greavy | zondag 3 november 2013 @ 19:29 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of Voyages-SNCF. >> Intercity's Den Haag - Brussel Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash Trein en tram in Lissabon deel 1 en deel 2 - Zug-Chef >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
greavy | zondag 3 november 2013 @ 19:30 |
![]() NSR Plan V 471+452 (5040) Na de passage van de stellen Plan V bij Willemsdorp ben ik nog even naar Dordrecht Zuid gereden. Hier komt met 3 minuten vertraging het setje Plan V, met voorop nu de 471 en achterop de 452, langs en heeft in enkele minuten eindbestemming Dordrecht bereikt. ![]() | |
Viezze | zondag 3 november 2013 @ 19:31 |
Hopelijk zijn deze beelden snel verleden tijd | |
Litpho | zondag 3 november 2013 @ 19:32 |
Wát heb je tegen veiligheid? | |
greavy | zondag 3 november 2013 @ 19:33 |
Ook in België klassiek over het spoor racen:![]() NMBS 243 + 248 (dubbel-rood!) In Luik kwamen de rode 243 en 248 uit Herstal binnenrijden, om even later als L-trein naar Jemelle door te rijden. | |
greavy | zondag 3 november 2013 @ 19:34 |
Niks. Maar dan moeten die knakkers het maar niet te krap plannen. Één keer, oké, tweede keer, oké, maar WEKELIJKS of vaker? | |
greavy | zondag 3 november 2013 @ 19:34 |
In België is het klassieke mat. wel binnen 2 à 3 weken verdwenen ![]() In Nederland gelukkig nog niet ![]() | |
Dr_Flash | zondag 3 november 2013 @ 19:56 |
Dat hoor ik ook al een half jaar. Zal nog wel ff duren dus. | |
greavy | zondag 3 november 2013 @ 19:59 |
Nu gebeurt het echt. Rijden er nog maar 2, de 204 en 228. De 228 houdt het nog geen week meer vol, de 204 blijft het langst rijden. | |
Dr_Flash | zondag 3 november 2013 @ 20:05 |
Waar? Wil er komend weekend wel ff heen anders ![]() | |
greavy | zondag 3 november 2013 @ 20:17 |
204 rijdt rondom Brugge, de 208 in de regio Luik/Namen/Jemelle. 228 is dit weekend niet ingezet, volgens planning morgen wel ter versterking van spitsritten. 204 heeft het weekend L-trein Brugge-Knokke gereden. | |
DriekOplopers | zondag 3 november 2013 @ 20:33 |
Mansveld draait in haar beantwoording van de vragen van Kamerleden over het HSL-dossier behoorlijk om de hete brei heen. Voor Beter OV reageert uitvoerig op de stroom ontwijkende antwoorden en halve waarheden. http://www.voorbeterov.nl/131103.php | |
gebrokenglas | zondag 3 november 2013 @ 20:39 |
Wat een lap tekst. | |
DriekOplopers | zondag 3 november 2013 @ 20:41 |
Het gaat ook over dik 100 antwoorden van Mansveld... | |
#ANONIEM | zondag 3 november 2013 @ 22:14 |
Wat versta je onder klassiek mat? Van die rode krengen rijden er toch nog meer dan genoeg rond? ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2013 22:14:54 ] | |
greavy | zondag 3 november 2013 @ 22:18 |
Rode klassieke motorstellen (dus niet de vierdelige Varkensneus of de tweedelige Duikbril) rijden er nu nog maar 2 rond. Alle andere stellen staan aan de kant te wachten op sloop of verkoop. Er zijn er zelfs al een aantal gesloopt, en dat gaat binnenkort weer in rap tempo verder. | |
spectrumanalyser | zondag 3 november 2013 @ 22:45 |
mooie Plan V plaat, greavy. zelf vandaag veel Mat 64 gezien, was even een slagje Alkmaar-Eindhoven gegaan. Achter Amsterdam Centraal t.h.v. oosterdokstraat staat al tijden een Vtje met pantograaf omhoog maar zonder enige verlichting. vanaf Den Bosch waren de Vtjes pas echt goed aanwezig. | |
b2py | zondag 3 november 2013 @ 22:58 |
Dat is het voormalig postperron, nummer 51. Ding staat er al maanden, maar meestal met gestreken stroomafnemers. | |
greavy | zondag 3 november 2013 @ 23:00 |
En met Roermond op de koersrol. | |
remcoP | zondag 3 november 2013 @ 23:23 |
Wat rijdt er dan nu naar Maastricht? | |
Bitlord | zondag 3 november 2013 @ 23:50 |
Dat is snel gegaan! Zijn de verbouwde stellen dus nog wel in dienst? | |
ArnosL | maandag 4 november 2013 @ 06:58 |
http://www.telegraaf.nl/b(...)it_flitstrein__.html Dit betekend toch gewoon dat de NS geen Fyra variant die 250 kan gaat anbieden toch? | |
b2py | maandag 4 november 2013 @ 07:38 |
Volgens mij gaat het nu ook al zo.. | |
#ANONIEM | maandag 4 november 2013 @ 08:25 |
A,Een gerenoveerd klassiekje. En om de vraag van Bitlord te beantwoorden: ja, die verbouwde varianten rijden nog en masse rond. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2013 08:26:17 ] | |
James1988 | maandag 4 november 2013 @ 08:32 |
Maar wel dat het tot 2025 zwaar op de bedrijfsresultaten van NS gaat drukken. Da's niet helemaal gezond volgens mij... | |
_serial_ | maandag 4 november 2013 @ 08:35 |
Nee, zeker niet, al is het natuurlijk wel de telegraaf... | |
ziggyziggyziggy | maandag 4 november 2013 @ 08:53 |
Er moet vaak veel gebeuren en er is steeds maar heel weinig tijd beschikbaar. Dan hoeft er maar één dingetje tegen te zitten en je loopt uit. En als je ruimer wil plannen, moet je alsnog treinen gaan schrappen en/of nog meer buitendienststellingen plannen. | |
greavy | maandag 4 november 2013 @ 09:04 |
De grijze motorstellen. Die blijven voorlopig ook in dienst. De 600-serie is toegelaten op Luik - Aken (destijds was alleen een select aantal van de rode klassiekskes dat). En de grijze (gemoderniseerde) gaan er voorlopig nog niet uit | |
_serial_ | maandag 4 november 2013 @ 09:05 |
uitgelopen werkzaamheden zijn vervelend, veel gaat gelukkig wel goed, het is wel extra vervelend als de communicatie te laat is, een paar keer meegemaakt dat ik de trein van 6u wilde pakken, dat er pas communicatie kwam op het moment dat ik op het station stond. | |
#ANONIEM | maandag 4 november 2013 @ 09:07 |
Wat zijn de plannen eigenlijk met de varkenskoppen? Ik heb gehoord dat die verbouwd zouden worden maar ik heb nog niks zien gebeuren. Ik zie ze ook steeds minder rijden. | |
ziggyziggyziggy | maandag 4 november 2013 @ 09:09 |
Vaak horen wij het ook pas als de buitendienststelling zijn eindtijd nadert. Totdat wij weten dat het uit gaat lopen, valt er nog niet veel te communiceren. | |
greavy | maandag 4 november 2013 @ 09:13 |
De Varkensneuzen worden niet meer gerenoveerd, maar blijven nog wel de komende tijd rijden. ![]() IMG_9936.jpg In Mechelen stond er 2 jaar geleden een Varkensneus binnen voor de proef, maar die is niet eens afgemaakt. Staat nog steeds in de werkplaats, en er is voorlopig geen schot in om hem af te maken. De Duikbrillen worden ook niet meer gerenoveerd, want dit bleek ook te duur te zijn. Er rijden nu 2 gerenoveerde stellen rond. Daarna is de proef stilgelegd. | |
James1988 | maandag 4 november 2013 @ 09:15 |
Arriva dreigt Mansveld met de rechter om Fyra Hup Arriva ![]() | |
b2py | maandag 4 november 2013 @ 09:16 |
Op deze manier hebben we nog geen HSL trein voordat ik onder de grasmat lig.. | |
James1988 | maandag 4 november 2013 @ 09:17 |
Als je NS hun gang laat gaan heb je dat ook niet. ![]() | |
trainfreak | maandag 4 november 2013 @ 09:19 |
Ben je zeker van de varkensneuzen? Ik heb via via een foto van de gerenoveerde stuurpost van de MS75 gehad. Alleen kan ik deze nu niet meer terugvinden. | |
b2py | maandag 4 november 2013 @ 09:20 |
Dan weet ik zeker dat er een trein komt, en waarschijnlijk sneller dan met al dit rechtszaak gedoe. | |
greavy | maandag 4 november 2013 @ 09:20 |
Mij is verteld door een Belgische kennis dat de Varkensneuzen niet meer afgemaakt worden. Ik weet niet in welke staat hij daar in Mechelen staat, en/of hij misschien nog afgemaakt wordt. Een vervolg verwacht ik niet meer. | |
trainfreak | maandag 4 november 2013 @ 09:25 |
Ik zal straks eens kijken op een ander forum of ik daar misschien meer info kan terugvinden. Trouwens: Goederentrein ontspoord in de buurt van Wilsele Op de grens tussen Wilsele en Holsbeek is vanochtend een goederentrein ontspoord. Dat meldt Infrabel, de beheerder van het spoornet. Hierdoor is voorlopig geen treinverkeer mogelijk tussen Leuven en Mechelen. Er komt een vervangende busdienst tussen Leuven en Haacht, waarna reizigers verder kunnen sporen naar Mechelen. Volgens Infrabel zijn de locomotief en twee wagons van de sporen geraakt. De treinstellen zijn niet gekanteld. Ze bevatten ook geen chemische stoffen. Over de oorzaak van het ongeval bestaat nog onduidelijkheid. "Uit het eerste onderzoek van onze ploegen zou de oorzaak niet bij de infrastructuur liggen. Maar wat dan wel, is nog niet geweten", zegt woordvoerder Thomas Baeken van Infrabel. Hoelang de hinder zal aanslepen, is eveneens koffiedik kijken. "Dat zal afhangen van de schade aan de infrastructuur. Al zeker twee wissels zijn beschadigd", aldus Baeken. Het treinverkeer tussen Leuven en Brussel ondervindt geen hinder van het ongeval. http://www.hln.be/hln/nl/(...)rt-van-Wilsele.dhtml | |
James1988 | maandag 4 november 2013 @ 09:27 |
Een trein is beter dan geen trein, tot in zoverre ben ik het met je eens. Maar ik zie liever een fatsoenlijke trein gereden door een fatsoenlijke operator i.p.v. dat bizarre plan dat er nu ligt. Totdat er een nieuwe operator is met nieuw materieel kun je best het huidige aanbod voortzetten, daartoe zijn volgens de concessie mogelijkheden (enerzijds doorrijden op kosten van de staat, anderzijds materieel beschikbaar stellen onder de 'redelijke regeling'). NS doet alsof het ont-zet-tend moeilijk is om een trein over de HSL te laten rijden, terwijl dat -vanuit technisch oogpunt- best wel meevalt. De grootste uitdaging zit in logistiek, dat is iets waar NS al 175 jaar ervaring mee zou moeten hebben. Don't get me wrong, ik vind dat NS het prima doet op het Hoofdrailnet (al zijn er talloze punten waarop ze kunnen verbeteren), maar ik ben van mening dat het op de HSL zo niet langer kan. | |
b2py | maandag 4 november 2013 @ 09:34 |
De juridische positie van NS is echt enorm sterk in deze casus. Toezegging van I&M dat ze HRN+HSL krijgen, concessie gebonden vervoer vastgelegd in, WP2000. Die zaak gaat Arriva niet zomaar winnen. | |
Viezze | maandag 4 november 2013 @ 09:36 |
Bij een Nederlandse rechter misschien wel, maar vraag me af hoe een Europese rechter er tegenaan kijkt. | |
b2py | maandag 4 november 2013 @ 09:38 |
Die zal toetsen aan Europese regels en de lokale regels, levert zelfde op. | |
Viezze | maandag 4 november 2013 @ 09:40 |
De tijd zal het leren. Het zal in ieder geval lang duren en totdat er een uitspraak op het hoogte niveau is gedaan zal de NS de treindienst vermoedelijk gewoon gaan uitvoeren. | |
James1988 | maandag 4 november 2013 @ 09:41 |
Structureel niet halen van concessie-eisen en ernstig veranderde omstandigheden (wegvallen V250) lijken me toch redelijk sterke argumenten. Maar goed, wij zijn geen juristen. | |
Peterselieman | maandag 4 november 2013 @ 09:42 |
klopt. Het zou in ieder geval interessant voer voor juristen opleveren mocht het zo ver komen | |
b2py | maandag 4 november 2013 @ 09:58 |
Geaccepteerd door de opdrachtgever, dus ook daar pak je ze niet op. | |
Dr_Flash | maandag 4 november 2013 @ 09:59 |
Het was weer een klassieke klerezooi vanochtend. Overal vertragingen van 10 tor 20 minuten, dus alle aansluitingen de mist in. Vanwege "gladde sporen". Ja ja. | |
Mexicanobakker | maandag 4 november 2013 @ 10:08 |
Irritatieverhogend inderdaad. | |
James1988 | maandag 4 november 2013 @ 10:09 |
Geaccepteerd door de opdrachtgever hoeft nog geen vrijbrief te zijn als Nederlandse of Europese wetgeving anders voorschrijft. | |
Frozen-assassin | maandag 4 november 2013 @ 10:12 |
Alweer raak tussen Hoorn en Zaandam bij Purmerend Overwhere voor de derde keer in vier dagen.. Sein- en overwegstoring.... Fiks het dan in een keer goed in plaats van halfslachtig, tjongejonge | |
Peterselieman | maandag 4 november 2013 @ 10:14 |
eh, ik denk juist dat dit punt juridisch het beste aan te vechten valt, zeker als de EC van oordeel is dat de opdrachtgever en eigenaar onder één hoedje spelen. Daarnaast bieden de stukken voor de Tweede Kamer wel degelijk openingen. Zo schrijft Mansveld dat een snel besluit over de HSL noodzakelijk is, omdat de NS anders geen korting krijgt bij de bestelling van locomotieven. Dat kan gezien worden als chantage. Maar goed, ik ben geen jurist, maar zie wel degelijk punten waarop het behoorlijk rammelt. | |
Hoog_groen | maandag 4 november 2013 @ 10:15 |
Voor hetzelfde geldt zijn het muntjesleggers ofzo. Hebben we tussen Amersfoort en Apeldoorn ook 'n tijd gehad. | |
Frozen-assassin | maandag 4 november 2013 @ 10:47 |
Dat zou eventueel ook kunnen, inderdaad. | |
KomtTijd... | maandag 4 november 2013 @ 10:49 |
![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 4 november 2013 @ 10:51 |
![]() | |
Frozen-assassin | maandag 4 november 2013 @ 10:51 |
Hoop maar dat de NS weer de IC naar Nijmegen vasthoudt in Alkmaar zodat er een snelle overstap wordt aangeboden | |
b2py | maandag 4 november 2013 @ 11:02 |
Anders heb je 11 minuten op de IC naar Maastricht ![]() | |
Duvel | maandag 4 november 2013 @ 11:03 |
Ik was er niet, maar het was het juiste antwoord. ![]() Nee, met de verhuizing in 2008 weggemikt geloof ik. | |
Kentekenplaat | maandag 4 november 2013 @ 11:56 |
Bashir wil ook graag weer wat aandacht: NWS / SP baalt van vieze toiletten in de trein | |
Darkwing_Duck | maandag 4 november 2013 @ 12:13 |
Ze worden ook op de stations afgespeeld ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 4 november 2013 @ 12:26 |
3 vragen Waarom heeft de RATP een eigen satelliet? ![]() Is 2600 RER reizigers per dag niet een beetje Weinig? ![]() En waarom krijg ik een aankondiging op tv dat Hans Klok vanavond op TV zender France 2 komt ![]() | |
De_Hertog | maandag 4 november 2013 @ 12:29 |
http://www.nu.nl/politiek(...)yra-alternatief.html Weinig nieuwe feiten volgens mij, maar wel handig om de standpunten van de partijen bij elkaar te zien. | |
James1988 | maandag 4 november 2013 @ 12:33 |
Geen idee! Misschien om hun voertuigen en infra beter te kunnen tracken? Is dat niet 'per trein' (beetje veel) of tegelijkertijd in een trein? Dunno ![]() | |
WhiteJoker | maandag 4 november 2013 @ 12:55 |
Er staat 2600 par RER, wat ik inderdaad interpreteer als per trein. | |
#ANONIEM | maandag 4 november 2013 @ 13:16 |
Op de frontpage staat inmiddels iets vergelijkbaars: http://fok.nl/624304 | |
James1988 | maandag 4 november 2013 @ 14:07 |
| |
ziggyziggyziggy | maandag 4 november 2013 @ 14:09 |
Heel verhaal op The Rail Engineer over een Class 66 die in juni op een rotsblok reed. Mét foto's. http://www.therailengineer.com/2013/11/04/written-off/ ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 4 november 2013 @ 14:11 |
Dit gaat (Letterlijk) Mijn nieuwjaarsrondje worden ![]() Heen ![]() Terug ![]() | |
b2py | maandag 4 november 2013 @ 14:13 |
Mooie overstap op Keulen en Dusseldorf ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 4 november 2013 @ 14:14 |
Heen of Terug? Ik moest die Via's opgeven om ICE's in DL te vermijden ![]() | |
Duvel | maandag 4 november 2013 @ 14:31 |
Ja, recentelijk nog. Afschuwelijk krap. En niet echt rap. | |
b2py | maandag 4 november 2013 @ 14:33 |
Beide blijkbaar, ik had alleen heen bekeken ![]() | |
Duvel | maandag 4 november 2013 @ 14:46 |
Er zit nog steeds een koperen rijdraad in geklemd. | |
bork | maandag 4 november 2013 @ 14:51 |
Morgen staakt de NMBS volgens mevr. Bork die net in Leuven uit de trein stapte. | |
b2py | maandag 4 november 2013 @ 15:04 |
Een klein deel slechts, gaat om 1 kleine vakbond ergens in Wallonie. | |
trainfreak | maandag 4 november 2013 @ 15:10 |
Maar de hinder zal wel over het hele land te voelen zijn vermoed ik. Heel veel treinen die naar Wallonië rijden of er van komen. | |
Darkwing_Duck | maandag 4 november 2013 @ 15:10 |
Klopt http://www.rtl.be/info/be(...)eront-greve-ce-mardi | |
Darkwing_Duck | maandag 4 november 2013 @ 15:15 |
Keolis zoekt machinisten http://www.eurobahn.de/ka(...)fhrer-mw-1381934700/ | |
Darkwing_Duck | maandag 4 november 2013 @ 15:22 |
RATP zoekt een Mangager Waslijn/3e sectie: rail laag voltage http://www.ratp.fr/fr/rat(...)u-basse-tension-f/h/ Edit: MIVB zoekt Trambestuurders http://www.mivb.be/vacatu(...)er_1353495318053.xml Edit 2: SNCF zoekt Trein/Trambestuurders voor lijn 4 https://www.emploi.sncf.c(...)eAnnParam=O000000192 | |
Duvel | maandag 4 november 2013 @ 15:27 |
Interessant, helaas is mijn Frans gelimiteerd tot het begrijpen van de grote lijn van de vacature. ![]() | |
b2py | maandag 4 november 2013 @ 15:27 |
Als ik Frans sprak had ik direct contact gezocht voor de eerste. | |
Darkwing_Duck | maandag 4 november 2013 @ 15:28 |
Sorry dak loop te spammen, was gewoon een rondje vacatures aan het kijken, pikte de grapigste eruit ![]() | |
James1988 | maandag 4 november 2013 @ 16:10 |
Het is dat ik het Frans onvoldoende machtig ben om het te spreken (middelbare school-niveau) en dat ik onvoldoende af weet van elektrotechniek en alles wat bij waslijnen komt kijken, anders had ik misschien wel gereageerd op die RATP-vacature. ![]() | |
greavy | maandag 4 november 2013 @ 16:10 |
Ik moet morgen naar Brugge (in de hoop de rode klassiek 204 te treffen). Ben benieuwd wat het voor chaos aangeeft op de sporen. | |
greavy | maandag 4 november 2013 @ 16:18 |
Prostress-strip over de Fyra | |
Ireyon | maandag 4 november 2013 @ 16:25 |
"Mansveld noemt het alternatief van NS en de Belgische vervoerder NMBS "acceptabel". Volgens haar is er in het alternatief sprake van een "breed en divers aanbod"." Achterlijke domme kutsnol. | |
Duvel | maandag 4 november 2013 @ 16:27 |
Een staatssecretaris is niet de enige die beslist, en vervult een rol. Het op de persoon spelen is dan ook veel dommer. | |
WhiteJoker | maandag 4 november 2013 @ 16:31 |
Wat ik wel frappant vind is dat de Staatssecretaris als reactie op de aanbieding van DB/Arriva zegt dat het deze niet mee kan nemen omdat het geen nieuwe concessie is, en vervolgens doodleuk zegt dat de HSL concessie-eisen worden opgenomen in een nieuwe geïntegreerde concessie. Dat is dan toch onzin? Het is een nieuwe concessie of niet. Als het een nieuwe concessie is moet je ook de overige vervoerders mee laten doen aan een aanbesteding. | |
Duvel | maandag 4 november 2013 @ 16:39 |
Daar zal de rechter zich over moeten uitspreken. De staat is niet immuun. | |
b2py | maandag 4 november 2013 @ 16:39 |
Zie nu inderdaad op het account van @stationschefBMO dat de hinder groter is dan vooraf gedacht. Dat was namelijk ook mijn bron ![]() | |
b2py | maandag 4 november 2013 @ 16:40 |
Je wordt manager EV, geen installatiedeskundige, enige kennis is overigens wel enorm gewenst en zonder zal je er moeilijk komen. ![]() | |
b2py | maandag 4 november 2013 @ 16:44 |
VVD wil snellere treinen op hogesnelheidslijn maandag 4 november 2013 Regeringspartij VVD stelt dat de Nederlandse Spoorwegen meer ambitie moet hebben voor snelle treinen. Tweede Kamerlid Betty de Boer (VVD) wil dat de NS alsnog materieel aanschaft dat harder kan rijden dan 200 kilometer per uur. Dat zei de politica maandag tijdens het debat over het Fyra-debacle. De Kamer bespreekt maandag de alternatieve plannen van de NS voor de Fyra, die eind september werden gepresenteerd. Daaruit bleek dat de NS afscheid neemt van de flitstrein als het gaat om het binnenlands vervoer: daar gaan intercity's rijden die 200 kilometer per uur kunnen. Naar Brussel, Parijs, Lille en Londen gaan hogesnelheidstreinen rijden van Thalys en Eurostar. Bron en meer Mansveld gaat regionale bezwaren spoorplan bespreken maandag 4 november 2013 Staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) gaat overleggen met Dordrecht, Venlo en Roosendaal omdat er voor hen veel verandert nu er intercity's gaan rijden om de uitgevallen hogesnelheidstrein Fyra te vervangen. Dordrecht en Venlo maken zich zorgen omdat er voor hen verbindingen wegvallen, Roosendaal krijgt de komende tijd minder verbindingen. Mansveld waarschuwde dat het overleg "even zal duren''. "Dit zijn vragen die goed moeten worden uitgezocht'', aldus de staatssecretaris. Ze wil de vragen van de regio niet te makkelijk afdoen en zegde toe er serieus naar te kijken. Mansveld benadrukte dat het budget voor oplossingen op de lange termijn zeer beperkt is. Bron en meer | |
b2py | maandag 4 november 2013 @ 16:49 |
Beetje jammer trouwens dat de commissie bijeenkomst Fyra die nu gehouden wordt besloten is.. | |
b2py | maandag 4 november 2013 @ 17:31 |
![]() Via | |
DriekOplopers | maandag 4 november 2013 @ 17:49 |
Het wordt hoog tijd dat Arriva nu eindelijk niet alleen maar blaft, maar ook bijt. | |
Peterselieman | maandag 4 november 2013 @ 17:51 |
het wil niet zeggen dat Arriva de beste partij is voor de HSL, maar de voorgestelde en in de praktijk al werkende gedoogconstructie is verre van optimaal voor de reiziger | |
Duvel | maandag 4 november 2013 @ 17:51 |
Nee, bijten mag niet. Alleen de rechtspraak bijt, Arriva mag blijven blaffen. | |
Fiorano | maandag 4 november 2013 @ 18:10 |
Jeuh 4 bakken in de IC Schiphol - Enschede. En vijftien minuten vertraging. Echt Veevervoer dit. Slaat nergens op. | |
DriekOplopers | maandag 4 november 2013 @ 18:11 |
Voor de duidelijkheid: met dat "bijten" bedoel ik dus dat ze eindelijk eens naar de rechter moeten stappen. Aanbestedingsdeskundige toonde zich bij de rondetafel in de 2e Kamer stomverbaasd dat ze dat nog steeds niet hadden gedaan. | |
b2py | maandag 4 november 2013 @ 18:14 |
Hoe zit het met de zaak bij de EC? Enige openheid van zaken is wel gewenst dunkt me. | |
Straatcommando. | maandag 4 november 2013 @ 18:23 |
Ik heb een interesse in het spoor, dus ik lees meer en met een ander oog als iemand die de trein louter en enkel als vervoersmiddel ziet. Nu vroeg ik laatst aan wat vrienden van me wat zij vonden van het hele Fyra debacle, de antwoorden waren best wel tekenend. ''Eerst word de reiziger buitenspel gezet door die haast te verplichten de duurdere Fyra te nemen, vervolgens rijdt dat kreng amper, word het spul aan de kant gezet en komt er een nog slechter alternatief naar voren als zijnde ''een goed plan'' waar je uiteindelijk nog meer voor mag betalen ook.'' Een goed voorbeeld vond ik zelf wel die van een verhuisbedrijf. Stel, ik huur een verhuisbedrijf in voor een grote klus. Ik spreek af dat binnen een week alles naar mijn nieuwe adres verhuist is. Eerst komen er 2 lege vrachtwagens aan. Vervolgens heeft het bedrijf geen vrachtwagens meer vanwege technische mankementen. Uiteindelijk, een maand later, krijg ik de helft van mijn spullen met het vriendelijke verzoek extra te betalen, want ja.. trucks zijn kapot hé'' Ik vind het echt compleet van de pot gerukt gedrag. | |
Duvel | maandag 4 november 2013 @ 18:24 |
Het ís ook compleet van de pot gerukt. | |
Straatcommando. | maandag 4 november 2013 @ 18:27 |
Helaas zitten alle belanghebbende partijen tot aan de elleboog in elkaars poepert dus er gaat niets veranderen. | |
Duvel | maandag 4 november 2013 @ 18:33 |
En degene die genaaid is, is de reiziger. | |
AIex | maandag 4 november 2013 @ 18:33 |
In 2008 wilde ivw weten van ns wanneer het mat64 uit de dienst ging omdat dit type bij botsingen snel ontspoord. Zie http://www.nu.nl/algemeen(...)snel-na-botsing.html Ik ben benieuwd of NS toen heeft gezegd er nog zoveel jaar 2015? mee door te gaan. Vind het vrij bijzonder dat ilt ze ondertussen niet verboden heeft. | |
Straatcommando. | maandag 4 november 2013 @ 18:34 |
Men daar zit 'ie zo diep in dat je de huig kan kietelen. | |
James1988 | maandag 4 november 2013 @ 18:34 |
Geil ![]()
| |
Straatcommando. | maandag 4 november 2013 @ 18:37 |
NS zit nu toch in een spagaat wat betreft materieel (inzet) dus mat64 zal op zeer korte termijn niet verdwijnen. | |
b2py | maandag 4 november 2013 @ 18:37 |
‘Eerst PHS afronden, dan verder met andere spoorprojecten’ Het Programma Hoogfrequent Spoor dient te worden afgemaakt en er moet een goede oplossing komen voor het goederenvervoer door Oost-Nederland. Pas daarna kan er met nieuwe, grote spoorprojecten zoals ERTMS worden aangevangen. Dat zegt werkgeversvereniging KNV. Het werk aan de projecten in het kader van het Programma Hoogfrequent Spoor (PHS) is in volle gang. Het is de bedoeling dat deze projecten in de lopende begroting passen, maar of dat gaat lukken moet nog blijken. Bron en meer | |
James1988 | maandag 4 november 2013 @ 18:42 |
Waar bemoeit KNV zich nu ineens mee? | |
DriekOplopers | maandag 4 november 2013 @ 18:50 |
Vraagje. Is er vanuit Utrecht nog een treinserie die niet op Amsterdam Amstel stopt? | |
dennistd | maandag 4 november 2013 @ 18:51 |
Ja, de ICE en de nachttreinen (zowel CNL/EN als het nachtnet) | |
b2py | maandag 4 november 2013 @ 18:53 |
Alle treinen naar Amsterdam Zuid als aanvulling op hierboven. En de treinen naar Utrecht Overvecht, Arnhem, Lunetten, Gouda. etc. ![]() | |
dennistd | maandag 4 november 2013 @ 18:54 |
Ja, en de trein van Utrecht naar Enschede stopt er ook niet. Die komt er net als de treinen naar Amsterdam Zuid ook niet langs trouwens... ![]() | |
James1988 | maandag 4 november 2013 @ 18:54 |
De 42 ICK's die zijn gekocht door het Zweedse Hector Rail staan naar verluidt 'weg te rotten' in Hamm. Waarom? Geen idee... | |
greavy | maandag 4 november 2013 @ 18:54 |
Klopt helemaal, want Hector Rail gaat ze pas aanpakken als er mogelijke huurders zijn. | |
dennistd | maandag 4 november 2013 @ 18:56 |
Op http://somda.nl/doorkomststaat/5/Asa/1/0200/0159/g/ staat trouwens de hele doorkomststaat moet je wel een somda-account hebben ![]() | |
Dr_Flash | maandag 4 november 2013 @ 19:00 |
Mooi. Lekker op tijd aan de pinten bij Sjon en Anita ![]() | |
greavy | maandag 4 november 2013 @ 19:01 |
Voor degenen die nog een rit met rood klassiekje willen maken in België: De 204 rijdt nog als enige, en verzekert rond Brugge een L-trein, en gaat zeer binnenkort via een leuk traject naar Stockem. Hij gaat via allerlei L-treinen in Stockem belanden, en dan is de inzet over en uit. Verwachting is dat ie nog hoogstens een week rijdt. De 228 is al in park. | |
James1988 | maandag 4 november 2013 @ 19:03 |
Kleine kans dat die er ooit komen ![]() Of HR moet hebben vermoed dat de V250 niet terug zou keren en erop rekenen dat NS bij hun zou aankloppen... ![]() | |
Litpho | maandag 4 november 2013 @ 19:05 |
Werkgelegenheid? | |
Duvel | maandag 4 november 2013 @ 19:20 |
Meer projecten is toch meer werkgelegenheid? | |
DriekOplopers | maandag 4 november 2013 @ 19:22 |
Merci voor het beantwoorden van mijn vraag over Amstel. ![]() | |
Sandrvich | maandag 4 november 2013 @ 19:25 |
Zou jij kunnen achterhalen wanneer deze als L-trein gaat functioneren in de Ardennen? Want wat zou dat retevet zijn om Libramont-Arlon nog eens in een rood klassiekje te doen. ![]() | |
greavy | maandag 4 november 2013 @ 19:26 |
Als ik iets weet, zal ik iets melden. Ik houdt het ook nauwlettend in de gaten. | |
Sandrvich | maandag 4 november 2013 @ 19:27 |
Graag! ![]() | |
b2py | maandag 4 november 2013 @ 19:28 |
Aanvulling, erg smaakvol bier, niet te duur. | |
Darkwing_Duck | maandag 4 november 2013 @ 19:30 |
Trein naar Maliebaan schijnt er ook niet te stoppen Driek! | |
Darkwing_Duck | maandag 4 november 2013 @ 19:31 |
Nee ![]() ![]() ![]() | |
greavy | maandag 4 november 2013 @ 19:33 |
Hee Darkwing. Heb je in Frankrijk niet voor "kleine" groepen gunstige tarieven? Wij gaan 23 november met 7 of 8 man even naar Duinkerken (heen met TER GV, terug met de TER). Via Lille Flandres, Moeskroen, Kortrijk, Antwerpen en Essen. Allemaal vrij reizen in NL. | |
#ANONIEM | maandag 4 november 2013 @ 19:37 |
Je hangt fier en welkom bij ons in de kantine ![]() ![]() (Crappy telefoon foto) | |
dennistd | maandag 4 november 2013 @ 19:38 |
Jazeker, de bon weekend (aldus google translate) | |
greavy | maandag 4 november 2013 @ 19:44 |
De wattes? Linkje ofzo? | |
b2py | maandag 4 november 2013 @ 19:45 |
Geen vrouwen aan de muur in de Arriva kantine? | |
Peterselieman | maandag 4 november 2013 @ 19:46 |
de link naar het grote blote tieten forum geven moet genoeg zijn denk ik ![]() | |
dennistd | maandag 4 november 2013 @ 19:48 |
Klikkerdeklik | |
Darkwing_Duck | maandag 4 november 2013 @ 19:48 |
als er al wat te vinden moet zijn ga je het vinden op de site van de TER Nord pas de Calais... Ik zit mobiel in een VAL trein nu (siemens ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
greavy | maandag 4 november 2013 @ 19:51 |
Ja, ok. Ik vind die site niet echt duidelijk ![]() Maar zit wat rond te neuzen daar | |
Sandrvich | maandag 4 november 2013 @ 19:51 |
![]() Zag zojuist deze foto op Drehscheibe-Online langskomen. Ziet er wel boeiend uit zo, een sleep EETC slaap- en couchetterijtuigen tuffend door Slovenië met een Sloveense Taurus. ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 4 november 2013 @ 19:52 |
Jees ![]() ![]() | |
greavy | maandag 4 november 2013 @ 19:53 |
Hij heeft twee woorden vertaald: 'Schönes Wochenende'. | |
dennistd | maandag 4 november 2013 @ 19:53 |
Die is er niet, ik gooide alleen 'Schönes Wochenende' door Google Translate en die gaf 'Bon weekend' terug | |
greavy | maandag 4 november 2013 @ 19:55 |
TER Nord pas de Calais heeft die korting niet volgens de site | |
#ANONIEM | maandag 4 november 2013 @ 19:58 |
In de rangeerkantine ook niet eens. Wel staat de TV standaard op RTL 7 voor darten en voetbal. 's Nachts komen daar de vrouwen van lichte zeden voorbij, voor zover dat telt ![]() | |
Sandrvich | maandag 4 november 2013 @ 20:00 |
Ik heb even voor je meegekeken. TER Nord Pas de Calais kent geen groepskorting op gewone tarieven, tenzij je een Pass Grand TER hebt (¤7 per jaar volgens de site). Deze kaart levert 50% korting op voor de 2e reiziger en voor ¤0,10 mag er een derde reiziger mee. | |
greavy | maandag 4 november 2013 @ 20:02 |
Nee, die heb ik niet. Zovaak kom ik niet in Frankrijk. | |
Darkwing_Duck | maandag 4 november 2013 @ 20:13 |
ze hadden laatst wel een of andere deal met grensverkeer met belgie voor weinig, geen idee of dat nog de actualiteit is... ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 4 november 2013 @ 20:15 |
Heb je die er al na 1 flink ritje niet uit? ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 4 november 2013 @ 20:16 |
ow echt ![]() ![]() | |
greavy | maandag 4 november 2013 @ 20:21 |
Ja, het Trampoline Weekend is er wel. Zal eens kijken of die ook voor Duinkerken geldt, of maar tot Lille. Edit: Dat is van een Belgisch station naar Lille. | |
Darkwing_Duck | maandag 4 november 2013 @ 20:33 |
Had me ook effe op de site geworsteld. Sandr heeft je uitstekend geholpen. Nadeel van die grande carte ter en vergelijkbare initiatieven voor andere regio's is dat r allen maar een kaartje binnen de regio gekocht kan worden, niet vanaf een grenspunt. Daarom is het voor mij ook niet interresant om een vergelijkbaar initiatief te kopen voor TER centre. Te veel gekloot. ![]() | |
Sandrvich | maandag 4 november 2013 @ 20:52 |
Toen ik deze zomer nog in Lyon woonde heb ik InterRail One Country voor Frankrijk nog overwogen omdat de trein zo óngelofelijk duur was naar de Alpen en Provence. ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 4 november 2013 @ 21:11 |
Bij het IVW (tegenwoordig IL&T) kan ik daar niets over vinden. Bij de Onderzoeksraad alleen dit: http://www.onderzoeksraad(...)reizigerstrein-baarn | |
Sandrvich | maandag 4 november 2013 @ 21:13 |
Ik zit zojuist de materieelverdeling voor volgende dienstregeling een beetje te bekijken hier en het lijkt er op dat er helemaal geen ICRm meer zou rijden volgens deze tabel. Kan toch niet kloppen? (Hoop ik? ![]() | |
_JdM_ | maandag 4 november 2013 @ 21:13 |
Er rijdt alleen nog maar ICR in de IC Zwolle-Roosendaal (treinserie 3600 in de lijst) | |
greavy | maandag 4 november 2013 @ 21:14 |
Klopt, ICRm gaat niet meer rijden tussen Den Haag en Venlo. Komt in de spits DDZ8 (2xDDZ-IV) en in het dal een losse DDZ voor terug. | |
Peterselieman | maandag 4 november 2013 @ 21:14 |
dat is het enige nog in binnenlandse dienst ja | |
greavy | maandag 4 november 2013 @ 21:16 |
Prio's in de Fyra V160 | |
Peterselieman | maandag 4 november 2013 @ 21:22 |
dat valt onder een andere concessie ![]() | |
Mr_Klaasje | maandag 4 november 2013 @ 21:25 |
Vanaf december 2014 is het onderdeel van de HRN-concessie in plaats van de afzonderlijke HSL-concessie die dan beëindigd wordt. | |
Peterselieman | maandag 4 november 2013 @ 21:28 |
ja, maar dit gaat over dienstregeling 2014, niet 2015 ![]() | |
ReisT | maandag 4 november 2013 @ 21:52 |
In 2014 rijdt er geen V160 meer bij NS hispeed en ook niet als Fyra. | |
James1988 | maandag 4 november 2013 @ 21:55 |
Wat rijdt er dan? V160 als Intercity Direct? | |
KnightSolaire | maandag 4 november 2013 @ 21:59 |
Omdat de merknaam Fyra gaat verdwijnen en NS Hispeed wordt ondergebracht bij NSR ja ![]() | |
b2py | maandag 4 november 2013 @ 22:11 |
Troll ![]() | |
Peterselieman | maandag 4 november 2013 @ 22:12 |
Fairy Tale Rails ![]() | |
Dr_Flash | maandag 4 november 2013 @ 22:42 |
Uilenzeik! Wat was je vraag? ![]() | |
b2py | maandag 4 november 2013 @ 22:51 |
Hebben mensen van hier de onderste SMS vorige week maandag trouwens ook gehad?![]() | |
Hinder | maandag 4 november 2013 @ 23:02 |
Ja, en kom nooit in die regio's ![]() | |
James1988 | maandag 4 november 2013 @ 23:04 |
Ik krijg ze niet als sms, maar als pushbericht in de NS-app. Heb 'm gehad ![]() | |
b2py | maandag 4 november 2013 @ 23:07 |
Kreeg ze allebei, maar goed, vroeg me af of de oproep landelijk of regio georiënteerd was. | |
James1988 | maandag 4 november 2013 @ 23:09 |
Volgens mij gaan dat soort meldingen altijd landelijk. Er was een tijd dat ik van NS per e-mail waarschuwingen kreeg als er werkzaamheden of verstoringen zouden zijn op mijn 'vaste traject', maar dat is alweer een tijd terug. Ik had mijn vaste traject nooit opgegeven, maar dat zal wel zijn afgeleid uit mijn OV-chipreisgeschiedenis... | |
bork | maandag 4 november 2013 @ 23:10 |
Ik kan mijn nieuwe OV-chipkaart ook gebruiken voor mijn Greenwheels abbo, gooien ze de handdoek nu finaal in de ring, de OV-bedrijven? ![]() | |
_serial_ | maandag 4 november 2013 @ 23:15 |
Nee hoor, dat is al een hele tijd zo, ik zeg slim bedacht, scheelt weer een pasje, aangezien de meeste al z'n ov-chipkaart hebben. | |
Dr_Flash | maandag 4 november 2013 @ 23:24 |
Ja ik wel ![]() | |
Frozen-assassin | maandag 4 november 2013 @ 23:31 |
Neen, maar daar moet je je voor aanmelden lijkt me? | |
b2py | maandag 4 november 2013 @ 23:34 |
Yup. | |
Frozen-assassin | maandag 4 november 2013 @ 23:51 |
Vroeg in de avond vandaag was er trouwens voor de zesde keer in vier dagen een sein- en overwegstoring tussen Purmerend Overwhere en Hoorn. Lijkt me dat het naar sabotage neigt. Is rijden op zicht trouwens geen optie op dat stukje waarna je dan gewoon doorknalt naar Amsterdam?
| |
Peterselieman | dinsdag 5 november 2013 @ 00:02 |
denk ik niet, omdat je er ook met druk wegverkeer zit | |
Dr_Flash | dinsdag 5 november 2013 @ 00:04 |
Paar slagjes met de Vehicle Machine Guns op. Werkt perfect ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 5 november 2013 @ 00:11 |
zelfs op een frans mobiel nummer komt het keurignetjes binnen ![]() | |
James1988 | dinsdag 5 november 2013 @ 00:14 |
Heel relevant voor jou natuurlijk ![]() | |
Frozen-assassin | dinsdag 5 november 2013 @ 00:15 |
Alleen na station Purmerend Overwhere heb je inderdaad een overweg waar er best wat verkeer is, maar voor de rest zijn het allemaal boerenweggetjes tussen Purmerend en Hoorn, daarna is het volgens mij vrijwel enkel bruggen of tunnels | |
Peterselieman | dinsdag 5 november 2013 @ 00:23 |
dan zou het te maken kunnen hebben met spoorbezetting en spoorgebruik, waardoor er geen betrouwbare dienstregeling te garanderen is in het geval van een storing. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 november 2013 @ 00:26 |
Joh die pik wil het nog weten als Buurtbus 719 twee minuten te laat bij bejaardenhuis Zonnelust in Delfzijl vertrekt, dus ja. Hartstikke relevant ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 5 november 2013 @ 00:27 |
En nou niet weer gaan SMSsen of ik boos ben he duck ![]() | |
dennistd | dinsdag 5 november 2013 @ 04:48 |
Het probleem is dat daar nog een oud soort storingsmelder zit die werkt met een bepaalde weerstandswaarde die correspondeert met een bepaalde overweg. Werkt op zich goed, maar niet als er twee overwegen of meer overwegen gestoord zijn, dan zie je niet welke het sein en moet je dus alle overwegen op de storingsmelder als in storing beschouwen. Dan krijg je dus dit: https://pbs.twimg.com/media/BYLNZx7IYAADfos.jpg:large En 12 overwegen volgens de instructie eronder naderen kost nogal wat tijd lijkt me | |
#ANONIEM | dinsdag 5 november 2013 @ 06:17 |
Wat een waanzin ![]() Lijkt me dat bij elke 'vernieuwing' wel oude meuk aan systemen upgraden ? | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 5 november 2013 @ 06:22 |
Die waanzin heb je nog overal in Nederland. Als bij Haren een trein stuk is en twee overwegen dicht houdt, krijgen jullie ook naar Groningen Noord aanwijzingen voor alle overwegen. DOSS is een nieuwe melder die wel meerdere overwegen aan kan, maar dat hebben we alleen op Zuidbroek - Veendam. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 november 2013 @ 06:24 |
Meen je ![]() Ik heb wel eens van een collega tussen Kropswolde en Zuidbroek een rits aan aanwijzingen gekregen. Maar ik dacht dat dat kwam omdat ze al bezig waren voor die grote buitendienststelling. Wist niet dat het voor jullie dan niet te zien is. Bijzonder wel,. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 5 november 2013 @ 07:00 |
Eén overweg zien we, vanaf twee is het "meerdere overwegen in storing". En dat is handenvol werk, zowel voor ons als voor jullie. En als dat om een overweg of tien gaat, loop je zo een kwartier vertraging op. Ik snap dus wel dat ze bij Purmerend dan stoppen met rijden. | |
Litpho | dinsdag 5 november 2013 @ 07:41 |
Stilstaande trein tussen Lelystad en Oostvaarders. Nou ja, minimaal twee dus. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 november 2013 @ 09:37 |
Ik heb volgens mij een "bug" in de OV-chipkaart ontdekt, ik moest een tijdje terug van Amsterdam naar Sittard om 7 uur 's morgens en van Roermond naar Sittard reden bussen. Ik check dus uit in Sittard bij de poortjes aan de verkeerde kant (waar staat inchecken) en er komt "u bent ingecheckt" op het scherm te staan. Ik zie dat en check aan de andere kant van het poortje weer uit. De borg die in Amsterdam was afgeschreven is ¤10, maar vervolgens werd in Sittard weer ¤10 afgeschreven die ik vervolgens weer terugkreeg door uit te checken. Dat hele ritje heeft me dus in plaats van ¤23,20 maar een tientje gekost ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2013 09:38:03 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 5 november 2013 @ 09:45 |
Maar je het mag niet (het is gewoon een missende check-uit) en als je dat vaker doet dan wordt je kaart geblokkeerd. [ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2013 09:45:55 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 5 november 2013 @ 09:58 |
Ah zo. Weer wat geleerd, bedankt! ![]() | |
b2py | dinsdag 5 november 2013 @ 10:22 |
Dat blokkeren is volgens mij opgeheven of de limiet dermate opgehoogd dat het interessant wordt. Verder kan je gemiste check-outs laten verwijderen. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 november 2013 @ 10:38 |
sowieso zouden die poortjes waar je uitsluitend in of uit kunt checken niet moeten bestaan. Alle andere paaltjes checken zelf hoe het bitje staat, en vlot genoeg ook. Het kan dus gewoon wel en het voorkomt dit soort geneuzel. Waar de reiziger niet om gevraagd heeft. | |
mschol | dinsdag 5 november 2013 @ 10:40 |
het voordeel van 2 poortjes is dat je reizigersstromen op een station kan beinvloeden... | |
Dr_Flash | dinsdag 5 november 2013 @ 10:43 |
In een ideale situatie ja. Voorlopig ben je vooral reizigersstromen aan het hinderen. | |
_serial_ | dinsdag 5 november 2013 @ 10:53 |
Hoezo, gewoon aan de goede kant van poortje uitchecken, dat is toch geen rakkettechniek, je loopt er immers doorheen. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 november 2013 @ 10:54 |
Tsja. Maar zie bovengenoemde situatie. | |
b2py | dinsdag 5 november 2013 @ 10:56 |
Dat jij nou niet door zo'n poortje past ![]() | |
mschol | dinsdag 5 november 2013 @ 11:02 |
ideale situatie is als je vanaf 1 kant maar ook echt bij 1 soort poortje kan in of uitchecken, zoals beschreven lijkt het alsof het nu gewoon een zooi palen zijn zonder deurtjes | |
Dr_Flash | dinsdag 5 november 2013 @ 11:05 |
Ideale situatie is als er ook iets onfoutgevoeligs geregeld is voor zoiets als vervangend busvervoer. Ideale situatie is GEEN busvervoer. Ideale situatie is voldoende capaciteit, zodat je wat te beïnvloeden hebt. Als je ziet hoe druk het op Utrecht Centraal in de ochtendspits is, dan snap je dat alles wat je daaraan denkt te gaan beïnvloeden, het alleen nog maar erger maakt. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 5 november 2013 @ 11:28 |
Acht voor die enkele keer dat ik in Nederland ben zul je net zien.... En het erge is, hij heeft Hardstikke gelijk, ik ben hier in Ile de France op tig SMS diensten van Veolia Transdev ingeschreven.... ![]() Wij Gaan Pinten hijsen in Sauerland ![]() Over die enekele keer dat ik in NL ben gesproken, ik heb een weekendje gepland staan van 13 tm 16, december, precies de dienstregelingovergang, moet ik dan een teringzooi verwachten? Ik ga op alle dagen wel een keer met de trein (Vooral tussen Amsterdam en Breda, als het even kan over de HSL, en de hoekse lijn) Maar in het algemeen, op zo een overgangsweekend? Zooitje? ![]() | |
_serial_ | dinsdag 5 november 2013 @ 11:30 |
De laatste keren ging het bij mijn trajecten vrij goed, er veranderd nu ook niet enorm veel op de meeste trajecten, hooguit minuutje eerder of later. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 november 2013 @ 11:45 |
Dit jaar wel, zijn ook nog werkzaamheden gepland begreep ik. Dat KAN niet goed gaan ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 5 november 2013 @ 12:07 |
Goed Ouigo/Marne la Vallee Stationsklaagbaak.... Sinds die Ouigo bij ons op het station Marne la Vallee zijn intrede doet, is het station op alle fronten een grote puinzooi geworden. Dat heeft er vooral mee te maken dat het station een eindhalte is en dus er bij een volle trein met 2 stelletjes 2 keer 1.268 stoelen uitgespuugd worden, dus 2536 personen. Die personen worden OF opgehaald door deze of gene met een auto en dan vooral Renault's, Citroen's, of Dacia's en die moeten allemaal staan op dit klein Kiss en Go laantje waarvan altijd ook nog een deel ingenomen word door Douane , het leger en TAXI's (Die niemand neemt uiteraard, want wie gaat er nou minimaal 10 euro neerleggen voor een taxi als je al voor 10 euro uit Marseille komt) Klik voor groter ![]() En dat gaat dus niet, en dus staat het volledig vast tot aan de Avenue Robert Schuman rechts op het plaatje, waardoor ook alle bussen die het naastgelegen busstation op willen, te laat zijn. Daarbij worden ook van 2 Hotels voor pretparkgangers, de in en uitgang geblokkeerd. Mensen rijden het busstation maar in, in de hoop hun Cherie op te halen, knallen daardoor tegen slagbomen aan, of parkeren hun wagen in een keurig verzorgd Mickey Mouse bloembed langs de kant van de weg.... en dit circus herhaalt zich 2 keer per dag vanaf ongeveer een half uur voor aankomst tot 20 minuten na aankomst van de babykleurtjes trein OF je word niet op gehaald en neemt een kaartje naar Parijs, daarvoor waren er ooit 7 automaten beschikbaar 3 automaten voor Tickets Only 2 automaten voor Navigo Only en 2 Automaten die beide kunnen en ook nog eens papiergeld slikken De eerste 3 automaten zijn nu dus afgeschermd met schuttingen (tot begin januari) zodat er dus nog effectief 2 automaten kaartjes spuwen. De navigoganger blijft vooralsnog gespaard want over het algemeen kan je snel bij 1 van die 2 navigo exclusive automaten terecht (Bovendien, iemand met een navigo weet hoe het werkt en is lekker snel klaar) Maar wie een kaartje wil hebben naar Parijs, en als laatste uit de Ouigo komt staat gewoon meer als een uur aan te schuiven. Daarbij heb je dan ook nog eens het probleem dat je toeristen hebt die na een uur wachten, ipv een RER kaartje een Ticket T kopen (Kaartje voor binnen Parijs) en dus dan alsnog niet binnenkomen. ![]() Dit gebeurt ook niet trouwens alleen als de Ouigo aankomt, maar ook op moment als de parade dies is afgelopen in het naastgelegen pretpark, of de avondshow... Boven de automaten hangt inmiddels een lichtkrant die "Laatste trein 00.20" laat zien... Tegenwoordig (en dat heb ik Inmiddels heb ik dus ook al 2x gezien) is het zo dat om 00.10 precies ALLE poortjes opengaan (op een tijdklok) zodat de "rij" gewoon de trein in kan lopen. Om te voorkomen dat er dus reizigers achterblijven. Waardoor er 2 problemen ontstaan -Ik zou me flink genaaid voelen als ik om 00.08 nog even een kaartje naar la Defense voor een Euro of 8 uit de automaat had getrokken na een wachttijd van 3 kwartier - Op het eindstation kom je er niet uit... Welkom in mijn wereld ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 5 november 2013 @ 12:13 |
Heb je ook ergens een linkje welke werkzaamheden? wat die op NS.nl gaat tot 15 november | |
Dr_Flash | dinsdag 5 november 2013 @ 12:14 |
Nee. Weet b2py wel denk ik ![]() | |
mschol | dinsdag 5 november 2013 @ 12:30 |
Dat was altijd al druk, maar is dus nog drukker geworden... klein beetje off topic: woon/werk je daar in de buurt? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 5 november 2013 @ 12:33 |
Ik woon hemelsbreed 3.8 km van het station en ik werk voor een bedrijf wat aan het station ligt. ![]() | |
b2py | dinsdag 5 november 2013 @ 12:35 |
Waar ga je reizen dat weekend? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 5 november 2013 @ 12:41 |
Vrijdag de 13e Haarlem-Breda met een tussenstop in Den Haag CS/HS Zaterdag Beda - Tilburg en VV Zondag Breda - Vlaardingen Maandag Vlaardingen - Marne La Vallee Chessy... | |
b2py | dinsdag 5 november 2013 @ 12:59 |
Die vrijdag wordt al leuk ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 5 november 2013 @ 13:11 |
Mag ik mee lachen? ![]() | |
b2py | dinsdag 5 november 2013 @ 13:13 |
Vrijdag de 13e ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 5 november 2013 @ 13:14 |
Maar zijn er dan werkzaamheden? ![]() | |
b2py | dinsdag 5 november 2013 @ 13:21 |
Kijk ik straks naar ![]() | |
James1988 | dinsdag 5 november 2013 @ 13:28 |
Goed geregeld allemaal ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 5 november 2013 @ 13:29 |
Je bent sarcastisch? Hoop ik? ![]() | |
James1988 | dinsdag 5 november 2013 @ 13:31 |
Ja ![]() ![]() | |
ReisT | dinsdag 5 november 2013 @ 13:50 |
Het idee van poortjes is dan ook dat je gedwongen wordt op de juiste plaatse in- of uit te checken, anders gaat het deurtje niet open. Dat werkt natuurlijk niet als die deurtjes permanent open staan. Dan kan je dus krijgen dat je pas nadat je door het poortje bent gelopen bedenkt "o ja, ik moest nog uitchecken". | |
#ANONIEM | dinsdag 5 november 2013 @ 14:13 |
Het idee van de OV-Chipkaart is i.i.g. sowieso niet dat mensen denken van 'als ik niet uitcheck dan betaal ik voor een hele lange treinreis maar een tientje'. ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 5 november 2013 @ 14:17 |
Zo een kaart is toch 7.50? dus voor iedere treinreis meer dan 17.50 loont het zich dus om aparte kaart daarvoor te kopen, en niet uit te checken.... | |
#ANONIEM | dinsdag 5 november 2013 @ 14:17 |
Nee, want bij een anonieme kaart is de borg 20 euro. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 5 november 2013 @ 14:18 |
Dat kan je toch terugvragen? Dat tientje wat er toch dan nog opstaat? | |
#ANONIEM | dinsdag 5 november 2013 @ 14:21 |
Ik weet niet wat je precies bedoelt, maar ik weet wel dat het immoreel is om opzettelijk van zulke trucjes gebruik te maken. Uiteindelijk heeft het namelijk tot gevolg dat NS de regels strenger moet maken en minder coulant kan zijn en daar is de welwillende reiziger die echt per ongeluk vergeet uit te checken dan weer de dupe van. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 5 november 2013 @ 14:22 |
Anders kan je altijd nog die truc doen met die 2 anonieme chipkaarten op een retourtje, die laatst op tv was... die was wel legaal ![]() Hoe heette dat programma ook alweer, waar Driek ook in te gast was.... | |
WhiteJoker | dinsdag 5 november 2013 @ 14:25 |
Bron: De Stentor | |
Darkwing_Duck | dinsdag 5 november 2013 @ 14:26 |
Hiero: http://derekenkamer.kro.n(...)everingen/22-08-2013 Vanaf 22.15 min... Volgensmij doe je niks wat niet mag daar... En je bespaart bijna de helft van de prijs... | |
Dr_Flash | dinsdag 5 november 2013 @ 14:34 |
Natuurlijk doe je wel iets wat niet mag. Alleen kan dat brakke hoerensysteem het niet bewijzen. | |
greavy | dinsdag 5 november 2013 @ 14:41 |
De laatste rode klassiek 204 van NMBS Reed theoretisch P 7157 Brussel - Dendermonde, daarna leeg terug naar Brussel om dan de 5317 terug naar Dendermonde. Helaas is dat geen werkelijkheid geworden. De 204 is nu definitief over en uit. Heeft niet meer de P 7157 gereden, want had een 'onbekend' defect. Volgens de systemen. Staat nu bij dat hij niet meer ingezet mag worden met de melding 'transport sloop MKMA uiterst 12/11' MKMA is Stockem Atelier. Definitief einde van de rode klassieke motorstellen is er dus voor de reizigersdienst. Rest nu alleen nog de transporten naar Stockem (MKMA) en de sloper in Aubange. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 5 november 2013 @ 14:43 |
Net zoals hier in Parijs, heb je alleen zone 4 en 5 op je navigo staan en je reist naar de andere kant van Parijs en je tjekt in op een RATP station (oostkant van parijs), en dan ga je dus door zone 3-2-1-2-3 illegaal, en je tjekt uit in zone 4 of 5 aan de westkant uit, en het is een SNCF station, dan is er niks aan de hand, en loop je zo het station uit. (Systemen zijn niet aan elkaar gekoppeld) Tjek je daarintegen uit bij een RATP station aan de westkant , dan gaan alle alarmen af en komen ze met een bonnenboekje aan ![]() | |
Peter | dinsdag 5 november 2013 @ 14:48 |
gaat er geen ringlijn in zone 4-5 van oost naar west die je had kunnen nemen? Geheel legaal met de RATP? | |
#ANONIEM | dinsdag 5 november 2013 @ 14:53 |
Vorige keer reed ik een motor aan op vrijdag de 13e. Hoop dat het komende keer geen pech heb ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 5 november 2013 @ 15:09 |
Die is er pas over een jaar of 10, en heet Grand Paris Expresse... Op dit moment kan je wel in zone 4 en 5, al is het een beetje zigzaggend, wel om Parijs heen en dit is dan ook geheel legaal (Leuk om te doen, duurt ongeveer 8 uur, grotendeels trein). En dan is het ook geen probleem om daar uit te checken. Maar dan ben je ook tussendoor aan het in en uitchecken geweest, en dan gaat het dus wel goed. Maar als je Laatste check in RATP Oostkant is, en je wil dan uitchecken RATP westkant, dan staat het gewoon buiten kijf dat je dwars door parijs heen bent getreind, ipv er om heen ![]() | |
Sandrvich | dinsdag 5 november 2013 @ 15:45 |
Het is helemaal over en sluiten nu dus? ![]() | |
Flodder450 | dinsdag 5 november 2013 @ 15:52 |
op station appingedam had vanochtend iemand ze kleren op het spoor gegooid :/ | |
#ANONIEM | dinsdag 5 november 2013 @ 15:52 |
Altijd een gekkenhuis op Appingedam ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 5 november 2013 @ 15:54 |
Ik snap het drama niet. Er rijden toch nog verfriste rond? En die zwijnenneuzen is toch dezelfde joekeloeres met een ander uiterlijk? Die is toch ook rood? ![]() | |
Flodder450 | dinsdag 5 november 2013 @ 15:55 |
Bij loppersum kunnen ze al gaan staan | |
Sandrvich | dinsdag 5 november 2013 @ 15:56 |
Ik had nog graag die 1e klas bejaardenbanken eens uitgeprobeerd. ![]() | |
James1988 | dinsdag 5 november 2013 @ 16:06 |
Enige tijd terug was er al een proef met Traject Vrij op NS-trajecten. NS is nu bezig met een tweede test, maar dan met reizigers die reizen bij andere vervoerders. Reis je met een trajectabo bij een vervoerder anders dan NS en wil je meetesten? http://www.reizigersonderzoek.nl/ | |
#ANONIEM | dinsdag 5 november 2013 @ 16:08 |
Tijd om te emigreren, wat een slappe zak stront is dit kabinet toch ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 5 november 2013 @ 16:23 |
Ja ja. er is zo veel "maatschappelijk onwenselijk" aan wat NS doet, maar zodra het oom Dagobert in zijn portemonnee raakt is "maatschappelijk onwenselijk" ineens een argument om er iets aan te gana doen ![]() ![]() | |
greavy | dinsdag 5 november 2013 @ 16:25 |
Ja, over en sluiten. Hij ZOU t/m vrijdag nog wat versterkingsritten (P-treinen of een L-trein verlengen) doen, maar door het defect is het vandaag over. En ik ben half België doorgekart, maar uiteindelijk bleek het dus voor niks vandaag. Op Stockem staan er een sleep rode klassieken klaar voor de sloop, die zijn vanaf het perron te fotograferen. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 november 2013 @ 16:29 |
Maar dat heb jij al gedaan voor ons neem ik aan ![]() | |
greavy | dinsdag 5 november 2013 @ 16:31 |
Door die staking in het Waalse deel van België heb ik het risico niet genomen om in Stockem te belanden, en dan een halve dag te moeten wachten op een trein terug ivm afgeschafte treinen. | |
James1988 | dinsdag 5 november 2013 @ 16:33 |
Waar is je gevoel voor avontuur? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 5 november 2013 @ 16:33 |
Oh, was dat uitschot weer "bezig" ![]() Het weer is er ook uitermate kut voor natuurlijk. | |
greavy | dinsdag 5 november 2013 @ 16:37 |
Pas toen ik in de Benelux naar Nederland zat, begon het te regenen in Brussel. Maar inderdaad, de kleinste vakbond van Wallonië staakt uit onvrede over pensioen enzo. Alleen Brugge - Oostende in Vlaanderen ligt volledig plat, want er waren een paar Vlaamse treinbestuurders die ook vonden dat zij moesten staken (en volgens een Treinbegeleider ook bij die Waalse vakbond zaten). | |
greavy | dinsdag 5 november 2013 @ 16:37 |
Het is gewoon heel de dag kut. Bijna alle L-treinen rond Luik rijden niet, en de rest heeft erg veel vertraging. Daar bedank ik dit keer maar voor. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 november 2013 @ 16:38 |
Onhebbelijk trekje van die kutbelgen. Moeten ze mee stoppen. | |
James1988 | dinsdag 5 november 2013 @ 16:39 |
Wallonië is een soort reserve-Frankrijk hè ![]() | |
greavy | dinsdag 5 november 2013 @ 16:40 |
Ja. Die kleinste vakbond heeft wel een enorme chaos meegebracht, want veel bundels waar de treinen opgesteld staan/stonden, hebben zij geblokkeerd. Dus veel materieel kon niet uit de bundel komen voor het overige personeel. De grotere vakbonden in Wallonië staken vandaag niet. | |
Litpho | dinsdag 5 november 2013 @ 16:41 |
Zeker als weer eens een of andere idioot heeft bedacht dat je alleen maar uit mag checken bij de enige roltrap naar het perron. 6 poortjes uitchecken, 2 inchecken in de ochtendspits in Lelystad. Daar wil je altijd al weg, maar 's ochtends zeker. ... om nog maar te zwijgen over de inkomstenderving van Servex overal waar je met bagage én chipkaart én koffie doorheen moet. Nadat je een paar keer koffie over je heen hebt gehad van zo'n enthousiast wapperrek laat je hem ook wel staan. Zal wel maagzweren gaan schelen, denk ik. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 november 2013 @ 16:42 |
Tijd om er de politie of het leger eens op af te sturen. Dat ongedierte kan kennelijk niet overweg met de vrijheden en verantwoordelijkheden van een westerse beschaving. Dan niet. | |
Litpho | dinsdag 5 november 2013 @ 16:44 |
Nou ja, die staken tenminste nog voor zichzelf. Een paar jaar terug leek het wel alsof het OV altijd maar plat moest bij conflicten elders, "want anders valt het niet genoeg op voor de publieke opinie" ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 5 november 2013 @ 16:46 |
Oh ja of die keer dat ze een staking aangekondigd hadden, drie dagen van tevoren toch kregen wat ze hebben wilden, maar TOCH gingen staken "anders zou het gezichtsverlies zijn" ![]() ![]() | |
Litpho | dinsdag 5 november 2013 @ 16:48 |
En maar claimen dat er "begrip is in de samenleving". Heeft Rutte ooit iets voor de Spoorbonden gedaan of zo? | |
Dr_Flash | dinsdag 5 november 2013 @ 17:02 |
"Ja sorry baas, mijn trein reed voor de 10e keer deze maand niet." -"Ach jee. Was het een staking?" "Inderdaad baas. Niks aan te doen." -"Geeft niet joh, ik betaal je wel door. Kom je volgende week weer? "Ik probeer het baas ![]() -"Topper dat je bent. Hier, ik doe er een bonus bij! Kan zijn dat ik er zelf niet ben want dan ben ik vlaggetjes uitdelen en koekhappen bij de stakers van bond X. Je moet die noeste werkslieden toch een hart onder de riem steken he!" "Dat is echt bazig van u, baas!" | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 5 november 2013 @ 17:15 |
Klopt, ik kreeg er een melding van. BH, laarzen, jasje... heb de politie maar geïnformeerd, geen idee wat daar mee gedaan is. | |
b2py | dinsdag 5 november 2013 @ 17:19 |
Geil. | |
ReisT | dinsdag 5 november 2013 @ 17:50 |
Gaat hier ook weer lekker op het spoor. Op Amstel trein naar Nijmegen +10, trein naar Limburg opgeheven. Op Bijlmer trein naar Nijmegen +10, trein naar Limburg opgeheven. Volle bak in de sprinter dus. | |
greavy | dinsdag 5 november 2013 @ 18:45 |
Morgen voor de verandering eens met de auto naar Antwerpen Noorderkempen. Dan mijdt ik het grootste deel van de spits van de Antwerpse ring. Dan even in Stockem gaan kijken. ![]() ![]() NMBS 166 + ??? + ??? + ??? - 4x Rood! | |
Dr_Flash | dinsdag 5 november 2013 @ 18:56 |
Brussel Zuid? | |
greavy | dinsdag 5 november 2013 @ 19:03 |
Ja ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 5 november 2013 @ 19:04 |
Leuk plaatje wel. Maar eigenlijk wel goed dat het nou eens eindelijk afgelopen is met die flauwekul. Hoewel er neem ik aan nog zat in Citynogwat en New Look livrei rondrijden toch? | |
greavy | dinsdag 5 november 2013 @ 19:08 |
Klopt. Die CityRail- en gerenoveerde motorstellen (grijs, new look) rijden nog genoeg rond. De oudste serie (1xx/2xx) zijn nu definitief over en uit. | |
Adrie072 | dinsdag 5 november 2013 @ 19:10 |
Zojuist een mijn ns-account aangemaakt, link om te activeren nog niet binnen. Hoort zo? | |
Xetran | dinsdag 5 november 2013 @ 19:10 |
Duurde bij mij ook eeuwen. | |
greavy | dinsdag 5 november 2013 @ 19:11 |
Is momenteel een storing, en wordt "binnenkort" opgelost, aldus de NS Klantenservice -.- | |
Adrie072 | dinsdag 5 november 2013 @ 19:13 |
Eva zei niks tegen mij.... | |
James1988 | dinsdag 5 november 2013 @ 19:19 |
Eva is een domme snol. ![]() | |
Mr_Klaasje | dinsdag 5 november 2013 @ 19:20 |
Ze kan beter jacobsdraaistellen laten monteren. Dan is ze nog ergens nuttig voor. | |
b2py | dinsdag 5 november 2013 @ 19:22 |
Eva en Jacob zaten in de boom. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 5 november 2013 @ 19:24 |
Jacob spoot haar vol met room? | |
Mr_Klaasje | dinsdag 5 november 2013 @ 19:24 |
Wat ben jij ineens traditioneel en netjes geworden... SLT heeft jacobsdingen. | |
GlenSpey | dinsdag 5 november 2013 @ 20:28 |
Uit de hand gelopen wraakactie? ![]() | |
b2py | dinsdag 5 november 2013 @ 20:49 |
| |
greavy | dinsdag 5 november 2013 @ 21:00 |
ICE's omgeleid dit weekend (Stoppen tussen Arnhem en Amersfoort niet!): 104: Arnhem 20:54/21:06 Deventer 21:38 Amersfoort 22:10/22:13 Amsterdam 22:52 105: Amsterdam 7:05 Amersfoort 7:41/7:50 Deventer 8:24 Arnhem 8:59/9:08 120: Arnhem 22:26/22:36 Deventer 23:05 Amersfoort 23:41/23:43 Amsterdam 0:22 121: Amsterdam 6:05 Amersfoort 6:41/6:50 Deventer 7:23 Arnhem 7:59/8:07 122 (Alleen zondag tot Amersfoort): Arnhem 19:26/19:36 Dv 20:05 Amf 20:41/20:43 Asd 21:22 123: Amsterdam 9:35 Amersfoort 10:10/10:20 Deventer 10:53 Zutphen 11:02 Ah 11:29/11:37 124: Arnhem 16:26/16:36 Deventer 17:05 Amersfoort 17:41 125: Amersfoort 12:20 Deventer 12:53 Arnhem 13:29/13:37 128: Arnhem 12:26/12:36 Deventer 13:05 Amersfoort 13:41/13:43 Amsterdam 14:22 129: Amsterdam 15:35 Amersfoort 16:10/16:20 Deventer 16:53 Arnhem 17:29/17:37 223: Amersfoort 20:50 Deventer 21:23 Arnhem 21:59/22:07 226: Arnhem 10:26/10:36 Deventer 11:05 Amersfoort 11:41 227: Amersfoort 18:20 Deventer 18:52 Arnhem 19:34/19:39 Nachttreinen: 418: Emmerich v.7:25 Arnhem a.7:45/v.8:16 Deventer d.9:05 Amersfoort a.9:43 dan LM naar Watergraafsmeer via Amsterdam CS. 446: Trein 418 +60 minuten. 447: LM uit Watergraafsmeer via Amsterdam CS, Amersfoort v.18:22 Deventer d.18:56 Zutphen a.19:09/v.19:18 Arnhem a.19:41/v.20:07 419: LM uit Watergraafsmeer via Amsterdam CS, Amersfoort v.19:47 Deventer d.20:24 Zutphen d.20:38 Arnhem a.21:10/v.21:37 | |
b2py | dinsdag 5 november 2013 @ 21:02 |
Voor de nachtreizigers onder ons, de trein Rotterdam v. 03:02; Utrecht a. 04:58; deze rijdt vanaf drgl 2014 met SLT. | |
James1988 | dinsdag 5 november 2013 @ 21:03 |
Want dan kunnen de bezopen nachtbrakers het toilet niet meer volkotsen? ![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 5 november 2013 @ 21:04 |
Ze drukken dit probleem de kop in: http://www.nu.nl/politiek(...)letten-in-trein.html | |
James1988 | dinsdag 5 november 2013 @ 21:05 |
Whehehehehehe ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 5 november 2013 @ 21:07 |
wel een goed idee komt in me op: laat Bashir WC's in de treinen schoonmaken. Doet ie ook nog eens wat | |
b2py | dinsdag 5 november 2013 @ 21:12 |
Overigens alleen op zo/ma nacht ![]() | |
greavy | dinsdag 5 november 2013 @ 21:19 |
Juist. Noorderkempen is mede aangelegd om auto's rond Antwerpen te (kunnen) weren. Morgen ga ik daar mijn auto eens neerzetten in de spits, en het ENIGE reisadvies die de Belgen mij kunnen geven (via Railtime) is toch wel bedroevend. Noorderkempen 17:08 1 IR Antwerpen-Centraal Antwerpen-Centraal 17:25 24 Antwerpen-Centraal 17:47 23 IC Charleroi-Zuid Brussel-Noord 18:23 12 Brussel-Noord 18:42 7 IC,L Jemelle Stockem 22:12 1 Terwijl als je Noorderkempen - Antwerpen en Antwerpen - Stockem doet, toch elk uur (soms een gat van een uur, dan rijdt Noorderkempen-Antwerpen niet) een fatsoenlijk reisadvies krijgt: Noorderkempen 08:08 1 IR Antwerpen-Centraal Details Antwerpen-Centraal 08:25 24 Antwerpen-Centraal 08:47 23 IC Charleroi-Zuid Details Brussel-Noord 09:23 12 Brussel-Noord 09:42 7 IC Luxembourg Details Libramont 11:45 1 Libramont 12:16 3 P Aarlen Details Stockem 12:49 2 En ja, deze reis is ook zonder P-trein mogelijk. Dan reis je via Marbehan ipv Stockem Zo help je de mensen natuurlijk niet in de trein. Hoewel, die wil nou naar Stockem vanuit Noorderkempen ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 05-11-2013 21:31:58 ] | |
Flodder450 | dinsdag 5 november 2013 @ 21:27 |
broek en ondergoed ook idd, schoenen volgens mij ook | |
Dr_Flash | dinsdag 5 november 2013 @ 21:35 |
Van hoeveel mensen? Klinkt als een wilde wip. | |
KnightSolaire | dinsdag 5 november 2013 @ 21:37 |
Als de poortjes eenmaal gesloten zijn komt dit niet meer voor, dus dat scheelt weer. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 november 2013 @ 21:42 |
Oh nee dan hebben we geen vervangend busvervoer meer? Okee top ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 5 november 2013 @ 21:45 |
gratis reizen ![]() | |
b2py | dinsdag 5 november 2013 @ 21:45 |
Weltpremiere: Starbucks auf Schienen.![]() Ab dem 21. November 2013 können Sie im weltweit ersten Starbucks Coffee House auf Schienen durch die Schweiz reisen und die bekannten Kaffeekreationen von Starbucks auch unterwegs geniessen. Bron en meer | |
Peterselieman | dinsdag 5 november 2013 @ 21:45 |
of het vervangend busvervoer wordt pas opgestart als de mobiele in- en uitcheckpalen geleverd zijn ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 5 november 2013 @ 21:46 |
![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 5 november 2013 @ 21:54 |
Première mondiale: un Starbucks sur rail.![]() A partir du 21 novembre 2013, vous pourrez sillonner la Suisse à bord du premier Starbucks Coffee House sur rail au monde et déguster les célèbres cafés de Starbucks, même en voyage. Bron en meer | |
KnightSolaire | dinsdag 5 november 2013 @ 21:56 |
Die post ging over iemand die vergat uit te checken en dat vervolgens aan de verkeerde kant van het poortje probeerde. ![]() | |
Litpho | dinsdag 5 november 2013 @ 21:56 |
Ik dacht geen reizigers, maar busvervoer kan ook. |