Ok... Maar Amsterdam ligt normaal gesproken niet op de route als je van DH naar Utrecht reist. Dan mag het toch niet?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:35 schreef James1988 het volgende:
Je mag je reis onderbreken op elk station dat langs de route ligt.
Dat lijken mij twee enkeltjes. Voorbeeld, van Arnhem naar Amsterdam mag je wel in Utrecht uitstappen maar niet in Hilversumquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:39 schreef gebrokenglas het volgende:
Ok... Maar Amsterdam ligt normaal gesproken niet op de route als je van DH naar Utrecht reist. Dan mag het toch niet?
Ik reis niet vaak met de trein.
Er zijn flink wat storingenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:43 schreef Dos37 het volgende:
Haha dacht dat de ergste spoordag maandagmorgen was deze week. Maar vandaag kan ook vanaf Deventer kan je geen kant meer op
Als er geen treinen rijden op (een deel van) het normale traject, dan kun je zonder bijbetalen gebruikmaken van een trein op de geadviseerde omleidingsroute. Voor de route Den Haag - Utrecht zal dat in de regel niet via Amsterdam zijn.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:39 schreef gebrokenglas het volgende:
Oef, ik gooide 'm vol.![]()
Even een herhaling van de laatste post.
[..]
Ok... Maar Amsterdam ligt normaal gesproken niet op de route als je van DH naar Utrecht reist. Dan mag het toch niet?
Ik reis niet vaak met de trein.
Lijkt te zijn opgelost:quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:22 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Nu ook geen treinverkeer tussen Deventer en Zwolle wegens defecte trein. Weghalen daarvan duurt naar verwachting tot 17 uur (!!!!!).
quote:Zwolle-Deventer
Vrijdag 25 Oktober 15:18
Oorzaak
De beperkingen tussen Deventer en Olst als gevolg van een defecte trein zijn voorbij.
Verwachting
Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
Of NS heeft die forenzen niet goed ingelicht. Dat had ik een paar maanden terug ook een keer toen Utrecht-Amsterdam er onverwachts op een doordeweekse dag uit lag wegens werkzaamheden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:14 schreef greavy het volgende:
Reizigers rondom Haarlem-Amsterdam vv klaagden vandaag steen en been vanwege geplande werkzaamheden. Hierdoor kwamen zij te laat op het werk. Helaas waren deze werkzaamheden gewoon planmatig, dus die forenzen hebben zich niet voorbereid ...
Aan de andere kant had er ook prima een kwartierdienst Haarlem-Sloterdijk kunnen rijden die dan zou keren bij de Overbrakerpolder. Is niet gebeurd maar het zou een hoop hebben gescheeld.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:14 schreef greavy het volgende:
Reizigers rondom Haarlem-Amsterdam vv klaagden vandaag steen en been vanwege geplande werkzaamheden. Hierdoor kwamen zij te laat op het werk. Helaas waren deze werkzaamheden gewoon planmatig, dus die forenzen hebben zich niet voorbereid ...
Belangrijk probleem was, dat er op Haarlem veel te weinig vervangende bussen beschikbaar waren. Daardoor liepen reizigers extra vertraging op.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:36 schreef ReisT het volgende:
[..]
Of NS heeft die forenzen niet goed ingelicht.
nee, er was een onverwacht reizigersoverschot. Daar kun je niets aan doenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:13 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Belangrijk probleem was, dat er op Haarlem veel te weinig vervangende bussen beschikbaar waren. Daardoor liepen reizigers extra vertraging op.
Schuldvraag:
Reizigers: 0%
NS: 100%
quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, er was een onverwacht reizigersoverschot. Daar kun je niets aan doen
In Deventer is inmiddels een verkeerschaos ontstaan. (Rij auto's op de kade vanaf het station tot de oude Ijsselbrug (Rijksstraatweg iig)quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Die stopt dus ook in Apeldoorn dinges en Twello.
Het is hier géén Somda!quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:48 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
In Deventer is inmiddels een verkeerschaos ontstaan. (Rij auto's op de kade vanaf het station tot de oude Ijsselbrug (Rijksstraatweg iig)
Bussen stopte niet te Apdo, wel te Twl.
Als je het station verlaat dien je anders wel uit te checken, en bij hervatting van de reis check je uiteraard weer in.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:35 schreef James1988 het volgende:
Je mag je reis onderbreken op elk station dat langs de route ligt.
maar als je dat niet doet en je reis gewoon 2 uurtjes onderbreekt voor het shoppen is er ook niks aan de hand. Gewoon uitchecken op je eindbestemming en klaar.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:03 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Als je het station verlaat dien je anders wel uit te checken, en bij hervatting van de reis check je uiteraard weer in.
het is niet verplicht om dat te doenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:03 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Als je het station verlaat dien je anders wel uit te checken, en bij hervatting van de reis check je uiteraard weer in.
Is het wel.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is niet verplicht om dat te doen
Volgens de Algemene Voorwaarden is dat het wél. Maar zolang je de poortjes niet sluit, is het niet te handhaven. Heel officieel fraudeer je als je het station verlaat zonder uit te checken om later verder te reizen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is niet verplicht om dat te doen
hmm, dat was vroeger toch wel anders of was dat toen zo omdat het niet te controleren viel?quote:
Jurisprudentie: wanneer de sterkste partij (in dit geval de NS) twee tegenstrijdige voorwaarden hanteert, geldt de gunstigste voor de zwakste partij (de reiziger).quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:36 schreef James1988 het volgende:
Het venijn zit 'm in de staart. In de AVR-NS staat iets als "Een reis van A naar B mag onderbroken worden", in de AV OV-chipkaart staat dan weer "Wanneer bij een reis het station wordt verlaten zonder uit te checken geldt dit als fraude" (niet precies in die woorden). Zo staat er in de AV over het Voordeelurenabonnement ook niets over dat dat gebonden zou zijn aan papieren kaartjes.
Door de boel op te splitsen in verschillende AV's voorkomt NS dat mensen zouden kunnen protesteren tegen het afschaffen van papieren kaartjes op gronde van de AV-VDU.
Nog meer leed hierdoor: De 2600 IC Lelystad-Amsterdam-Leiden-Den Haag-Rotterdam-Vlissingen rijdt nu op het drukke stuk rondom Amsterdam als enige IC, en ook nog een aantal treinen met losse viertjes en zesjes. Dat is nu dus echt te krap, want de omreizende reizigers heb je ook in die trein.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:13 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Belangrijk probleem was, dat er op Haarlem veel te weinig vervangende bussen beschikbaar waren. Daardoor liepen reizigers extra vertraging op.
Schuldvraag:
Reizigers: 0%
NS: 100%
Ik denk dat die twee teksten elkaar niet direct tegenspreken. Als je tussentijds het station verlaat, betekent dat dat je gewoon een reis hebt gemaakt en dat je later opnieuw een reis maakt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:36 schreef James1988 het volgende:
Het venijn zit 'm in de staart. In de AVR-NS staat iets als "Een reis van A naar B mag onderbroken worden", in de AV OV-chipkaart staat dan weer "Wanneer bij een reis het station wordt verlaten zonder uit te checken geldt dit als fraude" (niet precies in die woorden). Zo staat er in de AV over het Voordeelurenabonnement ook niets over dat dat gebonden zou zijn aan papieren kaartjes.
Door de boel op te splitsen in verschillende AV's voorkomt NS dat mensen zouden kunnen protesteren tegen het afschaffen van papieren kaartjes op gronde van de AV-VDU. Door de uitcheckplicht op te nemen in de AV-OVC voorkomt NS dat mensen die reizen met een ander vervoerbewijs (zoals zo'n Spoordeelwinkel-combideal of een internationaal vervoerbewijs dat mensen geconfronteerd worden met regels die niet op hun van toepassing zijn.
Ik zie niet in hoe dat in tegenspraak met elkaar is eigenlijk.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:45 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Jurisprudentie: wanneer de sterkste partij (in dit geval de NS) twee tegenstrijdige voorwaarden hanteert, geldt de gunstigste voor de zwakste partij (de reiziger).
Betaal je bij de NS een opstaptarief?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:42 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik denk dat die twee teksten elkaar niet direct tegenspreken. Als je tussentijds het station verlaat, betekent dat dat je gewoon een reis hebt gemaakt en dat je later opnieuw een reis maakt.
Je gaat bv. van station A naar B, maar besluit op C uit te stappen om te winkelen. Je maakt dan twee reizen: één van A naar C en één van C naar B. Dus dan is uit- en inchecken noodzakelijk op C.
Dat weet ik niet uit mijn hoofd maar de ritprijs is degressief. Dus hoe meer kilometers je maakt, hoe minder je per kilometer betaalt. Als je uit- en weer incheckt begint je reis opnieuw.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:51 schreef Peter het volgende:
[..]
Betaal je bij de NS een opstaptarief?
Ik dacht het wel. En als je tussentijds uit- en weer incheckt nav het ff de stad ingaan (dus voor langer dan 35 minuten) betaal je dat opstaptarief weer (en zijn het feitelijk 2 afzonderlijke reizen).quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:51 schreef Peter het volgende:
[..]
Betaal je bij de NS een opstaptarief?
Precies, dat lijkt het verschil. Hoewel als de conducteur een papieren kaartje knipt er een tijdstip op komt te staan. Dus bij een 2e controle zou de volgende conducteur eventueel kunnen zien dat de reis niet ononderbroken gemaakt wordt. Maarja wie let daar nou op? Plus dat er sowieso niks illegaals aan is, zolang het allemaal maar op dezelfde dag is.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:54 schreef Peter het volgende:
Dus wordt je wel benadeeld als je uit en in moet checken.. Met een papieren kaartje mag het dus wel?
In Nederland mag je een reis onderbreken, ook als je geen 'Via'-kaartje hebt. In België mag dat niet, en daar kijkt de treinbegeleider weldegelijk naar het stempel. Niet zo verwonderlijk, want die lui ontvangen provisie per aan boord verkocht ticket.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:55 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Precies, dat lijkt het verschil. Hoewel als de conducteur een papieren kaartje knipt er een tijdstip op komt te staan. Dus bij een 2e controle zou de volgende conducteur eventueel kunnen zien dat de reis niet ononderbroken gemaakt wordt. Maarja wie let daar nou op? Plus dat er sowieso niks illegaals aan is, zolang het allemaal maar op dezelfde dag is.
Ja, maar de wet heeft specifieke bepalingen over digitale vervoersbewijzen. Normaliter zou Driek helemaal gelijk hebben maar aangezien dit over verschillende producten gaat denk ik dat de uitspraak niet 1-op-1 over te nemen valt. Een vriendin van me die advocaat is denkt dat een uitspraak, mocht dit voor de rechter komen, wel eens anders zou uit kunnen pakken.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:54 schreef Peter het volgende:
Dus wordt je wel benadeeld als je uit en in moet checken.. Met een papieren kaartje mag het dus wel?
Anders dan wat? En staan de AV van de NS in de wet?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, maar de wet heeft specifieke bepalingen over digitale vervoersbewijzen. Normaliter zou Driek helemaal gelijk hebben maar aangezien dit over verschillende producten gaat denk ik dat de uitspraak niet 1-op-1 over te nemen valt. Een vriendin van me die advocaat is denkt dat een uitspraak, mocht dit voor de rechter komen, wel eens anders zou uit kunnen pakken.
Waar ik zei Apdo, Apeldoorn Osseveldquote:
de stempel van de conducteur bestaat uit datum+treinnummer alleen de palen op het station zetten een tijdquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:55 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Precies, dat lijkt het verschil. Hoewel als de conducteur een papieren kaartje knipt er een tijdstip op komt te staan. Dus bij een 2e controle zou de volgende conducteur eventueel kunnen zien dat de reis niet ononderbroken gemaakt wordt. Maarja wie let daar nou op? Plus dat er sowieso niks illegaals aan is, zolang het allemaal maar op dezelfde dag is.
Ja. Dat opstaptarief zit weggemoffeld in de peperdure eerste kilometers van het degressieve tarief.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:51 schreef Peter het volgende:
[..]
Betaal je bij de NS een opstaptarief?
Daarom zou het op dagniveau afgetopt moeten worden. Dat is er bij de ov-chip nu nietquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat weet ik niet uit mijn hoofd maar de ritprijs is degressief. Dus hoe meer kilometers je maakt, hoe minder je per kilometer betaalt. Als je uit- en weer incheckt begint je reis opnieuw.
Uit het treinnummer zou een andere conducteur moeten kunnen afleiden wanneer dat stempeltje erop gezet is.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:52 schreef Salatrel het volgende:
[..]
de stempel van de conducteur bestaat uit datum+treinnummer alleen de palen op het station zetten een tijd
twitter:NS_online twitterde op vrijdag 25-10-2013 om 20:23:30Delft-Den Haag HS: er kunnen momenteel geen treinen rijden door een brandmelding in de tunnel van Rijswijk. http://t.co/axyyfHaEPO #DtGv reageer retweet
Wat een onvoorstelbare teringzooi, deze week op het spoor.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:24 schreef b2py het volgende:
twitter:NS_online twitterde op vrijdag 25-10-2013 om 20:23:30Delft-Den Haag HS: er kunnen momenteel geen treinen rijden door een brandmelding in de tunnel van Rijswijk. http://t.co/axyyfHaEPO #DtGv reageer retweet
Dit is wel een overtrokken reactie hoor, voor hetzelfde geld staat er daadwerkelijk een trein in de brand met tientallen gewonden..quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:25 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wat een onvoorstelbare teringzooi, deze week op het spoor.
Neemt niet weg dat het een teringzooi is met die gladde sporen, STS-passages, uitlopende werkzaamheden en weet ik veel wat nog meer.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Dit is wel een overtrokken reactie hoor, voor hetzelfde geld staat er daadwerkelijk een trein in de brand met tientallen gewonden..
Dat kan ik niet ontkennen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het een teringzooi is met die gladde sporen, STS-passages, uitlopende werkzaamheden en weet ik veel wat nog meer.
het is terug te zien in de punctualiteitscijfers die niet boven de 80% komen, terwijl de afspraak met ProRail minimaal 87% is en het liefst ergens rond de 88,5 een cijfer dat ze niet zullen gaan halen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het een teringzooi is met die gladde sporen, STS-passages, uitlopende werkzaamheden en weet ik veel wat nog meer.
Mooitwitter:NS_online twitterde op vrijdag 25-10-2013 om 20:49:14Delft-Den Haag HS: het betrof gelukkg loos alarm. De treinen gaan weer rijden. http://t.co/axyyfHaEPO #DtGv reageer retweet
Dat is groenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:02 schreef Basekid_NZ het volgende:
Heel rotterdam cs lijkt trouwens geen verlichting te hebben... perrons zijn pikdonker
ook die moet in de toekomst op zonne-energie werkenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:36 schreef Peter het volgende:
[..]
Bij kutweer je eigen zaklamp meenemen?
Knijp-katquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ook die moet in de toekomst op zonne-energie werken
Komt ook wel eens voor dat ze op een andere rit (terugrit) dat treinnummer vergeten te veranderen, ik heb daar al een paar keer gezeik mee gehad met retourtjes van Maastricht naar Luik. Overigens nooit hoeven bijbetalen uiteindelijk, maar soms wel stevige discussies gehad.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:04 schreef ReisT het volgende:
[..]
In België zetten ze daarom ook inderdaad het treinnummer in het stempel. Dat doen NS-conducteurs vaak niet.
helemaal mee eensquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:12 schreef b2py het volgende:
Kan zo door voor een gebogen kopie van 'De Hef'. Mooie foto!![]()
Nou ja, je hebt een verchipte Dagkaart die volgens mij gelijk is aan het maximumtarief?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daarom zou het op dagniveau afgetopt moeten worden. Dat is er bij de ov-chip nu niet
Het maximumtarief voor kaartjes 'vol tarief', ja. Voor reizigers met een abonnement dat recht geeft po korting (zoals een VDU of Altijd Voordeel) is er geen aangepast maximumtarief. Bovendien is het een product dat je zelf vooraf moet kopen, i.p.v. dat het systeem slim genoeg is om zelf een dagmaximum te berekenen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:20 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Nou ja, je hebt een verchipte Dagkaart die volgens mij gelijk is aan het maximumtarief?
Doe ik eens positief, meteen weer gezeik. Ik ben er wel klaar mee. ik probeer niet eens meer de positieve dingen te zien.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 08:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Hallo Fles,
Bedankt voor je constatering. Ik heb je bevindingen verwerkt in het Groot Nageslacht Der Vertrektijden in de eenentwintigste eeuw.
ja, maar die verchipte dagkaart is een tijdelijk iets. De NS wil er zo snel mogelijk vanaf. Voor simpele reizen van A naar B en terug is er een maximum tarief, maar moet je nog via C, dan was dat vroeger goedkoper dan nu. Zo is het helaasquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:20 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Nou ja, je hebt een verchipte Dagkaart die volgens mij gelijk is aan het maximumtarief?
NS wil er niet per sé vanaf, maar als de andere vervoerders niet bereid zijn om het product te accepteren is NS van mening dat het product zinloos is.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, maar die verchipte dagkaart is een tijdelijk iets. De NS wil er zo snel mogelijk vanaf.
NS die zich iets gelegen laat liggen aan wat andere vervoerders van één van hun productformules laten liggen. Ra rawat klopt hier nietquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
NS wil er niet per sé vanaf, maar als de andere vervoerders niet bereid zijn om het product te accepteren is NS van mening dat het product zinloos is.
zinloos is het product zeker niet en als anderen het niet willen accepteren dan hebben ze pech gehad. Juist met een mooi productaanbod kun je reizigers trekken en een stukje goodwill kwekenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
NS wil er niet per sé vanaf, maar als de andere vervoerders niet bereid zijn om het product te accepteren is NS van mening dat het product zinloos is.
Die man verdient een standbeeldquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 00:07 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik stap net in een plan v. Conducteur begroet mij met "welkom in de hypermoderne fyra concurrent"![]()
![]()
Die paaltjes staan midden op het perron, ver weg van de trappen. Heel logisch inderdaad.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 00:00 schreef Viezze het volgende:
Positieve dingen zien is ook wel erg lastig. Eerst geen ov chip paaltjes bij de toegang naar spoor 2 in Breda (hartstikke leuk zo'n toegang maar kon uiteindelijk nog terug naar de hal)
't mag inmiddels verouderd vies materieel zijn maar het rijdt wel. Nostalgie op railsquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 00:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die man verdient een standbeeld
Ook op spoor 2? Want heb wel gekeken maar zag niks staan.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 00:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die paaltjes staan midden op het perron, ver weg van de trappen. Heel logisch inderdaad.
Zelfs al is dat niet zo, het was in dergelijke termen ook een ongelofelijke teringbende op de weg. Vier aanrijdingen in de Coentunnel, et cetera.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Dit is wel een overtrokken reactie hoor, voor hetzelfde geld staat er daadwerkelijk een trein in de brand met tientallen gewonden..
Hey! Niets tegen de tweede coentunnel!quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 09:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Zelfs al is dat niet zo, het was in dergelijke termen ook een ongelofelijke teringbende op de weg. Vier aanrijdingen in de Coentunnel, et cetera.
Aanrijding persoonquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:49 schreef Pino112 het volgende:
Geen treinen tussen Zwolle en Dalfsen/Meppel tot 13.30u, het is weer eens zover..
Het werkt tenminste, ook als het sneeuwt.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 02:25 schreef Monopoly het volgende:
Ik las dat plan V planmatig wordt ingezet komend weekend ivm werkzaamheden rondom Veenendaal?
Spul blijft rondrijden, dat heeft wel wat. Ondanks dat het een ongelooflijke teringherrie maakt zit het als reiziger gewoon top (1e klas).
Vanochtend om 9.00 u was de trein dubbel zo lang.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:27 schreef Viezze het volgende:
Twee ipv vier treinen per uur tussen Utrecht en Eindhoven door werkzaamheden elders. Blijkbaar niemand die dan bedenkt dat de overblijvende treinen drukker zullen worden want er rijdt een VIRM 6 die goed vol zit. Gemiste kans
Om het dan toch positief te houden, wel op tijd
Sticker?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:32 schreef sararaats het volgende:
de NMBS heeft z'n kuren weer gehad gisteren.
GC / [GRTD #2790] COME ON FC EMMEN
Een van de vervelendste plekken in de regio, vrijwel geen mogelijkheid tot omreizen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:45 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Tweede aanrijding al deze week op dat baanvak ook nog!
Maandagavond was dat meen ik?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:45 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Tweede aanrijding al deze week op dat baanvak ook nog!
Plan V is ook weer planmatig te vinden in de sprinter naar Ede-Wageninen en Zutphen - Nijmegen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 02:25 schreef Monopoly het volgende:
Ik las dat plan V planmatig wordt ingezet komend weekend ivm werkzaamheden rondom Veenendaal?
Spul blijft rondrijden, dat heeft wel wat. Ondanks dat het een ongelooflijke teringherrie maakt zit het als reiziger gewoon top (1e klas).
Dat was inderdaad maandag. Alles leek die dag tegen te zitten zag ik op Twitter. Maar verstoringen zijn eventjes lastig. Twee aanrijdingen met een persoon is ronduit kut voor de machinisten in kwestie. Op een relatief kleine groep machinisten hebben ze in amper een jaar tijd al met vier aanrijdingen te maken gehad op dit baanvak.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:48 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Maandagavond was dat meen ik?
Zooitje toen daar. Wisselstoring, amper treinbewegingen, en ook nog eens een aanrijding met persoon toen ja.
Collega/maatje van me had er flink de pest in, die was daardoor heel laat klaar met werk.
Ah, dan ga ik die weer een keertje pakken. Ben er toch redelijk vaak te vinden omdat mijn wederhelft daar woontquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Plan V is ook weer planmatig te vinden in de sprinter naar Ede-Wageninen en Zutphen - Nijmegen.
Wat betreft geluid, ligt er heel erg hoe het stel eraan toe is ( in mijn ervaring althans) Zo zat ik laatst in een V'tje uit de 4xx. Leek erop alsof ze die ergens uit een loods getoverd hadden. Alles was nog fris en netjes. Alleen het wit was inmiddels wel meer geel gewordenmuisstil, voor zover een V kan zijn.
Staat tegenover dat ik ook een V heb gezeten waar de lampenkappen verdwenen waren, scheuren in de bekleding zaten en het gewoon pijn aan mijn oren deed als 'ie optrok. Dat stel heb ik ook nooit meer gezien trouwens![]()
Spul is oud, maar oerbetrouwbaar. Begrijp echt niet waarom ze niet ala SGM een update uitgevoerd hebben. Er is/was een enorme reserve van het spul, zeker handig nu er een tekort aan stopmat is.
Ja laatste tijd is het raak. Hoor dat wel vaak van die maat van me die in Emmen zit.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:02 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Dat was inderdaad maandag. Alles leek die dag tegen te zitten zag ik op Twitter. Maar verstoringen zijn eventjes lastig. Twee aanrijdingen met een persoon is ronduit kut voor de machinisten in kwestie. Op een relatief kleine groep machinisten hebben ze in amper een jaar tijd al met vier aanrijdingen te maken gehad op dit baanvak.
Woont in Ede, right? Zou het zeker doenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:03 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ah, dan ga ik die weer een keertje pakken. Ben er toch redelijk vaak te vinden omdat mijn wederhelft daar woont
Kijken of ik dan nog een stuk mee met de meester kan. Zou wel baas zijn.
Ede jaquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Woont in Ede, right? Zou het zeker doenik moest ook regelmatig naar Ede voor m'n vorige opleiding en heb vaak zat de sprinter ipv de intercity gepakt. Nu heb ik ook nog de mazzel dat de serie die ik nu dagelijks pak integraal met V bereden wordt.
Jij bent toch bevoegd om in een cabine te zijn? Of geld dat alleen voor Arriva materieel? Zou zelf ook wel een keer mee willen in de cabine.
twitter:Timbiels twitterde op zaterdag 26-10-2013 om 15:13:05#NS: ‘Blijf af van ons personeel!’, na laatste aanval op conducteur gisteren in Geleen.Het aantal ticketcontroles gaat fors omhoog. reageer retweet
Zijn de werkzaamheden in de tunnel eigenlijk niet sowieso een excuus geweest om te experimenteren hoe het ontvlochten wens-metronet in de praktijk uitpakt?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:48 schreef DriekOplopers het volgende:
Ook de metro in Amsterdam blijkt een puinhoop. Blunder op blunder. "Eric Wiebes moet ingrijpen" bij falende metro GVB Amsterdam:
http://www.voorbeterov.nl/page10.php
Met het nieuwe systeem heb ik nog maar één keer hoeven overstappen, maar in het oude metronet werd én regelmatig wat langer gewacht op de aansluiting op Van der Madeweg, én ging diezelfde aansluiting regelmatig de mist in.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 16:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wat overigens niet klopt in het stuk van VBOV is dat de aansluitingen niet werken. Ik sta heel vaak met de metro wat langer stil op Spaklerweg of van der Madeweg om een aansluiting te geven.
in zulke landen zal het vast nog lukken ook. Over de veiligheid en technische uitvoering zullen we het dan maar niet hebben.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:09 schreef b2py het volgende:
Vijf jaar denken ze nodig te hebben in Riyad om het volgende neer te leggen:
[ afbeelding ]
22,5 miljard USD voor zes volautomatische metrolijnen.
http://content.yudu.com/A(...)2FIRJ-September-2013
Of de behandeling van immigranten/bouwvakkers..quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
in zulke landen zal het vast nog lukken ook. Over de veiligheid en technische uitvoering zullen we het dan maar niet hebben.
Die gedachte hebben velen. Maar bewijzen kun je het nooit.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 16:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Zijn de werkzaamheden in de tunnel eigenlijk niet sowieso een excuus geweest om te experimenteren hoe het ontvlochten wens-metronet in de praktijk uitpakt?
Thanks.quote:Ik was even bang bij het lezen van "puinhoop", "blunder op blunder", "falende metro" dat het een roep zou zijn om de oude dienstregeling, maar daar was ik toch positief verrast.
Inderdaad. Daarom willen wij 51 laten keren op Weesperplein. Dan kun je toch een relatief hoge frequentie bieden zonder dat je CS overbelast qua safe haven (ontheffing loopt binnenkort af.)quote:Het nieuwe metronet heeft immers ook voordelen: de frequentie op de lijnen 50 en 54 is fors verhoogd en dat maakt het wegvallen van de reismogelijkheid van 53+50 tussen CS en Gein ook zeker wel goed. Dat voordeel kan met jullie voordeel blijven bestaan.
Ik vraag me alleen af: hoe zit het met de tunnelveiligheidseisen in de toekomst? Ik dacht dat ivm. het veilige-haven-principe bij de gerenoveerde metrotunnel een opvolging van 2,5 minuten (overeenkomstig met de oude situatie van 51,53,54 elk om de 7,5 minuten) niet meer mogelijk is. Dan kan je dus, als metro 54 elke 5 minuten rijdt, niet nog een metro 51 ertussen wurmen.
Edit: O wacht, dat speelde dacht ik vooral bij CS.
En ik kan er zo nóg twee bedenken dit jaar...quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:04 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja laatste tijd is het raak. Hoor dat wel vaak van die maat van me die in Emmen zit.
Bij ons in Groningen is het ook weer vaker raak. Tijdje terug in Duitsland net over de grens bij een meester van ons, die kerel op de overweg in Leeuwarden en op Scheemda met koninginnedag. Sinds ik daar werk 3 dus.
3 teveel imho
Dat het nieuwe Rotterdam Centraal toch een goede verbetering is als je ziet hoe lelijk dat Weense station nu al is, laat staan na 15 jaar gebruik..quote:
quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:22 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat het nieuwe Rotterdam Centraal toch een goede verbetering is als je ziet hoe lelijk dat Weense station nu al is, laat staan na 15 jaar gebruik..
Markante gebouwen zijn na 15 jaar ook nog markant. Dat golvende Weense dak is nu al niet speciaal..quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Niet dat iets ergens mee te maken heeft, maar het klinkt leuk
Wat markante gebouwen betreft: Als dat belangrijk was hadden ze in Rotterdam heel eenvoudig kunnen laten staan wat er stondquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:33 schreef Peter het volgende:
[..]
Markante gebouwen zijn na 15 jaar ook nog markant. Dat golvende Weense dak is nu al niet speciaal..
Dat is waar. Andere perronkappen er achter en men was ook klaar geweest.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat markante gebouwen betreft: Als dat belangrijk was hadden ze in Rotterdam heel eenvoudig kunnen laten staan wat er stond
Dat Weense station staat voor oplevering 2015quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:22 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat het nieuwe Rotterdam Centraal toch een goede verbetering is als je ziet hoe lelijk dat Weense station nu al is, laat staan na 15 jaar gebruik..
En het valt NU al tegen.. zonde.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat Weense station staat voor oplevering 2015
Station Kapsalonquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:22 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat het nieuwe Rotterdam Centraal toch een goede verbetering is als je ziet hoe lelijk dat Weense station nu al is, laat staan na 15 jaar gebruik..
Zitten al die 3600 collega's ook in dezelfde trein? Zou je niet wat ruimte voor reizigers overlaten?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:06 schreef b2py het volgende:
Welkom bij de Nederlandse Spoorwegen.
Met 3600 collega's zetten wij ons dagelijks in om u op een comfortabele manier te vervoeren.
[ afbeelding ]
(Leiden - Amsterdam, dit is op Lelylaan.)
Sow daar heb ik zin in jonge. Morgen maar eens naar Ede-Wageningen voor een woeste bakquote:
Ramptraject qua materieelinzet. Ik neem regelmatig de IC Amsterdam - Vlissingen tussen Leiden en Roosendaal, die zit áltijd stampvol ongeacht dag en ongeacht tijdstip. Omdat meer dan 4 bakken VIRM daarin al een zeldzaamheid is.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:06 schreef b2py het volgende:
Welkom bij de Nederlandse Spoorwegen.
Met 3600 collega's zetten wij ons dagelijks in om u op een comfortabele manier te vervoeren.
[ afbeelding ]
(Leiden - Amsterdam, dit is op Lelylaan.)
Wat een bak ellende.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:48 schreef DriekOplopers het volgende:
Ook de metro in Amsterdam blijkt een puinhoop. Blunder op blunder. "Eric Wiebes moet ingrijpen" bij falende metro GVB Amsterdam:
http://www.voorbeterov.nl/page10.php
Allebei!quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 21:16 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
De puinhoop die het GVB ervan maakt of de reactie van MVBOV?
Held!quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 21:23 schreef Duvel het volgende:
Nee, want NS stopt niet op Van der Madeweg, hihihaha.
Dat geluid zit m ook deels in het type remmen dat onder het stel te vinden is. De V'tjes uit de 400-serie rijden nog met blokremmen terwijl de V'tjes uit de 900-serie met schijfremmen zijn uitgerust. Ik moet bekennen dat de technische details me een beetje ontschoten zijn, maar het had ermee te maken dat bepaalde onderdelen van het remsysteem van mat '64 van gietijzer zijn gemaakt, wat in combinatie met een bepaald type rem -ik meen de schijfrem- dan weer extra lawaai veroorzaakt. Maar wellicht dat iemand anders hier nog wat duidelijker over kan vertellenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Plan V is ook weer planmatig te vinden in de sprinter naar Ede-Wageninen en Zutphen - Nijmegen.
Wat betreft geluid, ligt er heel erg hoe het stel eraan toe is ( in mijn ervaring althans) Zo zat ik laatst in een V'tje uit de 4xx. Leek erop alsof ze die ergens uit een loods getoverd hadden. Alles was nog fris en netjes. Alleen het wit was inmiddels wel meer geel gewordenmuisstil, voor zover een V kan zijn.
Ik weet niet of ik de enige ben met deze ervaring trouwens, maar ik vind een V ''strak'' in de rails liggen, waar het bij een SGMm lijkt alsof de stellen te klein zijn en het hele stel tussen de rails zwalkt..
Staat tegenover dat ik ook een V heb gezeten waar de lampenkappen verdwenen waren, scheuren in de bekleding zaten en het gewoon pijn aan mijn oren deed als 'ie optrok. Dat stel heb ik ook nooit meer gezien trouwens![]()
Spul is oud, maar oerbetrouwbaar. Begrijp echt niet waarom ze niet ala SGM een update uitgevoerd hebben. Er is/was een enorme reserve van het spul, zeker handig nu er een tekort aan stopmat is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |