abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:37:28 #1
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_132548582
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fotograferende buschauffeur
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of Voyages-SNCF.

>> Intercity's Den Haag - Brussel
Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash
Trein en tram in Lissabon deel 1 en deel 2 - Zug-Chef

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:39:58 #2
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_132548662
Oef, ik gooide 'm vol. :@

Even een herhaling van de laatste post.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:35 schreef James1988 het volgende:
Je mag je reis onderbreken op elk station dat langs de route ligt.
Ok... Maar Amsterdam ligt normaal gesproken niet op de route als je van DH naar Utrecht reist. Dan mag het toch niet?

Ik reis niet vaak met de trein.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_132548679
Hier op de bureaustoel gaat alles ook nog op tijd :)
pi_132548801
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:39 schreef gebrokenglas het volgende:
Ok... Maar Amsterdam ligt normaal gesproken niet op de route als je van DH naar Utrecht reist. Dan mag het toch niet?

Ik reis niet vaak met de trein.
Dat lijken mij twee enkeltjes. Voorbeeld, van Arnhem naar Amsterdam mag je wel in Utrecht uitstappen maar niet in Hilversum :).
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:43:50 #5
67174 Dos37
Come on Twente
pi_132548802
Haha dacht dat de ergste spoordag maandagmorgen was deze week. Maar vandaag kan ook vanaf Deventer kan je geen kant meer op
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_132548938
Maandag was prima hoor, 0 minuten vertraging gehad en ben twee keer over Hilversum gegaan.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:48:39 #7
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_132548955
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:43 schreef Dos37 het volgende:
Haha dacht dat de ergste spoordag maandagmorgen was deze week. Maar vandaag kan ook vanaf Deventer kan je geen kant meer op
Er zijn flink wat storingen
- defecte trein
- aanrijding met een persoon
- Tussen Apeldoorn en Deventer rijden geen treinen door beperkingen op last van de politie.
Er rijden stopbussen tussen Apeldoorn en Deventer.


Stopbussen. Die kende ik nog niet.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_132549099
Die stopt dus ook in Apeldoorn dinges en Twello.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:14:56 #9
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132549884
Reizigers rondom Haarlem-Amsterdam vv klaagden vandaag steen en been vanwege geplande werkzaamheden. Hierdoor kwamen zij te laat op het werk. Helaas waren deze werkzaamheden gewoon planmatig, dus die forenzen hebben zich niet voorbereid ...
pi_132549960
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:39 schreef gebrokenglas het volgende:
Oef, ik gooide 'm vol. :@

Even een herhaling van de laatste post.

[..]

Ok... Maar Amsterdam ligt normaal gesproken niet op de route als je van DH naar Utrecht reist. Dan mag het toch niet?

Ik reis niet vaak met de trein.
Als er geen treinen rijden op (een deel van) het normale traject, dan kun je zonder bijbetalen gebruikmaken van een trein op de geadviseerde omleidingsroute. Voor de route Den Haag - Utrecht zal dat in de regel niet via Amsterdam zijn. ;)
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:28:29 #11
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132550365
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:22 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Nu ook geen treinverkeer tussen Deventer en Zwolle wegens defecte trein. Weghalen daarvan duurt naar verwachting tot 17 uur (!!!!!).

Lijkt te zijn opgelost:
quote:
Zwolle-Deventer
Vrijdag 25 Oktober 15:18
Oorzaak
De beperkingen tussen Deventer en Olst als gevolg van een defecte trein zijn voorbij.
Verwachting
Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:36:41 #12
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_132550647
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:14 schreef greavy het volgende:
Reizigers rondom Haarlem-Amsterdam vv klaagden vandaag steen en been vanwege geplande werkzaamheden. Hierdoor kwamen zij te laat op het werk. Helaas waren deze werkzaamheden gewoon planmatig, dus die forenzen hebben zich niet voorbereid ...
Of NS heeft die forenzen niet goed ingelicht. Dat had ik een paar maanden terug ook een keer toen Utrecht-Amsterdam er onverwachts op een doordeweekse dag uit lag wegens werkzaamheden.

Mag ik zeggen dat "het was gewoon planmatig" een slap excuus is bij doordeweekse werkzaamheden?
De meeste treinreizigers weten onderhand wel dat er in het weekend veel aan het spoor gewerkt wordt maar doordeweeks, dat zijn we niet gewend.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:37:10 #13
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132550668
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:14 schreef greavy het volgende:
Reizigers rondom Haarlem-Amsterdam vv klaagden vandaag steen en been vanwege geplande werkzaamheden. Hierdoor kwamen zij te laat op het werk. Helaas waren deze werkzaamheden gewoon planmatig, dus die forenzen hebben zich niet voorbereid ...
Aan de andere kant had er ook prima een kwartierdienst Haarlem-Sloterdijk kunnen rijden die dan zou keren bij de Overbrakerpolder. Is niet gebeurd maar het zou een hoop hebben gescheeld.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:38:03 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132550697
Voor ik 's ochtends van huis vertrek kijk ik wel naar de actuele vertrektijden, maar ik kijk niet zo vaak naar de geplande werkzaamheden. Zeker doordeweeks verwacht ik die (inderdaad) niet.
pi_132551912
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:36 schreef ReisT het volgende:

[..]

Of NS heeft die forenzen niet goed ingelicht.
Belangrijk probleem was, dat er op Haarlem veel te weinig vervangende bussen beschikbaar waren. Daardoor liepen reizigers extra vertraging op.

Schuldvraag:

Reizigers: 0%
NS: 100%
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:15:07 #16
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132551982
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:13 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Belangrijk probleem was, dat er op Haarlem veel te weinig vervangende bussen beschikbaar waren. Daardoor liepen reizigers extra vertraging op.

Schuldvraag:

Reizigers: 0%
NS: 100%
nee, er was een onverwacht reizigersoverschot. Daar kun je niets aan doen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_132552063
quote:
12s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nee, er was een onverwacht reizigersoverschot. Daar kun je niets aan doen
_O-
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:30:46 #18
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132552566
-foutje
pi_132552635
Huh? Als de trein niet rijdt gaat er toch ook niemand met de trein?

Fijn weekend trouwens mannen!
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:33:56 #20
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132552671
Morgen eens kijken hoe CFL de bussen heeft geregeld tussen Dommeldange en Luxemburg Gare. Dat je achter deze werkzaamheden moet komen via de Infrabel-app (België), maar dat de CFL-reisplanner niks meldt is ook erg "logisch"...
pi_132553186
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Die stopt dus ook in Apeldoorn dinges en Twello.
In Deventer is inmiddels een verkeerschaos ontstaan. (Rij auto's op de kade vanaf het station tot de oude Ijsselbrug (Rijksstraatweg iig)
Bussen stopte niet te Apdo, wel te Twl.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_132553447
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:48 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

In Deventer is inmiddels een verkeerschaos ontstaan. (Rij auto's op de kade vanaf het station tot de oude Ijsselbrug (Rijksstraatweg iig)
Bussen stopte niet te Apdo, wel te Twl.
Het is hier géén Somda!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_132553712
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:35 schreef James1988 het volgende:
Je mag je reis onderbreken op elk station dat langs de route ligt.
Als je het station verlaat dien je anders wel uit te checken, en bij hervatting van de reis check je uiteraard weer in.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:08:20 #24
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_132553824
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 17:03 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Als je het station verlaat dien je anders wel uit te checken, en bij hervatting van de reis check je uiteraard weer in.
maar als je dat niet doet en je reis gewoon 2 uurtjes onderbreekt voor het shoppen is er ook niks aan de hand. Gewoon uitchecken op je eindbestemming en klaar.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:08:22 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132553825
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 17:03 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Als je het station verlaat dien je anders wel uit te checken, en bij hervatting van de reis check je uiteraard weer in.
het is niet verplicht om dat te doen
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:19:17 #26
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132554161
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 17:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het is niet verplicht om dat te doen
Is het wel.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:21:25 #27
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132554229
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 17:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het is niet verplicht om dat te doen
Volgens de Algemene Voorwaarden is dat het wél. Maar zolang je de poortjes niet sluit, is het niet te handhaven. Heel officieel fraudeer je als je het station verlaat zonder uit te checken om later verder te reizen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:27:20 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132554420
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 17:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

Is het wel.
hmm, dat was vroeger toch wel anders of was dat toen zo omdat het niet te controleren viel?
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:36:49 #29
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132554694
Het venijn zit 'm in de staart. In de AVR-NS staat iets als "Een reis van A naar B mag onderbroken worden", in de AV OV-chipkaart staat dan weer "Wanneer bij een reis het station wordt verlaten zonder uit te checken geldt dit als fraude" (niet precies in die woorden). Zo staat er in de AV over het Voordeelurenabonnement ook niets over dat dat gebonden zou zijn aan papieren kaartjes.

Door de boel op te splitsen in verschillende AV's voorkomt NS dat mensen zouden kunnen protesteren tegen het afschaffen van papieren kaartjes op gronde van de AV-VDU. Door de uitcheckplicht op te nemen in de AV-OVC voorkomt NS dat mensen die reizen met een ander vervoerbewijs (zoals zo'n Spoordeelwinkel-combideal of een internationaal vervoerbewijs dat mensen geconfronteerd worden met regels die niet op hun van toepassing zijn.
pi_132554972
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 17:36 schreef James1988 het volgende:
Het venijn zit 'm in de staart. In de AVR-NS staat iets als "Een reis van A naar B mag onderbroken worden", in de AV OV-chipkaart staat dan weer "Wanneer bij een reis het station wordt verlaten zonder uit te checken geldt dit als fraude" (niet precies in die woorden). Zo staat er in de AV over het Voordeelurenabonnement ook niets over dat dat gebonden zou zijn aan papieren kaartjes.

Door de boel op te splitsen in verschillende AV's voorkomt NS dat mensen zouden kunnen protesteren tegen het afschaffen van papieren kaartjes op gronde van de AV-VDU.
Jurisprudentie: wanneer de sterkste partij (in dit geval de NS) twee tegenstrijdige voorwaarden hanteert, geldt de gunstigste voor de zwakste partij (de reiziger). :)
pi_132555071
Geen treinverkeer Apeldoorn-Deventer door vondst WO-2 bom

Update van 17:45 uur.

Momenteel is er geen treinverkeer mogelijk tussen Apeldoorn en Deventer nadat vanmorgen bij werkzaamheden een explosief uit de Tweede Wereldoorlog is gevonden. Uit onderzoek van de EOD (Explosieven OpruimingsDienst) is gebleken dat de bom verwijderd moet worden vóórdat het treinverkeer kan worden hervat. Het ruimen van de bom zal enkele uren in beslag nemen. Zodra we meer weten over de voortgang ervan, zullen we dat hier melden.

In de tussentijd rijden er tussen Apeldoorn en Deventer snel- en stopbussen.

Let op! Ook tussen Zutphen en Dieren (traject Zutphen-Arnhem) rijden geen treinen maar bussen. Dit komt door een aanrijding met een persoon. Deze storing duurt naar verwachting tot 18.00 uur.

Voor het meest actuele (om)reisadvies kunt u de NS reisplanner raadplegen.

Deze pagina wordt bijgewerkt.

Bron
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:02:35 #32
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132555452
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:13 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Belangrijk probleem was, dat er op Haarlem veel te weinig vervangende bussen beschikbaar waren. Daardoor liepen reizigers extra vertraging op.

Schuldvraag:

Reizigers: 0%
NS: 100%
Nog meer leed hierdoor: De 2600 IC Lelystad-Amsterdam-Leiden-Den Haag-Rotterdam-Vlissingen rijdt nu op het drukke stuk rondom Amsterdam als enige IC, en ook nog een aantal treinen met losse viertjes en zesjes. Dat is nu dus echt te krap, want de omreizende reizigers heb je ook in die trein.
De drukste spitstrein in de richting Amsterdam -> Rotterdam met een los viertje. Normaal al 2 stellen.
pi_132556641
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 17:36 schreef James1988 het volgende:
Het venijn zit 'm in de staart. In de AVR-NS staat iets als "Een reis van A naar B mag onderbroken worden", in de AV OV-chipkaart staat dan weer "Wanneer bij een reis het station wordt verlaten zonder uit te checken geldt dit als fraude" (niet precies in die woorden). Zo staat er in de AV over het Voordeelurenabonnement ook niets over dat dat gebonden zou zijn aan papieren kaartjes.

Door de boel op te splitsen in verschillende AV's voorkomt NS dat mensen zouden kunnen protesteren tegen het afschaffen van papieren kaartjes op gronde van de AV-VDU. Door de uitcheckplicht op te nemen in de AV-OVC voorkomt NS dat mensen die reizen met een ander vervoerbewijs (zoals zo'n Spoordeelwinkel-combideal of een internationaal vervoerbewijs dat mensen geconfronteerd worden met regels die niet op hun van toepassing zijn.
Ik denk dat die twee teksten elkaar niet direct tegenspreken. Als je tussentijds het station verlaat, betekent dat dat je gewoon een reis hebt gemaakt en dat je later opnieuw een reis maakt.

Je gaat bv. van station A naar B, maar besluit op C uit te stappen om te winkelen. Je maakt dan twee reizen: één van A naar C en één van C naar B. Dus dan is uit- en inchecken noodzakelijk op C.
pi_132556737
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 17:45 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Jurisprudentie: wanneer de sterkste partij (in dit geval de NS) twee tegenstrijdige voorwaarden hanteert, geldt de gunstigste voor de zwakste partij (de reiziger). :)
Ik zie niet in hoe dat in tegenspraak met elkaar is eigenlijk.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_132556918
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:42 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ik denk dat die twee teksten elkaar niet direct tegenspreken. Als je tussentijds het station verlaat, betekent dat dat je gewoon een reis hebt gemaakt en dat je later opnieuw een reis maakt.

Je gaat bv. van station A naar B, maar besluit op C uit te stappen om te winkelen. Je maakt dan twee reizen: één van A naar C en één van C naar B. Dus dan is uit- en inchecken noodzakelijk op C.
Betaal je bij de NS een opstaptarief?
dag
pi_132556979
Niet als je binnen 35 minuten weer incheckt, anders wel.
pi_132556991
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:51 schreef Peter het volgende:

[..]

Betaal je bij de NS een opstaptarief?
Dat weet ik niet uit mijn hoofd maar de ritprijs is degressief. Dus hoe meer kilometers je maakt, hoe minder je per kilometer betaalt. Als je uit- en weer incheckt begint je reis opnieuw.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_132557005
Dus wordt je wel benadeeld als je uit en in moet checken.. Met een papieren kaartje mag het dus wel?
dag
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:54:26 #39
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_132557013
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:51 schreef Peter het volgende:

[..]

Betaal je bij de NS een opstaptarief?
Ik dacht het wel. En als je tussentijds uit- en weer incheckt nav het ff de stad ingaan (dus voor langer dan 35 minuten) betaal je dat opstaptarief weer (en zijn het feitelijk 2 afzonderlijke reizen).
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:55:34 #40
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_132557044
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:54 schreef Peter het volgende:
Dus wordt je wel benadeeld als je uit en in moet checken.. Met een papieren kaartje mag het dus wel?
Precies, dat lijkt het verschil. Hoewel als de conducteur een papieren kaartje knipt er een tijdstip op komt te staan. Dus bij een 2e controle zou de volgende conducteur eventueel kunnen zien dat de reis niet ononderbroken gemaakt wordt. Maarja wie let daar nou op? Plus dat er sowieso niks illegaals aan is, zolang het allemaal maar op dezelfde dag is.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:58:28 #41
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132557116
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:55 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Precies, dat lijkt het verschil. Hoewel als de conducteur een papieren kaartje knipt er een tijdstip op komt te staan. Dus bij een 2e controle zou de volgende conducteur eventueel kunnen zien dat de reis niet ononderbroken gemaakt wordt. Maarja wie let daar nou op? Plus dat er sowieso niks illegaals aan is, zolang het allemaal maar op dezelfde dag is.
In Nederland mag je een reis onderbreken, ook als je geen 'Via'-kaartje hebt. In België mag dat niet, en daar kijkt de treinbegeleider weldegelijk naar het stempel. Niet zo verwonderlijk, want die lui ontvangen provisie per aan boord verkocht ticket.
pi_132557241
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:54 schreef Peter het volgende:
Dus wordt je wel benadeeld als je uit en in moet checken.. Met een papieren kaartje mag het dus wel?
Ja, maar de wet heeft specifieke bepalingen over digitale vervoersbewijzen. Normaliter zou Driek helemaal gelijk hebben maar aangezien dit over verschillende producten gaat denk ik dat de uitspraak niet 1-op-1 over te nemen valt. Een vriendin van me die advocaat is denkt dat een uitspraak, mocht dit voor de rechter komen, wel eens anders zou uit kunnen pakken.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_132557500
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja, maar de wet heeft specifieke bepalingen over digitale vervoersbewijzen. Normaliter zou Driek helemaal gelijk hebben maar aangezien dit over verschillende producten gaat denk ik dat de uitspraak niet 1-op-1 over te nemen valt. Een vriendin van me die advocaat is denkt dat een uitspraak, mocht dit voor de rechter komen, wel eens anders zou uit kunnen pakken.
Anders dan wat? En staan de AV van de NS in de wet? :@ Ik volg je even niet. Ik zie alleen dat men er met de OV-Chipkaart op achteruit gaat..
dag
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:30:22 #44
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132558211
Note voor Fles: Dit weekend de nachttreinen door Deventer (zonder stop):
9:05 & 11:05 (rg Amersfoort)
18:53 & 20:24 (rg Arnhem)
pi_132558534
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het is hier géén Somda!
Waar ik zei Apdo, Apeldoorn Osseveld
Waar ik zei Twl, Twello.
Stop de tijd.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_132559142
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:55 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Precies, dat lijkt het verschil. Hoewel als de conducteur een papieren kaartje knipt er een tijdstip op komt te staan. Dus bij een 2e controle zou de volgende conducteur eventueel kunnen zien dat de reis niet ononderbroken gemaakt wordt. Maarja wie let daar nou op? Plus dat er sowieso niks illegaals aan is, zolang het allemaal maar op dezelfde dag is.
de stempel van de conducteur bestaat uit datum+treinnummer alleen de palen op het station zetten een tijd
pi_132559651
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:51 schreef Peter het volgende:

[..]

Betaal je bij de NS een opstaptarief?
Ja. Dat opstaptarief zit weggemoffeld in de peperdure eerste kilometers van het degressieve tarief.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:04:22 #48
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132559757
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat weet ik niet uit mijn hoofd maar de ritprijs is degressief. Dus hoe meer kilometers je maakt, hoe minder je per kilometer betaalt. Als je uit- en weer incheckt begint je reis opnieuw.
Daarom zou het op dagniveau afgetopt moeten worden. Dat is er bij de ov-chip nu niet
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:04:51 #49
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_132559783
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:52 schreef Salatrel het volgende:

[..]

de stempel van de conducteur bestaat uit datum+treinnummer alleen de palen op het station zetten een tijd
Uit het treinnummer zou een andere conducteur moeten kunnen afleiden wanneer dat stempeltje erop gezet is.
In België zetten ze daarom ook inderdaad het treinnummer in het stempel. Dat doen NS-conducteurs vaak niet.
pi_132560667
NS_online twitterde op vrijdag 25-10-2013 om 20:23:30 Delft-Den Haag HS: er kunnen momenteel geen treinen rijden door een brandmelding in de tunnel van Rijswijk. http://t.co/axyyfHaEPO #DtGv reageer retweet
pi_132560693
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:24 schreef b2py het volgende:
NS_online twitterde op vrijdag 25-10-2013 om 20:23:30 Delft-Den Haag HS: er kunnen momenteel geen treinen rijden door een brandmelding in de tunnel van Rijswijk. http://t.co/axyyfHaEPO #DtGv reageer retweet
Wat een onvoorstelbare teringzooi, deze week op het spoor. :N
pi_132560974
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:25 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Wat een onvoorstelbare teringzooi, deze week op het spoor. :N
Dit is wel een overtrokken reactie hoor, voor hetzelfde geld staat er daadwerkelijk een trein in de brand met tientallen gewonden..
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:35:58 #53
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_132561116
Zit in de IC die om 19:35 is vertrokken vanuit Rotterdam Centraal naar Leeuwarden/Steenwijk. Net Utrecht voorbij, maar staan nu stil omdat de goederentrein voor ons door het rode sein is gereden. Zouden volgens dienstregeling om 20:34 in Amersfoort moeten zijn.

Werd net omgeroepen dat het niet bekend is hoelang we stil blijven staan. Net reed ons bij Utrecht een trein voorbij en het leek mij lege kolentrein.

Zit in trein 4069.

EDIT: conductrice roept om dat we straks weer mogen rijden. Het zou een technische STS zijn en het was geen fout van de machinist.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:37:35 #54
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132561188
Denk dat het een (lege) kolenboer is geweest. Ertstreinen vertrekken bij mijn weten alleen uit Rotterdam
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:37:44 #55
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132561195
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:32 schreef b2py het volgende:

[..]

Dit is wel een overtrokken reactie hoor, voor hetzelfde geld staat er daadwerkelijk een trein in de brand met tientallen gewonden..
Neemt niet weg dat het een teringzooi is met die gladde sporen, STS-passages, uitlopende werkzaamheden en weet ik veel wat nog meer.
pi_132561225
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:37 schreef James1988 het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat het een teringzooi is met die gladde sporen, STS-passages, uitlopende werkzaamheden en weet ik veel wat nog meer.
Dat kan ik niet ontkennen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:39:02 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132561262
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:37 schreef James1988 het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat het een teringzooi is met die gladde sporen, STS-passages, uitlopende werkzaamheden en weet ik veel wat nog meer.
het is terug te zien in de punctualiteitscijfers die niet boven de 80% komen, terwijl de afspraak met ProRail minimaal 87% is en het liefst ergens rond de 88,5 een cijfer dat ze niet zullen gaan halen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_132561613
Voor de duidelijkheid: ik hoop dat er geen gewonden vallen in die tunnel of waar dan ook. Maar qua aan de reizigers geboden kwaliteit was het deze week gewoon ronduit bagger.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:53:54 #59
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132562090
NS_online twitterde op vrijdag 25-10-2013 om 20:49:14 Delft-Den Haag HS: het betrof gelukkg loos alarm. De treinen gaan weer rijden. http://t.co/axyyfHaEPO #DtGv reageer retweet
Mooi :)
pi_132562284
Net de laatste trein uit rijswijk gepakt voordat het in delft dichtsloeg. Daar kon ik niet verder met de intercity naar venlo omdat die vast stond in den haag. Toen de stoptrein die eigenlijk naar roosendaal ging gepakt, want die lieten ze terugreiden naar rotterdam (best apart om zo de verkeerde richting in te treinen)

Sta nu in rotterdam stil in de intercity naar venlo omdat ze geen machinist kunnen vinden...
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:00:03 #61
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_132562433
Twee weken geleden was het ook al raak toen ik uit Rotterdam naar Nijverdal wilde reizen. De bovenleiding was geknipt om en nabij Woerden. Kan gebeuren geen enkel problemen.

Koop netjes een upgrade voor de Fyra naar Schiphol. Enfin, trein stampvol en bij de controle bleek dat een heel gedeelte geen upgrade te hebben gekocht en dit was geen enkel probleem voor de betreffende controleurs. Voelt toch lullig dat je zelf betaald en dat je buurman zo in mag stappen.

Aangekomen op Schiphol blijkt volgens de app dat mijn trein naar Zwolle uit is gevallen... Loop de hal in om de borden te checken en daar staat die op met vertraging (+10). Bij de kiosk stond de hele trein niet op het bord. Medewerkster kon mij er verder ook niks over te vertellen. Ben toch maar op het perron gaan staan en stompzinnig genoeg blijkt de trein gewoon te rijden met +13. Dat zijn dus drie verschillende informatieve boodschappen over één trein. Heb het de conducteur laten zien en die was stomverbaasd.

Uiteindelijk op het nippertje mijn overstap kunnen halen te Zwolle. Heb eigenlijk noot problemen gehad betreffende mijn reizen met de NS, maar de laatste vijf à zes weken heb ik toch regelmatig wat.

En afgelopen maandag ging er ook genoeg mis toen ik van Nijverdal terugkeerde naar Rotterdam.

Een keer storing of wachten is geen probleem, maar het is gewoon hinderlijk dat de informatievoorziening zo slecht is. Veel reizigers weten echt niet waar ze aan aan toe zijn.

Het kan gewoon beter. Je kan in ieder geval wat goodwill kweken met goede informatie.
pi_132562530
Heel rotterdam cs lijkt trouwens geen verlichting te hebben... perrons zijn pikdonker
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:17:31 #63
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132563306
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:02 schreef Basekid_NZ het volgende:
Heel rotterdam cs lijkt trouwens geen verlichting te hebben... perrons zijn pikdonker
Dat is groen O+
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:27:37 #64
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_132563828
Verlichting die werkt op zonne-energie. 8-)
pi_132564356
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:27 schreef ReisT het volgende:
Verlichting die werkt op zonne-energie. 8-)
Bij kutweer je eigen zaklamp meenemen? *)
dag
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:39:10 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132564518
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:36 schreef Peter het volgende:

[..]

Bij kutweer je eigen zaklamp meenemen? *)
ook die moet in de toekomst op zonne-energie werken :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_132565548
quote:
12s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ook die moet in de toekomst op zonne-energie werken :P
Knijp-kat :Y
dag
pi_132566276
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:04 schreef ReisT het volgende:

[..]

In België zetten ze daarom ook inderdaad het treinnummer in het stempel. Dat doen NS-conducteurs vaak niet.
Komt ook wel eens voor dat ze op een andere rit (terugrit) dat treinnummer vergeten te veranderen, ik heb daar al een paar keer gezeik mee gehad met retourtjes van Maastricht naar Luik. Overigens nooit hoeven bijbetalen uiteindelijk, maar soms wel stevige discussies gehad.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:11:09 #69
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_132566384
Spoorbrug in de VS, St. Paul, MN (sorry, geen trein, maar ik vond de brug erg vet):
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_132566456
Kan zo door voor een gebogen kopie van 'De Hef'. Mooie foto! ^O^
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:18:17 #71
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_132566697
Ik vind vooral het blauwe huisje dat op de brug staat intrigerend. Er wappert trots een vlag naast. In het huisje zit blijkbaar een brugwachter :D
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_132566782
Informatievoorziening bij de NS is inderdaad soms dramatisch, afgelopen maandag nam ik de trein van Sittard naar Maastricht. Stoptrein had +5 volgens de borden maar kwam gewoonweg niet opdagen, en verdween 5 minuten voordat de volgende stoptrein kwam (20 minuten later) gewoon van het scherm. Op de reisplanner stond +7, en bleef daar ook gewoon staan terwijl hij dus geschrapt was... overigens heb ik uiteindelijk de IC genomen, die vertrok met +12 :P
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:28:58 #73
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132567248
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:12 schreef b2py het volgende:
Kan zo door voor een gebogen kopie van 'De Hef'. Mooie foto! ^O^
helemaal mee eens
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_132567458
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is groen O+
Eerder zwart 😢
pi_132568791
Ik heb een kaartje bij hispeed Roosendaal (GR) naar Gent Dampoort gekocht (alleen IC). Dit kaartje staat op vandaag 25-10 maar ik ben niet gegaan en wil graag morgen naar Gent reizen. Kan ik dan nog van het kaartje gebruik maken? (kaartjes uit de automaat naar Belgie waren vroeger maand geldig)
pi_132568904
Staat er toch op? Lijkt me wel dus :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_132569123
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Daarom zou het op dagniveau afgetopt moeten worden. Dat is er bij de ov-chip nu niet
Nou ja, je hebt een verchipte Dagkaart die volgens mij gelijk is aan het maximumtarief?
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 23:36:59 #78
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132569710
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 23:20 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Nou ja, je hebt een verchipte Dagkaart die volgens mij gelijk is aan het maximumtarief?
Het maximumtarief voor kaartjes 'vol tarief', ja. Voor reizigers met een abonnement dat recht geeft po korting (zoals een VDU of Altijd Voordeel) is er geen aangepast maximumtarief. Bovendien is het een product dat je zelf vooraf moet kopen, i.p.v. dat het systeem slim genoeg is om zelf een dagmaximum te berekenen.

Met 'Reizen op saldo' zal het vrij moeilijk worden om een dagmaximum te berekenen: op de OV-chipkaart staan slechts de laatste 10 transacties en het kan een paar dagen duren voordat de landelijke informatie verzameld is. Met 'Reizen op rekening' (achteraf betalen) zou het wel moeten kunnen...
  Forum Admin vrijdag 25 oktober 2013 @ 23:42:01 #79
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_132569909
Lekker bezig op Arnhem. Alles vertraagd.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_132569962
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 08:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Hallo Fles,

Bedankt voor je constatering. Ik heb je bevindingen verwerkt in het Groot Nageslacht Der Vertrektijden in de eenentwintigste eeuw. _O_
Doe ik eens positief, meteen weer gezeik. Ik ben er wel klaar mee. ik probeer niet eens meer de positieve dingen te zien.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 oktober 2013 @ 23:56:52 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132570527
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 23:20 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Nou ja, je hebt een verchipte Dagkaart die volgens mij gelijk is aan het maximumtarief?
ja, maar die verchipte dagkaart is een tijdelijk iets. De NS wil er zo snel mogelijk vanaf. Voor simpele reizen van A naar B en terug is er een maximum tarief, maar moet je nog via C, dan was dat vroeger goedkoper dan nu. Zo is het helaas -O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 23:59:28 #82
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132570626
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 23:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja, maar die verchipte dagkaart is een tijdelijk iets. De NS wil er zo snel mogelijk vanaf.
NS wil er niet per sé vanaf, maar als de andere vervoerders niet bereid zijn om het product te accepteren is NS van mening dat het product zinloos is.
pi_132570649
Positieve dingen zien is ook wel erg lastig. Eerst geen ov chip paaltjes bij de toegang naar spoor 2 in Breda (hartstikke leuk zo'n toegang maar kon uiteindelijk nog terug naar de hal) en net vertraging op Tilburg (moest richting Eindhoven). Had weinig tijd om een beslissing te maken dus sprong in de trein naar Den Bosch maar je raadt het al, uiteraard ook dikke vertraging :') Dus mis ik mijn bus waardoor ik een half uur langer onderweg op een korte reis die al tyfuslang duurt door een slechte overstap.

/dagboek
pi_132570681
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 23:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

NS wil er niet per sé vanaf, maar als de andere vervoerders niet bereid zijn om het product te accepteren is NS van mening dat het product zinloos is.
NS die zich iets gelegen laat liggen aan wat andere vervoerders van één van hun productformules laten liggen. Ra rawat klopt hier niet :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 oktober 2013 @ 00:07:44 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132570948
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 23:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

NS wil er niet per sé vanaf, maar als de andere vervoerders niet bereid zijn om het product te accepteren is NS van mening dat het product zinloos is.
zinloos is het product zeker niet en als anderen het niet willen accepteren dan hebben ze pech gehad. Juist met een mooi productaanbod kun je reizigers trekken en een stukje goodwill kweken
Altijd onderweg naar het avontuur
  Forum Admin zaterdag 26 oktober 2013 @ 00:07:48 #86
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_132570951
Ik stap net in een plan v. Conducteur begroet mij met "welkom in de hypermoderne fyra concurrent" :D :'( :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 oktober 2013 @ 00:08:14 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132570964
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 00:07 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik stap net in een plan v. Conducteur begroet mij met "welkom in de hypermoderne fyra concurrent" :D :'( :D
Die man verdient een standbeeld
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_132571977
En stel nou he, dat je negen uur lang op DIE ENE trein staat te wachten? Nee, hij rijdt niet :N

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 00:49:00 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132572556
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 00:00 schreef Viezze het volgende:
Positieve dingen zien is ook wel erg lastig. Eerst geen ov chip paaltjes bij de toegang naar spoor 2 in Breda (hartstikke leuk zo'n toegang maar kon uiteindelijk nog terug naar de hal)
Die paaltjes staan midden op het perron, ver weg van de trappen. Heel logisch inderdaad.
  Forum Admin zaterdag 26 oktober 2013 @ 01:15:38 #90
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_132573499
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 00:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die man verdient een standbeeld
't mag inmiddels verouderd vies materieel zijn maar het rijdt wel. Nostalgie op rails O+
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_132574700
Ik las dat plan V planmatig wordt ingezet komend weekend ivm werkzaamheden rondom Veenendaal?
Spul blijft rondrijden, dat heeft wel wat. Ondanks dat het een ongelooflijke teringherrie maakt zit het als reiziger gewoon top (1e klas).
pi_132575962
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 00:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die paaltjes staan midden op het perron, ver weg van de trappen. Heel logisch inderdaad.
Ook op spoor 2? Want heb wel gekeken maar zag niks staan.
pi_132575963
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:32 schreef b2py het volgende:

[..]

Dit is wel een overtrokken reactie hoor, voor hetzelfde geld staat er daadwerkelijk een trein in de brand met tientallen gewonden..
Zelfs al is dat niet zo, het was in dergelijke termen ook een ongelofelijke teringbende op de weg. Vier aanrijdingen in de Coentunnel, et cetera.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_132576199
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 09:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Zelfs al is dat niet zo, het was in dergelijke termen ook een ongelofelijke teringbende op de weg. Vier aanrijdingen in de Coentunnel, et cetera.
Hey! Niets tegen de tweede coentunnel!
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:49:03 #95
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_132576867
Geen treinen tussen Zwolle en Dalfsen/Meppel tot 13.30u, het is weer eens zover..
pi_132576879
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 10:49 schreef Pino112 het volgende:
Geen treinen tussen Zwolle en Dalfsen/Meppel tot 13.30u, het is weer eens zover..

Aanrijding persoon :X
pi_132579147
Ook de metro in Amsterdam blijkt een puinhoop. Blunder op blunder. "Eric Wiebes moet ingrijpen" bij falende metro GVB Amsterdam:

http://www.voorbeterov.nl/page10.php
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:18:58 #98
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_132579896
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 02:25 schreef Monopoly het volgende:
Ik las dat plan V planmatig wordt ingezet komend weekend ivm werkzaamheden rondom Veenendaal?
Spul blijft rondrijden, dat heeft wel wat. Ondanks dat het een ongelooflijke teringherrie maakt zit het als reiziger gewoon top (1e klas).
Het werkt tenminste, ook als het sneeuwt.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_132580111
Twee ipv vier treinen per uur tussen Utrecht en Eindhoven door werkzaamheden elders. Blijkbaar niemand die dan bedenkt dat de overblijvende treinen drukker zullen worden want er rijdt een VIRM 6 die goed vol zit. Gemiste kans ;(

Om het dan toch positief te houden, wel op tijd :D
pi_132580262
de NMBS heeft z'n kuren weer gehad gisteren.

GC / [GRTD #2790] COME ON FC EMMEN
Werewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025
pi_132580297
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:27 schreef Viezze het volgende:
Twee ipv vier treinen per uur tussen Utrecht en Eindhoven door werkzaamheden elders. Blijkbaar niemand die dan bedenkt dat de overblijvende treinen drukker zullen worden want er rijdt een VIRM 6 die goed vol zit. Gemiste kans ;(

Om het dan toch positief te houden, wel op tijd :D
Vanochtend om 9.00 u was de trein dubbel zo lang.
pi_132580423
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:32 schreef sararaats het volgende:
de NMBS heeft z'n kuren weer gehad gisteren.

GC / [GRTD #2790] COME ON FC EMMEN
Sticker?
pi_132580463
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:39 schreef b2py het volgende:

[..]

Sticker?
van m'n opdracht? nee, die is er niet ;)
Werewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025
pi_132580552
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 10:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Aanrijding persoon :X
Tweede aanrijding al deze week op dat baanvak ook nog!
pi_132580805
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:45 schreef GekkeHaan het volgende:

[..]

Tweede aanrijding al deze week op dat baanvak ook nog!
Een van de vervelendste plekken in de regio, vrijwel geen mogelijkheid tot omreizen.
pi_132581939
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:45 schreef GekkeHaan het volgende:

[..]

Tweede aanrijding al deze week op dat baanvak ook nog!
Maandagavond was dat meen ik?
Zooitje toen daar. Wisselstoring, amper treinbewegingen, en ook nog eens een aanrijding met persoon toen ja.

Collega/maatje van me had er flink de pest in, die was daardoor heel laat klaar met werk.
  Forum Admin zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:59:40 #107
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_132582239
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 02:25 schreef Monopoly het volgende:
Ik las dat plan V planmatig wordt ingezet komend weekend ivm werkzaamheden rondom Veenendaal?
Spul blijft rondrijden, dat heeft wel wat. Ondanks dat het een ongelooflijke teringherrie maakt zit het als reiziger gewoon top (1e klas).
Plan V is ook weer planmatig te vinden in de sprinter naar Ede-Wageninen en Zutphen - Nijmegen.

Wat betreft geluid, ligt er heel erg hoe het stel eraan toe is ( in mijn ervaring althans) Zo zat ik laatst in een V'tje uit de 4xx. Leek erop alsof ze die ergens uit een loods getoverd hadden. Alles was nog fris en netjes. Alleen het wit was inmiddels wel meer geel geworden :') muisstil, voor zover een V kan zijn.
Ik weet niet of ik de enige ben met deze ervaring trouwens, maar ik vind een V ''strak'' in de rails liggen, waar het bij een SGMm lijkt alsof de stellen te klein zijn en het hele stel tussen de rails zwalkt..

Staat tegenover dat ik ook een V heb gezeten waar de lampenkappen verdwenen waren, scheuren in de bekleding zaten en het gewoon pijn aan mijn oren deed als 'ie optrok. Dat stel heb ik ook nooit meer gezien trouwens :D :')

Spul is oud, maar oerbetrouwbaar. Begrijp echt niet waarom ze niet ala SGM een update uitgevoerd hebben. Er is/was een enorme reserve van het spul, zeker handig nu er een tekort aan stopmat is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_132582320
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:48 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Maandagavond was dat meen ik?
Zooitje toen daar. Wisselstoring, amper treinbewegingen, en ook nog eens een aanrijding met persoon toen ja.

Collega/maatje van me had er flink de pest in, die was daardoor heel laat klaar met werk.
Dat was inderdaad maandag. Alles leek die dag tegen te zitten zag ik op Twitter. Maar verstoringen zijn eventjes lastig. Twee aanrijdingen met een persoon is ronduit kut voor de machinisten in kwestie. Op een relatief kleine groep machinisten hebben ze in amper een jaar tijd al met vier aanrijdingen te maken gehad op dit baanvak.
pi_132582325
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Plan V is ook weer planmatig te vinden in de sprinter naar Ede-Wageninen en Zutphen - Nijmegen.

Wat betreft geluid, ligt er heel erg hoe het stel eraan toe is ( in mijn ervaring althans) Zo zat ik laatst in een V'tje uit de 4xx. Leek erop alsof ze die ergens uit een loods getoverd hadden. Alles was nog fris en netjes. Alleen het wit was inmiddels wel meer geel geworden :') muisstil, voor zover een V kan zijn.

Staat tegenover dat ik ook een V heb gezeten waar de lampenkappen verdwenen waren, scheuren in de bekleding zaten en het gewoon pijn aan mijn oren deed als 'ie optrok. Dat stel heb ik ook nooit meer gezien trouwens :D :')

Spul is oud, maar oerbetrouwbaar. Begrijp echt niet waarom ze niet ala SGM een update uitgevoerd hebben. Er is/was een enorme reserve van het spul, zeker handig nu er een tekort aan stopmat is.
Ah, dan ga ik die weer een keertje pakken. Ben er toch redelijk vaak te vinden omdat mijn wederhelft daar woont :P
Kijken of ik dan nog een stuk mee met de meester kan. Zou wel baas zijn.
pi_132582364
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:02 schreef GekkeHaan het volgende:

[..]

Dat was inderdaad maandag. Alles leek die dag tegen te zitten zag ik op Twitter. Maar verstoringen zijn eventjes lastig. Twee aanrijdingen met een persoon is ronduit kut voor de machinisten in kwestie. Op een relatief kleine groep machinisten hebben ze in amper een jaar tijd al met vier aanrijdingen te maken gehad op dit baanvak.
Ja laatste tijd is het raak. Hoor dat wel vaak van die maat van me die in Emmen zit.
Bij ons in Groningen is het ook weer vaker raak. Tijdje terug in Duitsland net over de grens bij een meester van ons, die kerel op de overweg in Leeuwarden en op Scheemda met koninginnedag. Sinds ik daar werk 3 dus.
3 teveel imho
  Forum Admin zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:05:11 #111
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_132582376
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:03 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ah, dan ga ik die weer een keertje pakken. Ben er toch redelijk vaak te vinden omdat mijn wederhelft daar woont :P
Kijken of ik dan nog een stuk mee met de meester kan. Zou wel baas zijn.
Woont in Ede, right? Zou het zeker doen O+ ik moest ook regelmatig naar Ede voor m'n vorige opleiding en heb vaak zat de sprinter ipv de intercity gepakt. Nu heb ik ook nog de mazzel dat de serie die ik nu dagelijks pak integraal met V bereden wordt.

Jij bent toch bevoegd om in een cabine te zijn? Of geld dat alleen voor Arriva materieel? Zou zelf ook wel een keer mee willen in de cabine. :)
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_132582489
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:05 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Woont in Ede, right? Zou het zeker doen O+ ik moest ook regelmatig naar Ede voor m'n vorige opleiding en heb vaak zat de sprinter ipv de intercity gepakt. Nu heb ik ook nog de mazzel dat de serie die ik nu dagelijks pak integraal met V bereden wordt.

Jij bent toch bevoegd om in een cabine te zijn? Of geld dat alleen voor Arriva materieel? Zou zelf ook wel een keer mee willen in de cabine. :)
Ede ja :Y

In principe ben je bevoegd als je een cabinekaart hebt, en er ook daadwerkelijk wat te zoeken hebt (piloteren, wegleren, storingsdienst etc).
Een cabinekaart krijg je bij ons niet zo snel. Ik moet binnenkort gaan wegleren naar Leeuwarden, en krijg dan alleen wegleer documentatie meen ik.
Nu is het bij ons wel een redelijk grote groep collega's, maar toch ken je elkaar wel, dus dat is niet zo'n probleem.

Ik kan niet 'bevoegd' bij de meester zitten op een ander baanvak/vervoerder. Wil er ook niet 'misbruik' van maken als ik er wel één zou hebben. Maar voor plan V wil ik graag een uitzondering maken :')
pi_132582542
Even overstappen op Zwolle. We hebben vertraging opgelopen omdat we achter de stoptrein aanzaten.
Rijden nu over de Hanzebrug. Gelukkig ruim 5 minuten overstaptijd, kan ik nog mooi ff roken :9~
pi_132582985
Hoera wat een feest :r
Klote IC naar Groningen kwam niet opdagen of ging te vroeg weg. Nu iedereen in de sprinter naar Groningen als haringen in een ton. Geen reisinformatie natuurlijk :r
pi_132583284
Timbiels twitterde op zaterdag 26-10-2013 om 15:13:05 #NS: ‘Blijf af van ons personeel!’, na laatste aanval op conducteur gisteren in Geleen.Het aantal ticketcontroles gaat fors omhoog. reageer retweet
pi_132583885
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 12:48 schreef DriekOplopers het volgende:
Ook de metro in Amsterdam blijkt een puinhoop. Blunder op blunder. "Eric Wiebes moet ingrijpen" bij falende metro GVB Amsterdam:

http://www.voorbeterov.nl/page10.php
Zijn de werkzaamheden in de tunnel eigenlijk niet sowieso een excuus geweest om te experimenteren hoe het ontvlochten wens-metronet in de praktijk uitpakt?

Ik was even bang bij het lezen van "puinhoop", "blunder op blunder", "falende metro" dat het een roep zou zijn om de oude dienstregeling, maar daar was ik toch positief verrast.

Het nieuwe metronet heeft immers ook voordelen: de frequentie op de lijnen 50 en 54 is fors verhoogd en dat maakt het wegvallen van de reismogelijkheid van 53+50 tussen CS en Gein ook zeker wel goed. Dat voordeel kan met jullie voordeel blijven bestaan.

Ik vraag me alleen af: hoe zit het met de tunnelveiligheidseisen in de toekomst? Ik dacht dat ivm. het veilige-haven-principe bij de gerenoveerde metrotunnel een opvolging van 2,5 minuten (overeenkomstig met de oude situatie van 51,53,54 elk om de 7,5 minuten) niet meer mogelijk is. Dan kan je dus, als metro 54 elke 5 minuten rijdt, niet nog een metro 51 ertussen wurmen.

Edit: O wacht, dat speelde dacht ik vooral bij CS.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2013 16:03:18 ]
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:22:50 #117
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132584436
De 51 kan keren bij Weesperplein. Amstelveen-Centraal station is sneller met de NZ-lijn.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:26:03 #118
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132584516
Wat overigens niet klopt in het stuk van VBOV is dat de aansluitingen niet werken. Ik sta heel vaak met de metro wat langer stil op Spaklerweg of van der Madeweg om een aansluiting te geven.
pi_132584857
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 16:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wat overigens niet klopt in het stuk van VBOV is dat de aansluitingen niet werken. Ik sta heel vaak met de metro wat langer stil op Spaklerweg of van der Madeweg om een aansluiting te geven.
Met het nieuwe systeem heb ik nog maar één keer hoeven overstappen, maar in het oude metronet werd én regelmatig wat langer gewacht op de aansluiting op Van der Madeweg, én ging diezelfde aansluiting regelmatig de mist in.
pi_132585613
Vijf jaar denken ze nodig te hebben in Riyad om het volgende neer te leggen:


22,5 miljard USD voor zes volautomatische metrolijnen.

http://content.yudu.com/A(...)2FIRJ-September-2013
  PR/Manusje van alles zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:11:25 #121
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_132585689
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:09 schreef b2py het volgende:
Vijf jaar denken ze nodig te hebben in Riyad om het volgende neer te leggen:
[ afbeelding ]

22,5 miljard USD voor zes volautomatische metrolijnen.

http://content.yudu.com/A(...)2FIRJ-September-2013
in zulke landen zal het vast nog lukken ook. Over de veiligheid en technische uitvoering zullen we het dan maar niet hebben.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_132585736
True.

Overigens een leuk Nederlands tintje.
Lijn 4,5 en 6 worden gebouwd met behulp van het Strukton.
pi_132585994
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

in zulke landen zal het vast nog lukken ook. Over de veiligheid en technische uitvoering zullen we het dan maar niet hebben.
Of de behandeling van immigranten/bouwvakkers..
dag
pi_132586290


vs

  zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:39:39 #125
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_132586492
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 16:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Zijn de werkzaamheden in de tunnel eigenlijk niet sowieso een excuus geweest om te experimenteren hoe het ontvlochten wens-metronet in de praktijk uitpakt?
Die gedachte hebben velen. Maar bewijzen kun je het nooit.
quote:
Ik was even bang bij het lezen van "puinhoop", "blunder op blunder", "falende metro" dat het een roep zou zijn om de oude dienstregeling, maar daar was ik toch positief verrast.
Thanks. :)
quote:
Het nieuwe metronet heeft immers ook voordelen: de frequentie op de lijnen 50 en 54 is fors verhoogd en dat maakt het wegvallen van de reismogelijkheid van 53+50 tussen CS en Gein ook zeker wel goed. Dat voordeel kan met jullie voordeel blijven bestaan.

Ik vraag me alleen af: hoe zit het met de tunnelveiligheidseisen in de toekomst? Ik dacht dat ivm. het veilige-haven-principe bij de gerenoveerde metrotunnel een opvolging van 2,5 minuten (overeenkomstig met de oude situatie van 51,53,54 elk om de 7,5 minuten) niet meer mogelijk is. Dan kan je dus, als metro 54 elke 5 minuten rijdt, niet nog een metro 51 ertussen wurmen.

Edit: O wacht, dat speelde dacht ik vooral bij CS.
Inderdaad. Daarom willen wij 51 laten keren op Weesperplein. Dan kun je toch een relatief hoge frequentie bieden zonder dat je CS overbelast qua safe haven (ontheffing loopt binnenkort af.)
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:40:33 #126
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_132586513
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:04 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ja laatste tijd is het raak. Hoor dat wel vaak van die maat van me die in Emmen zit.
Bij ons in Groningen is het ook weer vaker raak. Tijdje terug in Duitsland net over de grens bij een meester van ons, die kerel op de overweg in Leeuwarden en op Scheemda met koninginnedag. Sinds ik daar werk 3 dus.
3 teveel imho
En ik kan er zo nóg twee bedenken dit jaar...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_132587301
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:32 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]

vs

[ afbeelding ]
Wat wil je hiermee zeggen? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:17:35 #128
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_132587517
Metro's vind ik juist een verbetering geworden omdat de 54 veel regelmatiger rijdt.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_132587698
quote:
5s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat wil je hiermee zeggen? :?
Dat het nieuwe Rotterdam Centraal toch een goede verbetering is als je ziet hoe lelijk dat Weense station nu al is, laat staan na 15 jaar gebruik..
dag
pi_132587935
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:22 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat het nieuwe Rotterdam Centraal toch een goede verbetering is als je ziet hoe lelijk dat Weense station nu al is, laat staan na 15 jaar gebruik..
_O- Niet dat iets ergens mee te maken heeft, maar het klinkt leuk :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_132587976
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

_O- Niet dat iets ergens mee te maken heeft, maar het klinkt leuk :P
Markante gebouwen zijn na 15 jaar ook nog markant. Dat golvende Weense dak is nu al niet speciaal..
dag
pi_132588001
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:33 schreef Peter het volgende:

[..]

Markante gebouwen zijn na 15 jaar ook nog markant. Dat golvende Weense dak is nu al niet speciaal..
Wat markante gebouwen betreft: Als dat belangrijk was hadden ze in Rotterdam heel eenvoudig kunnen laten staan wat er stond :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_132588067
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat markante gebouwen betreft: Als dat belangrijk was hadden ze in Rotterdam heel eenvoudig kunnen laten staan wat er stond :Y
Dat is waar. Andere perronkappen er achter en men was ook klaar geweest.
dag
pi_132588102
Die perronoverkapping uit Wenen valt inderdaad best wel tegen. Zo op het eerste gezicht lijkt het net zoiets als bij Düsseldorf Hbf.
pi_132588647
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:22 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat het nieuwe Rotterdam Centraal toch een goede verbetering is als je ziet hoe lelijk dat Weense station nu al is, laat staan na 15 jaar gebruik..
Dat Weense station staat voor oplevering 2015 :P
pi_132588674
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat Weense station staat voor oplevering 2015 :P
En het valt NU al tegen.. zonde.
dag
pi_132588880
Welkom bij de Nederlandse Spoorwegen.
Met 3600 collega's zetten wij ons dagelijks in om u op een comfortabele manier te vervoeren.

(Leiden - Amsterdam, dit is op Lelylaan.)
pi_132589387
En dan heb je van die bijgoochems die dan durven omroepen "trein is te vol, veiligheidsredenen lalalala trein rijdt niet verder."

En maar janken over agressie tegen personeel :') Gek he?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:26:43 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132589495
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:22 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat het nieuwe Rotterdam Centraal toch een goede verbetering is als je ziet hoe lelijk dat Weense station nu al is, laat staan na 15 jaar gebruik..
Station Kapsalon _O-

Den Haag Centraal oogt ook wel mooi zo met dat glas, alleen jammer van de lelijke gebouwen eromheen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_132592615
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 19:06 schreef b2py het volgende:
Welkom bij de Nederlandse Spoorwegen.
Met 3600 collega's zetten wij ons dagelijks in om u op een comfortabele manier te vervoeren.
[ afbeelding ]
(Leiden - Amsterdam, dit is op Lelylaan.)
Zitten al die 3600 collega's ook in dezelfde trein? Zou je niet wat ruimte voor reizigers overlaten?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_132593001
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 20:39 schreef Litpho het volgende:

[..]

Zitten al die 3600 collega's ook
Zitten? nee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_132593385
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 19:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Station Kapsalon _O-
Sow daar heb ik zin in jonge. Morgen maar eens naar Ede-Wageningen voor een woeste bak :~
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_132593990
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 19:06 schreef b2py het volgende:
Welkom bij de Nederlandse Spoorwegen.
Met 3600 collega's zetten wij ons dagelijks in om u op een comfortabele manier te vervoeren.
[ afbeelding ]
(Leiden - Amsterdam, dit is op Lelylaan.)
Ramptraject qua materieelinzet. Ik neem regelmatig de IC Amsterdam - Vlissingen tussen Leiden en Roosendaal, die zit áltijd stampvol ongeacht dag en ongeacht tijdstip. Omdat meer dan 4 bakken VIRM daarin al een zeldzaamheid is.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:15:00 #144
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_132594088
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 12:48 schreef DriekOplopers het volgende:
Ook de metro in Amsterdam blijkt een puinhoop. Blunder op blunder. "Eric Wiebes moet ingrijpen" bij falende metro GVB Amsterdam:

http://www.voorbeterov.nl/page10.php
Wat een bak ellende.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:16:30 #145
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_132594155
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 21:15 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat een bak ellende.
De puinhoop die het GVB ervan maakt of de reactie van MVBOV? ;)
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:22:42 #146
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_132594422
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 21:16 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

De puinhoop die het GVB ervan maakt of de reactie van MVBOV? ;)
Allebei!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:23:54 #147
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_132594474
Van de keren dat ik van een overstap gebruik maakte op Van der Madeweg heb ik in meer dan 90 % van de gevallen de aansluitende trein gehaald. Ik weet niet of NS dat waarmaakt.

Nee, want NS stopt niet op Van der Madeweg, hihihaha.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:52:32 #148
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132595705
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 21:23 schreef Duvel het volgende:
Nee, want NS stopt niet op Van der Madeweg, hihihaha.
Held! _O_
pi_132603208
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Plan V is ook weer planmatig te vinden in de sprinter naar Ede-Wageninen en Zutphen - Nijmegen.

Wat betreft geluid, ligt er heel erg hoe het stel eraan toe is ( in mijn ervaring althans) Zo zat ik laatst in een V'tje uit de 4xx. Leek erop alsof ze die ergens uit een loods getoverd hadden. Alles was nog fris en netjes. Alleen het wit was inmiddels wel meer geel geworden :') muisstil, voor zover een V kan zijn.
Ik weet niet of ik de enige ben met deze ervaring trouwens, maar ik vind een V ''strak'' in de rails liggen, waar het bij een SGMm lijkt alsof de stellen te klein zijn en het hele stel tussen de rails zwalkt..

Staat tegenover dat ik ook een V heb gezeten waar de lampenkappen verdwenen waren, scheuren in de bekleding zaten en het gewoon pijn aan mijn oren deed als 'ie optrok. Dat stel heb ik ook nooit meer gezien trouwens :D :')

Spul is oud, maar oerbetrouwbaar. Begrijp echt niet waarom ze niet ala SGM een update uitgevoerd hebben. Er is/was een enorme reserve van het spul, zeker handig nu er een tekort aan stopmat is.
Dat geluid zit m ook deels in het type remmen dat onder het stel te vinden is. De V'tjes uit de 400-serie rijden nog met blokremmen terwijl de V'tjes uit de 900-serie met schijfremmen zijn uitgerust. Ik moet bekennen dat de technische details me een beetje ontschoten zijn, maar het had ermee te maken dat bepaalde onderdelen van het remsysteem van mat '64 van gietijzer zijn gemaakt, wat in combinatie met een bepaald type rem -ik meen de schijfrem- dan weer extra lawaai veroorzaakt. Maar wellicht dat iemand anders hier nog wat duidelijker over kan vertellen ;)
pi_132603320
Sommige stelletjes klinken remmend als een vrachttrein ja :Y
dag
pi_132603727
Met schijfremmen heb je juist veel minder last van herrie.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')