abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:17:18 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132424872
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fotograferende buschauffeur
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of Voyages-SNCF.

>> Intercity's Den Haag - Brussel
Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash
Trein en tram in Lissabon deel 1 en deel 2 - Zug-Chef

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:20:20 #2
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_132424940
Mocht iemand nog een ritje met de Grensland Expres willen maken: Deze rijdt al op 7 december voor het laatst. De nieuwe dienstregeling gaat in Twente al op 8 december in namelijk (heel handig foutje van de regio bij de aanbesteding acht jaar geleden).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_132425019
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 10:20 schreef dennistd het volgende:
De nieuwe dienstregeling gaat in Twente al op 8 december in namelijk (heel handig foutje van de regio bij de aanbesteding acht jaar geleden).
Serieus, hoe is zoiets mogelijk? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:25:00 #4
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_132425043
Slapende ambtenaar? :P
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Sport dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:30:35 #5
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_132425169
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 10:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Serieus, hoe is zoiets mogelijk? :?
Men is waarschijnlijk uitgegaan van de tweede zondag in december, maar het is de zondag na de tweede zaterdag in december. Connexxion wil geen week langer doorrijden, en Syntus vindt het onduidelijk om eerst een week volgens de oude dienstregeling te rijden. En om dan alles maar naar 8 december te trekken gaat de Grensland er ook een week eerder uit, terwijl doorrijden geen enkel probleem zou zijn (maar ja, mooie smoes om een onrendabele trein er eerder uit te gooien)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_132425170
Nou ja ik zou denken dat dat een soort landelijk bepaalde systeeminstelling is wat je door een computer laat instellen. Dit soort knulligheid krijg je alleen als je er een poppetje tussenin zet, wat nergens voor nodig is.
pi_132425336
Hoe kan de capaciteit van VIRM-IV en DDZ gelijk zijn als die laatste een complete verdieping mist?
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:46:46 #8
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_132425516
Andere, efficiëntere indeling :) het is ook een veel nieuwer interieur natuurlijk.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:47:27 #9
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_132425531
Vraagje:

Maandag was er geen treinverkeer mogelijk vanaf aanvangdienstregeling tot 07.30 tussen Amersfoort en Barneveld Noord. Wel reed er een trein tussen Barneveld Centrum en Ede Wageningen.

Voor zover ik weet staan alle connexxion treintje op Bokkeduinen 's nachts. Dus hoe komen die treintje bij Barneveld Centrum?

Het zal wel een maffe vraag zijn, maar ik vraag me dat echt af :P
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:48:33 #10
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_132425553
Stuntverkoop paris. 25 euro enkele reis vanaf het Nederlandse territorium. http://m.newsletter.voyag(...)mGz1ZklxLhKBH6OMvuad w/
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:49:28 #11
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132425570
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 10:46 schreef V2 het volgende:
Andere, efficiëntere indeling :) het is ook een veel nieuwer interieur natuurlijk.
Sowieso is een virm heel onhandig ingedeeld met de installatieruimtes e.d.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:50:54 #12
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_132425593
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 10:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Sowieso is een virm heel onhandig ingedeeld met de installatieruimtes e.d.
DDZ concentreert dat allemaal in één ruimte, ik denk dat je daar heel wat efficiëntie mee wint, qua ruimte die je nodig hebt. Of nou ja, twee ruimtes natuurlijk, de beide koprijtuigen. Volgens mij zit er bij een VIRM in bijna elke bak wel wat installatie-meuk.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:52:43 #13
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_132425626
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 10:30 schreef dennistd het volgende:

[..]

Syntus vindt het onduidelijk om eerst een week volgens de oude dienstregeling te rijden.
Voor de bussen hebben ze misschien gelijk (ik weet niet of daar veel wijzigingen in zijn) maar voor de treinen is dat echt onzin.
Daar is het eerder onduidelijk om een week te vroeg volgens de nieuwe tijden te gaan rijden (niet dat die veel anders zijn, maar toch).
pi_132426080
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 10:52 schreef ReisT het volgende:

[..]

Voor de bussen hebben ze misschien gelijk (ik weet niet of daar veel wijzigingen in zijn) maar voor de treinen is dat echt onzin.
Daar is het eerder onduidelijk om een week te vroeg volgens de nieuwe tijden te gaan rijden (niet dat die veel anders zijn, maar toch).
Bij de bussen zit het erin dat veel lijnen een vaste doorkoppeling krijgen (Hengelo Veldwijk-Bornsche Maten, Overdinkel-Neede (via Weerselo en Almelo) Ommen/Hardenberg-Holten (via Almelo,Goor en Rijssen), Haaksbergen-Weerselo (via Hengelo), (Borculo-Denekamp via Enschede en Oldenzaal), Hengelo-Glanerbrug (via Enschede) en Vriezenveen-Hengelo (via Almelo, Borne).

Hierdoor veranderen vooral de omlopen en de chauffeursdiensten. Ook kan het me voorstellen dat de bussen van CXX naar Ijsselmond gaan om tijdelijk daar te rijden. De volvo's die daar nu rijden slurpen nogal (maar daar betaalt Overijssel voor dat ene jaartje verlenging de hoofdprijs, dus wat dat betreft...), voor volgend jaar is dat natuurlijk niet zo.

Voor de treinen (eindelijk on-topic :@ ) veranderen alleen de omlopen, doordat er vaker met 2 treinstellen gereden zou gaan worden. Personeel (rangeerdiensten) zou kunnen vrijkomen vanuit Almelo (rijdt Almelo-Marienberg) en kan me voorstellen dat die machinisten ook buschauffeur zijn (syntus crosst daar ook iov cxx de bussen tussen Almelo-Ommen/Hardenberg en Almelo-Vriezenveen)
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_132426577
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 10:47 schreef Fiorano het volgende:
Vraagje:

Maandag was er geen treinverkeer mogelijk vanaf aanvangdienstregeling tot 07.30 tussen Amersfoort en Barneveld Noord. Wel reed er een trein tussen Barneveld Centrum en Ede Wageningen.

Voor zover ik weet staan alle connexxion treintje op Bokkeduinen 's nachts. Dus hoe komen die treintje bij Barneveld Centrum?

Het zal wel een maffe vraag zijn, maar ik vraag me dat echt af :P
Ik denk dat er twee opties zijn, of ze hebben een lege trein laten omrijden via Utrecht, of er heeft een stel overnacht op Ede-Wageningen.
pi_132427630
Wellicht dat leegmat wel langs werkzaamheden kon?
pi_132428470
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:03 schreef b2py het volgende:
Hebben ze daar ook al regeltjes voor ja? :')
pi_132428581
Er zal wel een stel hebben overnacht op Ede-W of op Barneveld zelf.
Weet niet waar er precies gewerkt werd, maar op Barnevel kan 'ie gewoon op spoor 2 staan.
pi_132428669
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:35 schreef Monopoly het volgende:
Er zal wel een stel hebben overnacht op Ede-W of op Barneveld zelf.
Weet niet waar er precies gewerkt werd, maar op Barnevel kan 'ie gewoon op spoor 2 staan.
Komen daar snachts niet al die graantreinen ook of zo? :?
pi_132428696
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Komen daar snachts niet al die graantreinen ook of zo? :?
Dat is toch niet elke nacht zo? En die staan achter het hek (geen bovenleiding). En als er werkzaamheden zijn zullen die sowieso niet rangeren/rijden :P
pi_132428973
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hebben ze daar ook al regeltjes voor ja? :')
Zou me niks verbazen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:54:34 #22
Maffe Fries
pi_132429008
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:40 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat is toch niet elke nacht zo? En die staan achter het hek (geen bovenleiding). En als er werkzaamheden zijn zullen die sowieso niet rangeren/rijden :P
moet je even nakijken wat RolandRail er over zegt
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:55:33 #23
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_132429039
Thnx voor de reacties!
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Redactie Sport dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:58:23 #24
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_132429130
Volgens mij las ik iets over enkelspoor rijden tussen Amersfoort en Barneveld aansluiting. Het leeg mat hebben ze er misschien nog bij tussendoor kunnen drukken, maar het normale vervoer is verbust. Zelfde verhaal als Zwolle-Olst en Zwolle-Raalte: daar is ook niks aan de hand maar door werkzaamheden in Zwolle is daar minder perroncapaciteit. Een pimpel is maandagmorgen gewoon via Zwolle gestuurd vanwege de werkzaamheden op Amersfoort-Apeldoorn.
PM mij!
pi_132429646
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:58 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij las ik iets over enkelspoor rijden tussen Amersfoort en Barneveld aansluiting. Het leeg mat hebben ze er misschien nog bij tussendoor kunnen drukken, maar het normale vervoer is verbust. Zelfde verhaal als Zwolle-Olst en Zwolle-Raalte: daar is ook niks aan de hand maar door werkzaamheden in Zwolle is daar minder perroncapaciteit. Een pimpel is maandagmorgen gewoon via Zwolle gestuurd vanwege de werkzaamheden op Amersfoort-Apeldoorn.
Meteen na de pimpel is Zwolle-Olst ook voor andere treinen buitendienst gegaan ivm bovenleidingswerkzaamheden + overwegen.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:38:18 #26
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132432564
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 10:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Stuntverkoop paris. 25 euro enkele reis vanaf het Nederlandse territorium. http://m.newsletter.voyag(...)mGz1ZklxLhKBH6OMvuad w/
Nice, ff kieken ...

btw, jij bent op het Franse net wel bekend.
Ik en 2 of 3 vrienden gaan binnenkort op een nog nader te plannen zaterdag richting Duinkerken per trein. We nemen vanaf Lille Europe de TER GV van 12:50. Uit Duinkerken nemen we de TER van 14:50 terug naar Lille Flandres.
De vorige keer zat er ook een prijsverschil tussen Voyages-SNCF en de prijs aan het loket. Waar kan ik de prijs vinden als ik langs het loket cq de (blauwe) kaartautomaat ga?
pi_132432885
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:16 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Meteen na de pimpel is Zwolle-Olst ook voor andere treinen buitendienst gegaan ivm bovenleidingswerkzaamheden + overwegen.
Zijn daar trouwens ergens foto's van?
dag
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:58:44 #28
Maffe Fries
pi_132435661
ook in Duitsland wordt wel eens een station overgeslagen
http://nos.nl/artikel/565(...)reizigers-staan.html
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:08:28 #29
200192 Darkwing_Duck
pi_132436009
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:38 schreef greavy het volgende:

[..]

Nice, ff kieken ...

btw, jij bent op het Franse net wel bekend.
Ik en 2 of 3 vrienden gaan binnenkort op een nog nader te plannen zaterdag richting Duinkerken per trein. We nemen vanaf Lille Europe de TER GV van 12:50. Uit Duinkerken nemen we de TER van 14:50 terug naar Lille Flandres.
De vorige keer zat er ook een prijsverschil tussen Voyages-SNCF en de prijs aan het loket. Waar kan ik de prijs vinden als ik langs het loket cq de (blauwe) kaartautomaat ga?
Op de site van de TER, nord pas calais. Zit wel redelijk verstopt. Kan helaas niet helpen, zit komende tijd vast aan mobiel internet. Als je routeadvies opvraagd moet je soms een paar keer een stations naam invullen, hij vult niet aan dus een foutje is zo gemaakt. En soms heeft een station in het echt en op het web een compleet andere naam omdat er 1 stoeptegel over de gemeentegrens ligt 8)7
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:09:29 #30
146033 ReisT
pi_132436050
Vergeten te stoppen (wat
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:58 schreef Peterselieman het volgende:
Vergeten te stoppen is toch heel wat anders dan expres haltes overslaan zoals NS soms doet.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:15:27 #31
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132436281
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Op de site van de TER, nord pas calais. Zit wel redelijk verstopt. Kan helaas niet helpen, zit komende tijd vast aan mobiel internet. Als je routeadvies opvraagd moet je soms een paar keer een stations naam invullen, hij vult niet aan dus een foutje is zo gemaakt. En soms heeft een station in het echt en op het web een compleet andere naam omdat er 1 stoeptegel over de gemeentegrens ligt 8)7
Danku. Ik zat daar al te zoeken, maar moet idd wel verstopt zitten...
Ik plan een reisje, en klik op Voir le détail n°2 (bij mijn adviezen). Maar kan het dus nergens vinden. Laat staan iets met "tarif" "billet" ofzoiets.

Edit: Heb het gevonden via "prix" :)

[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 22-10-2013 16:26:42 ]
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:32:48 #32
200192 Darkwing_Duck
pi_132436948
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:15 schreef greavy het volgende:

[..]

Danku. Ik zat daar al te zoeken, maar moet idd wel verstopt zitten...
Ik plan een reisje, en klik op Voir le détail n°2 (bij mijn adviezen). Maar kan het dus nergens vinden. Laat staan iets met "tarif" "billet" ofzoiets.

Edit: Heb het gevonden via "prix" :)
nee klopt, ze laten eerst zien met dikke letters hoeveel liter benzine je bespaart, en dan ergens in het hoekje klein vind je de prijs terug :')
pi_132437186
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:03 schreef b2py het volgende:
Dan is de trein zo licht dat je wel spoorwerkers aan kan rijden zonder risico? :').
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:44:32 #34
Maffe Fries
pi_132437373
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:09 schreef ReisT het volgende:
Vergeten te stoppen (wat

[..]

Vergeten te stoppen is toch heel wat anders dan expres haltes overslaan zoals NS soms doet.
de gevolgen zijn hetzelfde
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:03:40 #35
111843 Cassius
Something's fucky
pi_132438023
Uhm, waar is al dat ICK op Nm eigenlijk gebleven? :@
pi_132438099
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

de gevolgen zijn hetzelfde
Bij vergeten houdt men tenminste nog de illusie op dat het geen beleid is. #hoopdoetleven
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:05:48 #37
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132438103
Een deel is verkocht en afgevoerd naar Zweden, een ander deel wordt gesloopt.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:07:04 #38
Maffe Fries
pi_132438139
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:05 schreef James1988 het volgende:
Een deel is verkocht en afgevoerd naar Zweden, een ander deel wordt gesloopt.
maar staat voorlopig toch nog achter het DDM-1 opgesloten?
pi_132438283
James, weet jij wat de bedoeling is van dat verlengde beunperronnetje 5/6 in Breda?
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:13:32 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132438416
Wat ze er precies mee willen gaan doen weet ik niet, het heeft iets te maken heeft met een latere fase van de verbouwing van het station.

Ik denk dat er op een bepaald moment meer dan 2 sporen buiten dienst moeten, waardoor er niet meer genoeg capaciteit is voor 3 kerende treinseries (Fyra Amsterdam - Breda, sprinter Den Haag - Breda en sprinter Utrecht - Breda). Op dat verlengde perron kun je wel twee kerende sprinters kwijt, zelfs als ze met 2x SLT-6 rijden.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:14:30 #41
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132438458
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

maar staat voorlopig toch nog achter het DDM-1 opgesloten?
Ja, klopt. Wat nog in Nijmegen staat gaat bij Van SimmereN in het Groningse gesloopt worden. Waarschijnlijk bij Veendam op de railport.
pi_132439047
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:16 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Oftewel, prima samengewerkt en goede afstemming door ProRail en NS.
Pimpel over Zwolle door werkzaamheden Amersfoort - Apeldoorn en daarna pas het baanvak eruit. :)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:36:16 #43
Maffe Fries
pi_132439201
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:14 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, klopt. Wat nog in Nijmegen staat gaat bij Van SimmereN in het Groningse gesloopt worden. Waarschijnlijk bij Veendam op de railport.
Waarom mag SimmereN de V'tjes dan niet meer slopen? De laatsten die gesloopt werden gingen namelijk naar een Amsterdamse sloper.

Het was in Groningen stilgelegd om een asbestkwestie en dat terwijl ICK er ook vol mee zit
pi_132439506
Hoi :)

Of fok is ergens een topic waarin treinkaartjes acties worden bijgehouden. Ik kan deze niet vinden, iemand van jullie? Weet ook niet in welk subforum deze staat.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:50:16 #45
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132439668
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Waarom mag SimmereN de V'tjes dan niet meer slopen? De laatsten die gesloopt werden gingen namelijk naar een Amsterdamse sloper.

Het was in Groningen stilgelegd om een asbestkwestie en dat terwijl ICK er ook vol mee zit
De details weet ik niet, maar SimmereN heeft het ICK iig opgekocht.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:52:16 #46
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_132439721
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:45 schreef Miniem het volgende:

Of fok is ergens een topic waarin treinkaartjes acties worden bijgehouden. Ik kan deze niet vinden, iemand van jullie? Weet ook niet in welk subforum deze staat.
http://zoeken.fok.nl
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_132439746
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:45 schreef Miniem het volgende:

En hier staat het ook overigens:
http://www.treinreiziger.nl/reizen/kortingsacties
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:02:29 #48
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132440064
Oja, nog enkele opvallende details over DRGL 2014:

* Een halfuursdienst in het dal tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe gaat door, de 5000 Den Haag - Breda en 5100 Den Haag - Roosendaal worden verlegd.
* De Spitstreinen tussen Amsterdam en Enkhuizen vv gaan niet meer in Hoorn Kersenboogerd stoppen.
* In de avonduren wordt er niet meer gecombineerd en gesplitst in Geldermalsen, de Sprinters Utrecht - Den Bosch en Utrecht - Tiel gaan zelfstandig rijden.
* Sprinter Apeldoorn - Enschede gaat naar een halfuursdienst in de avonduren en zondagen.
* Er gaan ook nachttreinen rijden tussen Utrecht en Amersfoort, maar geen uitgebreid aanbod.
* Op zondag t/m donderdag gaat de laatste sprinter tussen Hoofddorp en Lelystad een halfuur eerder rijden. Alleen op vrijdag en zaterdag blijft de laatste sprinter wel gewoon rijden.
* Sprinter Leeuwarden - Meppel vv gaat inderdaad 1x/u rijden, ook buiten de spits. Nu alleen in de spits.

Straks weer even puzzelen.
pi_132440398
Thnx!
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:59:48 #50
67174 Dos37
Come on Twente
pi_132441728
Rijden er morgen nog geen direct treinen tussen Amersfoort en Utrecht? Of is de reisplanner nog niet geupdate?
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Redactie Sport dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:02:41 #51
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_132441833
Pas vrijdag weer, morgen en overmorgen rijdt het al wel weer tot Den Dolder (vanaf Amersfoort en Baarn)
PM mij!
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:06:00 #52
67174 Dos37
Come on Twente
pi_132441987
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:02 schreef dennistd het volgende:
Pas vrijdag weer, morgen en overmorgen rijdt het al wel weer tot Den Dolder (vanaf Amersfoort en Baarn)
Akkoord thx.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:12:02 #53
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132442209
Een beetje sneu: het scherm op het perron meldt over een trein "Rijdt niet verder dan Eindhoven i.v.m. aanrijding", maar het scherm ín de trein toont nog vrolijk alle stops t/m Venlo inclusief aankomsttijden...
pi_132442280
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:02 schreef dennistd het volgende:
Beetje een aanfluiting wel hoor, dit soort dingen.

Ze kunnen wel denken dat de hele wereld herfstvakantie heeft, maar blijkbaar is NS er alleen voor 12-jarigen en jonger uit EEN bepaalde helft van het land.
pi_132442298
Zelfde categorie:
Ik zat maandag in de IC Amersfoort - Amsterdam en daar stond op de borden gewoon Enkhuizen. OBIS toonde slechts Amsterdam Centraal als eindpunt. Uiteindelijk ging het voorste stel eraf in Amsterdam en mocht het andere stel door naar Enkhuizen.
pi_132442389
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:13 schreef b2py het volgende:
Zelfde categorie:
Ik zat maandag in de IC Amersfoort - Amsterdam en daar stond op de borden gewoon Enkhuizen. OBIS toonde slechts Amsterdam Centraal als eindpunt. Uiteindelijk ging het voorste stel eraf in Amsterdam en mocht het andere stel door naar Enkhuizen.
Omroep zweeg in alle talen neem ik aan, minstens op de perrons. Een goedwillende HC heeft er misschien op Amsterdam Centraal op een "godverdomme ik moet zeiken" toontje iets van geprobeerd te maken.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:17:55 #57
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132442474
Snuggere treindienstleiding weer: de IC naar Vlissingen had in Den Haag HS +10, werd t.h.v. Moerwijk tegengehouden zodat de IC naar Eindhoven en Venlo voor mocht, en na Rijswijk mocht de IC naar Vlissingen tóch voorlangs. Inmiddels +5 op de teller...

Zo krijg je die treinen wel vertraagd...
pi_132442516
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Omroep zweeg in alle talen neem ik aan, minstens op de perrons. Een goedwillende HC heeft er misschien op Amsterdam Centraal op een "godverdomme ik moet zeiken" toontje iets van geprobeerd te maken.
Geen idee, dopjes :P
pi_132442525
Ja hehe. Waarom zou je EEN trein vertragen als je er ook TWEE kunt vertragen :P
pi_132442552
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:17 schreef James1988 het volgende:
Snuggere treindienstleiding weer: de IC naar Vlissingen had in Den Haag HS +10, werd t.h.v. Moerwijk tegengehouden zodat de IC naar Eindhoven en Venlo voor mocht, en na Rijswijk mocht de IC naar Vlissingen tóch voorlangs. Inmiddels +5 op de teller...

Zo krijg je die treinen wel vertraagd...
Slordig, slechte communicatie op de seinzaal..
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:21:13 #61
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132442615
Om de lol compleet te maken: twee treinen die daar achter zaten zijn nu óók vertraagd. +3 en +2.

Nu een omroep: Rotterdam Centraal, trein rijdt door naar Venlo. Terwijl al minstens 25 minuten bekend is dat dat ding niet verder rijdt dan Eindhoven...
pi_132442668
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:21 schreef James1988 het volgende:
Om de lol compleet te maken: twee treinen die daar achter zaten zijn nu óók vertraagd. +3 en +2.

Nu een omroep: Rotterdam Centraal, trein rijdt door naar Venlo. Terwijl al minstens 25 minuten bekend is dat dat ding niet verder rijdt dan Eindhoven...
Voor de zoveeltigduizendmiljardste keer heeft men geen idee wat er aan de hand is, wie wat aan het doen is of hoe het verder moet.

Ik zeg: Laten we deze club VOORAL nog 20 jaar de concessie HRN geven :N
pi_132442723
quote:
13s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Beetje een aanfluiting wel hoor, dit soort dingen.

Ze kunnen wel denken dat de hele wereld herfstvakantie heeft, maar blijkbaar is NS er alleen voor 12-jarigen en jonger uit EEN bepaalde helft van het land.
Welnee. Als de andere helft vakantie heeft duperen ze die net zo goed :+.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:24:30 #64
112339 MPG
pi_132442767
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:12 schreef James1988 het volgende:
Een beetje sneu: het scherm op het perron meldt over een trein "Rijdt niet verder dan Eindhoven i.v.m. aanrijding", maar het scherm ín de trein toont nog vrolijk alle stops t/m Venlo inclusief aankomsttijden...
:')

Aanrijding met persoon was de ic van 1832 uit eindhoven naar venlo. Staat nu bij dierenrijk helmond, en de brandweer en andere hulpdiensten lopen inmiddels met zaklampen naar onderdelen te zoeken.
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_132442777
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Voor de zoveeltigduizendmiljardste keer heeft men geen idee wat er aan de hand is, wie wat aan het doen is of hoe het verder moet.

Ik zeg: Laten we deze club VOORAL nog 20 jaar de concessie HRN geven :N
Ja maar :9~ integratie HRN-HSL :9~

Of zo :').
pi_132442848
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:24 schreef MPG het volgende:

[..]

Aanrijding met persoon was de ic van 1832 uit eindhoven naar venlo. Staat nu bij dierenrijk helmond, en de brandweer en andere hulpdiensten lopen inmiddels met zaklampen naar onderdelen te zoeken.
Als we even aannemen dat de informatievoorziening niet mee aan het zoeken is, mis ik waarom die hun werk niet kunnen doen.
pi_132442873
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:24 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ja maar :9~ integratie HRN-HSL :9~

Of zo :').
Moeten er echt een paar een nekschot hebben daar
pi_132442916
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Thanks man. Zal hem met plezier ontvangen! :P
pi_132442988
Jankerd O+
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:29:08 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132443000
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat ben je toch weer heerlijk subtiel, Fles. _O-
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:35:49 #71
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132443428
Hey, OBIS is wakker geworden... er staat nu 'IC naar Eindhoven'. Omroep heeft het nog steeds over de IC naar Venlo...
pi_132443545
Nu het er op gaat lijken dat Sint & Piet niet meer in Nederland welkom zijn vecht NS voor een nieuwe verbinding.
pi_132443660
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat ben je toch weer heerlijk subtiel, Fles. _O-
Ja sorry hoor, wat wil je nou. Als je ZO NIKS kan, wat doe je daar dan??
pi_132443707
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:37 schreef b2py het volgende:
Nu het er op gaat lijken dat Sint & Piet niet meer in Nederland welkom zijn vecht NS voor een nieuwe verbinding.
[ afbeelding ]
Hoop dat ze deze keer de bodemplaten beter controleren.
pi_132443759
quote:
13s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja sorry hoor, wat wil je nou. Als je ZO NIKS kan, wat doe je daar dan??
Geld verdienen met (spoor)baanzekerheid. Expertise optioneel, zolang je maar kan lobbyen.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:42:01 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132443804
Godsnondekolere wat een gefaal weer. Voor Dordrecht stilstaan (aankomstperron bezet?), en volgens m.ns.nl is de trein al van Dordrecht vertrokken. Inmiddels is de vertraging opgelopen tot +8...

edit: trein is nu wél vertrokken uit Dordrecht, nu meldt m.ns.nl hem weer.
pi_132443878
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:42 schreef James1988 het volgende:
Godsnondekolere wat een gefaal weer.
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat ben je toch weer heerlijk subtiel, . _O-
:*
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:43:47 #78
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_132443893
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:24 schreef MPG het volgende:

[..]

Gaat weer lekker richting Limburg. Vanmiddag was er ook al een sein- en wisselstoring tussen Eindhoven en Weert, mijn sprinter had +10.
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_132443931
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:41 schreef Litpho het volgende:

[..]

Geld verdienen met (spoor)baanzekerheid. Expertise optioneel, zolang je maar kan lobbyen.
NS lijkt wel de overstortbak geworden voor mensen die bij de Sociale Werkplaats niet meer te plaatsen waren.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:44:38 #80
Maffe Fries
pi_132443944
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja hehe. Waarom zou je EEN trein vertragen als je er ook TWEE kunt vertragen :P
gedeelde smart is halve smart
pi_132443970
"Welkom, strontmongool. Hier mag je gewoon jezelf zijn. Veel plezier!"
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:45:36 #82
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132443996
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[..]

Ja sorry, ik kan me voorstellen dat het moeilijk is, maar dit is toch wel tranentrekkend :')
pi_132444009
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

NS lijkt wel de overstortbak geworden voor mensen die bij de Sociale Werkplaats niet meer te plaatsen waren.
Hebben ze nog een bedrijfsmuziekkorps? Of is die gefuseerd met de jostiband? :+
dag
pi_132444056
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja sorry, ik kan me voorstellen dat het moeilijk is, maar dit is toch wel tranentrekkend :')
nee hoor, ik hoor je :Y
pi_132444085
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het fetisjisme waarmee de treindienstleiding aan perrons vasthoudt, wordt uiteraard met de wisselsaneringen alleen maar erger.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:47:17 #86
Maffe Fries
pi_132444097
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

je overdrijft, maar het toont wel weer aan dat het nog zoveel beter kan op het spoor
pi_132444127
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:45 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik weet niet of zo'n triangel wel handig is voor conducteurs op een beetje een rumoerig perron.
pi_132444210
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je overdrijft, maar het toont wel weer aan dat het nog zoveel beter kan op het spoor
Nou ja, het is niet zozeer een kwestie van niet kunnen - het meeste rijdend personeel doet echt wel hun best. Het is dat grenzeloze gebrek aan ambitie van de organisatie.
pi_132444347
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ja, ik overdrijf. Maar het gebeurt gewoon dagelijks dat bij een verstoring niemand ECHT HELEMAAL NIEMAND weet wat er aan de hand is en wat er gedaan moet worden, dat je volledig gerechtvaardigd van een volstrekt incapabele organisatie kunt spreken.

En als er bij de gratie van Jupiter geen verstoringen zijn dan ben je standaard veroordeeld tot de helft van de noodzakelijke materieelinzet. Echt, ik wil best geloven dat NS'ers proberen hun best te doen, maar serieus, WIE DAN??
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:00:39 #90
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_132444828
quote:

[..]

Nog zien spelen in Amersfoort een tijdje geleden. Zonder Josti's.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:01:10 #91
Maffe Fries
pi_132444855
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:49 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nou ja, het is niet zozeer een kwestie van niet kunnen - het meeste rijdend personeel doet echt wel hun best. Het is dat grenzeloze gebrek aan ambitie van de organisatie.
een zesenhalf behalen is mooi, maar je moet proberen er minimaal een acht van te maken. Om dat te bereiken kun nog genoeg laaghangend fruit te plukken, maar dan moet je wel willen en daar schort het organisatorisch aan. Je hebt er wel kennis en snelle lijnen tussen de organisaties (en delen ervan) voor nodig.
pi_132445014
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

een zesenhalf behalen is mooi, maar je moet proberen er minimaal een acht van te maken. Om dat te bereiken kun nog genoeg laaghangend fruit te plukken, maar dan moet je wel willen en daar schort het organisatorisch aan. Je hebt er wel kennis en snelle lijnen tussen de organisaties (en delen ervan) voor nodig.
Kunnen ze wel stoppen met het aannemen van stagiaires, zesjescultuur schijnt nogal te heersen onder studenten.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:07:28 #93
Maffe Fries
pi_132445257
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:03 schreef b2py het volgende:

[..]

Kunnen ze wel stoppen met het aannemen van stagiaires, zesjescultuur schijnt nogal te heersen onder studenten.
dat is dus een foute aanname, want studieresultaten zeggen 0,0 over iemands werkethos bij een baas
pi_132445369
Ik ben het wel met b2py eens dat het blijven aannemen van stagiaires een zwaktebod is, maar ja, in het land der blinden is eenoog al snel koning he.
pi_132445496
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

een zesenhalf behalen is mooi, maar je moet proberen er minimaal een acht van te maken.
Moet? Van wie? De reiziger? _O-
pi_132445544
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:10 schreef Litpho het volgende:

[..]

Van degene die zorgt voor je brood op de plank ja. Zou leuk zijn :s)
pi_132445732
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat is dus een foute aanname, want studieresultaten zeggen 0,0 over iemands werkethos bij een baas
Yes, ik heb nog kans op een baan volgens PSM! :D
pi_132445781
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Van degene die zorgt voor je brood op de plank ja. Zou leuk zijn :s)
*mompelt iets over gebonden reizigers, onderhandse gunningen en baanzekerheid tot 2017*
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:15:08 #99
Maffe Fries
pi_132445809
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:10 schreef Litpho het volgende:
het zou een van de doelen van de organisatie moeten zijn. Je moet natuurlijk wel zorgen dat er genoeg inkomsten tegenover staan. Het is een balans die je moet vinden, eentje die nu zoek lijkt te zijn.
pi_132445845
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:14 schreef Litpho het volgende:

[..]

*mompelt iets over gebonden reizigers, onderhandse gunningen en baanzekerheid tot 2017*
Met al die bejaarden daar is er voldoende natuurlijk verloop hoor :P
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:17:49 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_132445957
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het zou een van de doelen van de organisatie moeten zijn.
Ik hapte ook te serieus _O- :') :D
pi_132447068
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:58 schreef Peterselieman het volgende:
Op Gütersloh Hbf stopt maar 1 á 2 keer per DAG per richting een ICE. Alle andere ICE's knallen met 200 km/u voorbij. Dan kan 'voorbij rijden' een keer gebeuren en maakt NOS hier 'sensatienieuws' van (iets waar ze zich normaliter niet schuldig aan maken) omdat dit 'item' even 'hot' is.
pi_132447419
Hilversum NOS
Hilversum Noord
Hilversum Media Park

De tweede naamswijziging in enkele jaren.
pi_132448335
Waarom zijn eigenlijk 'slechts' 20 van de 50 NID stellen 6 delig gemaakt bij revisie en de rest 4 delig?

De NS lijkt op sommige plekken een tekort te hebben aan geschikt materieel. Is het verbouwen van (DDM en DD-AR) dan geen snelle en relatief goedkope optie om dit op te vangen? Hang een paar bakken tussen de 4 delige stellen. Of denk ik te simpel :p?
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:59:19 #105
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_132448563
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

QFT.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:00:39 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_132448637
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:41 schreef Bitlord het volgende:
Hilversum NOS
Hilversum Noord
Hilversum Media Park

De tweede naamswijziging in enkele jaren.
Bochum-Graetz
Bochum-Nokia
Bochum-Riemke

What else is new :P
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:02:23 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_132448746
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:55 schreef jappas het volgende:
Waarom zijn eigenlijk 'slechts' 20 van de 50 NID stellen 6 delig gemaakt bij revisie en de rest 4 delig?

De NS lijkt op sommige plekken een tekort te hebben aan geschikt materieel. Is het verbouwen van (DDM en DD-AR) dan geen snelle en relatief goedkope optie om dit op te vangen? Hang een paar bakken tussen de 4 delige stellen. Of denk ik te simpel :p?
Iemand zal wel hebben uitgerekend dat dit de optimale verhouding is tussen staan in de spits en overcapaciteit in de daluren.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_132448835
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 21:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Iemand zal wel hebben uitgerekend dat dit de optimale verhouding is tussen staan in de spits en overcapaciteit in de daluren.
Min tien procent, want reizigers komen er met de volgende trein ook wel. Of de daarop volgende als men besluit niet op je bestemming te stoppen.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:28:07 #109
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_132450300

(helaas niet van mijzelf)

dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:01:47 #110
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_132453048
Ah omgeleide IC's Amersfoort - Utrecht rijden niet ivm gladde sporen bij Hilversum.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:20:06 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_132454514
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:01 schreef Fiorano het volgende:
Ah omgeleide IC's Amersfoort - Utrecht rijden niet ivm gladde sporen bij Hilversum.
Jong0ns, dit KAN niet.

IETS moet er rijden. OF Utrecht - Amersfoort direct OF via Hilversum.

En neuk lekker op met je smoesjes HET MOET RIJDEN. Punt.
pi_132454675
quote:
13s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jong0ns, dit KAN niet.

IETS moet er rijden. OF Utrecht - Amersfoort direct OF via Hilversum.

En neuk lekker op met je smoesjes HET MOET RIJDEN. Punt.
Maar maar gladde sporen! Vierkante blaadjes! Wielen!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:22:22 #113
Maffe Fries
pi_132454706
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:01 schreef Fiorano het volgende:
eerder op de dag was het al teruggebracht van 4 omgeleide IC's per richting per uur naar 2, omdat het anders te veel van het goede was op enkele Hilversumse overwegen :')
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:22:43 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_132454738
Ambitie ?
pi_132454793
Dan rijden ze er toch ff met sandite-treinen overheen?
dag
pi_132454900
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Ambitie ?
Ingeplande werkzaamheden. Belangrijk. Reizigers reizen maar om via Schiphol.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:27:24 #117
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_132455122
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:24 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ingeplande werkzaamheden. Belangrijk. Reizigers reizen maar om via Schiphol.
Of Amersfoort - Utrecht via Ede-Wageningen...

Ach NS heeft duidelijk schijt aan de reiziger. Stond vanmiddag weer ineens in een bloedhete coupé. 6 balken icm tussen Schiphol en Deventer...
pi_132455204
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:27 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Of Amersfoort - Utrecht via Ede-Wageningen...

Ach NS heeft duidelijk schijt aan de reiziger. Stond vanmiddag weer ineens in een bloedhete coupé. 6 balken icm tussen Schiphol en Deventer...
De tijd van het jaar, materiaal winterklaar maken bij 19 graden Celsius is comfortabeler. Je neemt maar wat overblijft.
  Redactie Sport dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:24:31 #119
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_132458352
quote:

[..]

Op 15 september nog wel:
PM mij!
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:40:28 #120
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132459079
Ik zat me te vervelen en was via-via uitgekomen bij wat oude nieuwsberichten over de Fyra V250. Echt al jaren lang wordt er door allerlei mensen gewaarschuwd voor AnsaldoBreda's gebrekkige kwaliteiten, en toch heeft dat Fyra-drama zich kunnen ontvouwen. Best verbazend :')
pi_132461464
Zo, lekker thuis op de bank. Bijzondere dienst gehad vandaag :')

1e slag Groningen - Delfzijl kreeg ik al smsjes van de zaak dat er wat loos was tussen Zuidbroek en Scheemda. Storing met ARI meen ik.
Ik zou na Delfzijl de trein naar Winschoten moeten pakken, maar dat ging niet door, want de storing was uitgebreid van Groningen tot aan Scheemda.

Ik werd met een andere collega in een taxi gedropt om 2 collega's aan de andere kant van de storing af te lossen, en ik zou gaan pendelen tussen Scheemda en Winschoten.

Na een half uur wachten op Winschoten kwam mijn trein dan eindelijk aan. Treindienstleider opgebeld en hij zei dat de storing bijna voorbij was, en dat ik met een aanwijzing STS bij Scheemda door mocht gaan naar Zuidbroek.
Bij aankomst te Scheemda sprongen mijn seinen op groen, en kon ik doorkachelen naar Groningen zonder problemen.
Extra lange pauze gehad omdat ik net mijn trein naar Veendam niet meer kon halen.

Laatste slag was wederom naar Delfzijl en bij aankomst te Appingedam merkte ik op dat er iets niet klopte. Toen ik eenmaal stil stond sprongen alle lichten van het station aan :D Schrok me kapot :')
Gek wel, je let er niet eens op maar toch weet je dat iets niet klopt :D

Toen ik weg reed sprongen alle lichten direct weer uit. Op de terugweg precies hetzelfde na het kopmaken op Delfzijl.
Toch maar even gebeld met de beheerder van de stations en de melding gemaakt.
Ze zou er gelijk iemand naar toe sturen. Maar wat ik het ergste vond is dat ze nergens vanaf wisten :')_!

Alle verlichting valt uit, dan moet er op z'n minst toch ergens een belletje/alarm af gaan dat er ergens iets niet klopt?
Dus de rest van de avond/nacht zal het wel aardig vervelend zijn voor de reiziger op het prachtige en bloeiende station van de metropool Appingedam.

Zo, 3 dagen vrij, lekker een biertje :W

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2013 00:53:58 ]
pi_132463899
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 00:52 schreef Monopoly het volgende:
Bij aankomst te Scheemda sprongen mijn seinen op groen, en kon ik doorkachelen naar Groningen zonder problemen.
Extra lange pauze gehad omdat ik net mijn trein naar Veendam niet meer kon halen.
:o Hoe kun jij nou je trein missen? Je bent toch de machinist? En dan rijdt die zonder jou toch helemaal niet? :P
  woensdag 23 oktober 2013 @ 08:48:35 #123
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_132464267
Amateur vingerververs vanochtend op Amersfoort. Doordat Jules moest rangeren en nog een andere locatie vertrok de IC Schiphol met +5. Mist natuurlijk precies aansluitingen bij Duivendrecht...
pi_132465597
Vier Belgische spoorwegmedewerkers gaan één week aan de slag bij Hekurudha Shqiptare, het Albanese equivalent van de NMBS. Ze ondervinden er hoe het gesteld is met de spoorwegen en treinen in Albanië, die na de val van het communisme in verval zijn geraakt. Maar de passie en het enthousiasme van de Albanezen is besmettelijk en al snel werken de Belgen mee alsof ze niks anders gewoon zijn..

Jeroentje.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 oktober 2013 @ 10:10:16 #125
Maffe Fries
pi_132465713
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 08:07 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

:o Hoe kun jij nou je trein missen? Je bent toch de machinist? En dan rijdt die zonder jou toch helemaal niet? :P
gelukkig hebben ze ook wel eens een reservemachinist ergens zitten :P
  woensdag 23 oktober 2013 @ 10:46:28 #126
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_132466576
Ik ben gisteren met een vriend van mij van Groningen naar maastricht geweest, tussenstops gemaakt in Utrecht, Roermond en Heerlen :)!
Een ware materieelshow voor mij, SLT, SGM, Plan-v, 6400en, siks, intercityrijtuigen, 1700en, DE3s, allerhande goederenwagons, oplegger, autoslaaptreinen, en nog veel meer :D aangezien ik alleen maar Spurts, koplopers en VIRMs zie normalier!
We hebben bij elkaar 709 KM afgelegd
Helaas ging mijn camera kapot en route, dus ik heb niet echt fotos kunnen maken.
pi_132467270
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 10:04 schreef jpajs het volgende:
Vier Belgische spoorwegmedewerkers gaan één week aan de slag bij Hekurudha Shqiptare, het Albanese equivalent van de NMBS. Ze ondervinden er hoe het gesteld is met de spoorwegen en treinen in Albanië, die na de val van het communisme in verval zijn geraakt. Maar de passie en het enthousiasme van de Albanezen is besmettelijk en al snel werken de Belgen mee alsof ze niks anders gewoon zijn..

_O_ Albanië! _O_ Ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om per trein te reizen daar, maar dat zal komend voorjaar nog wel gebeuren. Momenteel wordt het station van Tirana en de sporen erachter verbouwd, maar eerlijk gezegd vrees ik dat binnen een paar jaar er überhaupt geen trein meer rijdt in dat land. ;( Eigenlijk zouden ze de sporen naar Prizren (en de Kosovaarse spoorwegen dan Prizren-Prishtinë) weer open moeten gooien en met Kosovaarse treinen naar Tirana moeten rijden. Het zou goed kunnen dat je dan opeens stampvolle treinen hebt. :)
pi_132467489
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 08:48 schreef Fiorano het volgende:
Amateur vingerververs vanochtend op Amersfoort. Doordat Jules moest rangeren en nog een andere locatie vertrok de IC Schiphol met +5. Mist natuurlijk precies aansluitingen bij Duivendrecht...
dat maakt die treindienstleider van amersfoort niks uit toch? duivendrecht is een ander eilandje
pi_132467785
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 10:46 schreef Flodder450 het volgende:
Ik ben gisteren met een vriend van mij van Groningen naar maastricht geweest, tussenstops gemaakt in Utrecht, Roermond en Heerlen :)!
Een ware materieelshow voor mij, SLT, SGM, Plan-v, 6400en, siks, intercityrijtuigen, 1700en, DE3s, allerhande goederenwagons, oplegger, autoslaaptreinen, en nog veel meer :D aangezien ik alleen maar Spurts, koplopers en VIRMs zie normalier!
We hebben bij elkaar 709 KM afgelegd
Helaas ging mijn camera kapot en route, dus ik heb niet echt fotos kunnen maken.
Hoe meet je de afgelegde afstand?
pi_132467975
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:33 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Hoe meet je de afgelegde afstand?
Zie OP.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 oktober 2013 @ 11:39:59 #131
Maffe Fries
pi_132467990
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:22 schreef Salatrel het volgende:

[..]

dat maakt die treindienstleider van amersfoort niks uit toch? duivendrecht is een ander eilandje
is precies een van de winstpunten die nog te behalen zijn. Koppel die eilandjes aan elkaar en laat een computer de optimale doorstroom berekenen, gegeven de dienstregeling en de actuele vertrektijden. Is wel noodzakelijk dat je van iedere trein de exacte positie weet
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:42:45 #132
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132468090
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:39 schreef b2py het volgende:

[..]

Zie OP.
Blijbol wordt zo te zien helaas niet meer bijgewerkt. Voor Breda - Amsterdam stuurt hij je over Den Bosch ipv de HSL, en ook de Hanzelijn is onbekend.
pi_132468141
Gladde spoortjes tussen Utrecht en Oostvaarders. Spannend.
pi_132468174
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:42 schreef James1988 het volgende:

[..]

Blijbol wordt zo te zien helaas niet meer bijgewerkt. Voor Breda - Amsterdam stuurt hij je over Den Bosch ipv de HSL, en ook de Hanzelijn is onbekend.
Dan is Wikipedia je vriend. Althans, die gebruik ik dan. :P
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:56:50 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132468570
Op Wikipedia staat niet altijd de echte afstand. Als ik de afstand wil weten gebruik ik meestal www.afstandmeten.nl _O-
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:14:45 #136
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_132469182
quote:

1e slag Groningen - Delfzijl kreeg ik al smsjes van de zaak dat er wat loos was tussen Zuidbroek en Scheemda. Storing met ARI meen ik.
Ik zou na Delfzijl de trein naar Winschoten moeten pakken, maar dat ging niet door, want de storing was uitgebreid van Groningen tot aan Scheemda.
Een storing in ARI is geen reden om het treinverkeer te staken, we kunnen rijwegen altijd nog met de hand instellen. Een rijrichtingsstoring én een probleem met de assentellers is dat wél. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:29:06 #137
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_132469669
quote:
Zo, lekker thuis op de bank. Bijzondere dienst gehad vandaag :')

Ik werd met een andere collega in een taxi gedropt om 2 collega's aan de andere kant van de storing af te lossen, en ik zou gaan pendelen tussen Scheemda en Winschoten.

Na een half uur wachten op Winschoten kwam mijn trein dan eindelijk aan. Treindienstleider opgebeld en hij zei dat de storing bijna voorbij was, en dat ik met een aanwijzing STS bij Scheemda door mocht gaan naar Zuidbroek.

Laatste slag was wederom naar Delfzijl en bij aankomst te Appingedam merkte ik op dat er iets niet klopte. Toen ik eenmaal stil stond sprongen alle lichten van het station aan :D Schrok me kapot :')
Gek wel, je let er niet eens op maar toch weet je dat iets niet klopt :D

Toen ik weg reed sprongen alle lichten direct weer uit. Op de terugweg precies hetzelfde na het kopmaken op Delfzijl.
Toch maar even gebeld met de beheerder van de stations en de melding gemaakt.
Ze zou er gelijk iemand naar toe sturen. Maar wat ik het ergste vond is dat ze nergens vanaf wisten :')_!

Alle verlichting valt uit, dan moet er op z'n minst toch ergens een belletje/alarm af gaan dat er ergens iets niet klopt?
Dus de rest van de avond/nacht zal het wel aardig vervelend zijn voor de reiziger op het prachtige en bloeiende station van de metropool Appingedam.

Zo, 3 dagen vrij, lekker een biertje :W
WACHT WAT, ik kwam rond 23:14 uit lijn 140 op station appingedam en toen waren alle lichten idd uit, toen ik bij mn fiets was (bij de fietskluizen) sprong alles weer aan
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:34:31 #138
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_132469853
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:22 schreef Salatrel het volgende:

[..]

't blijven fuckers. Laat die gekke badslippers een beetje 's nachts rangeren. Of niet. IC's horen stipt optij d te rijden. Kut NS.
pi_132470151
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Een storing in ARI is geen reden om het treinverkeer te staken, we kunnen rijwegen altijd nog met de hand instellen. Een rijrichtingsstoring én een probleem met de assentellers is dat wél. ;)
Heb jij als treindienstleider van het noorden toevallig iets met station Wolvega van doen???
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:50:06 #140
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_132470427
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:34 schreef Fiorano het volgende:

[..]

't blijven fuckers. Laat die gekke badslippers een beetje 's nachts rangeren. Of niet. IC's horen stipt optij d te rijden. Kut NS.
In de Jules zitten geen badslippers. De Jules is niet van NS. De rijwegen worden niet ingesteld door NS. Three strikes, out.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 23 oktober 2013 @ 13:05:47 #141
45532 ziggyziggyziggy
pi_132471008
quote:
5s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:42 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Heb jij als treindienstleider van het noorden toevallig iets met station Wolvega van doen???
Nope. Mijn bediengebied houdt net onder Ljouwert op. Wolvega valt onder Zwolle.
pi_132471218
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:29 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

WACHT WAT, ik kwam rond 23:14 uit lijn 140 op station appingedam en toen waren alle lichten idd uit, toen ik bij mn fiets was (bij de fietskluizen) sprong alles weer aan
Now you know :')R
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Rijrichtingstoring ja, excuus ;P
Had je toevallig ook dienst met dat hele gebeuren?
Ik had een paar keer contact met je collega H. Echt aardige kerel :)
pi_132471262
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 08:07 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Bij verstoringen gaat de planning flink aan de slag. Omdat ik aan de 'andere kant' van de storing zat op dat moment kon ik de trein naar Veendam niet meer halen. Die werd door een andere machinist gereden.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 13:20:09 #144
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_132471515
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

In de Jules zitten geen badslippers. De Jules is niet van NS. De rijwegen worden niet ingesteld door NS. Three strikes, out.

Alsnog, Kut NS. 6 bakken ICM zowel heen als terug in de spits is veel te weinig. Buiten de spits rijden ze wel vaak genoeg met 9 bakken of meer. Eigenlijk is het OV gewoon kut, maar de snelwegen ook. Dus Nederland is kut.

w/
  woensdag 23 oktober 2013 @ 13:23:20 #145
45532 ziggyziggyziggy
pi_132471608
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:10 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Rijrichtingstoring ja, excuus ;P
Had je toevallig ook dienst met dat hele gebeuren?
Ik had een paar keer contact met je collega H. Echt aardige kerel :)
Oh ja, die Fries? Altijd vrolijk, ook al dondert de hele toko uit elkaar.

Ja, ik zat op Leeuwarden gisteren. Heb het dus zijdelings meegekregen. Zometeen heb ik Lauwers/Oost-Groningen.
pi_132471658
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Oh ja, die Fries? Altijd vrolijk, ook al dondert de hele toko uit elkaar.

Ja, ik zat op Leeuwarden gisteren. Heb het dus zijdelings meegekregen. Zometeen heb ik Lauwers/Oost-Groningen.
Haha, dat mag ik wel, toffe gast ^O^
Volgende maand ga ik ook naar Leeuwarden, zin in.

Zondag t/m dinsdag nachtdienst op ncbg, jij ook toch ?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 13:27:16 #147
45532 ziggyziggyziggy
pi_132471721
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:25 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Haha, dat mag ik wel, toffe gast ^O^
Volgende maand ga ik ook naar Leeuwarden, zin in.

Zondag t/m dinsdag nachtdienst op ncbg, jij ook toch ?
Ik zit vrijdag- en zaterdagnacht op Groningen, daarna drie nachten Leeuwarden en baanvakken. Kom je nog een bakkie doen?
pi_132471915
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik zit vrijdag- en zaterdagnacht op Groningen, daarna drie nachten Leeuwarden en baanvakken. Kom je nog een bakkie doen?
Zal zondag wel weinig te doen hebben 's nachts. Kom wel ff bakkie doen ja :)
  woensdag 23 oktober 2013 @ 13:42:11 #149
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_132472232
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:20 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Alsnog, Kut NS. 6 bakken ICM zowel heen als terug in de spits is veel te weinig. Buiten de spits rijden ze wel vaak genoeg met 9 bakken of meer. Eigenlijk is het OV gewoon kut, maar de snelwegen ook. Dus Nederland is kut.

w/
Ga in Afrika wonen, daar mag je tenminste Sinterklaas vieren.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_132472632
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:42 schreef James1988 het volgende:

[..]

Maakte voor mij niet uit, jaren geleden eens een rondje Nederland gedaan in een dag met vrienden en dat was dus 1000 km. Amersfoort - Vlissingen - Maastricht - Groningen - Amsterdam

Damn ik word oud, zal ongeveer 10 jaar geleden zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sparqq op 23-10-2013 14:01:24 ]
pi_132473390
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:42 schreef Duvel het volgende:

[..]

In sommige dorpen in Zuid Afrika wordt het sinterklaasfeest nog steeds gevierd :)
pi_132473684
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:14 schreef Sandrvich het volgende:

[..]

_O_ Albanië! _O_ Ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om per trein te reizen daar, maar dat zal komend voorjaar nog wel gebeuren. Momenteel wordt het station van Tirana en de sporen erachter verbouwd, maar eerlijk gezegd vrees ik dat binnen een paar jaar er überhaupt geen trein meer rijdt in dat land. ;( Eigenlijk zouden ze de sporen naar Prizren (en de Kosovaarse spoorwegen dan Prizren-Prishtinë) weer open moeten gooien en met Kosovaarse treinen naar Tirana moeten rijden. Het zou goed kunnen dat je dan opeens stampvolle treinen hebt. :)
Ik heb die mogelijkheid wel gehad, en het verbaast me niks dat niemand de trein neemt. Primaire probleem: VEEEEEL te langzaam. Als toerist is het prachtig, als local ongetwijfeld niet. Zolang dat niet verandert bewandelen de Albanese spoorwegen een doodlopende weg.
pi_132474395
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nope. Mijn bediengebied houdt net onder Ljouwert op. Wolvega valt onder Zwolle.
Ow okay. Had afgelopen vrijdag na het passeren van station Wolvega met de 12700 namelijk de trdl van Leeuwarden nog aan de lijn. Of ik 'iets vreemds' had gezien aldaar. Zat me later nog af te vragen wat daar dan voor vreemds moet zijn geweest... :P
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:11:48 #154
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_132475381
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:42 schreef Duvel het volgende:

[..]

Toevallig vd zomer nog in Ghana geweest, zou daar serieus best willen wonen. Dan maak je je niet druk over een treintje die 5 minuten te laat is... Anyway, beetje frustratie vanmorgen, blijf voorlopig nog wel in Nederland ben ik bang.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:12:08 #155
45532 ziggyziggyziggy
pi_132475396
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:43 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ow okay. Had afgelopen vrijdag na het passeren van station Wolvega met de 12700 namelijk de trdl van Leeuwarden nog aan de lijn. Of ik 'iets vreemds' had gezien aldaar. Zat me later nog af te vragen wat daar dan voor vreemds moet zijn geweest... :P
Geen idee. Ging dat misschien over de ligging van het spoor tussen Leeuwarden en Grou-Irnsum?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:21:31 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132475748
Probleempje in Zwitserland: de nieuwe "Mutz"-treinen van BLS (type Stadler Kiss) zijn te zwaar voor sommige trajecten
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:48:51 #157
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132476751
Den Dolder - Soest en Den Dolder - Amersfoort ligt ook plat door gladde sporen.
Tussen Utrecht en Almere reden minder treinen door gladde sporen, maar dat was rond half 2 verholpen. Nog geen uur later waren de gladde sporen weer terug.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:56:25 #158
45532 ziggyziggyziggy
pi_132477035
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:48 schreef greavy het volgende:
Den Dolder - Soest en Den Dolder - Amersfoort ligt ook plat door gladde sporen.
Tussen Utrecht en Almere reden minder treinen door gladde sporen, maar dat was rond half 2 verholpen. Nog geen uur later waren de gladde sporen weer terug.
Verholpen is een groot woord. We zetten twee uur lang alle stopdoorschakelingen op Door en gaan dan weer informeren of het nog glad is. Als dan een machinist het nog glad vindt, gaan we weer twee uur door met de maatregelen.
pi_132477623
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Verholpen is een groot woord. We zetten twee uur lang alle stopdoorschakelingen op Door en gaan dan weer informeren of het nog glad is. Als dan een machinist het nog glad vindt, gaan we weer twee uur door met de maatregelen.
Tussen Leeuwarden en Groningen ook glad vandaag kreeg ik van de zaak over de sms.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:11:24 #160
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132477691
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Hm, lekker makkelijk "oplossen" zo dan ja :')
Gelukkig ligt op Hollandsche Rading het perron in beide richtingen aan de andere kant van de overweg.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:17:06 #161
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132477930
Dit jaar komen de Sandite-treinen met lokken ook weer op de baan, maar niet via NS Reizigers. ProRail heeft dit jaar DB Schenker ingehuurd. Binnen 2 weken zouden die treinen de baan op moeten gaan.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:17:10 #162
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_132477937
Sta nu op Duivendrecht, geen IC richting Schiphol en ook geen IC richting Amersfoort Schothorst volgens de borden. Actutrein geeft een extra trein naar Amersfoort Schothorst aan. Wie zou er gelijk hebben?

Edit: de borden hebben gelijk. Overigens best bijzonder dat er verder geen melding gemaakt wordt van een verstoring

[ Bericht 23% gewijzigd door Fiorano op 23-10-2013 16:30:45 ]
pi_132477990
Sandite trein reed net tegelijk met de IC Leeuwarden - Rotterdam weg uit Zwolle.
SGM'tje liep voor de rode voor de Hanzebrug, en wij werden doorgewisseld de brug over richting Amersfoort.
pi_132478098
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Geen idee. Ging dat misschien over de ligging van het spoor tussen Leeuwarden en Grou-Irnsum?
Dat ging inderdaad behoorlijk tekeer op dat stuk :P en al helemaal met zo'n ICM...
Maar de melding ging over dat er iets vreemds was op station Wolvega ter hoogte van perron 1...
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:24:57 #165
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_132478255
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:14 schreef Monopoly het volgende:

[..]

In sommige dorpen in Zuid Afrika wordt het sinterklaasfeest nog steeds gevierd :)
In Vlaanderen ook, en daar hoor je ook niets over. :r
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:25:27 #166
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132478274
Niet hier ook al dat zwartepietengezeik he?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:26:37 #167
112339 MPG
pi_132478320
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:24 schreef Duvel het volgende:

[..]

In Vlaanderen ook, en daar hoor je ook niets over. :r
Ook Vlamingen willen debat over Zwarte Piet
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:27:12 #168
112339 MPG
pi_132478350
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:25 schreef James1988 het volgende:
Niet hier ook al dat zwartepietengezeik he?
Tijd voor Geel-Blauwe Pieten dan?
Of zullen Veolia, Arriva, etc. zich dan gediscrimineerd voelen?
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:33:56 #169
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_132478658
Ah er schijt een schietpartij te zijn geweest in een intercity bij Amersfoort. Vandaar de uitval van treinen richting Schiphol.
pi_132478744
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:17 schreef greavy het volgende:
Dit jaar komen de Sandite-treinen met lokken ook weer op de baan, maar niet via NS Reizigers. ProRail heeft dit jaar DB Schenker ingehuurd. Binnen 2 weken zouden die treinen de baan op moeten gaan.
Waarom dat? Omdat die niet butsen?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:38:27 #171
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132478881
Heeft te maken met de regionale concessies waar deze trein ingezet gaat worden (oa Zwolle - Emmen). En NSR is geen goederenvervoerder, dus zou zelfs met zo'n trein niet mogen rijden. Officieel gezien.
pi_132479082
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:38 schreef greavy het volgende:
Heeft te maken met de regionale concessies waar deze trein ingezet gaat worden (oa Zwolle - Emmen). En NSR is geen goederenvervoerder, dus zou zelfs met zo'n trein niet mogen rijden. Officieel gezien.
Samen voor een beter spoor, dayum. 8)7
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:48:47 #173
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_132479321
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:33 schreef Fiorano het volgende:
Ah er schijt een schietpartij te zijn geweest in een intercity bij Amersfoort. Vandaar de uitval van treinen richting Schiphol.
Het wordt steeds idioter geloof ik. -O-
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:54:29 #174
146033 ReisT
pi_132479557
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:38 schreef greavy het volgende:
Raar verhaal, reizigersvervoerders mogen toch gewoon met leeg materieel over sporen rijden die niet bij hun concessie horen?
pi_132479681
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:54 schreef ReisT het volgende:

[..]

Raar verhaal, reizigersvervoerders mogen toch gewoon met leeg materieel over sporen rijden die niet bij hun concessie horen?
locs met een sandite-installatie zijn geen reizigerstrein.. zal wel weer regeltjesgeneuk zijn.
dag
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:58:37 #176
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132479718
Klopt. Goederentrein. Dus lastig. Dus niet voor NSR bestemd. DB Schenker, VolkerRail en Locon hebben onder andere geklaagd vorig jaar.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:58:59 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132479737
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:58 schreef greavy het volgende:
DB Schenker, VolkerRail en Locon hebben onder andere geklaagd vorig jaar.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 17:07:39 #178
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132480064
Vorig jaar is het gewoon toegewezen aan NSR. Niet aanbesteed ofzo. Dit jaar is het aanbesteed, en kwam VolkerRail als beste uit de bus. NSR heeft wel meegedaan, maar deed een dusdanig slecht bod dat zij het nooit konden winnen.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 17:09:25 #179
45532 ziggyziggyziggy
pi_132480123
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:11 schreef greavy het volgende:

[..]

Hm, lekker makkelijk "oplossen" zo dan ja :')
Gelukkig ligt op Hollandsche Rading het perron in beide richtingen aan de andere kant van de overweg.
En wat voor oplossing had jij in gedachten dan? Daar kun je veel geld mee verdienen dan, gok ik zo.
pi_132480336
NS_online twitterde op woensdag 23-10-2013 om 17:09:08 Eindhoven-Weert: minder treinen door een gestrande trein. http://t.co/axyyfHaEPO #EhvWt reageer retweet
Weer een STS?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 17:19:12 #181
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132480429
gestrande trein = STS over het algemeen ja.
pi_132481115
NS_online twitterde op woensdag 23-10-2013 om 17:39:52 Arnhem-Dieren: minder treinen door een gestrande trein. http://t.co/axyyfHaEPO #AhDr reageer retweet
We blijven glijden.

Timbiels twitterde op woensdag 23-10-2013 om 17:42:50 Amersfoort: defecte treinruit, twee jongens aangehouden. Trein wordt onderzocht op rangeerterrein. #NS reageer retweet
Schietpartij loopt met een sisser af.

woensdag 23 oktober 2013 @ 17:50:21 #183
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132481313
Waarom één Fyra opheffen als je er ook twee kunt opheffen? Uiteraard tijdens de avondspits :s)

NSHispeed_info twitterde op woensdag 23-10-2013 om 16:25:32 #Fyra 1056: #Fyra naar Rotterdam Centraal; Amsterdam C v om 17.10uur rijdt door defect materieel niet. Maakt u gebruik van (1/2) reageer retweet
NSHispeed_info twitterde op woensdag 23-10-2013 om 17:33:32 #Fyra 956: #Fyra naar Breda; Amsterdam Centraal v 17:25 rijdt door defect niet. Maakt u gebruik van binnenlandse treinen of volgende #Fyra. reageer retweet
Het is al de hele dag een soepzooi op de HSL, er hebben vanochtend al twee Fyra's stil gestaan op de HSL en er zijn redelijk wat vertragingen.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 18:24:38 #184
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_132482309
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:17 schreef greavy het volgende:
Wacht even!!! Begrrijp ik dat de Sandite-treinen nog niet rijden?
pi_132482351
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 18:24 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Wacht even!!! Begrrijp ik dat de Sandite-treinen nog niet rijden?
Nee.
De extra sandite's rijden zo te lezen nog niet. De normale SGM en DDZ sandite's wel.
pi_132482395
Voor de modeltrein hobbyisten hier: http://www.treinreiziger.(...)m_source=twitterfeed
  woensdag 23 oktober 2013 @ 18:28:26 #187
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_132482450
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 18:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Nee.
De extra sandite's rijden zo te lezen nog niet. De normale SGM en DDZ sandite's wel.
Maar op allerlei plekken vallen treinen uit wegens gladheid, terwijl niet alles wat Sandite kan rijden op de baan is?
pi_132482502
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 18:28 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Maar op allerlei plekken vallen treinen uit wegens gladheid, terwijl niet alles wat Sandite kan rijden op de baan is?
Er wordt normaal gesproken gesandite op Amersfoort - Utrecht maar dat ligt eruit door werkzaamheden. Gevolg is dat er blijkbaar niet gesandite wordt en er gladde sporen zijn. En volgens mij reed er sowieso al geen sandite Utrecht - Almere.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 18:31:23 #189
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_132482543
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 18:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Er wordt normaal gesproken gesandite op Amersfoort - Utrecht maar dat ligt eruit door werkzaamheden. Gevolg is dat er blijkbaar niet gesandite wordt en er gladde sporen zijn. En volgens mij reed er sowieso al geen sandite Utrecht - Almere.
ProRail gebeld om opheldering. Die gaan uitzoeken & terugbellen.
pi_132482579
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 18:31 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

ProRail gebeld om opheldering. Die gaan uitzoeken & terugbellen.
Via Greavy: PTA / Treinentopic #643: Hete aardappels op het spoor: VERTRAGING!!
88401 Zwolle - Leeuwarden (fijn, elke dag op andere tijden)
88402 Leeuwarden - Meppel
88403 Meppel - Groningen
88404 Groningen - Meppel
88405 Meppel - Groningen
88406 Groningen - Meppel
88407 Meppel - Leeuwarden
88408 Leeuwarden - Zwolle

En dan heb je nog (enkel ma-za, niet op zondag):
88409 Utrecht - Rhenen
88410 Rhenen - Utrecht
88411 Utrecht - Arnhem
88412 Arnhem - Ede Wageningen
88413 Ede Wageningen - Arnhem
88414 Arnhem - Breukelen (alleen ma - vr)
88414 Arnhem - Utrecht (zaterdag)

En tenslotte nog:
88415 Deventer - Almelo (alleen zondag)
88416 Eindhoven - Den Bosch (alleen zondag)
88438 Utrecht - Amersfoort (ma-vr)
88439 Amersfoort - Utrecht (di-vr)
88440 Utrecht - Amersfoort (ma-vr, zo)
88441 Amersfoort - Zwolle (ma-vr, zo)
88442 Apeldoorn - Amersfoort (niet op zaterdag)
88443 Amersfoort - Hengelo (niet op zaterdag)
88444 Nijmegen - Amersfoort (alleen zondag)
88444 Nijmegen - Utrecht (ma-vr), 88444 niet op zaterdag
88445 Amersfoort - Den Bosch (alleen zondag)
88445 Utrecht - Den Bosch (alleen ma-vr)
88445 Utrecht - Eindhoven (alleen zaterdag)
88446 Rotterdam - Amersfoort (alleen ma-do, zo)
88446 Rotterdam - Utrecht (alleen vrijdag)
88447 Amersfoort - Rotterdam (alleen ma-do, zo)
88447 Utrecht - Rotterdam (alleen vrijdag)
88448 Zwolle - Amersfoort (ma-vr, zo)
88449 Amersfoort - Zwolle (di-zo)
  woensdag 23 oktober 2013 @ 18:40:09 #191
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_132482906
quote:
Maar dat zijn dus de Sandite-sprinters. Maar die treinen met zo'n container en locs, die rijden dus nog niet, terwijl die bestemd zijn voor het hardnekkiger werk. Toch?
pi_132483139
NS NS :N Waar zijn jullie in GodsHemelsnaam mee bezig zeg, ongelofelijk. Vandaag weer een heerlijk staaltje incompetentie to teh maxx _O_ in Zutphen.

18:00 wordt omgeroepen dat de IC naar Roosendaal van 17:58 over enkele minuten gaat vertrekken. Afijn, om 18:04 vertrekt die trein inderdaad. 18:05 wordt omgeroepen dat de sprinter naar Arnhem en Nijmegen van 18:06 niet zal rijden. Eerstvolgende gelegenheid richting Arnhem is de IC naar Roosendaal van 18:28.

Had dat nou even TWEE minuten eerder gezegd :') Maar nee dan dupeer je niet genoeg mensen.

Vervolgens mijn eigen trein. Er staat heel lang "Niet instappen" op de aanwijzer, maar ja dat stond er ook al toen de trein naar Roosendaal eraan kwam. Dan staat er in de kleine lettertjesbalk onderin de hele tijd "Volgende trein: IC Zwolle 18:03." Zonder dat iemand het ziet en zonder dat de omroep er iets over meldt verandert dat heel stiekem in "Volgende trein: IC Zwolle 18:33".

Om 18:10 komt uiteindelijk vanaf het opstelterrein een leeg stel ICMm binnen rijden met "Olst" op de zijkantdisplays. TBP zegt nog steeds: Niet instappen. Iedereen stapt in. Trein vertrekt, wordt omgeroepen dat het de trein is naar Deventer en Olst. Even later meldt de HC zich ook nog even. "Beste mensen zoals u gemerkt hebt rijden we weer. We hebben inmiddels een vertraging van DRIE KWARTIER!" Ben ik toch wel heel benieuwd wat die man de afgelopen drie kwartier gedaan heeft 8)7

Conclusie: Opnieuw heeft niemand echt NIEMAND enig idee wat er aan de hand is of wat er moet gebeuren. Blijkbaar wordt er in een soort je-ziet-maar-takt gependeld tussen Olst en Zutphen, en verder: De zondvloed. Behalve als je naar Brummen, Rheden, Velp of Presikhaaf wilt, dan word je bewust gehaat. Het is maar dat je het weet :)
pi_132483145
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 18:40 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Maar dat zijn dus de Sandite-sprinters. Maar die treinen met zo'n container en locs, die rijden dus nog niet, terwijl die bestemd zijn voor het hardnekkiger werk. Toch?
Volgens mij is de installatie hetzelfde, dus om nou over hardnekkiger te spreken nee.
Maar wat ik inderdaad uit het bericht van Greavy begrijp rijdt die nog niet.
pi_132483411
Waarom trappen ze Zeeland niet vol met ERTMS en starten daar een geïsoleerde proef? Lekker pendelen met omgebouwde VIRM's en ervaring op doen. Ik zeg go!
  woensdag 23 oktober 2013 @ 18:59:28 #195
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132483618
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 18:40 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

De installatie tussen de SGMm en de lok-wagon-lok installatie maakt niet uit. Beide installaties werken hetzelfde, alleen de tractie is anders.
Voor zover ik weet rijden de 2 lok-wagon-lok setjes nog niet, maar dat moet ergens deze week gestart zijn. Exacte datum is mij niet bekend.
NSR rijdt sinds anderhalve tot 2 weken de Sandite-treinen met hun SGMm.

De Sandite-installatie wordt ook in DDZ gebruikt, en niet alleen in SGMm. Na navraag blijken de treinen (uit het gequote lijstje van mij die hierboven staat) 88438, 88439, 88440 en 88441 met DDZ te rijden en niet met de Sprinters. Daarbij rijden in de Sprinter Utrecht - Amersfoort - Zwolle "extra" ritten met een Sandite-DDZ (gewoon reguliere stoppers dus), dus met reizigers, die de Sandite-installatie in werking hebben indien het nodig geacht wordt. Ook met deze werkzaamheden, waarbij die Sprinter van- en naar Den Dolder rijdt, wordt er wel met een Sandite-DDZ gereden.
Er zijn 2 DDZ'en beschikbaar met Sandite-installatie, en voor zover ik weet een stuk of 3 tot 5 SGMm'en.
pi_132483690
Naast het Leeg Mat aan SGMm/DDZ rijdt er ook het een en ander in reizigersdienst:

-Sprinter Apeldoorn-Enschede (de enige SGMm op dat traject als het goed is)
-Sprinter Zwolle-Utrecht ( 2x DDZ, die onafhankelijk van elkaar rijden)
-Sprinter Rhenen-Uitgeest (en dus ook Uitgeest-Amsterdam C, Uitgeest-Rotterdam)
-Sprinter Nijmegen-Den Bosch-Deurne
-Sprinter Rotterdam-Hoek van Holland Haven/Strand
  woensdag 23 oktober 2013 @ 19:02:25 #197
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132483741
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:01 schreef _JdM_ het volgende:
Naast het Leeg Mat aan SGMm/DDZ rijdt er ook het een en ander in reizigersdienst:

-Sprinter Apeldoorn-Enschede (de enige SGMm op dat traject als het goed is)
-Sprinter Zwolle-Utrecht ( 2x DDZ, die onafhankelijk van elkaar rijden)
-Sprinter Rhenen-Uitgeest (en dus ook Uitgeest-Amsterdam C, Uitgeest-Rotterdam)
-Sprinter Nijmegen-Den Bosch-Deurne
-Sprinter Rotterdam-Hoek van Holland Haven/Strand
Die laatste Rotterdam - Hoek van Holland had ik al vermeld (zie de link van b2py en dan daar op die pagina ergens), en zojuist ook Zwolle - Utrecht. Ik was nog aan het navragen of het op meer trajecten gebeurt, maar dat gebeurt dus. Bedankt voor de aanvulling.
pi_132483884
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:01 schreef _JdM_ het volgende:
-Sprinter Rhenen-Uitgeest
Even tussendoor hoor. Dit is toch wel het toppunt van "van niks naar nergens express" in Nederland _O_
  woensdag 23 oktober 2013 @ 19:17:18 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132484343
quote:
17s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Even tussendoor hoor. Dit is toch wel het toppunt van "van niks naar nergens express" in Nederland _O_
Gaat kop-aan-kop met Almelo - Mariënberg imo :+
pi_132484533
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Daar kun je aan beide kanten nog overstappen en verder. Rhenen is gewoon het einde van de wereld..
dag
  woensdag 23 oktober 2013 @ 19:24:58 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132484678
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:21 schreef Peter het volgende:

[..]

Rhenen is gewoon het einde van de wereld..
Met dank aan de Duitsers...
pi_132484706
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ho ho :{w in Almelo is ALTIJD wat te doen *)
pi_132484782
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

Met dank aan de Duitsers...
Is de enige van ik geloof 26 of zo spoorbruggen over water die nooit herbouwd is idd. Ik geloof zelfs dat de huidige provincialeweg op de pijlers van de oude spoorbrug ligt.
pi_132484809
International Rail Journal Augustus 2013 over het Chinese HSL netwerk. Bijna 10k km.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 19:34:00 #205
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_132485140
quote:
4s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is de enige van ik geloof 26 of zo spoorbruggen over water die nooit herbouwd is idd. Ik geloof zelfs dat de huidige provincialeweg op de pijlers van de oude spoorbrug ligt.
Ja, klopt, en een deel van het oude tracé is ook hergebruikt voor die weg.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 oktober 2013 @ 20:10:10 #206
Maffe Fries
pi_132487144
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:09 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Tussen Leeuwarden en Groningen ook glad vandaag kreeg ik van de zaak over de sms.
niets van gemerkt :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 oktober 2013 @ 20:11:09 #207
Maffe Fries
pi_132487199
quote:
11s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ho ho :{w in Almelo is ALTIJD wat te doen *)
mooi he die stoplichten :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 oktober 2013 @ 20:12:03 #208
Maffe Fries
pi_132487246
Bij die sandite met containers tussen 2 locs moet je maar uitkijken. Voor je het weet is er weer een treinstel ingedeukt :+
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 oktober 2013 @ 20:44:15 #209
Maffe Fries
pi_132488951
Wat doe je als er geen treinstellen in de klimaatkamer staan? Precies :+
http://totallycoolpix.com(...)2013sports42_010.jpg
pi_132489439
quote:
4s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bij Ravenstein mist ook nog steeds een helft
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 oktober 2013 @ 21:03:00 #211
Maffe Fries
pi_132489983
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 20:52 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Met name vanuit Gelderland wordt erover gesproken om daar het spoor te verdubbelen. Noord-Brabant gaf niet thuis :')
pi_132490995
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 21:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Met name vanuit Gelderland wordt erover gesproken om daar het spoor te verdubbelen. Noord-Brabant gaf niet thuis :')
Terecht ook trouwens.
pi_132491970
"Ik schrok me dood vanmiddag. Ik stond op station Dieren met iemand te praten, komt er een lege SGM uit Zutphen aan, met de bedoeling door te rijden richting Arnhem zonder te stoppen. Maar het sein voor de overweg stond op rood en slagbomen waren nog niet dicht, maar de machinist kon niet meer op tijd remmen en met veel getoeter rijdt de trein door rood en de overweg over. Gelukkig kon het verkeer op tijd wegkomen en zijn er verder geen ongelukken gebeurd."

Over de STS van vanmiddag bij Dieren
  woensdag 23 oktober 2013 @ 21:43:48 #214
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_132492380
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 21:37 schreef b2py het volgende:
"Ik schrok me dood vanmiddag. Ik stond op station Dieren met iemand te praten, komt er een lege SGM uit Zutphen aan, met de bedoeling door te rijden richting Arnhem zonder te stoppen. Maar het sein voor de overweg stond op rood en slagbomen waren nog niet dicht, maar de machinist kon niet meer op tijd remmen en met veel getoeter rijdt de trein door rood en de overweg over. Gelukkig kon het verkeer op tijd wegkomen en zijn er verder geen ongelukken gebeurd."

Dat zijn best drukke overwegen daar...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_132492993
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 21:37 schreef b2py het volgende:

En kennelijk is het dan heel normaal dat heel Nijmegen - Zwolle daar dan nog urenlang last van heeft. Kutland.
pi_132494005
De reden dat ik nooit zonder kijken over een overweg rijd.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 22:08:00 #217
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132494009
Ik moet weer eens naar de regio Berlijn gaan, geloof ik. Sinds afgelopen december rijdt ODEG daar met dit spul rond:

Ziet er wel gaaf uit i.m.o., mooie livrei ook :Y
pi_132494089
Mooi spul ja :)
pi_132494215
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 22:08 schreef James1988 het volgende:
Ik moet weer eens naar de regio Berlijn gaan, geloof ik. Sinds afgelopen december rijdt ODEG daar met dit spul rond:

[ afbeelding ]

Ziet er wel gaaf uit i.m.o., mooie livrei ook :Y
"Zet op lijstje voor eind van het jaar."

Thanks!
pi_132494284
Hoe zit het met de prijzen van treinkaartjes in Engeland?
Vriendin gaat met d'r pa naar Londen voor een weekend en ze landt op Stansted.
Ik zit te denken of ik een buskaartje moet kopen voor d'r of een treinticket
  woensdag 23 oktober 2013 @ 22:13:49 #221
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132494385
Ik vind het ding een stoere kop hebben. Wat het i.m.o. af zou maken zou een schildje zijn op de plek van het ODEG-logo, zoals bij de Virgin Pendolino:

pi_132494397
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 18:53 schreef b2py het volgende:
Waarom trappen ze Zeeland niet vol met ERTMS en starten daar een geïsoleerde proef? Lekker pendelen met omgebouwde VIRM's en ervaring op doen. Ik zeg go!
Dat lijkt me op zich niet zo gek, maar dan zal de materieelplanning wel moeten zorgen dat die VIRM's in/naar Zeeland blijven rijden. Overigens lijkt het me ook typisch zo'n traject dat een keer aanbesteed gaat worden. Ik ben eerlijk gezegd verbaasd dat dat nog niet is gebeurd.
pi_132494434
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 22:12 schreef Monopoly het volgende:
Bus: http://www.stanstedairpor(...)ns/buses-and-coaches
Trein: http://www.stanstedairport.com/transport-and-directions/trains
  woensdag 23 oktober 2013 @ 22:15:13 #224
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132494470
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 22:12 schreef Monopoly het volgende:
Stansted, is dat nog Londen ja?

Ik denk dat je de meeste nuttige info over met de trein van/naar Stansted kunt vinden op https://www.stanstedexpress.com. Dat is een treindienst die wordt uitgevoerd door Abellio Greater Anglia, onderdeel van NS ;)
pi_132494733
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 22:14 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Dat lijkt me op zich niet zo gek, maar dan zal de materieelplanning wel moeten zorgen dat die VIRM's in/naar Zeeland blijven rijden. Overigens lijkt het me ook typisch zo'n traject dat een keer aanbesteed gaat worden. Ik ben eerlijk gezegd verbaasd dat dat nog niet is gebeurd.
Ik heb vernomen dat ze hier in Zeeland inderdaad bezig zijn om te kijken wat de opties zijn in de toekomst. Het liefst willen ze één concessie Zeeland met bus + trein.

Persoonlijk heb ik liever dat de NS hier gewoon blijft rijden, de directe verbinding met de Randstad is toch wel erg fijn. Aan de andere kant zijn er richting Vlissingen erg vaak vertragingen door het lange traject dat de trein al heeft moeten afleggen. We zien wel ;)
pi_132494812
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 22:13 schreef James1988 het volgende:
Ik vind het ding een stoere kop hebben. Wat het i.m.o. af zou maken zou een schildje zijn op de plek van het ODEG-logo, zoals bij de Virgin Pendolino:

[ afbeelding ]
EN vooral kleppen voor die koppeling ja.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 22:21:49 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132494865
De V250 is de enige HST die ik ken waarbij er helemaal geen kleppen voor de koppeling zitten...
pi_132494903
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 22:21 schreef James1988 het volgende:
De V250 is de enige HST die ik ken waarbij er helemaal geen kleppen voor de koppeling zitten...
Dat is dan ook een NST.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 22:22:52 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132494937
Dweilkar was het toch?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 oktober 2013 @ 22:24:46 #230
Maffe Fries
pi_132495049
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 22:22 schreef James1988 het volgende:
Dweilkar was het toch?
wortelschieter
  woensdag 23 oktober 2013 @ 22:55:01 #231
45532 ziggyziggyziggy
pi_132496910
pi_132497086
quote:
Al die reacties ook. Kennelijk ONZkwartiertje of zo
pi_132497115
quote:
fapfapfap
  woensdag 23 oktober 2013 @ 22:59:34 #234
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132497153
Ik ben ook wel eens voorin een trein geweest. Zelfs in een V250 :o

Wie wil me nu aanraken? B-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_132497168
Vogeltjesdans is dan ook een troll.
pi_132497270
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 22:59 schreef Monopoly het volgende:
begon me net speciaal te voelen ;(
pi_132497480
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:01 schreef Maegrim het volgende:

[..]

begon me net speciaal te voelen ;(
Wij meesters zijn dan ook speciaal ^O^
pi_132497545
Ik heb laatst eens NS_Online getweet dat het uitzicht uit een ICMm cabine me best tof lijkt.

inwiii twitterde op vrijdag 18-10-2013 om 15:48:08 Ik zou eigenlijk best wel eens in een cabine van een @NS_online koploper willen kijken. Volens mij heeft dat best een gaaf uitzicht. reageer retweet
NS_online twitterde op vrijdag 18-10-2013 om 15:55:06 @inwiii Dat denk ik ook, ik weet niet hoe treinpersoneel met dit soort verzoeken omgaat, maar vragen staat natuurlijk vrij! ^TS reageer retweet
En een andere user maakte me ook al attent op het gevaar:
DavidEerdmans twitterde op vrijdag 18-10-2013 om 16:01:39 @NS_online @inwiii Is tegenwoordig strikt geregluleerd. Zonder toegangspas de cabine in kan flinke boetes opleveren. reageer retweet
pi_132497586
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:06 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik heb laatst eens NS_Online getweet dat het uitzicht uit een ICMm cabine me best tof lijkt. Hun reactie: Lijkt ons ook, je kan het altijd bij de machinist vragen.
Dat is het ook. Je hebt een dooie hoek van enkele meters en je zit bijna tegen de rijdraad aan :P
  woensdag 23 oktober 2013 @ 23:07:24 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132497610
Er zijn maar weinig machinisten die je toelaten tot een rijdende trein. Voor je het weet staat er een gast van IL&T op het eerstvolgende station die vraagt om de cabinekaart...
pi_132497622
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:06 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Dat is het ook. Je hebt een dooie hoek van enkele meters en je zit bijna tegen de rijdraad aan :P
Ik ben 2 meter, mijn knieën zitten tegen de stuurtafel aan :P

Gelukkig valt het met de spurtjes wel mee :P
pi_132497698
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:07 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik ben 2 meter, mijn knieën zitten tegen de stuurtafel aan :P

Gelukkig valt het met de spurtjes wel mee :P
ICM is nog wel redelijk ruim, al heb ik er hoe dan ook geen last van (ben maar een schamele 1.76)...
Denk dat je van mat 64 met jouw lengte al helemaal niet vrolijk zou worden :P
pi_132497701
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 22:59 schreef Monopoly het volgende:
Vogelenzang?
pi_132497756
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:09 schreef b2py het volgende:

[..]

Vogelenzang?
Verre van. DM hem eens of hij een collage van zijn bevindingen wil maken voor je :)
pi_132497790
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:07 schreef James1988 het volgende:
Er zijn maar weinig machinisten die je toelaten tot een rijdende trein. Voor je het weet staat er een gast van IL&T op het eerstvolgende station die vraagt om de cabinekaart...
Het hoeft voor mij ook geen rijdende trein te zijn. Het mag ook tijdens haltering op het station zijn :) Is dat net zo lastig?
pi_132497811
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:08 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

ICM is nog wel redelijk ruim, al heb ik er hoe dan ook geen last van (ben maar een schamele 1.76)...
Denk dat je van mat 64 met jouw lengte al helemaal niet vrolijk zou worden :P
MAT 64 is echt een hel ja _O-
Nu snap ik ook wel waarom er een lengte eis was/is :P
pi_132497845
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:11 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Het hoeft voor mij ook geen rijdende trein te zijn. Het mag ook tijdens haltering op het station zijn :) Is dat net zo lastig?
Keertje op een open dag ook goed? Kijk je alleen wel uit op een werkplaats en moet je wachten voor je beurt :P
hula
pi_132497895
quote:

[..]

Bij ons niet in ieder geval.
Ik doe het bijna elke dag als er kinderen op het perron/in de trein staan en met je mee kijken. Als ik dan klaar ben (afleiding is niet handig, dus als ik zeker weet dat ik mijn beproevingen etc goed heb uitgevoerd) dan doe ik vaak wel de deur open dat ze even kunnen kijken.

Vraag dan altijd aan ze: 'Kan jij mij aanwijzen waar het stuur zit?'
En dan zie je ze zoeken _O- :')
pi_132497934
Maar dat is altijd op begin of eindhalte. En als ik er tijd voor heb :)
pi_132497994
Ik heb trouwens een keer een stukje ICMm gereden. Aanraakwaardig? 8-)
hula
pi_132498005
quote:

[..]

Meeste machinisten die ik tot nog toe heb meegemaakt laten het gewoon toe tijdens het halteren. Gewoon ff aankloppen en vriendelijk vragen, bij voorkeur als het cabinedeurtje sowieso al open staat ;)
pi_132498010
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:15 schreef NikkelCobalt het volgende:
Ik heb trouwens een keer een stukje ICMm gereden. Aanraakwaardig? 8-)
nope...
pi_132498045
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:15 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Meeste machinisten die ik tot nog toe heb meegemaakt laten het gewoon toe tijdens het halteren. Gewoon ff aankloppen en vriendelijk vragen, bij voorkeur als het cabinedeurtje sowieso al open staat ;)
Misschien makkelijker bij een eindpunt of niet? Moet ik maar ff naar Deventer een keertje.
pi_132498057
ik ben er laatst ingeklommen, stond er een stil op de binckhorst :+

jaja niks bijzonders, ik weet het :')

[ Bericht 32% gewijzigd door Maegrim op 23-10-2013 23:24:09 ]
pi_132498138
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:16 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Misschien makkelijker bij een eindpunt of niet? Moet ik maar ff naar Deventer een keertje.
Niet perse, ligt eraan hoeveel tijd de machinist nog heeft en of ie zijn beproevingen etc. al gedaan heeft. Denk zelfs dat je meer succes hebt bij een doorgaande rit op een wat groter station (waar de trein langer halteert).
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 oktober 2013 @ 23:21:49 #256
Maffe Fries
pi_132498330
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:16 schreef Maegrim het volgende:
Geweldig ^O^
pi_132498495
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:16 schreef Maegrim het volgende:

jaja niks bijzonders, ik weet het :')
_O_ _O_ _O_
pi_132499169
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:17 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Niet perse, ligt eraan hoeveel tijd de machinist nog heeft en of ie zijn beproevingen etc. al gedaan heeft. Denk zelfs dat je meer succes hebt bij een doorgaande rit op een wat groter station (waar de trein langer halteert).
Ah m'n dagelijkse 10-minuten stilstand op Amsterdam Centraal komt daar dan bij van pas :)
pi_132499570
De verzameling blijft groeien, hoewel niet meer zo hard als eerst :)

Number Six Thousand Two Hundred and Eighty Six :)

pi_132503387
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 20:52 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Daar is zijn nooit twee helften geweest. Was altijd enkelsporig.
pi_132503705
Iemand van hier die nog naar het rail symposium aan de TU Delft gaat?
  donderdag 24 oktober 2013 @ 08:58:05 #262
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132504367
De NMBS is nu ook aanwezig op Twitter: @NMBS en @SNCB

En dit vind ik opmerkelijk:
quote:
Dordrecht-Lage Zwaluwe half uur geen treinen door wisselstoring
Message donderdag 24 oktober 2013, 08:36 :
Reason: Wisselstoring

Alle sporen versperd tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe
Er rijden geen treinen.
Van 09.30-10.10 uur
Nu al bekend dat er straks een wisselstoring is?
  donderdag 24 oktober 2013 @ 09:00:05 #263
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132504397
Dan is die storing nu al bekend en gaat het spoor straks buiten dienst om het te verhelpen.
pi_132504548
iemand enig idee wat er loos is op Schiphol? geen treinverkeer op last van de politie
  donderdag 24 oktober 2013 @ 09:24:37 #265
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_132504772
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 09:10 schreef KomtTijd... het volgende:
iemand enig idee wat er loos is op Schiphol? geen treinverkeer op last van de politie
Volgens nu.nl is dat omdat er iemand in de tunnelbuis loopt:
quote:
Geen treinen naar Schiphol door persoon in tunnelbuis

Van en naar station Schiphol kunnen donderdagochtend geen treinen rijden omdat er een persoon in de tunnelbuis loopt.

Dat meldt een woordvoerder van de NS.

"Ons personeel is nu naar deze persoon op zoek. Tot deze persoon uit de tunnel gehaald is kunnen er geen treinen rijden", aldus de woordvoerder.
http://www.nu.nl/binnenla(...)n-in-tunnelbuis.html
pi_132504925
ah er wordt nu omgeroepen dat de stremming voorbij is. Blij dat ik niet terug naar huis gegaan ben.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 09:32:56 #267
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132504930
De persoon is gevonden (of was er helemaal niet), de treinen gaan weer rijden.
pi_132504988
Ik dacht een uur geleden nog, goh, het is alweer een tijd geleden dat de schipholspoortunnel eruit lag.. :')
pi_132505512
In Hilversum Noord is het ook weer heerlijk tegenstrijdig. Volgens de reisplanner rijd de sprinter naar Amersfoort niet, volgens de borden en omroep heeft 'ie +5 en in werkelijkheid rijdt deze met 2 minuten vertraging.

Toevoeging: op Hilversum zelf lijkt er niets naar Utrecht te rijden. Alleen maar naar Amersfoort.
pi_132505594
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 10:01 schreef Fixers het volgende:
In Hilversum Noord is het ook weer heerlijk tegenstrijdig. Volgens de reisplanner rijd de sprinter naar Amersfoort niet, volgens de borden en omroep heeft 'ie +5 en in werkelijkheid rijdt deze met 2 minuten vertraging.
De borden/omroep kunnen vertraging alleen per vijf minuten weergeven. In de reisplanner staat een nauwkeurige vertraging (tot op de minuut).

O laat maar niet goed gelezen :') Informatie op borden / omroep dus per 5 minuten, in werkelijkheid kan dat ook anders zijn natuurlijk. Normaal geeft de reisplanner het juist aan.

Het is toch wel de bedoeling dat de borden / omroep de vertraging per minuut gaan weergeven?
pi_132505613
Hilversum is ontaard in een grote chaos. Van correcte informatie ontbreekt ieder spoor.

De automatische omroep roept vertraging en spoorwijzigingen om. De menselijke heeft hey over bussen.

[ Bericht 66% gewijzigd door Fixers op 24-10-2013 10:13:40 ]
pi_132505688
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 10:05 schreef Viezze het volgende:

[..]

De borden/omroep kunnen vertraging alleen per vijf minuten weergeven. In de reisplanner staat een nauwkeurige vertraging (tot op de minuut).

O laat maar niet goed gelezen :') Informatie op borden / omroep dus per 5 minuten, in werkelijkheid kan dat ook anders zijn natuurlijk. Normaal geeft de reisplanner het juist aan.

Het is toch wel de bedoeling dat de borden / omroep de vertraging per minuut gaan weergeven?
Ik denk dat ze dat te ingewikkeld vinden voor henk en ingrid. Technisch zal het geen enkel probleem zijn met die nieuwe borden
pi_132505781
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 09:36 schreef b2py het volgende:
Ik dacht een uur geleden nog, goh, het is alweer een tijd geleden dat de schipholspoortunnel eruit lag.. :')
Dus toen ben je er maar even een wandelingetje gaan maken? :+
pi_132506052
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 09:36 schreef b2py het volgende:
Is datooit al eens een week aan een stuk goed gegaan? :?
pi_132506087
quote:
14s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 10:10 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ik denk dat ze dat te ingewikkeld vinden voor henk en ingrid. Technisch zal het geen enkel probleem zijn met die nieuwe borden
Zelfs Belgen begrijpen het. Misschien moeten ze bij NS eens wakker worden en beseffen dat er ook WEL slimme mensen in Nederland wonen.
pi_132506878
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 10:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is datooit al eens een week aan een stuk goed gegaan? :?
Al een week of zes inmiddels?
pi_132507060
Tsja, dan werd het wel weer hoog dringend tijd inderdaad :Y
pi_132508389
Zou wel fijn als de reizigersclubjes nu inhaken op problemen Hilversum en die HSL even op de plank laten liggen..
pi_132508444
Zet jij de reizigersclubjes maar even aan het werk inderdaad :P
pi_132508495
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 10:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zelfs Belgen begrijpen het. Misschien moeten ze bij NS eens wakker worden en beseffen dat er ook WEL slimme mensen in Nederland wonen.
Ik denk stiekem ook dat ze bang zijn dat het slecht is voor hun imago als ze vertragingen van 2/3 minuten ook aan moeten geven.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 12:07:02 #281
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_132508670
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:56 schreef b2py het volgende:
Zou wel fijn als de reizigersclubjes nu inhaken op problemen Hilversum en die HSL even op de plank laten liggen..
Machinisten hebben er ook weinig vertrouwen in wat ik kon verstaan bij de dienstwissel op Centraal trein Vathorst > Hoofddorp.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  donderdag 24 oktober 2013 @ 12:26:31 #282
164283 Luco
Buongiorno!
pi_132509206
NS zijn lekker bezig. Ik ben overweg van Groningen naar Rotterdam. Op Zwolle wordt er omgeroepen dat de trein gewoon door gaat na Amersfoort omdat de verstoring daar verholpen zou zijn. Ik blijf dus zitten.

Amersfoort: 'deze trein rijdt niet verder. U dient deze trein te verlaten. Reizigers naar Rotterdam kunnen reizen via Schiphol.'

Komen ze in Amersfoort met een ICMm 40xx aanzetten. Trein stampvol, mensen blijven achter. Ik moet nu op Schiphol en Leiden overstappen. Dit, met Amersfoort, komt tot drie keer overstappen op een traject waarvan de planner om 10.00 nog een directe reis over Amersfoort - Hilversum - Utrecht geeft.

Shit happens, maar dat je dan ook nog een fucking drietje inzet... En had het zekere voor het onzekere genomen en had iedereen die verder dan Hilversum moest gewoon op Zwolle al over laten stappen.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_132509727
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:56 schreef b2py het volgende:
Voor Beter OV heeft dit gisteren al opgepakt. Ook de hier gedane mededeling over niet-beschikbaarheid van de speciale Sandite-treinen speelt daarbij een rol.

Zie: http://www.voorbeterov.nl/page9.php
pi_132509757
Lekker geblunder ja. En uiteindelijk ben je hoeveel te laat?
pi_132509922
Vind het storender dat de NS denkt dat z'n reizigers voornamelijk uit studenten bestaan, want de spitstreinen Enkhuizen -> Deventer zitten tussen Amsterdam Sloterdijk/Centraal en Amersfoort zitten deze week volledig vol doordat ze kortere treinen inzetten ivm met de "herfstvakantie".
pi_132510221
Er bestaat geen herfstvakantie aanpassing dus de treinen zouden nog steeds op sterkte moeten rijden. Onzin dus dat ze korter zijn door een vakantie.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 13:13:40 #287
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_132510484
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 12:26 schreef Luco het volgende:
NS zijn lekker bezig. Ik ben overweg van Groningen naar Rotterdam. Op Zwolle wordt er omgeroepen dat de trein gewoon door gaat na Amersfoort omdat de verstoring daar verholpen zou zijn. Ik blijf dus zitten.

Amersfoort: 'deze trein rijdt niet verder. U dient deze trein te verlaten. Reizigers naar Rotterdam kunnen reizen via Schiphol.'

Komen ze in Amersfoort met een ICMm 40xx aanzetten. Trein stampvol, mensen blijven achter. Ik moet nu op Schiphol en Leiden overstappen. Dit, met Amersfoort, komt tot drie keer overstappen op een traject waarvan de planner om 10.00 nog een directe reis over Amersfoort - Hilversum - Utrecht geeft.

Shit happens, maar dat je dan ook nog een fucking drietje inzet... En had het zekere voor het onzekere genomen en had iedereen die verder dan Hilversum moest gewoon op Zwolle al over laten stappen.
Er stonden trouwens ook zat ICM'tjes te niksen op Bokkenduinen. Kunnen ze dan echt niet daar een stel vanaf halen en koppelen in een IC?
  donderdag 24 oktober 2013 @ 13:15:28 #288
164283 Luco
Buongiorno!
pi_132510551
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 12:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekker geblunder ja. En uiteindelijk ben je hoeveel te laat?
40 minuten als ik de Fyra pak, maar niemand kan me zeggen of ik daar zonder toeslag in mag nu. Die heeft ook alweer +10. Als ik via Leiden was gegaan 59 minuten.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_132510611
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 13:04 schreef b2py het volgende:
Er bestaat geen herfstvakantie aanpassing
No Americans in Bagdad! ALL LIES! :)
  donderdag 24 oktober 2013 @ 13:21:03 #290
164283 Luco
Buongiorno!
pi_132510686
Oh, die +40 of 59 is zonder meenemen van extra tijd die ik sowieso kwijt was door omreizen via Hilversum. Ga sowieso over +30 heen, dus gtbv formulier heb ik al gehaald
  donderdag 24 oktober 2013 @ 13:22:28 #291
164283 Luco
Buongiorno!
pi_132510722
En waarom hebben die huidige ICRm stellen in de fyra geen wifi?
  donderdag 24 oktober 2013 @ 13:22:37 #292
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132510730
NMBS twitterde op donderdag 24-10-2013 om 11:38:19 Intermitterende onderbreking stroomtoevoer volledige netGemiddelde vertraging van 15'#NMBS reageer retweet
Ook zoiets waarbij je je afvraagt "Hoe krijg je dat in vredesnaam voor elkaar?" :X
  donderdag 24 oktober 2013 @ 13:26:50 #293
164283 Luco
Buongiorno!
pi_132510852
Oh god, ik ben blij dat ik naar Rotterdam moet en niet naar Breda. De Fyra waar ik nu inzit gaat niet verder dan Rotterdam vanwege tien minuten vertraging
pi_132510861
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 13:22 schreef James1988 het volgende:
NMBS twitterde op donderdag 24-10-2013 om 11:38:19 Intermitterende onderbreking stroomtoevoer volledige netGemiddelde vertraging van 15'#NMBS reageer retweet
Ook zoiets waarbij je je afvraagt "Hoe krijg je dat in vredesnaam voor elkaar?" :X
Stroomrekening niet betaald of zo :P
pi_132510897
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 13:26 schreef Luco het volgende:
Oh god, ik ben blij dat ik naar Rotterdam moet en niet naar Breda. De Fyra waar ik nu inzit gaat niet verder dan Rotterdam vanwege tien minuten vertraging
Ook zo'n kutsmoes inderdaad. De mongool die dat concept bedacht heeft, "opheffen wegens te grote vertraging" die mag echt naar de Goelag. En voor 10 minuten is dat natuurlijk helemaal geschift idd. Falende faalNS.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 13:30:45 #296
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132510965
quote:
13s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 13:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ook zo'n kutsmoes inderdaad. De mongool die dat concept bedacht heeft, "opheffen wegens te grote vertraging" die mag echt naar de Goelag. En voor 10 minuten is dat natuurlijk helemaal geschift idd. Falende faalNS.
Dit dus. Die 10 minuten vertraging heeft geen gevolgen voor de tegentrein (voldoende bufferruimte bij de kering in Breda).
pi_132511044
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 13:22 schreef Luco het volgende:
En waarom hebben die huidige ICRm stellen in de fyra geen wifi?
Dat gezeur om "wifi" altijd :')

Zodra "wifi" helemaal uitgerold is, maakt iedereen gebruik van 3G/4G (wat sowieso al veel beter werkt).

Toen in de jaren '90 treinen voorzien werden van een telefoon begon iedereen mobiel te bellen...
pi_132511045
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 13:04 schreef b2py het volgende:
Er bestaat geen herfstvakantie aanpassing dus de treinen zouden nog steeds op sterkte moeten rijden. Onzin dus dat ze korter zijn door een vakantie.
:( Onzin! Het is overduidelijk dat er wel herfstvakantie-aanpassingen zijn: allerlei werkzaamheden zijn juist omdat het herfstvakantie is door de week gepland, en daar is de dienstregeling op aangepast! :N
  donderdag 24 oktober 2013 @ 13:40:08 #299
164283 Luco
Buongiorno!
pi_132511279
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 13:32 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat gezeur om "wifi" altijd :')

Zodra "wifi" helemaal uitgerold is, maakt iedereen gebruik van 3G/4G (wat sowieso al veel beter werkt).

Toen in de jaren '90 treinen voorzien werden van een telefoon begon iedereen mobiel te bellen...
mijn tablet heeft geen 3G of LTE, juist omdat ik die vrijwel alleen op plekken met wifi gebruik (thuis, trein, werk/stage)
pi_132511319
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 13:40 schreef Luco het volgende:

[..]

mijn tablet heeft geen 3G of LTE, juist omdat ik die vrijwel alleen op plekken met wifi gebruik (thuis, trein, werk/stage)
Wifi is een gratis dienst, wees blij dat het er überhaupt is in sommige treinen :')
pi_132511324
Slotje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')