abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 december 2013 @ 21:47:08 #1
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_134063094
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 8 december 2013 @ 21:48:16 #2
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134063162
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 21:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

bekend probleem bij deze lens

check deze link maar eens of je er wat aan hebt:
http://thydzik.com/canon-(...)m-repairdisassembly/
Klopt, maar het is nu niet een schroefje die loszit. Dat had ik eerst verwacht.

quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 21:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Greavy als jij een Kruising foto maakt, wacht er dan minimaal 1 machinist op je?
Gewoon gaan kamperen op het station, en als beide treinen naast elkaar staan, afklikken. Meestal vertrekt dan al vrij snel de eerst binnengekomen trein.
Dan ga ik met de eerstvolgende trein weer verder (als het tegenzit duurt dat een uur)
pi_134063227
Ik heb ooit eens voor ruim 400 euro een 20/1,8 lens gekocht. 4 dagen gebruikt, daarna op de grond laten stuiteren. Was ik hem 5 maanden (!!) kwijt voor reparatie wat nogeens 300 euro kostte.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_134063246
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 21:48 schreef greavy het volgende:

Klopt, maar het is nu niet een schroefje die loszit. Dat had ik eerst verwacht.
Mag ik vragen welk onderdeel ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 8 december 2013 @ 21:52:05 #5
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134063317
Heb er geen foto van gemaakt |:(
Zit ter hoogte van het draaibare gedeelte om te zoomen. Daar kom je pas bij als je het omhulsel van het zoomdeel hebt weggehaald, en dan die drie schroefjes kan aandraaien.
  zondag 8 december 2013 @ 21:54:22 #6
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_134063410
James, gaan die nieuwe treinen voor de volledige lijn R gebruikt worden? Of is voor een van de 2 takken?

(Waar op de 1 nog met p'tit Gris word gereden en de ander materieel van de RER D leent )
  zondag 8 december 2013 @ 22:06:37 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134063908
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 21:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
James, gaan die nieuwe treinen voor de volledige lijn R gebruikt worden? Of is voor een van de 2 takken?

(Waar op de 1 nog met p'tit Gris word gereden en de ander materieel van de RER D leent )
Geen idee :D
  zondag 8 december 2013 @ 22:15:08 #8
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_134064305
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 22:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

Geen idee :D
Dankjewel :P
pi_134064876
Greavy, zag die foto van het incheckpaaltje in het vorige topic. Station Marienberg? Samen met een andere man en klein jochie met camera? :D
pi_134064901
Heel divers in ieder geval wat de vervoermiddelen zijn. Weinig auto, zal wel aan het topic liggen ;)
pi_134065564
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 22:25 schreef b2py het volgende:
Heel divers in ieder geval wat de vervoermiddelen zijn. Weinig auto, zal wel aan het topic liggen ;)
De 'sport' is om altijd en overal te kunnen gaan zonder gebruik te maken van een auto.
pi_134065836
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 22:35 schreef Socios het volgende:

[..]

De 'sport' is om altijd en overal te kunnen gaan zonder gebruik te maken van een auto.
Ik ga het liefst met de auto overigens. Helaas heb ik er niet zelf een.
pi_134066949
Ik ga meestal met de fiets naar het station, soms ook lopend en wanneer ik met koffer naar m'n kamer ga brengen m'n ouders me met de auto naar het station. De terugweg is daarentegen wel altijd lopend, in weer en wind.
  Redactie Sport zondag 8 december 2013 @ 23:05:48 #14
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_134066981
quote:
broek53 (zo 08 dec 2013 22:24:35 http://somda.nl/forum/3884/p478638/):
Redactie Koppeling | 6 December 2013 |

NS tekent contract met Bombardier.
Voor het plan van NS en NMBS voor een optimale treinverbinding tussen Nederland en België zijn extra locomotieven en omgebouwde ICR-rijtuigen nodig. Omdat er naar verwachting de komende jaren bijna geen Traxx-locomotieven van het juiste type op de markt beschikbaar komen, heeft NS besloten 19 locs aan te schaffen bij Bombardier. Dit type is al toegelaten op het conventionele net en op de HLS-Zuid. Bombardier kan de locomotieven eind volgend jaar leveren.

Op dit moment is voorzien om deze locomotieven net als de geleasede Traxx-locomotieven bij NedTrain in de Watergraafsmeer te laten onderhouden. NedTrain is in gesprek met Bombardier Services om voor het onderhoud en herstel afspraken te maken. Inzet van de locomotieven is voorzien op de lijnen Amsterdam – Rotterdam (dienstregeling 2015) en Den Haag - Eindhoven (dienstregeling 2016).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 8 december 2013 @ 23:07:51 #15
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_134067074
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 22:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik ga het liefst met de auto overigens. Helaas heb ik er niet zelf een.
Ik zit ook graag in de auto en ik heb er wel een. De pest is dat financieel gezien voor mij de trein altijd goedkoper is. Nog wel.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_134067385
Auto is ook supertof. Ik heb flink wat Belgische bordjes langs kantoorurenlijntjes met de auto binnengetikt :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_134067421
Maar als ik echt zelf een auto zou willen dan moet ik wel een beetje meer sparen nog. Want dan wil ik natuurlijk ook wel een echt toffe auto en niet een 3ehands VW polo of zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_134067506
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 17:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Laatst hadden we het over fietsen naar station toch? :s)

Klein onderzoek, hoe gaan jullie van/naar het station? Ik ga met de fiets. Tenzij hoosbui -> bus.
Per auto. Niet echt nodig aangezien het vijf minuten rijden is maar in de vroege ochtend heb ik gewoon geen zin om het anders te doen. Dat én ik heb geen fiets dus er is geen alternatief :+
  zondag 8 december 2013 @ 23:46:10 #19
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134068542
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 22:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik ga het liefst met de auto overigens. Helaas heb ik er niet zelf een.
Ik vind autorijden an sich best leuk, maar niet voor woon-werkverkeer of om regelmatig dezelfde routes mee af te leggen. Dan vind ik het al snel verspilling van tijd worden, waarbij ik dat idee in de trein een stuk minder heb.

Voor een lange rit (bijvoorbeeld om op vakantie te gaan) of om op afgelegen plaatsen te komen (zoals een industrieterrein vlak naast een snelweg) is een auto dan wel weer ideaal.
pi_134068603
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 23:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik vind autorijden an sich best leuk, maar niet voor woon-werkverkeer of om regelmatig dezelfde routes mee af te leggen. Dan vind ik het al snel verspilling van tijd worden, waarbij ik dat idee in de trein een stuk minder heb.
Morgen weer 2 keer 2 uur Deventer - Arnhem - Varsseveld en terug. Voor het laatst gelukkig. Ben er ook ECHT wel klaar mee dan :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 8 december 2013 @ 23:49:19 #21
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134068631
quote:
10s.gif Op zondag 8 december 2013 23:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Morgen weer 2 keer 2 uur Deventer - Arnhem - Varsseveld en terug. Voor het laatst gelukkig. Ben er ook ECHT wel klaar mee dan :')
Ik heb 2,5 maand iedere dag Breda - Amsterdam gedaan, en dan nog voordat er treinen over de HSL reden. Dat was ook zowat twee uur enkele reis, daar werd ik best wel gek van op den duur.
pi_134068758
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 23:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb 2,5 maand iedere dag Breda - Amsterdam gedaan, en dan nog voordat er treinen over de HSL reden. Dat was ook zowat twee uur enkele reis, daar werd ik best wel gek van op den duur.
ik heb 8 maanden lang Utrecht de Uithof - Aalsmeer gedaan, 4 uur per dag met de bus, ALS je de overstap in Uithoorn haalde anders een half uur extra. Of twee als het op de terugweg ook mis ging. Tegenwoordig rijdt dat elke 10 minuten WTF 8)7

Daarna nog 3 weken naar Boxmeer op en neer, standaard 5 uur per dag :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 8 december 2013 @ 23:54:43 #23
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134068804
quote:
10s.gif Op zondag 8 december 2013 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ik heb 8 maanden lang Utrecht de Uithof - Aalsmeer gedaan, 4 uur per dag met de bus, ALS je de overstap in Uithoorn haalde anders een half uur extra. Of twee als het op de terugweg ook mis ging. Tegenwoordig rijdt dat elke 10 minuten WTF 8)7

Daarna nog 3 weken naar Boxmeer op en neer, standaard 5 uur per dag :)
En mensen maar afgeven op 'die duurbetaalde consultants' 8)7
pi_134068915
Lang reizen zuigt :') (wanneer het niet steeds een "nieuwe" route is)
Een jaar Julianadorp - Amstel gedaan [Virm :r ], toen maar verhuist naar Enschede 8)7

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2013 23:58:49 ]
pi_134069073
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 23:54 schreef James1988 het volgende:

[..]

En mensen maar afgeven op 'die duurbetaalde consultants' 8)7
Nee dat hoor ik nooit :D Mensen zijn eigenlijk altijd overal hartstikke blij met mij, en met mijn collega's :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_134069086
quote:
99s.gif Op zondag 8 december 2013 23:58 schreef CrashO het volgende:
Lang reizen zuigt :') (wanneer het niet steeds een "nieuwe" route is)
Een jaar Julianadorp - Amstel gedaan [Virm :r ], toen maar verhuist naar Enschede 8)7
Julianadorp _O-

Dat je nog leeft man _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 9 december 2013 @ 00:24:14 #27
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134069598
quote:
14s.gif Op maandag 9 december 2013 00:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee dat hoor ik nooit :D Mensen zijn eigenlijk altijd overal hartstikke blij met mij, en met mijn collega's :)
Over het algemeen heb ik gelukkig dezelfde ervaring, maar ik heb wel een keer bij een klant gezeten waar de externen op een gegeven moment in een hoekje werden weggestopt en waar ze de afdankertjes kregen van de rest van de afdeling. Mijn motivatie om daar nog lang te blijven verdween toen wel snel. :{
pi_134069825
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 00:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

Over het algemeen heb ik gelukkig dezelfde ervaring, maar ik heb wel een keer bij een klant gezeten waar de externen op een gegeven moment in een hoekje werden weggestopt en waar ze de afdankertjes kregen van de rest van de afdeling. Mijn motivatie om daar nog lang te blijven verdween toen wel snel. :{
Dat heb je altijd weleens. Dan bel je je AM "Joh het is hier kut. Take me away"

Eigenlijk wat ik de afgelopen tijd ook gedaan heb.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_134070398
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 9 december 2013 @ 01:05:26 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134070504
quote:
14s.gif Op maandag 9 december 2013 00:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat heb je altijd weleens. Dan bel je je AM "Joh het is hier kut. Take me away"
Ja, dat heb ik toen ook gedaan. Helaas werd mijn contract toen alsnog met 1 maand verlengd ("we kunnen je echt nog niet missen") waardoor ik een andere mooie klus heb misgelopen :(
pi_134070564
AM is er niet alleen om de klant te plezieren he. Ook om jou op een uitdagende klus te zetten.

Ik heb nu 3 maanden lopen dozen schuiven en ik ben er nu ECHT wel goed klaar mee. En ik ga dus de rest van het jaar ook op de bank gezet worden rather than dat ik daar nog dooier dan dood moet gaan :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 9 december 2013 @ 01:15:14 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134070666
quote:
5s.gif Op maandag 9 december 2013 01:09 schreef Dr_Flash het volgende:
AM is er niet alleen om de klant te plezieren he. Ook om jou op een uitdagende klus te zetten.
Nee klopt, maar de collega waarmee ik toen daar zat ging op vakantie (tijdens de go-live) en als ik dan ook zou vertrekken zou er niemand meer onsite zijn om waar nodig support te verlenen enzo. Daarom heb ik toegestemd met de uitdrukkelijke mededeling "maar niet langer dan die ene maand".
quote:
Ik heb nu 3 maanden lopen dozen schuiven en ik ben er nu ECHT wel goed klaar mee. En ik ga dus de rest van het jaar ook op de bank gezet worden rather than dat ik daar nog dooier dan dood moet gaan :)
Terecht.
pi_134071830
quote:
10s.gif Op zondag 8 december 2013 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ik heb 8 maanden lang Utrecht de Uithof - Aalsmeer gedaan, 4 uur per dag met de bus, ALS je de overstap in Uithoorn haalde anders een half uur extra. Of twee als het op de terugweg ook mis ging. Tegenwoordig rijdt dat elke 10 minuten WTF 8)7

Daarna nog 3 weken naar Boxmeer op en neer, standaard 5 uur per dag :)
5 uur? :') Dan heb je het wel slecht voorelkaar qua verbinding.
Ik doe nu reeds anderhalf jaar Velperpoort - Sloterdijk. Dat komt neer op een ruime drie uur per dag. Eerst vier dagen per week en nu nog maar drie. Na de kerst blijven er nog 1 a 2 dagen over en tegen februari is het als het goed is zo'n beetje afgelopen :) blij toe ook, want dat heen en weer passagieren komt me al minstens een jaar de neus uit :+
pi_134072202
Ik heb wel periodes gehad waarin ik het gependel tussen Zwolle en Deventer zat was maar dat trekt meestal ook wel weer voorbij. Maar ik snap het wel. Hard werken en dan vervolgens nog zo'n wereldreis terug naar huis. Niet cool.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_134072360
Tuurlijk. Vanochtend weer eens een storing aan de informatiesystemen. Nu hangen de gele vertrekstaten er nog. Een compleet verduisterd stel ICm op spoor 3b moest kennelijk doorgaan voor Ic naar Roosendaal. Nul omroep daarover, ook niet handmatig.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 9 december 2013 @ 08:24:36 #36
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_134072383
Sinds de zomervakantie 2 uur heen, 2 uur terug (Es-Zl). Het went wel, vooral met een laptop vol goede series kom ik een heel eind en een nog grotere groep die ik moet kijken.
pi_134072552
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 07:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik heb wel periodes gehad waarin ik het gependel tussen Zwolle en Deventer zat was maar dat trekt meestal ook wel weer voorbij. Maar ik snap het wel. Hard werken en dan vervolgens nog zo'n wereldreis terug naar huis. Niet cool.
Dat zijn nauwelijks tijden mam, nog geen 30 minuten. Vijf keer per week een uur enkele reis heen en nog terug is andere koek. Wel overstaploos gelukkig. En vier keer per uur in de spits.
  maandag 9 december 2013 @ 08:45:23 #38
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134072577
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 22:25 schreef DJKoster het volgende:
Greavy, zag die foto van het incheckpaaltje in het vorige topic. Station Marienberg? Samen met een andere man en klein jochie met camera? :D
Dit was op Daarlerveen gemaakt. Ik reisde alleen.
pi_134072587
Conducteur doet controleronde met z'n Hi-Viz vest aan. Is dat de reactie van NS op het commentaar dat conducteurs zichtbaarder moeten zijn?
  maandag 9 december 2013 @ 08:47:06 #40
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134072591
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 22:25 schreef b2py het volgende:
Heel divers in ieder geval wat de vervoermiddelen zijn. Weinig auto, zal wel aan het topic liggen ;)
Ik heb een auto, maar ik neem liever de trein. Heb de auto voornamelijk voor woon-werkverkeer. Mijn werk begint soms op de meest onmogelijke tijden en eindigt op de meest onmogelijke tijden ('s nachts enzo), maar om op het werk te komen moet ik óf een stuk fietsen óf halfuur lopen.
De bus daarentegen probeer ik weer te mijden. Bus komt ook niet bij het werk in de buurt.

Met de auto is huis-werk 25 minuten (ik reis nooit in de spits), met het OV van huis (een vage uitgestorven met beroerde Dienstregeling bus) naar station Gorinchem is het al een uur, en dan nog ongeveer een halfuur lopen

[ Bericht 12% gewijzigd door greavy op 09-12-2013 08:52:48 ]
pi_134072874
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 08:42 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat zijn nauwelijks tijden mam, nog geen 30 minuten. Vijf keer per week een uur enkele reis heen en nog terug is andere koek. Wel overstaploos gelukkig. En vier keer per uur in de spits.
Ja dat is alleen wat je in de trein zit eah. Het is veel langer dan dat. En als zoals nu mijn fiets in Deventer weer eens gejat is dan ben je enkele reis ruim een uur onderweg.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 9 december 2013 @ 09:30:51 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134073191
Ik kreeg ooit de vraag van onze planner of ik zin had "in een leuke klus voor een grote CRM-dienstverlener". Pas na enig navragen wilde de beste man me vertellen dat het ging om een klant in Deventer. Meer dan 2 uur voor een enkele reis (zowel auto als OV) en dan nog niet eens ter plaatse zijn? Nee dank je.

"En een hotel?"
Are you serious? :')
pi_134073618
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 09:30 schreef James1988 het volgende:
Ik kreeg ooit de vraag van onze planner of ik zin had "in een leuke klus voor een grote CRM-dienstverlener". Pas na enig navragen wilde de beste man me vertellen dat het ging om een klant in Deventer. Meer dan 2 uur voor een enkele reis (zowel auto als OV) en dan nog niet eens ter plaatse zijn? Nee dank je.

"En een hotel?"
Are you serious? :')
Mooi :D Ik heb regelmatig cursus in Amsterdam gehad van een week, in dat Aristo-gebouw naast Sloterdijk. Dat lijkt ook allemaal nog wel te doen met 'slechts' 1h38m treintijd maar voor je het weet ben je van deur tot deur twee uur onderweg. Dus inderdaad hotel of liever nog bij vrienden logeren omdat je dan ¤90,- onkostenvergoeding per dag in je zak kan steken.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 9 december 2013 @ 09:58:12 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134073685
Een hotel voor klussen binnen Nederland is iets waar ik principieel niet aan begin. Ik vind m'n werk leuk, maar er zitten grenzen aan hoe ver ik wil gaan. Voor een klus in het buitenland is het natuurlijk anders :)
pi_134073771
Dat vind ik een rare redenatie :P Als ik in Maastricht of Vlissingen moet zijn voor een meerdaagse klus dan pak ik wel een hotel, waarbij dat voor Osnabrück niet nodig is.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 9 december 2013 @ 10:09:10 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134073933
Wat ik bedoel te zeggen: het moet leuk blijven. Voor een klus in Antwerpen zou ik geen hotel nemen, dat is voor mij als Bredanaar goed te forensen. Klussen in Groningen weiger ik (zoek maar iemand die dichterbij woont).

Ik heb collega's die in China zijn geweest, dat is niet alleen een klus maar ook een ervaring.
pi_134074136
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 09:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Mooi :D Ik heb regelmatig cursus in Amsterdam gehad van een week, in dat Aristo-gebouw naast Sloterdijk. Dat lijkt ook allemaal nog wel te doen met 'slechts' 1h38m treintijd maar voor je het weet ben je van deur tot deur twee uur onderweg. Dus inderdaad hotel of liever nog bij vrienden logeren omdat je dan ¤90,- onkostenvergoeding per dag in je zak kan steken.
ja mooi. Blijf je bij mij slapen en betaal jij de Chinees. Iedere dag :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_134074361
quote:
10s.gif Op maandag 9 december 2013 10:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja mooi. Blijf je bij mij slapen en betaal jij de Chinees. Iedere dag :D
:D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 9 december 2013 @ 10:50:40 #49
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_134074917
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat vind ik een rare redenatie :P Als ik in Maastricht of Vlissingen moet zijn voor een meerdaagse klus dan pak ik wel een hotel, waarbij dat voor Osnabrück niet nodig is.
Voor mijn opleiding trdl zat ik ook in hotels. Ik ga echt niet elke dag Groningen - Utrecht pendelen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_134079641
Ik zit tot mijn stomme verbazing in een dubbeldekker in de IC van Eupen richting Oostende. Er zitten naast de NMBS logo's ook 200-stickers dus ik veronderstel dat dit apparaat zometeen daadwerkelijk de HSL op gaat rijden.
pi_134079812
Klopt. Goed gezien.
pi_134080334
In Engeland kennen ze de vervoerder SouthEastern. Blijkbaar is die zo slecht dat er inmiddels een hashtag voor is om deze van de concessie af te krijgen. #nomoresoutheastern

Se_Raleway twitterde op maandag 09-12-2013 om 13:51:18 We're sick and tired of a rail service that's unable to cope with something as predictable as the weather #southeastern #nomoresoutheastern reageer retweet
sianrosanna twitterde op maandag 09-12-2013 om 09:50:25 I pay £1744 a year for a train that rarely arrives on time. @se_railway. #nomoresoutheastern reageer retweet
phillipav73 twitterde op maandag 09-12-2013 om 09:23:18 I wonder if it would be possible to sue southeastern if you were sacked for being late for work EVERY day? #NoMoreSoutheastern reageer retweet
Se_Raleway twitterde op maandag 09-12-2013 om 08:57:29 Just once it'd be nice to have no delays, cancellations, short-formed trains, missing staff or poor excuses. Just once.#NoMoreSoutheastern reageer retweet
pi_134081326
Dat is een fake account ;)
pi_134082139
Dat weet ik. Maar het sentiment is hetzelfde. Alles wat met die hashtag wordt getwitterd door hem is pure frustratie. Al het andere is voor de grap inderdaad.
pi_134082810
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 10:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Voor mijn opleiding trdl zat ik ook in hotels. Ik ga echt niet elke dag Groningen - Utrecht pendelen.
En dat kreeg je via de werkgever voorelkaar?! Of heb je het zelf bekostigd? Duur grapje dan ;)

Dat pendelen is wel ff slikken in t begin maar het went snel. Zeker als het niet al te lang duurt zoals in mijn geval ('slechts' anderhalf jaar school). Klasgenoot van mij komt uit het Drentse achterland, die is nog een uur langer onderweg dan ik, voor een enkele reis :')
pi_134085018
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 15:50 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

En dat kreeg je via de werkgever voorelkaar?! Of heb je het zelf bekostigd? Duur grapje dan ;)

Dat pendelen is wel ff slikken in t begin maar het went snel. Zeker als het niet al te lang duurt zoals in mijn geval ('slechts' anderhalf jaar school). Klasgenoot van mij komt uit het Drentse achterland, die is nog een uur langer onderweg dan ik, voor een enkele reis :')
Het is een staatsbedrijf, wat wil je :P
pi_134085583
Die M6'en op de HSL vind ik geen onverdeeld succes, het comfort is een stuk minder dan i11 en bovendien veranderde mijn wagon, eenmaal op de HSL, nogal in een schommelboot. Pluspunten zijn de aanzienlijk grotere capaciteit en dat je op de bovenverdieping over de geluidswallen heen kon kijken. Het ding deed me ook nogal denken aan de prio's, hij was behoorlijk smerig, stampvolle prullenbakken en veel stoelen waren kapot.
  maandag 9 december 2013 @ 17:14:50 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134085826
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 17:07 schreef J.B. het volgende:
Die M6'en op de HSL vind ik geen onverdeeld succes, het comfort is een stuk minder dan i11 en bovendien veranderde mijn wagon, eenmaal op de HSL, nogal in een schommelboot. Pluspunten zijn de aanzienlijk grotere capaciteit en dat je op de bovenverdieping over de geluidswallen heen kon kijken. Het ding deed me ook nogal denken aan de prio's, hij was behoorlijk smerig, stampvolle prullenbakken en veel stoelen waren kapot.
Maar je reed wel 200, zonder toeslag. :6
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 december 2013 @ 17:36:55 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134086558
quote:
is al oud, maar blijft mooi
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 december 2013 @ 17:38:23 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134086607
oh ja, ik ben er op 18 januari bij :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 9 december 2013 @ 17:47:01 #61
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_134086879
quote:
14s.gif Op maandag 9 december 2013 17:38 schreef Peterselieman het volgende:
oh ja, ik ben er op 18 januari bij :)
Tof.

En in de categorie "boem is ho":

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_134087049
quote:
14s.gif Op maandag 9 december 2013 17:38 schreef Peterselieman het volgende:
oh ja, ik ben er op 18 januari bij :)
Tentamenweek is voor mij een week later, tot wanneer zou die sparpreis ongeveer te koop zijn?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 december 2013 @ 17:53:59 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134087085
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 17:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Tentamenweek is voor mij een week later, tot wanneer zou die sparpreis ongeveer te koop zijn?
kost nu 39 euro zag ik
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 9 december 2013 @ 17:54:34 #64
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_134087105
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 17:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Tentamenweek is voor mij een week later, tot wanneer zou die sparpreis ongeveer te koop zijn?
Ik moet steeds denken aan Rooie Rinus en Pé Daalemmer bij die Sparpreis. Pinda's van de Spar, jeweets.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_134089893
Leuke geste van de SNCF (...voor zover het waar is): Alle TGV tickets op 1 januari aan het "prem's tarief". :)
http://www.voyages-sncf.c(...)NVIER_V2_-2041258707
  maandag 9 december 2013 @ 19:45:36 #66
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_134091155
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 17:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Tentamenweek is voor mij een week later, tot wanneer zou die sparpreis ongeveer te koop zijn?
Hier spaarprijszoeker-> http://ps.bahn.de/preissuche/preissuche/psc_start.post?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 9 december 2013 @ 19:58:12 #67
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134091868
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 14:02 schreef J.B. het volgende:
Ik zit tot mijn stomme verbazing in een dubbeldekker in de IC van Eupen richting Oostende. Er zitten naast de NMBS logo's ook 200-stickers dus ik veronderstel dat dit apparaat zometeen daadwerkelijk de HSL op gaat rijden.
Klopt, rijden sinds afgelopen week rond. Één stam ter proef, en moeten er 2 of 3 worden. Voornamelijk de drukste treinen op deze IC-verbinding, want de punctualiteit van de IC Eupen-Oostende is dramatisch, en voornamelijk te wijten aan het trage in- en uitstappen (smalle deuren).
Mogen geen stuurstand-rijtuigen in, want die zijn te licht. Omdat één loc de trein niet in een reële tijd op 200km/h kan brengen, rijden altijd beide locs (voor+achter een HLE18) in dubbeltractie (trek/duw continu dus, ongeacht de richting).

Ik wilde gister met deze M6'n ff 200 scheuren, maar door een kapotte ICE tussen Luik en Leuven op de HSL gingen wij via lijn 36 sukkelen ... Terugreis werd mij te laat, dus binnenkort nieuwe poging.
  maandag 9 december 2013 @ 20:16:30 #68
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134092814
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:58 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik wilde gister met deze M6'n ff 200 scheuren, maar door een kapotte ICE tussen Luik en Leuven op de HSL gingen wij via lijn 36 sukkelen ...
Altijd weer die tubes tandpasta hè... oO<
  maandag 9 december 2013 @ 20:20:41 #69
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134093054
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 20:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

Altijd weer die tubes tandpasta hè... oO<
Jup. Thalys was achter de ICE gestrand, en is teruggereden en ook via lijn 36 gaan rijden. HSL heeft zo'n 3,5 uur gestremd geweest. Is met de 2 wegsleepdiesels uit Leuven naar Duitsland teruggesleept
  maandag 9 december 2013 @ 20:22:31 #70
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134093147
Gebeurt wel erg vaak dat ze stranden. Ook erg vaak stranden ze al in Aachen, omdat er weer eens een ICE gestuurd is die niet naar België mag. Gebeurt bijna dagelijks wel 1x of vaker. Soms gaat het goed, maar soms rijdt er ook een dag géén enkele ICE Aachen-Brussel vv
  maandag 9 december 2013 @ 20:30:08 #71
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134093544
Er zijn redelijk wat problemen met de ETCS-installatie van de BR 406. Machinisten moeten deze handmatig bedienen (tussen ETCS en TBL2) en dat gaat lang niet altijd goed. Er wordt wel aan gewerkt, maar zoals met alles rond het spoor geldt: expect delays. ;)
pi_134094816
Het is niet ongebruikelijk dat er één stel de hele dag de België-diensten doet en dat reizigers moeten overstappen in Düren (waarom juist daar is mij ook een raadsel, maar voilà)
  maandag 9 december 2013 @ 21:15:43 #73
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134095794
In Düren ja? Zullen ze wel doen voor de crossplatforme overstap? In Aken komt meestal de ICE die België niet in mag op spoor 6, maar de ICE's naar België moeten op spoor 9 (of is 8 ook mogelijk?) vertrekken. De Luik-boemel komt wel op 8.
  maandag 9 december 2013 @ 21:19:40 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134095990
Düren is inderdaad onlogisch, maar misschien komt dat beter uit met personeel of aansluitende treinen?

Op Somda citeerde gebruiker broek53 uit 'de Koppeling', het personeelsblad van NS:
quote:
Redactie Koppeling | 6 December 2013 |

NS tekent contract met Bombardier.
Voor het plan van NS en NMBS voor een optimale treinverbinding tussen Nederland en België zijn extra locomotieven en omgebouwde ICR-rijtuigen nodig. Omdat er naar verwachting de komende jaren bijna geen Traxx-locomotieven van het juiste type op de markt beschikbaar komen, heeft NS besloten 19 locs aan te schaffen bij Bombardier. Dit type is al toegelaten op het conventionele net en op de HLS-Zuid. Bombardier kan de locomotieven eind volgend jaar leveren.

Op dit moment is voorzien om deze locomotieven net als de geleasede Traxx-locomotieven bij NedTrain in de Watergraafsmeer te laten onderhouden. NedTrain is in gesprek met Bombardier Services om voor het onderhoud en herstel afspraken te maken. Inzet van de locomotieven is voorzien op de lijnen Amsterdam – Rotterdam (dienstregeling 2015) en Den Haag - Eindhoven (dienstregeling 2016).
Het is duidelijk dat de hosanna-wat-zijn-we-toch-goed-newspeak die NS hanteert in externe communicatie ook wordt gebruikt voor de interne communicatie. "Optimale treinverbinding tussen Nederland en België", serieus? :')

Ook wel grappig dat er verder nergens melding wordt gemaakt van België. Eindhoven mag dan wel in het zuiden liggen, de laatste keer dat ik op de kaart keek lag die stad toch echt nog in Nederland. _O-
pi_134096292
De treinen naar België blijven rijden met de locomotieven van de NMBS zoals het de afgelopen 25 jaar al ging.
  maandag 9 december 2013 @ 21:31:12 #76
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134096575
En dus niet via de HSL :D
Kan ik in Dordrecht blijven instappen :)
  maandag 9 december 2013 @ 21:33:02 #77
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134096687
quote:
10s.gif Op maandag 9 december 2013 21:31 schreef greavy het volgende:
En dus niet via de HSL :D
Kan ik in Dordrecht blijven instappen :)
Het is de bedoeling dat de Benelux dan via de HSL van Rotterdam naar Breda gaat dacht ik?
  Redactie Sport maandag 9 december 2013 @ 21:39:00 #78
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_134097011
quote:
10s.gif Op maandag 9 december 2013 21:31 schreef greavy het volgende:
En dus niet via de HSL :D
Kan ik in Dordrecht blijven instappen :)
waarom zou de reeks 28 niet toegelaten worden op de HSL?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 9 december 2013 @ 21:39:40 #79
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134097038
Het kán, maar ik blijf stiekum hopen dat ze via Dordrecht blijven gaan :D
  maandag 9 december 2013 @ 21:42:19 #80
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134097149
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 21:39 schreef greavy het volgende:
Het kán, maar ik blijf stiekum hopen dat ze via Dordrecht blijven gaan :D
Reken er niet op. De enige verbindingen die Dordrecht met het zuiden blijft houden zijn de IC naar Vlissingen en de sprinter naar Breda.
  maandag 9 december 2013 @ 21:42:59 #81
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134097176
Ik weet 't, helaas.
  maandag 9 december 2013 @ 21:49:27 #82
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134097535
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 21:42 schreef greavy het volgende:
Ik weet 't, helaas.
Mee eens. Het is volstrekt onnodig, maar ik vermoed dat NS wel moest om het argument 'integratie van de HSL in het HRN' nog een beetje geloofwaardig te laten zijn.
  maandag 9 december 2013 @ 21:55:35 #83
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_134097889
Met integratie heeft het in elk geval niet veel te maken.
  maandag 9 december 2013 @ 21:56:54 #84
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134097974
DRGL 2014 is al een stevige verslechtering voor mijn moeder.
Zij moet op zaterdag en zondag veelal naar Nijmegen. Via Utrecht of Breda maakt niks uit in reistijd (scheelt luttele minuten). Nu kan ze in Dordrecht overstappen op de IC Venlo, en in Breda of Tilburg een overstap naar Nijmegen.

Het nieuwe reisadvies voor haar wordt nu op zaterdag (zelfde aankomst Nijmegen):
7:04 Sprinter naar Roosendaal
11 minuten overstap
7:50 IC naar Nijmegen
Zelfde tijd in Nijmegen

Op Zondag:
7:34 Sprinter naar Breda
33 Minuten overstap (of je moet geluk hebben, en in 3 minuten van spoor 6 naar 3 komen, reisplanner geeft 'm niet aan).
8:40 IC naar Nijmegen
30 Minuten later als normaal (9:44 ipv 9:14) in Nijmegen

Via Rotterdam-Utrecht wordt je helemaal niet blij, want dat zijn er nu in beide richtingen 5 minuten, en worden er 20 minuten (omdat de sprinters in een ander pad gaan rijden). Dat kost straks bijna een halfuur tot een uur extra 8)7
Voorheen had ze via Breda de IC Venlo vaak vanaf Dordrecht, maar dat wordt (uit mijn hoofd) 25 minuten overstap in Dordrecht en 20 minuten in Breda.

En de reismogelijkheden worden hier straks inderdaad nog minder richting het Zuiden. Lekker 1x/uur met de Sprinter.
pi_134098109
Gelukje, per volgend jaar gaan de sprinters altijd en overal 2x/uur rijden ;)
  maandag 9 december 2013 @ 22:00:19 #86
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134098207
Je bedoelt DRGL 2015?
De Sprinter tussen Dordrecht en Breda en Dordrecht en Roosendaal blijven in het dal een uursdienst.
Den Haag - Dordrecht blijft wel een halfuursdienst.

Wordt een aparte constructie in het weekend met de serie 5100 Den Haag - Dordrecht - Roosendaal 1x/uur en de serie 15100 Den Haag - Dordrecht - Breda 1x/uur. T/m Lage Zwaluwe is een strakke halfuursdienst, maar tussen Lage Zwaluwe - Breda / Roosendaal een uursdienst.
pi_134098345
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:00 schreef greavy het volgende:
Je bedoelt DRGL 2015?
De Sprinter tussen Dordrecht en Breda en Dordrecht en Roosendaal blijven in het dal een uursdienst.
Den Haag - Dordrecht blijft wel een halfuursdienst.

Wordt een aparte constructie in het weekend met de serie 5100 Den Haag - Dordrecht - Roosendaal 1x/uur en de serie 15100 Den Haag - Dordrecht - Breda 1x/uur. T/m Lage Zwaluwe is een strakke halfuursdienst, maar tussen Lage Zwaluwe - Breda / Roosendaal een uursdienst.
Per drgl 2015, volgend jaar dus gaan alle sprinters de gehele dag, ook op zondag 2x/uur rijden. Ook Dordrecht - Breda/Roosendaal dus .
  maandag 9 december 2013 @ 22:03:10 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134098402
In de nieuwe HRN-concessie wordt de minimumfrequentie als het goed is een halfuursdienst.
  maandag 9 december 2013 @ 22:03:34 #89
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134098426
Ik ben benieuwd. Gaan ze dan wéér deze Sprinters hier in de daluren omgooien ...???
Of gaan ze dan een kwartiersdienst rijden. Of ook weer de vage pendels inzetten Dordrecht - Breda ofzo... Ben benieuwd.
pi_134098495
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:03 schreef greavy het volgende:
Ik ben benieuwd. Gaan ze dan wéér deze Sprinters hier in de daluren omgooien ...???
Of gaan ze dan een kwartiersdienst rijden. Of ook weer de vage pendels inzetten Dordrecht - Breda ofzo... Ben benieuwd.
In het weekend zal je die vage constructies nog wel houden denk ik, wel 15' dienst 24/7 Dordrecht - Vage Zwaluwe ;)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 december 2013 @ 22:04:57 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134098506
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:03 schreef greavy het volgende:
Ik ben benieuwd. Gaan ze dan wéér deze Sprinters hier in de daluren omgooien ...???
Of gaan ze dan een kwartiersdienst rijden. Of ook weer de vage pendels inzetten Dordrecht - Breda ofzo... Ben benieuwd.
in de daluren de sprinter Utrecht - Breda doortrekken naar Lage Zwaluwe zeker :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 9 december 2013 @ 22:05:47 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134098565
quote:
14s.gif Op maandag 9 december 2013 22:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in de daluren de sprinter Utrecht - Breda doortrekken naar Lage Zwaluwe zeker :')
Trek 'm dan door naar Dordrecht. :')
pi_134098584
Gaat de IC van Amsterdam (?) naar Dordrecht niet doorrijden naar Breda?
pi_134098612
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Trek 'm dan door naar Dordrecht. :')
En door naar De Heek Reel, en naar Leiduh, en naar Schiphol, en naar Weesp, en naar Utrecht, en naar Houten, en naar Breda. Rondje :s)
pi_134098620
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:06 schreef J.B. het volgende:
Gaat de IC van Amsterdam (?) naar Dordrecht niet doorrijden naar Breda?
Per wanneer?
  maandag 9 december 2013 @ 22:07:35 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134098675
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:06 schreef J.B. het volgende:
Gaat de IC van Amsterdam (?) naar Dordrecht niet doorrijden naar Breda?
Nee.
pi_134098722
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 21:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mee eens. Het is volstrekt onnodig, maar ik vermoed dat NS wel moest om het argument 'integratie van de HSL in het HRN' nog een beetje geloofwaardig te laten zijn.
Als ze nog lang genoeg Mansveld hebben maakt dat niet uit, die doet niet aan geloofwaardigheid.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_134098788
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:07 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nee.
Zoals het er nu voorstaat inderdaad nee inderdaad, maar het laatste woord is er nog niet over gesproken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_134098876
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Per wanneer?
Per dienstregeling waarbij de IC Den Haag - Eindhoven via de HSL gaat rijden. Zou mij logisch lijken die IC door te laten rijden zodat Dordrecht ook een IC naar het zuiden heeft (zij het met overstap).

quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:07 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nee.
Belachelijk.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2013 22:12:35 ]
pi_134098948
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:11 schreef J.B. het volgende:

[..]

Per dienstregeling waarbij de IC Den Haag - Eindhoven via de HSL gaat rijden. Zou mij logisch lijken die IC door te laten rijden zodat Dordrecht ook een IC naar het zuiden heeft (zij het met overstap).

Dat wordt vrijwel zeker (>80%) doorgevoerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')