En dan via de Hemboog verder naar het noorden? Wordt die achterlijk dure boog ook eens voor meer dan 2 sprinters per uur gebruikt.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:17 schreef b2py het volgende:
Net even zitten rekenen met Klaasje. Als je een verbindingsboog Amsterdam Zuid - Lelylaan aanlegt kan je sneller vanaf Almere Centrum op Sloterdijk zijn via Zuid dan over Amsterdam Centraal.
Altijd grappig gevonden dat ze zo'n ding hebben aangelegd voor die 2 boemeltjes ja.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:19 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En dan via de Hemboog verder naar het noorden? Wordt die achterlijk dure boog ook eens voor meer dan 2 sprinters per uur gebruikt.
Zou kunnen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:19 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En dan via de Hemboog verder naar het noorden? Wordt die achterlijk dure boog ook eens voor meer dan 2 sprinters per uur gebruikt.
"Onder enkele voorwaarden kunt u uw fiets meenemen in de trein. Voor het meenemen van een fiets geldt dat u dit buiten spitstijden doet. Dat wil zeggen dat u op werkdagen voor 6.30 uur, tussen 9.00 en 16.30 uur en na 18.00 uur uw fiets kunt vervoeren (vouwfietsen zijn een uitzondering op deze regel). " http://www.ns.nl/reiziger(...)-fiets-huisdier.htmlquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:23 schreef bazbo het volgende:
Het stormt, er is alarmcode oranje afgegeven en De Zoon besluit na een dag hard werken de elf kilometer naar huis niet helemaal te fietsen, maar op station Twello in de sprinter naar Apeldoorn te stappen.
Als hij de fiets in de speciale coupé wil tillen, komt de conducteur op hem af. Of hij niet weet dat je tussen 16.30 en 17.00 uur niet met een fiets in de trein mag reizen.
De Zoon, die nog een papieren kaartje uit een automaat heeft weten te krijgen, is verbijsterd en vraagt sinds wanneer dit is en waar hij informatie daarover had kunnen vinden. De conducteur wijst op zijn kaartje. De Zoon is nog niet zo kippig als zijn vader en leest het kaartje zonder bril. Inmiddels is de sprinter vertrokken.
Nu is mijn vraag: waar stond de verborgen camera?
Vergeten, maar weer!quote:Meenemen fiets
Onder enkele voorwaarden kunt u uw fiets meenemen in de trein. Voor het meenemen van een fiets geldt dat u dit buiten spitstijden doet. Dat wil zeggen dat u op werkdagen voor 6.30 uur, tussen 9.00 en 16.30 uur en na 18.00 uur uw fiets kunt vervoeren (vouwfietsen zijn een uitzondering op deze regel). Op feestdagen en in de maanden juli en augustus kunt u de hele dag uw fiets meenemen in de trein. U dient hiervoor een Dagkaart fiets te kopen.
Hehe, altijd maar weer die voorliefde voor weinig klusjes en zoveel mogelijk niks doen. Merk zelf dat ik die mentaliteit nog een beetje mis. Maarja, zal ik vanzelf wel ingroeienquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 18:16 schreef Monopoly het volgende:
Vannacht wel een pittige nachtdienst gehad. Veel stond op plekken waar het toch niet thuis hoorde.
Ipv van 2 uur 's nachts tot 4 uur lekker tv te kunnen kijken met een sigaretje, mocht ik nog 5 rangeerbewegingen maken.
Wel jammer, maar goed. Dat hoort er ook bij. Geen schade aan treinen gezien van de storm.
Voor vouwfietsen mogen ze ook nog wel eens een toeslag gaan invoeren. Hoe vaak ik die niet vastgeketend halve deuren heb zien blokkeren (terwijl de eigenaar uiteraard prinsheerlijk een halve coupé verderop zat).quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:25 schreef b2py het volgende:
[..]
"Onder enkele voorwaarden kunt u uw fiets meenemen in de trein. Voor het meenemen van een fiets geldt dat u dit buiten spitstijden doet. Dat wil zeggen dat u op werkdagen voor 6.30 uur, tussen 9.00 en 16.30 uur en na 18.00 uur uw fiets kunt vervoeren (vouwfietsen zijn een uitzondering op deze regel). " http://www.ns.nl/reiziger(...)-fiets-huisdier.html
Echt verschrikkelijk.. Of persé willen uitklappen in de trein waardoor zo'n ding bij het uitstappen in de weg staat..quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:13 schreef Litpho het volgende:
[..]
Voor vouwfietsen mogen ze ook nog wel eens een toeslag gaan invoeren. Hoe vaak ik die niet vastgeketend halve deuren heb zien blokkeren (terwijl de eigenaar uiteraard prinsheerlijk een halve coupé verderop zat).
klopt. Het lijkt erop of ze echt in periodes controleren. Zo heb je meerdere keren achter elkaar controle en dan weer een hele tijd niet. Soms controleren ze een halve trein en stappen uit, omdat ze hun uitstapstation bereikt hebben en daarna de trein terug kunnen nemenquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:35 schreef Viezze het volgende:
Er is (in mijn ervaring althans) sowieso weinig controle bij Arriva. Ze slingeren je daarentegen wel direct op de bon.
als je iedere dag van dezelfde last hebt: betonschaar meenemen en de vouwfiets eerder uit laten stappenquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:13 schreef Litpho het volgende:
[..]
Voor vouwfietsen mogen ze ook nog wel eens een toeslag gaan invoeren. Hoe vaak ik die niet vastgeketend halve deuren heb zien blokkeren (terwijl de eigenaar uiteraard prinsheerlijk een halve coupé verderop zat).
Bij hinderlijke fietsen consequent de ventieltjes eruit draaien.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als je iedere dag van dezelfde last hebt: betonschaar meenemen en de vouwfiets eerder uit laten stappen
Dat heb ik wel eens gedaanquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als je iedere dag van dezelfde last hebt: betonschaar meenemen en de vouwfiets eerder uit laten stappen
nou nou. Zo kennen we je niet Driek. Is wel rebelsquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:24 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Bij hinderlijke fietsen consequent de ventieltjes eruit draaien.
Door oplopende hoge irritatie ?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee, maar wel die krengen de trein uit gemieterd
Mijn grootste irritatie is dat :quote:Op woensdag 30 oktober 2013 07:57 schreef Fiorano het volgende:
Mensen met vouwfietsen moeten sowieso als laatste instappen wat mij betreft. En die dingen inderdaad uitklappen ergens achter op het perron ofzo.
Deze 3 punten Ja Haha. Dat zou ik inderdaad ook doen, kan nu een redelijk goede busverbinding pakken naar m'n stage adres :-)quote:Op woensdag 30 oktober 2013 08:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mijn grootste irritatie is dat :
1) ze altijd als eerste willen in- of uitstappen met bij voorkeur de fiets nog/al uitgevouwen
2) ze op hun dooie akkertje in een drukke spitstrein dat ding trachten in/uit te vouwen
3) ze als het even kan dat ding nog meenemen en parkeren in het gangpad.
![]()
Juist om zelf geen irritatie te creeren voor anderen heb ik zelf een fiets staan op station van aankomst
De argumentatie is makkelijk te raden: het scheelt gedoe als Vlaanderen onafhankelijk wordt. Daarom wil die partij dat nu alvast regelen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 08:51 schreef James1988 het volgende:
België: N-VA wil spoorwegen in zes splitsen
Dat kan natuurlijk ook. Of de reizigers daar beter af mee zijn is een tweede, ik mis de argumentatie voor zo'n splitsing.
kijk, dat zouden we in Belgie ook moeten doen maar ja, het is een apenland héquote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:53 schreef Peterselieman het volgende:
Die Deense machinisten zijn zo gek nog niet. Deze held kocht cola en pizza's voor de 50 passagiers die gestrand waren vanwege de grote storm van afgelopen maandag
http://politiken.dk/indla(...)trandede-passagerer/
Elders in het land.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:08 schreef Dos37 het volgende:
Waar zijn de witte sprinters gebleven tussen Apeldoorn en Enschede?
Ik vind België zo nu en dan best leuk hoorquote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:12 schreef sararaats het volgende:
[..]
kijk, dat zouden we in Belgie ook moeten doen maar ja, het is een apenland hé
Klopt. Zo ook afgelopen weekend waar ik zag hoe een vrouw met een kinderwagen doodleuk het hele in en uitstap gedeelte van de coupe blokkeerde en doodleuk bleef zitten i.p.v. aanstalten te maken ergens anders te gaan zitten zodat de kinderwagen ook geen hinderlijk obstakel meer vormde.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 07:57 schreef Fiorano het volgende:
Mensen met vouwfietsen moeten sowieso als laatste instappen wat mij betreft. En die dingen inderdaad uitklappen ergens achter op het perron ofzo.
ik ook hoor en dan vooral de Belgische Kustquote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vind België zo nu en dan best leuk hoor
Aparte Infrabels voor Vlaanderen en Wallonie. En dan de Walen zeker op hun achterste poten staan dat ze ook een nieuw wisseltje willen als Vlaanderen er eentje krijgtquote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:50 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees het net ja. Die man is knettergek
http://www.gva.be/nieuws/(...)in-zes-splitsen.aspx
Ach, BHV is intussen inderdaad gesplitst, het gewone OV is gesplitst, het onderwijs is gesplitst, de politieke partijen zijn gesplitst, de publieke omroep is gesplitst... dan is een splitsing van de spoorwegen best een logische volgende stap.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:13 schreef sararaats het volgende:
waar is De Wever in godsnaam mee bezig?
BHV splitsen was al zo'n soep
In Bosnië is dat ook zo geregeld onderhand; de ZFBH in de Bosnische Federatie en de ZSR in de Bosnische Republiek Servië. Toen een paar jaar geleden de Beograd-Sarajevo nog reed was dat echt schitterend;quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:51 schreef JDude het volgende:
[..]
Aparte Infrabels voor Vlaanderen en Wallonie. En dan de Walen zeker op hun achterste poten staan dat ze ook een nieuw wisseltje willen als Vlaanderen er eentje krijgt.
Ooit in de sprinter van Haarlem naar Amsterdam gehad dat zo'n gast dat ding begon uit te klappen op het balkon. Conducteur ziet dat en vertelt hem een boete te geven als hij dat niet pas op het perron doet. Dus schijnbaar is dat ook al de regel.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 07:57 schreef Fiorano het volgende:
Mensen met vouwfietsen moeten sowieso als laatste instappen wat mij betreft. En die dingen inderdaad uitklappen ergens achter op het perron ofzo.
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:46 schreef Doc__Zenith het volgende:
Ooit in de sprinter van Haarlem naar Amsterdam gehad dat zo'n gast dat ding begon uit te klappen op het balkon. Conducteur ziet dat en vertelt hem een boete te geven als hij dat niet pas op het perron doet. Dus schijnbaar is dat ook al de regel.
*iets met handhaving*quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:46 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Ooit in de sprinter van Haarlem naar Amsterdam gehad dat zo'n gast dat ding begon uit te klappen op het balkon. Conducteur ziet dat en vertelt hem een boete te geven als hij dat niet pas op het perron doet. Dus schijnbaar is dat ook al de regel.
Is vast zo'n persoon die een voet op het perron heeft en hem dan daar direct gaat uitklappen. Net zo hatelijk als mensen die direct voor de deur hun veter gaan strikken, loop even twee meter doorquote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:46 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Ooit in de sprinter van Haarlem naar Amsterdam gehad dat zo'n gast dat ding begon uit te klappen op het balkon. Conducteur ziet dat en vertelt hem een boete te geven als hij dat niet pas op het perron doet. Dus schijnbaar is dat ook al de regel.
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:17 schreef Litpho het volgende:
[..]
*iets met handhaving*
*iets met stiltecoupé*
Spreek ze erop aan zou ik zeggenquote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:36 schreef MPG het volgende:
[..]![]()
Laatst nog twee conducteurs gehad die zelf in de stiltecoupe uitgebreid en luidruchtig hun weekend gingen bespreken.
Toen ik maandag in een van de eerste treinen van Amsterdam naar Haarlem zat wist de conducteur nog om te roepen dat ondanks de drukte mensen vroeg toch respect te hebben voor de stiltecoupe als ze daar stonden. De opperbaas.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:17 schreef Litpho het volgende:
[..]
*iets met handhaving*
*iets met stiltecoupé*
Die mensen heb ik eigenlijk alleen maar aan het eind van de roltrap. En daar lost het probleem zich vanzelf op omdat de roltrap niet met hun mee pauzeertquote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:25 schreef Viezze het volgende:
[..]
Is vast zo'n persoon die een voet op het perron heeft en hem dan daar direct gaat uitklappen. Net zo hatelijk als mensen die direct voor de deur hun veter gaan strikken, loop even twee meter door
Netjes. Alhoewel je ook wel weer een ontzettende zeiksnor bent (als passagier) wanneer je hardop verwacht dat alle sardines om je heen hooguit fluisteren.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Toen ik maandag in een van de eerste treinen van Amsterdam naar Haarlem zat wist de conducteur nog om te roepen dat ondanks de drukte mensen vroeg toch respect te hebben voor de stiltecoupe als ze daar stonden. De opperbaas.
preciesquote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Spreek ze erop aan zou ik zeggen
Ja. Het lijkt wel een privilege te zijn dat je uberhaupt meemag zeg.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:29 schreef DriekOplopers het volgende:
Als die trein niet heel druk was, had die conducteur die fiets best kunnen gedogen, zeker gezien de weersomstandigheden. Vind ik.
twitter:founiouk twitterde op woensdag 30-10-2013 om 00:15:32Annonce SNCB: "Le train ira bien au delā de Namur mais en attendant le conducteur dans 1h, de la soupe est servie en compensation" #ggsncb reageer retweet
Valt best mee, maar één keer per jaar.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:57 schreef gebrokenglas het volgende:
En het dan raar vinden, als NS zijnde, dat de reiziger zo vaak zo ontevreden is...
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 19:16 schreef James1988 het volgende:
Zeer uitgebreide informatie over aankomende werkzaamheden, maar of de reiziger hier nou iets mee opschiet...?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oeps. Beetje interne informatie zo te zien.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 19:16 schreef James1988 het volgende:
Zeer uitgebreide informatie over aankomende werkzaamheden, maar of de reiziger hier nou iets mee opschiet...?
Ik begin bijna een inwoner van België te lijken in het weekend. In oktober 2013 ben ik al dagen (alle keren met BNL heen en terug) in het Belgische land geweest, en ga zaterdag, maandag en woensdag alweer ....quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:49 schreef sararaats het volgende:
[..]
ik ook hoor en dan vooral de Belgische Kust
Hmm, opzich nette informatie. Ookal zou het er niet mogen staan.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 19:16 schreef James1988 het volgende:
Zeer uitgebreide informatie over aankomende werkzaamheden, maar of de reiziger hier nou iets mee opschiet...?
tante truusquote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:24 schreef greavy het volgende:
Een melding die je in een SLT kan krijgen op het diagnosescherm als de Reizigers Informatie Schermen blanco zijn, maar de omroep het wel doet:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ben ik benieuwd met wie. Ik hoef dr niet.
Wilde het net posten. Ben benieuwd waar in de haven een ding staatquote:Op donderdag 31 oktober 2013 08:43 schreef James1988 het volgende:
Trieste aftocht: NS stalt Fyra-treinen uit het zicht
wehehehequote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:24 schreef greavy het volgende:
Een melding die je in een SLT kan krijgen op het diagnosescherm als de Reizigers Informatie Schermen blanco zijn, maar de omroep het wel doet:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ben ik benieuwd met wie. Ik hoef dr niet.
goed ding, want ook in de spitsen moet er gecontroleerd wordenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:36 schreef Fiorano het volgende:
NS is begonnen met het uitdelen van vouchers voor een kop koffie en een appelflap als "goed makertje" voor de werkzaamheden op het traject Amersfoort - Utrecht.
Vanochtend trouwens 2 zeer actieve conducteurs die zich door de paden wurmde en controleerde in de Sprinter Amsterdam Centraal - Rhenen. Niet eerder meegemaakt
Tsja, misschien was de 2e klas overvol?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:48 schreef Dr_Flash het volgende:
je kan beter in de 1e klas een keer gaan controleren. Daar zat het de afgelopen dagen vol me al dan niet blowende schooljeugd.
Nee. Sowieso is dat geen excuus natuurlijk.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:55 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Tsja, misschien was de 2e klas overvol?
Hoezo niet, jij vind als de 2e klassen overvol is, de 1e klasse leeg moet blijven?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Sowieso is dat geen excuus natuurlijk.
Een tweede klas kaartje komt onlosmakelijk met het risico dat je geen zitplaats zult hebben. De 1ste klas is en blijft te allen tijde voorbehouden aan mensen die dat risico niet nemen door meer te betalen voor een 1ste klas kaartje.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:00 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Hoezo niet, jij vind als de 2e klassen overvol is, de 1e klasse leeg moet blijven?
verschoond van schooljeugd sowieso. Die gaan maar staan of wachten op een volgende trein, maar niet in de 1e klas.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:00 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Hoezo niet, jij vind als de 2e klassen overvol is, de 1e klasse leeg moet blijven?
'quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:03 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Een tweede klas kaartje komt onlosmakelijk met het risico dat je geen zitplaats zult hebben. De 1ste klas is en blijft te allen tijde voorbehouden aan mensen die dat risico niet nemen door meer te betalen voor een 1ste klas kaartje.
Waarom zou je onderscheid maken tussen schooljeugd en overig?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
verschoond van schooljeugd sowieso. Die gaan maar staan of wachten op een volgende trein, maar niet in de 1e klas.
schooljeugd, uitschot, zwartrijders, drugsgebruikers, allemaal 1 pot nat en allemaal niet welkom in de 1e klasquote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:11 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Waarom zou je onderscheid maken tussen schooljeugd en overig?
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
schooljeugd, uitschot, zwartrijders, drugsgebruikers, allemaal 1 pot nat en allemaal niet welkom in de 1e klas
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |