Darkwing_Duck | zondag 8 december 2013 @ 21:47 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen >> Reizen over de HSL-Zuid >> Intercity's Den Haag - Brussel >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten >> Afkortingen en treinserienummers Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; >> Achter de schermen
| |
greavy | zondag 8 december 2013 @ 21:48 |
Klopt, maar het is nu niet een schroefje die loszit. Dat had ik eerst verwacht. Gewoon gaan kamperen op het station, en als beide treinen naast elkaar staan, afklikken. Meestal vertrekt dan al vrij snel de eerst binnengekomen trein. Dan ga ik met de eerstvolgende trein weer verder (als het tegenzit duurt dat een uur) | |
Dr_Flash | zondag 8 december 2013 @ 21:49 |
Ik heb ooit eens voor ruim 400 euro een 20/1,8 lens gekocht. 4 dagen gebruikt, daarna op de grond laten stuiteren. Was ik hem 5 maanden (!!) kwijt voor reparatie wat nogeens 300 euro kostte. | |
_serial_ | zondag 8 december 2013 @ 21:50 |
Mag ik vragen welk onderdeel ? | |
greavy | zondag 8 december 2013 @ 21:52 |
Heb er geen foto van gemaakt ![]() Zit ter hoogte van het draaibare gedeelte om te zoomen. Daar kom je pas bij als je het omhulsel van het zoomdeel hebt weggehaald, en dan die drie schroefjes kan aandraaien. | |
Darkwing_Duck | zondag 8 december 2013 @ 21:54 |
James, gaan die nieuwe treinen voor de volledige lijn R gebruikt worden? Of is voor een van de 2 takken? (Waar op de 1 nog met p'tit Gris word gereden en de ander materieel van de RER D leent ) | |
James1988 | zondag 8 december 2013 @ 22:06 |
Geen idee ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 8 december 2013 @ 22:15 |
Dankjewel ![]() | |
DJKoster | zondag 8 december 2013 @ 22:25 |
Greavy, zag die foto van het incheckpaaltje in het vorige topic. Station Marienberg? Samen met een andere man en klein jochie met camera? ![]() | |
b2py | zondag 8 december 2013 @ 22:25 |
Heel divers in ieder geval wat de vervoermiddelen zijn. Weinig auto, zal wel aan het topic liggen ![]() | |
Socios | zondag 8 december 2013 @ 22:35 |
De 'sport' is om altijd en overal te kunnen gaan zonder gebruik te maken van een auto. | |
b2py | zondag 8 december 2013 @ 22:40 |
Ik ga het liefst met de auto overigens. Helaas heb ik er niet zelf een. | |
#ANONIEM | zondag 8 december 2013 @ 23:05 |
Ik ga meestal met de fiets naar het station, soms ook lopend en wanneer ik met koffer naar m'n kamer ga brengen m'n ouders me met de auto naar het station. De terugweg is daarentegen wel altijd lopend, in weer en wind. | |
dennistd | zondag 8 december 2013 @ 23:05 |
| |
ziggyziggyziggy | zondag 8 december 2013 @ 23:07 |
Ik zit ook graag in de auto en ik heb er wel een. De pest is dat financieel gezien voor mij de trein altijd goedkoper is. Nog wel. | |
Dr_Flash | zondag 8 december 2013 @ 23:15 |
Auto is ook supertof. Ik heb flink wat Belgische bordjes langs kantoorurenlijntjes met de auto binnengetikt ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 december 2013 @ 23:16 |
Maar als ik echt zelf een auto zou willen dan moet ik wel een beetje meer sparen nog. Want dan wil ik natuurlijk ook wel een echt toffe auto en niet een 3ehands VW polo of zo | |
GlenSpey | zondag 8 december 2013 @ 23:19 |
Per auto. Niet echt nodig aangezien het vijf minuten rijden is maar in de vroege ochtend heb ik gewoon geen zin om het anders te doen. Dat én ik heb geen fiets dus er is geen alternatief ![]() | |
James1988 | zondag 8 december 2013 @ 23:46 |
Ik vind autorijden an sich best leuk, maar niet voor woon-werkverkeer of om regelmatig dezelfde routes mee af te leggen. Dan vind ik het al snel verspilling van tijd worden, waarbij ik dat idee in de trein een stuk minder heb. Voor een lange rit (bijvoorbeeld om op vakantie te gaan) of om op afgelegen plaatsen te komen (zoals een industrieterrein vlak naast een snelweg) is een auto dan wel weer ideaal. | |
Dr_Flash | zondag 8 december 2013 @ 23:47 |
Morgen weer 2 keer 2 uur Deventer - Arnhem - Varsseveld en terug. Voor het laatst gelukkig. Ben er ook ECHT wel klaar mee dan ![]() | |
James1988 | zondag 8 december 2013 @ 23:49 |
Ik heb 2,5 maand iedere dag Breda - Amsterdam gedaan, en dan nog voordat er treinen over de HSL reden. Dat was ook zowat twee uur enkele reis, daar werd ik best wel gek van op den duur. | |
Dr_Flash | zondag 8 december 2013 @ 23:53 |
ik heb 8 maanden lang Utrecht de Uithof - Aalsmeer gedaan, 4 uur per dag met de bus, ALS je de overstap in Uithoorn haalde anders een half uur extra. Of twee als het op de terugweg ook mis ging. Tegenwoordig rijdt dat elke 10 minuten WTF ![]() Daarna nog 3 weken naar Boxmeer op en neer, standaard 5 uur per dag ![]() | |
James1988 | zondag 8 december 2013 @ 23:54 |
En mensen maar afgeven op 'die duurbetaalde consultants' ![]() | |
#ANONIEM | zondag 8 december 2013 @ 23:58 |
Lang reizen zuigt ![]() Een jaar Julianadorp - Amstel gedaan [Virm ![]() ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2013 23:58:49 ] | |
Dr_Flash | maandag 9 december 2013 @ 00:03 |
Nee dat hoor ik nooit ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 9 december 2013 @ 00:03 |
Julianadorp ![]() Dat je nog leeft man ![]() | |
James1988 | maandag 9 december 2013 @ 00:24 |
Over het algemeen heb ik gelukkig dezelfde ervaring, maar ik heb wel een keer bij een klant gezeten waar de externen op een gegeven moment in een hoekje werden weggestopt en waar ze de afdankertjes kregen van de rest van de afdeling. Mijn motivatie om daar nog lang te blijven verdween toen wel snel. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 9 december 2013 @ 00:34 |
Dat heb je altijd weleens. Dan bel je je AM "Joh het is hier kut. Take me away" Eigenlijk wat ik de afgelopen tijd ook gedaan heb. | |
Dr_Flash | maandag 9 december 2013 @ 00:59 |
Take me away ![]() | |
James1988 | maandag 9 december 2013 @ 01:05 |
Ja, dat heb ik toen ook gedaan. Helaas werd mijn contract toen alsnog met 1 maand verlengd ("we kunnen je echt nog niet missen") waardoor ik een andere mooie klus heb misgelopen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 9 december 2013 @ 01:09 |
AM is er niet alleen om de klant te plezieren he. Ook om jou op een uitdagende klus te zetten. Ik heb nu 3 maanden lopen dozen schuiven en ik ben er nu ECHT wel goed klaar mee. En ik ga dus de rest van het jaar ook op de bank gezet worden rather than dat ik daar nog dooier dan dood moet gaan ![]() | |
James1988 | maandag 9 december 2013 @ 01:15 |
Nee klopt, maar de collega waarmee ik toen daar zat ging op vakantie (tijdens de go-live) en als ik dan ook zou vertrekken zou er niemand meer onsite zijn om waar nodig support te verlenen enzo. Daarom heb ik toegestemd met de uitdrukkelijke mededeling "maar niet langer dan die ene maand". Terecht. | |
GlenSpey | maandag 9 december 2013 @ 06:23 |
5 uur? ![]() Ik doe nu reeds anderhalf jaar Velperpoort - Sloterdijk. Dat komt neer op een ruime drie uur per dag. Eerst vier dagen per week en nu nog maar drie. Na de kerst blijven er nog 1 a 2 dagen over en tegen februari is het als het goed is zo'n beetje afgelopen ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 9 december 2013 @ 07:55 |
Ik heb wel periodes gehad waarin ik het gependel tussen Zwolle en Deventer zat was maar dat trekt meestal ook wel weer voorbij. Maar ik snap het wel. Hard werken en dan vervolgens nog zo'n wereldreis terug naar huis. Niet cool. | |
Dr_Flash | maandag 9 december 2013 @ 08:21 |
Tuurlijk. Vanochtend weer eens een storing aan de informatiesystemen. Nu hangen de gele vertrekstaten er nog. Een compleet verduisterd stel ICm op spoor 3b moest kennelijk doorgaan voor Ic naar Roosendaal. Nul omroep daarover, ook niet handmatig. | |
boriq | maandag 9 december 2013 @ 08:24 |
Sinds de zomervakantie 2 uur heen, 2 uur terug (Es-Zl). Het went wel, vooral met een laptop vol goede series kom ik een heel eind en een nog grotere groep die ik moet kijken. | |
b2py | maandag 9 december 2013 @ 08:42 |
Dat zijn nauwelijks tijden mam, nog geen 30 minuten. Vijf keer per week een uur enkele reis heen en nog terug is andere koek. Wel overstaploos gelukkig. En vier keer per uur in de spits. | |
greavy | maandag 9 december 2013 @ 08:45 |
Dit was op Daarlerveen gemaakt. Ik reisde alleen. | |
WhiteJoker | maandag 9 december 2013 @ 08:46 |
Conducteur doet controleronde met z'n Hi-Viz vest aan. Is dat de reactie van NS op het commentaar dat conducteurs zichtbaarder moeten zijn? | |
greavy | maandag 9 december 2013 @ 08:47 |
Ik heb een auto, maar ik neem liever de trein. Heb de auto voornamelijk voor woon-werkverkeer. Mijn werk begint soms op de meest onmogelijke tijden en eindigt op de meest onmogelijke tijden ('s nachts enzo), maar om op het werk te komen moet ik óf een stuk fietsen óf halfuur lopen. De bus daarentegen probeer ik weer te mijden. Bus komt ook niet bij het werk in de buurt. Met de auto is huis-werk 25 minuten (ik reis nooit in de spits), met het OV van huis (een vage uitgestorven met beroerde Dienstregeling bus) naar station Gorinchem is het al een uur, en dan nog ongeveer een halfuur lopen [ Bericht 12% gewijzigd door greavy op 09-12-2013 08:52:48 ] | |
DeaDLocK2K | maandag 9 december 2013 @ 09:10 |
Ja dat is alleen wat je in de trein zit eah. Het is veel langer dan dat. En als zoals nu mijn fiets in Deventer weer eens gejat is dan ben je enkele reis ruim een uur onderweg. | |
James1988 | maandag 9 december 2013 @ 09:30 |
Ik kreeg ooit de vraag van onze planner of ik zin had "in een leuke klus voor een grote CRM-dienstverlener". Pas na enig navragen wilde de beste man me vertellen dat het ging om een klant in Deventer. Meer dan 2 uur voor een enkele reis (zowel auto als OV) en dan nog niet eens ter plaatse zijn? Nee dank je. "En een hotel?" Are you serious? ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 9 december 2013 @ 09:55 |
Mooi ![]() | |
James1988 | maandag 9 december 2013 @ 09:58 |
Een hotel voor klussen binnen Nederland is iets waar ik principieel niet aan begin. Ik vind m'n werk leuk, maar er zitten grenzen aan hoe ver ik wil gaan. Voor een klus in het buitenland is het natuurlijk anders ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 9 december 2013 @ 10:01 |
Dat vind ik een rare redenatie ![]() | |
James1988 | maandag 9 december 2013 @ 10:09 |
Wat ik bedoel te zeggen: het moet leuk blijven. Voor een klus in Antwerpen zou ik geen hotel nemen, dat is voor mij als Bredanaar goed te forensen. Klussen in Groningen weiger ik (zoek maar iemand die dichterbij woont). Ik heb collega's die in China zijn geweest, dat is niet alleen een klus maar ook een ervaring. | |
Dr_Flash | maandag 9 december 2013 @ 10:18 |
ja mooi. Blijf je bij mij slapen en betaal jij de Chinees. Iedere dag ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 9 december 2013 @ 10:29 |
![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 9 december 2013 @ 10:50 |
Voor mijn opleiding trdl zat ik ook in hotels. Ik ga echt niet elke dag Groningen - Utrecht pendelen. | |
#ANONIEM | maandag 9 december 2013 @ 14:02 |
Ik zit tot mijn stomme verbazing in een dubbeldekker in de IC van Eupen richting Oostende. Er zitten naast de NMBS logo's ook 200-stickers dus ik veronderstel dat dit apparaat zometeen daadwerkelijk de HSL op gaat rijden. | |
b2py | maandag 9 december 2013 @ 14:09 |
Klopt. Goed gezien. | |
WhiteJoker | maandag 9 december 2013 @ 14:28 |
In Engeland kennen ze de vervoerder SouthEastern. Blijkbaar is die zo slecht dat er inmiddels een hashtag voor is om deze van de concessie af te krijgen. #nomoresoutheastern
| |
b2py | maandag 9 december 2013 @ 15:03 |
Dat is een fake account ![]() | |
WhiteJoker | maandag 9 december 2013 @ 15:29 |
Dat weet ik. Maar het sentiment is hetzelfde. Alles wat met die hashtag wordt getwitterd door hem is pure frustratie. Al het andere is voor de grap inderdaad. | |
GlenSpey | maandag 9 december 2013 @ 15:50 |
En dat kreeg je via de werkgever voorelkaar?! Of heb je het zelf bekostigd? Duur grapje dan ![]() Dat pendelen is wel ff slikken in t begin maar het went snel. Zeker als het niet al te lang duurt zoals in mijn geval ('slechts' anderhalf jaar school). Klasgenoot van mij komt uit het Drentse achterland, die is nog een uur langer onderweg dan ik, voor een enkele reis ![]() | |
b2py | maandag 9 december 2013 @ 16:52 |
Het is een staatsbedrijf, wat wil je ![]() | |
#ANONIEM | maandag 9 december 2013 @ 17:07 |
Die M6'en op de HSL vind ik geen onverdeeld succes, het comfort is een stuk minder dan i11 en bovendien veranderde mijn wagon, eenmaal op de HSL, nogal in een schommelboot. Pluspunten zijn de aanzienlijk grotere capaciteit en dat je op de bovenverdieping over de geluidswallen heen kon kijken. Het ding deed me ook nogal denken aan de prio's, hij was behoorlijk smerig, stampvolle prullenbakken en veel stoelen waren kapot. | |
James1988 | maandag 9 december 2013 @ 17:14 |
Maar je reed wel 200, zonder toeslag. ![]() | |
Peterselieman | maandag 9 december 2013 @ 17:36 |
is al oud, maar blijft mooi | |
Peterselieman | maandag 9 december 2013 @ 17:38 |
oh ja, ik ben er op 18 januari bij ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 9 december 2013 @ 17:47 |
Tof. En in de categorie "boem is ho": | |
b2py | maandag 9 december 2013 @ 17:53 |
Tentamenweek is voor mij een week later, tot wanneer zou die sparpreis ongeveer te koop zijn? | |
Peterselieman | maandag 9 december 2013 @ 17:53 |
kost nu 39 euro zag ik | |
ziggyziggyziggy | maandag 9 december 2013 @ 17:54 |
Ik moet steeds denken aan Rooie Rinus en Pé Daalemmer bij die Sparpreis. Pinda's van de Spar, jeweets. | |
Sandrvich | maandag 9 december 2013 @ 19:18 |
Leuke geste van de SNCF (...voor zover het waar is): Alle TGV tickets op 1 januari aan het "prem's tarief". ![]() http://www.voyages-sncf.c(...)NVIER_V2_-2041258707 | |
bork | maandag 9 december 2013 @ 19:45 |
Hier spaarprijszoeker-> http://ps.bahn.de/preissuche/preissuche/psc_start.post? | |
greavy | maandag 9 december 2013 @ 19:58 |
Klopt, rijden sinds afgelopen week rond. Één stam ter proef, en moeten er 2 of 3 worden. Voornamelijk de drukste treinen op deze IC-verbinding, want de punctualiteit van de IC Eupen-Oostende is dramatisch, en voornamelijk te wijten aan het trage in- en uitstappen (smalle deuren). Mogen geen stuurstand-rijtuigen in, want die zijn te licht. Omdat één loc de trein niet in een reële tijd op 200km/h kan brengen, rijden altijd beide locs (voor+achter een HLE18) in dubbeltractie (trek/duw continu dus, ongeacht de richting). Ik wilde gister met deze M6'n ff 200 scheuren, maar door een kapotte ICE tussen Luik en Leuven op de HSL gingen wij via lijn 36 sukkelen ... Terugreis werd mij te laat, dus binnenkort nieuwe poging. | |
James1988 | maandag 9 december 2013 @ 20:16 |
Altijd weer die tubes tandpasta hè... ![]() | |
greavy | maandag 9 december 2013 @ 20:20 |
Jup. Thalys was achter de ICE gestrand, en is teruggereden en ook via lijn 36 gaan rijden. HSL heeft zo'n 3,5 uur gestremd geweest. Is met de 2 wegsleepdiesels uit Leuven naar Duitsland teruggesleept | |
greavy | maandag 9 december 2013 @ 20:22 |
Gebeurt wel erg vaak dat ze stranden. Ook erg vaak stranden ze al in Aachen, omdat er weer eens een ICE gestuurd is die niet naar België mag. Gebeurt bijna dagelijks wel 1x of vaker. Soms gaat het goed, maar soms rijdt er ook een dag géén enkele ICE Aachen-Brussel vv | |
James1988 | maandag 9 december 2013 @ 20:30 |
Er zijn redelijk wat problemen met de ETCS-installatie van de BR 406. Machinisten moeten deze handmatig bedienen (tussen ETCS en TBL2) en dat gaat lang niet altijd goed. Er wordt wel aan gewerkt, maar zoals met alles rond het spoor geldt: expect delays. ![]() | |
Regenjas | maandag 9 december 2013 @ 20:54 |
Het is niet ongebruikelijk dat er één stel de hele dag de België-diensten doet en dat reizigers moeten overstappen in Düren (waarom juist daar is mij ook een raadsel, maar voilà) | |
greavy | maandag 9 december 2013 @ 21:15 |
In Düren ja? Zullen ze wel doen voor de crossplatforme overstap? In Aken komt meestal de ICE die België niet in mag op spoor 6, maar de ICE's naar België moeten op spoor 9 (of is 8 ook mogelijk?) vertrekken. De Luik-boemel komt wel op 8. | |
James1988 | maandag 9 december 2013 @ 21:19 |
Düren is inderdaad onlogisch, maar misschien komt dat beter uit met personeel of aansluitende treinen? Op Somda citeerde gebruiker broek53 uit 'de Koppeling', het personeelsblad van NS: Het is duidelijk dat de hosanna-wat-zijn-we-toch-goed-newspeak die NS hanteert in externe communicatie ook wordt gebruikt voor de interne communicatie. "Optimale treinverbinding tussen Nederland en België", serieus? ![]() Ook wel grappig dat er verder nergens melding wordt gemaakt van België. Eindhoven mag dan wel in het zuiden liggen, de laatste keer dat ik op de kaart keek lag die stad toch echt nog in Nederland. ![]() | |
Regenjas | maandag 9 december 2013 @ 21:25 |
De treinen naar België blijven rijden met de locomotieven van de NMBS zoals het de afgelopen 25 jaar al ging. | |
greavy | maandag 9 december 2013 @ 21:31 |
En dus niet via de HSL ![]() Kan ik in Dordrecht blijven instappen ![]() | |
James1988 | maandag 9 december 2013 @ 21:33 |
Het is de bedoeling dat de Benelux dan via de HSL van Rotterdam naar Breda gaat dacht ik? | |
dennistd | maandag 9 december 2013 @ 21:39 |
waarom zou de reeks 28 niet toegelaten worden op de HSL? | |
greavy | maandag 9 december 2013 @ 21:39 |
Het kán, maar ik blijf stiekum hopen dat ze via Dordrecht blijven gaan ![]() | |
James1988 | maandag 9 december 2013 @ 21:42 |
Reken er niet op. De enige verbindingen die Dordrecht met het zuiden blijft houden zijn de IC naar Vlissingen en de sprinter naar Breda. | |
greavy | maandag 9 december 2013 @ 21:42 |
Ik weet 't, helaas. | |
James1988 | maandag 9 december 2013 @ 21:49 |
Mee eens. Het is volstrekt onnodig, maar ik vermoed dat NS wel moest om het argument 'integratie van de HSL in het HRN' nog een beetje geloofwaardig te laten zijn. | |
ReisT | maandag 9 december 2013 @ 21:55 |
Met integratie heeft het in elk geval niet veel te maken. | |
greavy | maandag 9 december 2013 @ 21:56 |
DRGL 2014 is al een stevige verslechtering voor mijn moeder. Zij moet op zaterdag en zondag veelal naar Nijmegen. Via Utrecht of Breda maakt niks uit in reistijd (scheelt luttele minuten). Nu kan ze in Dordrecht overstappen op de IC Venlo, en in Breda of Tilburg een overstap naar Nijmegen. Het nieuwe reisadvies voor haar wordt nu op zaterdag (zelfde aankomst Nijmegen): 7:04 Sprinter naar Roosendaal 11 minuten overstap 7:50 IC naar Nijmegen Zelfde tijd in Nijmegen Op Zondag: 7:34 Sprinter naar Breda 33 Minuten overstap (of je moet geluk hebben, en in 3 minuten van spoor 6 naar 3 komen, reisplanner geeft 'm niet aan). 8:40 IC naar Nijmegen 30 Minuten later als normaal (9:44 ipv 9:14) in Nijmegen Via Rotterdam-Utrecht wordt je helemaal niet blij, want dat zijn er nu in beide richtingen 5 minuten, en worden er 20 minuten (omdat de sprinters in een ander pad gaan rijden). Dat kost straks bijna een halfuur tot een uur extra ![]() Voorheen had ze via Breda de IC Venlo vaak vanaf Dordrecht, maar dat wordt (uit mijn hoofd) 25 minuten overstap in Dordrecht en 20 minuten in Breda. En de reismogelijkheden worden hier straks inderdaad nog minder richting het Zuiden. Lekker 1x/uur met de Sprinter. | |
b2py | maandag 9 december 2013 @ 21:58 |
Gelukje, per volgend jaar gaan de sprinters altijd en overal 2x/uur rijden ![]() | |
greavy | maandag 9 december 2013 @ 22:00 |
Je bedoelt DRGL 2015? De Sprinter tussen Dordrecht en Breda en Dordrecht en Roosendaal blijven in het dal een uursdienst. Den Haag - Dordrecht blijft wel een halfuursdienst. Wordt een aparte constructie in het weekend met de serie 5100 Den Haag - Dordrecht - Roosendaal 1x/uur en de serie 15100 Den Haag - Dordrecht - Breda 1x/uur. T/m Lage Zwaluwe is een strakke halfuursdienst, maar tussen Lage Zwaluwe - Breda / Roosendaal een uursdienst. | |
b2py | maandag 9 december 2013 @ 22:02 |
Per drgl 2015, volgend jaar dus gaan alle sprinters de gehele dag, ook op zondag 2x/uur rijden. Ook Dordrecht - Breda/Roosendaal dus . | |
James1988 | maandag 9 december 2013 @ 22:03 |
In de nieuwe HRN-concessie wordt de minimumfrequentie als het goed is een halfuursdienst. | |
greavy | maandag 9 december 2013 @ 22:03 |
Ik ben benieuwd. Gaan ze dan wéér deze Sprinters hier in de daluren omgooien ...??? Of gaan ze dan een kwartiersdienst rijden. Of ook weer de vage pendels inzetten Dordrecht - Breda ofzo... Ben benieuwd. | |
b2py | maandag 9 december 2013 @ 22:04 |
In het weekend zal je die vage constructies nog wel houden denk ik, wel 15' dienst 24/7 Dordrecht - Vage Zwaluwe ![]() | |
Peterselieman | maandag 9 december 2013 @ 22:04 |
in de daluren de sprinter Utrecht - Breda doortrekken naar Lage Zwaluwe zeker ![]() | |
James1988 | maandag 9 december 2013 @ 22:05 |
Trek 'm dan door naar Dordrecht. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 9 december 2013 @ 22:06 |
Gaat de IC van Amsterdam (?) naar Dordrecht niet doorrijden naar Breda? | |
b2py | maandag 9 december 2013 @ 22:06 |
En door naar De Heek Reel, en naar Leiduh, en naar Schiphol, en naar Weesp, en naar Utrecht, en naar Houten, en naar Breda. Rondje ![]() | |
b2py | maandag 9 december 2013 @ 22:06 |
Per wanneer? | |
James1988 | maandag 9 december 2013 @ 22:07 |
Nee. | |
Litpho | maandag 9 december 2013 @ 22:08 |
Als ze nog lang genoeg Mansveld hebben maakt dat niet uit, die doet niet aan geloofwaardigheid. | |
_serial_ | maandag 9 december 2013 @ 22:09 |
Zoals het er nu voorstaat inderdaad nee inderdaad, maar het laatste woord is er nog niet over gesproken. | |
#ANONIEM | maandag 9 december 2013 @ 22:11 |
Per dienstregeling waarbij de IC Den Haag - Eindhoven via de HSL gaat rijden. Zou mij logisch lijken die IC door te laten rijden zodat Dordrecht ook een IC naar het zuiden heeft (zij het met overstap). Belachelijk. [ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2013 22:12:35 ] | |
b2py | maandag 9 december 2013 @ 22:13 |
Dat wordt vrijwel zeker (>80%) doorgevoerd. | |
Socios | maandag 9 december 2013 @ 22:15 |
Net als de ICE München Hbf - Nürnberg Hbf - Würzburg Hbf - Fulda - Kassel Wilhelmshöhe - Paderborn Hbf - Soest - Hamm (Westf) - Dortmund Hbf - Essen Hbf - Düsseldorf Hbf - Köln Hbf - Frankfurt Flughafen - Frankfurt (Main) Hbf - Mannheim Hbf - Stuttgart Hbf - Ulm Hbf - Augsburg Hbf - München Hbf. | |
greavy | maandag 9 december 2013 @ 22:16 |
Wel een leuke route voor een ICE ![]() | |
b2py | maandag 9 december 2013 @ 22:16 |
Ik heb vanavond Augsburg - München in 18 minuten gedaan met een ICE-3M. | |
Socios | maandag 9 december 2013 @ 22:19 |
Ja ![]() ![]() Gereden met ICE-3 ook nog ![]() ![]() | |
b2py | maandag 9 december 2013 @ 22:19 |
Met de Dom van Keulen achter de beroemde brug arriveert hier BR143 stipt op tijd te Cologne Hbf met een S-Bahn rit uit Düsseldorf Hbf. | |
Socios | maandag 9 december 2013 @ 22:20 |
Je bent momenteel aan het toeren door Duitsland, ja? | |
James1988 | maandag 9 december 2013 @ 22:20 |
Bedoel je met 'dat' het laten doorrijden van de IC Amsterdam - Dordrecht naar Breda? Reken er maar niet op, dat betekent namelijk nog een kerende treinserie in Breda (naast de Fyra, sprinter Breda - Utrecht, de sprinter Breda - Dordrecht - Den Haag en de Beneluxmin), voor zover ik weet is daar geen plek voor. In de plannen voor de verbouwing en Via Breda wordt er ook geen rekening gehouden met extra perrons of meer keervoozieningen, voorlopig zit je dus wel vast aan de beschikbare infra. Als er stuurstandrijtuigen komen voor de Fyra zal dat enigszins schelen in de hoeveelheid rangeerbewegingen, maar de perronbezetting zal er niet veel minder om worden. | |
_serial_ | maandag 9 december 2013 @ 22:24 |
Kortom Dordrecht wordt zwaar de dupe. | |
Socios | maandag 9 december 2013 @ 22:24 |
Komen er op termijn nou ook extra rijtuigen voor IC+ en BeNe of gaat het allemaal ten koste van ICRm in de 3600? =( | |
Socios | maandag 9 december 2013 @ 22:25 |
Volkomen terecht. Ieder station dat overgeslagen kan worden d.m.v. aanleg NeuBauStrecke is meegenomen. | |
James1988 | maandag 9 december 2013 @ 22:26 |
ICRm gaat helemaal naar de tering gereden worden op de HSL en wordt daarna afgevoerd. In de 3600 (Zwolle - Roosendaal) komt VIRM en ICM. Voor de binnenlandse dienst zal vanaf 2021 nieuw intercitymaterieel instromen, de Beneluxmin blijft zo lang als het kan met ICRm. | |
greavy | maandag 9 december 2013 @ 22:26 |
![]() ![]() ![]() In welke wereld leef jij eigenlijk? | |
Socios | maandag 9 december 2013 @ 22:27 |
Bonn Hbf heeft ook lang gezeurd maar houdt nu ook haar bek. | |
greavy | maandag 9 december 2013 @ 22:29 |
Oh, zondagavond hebben er 2 Benelux'en een toeristische route gevolgd om op hun bestemming te komen. In de buurt van wijkbundel Luchtbal/station Ekeren was een persoonsaanrijding, dus het treinverkeer was gestremd. Om de mensen toch op hun bestemming te krijgen, zijn er 2 Beneluxen richting Antwerpen via de havens gereden. Dus voor station Ekeren rechtsaf, richting Antwerpen-Noord en zo een compleet rondje door de havens om het lokomlopen te vermijden. Vervolgens via de "Bocht van Ekeren" terug richting Antwerpen Berchem via het Ringspoor (via gesloten stations Oost en Dam, Je kan vanaf de haven niet naar Centraal), alwaar mensen konden overstappen. De laatste Benelux is zelfs nog naar Brussel gereden door vertraging. Hierdoor konden nog meer mensen op hun bestemming komen. | |
Socios | maandag 9 december 2013 @ 22:30 |
Wat voor materieel kunnen we daar voor verwachten? | |
James1988 | maandag 9 december 2013 @ 22:32 |
Vandaag is het trouwens precies een jaar geleden sinds Fyra V250 naar Brussel ging rijden. Die eerste dag ging toen zelfs nog best aardig, alleen de laatste treinen kregen toen vertraging. | |
James1988 | maandag 9 december 2013 @ 22:32 |
Sowieso dubbeldekkers en 200 km/u, verder is er nog niks bekend. | |
b2py | maandag 9 december 2013 @ 22:37 |
Nah, met TS2014 ![]() | |
b2py | maandag 9 december 2013 @ 22:37 |
Denk groter, creatiever ![]() Daar zal je het voorlopig mee moeten doen. | |
Socios | maandag 9 december 2013 @ 22:38 |
Echt hè. Nog een leuk rondje gemaakt die dag: Osnabrück Hbf - Amsterdam Centraal ("IC Berlin") - Bruxelles Midi (V250) - Köln Hbf (ICE-3) - Hannover Hbf (ICE-2) - Osnabrück Hbf | |
Brembo | maandag 9 december 2013 @ 22:41 |
Hoogstwaarschijnlijk iets van de plank met een kleine aanpassingen ![]() | |
James1988 | maandag 9 december 2013 @ 22:45 |
Ja, je kunt treinseries doorkoppelen, splitsen of anders indelen, maar ik betwijfel of het daarmee beter wordt. Al zou hef me niet verbazen als er een stoptrein Dordrecht - Eindhoven komt, een stoptrein Nijmegen - Tilburg Universiteit en een stoptrein Utrecht - Deurne. Je speelt er wel wat perroncapaciteit mee vrij in Breda. NS, iets van de plank met kleine aanpassingen? Hihi, jij bent grappig. ![]() | |
Socios | maandag 9 december 2013 @ 22:46 |
Werkspoor komt terug om degelijke treinen te bouwen. | |
James1988 | maandag 9 december 2013 @ 22:53 |
Naar het schijnt heeft Roosendaal er een bordje bij in de trant van "reist u hier verder met Arriva? Check dan uit bij NS en in bij Arriva", maar dan met uitleg over hoe je overstapt van NS op NMBS (check uit bij NS, reis naar België) en vice versa. Want als je te dom bent om te poepen is het maar goed dat er een bordje hangt. ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 9 december 2013 @ 22:54 |
Bijna goed! ICR zal naar de tering gereden worden op de HSL en vervolgens zijn laatste dagen slijten in de 3600. | |
James1988 | maandag 9 december 2013 @ 22:56 |
Haha, komt de bijnaam 'schrootlijn' weer goed van pas. ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 9 december 2013 @ 23:05 |
Dat dacht ik! | |
DeaDLocK2K | maandag 9 december 2013 @ 23:05 |
De eerste drie jaar dat ik naar Deventer pendelde heb ik denk ik 95% van de tijd in Plan V/T gezeten ![]() | |
b2py | maandag 9 december 2013 @ 23:21 |
Ik pendel al vier en een half jaar VIRM ![]() En tot 2022 geen uitzicht op veranderingen.. | |
DeaDLocK2K | maandag 9 december 2013 @ 23:29 |
Jongeman, in een Plan V is het binnen 1348 graden celsius in de zomer als het buiten 18 graden is en in de winter benadert het het absolute nulpunt bijzonder dicht. Het is een grote versterker van geluid zodat wij ouderen allemaal gehoorschade aan die dingen hebben opgelopen. Remmende Plan-T's zijn het geheime wapen waarmee de Duitsers eigenlijk zijn verslagen in WO2 en in de gangpaden staan als je door de wisselstraat aan de westzijde van Amersfoort rijdt staan is ongeveer hetzelfde als een spast die een dienblad moet balanceren waarop 20 champagneglazen staan. | |
GlenSpey | maandag 9 december 2013 @ 23:38 |
Cabineverwarming doet het anders prima ![]() | |
ReisT | dinsdag 10 december 2013 @ 00:02 |
Een station waar nog altijd doorgaande (internationale) IC's stoppen. Niet echt een vergelijkbaar geval. | |
Koen66 | dinsdag 10 december 2013 @ 00:13 |
wat dat betreft ben ik blij al jaren niet meer te wonen in Dordrecht en afhankelijk te zijn van te trein aldaar. Treinbediening was destijds (jaren 70/80/90) prima, maar gaat dus een karikatuur worden. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 10 december 2013 @ 00:21 |
Speaking of which: wat ligt er eigenlijk veel spoor in Onnen om na te bouwen. ![]() | |
Bitlord | dinsdag 10 december 2013 @ 00:26 |
Beaam ik, en eigenlijk wel handig op zich. | |
Koen66 | dinsdag 10 december 2013 @ 00:30 |
vroeger kon je bejaarden en kinderen nog wel op de trein zetten en aan de andere kant van het land laten uitstappen, als het papieren kaartje straks verdwijnt en je zou ze moeten laten uit en inchecken naar andere vervoerders vrees ik met grote vrezen ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 10 december 2013 @ 00:57 |
Ticket naar Kopenhagen is geboekt, helaas niet met de CNL ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 december 2013 @ 01:53 |
Welnee daar maak je de kinderen met eoa goedkoop spelletje mee vertrouwd. Bejaardes gaan vanzelf dood. Klaar ![]() | |
b2py | dinsdag 10 december 2013 @ 06:30 |
Mooi zuur is dat.. | |
Litpho | dinsdag 10 december 2013 @ 07:45 |
Gebruik je connecties om het weg te laten saneren ![]() | |
Ireyon | dinsdag 10 december 2013 @ 07:46 |
Mwah, eigenlijk hoef je niet eens in te checken voor reizen over de grens. Met die overstapzuil hebben conducteurs er weer een argument om onwetende reizigers onterecht op de bon te slingeren. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 10 december 2013 @ 07:53 |
Nee hoor. Wel een heel werk. Nah. We kunnen het af en toe nog wel gebruiken. Al is de rangeerheuvel wel wat overbodig geworden... Maar goed, misschien dat we in TS nog kunnen heuvelen. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 december 2013 @ 08:16 |
Wie komt er vandaag in Roosendaal voor een foto van dat bordje? ![]() | |
James1988 | dinsdag 10 december 2013 @ 09:50 |
Creatieve treindienstleider voor de regio Den Haag: een vertraagde IC naar Den Haag Centraal wordt op Den Haag HS binnengenomen op spoor 1 om vervolgens linkerspoor richting Den Haag Centraal te worden gestuurd terwijl de sprinter in dezelfde richting 'm rechterspoor inhaalt. Ik ga mijn aansluitende bus missen, maar het was wel tof om te zien ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 10 december 2013 @ 09:50 |
"Het bordje?" ![]() | |
lyolyrc | dinsdag 10 december 2013 @ 10:55 |
Het is dat de Duitsers toen nog geen ICE3 hadden, want het remgeluid daarvan... ![]() Wees blij dat je niet het emplacement van Maschen (http://goo.gl/maps/wtXiu) hoeft na te bouwen. ![]() | |
b2py | dinsdag 10 december 2013 @ 12:42 |
Die hebben de makers zelf al nagebouwd ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 10 december 2013 @ 12:50 |
Ach, dat zijn allemaal parallelle sporen, dat is niet heel moeilijk. Net als Kijfhoek, daar kan ik me ook wel eens aan wagen. | |
V2 | dinsdag 10 december 2013 @ 12:55 |
Dit ziet er wel uit als een aardige uitdaging ![]() ![]()
| |
Dr_Flash | dinsdag 10 december 2013 @ 13:28 |
Antwerpen Haven is ook behoorlijk omvangrijk trouwens ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 10 december 2013 @ 13:37 |
Ik had een keer de kans om een klusje te doen daar met een RRF machinist. Is helaas toen niet door gegaan omdat ze mij en mentor machinist een speno trein lieten overbrengen. Erg jammer, was mooi weer die dag en leek me wel tof om daar in de haven te klooien. | |
#ANONIEM | dinsdag 10 december 2013 @ 13:38 |
Vandaag gaan we poging 2 wagen voor een rangeerdienst in Winschoten. Geen extreme weersomstandigheden vandaag. | |
ReisT | dinsdag 10 december 2013 @ 14:32 |
Het kan straks nog steeds maar het wordt wel een duur grapje. Papieren kaartjes verdwijnen niet helemaal maar je betaalt er straks wel de hoofdprijs voor. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 10 december 2013 @ 15:00 |
Drie keer een treintje honderd meter verplaatsen dus. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 december 2013 @ 15:36 |
Oh dat heb ik ook weleens gedaan ![]() ![]() | |
spectrumanalyser | dinsdag 10 december 2013 @ 15:38 |
dat lijkt mij heerlijk. een dag treinen verplaatsen. tenminste, als je bevoegd bent en er opdracht voor gekregen hebt. | |
Sandrvich | dinsdag 10 december 2013 @ 16:21 |
http://www.lamiareport.gr(...)2-20-27-04&Itemid=68 Een InterCity in Griekenland is vanmiddag ingereden op een kudde koeien. ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 10 december 2013 @ 16:34 |
Boe-m. | |
Dr_Flash | dinsdag 10 december 2013 @ 16:36 |
![]() | |
Adrie072 | dinsdag 10 december 2013 @ 17:09 |
Geniaal! | |
Peterselieman | dinsdag 10 december 2013 @ 17:27 |
![]() Dat konden ze bij Hurdegaryp beter | |
b2py | dinsdag 10 december 2013 @ 17:41 |
Mooie brug! | |
#ANONIEM | dinsdag 10 december 2013 @ 22:15 |
Jep, en leeg mat terug. Kon gelukkig voor de Duitser uit omdat die vertraagd was. Collega van je had me daarom dus uit ARI gehaald, en bij waterhuis aansluiting liep ik voor de rode ![]() Daarna op Groningen Europapark nog een keer omdat een collega iets te laat bij zijn trein was voor een rangeerbeweging (kon hij niets aan doen). Daarna voor de verandering iets van spoor 27 via 37 naar de tankplaat gebracht. Kom nooit door seintje 144, dus was wel geinig om mee te maken ![]() | |
greavy | dinsdag 10 december 2013 @ 22:18 |
![]() NMBS 2005 + EuroCity Op deze zondag 8 december zaten wij op spoor 10 een broodje naar binnen te werken, toen er luid gebrul kwam aanrijden. Dat moest bijna wel een HLE20 zijn, en jawel, de 2005 mocht een defecte HLE13 weer vervangen. Hier staat de 2005 te wachten op vertrektijd met een sleepje rijtuigen als EuroCity richting Basel SBB. | |
b2py | dinsdag 10 december 2013 @ 22:19 |
Ernstig bewerkt of niet? Blijft een toffe foto! | |
greavy | dinsdag 10 december 2013 @ 22:22 |
Niet erg veel bewerkt. Had hier gruwelijk veel tegenlicht, dus heb 5 foto's gemaakt. Één foto op de "normale" stand, één foto op 1 stop onderbelichting, één foto op 2 stops onderbelichting, één foto op 1 stop overbelichting en één foto op 2 stops overbelichting. Die 5 foto's heb ik samengevoegd via een programma, en zonder verdere bewerkingen(alleen recht gezet) heb ik hem het internet opgegooid. Kortweg: Dit heet ook wel HDR'en. De meeste mensen doen dan nog wat extra bewerkingen, maar die heb ik niet gedaan. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 10 december 2013 @ 22:24 |
Met dat leeg mat uit Winschoten kom je bijna altijd voor de paal te staan. Tussen zeven en acht zit het plan ramvol met rangeerderij, dus veel speling hebben we dan niet. Als je met dat treintje bij Waterhuizen al door wordt gewisseld naar het linkerspoor, weet je dat ik achter de knoppen zit. ![]() | |
b2py | dinsdag 10 december 2013 @ 22:25 |
Opheffen, mag niet . | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 10 december 2013 @ 22:27 |
Hee, een kloon van Socios! | |
#ANONIEM | dinsdag 10 december 2013 @ 22:27 |
Die onthoud ik ![]() ![]() | |
bork | dinsdag 10 december 2013 @ 22:33 |
Inderdaad, mooie plaat! Ik moet er niet aan denken al die bewerkingen maar het ziet er wel goed uit! Je kan wel zien dat er iets mee gebeurd is, gewoon te strak. | |
Sandrvich | dinsdag 10 december 2013 @ 22:42 |
Schittere Schitterend! Ik vind het zó jammer dat ze eruit gaan, evenals die SBB'ers in België. ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 10 december 2013 @ 22:49 |
Dit is een van de mooiste treinenfoto's die ik ooit heb gezien :| | |
b2py | dinsdag 10 december 2013 @ 22:54 |
Heb je hem ook in formaat XXL? | |
Dr_Flash | woensdag 11 december 2013 @ 01:01 |
HDR is best een interessante tak van sport. Duurdere camera's hebben een dergelijke mogelijkheid ingebouwd zitten, maar handmatig kan het ook natuurlijk, al is 5 foto's wel wat veel. 3 is ook genoeg, bereik je hetzelfde effect mee. Ik heb ooit eens een rarretje gevonden met HDR-foto's van oude Amerikaanse treinen, dat is ook wel vet om eens te zien ![]() ![]() ![]() Het hele rarretje heb ik even hier gemirrord voor belangstellenden. Geen idee van wie het origineel is. | |
Fiorano | woensdag 11 december 2013 @ 08:21 |
Gaat lekker rondom Amersfoort, veel vertraging. Bij Lunteren staat een Protos die geen kant meer op wil. Alleen treinverkeer tussen Amersfoort en Barneveld Centrum aldaar, de rest is bussen. | |
greavy | woensdag 11 december 2013 @ 09:04 |
Ik heb 'm ook in origineel formaat, ja. 3890x2591 is het origineel. | |
Darkwing_Duck | woensdag 11 december 2013 @ 09:06 |
de kleinste maat is al te groot voor mijn Blackberry ![]() | |
greavy | woensdag 11 december 2013 @ 09:09 |
Serieus?![]() NMBS 2005 + EuroCity | |
spectrumanalyser | woensdag 11 december 2013 @ 09:16 |
http://www.refdag.nl/nieu(...)ger_gemaakt_1_790707 Taskforce, werkgroep ..... roept iemand hier bullshit-bingo? ![]() | |
V2 | woensdag 11 december 2013 @ 09:43 |
Erg mooi beeld Greavy. Het licht groezelige karakter van de loc en het station wordt mooi benadrukt door de tonemapping. Welke software heb je hiervoor gebruikt? Iets bijzonders, of "gewoon" PS? | |
Socios | woensdag 11 december 2013 @ 09:53 |
Nonsens. Het is algemeen bekend dat Socios geen kloons heeft. Sowieso zou klonen verboden moeten worden. | |
Fiorano | woensdag 11 december 2013 @ 10:02 |
![]() Geen idee wat de bron is, kwam hem tegen op Twitter | |
b2py | woensdag 11 december 2013 @ 10:04 |
Die pimpel is natuurlijk flauw. | |
#ANONIEM | woensdag 11 december 2013 @ 10:07 |
Fantastische foto's! Geven de onderwerpen net dat meer allure zodat het allemaal wat grootser en imposanter lijkt. Mooi hoor. | |
Duvel | woensdag 11 december 2013 @ 10:11 |
Waarom? Omdat ie uit Duitsland komt? | |
boriq | woensdag 11 december 2013 @ 10:24 |
Spoormonitor en dan even naar beneden scrollen. ![]() | |
b2py | woensdag 11 december 2013 @ 10:27 |
Vrijwel alle gevallen niet de schuld van het Nederlandse spoorwegnet maar van de Duitse. Niet eerlijke vergelijking. (Vanuit Duitsland althans) | |
Duvel | woensdag 11 december 2013 @ 10:29 |
Dat interesseert de binnenlandse reiziger toch niet? Hij draait toch mee in het normale ic-schema, of was dat vorig jaar? | |
Frozen-assassin | woensdag 11 december 2013 @ 10:33 |
Nee draait inderdaad gewoon mee, als vervanger voor de IC (Enkhuizen -) Amsterdam CS - Amersfoort | |
Peterselieman | woensdag 11 december 2013 @ 10:35 |
NS maakt spitstreinen langer Het zal mij benieuwen waar ze het materieel voor het langer maken van de treinen vandaan toveren | |
b2py | woensdag 11 december 2013 @ 10:46 |
De reiziger niet maar wel de mensen die er verantwoordelijk voor zijn. En die verantwoording komt weer bij I&M. | |
Socios | woensdag 11 december 2013 @ 10:47 |
De diverse opstelterreinen waar materieel nu nog staat te slapen. | |
Peterselieman | woensdag 11 december 2013 @ 10:47 |
zoveel staat daar in de spitsen al niet meer hoor. | |
ReisT | woensdag 11 december 2013 @ 10:51 |
Binnenkort krijgen we toch ook DDZesjes? | |
donroyco | woensdag 11 december 2013 @ 10:59 |
![]() | |
b2py | woensdag 11 december 2013 @ 10:59 |
En de DDAR komt weer de baan op per april! | |
GlenSpey | woensdag 11 december 2013 @ 11:00 |
Is er tegen die tijd nog DD-AR over dan? Dacht dat dat allemaal in de rij stond om omgekat te worden naar DDZ6 ![]() | |
Peterselieman | woensdag 11 december 2013 @ 11:00 |
![]() | |
Peterselieman | woensdag 11 december 2013 @ 11:01 |
er staat nog genoeg in de Amsterdamse havens. Kunnen stammetjes van 3 bakken mee gevormd worden. | |
GlenSpey | woensdag 11 december 2013 @ 11:03 |
Tof. En dat gaat weer getrokken worden met 1700? Enig idee op welke trajecten dit terecht gaat komen? | |
b2py | woensdag 11 december 2013 @ 11:04 |
17 stammen 1700 met 3 rijtuigen. | |
Peterselieman | woensdag 11 december 2013 @ 11:05 |
ja, er komen weer 1700's voor. Ik denk dat die treinen in eerste instantie het DDZ uit de stoptreindiensten zullen gaan verdringen. | |
Sandrvich | woensdag 11 december 2013 @ 11:27 |
Mooi ![]() | |
Frozen-assassin | woensdag 11 december 2013 @ 11:30 |
![]() | |
Duvel | woensdag 11 december 2013 @ 11:37 |
Dat wordt racen. | |
James1988 | woensdag 11 december 2013 @ 11:51 |
![]() ![]() | |
Sj0rSz | woensdag 11 december 2013 @ 12:45 |
![]() | |
spectrumanalyser | woensdag 11 december 2013 @ 12:50 |
goede kans dat 't 1700+Bv+Abv+Bvk zal zijn. | |
b2py | woensdag 11 december 2013 @ 13:00 |
Klopt. | |
greavy | woensdag 11 december 2013 @ 13:14 |
ik heb geen Photoshop, wel Lightroom. Voor deze actie gebruikte ik PhotoMatix Pro ofzo | |
V2 | woensdag 11 december 2013 @ 13:31 |
Ohja, die ken ik ook wel ![]() | |
V2 | woensdag 11 december 2013 @ 13:32 |
Deze zal ik ook nog een keer spammen ![]() ![]() Een VIRM door Rijswijk, jaren geleden. Sluitseinen! | |
Dr_Flash | woensdag 11 december 2013 @ 13:54 |
De slechtste treinen van Amersfoort zeker ![]() | |
Duvel | woensdag 11 december 2013 @ 14:07 |
Veel andere opties heb je niet, of het moet 1700+ABv+Bv+Bvk worden, maar het is geen 1996 meer. | |
James1988 | woensdag 11 december 2013 @ 14:11 |
En anders hang je er toch wat ICRm bij? O:) | |
#ANONIEM | woensdag 11 december 2013 @ 14:32 |
Zoiets? ![]() ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2013 14:34:06 ] | |
V2 | woensdag 11 december 2013 @ 14:38 |
Oh mijn. Precies. | |
Peterselieman | woensdag 11 december 2013 @ 14:44 |
interessant: ProRail dimt verlichting op rustig perron | |
Darkwing_Duck | woensdag 11 december 2013 @ 15:02 |
12 november staking sncf ratp... Elipsoss et Thalys sont impacté | |
spectrumanalyser | woensdag 11 december 2013 @ 15:13 |
(offtopic) voor de mensen die niet zich afvragen wat HDR betekend;
![]() | |
Maegrim | woensdag 11 december 2013 @ 15:19 |
niet elke foto wordt er mooier van ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 11 december 2013 @ 15:25 |
12 november? Die gekken plannen nu al stakingen voor 2014? ![]() | |
Duvel | woensdag 11 december 2013 @ 15:30 |
Ja, 1700-ICRA-ICRA-ICRB-ICRB-Bvk, dat was 2001. | |
Dr_Flash | woensdag 11 december 2013 @ 15:44 |
Met dat dubbeldeks fietsenrijtuig ![]() | |
Peterselieman | woensdag 11 december 2013 @ 15:46 |
toen ze zelfs nog ijsjes in de trein verkochten. Wel godsgruwelijk duur, maar lekker ![]() | |
James1988 | woensdag 11 december 2013 @ 15:51 |
Thalys niet volgens InfoLignes: Elipsos wel:
| |
De_Hertog | woensdag 11 december 2013 @ 15:57 |
Zojuist brief in de bus van ProRail. Ze gaan bomen langs het spoor snoeien (ik woon vlak bij een spoorlijn). Ze kunnen niet precies zeggen wanneer het hier in de buurt gaat gebeuren, maar ergens tussen januari en maart 2013. Waar is die vingerverfsmiley? ![]() | |
b2py | woensdag 11 december 2013 @ 15:59 |
Vingerverven? Wat had je dan verwacht? | |
Socios | woensdag 11 december 2013 @ 16:04 |
En men op een oranje bank door de RailCatering nog werd voorzien van een gevulde koek bij een kop koffie. | |
Dr_Flash | woensdag 11 december 2013 @ 16:05 |
Onder het genot van de aanblik van de rode wafelstof van de nepgordijntjes ![]() | |
Socios | woensdag 11 december 2013 @ 16:07 |
Net als iedereen in het treinentopic mag ik aannemen. Men dient de treinen te kunnen zien of ten minste te kunnen horen. | |
Socios | woensdag 11 december 2013 @ 16:07 |
Ja, prachtig! ![]() | |
Peterselieman | woensdag 11 december 2013 @ 16:09 |
precies ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 december 2013 @ 16:12 |
"Bij bediend buffet is consumptie verplicht en kaartspelen verboden." ![]() | |
Socios | woensdag 11 december 2013 @ 16:12 |
Gisteravond na 23.00u een prachtig programma over de NMBS eind jaren '70. Zapte er toevallig langs en bleef 'hangen' tot het eind. Naam programma is mij niet duidelijk geworden; het was op televisiezender Canvas (vroeger BRT 2). | |
Dr_Flash | woensdag 11 december 2013 @ 16:15 |
Zal wel MemoTV geweest zijn. http://www.canvas.be/prog(...)36-b316-6abf13a36dd3 | |
Socios | woensdag 11 december 2013 @ 16:17 |
Ja! ![]() | |
De_Hertog | woensdag 11 december 2013 @ 16:24 |
Dat de werkzaamheden in 2014 gaan plaatsvinden (of de brief een stuk eerder verstuurd was). | |
b2py | woensdag 11 december 2013 @ 16:42 |
Aha, die fout had ik overheen gelezen ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 11 december 2013 @ 16:43 |
Staakten ze toen ook al bij bosjes? | |
bork | woensdag 11 december 2013 @ 16:53 |
Als ik de volgende pdf goed begrijp http://www.kvb-koeln.de/g(...)php&downDokument=429 hoort Luik ook bij tariefgebied NRW, was dit al of is dit nieuw? (zoals Heerlen). | |
Duvel | woensdag 11 december 2013 @ 16:53 |
Nee, die reed in de gewone IC's tussen Haarlem en Zandvoort. Die gekke DD-AR stuurstand met ICR reed in de eerste versie van de 3500 (Amsterdam/Utrecht - Eindhoven, voor de mensen die geen treinnummers kennen). | |
Dr_Flash | woensdag 11 december 2013 @ 16:57 |
Nee klopt niet. Die kaart geeft alleen maar aan hoe de lijnen lopen. Van Vlotho naar Lügde moest ik ook een los kaartje bijkopen. | |
Sandrvich | woensdag 11 december 2013 @ 16:57 |
Inmiddels ben ik al lang en breed weer terug, maar deze zomerse sporige foto's uit Lyon wilde ik nog graag even delen:![]() Tramlijn T2 van St. Priest Bel Air naar Perrache nadert z'n eindpunt. ![]() Ook deze TGV Duplex die de uursdienst Parijs-Lyon verzorgt nadert z'n eindpunt: Lyon-Perrache. Rechts is direct ook te zien waar de meeste Benelux-bewoners Lyon mee associëren; file. ![]() ![]() Inmiddels heeft dezelfde TGV kopgemaakt en wordt klaargemaakt voor de retourrit naar Parijs. ![]() ...En toen ging hij weer naar Parijs! ![]() TER richting Valence davert over de Rhône spoorbrug. ![]() TGV stel 4518 is nog vol in de ankers aan het gaan terwijl hij door de Lyonnese voorstad Vénissieux davert. ![]() TER naar Bourg-en-Bresse rijdt door het station van Jean-Macé heen. ![]() TER naar Saint André le Gaz aan het remmen voor z'n haltering in Jean-Macé. ![]() Z2 stelletje op Lyon-Part Dieu. ![]() Een soort IC-TER die vanuit Lyon naar midden Frankrijk rijdt. ![]() Ik wist niet eens dat ze bestonden, totdat ik het zag; TGV POS "Lyria" van Basel naar Marseille. ![]() Een van de zovele TGV's Brussel-Lyon. ![]() TGV PSE klaar voor z'n vertrek naar Montpellier. ![]() ...Maar als de Brussel TGV's met een Duplex erachter reden was het feest compleet! ![]() Dubbele TGV PSE in nieuwe livrei met een geknutselde neus als TGV van Marseille naar Metz. ![]() _EINDELIJK_ een TGV RD fatsoenlijk voor m'n lens, is de livrei compléét verkloot door de Technicentres. ![]() ...Maar de 714 met de 614 is dan wel weer leuk! ![]() Aubergine TER met een 'gewone' TER erachter. ![]() Spits TGV naar Toulouse. ![]() IC-TER uit Marseille heeft z'n bijna vier uur durende rit erop zitten. ![]() Nog een PSE voor de lens, maar nog met een stukje "echt origineel TGV-oranje" erop. ![]() Eenmaal terug verhuizen heb ik dit wel in stijl gedaan; met TGV Duplex vanaf het schitterende Lyon-Perrache in de 1e klas. ![]() Zo ongeveer de meest klassieke treinenfoto die er is uit Frankrijk; Thalys op gare du Nord met een TGV PSE ernaast. Ik hoop volgend jaar weer terug te kunnen verhuizen. ![]() | |
bork | woensdag 11 december 2013 @ 17:04 |
Misschien gaat er iets veranderen vanaf de 15e, niet hoe het was maar hoe het wordt, vandaar mijn vraag, ik had hier gelezen dat Heerlen er ook bij ging horen maar uit het volgende document blijkt van niet. (net zoals Luik niet) https://www.google.nl/url(...)vm=bv.57799294,d.d2k | |
Socios | woensdag 11 december 2013 @ 17:04 |
Franse treinen... Ik blijf ze lelijk vinden. (Geen verwijt aan de fotograaf van bovenstaande reportage) | |
b2py | woensdag 11 december 2013 @ 17:06 |
NS erkent dat op een aantal trajecten te korte treinen reden. Concreet worden met het ingaan van de nieuwe dienstregeling onderstaande treinen verlengd: 1723: Intercity V 6:54 Den Haag Centraal – Utrecht - Amersfoort - Deventer - Enschede A 9:15 Was 4 baks ICM en wordt 6 baks ICM 11622: Intercity V 8:04 Amersfoort Schothorst – Hilversum - Schiphol A 8:52 Was 7 baks ICM en wordt 9 baks ICM 3327: Sprinter V 7:32 Hoorn Kersenboogerd – Purmerend - Zaandam - Hoofddorp A 8:24 Was 5 baks SGMM en wordt 8 baks SLT 4425: Sprinter V 7:53 Nijmegen – Oss - Den Bosch A 8:33 Was 4 baks DDZ en wordt 6 baks Mat 64 3329: Sprinter V 8:02 Hoorn Kersenboogerd – Purmerend - Zaandam - Hoofddorp A 8:54 Was 5 baks SGMM en wordt 8 baks SLT 4661: Sprinter V 17:10 Amsterdam Centraal – Almere - Lelystad - Zwolle A 18:35 Was 6 baks SLT en wordt 10 baks SLT 3323: Sprinter V 6:32 Hoorn Kersenboogerd – Purmerend - Zaandam - Hoofddorp A 7:24 Was 3 baks SGMM en wordt 6 baks SLT 4462: Sprinter V 17:26 Den Bosch – Oss - Nijmegen A 18:06 Was 3 baks SGMM en wordt 4 baks Mat 64 3360: Sprinter V 17:35 Hoofddorp – Zaandam - Purmerend - Hoorn Kersenboogerd A 18:28 Was 3 baks SGMM en wordt 6 baks SLT 4065: Sprinter V 16:43 Uitgeest – Zaandam - Amsterdam - Gouda - Rotterdam Centraal A 18:34 Was 5 baks SGMM en wordt 8 baks SLT 4029: Sprinter V 7:43 Uitgeest – Zaandam - Amsterdam - Gouda - Rotterdam Centraal A 9:35 Was 6 baks SGMM en wordt 10 baks SLT 1563: Intercity V 16:24 Enkhuizen – Hoorn - Amsterdam - Amersfoort - Deventer A 18:43 Was 7 baks ICM en wordt 8 baks VIRM 1665: Intercity V 17:37 Schiphol – Amersfoort - Apeldoorn - Deventer - Enschede A 19:45 Was 8 baks ICM en wordt 9 baks ICM 563: Intercity V 17:05 Rotterdam Centraal Utrecht - Amersfoort - Zwolle – Groningen A 19:44 Was 8 baks ICM en wordt 9 baks ICM 730: Intercity V 8:46 Groningen – Zwolle - Almere - Schiphol - Den Haag Centraal A 11:26 Was 4 baks VIRM en wordt 6 baks VIRM 12522: Intercity V 6:44 Leeuwarden – A 9:25 Rotterdam Centraal Was 9 baks ICM en wordt 11 baks ICM Bron | |
Dr_Flash | woensdag 11 december 2013 @ 17:09 |
Nogal forse uitbreidingen zitten er tussen. Je vraagt je af wat de Mannen in de Rode Pakken al die tijd aan het doen geweest zijn. | |
Fiorano | woensdag 11 december 2013 @ 17:10 |
Halleluja! Dat is m'n dagelijks treintjes. Nu maar hopen dat, voornamelijk op die laatste, die ene bak voldoende verschil maakt. | |
Dr_Flash | woensdag 11 december 2013 @ 17:10 |
http://www.nu.nl/politiek(...)-tekort-treinen.htmlLekker criterium ook weer ![]() | |
b2py | woensdag 11 december 2013 @ 17:11 |
Materieel komt voornamelijk bij andere treinen vandaan die dan weer krimpen. Ook zullen bepaalde acties bij bij- of aftrappen nu wel uitgevoerd worden terwijl het eigenlijk maar net aan past. Alles moet goed lopen wil het gaan werken. Of je daar nu zo blij mee moet zijn vraag ik me af. | |
MPG | woensdag 11 december 2013 @ 17:12 |
Dat dat langer is, geloof ik wel... Maar is het ook een capaciteitsverbetering ![]() | |
b2py | woensdag 11 december 2013 @ 17:15 |
Succes, hoeveel sprinterdiensten zijn er korter dan een half uur? Rotterdam - Gouda Goverwelle? Utrecht - Baarn? Amsterdam - Uitgeest? Amsterdam - Zandvoort? Heel veel verder kom ik niet. NS zal er wel op reageren door treinen te gaan knippen en daardoor half uurstrajecten te gaan creëeren. Den Haag - Rotterdam, Rotterdam - Dordrecht en Dordrecht - Breda bijvoorbeeld. | |
b2py | woensdag 11 december 2013 @ 17:17 |
Van 384 zitplaatsen (1e + 2e) naar 432 zitplaatsen (1e + 2e). Staanplaatsen staan helaas niet vermeld... | |
MPG | woensdag 11 december 2013 @ 17:20 |
Ah, dat had ik niet gedacht ![]() Weer wat geleerd ![]() | |
b2py | woensdag 11 december 2013 @ 17:25 |
De capaciteit van DDZ t.o.v. DDAR is echt betreurenswaardig... Afname 2e klas: -12% Afname 1e klas: -23% Totaal: -14% capaciteit. (Alleen zitplaatsen. Klapstoelen oude DDAR niet meegenomen) | |
arkkey | woensdag 11 december 2013 @ 17:32 |
Hoeveel DDZ rijdt er eigenlijk al? Ik kom die dingen sporadisch tegen op mijn trajecten, en heb er alleen bij een verstoring eens heel toevallig in gezeten, waarna ie niet ging rijden omdat er weer een verstoring optrad ![]() | |
Peterselieman | woensdag 11 december 2013 @ 17:34 |
volgens mij rijden er van de 50 nu 47 rond | |
b2py | woensdag 11 december 2013 @ 17:36 |
45 zijn er gereviseerd, waarvan er een of twee in Haarlem staan voor de verlenging wat een totaal geeft van 43 of 44 op de baan. ![]() | |
dennistd | woensdag 11 december 2013 @ 17:37 |
Afgelopen maand zijn op somda van de 7501-7550 de volgende niet gezien: 20,25,37,46 Er reden er dus 46 rond afgelopen maand. Op dit moment nog allemaal viertjes, maar als ze allemaal klaar zijn komen er 20 weer naar Haarlem om daar twee tussenbakken te krijgen en daarmee zesjes te worden. | |
ReisT | woensdag 11 december 2013 @ 17:37 |
NS zal er op reageren met "volgens onze tellingen voldoen we aan het criterium" en dat is dat, er verandert verder niets. | |
DriekOplopers | woensdag 11 december 2013 @ 17:38 |
Maar DDZ is bedoeld voor IC-diensten, dus met wat ruimere zitplaatsen (en daardoor dus een kleiner aantal). Dus die afname is op zich wel te verklaren. | |
Peterselieman | woensdag 11 december 2013 @ 17:39 |
ik mag hopen dat deze op zaterdagen bij werkzaamheden op de Veluwe of als vanaf Flevoland de IC naar Amsterdam niet rijdt die trein naar 10 bakken gaat. Anders heb je gegarandeerd achterblijvers ... | |
Peterselieman | woensdag 11 december 2013 @ 17:43 |
hoeft niet eens. In de grote plaatsen verandert het reizigersaanbod zodanig dat ze nog steeds aan de 'norm' voldoen. Je zult trouwens maar van Winterswijk naar Arnhem moeten. Heb je 70 minuten geen toilet in de trein en dat al jarenlang. Dus het is niet alleen de NS die niet aan de norm kan voldoen. | |
ReisT | woensdag 11 december 2013 @ 17:44 |
In 3,5 bak dubbeldeksmaterieel bijna net zo veel zitplaatsen als in een vierdelige VIRM. Heel netjes dus. | |
Litpho | woensdag 11 december 2013 @ 17:48 |
Met een krappe overstap tussen sprinters zelfs meer dan 70 minuten, maar dat is voor vervoersbedrijven natuurlijk lastig meetbaar. Als er maar een systeem was om dat soort reizigersbewegingen in kaart te kunnen brengen... | |
b2py | woensdag 11 december 2013 @ 18:00 |
Wel vreemd. De afstand tussen de voorkant van het zitje is in een vierzitter bij DDAR het grootst t.o.v. DDZ, VIRM of ICM. Dus definieer 'ruimere zitplaats'? | |
b2py | woensdag 11 december 2013 @ 18:00 |
Het gaat hier niet om een reis van een reiziger van een half uur maar om een dienst van een treinstel van langer dan een half uur. | |
Dr_Flash | woensdag 11 december 2013 @ 18:17 |
Je leest niet goed.
| |
b2py | woensdag 11 december 2013 @ 18:18 |
Heel tof filmpje, vanaf 3:00 echt tof: http://www.dumpert.nl/med(...)maar_dan_anders.html | |
b2py | woensdag 11 december 2013 @ 18:19 |
Komt op hetzelfde neer. Knippen. | |
DaMart | woensdag 11 december 2013 @ 18:38 |
In het kader van spitstreinen verlengen, was er vandaag iemand zo snugger om het tegenovergestelde te doen ![]() Ik was blij dat ik op tijd in de sprinter van Amsterdam naar Zandvoort zat. Iemand bij de NS dacht namelijk dat het wel een goed idee was om de DDZ te vervangen door een SLT IV ![]() Te Amsterdam dus al overvolle gangpaden en het zou me niets verbazen als er tussen Amsterdam en Haarlem mensen op de volgende trein hebben mogen wachten... | |
DriekOplopers | woensdag 11 december 2013 @ 18:41 |
In DDZ ook hier en daar stoelen in coach-opstelling. Kost meer ruimte. | |
Socios | woensdag 11 december 2013 @ 18:45 |
Ja, DD-AR was 2 planken en 'knietje-aan-knietje'. | |
WhiteJoker | woensdag 11 december 2013 @ 18:50 |
Hmm mijn middagtrein wordt een VIRM 8 ipv een ICMm 7. Wanneer wordt dat doorgevoerd? | |
KnightSolaire | woensdag 11 december 2013 @ 18:53 |
Wacht even, kost de coach-opstelling meer ruimte dan vis-à-vis? Dat had ik dus echt nooit gedacht. Ik vind coach overigens veel prettiger dan vis-à-vis dus ik ben alleen maar blij dat dat tegenwoordig de norm is bij NS. | |
DaMart | woensdag 11 december 2013 @ 18:55 |
Dat laatste vind ik ook zo irritant in een SLT. Die treinen zijn niet gebouwd voor lange mensen, dat is wel duidelijk ![]() | |
KnightSolaire | woensdag 11 december 2013 @ 18:55 |
Daarom altijd +1 voor de coach-opstelling! | |
Peter | woensdag 11 december 2013 @ 18:55 |
De loze ruimte tussen 2 rugleuningen is al verlies... | |
#ANONIEM | woensdag 11 december 2013 @ 18:58 |
Ook als het alternatief is dat in de coachopstelling de helft van de stoelen wordt ingenomen door bagage die nergens anders heen kan? | |
KnightSolaire | woensdag 11 december 2013 @ 18:58 |
Bagagerek, balkon, in VIRM dat stukje waar het cateringliftje zit.. ![]() | |
Peter | woensdag 11 december 2013 @ 18:59 |
Tja, als je naar zitplaatsen kijkt levert die loze ruimte geen plaats op. En een koffer kan ook onder de stoelen liggen. | |
arkkey | woensdag 11 december 2013 @ 18:59 |
Sure, moet je de stoelen wel ff een halve meter hoger zetten dan ze nu doen ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 11 december 2013 @ 19:00 |
Koffers in een bagagerek, in een dubbeldekker? | |
KnightSolaire | woensdag 11 december 2013 @ 19:01 |
Worden die bij stoelen in de vis-à-vis-opstelling wel tussen de stoelen gezet? Volgens mij nemen mensen om één of andere reden die ik niet begrijp ze nog liever op schoot dan ze daarin te zetten (ook al is de ruimte er inderdaad perfect voor..). | |
James1988 | woensdag 11 december 2013 @ 19:01 |
NS: "Koffers.. wat zijn dat...? Mensen nemen toch nooit meer met zich mee dan een attachékoffertje met daarin wat papieren?" | |
b2py | woensdag 11 december 2013 @ 19:01 |
Ik bedoelde dat in vis à vis de afstand voorkant zitje naar elkaar het grootste is, vergeleken met VIRM. DDZ en ICM etc.. | |
#ANONIEM | woensdag 11 december 2013 @ 19:03 |
En dat terwijl ze volgens de eigen reclame's best beter weten: | |
KnightSolaire | woensdag 11 december 2013 @ 19:03 |
Kan toch gewoon op balkon? Het is zonde om in Nederland veel aparte ruimte te maken voor allerhande koffers etc. die het grootste deel van de tijd niet gebruikt zou worden. Zitplaatscapaciteit is belangrijker lijkt me. | |
#ANONIEM | woensdag 11 december 2013 @ 19:04 |
Op bijvoorbeeld de NoordOost nemen *zat* mensen dikke koffers mee. En dat is juist een probleem als het druk is. | |
b2py | woensdag 11 december 2013 @ 19:06 |
Beetje jammer dat de balkonzitjes gesaneerd zijn en worden.. | |
DeaDLocK2K | woensdag 11 december 2013 @ 19:06 |
Ja, hallo Schiphol enzo ![]() | |
HaverMoutKoekje | woensdag 11 december 2013 @ 19:08 |
Kan ook op balkon, maar de eigenaren van al die koffers willen niet ook op balkon opgepropt staan. | |
Peter | woensdag 11 december 2013 @ 19:11 |
'Koffers kopen geen kaartje' Waterdicht ![]() | |
KnightSolaire | woensdag 11 december 2013 @ 19:12 |
Dagkaart Koffer ![]() | |
Peter | woensdag 11 december 2013 @ 19:12 |
icm kofferkluisjes met slot voor 'n euro op het balkon een oplossing. | |
KnightSolaire | woensdag 11 december 2013 @ 19:13 |
Toiletjes saneren om daar plaats voor te maken en je bent klaa- oh wacht. | |
Peter | woensdag 11 december 2013 @ 19:15 |
cateringliftjes en hoogspannings-schakelkasten voorzien van zo'n 1-euro-slotje en klaar ![]() | |
WhiteJoker | woensdag 11 december 2013 @ 19:17 |
Tijd voor een bagagewagon. Kunnen ook gelijk fietsen in. | |
Dr_Flash | woensdag 11 december 2013 @ 19:18 |
Als het druk is is alles een probleem. Koffers, mensen, fietsenmakers, toiletten, alles. |