abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 december 2013 @ 21:47:08 #1
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_134063094
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
SPOILER
>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
>> Achter de schermen
SPOILER
  zondag 8 december 2013 @ 21:48:16 #2
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134063162
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 21:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

bekend probleem bij deze lens

check deze link maar eens of je er wat aan hebt:
http://thydzik.com/canon-(...)m-repairdisassembly/
Klopt, maar het is nu niet een schroefje die loszit. Dat had ik eerst verwacht.

quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 21:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Greavy als jij een Kruising foto maakt, wacht er dan minimaal 1 machinist op je?
Gewoon gaan kamperen op het station, en als beide treinen naast elkaar staan, afklikken. Meestal vertrekt dan al vrij snel de eerst binnengekomen trein.
Dan ga ik met de eerstvolgende trein weer verder (als het tegenzit duurt dat een uur)
pi_134063227
Ik heb ooit eens voor ruim 400 euro een 20/1,8 lens gekocht. 4 dagen gebruikt, daarna op de grond laten stuiteren. Was ik hem 5 maanden (!!) kwijt voor reparatie wat nogeens 300 euro kostte.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_134063246
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 21:48 schreef greavy het volgende:

Klopt, maar het is nu niet een schroefje die loszit. Dat had ik eerst verwacht.
Mag ik vragen welk onderdeel ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 8 december 2013 @ 21:52:05 #5
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134063317
Heb er geen foto van gemaakt |:(
Zit ter hoogte van het draaibare gedeelte om te zoomen. Daar kom je pas bij als je het omhulsel van het zoomdeel hebt weggehaald, en dan die drie schroefjes kan aandraaien.
  zondag 8 december 2013 @ 21:54:22 #6
200192 Darkwing_Duck
pi_134063410
James, gaan die nieuwe treinen voor de volledige lijn R gebruikt worden? Of is voor een van de 2 takken?

(Waar op de 1 nog met p'tit Gris word gereden en de ander materieel van de RER D leent )
  zondag 8 december 2013 @ 22:06:37 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134063908
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 21:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
James, gaan die nieuwe treinen voor de volledige lijn R gebruikt worden? Of is voor een van de 2 takken?

(Waar op de 1 nog met p'tit Gris word gereden en de ander materieel van de RER D leent )
Geen idee :D
  zondag 8 december 2013 @ 22:15:08 #8
200192 Darkwing_Duck
pi_134064305
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 22:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

Geen idee :D
Dankjewel :P
pi_134064876
Greavy, zag die foto van het incheckpaaltje in het vorige topic. Station Marienberg? Samen met een andere man en klein jochie met camera? :D
pi_134064901
Heel divers in ieder geval wat de vervoermiddelen zijn. Weinig auto, zal wel aan het topic liggen ;)
pi_134065564
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 22:25 schreef b2py het volgende:
Heel divers in ieder geval wat de vervoermiddelen zijn. Weinig auto, zal wel aan het topic liggen ;)
De 'sport' is om altijd en overal te kunnen gaan zonder gebruik te maken van een auto.
pi_134065836
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 22:35 schreef Socios het volgende:

[..]

De 'sport' is om altijd en overal te kunnen gaan zonder gebruik te maken van een auto.
Ik ga het liefst met de auto overigens. Helaas heb ik er niet zelf een.
pi_134066949
Ik ga meestal met de fiets naar het station, soms ook lopend en wanneer ik met koffer naar m'n kamer ga brengen m'n ouders me met de auto naar het station. De terugweg is daarentegen wel altijd lopend, in weer en wind.
  Redactie Sport zondag 8 december 2013 @ 23:05:48 #14
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_134066981
quote:
broek53 (zo 08 dec 2013 22:24:35 http://somda.nl/forum/3884/p478638/):
Redactie Koppeling | 6 December 2013 |

NS tekent contract met Bombardier.
Voor het plan van NS en NMBS voor een optimale treinverbinding tussen Nederland en België zijn extra locomotieven en omgebouwde ICR-rijtuigen nodig. Omdat er naar verwachting de komende jaren bijna geen Traxx-locomotieven van het juiste type op de markt beschikbaar komen, heeft NS besloten 19 locs aan te schaffen bij Bombardier. Dit type is al toegelaten op het conventionele net en op de HLS-Zuid. Bombardier kan de locomotieven eind volgend jaar leveren.

Op dit moment is voorzien om deze locomotieven net als de geleasede Traxx-locomotieven bij NedTrain in de Watergraafsmeer te laten onderhouden. NedTrain is in gesprek met Bombardier Services om voor het onderhoud en herstel afspraken te maken. Inzet van de locomotieven is voorzien op de lijnen Amsterdam – Rotterdam (dienstregeling 2015) en Den Haag - Eindhoven (dienstregeling 2016).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 8 december 2013 @ 23:07:51 #15
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_134067074
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 22:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik zit ook graag in de auto en ik heb er wel een. De pest is dat financieel gezien voor mij de trein altijd goedkoper is. Nog wel.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_134067385
Auto is ook supertof. Ik heb flink wat Belgische bordjes langs kantoorurenlijntjes met de auto binnengetikt :)
pi_134067421
Maar als ik echt zelf een auto zou willen dan moet ik wel een beetje meer sparen nog. Want dan wil ik natuurlijk ook wel een echt toffe auto en niet een 3ehands VW polo of zo
pi_134067506
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 17:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Laatst hadden we het over fietsen naar station toch? :s)

Klein onderzoek, hoe gaan jullie van/naar het station? Ik ga met de fiets. Tenzij hoosbui -> bus.
Per auto. Niet echt nodig aangezien het vijf minuten rijden is maar in de vroege ochtend heb ik gewoon geen zin om het anders te doen. Dat én ik heb geen fiets dus er is geen alternatief :+
  zondag 8 december 2013 @ 23:46:10 #19
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134068542
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 22:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik vind autorijden an sich best leuk, maar niet voor woon-werkverkeer of om regelmatig dezelfde routes mee af te leggen. Dan vind ik het al snel verspilling van tijd worden, waarbij ik dat idee in de trein een stuk minder heb.

Voor een lange rit (bijvoorbeeld om op vakantie te gaan) of om op afgelegen plaatsen te komen (zoals een industrieterrein vlak naast een snelweg) is een auto dan wel weer ideaal.
pi_134068603
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 23:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik vind autorijden an sich best leuk, maar niet voor woon-werkverkeer of om regelmatig dezelfde routes mee af te leggen. Dan vind ik het al snel verspilling van tijd worden, waarbij ik dat idee in de trein een stuk minder heb.
Morgen weer 2 keer 2 uur Deventer - Arnhem - Varsseveld en terug. Voor het laatst gelukkig. Ben er ook ECHT wel klaar mee dan :')
  zondag 8 december 2013 @ 23:49:19 #21
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134068631
quote:
10s.gif Op zondag 8 december 2013 23:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Morgen weer 2 keer 2 uur Deventer - Arnhem - Varsseveld en terug. Voor het laatst gelukkig. Ben er ook ECHT wel klaar mee dan :')
Ik heb 2,5 maand iedere dag Breda - Amsterdam gedaan, en dan nog voordat er treinen over de HSL reden. Dat was ook zowat twee uur enkele reis, daar werd ik best wel gek van op den duur.
pi_134068758
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 23:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb 2,5 maand iedere dag Breda - Amsterdam gedaan, en dan nog voordat er treinen over de HSL reden. Dat was ook zowat twee uur enkele reis, daar werd ik best wel gek van op den duur.
ik heb 8 maanden lang Utrecht de Uithof - Aalsmeer gedaan, 4 uur per dag met de bus, ALS je de overstap in Uithoorn haalde anders een half uur extra. Of twee als het op de terugweg ook mis ging. Tegenwoordig rijdt dat elke 10 minuten WTF 8)7

Daarna nog 3 weken naar Boxmeer op en neer, standaard 5 uur per dag :)
  zondag 8 december 2013 @ 23:54:43 #23
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134068804
quote:
10s.gif Op zondag 8 december 2013 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ik heb 8 maanden lang Utrecht de Uithof - Aalsmeer gedaan, 4 uur per dag met de bus, ALS je de overstap in Uithoorn haalde anders een half uur extra. Of twee als het op de terugweg ook mis ging. Tegenwoordig rijdt dat elke 10 minuten WTF 8)7

En mensen maar afgeven op 'die duurbetaalde consultants' 8)7
pi_134068915
Lang reizen zuigt :') (wanneer het niet steeds een "nieuwe" route is)
Een jaar Julianadorp - Amstel gedaan [Virm :r ], toen maar verhuist naar Enschede 8)7

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2013 23:58:49 ]
pi_134069073
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 23:54 schreef James1988 het volgende:

[..]

En mensen maar afgeven op 'die duurbetaalde consultants' 8)7
Nee dat hoor ik nooit :D Mensen zijn eigenlijk altijd overal hartstikke blij met mij, en met mijn collega's :)
pi_134069086
quote:
99s.gif Op zondag 8 december 2013 23:58 schreef CrashO het volgende:
Lang reizen zuigt :') (wanneer het niet steeds een "nieuwe" route is)
Een jaar Julianadorp - Amstel gedaan [Virm :r ], toen maar verhuist naar Enschede 8)7
Julianadorp _O-

Dat je nog leeft man _O_
  maandag 9 december 2013 @ 00:24:14 #27
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134069598
quote:
14s.gif Op maandag 9 december 2013 00:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee dat hoor ik nooit :D Mensen zijn eigenlijk altijd overal hartstikke blij met mij, en met mijn collega's :)
Over het algemeen heb ik gelukkig dezelfde ervaring, maar ik heb wel een keer bij een klant gezeten waar de externen op een gegeven moment in een hoekje werden weggestopt en waar ze de afdankertjes kregen van de rest van de afdeling. Mijn motivatie om daar nog lang te blijven verdween toen wel snel. :{
pi_134069825
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 00:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

Over het algemeen heb ik gelukkig dezelfde ervaring, maar ik heb wel een keer bij een klant gezeten waar de externen op een gegeven moment in een hoekje werden weggestopt en waar ze de afdankertjes kregen van de rest van de afdeling. Mijn motivatie om daar nog lang te blijven verdween toen wel snel. :{
Dat heb je altijd weleens. Dan bel je je AM "Joh het is hier kut. Take me away"

Eigenlijk wat ik de afgelopen tijd ook gedaan heb.
pi_134070398
  maandag 9 december 2013 @ 01:05:26 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134070504
quote:
14s.gif Op maandag 9 december 2013 00:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat heb je altijd weleens. Dan bel je je AM "Joh het is hier kut. Take me away"
Ja, dat heb ik toen ook gedaan. Helaas werd mijn contract toen alsnog met 1 maand verlengd ("we kunnen je echt nog niet missen") waardoor ik een andere mooie klus heb misgelopen :(
pi_134070564
AM is er niet alleen om de klant te plezieren he. Ook om jou op een uitdagende klus te zetten.

Ik heb nu 3 maanden lopen dozen schuiven en ik ben er nu ECHT wel goed klaar mee. En ik ga dus de rest van het jaar ook op de bank gezet worden rather than dat ik daar nog dooier dan dood moet gaan :)
  maandag 9 december 2013 @ 01:15:14 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134070666
quote:
5s.gif Op maandag 9 december 2013 01:09 schreef Dr_Flash het volgende:
AM is er niet alleen om de klant te plezieren he. Ook om jou op een uitdagende klus te zetten.
Nee klopt, maar de collega waarmee ik toen daar zat ging op vakantie (tijdens de go-live) en als ik dan ook zou vertrekken zou er niemand meer onsite zijn om waar nodig support te verlenen enzo. Daarom heb ik toegestemd met de uitdrukkelijke mededeling "maar niet langer dan die ene maand".
quote:
Ik heb nu 3 maanden lopen dozen schuiven en ik ben er nu ECHT wel goed klaar mee. En ik ga dus de rest van het jaar ook op de bank gezet worden rather than dat ik daar nog dooier dan dood moet gaan :)
Terecht.
pi_134071830
quote:
10s.gif Op zondag 8 december 2013 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

5 uur? :') Dan heb je het wel slecht voorelkaar qua verbinding.
Ik doe nu reeds anderhalf jaar Velperpoort - Sloterdijk. Dat komt neer op een ruime drie uur per dag. Eerst vier dagen per week en nu nog maar drie. Na de kerst blijven er nog 1 a 2 dagen over en tegen februari is het als het goed is zo'n beetje afgelopen :) blij toe ook, want dat heen en weer passagieren komt me al minstens een jaar de neus uit :+
pi_134072202
Ik heb wel periodes gehad waarin ik het gependel tussen Zwolle en Deventer zat was maar dat trekt meestal ook wel weer voorbij. Maar ik snap het wel. Hard werken en dan vervolgens nog zo'n wereldreis terug naar huis. Niet cool.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_134072360
Tuurlijk. Vanochtend weer eens een storing aan de informatiesystemen. Nu hangen de gele vertrekstaten er nog. Een compleet verduisterd stel ICm op spoor 3b moest kennelijk doorgaan voor Ic naar Roosendaal. Nul omroep daarover, ook niet handmatig.
  maandag 9 december 2013 @ 08:24:36 #36
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_134072383
Sinds de zomervakantie 2 uur heen, 2 uur terug (Es-Zl). Het went wel, vooral met een laptop vol goede series kom ik een heel eind en een nog grotere groep die ik moet kijken.
pi_134072552
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 07:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik heb wel periodes gehad waarin ik het gependel tussen Zwolle en Deventer zat was maar dat trekt meestal ook wel weer voorbij. Maar ik snap het wel. Hard werken en dan vervolgens nog zo'n wereldreis terug naar huis. Niet cool.
Dat zijn nauwelijks tijden mam, nog geen 30 minuten. Vijf keer per week een uur enkele reis heen en nog terug is andere koek. Wel overstaploos gelukkig. En vier keer per uur in de spits.
  maandag 9 december 2013 @ 08:45:23 #38
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134072577
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 22:25 schreef DJKoster het volgende:
Greavy, zag die foto van het incheckpaaltje in het vorige topic. Station Marienberg? Samen met een andere man en klein jochie met camera? :D
Dit was op Daarlerveen gemaakt. Ik reisde alleen.
pi_134072587
Conducteur doet controleronde met z'n Hi-Viz vest aan. Is dat de reactie van NS op het commentaar dat conducteurs zichtbaarder moeten zijn?
  maandag 9 december 2013 @ 08:47:06 #40
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134072591
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 22:25 schreef b2py het volgende:
Ik heb een auto, maar ik neem liever de trein. Heb de auto voornamelijk voor woon-werkverkeer. Mijn werk begint soms op de meest onmogelijke tijden en eindigt op de meest onmogelijke tijden ('s nachts enzo), maar om op het werk te komen moet ik ķf een stuk fietsen ķf halfuur lopen.
De bus daarentegen probeer ik weer te mijden. Bus komt ook niet bij het werk in de buurt.

Met de auto is huis-werk 25 minuten (ik reis nooit in de spits), met het OV van huis (een vage uitgestorven met beroerde Dienstregeling bus) naar station Gorinchem is het al een uur, en dan nog ongeveer een halfuur lopen

[ Bericht 12% gewijzigd door greavy op 09-12-2013 08:52:48 ]
pi_134072874
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 08:42 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat zijn nauwelijks tijden mam, nog geen 30 minuten. Vijf keer per week een uur enkele reis heen en nog terug is andere koek. Wel overstaploos gelukkig. En vier keer per uur in de spits.
Ja dat is alleen wat je in de trein zit eah. Het is veel langer dan dat. En als zoals nu mijn fiets in Deventer weer eens gejat is dan ben je enkele reis ruim een uur onderweg.
  maandag 9 december 2013 @ 09:30:51 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134073191
Ik kreeg ooit de vraag van onze planner of ik zin had "in een leuke klus voor een grote CRM-dienstverlener". Pas na enig navragen wilde de beste man me vertellen dat het ging om een klant in Deventer. Meer dan 2 uur voor een enkele reis (zowel auto als OV) en dan nog niet eens ter plaatse zijn? Nee dank je.

"En een hotel?"
Are you serious? :')
pi_134073618
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 09:30 schreef James1988 het volgende:
Ik kreeg ooit de vraag van onze planner of ik zin had "in een leuke klus voor een grote CRM-dienstverlener". Pas na enig navragen wilde de beste man me vertellen dat het ging om een klant in Deventer. Meer dan 2 uur voor een enkele reis (zowel auto als OV) en dan nog niet eens ter plaatse zijn? Nee dank je.

"En een hotel?"
Are you serious? :')
Mooi :D Ik heb regelmatig cursus in Amsterdam gehad van een week, in dat Aristo-gebouw naast Sloterdijk. Dat lijkt ook allemaal nog wel te doen met 'slechts' 1h38m treintijd maar voor je het weet ben je van deur tot deur twee uur onderweg. Dus inderdaad hotel of liever nog bij vrienden logeren omdat je dan ¤90,- onkostenvergoeding per dag in je zak kan steken.
  maandag 9 december 2013 @ 09:58:12 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134073685
Een hotel voor klussen binnen Nederland is iets waar ik principieel niet aan begin. Ik vind m'n werk leuk, maar er zitten grenzen aan hoe ver ik wil gaan. Voor een klus in het buitenland is het natuurlijk anders :)
pi_134073771
Dat vind ik een rare redenatie :P Als ik in Maastricht of Vlissingen moet zijn voor een meerdaagse klus dan pak ik wel een hotel, waarbij dat voor Osnabrück niet nodig is.
  maandag 9 december 2013 @ 10:09:10 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134073933
Wat ik bedoel te zeggen: het moet leuk blijven. Voor een klus in Antwerpen zou ik geen hotel nemen, dat is voor mij als Bredanaar goed te forensen. Klussen in Groningen weiger ik (zoek maar iemand die dichterbij woont).

Ik heb collega's die in China zijn geweest, dat is niet alleen een klus maar ook een ervaring.
pi_134074136
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 09:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Mooi :D Ik heb regelmatig cursus in Amsterdam gehad van een week, in dat Aristo-gebouw naast Sloterdijk. Dat lijkt ook allemaal nog wel te doen met 'slechts' 1h38m treintijd maar voor je het weet ben je van deur tot deur twee uur onderweg. Dus inderdaad hotel of liever nog bij vrienden logeren omdat je dan ¤90,- onkostenvergoeding per dag in je zak kan steken.
ja mooi. Blijf je bij mij slapen en betaal jij de Chinees. Iedere dag :D
pi_134074361
quote:
10s.gif Op maandag 9 december 2013 10:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja mooi. Blijf je bij mij slapen en betaal jij de Chinees. Iedere dag :D
:D
  maandag 9 december 2013 @ 10:50:40 #49
45532 ziggyziggyziggy
pi_134074917
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat vind ik een rare redenatie :P Als ik in Maastricht of Vlissingen moet zijn voor een meerdaagse klus dan pak ik wel een hotel, waarbij dat voor Osnabrück niet nodig is.
Voor mijn opleiding trdl zat ik ook in hotels. Ik ga echt niet elke dag Groningen - Utrecht pendelen.
pi_134079641
Ik zit tot mijn stomme verbazing in een dubbeldekker in de IC van Eupen richting Oostende. Er zitten naast de NMBS logo's ook 200-stickers dus ik veronderstel dat dit apparaat zometeen daadwerkelijk de HSL op gaat rijden.
pi_134079812
Klopt. Goed gezien.
pi_134080334
In Engeland kennen ze de vervoerder SouthEastern. Blijkbaar is die zo slecht dat er inmiddels een hashtag voor is om deze van de concessie af te krijgen. #nomoresoutheastern

Se_Raleway twitterde op maandag 09-12-2013 om 13:51:18 We're sick and tired of a rail service that's unable to cope with something as predictable as the weather #southeastern #nomoresoutheastern reageer retweet
sianrosanna twitterde op maandag 09-12-2013 om 09:50:25 I pay Ŗ1744 a year for a train that rarely arrives on time. @se_railway. #nomoresoutheastern reageer retweet
phillipav73 twitterde op maandag 09-12-2013 om 09:23:18 I wonder if it would be possible to sue southeastern if you were sacked for being late for work EVERY day? #NoMoreSoutheastern reageer retweet
Se_Raleway twitterde op maandag 09-12-2013 om 08:57:29 Just once it'd be nice to have no delays, cancellations, short-formed trains, missing staff or poor excuses. Just once.#NoMoreSoutheastern reageer retweet
pi_134081326
Dat is een fake account ;)
pi_134082139
Dat weet ik. Maar het sentiment is hetzelfde. Alles wat met die hashtag wordt getwitterd door hem is pure frustratie. Al het andere is voor de grap inderdaad.
pi_134082810
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 10:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Voor mijn opleiding trdl zat ik ook in hotels. Ik ga echt niet elke dag Groningen - Utrecht pendelen.
En dat kreeg je via de werkgever voorelkaar?! Of heb je het zelf bekostigd? Duur grapje dan ;)

Dat pendelen is wel ff slikken in t begin maar het went snel. Zeker als het niet al te lang duurt zoals in mijn geval ('slechts' anderhalf jaar school). Klasgenoot van mij komt uit het Drentse achterland, die is nog een uur langer onderweg dan ik, voor een enkele reis :')
pi_134085018
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 15:50 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

En dat kreeg je via de werkgever voorelkaar?! Of heb je het zelf bekostigd? Duur grapje dan ;)

Dat pendelen is wel ff slikken in t begin maar het went snel. Zeker als het niet al te lang duurt zoals in mijn geval ('slechts' anderhalf jaar school). Klasgenoot van mij komt uit het Drentse achterland, die is nog een uur langer onderweg dan ik, voor een enkele reis :')
Het is een staatsbedrijf, wat wil je :P
pi_134085583
Die M6'en op de HSL vind ik geen onverdeeld succes, het comfort is een stuk minder dan i11 en bovendien veranderde mijn wagon, eenmaal op de HSL, nogal in een schommelboot. Pluspunten zijn de aanzienlijk grotere capaciteit en dat je op de bovenverdieping over de geluidswallen heen kon kijken. Het ding deed me ook nogal denken aan de prio's, hij was behoorlijk smerig, stampvolle prullenbakken en veel stoelen waren kapot.
  maandag 9 december 2013 @ 17:14:50 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134085826
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 17:07 schreef J.B. het volgende:
Die M6'en op de HSL vind ik geen onverdeeld succes, het comfort is een stuk minder dan i11 en bovendien veranderde mijn wagon, eenmaal op de HSL, nogal in een schommelboot. Pluspunten zijn de aanzienlijk grotere capaciteit en dat je op de bovenverdieping over de geluidswallen heen kon kijken. Het ding deed me ook nogal denken aan de prio's, hij was behoorlijk smerig, stampvolle prullenbakken en veel stoelen waren kapot.
Maar je reed wel 200, zonder toeslag. :6
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 december 2013 @ 17:36:55 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134086558
quote:
is al oud, maar blijft mooi
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 december 2013 @ 17:38:23 #60
Maffe Fries
pi_134086607
oh ja, ik ben er op 18 januari bij :)
  maandag 9 december 2013 @ 17:47:01 #61
45532 ziggyziggyziggy
pi_134086879
quote:
14s.gif Op maandag 9 december 2013 17:38 schreef Peterselieman het volgende:
Tof.

En in de categorie "boem is ho":

pi_134087049
quote:
14s.gif Op maandag 9 december 2013 17:38 schreef Peterselieman het volgende:
Tentamenweek is voor mij een week later, tot wanneer zou die sparpreis ongeveer te koop zijn?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 december 2013 @ 17:53:59 #63
Maffe Fries
pi_134087085
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 17:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Tentamenweek is voor mij een week later, tot wanneer zou die sparpreis ongeveer te koop zijn?
kost nu 39 euro zag ik
  maandag 9 december 2013 @ 17:54:34 #64
45532 ziggyziggyziggy
pi_134087105
quote:

[..]

Ik moet steeds denken aan Rooie Rinus en Pé Daalemmer bij die Sparpreis. Pinda's van de Spar, jeweets.
pi_134089893
Leuke geste van de SNCF (...voor zover het waar is): Alle TGV tickets op 1 januari aan het "prem's tarief". :)
http://www.voyages-sncf.c(...)NVIER_V2_-2041258707
  maandag 9 december 2013 @ 19:45:36 #66
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_134091155
quote:

[..]

Hier spaarprijszoeker-> http://ps.bahn.de/preissuche/preissuche/psc_start.post?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 9 december 2013 @ 19:58:12 #67
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134091868
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 14:02 schreef J.B. het volgende:
Ik zit tot mijn stomme verbazing in een dubbeldekker in de IC van Eupen richting Oostende. Er zitten naast de NMBS logo's ook 200-stickers dus ik veronderstel dat dit apparaat zometeen daadwerkelijk de HSL op gaat rijden.
Klopt, rijden sinds afgelopen week rond. Één stam ter proef, en moeten er 2 of 3 worden. Voornamelijk de drukste treinen op deze IC-verbinding, want de punctualiteit van de IC Eupen-Oostende is dramatisch, en voornamelijk te wijten aan het trage in- en uitstappen (smalle deuren).
Mogen geen stuurstand-rijtuigen in, want die zijn te licht. Omdat één loc de trein niet in een reële tijd op 200km/h kan brengen, rijden altijd beide locs (voor+achter een HLE18) in dubbeltractie (trek/duw continu dus, ongeacht de richting).

Ik wilde gister met deze M6'n ff 200 scheuren, maar door een kapotte ICE tussen Luik en Leuven op de HSL gingen wij via lijn 36 sukkelen ... Terugreis werd mij te laat, dus binnenkort nieuwe poging.
  maandag 9 december 2013 @ 20:16:30 #68
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134092814
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:58 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik wilde gister met deze M6'n ff 200 scheuren, maar door een kapotte ICE tussen Luik en Leuven op de HSL gingen wij via lijn 36 sukkelen ...
Altijd weer die tubes tandpasta hč... oO<
  maandag 9 december 2013 @ 20:20:41 #69
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134093054
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 20:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

Altijd weer die tubes tandpasta hč... oO<
Jup. Thalys was achter de ICE gestrand, en is teruggereden en ook via lijn 36 gaan rijden. HSL heeft zo'n 3,5 uur gestremd geweest. Is met de 2 wegsleepdiesels uit Leuven naar Duitsland teruggesleept
  maandag 9 december 2013 @ 20:22:31 #70
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134093147
Gebeurt wel erg vaak dat ze stranden. Ook erg vaak stranden ze al in Aachen, omdat er weer eens een ICE gestuurd is die niet naar België mag. Gebeurt bijna dagelijks wel 1x of vaker. Soms gaat het goed, maar soms rijdt er ook een dag géén enkele ICE Aachen-Brussel vv
  maandag 9 december 2013 @ 20:30:08 #71
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134093544
Er zijn redelijk wat problemen met de ETCS-installatie van de BR 406. Machinisten moeten deze handmatig bedienen (tussen ETCS en TBL2) en dat gaat lang niet altijd goed. Er wordt wel aan gewerkt, maar zoals met alles rond het spoor geldt: expect delays. ;)
pi_134094816
Het is niet ongebruikelijk dat er één stel de hele dag de België-diensten doet en dat reizigers moeten overstappen in Düren (waarom juist daar is mij ook een raadsel, maar voilā)
  maandag 9 december 2013 @ 21:15:43 #73
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134095794
In Düren ja? Zullen ze wel doen voor de crossplatforme overstap? In Aken komt meestal de ICE die België niet in mag op spoor 6, maar de ICE's naar België moeten op spoor 9 (of is 8 ook mogelijk?) vertrekken. De Luik-boemel komt wel op 8.
  maandag 9 december 2013 @ 21:19:40 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134095990
Düren is inderdaad onlogisch, maar misschien komt dat beter uit met personeel of aansluitende treinen?

Op Somda citeerde gebruiker broek53 uit 'de Koppeling', het personeelsblad van NS:
quote:
Redactie Koppeling | 6 December 2013 |

NS tekent contract met Bombardier.
Voor het plan van NS en NMBS voor een optimale treinverbinding tussen Nederland en België zijn extra locomotieven en omgebouwde ICR-rijtuigen nodig. Omdat er naar verwachting de komende jaren bijna geen Traxx-locomotieven van het juiste type op de markt beschikbaar komen, heeft NS besloten 19 locs aan te schaffen bij Bombardier. Dit type is al toegelaten op het conventionele net en op de HLS-Zuid. Bombardier kan de locomotieven eind volgend jaar leveren.

Op dit moment is voorzien om deze locomotieven net als de geleasede Traxx-locomotieven bij NedTrain in de Watergraafsmeer te laten onderhouden. NedTrain is in gesprek met Bombardier Services om voor het onderhoud en herstel afspraken te maken. Inzet van de locomotieven is voorzien op de lijnen Amsterdam – Rotterdam (dienstregeling 2015) en Den Haag - Eindhoven (dienstregeling 2016).
Het is duidelijk dat de hosanna-wat-zijn-we-toch-goed-newspeak die NS hanteert in externe communicatie ook wordt gebruikt voor de interne communicatie. "Optimale treinverbinding tussen Nederland en België", serieus? :')

Ook wel grappig dat er verder nergens melding wordt gemaakt van België. Eindhoven mag dan wel in het zuiden liggen, de laatste keer dat ik op de kaart keek lag die stad toch echt nog in Nederland. _O-
pi_134096292
De treinen naar België blijven rijden met de locomotieven van de NMBS zoals het de afgelopen 25 jaar al ging.
  maandag 9 december 2013 @ 21:31:12 #76
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134096575
En dus niet via de HSL :D
Kan ik in Dordrecht blijven instappen :)
  maandag 9 december 2013 @ 21:33:02 #77
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134096687
quote:
10s.gif Op maandag 9 december 2013 21:31 schreef greavy het volgende:
Het is de bedoeling dat de Benelux dan via de HSL van Rotterdam naar Breda gaat dacht ik?
  Redactie Sport maandag 9 december 2013 @ 21:39:00 #78
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_134097011
quote:
10s.gif Op maandag 9 december 2013 21:31 schreef greavy het volgende:
waarom zou de reeks 28 niet toegelaten worden op de HSL?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 9 december 2013 @ 21:39:40 #79
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134097038
Het kán, maar ik blijf stiekum hopen dat ze via Dordrecht blijven gaan :D
  maandag 9 december 2013 @ 21:42:19 #80
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134097149
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 21:39 schreef greavy het volgende:
Het kán, maar ik blijf stiekum hopen dat ze via Dordrecht blijven gaan :D
Reken er niet op. De enige verbindingen die Dordrecht met het zuiden blijft houden zijn de IC naar Vlissingen en de sprinter naar Breda.
  maandag 9 december 2013 @ 21:42:59 #81
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134097176
Ik weet 't, helaas.
  maandag 9 december 2013 @ 21:49:27 #82
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134097535
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 21:42 schreef greavy het volgende:
Ik weet 't, helaas.
Mee eens. Het is volstrekt onnodig, maar ik vermoed dat NS wel moest om het argument 'integratie van de HSL in het HRN' nog een beetje geloofwaardig te laten zijn.
  maandag 9 december 2013 @ 21:55:35 #83
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_134097889
Met integratie heeft het in elk geval niet veel te maken.
  maandag 9 december 2013 @ 21:56:54 #84
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134097974
DRGL 2014 is al een stevige verslechtering voor mijn moeder.
Zij moet op zaterdag en zondag veelal naar Nijmegen. Via Utrecht of Breda maakt niks uit in reistijd (scheelt luttele minuten). Nu kan ze in Dordrecht overstappen op de IC Venlo, en in Breda of Tilburg een overstap naar Nijmegen.

Het nieuwe reisadvies voor haar wordt nu op zaterdag (zelfde aankomst Nijmegen):
7:04 Sprinter naar Roosendaal
11 minuten overstap
7:50 IC naar Nijmegen
Zelfde tijd in Nijmegen

Op Zondag:
7:34 Sprinter naar Breda
33 Minuten overstap (of je moet geluk hebben, en in 3 minuten van spoor 6 naar 3 komen, reisplanner geeft 'm niet aan).
8:40 IC naar Nijmegen
30 Minuten later als normaal (9:44 ipv 9:14) in Nijmegen

Via Rotterdam-Utrecht wordt je helemaal niet blij, want dat zijn er nu in beide richtingen 5 minuten, en worden er 20 minuten (omdat de sprinters in een ander pad gaan rijden). Dat kost straks bijna een halfuur tot een uur extra 8)7
Voorheen had ze via Breda de IC Venlo vaak vanaf Dordrecht, maar dat wordt (uit mijn hoofd) 25 minuten overstap in Dordrecht en 20 minuten in Breda.

En de reismogelijkheden worden hier straks inderdaad nog minder richting het Zuiden. Lekker 1x/uur met de Sprinter.
pi_134098109
Gelukje, per volgend jaar gaan de sprinters altijd en overal 2x/uur rijden ;)
  maandag 9 december 2013 @ 22:00:19 #86
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134098207
Je bedoelt DRGL 2015?
De Sprinter tussen Dordrecht en Breda en Dordrecht en Roosendaal blijven in het dal een uursdienst.
Den Haag - Dordrecht blijft wel een halfuursdienst.

Wordt een aparte constructie in het weekend met de serie 5100 Den Haag - Dordrecht - Roosendaal 1x/uur en de serie 15100 Den Haag - Dordrecht - Breda 1x/uur. T/m Lage Zwaluwe is een strakke halfuursdienst, maar tussen Lage Zwaluwe - Breda / Roosendaal een uursdienst.
pi_134098345
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:00 schreef greavy het volgende:
Je bedoelt DRGL 2015?
De Sprinter tussen Dordrecht en Breda en Dordrecht en Roosendaal blijven in het dal een uursdienst.
Den Haag - Dordrecht blijft wel een halfuursdienst.

Wordt een aparte constructie in het weekend met de serie 5100 Den Haag - Dordrecht - Roosendaal 1x/uur en de serie 15100 Den Haag - Dordrecht - Breda 1x/uur. T/m Lage Zwaluwe is een strakke halfuursdienst, maar tussen Lage Zwaluwe - Breda / Roosendaal een uursdienst.
Per drgl 2015, volgend jaar dus gaan alle sprinters de gehele dag, ook op zondag 2x/uur rijden. Ook Dordrecht - Breda/Roosendaal dus .
  maandag 9 december 2013 @ 22:03:10 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134098402
In de nieuwe HRN-concessie wordt de minimumfrequentie als het goed is een halfuursdienst.
  maandag 9 december 2013 @ 22:03:34 #89
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134098426
Ik ben benieuwd. Gaan ze dan wéér deze Sprinters hier in de daluren omgooien ...???
Of gaan ze dan een kwartiersdienst rijden. Of ook weer de vage pendels inzetten Dordrecht - Breda ofzo... Ben benieuwd.
pi_134098495
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:03 schreef greavy het volgende:
Ik ben benieuwd. Gaan ze dan wéér deze Sprinters hier in de daluren omgooien ...???
Of gaan ze dan een kwartiersdienst rijden. Of ook weer de vage pendels inzetten Dordrecht - Breda ofzo... Ben benieuwd.
In het weekend zal je die vage constructies nog wel houden denk ik, wel 15' dienst 24/7 Dordrecht - Vage Zwaluwe ;)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 december 2013 @ 22:04:57 #91
Maffe Fries
pi_134098506
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:03 schreef greavy het volgende:
in de daluren de sprinter Utrecht - Breda doortrekken naar Lage Zwaluwe zeker :')
  maandag 9 december 2013 @ 22:05:47 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134098565
quote:
14s.gif Op maandag 9 december 2013 22:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in de daluren de sprinter Utrecht - Breda doortrekken naar Lage Zwaluwe zeker :')
Trek 'm dan door naar Dordrecht. :')
pi_134098584
Gaat de IC van Amsterdam (?) naar Dordrecht niet doorrijden naar Breda?
pi_134098612
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Trek 'm dan door naar Dordrecht. :')
En door naar De Heek Reel, en naar Leiduh, en naar Schiphol, en naar Weesp, en naar Utrecht, en naar Houten, en naar Breda. Rondje :s)
pi_134098620
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:06 schreef J.B. het volgende:
Per wanneer?
  maandag 9 december 2013 @ 22:07:35 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134098675
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:06 schreef J.B. het volgende:
Nee.
pi_134098722
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 21:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mee eens. Het is volstrekt onnodig, maar ik vermoed dat NS wel moest om het argument 'integratie van de HSL in het HRN' nog een beetje geloofwaardig te laten zijn.
Als ze nog lang genoeg Mansveld hebben maakt dat niet uit, die doet niet aan geloofwaardigheid.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_134098788
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:07 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nee.
Zoals het er nu voorstaat inderdaad nee inderdaad, maar het laatste woord is er nog niet over gesproken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_134098876
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Per wanneer?
Per dienstregeling waarbij de IC Den Haag - Eindhoven via de HSL gaat rijden. Zou mij logisch lijken die IC door te laten rijden zodat Dordrecht ook een IC naar het zuiden heeft (zij het met overstap).

quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:07 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nee.
Belachelijk.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2013 22:12:35 ]
pi_134098948
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:11 schreef J.B. het volgende:

[..]

Per dienstregeling waarbij de IC Den Haag - Eindhoven via de HSL gaat rijden. Zou mij logisch lijken die IC door te laten rijden zodat Dordrecht ook een IC naar het zuiden heeft (zij het met overstap).

Dat wordt vrijwel zeker (>80%) doorgevoerd.
pi_134099082
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:06 schreef b2py het volgende:

[..]

En door naar De Heek Reel, en naar Leiduh, en naar Schiphol, en naar Weesp, en naar Utrecht, en naar Houten, en naar Breda. Rondje :s)
Net als de ICE München Hbf - Nürnberg Hbf - Würzburg Hbf - Fulda - Kassel Wilhelmshöhe - Paderborn Hbf - Soest - Hamm (Westf) - Dortmund Hbf - Essen Hbf - Düsseldorf Hbf - Köln Hbf - Frankfurt Flughafen - Frankfurt (Main) Hbf - Mannheim Hbf - Stuttgart Hbf - Ulm Hbf - Augsburg Hbf - München Hbf.
  maandag 9 december 2013 @ 22:16:20 #102
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134099129
Wel een leuke route voor een ICE :D
pi_134099151
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:15 schreef Socios het volgende:

[..]

Net als de ICE München Hbf - Nürnberg Hbf - Würzburg Hbf - Fulda - Kassel Wilhelmshöhe - Paderborn Hbf - Soest - Hamm (Westf) - Dortmund Hbf - Essen Hbf - Düsseldorf Hbf - Köln Hbf - Frankfurt Flughafen - Frankfurt (Main) Hbf - Mannheim Hbf - Stuttgart Hbf - Ulm Hbf - Augsburg Hbf - München Hbf.
Ik heb vanavond Augsburg - München in 18 minuten gedaan met een ICE-3M.
pi_134099272
quote:
10s.gif Op maandag 9 december 2013 22:16 schreef greavy het volgende:
Wel een leuke route voor een ICE :D
Ja :D :D

Gereden met ICE-3 ook nog :D :D
pi_134099321

Met de Dom van Keulen achter de beroemde brug arriveert hier BR143 stipt op tijd te Cologne Hbf met een S-Bahn rit uit Düsseldorf Hbf.
pi_134099346
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:16 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik heb vanavond Augsburg - München in 18 minuten gedaan met een ICE-3M.
Je bent momenteel aan het toeren door Duitsland, ja?
  maandag 9 december 2013 @ 22:20:39 #107
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134099369
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:13 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat wordt vrijwel zeker (>80%) doorgevoerd.
Bedoel je met 'dat' het laten doorrijden van de IC Amsterdam - Dordrecht naar Breda? Reken er maar niet op, dat betekent namelijk nog een kerende treinserie in Breda (naast de Fyra, sprinter Breda - Utrecht, de sprinter Breda - Dordrecht - Den Haag en de Beneluxmin), voor zover ik weet is daar geen plek voor. In de plannen voor de verbouwing en Via Breda wordt er ook geen rekening gehouden met extra perrons of meer keervoozieningen, voorlopig zit je dus wel vast aan de beschikbare infra.

Als er stuurstandrijtuigen komen voor de Fyra zal dat enigszins schelen in de hoeveelheid rangeerbewegingen, maar de perronbezetting zal er niet veel minder om worden.
pi_134099562
Kortom Dordrecht wordt zwaar de dupe.
pi_134099579
Komen er op termijn nou ook extra rijtuigen voor IC+ en BeNe of gaat het allemaal ten koste van ICRm in de 3600? =(
pi_134099657
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:24 schreef _serial_ het volgende:
Kortom Dordrecht wordt zwaar de dupe.
Volkomen terecht. Ieder station dat overgeslagen kan worden d.m.v. aanleg NeuBauStrecke is meegenomen.
  maandag 9 december 2013 @ 22:26:15 #111
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134099675
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:24 schreef Socios het volgende:
Komen er op termijn nou ook extra rijtuigen voor IC+ en BeNe of gaat het allemaal ten koste van ICRm in de 3600? =(
ICRm gaat helemaal naar de tering gereden worden op de HSL en wordt daarna afgevoerd. In de 3600 (Zwolle - Roosendaal) komt VIRM en ICM. Voor de binnenlandse dienst zal vanaf 2021 nieuw intercitymaterieel instromen, de Beneluxmin blijft zo lang als het kan met ICRm.
  maandag 9 december 2013 @ 22:26:29 #112
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134099690
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:25 schreef Socios het volgende:

[..]

Volkomen terecht. Ieder station dat overgeslagen kan worden d.m.v. aanleg NeuBauStrecke is meegenomen.
:r :r :r
In welke wereld leef jij eigenlijk?
pi_134099758
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:26 schreef greavy het volgende:

[..]

In welke wereld leef jij eigenlijk?
Bonn Hbf heeft ook lang gezeurd maar houdt nu ook haar bek.
  maandag 9 december 2013 @ 22:29:29 #114
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134099848
Oh, zondagavond hebben er 2 Benelux'en een toeristische route gevolgd om op hun bestemming te komen.
In de buurt van wijkbundel Luchtbal/station Ekeren was een persoonsaanrijding, dus het treinverkeer was gestremd. Om de mensen toch op hun bestemming te krijgen, zijn er 2 Beneluxen richting Antwerpen via de havens gereden. Dus voor station Ekeren rechtsaf, richting Antwerpen-Noord en zo een compleet rondje door de havens om het lokomlopen te vermijden. Vervolgens via de "Bocht van Ekeren" terug richting Antwerpen Berchem via het Ringspoor (via gesloten stations Oost en Dam, Je kan vanaf de haven niet naar Centraal), alwaar mensen konden overstappen. De laatste Benelux is zelfs nog naar Brussel gereden door vertraging. Hierdoor konden nog meer mensen op hun bestemming komen.
pi_134099947
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:26 schreef James1988 het volgende:

[..]

Voor de binnenlandse dienst zal vanaf 2021 nieuw intercitymaterieel instromen
Wat voor materieel kunnen we daar voor verwachten?
  maandag 9 december 2013 @ 22:32:04 #116
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134100011
Vandaag is het trouwens precies een jaar geleden sinds Fyra V250 naar Brussel ging rijden. Die eerste dag ging toen zelfs nog best aardig, alleen de laatste treinen kregen toen vertraging.
  maandag 9 december 2013 @ 22:32:35 #117
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134100042
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:30 schreef Socios het volgende:

[..]

Wat voor materieel kunnen we daar voor verwachten?
Sowieso dubbeldekkers en 200 km/u, verder is er nog niks bekend.
pi_134100273
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:20 schreef Socios het volgende:

[..]

Je bent momenteel aan het toeren door Duitsland, ja?
Nah, met TS2014 :P
pi_134100300
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bedoel je met 'dat' het laten doorrijden van de IC Amsterdam - Dordrecht naar Breda? Reken er maar niet op, dat betekent namelijk nog een kerende treinserie in Breda (naast de Fyra, sprinter Breda - Utrecht, de sprinter Breda - Dordrecht - Den Haag en de Beneluxmin), voor zover ik weet is daar geen plek voor. In de plannen voor de verbouwing en Via Breda wordt er ook geen rekening gehouden met extra perrons of meer keervoozieningen, voorlopig zit je dus wel vast aan de beschikbare infra.

Als er stuurstandrijtuigen komen voor de Fyra zal dat enigszins schelen in de hoeveelheid rangeerbewegingen, maar de perronbezetting zal er niet veel minder om worden.
Denk groter, creatiever ;).
Daar zal je het voorlopig mee moeten doen.
pi_134100353
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:32 schreef James1988 het volgende:
Vandaag is het trouwens precies een jaar geleden sinds Fyra V250 naar Brussel ging rijden. Die eerste dag ging toen zelfs nog best aardig, alleen de laatste treinen kregen toen vertraging.
Echt hč. Nog een leuk rondje gemaakt die dag:

Osnabrück Hbf - Amsterdam Centraal ("IC Berlin") - Bruxelles Midi (V250) - Köln Hbf (ICE-3) - Hannover Hbf (ICE-2) - Osnabrück Hbf
pi_134100473
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Sowieso dubbeldekkers en 200 km/u, verder is er nog niks bekend.
Hoogstwaarschijnlijk iets van de plank met een kleine aanpassingen ;). Dan blijven er een paar fabrikanten vrees ik over.
  maandag 9 december 2013 @ 22:45:31 #122
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134100697
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Denk groter, creatiever ;).
Daar zal je het voorlopig mee moeten doen.
Ja, je kunt treinseries doorkoppelen, splitsen of anders indelen, maar ik betwijfel of het daarmee beter wordt. Al zou hef me niet verbazen als er een stoptrein Dordrecht - Eindhoven komt, een stoptrein Nijmegen - Tilburg Universiteit en een stoptrein Utrecht - Deurne. Je speelt er wel wat perroncapaciteit mee vrij in Breda.
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:41 schreef Brembo het volgende:

[..]

Hoogstwaarschijnlijk iets van de plank met een kleine aanpassingen ;). Dan blijven er een paar fabrikanten vrees ik over.
NS, iets van de plank met kleine aanpassingen? Hihi, jij bent grappig. :D
pi_134100754
Werkspoor komt terug om degelijke treinen te bouwen.
  maandag 9 december 2013 @ 22:53:19 #124
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134101060
Naar het schijnt heeft Roosendaal er een bordje bij in de trant van "reist u hier verder met Arriva? Check dan uit bij NS en in bij Arriva", maar dan met uitleg over hoe je overstapt van NS op NMBS (check uit bij NS, reis naar België) en vice versa. Want als je te dom bent om te poepen is het maar goed dat er een bordje hangt. :D
pi_134101104
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:26 schreef James1988 het volgende:

[..]

ICRm gaat helemaal naar de tering gereden worden op de HSL en wordt daarna afgevoerd. In de 3600 (Zwolle - Roosendaal) komt VIRM en ICM. Voor de binnenlandse dienst zal vanaf 2021 nieuw intercitymaterieel instromen, de Beneluxmin blijft zo lang als het kan met ICRm.
Bijna goed! ICR zal naar de tering gereden worden op de HSL en vervolgens zijn laatste dagen slijten in de 3600.
  maandag 9 december 2013 @ 22:56:48 #126
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134101234
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Bijna goed! ICR zal naar de tering gereden worden op de HSL en vervolgens zijn laatste dagen slijten in de 3600.
Haha, komt de bijnaam 'schrootlijn' weer goed van pas. :P
pi_134101636
Dat dacht ik!
pi_134101653
De eerste drie jaar dat ik naar Deventer pendelde heb ik denk ik 95% van de tijd in Plan V/T gezeten :D
pi_134102355
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 23:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De eerste drie jaar dat ik naar Deventer pendelde heb ik denk ik 95% van de tijd in Plan V/T gezeten :D
Ik pendel al vier en een half jaar VIRM :')
En tot 2022 geen uitzicht op veranderingen..
pi_134102770
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 23:21 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik pendel al vier en een half jaar VIRM :')
En tot 2022 geen uitzicht op veranderingen..
Jongeman, in een Plan V is het binnen 1348 graden celsius in de zomer als het buiten 18 graden is en in de winter benadert het het absolute nulpunt bijzonder dicht. Het is een grote versterker van geluid zodat wij ouderen allemaal gehoorschade aan die dingen hebben opgelopen. Remmende Plan-T's zijn het geheime wapen waarmee de Duitsers eigenlijk zijn verslagen in WO2 en in de gangpaden staan als je door de wisselstraat aan de westzijde van Amersfoort rijdt staan is ongeveer hetzelfde als een spast die een dienblad moet balanceren waarop 20 champagneglazen staan.
pi_134103209
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 23:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Jongeman, in een Plan V is het binnen 1348 graden celsius in de zomer als het buiten 18 graden is en in de winter benadert het het absolute nulpunt bijzonder dicht. Het is een grote versterker van geluid zodat wij ouderen allemaal gehoorschade aan die dingen hebben opgelopen. Remmende Plan-T's zijn het geheime wapen waarmee de Duitsers eigenlijk zijn verslagen in WO2 en in de gangpaden staan als je door de wisselstraat aan de westzijde van Amersfoort rijdt staan is ongeveer hetzelfde als een spast die een dienblad moet balanceren waarop 20 champagneglazen staan.
Cabineverwarming doet het anders prima ;)
  dinsdag 10 december 2013 @ 00:02:42 #132
146033 ReisT
pi_134104120
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:27 schreef Socios het volgende:

[..]

Bonn Hbf heeft ook lang gezeurd maar houdt nu ook haar bek.
Een station waar nog altijd doorgaande (internationale) IC's stoppen. Niet echt een vergelijkbaar geval.
  dinsdag 10 december 2013 @ 00:13:32 #133
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_134104484
wat dat betreft ben ik blij al jaren niet meer te wonen in Dordrecht en afhankelijk te zijn van te trein aldaar. Treinbediening was destijds (jaren 70/80/90) prima, maar gaat dus een karikatuur worden.
Same shit, different day
SC hopper present
  dinsdag 10 december 2013 @ 00:21:18 #134
45532 ziggyziggyziggy
pi_134104726
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Nah, met TS2014 :P
Speaking of which: wat ligt er eigenlijk veel spoor in Onnen om na te bouwen. -O-
pi_134104870
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:53 schreef James1988 het volgende:
Naar het schijnt heeft Roosendaal er een bordje bij in de trant van "reist u hier verder met Arriva? Check dan uit bij NS en in bij Arriva", maar dan met uitleg over hoe je overstapt van NS op NMBS (check uit bij NS, reis naar België) en vice versa. Want als je te dom bent om te poepen is het maar goed dat er een bordje hangt. :D
Beaam ik, en eigenlijk wel handig op zich.
  dinsdag 10 december 2013 @ 00:30:09 #136
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_134105008
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:53 schreef James1988 het volgende:
vroeger kon je bejaarden en kinderen nog wel op de trein zetten en aan de andere kant van het land laten uitstappen, als het papieren kaartje straks verdwijnt en je zou ze moeten laten uit en inchecken naar andere vervoerders vrees ik met grote vrezen :P
Same shit, different day
SC hopper present
pi_134105623
Ticket naar Kopenhagen is geboekt, helaas niet met de CNL :( Vliegticket vanuit Düsseldorf was 0 euro met Air Berlin, ik moest alleen wat belastingen + brandstoftoeslag betalen.... dan is de keuze toch snel gemaakt.
pi_134106523
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 00:30 schreef Koen66 het volgende:

[..]

vroeger kon je bejaarden en kinderen nog wel op de trein zetten en aan de andere kant van het land laten uitstappen, als het papieren kaartje straks verdwijnt en je zou ze moeten laten uit en inchecken naar andere vervoerders vrees ik met grote vrezen :P
Welnee daar maak je de kinderen met eoa goedkoop spelletje mee vertrouwd. Bejaardes gaan vanzelf dood. Klaar *O*
pi_134107326
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 00:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Speaking of which: wat ligt er eigenlijk veel spoor in Onnen om na te bouwen. -O-
Mooi zuur is dat..
pi_134107573
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 00:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Gebruik je connecties om het weg te laten saneren :P.
pi_134107583
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 00:26 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Beaam ik, en eigenlijk wel handig op zich.
Mwah, eigenlijk hoef je niet eens in te checken voor reizen over de grens. Met die overstapzuil hebben conducteurs er weer een argument om onwetende reizigers onterecht op de bon te slingeren.
  dinsdag 10 december 2013 @ 07:53:25 #142
45532 ziggyziggyziggy
pi_134107640
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 06:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Mooi zuur is dat..
Nee hoor. Wel een heel werk.

quote:
12s.gif Op dinsdag 10 december 2013 07:45 schreef Litpho het volgende:

[..]

Gebruik je connecties om het weg te laten saneren :P.
Nah. We kunnen het af en toe nog wel gebruiken. Al is de rangeerheuvel wel wat overbodig geworden... Maar goed, misschien dat we in TS nog kunnen heuvelen.
  dinsdag 10 december 2013 @ 08:16:39 #143
200192 Darkwing_Duck
pi_134107819
Wie komt er vandaag in Roosendaal voor een foto van dat bordje? :P
  dinsdag 10 december 2013 @ 09:50:22 #144
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134108853
Creatieve treindienstleider voor de regio Den Haag: een vertraagde IC naar Den Haag Centraal wordt op Den Haag HS binnengenomen op spoor 1 om vervolgens linkerspoor richting Den Haag Centraal te worden gestuurd terwijl de sprinter in dezelfde richting 'm rechterspoor inhaalt.

Ik ga mijn aansluitende bus missen, maar het was wel tof om te zien :s)
pi_134108854
"Het bordje?" :? Als je ook nog even aangeeft waar het ongeveer staat, wie weet.
pi_134110134
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 23:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het is dat de Duitsers toen nog geen ICE3 hadden, want het remgeluid daarvan... :X

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 07:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nee hoor. Wel een heel werk.

[..]

Nah. We kunnen het af en toe nog wel gebruiken. Al is de rangeerheuvel wel wat overbodig geworden... Maar goed, misschien dat we in TS nog kunnen heuvelen.
Wees blij dat je niet het emplacement van Maschen (http://goo.gl/maps/wtXiu) hoeft na te bouwen. :P
pi_134112859
Die hebben de makers zelf al nagebouwd :P
  dinsdag 10 december 2013 @ 12:50:48 #148
45532 ziggyziggyziggy
pi_134113050
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2013 10:55 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Het is dat de Duitsers toen nog geen ICE3 hadden, want het remgeluid daarvan... :X

[..]

Wees blij dat je niet het emplacement van Maschen (http://goo.gl/maps/wtXiu) hoeft na te bouwen. :P
Ach, dat zijn allemaal parallelle sporen, dat is niet heel moeilijk. Net als Kijfhoek, daar kan ik me ook wel eens aan wagen.
  dinsdag 10 december 2013 @ 12:55:22 #149
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_134113205
Dit ziet er wel uit als een aardige uitdaging :) weinig parallel aan :o

quote:
The gigantic Bailey Yard is midway between Chicago and Salt Lake City and halfway between Denver and Omaha. It covers a total expanse of 2,850 acres (11.53 km2) and is over 8 miles (13 km) in length and 2 miles (3.2 km) wide. The yard has 200 separate tracks totaling 315 miles (507 km) of track, 985 switches, 766 turnouts, and 17 receiving and 16 departure tracks. Union Pacific employs more than 2,600 people in North Platte, most of whom are responsible for the day-to-day operations of Bailey Yard.
Bron: wikipedia
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_134114180
Antwerpen Haven is ook behoorlijk omvangrijk trouwens :)
pi_134114456
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 13:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Antwerpen Haven is ook behoorlijk omvangrijk trouwens :)
Ik had een keer de kans om een klusje te doen daar met een RRF machinist. Is helaas toen niet door gegaan omdat ze mij en mentor machinist een speno trein lieten overbrengen.
Erg jammer, was mooi weer die dag en leek me wel tof om daar in de haven te klooien.
pi_134114475
Vandaag gaan we poging 2 wagen voor een rangeerdienst in Winschoten. Geen extreme weersomstandigheden vandaag.
  dinsdag 10 december 2013 @ 14:32:41 #153
146033 ReisT
pi_134116061
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 00:30 schreef Koen66 het volgende:

[..]

Het kan straks nog steeds maar het wordt wel een duur grapje. Papieren kaartjes verdwijnen niet helemaal maar je betaalt er straks wel de hoofdprijs voor.
  dinsdag 10 december 2013 @ 15:00:48 #154
45532 ziggyziggyziggy
pi_134116816
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 december 2013 13:38 schreef Monopoly het volgende:
Vandaag gaan we poging 2 wagen voor een rangeerdienst in Winschoten. Geen extreme weersomstandigheden vandaag.
Drie keer een treintje honderd meter verplaatsen dus. ;)
pi_134117858
Oh dat heb ik ook weleens gedaan :D Nou ja, niet drie keer dan :P
pi_134117933
dat lijkt mij heerlijk. een dag treinen verplaatsen.
tenminste, als je bevoegd bent en er opdracht voor gekregen hebt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_134119466
http://www.lamiareport.gr(...)2-20-27-04&Itemid=68
Een InterCity in Griekenland is vanmiddag ingereden op een kudde koeien. :o
  dinsdag 10 december 2013 @ 16:34:42 #158
45532 ziggyziggyziggy
pi_134119968
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 16:21 schreef Sandrvich het volgende:
Boe-m.
pi_134120029
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 16:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Boe-m.
:')
pi_134121093
Geniaal!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 december 2013 @ 17:27:04 #161
Maffe Fries
pi_134121651
:{w

Dat konden ze bij Hurdegaryp beter
pi_134122041
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 16:21 schreef Sandrvich het volgende:
Mooie brug!
pi_134133226
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Drie keer een treintje honderd meter verplaatsen dus. ;)
Jep, en leeg mat terug.
Kon gelukkig voor de Duitser uit omdat die vertraagd was. Collega van je had me daarom dus uit ARI gehaald, en bij waterhuis aansluiting liep ik voor de rode :P
Daarna op Groningen Europapark nog een keer omdat een collega iets te laat bij zijn trein was voor een rangeerbeweging (kon hij niets aan doen).
Daarna voor de verandering iets van spoor 27 via 37 naar de tankplaat gebracht.
Kom nooit door seintje 144, dus was wel geinig om mee te maken :)
  dinsdag 10 december 2013 @ 22:18:30 #164
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134133387

NMBS 2005 + EuroCity
Op deze zondag 8 december zaten wij op spoor 10 een broodje naar binnen te werken, toen er luid gebrul kwam aanrijden. Dat moest bijna wel een HLE20 zijn, en jawel, de 2005 mocht een defecte HLE13 weer vervangen.
Hier staat de 2005 te wachten op vertrektijd met een sleepje rijtuigen als EuroCity richting Basel SBB.
pi_134133449
Ernstig bewerkt of niet?
Blijft een toffe foto!
  dinsdag 10 december 2013 @ 22:22:26 #166
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134133591
Niet erg veel bewerkt. Had hier gruwelijk veel tegenlicht, dus heb 5 foto's gemaakt.
Één foto op de "normale" stand, één foto op 1 stop onderbelichting, één foto op 2 stops onderbelichting, één foto op 1 stop overbelichting en één foto op 2 stops overbelichting.
Die 5 foto's heb ik samengevoegd via een programma, en zonder verdere bewerkingen(alleen recht gezet) heb ik hem het internet opgegooid.

Kortweg: Dit heet ook wel HDR'en. De meeste mensen doen dan nog wat extra bewerkingen, maar die heb ik niet gedaan.
  dinsdag 10 december 2013 @ 22:24:27 #167
45532 ziggyziggyziggy
pi_134133686
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:15 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Jep, en leeg mat terug.
Kon gelukkig voor de Duitser uit omdat die vertraagd was. Collega van je had me daarom dus uit ARI gehaald, en bij waterhuis aansluiting liep ik voor de rode :P
Daarna op Groningen Europapark nog een keer omdat een collega iets te laat bij zijn trein was voor een rangeerbeweging (kon hij niets aan doen).
Daarna voor de verandering iets van spoor 27 via 37 naar de tankplaat gebracht.
Kom nooit door seintje 144, dus was wel geinig om mee te maken :)
Met dat leeg mat uit Winschoten kom je bijna altijd voor de paal te staan. Tussen zeven en acht zit het plan ramvol met rangeerderij, dus veel speling hebben we dan niet. Als je met dat treintje bij Waterhuizen al door wordt gewisseld naar het linkerspoor, weet je dat ik achter de knoppen zit. ;)
pi_134133734
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Met dat leeg mat uit Winschoten kom je bijna altijd voor de paal te staan. Tussen zeven en acht zit het plan ramvol met rangeerderij, dus veel speling hebben we dan niet.
Opheffen, mag niet .
  dinsdag 10 december 2013 @ 22:27:06 #169
45532 ziggyziggyziggy
pi_134133819
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Opheffen, mag niet .
Hee, een kloon van Socios!
pi_134133843
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Met dat leeg mat uit Winschoten kom je bijna altijd voor de paal te staan. Tussen zeven en acht zit het plan ramvol met rangeerderij, dus veel speling hebben we dan niet. Als je met dat treintje bij Waterhuizen al door wordt gewisseld naar het linkerspoor, weet je dat ik achter de knoppen zit. ;)
Die onthoud ik :P Ja 't is altijd wel druk merk ik. Ben blij dat het allemaal in goede banen verloopt. Goede zaak van jullie :)
  dinsdag 10 december 2013 @ 22:33:24 #171
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_134134078
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:19 schreef b2py het volgende:
Ernstig bewerkt of niet?
Blijft een toffe foto!
Inderdaad, mooie plaat!
Ik moet er niet aan denken al die bewerkingen maar het ziet er wel goed uit!
Je kan wel zien dat er iets mee gebeurd is, gewoon te strak.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_134134498
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:18 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
NMBS 2005 + EuroCity
Op deze zondag 8 december zaten wij op spoor 10 een broodje naar binnen te werken, toen er luid gebrul kwam aanrijden. Dat moest bijna wel een HLE20 zijn, en jawel, de 2005 mocht een defecte HLE13 weer vervangen.
Hier staat de 2005 te wachten op vertrektijd met een sleepje rijtuigen als EuroCity richting Basel SBB.
Schittere
quote:
[ link | afbeelding ]
NMBS 2005 + EuroCity
Schitterend! Ik vind het zķ jammer dat ze eruit gaan, evenals die SBB'ers in België. :(
pi_134134841
quote:
[ link | afbeelding ]
NMBS 2005 + EuroCity
Dit is een van de mooiste treinenfoto's die ik ooit heb gezien :|
pi_134135080
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:22 schreef greavy het volgende:
Niet erg veel bewerkt. Had hier gruwelijk veel tegenlicht, dus heb 5 foto's gemaakt.
Één foto op de "normale" stand, één foto op 1 stop onderbelichting, één foto op 2 stops onderbelichting, één foto op 1 stop overbelichting en één foto op 2 stops overbelichting.
Die 5 foto's heb ik samengevoegd via een programma, en zonder verdere bewerkingen(alleen recht gezet) heb ik hem het internet opgegooid.

Kortweg: Dit heet ook wel HDR'en. De meeste mensen doen dan nog wat extra bewerkingen, maar die heb ik niet gedaan.
Heb je hem ook in formaat XXL?
pi_134139210
HDR is best een interessante tak van sport. Duurdere camera's hebben een dergelijke mogelijkheid ingebouwd zitten, maar handmatig kan het ook natuurlijk, al is 5 foto's wel wat veel. 3 is ook genoeg, bereik je hetzelfde effect mee.

Ik heb ooit eens een rarretje gevonden met HDR-foto's van oude Amerikaanse treinen, dat is ook wel vet om eens te zien :)

Het hele rarretje heb ik even hier gemirrord voor belangstellenden. Geen idee van wie het origineel is.
  woensdag 11 december 2013 @ 08:21:29 #176
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_134140539
Gaat lekker rondom Amersfoort, veel vertraging. Bij Lunteren staat een Protos die geen kant meer op wil. Alleen treinverkeer tussen Amersfoort en Barneveld Centrum aldaar, de rest is bussen.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 11 december 2013 @ 09:04:41 #177
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134140954
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Heb je hem ook in formaat XXL?
Ik heb 'm ook in origineel formaat, ja. 3890x2591 is het origineel.
  woensdag 11 december 2013 @ 09:06:39 #178
200192 Darkwing_Duck
pi_134140973
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 09:04 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik heb 'm ook in origineel formaat, ja. 3890x2591 is het origineel.
de kleinste maat is al te groot voor mijn Blackberry :')
  woensdag 11 december 2013 @ 09:09:11 #179
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134141136
http://www.refdag.nl/nieu(...)ger_gemaakt_1_790707

Taskforce, werkgroep ..... roept iemand hier bullshit-bingo? :P
  woensdag 11 december 2013 @ 09:43:20 #181
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_134141684
quote:
[ link | afbeelding ]
NMBS 2005 + EuroCity
Erg mooi beeld Greavy. Het licht groezelige karakter van de loc en het station wordt mooi benadrukt door de tonemapping. Welke software heb je hiervoor gebruikt? Iets bijzonders, of "gewoon" PS?
pi_134141909
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Hee, een kloon van Socios!
Nonsens. Het is algemeen bekend dat Socios geen kloons heeft. Sowieso zou klonen verboden moeten worden.
  woensdag 11 december 2013 @ 10:02:19 #183
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_134142078

Geen idee wat de bron is, kwam hem tegen op Twitter
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_134142114
Die pimpel is natuurlijk flauw.
pi_134142172
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2013 01:01 schreef Dr_Flash het volgende:
HDR is best een interessante tak van sport. Duurdere camera's hebben een dergelijke mogelijkheid ingebouwd zitten, maar handmatig kan het ook natuurlijk, al is 5 foto's wel wat veel. 3 is ook genoeg, bereik je hetzelfde effect mee.

Ik heb ooit eens een rarretje gevonden met HDR-foto's van oude Amerikaanse treinen, dat is ook wel vet om eens te zien :)

Fantastische foto's! Geven de onderwerpen net dat meer allure zodat het allemaal wat grootser en imposanter lijkt. Mooi hoor.
  woensdag 11 december 2013 @ 10:11:09 #186
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_134142229
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:04 schreef b2py het volgende:
Die pimpel is natuurlijk flauw.
Waarom? Omdat ie uit Duitsland komt?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 11 december 2013 @ 10:24:59 #187
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_134142553
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:02 schreef Fiorano het volgende:
[ afbeelding ]

Spoormonitor en dan even naar beneden scrollen. :)
pi_134142606
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:11 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waarom? Omdat ie uit Duitsland komt?
Vrijwel alle gevallen niet de schuld van het Nederlandse spoorwegnet maar van de Duitse. Niet eerlijke vergelijking. (Vanuit Duitsland althans)
  woensdag 11 december 2013 @ 10:29:58 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_134142650
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:27 schreef b2py het volgende:

[..]

Vrijwel alle gevallen niet de schuld van het Nederlandse spoorwegnet maar van de Duitse. Niet eerlijke vergelijking. (Vanuit Duitsland althans)
Dat interesseert de binnenlandse reiziger toch niet? Hij draait toch mee in het normale ic-schema, of was dat vorig jaar?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 11 december 2013 @ 10:33:20 #190
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_134142726
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat interesseert de binnenlandse reiziger toch niet? Hij draait toch mee in het normale ic-schema, of was dat vorig jaar?
Nee draait inderdaad gewoon mee, als vervanger voor de IC (Enkhuizen -) Amsterdam CS - Amersfoort
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 december 2013 @ 10:35:10 #191
Maffe Fries
pi_134142768
NS maakt spitstreinen langer

Het zal mij benieuwen waar ze het materieel voor het langer maken van de treinen vandaan toveren
pi_134143067
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

De reiziger niet maar wel de mensen die er verantwoordelijk voor zijn. En die verantwoording komt weer bij I&M.
pi_134143083
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:35 schreef Peterselieman het volgende:
NS maakt spitstreinen langer

Het zal mij benieuwen waar ze het materieel voor het langer maken van de treinen vandaan toveren
De diverse opstelterreinen waar materieel nu nog staat te slapen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 december 2013 @ 10:47:59 #194
Maffe Fries
pi_134143107
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:47 schreef Socios het volgende:

[..]

De diverse opstelterreinen waar materieel nu nog staat te slapen.
zoveel staat daar in de spitsen al niet meer hoor.
  woensdag 11 december 2013 @ 10:51:21 #195
146033 ReisT
pi_134143180
Binnenkort krijgen we toch ook DDZesjes?
  woensdag 11 december 2013 @ 10:59:32 #196
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_134143393
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_134143399
En de DDAR komt weer de baan op per april!
pi_134143419
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:59 schreef b2py het volgende:
En de DDAR komt weer de baan op per april!
Is er tegen die tijd nog DD-AR over dan? Dacht dat dat allemaal in de rij stond om omgekat te worden naar DDZ6 ;)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 december 2013 @ 11:00:56 #199
Maffe Fries
pi_134143422
quote:
_O-
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 december 2013 @ 11:01:25 #200
Maffe Fries
pi_134143433
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:00 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Is er tegen die tijd nog DD-AR over dan? Dacht dat dat allemaal in de rij stond om omgekat te worden naar DDZ6 ;)
er staat nog genoeg in de Amsterdamse havens. Kunnen stammetjes van 3 bakken mee gevormd worden.
pi_134143492
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

er staat nog genoeg in de Amsterdamse havens. Kunnen stammetjes van 3 bakken mee gevormd worden.
Tof. En dat gaat weer getrokken worden met 1700? Enig idee op welke trajecten dit terecht gaat komen?
pi_134143525
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:00 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

17 stammen 1700 met 3 rijtuigen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 december 2013 @ 11:05:12 #203
Maffe Fries
pi_134143549
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:03 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Tof. En dat gaat weer getrokken worden met 1700? Enig idee op welke trajecten dit terecht gaat komen?
ja, er komen weer 1700's voor. Ik denk dat die treinen in eerste instantie het DDZ uit de stoptreindiensten zullen gaan verdringen.
pi_134144133
quote:
Mooi _O-
  woensdag 11 december 2013 @ 11:30:16 #205
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_134144198
quote:
_O-
  woensdag 11 december 2013 @ 11:37:05 #206
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_134144368
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja, er komen weer 1700's voor. Ik denk dat die treinen in eerste instantie het DDZ uit de stoptreindiensten zullen gaan verdringen.
Dat wordt racen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 11 december 2013 @ 11:51:41 #207
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134144743
quote:
:D _O-
  woensdag 11 december 2013 @ 12:45:10 #208
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_134146311
quote:
:D
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_134146440
goede kans dat 't 1700+Bv+Abv+Bvk zal zijn.
pi_134146714
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
Klopt.
  woensdag 11 december 2013 @ 13:14:35 #211
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134147190
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 09:43 schreef V2 het volgende:

[..]

Erg mooi beeld Greavy. Het licht groezelige karakter van de loc en het station wordt mooi benadrukt door de tonemapping. Welke software heb je hiervoor gebruikt? Iets bijzonders, of "gewoon" PS?
ik heb geen Photoshop, wel Lightroom. Voor deze actie gebruikte ik PhotoMatix Pro ofzo
  woensdag 11 december 2013 @ 13:31:13 #212
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_134147756
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:14 schreef greavy het volgende:

[..]

ik heb geen Photoshop, wel Lightroom. Voor deze actie gebruikte ik PhotoMatix Pro ofzo
Ohja, die ken ik ook wel :) ik moet er duidelijk ook eens mee spelen. Vind het er netjes uitzien namelijk, veel van die HDR-platen worden zo overdreven getonemapped, hierbij is het subtieler.
  woensdag 11 december 2013 @ 13:32:17 #213
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_134147789
Deze zal ik ook nog een keer spammen :P heb ik vast ooit wel eens gepost al.

Een VIRM door Rijswijk, jaren geleden. Sluitseinen!
pi_134148446
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:02 schreef Fiorano het volgende:
[ afbeelding ]

De slechtste treinen van Amersfoort zeker :')
  woensdag 11 december 2013 @ 14:07:13 #215
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_134148908
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
Veel andere opties heb je niet, of het moet 1700+ABv+Bv+Bvk worden, maar het is geen 1996 meer.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 11 december 2013 @ 14:11:54 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134149077
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Veel andere opties heb je niet, of het moet 1700+ABv+Bv+Bvk worden, maar het is geen 1996 meer.
En anders hang je er toch wat ICRm bij? O:)
pi_134149859
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:31 schreef V2 het volgende:
veel van die HDR-platen worden zo overdreven getonemapped
Zoiets? >:)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2013 14:34:06 ]
  woensdag 11 december 2013 @ 14:38:34 #218
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_134150076
Oh mijn. Precies.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 december 2013 @ 14:44:38 #219
Maffe Fries
pi_134150283
  woensdag 11 december 2013 @ 15:02:25 #220
200192 Darkwing_Duck
pi_134150866
12 november staking sncf ratp... Elipsoss et Thalys sont impacté
pi_134151308
(offtopic) voor de mensen die niet zich afvragen wat HDR betekend;
quote:
High Dynamic Range ofwel hoog dynamisch bereik (HDR) wil zeggen dat een foto uit meerdere beelden is gecombineerd. Aangezien het bereik van het menselijk oog groter is dan de sensor van een digitale camera zal het combineren van meerdere foto's, en het aanpassen van belichting en schaduw een foto opleveren met hoger bereik.

pi_134151574
niet elke foto wordt er mooier van :+
pi_134151794
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 15:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
12 november? Die gekken plannen nu al stakingen voor 2014? :P
  woensdag 11 december 2013 @ 15:30:17 #224
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_134151947
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

En anders hang je er toch wat ICRm bij? O:)
Ja, 1700-ICRA-ICRA-ICRB-ICRB-Bvk, dat was 2001.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_134152438
Met dat dubbeldeks fietsenrijtuig :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 december 2013 @ 15:46:38 #226
Maffe Fries
pi_134152537
toen ze zelfs nog ijsjes in de trein verkochten. Wel godsgruwelijk duur, maar lekker :)
  woensdag 11 december 2013 @ 15:51:23 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134152722
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 15:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Thalys niet volgens InfoLignes:

quote:
- Pour le trafic des TGV Internationaux :
- Thalys: service normal
- 7 trains sur 10 pour les Lyria (France-Suisse) et pour les TGV ā destination de l'Italie.
Elipsos wel:
quote:
Suppression des Talgo sur l'Espagne.
  woensdag 11 december 2013 @ 15:57:00 #228
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_134152941
Zojuist brief in de bus van ProRail. Ze gaan bomen langs het spoor snoeien (ik woon vlak bij een spoorlijn). Ze kunnen niet precies zeggen wanneer het hier in de buurt gaat gebeuren, maar ergens tussen januari en maart 2013.

Waar is die vingerverfsmiley? ;)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_134153029
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2013 15:57 schreef De_Hertog het volgende:
Zojuist brief in de bus van ProRail. Ze gaan bomen langs het spoor snoeien (ik woon vlak bij een spoorlijn). Ze kunnen niet precies zeggen wanneer het hier in de buurt gaat gebeuren, maar ergens tussen januari en maart 2013.

Waar is die vingerverfsmiley? ;)
Vingerverven? Wat had je dan verwacht?
pi_134153164
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 15:46 schreef Peterselieman het volgende:
toen ze zelfs nog ijsjes in de trein verkochten. Wel godsgruwelijk duur, maar lekker :)
En men op een oranje bank door de RailCatering nog werd voorzien van een gevulde koek bij een kop koffie.
pi_134153200
Onder het genot van de aanblik van de rode wafelstof van de nepgordijntjes O+
pi_134153253
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2013 15:57 schreef De_Hertog het volgende:
(ik woon vlak bij een spoorlijn)
Net als iedereen in het treinentopic mag ik aannemen. Men dient de treinen te kunnen zien of ten minste te kunnen horen.
pi_134153274
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Onder het genot van de aanblik van de rode wafelstof van de nepgordijntjes
Ja, prachtig! :D
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 december 2013 @ 16:09:32 #234
Maffe Fries
pi_134153308
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Onder het genot van de aanblik van de rode wafelstof van de nepgordijntjes O+
precies _O-
pi_134153385
"Bij bediend buffet is consumptie verplicht en kaartspelen verboden." ;(
pi_134153414
Gisteravond na 23.00u een prachtig programma over de NMBS eind jaren '70. Zapte er toevallig langs en bleef 'hangen' tot het eind. Naam programma is mij niet duidelijk geworden; het was op televisiezender Canvas (vroeger BRT 2).
pi_134153497
pi_134153588
quote:
Ja! :D
  woensdag 11 december 2013 @ 16:24:21 #239
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_134153808
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 15:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Vingerverven? Wat had je dan verwacht?
Dat de werkzaamheden in 2014 gaan plaatsvinden (of de brief een stuk eerder verstuurd was).
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_134154461
Aha, die fout had ik overheen gelezen ;). Ik dacht dat de nogal ruime periode hetgene was waar je over viel ;)
pi_134154483
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:12 schreef Socios het volgende:
Gisteravond na 23.00u een prachtig programma over de NMBS eind jaren '70. Zapte er toevallig langs en bleef 'hangen' tot het eind. Naam programma is mij niet duidelijk geworden; het was op televisiezender Canvas (vroeger BRT 2).
Staakten ze toen ook al bij bosjes?
  woensdag 11 december 2013 @ 16:53:16 #242
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_134154903
Als ik de volgende pdf goed begrijp http://www.kvb-koeln.de/g(...)php&downDokument=429
hoort Luik ook bij tariefgebied NRW, was dit al of is dit nieuw? (zoals Heerlen).
  woensdag 11 december 2013 @ 16:53:45 #243
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_134154923
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 15:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Met dat dubbeldeks fietsenrijtuig :)
Nee, die reed in de gewone IC's tussen Haarlem en Zandvoort. Die gekke DD-AR stuurstand met ICR reed in de eerste versie van de 3500 (Amsterdam/Utrecht - Eindhoven, voor de mensen die geen treinnummers kennen).
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_134155045
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:53 schreef bork het volgende:
Als ik de volgende pdf goed begrijp http://www.kvb-koeln.de/g(...)php&downDokument=429
hoort Luik ook bij tariefgebied NRW, was dit al of is dit nieuw? (zoals Heerlen).
Nee klopt niet. Die kaart geeft alleen maar aan hoe de lijnen lopen. Van Vlotho naar Lügde moest ik ook een los kaartje bijkopen.
pi_134155064
Inmiddels ben ik al lang en breed weer terug, maar deze zomerse sporige foto's uit Lyon wilde ik nog graag even delen:

Tramlijn T2 van St. Priest Bel Air naar Perrache nadert z'n eindpunt.

Ook deze TGV Duplex die de uursdienst Parijs-Lyon verzorgt nadert z'n eindpunt: Lyon-Perrache. Rechts is direct ook te zien waar de meeste Benelux-bewoners Lyon mee associëren; file. _O-

Inmiddels heeft dezelfde TGV kopgemaakt en wordt klaargemaakt voor de retourrit naar Parijs.

...En toen ging hij weer naar Parijs!

TER richting Valence davert over de Rhône spoorbrug.

TGV stel 4518 is nog vol in de ankers aan het gaan terwijl hij door de Lyonnese voorstad Vénissieux davert.

TER naar Bourg-en-Bresse rijdt door het station van Jean-Macé heen.

TER naar Saint André le Gaz aan het remmen voor z'n haltering in Jean-Macé.

Z2 stelletje op Lyon-Part Dieu.

Een soort IC-TER die vanuit Lyon naar midden Frankrijk rijdt.

Ik wist niet eens dat ze bestonden, totdat ik het zag; TGV POS "Lyria" van Basel naar Marseille.

Een van de zovele TGV's Brussel-Lyon.

TGV PSE klaar voor z'n vertrek naar Montpellier.

...Maar als de Brussel TGV's met een Duplex erachter reden was het feest compleet!

Dubbele TGV PSE in nieuwe livrei met een geknutselde neus als TGV van Marseille naar Metz.

_EINDELIJK_ een TGV RD fatsoenlijk voor m'n lens, is de livrei compléét verkloot door de Technicentres.

...Maar de 714 met de 614 is dan wel weer leuk!

Aubergine TER met een 'gewone' TER erachter.

Spits TGV naar Toulouse.

IC-TER uit Marseille heeft z'n bijna vier uur durende rit erop zitten.

Nog een PSE voor de lens, maar nog met een stukje "echt origineel TGV-oranje" erop.

Eenmaal terug verhuizen heb ik dit wel in stijl gedaan; met TGV Duplex vanaf het schitterende Lyon-Perrache in de 1e klas.

Zo ongeveer de meest klassieke treinenfoto die er is uit Frankrijk; Thalys op gare du Nord met een TGV PSE ernaast.

Ik hoop volgend jaar weer terug te kunnen verhuizen. :7
  woensdag 11 december 2013 @ 17:04:14 #246
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_134155247
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee klopt niet. Die kaart geeft alleen maar aan hoe de lijnen lopen. Van Vlotho naar Lügde moest ik ook een los kaartje bijkopen.
Misschien gaat er iets veranderen vanaf de 15e, niet hoe het was maar hoe het wordt, vandaar mijn vraag, ik had hier gelezen dat Heerlen er ook bij ging horen maar uit het volgende document blijkt van niet. (net zoals Luik niet)
https://www.google.nl/url(...)vm=bv.57799294,d.d2k
pi_134155269
Franse treinen... Ik blijf ze lelijk vinden. (Geen verwijt aan de fotograaf van bovenstaande reportage)
pi_134155321
NS erkent dat op een aantal trajecten te korte treinen reden. Concreet worden met het ingaan van de nieuwe dienstregeling onderstaande treinen verlengd:

1723: Intercity V 6:54 Den Haag Centraal – Utrecht - Amersfoort - Deventer - Enschede A 9:15
Was 4 baks ICM en wordt 6 baks ICM

11622: Intercity V 8:04 Amersfoort Schothorst – Hilversum - Schiphol A 8:52
Was 7 baks ICM en wordt 9 baks ICM

3327: Sprinter V 7:32 Hoorn Kersenboogerd – Purmerend - Zaandam - Hoofddorp A 8:24
Was 5 baks SGMM en wordt 8 baks SLT

4425: Sprinter V 7:53 Nijmegen – Oss - Den Bosch A 8:33
Was 4 baks DDZ en wordt 6 baks Mat 64

3329: Sprinter V 8:02 Hoorn Kersenboogerd – Purmerend - Zaandam - Hoofddorp A 8:54

4661: Sprinter V 17:10 Amsterdam Centraal – Almere - Lelystad - Zwolle A 18:35
Was 6 baks SLT en wordt 10 baks SLT

3323: Sprinter V 6:32 Hoorn Kersenboogerd – Purmerend - Zaandam - Hoofddorp A 7:24
Was 3 baks SGMM en wordt 6 baks SLT

4462: Sprinter V 17:26 Den Bosch – Oss - Nijmegen A 18:06
Was 3 baks SGMM en wordt 4 baks Mat 64

3360: Sprinter V 17:35 Hoofddorp – Zaandam - Purmerend - Hoorn Kersenboogerd A 18:28
Was 3 baks SGMM en wordt 6 baks SLT

4065: Sprinter V 16:43 Uitgeest – Zaandam - Amsterdam - Gouda - Rotterdam Centraal A 18:34

4029: Sprinter V 7:43 Uitgeest – Zaandam - Amsterdam - Gouda - Rotterdam Centraal A 9:35
Was 6 baks SGMM en wordt 10 baks SLT

1563: Intercity V 16:24 Enkhuizen – Hoorn - Amsterdam - Amersfoort - Deventer A 18:43
Was 7 baks ICM en wordt 8 baks VIRM

1665: Intercity V 17:37 Schiphol – Amersfoort - Apeldoorn - Deventer - Enschede A 19:45
Was 8 baks ICM en wordt 9 baks ICM

563: Intercity V 17:05 Rotterdam Centraal Utrecht - Amersfoort - Zwolle – Groningen A 19:44

730: Intercity V 8:46 Groningen – Zwolle - Almere - Schiphol - Den Haag Centraal A 11:26
Was 4 baks VIRM en wordt 6 baks VIRM

12522: Intercity V 6:44 Leeuwarden – A 9:25 Rotterdam Centraal
Was 9 baks ICM en wordt 11 baks ICM

Bron
pi_134155400
Nogal forse uitbreidingen zitten er tussen. Je vraagt je af wat de Mannen in de Rode Pakken al die tijd aan het doen geweest zijn.
  woensdag 11 december 2013 @ 17:10:38 #250
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_134155452
quote:
11622: Intercity V 8:04 Amersfoort Schothorst – Hilversum - Schiphol A 8:52
Was 7 baks ICM en wordt 9 baks ICM
quote:
1665: Intercity V 17:37 Schiphol – Amersfoort - Apeldoorn - Deventer - Enschede A 19:45
Halleluja! Dat is m'n dagelijks treintjes. Nu maar hopen dat, voornamelijk op die laatste, die ene bak voldoende verschil maakt.
pi_134155460
http://www.nu.nl/politiek(...)-tekort-treinen.html

quote:
De overheid gaat het tekort aan toiletten in treinen aanpakken. In elke stoptrein waarmee meer dan een derde van de passagiers minimaal een half uur achtereen reist, moet vanaf 2015 een wc zijn.
Lekker criterium ook weer 8)7 Kun je tenminste alle kanten mee op. Bovendien is zojuist al gebleken dat reizigerstellingen geen zinnige data opleveren.
pi_134155471
quote:
15s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Nogal forse uitbreidingen zitten er tussen. Je vraagt je af wat de Mannen in de Rode Pakken al die tijd aan het doen geweest zijn.
Materieel komt voornamelijk bij andere treinen vandaan die dan weer krimpen. Ook zullen bepaalde acties bij bij- of aftrappen nu wel uitgevoerd worden terwijl het eigenlijk maar net aan past. Alles moet goed lopen wil het gaan werken. Of je daar nu zo blij mee moet zijn vraag ik me af.
  woensdag 11 december 2013 @ 17:12:41 #253
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_134155507
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:06 schreef b2py het volgende:
NS erkent dat op een aantal trajecten te korte treinen reden. Concreet worden met het ingaan van de nieuwe dienstregeling onderstaande treinen verlengd:

4425: Sprinter V 7:53 Nijmegen – Oss - Den Bosch A 8:33
Was 4 baks DDZ en wordt 6 baks Mat 64

Bron
Dat dat langer is, geloof ik wel... Maar is het ook een capaciteitsverbetering :? ?
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_134155591
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)-tekort-treinen.html

[..]

Lekker criterium ook weer 8)7 Kun je tenminste alle kanten mee op. Bovendien is zojuist al gebleken dat reizigerstellingen geen zinnige data opleveren.
Succes, hoeveel sprinterdiensten zijn er korter dan een half uur? Rotterdam - Gouda Goverwelle? Utrecht - Baarn? Amsterdam - Uitgeest? Amsterdam - Zandvoort? Heel veel verder kom ik niet.
NS zal er wel op reageren door treinen te gaan knippen en daardoor half uurstrajecten te gaan creëeren. Den Haag - Rotterdam, Rotterdam - Dordrecht en Dordrecht - Breda bijvoorbeeld.
pi_134155652
quote:
11s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:12 schreef MPG het volgende:

[..]

Dat dat langer is, geloof ik wel... Maar is het ook een capaciteitsverbetering :? ?
Van 384 zitplaatsen (1e + 2e) naar 432 zitplaatsen (1e + 2e).
Staanplaatsen staan helaas niet vermeld...
  woensdag 11 december 2013 @ 17:20:17 #256
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_134155744
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Van 384 zitplaatsen (1e + 2e) naar 432 zitplaatsen (1e + 2e).
Staanplaatsen staan helaas niet vermeld...
Ah, dat had ik niet gedacht ^O^ .
Weer wat geleerd :s) .
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_134155950
quote:
11s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:20 schreef MPG het volgende:

[..]

Ah, dat had ik niet gedacht ^O^ .
Weer wat geleerd :s) .
De capaciteit van DDZ t.o.v. DDAR is echt betreurenswaardig...
Afname 2e klas: -12%
Afname 1e klas: -23%
Totaal: -14% capaciteit.
(Alleen zitplaatsen. Klapstoelen oude DDAR niet meegenomen)
pi_134156154
Hoeveel DDZ rijdt er eigenlijk al? Ik kom die dingen sporadisch tegen op mijn trajecten, en heb er alleen bij een verstoring eens heel toevallig in gezeten, waarna ie niet ging rijden omdat er weer een verstoring optrad :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 december 2013 @ 17:34:11 #259
Maffe Fries
pi_134156217
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:32 schreef arkkey het volgende:
Hoeveel DDZ rijdt er eigenlijk al? Ik kom die dingen sporadisch tegen op mijn trajecten, en heb er alleen bij een verstoring eens heel toevallig in gezeten, waarna ie niet ging rijden omdat er weer een verstoring optrad :')
volgens mij rijden er van de 50 nu 47 rond
pi_134156318
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

volgens mij rijden er van de 50 nu 47 rond
45 zijn er gereviseerd, waarvan er een of twee in Haarlem staan voor de verlenging wat een totaal geeft van 43 of 44 op de baan. ;)
  Redactie Sport woensdag 11 december 2013 @ 17:37:01 #261
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_134156324
Afgelopen maand zijn op somda van de 7501-7550 de volgende niet gezien:
20,25,37,46
Er reden er dus 46 rond afgelopen maand. Op dit moment nog allemaal viertjes, maar als ze allemaal klaar zijn komen er 20 weer naar Haarlem om daar twee tussenbakken te krijgen en daarmee zesjes te worden.
PM mij!
  woensdag 11 december 2013 @ 17:37:03 #262
146033 ReisT
pi_134156325
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:15 schreef b2py het volgende:

[..]

NS zal er wel op reageren door treinen te gaan knippen en daardoor half uurstrajecten te gaan creëeren. Den Haag - Rotterdam, Rotterdam - Dordrecht en Dordrecht - Breda bijvoorbeeld.
NS zal er op reageren met "volgens onze tellingen voldoen we aan het criterium" en dat is dat, er verandert verder niets.
pi_134156364
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:25 schreef b2py het volgende:

[..]

De capaciteit van DDZ t.o.v. DDAR is echt betreurenswaardig...
Afname 2e klas: -12%
Afname 1e klas: -23%
Totaal: -14% capaciteit.
(Alleen zitplaatsen. Klapstoelen oude DDAR niet meegenomen)
Maar DDZ is bedoeld voor IC-diensten, dus met wat ruimere zitplaatsen (en daardoor dus een kleiner aantal). Dus die afname is op zich wel te verklaren.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 december 2013 @ 17:39:12 #264
Maffe Fries
pi_134156395
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:06 schreef b2py het volgende:

730: Intercity V 8:46 Groningen – Zwolle - Almere - Schiphol - Den Haag Centraal A 11:26
Was 4 baks VIRM en wordt 6 baks VIRM

Bron
ik mag hopen dat deze op zaterdagen bij werkzaamheden op de Veluwe of als vanaf Flevoland de IC naar Amsterdam niet rijdt die trein naar 10 bakken gaat. Anders heb je gegarandeerd achterblijvers ...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 december 2013 @ 17:43:01 #265
Maffe Fries
pi_134156511
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Succes, hoeveel sprinterdiensten zijn er korter dan een half uur? Rotterdam - Gouda Goverwelle? Utrecht - Baarn? Amsterdam - Uitgeest? Amsterdam - Zandvoort? Heel veel verder kom ik niet.
hoeft niet eens. In de grote plaatsen verandert het reizigersaanbod zodanig dat ze nog steeds aan de 'norm' voldoen.

Je zult trouwens maar van Winterswijk naar Arnhem moeten. Heb je 70 minuten geen toilet in de trein en dat al jarenlang. Dus het is niet alleen de NS die niet aan de norm kan voldoen.
  woensdag 11 december 2013 @ 17:44:00 #266
146033 ReisT
pi_134156538
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:38 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Maar DDZ is bedoeld voor IC-diensten, dus met wat ruimere zitplaatsen (en daardoor dus een kleiner aantal). Dus die afname is op zich wel te verklaren.
In 3,5 bak dubbeldeksmaterieel bijna net zo veel zitplaatsen als in een vierdelige VIRM. Heel netjes dus.
pi_134156656
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
Je zult trouwens maar van Winterswijk naar Arnhem moeten. Heb je 70 minuten geen toilet in de trein en dat al jarenlang.
Met een krappe overstap tussen sprinters zelfs meer dan 70 minuten, maar dat is voor vervoersbedrijven natuurlijk lastig meetbaar. Als er maar een systeem was om dat soort reizigersbewegingen in kaart te kunnen brengen...
pi_134157039
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:38 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Wel vreemd. De afstand tussen de voorkant van het zitje is in een vierzitter bij DDAR het grootst t.o.v. DDZ, VIRM of ICM. Dus definieer 'ruimere zitplaats'?
pi_134157053
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

hoeft niet eens. In de grote plaatsen verandert het reizigersaanbod zodanig dat ze nog steeds aan de 'norm' voldoen.

Je zult trouwens maar van Winterswijk naar Arnhem moeten. Heb je 70 minuten geen toilet in de trein en dat al jarenlang. Dus het is niet alleen de NS die niet aan de norm kan voldoen.
Het gaat hier niet om een reis van een reiziger van een half uur maar om een dienst van een treinstel van langer dan een half uur.
pi_134157422
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:00 schreef b2py het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om een reis van een reiziger van een half uur maar om een dienst van een treinstel van langer dan een half uur.
Je leest niet goed.

quote:
elke stoptrein waarmee meer dan een derde van de passagiers minimaal een half uur achtereen reist
pi_134157447
Heel tof filmpje, vanaf 3:00 echt tof: http://www.dumpert.nl/med(...)maar_dan_anders.html
pi_134157464
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je leest niet goed.

[..]

Komt op hetzelfde neer. Knippen.
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 18:38:43 #273
42184 crew  DaMart
pi_134157977
In het kader van spitstreinen verlengen, was er vandaag iemand zo snugger om het tegenovergestelde te doen :').

Ik was blij dat ik op tijd in de sprinter van Amsterdam naar Zandvoort zat. Iemand bij de NS dacht namelijk dat het wel een goed idee was om de DDZ te vervangen door een SLT IV :|W.

Te Amsterdam dus al overvolle gangpaden en het zou me niets verbazen als er tussen Amsterdam en Haarlem mensen op de volgende trein hebben mogen wachten...
pi_134158059
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:00 schreef b2py het volgende:

[..]

Wel vreemd. De afstand tussen de voorkant van het zitje is in een vierzitter bij DDAR het grootst t.o.v. DDZ, VIRM of ICM. Dus definieer 'ruimere zitplaats'?
In DDZ ook hier en daar stoelen in coach-opstelling. Kost meer ruimte.
pi_134158196
Ja, DD-AR was 2 planken en 'knietje-aan-knietje'.
pi_134158331
Hmm mijn middagtrein wordt een VIRM 8 ipv een ICMm 7. Wanneer wordt dat doorgevoerd?
pi_134158439
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:41 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Wacht even, kost de coach-opstelling meer ruimte dan vis-ā-vis? Dat had ik dus echt nooit gedacht.

Ik vind coach overigens veel prettiger dan vis-ā-vis dus ik ben alleen maar blij dat dat tegenwoordig de norm is bij NS.
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 18:55:09 #278
42184 crew  DaMart
pi_134158474
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:45 schreef Socios het volgende:
Ja, DD-AR was 2 planken en 'knietje-aan-knietje'.
Dat laatste vind ik ook zo irritant in een SLT. Die treinen zijn niet gebouwd voor lange mensen, dat is wel duidelijk :X.
pi_134158498
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:55 schreef DaMart het volgende:

[..]

Dat laatste vind ik ook zo irritant in een SLT. Die treinen zijn niet gebouwd voor lange mensen, dat is wel duidelijk :X.
Daarom altijd +1 voor de coach-opstelling!
pi_134158499
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:53 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Wacht even, kost de coach-opstelling meer ruimte dan vis-ā-vis? Dat had ik dus echt nooit gedacht.

Ik vind coach overigens veel prettiger dan vis-ā-vis dus ik ben alleen maar blij dat dat tegenwoordig de norm is bij NS.
De loze ruimte tussen 2 rugleuningen is al verlies...
dag
pi_134158562
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:55 schreef Peter het volgende:

[..]

De loze ruimte tussen 2 rugleuningen is al verlies...
Ook als het alternatief is dat in de coachopstelling de helft van de stoelen wordt ingenomen door bagage die nergens anders heen kan?
pi_134158570
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Ook als het alternatief is dat in de coachopstelling de helft van de stoelen wordt ingenomen door bagage die nergens anders heen kan?
Bagagerek, balkon, in VIRM dat stukje waar het cateringliftje zit.. ;)
pi_134158589
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Tja, als je naar zitplaatsen kijkt levert die loze ruimte geen plaats op. En een koffer kan ook onder de stoelen liggen.
dag
pi_134158617
Sure, moet je de stoelen wel ff een halve meter hoger zetten dan ze nu doen :) Al eens gezien wat voor koffers mensen meesleuren naar schiphol?
pi_134158629
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:58 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Bagagerek, balkon, in VIRM dat stukje waar het cateringliftje zit.. ;)
Koffers in een bagagerek, in een dubbeldekker?
pi_134158655
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:59 schreef arkkey het volgende:
Sure, moet je de stoelen wel ff een halve meter hoger zetten dan ze nu doen :) Al eens gezien wat voor koffers mensen meesleuren naar schiphol?
Worden die bij stoelen in de vis-ā-vis-opstelling wel tussen de stoelen gezet? Volgens mij nemen mensen om één of andere reden die ik niet begrijp ze nog liever op schoot dan ze daarin te zetten (ook al is de ruimte er inderdaad perfect voor..).
  woensdag 11 december 2013 @ 19:01:12 #287
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134158658
NS: "Koffers.. wat zijn dat...? Mensen nemen toch nooit meer met zich mee dan een attachékoffertje met daarin wat papieren?"
pi_134158664
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:41 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat in vis ā vis de afstand voorkant zitje naar elkaar het grootste is, vergeleken met VIRM. DDZ en ICM etc..
pi_134158725
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:01 schreef James1988 het volgende:
NS: "Koffers.. wat zijn dat...? Mensen nemen toch nooit meer met zich mee dan een attachékoffertje met daarin wat papieren?"
En dat terwijl ze volgens de eigen reclame's best beter weten:

pi_134158738
quote:
Kan toch gewoon op balkon? Het is zonde om in Nederland veel aparte ruimte te maken voor allerhande koffers etc. die het grootste deel van de tijd niet gebruikt zou worden. Zitplaatscapaciteit is belangrijker lijkt me.
pi_134158777
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:03 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Kan toch gewoon op balkon? Het is zonde om in Nederland veel aparte ruimte te maken voor allerhande koffers etc. die het grootste deel van de tijd niet gebruikt zou worden. Zitplaatscapaciteit is belangrijker lijkt me.
Op bijvoorbeeld de NoordOost nemen *zat* mensen dikke koffers mee. En dat is juist een probleem als het druk is.
pi_134158802
quote:

[..]

Beetje jammer dat de balkonzitjes gesaneerd zijn en worden..
pi_134158812
Ja, hallo Schiphol enzo :D Ik neem altijd zo'n hele vierzitter in beslag in VIRM omdat mijn koffer niet tussen de stoelen past.
pi_134158880
quote:

[..]

Kan ook op balkon, maar de eigenaren van al die koffers willen niet ook op balkon opgepropt staan.
pi_134159001
quote:
'Koffers kopen geen kaartje'

Waterdicht :Y
dag
pi_134159013
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:11 schreef Peter het volgende:

[..]

'Koffers kopen geen kaartje'

Waterdicht :Y
Dagkaart Koffer :7
pi_134159026
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:12 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Dagkaart Koffer :7
icm kofferkluisjes met slot voor 'n euro op het balkon een oplossing.
dag
pi_134159059
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:12 schreef Peter het volgende:

[..]

icm kofferkluisjes met slot voor 'n euro op het balkon een oplossing.
Toiletjes saneren om daar plaats voor te maken en je bent klaa- oh wacht.
pi_134159136
quote:
6s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:13 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Toiletjes saneren om daar plaats voor te maken en je bent klaa- oh wacht.
cateringliftjes en hoogspannings-schakelkasten voorzien van zo'n 1-euro-slotje en klaar :+
dag
pi_134159197
Tijd voor een bagagewagon. Kunnen ook gelijk fietsen in.
pi_134159230
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Op bijvoorbeeld de NoordOost nemen *zat* mensen dikke koffers mee. En dat is juist een probleem als het druk is.
Als het druk is is alles een probleem. Koffers, mensen, fietsenmakers, toiletten, alles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')