Serieus, hoe is zoiets mogelijk?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:20 schreef dennistd het volgende:
De nieuwe dienstregeling gaat in Twente al op 8 december in namelijk (heel handig foutje van de regio bij de aanbesteding acht jaar geleden).
Men is waarschijnlijk uitgegaan van de tweede zondag in december, maar het is de zondag na de tweede zaterdag in december. Connexxion wil geen week langer doorrijden, en Syntus vindt het onduidelijk om eerst een week volgens de oude dienstregeling te rijden. En om dan alles maar naar 8 december te trekken gaat de Grensland er ook een week eerder uit, terwijl doorrijden geen enkel probleem zou zijn (maar ja, mooie smoes om een onrendabele trein er eerder uit te gooien)quote:
Sowieso is een virm heel onhandig ingedeeld met de installatieruimtes e.d.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:46 schreef V2 het volgende:
Andere, efficiëntere indelinghet is ook een veel nieuwer interieur natuurlijk.
DDZ concentreert dat allemaal in één ruimte, ik denk dat je daar heel wat efficiëntie mee wint, qua ruimte die je nodig hebt. Of nou ja, twee ruimtes natuurlijk, de beide koprijtuigen. Volgens mij zit er bij een VIRM in bijna elke bak wel wat installatie-meuk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Sowieso is een virm heel onhandig ingedeeld met de installatieruimtes e.d.
Voor de bussen hebben ze misschien gelijk (ik weet niet of daar veel wijzigingen in zijn) maar voor de treinen is dat echt onzin.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Syntus vindt het onduidelijk om eerst een week volgens de oude dienstregeling te rijden.
Bij de bussen zit het erin dat veel lijnen een vaste doorkoppeling krijgen (Hengelo Veldwijk-Bornsche Maten, Overdinkel-Neede (via Weerselo en Almelo) Ommen/Hardenberg-Holten (via Almelo,Goor en Rijssen), Haaksbergen-Weerselo (via Hengelo), (Borculo-Denekamp via Enschede en Oldenzaal), Hengelo-Glanerbrug (via Enschede) en Vriezenveen-Hengelo (via Almelo, Borne).quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:52 schreef ReisT het volgende:
[..]
Voor de bussen hebben ze misschien gelijk (ik weet niet of daar veel wijzigingen in zijn) maar voor de treinen is dat echt onzin.
Daar is het eerder onduidelijk om een week te vroeg volgens de nieuwe tijden te gaan rijden (niet dat die veel anders zijn, maar toch).
Ik denk dat er twee opties zijn, of ze hebben een lege trein laten omrijden via Utrecht, of er heeft een stel overnacht op Ede-Wageningen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:47 schreef Fiorano het volgende:
Vraagje:
Maandag was er geen treinverkeer mogelijk vanaf aanvangdienstregeling tot 07.30 tussen Amersfoort en Barneveld Noord. Wel reed er een trein tussen Barneveld Centrum en Ede Wageningen.
Voor zover ik weet staan alle connexxion treintje op Bokkeduinen 's nachts. Dus hoe komen die treintje bij Barneveld Centrum?
Het zal wel een maffe vraag zijn, maar ik vraag me dat echt af
Hebben ze daar ook al regeltjes voor ja?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:03 schreef b2py het volgende:
Wellicht dat leegmat wel langs werkzaamheden kon?
Komen daar snachts niet al die graantreinen ook of zo?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:35 schreef Monopoly het volgende:
Er zal wel een stel hebben overnacht op Ede-W of op Barneveld zelf.
Weet niet waar er precies gewerkt werd, maar op Barnevel kan 'ie gewoon op spoor 2 staan.
Dat is toch niet elke nacht zo? En die staan achter het hek (geen bovenleiding). En als er werkzaamheden zijn zullen die sowieso niet rangeren/rijdenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Komen daar snachts niet al die graantreinen ook of zo?
Zou me niks verbazen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hebben ze daar ook al regeltjes voor ja?
moet je even nakijken wat RolandRail er over zegtquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:40 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat is toch niet elke nacht zo? En die staan achter het hek (geen bovenleiding). En als er werkzaamheden zijn zullen die sowieso niet rangeren/rijden
Meteen na de pimpel is Zwolle-Olst ook voor andere treinen buitendienst gegaan ivm bovenleidingswerkzaamheden + overwegen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:58 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij las ik iets over enkelspoor rijden tussen Amersfoort en Barneveld aansluiting. Het leeg mat hebben ze er misschien nog bij tussendoor kunnen drukken, maar het normale vervoer is verbust. Zelfde verhaal als Zwolle-Olst en Zwolle-Raalte: daar is ook niks aan de hand maar door werkzaamheden in Zwolle is daar minder perroncapaciteit. Een pimpel is maandagmorgen gewoon via Zwolle gestuurd vanwege de werkzaamheden op Amersfoort-Apeldoorn.
Nice, ff kieken ...quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Stuntverkoop paris. 25 euro enkele reis vanaf het Nederlandse territorium. http://m.newsletter.voyag(...)mGz1ZklxLhKBH6OMvuad
Zijn daar trouwens ergens foto's van?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:16 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Meteen na de pimpel is Zwolle-Olst ook voor andere treinen buitendienst gegaan ivm bovenleidingswerkzaamheden + overwegen.
Op de site van de TER, nord pas calais. Zit wel redelijk verstopt. Kan helaas niet helpen, zit komende tijd vast aan mobiel internet. Als je routeadvies opvraagd moet je soms een paar keer een stations naam invullen, hij vult niet aan dus een foutje is zo gemaakt. En soms heeft een station in het echt en op het web een compleet andere naam omdat er 1 stoeptegel over de gemeentegrens ligtquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Nice, ff kieken ...
btw, jij bent op het Franse net wel bekend.
Ik en 2 of 3 vrienden gaan binnenkort op een nog nader te plannen zaterdag richting Duinkerken per trein. We nemen vanaf Lille Europe de TER GV van 12:50. Uit Duinkerken nemen we de TER van 14:50 terug naar Lille Flandres.
De vorige keer zat er ook een prijsverschil tussen Voyages-SNCF en de prijs aan het loket. Waar kan ik de prijs vinden als ik langs het loket cq de (blauwe) kaartautomaat ga?
Vergeten te stoppen is toch heel wat anders dan expres haltes overslaan zoals NS soms doet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:58 schreef Peterselieman het volgende:
ook in Duitsland wordt wel eens een station overgeslagen
http://nos.nl/artikel/565(...)reizigers-staan.html
Danku. Ik zat daar al te zoeken, maar moet idd wel verstopt zitten...quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Op de site van de TER, nord pas calais. Zit wel redelijk verstopt. Kan helaas niet helpen, zit komende tijd vast aan mobiel internet. Als je routeadvies opvraagd moet je soms een paar keer een stations naam invullen, hij vult niet aan dus een foutje is zo gemaakt. En soms heeft een station in het echt en op het web een compleet andere naam omdat er 1 stoeptegel over de gemeentegrens ligt
nee klopt, ze laten eerst zien met dikke letters hoeveel liter benzine je bespaart, en dan ergens in het hoekje klein vind je de prijs terugquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Danku. Ik zat daar al te zoeken, maar moet idd wel verstopt zitten...
Ik plan een reisje, en klik op Voir le détail n°2 (bij mijn adviezen). Maar kan het dus nergens vinden. Laat staan iets met "tarif" "billet" ofzoiets.
Edit: Heb het gevonden via "prix"
Dan is de trein zo licht dat je wel spoorwerkers aan kan rijden zonder risico?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:03 schreef b2py het volgende:
Wellicht dat leegmat wel langs werkzaamheden kon?
de gevolgen zijn hetzelfdequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:09 schreef ReisT het volgende:
Vergeten te stoppen (wat
[..]
Vergeten te stoppen is toch heel wat anders dan expres haltes overslaan zoals NS soms doet.
Bij vergeten houdt men tenminste nog de illusie op dat het geen beleid is. #hoopdoetlevenquote:
maar staat voorlopig toch nog achter het DDM-1 opgesloten?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:05 schreef James1988 het volgende:
Een deel is verkocht en afgevoerd naar Zweden, een ander deel wordt gesloopt.
Ja, klopt. Wat nog in Nijmegen staat gaat bij Van SimmereN in het Groningse gesloopt worden. Waarschijnlijk bij Veendam op de railport.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
maar staat voorlopig toch nog achter het DDM-1 opgesloten?
Oftewel, prima samengewerkt en goede afstemming door ProRail en NS.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:16 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Meteen na de pimpel is Zwolle-Olst ook voor andere treinen buitendienst gegaan ivm bovenleidingswerkzaamheden + overwegen.
Waarom mag SimmereN de V'tjes dan niet meer slopen? De laatsten die gesloopt werden gingen namelijk naar een Amsterdamse sloper.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:14 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, klopt. Wat nog in Nijmegen staat gaat bij Van SimmereN in het Groningse gesloopt worden. Waarschijnlijk bij Veendam op de railport.
De details weet ik niet, maar SimmereN heeft het ICK iig opgekocht.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Waarom mag SimmereN de V'tjes dan niet meer slopen? De laatsten die gesloopt werden gingen namelijk naar een Amsterdamse sloper.
Het was in Groningen stilgelegd om een asbestkwestie en dat terwijl ICK er ook vol mee zit
http://zoeken.fok.nlquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:45 schreef Miniem het volgende:
Hoi
Of fok is ergens een topic waarin treinkaartjes acties worden bijgehouden. Ik kan deze niet vinden, iemand van jullie? Weet ook niet in welk subforum deze staat.
En hier staat het ook overigens:quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:45 schreef Miniem het volgende:
Hoi
Of fok is ergens een topic waarin treinkaartjes acties worden bijgehouden. Ik kan deze niet vinden, iemand van jullie? Weet ook niet in welk subforum deze staat.
Akkoord thx.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:02 schreef dennistd het volgende:
Pas vrijdag weer, morgen en overmorgen rijdt het al wel weer tot Den Dolder (vanaf Amersfoort en Baarn)
Beetje een aanfluiting wel hoor, dit soort dingen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:02 schreef dennistd het volgende:
Pas vrijdag weer, morgen en overmorgen rijdt het al wel weer tot Den Dolder (vanaf Amersfoort en Baarn)
Omroep zweeg in alle talen neem ik aan, minstens op de perrons. Een goedwillende HC heeft er misschien op Amsterdam Centraal op een "godverdomme ik moet zeiken" toontje iets van geprobeerd te maken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:13 schreef b2py het volgende:
Zelfde categorie:
Ik zat maandag in de IC Amersfoort - Amsterdam en daar stond op de borden gewoon Enkhuizen. OBIS toonde slechts Amsterdam Centraal als eindpunt. Uiteindelijk ging het voorste stel eraf in Amsterdam en mocht het andere stel door naar Enkhuizen.
Geen idee, dopjesquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Omroep zweeg in alle talen neem ik aan, minstens op de perrons. Een goedwillende HC heeft er misschien op Amsterdam Centraal op een "godverdomme ik moet zeiken" toontje iets van geprobeerd te maken.
Slordig, slechte communicatie op de seinzaal..quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:17 schreef James1988 het volgende:
Snuggere treindienstleiding weer: de IC naar Vlissingen had in Den Haag HS +10, werd t.h.v. Moerwijk tegengehouden zodat de IC naar Eindhoven en Venlo voor mocht, en na Rijswijk mocht de IC naar Vlissingen tóch voorlangs. Inmiddels +5 op de teller...
Zo krijg je die treinen wel vertraagd...
Voor de zoveeltigduizendmiljardste keer heeft men geen idee wat er aan de hand is, wie wat aan het doen is of hoe het verder moet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:21 schreef James1988 het volgende:
Om de lol compleet te maken: twee treinen die daar achter zaten zijn nu óók vertraagd. +3 en +2.
Nu een omroep: Rotterdam Centraal, trein rijdt door naar Venlo. Terwijl al minstens 25 minuten bekend is dat dat ding niet verder rijdt dan Eindhoven...
Welnee. Als de andere helft vakantie heeft duperen ze die net zo goedquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Beetje een aanfluiting wel hoor, dit soort dingen.
Ze kunnen wel denken dat de hele wereld herfstvakantie heeft, maar blijkbaar is NS er alleen voor 12-jarigen en jonger uit EEN bepaalde helft van het land.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:12 schreef James1988 het volgende:
Een beetje sneu: het scherm op het perron meldt over een trein "Rijdt niet verder dan Eindhoven i.v.m. aanrijding", maar het scherm ín de trein toont nog vrolijk alle stops t/m Venlo inclusief aankomsttijden...
Ja maarquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voor de zoveeltigduizendmiljardste keer heeft men geen idee wat er aan de hand is, wie wat aan het doen is of hoe het verder moet.
Ik zeg: Laten we deze club VOORAL nog 20 jaar de concessie HRN geven
Als we even aannemen dat de informatievoorziening niet mee aan het zoeken is, mis ik waarom die hun werk niet kunnen doen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:24 schreef MPG het volgende:
[..]
Aanrijding met persoon was de ic van 1832 uit eindhoven naar venlo. Staat nu bij dierenrijk helmond, en de brandweer en andere hulpdiensten lopen inmiddels met zaklampen naar onderdelen te zoeken.
Moeten er echt een paar een nekschot hebben daarquote:
Thanks man. Zal hem met plezier ontvangen!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moeten er echt een paar een nekschot hebben daar
Wat ben je toch weer heerlijk subtiel, Fles.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moeten er echt een paar een nekschot hebben daar
Ja sorry hoor, wat wil je nou. Als je ZO NIKS kan, wat doe je daar dan??quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat ben je toch weer heerlijk subtiel, Fles.
Hoop dat ze deze keer de bodemplaten beter controleren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:37 schreef b2py het volgende:
Nu het er op gaat lijken dat Sint & Piet niet meer in Nederland welkom zijn vecht NS voor een nieuwe verbinding.
[ afbeelding ]
Geld verdienen met (spoor)baanzekerheid. Expertise optioneel, zolang je maar kan lobbyen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja sorry hoor, wat wil je nou. Als je ZO NIKS kan, wat doe je daar dan??
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:42 schreef James1988 het volgende:
Godsnondekolere wat een gefaal weer.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat ben je toch weer heerlijk subtiel, .
Gaat weer lekker richting Limburg. Vanmiddag was er ook al een sein- en wisselstoring tussen Eindhoven en Weert, mijn sprinter had +10.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:24 schreef MPG het volgende:
[..]
Aanrijding met persoon was de ic van 1832 uit eindhoven naar venlo. Staat nu bij dierenrijk helmond, en de brandweer en andere hulpdiensten lopen inmiddels met zaklampen naar onderdelen te zoeken.
NS lijkt wel de overstortbak geworden voor mensen die bij de Sociale Werkplaats niet meer te plaatsen waren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Geld verdienen met (spoor)baanzekerheid. Expertise optioneel, zolang je maar kan lobbyen.
gedeelde smart is halve smartquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja hehe. Waarom zou je EEN trein vertragen als je er ook TWEE kunt vertragen
Hebben ze nog een bedrijfsmuziekkorps? Of is die gefuseerd met de jostiband?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NS lijkt wel de overstortbak geworden voor mensen die bij de Sociale Werkplaats niet meer te plaatsen waren.
nee hoor, ik hoor jequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja sorry, ik kan me voorstellen dat het moeilijk is, maar dit is toch wel tranentrekkend
Het fetisjisme waarmee de treindienstleiding aan perrons vasthoudt, wordt uiteraard met de wisselsaneringen alleen maar erger.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja sorry, ik kan me voorstellen dat het moeilijk is, maar dit is toch wel tranentrekkend
je overdrijft, maar het toont wel weer aan dat het nog zoveel beter kan op het spoorquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NS lijkt wel de overstortbak geworden voor mensen die bij de Sociale Werkplaats niet meer te plaatsen waren.
Ik weet niet of zo'n triangel wel handig is voor conducteurs op een beetje een rumoerig perron.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:45 schreef Peter het volgende:
[..]
Hebben ze nog een bedrijfsmuziekkorps? Of is die gefuseerd met de jostiband?
Nou ja, het is niet zozeer een kwestie van niet kunnen - het meeste rijdend personeel doet echt wel hun best. Het is dat grenzeloze gebrek aan ambitie van de organisatie.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je overdrijft, maar het toont wel weer aan dat het nog zoveel beter kan op het spoor
Ja, ik overdrijf. Maar het gebeurt gewoon dagelijks dat bij een verstoring niemand ECHT HELEMAAL NIEMAND weet wat er aan de hand is en wat er gedaan moet worden, dat je volledig gerechtvaardigd van een volstrekt incapabele organisatie kunt spreken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je overdrijft, maar het toont wel weer aan dat het nog zoveel beter kan op het spoor
Nog zien spelen in Amersfoort een tijdje geleden. Zonder Josti's.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:45 schreef Peter het volgende:
[..]
Hebben ze nog een bedrijfsmuziekkorps? Of is die gefuseerd met de jostiband?
een zesenhalf behalen is mooi, maar je moet proberen er minimaal een acht van te maken. Om dat te bereiken kun nog genoeg laaghangend fruit te plukken, maar dan moet je wel willen en daar schort het organisatorisch aan. Je hebt er wel kennis en snelle lijnen tussen de organisaties (en delen ervan) voor nodig.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou ja, het is niet zozeer een kwestie van niet kunnen - het meeste rijdend personeel doet echt wel hun best. Het is dat grenzeloze gebrek aan ambitie van de organisatie.
Kunnen ze wel stoppen met het aannemen van stagiaires, zesjescultuur schijnt nogal te heersen onder studenten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een zesenhalf behalen is mooi, maar je moet proberen er minimaal een acht van te maken. Om dat te bereiken kun nog genoeg laaghangend fruit te plukken, maar dan moet je wel willen en daar schort het organisatorisch aan. Je hebt er wel kennis en snelle lijnen tussen de organisaties (en delen ervan) voor nodig.
dat is dus een foute aanname, want studieresultaten zeggen 0,0 over iemands werkethos bij een baasquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:03 schreef b2py het volgende:
[..]
Kunnen ze wel stoppen met het aannemen van stagiaires, zesjescultuur schijnt nogal te heersen onder studenten.
Moet? Van wie? De reiziger?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een zesenhalf behalen is mooi, maar je moet proberen er minimaal een acht van te maken.
Van degene die zorgt voor je brood op de plank ja. Zou leuk zijnquote:
Yes, ik heb nog kans op een baan volgens PSM!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is dus een foute aanname, want studieresultaten zeggen 0,0 over iemands werkethos bij een baas
*mompelt iets over gebonden reizigers, onderhandse gunningen en baanzekerheid tot 2017*quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Van degene die zorgt voor je brood op de plank ja. Zou leuk zijn
het zou een van de doelen van de organisatie moeten zijn. Je moet natuurlijk wel zorgen dat er genoeg inkomsten tegenover staan. Het is een balans die je moet vinden, eentje die nu zoek lijkt te zijn.quote:
Met al die bejaarden daar is er voldoende natuurlijk verloop hoorquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:14 schreef Litpho het volgende:
[..]
*mompelt iets over gebonden reizigers, onderhandse gunningen en baanzekerheid tot 2017*
Ik hapte ook te serieusquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het zou een van de doelen van de organisatie moeten zijn.
Op Gütersloh Hbf stopt maar 1 á 2 keer per DAG per richting een ICE. Alle andere ICE's knallen met 200 km/u voorbij. Dan kan 'voorbij rijden' een keer gebeuren en maakt NOS hier 'sensatienieuws' van (iets waar ze zich normaliter niet schuldig aan maken) omdat dit 'item' even 'hot' is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:58 schreef Peterselieman het volgende:
ook in Duitsland wordt wel eens een station overgeslagen
http://nos.nl/artikel/565(...)reizigers-staan.html
QFT.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is dus een foute aanname, want studieresultaten zeggen 0,0 over iemands werkethos bij een baas
Bochum-Graetzquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:41 schreef Bitlord het volgende:
Hilversum NOS
Hilversum Noord
Hilversum Media Park
De tweede naamswijziging in enkele jaren.
Iemand zal wel hebben uitgerekend dat dit de optimale verhouding is tussen staan in de spits en overcapaciteit in de daluren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:55 schreef jappas het volgende:
Waarom zijn eigenlijk 'slechts' 20 van de 50 NID stellen 6 delig gemaakt bij revisie en de rest 4 delig?
De NS lijkt op sommige plekken een tekort te hebben aan geschikt materieel. Is het verbouwen van (DDM en DD-AR) dan geen snelle en relatief goedkope optie om dit op te vangen? Hang een paar bakken tussen de 4 delige stellen. Of denk ik te simpel :p?
Min tien procent, want reizigers komen er met de volgende trein ook wel. Of de daarop volgende als men besluit niet op je bestemming te stoppen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Iemand zal wel hebben uitgerekend dat dit de optimale verhouding is tussen staan in de spits en overcapaciteit in de daluren.
Jong0ns, dit KAN niet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:01 schreef Fiorano het volgende:
Ah omgeleide IC's Amersfoort - Utrecht rijden niet ivm gladde sporen bij Hilversum.
Maar maar gladde sporen! Vierkante blaadjes! Wielen!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jong0ns, dit KAN niet.
IETS moet er rijden. OF Utrecht - Amersfoort direct OF via Hilversum.
En neuk lekker op met je smoesjes HET MOET RIJDEN. Punt.
eerder op de dag was het al teruggebracht van 4 omgeleide IC's per richting per uur naar 2, omdat het anders te veel van het goede was op enkele Hilversumse overwegenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:01 schreef Fiorano het volgende:
Ah omgeleide IC's Amersfoort - Utrecht rijden niet ivm gladde sporen bij Hilversum.
Ingeplande werkzaamheden. Belangrijk. Reizigers reizen maar om via Schiphol.quote:
Of Amersfoort - Utrecht via Ede-Wageningen...quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:24 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ingeplande werkzaamheden. Belangrijk. Reizigers reizen maar om via Schiphol.
De tijd van het jaar, materiaal winterklaar maken bij 19 graden Celsius is comfortabeler. Je neemt maar wat overblijft.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:27 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Of Amersfoort - Utrecht via Ede-Wageningen...
Ach NS heeft duidelijk schijt aan de reiziger. Stond vanmiddag weer ineens in een bloedhete coupé. 6 balken icm tussen Schiphol en Deventer...
Op 15 september nog wel:quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:45 schreef Peter het volgende:
[..]
Hebben ze nog een bedrijfsmuziekkorps? Of is die gefuseerd met de jostiband?
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:52 schreef Monopoly het volgende:
Bij aankomst te Scheemda sprongen mijn seinen op groen, en kon ik doorkachelen naar Groningen zonder problemen.
Extra lange pauze gehad omdat ik net mijn trein naar Veendam niet meer kon halen.
gelukkig hebben ze ook wel eens een reservemachinist ergens zittenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:07 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Hoe kun jij nou je trein missen? Je bent toch de machinist? En dan rijdt die zonder jou toch helemaal niet?
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:04 schreef jpajs het volgende:
Vier Belgische spoorwegmedewerkers gaan één week aan de slag bij Hekurudha Shqiptare, het Albanese equivalent van de NMBS. Ze ondervinden er hoe het gesteld is met de spoorwegen en treinen in Albanië, die na de val van het communisme in verval zijn geraakt. Maar de passie en het enthousiasme van de Albanezen is besmettelijk en al snel werken de Belgen mee alsof ze niks anders gewoon zijn..
dat maakt die treindienstleider van amersfoort niks uit toch? duivendrecht is een ander eilandjequote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:48 schreef Fiorano het volgende:
Amateur vingerververs vanochtend op Amersfoort. Doordat Jules moest rangeren en nog een andere locatie vertrok de IC Schiphol met +5. Mist natuurlijk precies aansluitingen bij Duivendrecht...
Hoe meet je de afgelegde afstand?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:46 schreef Flodder450 het volgende:
Ik ben gisteren met een vriend van mij van Groningen naar maastricht geweest, tussenstops gemaakt in Utrecht, Roermond en Heerlen!
Een ware materieelshow voor mij, SLT, SGM, Plan-v, 6400en, siks, intercityrijtuigen, 1700en, DE3s, allerhande goederenwagons, oplegger, autoslaaptreinen, en nog veel meeraangezien ik alleen maar Spurts, koplopers en VIRMs zie normalier!
We hebben bij elkaar 709 KM afgelegd
Helaas ging mijn camera kapot en route, dus ik heb niet echt fotos kunnen maken.
is precies een van de winstpunten die nog te behalen zijn. Koppel die eilandjes aan elkaar en laat een computer de optimale doorstroom berekenen, gegeven de dienstregeling en de actuele vertrektijden. Is wel noodzakelijk dat je van iedere trein de exacte positie weetquote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:22 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dat maakt die treindienstleider van amersfoort niks uit toch? duivendrecht is een ander eilandje
Blijbol wordt zo te zien helaas niet meer bijgewerkt. Voor Breda - Amsterdam stuurt hij je over Den Bosch ipv de HSL, en ook de Hanzelijn is onbekend.quote:
Dan is Wikipedia je vriend. Althans, die gebruik ik dan.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Blijbol wordt zo te zien helaas niet meer bijgewerkt. Voor Breda - Amsterdam stuurt hij je over Den Bosch ipv de HSL, en ook de Hanzelijn is onbekend.
Een storing in ARI is geen reden om het treinverkeer te staken, we kunnen rijwegen altijd nog met de hand instellen. Een rijrichtingsstoring én een probleem met de assentellers is dat wél.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:52 schreef Monopoly het volgende:
1e slag Groningen - Delfzijl kreeg ik al smsjes van de zaak dat er wat loos was tussen Zuidbroek en Scheemda. Storing met ARI meen ik.
Ik zou na Delfzijl de trein naar Winschoten moeten pakken, maar dat ging niet door, want de storing was uitgebreid van Groningen tot aan Scheemda.
WACHT WAT, ik kwam rond 23:14 uit lijn 140 op station appingedam en toen waren alle lichten idd uit, toen ik bij mn fiets was (bij de fietskluizen) sprong alles weer aanquote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:52 schreef Monopoly het volgende:
Zo, lekker thuis op de bank. Bijzondere dienst gehad vandaag
1e slag Groningen - Delfzijl kreeg ik al smsjes van de zaak dat er wat loos was tussen Zuidbroek en Scheemda. Storing met ARI meen ik.
Ik zou na Delfzijl de trein naar Winschoten moeten pakken, maar dat ging niet door, want de storing was uitgebreid van Groningen tot aan Scheemda.
Ik werd met een andere collega in een taxi gedropt om 2 collega's aan de andere kant van de storing af te lossen, en ik zou gaan pendelen tussen Scheemda en Winschoten.
Na een half uur wachten op Winschoten kwam mijn trein dan eindelijk aan. Treindienstleider opgebeld en hij zei dat de storing bijna voorbij was, en dat ik met een aanwijzing STS bij Scheemda door mocht gaan naar Zuidbroek.
Bij aankomst te Scheemda sprongen mijn seinen op groen, en kon ik doorkachelen naar Groningen zonder problemen.
Extra lange pauze gehad omdat ik net mijn trein naar Veendam niet meer kon halen.
Laatste slag was wederom naar Delfzijl en bij aankomst te Appingedam merkte ik op dat er iets niet klopte. Toen ik eenmaal stil stond sprongen alle lichten van het station aanSchrok me kapot
![]()
Gek wel, je let er niet eens op maar toch weet je dat iets niet klopt
Toen ik weg reed sprongen alle lichten direct weer uit. Op de terugweg precies hetzelfde na het kopmaken op Delfzijl.
Toch maar even gebeld met de beheerder van de stations en de melding gemaakt.
Ze zou er gelijk iemand naar toe sturen. Maar wat ik het ergste vond is dat ze nergens vanaf wisten_!
Alle verlichting valt uit, dan moet er op z'n minst toch ergens een belletje/alarm af gaan dat er ergens iets niet klopt?
Dus de rest van de avond/nacht zal het wel aardig vervelend zijn voor de reiziger op het prachtige en bloeiende station van de metropool Appingedam.
Zo, 3 dagen vrij, lekker een biertje
't blijven fuckers. Laat die gekke badslippers een beetje 's nachts rangeren. Of niet. IC's horen stipt optij d te rijden. Kut NS.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:22 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dat maakt die treindienstleider van amersfoort niks uit toch? duivendrecht is een ander eilandje
Heb jij als treindienstleider van het noorden toevallig iets met station Wolvega van doen???quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Een storing in ARI is geen reden om het treinverkeer te staken, we kunnen rijwegen altijd nog met de hand instellen. Een rijrichtingsstoring én een probleem met de assentellers is dat wél.
In de Jules zitten geen badslippers. De Jules is niet van NS. De rijwegen worden niet ingesteld door NS. Three strikes, out.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:34 schreef Fiorano het volgende:
[..]
't blijven fuckers. Laat die gekke badslippers een beetje 's nachts rangeren. Of niet. IC's horen stipt optij d te rijden. Kut NS.
Nope. Mijn bediengebied houdt net onder Ljouwert op. Wolvega valt onder Zwolle.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:42 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Heb jij als treindienstleider van het noorden toevallig iets met station Wolvega van doen???
Now you knowquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:29 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
WACHT WAT, ik kwam rond 23:14 uit lijn 140 op station appingedam en toen waren alle lichten idd uit, toen ik bij mn fiets was (bij de fietskluizen) sprong alles weer aan
Rijrichtingstoring ja, excuus ;Pquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Een storing in ARI is geen reden om het treinverkeer te staken, we kunnen rijwegen altijd nog met de hand instellen. Een rijrichtingsstoring én een probleem met de assentellers is dat wél.
Bij verstoringen gaat de planning flink aan de slag. Omdat ik aan de 'andere kant' van de storing zat op dat moment kon ik de trein naar Veendam niet meer halen. Die werd door een andere machinist gereden.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:07 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Hoe kun jij nou je trein missen? Je bent toch de machinist? En dan rijdt die zonder jou toch helemaal niet?
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
In de Jules zitten geen badslippers. De Jules is niet van NS. De rijwegen worden niet ingesteld door NS. Three strikes, out.
Oh ja, die Fries? Altijd vrolijk, ook al dondert de hele toko uit elkaar.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:10 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Rijrichtingstoring ja, excuus ;P
Had je toevallig ook dienst met dat hele gebeuren?
Ik had een paar keer contact met je collega H. Echt aardige kerel
Haha, dat mag ik wel, toffe gastquote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Oh ja, die Fries? Altijd vrolijk, ook al dondert de hele toko uit elkaar.
Ja, ik zat op Leeuwarden gisteren. Heb het dus zijdelings meegekregen. Zometeen heb ik Lauwers/Oost-Groningen.
Ik zit vrijdag- en zaterdagnacht op Groningen, daarna drie nachten Leeuwarden en baanvakken. Kom je nog een bakkie doen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:25 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Haha, dat mag ik wel, toffe gast
Volgende maand ga ik ook naar Leeuwarden, zin in.
Zondag t/m dinsdag nachtdienst op ncbg, jij ook toch ?
Zal zondag wel weinig te doen hebben 's nachts. Kom wel ff bakkie doen jaquote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik zit vrijdag- en zaterdagnacht op Groningen, daarna drie nachten Leeuwarden en baanvakken. Kom je nog een bakkie doen?
Ga in Afrika wonen, daar mag je tenminste Sinterklaas vieren.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:20 schreef Fiorano het volgende:
[..]![]()
Alsnog, Kut NS. 6 bakken ICM zowel heen als terug in de spits is veel te weinig. Buiten de spits rijden ze wel vaak genoeg met 9 bakken of meer. Eigenlijk is het OV gewoon kut, maar de snelwegen ook. Dus Nederland is kut.
Maakte voor mij niet uit, jaren geleden eens een rondje Nederland gedaan in een dag met vrienden en dat was dus 1000 km. Amersfoort - Vlissingen - Maastricht - Groningen - Amsterdamquote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Blijbol wordt zo te zien helaas niet meer bijgewerkt. Voor Breda - Amsterdam stuurt hij je over Den Bosch ipv de HSL, en ook de Hanzelijn is onbekend.
In sommige dorpen in Zuid Afrika wordt het sinterklaasfeest nog steeds gevierdquote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ga in Afrika wonen, daar mag je tenminste Sinterklaas vieren.
Ik heb die mogelijkheid wel gehad, en het verbaast me niks dat niemand de trein neemt. Primaire probleem: VEEEEEL te langzaam. Als toerist is het prachtig, als local ongetwijfeld niet. Zolang dat niet verandert bewandelen de Albanese spoorwegen een doodlopende weg.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:14 schreef Sandrvich het volgende:
[..]Albanië!
Ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om per trein te reizen daar, maar dat zal komend voorjaar nog wel gebeuren. Momenteel wordt het station van Tirana en de sporen erachter verbouwd, maar eerlijk gezegd vrees ik dat binnen een paar jaar er überhaupt geen trein meer rijdt in dat land.
Eigenlijk zouden ze de sporen naar Prizren (en de Kosovaarse spoorwegen dan Prizren-Prishtinë) weer open moeten gooien en met Kosovaarse treinen naar Tirana moeten rijden. Het zou goed kunnen dat je dan opeens stampvolle treinen hebt.
Ow okay. Had afgelopen vrijdag na het passeren van station Wolvega met de 12700 namelijk de trdl van Leeuwarden nog aan de lijn. Of ik 'iets vreemds' had gezien aldaar. Zat me later nog af te vragen wat daar dan voor vreemds moet zijn geweest...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nope. Mijn bediengebied houdt net onder Ljouwert op. Wolvega valt onder Zwolle.
Toevallig vd zomer nog in Ghana geweest, zou daar serieus best willen wonen. Dan maak je je niet druk over een treintje die 5 minuten te laat is... Anyway, beetje frustratie vanmorgen, blijf voorlopig nog wel in Nederland ben ik bang.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ga in Afrika wonen, daar mag je tenminste Sinterklaas vieren.
Geen idee. Ging dat misschien over de ligging van het spoor tussen Leeuwarden en Grou-Irnsum?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:43 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ow okay. Had afgelopen vrijdag na het passeren van station Wolvega met de 12700 namelijk de trdl van Leeuwarden nog aan de lijn. Of ik 'iets vreemds' had gezien aldaar. Zat me later nog af te vragen wat daar dan voor vreemds moet zijn geweest...
Verholpen is een groot woord. We zetten twee uur lang alle stopdoorschakelingen op Door en gaan dan weer informeren of het nog glad is. Als dan een machinist het nog glad vindt, gaan we weer twee uur door met de maatregelen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:48 schreef greavy het volgende:
Den Dolder - Soest en Den Dolder - Amersfoort ligt ook plat door gladde sporen.
Tussen Utrecht en Almere reden minder treinen door gladde sporen, maar dat was rond half 2 verholpen. Nog geen uur later waren de gladde sporen weer terug.
Tussen Leeuwarden en Groningen ook glad vandaag kreeg ik van de zaak over de sms.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Verholpen is een groot woord. We zetten twee uur lang alle stopdoorschakelingen op Door en gaan dan weer informeren of het nog glad is. Als dan een machinist het nog glad vindt, gaan we weer twee uur door met de maatregelen.
Hm, lekker makkelijk "oplossen" zo dan jaquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Verholpen is een groot woord. We zetten twee uur lang alle stopdoorschakelingen op Door en gaan dan weer informeren of het nog glad is. Als dan een machinist het nog glad vindt, gaan we weer twee uur door met de maatregelen.
Dat ging inderdaad behoorlijk tekeer op dat stukquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Geen idee. Ging dat misschien over de ligging van het spoor tussen Leeuwarden en Grou-Irnsum?
In Vlaanderen ook, en daar hoor je ook niets over.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:14 schreef Monopoly het volgende:
[..]
In sommige dorpen in Zuid Afrika wordt het sinterklaasfeest nog steeds gevierd
Ook Vlamingen willen debat over Zwarte Pietquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
In Vlaanderen ook, en daar hoor je ook niets over.
Tijd voor Geel-Blauwe Pieten dan?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:25 schreef James1988 het volgende:
Niet hier ook al dat zwartepietengezeik he?
Waarom dat? Omdat die niet butsen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:17 schreef greavy het volgende:
Dit jaar komen de Sandite-treinen met lokken ook weer op de baan, maar niet via NS Reizigers. ProRail heeft dit jaar DB Schenker ingehuurd. Binnen 2 weken zouden die treinen de baan op moeten gaan.
Samen voor een beter spoor, dayum.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:38 schreef greavy het volgende:
Heeft te maken met de regionale concessies waar deze trein ingezet gaat worden (oa Zwolle - Emmen). En NSR is geen goederenvervoerder, dus zou zelfs met zo'n trein niet mogen rijden. Officieel gezien.
Het wordt steeds idioter geloof ik.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:33 schreef Fiorano het volgende:
Ah er schijt een schietpartij te zijn geweest in een intercity bij Amersfoort. Vandaar de uitval van treinen richting Schiphol.
Raar verhaal, reizigersvervoerders mogen toch gewoon met leeg materieel over sporen rijden die niet bij hun concessie horen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:38 schreef greavy het volgende:
Heeft te maken met de regionale concessies waar deze trein ingezet gaat worden (oa Zwolle - Emmen). En NSR is geen goederenvervoerder, dus zou zelfs met zo'n trein niet mogen rijden. Officieel gezien.
locs met een sandite-installatie zijn geen reizigerstrein.. zal wel weer regeltjesgeneuk zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:54 schreef ReisT het volgende:
[..]
Raar verhaal, reizigersvervoerders mogen toch gewoon met leeg materieel over sporen rijden die niet bij hun concessie horen?
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:58 schreef greavy het volgende:
DB Schenker, VolkerRail en Locon hebben onder andere geklaagd vorig jaar.
En wat voor oplossing had jij in gedachten dan? Daar kun je veel geld mee verdienen dan, gok ik zo.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:11 schreef greavy het volgende:
[..]
Hm, lekker makkelijk "oplossen" zo dan ja
Gelukkig ligt op Hollandsche Rading het perron in beide richtingen aan de andere kant van de overweg.
Weer een STS?twitter:NS_online twitterde op woensdag 23-10-2013 om 17:09:08Eindhoven-Weert: minder treinen door een gestrande trein. http://t.co/axyyfHaEPO #EhvWt reageer retweet
We blijven glijden.twitter:NS_online twitterde op woensdag 23-10-2013 om 17:39:52Arnhem-Dieren: minder treinen door een gestrande trein. http://t.co/axyyfHaEPO #AhDr reageer retweet
Schietpartij loopt met een sisser af.twitter:Timbiels twitterde op woensdag 23-10-2013 om 17:42:50Amersfoort: defecte treinruit, twee jongens aangehouden. Trein wordt onderzocht op rangeerterrein. #NS reageer retweet
twitter:NSHispeed_info twitterde op woensdag 23-10-2013 om 16:25:32#Fyra 1056: #Fyra naar Rotterdam Centraal; Amsterdam C v om 17.10uur rijdt door defect materieel niet. Maakt u gebruik van (1/2) reageer retweet
Het is al de hele dag een soepzooi op de HSL, er hebben vanochtend al twee Fyra's stil gestaan op de HSL en er zijn redelijk wat vertragingen.twitter:NSHispeed_info twitterde op woensdag 23-10-2013 om 17:33:32#Fyra 956: #Fyra naar Breda; Amsterdam Centraal v 17:25 rijdt door defect niet. Maakt u gebruik van binnenlandse treinen of volgende #Fyra. reageer retweet
Wacht even!!! Begrrijp ik dat de Sandite-treinen nog niet rijden?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:17 schreef greavy het volgende:
Dit jaar komen de Sandite-treinen met lokken ook weer op de baan, maar niet via NS Reizigers. ProRail heeft dit jaar DB Schenker ingehuurd. Binnen 2 weken zouden die treinen de baan op moeten gaan.
Nee.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:24 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wacht even!!! Begrrijp ik dat de Sandite-treinen nog niet rijden?
Maar op allerlei plekken vallen treinen uit wegens gladheid, terwijl niet alles wat Sandite kan rijden op de baan is?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee.
De extra sandite's rijden zo te lezen nog niet. De normale SGM en DDZ sandite's wel.
Er wordt normaal gesproken gesandite op Amersfoort - Utrecht maar dat ligt eruit door werkzaamheden. Gevolg is dat er blijkbaar niet gesandite wordt en er gladde sporen zijn. En volgens mij reed er sowieso al geen sandite Utrecht - Almere.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:28 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maar op allerlei plekken vallen treinen uit wegens gladheid, terwijl niet alles wat Sandite kan rijden op de baan is?
ProRail gebeld om opheldering. Die gaan uitzoeken & terugbellen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Er wordt normaal gesproken gesandite op Amersfoort - Utrecht maar dat ligt eruit door werkzaamheden. Gevolg is dat er blijkbaar niet gesandite wordt en er gladde sporen zijn. En volgens mij reed er sowieso al geen sandite Utrecht - Almere.
Via Greavy: PTA / Treinentopic #643: Hete aardappels op het spoor: VERTRAGING!!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:31 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
ProRail gebeld om opheldering. Die gaan uitzoeken & terugbellen.
Maar dat zijn dus de Sandite-sprinters. Maar die treinen met zo'n container en locs, die rijden dus nog niet, terwijl die bestemd zijn voor het hardnekkiger werk. Toch?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Via Greavy: PTA / Treinentopic #643: Hete aardappels op het spoor: VERTRAGING!!
Volgens mij is de installatie hetzelfde, dus om nou over hardnekkiger te spreken nee.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:40 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maar dat zijn dus de Sandite-sprinters. Maar die treinen met zo'n container en locs, die rijden dus nog niet, terwijl die bestemd zijn voor het hardnekkiger werk. Toch?
De installatie tussen de SGMm en de lok-wagon-lok installatie maakt niet uit. Beide installaties werken hetzelfde, alleen de tractie is anders.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:40 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maar dat zijn dus de Sandite-sprinters. Maar die treinen met zo'n container en locs, die rijden dus nog niet, terwijl die bestemd zijn voor het hardnekkiger werk. Toch?
Die laatste Rotterdam - Hoek van Holland had ik al vermeld (zie de link van b2py en dan daar op die pagina ergens), en zojuist ook Zwolle - Utrecht. Ik was nog aan het navragen of het op meer trajecten gebeurt, maar dat gebeurt dus. Bedankt voor de aanvulling.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:01 schreef _JdM_ het volgende:
Naast het Leeg Mat aan SGMm/DDZ rijdt er ook het een en ander in reizigersdienst:
-Sprinter Apeldoorn-Enschede (de enige SGMm op dat traject als het goed is)
-Sprinter Zwolle-Utrecht ( 2x DDZ, die onafhankelijk van elkaar rijden)
-Sprinter Rhenen-Uitgeest (en dus ook Uitgeest-Amsterdam C, Uitgeest-Rotterdam)
-Sprinter Nijmegen-Den Bosch-Deurne
-Sprinter Rotterdam-Hoek van Holland Haven/Strand
Even tussendoor hoor. Dit is toch wel het toppunt van "van niks naar nergens express" in Nederlandquote:
Gaat kop-aan-kop met Almelo - Mariënberg imoquote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Even tussendoor hoor. Dit is toch wel het toppunt van "van niks naar nergens express" in Nederland
Daar kun je aan beide kanten nog overstappen en verder. Rhenen is gewoon het einde van de wereld..quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Gaat kop-aan-kop met Almelo - Mariënberg imo
Met dank aan de Duitsers...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:21 schreef Peter het volgende:
[..]
Rhenen is gewoon het einde van de wereld..
Ho hoquote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Gaat kop-aan-kop met Almelo - Mariënberg imo
Is de enige van ik geloof 26 of zo spoorbruggen over water die nooit herbouwd is idd. Ik geloof zelfs dat de huidige provincialeweg op de pijlers van de oude spoorbrug ligt.quote:
Ja, klopt, en een deel van het oude tracé is ook hergebruikt voor die weg.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is de enige van ik geloof 26 of zo spoorbruggen over water die nooit herbouwd is idd. Ik geloof zelfs dat de huidige provincialeweg op de pijlers van de oude spoorbrug ligt.
niets van gemerktquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:09 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Tussen Leeuwarden en Groningen ook glad vandaag kreeg ik van de zaak over de sms.
mooi he die stoplichtenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ho hoin Almelo is ALTIJD wat te doen
Bij Ravenstein mist ook nog steeds een helftquote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is de enige van ik geloof 26 of zo spoorbruggen over water die nooit herbouwd is idd. Ik geloof zelfs dat de huidige provincialeweg op de pijlers van de oude spoorbrug ligt.
Met name vanuit Gelderland wordt erover gesproken om daar het spoor te verdubbelen. Noord-Brabant gaf niet thuisquote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:52 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Bij Ravenstein mist ook nog steeds een helft
Terecht ook trouwens.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Met name vanuit Gelderland wordt erover gesproken om daar het spoor te verdubbelen. Noord-Brabant gaf niet thuis
Dat zijn best drukke overwegen daar...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:37 schreef b2py het volgende:
"Ik schrok me dood vanmiddag. Ik stond op station Dieren met iemand te praten, komt er een lege SGM uit Zutphen aan, met de bedoeling door te rijden richting Arnhem zonder te stoppen. Maar het sein voor de overweg stond op rood en slagbomen waren nog niet dicht, maar de machinist kon niet meer op tijd remmen en met veel getoeter rijdt de trein door rood en de overweg over. Gelukkig kon het verkeer op tijd wegkomen en zijn er verder geen ongelukken gebeurd."
Over de STS van vanmiddag bij Dieren
En kennelijk is het dan heel normaal dat heel Nijmegen - Zwolle daar dan nog urenlang last van heeft. Kutland.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:37 schreef b2py het volgende:
"Ik schrok me dood vanmiddag. Ik stond op station Dieren met iemand te praten, komt er een lege SGM uit Zutphen aan, met de bedoeling door te rijden richting Arnhem zonder te stoppen. Maar het sein voor de overweg stond op rood en slagbomen waren nog niet dicht, maar de machinist kon niet meer op tijd remmen en met veel getoeter rijdt de trein door rood en de overweg over. Gelukkig kon het verkeer op tijd wegkomen en zijn er verder geen ongelukken gebeurd."
Over de STS van vanmiddag bij Dieren
"Zet op lijstje voor eind van het jaar."quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:08 schreef James1988 het volgende:
Ik moet weer eens naar de regio Berlijn gaan, geloof ik. Sinds afgelopen december rijdt ODEG daar met dit spul rond:
[ afbeelding ]
Ziet er wel gaaf uit i.m.o., mooie livrei ook
Dat lijkt me op zich niet zo gek, maar dan zal de materieelplanning wel moeten zorgen dat die VIRM's in/naar Zeeland blijven rijden. Overigens lijkt het me ook typisch zo'n traject dat een keer aanbesteed gaat worden. Ik ben eerlijk gezegd verbaasd dat dat nog niet is gebeurd.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:53 schreef b2py het volgende:
Waarom trappen ze Zeeland niet vol met ERTMS en starten daar een geïsoleerde proef? Lekker pendelen met omgebouwde VIRM's en ervaring op doen. Ik zeg go!
Bus: http://www.stanstedairpor(...)ns/buses-and-coachesquote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:12 schreef Monopoly het volgende:
Hoe zit het met de prijzen van treinkaartjes in Engeland?
Vriendin gaat met d'r pa naar Londen voor een weekend en ze landt op Stansted.
Ik zit te denken of ik een buskaartje moet kopen voor d'r of een treinticket
Stansted, is dat nog Londen ja?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:12 schreef Monopoly het volgende:
Hoe zit het met de prijzen van treinkaartjes in Engeland?
Vriendin gaat met d'r pa naar Londen voor een weekend en ze landt op Stansted.
Ik zit te denken of ik een buskaartje moet kopen voor d'r of een treinticket
Ik heb vernomen dat ze hier in Zeeland inderdaad bezig zijn om te kijken wat de opties zijn in de toekomst. Het liefst willen ze één concessie Zeeland met bus + trein.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:14 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dat lijkt me op zich niet zo gek, maar dan zal de materieelplanning wel moeten zorgen dat die VIRM's in/naar Zeeland blijven rijden. Overigens lijkt het me ook typisch zo'n traject dat een keer aanbesteed gaat worden. Ik ben eerlijk gezegd verbaasd dat dat nog niet is gebeurd.
EN vooral kleppen voor die koppeling ja.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:13 schreef James1988 het volgende:
Ik vind het ding een stoere kop hebben. Wat het i.m.o. af zou maken zou een schildje zijn op de plek van het ODEG-logo, zoals bij de Virgin Pendolino:
[ afbeelding ]
Dat is dan ook een NST.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:21 schreef James1988 het volgende:
De V250 is de enige HST die ik ken waarbij er helemaal geen kleppen voor de koppeling zitten...
Al die reacties ook. Kennelijk ONZkwartiertje of zoquote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
PTA / in de machinistenruimte geweest! :D
Helemaal blij enzo...
fapfapfapquote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
PTA / in de machinistenruimte geweest! :D
Helemaal blij enzo...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
twitter:inwiii twitterde op vrijdag 18-10-2013 om 15:48:08Ik zou eigenlijk best wel eens in een cabine van een @NS_online koploper willen kijken. Volens mij heeft dat best een gaaf uitzicht. reageer retweet
En een andere user maakte me ook al attent op het gevaar:twitter:NS_online twitterde op vrijdag 18-10-2013 om 15:55:06@inwiii Dat denk ik ook, ik weet niet hoe treinpersoneel met dit soort verzoeken omgaat, maar vragen staat natuurlijk vrij! ^TS reageer retweet
twitter:DavidEerdmans twitterde op vrijdag 18-10-2013 om 16:01:39@NS_online @inwiii Is tegenwoordig strikt geregluleerd. Zonder toegangspas de cabine in kan flinke boetes opleveren. reageer retweet
Dat is het ook. Je hebt een dooie hoek van enkele meters en je zit bijna tegen de rijdraad aanquote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:06 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik heb laatst eens NS_Online getweet dat het uitzicht uit een ICMm cabine me best tof lijkt. Hun reactie: Lijkt ons ook, je kan het altijd bij de machinist vragen.
Ik ben 2 meter, mijn knieën zitten tegen de stuurtafel aanquote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:06 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dat is het ook. Je hebt een dooie hoek van enkele meters en je zit bijna tegen de rijdraad aan
ICM is nog wel redelijk ruim, al heb ik er hoe dan ook geen last van (ben maar een schamele 1.76)...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:07 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik ben 2 meter, mijn knieën zitten tegen de stuurtafel aan
Gelukkig valt het met de spurtjes wel mee
Het hoeft voor mij ook geen rijdende trein te zijn. Het mag ook tijdens haltering op het station zijnquote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:07 schreef James1988 het volgende:
Er zijn maar weinig machinisten die je toelaten tot een rijdende trein. Voor je het weet staat er een gast van IL&T op het eerstvolgende station die vraagt om de cabinekaart...
MAT 64 is echt een hel jaquote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:08 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
ICM is nog wel redelijk ruim, al heb ik er hoe dan ook geen last van (ben maar een schamele 1.76)...
Denk dat je van mat 64 met jouw lengte al helemaal niet vrolijk zou worden
Keertje op een open dag ook goed? Kijk je alleen wel uit op een werkplaats en moet je wachten voor je beurtquote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:11 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Het hoeft voor mij ook geen rijdende trein te zijn. Het mag ook tijdens haltering op het station zijnIs dat net zo lastig?
Bij ons niet in ieder geval.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:11 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Het hoeft voor mij ook geen rijdende trein te zijn. Het mag ook tijdens haltering op het station zijnIs dat net zo lastig?
Meeste machinisten die ik tot nog toe heb meegemaakt laten het gewoon toe tijdens het halteren. Gewoon ff aankloppen en vriendelijk vragen, bij voorkeur als het cabinedeurtje sowieso al open staatquote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:11 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Het hoeft voor mij ook geen rijdende trein te zijn. Het mag ook tijdens haltering op het station zijnIs dat net zo lastig?
nope...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:15 schreef NikkelCobalt het volgende:
Ik heb trouwens een keer een stukje ICMm gereden. Aanraakwaardig?
Misschien makkelijker bij een eindpunt of niet? Moet ik maar ff naar Deventer een keertje.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:15 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Meeste machinisten die ik tot nog toe heb meegemaakt laten het gewoon toe tijdens het halteren. Gewoon ff aankloppen en vriendelijk vragen, bij voorkeur als het cabinedeurtje sowieso al open staat
Niet perse, ligt eraan hoeveel tijd de machinist nog heeft en of ie zijn beproevingen etc. al gedaan heeft. Denk zelfs dat je meer succes hebt bij een doorgaande rit op een wat groter station (waar de trein langer halteert).quote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:16 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Misschien makkelijker bij een eindpunt of niet? Moet ik maar ff naar Deventer een keertje.
Geweldigquote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:16 schreef Maegrim het volgende:
ik ben er laatst ingeklommen, stond er een stil op de binckhorst
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:16 schreef Maegrim het volgende:
ik ben er laatst ingeklommen, stond er een stil op de binckhorst
jaja niks bijzonders, ik weet het
Ah m'n dagelijkse 10-minuten stilstand op Amsterdam Centraal komt daar dan bij van pasquote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:17 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Niet perse, ligt eraan hoeveel tijd de machinist nog heeft en of ie zijn beproevingen etc. al gedaan heeft. Denk zelfs dat je meer succes hebt bij een doorgaande rit op een wat groter station (waar de trein langer halteert).
Daar is zijn nooit twee helften geweest. Was altijd enkelsporig.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:52 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Bij Ravenstein mist ook nog steeds een helft
Nu al bekend dat er straks een wisselstoring is?quote:Dordrecht-Lage Zwaluwe half uur geen treinen door wisselstoring
Message donderdag 24 oktober 2013, 08:36 :
Reason: Wisselstoring
Alle sporen versperd tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe
Er rijden geen treinen.
Van 09.30-10.10 uur
Volgens nu.nl is dat omdat er iemand in de tunnelbuis loopt:quote:Op donderdag 24 oktober 2013 09:10 schreef KomtTijd... het volgende:
iemand enig idee wat er loos is op Schiphol? geen treinverkeer op last van de politie
http://www.nu.nl/binnenla(...)n-in-tunnelbuis.htmlquote:Geen treinen naar Schiphol door persoon in tunnelbuis
Van en naar station Schiphol kunnen donderdagochtend geen treinen rijden omdat er een persoon in de tunnelbuis loopt.
Dat meldt een woordvoerder van de NS.
"Ons personeel is nu naar deze persoon op zoek. Tot deze persoon uit de tunnel gehaald is kunnen er geen treinen rijden", aldus de woordvoerder.
De borden/omroep kunnen vertraging alleen per vijf minuten weergeven. In de reisplanner staat een nauwkeurige vertraging (tot op de minuut).quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:01 schreef Fixers het volgende:
In Hilversum Noord is het ook weer heerlijk tegenstrijdig. Volgens de reisplanner rijd de sprinter naar Amersfoort niet, volgens de borden en omroep heeft 'ie +5 en in werkelijkheid rijdt deze met 2 minuten vertraging.
Ik denk dat ze dat te ingewikkeld vinden voor henk en ingrid. Technisch zal het geen enkel probleem zijn met die nieuwe bordenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:05 schreef Viezze het volgende:
[..]
De borden/omroep kunnen vertraging alleen per vijf minuten weergeven. In de reisplanner staat een nauwkeurige vertraging (tot op de minuut).
O laat maar niet goed gelezenInformatie op borden / omroep dus per 5 minuten, in werkelijkheid kan dat ook anders zijn natuurlijk. Normaal geeft de reisplanner het juist aan.
Het is toch wel de bedoeling dat de borden / omroep de vertraging per minuut gaan weergeven?
Dus toen ben je er maar even een wandelingetje gaan maken?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 09:36 schreef b2py het volgende:
Ik dacht een uur geleden nog, goh, het is alweer een tijd geleden dat de schipholspoortunnel eruit lag..
Is datooit al eens een week aan een stuk goed gegaan?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 09:36 schreef b2py het volgende:
Ik dacht een uur geleden nog, goh, het is alweer een tijd geleden dat de schipholspoortunnel eruit lag..
Zelfs Belgen begrijpen het. Misschien moeten ze bij NS eens wakker worden en beseffen dat er ook WEL slimme mensen in Nederland wonen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:10 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat te ingewikkeld vinden voor henk en ingrid. Technisch zal het geen enkel probleem zijn met die nieuwe borden
Al een week of zes inmiddels?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is datooit al eens een week aan een stuk goed gegaan?
Ik denk stiekem ook dat ze bang zijn dat het slecht is voor hun imago als ze vertragingen van 2/3 minuten ook aan moeten geven.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zelfs Belgen begrijpen het. Misschien moeten ze bij NS eens wakker worden en beseffen dat er ook WEL slimme mensen in Nederland wonen.
Machinisten hebben er ook weinig vertrouwen in wat ik kon verstaan bij de dienstwissel op Centraal trein Vathorst > Hoofddorp.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:56 schreef b2py het volgende:
Zou wel fijn als de reizigersclubjes nu inhaken op problemen Hilversum en die HSL even op de plank laten liggen..
Voor Beter OV heeft dit gisteren al opgepakt. Ook de hier gedane mededeling over niet-beschikbaarheid van de speciale Sandite-treinen speelt daarbij een rol.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:56 schreef b2py het volgende:
Zou wel fijn als de reizigersclubjes nu inhaken op problemen Hilversum en die HSL even op de plank laten liggen..
Er stonden trouwens ook zat ICM'tjes te niksen op Bokkenduinen. Kunnen ze dan echt niet daar een stel vanaf halen en koppelen in een IC?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:26 schreef Luco het volgende:
NS zijn lekker bezig. Ik ben overweg van Groningen naar Rotterdam. Op Zwolle wordt er omgeroepen dat de trein gewoon door gaat na Amersfoort omdat de verstoring daar verholpen zou zijn. Ik blijf dus zitten.
Amersfoort: 'deze trein rijdt niet verder. U dient deze trein te verlaten. Reizigers naar Rotterdam kunnen reizen via Schiphol.'
Komen ze in Amersfoort met een ICMm 40xx aanzetten. Trein stampvol, mensen blijven achter. Ik moet nu op Schiphol en Leiden overstappen. Dit, met Amersfoort, komt tot drie keer overstappen op een traject waarvan de planner om 10.00 nog een directe reis over Amersfoort - Hilversum - Utrecht geeft.
Shit happens, maar dat je dan ook nog een fucking drietje inzet... En had het zekere voor het onzekere genomen en had iedereen die verder dan Hilversum moest gewoon op Zwolle al over laten stappen.
40 minuten als ik de Fyra pak, maar niemand kan me zeggen of ik daar zonder toeslag in mag nu. Die heeft ook alweer +10. Als ik via Leiden was gegaan 59 minuten.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekker geblunder ja. En uiteindelijk ben je hoeveel te laat?
No Americans in Bagdad! ALL LIES!quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:04 schreef b2py het volgende:
Er bestaat geen herfstvakantie aanpassing
Ook zoiets waarbij je je afvraagt "Hoe krijg je dat in vredesnaam voor elkaar?"twitter:NMBS twitterde op donderdag 24-10-2013 om 11:38:19Intermitterende onderbreking stroomtoevoer volledige netGemiddelde vertraging van 15'#NMBS reageer retweet
Stroomrekening niet betaald of zoquote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:22 schreef James1988 het volgende:
Ook zoiets waarbij je je afvraagt "Hoe krijg je dat in vredesnaam voor elkaar?"twitter:NMBS twitterde op donderdag 24-10-2013 om 11:38:19Intermitterende onderbreking stroomtoevoer volledige netGemiddelde vertraging van 15'#NMBS reageer retweet
Ook zo'n kutsmoes inderdaad. De mongool die dat concept bedacht heeft, "opheffen wegens te grote vertraging" die mag echt naar de Goelag. En voor 10 minuten is dat natuurlijk helemaal geschift idd. Falende faalNS.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:26 schreef Luco het volgende:
Oh god, ik ben blij dat ik naar Rotterdam moet en niet naar Breda. De Fyra waar ik nu inzit gaat niet verder dan Rotterdam vanwege tien minuten vertraging
Dit dus. Die 10 minuten vertraging heeft geen gevolgen voor de tegentrein (voldoende bufferruimte bij de kering in Breda).quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook zo'n kutsmoes inderdaad. De mongool die dat concept bedacht heeft, "opheffen wegens te grote vertraging" die mag echt naar de Goelag. En voor 10 minuten is dat natuurlijk helemaal geschift idd. Falende faalNS.
Dat gezeur om "wifi" altijdquote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:22 schreef Luco het volgende:
En waarom hebben die huidige ICRm stellen in de fyra geen wifi?
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:04 schreef b2py het volgende:
Er bestaat geen herfstvakantie aanpassing dus de treinen zouden nog steeds op sterkte moeten rijden. Onzin dus dat ze korter zijn door een vakantie.
mijn tablet heeft geen 3G of LTE, juist omdat ik die vrijwel alleen op plekken met wifi gebruik (thuis, trein, werk/stage)quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:32 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat gezeur om "wifi" altijd
Zodra "wifi" helemaal uitgerold is, maakt iedereen gebruik van 3G/4G (wat sowieso al veel beter werkt).
Toen in de jaren '90 treinen voorzien werden van een telefoon begon iedereen mobiel te bellen...
Wifi is een gratis dienst, wees blij dat het er überhaupt is in sommige treinenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:40 schreef Luco het volgende:
[..]
mijn tablet heeft geen 3G of LTE, juist omdat ik die vrijwel alleen op plekken met wifi gebruik (thuis, trein, werk/stage)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |