En dan via de Hemboog verder naar het noorden? Wordt die achterlijk dure boog ook eens voor meer dan 2 sprinters per uur gebruikt.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:17 schreef b2py het volgende:
Net even zitten rekenen met Klaasje. Als je een verbindingsboog Amsterdam Zuid - Lelylaan aanlegt kan je sneller vanaf Almere Centrum op Sloterdijk zijn via Zuid dan over Amsterdam Centraal.
Altijd grappig gevonden dat ze zo'n ding hebben aangelegd voor die 2 boemeltjes ja.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:19 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En dan via de Hemboog verder naar het noorden? Wordt die achterlijk dure boog ook eens voor meer dan 2 sprinters per uur gebruikt.
Zou kunnen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:19 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En dan via de Hemboog verder naar het noorden? Wordt die achterlijk dure boog ook eens voor meer dan 2 sprinters per uur gebruikt.
"Onder enkele voorwaarden kunt u uw fiets meenemen in de trein. Voor het meenemen van een fiets geldt dat u dit buiten spitstijden doet. Dat wil zeggen dat u op werkdagen voor 6.30 uur, tussen 9.00 en 16.30 uur en na 18.00 uur uw fiets kunt vervoeren (vouwfietsen zijn een uitzondering op deze regel). " http://www.ns.nl/reiziger(...)-fiets-huisdier.htmlquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:23 schreef bazbo het volgende:
Het stormt, er is alarmcode oranje afgegeven en De Zoon besluit na een dag hard werken de elf kilometer naar huis niet helemaal te fietsen, maar op station Twello in de sprinter naar Apeldoorn te stappen.
Als hij de fiets in de speciale coupé wil tillen, komt de conducteur op hem af. Of hij niet weet dat je tussen 16.30 en 17.00 uur niet met een fiets in de trein mag reizen.
De Zoon, die nog een papieren kaartje uit een automaat heeft weten te krijgen, is verbijsterd en vraagt sinds wanneer dit is en waar hij informatie daarover had kunnen vinden. De conducteur wijst op zijn kaartje. De Zoon is nog niet zo kippig als zijn vader en leest het kaartje zonder bril. Inmiddels is de sprinter vertrokken.
Nu is mijn vraag: waar stond de verborgen camera?
Vergeten, maar weer!quote:Meenemen fiets
Onder enkele voorwaarden kunt u uw fiets meenemen in de trein. Voor het meenemen van een fiets geldt dat u dit buiten spitstijden doet. Dat wil zeggen dat u op werkdagen voor 6.30 uur, tussen 9.00 en 16.30 uur en na 18.00 uur uw fiets kunt vervoeren (vouwfietsen zijn een uitzondering op deze regel). Op feestdagen en in de maanden juli en augustus kunt u de hele dag uw fiets meenemen in de trein. U dient hiervoor een Dagkaart fiets te kopen.
Hehe, altijd maar weer die voorliefde voor weinig klusjes en zoveel mogelijk niks doen. Merk zelf dat ik die mentaliteit nog een beetje mis. Maarja, zal ik vanzelf wel ingroeienquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 18:16 schreef Monopoly het volgende:
Vannacht wel een pittige nachtdienst gehad. Veel stond op plekken waar het toch niet thuis hoorde.
Ipv van 2 uur 's nachts tot 4 uur lekker tv te kunnen kijken met een sigaretje, mocht ik nog 5 rangeerbewegingen maken.
Wel jammer, maar goed. Dat hoort er ook bij. Geen schade aan treinen gezien van de storm.
Voor vouwfietsen mogen ze ook nog wel eens een toeslag gaan invoeren. Hoe vaak ik die niet vastgeketend halve deuren heb zien blokkeren (terwijl de eigenaar uiteraard prinsheerlijk een halve coupé verderop zat).quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:25 schreef b2py het volgende:
[..]
"Onder enkele voorwaarden kunt u uw fiets meenemen in de trein. Voor het meenemen van een fiets geldt dat u dit buiten spitstijden doet. Dat wil zeggen dat u op werkdagen voor 6.30 uur, tussen 9.00 en 16.30 uur en na 18.00 uur uw fiets kunt vervoeren (vouwfietsen zijn een uitzondering op deze regel). " http://www.ns.nl/reiziger(...)-fiets-huisdier.html
Echt verschrikkelijk.. Of persé willen uitklappen in de trein waardoor zo'n ding bij het uitstappen in de weg staat..quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:13 schreef Litpho het volgende:
[..]
Voor vouwfietsen mogen ze ook nog wel eens een toeslag gaan invoeren. Hoe vaak ik die niet vastgeketend halve deuren heb zien blokkeren (terwijl de eigenaar uiteraard prinsheerlijk een halve coupé verderop zat).
klopt. Het lijkt erop of ze echt in periodes controleren. Zo heb je meerdere keren achter elkaar controle en dan weer een hele tijd niet. Soms controleren ze een halve trein en stappen uit, omdat ze hun uitstapstation bereikt hebben en daarna de trein terug kunnen nemenquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:35 schreef Viezze het volgende:
Er is (in mijn ervaring althans) sowieso weinig controle bij Arriva. Ze slingeren je daarentegen wel direct op de bon.
als je iedere dag van dezelfde last hebt: betonschaar meenemen en de vouwfiets eerder uit laten stappenquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:13 schreef Litpho het volgende:
[..]
Voor vouwfietsen mogen ze ook nog wel eens een toeslag gaan invoeren. Hoe vaak ik die niet vastgeketend halve deuren heb zien blokkeren (terwijl de eigenaar uiteraard prinsheerlijk een halve coupé verderop zat).
Bij hinderlijke fietsen consequent de ventieltjes eruit draaien.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als je iedere dag van dezelfde last hebt: betonschaar meenemen en de vouwfiets eerder uit laten stappen
Dat heb ik wel eens gedaanquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als je iedere dag van dezelfde last hebt: betonschaar meenemen en de vouwfiets eerder uit laten stappen
nou nou. Zo kennen we je niet Driek. Is wel rebelsquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:24 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Bij hinderlijke fietsen consequent de ventieltjes eruit draaien.
Door oplopende hoge irritatie ?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee, maar wel die krengen de trein uit gemieterd
Mijn grootste irritatie is dat :quote:Op woensdag 30 oktober 2013 07:57 schreef Fiorano het volgende:
Mensen met vouwfietsen moeten sowieso als laatste instappen wat mij betreft. En die dingen inderdaad uitklappen ergens achter op het perron ofzo.
Deze 3 punten Ja Haha. Dat zou ik inderdaad ook doen, kan nu een redelijk goede busverbinding pakken naar m'n stage adres :-)quote:Op woensdag 30 oktober 2013 08:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mijn grootste irritatie is dat :
1) ze altijd als eerste willen in- of uitstappen met bij voorkeur de fiets nog/al uitgevouwen
2) ze op hun dooie akkertje in een drukke spitstrein dat ding trachten in/uit te vouwen
3) ze als het even kan dat ding nog meenemen en parkeren in het gangpad.
![]()
Juist om zelf geen irritatie te creeren voor anderen heb ik zelf een fiets staan op station van aankomst
De argumentatie is makkelijk te raden: het scheelt gedoe als Vlaanderen onafhankelijk wordt. Daarom wil die partij dat nu alvast regelen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 08:51 schreef James1988 het volgende:
België: N-VA wil spoorwegen in zes splitsen
Dat kan natuurlijk ook. Of de reizigers daar beter af mee zijn is een tweede, ik mis de argumentatie voor zo'n splitsing.
kijk, dat zouden we in Belgie ook moeten doen maar ja, het is een apenland héquote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:53 schreef Peterselieman het volgende:
Die Deense machinisten zijn zo gek nog niet. Deze held kocht cola en pizza's voor de 50 passagiers die gestrand waren vanwege de grote storm van afgelopen maandag
http://politiken.dk/indla(...)trandede-passagerer/
Elders in het land.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:08 schreef Dos37 het volgende:
Waar zijn de witte sprinters gebleven tussen Apeldoorn en Enschede?
Ik vind België zo nu en dan best leuk hoorquote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:12 schreef sararaats het volgende:
[..]
kijk, dat zouden we in Belgie ook moeten doen maar ja, het is een apenland hé
Klopt. Zo ook afgelopen weekend waar ik zag hoe een vrouw met een kinderwagen doodleuk het hele in en uitstap gedeelte van de coupe blokkeerde en doodleuk bleef zitten i.p.v. aanstalten te maken ergens anders te gaan zitten zodat de kinderwagen ook geen hinderlijk obstakel meer vormde.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 07:57 schreef Fiorano het volgende:
Mensen met vouwfietsen moeten sowieso als laatste instappen wat mij betreft. En die dingen inderdaad uitklappen ergens achter op het perron ofzo.
ik ook hoor en dan vooral de Belgische Kustquote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vind België zo nu en dan best leuk hoor
Aparte Infrabels voor Vlaanderen en Wallonie. En dan de Walen zeker op hun achterste poten staan dat ze ook een nieuw wisseltje willen als Vlaanderen er eentje krijgtquote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:50 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees het net ja. Die man is knettergek
http://www.gva.be/nieuws/(...)in-zes-splitsen.aspx
Ach, BHV is intussen inderdaad gesplitst, het gewone OV is gesplitst, het onderwijs is gesplitst, de politieke partijen zijn gesplitst, de publieke omroep is gesplitst... dan is een splitsing van de spoorwegen best een logische volgende stap.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:13 schreef sararaats het volgende:
waar is De Wever in godsnaam mee bezig?
BHV splitsen was al zo'n soep
In Bosnië is dat ook zo geregeld onderhand; de ZFBH in de Bosnische Federatie en de ZSR in de Bosnische Republiek Servië. Toen een paar jaar geleden de Beograd-Sarajevo nog reed was dat echt schitterend;quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:51 schreef JDude het volgende:
[..]
Aparte Infrabels voor Vlaanderen en Wallonie. En dan de Walen zeker op hun achterste poten staan dat ze ook een nieuw wisseltje willen als Vlaanderen er eentje krijgt.
Ooit in de sprinter van Haarlem naar Amsterdam gehad dat zo'n gast dat ding begon uit te klappen op het balkon. Conducteur ziet dat en vertelt hem een boete te geven als hij dat niet pas op het perron doet. Dus schijnbaar is dat ook al de regel.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 07:57 schreef Fiorano het volgende:
Mensen met vouwfietsen moeten sowieso als laatste instappen wat mij betreft. En die dingen inderdaad uitklappen ergens achter op het perron ofzo.
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:46 schreef Doc__Zenith het volgende:
Ooit in de sprinter van Haarlem naar Amsterdam gehad dat zo'n gast dat ding begon uit te klappen op het balkon. Conducteur ziet dat en vertelt hem een boete te geven als hij dat niet pas op het perron doet. Dus schijnbaar is dat ook al de regel.
*iets met handhaving*quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:46 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Ooit in de sprinter van Haarlem naar Amsterdam gehad dat zo'n gast dat ding begon uit te klappen op het balkon. Conducteur ziet dat en vertelt hem een boete te geven als hij dat niet pas op het perron doet. Dus schijnbaar is dat ook al de regel.
Is vast zo'n persoon die een voet op het perron heeft en hem dan daar direct gaat uitklappen. Net zo hatelijk als mensen die direct voor de deur hun veter gaan strikken, loop even twee meter doorquote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:46 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Ooit in de sprinter van Haarlem naar Amsterdam gehad dat zo'n gast dat ding begon uit te klappen op het balkon. Conducteur ziet dat en vertelt hem een boete te geven als hij dat niet pas op het perron doet. Dus schijnbaar is dat ook al de regel.
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:17 schreef Litpho het volgende:
[..]
*iets met handhaving*
*iets met stiltecoupé*
Spreek ze erop aan zou ik zeggenquote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:36 schreef MPG het volgende:
[..]![]()
Laatst nog twee conducteurs gehad die zelf in de stiltecoupe uitgebreid en luidruchtig hun weekend gingen bespreken.
Toen ik maandag in een van de eerste treinen van Amsterdam naar Haarlem zat wist de conducteur nog om te roepen dat ondanks de drukte mensen vroeg toch respect te hebben voor de stiltecoupe als ze daar stonden. De opperbaas.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:17 schreef Litpho het volgende:
[..]
*iets met handhaving*
*iets met stiltecoupé*
Die mensen heb ik eigenlijk alleen maar aan het eind van de roltrap. En daar lost het probleem zich vanzelf op omdat de roltrap niet met hun mee pauzeertquote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:25 schreef Viezze het volgende:
[..]
Is vast zo'n persoon die een voet op het perron heeft en hem dan daar direct gaat uitklappen. Net zo hatelijk als mensen die direct voor de deur hun veter gaan strikken, loop even twee meter door
Netjes. Alhoewel je ook wel weer een ontzettende zeiksnor bent (als passagier) wanneer je hardop verwacht dat alle sardines om je heen hooguit fluisteren.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Toen ik maandag in een van de eerste treinen van Amsterdam naar Haarlem zat wist de conducteur nog om te roepen dat ondanks de drukte mensen vroeg toch respect te hebben voor de stiltecoupe als ze daar stonden. De opperbaas.
preciesquote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Spreek ze erop aan zou ik zeggen
Ja. Het lijkt wel een privilege te zijn dat je uberhaupt meemag zeg.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:29 schreef DriekOplopers het volgende:
Als die trein niet heel druk was, had die conducteur die fiets best kunnen gedogen, zeker gezien de weersomstandigheden. Vind ik.
twitter:founiouk twitterde op woensdag 30-10-2013 om 00:15:32Annonce SNCB: "Le train ira bien au delā de Namur mais en attendant le conducteur dans 1h, de la soupe est servie en compensation" #ggsncb reageer retweet
Valt best mee, maar één keer per jaar.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:57 schreef gebrokenglas het volgende:
En het dan raar vinden, als NS zijnde, dat de reiziger zo vaak zo ontevreden is...
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 19:16 schreef James1988 het volgende:
Zeer uitgebreide informatie over aankomende werkzaamheden, maar of de reiziger hier nou iets mee opschiet...?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oeps. Beetje interne informatie zo te zien.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 19:16 schreef James1988 het volgende:
Zeer uitgebreide informatie over aankomende werkzaamheden, maar of de reiziger hier nou iets mee opschiet...?
Ik begin bijna een inwoner van België te lijken in het weekend. In oktober 2013 ben ik al dagen (alle keren met BNL heen en terug) in het Belgische land geweest, en ga zaterdag, maandag en woensdag alweer ....quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:49 schreef sararaats het volgende:
[..]
ik ook hoor en dan vooral de Belgische Kust
Hmm, opzich nette informatie. Ookal zou het er niet mogen staan.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 19:16 schreef James1988 het volgende:
Zeer uitgebreide informatie over aankomende werkzaamheden, maar of de reiziger hier nou iets mee opschiet...?
tante truusquote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:24 schreef greavy het volgende:
Een melding die je in een SLT kan krijgen op het diagnosescherm als de Reizigers Informatie Schermen blanco zijn, maar de omroep het wel doet:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ben ik benieuwd met wie. Ik hoef dr niet.
Wilde het net posten. Ben benieuwd waar in de haven een ding staatquote:Op donderdag 31 oktober 2013 08:43 schreef James1988 het volgende:
Trieste aftocht: NS stalt Fyra-treinen uit het zicht
wehehehequote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:24 schreef greavy het volgende:
Een melding die je in een SLT kan krijgen op het diagnosescherm als de Reizigers Informatie Schermen blanco zijn, maar de omroep het wel doet:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ben ik benieuwd met wie. Ik hoef dr niet.
goed ding, want ook in de spitsen moet er gecontroleerd wordenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:36 schreef Fiorano het volgende:
NS is begonnen met het uitdelen van vouchers voor een kop koffie en een appelflap als "goed makertje" voor de werkzaamheden op het traject Amersfoort - Utrecht.
Vanochtend trouwens 2 zeer actieve conducteurs die zich door de paden wurmde en controleerde in de Sprinter Amsterdam Centraal - Rhenen. Niet eerder meegemaakt
Tsja, misschien was de 2e klas overvol?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:48 schreef Dr_Flash het volgende:
je kan beter in de 1e klas een keer gaan controleren. Daar zat het de afgelopen dagen vol me al dan niet blowende schooljeugd.
Nee. Sowieso is dat geen excuus natuurlijk.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:55 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Tsja, misschien was de 2e klas overvol?
Hoezo niet, jij vind als de 2e klassen overvol is, de 1e klasse leeg moet blijven?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Sowieso is dat geen excuus natuurlijk.
Een tweede klas kaartje komt onlosmakelijk met het risico dat je geen zitplaats zult hebben. De 1ste klas is en blijft te allen tijde voorbehouden aan mensen die dat risico niet nemen door meer te betalen voor een 1ste klas kaartje.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:00 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Hoezo niet, jij vind als de 2e klassen overvol is, de 1e klasse leeg moet blijven?
verschoond van schooljeugd sowieso. Die gaan maar staan of wachten op een volgende trein, maar niet in de 1e klas.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:00 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Hoezo niet, jij vind als de 2e klassen overvol is, de 1e klasse leeg moet blijven?
'quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:03 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Een tweede klas kaartje komt onlosmakelijk met het risico dat je geen zitplaats zult hebben. De 1ste klas is en blijft te allen tijde voorbehouden aan mensen die dat risico niet nemen door meer te betalen voor een 1ste klas kaartje.
Waarom zou je onderscheid maken tussen schooljeugd en overig?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
verschoond van schooljeugd sowieso. Die gaan maar staan of wachten op een volgende trein, maar niet in de 1e klas.
schooljeugd, uitschot, zwartrijders, drugsgebruikers, allemaal 1 pot nat en allemaal niet welkom in de 1e klasquote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:11 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Waarom zou je onderscheid maken tussen schooljeugd en overig?
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
schooljeugd, uitschot, zwartrijders, drugsgebruikers, allemaal 1 pot nat en allemaal niet welkom in de 1e klas
De verhouding aangedreven draaistellen/totaal aantal draaistellen bij VIRM (de dubbeldekkers) is best wel zuinig uitgevoerd voor zo'n zware trein.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:12 schreef Iwanius het volgende:
Oh ja: Ik zag ook diverse intercity wagons die wilde wegrijden diens wielen weer aardig slippen op het spoor. Alsof ze nu al geen grip hadden!
Ja, als de braadworst op is bij de slager eis je toch ook niet dat je biefstuk meekrijgt voor dezelfde prijs?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:00 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Hoezo niet, jij vind als de 2e klassen overvol is, de 1e klasse leeg moet blijven?
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:21 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ja, als de braadworst op is bij de slager eis je toch ook niet dat je biefstuk meekrijgt voor dezelfde prijs?
Juist in de spitsen. Net zoals reizigerstellingen niet om dinsdagmiddag half twee moeten plaatsvinden.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
goed ding, want ook in de spitsen moet er gecontroleerd worden
Strikt genomen kán de eerste klas zo vol zitten met mensen die daar legitiem zitten.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:03 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Een tweede klas kaartje komt onlosmakelijk met het risico dat je geen zitplaats zult hebben. De 1ste klas is en blijft te allen tijde voorbehouden aan mensen die dat risico niet nemen door meer te betalen voor een 1ste klas kaartje.
Al zou er een miljard handtekeningen zijn verzameld, dan zou het nog geen indruk hebben gemaakt. Anders zouden de regeringspartijen namelijk Mansveld afvallen en dat kan natuurlijk niet.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:27 schreef _serial_ het volgende:
Regering nauwelijks onder de indruk van "Behoud de intercity voor Dordrecht" Petitie
No shit sherlock, zo'n klein aantal hantekeningen zet ook weinig zoden aan de dijk
Het plan is voor bijna niemand positief t.o.v. de oude situatie of zelfs de Fyra naar Brussel zoals deze 39 dagen gereden heeft. Alleen Breda wint er enigszins wat mee.quote:Neemt niet weg dat het plan voor Dordrecht, en doorgaande reizigers natuurlijk weinig positief is.
Personeelsuitjesquote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:29 schreef Litpho het volgende:
[..]
Strikt genomen kán de eerste klas zo vol zitten met mensen die daar legitiem zitten.
In de praktijk noemen we dat een conducteurscongres.
Niet zo negatief denkenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Al zou er een miljard handtekeningen zijn verzameld, dan zou het nog geen indruk hebben gemaakt.
De foto's doen het beter dan Het Systeemquote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:28 schreef Monopoly het volgende:
Vandaag reizen we 'grijs'.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat ben ik toch een boefje![]()
(Hopelijk doen de foto's het. Internet in de trein is niet zo denderend snel)
Ik zal Carla hierover informeren wanneer ik weer terug ben.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De foto's doen het beter dan Het Systeem
Nee dat lijkt me duidelijk. Je gaat het vrouwtje doen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:37 schreef Monopoly het volgende:
Lekker naar het vrouwtje toe en 2 dagen lang geen flikker doen
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dat lijkt me duidelijk. Je gaat het vrouwtje doen.
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dat lijkt me duidelijk. Je gaat het vrouwtje doen.
Oude ÖBB-rijtuigen kosten dus ¤ 200.000 per stuk. Valt me mee gezien de kost van nieuw materieel.twitter:railwaygazette twitterde op donderdag 31-10-2013 om 10:41:16Czech Republic: ČD has bought six Bmz inter-city coaches from ÖBB-Personenverkehr AG for ¤1.2m. reageer retweet
Kan je best aardig voor wonen trouwensquote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:42 schreef James1988 het volgende:
Oude ÖBB-rijtuigen kosten dus ¤ 200.000 per stuk. Valt me mee gezien de kost van nieuw materieel.twitter:railwaygazette twitterde op donderdag 31-10-2013 om 10:41:16Czech Republic: ČD has bought six Bmz inter-city coaches from ÖBB-Personenverkehr AG for ¤1.2m. reageer retweet
Hangt er vanaf waar je kijktquote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan je best aardig voor wonen trouwens
Nouja vooral vanwege die chaos die daarna ontstond in Hilversum.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:36 schreef Fiorano het volgende:
NS is begonnen met het uitdelen van vouchers voor een kop koffie en een appelflap als "goed makertje" voor de werkzaamheden op het traject Amersfoort - Utrecht.
Vanochtend trouwens 2 zeer actieve conducteurs die zich door de paden wurmde en controleerde in de Sprinter Amsterdam Centraal - Rhenen. Niet eerder meegemaakt
Wat een kansloos gebeuren weer. Die vrouw is nog erger dan Schultz.twitter:RoelSchrein twitterde op donderdag 31-10-2013 om 11:19:23Mansveld aan Kamer: ik ga niet in op voorstel Arriva voor #HSL, kan alleen bij nieuwe aanbesteding en die komt er niet reageer retweet
Huu nee dan moet je nadenken en dat kriebelt huuquote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:21 schreef James1988 het volgende:
Wat een kansloos gebeuren weer. Die vrouw is nog erger dan Schultz.twitter:RoelSchrein twitterde op donderdag 31-10-2013 om 11:19:23Mansveld aan Kamer: ik ga niet in op voorstel Arriva voor #HSL, kan alleen bij nieuwe aanbesteding en die komt er niet reageer retweet
Weliswaar juist, maar dankzij Nederlandse regels (WP2000) vrijwel onmogelijk om daar iets rendabels mee op te kunnen zetten.twitter:RoelSchrein twitterde op donderdag 31-10-2013 om 11:22:05Voor internationaal vervoer is naast treinen NS/NMBS nog capaciteit op #HSL voor andere vervoerders #alternatief #FYRA reageer retweet
Walgelijk. Wat een loopse kakteef die Mansveld.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:21 schreef James1988 het volgende:
Wat een kansloos gebeuren weer. Die vrouw is nog erger dan Schultz.twitter:RoelSchrein twitterde op donderdag 31-10-2013 om 11:19:23Mansveld aan Kamer: ik ga niet in op voorstel Arriva voor #HSL, kan alleen bij nieuwe aanbesteding en die komt er niet reageer retweet
Fantastisch.twitter:RoelSchrein twitterde op donderdag 31-10-2013 om 11:29:10Dossier #Fyra kan belastingbetaler nog meer kosten: Mansveld kan niet vooruitlopen op evt extra kosten, afschrijvingen en claims #NS reageer retweet
Gisteren vond je zes vervoerders in België in risico, in Nederland hebben we er inmiddels negen en daar wil je er nog meer bijduwen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:21 schreef James1988 het volgende:
Wat een kansloos gebeuren weer. Die vrouw is nog erger dan Schultz.twitter:RoelSchrein twitterde op donderdag 31-10-2013 om 11:19:23Mansveld aan Kamer: ik ga niet in op voorstel Arriva voor #HSL, kan alleen bij nieuwe aanbesteding en die komt er niet reageer retweet
Arriva hebben we al. Dat is niet "meer".quote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Gisteren vond je zes vervoerders in België in risico, in Nederland hebben we er inmiddels negen en daar wil je er nog meer bijduwen.
Dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat ik mijn twijfels had bij die plannen, maar dat werd ingegeven door de voorgestelde splitsing van Infrabel in drie Infrabelletjes en het verdere gebrek aan visie.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Gisteren vond je zes vervoerders in België in risico,
Het hoeven er niet per sé meer te zijn, maar ik wil een einde aan die HSL-soap waarvan de reiziger de dupe is en blijft.quote:in Nederland hebben we er inmiddels negen en daar wil je er nog meer bijduwen.
had niet anders verwacht. En het voorstel van de NS dat er nu ligt is op punten interessant, maar op andere punten ook totaal niet. De verbinding met België wordt er iig niet veel beter op.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:21 schreef James1988 het volgende:
Wat een kansloos gebeuren weer. Die vrouw is nog erger dan Schultz.twitter:RoelSchrein twitterde op donderdag 31-10-2013 om 11:19:23Mansveld aan Kamer: ik ga niet in op voorstel Arriva voor #HSL, kan alleen bij nieuwe aanbesteding en die komt er niet reageer retweet
Zijn dat dezelfde rijtuigen die nu eigenlijk tussen Amsterdam en Brussel zouden moeten rijden?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:42 schreef James1988 het volgende:
Oude ÖBB-rijtuigen kosten dus ¤ 200.000 per stuk. Valt me mee gezien de kost van nieuw materieel.twitter:railwaygazette twitterde op donderdag 31-10-2013 om 10:41:16Czech Republic: ČD has bought six Bmz inter-city coaches from ÖBB-Personenverkehr AG for ¤1.2m. reageer retweet
Het enige interessante aan het NS-voorstel vind ik dat er een directe Eurostar gaat rijden. De rest kan me gestolen worden.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
had niet anders verwacht. En het voorstel van de NS dat er nu ligt is op punten interessant, maar op andere punten ook totaal niet. De verbinding met België wordt er iig niet veel beter op.
had niet anders verwacht. Moet alleen wel zo zijn dat het de ov-reiziger niets extra zal gaan kosten, want die extra afschrijvingen moeten niet ten koste gaan van ov-projecten die niets met de HSL van doen hebbenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:29 schreef James1988 het volgende:
Fantastisch.twitter:RoelSchrein twitterde op donderdag 31-10-2013 om 11:29:10Dossier #Fyra kan belastingbetaler nog meer kosten: Mansveld kan niet vooruitlopen op evt extra kosten, afschrijvingen en claims #NS reageer retweet
zes vervoerders? Zes bedrijven bedoel jequote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Gisteren vond je zes vervoerders in België in risico, in Nederland hebben we er inmiddels negen en daar wil je er nog meer bijduwen.
Ik vermoed dat ze dat toch wel gaan doen, het geld moet ergens vandaan komen..quote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
had niet anders verwacht. Moet alleen wel zo zijn dat het de ov-reiziger niets extra zal gaan kosten, want die extra afschrijvingen moeten niet ten koste gaan van ov-projecten die niets met de HSL van doen hebben
Wegenprojecten?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:55 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze dat toch wel gaan doen, het geld moet ergens vandaan komen..
Niet bekend bij het grote publiek, wel in Polen uiteraard ze maken vooral ook veel trams.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:15 schreef James1988 het volgende:
De naam PESA is vrijwel onbekend in treinenland, maar daar lijkt langzamerhand verandering in te komen. Vorig jaar tekende DB een raamwerkovereenkomst voor veel dieseltreinstellen van de Poolse leverancier, onlangs hebben ze een IC-trein gepresenteerd: de DART.
[ afbeelding ]
Dat zou een mogelijkheid zijn, maar ik zie dat niet zo snel gebeuren. Hoorde gisteren al op de radio dat er weer geīnvesteerd moet worden in wegenprojecten omdat de files weer zullen toenemen. Dit kabinet zal dat niet doen denk ik.quote:
Ik begrijp geen iota van wat er staat (behalve de specs aan de rechterkant) maar vind het wel gaaf dat er wat meer variatie lijkt te komen in treinenland. Naast Alstom, Bombardier en Siemens zie je steeds meer nieuwkomers.quote:
Onder Rutte-I werd er flink bezuinigd op het OV terwijl er werd geīnvesteerd in wegen. Dat mag ook wel eens omgedraaid worden.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:00 schreef Viezze het volgende:
[..]
Dat zou een mogelijkheid zijn, maar ik zie dat niet zo snel gebeuren. Hoorde gisteren al op de radio dat er weer geīnvesteerd moet worden in wegenprojecten omdat de files weer zullen toenemen. Dit kabinet zal dat niet doen denk ik.
Daarnaast is het ook een beetje scheef dat door gestuntel op het spoor de weggebruiker langer in de file staat. (Het is ook scheef dat de OV reiziger er de dupe van wordt natuurlijk..)
gaat ooit wel eens gebeuren. Er worden immers steeds meer overwegen opgehevenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:00 schreef Ajaxfan het volgende:
Er zijn al jaren plannen om de spoorwegovergang bij station Diemen op te hogen en er een tunnel onder aan te leggen. Bestaat dat plan nog of is dat definitief afgeschoten nu?
De designs van dat bedrijf spreken me nogal aan, dit model mag er absoluut zijn maar de ELF en vooral de LINK II zien er echt hip uitquote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:15 schreef James1988 het volgende:
De naam PESA is vrijwel onbekend in treinenland, maar daar lijkt langzamerhand verandering in te komen. Vorig jaar tekende DB een raamwerkovereenkomst voor veel dieseltreinstellen van de Poolse leverancier, onlangs hebben ze een IC-trein gepresenteerd: de DART.
[ afbeelding ]
Is onderdeel van OV-SAAL dan gaan er meer treinen rijden en moet er iets gebeuren met die overweg. Waarschijnlijk ergens tussen 2016 en 2020.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:00 schreef Ajaxfan het volgende:
Er zijn al jaren plannen om de spoorwegovergang bij station Diemen op te hogen en er een tunnel onder aan te leggen. Bestaat dat plan nog of is dat definitief afgeschoten nu?
Drama.. Zo kan ik ook vragen beantwoorden met 15 glaasjes alcohol achter de kiezen.quote:35. Hoeveel tijd zou het besparen als Breda niet bij elke directe Beneluxverbinding
wordt aangedaan?
NS heeft gemeld dat de totale rijtijd van de Beneluxtrein met circa drie minuten
toeneemt op het moment dat deze trein niet meer volledig over het conventionele
spoor rijdt, maar deels via de HSL-Zuid en via Breda.
Het klinkt als de Almere Buiten besparingquote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Drama.. Zo kan ik ook vragen beantwoorden met 15 glaasjes alcohol achter de kiezen.
Volgens mij heb het er prima vanaf gebracht, hoor.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:37 schreef Monopoly het volgende:
Overigens heb ik mijn eerste week nachtdiensten overleeft.
Wel grappig om te zien dat ik bij de eerste nacht behoorlijk zenuwachtig was. Helemaal alleen met rangeerbriefjes en toch een hoop bewegingen maken.
De vraag wordt niet eens beantwoordquote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Drama.. Zo kan ik ook vragen beantwoorden met 15 glaasjes alcohol achter de kiezen.
Ik maak eruit op dat men probeert te doen voorkomen alsof de verbinding TRAGER wordt door over de HSL te gaan rijdenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
De vraag wordt niet eens beantwoord
Tsja ...quote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Drama.. Zo kan ik ook vragen beantwoorden met 15 glaasjes alcohol achter de kiezen.
We hebben nog steeds een kabinet met Rutte aan het roer. Het mag dan misschien wel tijd zijn om dat om te draaien, maar ik vrees dat het niet gaat gebeuren.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Onder Rutte-I werd er flink bezuinigd op het OV terwijl er werd geīnvesteerd in wegen. Dat mag ook wel eens omgedraaid worden.
Van het geld dat je niet stopt in de Blankenburgtunnel en niet stopt in het op een onnodig op een bepaald punt verbreden van de A27 moet je al een heel eind kunnen komen lijkt me.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:13 schreef Viezze het volgende:
[..]
We hebben nog steeds een kabinet met Rutte aan het roer. Het mag dan misschien wel tijd zijn om dat om te draaien, maar ik vrees dat het niet gaat gebeuren.
Wat ik me gisteren afvroeg; als je nu achteraf kijkt naar hoe "nuttig" de HSL is (in nieuwe plannen), hoeveel reizigers hebben er daadwerkelijk profijt van? Of had het geld beter gestoken kunnen worden in een spoorlijn Utrecht - Breda.
De zuidsectie van de HSL is nuttig (de tijdwinst op Rotterdam - Antwerpen is indrukwekkend), maar over de noordsectie kun je twijfelen. Het grootste voordeel is dat er een nieuwe spoorlijn is (waardoor er meer capaciteit zou kunnen vrijkomen op de oude route), maar de manier waarop die spoorlijn is aangelegd is suboptimaal.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:13 schreef Viezze het volgende:
[..]
Wat ik me gisteren afvroeg; als je nu achteraf kijkt naar hoe "nuttig" de HSL is (in nieuwe plannen), hoeveel reizigers hebben er daadwerkelijk profijt van? Of had het geld beter gestoken kunnen worden in een spoorlijn Utrecht - Breda.
Er had dan ook een kruisingsstation bij de lijn Den Haag-Utrecht kunnen komen waar ook de Randstadrail naar toe had kunnen rijden. Zoetermeer-Den Haag HSL.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
De zuidsectie van de HSL is nuttig (de tijdwinst op Rotterdam - Antwerpen is indrukwekkend), maar over de noordsectie kun je twijfelen. Het grootste voordeel is dat er een nieuwe spoorlijn is (waardoor er meer capaciteit zou kunnen vrijkomen op de oude route), maar de manier waarop die spoorlijn is aangelegd is suboptimaal.
Achteraf gezien zou een 'gewone' spoorlijn (zoals de Hanzelijn) waarschijnlijk stukken goedkoper zijn geweest, zeker als je de tunnel onder het Groene Hart achterwege had kunnen laten. Als de noordsectie een gewone spoorlijn zou zijn (d.w.z. 1500 volt + ATB) hadden er veel sneller veel meer treinen kunnen rijden.
Een heel aantal vragen later wordt het wel beantwoord. Het scheelt 15 minuten.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
De vraag wordt niet eens beantwoord
Die tijdswinst op R'dam - Antwerpen pak je nu alleen met de Thalys. Van de plannen van de NS rijden alsnog veel treinen via Breda als ik het me goed herinner, dus dan verlies je die tijdswinst (gedeeltelijk).quote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
De zuidsectie van de HSL is nuttig (de tijdwinst op Rotterdam - Antwerpen is indrukwekkend), maar over de noordsectie kun je twijfelen. Het grootste voordeel is dat er een nieuwe spoorlijn is (waardoor er meer capaciteit zou kunnen vrijkomen op de oude route), maar de manier waarop die spoorlijn is aangelegd is suboptimaal.
Achteraf gezien zou een 'gewone' spoorlijn (zoals de Hanzelijn) waarschijnlijk stukken goedkoper zijn geweest, zeker als je de tunnel onder het Groene Hart achterwege had kunnen laten. Als de noordsectie een gewone spoorlijn zou zijn (d.w.z. 1500 volt + ATB) hadden er veel sneller veel meer treinen kunnen rijden.
Wat een toeval, dat is zo ongeveer het verschil tussen de route via Roosendaal en de voorgestelde route van de Beneluxmin.quote:
Met een fatsoenlijke trein die een fatsoenlijke route rijdt pak je die tijdwinst mee. Met kopmaken in Breda verlies je een kwartier waardoor je bijna niets opschiet met de route.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:27 schreef Viezze het volgende:
[..]
Die tijdswinst op R'dam - Antwerpen pak je nu alleen met de Thalys. Van de plannen van de NS rijden alsnog veel treinen via Breda als ik het me goed herinner, dus dan verlies je die tijdswinst (gedeeltelijk).
http://www.ns.nl/storingen/index.formquote:Haarlem-Zandvoort a Zee
Donderdag 31 Oktober 11:31
Oorzaak
Tussen Haarlem en Zandvoort a Zee langere reistijd door herstelwerkzaamheden.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 15 min. De verstoring is naar verwachting 12 november rond 2:00 uur verholpen.
Reisadvies
Behalve dat je wat reizigers bedient. Huuuu reizigers bedienenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:29 schreef James1988 het volgende:
Met een fatsoenlijke trein die een fatsoenlijke route rijdt pak je die tijdwinst mee. Met kopmaken in Breda verlies je een kwartier waardoor je bijna niets opschiet met de route.
Ah ok. Ze zijn nu ook op het briljante idee gekomen dat 3e goederenspoortje wat echt al jaren niet meer gebruikt word te verwijderen. De overweg was onnodig breed nu.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Is onderdeel van OV-SAAL dan gaan er meer treinen rijden en moet er iets gebeuren met die overweg. Waarschijnlijk ergens tussen 2016 en 2020.
spoortje was volgens mij niet helemaal ongebruikt, want het was een extra ingang voor opstelterrein Watergraafsmeer. Door de uitbreiding van de opstelcapaciteit aldaar zal deze ingang verdwijnen en is het spoortje overbodig geworden.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:39 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ah ok. Ze zijn nu ook op het briljante idee gekomen dat 3e goederenspoortje wat echt al jaren niet meer gebruikt word te verwijderen. De overweg was onnodig breed nu.
Die gaat over een paar weken op de klem ja.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
spoortje was volgens mij niet helemaal ongebruikt, want het was een extra ingang voor opstelterrein Watergraafsmeer. Door de uitbreiding van de opstelcapaciteit aldaar zal deze ingang verdwijnen en is het spoortje overbodig geworden.
Vermeldenswaardig is dat ze onlangs er nog wel een wissel vervangen hebben die niet meer gebruikt zal gaan worden
Waarom? Het is overduidelijk dat er geen consequenties zitten aan stug niet-leren.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:27 schreef Viezze het volgende:
Je zou verwachten dat ze er van hebben geleerd.
Dank voor de moral support!quote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
En zo blijven we gewoon aanmodderen.. Hopelijk bereikt Driek wel succes bij de Europese Hof. Dit kan echt niet
Wel sneu dat wij daar eerst een brief/mail over moeten sturen...quote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:31 schreef Viezze het volgende:
Driek, de storing staat op de NS site;
[..]
http://www.ns.nl/storingen/index.form
Je hebt het over verliezen die bijgepast worden. Hoe moet ik dat zien?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:00 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dank voor de moral support!
Reactie onzerzijds hier: http://www.voorbeterov.nl/130930.php
Minder dividend van NS naar Financien --> Minder budget naar IenM voor oa. OV --> Reiziger gaat er op achteruit omdat een commercieel bedrijf speculeerde met overheidsgeld.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je hebt het over verliezen die bijgepast worden. Hoe moet ik dat zien?
Dividend is winstuitkering. Minder winst is minder winstuitkering. Dat heeft in de verste verte niets met staatssteun te maken. Het is boekhouden.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
Minder dividend van NS naar Financien --> Minder budget naar IenM voor oa. OV --> Reiziger gaat er op achteruit omdat een commercieel bedrijf speculeerde met overheidsgeld.
Zolang dat binnen hetzelfde bedrijf blijft, ja. Als "minder winst NS" gelijk staat aan "minder investeringen in OV", dan is die onafhankelijkheid toch wat minder gewaarborgd.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dividend is winstuitkering. Minder winst is minder winstuitkering. Dat heeft in de verste verte niets met staatssteun te maken. Het is boekhouden.
Nee klaas, boekhouden in zoverre dat het ook schuiven met potjes is. Je moet er alleen niet je ogen voor sluiten waar die potjes vandaan komen. En als er dus van potje staat naar potje NS geschoven wordt mag jij dat boekhouden noemen, maar het is ook gewoon staatssteun.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dividend is winstuitkering. Minder winst is minder winstuitkering. Dat heeft in de verste verte niets met staatssteun te maken. Het is boekhouden.
Boekhouden als U-bocht, ja. We zullen zien wat de Europese kartelpolitie vindt...quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dividend is winstuitkering. Minder winst is minder winstuitkering. Dat heeft in de verste verte niets met staatssteun te maken. Het is boekhouden.
Ho wacht even, zo werkt dit natuurlijk niet. NS heeft genoeg reserves om eventuele verliezen op te kunnen vangen. De minister rekent zich rijk met geld wat ze niet heeft. Dat is niet schuiven met geld van de belastingbetaler.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee klaas, boekhouden in zoverre dat het ook schuiven met potjes is. Je moet er alleen niet je ogen voor sluiten waar die potjes vandaan komen. En als er dus van potje staat naar potje NS geschoven wordt mag jij dat boekhouden noemen, maar het is ook gewoon staatssteun.
Ondanks ik er weinig verstand van heb, kan ik hier wel zeggen dat het niet gaat om een normale aandeelhoudersconstructie. Dat zou je inmiddels ook wel moeten wetenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Gaan jullie nou echt met droge ogen beweren dat je niet snapt hoe een aandeelhoudersconstructie werkt?
Hoe gaaf zou dat zijn, een ÖBB-rijtuig ombouwen tot woningquote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan je best aardig voor wonen trouwens
Het is een doodgewone N.V. met alle bijkomende rechten en plichten. Dat er slechts één aandeelhouder is maakt helemaal niets uit. Bedrijven als Stork & Fokker hebben ook staatssteun gehad en waren niet een tiende zo belangrijk voor het functioneren van de maatschappij als de NS.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ondanks ik er weinig verstand van heb, kan ik hier wel zeggen dat het niet gaat om een normale aandeelhoudersconstructie. Dat zou je inmiddels ook wel moeten weten
Ah dat wist ik niet. Ben daar vaak alleen kort als ik de trein moet pakken of de overgang over moet steken.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
spoortje was volgens mij niet helemaal ongebruikt, want het was een extra ingang voor opstelterrein Watergraafsmeer. Door de uitbreiding van de opstelcapaciteit aldaar zal deze ingang verdwijnen en is het spoortje overbodig geworden.
Vermeldenswaardig is dat ze onlangs er nog wel een wissel vervangen hebben die niet meer gebruikt zal gaan worden
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:17 schreef MPG het volgende:
[..]
Hoe gaaf zou dat zijn, een ÖBB-rijtuig ombouwen tot woning?
Even andersom.. Er is iets gebeurd. Een bedrijf dat eigendom is van Jeroen, heeft een probleem en moet waarde afschrijven en rekening houden met minder winst in de toekomst. Jeroen gaat dus zeer waarschijnlijk minder geld krijgen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:08 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zolang dat binnen hetzelfde bedrijf blijft, ja. Als "minder winst NS" gelijk staat aan "minder investeringen in OV", dan is die onafhankelijkheid toch wat minder gewaarborgd.
Jammer, gemiste kans om iets te leren over bedrijfseconomie en staatsfinanciën want schijnbaar schort het hier ontzettend aan die kennis.quote:
Tot zover klopt het volgens mij wel.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:27 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Even andersom.. Er is iets gebeurt. Een bedrijf dat eigendom is van Jeroen, heeft een probleem en moet waarde afschrijven en rekening houden met minder winst in de toekomst. Jeroen gaat dus zeer waarschijnlijk minder geld krijgen.
Het bedrijf van Jeroen heeft afspraken over geld met Wilma. Wilma krijg het geld netjes en dat blijft zo, ondanks dat er problemen bij het bedrijf van Jeroen zijn. Jeroen krijgt waarschijnlijk minder geld en moet zijn budget toch rond krijgen. In overleg met Jet, Ronald, Mark, Lodewijk en nog een paar anderen zeggen ze allemaal dat ze geen zin hebben om dat gat van Jeroen bij te passen. Wilma wil dat ook niet. Toch zeggen alle anderen: "Ja, zal wel, maar het gat komt door jouw beleid, daar willen wij niet voor bloeden, de begroting is al lastig zat. Je verzint ergens maar een bezuiniging."
Vervolgens gaan Wilma en Melanie in gesprek. Melanie is er heilig van overtuigd dat haar asfalt heilig is. Die stomme klotetreintjes doen er niet toe. Het geld komt dus ook niet bij het asfalt vandaan. Dan zit Wilma met een probleem. Niemand wil lappen
Door oa. wanbeleid van voorgangster Tinekequote:bij haar is het probleem ontstaan
En volgens mij zit hier de kneep. Men wíl geen consequenties naar de NS uitvoeren (om te voorkomen dat Jeroen nog een keer komt zeuren), dat is niet hetzelfde als het niet kunnen.quote:en ze kan haar contract niet wijzigen in verband met juridische problemen.
Is niet echt belangrijk. Verantwoordelijkheid is overerfelijk voor ministers en staatssecretarissen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:29 schreef Litpho het volgende:
Door oa. wanbeleid van voorgangster Tineke
Vandaar ook de 'quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Is niet echt belangrijk. Verantwoordelijkheid is overerfelijk voor ministers en staatssecretarissen.
kan zijn. Ik ben jouw "oh god wat ZIJN jullie dom" toontje gewoon ff zat. Hate mequote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Jammer, gemiste kans om iets te leren over bedrijfseconomie en staatsfinanciën want schijnbaar schort het hier ontzettend aan die kennis.
Dat vind ik alleen van Driek. Als je jezelf zo'n belangrijke maatschappelijke functie toedicht hoor je goed geīnformeerd te zijn. Maar veel verder dan het niveau van 'jammer dat die auto net niet onder de trein zat' komt ie niet. Inhoudelijk is het ronduit bagger en het getuigt niet van enige feitenkennis. En er zijn er hier genoeg die er klakkeloos achteraan lopen. Dat is wel logisch want die denken dat VBOV zijn huiswerk goed gedaan heeft maar ze snappen daar MAVO economie tweede klas niet. Echt te bizar voor woorden.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
kan zijn. Ik ben jouw "oh god wat ZIJN jullie dom" toontje gewoon ff zat. Hate me
Student Accountancy hier. Wat mij betreft mag je het wel uitleggen, want ik ben nu wel nieuwsgierig geworden. Zit zelf niet in de materie en ik denk dat er wel meer mensen zijn die het een en ander graag verder uitgediept zien.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Jammer, gemiste kans om iets te leren over bedrijfseconomie en staatsfinanciën want schijnbaar schort het hier ontzettend aan die kennis.
Exact my thoughts, als je het zo goed weet en op zo'n arrogant toontje praat. Doe er dan wat nuttigs mee...quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:47 schreef James1988 het volgende:
In plaats van hier je gal te spuwen over hoe dom MVBOV is kun je natuurlijk ook eens je expertise aan Driek en z'n mensen aanbieden.
Wat er niet fris aan is is de gedrochtelijke constructie dat het ene ministerie aandeelhouder is en een tweede de concessieverlener, voor de rest is het een doodgewone N.V.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:46 schreef RichardHammond het volgende:
Student Accountancy hier. Wat mij betreft mag je het wel uitleggen, want ik ben nu wel nieuwsgierig geworden. Zit zelf niet in de materie en ik denk dat er wel meer mensen zijn die het een en ander graag verder uitgediept zien.
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:47 schreef James1988 het volgende:
In plaats van hier je gal te spuwen over hoe dom MVBOV is kun je natuurlijk ook eens je expertise aan Driek en z'n mensen aanbieden.
Het is hier al heel vaak uitgelegd, in zeer heldere bewoordingen door onder andere Klaasje en in wat meer galspuwende bewoordingen door mij. Daarnaast dicht ik mezelf die functie niet toe, ik zit hier gewoon op een discussieplatform. ROVER begrijpt het bijvoorbeeld veel beter en blaast daarom ook niet zo hoog van de toren.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Exact my thoughts, als je het zo goed weet en op zo'n arrogant toontje praat. Doe er dan wat nuttigs mee...
ik heb sterk mijn twijfels of de gekozen constructie wel door de beugel kan. Had Jeroen als aandeelhouder zijn 'verlies' genomen en het niet doorgeschoven naar Wilma, de concessieverlener, dan was er niets aan de hand geweest.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:46 schreef RichardHammond het volgende:
Ik zit niet echt in deze materie, maar op het eerste gezicht vind ik het niet echt een frisse constructie. Het zal allemaal best werken, maar het werkt wel situaties als deze in de hand.
Daar hebben we oa jou als adviseur toch voor?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:47 schreef James1988 het volgende:
In plaats van hier je gal te spuwen over hoe dom MVBOV is kun je natuurlijk ook eens je expertise aan Driek en z'n mensen aanbieden.
klopt, maar het hoeft niet te betekenen dat de nu gekozen constructie toegestaan is. Het is goed dat dit op Europees niveau getoetst wordt.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:09 schreef Viezze het volgende:
Dit probleem komt volgens mij gedeeltelijk door de crisis. De regering zit steeds rond de 3% begrotingstekort, waarbij elke tegenvaller gecompenseerd moet worden. Omdat overal al bezuinigd wordt heeft niemand zin om deze tegenvaller te dragen (en het moet toch ergens vandaan komen). Buiten een crisis had Dijsselbloem misschien zijn verlies genomen.
Dat sowieso. Om elke schijn van belangenverstrengeling te voorkomen zou het het beste zijn om de NV Nederlandse Spoorwegen geheel te verkopen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wat er niet fris aan is is de gedrochtelijke constructie dat het ene ministerie aandeelhouder is en een tweede de concessieverlener, voor de rest is het een doodgewone N.V.
Er is niks mis met een goede discussie, ik weet zeker dat alle input die hier wordt geleverd ook wordt gewaardeerd.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
[..]
Het is hier al heel vaak uitgelegd, in zeer heldere bewoordingen door onder andere Klaasje en in wat meer galspuwende bewoordingen door mij. Daarnaast dicht ik mezelf die functie niet toe, ik zit hier gewoon op een discussieplatform.
ROVER zit in een andere situatie dan MVBOV, onder andere vanwege de ton subsidie die ze per jaar krijgen. De berichten van ROVER zijn altijd een stuk genuanceerder dan die van MVBOV, het gezegde 'don't bite the hand that feeds you' komt bij me op.quote:ROVER begrijpt het bijvoorbeeld veel beter en blaast daarom ook niet zo hoog van de toren.
Nee?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Daar hebben we oa jou als adviseur toch voor?
Ik bedoelde meer dat de crisis de nadelen van deze constructie nu blootlegt. Hoe werkt dit in andere landen eigenlijk?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar het hoeft niet te betekenen dat de nu gekozen constructie toegestaan is. Het is goed dat dit op Europees niveau getoetst wordt.
Ja, veel naar de wissels blijven kijken en heeeeeel rustig rijdenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Volgens mij heb het er prima vanaf gebracht, hoor.
Ik ben geen expert in economie en ga ook niet pretenderen dat te zijn. Mijn expertise ligt op andere gebieden en waar nodig bied ik die ook daadwerkelijk aan.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:15 schreef b2py het volgende:
Dan zou ik beginnen je eigen kennis aan te gaan bieden in plaats van anderen er op te wijzen dat ze ook kunnen helpen.
Zeg dan niet dat je geen adviseur bentquote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ben geen expert in economie en ga ook niet pretenderen dat te zijn. Mijn expertise ligt op andere gebieden en waar nodig bied ik die ook daadwerkelijk aan.
Dat begrijp ik terdege.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:15 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dat de crisis de nadelen van deze constructie nu blootlegt.
Volgens mij is het in veel landen een stuk minder gescheiden dan hier, maar heb je weer andere constructies. Zo is in Engeland het vervoer vrijwel volledig geliberaliseerd en kun je in Duitsland binnenlandse IC-verbindingen starten als je wilt. Concessiehouderschap en concessieverlener zijn daar wel behoorlijk gescheiden, omdat het de deelstaten zijn die de concessies uitgeven en de centrale overheid eigenaar van de DB is.quote:Hoe werkt dit in andere landen eigenlijk?
Terecht, in mijn ogen. Dat DB/Arriva heeft aangeboden om over de HSL te willen rijden vind ik mooi, om dan meteen een stuk HRN erbij te eisen gaat mij een stapje te ver.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:18 schreef _JdM_ het volgende:
Overigens is ook een van de argumenten dat wanneer Arriva over de HSL mag/gaat rijden, zij ook binnenlandse stoptreintjes (uiteraard waar zij geld voor willen, terwijl NS dat "er gratis bij" doet) willen rijden. En daar willen ze niet aan...
Wat je in het buitenland veel ziet is dat infrabeheerder en exploitant gescheiden zijn, maar dat beide bedrijven in handen zijn van dezelfde aandeelhouder. Sommige landen gaan er verder in dan andere: in Spanje zijn ADIF en RENFE volledig van elkaar gesplitst, in Oostenrijk is het één holding.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:21 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de rest moet ik het antwoord schuldig blijven, omdat ik me er simpelweg niet in verdiept heb.
nu niet meerquote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:39 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Klein foutje in de tweede regel: er staat 'vervoeder' in plaats van 'vervoerder'.
Dat is opzich wel handig. Heb het destijds ook wel diverse keren gehad dat ik een rangeerbeweging op NCBG wilde maken, maar de TRDL geen toestemming wilde geven omdat de collega zich nog niet binnen had gemeld. Deze zat allang weer op de schijf naar de tv te koekeloeren.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:15 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Alleen de aankomstmeldingen in ncbg moet ik niet vergeten
Ja inderdaad. Het is best vaak dat je op je aankomstspoortje nog moet combineren en aan de kabel moet hangen en dood moet gooien, en dat je dan alweer op het perron loopt om het volgende stel op te halen. Dan schiet het er nog wel eens bij inquote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:47 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Dat is opzich wel handig. Heb het destijds ook wel diverse keren gehad dat ik een rangeerbeweging op NCBG wilde maken, maar de TRDL geen toestemming wilde geven omdat de collega zich nog niet binnen had gemeld. Deze zat allang weer op de schijf naar de tv te koekeloeren.
Dat hoorde ik van mijn collega inderdaad.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:15 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Alleen de aankomstmeldingen in ncbg moet ik niet vergeten
"Je collega was op weg naar spoor zoveel maar heeft zich niet binnen gemeld. Hou hem in de gaten alstublieft."quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:47 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Dat is opzich wel handig. Heb het destijds ook wel diverse keren gehad dat ik een rangeerbeweging op NCBG wilde maken, maar de TRDL geen toestemming wilde geven omdat de collega zich nog niet binnen had gemeld. Deze zat allang weer op de schijf naar de tv te koekeloeren.
Misschien zet DB/Arriva ook gewoon zo hoog mogelijk in, met het risico hun hand te overspelen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Terecht, in mijn ogen. Dat DB/Arriva heeft aangeboden om over de HSL te willen rijden vind ik mooi, om dan meteen een stuk HRN erbij te eisen gaat mij een stapje te ver.
Ik heb de afgelopen tijd een beetje zitten krabbelen over hoe het HSL-aanbod in mijn ogen eruit moet zien, daar zitten ook uitlopers op het HRN in. Mocht ik een aanbod aan de staat doen, dan zou ik duidelijk maken dat de uitlopers op het HRN optioneel zijn ("ik denk dat er meerwaarde voor reizigers te realiseren is, mits we toegang krijgen op dat-en-dat traject") en zou ik het zeker niet opeisen.
twitter:renelukassen twitterde op donderdag 31-10-2013 om 15:17:39Ik kom op basis van deze brief: http://t.co/gaVP6MU0Ka, tot tenminste ¤ 443 miljoen schade voor #NS, n ¤ 822 miljoen voor de staat. #Fyra reageer retweet
Voordat je überhaupt met een aanbesteding kan beginnen krijg je eerst alle rechtszaken nog. Daarna nog het programma van eisen etc. Voordat je een tender de markt in heb ben je minimaal drie jaar verder. Voor de HRN concessie is men bij het ministerie ruim een jaar bezig bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 15:16 schreef James1988 het volgende:
Het is hoe dan ook een lastig parket, helaas. Mocht de overheid alsnog besluiten om de HSL opnieuw aan te besteden (waar ik een voorstander van ben) dan is dat een langdurig traject. De aanbestedingsronde zelf neemt de nodige maanden in en dan moet de winnende vervoerder ook nog eens in de gelegenheid gesteld worden om nieuwe treinen te bestellen en in dienst te krijgen.
Mijn vermoeden is dat het dan op z'n vroegst per dienstregeling 2017 is dat de nieuwe concessie + treinen in zullen gaan (mits er geen tegenvallers zijn). Ik kan me voorstellen dat dat een politiek ongewenst scenario is (de lijn ligt er tegen die tijd al ruim 10 jaar) en dat men daarom toch maar vooral met NS door wil blijven modderen...twitter:renelukassen twitterde op donderdag 31-10-2013 om 15:17:39Ik kom op basis van deze brief: http://t.co/gaVP6MU0Ka, tot tenminste ¤ 443 miljoen schade voor #NS, n ¤ 822 miljoen voor de staat. #Fyra reageer retweet
Ik ben niet voor en niet tegen. Ik zie het als een zeer belangrijke nutsvoorziening. Ik geloof ook niet dat de liberalisering van de energiemarkt nou zo goed werkt. Of concurrentie in de zorg. Al die dingen die zogenaamd met marktwerking afgedwongen worden, kunnen ook afgedwongen worden in de ambtenarij.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat sowieso. Om elke schijn van belangenverstrengeling te voorkomen zou het het beste zijn om de NV Nederlandse Spoorwegen geheel te verkopen.
De andere kant die je op kunt gaan is een volledige nationalisatie (NS onderbrengen bij I&M) maar of de zaak daar beter van wordt hangt af van je politieke insteek. De SP gelooft daar bijvoorbeeld heilig in.
Oh je bent echt niet de enige en dit is ook niet het enige forum waar mensen dat vinden. Ik trek me er alleen bijzonder weinig van aan. Frontaal in de aanval gaan levert vaak leukere discussies op, zelfs al ben ik het soms niet eens met mijn eigen argumenten eens.quote:Er is niks mis met een goede discussie, ik weet zeker dat alle input die hier wordt geleverd ook wordt gewaardeerd.
Wat mij zo nu en dan stoort is de ondertoon die in sommige van je berichten te lezen is, maar ik kan me wel enigszins voorstellen waar dat vandaan komt.
Zo werkt subsidie niet helemaal. Kijk maar naar de NPO, die houden hun mond ook niet.quote:ROVER zit in een andere situatie dan MVBOV, onder andere vanwege de ton subsidie die ze per jaar krijgen. De berichten van ROVER zijn altijd een stuk genuanceerder dan die van MVBOV, het gezegde 'don't bite the hand that feeds you' komt bij me op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:05 schreef Peterselieman het volgende:
De Fyra V250 rijdt weer
http://www.dumpert.nl/med(...)_rijdende_fyra_.htmlZag ze vanmiddag al staan inderdaad. Steekt wel af zo'n gloednieuwe trein tussen al die ouwe rommel die daar staatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
1600's zijn geen oude rommelquote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:13 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Zag ze vanmiddag al staan inderdaad. Steekt wel af zo'n gloednieuwe trein tussen al die ouwe rommel die daar staat
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:05 schreef Peterselieman het volgende:
De Fyra V250 rijdt weer
http://www.dumpert.nl/med(...)_rijdende_fyra_.htmlOok echt met een diesellocomotief ervoor. Zeker om te voorkomen dat AnsaldoBreda straks zegt dat de treinen het heus wel prima doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Tussen Mariahoeve en Leiden C. rijden geen treinen vanwege de vondst van een mogelijke vliegtuigbom uit de Tweede Wereldoorlog.
Dat meldt de NS.
Het object werd bij het baggeren van een sloot in de buurt van het spoor aangetroffen, meldt een politiewoordvoerder aan NU.nl. Deskundigen van de politie gaan het object nu onderzoeken.
Een weg in de buurt van de vindplek is afgesloten en drie woonboten zijn ontruimd.
De NS stelt dat de extra reistijd meer dan zestig minuten is.
Eh wtf? Routelint was al jaren geleden in de proef, de kastjes zitten nog in de 1700 locs. Destijds afgeschoten omdat ERTMS/ETCS er aan kwam, en het dus niet meer nodig was (de functionaliteit zit ook in ERTMS/ETCS).quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:37 schreef b2py het volgende:
Proeven met nieuwe (waarschuwings)systemen dit najaar
NS en ProRail beproeven dit najaar twee (waarschuwings)systemen (ORBIT & Routelint) die het spoor nog veiliger moeten maken en in het geval van Routelint ook een positief effect hebben op het milieu en de reis van de klant.
[..]
Bron
Zolang er geen beslissing over ERTMS is genomen, zal geen partij investeren. En de kans dat NS de dans ontspringt is enorm, en zal bij de overgang in 2025 een gapend gat ontstaan, tenzij er in de concessie een eis wordt opgenomen die NS verplicht te investeren in ERTMS.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:27 schreef MTL het volgende:
[..]
Eh wtf? Routelint was al jaren geleden in de proef, de kastjes zitten nog in de 1700 locs. Destijds afgeschoten omdat ERTMS/ETCS er aan kwam, en het dus niet meer nodig was (de functionaliteit zit ook in ERTMS/ETCS).
Het klinkt alsof ERTMS/ETCS in de ijskast wordt gezet door NS als ze nu deze systemen willen inbouwen in de treinen, of zie ik dat verkeerd?
Er komen twee aparte.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:24 schreef Woods het volgende:
Project SAAL begint nu zijn vorm goed aan te nemen alleen snap ik een ding niet, ze zijn nu bezig met een extra boog vanaf Schiphol die afbuigt naar Lelylaan. Ik woon tussen dit stuk maar daar is helemaal geen plek voor nog 2 extra sporen
Wat NS dan weer pareert met "Jamaar jullie willen ERTMS dus moeten jullie met geld over de brug komen, anders kunnen wij straks geen treinen meer rijden." Waar de stas dan weer intrapt, want van "iets anders dan NS" wil ze niet weten.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:32 schreef b2py het volgende:
[..]
tenzij er in de concessie een eis wordt opgenomen die NS verplicht te investeren in ERTMS.
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat NS dan weer pareert met "Jamaar jullie willen ERTMS dus moeten jullie met geld over de brug komen, anders kunnen wij straks geen treinen meer rijden." Waar de stas dan weer intrapt, want van "iets anders dan NS" wil ze niet weten.
Die persoonlijke aanval is nergens voor nodig en laat vooral zien dat het je niet gelukt is om het sarcasme in mijn post te doorgronden.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Je reactie is echt belachelijk vergeleken met jouw verstandsniveau, je zou beter moeten weten.
De sarcasme is ver te zoeken omdat je in vrijwel iedere post net als VBOV NS probeert af te kraken.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die persoonlijke aanval is nergens voor nodig en laat vooral zien dat het je niet gelukt is om het sarcasme in mijn post te doorgronden.
Klinkklare nonsens.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:45 schreef b2py het volgende:
[..]
De sarcasme is ver te zoeken omdat je in vrijwel iedere post net als VBOV NS probeert af te kraken.
Wat een lijst! Een inhoudsopgave zou handig zijn geweest...quote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:00 schreef b2py het volgende:
Beantwoording feitelijke vragen inzake alternatief voor de Fyra V250
38 pagina's, rijksoverheid.nl
Ja, dat was een erg goede timingquote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Lekker vlak voor de spits:
[..]
Klopt helemaal, want de persoon die verantwoordelijk was voor de aanschaf van de V250, Bert Meerstadt, is begin deze maand vertrokken.quote:91. Welke consequenties verbindt u aan het handelen van de directie van de NS in het licht van het Fyradossier? Bent u bereid om te onderzoeken of de directievoering over de NS op een efficiëntere wijze georganiseerd kan worden?
Geen van de huidige directieleden van NS is betrokken geweest bij de selectieprocedure en inkoop van het hogesnelheidsmateriaal.
Uiteraard. Een politieman wil ook wel eens wat comfort en rustquote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:53 schreef DaMart het volgende:
Heeft de politie trouwens hele treinen afgehuurd?.
[ afbeelding ]
Wordt heel de westtak viersporig dan? Ik dacht dat die extra bogen alleen voor de realisatie van een vorkaansluiting werden aangelegd en dat de rest gewoon tweesporig bleef.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Er komen twee aparte.
En geloof het of niet, er is genoeg ruimte tussen Hemboog Aansluiting en Riekerpolder Aansluiting om de westtak viersporig te maken
Wtf is NS Hispeed aan het doen?quote:In the Commons, Conservative MP for Mid Bedfordshire and opponent of the rail link Nadine Dorries questioned whether the money could be better spent on other projects.
"There are other infrastructural priorities such as housing in our constituencies which are in desperate need and in areas of regeneration," she said.
HS2 "actually deprives finance from those valuable projects", Ms Dorries argued.
But fellow Conservative and former transport minister Simon Burns told MPs that critics of HS1, the high speed rail line linking London to the channel tunnel, had been proven wrong.
The MP for Chelmsford said: "There was one town in Kent that successfully lobbied not to have a station in its place and that was Maidstone and they stopped it.
"It was put at Ebbsfleet and now they are begging for a station at Maidstone because they are missing out on the regeneration and improvements to the economy that Ashford and Ebbsfleet are having."
Een Fyra van Alphen aan de Rijn naar Breda?twitter:NSHispeed_info twitterde op donderdag 31-10-2013 om 18:50:58Tr. 9589: #Fyra naar Breda; Alphen aan den Rijn v 00:08 rijdt door inzet van hulpdiensten niet tussen Rotterdam en Breda. Maakt u gebruik van binnenlandse treinen of volgende #Fyra. reageer retweet
Triest om het op de man te spelenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Je reactie is echt belachelijk vergeleken met jouw verstandsniveau, je zou beter moeten weten.
Ze zijn ook wakker..twitter:NS_online twitterde op donderdag 31-10-2013 om 19:13:09UPDATE Leiden-Den Haag: er is een WOII-bom gevonden. Hier houden we je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen: http://t.co/qFVn5mEFNG reageer retweet
Gaat grotendeels ook alleen maar over de schade aan de schatkist en eventuele compensatie daarvan.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:50 schreef James1988 het volgende:
Dit is een mooie:
[..]
Klopt helemaal, want de persoon die verantwoordelijk was voor de aanschaf van de V250, Bert Meerstadt, is begin deze maand vertrokken.
De conducteur van trein 8854 heeft ze waarschijnlijk even ingelicht. Die wist te Alphen namelijk al in de trein te melden dat er een explosief was gevonden tussen Leiden en Den haag Mariahoeve. Reizigers richting Den Haag konden in Alphen dan de sprinter naar Gouda nemen. Alleen reed die sprinter volgens mij weg toen de deuren van de intercity open gingen...quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:14 schreef b2py het volgende:
Ze zijn ook wakker..twitter:NS_online twitterde op donderdag 31-10-2013 om 19:13:09UPDATE Leiden-Den Haag: er is een WOII-bom gevonden. Hier houden we je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen: http://t.co/qFVn5mEFNG reageer retweet
Maar de NS blijft erbij dat SGM-2+3 genoeg is voor deze trein, ook in de spits. Dit is namelijk al jááááren zo.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:18 schreef b2py het volgende:
Treinreizigers vallen flauw in overvolle trein Oss
In een overvolle trein op station Oss zijn reizigers donderdagochtend flauw gevallen. Dat meldt BN De Stem. Ambulance personeel heeft bij het station Rosmalen een flauwgevallen persoon geholpen, aldus de krant.
Onduidelijk is of er één of meerdere mensen zijn flauw gevallen. Het is niet voor het eerst dat de treinen tussen Nijmegen en Den Bosch prop vol zitten. Het Brabants Dagblad kreeg eerder vijftig mails over ervaringen met overvolle treinen op dit traject.
[ afbeelding ]
Bron
Ik zie geen SGM hoor?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar de NS blijft erbij dat SGM-2+3 genoeg is voor deze trein, ook in de spits. Dit is namelijk al jááááren zo.
Duhquote:
quote:
Altijd op zelfde locatie of ook op verschillende plekken op de baan?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:27 schreef James1988 het volgende:
Ik weet niet hoeveel mensen in deze reeks regelmatig met Fyra reizen, maar voor degenen die dat wel doen heb ik een vraagje.
Het valt mij de laatste tijd op dat de rit onrustiger lijkt te zijn dan voorheen. Het is heel wisselend (het verschilt per rijtuig), voor mijn gevoel trilt alles wat meer en hoor ik ook meer gebrom. Soms hoor ik ook een flink kabaal van onder de trein komen (wielen op de betonnen baan).
Ben ik de enige of hebben meer Fyranauten () dat gevoel?
Ik vermoed dat dat gelezen moet worden als '300 bakken', wat zou neerkomen op 75 viertjes.quote:
Ik reis voornamelijk tussen Rotterdam en Breda, maar ook tussen Rotterdam en Amsterdam merk ik het. Het is echt heel wisselend, sommige stammen zoeven fluisterstil over de baan, maar de stam die ik nu heb bromt en trilt erger dan een gemiddeld wasmachine.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Altijd op zelfde locatie of ook op verschillende plekken op de baan?
50 zesjes zou logischer zijn imo. Vergelijkbaar met een V250.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dat gelezen moet worden als '300 bakken', wat zou neerkomen op 75 viertjes.
Zal wel aan het rijtuig liggen dan. Kan me niet voorstellen dat het aan de aardebaan ligt in ieder gevalquote:[..]
Ik reis voornamelijk tussen Rotterdam en Breda, maar ook tussen Rotterdam en Amsterdam merk ik het. Het is echt heel wisselend, sommige stammen zoeven fluisterstil over de baan, maar de stam die ik nu heb bromt en trilt erger dan een gemiddeld wasmachine.
Ze zijn bedoeld voor inzet op de HSL, de Hanzelijn, Amsterdam - Eindhoven, enz. Dat zijn trajecten waar tijdens de spits zeer veel vraag is maar het in de daluren wisselend is. Met viertjes kun je flexibeler omgaan met de materieelbehoefte.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:34 schreef b2py het volgende:
[..]
50 zesjes zou logischer zijn imo. Vergelijkbaar met een V250.
Zijn er wel heel veel, moet wel integratie HRN opleveren.
Dat denk ik ook, het is iets wat mij opvalt.quote:Zal wel aan het rijtuig liggen dan. Kan me niet voorstellen dat het aan de aardebaan ligt in ieder geval
Net op tijd erlangs dustwitter:NS_online twitterde op donderdag 31-10-2013 om 19:34:33Rotterdam-Dordrecht en Schiedam-Hoek v Holland: Geen treinen door een stroomstoring. http://t.co/axyyfHaEPO #Rtd reageer retweet
True true, en wat er allemaal nog meer op stapel staat natuurlijk. In 2021 kan Utrecht - Arnhem ook wel 160 zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ze zijn bedoeld voor inzet op de HSL, de Hanzelijn, Amsterdam - Eindhoven, enz. Dat zijn trajecten waar tijdens de spits zeer veel vraag is maar het in de daluren wisselend is. Met viertjes kun je flexibeler omgaan met de materieelbehoefte.
Zoals hierboven ergens vermeld: denk aan bakken. Het lijkt me dat IC200 ook Groningen - Hanzelijn - Den Haag CS zal gaan doen en dat de Leeuwarder voortaan altijd via de Veluwe geleid zal worden.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:29 schreef b2py het volgende:
Overigens interessante is vraag nummer 36.
NS wilt een omvangrijke, lees 300 (!), treinstellen kopen IC200.
Aantallen anno 2013:
ICM: 144 (94-III en 50-IV)
VIRM: 178 (98-IV en 80-VI)
DDZ: 50 (30-IV en 20-VI) (Deels in aanbouw)
Dat zijn 372 treinstellen.
Redelijkerwijs kan je ervan uitgaan dat het ICM sowieso vervangen wordt, en op termijn het DDZ. Vraag is wat NS van plan is met de rest van het VIRM. Zeker de laatste serie (51 stellen) is nog geen 10 jaar oud.
Iemand goed in wishfull thinking?
Arriva kan het volgens mij leasen, spul is eigendom van NSFSCquote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:46 schreef Monopoly het volgende:
Misschien houdt NS wel rekening met het verlies van enekel stoptrein verbindingen (Leeuwarden - Zwolle, Groningen - Zwolle) en verkoopt men wat ICM mat aan Arriva tegen die tijd
Wordt vanaf december planmatig SLT, meen ik hier hier gelezen te hebben. Is nu inderdaad een mengelmoes van materieel, ik geloof dat er ook nog ergens een SGMm in de omloop verstopt zit bv.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:07 schreef Sj0rSz het volgende:
Vandaag reed er stiekem ICMm als sprinter tussen Weert en Tilburg Universiteit. Gebeurt volgens mij niet heel vaak meer sinds DDZ samen met de V-tjes daar zijn rondjes maakt.
Maar stroomt het ICMm niet uit samen met het ICRm rond de tijd dat de IC200 in zou moeten stromen? Aan 75 viertjes heb je dan niet genoeg om alles op te vangen lijkt me?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:32 schreef James1988 het volgende:
Ik vermoed dat dat gelezen moet worden als '300 bakken', wat zou neerkomen op 75 viertjes.
vergeet niet de Sprinter Nieuwe Generatie die al verlichting geeft, omdat dan al het DDZ naar de IC-diensten door kan schuivenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:21 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Maar stroomt het ICMm niet uit samen met het ICRm rond de tijd dat de IC200 in zou moeten stromen? Aan 75 viertjes heb je dan niet genoeg om alles op te vangen lijkt me?
Mag ook wel eens gezegd wordenquote:Amersfoort-Zwolle: extra uitleg over de storing
Melding donderdag 31 oktober 2013, 18:51 uur:
Oorzaak: Verwijderen van een boom
Op dit moment rijden er tussen Nunspeet en Putten geen treinen maar NS-stopbussen.
Er staat in Ermelo een boom op omvallen. Deze boom was gestut en wordt momenteel gekapt. Omdat de boom over het spoor hangt, mogen er tijdens het kappen geen treinen rijden.
Naar verwachting duurt het kappen van de boom tot ongeveer 21.30 uur.
Reis in de tussentijd tussen Amersfoort en Zwolle omreizen via Deventer. Tussen Utrecht en Zwolle reist u het snelst via Amsterdam Zuid. De Reisplanner is bijgewerkt.
Oké, maar hoe lang blijft het DDZ in dienst?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
vergeet niet de Sprinter Nieuwe Generatie die al verlichting geeft, omdat dan al het DDZ naar de IC-diensten door kan schuiven
Eens, prima melding.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
kijk, aan zo'n uitleg hebben we wat:
[..]
Mag ook wel eens gezegd worden![]()
Ik neem aan dat het dubbeldekkers gaan worden. Met 100 drietjes kun je vrij veel kanten op.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Als je er dan vanuit gaat dat men drietjes en viertjes gaat bestellen... Dan rij je al snel met drie stellen in een drukke trein. Dan gaat het heel hard met aantallen treinstellen.
Sommige stammen en locs zijn hun letters al wel kwijt. Ik denk dat ze verwijderd worden wanneer de stam regulier onderhoud krijgt, waardoor het wat langer duurt.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
er is blijkbaar geen haast met het verwijderen van de 'Fyra' logo's. op de rijtuigen staan tot op de dag van vandaag nog de fyra letters.
Dan kom je al gauw bij dubbeldeksviertjes uit als ideale maat.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik denk dat ze wel dolgraag zoveel mogelijk zitplaatsen in zo weinig mogelijk bakken wil hebben. Dat ziet er bij dat type trein niet heel handig uit.
Drietjes zal men waarschijnlijk ook willen omdat de stap tussen 4 en 8 wel erg groot is. Zesjes wil men vast niet want dan rij je in het dal veel te groot. Dat kost klauwen vol met geld.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan kom je al gauw bij dubbeldeksviertjes uit als ideale maat.
Vergeet niet het verschil tussen breedspoor en normaalspoor. Dat is waarschijnlijk net het verschil tussen breed genoeg en krap aanvoelen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:43 schreef James1988 het volgende:
Talgo-bakken zijn heel kort, maar wel breed. Daardoor kun je op dezelfde hoeveelheid vierkante meters meer mensen kwijt zonder dat het krap aanvoelt. Talgo had een paar bakken AVRIL meegenomen naar de laatste innotrans, dat is van binnen een heel ruime trein ondanks de 2+3-opstelling.
Bij ICM is er dus goed over nagedacht. Die tussenmaat is vaak ideaalquote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Drietjes zal men waarschijnlijk ook willen omdat de stap tussen 4 en 8 wel erg groot is. Zesjes wil men vast niet want dan rij je in het dal veel te groot. Dat kost klauwen vol met geld.
De AVRIL is gebouwd voor normaalspoor volgens het op hogesnelheidslijnen gangbare omgrenzingsprofiel.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vergeet niet het verschil tussen breedspoor en normaalspoor. Dat is waarschijnlijk net het verschil tussen breed genoeg en krap aanvoelen.
Eigenlijk wel ja.. Maar als de nood aan de man is..quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij ICM is er dus goed over nagedacht. Die tussenmaat is vaak ideaal
En zeg je nu eigenlijk dat het IRM eigenlijk niet verlengd had moeten worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |