | |
boriq | dinsdag 4 februari 2014 @ 08:22 |
![]() | |
RenRen- | dinsdag 4 februari 2014 @ 08:26 |
Daar wou ik mee reizen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 08:40 |
Amersfoort - Utrecht was juist het drukste stuk | |
b2py | dinsdag 4 februari 2014 @ 08:49 |
Laat je de voortrein rijden van Amersfoort naar Utrecht. | |
WhiteJoker | dinsdag 4 februari 2014 @ 08:55 |
Ja hallo b2py, nou maak je me lekker met een extra trein vanaf mijn station naar Amersfoort en dan pak je hem weer af ![]() ![]() | |
_JdM_ | dinsdag 4 februari 2014 @ 08:59 |
Past vast niet. In Overvecht haal je de voorgaande sprinter in, een natrein lukt wel. (of nouja,voortrein die 10 minuten ervoor rijdt is ook een voortrein natuurlijk ![]() | |
James1988 | dinsdag 4 februari 2014 @ 09:11 |
Wat verwacht je anders van die onbetrouwbare zooi van Hispeed? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 09:18 |
daar gaat zij helemaal niet meer over. | |
b2py | dinsdag 4 februari 2014 @ 09:30 |
Antwoorden van staatssecretaris Mansveld (IenM) op vragen van het Kamerlid Dik-Faber (ChristenUnie) over de voortgang van de capaciteitsverhoging op de Valleilijn (Amersfoort - Ede-Wageningen). | |
Duvel | dinsdag 4 februari 2014 @ 09:31 |
Ja, omgekeerd ook altijd mudvol, maar vooral omdat mensen niet achterin willen zitten. | |
RenRen- | dinsdag 4 februari 2014 @ 09:36 |
het ging tot nu toe prima. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 10:25 |
ik ga in Deventer altijd achterin zitten ivm overstap in Den Haag Centraal ![]() | |
dennistd | dinsdag 4 februari 2014 @ 11:35 |
Ik neem aan dat Veenendaal de Klomp ook de IC kwijtraakt dan? | |
Peterselieman | dinsdag 4 februari 2014 @ 11:41 |
als ik het zo lees wordt het een algehele stoptreindienst tussen Utrecht en Arnhem ![]() | |
HaverMoutKoekje | dinsdag 4 februari 2014 @ 11:54 |
ede-wageningen is toch best druk station? | |
Peterselieman | dinsdag 4 februari 2014 @ 12:00 |
valt wel mee en er is een oplossing voor | |
b2py | dinsdag 4 februari 2014 @ 12:01 |
Ja die wel, zo'n 19.000 in 2009. In 2009 hadden Driebergen-Zeist en Veenendaal - De Klomp respectievelijk 9900 en 2600 in- en uitstappers per dag. Nou weet dat ik er voor Driebergen in 2020 12.500 reizigers per dag geprognosticeerd is, dus het is al met al een bijzondere keuze. [ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 04-02-2014 13:43:10 ] | |
HaverMoutKoekje | dinsdag 4 februari 2014 @ 12:05 |
gelukkig ben ik 1.66 ![]() | |
Mr_Klaasje | dinsdag 4 februari 2014 @ 12:11 |
Het meest jammere vind ik dat het station ook echt kan functioneren als entree voor Utrecht vanuit de richting Arnhem gezien. De afstand Driebergen=Zeist-De uithof/Rijnsweerd is net zo lang als de route Utrecht CS-De Uithof/Rijnsweerd. Bij goede busdiensten vanaf station Driebergen=Zeist heeft het station dus veel potentie. | |
Peterselieman | dinsdag 4 februari 2014 @ 12:20 |
absoluut. Het kan de stadsdienst van Utrecht enigszins ontlasten als het goed opgezet is. In de provincie Groningen gebeurt met succes eenzelfde iets door in Zuidhorn een bus aan te laten sluiten op de stoptreinen tussen Leeuwarden en Groningen en deze via Zernike verder de stad in te laten rijden. | |
bork | dinsdag 4 februari 2014 @ 12:36 |
Er is een studie balletje opgegooid over het doortrekken van de tram Uithof - Station Driebergen-Zeist, in de stationsplannen van de laatste zou dat dan verwerkt moeten worden. [ Bericht 5% gewijzigd door bork op 04-02-2014 12:41:41 ] | |
DriekOplopers | dinsdag 4 februari 2014 @ 12:57 |
Quote uit de Telegraaf:Okee, ik ben niet van de zachte aanpak. Maar je gesprekspartners regelrecht voor leugenaars uitmaken: je moet maar durven. Dit werkt alleen maar contraproductief. Kruyt heeft van eerdere uitglijers niets geleerd, blijkt. http://www.telegraaf.nl/b(...)os_deze_zomer__.html | |
b2py | dinsdag 4 februari 2014 @ 13:03 |
Er staat overigens al een rectificatie op de ROVER site. | |
remcoP | dinsdag 4 februari 2014 @ 13:40 |
Vanwaar wordt er zo'n enorme reizigersgroei verwacht voor Driebergen? Daar gebeurd toch niets speciaals verder? ![]() | |
b2py | dinsdag 4 februari 2014 @ 13:43 |
Whoops, cijfers er nog even op nagekeken en moet 12.500 zijn. Excuses ![]() | |
remcoP | dinsdag 4 februari 2014 @ 13:44 |
Dat is iets logischer ja. ![]() | |
ReisT | dinsdag 4 februari 2014 @ 13:49 |
Dat blijft ook gewoon een IC-station. De Klomp wordt vanzelfsprekend overgeslagen als daar sprinters gaan stoppen en in Driebergen haalt de IC dan de sprinter in. | |
Frozen-assassin | dinsdag 4 februari 2014 @ 15:06 |
Moet zeggen dat ik het wel eens ben met KLM en Schiphol dat het treurig is dat de baanvakken rondom Schiphol altijd plat liggen zodat zij gewoon minder reizigers kunnen bedienen. Op een gegeven moment moet je daar toch gewoon een adequate oplossing voor hebben. | |
Peterselieman | dinsdag 4 februari 2014 @ 15:09 |
Tijdens de nucleaire top in Den Haag is het helemaal bar en boos. Niet qua treinenloop, maar de A4 wordt deels afgezet en op de polderbaan worden vliegtuigen geparkeerd. Hoezo goede bereikbaarheid van Schiphol? ![]() | |
b2py | dinsdag 4 februari 2014 @ 15:14 |
Zal alleen maar toenemen zodra het hoogtepunt van SAAL wordt bereikt. Tegelijktertijd wordt de A9 omgelegd bij Badhoevedorp wat ook de nodige filedruk met zich meebrengt. Het is niet anders, tijdelijke hinder voor daarna een langere periode van betere bereikbaarheid. | |
arkkey | dinsdag 4 februari 2014 @ 15:30 |
sinds de invoering van digitale vertrekborden kan ik niet meer zien welke treinstellen in Deventer afgerangeerd worden, dus "moet" ik wel in het voorste treinstel zitten wil ik redelijk zeker weten dat ik na Deventer kan blijven zitten tot Enschede | |
b2py | dinsdag 4 februari 2014 @ 15:31 |
OBIS geeft het wel aan in de trein overigens, en de diverse apps die rondslingeren ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 4 februari 2014 @ 15:33 |
Not good enough. | |
b2py | dinsdag 4 februari 2014 @ 15:36 |
Lijkt mij evident, ook ridicuul dat dat er niet meer op staat. | |
b2py | dinsdag 4 februari 2014 @ 15:38 |
![]() | |
ReisT | dinsdag 4 februari 2014 @ 15:42 |
Niet alleen in de trein, ook aan de buitenkant staat waar het stel naar toe gaat. | |
Peterselieman | dinsdag 4 februari 2014 @ 15:42 |
stelletje ICM. Zo te lezen richting Groningen. Kan dus snel de werkplaats in voor reparatie ![]() | |
b2py | dinsdag 4 februari 2014 @ 15:44 |
Kan net zo goed naar Leeuwarden zijn. | |
b2py | dinsdag 4 februari 2014 @ 15:44 |
Die buitenpanelen zijn nog onbetrouwbaarder dan de NS dienstregeling bij sneeuwval, daar zou ik niet op vertrouwen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 4 februari 2014 @ 15:44 |
nee, want het was de 12.56 uit Zwolle en dat is een stoptrein naar Groningen ![]() | |
b2py | dinsdag 4 februari 2014 @ 15:47 |
Oh ja, ik had niet verder gelezen. | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 16:22 |
Kortzichtige kut. Je lijkt Fles wel. | |
#ANONIEM | dinsdag 4 februari 2014 @ 16:23 |
Die Polderbaan ligt trouwens wel een eind van het gebouw van Schiphol af, dat vliegtuig bleef maar rijden gisteren ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2014 16:23:22 ] | |
Mr_Klaasje | dinsdag 4 februari 2014 @ 16:25 |
![]() | |
b2py | dinsdag 4 februari 2014 @ 16:27 |
Misschien ben ik het ook wel ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 4 februari 2014 @ 16:38 |
Als je van Schiphol naar Londen vliegt kan je inderdaad beter gewoon doorrijden want je bent er toch al bijna als je vanaf de polderbaan opstijgt. De tering. | |
boriq | dinsdag 4 februari 2014 @ 16:42 |
Gelukkig hebben we het bekende paarse weblog nog voor de algemene geruststellingen rondom "De Zomer van Utrecht." http://www.geenstijl.nl/m(...)lopen_restanten.html | |
Ajaxfan | dinsdag 4 februari 2014 @ 16:42 |
30 minuten taxiën kom je redelijk snel aan dan inderdaad. | |
b2py | dinsdag 4 februari 2014 @ 16:44 |
Altijd nog korter dan de 50 minuten security check op Brussel Zuid. | |
b2py | dinsdag 4 februari 2014 @ 16:51 |
Kamer wil laadpalen voor mobieltje op station Gepubliceerd: Di 04 feb 2014 Op stations moeten laadpalen komen waarmee reizigers hun telefoons, laptops en tablets kunnen opladen. Dat wil de Tweede Kamer, die dinsdag instemde met een motie hiertoe van GroenLinks en D66. Deze partijen wijzen erop dat steeds meer treinreizigers afhankelijk worden van hun mobiele telefoon, nu de NS het aantal gele borden en informatiepunten op stations gaat verminderen. En aangezien het nog wel even duurt voordat de tweede klas is voorzien van stopcontacten, zouden als 'tussenoplossing' laadpalen moeten worden geplaatst op de stations en perrons. Bron en meer: http://mobiel.nu.nl/tech/(...)bieltje-station.html | |
MPG | dinsdag 4 februari 2014 @ 16:51 |
Kamer wil laadpalen voor mobieltje op station Hebben ze geen belangrijker zaken om het over te hebben? | |
b2py | dinsdag 4 februari 2014 @ 16:58 |
![]() De eerste Tsjechische Railjet rijtuigen zijn momenteel aan het testen voor toelating. Bron: Railcolor. | |
#ANONIEM | dinsdag 4 februari 2014 @ 16:59 |
Vast wel. Spoorwegovergangen bijvoorbeeld. Een paar jaar terug was de stemming over de gelijkvloerse overweg in Didam belangrijk genoeg om de flow van het spoeddebat over het rookverbod in de horeca te onderbreken. ![]() | |
Mr_Klaasje | dinsdag 4 februari 2014 @ 17:16 |
Ooh wat erg.. | |
Peterselieman | dinsdag 4 februari 2014 @ 17:27 |
zo erg heb ik het nog niet meegemaakt, maar als vliegtuigen van noord naar zuid op moeten stijgen dan kan het wel ja ![]() | |
b2py | dinsdag 4 februari 2014 @ 17:29 |
Dat mogen ze alleen niet ivm mogelijk geluidsoverlast. | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 17:41 |
![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 4 februari 2014 @ 17:44 |
Tissues nodig, liefje? | |
Mr_Klaasje | dinsdag 4 februari 2014 @ 17:51 |
Heeft ze het uitgemaakt? | |
Mr_Klaasje | dinsdag 4 februari 2014 @ 17:51 |
Schluss |