abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 februari 2014 @ 09:51:06 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136230504
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 2 februari 2014 @ 10:28:56 #2
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136231049
Die tram... volkomen ontwricht, best knap. De 3004, die reed toch nog op PCC-draaistellen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 februari 2014 @ 10:31:17 #3
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136231095
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 03:01 schreef DriekOplopers het volgende:
Zoals beloofd mijn observaties over een schandelijke reis:

http://www.voorbeterov.nl/140202.php

:N
Echt alles dat mis kán gaan...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136231281
quote:
15s.gif Op zondag 2 februari 2014 10:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Echt alles dat mis kán gaan...
Driek hád natuurlijk bij de AH-ToGo nog wat laaghangend fruit kunnen kopen...
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 2 februari 2014 @ 11:01:21 #5
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_136231646
Ook gezellig: vrouw overleeft 25 kV.

http://www.theguardian.co(...)ain-hackney-hospital
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_136231753
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 11:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ook gezellig: vrouw overleeft 25 kV.

http://www.theguardian.co(...)ain-hackney-hospital
Dat krijg je als je dom doet
  PR/Manusje van alles zondag 2 februari 2014 @ 11:10:59 #7
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_136231825
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 11:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ook gezellig: vrouw overleeft 25 kV.

http://www.theguardian.co(...)ain-hackney-hospital
die had denk ik beter dood kunnen zijn.. zullen geen handen of wat meer aan zitten.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_136231957
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 11:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ook gezellig: vrouw overleeft 25 kV.

http://www.theguardian.co(...)ain-hackney-hospital
"What might have seemed a harmless prank". Ik mag toch hopen dat je op je 22e al wel door hebt dat dat niet harmless is.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_136232235
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 11:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ook gezellig: vrouw overleeft 25 kV.

http://www.theguardian.co(...)ain-hackney-hospital
Jammer geen Darwin Award
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_136232284
quote:
18s.gif Op zondag 2 februari 2014 11:28 schreef daanski82 het volgende:

[..]

Jammer geen Darwin Award
Omgzegjetochnietkantochnietomgomg :p
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 februari 2014 @ 11:46:49 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136232667
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 04:13 schreef Socios het volgende:

[..]

Bedankt Peterselieman, men kan zeker niet tegelijk vertrekken van spoor 1 en spoor 2 en de vertreksporen van beide stoptreinen omdraaien?
Nee. Beide treinen moeten over hetzelfde wissel. Je kunt wel nog wat tijd winnen door een van de treinen rechtdoor over spoortje 19 te leiden, terwijl de andere wel de normale route neemt. Ook voor bijplaatsingen die op het laatste moment gebeuren is dat extra doorgaande spoortje handig.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136233467
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 03:01 schreef DriekOplopers het volgende:
Zoals beloofd mijn observaties over een schandelijke reis:

http://www.voorbeterov.nl/140202.php

:N
die IC van utrecht naar amsterdam van 00:25 zal 1 van de laatste geweest zijn (buiten nachtnet om) denk ik? die van 23:25 zat ik in en dat was 12 bakken virm.

verder een een aanbieding niet voor niks een aanbieding he daar kies je zelf voor. een losse whopper is bij de Burger King ook duurder dan een king deal dubbele menu
pi_136233713
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 03:01 schreef DriekOplopers het volgende:
Zoals beloofd mijn observaties over een schandelijke reis:

http://www.voorbeterov.nl/140202.php

:N
1 rit uit de >5000 die ze maken op een dag. Such statistiek, wow.
http://www.pearsoneducation.nl/burnsbush/Hoofdstuk%2013.ppt

quote:
Hoewel die 50 cent voor ons uiteraard geen probleem is
:')

[ Bericht 6% gewijzigd door b2py op 02-02-2014 14:54:54 ]
  zondag 2 februari 2014 @ 12:42:30 #14
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_136234131
Ik zou nooit gokken op de laatste trein. Altijd maximaal de een-na laatste pakken - als die uitvalt heb je dus dan nog een fallback.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_136234164
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 12:42 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik zou nooit gokken op de laatste trein. Altijd maximaal de een-na laatste pakken - als die uitvalt heb je dus dan nog een fallback.
NS betaalt je taxi eah ;)
pi_136234447
Als er een fiets bij het station staat interesseert me het niet.
Als ik aan het lamballen ben, wil ik de ena-laatste trein die aansluit op de bus in Enschede. Anders wordt het een half uur lopen en daar heb ik geen zin in :+
Bij twijfel: gebruik beton.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 februari 2014 @ 13:19:03 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136235433
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 12:42 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik zou nooit gokken op de laatste trein. Altijd maximaal de een-na laatste pakken - als die uitvalt heb je dus dan nog een fallback.
klopt. Zo doe ik het ook wel eens en heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136235663
quote:
13s.gif Op zondag 2 februari 2014 12:20 schreef Salatrel het volgende:

[..]

verder een een aanbieding niet voor niks een aanbieding he daar kies je zelf voor. een losse whopper is bij de Burger King ook duurder dan een king deal dubbele menu
Dat dus. Zeuren over een aanbieding die je niet aanstaat is echte Hollandse azijnpisserij. Het gebeurt in de detailhandel wel vaker dat meer kopen goedkoper is dan minder kopen.

Verder vind ik het woordgebruik van Driek in zijn brief/klacht/site erg onprofessioneel voor iets wat je naar een directielid stuurt namens een rezigersbelangenorganisatie. Een virm-viertje is op de werkvloer een normale aanduiding, in een officiële klacht omschrijf je dat beter als een treinstel van het type virm bestaande uit vier rijtuigen.
  zondag 2 februari 2014 @ 13:55:50 #19
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_136236941
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 12:42 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik zou nooit gokken op de laatste trein. Altijd maximaal de een-na laatste pakken - als die uitvalt heb je dus dan nog een fallback.
Die verstandige aanpak heeft er helaas voor gezorgd dat diverse vervoerbedrijven laatste ritten schrapten “wegens gebrek aan reizigers”… :N

Bovendien: via mobiel, om de keuze te maken tussen logeren of naar huis, gekeken of die late trein nog reed. Antwoord “ja”. Iets van 10 minuten later gearriveerd op het station, maar ook 10 minuten voor geplande vertrektijd, blijkt die trein te zijn opgeheven. Dan kun je de reiziger nul komma niets verwijten, ook niet zijn keuze om te kiezen voor een laatste aansluiting.

[ Bericht 1% gewijzigd door DriekOplopers op 02-02-2014 14:03:50 ]
  zondag 2 februari 2014 @ 14:02:33 #20
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_136237222
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 12:29 schreef b2py het volgende:

[..]

1 rit uit de >5000 die ze maken op een dag. Such statistiek, wow.
www.pearsoneducation.nl/burnsbush/Hoofdstuk%2013.ppt‎
Dooie link. Overigens:

Met statistiek kun je alles aan mekaar liegen. Met statistiek kun je alle terechte klachten wegcijferen. Het trieste echter, is dat ik zo’n 2 a 3 keer per week een retourreis maak, in afstand variërend van 30 tot meer dan honderd kilometer enkele reis. Pakweg eens per maand -over een tijdvak van vele, vele jaren- beleef ik een treinreis die de kenmerken heeft van het verhaal dat ik nu maar eens heb opgeschreven. Ik ben als persoon uiteraard maar een kleine steekproef, maar mijn vrouw beleeft hetzelfde, en ook adviseurs van MVBOV herkennen zich in dit beeld.

Dan is een opmerking over “een van de 5000 ritten” gewoon een schandelijke belediging aan het adres van de klant.
quote:
[..]

:')
Dit overbodige zinnetje had ik opgeschreven om lollige opmerkingen over armoede en gierigheid voor te zijn. Wel of niet benoemen: het is per definitie altijd wel fout in de ogen van iemand.
pi_136237295
Heb ik ook al eens gehad ja. "Doe kort voor vertrek de reisplanner-check!"

Sowieso al bedroevend dat dat kennelijk nodig is natuurlijk, maar ALS je dat dan doet, heb je er gewoon geen flikker aan. Als je de reisplanner-check doet "blijkt" er niets aan de hand, 3 minuten later blijkt je trein al een kwartier stil te staan met vaste remmen 10 km verderop 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136237500
quote:
Dus bij de toezegging van de NS om (ook bij werkzaamheden) zorgvuldig om te gaan met de vereiste treinlengtes vallen wel vraagtekens te plaatsen.
N=1.

Kun je 100x zeggen dat statistiek niet deugt (ja, je kunt manipuleren. Maar is nu niet aan de orde), maar op een ervaring N=1 zo'n uitspraak durven te doen gaat veel te hard door de bocht.

Daarnaast: Als voorzitter van een club die voor Reizigers staat, op een enkele ervaring die je zelf hebt gehad, meteen de CEO mailen. Echt :'(
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_136237947
Iemand aanspreken op een concreet voorbeeld van iets dat veel vaker fout gaat is een prima manier. Laat die directeur zich hier maar eens uitpraten. Waarom niet?
dag
pi_136238103
Ik vind dit ook een prima manier. Juist aan het einde van de dag, wanneer er weinig uitwijkmogelijkheden zijn, moeten dit soort dingen zorgvuldiger gaan. Er wordt nu een concreet voorbeeld gegeven van een treinreis die mis gaat.
pi_136238295
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 14:21 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik vind dit ook een prima manier. Juist aan het einde van de dag, wanneer er weinig uitwijkmogelijkheden zijn, moeten dit soort dingen zorgvuldiger gaan. Er wordt nu een concreet voorbeeld gegeven van een treinreis die mis gaat.
Precies.
En al helemaal omdat men bij de spoorwegen heeft beloofd veel beter om te gaan met langere treinen bij werkzaamheden. Terechte klacht 14.gif
  zondag 2 februari 2014 @ 14:25:58 #26
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136238296
quote:
15s.gif Op zondag 2 februari 2014 14:02 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Dooie link. Overigens:

Met statistiek kun je alles aan mekaar liegen. Met statistiek kun je alle terechte klachten wegcijferen. Het trieste echter, is dat ik zo’n 2 a 3 keer per week een retourreis maak, in afstand variërend van 30 tot meer dan honderd kilometer enkele reis. Pakweg eens per maand -over een tijdvak van vele, vele jaren- beleef ik een treinreis die de kenmerken heeft van het verhaal dat ik nu maar eens heb opgeschreven. Ik ben als persoon uiteraard maar een kleine steekproef, maar mijn vrouw beleeft hetzelfde, en ook adviseurs van MVBOV herkennen zich in dit beeld.

Dan is een opmerking over “een van de 5000 ritten” gewoon een schandelijke belediging aan het adres van de klant.
Prachtig maar het wekt de suggestie met deze post dat dit beeld representatief is voor het leeuwendeel van de reizen. Ik zal even verklappen dat dat niet het geval is tenzij ik in een parallel universum leef o.i.d. Dat wil niet zeggen dat er niet regelmatig iets kleins of groters mis gaat. Dat moet ook echt beter. Maar het is gewoon overduidelijk dat dit een samenloop van meerdere dingen was. Volkomen terecht om daar een klacht over in te dienen maar hier een brief aan wijden voor de hoge top, dat openbaar maken om vervolgens de chantagetruc "ze reageren niet dus ze zijn niet voor de reiziger" uit te kunnen halen vind ik toch wel wat laag bij de grond.

Overigens moet ik ook zeggen dat ik toch redelijk content ben. Zelfs met de vele grote bendes die ik heb meegemaakt is het me maar een enkele keer overkomen dat ik er meer dan een half uur langer over heb gedaan en heb ik slechts één keer een reis hoeven af- of onderbreken. Dan heb ik het nog niet gehad over dat het bedrijf ook nog echt positieve kanten heeft.

Gister ben ik zo dom geweest om een tas in de trein naar Leeuwarden te laten liggen bij het overstappen op een trein naar Groningen in Zwolle. Ik heb meteen de conducteur opgezocht, gevraagd of hij na wilde vragen en waar mijn verwachting anno 2014 van grote organisaties was dat ik de tas waarschijnlijk vanaf maandag in Utrecht zou mogen ophalen was men zo attent geweest om de tas in Leeuwarden bij het loket neer te zetten. Die had ik dus twee uur later alweer terug. Uiteindelijk komt het er op neer dat men best wat voor de klant overheeft en dat dat heel ver kan gaan maar dat er regelmatig grote missers worden gemaakt. Jammer, moet beter maar het is geen reden voor alleen maar zurigheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr_Klaasje op 02-02-2014 14:53:46 ]
pi_136238447
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 14:18 schreef Peter het volgende:
Iemand aanspreken op een concreet voorbeeld van iets dat veel vaker fout gaat is een prima manier. Laat die directeur zich hier maar eens uitpraten. Waarom niet?
Het is niet een "concreet voorbeeld", er worden vragen gesteld aan de hand van deze ervaring. Niets blijkt uit het stuk dat het vaker fout gaat. Natuurlijk "weten" we dat het vast een paar keer is fout gegaan in het verleden, maar zolang je het niet onderbouwt, dan sta je alsnog nergens met je bewering.

Maar nee, er wordt een bewering gedaan over dat meneer en mevrouw niet konden zitten: Hele trein doorgelopen? Waren er wel zitplaatsen of niet naast elkaar? Is het tweede treinstel erafgetrapt doordat er problemen er mee waren? Je weet het niet.

Juist door elk wissewasje (Door N=1) ga je niet serieus genomen worden als organisatie.
Bij twijfel: gebruik beton.
  zondag 2 februari 2014 @ 14:30:48 #28
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136238486
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 14:09 schreef _JdM_ het volgende:

[..]
Daarnaast: Als voorzitter van een club die voor Reizigers staat, op een enkele ervaring die je zelf hebt gehad, meteen de CEO mailen. Echt :'(
Ik heb nu een paar jaar deelgenomen aan een reizigersoverleg. Structurele fouten kwamen daar op tafel en daar werd ook echt de aandacht voor gevraagd bij managers van de vervoerders. Daarentegen is het wel zo dat ik voor een individuele fout gewoon contact opnam met de klantenservice. Je zit in zo'n overleg voor de reizigers en niet om het ov voor jezelf te verbeteren of iets dergelijks. En al die reizigers hebben er niets aan als je begint te zeuren over die ene chauffeur die een minuutje te vroeg was bij halte x op tweede paasdag om 21:15 om nog maar te zwijgen wat het voor effect heeft op de toehorende managers, die zullen je meteen een stuk minder serieus nemen.
pi_136238504
Het zijn herkenbare klachten die nu in 1 reis tegelijk zich voordoen. Prima voorbeeld dus. Doe nu niet alsof je van elke klacht niet al lang wist dat deze regelmatig voorkomt.
dag
pi_136238613
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 14:31 schreef Peter het volgende:
Het zijn herkenbare klachten die nu in 1 reis tegelijk zich voordoen. Prima voorbeeld dus. Doe nu niet alsof je van elke klacht niet al lang wist dat deze regelmatig voorkomt.
Hoho, ik mail niet naar de CEO omdat mijn treinreis ruk was. Kan het nog regelmatig voorkomen, maar dat blijkt uit de mail niet.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_136238669
Beetje quasigeleerd met N=1 gaan staan zwaaien, alsof dat DUS bewijst dat dat de allereerste en enige keer is dat er iets fout gaat op het spoor. Nou nou :') Zootje triestneuzen bijmekaar hier ook.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136238720
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 14:34 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Hoho, ik mail niet naar de CEO omdat mijn treinreis ruk was. Kan het nog regelmatig voorkomen, maar dat blijkt uit de mail niet.
Als ik het mailadres van die knakker had en er ging zoveel mis, dan zou ik ook mailen. En dan ziet hij maar wat hij er mee doet. Maar ik ben als klant teleurgesteld in zijn bedrijf. Waarom zou ik dat niet mogen melden?
dag
  zondag 2 februari 2014 @ 14:39:52 #33
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136238821
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 14:36 schreef Peter het volgende:

[..]

Als ik het mailadres van die knakker had en er ging zoveel mis, dan zou ik ook mailen. En dan ziet hij maar wat hij er mee doet. Maar ik ben als klant teleurgesteld in zijn bedrijf. Waarom zou ik dat niet mogen melden?
De reden dat jij zijn mailadres niet hebt is dat hij daar geen tijd voor heeft. Als hij alle mails moet beantwoorden van iedere zonderlinge figuur, denk je dan dat hij in staat is om problemen op te lossen? Er blijft nogal weinig tijd over. Bij hoge piefen horen alleen structurele problemen thuis zodat ze ook de tijd kunnen maken om ze op te lossen.

En wat B2PY al zegt: Er reden genoeg treinen een stuk langer dan normaal en zelfs langer dan in de doordeweekse spits. Dus kennelijk wordt er toch wat aan het structurele probleem gedaan maar is er iets anders aan de hand.
pi_136238908
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 14:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

De reden dat jij zijn mailadres niet hebt is dat hij daar geen tijd voor heeft. Als hij alle mails moet beantwoorden van iedere zonderlinge figuur, denk je dan dat hij in staat is om problemen op te lossen? Er blijft nogal weinig tijd over. Bij hoge piefen horen alleen structurele problemen thuis zodat ze ook de tijd kunnen maken om ze op te lossen.

En wat B2PY al zegt: Er reden genoeg treinen een stuk langer dan normaal en zelfs langer dan in de doordeweekse spits. Dus kennelijk wordt er toch wat aan het structurele probleem gedaan maar is er iets anders aan de hand.
Het zijn herkenbare en bekende klachten gecombineerd in 1 voorbeeld. Ik zie het probleem niet om op deze wijze er nogmaals aandacht voor te vragen en aan te geven dat er in dit geval veel mis is gegaan.

En dat er veel treinen wel goed rijden.. tja. Vind je het oké als bijv. alle laatste treinen een uitvalpercentage van 50% hebben? Over de hele dag gemeten is het niet veel, maar wel een structureel probleem. Dus wat jij genoeg/veel/weinig vindt is niet relevant. De ervaring van reizigers en het vertrouwen in se NS wel.
dag
  Moderator zondag 2 februari 2014 @ 14:47:06 #35
155227 crew  Guppy
dus
pi_136239088
:W treinvriendjes! Vraagje, weten jullie dit? Parkeren bij station Utrecht Lunetten, is dat nog steeds gratis?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_136239227
quote:
10s.gif Op zondag 2 februari 2014 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Beetje quasigeleerd met N=1 gaan staan zwaaien, alsof dat DUS bewijst dat dat de allereerste en enige keer is dat er iets fout gaat op het spoor. Nou nou :') Zootje triestneuzen bijmekaar hier ook.
Volgens mij lever ik kritiek op de onderbouwing van de bewering die is gebaseerd op 1 enkele ervaring.

Niet inhoudelijk over dat de trein van Rinus niet verlengd is. Dat is vervelend en een klacht richting de klantenservice waard.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_136239309
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 14:47 schreef Guppyfriend het volgende:
:W treinvriendjes! Vraagje, weten jullie dit? Parkeren bij station Utrecht Lunetten, is dat nog steeds gratis?
Volgens de stationsinformatie op NS.nl wel.
http://www.ns.nl/reiziger(...)erauto/parkeren.html
pi_136239393
quote:
15s.gif Op zondag 2 februari 2014 14:02 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Dooie link. Overigens:

Met statistiek kun je alles aan mekaar liegen. Met statistiek kun je alle terechte klachten wegcijferen. Het trieste echter, is dat ik zo’n 2 a 3 keer per week een retourreis maak, in afstand variërend van 30 tot meer dan honderd kilometer enkele reis. Pakweg eens per maand -over een tijdvak van vele, vele jaren- beleef ik een treinreis die de kenmerken heeft van het verhaal dat ik nu maar eens heb opgeschreven. Ik ben als persoon uiteraard maar een kleine steekproef, maar mijn vrouw beleeft hetzelfde, en ook adviseurs van MVBOV herkennen zich in dit beeld.

Dan is een opmerking over “een van de 5000 ritten” gewoon een schandelijke belediging aan het adres van de klant.

[..]

Dit overbodige zinnetje had ik opgeschreven om lollige opmerkingen over armoede en gierigheid voor te zijn. Wel of niet benoemen: het is per definitie altijd wel fout in de ogen van iemand.
De juiste link, was iets in terecht gekomen wat er niet in hoorde.
http://www.pearsoneducation.nl/burnsbush/Hoofdstuk%2013.ppt
  Moderator zondag 2 februari 2014 @ 14:54:46 #39
155227 crew  Guppy
dus
pi_136239395
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 14:52 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Volgens de stationsinformatie op NS.nl wel.
http://www.ns.nl/reiziger(...)erauto/parkeren.html
Ik meende gehoord te hebben dat het niet meer gratis was, maar het lijkt er dus op dat dat nog steeds zo is. Fijn!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 2 februari 2014 @ 15:04:25 #40
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_136239768
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 14:50 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Volgens mij lever ik kritiek op de onderbouwing van de bewering die is gebaseerd op 1 enkele ervaring.

Uiteraard is het structurele karakter van de klacht bij de NS, en dus ook bij Huges, meer dan bekend, mede doordat MVBOV dit soort narigheid meermalen aan de orde heeft gesteld.

Zie trouwens ook de tweede alinea in de open brief.
  zondag 2 februari 2014 @ 15:09:45 #41
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136239993
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 14:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

De reden dat jij zijn mailadres niet hebt is dat hij daar geen tijd voor heeft. Als hij alle mails moet beantwoorden van iedere zonderlinge figuur, denk je dan dat hij in staat is om problemen op te lossen? Er blijft nogal weinig tijd over. Bij hoge piefen horen alleen structurele problemen thuis zodat ze ook de tijd kunnen maken om ze op te lossen.
Timo.Huges@NS.nl, die man heeft ongetwijfeld een assistent(e) die dat soort e-mails weer doorstuurt naar de klantenservice.
pi_136240024
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 15:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

Timo.Huges@NS.nl, die man heeft ongetwijfeld een assistent(e) die dat soort e-mails weer doorstuurt naar de klantenservice.
Uhu. of directie@ns.nl
pi_136240036
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 14:54 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik meende gehoord te hebben dat het niet meer gratis was, maar het lijkt er dus op dat dat nog steeds zo is. Fijn!
Moet zeggen dat het mij ook wel verbaasd, dacht dat in de grote steden betaald parkeren wel de norm was, ook op de kleinere stations. Maar ik neem aan dat de informatie actueel is :)
  zondag 2 februari 2014 @ 15:19:25 #44
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_136240381
Afgelopen woensdag de welbekende rit van Oslo naar Bergen gemaakt. Erg mooi! :)

Ik zal op verzoek wat foto's uploaden.
  zondag 2 februari 2014 @ 15:36:22 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136241141
quote:
14s.gif Op zondag 2 februari 2014 15:19 schreef TommyGun het volgende:
Afgelopen woensdag de welbekende rit van Oslo naar Bergen gemaakt. Erg mooi! :)

Ik zal op verzoek wat foto's uploaden.
Komt u maar :D

Bij de weg, heeft iemand hier ooit met de Eurocity van Wenen naar Berlijn via Praag gereisd? Is dat een beetje een leuke rit?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 februari 2014 @ 15:37:16 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136241184
ik ben benieuwd :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136241324
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 15:36 schreef James1988 het volgende:

[..]

Komt u maar :D

Bij de weg, heeft iemand hier ooit met de Eurocity van Wenen naar Berlijn via Praag gereisd? Is dat een beetje een leuke rit?
Hangt ervan af of je hem in het donker of overdag gaat doen ;)
  zondag 2 februari 2014 @ 15:41:50 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136241405
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 15:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Hangt ervan af of je hem in het donker of overdag gaat doen ;)
De bedoeling is overdag.

Ik wil in september naar Berlijn, maar overweeg er een wat langere vakantie van te maken. :)
pi_136242175
Het zal ongetwijfeld vergelijkbaar zijn met Berlin - Poznan. Veel uitgestrekte weilanden, 160 km/h en prima comfort. Verwacht geen Rijndal heuvelachtige meuk, zal wel meer worden als je naar Wenen gaat. Ik weet niet waar je precies op zit te wachten?
  zondag 2 februari 2014 @ 16:00:38 #50
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136242366
Bij Wenen zijn best wel wat vlaktes in de buurt. Het is daar echt niet heel bergachtig.
  zondag 2 februari 2014 @ 16:02:48 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136242475
Ik ben vooral nieuwsgierig naar de route, met name of het uitzicht een beetje leuk/afwisselend is, of dat driekwart van de reis bestaat uit platte grauwe weilanden.

Een alternatief dat ik uit de reisplanner krijg is Wenen - Würzburg - Göttingen - Berlijn (3x ICE), wat ongeveer even snel is als de EC via Praag.

Ik keek net op Bahn.de naar treinkaartjes, bij één van de Sparpreise stond er 'nur mit BahnCard 25 möglich'. Nou heb ik die niet, maar ik kan wel Railplus krijgen bij mijn VDU. Zou dat vergelijkbaar zijn?
pi_136242526
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 16:02 schreef James1988 het volgende:
Ik ben vooral nieuwsgierig naar de route, met name of het uitzicht een beetje leuk/afwisselend is, of dat driekwart van de reis bestaat uit platte grauwe weilanden.

Een alternatief dat ik uit de reisplanner krijg is Wenen - Würzburg - Göttingen - Berlijn (3x ICE), wat ongeveer even snel is als de EC via Praag.

Ik keek net op Bahn.de naar treinkaartjes, bij één van de Sparpreise stond er 'nur mit BahnCard 25 möglich'. Nou heb ik die niet, maar ik kan wel Railplus krijgen bij mijn VDU. Zou dat vergelijkbaar zijn?
Het is vooral weiland als ik Google Maps te voorschijn tover.
  zondag 2 februari 2014 @ 16:05:59 #53
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136242642
Klinkt niet heel erg spannend dus :N
pi_136242687
Maja, of de ICE spannend is is ook maar de vraag. Berlijn - Fulda - Würzburg - Wenen is ook niet echt de moeite volgens mij :P
Heb je die overstappen ook gezien trouwens ;)
pi_136242876
Het is ook gewoon brak dat er geen ICE ABS/NBS ligt van München naar Berlin V.V. Nu komt er nog een NBS Nürnberg - Erfurt bij, maar het is gewoon brak dat je helemaal om moet via Wüirzburg..



(21 juli 2009)
  zondag 2 februari 2014 @ 16:11:40 #56
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_136242915
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 16:06 schreef b2py het volgende:
Maja, of de ICE spannend is is ook maar de vraag. Berlijn - Fulda - Würzburg - Wenen is ook niet echt de moeite volgens mij :P
Heb je die overstappen ook gezien trouwens ;)
Het stuk tussen Leipzig en Eisenach Erfurt is best mooi.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_136242944
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 16:11 schreef bork het volgende:

[..]

Het stuk tussen Leipzig en Eisenach Erfurt is best mooi.
De ICE van James gaat over Göttingen helaas dan maar..
  zondag 2 februari 2014 @ 16:12:30 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136242945
6 minuten in Würzburg en 17 minuten in Göttingen, #yolo :D
  zondag 2 februari 2014 @ 16:13:49 #59
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_136243005
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 16:12 schreef b2py het volgende:

[..]

De ICE van James gaat over Göttingen helaas dan maar..
Maar dat wist ik niet :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_136243109
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 16:13 schreef bork het volgende:

[..]

Maar dat wist ik niet :)
Ik ook niet, dat checkte ik na jouw post
pi_136243216


Wel comfortabel.

Berlin - München in een ICE T7.
  zondag 2 februari 2014 @ 16:19:17 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136243239
Wat een lappendeken aan snelheden is dat trouwens. Dat doen de Fransen of Spanjaarden dan toch wel iets beter, vind ik.
pi_136243307
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 16:19 schreef James1988 het volgende:
Wat een lappendeken aan snelheden is dat trouwens. Dat doen de Fransen of Spanjaarden dan toch wel iets beter, vind ik.
Achja, het Nederlandse HRN is nog erg versplintert dus dat scheelt :P
Soort van appels met peren, maar goed :P
  zondag 2 februari 2014 @ 16:27:19 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136243578
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 16:18 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel comfortabel.

Berlin - München in een ICE T7.
Ik heb nog nooit in een ICE-T gezeten :N
pi_136243865
Is niet veel aan.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 2 februari 2014 @ 16:40:36 #66
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136244160
Vanaf maandag verdwijnt het DDZ in de 1900 IC Den Haag - Venlo vv. Er rijden dan 5 omlopen ICR en 2 omlopen VIRM6 (startend in 1926+1928) en oa nog door de spits als 1957+1959).
Hoe de bezetting in het weekend is, weet ik nog niet.
  zondag 2 februari 2014 @ 16:42:40 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136244262
-O- Ik vond het DDZ in die serie juist wel prettig.
  zondag 2 februari 2014 @ 16:50:12 #68
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136244564
Mijn bron (zit op de bijsturing) kan nog niet zien of DDZ nog in het weekend gepland staat. DDZ is verdreven vanwege 'capaciteitsproblemen'. VIRM6 paste beter. Geen dubbele stellen dus meer.
  zondag 2 februari 2014 @ 16:58:54 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136244890
Waar blijven de DDZ-zesjes? -O-
  zondag 2 februari 2014 @ 17:10:21 #70
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136245341
Geen idee. Als ik de ICR-omlopen bekijk, zou het ICR in het dal ook nog rijden. Nu wordt dat meestal door DDZ, ICM en IRM vervangen.

De 2 IRM6'jes beginnen als 1924+1926, was een foutje van mijn kant.
pi_136245366
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 16:58 schreef James1988 het volgende:
Waar blijven de DDZ-zesjes? -O-
zag er een rijden op de binckhorst gisteren :*
  zondag 2 februari 2014 @ 17:12:55 #72
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136245464
quote:
2s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:10 schreef Maegrim het volgende:

[..]

zag er een rijden op de binckhorst gisteren :*
dat is de 7625, maar de rest laat op zich wachten
pi_136246094
Kun je het Dal vrij abonnement en Altijd voordeel abonnement samen op 1 OV-chipkaart zetten?
  zondag 2 februari 2014 @ 17:32:59 #74
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136246296
De versperring die enige uren geduurd heeft, gisteravond, tussen Rotterdam en Dordrecht kwam doordat een IC thv Rotterdam Stadion een wissel kapotgereden had. De trein werd daar geevacueerd, maar het treinverkeer heeft niet (langdurig) platgelegen.
pi_136246308
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 16:58 schreef James1988 het volgende:
Waar blijven de DDZ-zesjes? -O-
Vorige week nog gezien in de 1900, miste hem helaas net. -O-
  zondag 2 februari 2014 @ 17:36:11 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136246430
quote:
5s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:27 schreef xcachet het volgende:
Kun je het Dal vrij abonnement en Altijd voordeel abonnement samen op 1 OV-chipkaart zetten?
Denk het niet.
pi_136246631
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:32 schreef greavy het volgende:
De versperring die enige uren geduurd heeft, gisteravond, tussen Rotterdam en Dordrecht kwam doordat een IC thv Rotterdam Stadion een wissel kapotgereden had. De trein werd daar geevacueerd, maar het treinverkeer heeft niet (langdurig) platgelegen.
Vreemd. Kapot gereden of open gereden of is dat jou onbekend?
  zondag 2 februari 2014 @ 18:04:50 #78
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136247562
Dat is mij onbekend. Het heeft zo'n 2 uur geduurd voordat ze de trein er weg hebben (kunnen) halen. Wegsleeploc was vanaf Kijfhoek binnen 30 minuten ter plaatse.
Wissel is vannacht gefixt, de eers treinen vandaag hadden daar geen last meer van.
pi_136247757
Mooi verrot wel. Wissels kapot of open rijden is vaak een gevolg van een onterechte stoptonend sein passage.
Hoeft niet per se maar toch.
pi_136247769
Pak toch die EC over Praag man, super mooi stuk tussen Decin en Dresden door het Elbtal. En nul krappe overstaps. Geen discussie gewoon.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136248831
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 16:19 schreef James1988 het volgende:
Wat een lappendeken aan snelheden is dat trouwens. Dat doen de Fransen of Spanjaarden dan toch wel iets beter, vind ik.
Tja, wat is beter? In Frankrijk is alles gericht op Parijs, dus met een grote strategie van een aantal HSL-lijnen uitwaaierend vanaf Parijs kom je een heel eind. Duitsland is echter een wirwar van allerlei verbindingen tussen allerlei ongeveer even belangrijke steden, dus daar is de infrastructuurplanning totaal niet gericht op een grote strategie, maar vooral op het oplossen van knelpunten.

En zo is het eigenlijk altijd al geweest. Ongeacht welk onderwerp je pakt, Duitsland is het land van Kleinstaaterei en Kirchturmpolitik en MKB-familiebedrijven, en Frankrijk is het land van de Grands Projets en hele grote bedrijven met veel inmenging van de landelijke overheid.

En in Spanje bouwen ze een Frans-achtig netwerk dat echter blijkbaar niet op de mobiliteitsbehoefte aansluit zodat er vaak maar een paar treinen per dag rijden en iedereen alsnog de auto of het vliegtuig pakt, dus dat lijkt me niet zo'n goed voorbeeld. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2014 18:37:42 ]
pi_136248892
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Pak toch die EC over Praag man, super mooi stuk tussen Decin en Dresden door het Elbtal. En nul krappe overstaps. Geen discussie gewoon.
Inderdaad. Per EC via Praag is zóóó veel mooier als dat eindeloze duffe stuk door Duitsland. _O_ Als het meezit worden er ook Tsjechische prijzen in de bistro gerekend (EC172 heeft geloof ik een Oostenrijkse restowagen mee). Het stuk Brno-Pardubice is ook wel heel tof. :D
pi_136250497
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 18:35 schreef Sandrvich het volgende:

[..]

Inderdaad. Per EC via Praag is zóóó veel mooier als dat eindeloze duffe stuk door Duitsland. _O_ Als het meezit worden er ook Tsjechische prijzen in de bistro gerekend (EC172 heeft geloof ik een Oostenrijkse restowagen mee). Het stuk Brno-Pardubice is ook wel heel tof. :D
Alle EC's hebben bistro rijtuigen, en anders even checken op vagonweb.cz
  zondag 2 februari 2014 @ 19:40:03 #84
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_136251931
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 15:36 schreef James1988 het volgende:

[..]

Komt u maar :D

Bij de weg, heeft iemand hier ooit met de Eurocity van Wenen naar Berlijn via Praag gereisd? Is dat een beetje een leuke rit?
OK :)

Verwacht er niet te veel van... foto's maken door een raam (met een compact cam) is niet ideaal.

Sowieso is het IRL veel mooier :).

https://picasaweb.google.(...)z-bA&feat=directlink

(Full reso op aanvraag).

[ Bericht 7% gewijzigd door TommyGun op 02-02-2014 20:13:16 ]
pi_136252713
vet :s) Heb dat in mei 2012 gedaan, herkenbare plaatjes *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 2 februari 2014 @ 20:14:23 #86
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_136253714
quote:
14s.gif Op zondag 2 februari 2014 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
vet :s) Heb dat in mei 2012 gedaan, herkenbare plaatjes *O*
Ik heb ze ff op Picasa gegooid :)
pi_136254614
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 15:11 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Moet zeggen dat het mij ook wel verbaasd, dacht dat in de grote steden betaald parkeren wel de norm was, ook op de kleinere stations. Maar ik neem aan dat de informatie actueel is :)
Betaald parkeren is, over het algemeen, alleen gebaseerd op vraag en aanbod. Ruimtegebruik zorgt voor betaald parkeren en hoe hoog de prijs is.

Dit gaat natuurlijk niet altijd op, er zijn altijd wel uitzonderingen die de regel bevestigen ;)
pi_136256019
zijn er al DD-AR's gespot op de baan?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_136256065
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 20:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
zijn er al DD-AR's gespot op de baan?
Vanaf april hè ;)
pi_136256240
bedankt ;)
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_136256326
Die Tsjechische EC's met cabines zijn zo'n beetje de fijnste treinen waar ik ooit in heb gezeten, en nog voor een mooie prijs ook :)
  zondag 2 februari 2014 @ 20:59:27 #92
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_136257557
Ik zit nu in de Thalys van Rotterdam naar Parijs (moest met urgentie naar nl dit weekend) en de chef du bord trekt even 6 zwartrijders uit 1 plee! 6! :') (op de heenweg ook nog wat meegemaakt, maar das te lang op op een faalberry te tikken!)
pi_136257856
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 20:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik zit nu in de Thalys van Rotterdam naar Parijs (moest met urgentie naar nl dit weekend) en de chef du bord trekt even 6 zwartrijders uit 1 plee! 6! :') (op de heenweg ook nog wat meegemaakt, maar das te lang op op een faalberry te tikken!)
Geniaal! _O-
Ik zag laatst wat moois, zal het filmpje eens opzoeken
  zondag 2 februari 2014 @ 21:11:29 #94
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136258644
Omlopen maandag - vrijdag tussen Den Haag en Venlo:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* Letop; Enkel treinnummers! Bijhorende tijden kunt u zelf opzoeken via ovtijden.com / NS Reisplanner / bahn.de / papieren spoorboekje of whatever

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 02-02-2014 21:32:33 ]
pi_136259149
ik krijg hier spontane oogkanker van.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136259309
Nummertjes, fap fap fap :')
  zondag 2 februari 2014 @ 21:19:48 #97
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_136259343
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 21:11 schreef greavy het volgende:
Omlopen maandag - vrijdag tussen Den Haag en Venlo:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* Letop; Enkel treinnummers! Bijhorende tijden kunt u zelf opzoeken via ovtijden.com / NS Reisplanner / bahn.de / papieren spoorboekje of whatever
Jezus Greavy... Nobody Cares! ;(
  zondag 2 februari 2014 @ 21:21:10 #98
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136259479
Daarom staat het ook in de spoiler. Voor degenen die er wat aan hebben, kunnen het lezen. De anderen niet.
pi_136259482
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 16:40 schreef greavy het volgende:
Vanaf maandag verdwijnt het DDZ in de 1900 IC Den Haag - Venlo vv. Er rijden dan 5 omlopen ICR en 2 omlopen VIRM6 (startend in 1926+1928) en oa nog door de spits als 1957+1959).
Hoe de bezetting in het weekend is, weet ik nog niet.
Thank god, het was nu af en toe echt veevervoer met een DDZ4 in de spits.
Hopelijk zetten ze wel langer dan ICM4 in.

[ Bericht 0% gewijzigd door _serial_ op 02-02-2014 21:28:31 (ICR moest ICM zijn) ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 2 februari 2014 @ 21:23:29 #100
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136259678
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 21:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Thank god, het was nu af en toe echt veevervoer met een DDZ4 in de spits.
Hopelijk zetten ze wel langer dan ICR4 in.
ICR9 gepland, VIRM6, en ICM staat op ICM7 gepland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')