Serieus, hoe is zoiets mogelijk?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:20 schreef dennistd het volgende:
De nieuwe dienstregeling gaat in Twente al op 8 december in namelijk (heel handig foutje van de regio bij de aanbesteding acht jaar geleden).
Men is waarschijnlijk uitgegaan van de tweede zondag in december, maar het is de zondag na de tweede zaterdag in december. Connexxion wil geen week langer doorrijden, en Syntus vindt het onduidelijk om eerst een week volgens de oude dienstregeling te rijden. En om dan alles maar naar 8 december te trekken gaat de Grensland er ook een week eerder uit, terwijl doorrijden geen enkel probleem zou zijn (maar ja, mooie smoes om een onrendabele trein er eerder uit te gooien)quote:
Sowieso is een virm heel onhandig ingedeeld met de installatieruimtes e.d.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:46 schreef V2 het volgende:
Andere, efficiëntere indelinghet is ook een veel nieuwer interieur natuurlijk.
DDZ concentreert dat allemaal in één ruimte, ik denk dat je daar heel wat efficiëntie mee wint, qua ruimte die je nodig hebt. Of nou ja, twee ruimtes natuurlijk, de beide koprijtuigen. Volgens mij zit er bij een VIRM in bijna elke bak wel wat installatie-meuk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Sowieso is een virm heel onhandig ingedeeld met de installatieruimtes e.d.
Voor de bussen hebben ze misschien gelijk (ik weet niet of daar veel wijzigingen in zijn) maar voor de treinen is dat echt onzin.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Syntus vindt het onduidelijk om eerst een week volgens de oude dienstregeling te rijden.
Bij de bussen zit het erin dat veel lijnen een vaste doorkoppeling krijgen (Hengelo Veldwijk-Bornsche Maten, Overdinkel-Neede (via Weerselo en Almelo) Ommen/Hardenberg-Holten (via Almelo,Goor en Rijssen), Haaksbergen-Weerselo (via Hengelo), (Borculo-Denekamp via Enschede en Oldenzaal), Hengelo-Glanerbrug (via Enschede) en Vriezenveen-Hengelo (via Almelo, Borne).quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:52 schreef ReisT het volgende:
[..]
Voor de bussen hebben ze misschien gelijk (ik weet niet of daar veel wijzigingen in zijn) maar voor de treinen is dat echt onzin.
Daar is het eerder onduidelijk om een week te vroeg volgens de nieuwe tijden te gaan rijden (niet dat die veel anders zijn, maar toch).
Ik denk dat er twee opties zijn, of ze hebben een lege trein laten omrijden via Utrecht, of er heeft een stel overnacht op Ede-Wageningen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:47 schreef Fiorano het volgende:
Vraagje:
Maandag was er geen treinverkeer mogelijk vanaf aanvangdienstregeling tot 07.30 tussen Amersfoort en Barneveld Noord. Wel reed er een trein tussen Barneveld Centrum en Ede Wageningen.
Voor zover ik weet staan alle connexxion treintje op Bokkeduinen 's nachts. Dus hoe komen die treintje bij Barneveld Centrum?
Het zal wel een maffe vraag zijn, maar ik vraag me dat echt af
Hebben ze daar ook al regeltjes voor ja?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:03 schreef b2py het volgende:
Wellicht dat leegmat wel langs werkzaamheden kon?
Komen daar snachts niet al die graantreinen ook of zo?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:35 schreef Monopoly het volgende:
Er zal wel een stel hebben overnacht op Ede-W of op Barneveld zelf.
Weet niet waar er precies gewerkt werd, maar op Barnevel kan 'ie gewoon op spoor 2 staan.
Dat is toch niet elke nacht zo? En die staan achter het hek (geen bovenleiding). En als er werkzaamheden zijn zullen die sowieso niet rangeren/rijdenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Komen daar snachts niet al die graantreinen ook of zo?
Zou me niks verbazen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hebben ze daar ook al regeltjes voor ja?
moet je even nakijken wat RolandRail er over zegtquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:40 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat is toch niet elke nacht zo? En die staan achter het hek (geen bovenleiding). En als er werkzaamheden zijn zullen die sowieso niet rangeren/rijden
Meteen na de pimpel is Zwolle-Olst ook voor andere treinen buitendienst gegaan ivm bovenleidingswerkzaamheden + overwegen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:58 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij las ik iets over enkelspoor rijden tussen Amersfoort en Barneveld aansluiting. Het leeg mat hebben ze er misschien nog bij tussendoor kunnen drukken, maar het normale vervoer is verbust. Zelfde verhaal als Zwolle-Olst en Zwolle-Raalte: daar is ook niks aan de hand maar door werkzaamheden in Zwolle is daar minder perroncapaciteit. Een pimpel is maandagmorgen gewoon via Zwolle gestuurd vanwege de werkzaamheden op Amersfoort-Apeldoorn.
Nice, ff kieken ...quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Stuntverkoop paris. 25 euro enkele reis vanaf het Nederlandse territorium. http://m.newsletter.voyag(...)mGz1ZklxLhKBH6OMvuad
Zijn daar trouwens ergens foto's van?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:16 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Meteen na de pimpel is Zwolle-Olst ook voor andere treinen buitendienst gegaan ivm bovenleidingswerkzaamheden + overwegen.
Op de site van de TER, nord pas calais. Zit wel redelijk verstopt. Kan helaas niet helpen, zit komende tijd vast aan mobiel internet. Als je routeadvies opvraagd moet je soms een paar keer een stations naam invullen, hij vult niet aan dus een foutje is zo gemaakt. En soms heeft een station in het echt en op het web een compleet andere naam omdat er 1 stoeptegel over de gemeentegrens ligtquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Nice, ff kieken ...
btw, jij bent op het Franse net wel bekend.
Ik en 2 of 3 vrienden gaan binnenkort op een nog nader te plannen zaterdag richting Duinkerken per trein. We nemen vanaf Lille Europe de TER GV van 12:50. Uit Duinkerken nemen we de TER van 14:50 terug naar Lille Flandres.
De vorige keer zat er ook een prijsverschil tussen Voyages-SNCF en de prijs aan het loket. Waar kan ik de prijs vinden als ik langs het loket cq de (blauwe) kaartautomaat ga?
Vergeten te stoppen is toch heel wat anders dan expres haltes overslaan zoals NS soms doet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:58 schreef Peterselieman het volgende:
ook in Duitsland wordt wel eens een station overgeslagen
http://nos.nl/artikel/565(...)reizigers-staan.html
Danku. Ik zat daar al te zoeken, maar moet idd wel verstopt zitten...quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Op de site van de TER, nord pas calais. Zit wel redelijk verstopt. Kan helaas niet helpen, zit komende tijd vast aan mobiel internet. Als je routeadvies opvraagd moet je soms een paar keer een stations naam invullen, hij vult niet aan dus een foutje is zo gemaakt. En soms heeft een station in het echt en op het web een compleet andere naam omdat er 1 stoeptegel over de gemeentegrens ligt
nee klopt, ze laten eerst zien met dikke letters hoeveel liter benzine je bespaart, en dan ergens in het hoekje klein vind je de prijs terugquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Danku. Ik zat daar al te zoeken, maar moet idd wel verstopt zitten...
Ik plan een reisje, en klik op Voir le détail n°2 (bij mijn adviezen). Maar kan het dus nergens vinden. Laat staan iets met "tarif" "billet" ofzoiets.
Edit: Heb het gevonden via "prix"
Dan is de trein zo licht dat je wel spoorwerkers aan kan rijden zonder risico?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:03 schreef b2py het volgende:
Wellicht dat leegmat wel langs werkzaamheden kon?
de gevolgen zijn hetzelfdequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:09 schreef ReisT het volgende:
Vergeten te stoppen (wat
[..]
Vergeten te stoppen is toch heel wat anders dan expres haltes overslaan zoals NS soms doet.
Bij vergeten houdt men tenminste nog de illusie op dat het geen beleid is. #hoopdoetlevenquote:
maar staat voorlopig toch nog achter het DDM-1 opgesloten?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:05 schreef James1988 het volgende:
Een deel is verkocht en afgevoerd naar Zweden, een ander deel wordt gesloopt.
Ja, klopt. Wat nog in Nijmegen staat gaat bij Van SimmereN in het Groningse gesloopt worden. Waarschijnlijk bij Veendam op de railport.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
maar staat voorlopig toch nog achter het DDM-1 opgesloten?
Oftewel, prima samengewerkt en goede afstemming door ProRail en NS.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:16 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Meteen na de pimpel is Zwolle-Olst ook voor andere treinen buitendienst gegaan ivm bovenleidingswerkzaamheden + overwegen.
Waarom mag SimmereN de V'tjes dan niet meer slopen? De laatsten die gesloopt werden gingen namelijk naar een Amsterdamse sloper.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:14 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, klopt. Wat nog in Nijmegen staat gaat bij Van SimmereN in het Groningse gesloopt worden. Waarschijnlijk bij Veendam op de railport.
De details weet ik niet, maar SimmereN heeft het ICK iig opgekocht.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Waarom mag SimmereN de V'tjes dan niet meer slopen? De laatsten die gesloopt werden gingen namelijk naar een Amsterdamse sloper.
Het was in Groningen stilgelegd om een asbestkwestie en dat terwijl ICK er ook vol mee zit
http://zoeken.fok.nlquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:45 schreef Miniem het volgende:
Hoi
Of fok is ergens een topic waarin treinkaartjes acties worden bijgehouden. Ik kan deze niet vinden, iemand van jullie? Weet ook niet in welk subforum deze staat.
En hier staat het ook overigens:quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:45 schreef Miniem het volgende:
Hoi
Of fok is ergens een topic waarin treinkaartjes acties worden bijgehouden. Ik kan deze niet vinden, iemand van jullie? Weet ook niet in welk subforum deze staat.
Akkoord thx.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:02 schreef dennistd het volgende:
Pas vrijdag weer, morgen en overmorgen rijdt het al wel weer tot Den Dolder (vanaf Amersfoort en Baarn)
Beetje een aanfluiting wel hoor, dit soort dingen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:02 schreef dennistd het volgende:
Pas vrijdag weer, morgen en overmorgen rijdt het al wel weer tot Den Dolder (vanaf Amersfoort en Baarn)
Omroep zweeg in alle talen neem ik aan, minstens op de perrons. Een goedwillende HC heeft er misschien op Amsterdam Centraal op een "godverdomme ik moet zeiken" toontje iets van geprobeerd te maken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:13 schreef b2py het volgende:
Zelfde categorie:
Ik zat maandag in de IC Amersfoort - Amsterdam en daar stond op de borden gewoon Enkhuizen. OBIS toonde slechts Amsterdam Centraal als eindpunt. Uiteindelijk ging het voorste stel eraf in Amsterdam en mocht het andere stel door naar Enkhuizen.
Geen idee, dopjesquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Omroep zweeg in alle talen neem ik aan, minstens op de perrons. Een goedwillende HC heeft er misschien op Amsterdam Centraal op een "godverdomme ik moet zeiken" toontje iets van geprobeerd te maken.
Slordig, slechte communicatie op de seinzaal..quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:17 schreef James1988 het volgende:
Snuggere treindienstleiding weer: de IC naar Vlissingen had in Den Haag HS +10, werd t.h.v. Moerwijk tegengehouden zodat de IC naar Eindhoven en Venlo voor mocht, en na Rijswijk mocht de IC naar Vlissingen tóch voorlangs. Inmiddels +5 op de teller...
Zo krijg je die treinen wel vertraagd...
Voor de zoveeltigduizendmiljardste keer heeft men geen idee wat er aan de hand is, wie wat aan het doen is of hoe het verder moet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:21 schreef James1988 het volgende:
Om de lol compleet te maken: twee treinen die daar achter zaten zijn nu óók vertraagd. +3 en +2.
Nu een omroep: Rotterdam Centraal, trein rijdt door naar Venlo. Terwijl al minstens 25 minuten bekend is dat dat ding niet verder rijdt dan Eindhoven...
Welnee. Als de andere helft vakantie heeft duperen ze die net zo goedquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Beetje een aanfluiting wel hoor, dit soort dingen.
Ze kunnen wel denken dat de hele wereld herfstvakantie heeft, maar blijkbaar is NS er alleen voor 12-jarigen en jonger uit EEN bepaalde helft van het land.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:12 schreef James1988 het volgende:
Een beetje sneu: het scherm op het perron meldt over een trein "Rijdt niet verder dan Eindhoven i.v.m. aanrijding", maar het scherm ín de trein toont nog vrolijk alle stops t/m Venlo inclusief aankomsttijden...
Ja maarquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voor de zoveeltigduizendmiljardste keer heeft men geen idee wat er aan de hand is, wie wat aan het doen is of hoe het verder moet.
Ik zeg: Laten we deze club VOORAL nog 20 jaar de concessie HRN geven
Als we even aannemen dat de informatievoorziening niet mee aan het zoeken is, mis ik waarom die hun werk niet kunnen doen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:24 schreef MPG het volgende:
[..]
Aanrijding met persoon was de ic van 1832 uit eindhoven naar venlo. Staat nu bij dierenrijk helmond, en de brandweer en andere hulpdiensten lopen inmiddels met zaklampen naar onderdelen te zoeken.
Moeten er echt een paar een nekschot hebben daarquote:
Thanks man. Zal hem met plezier ontvangen!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moeten er echt een paar een nekschot hebben daar
Wat ben je toch weer heerlijk subtiel, Fles.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moeten er echt een paar een nekschot hebben daar
Ja sorry hoor, wat wil je nou. Als je ZO NIKS kan, wat doe je daar dan??quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat ben je toch weer heerlijk subtiel, Fles.
Hoop dat ze deze keer de bodemplaten beter controleren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:37 schreef b2py het volgende:
Nu het er op gaat lijken dat Sint & Piet niet meer in Nederland welkom zijn vecht NS voor een nieuwe verbinding.
[ afbeelding ]
Geld verdienen met (spoor)baanzekerheid. Expertise optioneel, zolang je maar kan lobbyen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja sorry hoor, wat wil je nou. Als je ZO NIKS kan, wat doe je daar dan??
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:42 schreef James1988 het volgende:
Godsnondekolere wat een gefaal weer.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat ben je toch weer heerlijk subtiel, .
Gaat weer lekker richting Limburg. Vanmiddag was er ook al een sein- en wisselstoring tussen Eindhoven en Weert, mijn sprinter had +10.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:24 schreef MPG het volgende:
[..]
Aanrijding met persoon was de ic van 1832 uit eindhoven naar venlo. Staat nu bij dierenrijk helmond, en de brandweer en andere hulpdiensten lopen inmiddels met zaklampen naar onderdelen te zoeken.
NS lijkt wel de overstortbak geworden voor mensen die bij de Sociale Werkplaats niet meer te plaatsen waren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Geld verdienen met (spoor)baanzekerheid. Expertise optioneel, zolang je maar kan lobbyen.
gedeelde smart is halve smartquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja hehe. Waarom zou je EEN trein vertragen als je er ook TWEE kunt vertragen
Hebben ze nog een bedrijfsmuziekkorps? Of is die gefuseerd met de jostiband?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NS lijkt wel de overstortbak geworden voor mensen die bij de Sociale Werkplaats niet meer te plaatsen waren.
nee hoor, ik hoor jequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja sorry, ik kan me voorstellen dat het moeilijk is, maar dit is toch wel tranentrekkend
Het fetisjisme waarmee de treindienstleiding aan perrons vasthoudt, wordt uiteraard met de wisselsaneringen alleen maar erger.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja sorry, ik kan me voorstellen dat het moeilijk is, maar dit is toch wel tranentrekkend
je overdrijft, maar het toont wel weer aan dat het nog zoveel beter kan op het spoorquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NS lijkt wel de overstortbak geworden voor mensen die bij de Sociale Werkplaats niet meer te plaatsen waren.
Ik weet niet of zo'n triangel wel handig is voor conducteurs op een beetje een rumoerig perron.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:45 schreef Peter het volgende:
[..]
Hebben ze nog een bedrijfsmuziekkorps? Of is die gefuseerd met de jostiband?
Nou ja, het is niet zozeer een kwestie van niet kunnen - het meeste rijdend personeel doet echt wel hun best. Het is dat grenzeloze gebrek aan ambitie van de organisatie.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je overdrijft, maar het toont wel weer aan dat het nog zoveel beter kan op het spoor
Ja, ik overdrijf. Maar het gebeurt gewoon dagelijks dat bij een verstoring niemand ECHT HELEMAAL NIEMAND weet wat er aan de hand is en wat er gedaan moet worden, dat je volledig gerechtvaardigd van een volstrekt incapabele organisatie kunt spreken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je overdrijft, maar het toont wel weer aan dat het nog zoveel beter kan op het spoor
Nog zien spelen in Amersfoort een tijdje geleden. Zonder Josti's.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:45 schreef Peter het volgende:
[..]
Hebben ze nog een bedrijfsmuziekkorps? Of is die gefuseerd met de jostiband?
een zesenhalf behalen is mooi, maar je moet proberen er minimaal een acht van te maken. Om dat te bereiken kun nog genoeg laaghangend fruit te plukken, maar dan moet je wel willen en daar schort het organisatorisch aan. Je hebt er wel kennis en snelle lijnen tussen de organisaties (en delen ervan) voor nodig.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou ja, het is niet zozeer een kwestie van niet kunnen - het meeste rijdend personeel doet echt wel hun best. Het is dat grenzeloze gebrek aan ambitie van de organisatie.
Kunnen ze wel stoppen met het aannemen van stagiaires, zesjescultuur schijnt nogal te heersen onder studenten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een zesenhalf behalen is mooi, maar je moet proberen er minimaal een acht van te maken. Om dat te bereiken kun nog genoeg laaghangend fruit te plukken, maar dan moet je wel willen en daar schort het organisatorisch aan. Je hebt er wel kennis en snelle lijnen tussen de organisaties (en delen ervan) voor nodig.
dat is dus een foute aanname, want studieresultaten zeggen 0,0 over iemands werkethos bij een baasquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:03 schreef b2py het volgende:
[..]
Kunnen ze wel stoppen met het aannemen van stagiaires, zesjescultuur schijnt nogal te heersen onder studenten.
Moet? Van wie? De reiziger?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een zesenhalf behalen is mooi, maar je moet proberen er minimaal een acht van te maken.
Van degene die zorgt voor je brood op de plank ja. Zou leuk zijnquote:
Yes, ik heb nog kans op een baan volgens PSM!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is dus een foute aanname, want studieresultaten zeggen 0,0 over iemands werkethos bij een baas
*mompelt iets over gebonden reizigers, onderhandse gunningen en baanzekerheid tot 2017*quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Van degene die zorgt voor je brood op de plank ja. Zou leuk zijn
het zou een van de doelen van de organisatie moeten zijn. Je moet natuurlijk wel zorgen dat er genoeg inkomsten tegenover staan. Het is een balans die je moet vinden, eentje die nu zoek lijkt te zijn.quote:
Met al die bejaarden daar is er voldoende natuurlijk verloop hoorquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:14 schreef Litpho het volgende:
[..]
*mompelt iets over gebonden reizigers, onderhandse gunningen en baanzekerheid tot 2017*
Ik hapte ook te serieusquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het zou een van de doelen van de organisatie moeten zijn.
Op Gütersloh Hbf stopt maar 1 á 2 keer per DAG per richting een ICE. Alle andere ICE's knallen met 200 km/u voorbij. Dan kan 'voorbij rijden' een keer gebeuren en maakt NOS hier 'sensatienieuws' van (iets waar ze zich normaliter niet schuldig aan maken) omdat dit 'item' even 'hot' is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:58 schreef Peterselieman het volgende:
ook in Duitsland wordt wel eens een station overgeslagen
http://nos.nl/artikel/565(...)reizigers-staan.html
QFT.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is dus een foute aanname, want studieresultaten zeggen 0,0 over iemands werkethos bij een baas
Bochum-Graetzquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:41 schreef Bitlord het volgende:
Hilversum NOS
Hilversum Noord
Hilversum Media Park
De tweede naamswijziging in enkele jaren.
Iemand zal wel hebben uitgerekend dat dit de optimale verhouding is tussen staan in de spits en overcapaciteit in de daluren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:55 schreef jappas het volgende:
Waarom zijn eigenlijk 'slechts' 20 van de 50 NID stellen 6 delig gemaakt bij revisie en de rest 4 delig?
De NS lijkt op sommige plekken een tekort te hebben aan geschikt materieel. Is het verbouwen van (DDM en DD-AR) dan geen snelle en relatief goedkope optie om dit op te vangen? Hang een paar bakken tussen de 4 delige stellen. Of denk ik te simpel :p?
Min tien procent, want reizigers komen er met de volgende trein ook wel. Of de daarop volgende als men besluit niet op je bestemming te stoppen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Iemand zal wel hebben uitgerekend dat dit de optimale verhouding is tussen staan in de spits en overcapaciteit in de daluren.
Jong0ns, dit KAN niet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:01 schreef Fiorano het volgende:
Ah omgeleide IC's Amersfoort - Utrecht rijden niet ivm gladde sporen bij Hilversum.
Maar maar gladde sporen! Vierkante blaadjes! Wielen!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jong0ns, dit KAN niet.
IETS moet er rijden. OF Utrecht - Amersfoort direct OF via Hilversum.
En neuk lekker op met je smoesjes HET MOET RIJDEN. Punt.
eerder op de dag was het al teruggebracht van 4 omgeleide IC's per richting per uur naar 2, omdat het anders te veel van het goede was op enkele Hilversumse overwegenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:01 schreef Fiorano het volgende:
Ah omgeleide IC's Amersfoort - Utrecht rijden niet ivm gladde sporen bij Hilversum.
Ingeplande werkzaamheden. Belangrijk. Reizigers reizen maar om via Schiphol.quote:
Of Amersfoort - Utrecht via Ede-Wageningen...quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:24 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ingeplande werkzaamheden. Belangrijk. Reizigers reizen maar om via Schiphol.
De tijd van het jaar, materiaal winterklaar maken bij 19 graden Celsius is comfortabeler. Je neemt maar wat overblijft.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:27 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Of Amersfoort - Utrecht via Ede-Wageningen...
Ach NS heeft duidelijk schijt aan de reiziger. Stond vanmiddag weer ineens in een bloedhete coupé. 6 balken icm tussen Schiphol en Deventer...
Op 15 september nog wel:quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:45 schreef Peter het volgende:
[..]
Hebben ze nog een bedrijfsmuziekkorps? Of is die gefuseerd met de jostiband?
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:52 schreef Monopoly het volgende:
Bij aankomst te Scheemda sprongen mijn seinen op groen, en kon ik doorkachelen naar Groningen zonder problemen.
Extra lange pauze gehad omdat ik net mijn trein naar Veendam niet meer kon halen.
gelukkig hebben ze ook wel eens een reservemachinist ergens zittenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:07 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Hoe kun jij nou je trein missen? Je bent toch de machinist? En dan rijdt die zonder jou toch helemaal niet?
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:04 schreef jpajs het volgende:
Vier Belgische spoorwegmedewerkers gaan één week aan de slag bij Hekurudha Shqiptare, het Albanese equivalent van de NMBS. Ze ondervinden er hoe het gesteld is met de spoorwegen en treinen in Albanië, die na de val van het communisme in verval zijn geraakt. Maar de passie en het enthousiasme van de Albanezen is besmettelijk en al snel werken de Belgen mee alsof ze niks anders gewoon zijn..
dat maakt die treindienstleider van amersfoort niks uit toch? duivendrecht is een ander eilandjequote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:48 schreef Fiorano het volgende:
Amateur vingerververs vanochtend op Amersfoort. Doordat Jules moest rangeren en nog een andere locatie vertrok de IC Schiphol met +5. Mist natuurlijk precies aansluitingen bij Duivendrecht...
Hoe meet je de afgelegde afstand?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:46 schreef Flodder450 het volgende:
Ik ben gisteren met een vriend van mij van Groningen naar maastricht geweest, tussenstops gemaakt in Utrecht, Roermond en Heerlen!
Een ware materieelshow voor mij, SLT, SGM, Plan-v, 6400en, siks, intercityrijtuigen, 1700en, DE3s, allerhande goederenwagons, oplegger, autoslaaptreinen, en nog veel meeraangezien ik alleen maar Spurts, koplopers en VIRMs zie normalier!
We hebben bij elkaar 709 KM afgelegd
Helaas ging mijn camera kapot en route, dus ik heb niet echt fotos kunnen maken.
is precies een van de winstpunten die nog te behalen zijn. Koppel die eilandjes aan elkaar en laat een computer de optimale doorstroom berekenen, gegeven de dienstregeling en de actuele vertrektijden. Is wel noodzakelijk dat je van iedere trein de exacte positie weetquote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:22 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dat maakt die treindienstleider van amersfoort niks uit toch? duivendrecht is een ander eilandje
Blijbol wordt zo te zien helaas niet meer bijgewerkt. Voor Breda - Amsterdam stuurt hij je over Den Bosch ipv de HSL, en ook de Hanzelijn is onbekend.quote:
Dan is Wikipedia je vriend. Althans, die gebruik ik dan.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Blijbol wordt zo te zien helaas niet meer bijgewerkt. Voor Breda - Amsterdam stuurt hij je over Den Bosch ipv de HSL, en ook de Hanzelijn is onbekend.
Een storing in ARI is geen reden om het treinverkeer te staken, we kunnen rijwegen altijd nog met de hand instellen. Een rijrichtingsstoring én een probleem met de assentellers is dat wél.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:52 schreef Monopoly het volgende:
1e slag Groningen - Delfzijl kreeg ik al smsjes van de zaak dat er wat loos was tussen Zuidbroek en Scheemda. Storing met ARI meen ik.
Ik zou na Delfzijl de trein naar Winschoten moeten pakken, maar dat ging niet door, want de storing was uitgebreid van Groningen tot aan Scheemda.
WACHT WAT, ik kwam rond 23:14 uit lijn 140 op station appingedam en toen waren alle lichten idd uit, toen ik bij mn fiets was (bij de fietskluizen) sprong alles weer aanquote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:52 schreef Monopoly het volgende:
Zo, lekker thuis op de bank. Bijzondere dienst gehad vandaag
1e slag Groningen - Delfzijl kreeg ik al smsjes van de zaak dat er wat loos was tussen Zuidbroek en Scheemda. Storing met ARI meen ik.
Ik zou na Delfzijl de trein naar Winschoten moeten pakken, maar dat ging niet door, want de storing was uitgebreid van Groningen tot aan Scheemda.
Ik werd met een andere collega in een taxi gedropt om 2 collega's aan de andere kant van de storing af te lossen, en ik zou gaan pendelen tussen Scheemda en Winschoten.
Na een half uur wachten op Winschoten kwam mijn trein dan eindelijk aan. Treindienstleider opgebeld en hij zei dat de storing bijna voorbij was, en dat ik met een aanwijzing STS bij Scheemda door mocht gaan naar Zuidbroek.
Bij aankomst te Scheemda sprongen mijn seinen op groen, en kon ik doorkachelen naar Groningen zonder problemen.
Extra lange pauze gehad omdat ik net mijn trein naar Veendam niet meer kon halen.
Laatste slag was wederom naar Delfzijl en bij aankomst te Appingedam merkte ik op dat er iets niet klopte. Toen ik eenmaal stil stond sprongen alle lichten van het station aanSchrok me kapot
![]()
Gek wel, je let er niet eens op maar toch weet je dat iets niet klopt
Toen ik weg reed sprongen alle lichten direct weer uit. Op de terugweg precies hetzelfde na het kopmaken op Delfzijl.
Toch maar even gebeld met de beheerder van de stations en de melding gemaakt.
Ze zou er gelijk iemand naar toe sturen. Maar wat ik het ergste vond is dat ze nergens vanaf wisten_!
Alle verlichting valt uit, dan moet er op z'n minst toch ergens een belletje/alarm af gaan dat er ergens iets niet klopt?
Dus de rest van de avond/nacht zal het wel aardig vervelend zijn voor de reiziger op het prachtige en bloeiende station van de metropool Appingedam.
Zo, 3 dagen vrij, lekker een biertje
't blijven fuckers. Laat die gekke badslippers een beetje 's nachts rangeren. Of niet. IC's horen stipt optij d te rijden. Kut NS.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:22 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dat maakt die treindienstleider van amersfoort niks uit toch? duivendrecht is een ander eilandje
Heb jij als treindienstleider van het noorden toevallig iets met station Wolvega van doen???quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Een storing in ARI is geen reden om het treinverkeer te staken, we kunnen rijwegen altijd nog met de hand instellen. Een rijrichtingsstoring én een probleem met de assentellers is dat wél.
In de Jules zitten geen badslippers. De Jules is niet van NS. De rijwegen worden niet ingesteld door NS. Three strikes, out.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:34 schreef Fiorano het volgende:
[..]
't blijven fuckers. Laat die gekke badslippers een beetje 's nachts rangeren. Of niet. IC's horen stipt optij d te rijden. Kut NS.
Nope. Mijn bediengebied houdt net onder Ljouwert op. Wolvega valt onder Zwolle.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:42 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Heb jij als treindienstleider van het noorden toevallig iets met station Wolvega van doen???
Now you knowquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:29 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
WACHT WAT, ik kwam rond 23:14 uit lijn 140 op station appingedam en toen waren alle lichten idd uit, toen ik bij mn fiets was (bij de fietskluizen) sprong alles weer aan
Rijrichtingstoring ja, excuus ;Pquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Een storing in ARI is geen reden om het treinverkeer te staken, we kunnen rijwegen altijd nog met de hand instellen. Een rijrichtingsstoring én een probleem met de assentellers is dat wél.
Bij verstoringen gaat de planning flink aan de slag. Omdat ik aan de 'andere kant' van de storing zat op dat moment kon ik de trein naar Veendam niet meer halen. Die werd door een andere machinist gereden.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:07 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Hoe kun jij nou je trein missen? Je bent toch de machinist? En dan rijdt die zonder jou toch helemaal niet?
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
In de Jules zitten geen badslippers. De Jules is niet van NS. De rijwegen worden niet ingesteld door NS. Three strikes, out.
Oh ja, die Fries? Altijd vrolijk, ook al dondert de hele toko uit elkaar.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:10 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Rijrichtingstoring ja, excuus ;P
Had je toevallig ook dienst met dat hele gebeuren?
Ik had een paar keer contact met je collega H. Echt aardige kerel
Haha, dat mag ik wel, toffe gastquote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Oh ja, die Fries? Altijd vrolijk, ook al dondert de hele toko uit elkaar.
Ja, ik zat op Leeuwarden gisteren. Heb het dus zijdelings meegekregen. Zometeen heb ik Lauwers/Oost-Groningen.
Ik zit vrijdag- en zaterdagnacht op Groningen, daarna drie nachten Leeuwarden en baanvakken. Kom je nog een bakkie doen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:25 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Haha, dat mag ik wel, toffe gast
Volgende maand ga ik ook naar Leeuwarden, zin in.
Zondag t/m dinsdag nachtdienst op ncbg, jij ook toch ?
Zal zondag wel weinig te doen hebben 's nachts. Kom wel ff bakkie doen jaquote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik zit vrijdag- en zaterdagnacht op Groningen, daarna drie nachten Leeuwarden en baanvakken. Kom je nog een bakkie doen?
Ga in Afrika wonen, daar mag je tenminste Sinterklaas vieren.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:20 schreef Fiorano het volgende:
[..]![]()
Alsnog, Kut NS. 6 bakken ICM zowel heen als terug in de spits is veel te weinig. Buiten de spits rijden ze wel vaak genoeg met 9 bakken of meer. Eigenlijk is het OV gewoon kut, maar de snelwegen ook. Dus Nederland is kut.
Maakte voor mij niet uit, jaren geleden eens een rondje Nederland gedaan in een dag met vrienden en dat was dus 1000 km. Amersfoort - Vlissingen - Maastricht - Groningen - Amsterdamquote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Blijbol wordt zo te zien helaas niet meer bijgewerkt. Voor Breda - Amsterdam stuurt hij je over Den Bosch ipv de HSL, en ook de Hanzelijn is onbekend.
In sommige dorpen in Zuid Afrika wordt het sinterklaasfeest nog steeds gevierdquote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ga in Afrika wonen, daar mag je tenminste Sinterklaas vieren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |