Serieus, hoe is zoiets mogelijk?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:20 schreef dennistd het volgende:
De nieuwe dienstregeling gaat in Twente al op 8 december in namelijk (heel handig foutje van de regio bij de aanbesteding acht jaar geleden).
Men is waarschijnlijk uitgegaan van de tweede zondag in december, maar het is de zondag na de tweede zaterdag in december. Connexxion wil geen week langer doorrijden, en Syntus vindt het onduidelijk om eerst een week volgens de oude dienstregeling te rijden. En om dan alles maar naar 8 december te trekken gaat de Grensland er ook een week eerder uit, terwijl doorrijden geen enkel probleem zou zijn (maar ja, mooie smoes om een onrendabele trein er eerder uit te gooien)quote:
Sowieso is een virm heel onhandig ingedeeld met de installatieruimtes e.d.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:46 schreef V2 het volgende:
Andere, efficiëntere indelinghet is ook een veel nieuwer interieur natuurlijk.
DDZ concentreert dat allemaal in één ruimte, ik denk dat je daar heel wat efficiëntie mee wint, qua ruimte die je nodig hebt. Of nou ja, twee ruimtes natuurlijk, de beide koprijtuigen. Volgens mij zit er bij een VIRM in bijna elke bak wel wat installatie-meuk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Sowieso is een virm heel onhandig ingedeeld met de installatieruimtes e.d.
Voor de bussen hebben ze misschien gelijk (ik weet niet of daar veel wijzigingen in zijn) maar voor de treinen is dat echt onzin.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Syntus vindt het onduidelijk om eerst een week volgens de oude dienstregeling te rijden.
Bij de bussen zit het erin dat veel lijnen een vaste doorkoppeling krijgen (Hengelo Veldwijk-Bornsche Maten, Overdinkel-Neede (via Weerselo en Almelo) Ommen/Hardenberg-Holten (via Almelo,Goor en Rijssen), Haaksbergen-Weerselo (via Hengelo), (Borculo-Denekamp via Enschede en Oldenzaal), Hengelo-Glanerbrug (via Enschede) en Vriezenveen-Hengelo (via Almelo, Borne).quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:52 schreef ReisT het volgende:
[..]
Voor de bussen hebben ze misschien gelijk (ik weet niet of daar veel wijzigingen in zijn) maar voor de treinen is dat echt onzin.
Daar is het eerder onduidelijk om een week te vroeg volgens de nieuwe tijden te gaan rijden (niet dat die veel anders zijn, maar toch).
Ik denk dat er twee opties zijn, of ze hebben een lege trein laten omrijden via Utrecht, of er heeft een stel overnacht op Ede-Wageningen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:47 schreef Fiorano het volgende:
Vraagje:
Maandag was er geen treinverkeer mogelijk vanaf aanvangdienstregeling tot 07.30 tussen Amersfoort en Barneveld Noord. Wel reed er een trein tussen Barneveld Centrum en Ede Wageningen.
Voor zover ik weet staan alle connexxion treintje op Bokkeduinen 's nachts. Dus hoe komen die treintje bij Barneveld Centrum?
Het zal wel een maffe vraag zijn, maar ik vraag me dat echt af
Hebben ze daar ook al regeltjes voor ja?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:03 schreef b2py het volgende:
Wellicht dat leegmat wel langs werkzaamheden kon?
Komen daar snachts niet al die graantreinen ook of zo?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:35 schreef Monopoly het volgende:
Er zal wel een stel hebben overnacht op Ede-W of op Barneveld zelf.
Weet niet waar er precies gewerkt werd, maar op Barnevel kan 'ie gewoon op spoor 2 staan.
Dat is toch niet elke nacht zo? En die staan achter het hek (geen bovenleiding). En als er werkzaamheden zijn zullen die sowieso niet rangeren/rijdenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Komen daar snachts niet al die graantreinen ook of zo?
Zou me niks verbazen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hebben ze daar ook al regeltjes voor ja?
moet je even nakijken wat RolandRail er over zegtquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:40 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat is toch niet elke nacht zo? En die staan achter het hek (geen bovenleiding). En als er werkzaamheden zijn zullen die sowieso niet rangeren/rijden
Meteen na de pimpel is Zwolle-Olst ook voor andere treinen buitendienst gegaan ivm bovenleidingswerkzaamheden + overwegen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:58 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij las ik iets over enkelspoor rijden tussen Amersfoort en Barneveld aansluiting. Het leeg mat hebben ze er misschien nog bij tussendoor kunnen drukken, maar het normale vervoer is verbust. Zelfde verhaal als Zwolle-Olst en Zwolle-Raalte: daar is ook niks aan de hand maar door werkzaamheden in Zwolle is daar minder perroncapaciteit. Een pimpel is maandagmorgen gewoon via Zwolle gestuurd vanwege de werkzaamheden op Amersfoort-Apeldoorn.
Nice, ff kieken ...quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Stuntverkoop paris. 25 euro enkele reis vanaf het Nederlandse territorium. http://m.newsletter.voyag(...)mGz1ZklxLhKBH6OMvuad
Zijn daar trouwens ergens foto's van?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:16 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Meteen na de pimpel is Zwolle-Olst ook voor andere treinen buitendienst gegaan ivm bovenleidingswerkzaamheden + overwegen.
Op de site van de TER, nord pas calais. Zit wel redelijk verstopt. Kan helaas niet helpen, zit komende tijd vast aan mobiel internet. Als je routeadvies opvraagd moet je soms een paar keer een stations naam invullen, hij vult niet aan dus een foutje is zo gemaakt. En soms heeft een station in het echt en op het web een compleet andere naam omdat er 1 stoeptegel over de gemeentegrens ligtquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Nice, ff kieken ...
btw, jij bent op het Franse net wel bekend.
Ik en 2 of 3 vrienden gaan binnenkort op een nog nader te plannen zaterdag richting Duinkerken per trein. We nemen vanaf Lille Europe de TER GV van 12:50. Uit Duinkerken nemen we de TER van 14:50 terug naar Lille Flandres.
De vorige keer zat er ook een prijsverschil tussen Voyages-SNCF en de prijs aan het loket. Waar kan ik de prijs vinden als ik langs het loket cq de (blauwe) kaartautomaat ga?
Vergeten te stoppen is toch heel wat anders dan expres haltes overslaan zoals NS soms doet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:58 schreef Peterselieman het volgende:
ook in Duitsland wordt wel eens een station overgeslagen
http://nos.nl/artikel/565(...)reizigers-staan.html
Danku. Ik zat daar al te zoeken, maar moet idd wel verstopt zitten...quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Op de site van de TER, nord pas calais. Zit wel redelijk verstopt. Kan helaas niet helpen, zit komende tijd vast aan mobiel internet. Als je routeadvies opvraagd moet je soms een paar keer een stations naam invullen, hij vult niet aan dus een foutje is zo gemaakt. En soms heeft een station in het echt en op het web een compleet andere naam omdat er 1 stoeptegel over de gemeentegrens ligt
nee klopt, ze laten eerst zien met dikke letters hoeveel liter benzine je bespaart, en dan ergens in het hoekje klein vind je de prijs terugquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Danku. Ik zat daar al te zoeken, maar moet idd wel verstopt zitten...
Ik plan een reisje, en klik op Voir le détail n°2 (bij mijn adviezen). Maar kan het dus nergens vinden. Laat staan iets met "tarif" "billet" ofzoiets.
Edit: Heb het gevonden via "prix"
Dan is de trein zo licht dat je wel spoorwerkers aan kan rijden zonder risico?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:03 schreef b2py het volgende:
Wellicht dat leegmat wel langs werkzaamheden kon?
de gevolgen zijn hetzelfdequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:09 schreef ReisT het volgende:
Vergeten te stoppen (wat
[..]
Vergeten te stoppen is toch heel wat anders dan expres haltes overslaan zoals NS soms doet.
Bij vergeten houdt men tenminste nog de illusie op dat het geen beleid is. #hoopdoetlevenquote:
maar staat voorlopig toch nog achter het DDM-1 opgesloten?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:05 schreef James1988 het volgende:
Een deel is verkocht en afgevoerd naar Zweden, een ander deel wordt gesloopt.
Ja, klopt. Wat nog in Nijmegen staat gaat bij Van SimmereN in het Groningse gesloopt worden. Waarschijnlijk bij Veendam op de railport.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
maar staat voorlopig toch nog achter het DDM-1 opgesloten?
Oftewel, prima samengewerkt en goede afstemming door ProRail en NS.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:16 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Meteen na de pimpel is Zwolle-Olst ook voor andere treinen buitendienst gegaan ivm bovenleidingswerkzaamheden + overwegen.
Waarom mag SimmereN de V'tjes dan niet meer slopen? De laatsten die gesloopt werden gingen namelijk naar een Amsterdamse sloper.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:14 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, klopt. Wat nog in Nijmegen staat gaat bij Van SimmereN in het Groningse gesloopt worden. Waarschijnlijk bij Veendam op de railport.
De details weet ik niet, maar SimmereN heeft het ICK iig opgekocht.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Waarom mag SimmereN de V'tjes dan niet meer slopen? De laatsten die gesloopt werden gingen namelijk naar een Amsterdamse sloper.
Het was in Groningen stilgelegd om een asbestkwestie en dat terwijl ICK er ook vol mee zit
http://zoeken.fok.nlquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:45 schreef Miniem het volgende:
Hoi
Of fok is ergens een topic waarin treinkaartjes acties worden bijgehouden. Ik kan deze niet vinden, iemand van jullie? Weet ook niet in welk subforum deze staat.
En hier staat het ook overigens:quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:45 schreef Miniem het volgende:
Hoi
Of fok is ergens een topic waarin treinkaartjes acties worden bijgehouden. Ik kan deze niet vinden, iemand van jullie? Weet ook niet in welk subforum deze staat.
Akkoord thx.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:02 schreef dennistd het volgende:
Pas vrijdag weer, morgen en overmorgen rijdt het al wel weer tot Den Dolder (vanaf Amersfoort en Baarn)
Beetje een aanfluiting wel hoor, dit soort dingen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:02 schreef dennistd het volgende:
Pas vrijdag weer, morgen en overmorgen rijdt het al wel weer tot Den Dolder (vanaf Amersfoort en Baarn)
Omroep zweeg in alle talen neem ik aan, minstens op de perrons. Een goedwillende HC heeft er misschien op Amsterdam Centraal op een "godverdomme ik moet zeiken" toontje iets van geprobeerd te maken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:13 schreef b2py het volgende:
Zelfde categorie:
Ik zat maandag in de IC Amersfoort - Amsterdam en daar stond op de borden gewoon Enkhuizen. OBIS toonde slechts Amsterdam Centraal als eindpunt. Uiteindelijk ging het voorste stel eraf in Amsterdam en mocht het andere stel door naar Enkhuizen.
Geen idee, dopjesquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Omroep zweeg in alle talen neem ik aan, minstens op de perrons. Een goedwillende HC heeft er misschien op Amsterdam Centraal op een "godverdomme ik moet zeiken" toontje iets van geprobeerd te maken.
Slordig, slechte communicatie op de seinzaal..quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:17 schreef James1988 het volgende:
Snuggere treindienstleiding weer: de IC naar Vlissingen had in Den Haag HS +10, werd t.h.v. Moerwijk tegengehouden zodat de IC naar Eindhoven en Venlo voor mocht, en na Rijswijk mocht de IC naar Vlissingen tóch voorlangs. Inmiddels +5 op de teller...
Zo krijg je die treinen wel vertraagd...
Voor de zoveeltigduizendmiljardste keer heeft men geen idee wat er aan de hand is, wie wat aan het doen is of hoe het verder moet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:21 schreef James1988 het volgende:
Om de lol compleet te maken: twee treinen die daar achter zaten zijn nu óók vertraagd. +3 en +2.
Nu een omroep: Rotterdam Centraal, trein rijdt door naar Venlo. Terwijl al minstens 25 minuten bekend is dat dat ding niet verder rijdt dan Eindhoven...
Welnee. Als de andere helft vakantie heeft duperen ze die net zo goedquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Beetje een aanfluiting wel hoor, dit soort dingen.
Ze kunnen wel denken dat de hele wereld herfstvakantie heeft, maar blijkbaar is NS er alleen voor 12-jarigen en jonger uit EEN bepaalde helft van het land.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:12 schreef James1988 het volgende:
Een beetje sneu: het scherm op het perron meldt over een trein "Rijdt niet verder dan Eindhoven i.v.m. aanrijding", maar het scherm ín de trein toont nog vrolijk alle stops t/m Venlo inclusief aankomsttijden...
Ja maarquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voor de zoveeltigduizendmiljardste keer heeft men geen idee wat er aan de hand is, wie wat aan het doen is of hoe het verder moet.
Ik zeg: Laten we deze club VOORAL nog 20 jaar de concessie HRN geven
Als we even aannemen dat de informatievoorziening niet mee aan het zoeken is, mis ik waarom die hun werk niet kunnen doen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:24 schreef MPG het volgende:
[..]
Aanrijding met persoon was de ic van 1832 uit eindhoven naar venlo. Staat nu bij dierenrijk helmond, en de brandweer en andere hulpdiensten lopen inmiddels met zaklampen naar onderdelen te zoeken.
Moeten er echt een paar een nekschot hebben daarquote:
Thanks man. Zal hem met plezier ontvangen!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moeten er echt een paar een nekschot hebben daar
Wat ben je toch weer heerlijk subtiel, Fles.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moeten er echt een paar een nekschot hebben daar
Ja sorry hoor, wat wil je nou. Als je ZO NIKS kan, wat doe je daar dan??quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat ben je toch weer heerlijk subtiel, Fles.
Hoop dat ze deze keer de bodemplaten beter controleren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:37 schreef b2py het volgende:
Nu het er op gaat lijken dat Sint & Piet niet meer in Nederland welkom zijn vecht NS voor een nieuwe verbinding.
[ afbeelding ]
Geld verdienen met (spoor)baanzekerheid. Expertise optioneel, zolang je maar kan lobbyen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja sorry hoor, wat wil je nou. Als je ZO NIKS kan, wat doe je daar dan??
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:42 schreef James1988 het volgende:
Godsnondekolere wat een gefaal weer.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat ben je toch weer heerlijk subtiel, .
Gaat weer lekker richting Limburg. Vanmiddag was er ook al een sein- en wisselstoring tussen Eindhoven en Weert, mijn sprinter had +10.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:24 schreef MPG het volgende:
[..]
Aanrijding met persoon was de ic van 1832 uit eindhoven naar venlo. Staat nu bij dierenrijk helmond, en de brandweer en andere hulpdiensten lopen inmiddels met zaklampen naar onderdelen te zoeken.
NS lijkt wel de overstortbak geworden voor mensen die bij de Sociale Werkplaats niet meer te plaatsen waren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Geld verdienen met (spoor)baanzekerheid. Expertise optioneel, zolang je maar kan lobbyen.
gedeelde smart is halve smartquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja hehe. Waarom zou je EEN trein vertragen als je er ook TWEE kunt vertragen
Hebben ze nog een bedrijfsmuziekkorps? Of is die gefuseerd met de jostiband?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NS lijkt wel de overstortbak geworden voor mensen die bij de Sociale Werkplaats niet meer te plaatsen waren.
nee hoor, ik hoor jequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja sorry, ik kan me voorstellen dat het moeilijk is, maar dit is toch wel tranentrekkend
Het fetisjisme waarmee de treindienstleiding aan perrons vasthoudt, wordt uiteraard met de wisselsaneringen alleen maar erger.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja sorry, ik kan me voorstellen dat het moeilijk is, maar dit is toch wel tranentrekkend
je overdrijft, maar het toont wel weer aan dat het nog zoveel beter kan op het spoorquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NS lijkt wel de overstortbak geworden voor mensen die bij de Sociale Werkplaats niet meer te plaatsen waren.
Ik weet niet of zo'n triangel wel handig is voor conducteurs op een beetje een rumoerig perron.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:45 schreef Peter het volgende:
[..]
Hebben ze nog een bedrijfsmuziekkorps? Of is die gefuseerd met de jostiband?
Nou ja, het is niet zozeer een kwestie van niet kunnen - het meeste rijdend personeel doet echt wel hun best. Het is dat grenzeloze gebrek aan ambitie van de organisatie.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je overdrijft, maar het toont wel weer aan dat het nog zoveel beter kan op het spoor
Ja, ik overdrijf. Maar het gebeurt gewoon dagelijks dat bij een verstoring niemand ECHT HELEMAAL NIEMAND weet wat er aan de hand is en wat er gedaan moet worden, dat je volledig gerechtvaardigd van een volstrekt incapabele organisatie kunt spreken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je overdrijft, maar het toont wel weer aan dat het nog zoveel beter kan op het spoor
Nog zien spelen in Amersfoort een tijdje geleden. Zonder Josti's.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:45 schreef Peter het volgende:
[..]
Hebben ze nog een bedrijfsmuziekkorps? Of is die gefuseerd met de jostiband?
een zesenhalf behalen is mooi, maar je moet proberen er minimaal een acht van te maken. Om dat te bereiken kun nog genoeg laaghangend fruit te plukken, maar dan moet je wel willen en daar schort het organisatorisch aan. Je hebt er wel kennis en snelle lijnen tussen de organisaties (en delen ervan) voor nodig.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou ja, het is niet zozeer een kwestie van niet kunnen - het meeste rijdend personeel doet echt wel hun best. Het is dat grenzeloze gebrek aan ambitie van de organisatie.
Kunnen ze wel stoppen met het aannemen van stagiaires, zesjescultuur schijnt nogal te heersen onder studenten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een zesenhalf behalen is mooi, maar je moet proberen er minimaal een acht van te maken. Om dat te bereiken kun nog genoeg laaghangend fruit te plukken, maar dan moet je wel willen en daar schort het organisatorisch aan. Je hebt er wel kennis en snelle lijnen tussen de organisaties (en delen ervan) voor nodig.
dat is dus een foute aanname, want studieresultaten zeggen 0,0 over iemands werkethos bij een baasquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:03 schreef b2py het volgende:
[..]
Kunnen ze wel stoppen met het aannemen van stagiaires, zesjescultuur schijnt nogal te heersen onder studenten.
Moet? Van wie? De reiziger?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een zesenhalf behalen is mooi, maar je moet proberen er minimaal een acht van te maken.
Van degene die zorgt voor je brood op de plank ja. Zou leuk zijnquote:
Yes, ik heb nog kans op een baan volgens PSM!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is dus een foute aanname, want studieresultaten zeggen 0,0 over iemands werkethos bij een baas
*mompelt iets over gebonden reizigers, onderhandse gunningen en baanzekerheid tot 2017*quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Van degene die zorgt voor je brood op de plank ja. Zou leuk zijn
het zou een van de doelen van de organisatie moeten zijn. Je moet natuurlijk wel zorgen dat er genoeg inkomsten tegenover staan. Het is een balans die je moet vinden, eentje die nu zoek lijkt te zijn.quote:
Met al die bejaarden daar is er voldoende natuurlijk verloop hoorquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:14 schreef Litpho het volgende:
[..]
*mompelt iets over gebonden reizigers, onderhandse gunningen en baanzekerheid tot 2017*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |