Ok... Maar Amsterdam ligt normaal gesproken niet op de route als je van DH naar Utrecht reist. Dan mag het toch niet?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:35 schreef James1988 het volgende:
Je mag je reis onderbreken op elk station dat langs de route ligt.
Dat lijken mij twee enkeltjes. Voorbeeld, van Arnhem naar Amsterdam mag je wel in Utrecht uitstappen maar niet in Hilversumquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:39 schreef gebrokenglas het volgende:
Ok... Maar Amsterdam ligt normaal gesproken niet op de route als je van DH naar Utrecht reist. Dan mag het toch niet?
Ik reis niet vaak met de trein.
Er zijn flink wat storingenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:43 schreef Dos37 het volgende:
Haha dacht dat de ergste spoordag maandagmorgen was deze week. Maar vandaag kan ook vanaf Deventer kan je geen kant meer op
Als er geen treinen rijden op (een deel van) het normale traject, dan kun je zonder bijbetalen gebruikmaken van een trein op de geadviseerde omleidingsroute. Voor de route Den Haag - Utrecht zal dat in de regel niet via Amsterdam zijn.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:39 schreef gebrokenglas het volgende:
Oef, ik gooide 'm vol.![]()
Even een herhaling van de laatste post.
[..]
Ok... Maar Amsterdam ligt normaal gesproken niet op de route als je van DH naar Utrecht reist. Dan mag het toch niet?
Ik reis niet vaak met de trein.
Lijkt te zijn opgelost:quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:22 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Nu ook geen treinverkeer tussen Deventer en Zwolle wegens defecte trein. Weghalen daarvan duurt naar verwachting tot 17 uur (!!!!!).
quote:Zwolle-Deventer
Vrijdag 25 Oktober 15:18
Oorzaak
De beperkingen tussen Deventer en Olst als gevolg van een defecte trein zijn voorbij.
Verwachting
Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
Of NS heeft die forenzen niet goed ingelicht. Dat had ik een paar maanden terug ook een keer toen Utrecht-Amsterdam er onverwachts op een doordeweekse dag uit lag wegens werkzaamheden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:14 schreef greavy het volgende:
Reizigers rondom Haarlem-Amsterdam vv klaagden vandaag steen en been vanwege geplande werkzaamheden. Hierdoor kwamen zij te laat op het werk. Helaas waren deze werkzaamheden gewoon planmatig, dus die forenzen hebben zich niet voorbereid ...
Aan de andere kant had er ook prima een kwartierdienst Haarlem-Sloterdijk kunnen rijden die dan zou keren bij de Overbrakerpolder. Is niet gebeurd maar het zou een hoop hebben gescheeld.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:14 schreef greavy het volgende:
Reizigers rondom Haarlem-Amsterdam vv klaagden vandaag steen en been vanwege geplande werkzaamheden. Hierdoor kwamen zij te laat op het werk. Helaas waren deze werkzaamheden gewoon planmatig, dus die forenzen hebben zich niet voorbereid ...
Belangrijk probleem was, dat er op Haarlem veel te weinig vervangende bussen beschikbaar waren. Daardoor liepen reizigers extra vertraging op.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:36 schreef ReisT het volgende:
[..]
Of NS heeft die forenzen niet goed ingelicht.
nee, er was een onverwacht reizigersoverschot. Daar kun je niets aan doenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:13 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Belangrijk probleem was, dat er op Haarlem veel te weinig vervangende bussen beschikbaar waren. Daardoor liepen reizigers extra vertraging op.
Schuldvraag:
Reizigers: 0%
NS: 100%
quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, er was een onverwacht reizigersoverschot. Daar kun je niets aan doen
In Deventer is inmiddels een verkeerschaos ontstaan. (Rij auto's op de kade vanaf het station tot de oude Ijsselbrug (Rijksstraatweg iig)quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Die stopt dus ook in Apeldoorn dinges en Twello.
Het is hier géén Somda!quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:48 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
In Deventer is inmiddels een verkeerschaos ontstaan. (Rij auto's op de kade vanaf het station tot de oude Ijsselbrug (Rijksstraatweg iig)
Bussen stopte niet te Apdo, wel te Twl.
Als je het station verlaat dien je anders wel uit te checken, en bij hervatting van de reis check je uiteraard weer in.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:35 schreef James1988 het volgende:
Je mag je reis onderbreken op elk station dat langs de route ligt.
maar als je dat niet doet en je reis gewoon 2 uurtjes onderbreekt voor het shoppen is er ook niks aan de hand. Gewoon uitchecken op je eindbestemming en klaar.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:03 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Als je het station verlaat dien je anders wel uit te checken, en bij hervatting van de reis check je uiteraard weer in.
het is niet verplicht om dat te doenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:03 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Als je het station verlaat dien je anders wel uit te checken, en bij hervatting van de reis check je uiteraard weer in.
Is het wel.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is niet verplicht om dat te doen
Volgens de Algemene Voorwaarden is dat het wél. Maar zolang je de poortjes niet sluit, is het niet te handhaven. Heel officieel fraudeer je als je het station verlaat zonder uit te checken om later verder te reizen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is niet verplicht om dat te doen
hmm, dat was vroeger toch wel anders of was dat toen zo omdat het niet te controleren viel?quote:
Jurisprudentie: wanneer de sterkste partij (in dit geval de NS) twee tegenstrijdige voorwaarden hanteert, geldt de gunstigste voor de zwakste partij (de reiziger).quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:36 schreef James1988 het volgende:
Het venijn zit 'm in de staart. In de AVR-NS staat iets als "Een reis van A naar B mag onderbroken worden", in de AV OV-chipkaart staat dan weer "Wanneer bij een reis het station wordt verlaten zonder uit te checken geldt dit als fraude" (niet precies in die woorden). Zo staat er in de AV over het Voordeelurenabonnement ook niets over dat dat gebonden zou zijn aan papieren kaartjes.
Door de boel op te splitsen in verschillende AV's voorkomt NS dat mensen zouden kunnen protesteren tegen het afschaffen van papieren kaartjes op gronde van de AV-VDU.
Nog meer leed hierdoor: De 2600 IC Lelystad-Amsterdam-Leiden-Den Haag-Rotterdam-Vlissingen rijdt nu op het drukke stuk rondom Amsterdam als enige IC, en ook nog een aantal treinen met losse viertjes en zesjes. Dat is nu dus echt te krap, want de omreizende reizigers heb je ook in die trein.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:13 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Belangrijk probleem was, dat er op Haarlem veel te weinig vervangende bussen beschikbaar waren. Daardoor liepen reizigers extra vertraging op.
Schuldvraag:
Reizigers: 0%
NS: 100%
Ik denk dat die twee teksten elkaar niet direct tegenspreken. Als je tussentijds het station verlaat, betekent dat dat je gewoon een reis hebt gemaakt en dat je later opnieuw een reis maakt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:36 schreef James1988 het volgende:
Het venijn zit 'm in de staart. In de AVR-NS staat iets als "Een reis van A naar B mag onderbroken worden", in de AV OV-chipkaart staat dan weer "Wanneer bij een reis het station wordt verlaten zonder uit te checken geldt dit als fraude" (niet precies in die woorden). Zo staat er in de AV over het Voordeelurenabonnement ook niets over dat dat gebonden zou zijn aan papieren kaartjes.
Door de boel op te splitsen in verschillende AV's voorkomt NS dat mensen zouden kunnen protesteren tegen het afschaffen van papieren kaartjes op gronde van de AV-VDU. Door de uitcheckplicht op te nemen in de AV-OVC voorkomt NS dat mensen die reizen met een ander vervoerbewijs (zoals zo'n Spoordeelwinkel-combideal of een internationaal vervoerbewijs dat mensen geconfronteerd worden met regels die niet op hun van toepassing zijn.
Ik zie niet in hoe dat in tegenspraak met elkaar is eigenlijk.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:45 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Jurisprudentie: wanneer de sterkste partij (in dit geval de NS) twee tegenstrijdige voorwaarden hanteert, geldt de gunstigste voor de zwakste partij (de reiziger).
Betaal je bij de NS een opstaptarief?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:42 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik denk dat die twee teksten elkaar niet direct tegenspreken. Als je tussentijds het station verlaat, betekent dat dat je gewoon een reis hebt gemaakt en dat je later opnieuw een reis maakt.
Je gaat bv. van station A naar B, maar besluit op C uit te stappen om te winkelen. Je maakt dan twee reizen: één van A naar C en één van C naar B. Dus dan is uit- en inchecken noodzakelijk op C.
Dat weet ik niet uit mijn hoofd maar de ritprijs is degressief. Dus hoe meer kilometers je maakt, hoe minder je per kilometer betaalt. Als je uit- en weer incheckt begint je reis opnieuw.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:51 schreef Peter het volgende:
[..]
Betaal je bij de NS een opstaptarief?
Ik dacht het wel. En als je tussentijds uit- en weer incheckt nav het ff de stad ingaan (dus voor langer dan 35 minuten) betaal je dat opstaptarief weer (en zijn het feitelijk 2 afzonderlijke reizen).quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:51 schreef Peter het volgende:
[..]
Betaal je bij de NS een opstaptarief?
Precies, dat lijkt het verschil. Hoewel als de conducteur een papieren kaartje knipt er een tijdstip op komt te staan. Dus bij een 2e controle zou de volgende conducteur eventueel kunnen zien dat de reis niet ononderbroken gemaakt wordt. Maarja wie let daar nou op? Plus dat er sowieso niks illegaals aan is, zolang het allemaal maar op dezelfde dag is.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:54 schreef Peter het volgende:
Dus wordt je wel benadeeld als je uit en in moet checken.. Met een papieren kaartje mag het dus wel?
In Nederland mag je een reis onderbreken, ook als je geen 'Via'-kaartje hebt. In België mag dat niet, en daar kijkt de treinbegeleider weldegelijk naar het stempel. Niet zo verwonderlijk, want die lui ontvangen provisie per aan boord verkocht ticket.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:55 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Precies, dat lijkt het verschil. Hoewel als de conducteur een papieren kaartje knipt er een tijdstip op komt te staan. Dus bij een 2e controle zou de volgende conducteur eventueel kunnen zien dat de reis niet ononderbroken gemaakt wordt. Maarja wie let daar nou op? Plus dat er sowieso niks illegaals aan is, zolang het allemaal maar op dezelfde dag is.
Ja, maar de wet heeft specifieke bepalingen over digitale vervoersbewijzen. Normaliter zou Driek helemaal gelijk hebben maar aangezien dit over verschillende producten gaat denk ik dat de uitspraak niet 1-op-1 over te nemen valt. Een vriendin van me die advocaat is denkt dat een uitspraak, mocht dit voor de rechter komen, wel eens anders zou uit kunnen pakken.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:54 schreef Peter het volgende:
Dus wordt je wel benadeeld als je uit en in moet checken.. Met een papieren kaartje mag het dus wel?
Anders dan wat? En staan de AV van de NS in de wet?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, maar de wet heeft specifieke bepalingen over digitale vervoersbewijzen. Normaliter zou Driek helemaal gelijk hebben maar aangezien dit over verschillende producten gaat denk ik dat de uitspraak niet 1-op-1 over te nemen valt. Een vriendin van me die advocaat is denkt dat een uitspraak, mocht dit voor de rechter komen, wel eens anders zou uit kunnen pakken.
Waar ik zei Apdo, Apeldoorn Osseveldquote:
de stempel van de conducteur bestaat uit datum+treinnummer alleen de palen op het station zetten een tijdquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:55 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Precies, dat lijkt het verschil. Hoewel als de conducteur een papieren kaartje knipt er een tijdstip op komt te staan. Dus bij een 2e controle zou de volgende conducteur eventueel kunnen zien dat de reis niet ononderbroken gemaakt wordt. Maarja wie let daar nou op? Plus dat er sowieso niks illegaals aan is, zolang het allemaal maar op dezelfde dag is.
Ja. Dat opstaptarief zit weggemoffeld in de peperdure eerste kilometers van het degressieve tarief.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:51 schreef Peter het volgende:
[..]
Betaal je bij de NS een opstaptarief?
Daarom zou het op dagniveau afgetopt moeten worden. Dat is er bij de ov-chip nu nietquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat weet ik niet uit mijn hoofd maar de ritprijs is degressief. Dus hoe meer kilometers je maakt, hoe minder je per kilometer betaalt. Als je uit- en weer incheckt begint je reis opnieuw.
Uit het treinnummer zou een andere conducteur moeten kunnen afleiden wanneer dat stempeltje erop gezet is.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:52 schreef Salatrel het volgende:
[..]
de stempel van de conducteur bestaat uit datum+treinnummer alleen de palen op het station zetten een tijd
twitter:NS_online twitterde op vrijdag 25-10-2013 om 20:23:30Delft-Den Haag HS: er kunnen momenteel geen treinen rijden door een brandmelding in de tunnel van Rijswijk. http://t.co/axyyfHaEPO #DtGv reageer retweet
Wat een onvoorstelbare teringzooi, deze week op het spoor.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:24 schreef b2py het volgende:
twitter:NS_online twitterde op vrijdag 25-10-2013 om 20:23:30Delft-Den Haag HS: er kunnen momenteel geen treinen rijden door een brandmelding in de tunnel van Rijswijk. http://t.co/axyyfHaEPO #DtGv reageer retweet
Dit is wel een overtrokken reactie hoor, voor hetzelfde geld staat er daadwerkelijk een trein in de brand met tientallen gewonden..quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:25 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wat een onvoorstelbare teringzooi, deze week op het spoor.
Neemt niet weg dat het een teringzooi is met die gladde sporen, STS-passages, uitlopende werkzaamheden en weet ik veel wat nog meer.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Dit is wel een overtrokken reactie hoor, voor hetzelfde geld staat er daadwerkelijk een trein in de brand met tientallen gewonden..
Dat kan ik niet ontkennen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het een teringzooi is met die gladde sporen, STS-passages, uitlopende werkzaamheden en weet ik veel wat nog meer.
het is terug te zien in de punctualiteitscijfers die niet boven de 80% komen, terwijl de afspraak met ProRail minimaal 87% is en het liefst ergens rond de 88,5 een cijfer dat ze niet zullen gaan halen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het een teringzooi is met die gladde sporen, STS-passages, uitlopende werkzaamheden en weet ik veel wat nog meer.
Mooitwitter:NS_online twitterde op vrijdag 25-10-2013 om 20:49:14Delft-Den Haag HS: het betrof gelukkg loos alarm. De treinen gaan weer rijden. http://t.co/axyyfHaEPO #DtGv reageer retweet
Dat is groenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:02 schreef Basekid_NZ het volgende:
Heel rotterdam cs lijkt trouwens geen verlichting te hebben... perrons zijn pikdonker
ook die moet in de toekomst op zonne-energie werkenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:36 schreef Peter het volgende:
[..]
Bij kutweer je eigen zaklamp meenemen?
Knijp-katquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ook die moet in de toekomst op zonne-energie werken
Komt ook wel eens voor dat ze op een andere rit (terugrit) dat treinnummer vergeten te veranderen, ik heb daar al een paar keer gezeik mee gehad met retourtjes van Maastricht naar Luik. Overigens nooit hoeven bijbetalen uiteindelijk, maar soms wel stevige discussies gehad.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:04 schreef ReisT het volgende:
[..]
In België zetten ze daarom ook inderdaad het treinnummer in het stempel. Dat doen NS-conducteurs vaak niet.
helemaal mee eensquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:12 schreef b2py het volgende:
Kan zo door voor een gebogen kopie van 'De Hef'. Mooie foto!![]()
Nou ja, je hebt een verchipte Dagkaart die volgens mij gelijk is aan het maximumtarief?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daarom zou het op dagniveau afgetopt moeten worden. Dat is er bij de ov-chip nu niet
Het maximumtarief voor kaartjes 'vol tarief', ja. Voor reizigers met een abonnement dat recht geeft po korting (zoals een VDU of Altijd Voordeel) is er geen aangepast maximumtarief. Bovendien is het een product dat je zelf vooraf moet kopen, i.p.v. dat het systeem slim genoeg is om zelf een dagmaximum te berekenen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:20 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Nou ja, je hebt een verchipte Dagkaart die volgens mij gelijk is aan het maximumtarief?
Doe ik eens positief, meteen weer gezeik. Ik ben er wel klaar mee. ik probeer niet eens meer de positieve dingen te zien.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 08:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Hallo Fles,
Bedankt voor je constatering. Ik heb je bevindingen verwerkt in het Groot Nageslacht Der Vertrektijden in de eenentwintigste eeuw.
ja, maar die verchipte dagkaart is een tijdelijk iets. De NS wil er zo snel mogelijk vanaf. Voor simpele reizen van A naar B en terug is er een maximum tarief, maar moet je nog via C, dan was dat vroeger goedkoper dan nu. Zo is het helaasquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:20 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Nou ja, je hebt een verchipte Dagkaart die volgens mij gelijk is aan het maximumtarief?
NS wil er niet per sé vanaf, maar als de andere vervoerders niet bereid zijn om het product te accepteren is NS van mening dat het product zinloos is.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, maar die verchipte dagkaart is een tijdelijk iets. De NS wil er zo snel mogelijk vanaf.
NS die zich iets gelegen laat liggen aan wat andere vervoerders van één van hun productformules laten liggen. Ra rawat klopt hier nietquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
NS wil er niet per sé vanaf, maar als de andere vervoerders niet bereid zijn om het product te accepteren is NS van mening dat het product zinloos is.
zinloos is het product zeker niet en als anderen het niet willen accepteren dan hebben ze pech gehad. Juist met een mooi productaanbod kun je reizigers trekken en een stukje goodwill kwekenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
NS wil er niet per sé vanaf, maar als de andere vervoerders niet bereid zijn om het product te accepteren is NS van mening dat het product zinloos is.
Die man verdient een standbeeldquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 00:07 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik stap net in een plan v. Conducteur begroet mij met "welkom in de hypermoderne fyra concurrent"![]()
![]()
Die paaltjes staan midden op het perron, ver weg van de trappen. Heel logisch inderdaad.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 00:00 schreef Viezze het volgende:
Positieve dingen zien is ook wel erg lastig. Eerst geen ov chip paaltjes bij de toegang naar spoor 2 in Breda (hartstikke leuk zo'n toegang maar kon uiteindelijk nog terug naar de hal)
't mag inmiddels verouderd vies materieel zijn maar het rijdt wel. Nostalgie op railsquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 00:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die man verdient een standbeeld
Ook op spoor 2? Want heb wel gekeken maar zag niks staan.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 00:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die paaltjes staan midden op het perron, ver weg van de trappen. Heel logisch inderdaad.
Zelfs al is dat niet zo, het was in dergelijke termen ook een ongelofelijke teringbende op de weg. Vier aanrijdingen in de Coentunnel, et cetera.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Dit is wel een overtrokken reactie hoor, voor hetzelfde geld staat er daadwerkelijk een trein in de brand met tientallen gewonden..
Hey! Niets tegen de tweede coentunnel!quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 09:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Zelfs al is dat niet zo, het was in dergelijke termen ook een ongelofelijke teringbende op de weg. Vier aanrijdingen in de Coentunnel, et cetera.
Aanrijding persoonquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:49 schreef Pino112 het volgende:
Geen treinen tussen Zwolle en Dalfsen/Meppel tot 13.30u, het is weer eens zover..
Het werkt tenminste, ook als het sneeuwt.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 02:25 schreef Monopoly het volgende:
Ik las dat plan V planmatig wordt ingezet komend weekend ivm werkzaamheden rondom Veenendaal?
Spul blijft rondrijden, dat heeft wel wat. Ondanks dat het een ongelooflijke teringherrie maakt zit het als reiziger gewoon top (1e klas).
Vanochtend om 9.00 u was de trein dubbel zo lang.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:27 schreef Viezze het volgende:
Twee ipv vier treinen per uur tussen Utrecht en Eindhoven door werkzaamheden elders. Blijkbaar niemand die dan bedenkt dat de overblijvende treinen drukker zullen worden want er rijdt een VIRM 6 die goed vol zit. Gemiste kans
Om het dan toch positief te houden, wel op tijd
Sticker?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:32 schreef sararaats het volgende:
de NMBS heeft z'n kuren weer gehad gisteren.
GC / [GRTD #2790] COME ON FC EMMEN
Een van de vervelendste plekken in de regio, vrijwel geen mogelijkheid tot omreizen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:45 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Tweede aanrijding al deze week op dat baanvak ook nog!
Maandagavond was dat meen ik?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:45 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Tweede aanrijding al deze week op dat baanvak ook nog!
Plan V is ook weer planmatig te vinden in de sprinter naar Ede-Wageninen en Zutphen - Nijmegen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 02:25 schreef Monopoly het volgende:
Ik las dat plan V planmatig wordt ingezet komend weekend ivm werkzaamheden rondom Veenendaal?
Spul blijft rondrijden, dat heeft wel wat. Ondanks dat het een ongelooflijke teringherrie maakt zit het als reiziger gewoon top (1e klas).
Dat was inderdaad maandag. Alles leek die dag tegen te zitten zag ik op Twitter. Maar verstoringen zijn eventjes lastig. Twee aanrijdingen met een persoon is ronduit kut voor de machinisten in kwestie. Op een relatief kleine groep machinisten hebben ze in amper een jaar tijd al met vier aanrijdingen te maken gehad op dit baanvak.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:48 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Maandagavond was dat meen ik?
Zooitje toen daar. Wisselstoring, amper treinbewegingen, en ook nog eens een aanrijding met persoon toen ja.
Collega/maatje van me had er flink de pest in, die was daardoor heel laat klaar met werk.
Ah, dan ga ik die weer een keertje pakken. Ben er toch redelijk vaak te vinden omdat mijn wederhelft daar woontquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Plan V is ook weer planmatig te vinden in de sprinter naar Ede-Wageninen en Zutphen - Nijmegen.
Wat betreft geluid, ligt er heel erg hoe het stel eraan toe is ( in mijn ervaring althans) Zo zat ik laatst in een V'tje uit de 4xx. Leek erop alsof ze die ergens uit een loods getoverd hadden. Alles was nog fris en netjes. Alleen het wit was inmiddels wel meer geel gewordenmuisstil, voor zover een V kan zijn.
Staat tegenover dat ik ook een V heb gezeten waar de lampenkappen verdwenen waren, scheuren in de bekleding zaten en het gewoon pijn aan mijn oren deed als 'ie optrok. Dat stel heb ik ook nooit meer gezien trouwens![]()
Spul is oud, maar oerbetrouwbaar. Begrijp echt niet waarom ze niet ala SGM een update uitgevoerd hebben. Er is/was een enorme reserve van het spul, zeker handig nu er een tekort aan stopmat is.
Ja laatste tijd is het raak. Hoor dat wel vaak van die maat van me die in Emmen zit.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:02 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Dat was inderdaad maandag. Alles leek die dag tegen te zitten zag ik op Twitter. Maar verstoringen zijn eventjes lastig. Twee aanrijdingen met een persoon is ronduit kut voor de machinisten in kwestie. Op een relatief kleine groep machinisten hebben ze in amper een jaar tijd al met vier aanrijdingen te maken gehad op dit baanvak.
Woont in Ede, right? Zou het zeker doenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:03 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ah, dan ga ik die weer een keertje pakken. Ben er toch redelijk vaak te vinden omdat mijn wederhelft daar woont
Kijken of ik dan nog een stuk mee met de meester kan. Zou wel baas zijn.
Ede jaquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Woont in Ede, right? Zou het zeker doenik moest ook regelmatig naar Ede voor m'n vorige opleiding en heb vaak zat de sprinter ipv de intercity gepakt. Nu heb ik ook nog de mazzel dat de serie die ik nu dagelijks pak integraal met V bereden wordt.
Jij bent toch bevoegd om in een cabine te zijn? Of geld dat alleen voor Arriva materieel? Zou zelf ook wel een keer mee willen in de cabine.
twitter:Timbiels twitterde op zaterdag 26-10-2013 om 15:13:05#NS: ‘Blijf af van ons personeel!’, na laatste aanval op conducteur gisteren in Geleen.Het aantal ticketcontroles gaat fors omhoog. reageer retweet
Zijn de werkzaamheden in de tunnel eigenlijk niet sowieso een excuus geweest om te experimenteren hoe het ontvlochten wens-metronet in de praktijk uitpakt?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:48 schreef DriekOplopers het volgende:
Ook de metro in Amsterdam blijkt een puinhoop. Blunder op blunder. "Eric Wiebes moet ingrijpen" bij falende metro GVB Amsterdam:
http://www.voorbeterov.nl/page10.php
Met het nieuwe systeem heb ik nog maar één keer hoeven overstappen, maar in het oude metronet werd én regelmatig wat langer gewacht op de aansluiting op Van der Madeweg, én ging diezelfde aansluiting regelmatig de mist in.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 16:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wat overigens niet klopt in het stuk van VBOV is dat de aansluitingen niet werken. Ik sta heel vaak met de metro wat langer stil op Spaklerweg of van der Madeweg om een aansluiting te geven.
in zulke landen zal het vast nog lukken ook. Over de veiligheid en technische uitvoering zullen we het dan maar niet hebben.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:09 schreef b2py het volgende:
Vijf jaar denken ze nodig te hebben in Riyad om het volgende neer te leggen:
[ afbeelding ]
22,5 miljard USD voor zes volautomatische metrolijnen.
http://content.yudu.com/A(...)2FIRJ-September-2013
Of de behandeling van immigranten/bouwvakkers..quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
in zulke landen zal het vast nog lukken ook. Over de veiligheid en technische uitvoering zullen we het dan maar niet hebben.
Die gedachte hebben velen. Maar bewijzen kun je het nooit.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 16:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Zijn de werkzaamheden in de tunnel eigenlijk niet sowieso een excuus geweest om te experimenteren hoe het ontvlochten wens-metronet in de praktijk uitpakt?
Thanks.quote:Ik was even bang bij het lezen van "puinhoop", "blunder op blunder", "falende metro" dat het een roep zou zijn om de oude dienstregeling, maar daar was ik toch positief verrast.
Inderdaad. Daarom willen wij 51 laten keren op Weesperplein. Dan kun je toch een relatief hoge frequentie bieden zonder dat je CS overbelast qua safe haven (ontheffing loopt binnenkort af.)quote:Het nieuwe metronet heeft immers ook voordelen: de frequentie op de lijnen 50 en 54 is fors verhoogd en dat maakt het wegvallen van de reismogelijkheid van 53+50 tussen CS en Gein ook zeker wel goed. Dat voordeel kan met jullie voordeel blijven bestaan.
Ik vraag me alleen af: hoe zit het met de tunnelveiligheidseisen in de toekomst? Ik dacht dat ivm. het veilige-haven-principe bij de gerenoveerde metrotunnel een opvolging van 2,5 minuten (overeenkomstig met de oude situatie van 51,53,54 elk om de 7,5 minuten) niet meer mogelijk is. Dan kan je dus, als metro 54 elke 5 minuten rijdt, niet nog een metro 51 ertussen wurmen.
Edit: O wacht, dat speelde dacht ik vooral bij CS.
En ik kan er zo nóg twee bedenken dit jaar...quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:04 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja laatste tijd is het raak. Hoor dat wel vaak van die maat van me die in Emmen zit.
Bij ons in Groningen is het ook weer vaker raak. Tijdje terug in Duitsland net over de grens bij een meester van ons, die kerel op de overweg in Leeuwarden en op Scheemda met koninginnedag. Sinds ik daar werk 3 dus.
3 teveel imho
Dat het nieuwe Rotterdam Centraal toch een goede verbetering is als je ziet hoe lelijk dat Weense station nu al is, laat staan na 15 jaar gebruik..quote:
quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:22 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat het nieuwe Rotterdam Centraal toch een goede verbetering is als je ziet hoe lelijk dat Weense station nu al is, laat staan na 15 jaar gebruik..
Markante gebouwen zijn na 15 jaar ook nog markant. Dat golvende Weense dak is nu al niet speciaal..quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Niet dat iets ergens mee te maken heeft, maar het klinkt leuk
Wat markante gebouwen betreft: Als dat belangrijk was hadden ze in Rotterdam heel eenvoudig kunnen laten staan wat er stondquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:33 schreef Peter het volgende:
[..]
Markante gebouwen zijn na 15 jaar ook nog markant. Dat golvende Weense dak is nu al niet speciaal..
Dat is waar. Andere perronkappen er achter en men was ook klaar geweest.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat markante gebouwen betreft: Als dat belangrijk was hadden ze in Rotterdam heel eenvoudig kunnen laten staan wat er stond
Dat Weense station staat voor oplevering 2015quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:22 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat het nieuwe Rotterdam Centraal toch een goede verbetering is als je ziet hoe lelijk dat Weense station nu al is, laat staan na 15 jaar gebruik..
En het valt NU al tegen.. zonde.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat Weense station staat voor oplevering 2015
Station Kapsalonquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:22 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat het nieuwe Rotterdam Centraal toch een goede verbetering is als je ziet hoe lelijk dat Weense station nu al is, laat staan na 15 jaar gebruik..
Zitten al die 3600 collega's ook in dezelfde trein? Zou je niet wat ruimte voor reizigers overlaten?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:06 schreef b2py het volgende:
Welkom bij de Nederlandse Spoorwegen.
Met 3600 collega's zetten wij ons dagelijks in om u op een comfortabele manier te vervoeren.
[ afbeelding ]
(Leiden - Amsterdam, dit is op Lelylaan.)
Sow daar heb ik zin in jonge. Morgen maar eens naar Ede-Wageningen voor een woeste bakquote:
Ramptraject qua materieelinzet. Ik neem regelmatig de IC Amsterdam - Vlissingen tussen Leiden en Roosendaal, die zit áltijd stampvol ongeacht dag en ongeacht tijdstip. Omdat meer dan 4 bakken VIRM daarin al een zeldzaamheid is.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:06 schreef b2py het volgende:
Welkom bij de Nederlandse Spoorwegen.
Met 3600 collega's zetten wij ons dagelijks in om u op een comfortabele manier te vervoeren.
[ afbeelding ]
(Leiden - Amsterdam, dit is op Lelylaan.)
Wat een bak ellende.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:48 schreef DriekOplopers het volgende:
Ook de metro in Amsterdam blijkt een puinhoop. Blunder op blunder. "Eric Wiebes moet ingrijpen" bij falende metro GVB Amsterdam:
http://www.voorbeterov.nl/page10.php
Allebei!quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 21:16 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
De puinhoop die het GVB ervan maakt of de reactie van MVBOV?
Held!quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 21:23 schreef Duvel het volgende:
Nee, want NS stopt niet op Van der Madeweg, hihihaha.
Dat geluid zit m ook deels in het type remmen dat onder het stel te vinden is. De V'tjes uit de 400-serie rijden nog met blokremmen terwijl de V'tjes uit de 900-serie met schijfremmen zijn uitgerust. Ik moet bekennen dat de technische details me een beetje ontschoten zijn, maar het had ermee te maken dat bepaalde onderdelen van het remsysteem van mat '64 van gietijzer zijn gemaakt, wat in combinatie met een bepaald type rem -ik meen de schijfrem- dan weer extra lawaai veroorzaakt. Maar wellicht dat iemand anders hier nog wat duidelijker over kan vertellenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Plan V is ook weer planmatig te vinden in de sprinter naar Ede-Wageninen en Zutphen - Nijmegen.
Wat betreft geluid, ligt er heel erg hoe het stel eraan toe is ( in mijn ervaring althans) Zo zat ik laatst in een V'tje uit de 4xx. Leek erop alsof ze die ergens uit een loods getoverd hadden. Alles was nog fris en netjes. Alleen het wit was inmiddels wel meer geel gewordenmuisstil, voor zover een V kan zijn.
Ik weet niet of ik de enige ben met deze ervaring trouwens, maar ik vind een V ''strak'' in de rails liggen, waar het bij een SGMm lijkt alsof de stellen te klein zijn en het hele stel tussen de rails zwalkt..
Staat tegenover dat ik ook een V heb gezeten waar de lampenkappen verdwenen waren, scheuren in de bekleding zaten en het gewoon pijn aan mijn oren deed als 'ie optrok. Dat stel heb ik ook nooit meer gezien trouwens![]()
Spul is oud, maar oerbetrouwbaar. Begrijp echt niet waarom ze niet ala SGM een update uitgevoerd hebben. Er is/was een enorme reserve van het spul, zeker handig nu er een tekort aan stopmat is.
Je zou toch verwachten dat ze dit soort dingen anno 2013 wel voor elkaar hadden. Zelfs mn telefoon regelt dat gewoon zelf.quote:Op zondag 27 oktober 2013 02:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De klok in mijn trdl-systeem staat stil op 2:59.![]()
En op de seinzaal snappen ook niet alle klokken hoe laat het is...
[ afbeelding ]
hoe lang heb je er uiteindelijk over gedaan?quote:Op zondag 27 oktober 2013 06:16 schreef greavy het volgende:
Zo. Terug uit Groothertogdom Luxemburg (gister heen- en weer)
Heenreis via Antwerpen-Hasselt-Luik-Gouvy naar Luxemburg, terug via Arlon-Namen-Brussel-Antwerpen.
De heenreis verliep niet zo soepel, want in Luik bleven wij 17 minuten wachten omdat er een 120-tal scouts uit de vertraagde IC-trein uit de rg Brussel (Oostende-Eupen expres). Met +17 zat onze trein met 2x 2e klas I10 en 1x 1e klas I10 overvol, maar iedereen kon nog net zitten. Er waren geen vrije plekken meer over. Die +17 was bij Gouvy al +24, en in Troisvierges stonden wij toen stil.
Vanwege een vertraagde tegentrein uit Dommeldange (ivm werkzaamheden tussen Luxemburg en Dommeldange reden er bussen vanaf Dommeldange) (had 65 minuten vertraging), mochten wij nog eens ongeveer 35-40 minuten wachten tot onze trein weer vertrekken kon. NMBS-personeel stapte in Troisvierges uit, en daar stapte CFL-personeel op de trein. NMBS terug naar Liers, en CFL terug naar Luxemburg. Uiteindelijk met +73 aangekomen in Luxemburg Stad.
Dat is te doen, op onze heenreis hadden we +168 minuten (trein) en de terugreis +210 minuten (vliegtuig) uiteindelijk kom je weer thuis maar leuk is het niet, wel gematst door Hispeedconducteur in ICE124 anders waren we nog twee en een half uur later thuis geweest.quote:Op zondag 27 oktober 2013 07:59 schreef greavy het volgende:
Luik - Luxemburg is normaal 2:25 (t/m Dommeldange is ca 2:20) maar 73 minuten langer met de trein t/m Dommeldange. 4 minuten wachten op de bus (die je in 7 minuten naar station Luxemburg brengt). Totaal 3:34. Daar hadden we nog een halfuur om ff wat te drinken ed voor onze IC rg Brussel vertrok.
Helemaal mee eens, en dit was ooit altijd 12 bakken....quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 21:12 schreef Ireyon het volgende:
Ramptraject qua materieelinzet. Ik neem regelmatig de IC Amsterdam - Vlissingen tussen Leiden en Roosendaal, die zit áltijd stampvol ongeacht dag en ongeacht tijdstip. Omdat meer dan 4 bakken VIRM daarin al een zeldzaamheid is.
Mooie platen weer !quote:
Je zit een heel eind goedquote:Op zondag 27 oktober 2013 01:19 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dat geluid zit m ook deels in het type remmen dat onder het stel te vinden is. De V'tjes uit de 400-serie rijden nog met blokremmen terwijl de V'tjes uit de 900-serie met schijfremmen zijn uitgerust. Ik moet bekennen dat de technische details me een beetje ontschoten zijn, maar het had ermee te maken dat bepaalde onderdelen van het remsysteem van mat '64 van gietijzer zijn gemaakt, wat in combinatie met een bepaald type rem -ik meen de schijfrem- dan weer extra lawaai veroorzaakt. Maar wellicht dat iemand anders hier nog wat duidelijker over kan vertellen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aleeen jammer dat je bij de NS niet met een Franse Creditcard kan betalen, dan blijft het alleen maar zwartrijdenquote:Op zondag 27 oktober 2013 11:03 schreef b2py het volgende:
Alleen jammer dat het in het Frans is, dan blijft het maar plaatjes kijken :-)
Is het daar ook echt zo beton enzo als het eruit ziet of staan er ook nog wat sfeervolle attributen?quote:Op zondag 27 oktober 2013 02:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De klok in mijn trdl-systeem staat stil op 2:59.![]()
En op de seinzaal snappen ook niet alle klokken hoe laat het is...
[ afbeelding ]
Maestro pinpas werkt toch ook ? of heb je die ook niet?quote:Op zondag 27 oktober 2013 11:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Aleeen jammer dat je bij de NS niet met een Franse Creditcard kan betalen, dan blijft het alleen maar zwartrijden
Ze bestaan wel, rekeningen let een Maestro pas. Maar das wel zeldzaam...quote:Op zondag 27 oktober 2013 11:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maestro pinpas werkt toch ook ? of heb je die ook niet?
Kijk, we hebben een kennerquote:Op zondag 27 oktober 2013 09:16 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Je zit een heel eind goed
De 400 serie heeft inderdaad gietijzeren remblokken die op de wielbanden drukken.
De 900'en hebben schijfremmen met daarbij een toegevoegde blokkenrem op de wielband. Die toegevoegde blokkenrem zit alleen op de kopdraaistellen en komen in wanneer er boven 2,5 bar remcylinderdruk gevraagd wordt. En die veroorzaken dat extra lawaai. Alleen op de schijven remmend, zijn ze behoorlijk stil.
Daar zit ik ook een beetje mee. Ik moet sowieso met de trein (Meppel - A'dam Zuid), maar ik vraag me af of ik niet beter een trein eerder kan pakken om vertragingen te ondervangen..quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:58 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Worden er morgen veel vertragingen verwacht door de storm? Ik zit een beetje te twijfelen of ik met de trein of de auto naar het werk ga.
als het spoor morgen maar weer begaanbaar is aldaarquote:Op zondag 27 oktober 2013 12:13 schreef b2py het volgende:
[ Flickr Photoset ]
Het inschuiven van het viaduct over de N33 van afgelopen weekend,
Ik verwacht een knip boven Alkmaar, verder een mogelijke snelheidsbegrenzing op de HSL bij de brug over het Hollandsch Diep.quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:58 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Worden er morgen veel vertragingen verwacht door de storm? Ik zit een beetje te twijfelen of ik met de trein of de auto naar het werk ga.
Mag je daar staan ja?quote:Op zondag 27 oktober 2013 08:52 schreef dennistd het volgende:
Tijd voor wat plaatjes:
[ afbeelding ]
Loc 1746 komt met CityNightLine 446 door Deventer op weg van Arnhem naar Amersfoort, de eindbestemming van vandaag in verband met werkzaamheden
Ik ben daar eens weggestuurd paar jaar terug door een of andere pipo van Service en Veiligheid.quote:
Zitten de blokkenremmen niet juist op de motordraaistellen omdat daar door de motoren geen plaats is voor schijven, en dus in het midden?quote:
ze zijn niet de enige:quote:Op zondag 27 oktober 2013 02:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De klok in mijn trdl-systeem staat stil op 2:59.![]()
En op de seinzaal snappen ook niet alle klokken hoe laat het is...
[ afbeelding ]
Nee.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zitten de blokkenremmen niet juist op de motordraaistellen omdat daar door de motoren geen plaats is voor schijven, en dus in het midden?
Ik had eigenlijk verwacht dat die materieelproblemen bij HKX inmiddels wel voorbij zouden zijn. Niet dusquote:Op zondag 27 oktober 2013 13:38 schreef Dr_Flash het volgende:
HKX staat er geloof ik een beetje om bekend dat ze met allerhande bijelkaar geraapt zootje rond rijden. Maakt verder niet uit natuurlijk, als het alternatief "Opheffen" is.
Wat is er problematisch aan? Het rijdt prima toch? Taurus kan rijdtijden prima halen ook.quote:Op zondag 27 oktober 2013 14:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk verwacht dat die materieelproblemen bij HKX inmiddels wel voorbij zouden zijn. Niet dus
Ik bedoelde problemen met het eigen materieel. HKX had de beschikking over een paar rijtuigen (ex-ÖBB) maar of ze daar ooit mee hebben gereden...?quote:Op zondag 27 oktober 2013 14:44 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Wat is er problematisch aan? Het rijdt prima toch? Taurus kan rijdtijden prima halen ook.
Jawel toch?quote:Op zondag 27 oktober 2013 15:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel lekker keutelig dat RTL dat 2 uur geleden al wist en er op NS.nl nu nog niks staat
quote:Actie Dal Voordeel
Uitwaaien op de mooiste plekjes?
40% korting in daluren én weekend
NU slechts ¤ 29
de bedoeling bij HKX is voorlopig hiermee rond te blijven reizen. Voldoet prima. Alleen vind ik die NOB-Married Pair Wagens niks.quote:Op zondag 27 oktober 2013 14:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk verwacht dat die materieelproblemen bij HKX inmiddels wel voorbij zouden zijn. Niet dus
Ah! Nooit opgevallen!quote:Op zondag 27 oktober 2013 14:07 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Nee.
Bij de 400 serie kun je de motordraaistellen herkennen aan de remcylinders die aan de buitenkant gemonteerd zijn. Bij de loopdraaistellen (op de kop) zitten die in het draaistel en zie je ze niet.
De toegevoegde blokkenrem op de 900 serie is geen blokkenrem zoals op de 400, (de 400 serie heeft remblokken aan beide zijden van het wiel) maar zuiver een toegevoegde rem met maar aan een kant van het wiel een remblok. De remcylinder ervan zit direct achter het remblok.
er zit zo te zien ook nog oude DR troep tussen van toen de DDR nog bestond. In de originele kleuren.quote:Op zondag 27 oktober 2013 15:28 schreef greavy het volgende:
[..]
de bedoeling bij HKX is voorlopig hiermee rond te blijven reizen. Voldoet prima. Alleen vind ik die NOB-Married Pair Wagens niks.
twitter:StationschefBMO twitterde op zondag 27-10-2013 om 15:41:33L52 Niel BoomPuin op het spoor, bestuurder gaat ruimen1837 (Antwerpen-Centraal 15:00 - Oostende 17:10) vermoedelijk +25#nmbs reageer retweet
gebeurde hier vroeger ook wel, zeker op de kleinere lijntjesquote:Op zondag 27 oktober 2013 15:46 schreef b2py het volgende:
Even wijzen naar België want daar mag het wel?twitter:StationschefBMO twitterde op zondag 27-10-2013 om 15:41:33L52 Niel BoomPuin op het spoor, bestuurder gaat ruimen1837 (Antwerpen-Centraal 15:00 - Oostende 17:10) vermoedelijk +25#nmbs reageer retweet
Er is geen "onderstaande kaart". Niet hier en niet op de NS-site.quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:28 schreef b2py het volgende:
Op onderstaande kaart vindt u de trajecten waarvoor de aangepaste dienstregeling geldt. Deze kaart is onder voorbehoud van storingen op de dag zelf. Klik op de kaart voor een grotere versie.
http://www.ns.nl/calamiteiten/calamiteitenpagina/detail
Fyra toeslagvrij zou helpen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:28 schreef DriekOplopers het volgende:
Verbinding van Asd naar Rtd:
IC via Haarlem: opgeheven ivm werkzaamheden.
Sprinter via Woerden: niet verder dan Woerden ivm sein- en wisselstoring. In de trein die om pakweg15:45 uit Asd vertrok worden overigens gewoon alle stations t/m Rtd getoond en omgeroepen. Hoera enzo. Op de treinaanwijzers op Asd werd de storing evenmin vermeld.
IC via Shl: te korte treinen laten al op Asd reizigers achter op het perron.
Met Fyra: uiteraard is deze NIET toeslagvrij.
Ook ik weet niet meer zo goed, wat ik nog met mijn club kan ondernemen tegen dit soort wanprestaties, die blijkbaar tot norm zijn verheven. Suggesties zijn zeer welkom.
Dan moet je die werkzaamheden anders plannen he.quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Fyra toeslagvrij zou helpen.
Ik heb begrepen dat treinen door werkzaamheden te Amsterdam C ook niet verlengd konden worden door de korte perrons aldaar..
Is een zeer lastige. je zou bijna willen eisen dat je directe invloed op de dienstregeling zou hebben ...quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:28 schreef DriekOplopers het volgende:
Verbinding van Asd naar Rtd:
IC via Haarlem: opgeheven ivm werkzaamheden.
Sprinter via Woerden: niet verder dan Woerden ivm sein- en wisselstoring. In de trein die om pakweg15:45 uit Asd vertrok worden overigens gewoon alle stations t/m Rtd getoond en omgeroepen. Hoera enzo. Op de treinaanwijzers op Asd werd de storing evenmin vermeld.
IC via Shl: te korte treinen laten al op Asd reizigers achter op het perron.
Met Fyra: uiteraard is deze NIET toeslagvrij.
Ook ik weet niet meer zo goed, wat ik nog met mijn club kan ondernemen tegen dit soort wanprestaties, die blijkbaar tot norm zijn verheven. Suggesties zijn zeer welkom.
Nee man, daar woont niemand om te duperenquote:Op zondag 27 oktober 2013 16:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Bijzonder als je je bedenkt dat ze het vooral hebben over storm in Noord Nederland en vervolgens blijven alle NS treinen gewoon rijden tussen Groningen/Leeuwarden en Zwolle.
Het nogal bosrijke Amersfoort - Utrecht krijgt ook geen halvering.quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Bijzonder als je je bedenkt dat ze het vooral hebben over storm in Noord Nederland en vervolgens blijven alle NS treinen gewoon rijden tussen Groningen/Leeuwarden en Zwolle.
Ook de niet-rijdende HSL-spitstreinen staan er niet op.quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:38 schreef b2py het volgende:
Overzicht is onvolledig overigens, de sprinter Den Haag Centraal - Breda rijdt niet tussen Den Haag Centraal en Dordrecht.
'In de spits rijdt NS-Hispeed minder treinen tussen Amsterdam en Rotterdam.'quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ook de niet-rijdende HSL-spitstreinen staan er niet op.
Maar goed, die spitstreinen rijden toch meer niet dan wel dus zo'n groot verschil is er voor de reizigers niet.
Nou vorige week met die werkzaamheden tussen Steenwijk en Heerenveen presteren ze het een dienstregeling te bedenken van snelbussen tussen Steenwijk en Heerenveen en stop/IC´s Heerenveen-Leeuwarden die vervolgens nergens op aansluit in Leeuwarden, zodat doorgaande reizigers naar bv Veenwouden het nakijken hebben. En dat terwijl de bussen altijd veels te vroeg in Heerenveen aankomen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee man, daar woont niemand om te duperen
Negende regel van onderenquote:Op zondag 27 oktober 2013 16:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ook de niet-rijdende HSL-spitstreinen staan er niet op.
Maar goed, die spitstreinen rijden toch meer niet dan wel dus zo'n groot verschil is er voor de reizigers niet.
quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:45 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
'In de spits rijdt NS-Hispeed minder treinen tussen Amsterdam en Rotterdam.'
Rechtstreeks van NS.nl
Ik bedoelde op het kaartje.quote:
Is Fyra morgen trouwens toeslagvrij?quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:48 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Het kaartje is kennelijk uitsluitend NSR. Niet echt handig inderdaad dat dat ontbreekt.
Nee. Staat niet in het overzicht althans.quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:49 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Is Fyra morgen trouwens toeslagvrij?
Je zegt anticiperen en dan denk ik "de NS richt zich er op in om de reizigers die die dag de weg mijden, goed te vervoeren". Als ik daarentegen de dienstregeling zie, wordt de reiziger eerder gezien als de zwartepiet. Als de weg hem niet aan kan, moeten we voorkomen dat hij naar het spoor wordt gespeeld.quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:44 schreef KnightSolaire het volgende:
Maar goed, een gewijzigde dienstregeling viel te verwachten gezien er ook voor het wegverkeer een 'verkeerschaos' wordt verwacht en dan is het beter daarop te anticiperen.
Het spoor is ook gevoelig voor weersomstandigheden, het zou leuk zijn als dat niet zo was; dan zou je inderdaad extra treinen in kunnen leggen voor autogebruikers, hoewel in de praktijk blijkt dat de meeste automobilisten ietwat verstokt in de auto blijven zitten zelfs als NS extra treinen voor ze laat stoppen (zie eerder dit jaar).quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:52 schreef Litpho het volgende:
[..]
Je zegt anticiperen en dan denk ik "de NS richt zich er op in om de reizigers die die dag de weg mijden, goed te vervoeren". Als ik daarentegen de dienstregeling zie, wordt de reiziger eerder gezien als de zwartepiet. Als de weg hem niet aan kan, moeten we voorkomen dat hij naar het spoor wordt gespeeld.
Het probleem is niet 'het spoor', het probleem is dat de bijsturing het niet meer aankan als er een paar bomen op het spoor vallen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:54 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Het spoor is ook gevoelig voor weersomstandigheden, het zou leuk zijn als dat niet zo was; dan zou je inderdaad extra treinen in kunnen leggen voor autogebruikers, hoewel in de praktijk blijkt dat de meeste automobilisten ietwat verstokt in de auto blijven zitten zelfs als NS extra treinen voor ze laat stoppen (zie eerder dit jaar).
Reken er maar niet op.quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:55 schreef Kevindinhinho het volgende:
Ik hoop dat ze in ieder geval een hele bak met extra materieel in gaan zetten.. Als we weer als sardientjes in blik op elkaar gepropt in die treinen moeten gaan zitten dan snap ik de planning van die mensen daar niet.. Zorg er voor dat je staat voor wat je zegt, en loop niet gewoon dom te lullen met 'De NS richt zich er op in om de reizigers... blablabla.."
Dit wordt wat mij betreft de test of ze wat kunnen waar maken van het plan wat ze hebben aangeboden voor de winterdienst vorige week. Geen sneeuw, alleen wind. Dit zouden ze moeten kunnen.quote:
Wedden dat het morgen een tyfuszooi wordt met talloze achterblijvers?quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Dit wordt wat mij betreft de test of ze wat kunnen waar maken van het plan wat ze hebben aangeboden voor de winterdienst vorige week. Geen sneeuw, alleen wind. Dit zouden ze moeten kunnen.
FTFY.quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:57 schreef James1988 het volgende:
Het probleem is niet 'het spoor', het probleem is dat de bijsturing het niet meer aankan als er een paar bomen op het spoor vallen. zodra er wat bij te sturen IS.
Ik heb tentamen morgenquote:Op zondag 27 oktober 2013 17:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wedden dat het morgen een tyfuszooi wordt met talloze achterblijvers?
Wat op zich te begrijpen is door de combinatie van lange trajecten (i.t.t. relatief korte pendeltrajecten zoals bv. de regionale vervoerders rijden) en (mede daardoor) complexe personeelsplanning.quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
(...) het probleem is dat de bijsturing het niet meer aankan als er een paar bomen op het spoor vallen.
Je las het laatst bij Monopoly, ook daar is het ingewikkeld. Hij had vertraging waardoor hij andere rit niet kon rijden. Landelijk probleem dus en niet NS specifiek.quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:00 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Wat op zich te begrijpen is door de combinatie van lange trajecten (i.t.t. relatief korte pendeltrajecten zoals bv. de regionale vervoerders rijden) en (mede daardoor) complexe personeelsplanning.
Uiteraard. Het spoor is echter niet op dezelfde manier gevoelig voor de weersomstandigheden en de NS kon daar in het verleden prima mee overweg.quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:54 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Het spoor is ook gevoelig voor weersomstandigheden, het zou leuk zijn als dat niet zo was
De lange trajecten die op een dag als morgen in stukjes worden geknipt? Die lange trajecten?quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:00 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Wat op zich te begrijpen is door de combinatie van lange trajecten (i.t.t. relatief korte pendeltrajecten zoals bv. de regionale vervoerders rijden) en (mede daardoor) complexe personeelsplanning.
Tsja, wat noem je oorzaak en wat noem je gevolg hequote:Op zondag 27 oktober 2013 17:00 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Wat op zich te begrijpen is door de combinatie van lange trajecten (i.t.t. relatief korte pendeltrajecten zoals bv. de regionale vervoerders rijden) en (mede daardoor) complexe personeelsplanning.
Zeker, het is altijd ingewikkeld, maar het lijkt me dat het op het HRN toch extra ingewikkeld is vergeleken met bij de regionale vervoerders. Je zal nu wel vaak gaan horen "maar waarom rijden de regionale vervoerders wel gewoon volgens dienstregeling en kan NS dat niet?", terwijl je dus A) te maken hebt met die ingewikkeldere situatie en B) de regionale vervoerders vaak niet veel meer rijden dan een halfuurdienst in beide richtingen bestaande uit alleen boemeltjes.quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Je las het laatst bij Monopoly, ook daar is het ingewikkeld. Hij had vertraging waardoor hij andere rit niet kon rijden. Landelijk probleem dus en niet NS specifiek.
Er wordt her en der wat geknipt maar lang niet overal.quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:02 schreef Litpho het volgende:
[..]
De lange trajecten die op een dag als morgen in stukjes worden geknipt? Die lange trajecten?
Is dat niet nodig om de dienstroosters overzichtelijk te houden dan?quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:04 schreef KnightSolaire het volgende:
Er wordt her en der wat geknipt maar lang niet overal.
Treingebonden machinisten lijkt mij zinvoller dan knippen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:05 schreef James1988 het volgende:
Meer knippen maar wel het normale aanbod blijven rijden zou al de nodige overlast wegnemen.
Ze gaan daar zelfs verder.quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:06 schreef b2py het volgende:
Poor weather conditions forecast on Sunday 27 and Monday 28 October
We zijn niet de enige, ook in de UK wordt de dienstregeling overhoop gegooid.
Het één gaat niet zonder het ander, inderdaad.quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Treingebonden machinisten lijkt mij zinvoller dan knippen.
Ze verwachten daar ook de zwaarste storm sinds 1987. Da's niet niks natuurlijk. Bij zulke stormen wordt het hele treinverkeer in heel NL stilgelegd (1990, 2007).quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Ze gaan daar zelfs verder.
South Eastern rijdt niet voor 09:00 of 10:00 (!)
Komt veel beter tot zijn recht dan op de enkeldekse TGV's. Geslaagd!quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:14 schreef James1988 het volgende:
TGV Duplex in nieuwe kleurstelling:
* James1988 vindt het mooi
Hahaha. Wedden van niet?quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:55 schreef Kevindinhinho het volgende:
Ik hoop dat ze in ieder geval een hele bak met extra materieel in gaan zetten..
quote:
quote:
Is al wat ouder (lang leve de reverse search-functie van Google Images), machinist heeft het overleefd. http://www.dailymail.co.u(...)ck-falling-tree.htmlquote:
gelukkigquote:Op zondag 27 oktober 2013 17:22 schreef James1988 het volgende:
Is al wat ouder (lang leve de reverse search-functie van Google Images), machinist heeft het overleefd. http://www.dailymail.co.u(...)ck-falling-tree.html
Zo, moet wel een ruime cabine geweest zijn dan. Lijkt vanaf deze hoek alsof ie propvol zit met takken...quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Is al wat ouder (lang leve de reverse search-functie van Google Images), machinist heeft het overleefd. http://www.dailymail.co.u(...)ck-falling-tree.html
quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:49 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Is Fyra morgen trouwens toeslagvrij?
twitter:
inderdaad. Daar komt dus geen ene tieves van terechtquote:Op zondag 27 oktober 2013 17:36 schreef Kevindinhinho het volgende:
NOS meldt dat de NS, waar mogelijk langere treinen inzet.. Dan weten we nu al waar dat heen gaat...
Dat hebben we vaker gehoord. Het resultaat daarvan was ineens ICM-3 i.p.v. 10 bakken VIRM...quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:36 schreef Kevindinhinho het volgende:
NOS meldt dat de NS, waar mogelijk langere treinen inzet.. Dan weten we nu al waar dat heen gaat...
Lefgozer, survivalpakket en extra batterijen meenemen!quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Als ik Zutphen maar haal. Dat Arriva door de enkelsporige, boomrijke, takkenrijke en blaadjesrijke Achterhoek gewoon perfect op tijd zal rijden daar vertrouw ik blind op
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:44 schreef b2py het volgende:
En het definitieve lijstje met treinnummers.Mogen wij deze lijst op onze website plaatsen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron: http://www.rijdendetreine(...)ling-28-oktober-2013quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:46 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Mogen wij deze lijst op onze website plaatsen?
ze hebben beterschap beloofd. Ben benieuwdquote:Op zondag 27 oktober 2013 17:36 schreef Kevindinhinho het volgende:
NOS meldt dat de NS, waar mogelijk langere treinen inzet.. Dan weten we nu al waar dat heen gaat...
fraaie livery die op een dubbeldeksstel helemaal tot zijn recht komtquote:Op zondag 27 oktober 2013 17:14 schreef James1988 het volgende:
TGV Duplex in nieuwe kleurstelling:
* James1988 vindt het mooi
Oei :xtwitter:TheFactCompiler twitterde op zondag 27-10-2013 om 18:03:59RT @smashley3747: Long rail delays due to fallen tree near Plymouth, workmen at scene. #Storm2013 http://t.co/9aJtnVnm34 reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 69% gewijzigd door James1988 op 27-10-2013 18:04:51 ]
quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:44 schreef b2py het volgende:
En het definitieve lijstje met treinnummers.Godver, moet ik alsnog eerder weg omdat ik niet verder kan dan Lelystad..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Ruim genoeg om wat tijd door te brengen bij Starbucks dus. Kassa voor NS Stations Retailbedrijf.quote:Op zondag 27 oktober 2013 18:22 schreef freako het volgende:
Ik heb morgenochtend een overstap van 27 minuten in Utrecht..
Ik ga er eigenlijk vanuit dat de koffie morgen gratis is bij de Kiosk.quote:Op zondag 27 oktober 2013 18:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ruim genoeg om wat tijd door te brengen bij Starbucks dus. Kassa voor NS Stations Retailbedrijf.
Ik ga er vanuit dat ik een krat bier krijg en een envelop met duizend euro als ik het perron op loop. Van een bloedlekker wijf.quote:Op zondag 27 oktober 2013 18:24 schreef freako het volgende:
[..]
Ik ga er eigenlijk vanuit dat de koffie morgen gratis is bij de Kiosk.
twitter:NS__online twitterde op zondag 27-10-2013 om 18:30:51WE ZIJN BANG DAT TREINEN MORGEN WEGWAAIEN DUS RIJDEN ER MORGEN ZO MIN MOGELIJK TREINEN! reageer retweet
Over een krat bier krijgen gesproken, ik krijg er nog een van Mr_Klaasje..quote:Op zondag 27 oktober 2013 18:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat ik een krat bier krijg en een envelop met duizend euro als ik het perron op loop. Van een bloedlekker wijf.
Wordt deze kleurstelling nou alleen toegepast op een van de HSL-lijnen of is het de bedoeling dat uiteindelijk alle TGV-s er zo uit komen te zien?quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
fraaie livery die op een dubbeldeksstel helemaal tot zijn recht komt
Yepquote:Op zondag 27 oktober 2013 18:46 schreef b2py het volgende:
TGV Lyria, dat klinkt eigenlijk ook gewoon heel cool. Stiekem.
Denk dat Dijkstra langer bezig is met de personeelsroostersquote:Op zondag 27 oktober 2013 18:53 schreef James1988 het volgende:
Goede vraag, ik vraag me ook af waarom het uren moet duren voordat die reisplanner is bijgewerkt. In essentie is zoiets toch niets meer dan een verzameling van treinen (op basis van treinnummer), stops (gekoppeld aan treinen) en dagen waarop dat geldig is, waarop een algoritme wordt losgelaten om de beste routes te vinden (zoals Dijkstra's path finding algoritme).
Het bijwerken van de informatie zou in dat geval niet veel meer hoeven te zijn dan het inladen van de delta's voor 28 oktober...
Dat denk ik niet. Sowieso hoef ik na morgen donderdag weer met de treinquote:Op zondag 27 oktober 2013 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekker old school dan weerHier gaan we dus de rest van de week nog wel last van hebben.
Arme Glenquote:Op zondag 27 oktober 2013 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekker old school dan weerHier gaan we dus de rest van de week nog wel last van hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |