quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Mansveld begint in de gaten te krijgen hoe ze genaaid is door Melly Schulds.
Het wordt tijd dat er een eerlijk iemand uit het vakgebied op die plek komt te zitten ipv mevrouw Mansveld.quote:
Waar moet ik tekenen?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:26 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat er een eerlijk iemand uit het vakgebied op die plek komt te zitten ipv mevrouw Mansveld.
Gewoon iemand met verstand van zaken en die niet pro NS of een ander bedrijf is. Gewoon om het spoor beter te maken voor iedereen, en die de ballen heeft om keihard nee durven te zeggen tegen onrechtmatigheid van sommige vervoerders.
Inderdaad. Want niet de minister of staatssecretaris van IenM maakt de dienst uit, maar de minister van FIN.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Op Jeroen Dijsselbloem zijn voorhoofd.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:32 schreef V2 het volgende:
Met een scherp geslepen potlood! Zet een ferme punt achter je naam!
ik zoek nog werk, dus ik hou me aanbevolenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:28 schreef dennistd het volgende:
Ik stel voor om haar te vervangen door de vaste bezoekers van het treinentopic. Komt een stuk meer zinnigs uit
Mansveld wordt straks jouw en mijn burgemeester, let maar opquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:26 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat er een eerlijk iemand uit het vakgebied op die plek komt te zitten ipv mevrouw Mansveld.
Mansveld ipv Rehwinkel?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mansveld wordt straks jouw en mijn burgemeester, let maar op
Het kan nog slechter: Henk Blekerquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:43 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Mansveld ipv Rehwinkel?
Ik dacht dat het niet slechter kon maar het ongelijk wordt bewezen
Rehwinkel? Mister wacht-op-wachtgeld-geld?quote:
Ja, die mafklapper was/is mijn burgemeesterquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Rehwinkel? Mister wacht-op-wachtgeld-geld?![]()
ja. is gewogen en te licht bevonden voor Groningenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Rehwinkel? Mister wacht-op-wachtgeld-geld?![]()
Bloeiende metropool dat Gasselterboerveenschemondquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
Gasselterboerveenschemond is ook in het nieuws. De STAR is er niet blij mee dat er een wegversperring opgeheven is, omdat de spoorbrug erboven na een aanrijding los zit
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)lterboerveenschemond
Nou.. Ik ken niet veel ergere poppenkasten dan de gemeentepolitiek van Groningen. Pff.. Muiden is er niets bij.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja. is gewogen en te licht bevonden voor Groningen
Schijnt in Roermond ook een aardig zootje te wezen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:03 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Nou.. Ik ken niet veel ergere poppenkasten dan de gemeentepolitiek van Groningen. Pff.. Muiden is er niets bij.
je mag blij zijn dat het vorige college gestruikeld is over de tramplannen. Heeft wel voor wat andere namen gezorgd, alleen binnen de Groningse PvdA staan de neuzen nog niet dezelfde richting op was laatst in het nieuws.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:03 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Nou.. Ik ken niet veel ergere poppenkasten dan de gemeentepolitiek van Groningen. Pff.. Muiden is er niets bij.
Daarom heb ik zo'n moeite met de PVDA.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je mag blij zijn dat het vorige college gestruikeld is over de tramplannen. Heeft wel voor wat andere namen gezorgd, alleen binnen de Groningse PvdA staan de neuzen nog niet dezelfde richting op was laatst in het nieuws.
bestaande uit één woord wel. De langste is denk ik Westerhaar-Vriezenveensewijk dat nabij Almelo ligt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Langste plaatsnaam van Nederland toch?
Langse stationsnaam van Nederland was toch Den Haag Laan van Nieuwoost-Indië en de kortste Oss ?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
heeft dat nog iets met spoor te maken? Jawel, want de stations van Geerdijk, Vroomshoop en Daarlerveen zijn niet ver weg
Ik lig weleens 's nachts te woelen in m'n bed. De telegrafische afkorting van Oss is Os. Welke s hebben ze nou weggelaten? De eerste of de tweede?quote:
die eerste telt niet, want dat is nu Den Haag Laan v NOIquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:15 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Langse stationsnaam van Nederland was toch Den Haag Laan van Nieuwoost-Indië en de kortste Oss ?
Stuur een brief aan Mansveld en vraag het d'rquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:18 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik lig weleens 's nachts te woelen in m'n bed. De telegrafische afkorting van Oss is Os. Welke s hebben ze nou weggelaten? De eerste of de tweede?
nee, de spoorafkorting van Oss is O. Oss West is Owquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:18 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik lig weleens 's nachts te woelen in m'n bed. De telegrafische afkorting van Oss is Os. Welke s hebben ze nou weggelaten? De eerste of de tweede?
Oss is O.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:18 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik lig weleens 's nachts te woelen in m'n bed. De telegrafische afkorting van Oss is Os. Welke s hebben ze nou weggelaten? De eerste of de tweede?
bij Vriezenveenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bestaande uit één woord wel. De langste is denk ik Westerhaar-Vriezenveensewijk dat nabij Almelo ligt.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eén pot nat, net zoals Twente en de Achterhoek dat zijn
Dat zijn twee potten nat vriend. Of jah. Wat zeg ik.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eén pot nat, net zoals Twente en de Achterhoek dat zijn
Twee natte potten? Wat moet ik daar nu weer van denken?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zijn twee potten nat vriend. Of jah. Wat zeg ik.
Dat zijn twee potten nat, vage kennis.
En als ik nou een keertje extra zwaai, zou dat helpen?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:54 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zag de bui al hangen om de hele dag de stopper Delfzijl te moeten gaan rijden
Tuinbroeken, zware shag. Dikke bossen schaamhaar, afstotelijke porno. Meer details naar smaak toevoegen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Twee natte potten? Wat moet ik daar nu weer van denken?
Alleen als je hem per abuis het verkeerde spoor op stuurt voor de afwisseling in de sleurquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En als ik nou een keertje extra zwaai, zou dat helpen?
nee bedanktquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tuinbroeken, zware shag. Dikke bossen schaamhaar, afstotelijke porno. Meer details naar smaak toevoegen.
richting Delfzijl op Groningen Noord een keer op spoor 2 binnen nemen ipv het normale spoor 1. Wordt er ook gelijk even een wisseltje ontroestquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:01 schreef Peter het volgende:
[..]
Alleen als je hem per abuis het verkeerde spoor op stuurt voor de afwisseling in de sleur
Het pleit niet direkt voor haar dat ze dat nu pas door begint te krijgen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Mansveld begint in de gaten te krijgen hoe ze genaaid is door Melly Schulds.
nee, dat klopt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:14 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het pleit niet direkt voor haar dat ze dat nu pas door begint te krijgen.
Ben je niet bang dat je het dagelijkse lachertje wordt/bent voor de heren en dames pers/NS/ProRail/collega-OV-clubjes? Moet zeggen dat mijn hoofdquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:23 schreef DriekOplopers het volgende:
Nog even over dat voorbijrijden van stations (vorige editie van deze prachtige reeks): De NS kan niet zeggen hoe vaak dat gebeurt. Brief op poten naar Mansveld omdat ze dat nog blijkt te accepteren en zelfs te verdedigen ook.
http://www.voorbeterov.nl/131018.php
Hij heeft ze wel bij de lurven via de EU, dat hebben de meer gerenomeerde organisaties laten lopen. Alles heeft voor- en nadelen ik heb ook mijn mening over MVBOV en andere reisorganisaties maar je kan dingen ook voor jezelf houden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:32 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ben je niet bang dat je het dagelijkse lachertje wordt/bent voor de heren en dames pers/NS/ProRail/collega-OV-clubjes? Moet zeggen dat mijn hoofddoet als ik weer een quote van je lees in de Spits of Metro. Het heeft af en toe wel een hoog Wilders gehalte nml.. Je hebt ergens een punt maar vanaf de veilige zijlijn komt er in het algemeen naast het punt ook een hoop flauwekul uit.
Staat er wel PSM. Een bus i.p.v. een trein.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
Zou dit nu tot het verleden gaan behoren?
http://somda.nl/forum/14096/Stoppen+Onze+Lieve+Vrouwe+ter+Nood/
http://www.onzelievevrouwternood.nl/agenda.html (zie ergens halverwege voor de tekst)
Reis je tijdens de spits of erbuiten?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:13 schreef Duderd het volgende:
Treinliefhebberssss
Kunnen jullie mij misschien helpen? Het komend jaar moet ik 2 a 3x per week op en neer van Maastricht naar Köln. Om dit betaalbaar te kunnen houden moet ik dit natuurlijk doen met een combi van Nederlandse en Duitse abonnementen. Ik kom er helaas niet echt achter wat het gunstigste is voor mij... Kan iemand mij daarbij helpen?
Als ik je een tip mag geven: Maastricht - Aachen kan je beter met bus 50 doen, die rijdt vaker dan de trein, is sneller dan de trein en is ook nog overstapvrij. Abonnementen voor de bus kan je vinden bij Veolia.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:13 schreef Duderd het volgende:
Treinliefhebberssss
Kunnen jullie mij misschien helpen? Het komend jaar moet ik 2 a 3x per week op en neer van Maastricht naar Köln. Om dit betaalbaar te kunnen houden moet ik dit natuurlijk doen met een combi van Nederlandse en Duitse abonnementen. Ik kom er helaas niet echt achter wat het gunstigste is voor mij... Kan iemand mij daarbij helpen?
Dan ben je wel een heel fervent treinreizigerquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:07 schreef Regenjas het volgende:
gunstig bij vijftien retourritten per week
Begint lekker met het hele weekend dat ze daar aan het werk zijn.quote:NS online @NS_online 4m
Weesp: er rijden geen treinen van en naar Weesp door uitloop werkzaamheden.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 10:30 uur verholpen
oke...twitter:NS_online twitterde op zaterdag 19-10-2013 om 09:39:30Weesp: de werkzaamheden die uitlopen zijn voorbij, de werkzaamheden gaan verder volgens plan. http://t.co/j595CEOgWq #Wp reageer retweet
Gezellig naar de Gamma.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:01 schreef Peter het volgende:
[..]
Alleen als je hem per abuis het verkeerde spoor op stuurt voor de afwisseling in de sleur
Ik heb volgens mij je nachtnet trein gezien. Kwart over zes bij overbrakerpolder?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:36 schreef greavy het volgende:
Ik zit te dubben. Morgen kan ik 4:41 de nachttrein via Amsterdam nemen naar Utrecht, en dan naar Amersfoort (a. 7:19), of gewoon de rechtstreekse route, en dan a. 7:34. Mijn IC-Berlijn (die ik gereserveerd heb Bad Bentheim - Hannover via de Sparpreis, was ¤10 goedkoper dan vanaf een NL-station) vertrekt om 7:37. Zal ik de gok wagen, of toch maar omreisroute nemen en dus een uur eerder weg ... (Dit weekend geen IC Berlijn vanaf Amsterdam of Schiphol, wel vanaf Amersfoort).
Er wordt door NS HiSpeed geadviseerd om via de nachttrein te reizen, want de IC Berlijn 141 mag niet wachten op de IC uit Rotterdam, zelfs niet als die +2 heeft.
Edit: Gaan dus maar lekker vroeg me nest uit, en een rondje VIRM'en ...
Een ding moet ik MVBOV meegeven.. Voordat de klacht bij de EU in behandeling is genomen heeft men het wel voor elkaar gekregen dat het ministerie een compleet rapport heeft laten opstellen over de juridische kant van de zaak. Dit voorkomt waarschijnlijk de effectiviteit van MVBOV. Maar dat is slechts een detail hčquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:36 schreef bork het volgende:
[..]
Hij heeft ze wel bij de lurven via de EU, dat hebben de meer gerenomeerde organisaties laten lopen. Alles heeft voor- en nadelen ik heb ook mijn mening over MVBOV en andere reisorganisaties maar je kan dingen ook voor jezelf houden.
Volgens mij heeft hij het nog niet helemaal begrepentwitter:roel_berghuis twitterde op zaterdag 19-10-2013 om 13:07:40Ik heb liever Nederlandse staatssteun aan NS dan ons Nederlandse spoor aan #Arriva en #DeutscheBahn weg te geven! #NS #ProRail #fnvspoor reageer retweet
maar het betekent ook weer niet dat alles bij het oude moet blijven, want anders mis je de boottwitter:roel_berghuis twitterde op zaterdag 19-10-2013 om 15:01:58@AukeHuisman Het spoor is verziekt door marktdenkers, dure interimmanagers, innovators en consultancy! #ns #prorail #arriva #fnvspoor reageer retweet
Bij het reserveren van een zitplaats in een ICE kan men tegenwoordig zelf de stoel uitkiezen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Rijtuig 7 stoel 86 voor de komende 2,5 uurEerst maar eens wat mijlen trappen
216 km naar Minden.
Hij is wel heel erg bang voor veranderingen...quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:05 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens mij heeft hij het nog niet helemaal begrepentwitter:roel_berghuis twitterde op zaterdag 19-10-2013 om 13:07:40Ik heb liever Nederlandse staatssteun aan NS dan ons Nederlandse spoor aan #Arriva en #DeutscheBahn weg te geven! #NS #ProRail #fnvspoor reageer retweet
Tuurlijk wel, NS is voor werkgelegenheid, als maandelijks de loonstrookjes maar worden overgemaakt boeit het niet of er treinen rijden.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:05 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens mij heeft hij het nog niet helemaal begrepentwitter:roel_berghuis twitterde op zaterdag 19-10-2013 om 13:07:40Ik heb liever Nederlandse staatssteun aan NS dan ons Nederlandse spoor aan #Arriva en #DeutscheBahn weg te geven! #NS #ProRail #fnvspoor reageer retweet
Zo heb ik er nooit naar gekeken maar ik vind het eigenlijk heel erg terecht.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:40 schreef Duvel het volgende:
Zo lang Frankrijk en Duitsland hun spoormarkt niet op dezelfde manier opengooien als nu in Nederland verwacht wordt met de HSL, zie ik er geen brood in om de boel maar aan Arriva weg te geven.
hoeft ook niet, maar er wordt door een aantal te eenzijdig naar het spoor gekeken, namelijk of vanuit het oogpunt om kosten te besparen of vanuit de werknemers van de NS. Dat is een veel te smalle blik, want dan wordt vergeten waar het om draait: reizigers vervoeren.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:40 schreef Duvel het volgende:
Zo lang Frankrijk en Duitsland hun spoormarkt niet op dezelfde manier opengooien als nu in Nederland verwacht wordt met de HSL, zie ik er geen brood in om de boel maar aan Arriva weg te geven.
Dat is langer hoor Sociosquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Bij het reserveren van een zitplaats in een ICE kan men tegenwoordig zelf de stoel uitkiezen.
http://www.bahn.de/p/view(...)te-Reservierung_LZ01
[ afbeelding ]
Wat is er precies niet open aan de spoormarkt in Duitsland? Voor zover ik weet rijdt DB Fernverkehr volledig via open access en er zijn ook concurrenten zoals HKX, HarzBerlinExpress en InterConnex. In Nederland zou dat niet kunnen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:40 schreef Duvel het volgende:
Zo lang Frankrijk en Duitsland hun spoormarkt niet op dezelfde manier opengooien als nu in Nederland verwacht wordt met de HSL, zie ik er geen brood in om de boel maar aan Arriva weg te geven.
85 euro per week, of 267,60 per maand... das preciesss niej goejekoopquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:07 schreef Regenjas het volgende:
[..]
Als ik je een tip mag geven: Maastricht - Aachen kan je beter met bus 50 doen, die rijdt vaker dan de trein, is sneller dan de trein en is ook nog overstapvrij. Abonnementen voor de bus kan je vinden bij Veolia.
Abonnementen voor Aachen - Köln kan je vinden bij DB via https://fahrkarten.bahn.d(...)07_Preisberater_LZ01
Weekkaarten (NRW Schöne-Woche-Ticket) zijn gunstig bij drie retourritten per week en kosten voor Aachen - Köln 85 euro, maandkaarten (NRW Schöne-Monat-Ticket) zijn gunstig bij vijftien retourritten per week en kosten 267,60 voor Aachen - Köln. Bij een vast maandabonnement (die je dus elke maand automatisch betaald) is het 12 maanden halen, 10 maanden betalen.
DB Netz, om maar wat te noemen, is geen onafhankelijke infrabeheerder zoals we hier met ProRail hebben.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat is er precies niet open aan de spoormarkt in Duitsland? Voor zover ik weet rijdt DB Fernverkehr volledig via open access en er zijn ook concurrenten zoals HKX, HarzBerlinExpress en InterConnex. In Nederland zou dat niet kunnen.
Nee, geen enkel bedrijf heeft dat tot doel. Het doel is het verdienen van geld door het vervoeren van reizigers.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hoeft ook niet, maar er wordt door een aantal te eenzijdig naar het spoor gekeken, namelijk of vanuit het oogpunt om kosten te besparen of vanuit de werknemers van de NS. Dat is een veel te smalle blik, want dan wordt vergeten waar het om draait: reizigers vervoeren.
DB Netz opereert zelfstandig binnen de DB-holding. Dat mag onder EU-regels, zolang alle klanten gelijk worden behandeld.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
DB Netz, om maar wat te noemen, is geen onafhankelijke infrabeheerder zoals we hier met ProRail hebben.
Toen ik namens MVBOV twitterde:quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, NS is voor werkgelegenheid, als maandelijks de loonstrookjes maar worden overgemaakt boeit het niet of er treinen rijden.
Alle respect voor het rijdend personeel, maar de FNV zou ook moeten opkomen voor de werkende treinreizigers en dát is wat Berghuis stelselmatig nalaat.
werd het opeens weer doodstil van zijn kant.quote:voorbeterov.nl @mijvoorbeterov 3h
@MLageirse @roel_berghuis Waarom is Roel dan zo blij dat Thalys de snelle treindienst overneemt? Winst naar buitenland!
Hide conversation Reply Delete Favorite More
Waarbij je dus van overheidswege (als eigenaar van de infrastructuur) moet bewaken dat het gaat om vervoeren van reizigers in plaats van schuiven van ijzer en voldoen aan arbitraire (en manipuleerbare) punctualiteitscijfers.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:35 schreef Duvel het volgende:
Het doel is het verdienen van geld door het vervoeren van reizigers.
precies. Dat moet de overheid bewaken, maar helaas wordt daar onvoldoende naar gekeken.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
Waarbij je dus van overheidswege (als eigenaar van de infrastructuur) moet bewaken dat het gaat om vervoeren van reizigers in plaats van schuiven van ijzer en voldoen aan arbitraire (en manipuleerbare) punctualiteitscijfers.
Samen met Usquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
kortste stationsnaam van de benelux is Sy.
Ik denk eerder dat dat een taak is van de concessieverlener. Maar aannemen dat het een marktpartij te doen is om de reizigers, nee, dat is van secundair belang na de opbrengst van het self loading cargo.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
Waarbij je dus van overheidswege (als eigenaar van de infrastructuur) moet bewaken dat het gaat om vervoeren van reizigers in plaats van schuiven van ijzer en voldoen aan arbitraire (en manipuleerbare) punctualiteitscijfers.
Het mag. Maar het garandeert geen onafhankelijkheid. Mag NS trouwens een treindienst starten op de Neubaustrecken in Duitsland als ze dat zouden willen?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
DB Netz opereert zelfstandig binnen de DB-holding. Dat mag onder EU-regels, zolang alle klanten gelijk worden behandeld.
Ik zou wel wat voelen voor veel meer bevoegdheden voor de ACM. Nu zie je dat opdrachtgevers die tevens de eigenaar van de vervoerder zijn, er ongestraft een potje van maken. Naar de EU heeft wel kans van slagen, maar hun beslissingen laten (begrijpelijk) lang op zich wachten.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat dat een taak is van de concessieverlener. Maar aannemen dat het een marktpartij te doen is om de reizigers, nee, dat is van secundair belang na de opbrengst van het self loading cargo.
Ja. Ik geloof niet in vergelijkbare producten binnen het Nederlands spoor en dus ook niet in werkelijke concurrentie op het Nederlands spoor. Leuk dat ik ook met de bus, ov-fiets en hovercraft kan, maar die accepteren mijn abonnement niet op het moment dat NS het weer eens laat afweten en leveren geen beter product (anders had ik wel een hovercraft-abonnement).quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:07 schreef Peter het volgende:
Als je de reiziger een keus biedt om tussen A en B met X of Z te reizen, dan zal degene die het beste product levert de meeste reizigers (= inkomen) krijgen. Dat werkt dan toch prima?
Tja.. maar als X en Z beiden een abonnement bieden voor een verbinding tussen A en B, dan kies jij de maatschappij die voor jou het beste aanbod heeft. Daar moeten X en Z dus wat voor doen: zorgen dat hun dienst het meest aantrekkelijk is.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:29 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja. Ik geloof niet in vergelijkbare producten binnen het Nederlands spoor en dus ook niet in werkelijke concurrentie op het Nederlands spoor. Leuk dat ik ook met de bus, ov-fiets en hovercraft kan, maar die accepteren mijn abonnement niet op het moment dat NS het weer eens laat afweten en leveren geen beter product (anders had ik wel een hovercraft-abonnement).
Dat is vanuit het reizigersbelang altijd een overheid. Hoe vaak je ook boekhoudkundig roept dat het anders is, of een staatssecretaris aanstelt omdat je zelf geen zin meer hebt in het gezeik, het blijft overheid. Geen marktpartij gaat zich kunnen veroorloven om iets anders op nummer 1 te zetten dan hun eigen financiën.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat dat een taak is van de concessieverlener.
uhuh. De ACM lijkt een tandenloze tijger te zijn, terwijl de organisaties die er in op gingen meer macht leken te hebben.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:25 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik zou wel wat voelen voor veel meer bevoegdheden voor de ACM. Nu zie je dat opdrachtgevers die tevens de eigenaar van de vervoerder zijn, er ongestraft een potje van maken. Naar de EU heeft wel kans van slagen, maar hun beslissingen laten (begrijpelijk) lang op zich wachten.
En per bus of vliegtuig of zo gaat dat prima. Zoals we in Nederland het spoor inrichten gaat dat hem niet worden. Of je moet samenloop op het hele HRN toe gaan staan en dan zijn er wel meer mensen over de zeik dan alleen Berghuis.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:31 schreef Peter het volgende:
[..]
Tja.. maar als X en Z beiden een abonnement bieden voor een verbinding tussen A en B, dan kies jij de maatschappij die voor jou het beste aanbod heeft. Daar moeten X en Z dus wat voor doen: zorgen dat hun dienst het meest aantrekkelijk is.
Spoor / rijwegtoedeling anders inrichten dusquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:32 schreef Litpho het volgende:
[..]
En per bus of vliegtuig of zo gaat dat prima. Zoals we in Nederland het spoor inrichten gaat dat hem niet worden. Of je moet samenloop op het hele HRN toe gaan staan en dan zijn er wel meer mensen over de zeik dan alleen Berghuis.
twitter:MLageirse twitterde op zaterdag 19-10-2013 om 10:46:30Met deze overheid kopen we zo weer een #Fyra @MarcChavannes in @nrc http://t.co/OkE7Aqji2N reageer retweet
Over DB:quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:25 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik zou wel wat voelen voor veel meer bevoegdheden voor de ACM. Nu zie je dat opdrachtgevers die tevens de eigenaar van de vervoerder zijn, er ongestraft een potje van maken. Naar de EU heeft wel kans van slagen, maar hun beslissingen laten (begrijpelijk) lang op zich wachten.
Het ene staatsbedrijf dat het andere staatsbedrijf becuncurreert, da's gewoon waanzin.quote:Da der Bund alle Anteile beibehält und kein Handel damit stattfindet, handelt es sich aufgrund der Eigentümerstruktur um ein privatrechtlich organisiertes Staatsunternehmen.
Ja.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mag NS trouwens een treindienst starten op de Neubaustrecken in Duitsland als ze dat zouden willen?
Wel een inhoudelijke opmerking over dat verder prima stuk: MVBOV sprak NS wel aan op miskoop V250. In de 1e brief aan Brussel:quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
ik hoop niet dat de columnist van het nrc gelijk krijgt:[ afbeelding ]twitter:MLageirse twitterde op zaterdag 19-10-2013 om 10:46:30Met deze overheid kopen we zo weer een #Fyra @MarcChavannes in @nrc http://t.co/OkE7Aqji2N reageer retweet
Nice. Ik heb vanochtend IC141, Amersfoort v. 7:37, genomen naar Hannover. Rijtuig 7, stoel 80 op de heenweg. Gelukkig dat ik met het Nachtnet naar Utrecht gegaan was, want anders had ik heul die IC niet kunnen halen, en mogelijk heul IC143 ook niet eens. Die IC Rotterdam v. 6:35 had ergens bij Woerden iemand gekopt.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Rijtuig 7 stoel 86 voor de komende 2,5 uurEerst maar eens wat mijlen trappen
216 km naar Minden.
Dan ik niet achter blijven morgen Wagen 180 Bettplätze 51 53 55. 19.29 vertrek Utrecht Centraal.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:45 schreef greavy het volgende:
[..]
Nice. Ik heb vanochtend IC141, Amersfoort v. 7:37, genomen naar Hannover. Rijtuig 7, stoel 80 op de heenweg. Gelukkig dat ik met het Nachtnet naar Utrecht gegaan was, want anders had ik heul die IC niet kunnen halen, en mogelijk heul IC143 ook niet eens. Die IC Rotterdam v. 6:35 had ergens bij Woerden iemand gekopt.
ik had vandaag zo'n geweldig clubje Nederlanders wat niet begrepen had dat "je hoeft niet te reserveren" iets anders is dan "blokkeer lekker het halve rijtuig met al je ooms en tantes en kindere en koffers, want als je niet reserveert houden we die plekken toch voor je vrij"quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Bij het reserveren van een zitplaats in een ICE kan men tegenwoordig zelf de stoel uitkiezen.
http://www.bahn.de/p/view(...)te-Reservierung_LZ01
[ afbeelding ]
Daar heb ik ook geen medelijden mee, ik vind het wel lastig om een Japans gezin met jonge kinderen die echt nergens vanaf weten van onze plaatsen in een bomvolle trein weg te sturen, je kan op dat soort momenten ook nooit behulpzaam personeel vinden.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik had vandaag zo'n geweldig clubje Nederlanders wat niet begrepen had dat "je hoeft niet te reserveren" iets anders is dan "blokkeer lekker het halve rijtuig met al je ooms en tantes en kindere en koffers, want als je niet reserveert houden we die plekken toch voor je vrij"
Hoop gevloek en gescheld en geschuif bij elk station weer. Slim he, die paar eurie uitsparen![]()
kutvolk.
Zou dit artikel misschien beter kunnen worden ingescand? Of heb je het zelf ook ergens vandaan?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
ik hoop niet dat de columnist van het nrc gelijk krijgt:[ afbeelding ]twitter:MLageirse twitterde op zaterdag 19-10-2013 om 10:46:30Met deze overheid kopen we zo weer een #Fyra @MarcChavannes in @nrc http://t.co/OkE7Aqji2N reageer retweet
je moet even op de link in de tweet klikken en daar kun je het nog een keer vergrotenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zou dit artikel misschien beter kunnen worden ingescand? Of heb je het zelf ook ergens vandaan?
Ah thanks!quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je moet even op de link in de tweet klikken en daar kun je het nog een keer vergroten
25% vanaf 60 minuten, 50% vanaf 120 minuten. GtbV moet je terugvragen bij je originele verkooppunt (als je bij NS HiSpeed gekocht hebt, daar declareren, bij DB bij DB declareren enz).quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:20 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met geld-terug-bij-vertraging-op-een-internationale rit?
OK, thanks. Kaartjes via de treinreiswinkel, zal daar eens informeren. De ICE vanuit Basel was vandaag verbouwd tot goederentrein, heeft me toch maar mooi een gratis flesje cola opgeleverdquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:31 schreef greavy het volgende:
[..]
25% vanaf 60 minuten, 50% vanaf 120 minuten. GtbV moet je terugvragen bij je originele verkooppunt (als je bij NS HiSpeed gekocht hebt, daar declareren, bij DB bij DB declareren enz).
Omdat de Treinreiswinkel alleen maar een agentschap is, moet je de vertraging bij het bedrijf claimen waar de Treinreiswinkel jou tickets heeft geboekt. Voor jou situatie is dat dus bij de DB, daar de Treinreiswinkel voor ICE enz. hun tickets via DB inkoopt. De Treinreiswinkel heeft het ook online staan hoe je het kan doen: Klikjequote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
OK, thanks. Kaartjes via de treinreiswinkel, zal daar eens informeren. De ICE vanuit Basel was vandaag verbouwd tot goederentrein, heeft me toch maar mooi een gratis flesje cola opgeleverd
Ik herken dit van heel lang geleden toen ik weleens de trein pakte en dan ook weleens dit soort momenten mee maakte. Het ergelijke is gewoon dat je tijd moet besteden aan het verwijderen van mensen die niet willen begrijpen dat hun comfort ondergeschikt is aan jouw reservering en je vaak ook ervoor betaalt hebt.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:28 schreef bork het volgende:
Meest geweldige waren 2 dikke taarten die op onze plek zaten in Keulen, maar we zitten hier al vanaf Basel!
Ja dus zeg ik dan.
We hebben gereserveerde plekken. Fijn maar niet deze , dat gaven ze dan weer toe maar voor dat ze dan weg zijn tsjongejonge.
Dat onderschrift bij de foto ook echtquote:Op zondag 20 oktober 2013 10:55 schreef Peterselieman het volgende:
in België hebben honderden mensen de nacht door moeten brengen in Thalys-treinen
Gestrande Thalysreizigers slapen in trein
Nah, meeloopstage was vorig jaar, toen mocht ik enkel op het klapstoeltje naast de machinist de kunst afkijken. Nu zit ik gewoon zelf op de bokquote:Op zondag 20 oktober 2013 02:10 schreef Maegrim het volgende:
Meeloopstage van het roc ofzo? Kwam van de week op Breda wat jongens tegen die bij allerlei spoorbedrijven mee mochten lopen
Zou niet de eerste keer zijn dat er mensen die niets met het spoor te maken hebben toch een trein besturenquote:Op zondag 20 oktober 2013 12:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik had niet afgelopen week maar de week ervoor een jonge knul zonder spoorkledij in een sprinter. Dat ging wel een beetje traag.
Heel vervelend inderdaad. Ik had ook ooit eens een ligplaats geboekt inde CNL. Kom ik in die trein, heeft eoa kutwijf al haar kind op mijn plek gelegdquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:28 schreef bork het volgende:
[..]
Daar heb ik ook geen medelijden mee, ik vind het wel lastig om een Japans gezin met jonge kinderen die echt nergens vanaf weten van onze plaatsen in een bomvolle trein weg te sturen, je kan op dat soort momenten ook nooit behulpzaam personeel vinden.
Meest geweldige waren 2 dikke taarten die op onze plek zaten in Keulen, maar we zitten hier al vanaf Basel!
Ja dus zeg ik dan.
We hebben gereserveerde plekken. Fijn maar niet deze , dat gaven ze dan weer toe maar voor dat ze dan weg zijn tsjongejonge.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
quote:Op zondag 20 oktober 2013 17:45 schreef Peterselieman het volgende:
ziggy zocht treinplaatjes toch? Dit is er weer eentje
http://www.dumpert.nl/med(...)ein_terug_9835_.htmlOh ja, dat deed ik inderdaad. Thanx.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
quote:Op zondag 20 oktober 2013 17:45 schreef Peterselieman het volgende:
ziggy zocht treinplaatjes toch? Dit is er weer eentje
http://www.dumpert.nl/med(...)ein_terug_9835_.htmlZelfs autotune kan hier niets meer mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
klopt.quote:Op zondag 20 oktober 2013 19:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zelfs autotune kan hier niets meer mee.
Conducteur op spoor A'dam CS gegooidquote:Een aggressieve groep treinreizigers heeft donderdag rond half één 's middags op station Amsterdam Centraal een conducteur mishandeld en op het spoor gegooid. De politie is op zoek naar getuigen.
Het incident vond plaats na aankomst op het station, meldt RTV N-H. De conducteur was tussen de stations Amsterdam Sloterdijk en CS de vervoersbewijzen aan het controleren toen er bonje met de groep ontstond. Dit verplaatste zich vervolgens naar het perron, waar het ontaarde in een worsteling tussen de groep, de conducteur en enkele omstanders.
Hierbij werd de conducteur op het spoor geduwd, terwijl er net een trein ging vertrekken. Ook een van de omstanders belandde tussen de rails. Beiden raakten gewond en hebben aangifte gedaan.
Dit.quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Neuk eens op met die epileptische avatar ijsmoordenaartje![]()
Dit ja.quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Neuk eens op met die epileptische avatar ijsmoordenaartje![]()
Haha dat was toeval ja.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:59 schreef J.B. het volgende:
Ik ben in Boekarest en ben door pure toeval in hetzelfde hostel als medeforummer Sandrovich terecht gekomen Ö
Nee man donder op, we geilen hier allemaal alleen maar op pics van het bushaltebordje van Breda-Prinsenbeek jeweetzelf.quote:
Draak. Gewoon pimpel naar Hannover Hbf en RE naar Hildesheim voor Messe/Laatzenquote:Op zondag 20 oktober 2013 22:34 schreef dennistd het volgende:
Daar ben ik in 2010 nog langsgekomen naar Hannover Messe. Westfalenbahn Bentheim-Bünde, daar overstappen op de Eurobahn via Löhne, Hessisch Oldendorf en Hameln naar Elze, en daar overstappen op de Metronom via Nordstemmen naar Hannover Messe. Totaal maar 3.19u reistijd, hoewel Hannover Hbf-Bentheim via Minden ook al 2.56u is.
Opvallend vond ik daar trouwens het deels opgebroken en deels nog in normale staat verkerende linkerspoor. Blijkbaar was het goedkoper om dat spoor niet meer te gebruiken en alles over één spoor af te handelen.
wehehehe. Niet te veel borstkloppen, want de volgende keer mis je m en moet je nog een keer terugquote:Op zondag 20 oktober 2013 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Hessisch-Oldendorf was ook meer een gevalletje van "okeeover een kilometer
komt dat station wel een keer
OMG WTF BBQ 12Polizei Seinhuis ALARM ALARM ALARM camera aan schieten BAM
![]()
raak
![]()
I'm good
![]()
"
Ik kan me dit soort dingen inmiddels wel permitteren hoor. Er zijn HEEL weinig mensen die op eigen kracht een completere collectie van de bordjes van NRW hebben dan ik.quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wehehehe. Niet te veel borstkloppen, want de volgende keer mis je m en moet je nog een keer terug
je moet een tikkeltje gestoord zijn om dat voor elkaar te krijgenquote:Op zondag 20 oktober 2013 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kan me dit soort dingen inmiddels wel permitteren hoor. Er zijn HEEL weinig mensen die op eigen kracht een completere collectie van de bordjes van NRW hebben dan ik.
Ja. Ben dat dan ook maarquote:Op zondag 20 oktober 2013 23:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je moet een tikkeltje gestoord zijn om dat voor elkaar te krijgen
Aangezien er geen tijd was afgesproken bestaat er juridisch gezien niet als 'niet tijdig'. Waarom snap je dit soort dingen zo consequent niet?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:27 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wel een inhoudelijke opmerking over dat verder prima stuk: MVBOV sprak NS wel aan op miskoop V250. In de 1e brief aan Brussel:
"Het niet tijdig voorhanden hebben van rijvaardig spoorwegmaterieel is het ondernemersrisico van de exploitant en kan naar ons oordeel geen vrijwaring opleveren ten aanzien van de verplichting om te voldoen aan de bij de inschrijving geldende kwaliteitscriteria."
Zie voor de brievenschrijverij naar Brussel ook http://www.voorbeterov.nl/130923.php
twitter:LarsLS twitterde op zondag 20-10-2013 om 19:40:54Rake column @MarcChavannes #NRC: "Met deze overheid kopen we zo weer ’n #Fyra." Incompetentie wordt weer beloond http://t.co/wGGgkKkfZL #NS reageer retweet
Helaas heb ik het gevoel dat hij nog wel eens gelijk kan krijgentwitter:LarsLS twitterde op zondag 20-10-2013 om 19:45:56#NRC art. illustreert dat je geen enkele illusie moet hebben dat kwaliteit spoor verbeterd als je falen #NS beloont: http://t.co/Q4Tkx4ww2R reageer retweet
1 april 2007.quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Aangezien er geen tijd was afgesproken bestaat er juridisch gezien niet als 'niet tijdig'. Waarom snap je dit soort dingen zo consequent niet?
Euh, hoe is dit precies een weerlegging van wat ik zei?quote:
Dat was de tussen opdrachtgever en NS afgesproken tijd waarop de treinen in dienst zouden moeten komen.quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Euh, hoe is dit precies een weerlegging van wat ik zei?
Mag ik een quote hoe je dat er precies uitgehaald hebt?quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat was de tussen opdrachtgever en NS afgesproken tijd waarop de treinen in dienst zouden moeten komen.
Ik begrijp dat begrijpend lezen niet voor iedereen is weggelegd, dus bij deze:quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Mag ik een quote hoe je dat er precies uitgehaald hebt?
Ja, dit soort incidenten met agressievelingen komen helaas steeds vaker voorquote:Op zondag 20 oktober 2013 20:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Conducteur op spoor A'dam CS gegooid
Belachelijk, zou me niet verbazen als het afkomstig is van de o zo bekende irritante groep
Dat kan er wel instaan, in het contract staat gewoon keihard dat de NS pas verplichtingen heeft zoveel maanden na de goedkeuring van het HSL-materieel. Snap je wat ik bedoel met juridisch geen verstand van zaken hebben? Dan mag je wel je zorgen uiten over de fabrikant hoor, geen probleem maar ook hier zat de NS in een bankschroef.quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat begrijpend lezen niet voor iedereen is weggelegd, dus bij deze:
1) "De opening van de snelle lijn van Amsterdam naar Brussel was gepland op 1 april 2007."
2) "Peijs eist dan ook dat het spoorbedrijf vanaf april 2007 maandelijks ongeveer acht miljoen voor het gebruik van het HSL-spoor overmaakt."
3) "In het contract staat gewoon 1 april 2007"
4) "Op 1 april 2007 zouden zes treinen moeten worden afgeleverd. "
5) "order van zes treinen per 1 april zou veel te weinig zijn om aan de minimum-afspraken te voldoen"
Toegegeven, door problemen met het beveiligingssysteem is de oplevering van de infrastructuur vertraagd (eind 2008 opgeleverd) en zijn ook de treinen later gekomen (eerste prototype geleverd in april 2009). Dat is deels te wijten aan overmacht (door instabiele ERTMS), en deels te wijten aan een incompetente leverancier.quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En ik wil ook graag weten hoe dat mijn punt onderuit haalt dat het juridisch ook iets is waar NS op afgerekend zou kunnen worden. Want een berichtje in een krant heeft he-le-maal niets te maken met juridische verantwoordelijkheid.
Ten tijde van de start van de concessie (juli 2009) heeft minister Eurlings een "niet-handhavingsbrief" geschreven omdat NS buiten haar schuld om nog niet de beschikking had over rollend materieel waarmee de rijtijden gehaald zouden kunnen worden.quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat kan er wel instaan, in het contract staat gewoon keihard dat de NS pas verplichtingen heeft zoveel maanden na de goedkeuring van het HSL-materieel. Snap je wat ik bedoel met juridisch geen verstand van zaken hebben? Dan mag je wel je zorgen uiten over de fabrikant hoor, geen probleem maar ook hier zat de NS in een bankschroef.
Geplande start, halve levering, megakosten bij het annuleren toen, nee het gaat er bij mij gewoon niet in. Niet tijdig is een waardeoordeel wat door geen enkele rechter gevolgd zal worden.quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:51 schreef DriekOplopers het volgende:
In zijn algemeenheid: geplande start ongeveer 2007. Nou, vooruit: 2008. Dan is anno 2013 geen treinen beschikbaar hebben heus wel dat je zegt niet tijdig.
Oftewel op 1 oktober 2008 had dit moeten rijden, dat doet het niet, dus heeft HSA verzaakt en kan het contract ontbonden worden.quote:II. Bedieningspatroon en capaciteitsrechten
Het consortium zal het onderstaande bedieningspatroon aanbieden. Ten aanzien van internationale treinen:
a. een dienst Amsterdam-Brussel: 32 treinen per richting, per dag, welke zullen stoppen op de stations Schiphol, Rotterdam Centraal en Antwerpen, en waarvan 16 treinen per richting per dag als eindbestemming, respectievelijk vertrekpunt, Parijs zal hebben;
b. een dienst Den Haag-Rotterdam-Antwerpen-Brussel: 4 treinen per richting, per dag;
c. een dienst Breda-Antwerpen-Brussel: 16 treinen per richting, per dag, waarbij het consortium
bereid is om, in overleg met NMBS, tot 8 maal per dag te stoppen op elk van de stations Noorder Kempen, Antwerpen Groenendaallaan, Mechelen, Brussel Noord en Brussel Centraal.
Ten aanzien van binnenlandse treinen:
d. een dienst Amsterdam-Schiphol-Rotterdam: 2 treinen per richting, per uur, met een minimum
van 32 treinen per dag;
e. een dienst Amsterdam-Schiphol-Rotterdam-Breda: 2 treinen per richting, per uur, met een
minimum van 32 treinen per dag.
Wie vertelt je dat dat wel zo is dan?quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Op dezelfde manier zou je kunnen beargumenteren dat de HSL niet tijdig af is.
quote:Iedere drie maanden zal het consortium over bovengenoemde onderwerpen rapporteren aan de Staat en een afschrift hiervan sturen aan het LOCOV. Indien het consortium aan het einde van een kalenderjaar structureel niet aan de kwaliteitsnormen voldoet krijgt het een jaar de tijd om daar verbetering in aan te brengen. Wordt dit niet gerealiseerd dan kan de Staat een boete van maximaal EURO 5 mln per kwartaal opleggen danwel de overeenkomst ontbinden.
Je kan Jan Mastwijk zijn.quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja deadlock bewijst hier niemand een dienst mee.
Beetje hetzelfde modderfiguur als Duco Hoogland die deze week iedere geloofwaardigheid van het probleem van de geluidoverlast van Lansingerland naar het Rijk der Fabelen verwees met zijn nogal spitsovindige (ahem) opmerking dat het tenslotte wel ZIJN geboorteplaats was en EN dat een fractiegenoot van hem er NOG woonde![]()
Echt, hoe dom kun je zijn als volksvertegenwoordiger?
Ja, jij ookquote:
Nee niet jijquote:Op zondag 20 oktober 2013 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, jij ook![]()
1 voordeel, we zijn het niet ALLEBEI
Dit is dus niet compleet. Er is een voorwaarde in de overeenkomst waarbij deze verplichting niet geldt als er nog geen materieel beschikbaar is.quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:56 schreef WhiteJoker het volgende:
Op 16 november 2001 schrijft toenmalig Minister van Verkeer en Waterstaat Tineke Netelenbos een brief naar de Tweede Kamer over de HSL concessie. Zij schrijft hierin dat de aanvangsperiode van de concessie 1 oktober 2006 is, en dat het consortium een ingroeiperiode van twee jaar heeft om de volgende bedieningspatroon te realiseren:
[..]
Oftewel op 1 oktober 2008 had dit moeten rijden, dat doet het niet, dus heeft HSA verzaakt en kan het contract ontbonden worden.
Stel nou dat de Europese Commissie bepaald dat er inderdaad sprake is van verkapte staatssteun, moet de minister dan deze clausule aanroepen?quote:Artikel15: Intrekking door de minister
15.1 De minister is gerechtigd deze concessie in te trekken ingeval:
[...]
iv. HSA Beheer onderwerp is van, of meewerkt aan de totstandkoming van,
een door de bevoegde mededingingsautoriteit(en) verboden concentratie.
Dat is een van de zaken waat EU naar kijkt. Immers, dit is benadeling van andere inschrijvers die dit (op geld waardeerbare) voordeel (accepteren dat je de voorwaarden niet waar weet te maken) niet konden incalculeren.quote:Op maandag 21 oktober 2013 00:15 schreef WhiteJoker het volgende:
Ok, dat was dus blijkbaar de "tijdelijke concessie". De nieuwe concessie uit 2008 heeft gelijk al een ontheffing doordat het materieel niet tijdig beschikbaar is. De opschorting is voor onbepaalde tijd, met als eis dat HSA zich tot het uiterste inzet om dit te verhelpen.
De minister is gerechtigd (maar hoeft dat dus niet). Maar daar zal de EU mogelijk wel opdracht toe geven. Daarom noemen wij in onze klacht niet alleen staatssteun, maar ook kartelvorming.quote:Wat ik wel een interessante bepaling vond is de volgende over het intrekken van de concessie door de minister:
[..]
Stel nou dat de Europese Commissie bepaald dat er inderdaad sprake is van verkapte staatssteun, moet de minister dan deze clausule aanroepen?
Hierbij zit wel een nieuw aspect, namelijk de integratie in het HRN. Dit zorgt best wel voor een scheve situatie.quote:Op maandag 21 oktober 2013 00:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Naar die zaken is al gekeken in een onderzoek en daar kwam ook niets spannends uit. Dit is gewoon verspilling van Europees belastinggeld.
Laatste rit naar Winterswijk? Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar het schijnt vaak gepland te zijn dat de laatste ritten op bepaalde trajecten over het andere spoor gaan. Zo kunnen de diverse installaties die normaal niet gebruikt worden (denk aan lichtseinen) gelijk getest worden of ze nog wel goed werkenquote:Op maandag 21 oktober 2013 00:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Mooi dit. Ik zit net in de trein richting Winterswijk, na Velperpoort hoor je de machinist ineens ''Dames en heren, houd u even vast, we gaan zo door een paar wissels heen'' wat ik bijzonder vond, want we reden (volgens mij) gewoon op het juiste spoor. We stopten in ieder geval op Velperpoort op rechterspoor. Ondertussen gewoon gas geven natuurlijk.
Ongeveer voor de spoorbrug krijgen we met z'n allen een zwiepert van links naar rechts. Alsof we van rechterspoor naar linkerspoor naar rechterspoor gingen. En nķg waren er mensen die hun drinken lieten vallen![]()
wehehehequote:Op maandag 21 oktober 2013 00:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Mooi dit. Ik zit net in de trein richting Winterswijk, na Velperpoort hoor je de machinist ineens ''Dames en heren, houd u even vast, we gaan zo door een paar wissels heen'' wat ik bijzonder vond, want we reden (volgens mij) gewoon op het juiste spoor. We stopten in ieder geval op Velperpoort op rechterspoor. Ondertussen gewoon gas geven natuurlijk.
Ongeveer voor de spoorbrug krijgen we met z'n allen een zwiepert van links naar rechts. Alsof we van rechterspoor naar linkerspoor naar rechterspoor gingen. En nķg waren er mensen die hun drinken lieten vallen![]()
ik zou het niet direct verspilling willen noemen. Er zijn nogal wat dingen wezenlijk gewijzigd tov de oorspronkelijke plannen dat je kunt spreken van een geheel nieuwe concessie, waarbij de partij die de eerste concessie verwierf nogal wat voordelen behaald heeft terwijl er dingen misgingen die binnen de macht van de concessiehouder lagen. De concessieverlener accepteert elk uitstel en helpt de concessiehouder waar nodig om het in eerste instantie geboden bedrag naar beneden te krijgen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 00:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Naar die zaken is al gekeken in een onderzoek en daar kwam ook niets spannends uit. Dit is gewoon verspilling van Europees belastinggeld.
Laatste rit inderdaad. Zat zelf ook te denken aan roestrijden, lijkt me namelijk niet dat die wissels erg veel gebruikt worden. Wisselen van spoor gebeurt meestal bij Velperpoort in mijn ervaring. Ik heb het ook wel eens meegemaakt met de sprinter naar Zutphen, dan kom je op linkerspoor aan. Dat had dan weer te maken met onderhoud.quote:Op maandag 21 oktober 2013 00:38 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Laatste rit naar Winterswijk? Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar het schijnt vaak gepland te zijn dat de laatste ritten op bepaalde trajecten over het andere spoor gaan. Zo kunnen de diverse installaties die normaal niet gebruikt worden (denk aan lichtseinen) gelijk getest worden of ze nog wel goed werken
Anderzijds zou het ook gewoon roestrijden kunnen zijn, zodat de wissels mooi glad blijven
''Moet dat nou'' was wel de kers op de taart. Heb m'n lach in moeten houdenquote:
heerlijkquote:Op maandag 21 oktober 2013 00:49 schreef Straatcommando. het volgende:
''Moet dat nou'' was wel de kers op de taart. Heb m'n lach in moeten houden
Tegenwoordig stopt op Messe/Laatzen alleen nog maar 1x/uur een S-bahn, de S4 Bennemühlen - Hildesheim. Het andere halfuur rijdt ie alleen Bennemühlen - Hannover Hbf.quote:Op zondag 20 oktober 2013 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Draak. Gewoon pimpel naar Hannover Hbf en RE naar Hildesheim voor Messe/Laatzen
Ik ving iets op over een korte stroomstoring bij Lage Zwaluwe, verder nog wat defecte treinen en uitlopende werkzaamheden.quote:Op maandag 21 oktober 2013 08:49 schreef Ajaxfan het volgende:
Wat is er in hemelsnaam gebeurd vannacht op het spoor? Aan de hoeveelheid storingen te zien is het niet helemaal goed gegaan. Randstad kun je beter maar vermijden nu lijkt het.
Mijn IC van 6:06 was inderdaad ook met +6 vertrokken vanaf roosendaal, en kwam met +15 in dordrecht aan.quote:Op maandag 21 oktober 2013 09:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ving iets op over een korte stroomstoring bij Lage Zwaluwe, verder nog wat defecte treinen en uitlopende werkzaamheden.
Ik had het een keer random om 2 uur 's middags. IC uit Rotterdam hangt toch achter een vertraagde sprinter en wordt dan vlak voor Gouda ff naar links en weer terug naar rechts gestuurd.quote:Op maandag 21 oktober 2013 00:38 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Laatste rit naar Winterswijk? Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar het schijnt vaak gepland te zijn dat de laatste ritten op bepaalde trajecten over het andere spoor gaan. Zo kunnen de diverse installaties die normaal niet gebruikt worden (denk aan lichtseinen) gelijk getest worden of ze nog wel goed werken
Anderzijds zou het ook gewoon roestrijden kunnen zijn, zodat de wissels mooi glad blijven
Da's nog maar een klein deel. Vanochtend ook nog even een stroomstoring in Weesp, wisselstoringen bij Amsterdam Zuid en Den Bosch en niet te vergeten de geplande werkzaamheden die vandaag zijn begonnen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 09:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ving iets op over een korte stroomstoring bij Lage Zwaluwe, verder nog wat defecte treinen en uitlopende werkzaamheden.
Doordeweeks die werkzaamheden tussen Utrecht en Amersfoort, wie verzint het. *onderweg naar Zwolle vanuit Utrecht*quote:Op maandag 21 oktober 2013 09:54 schreef ReisT het volgende:
[..]
Da's nog maar een klein deel. Vanochtend ook nog even een stroomstoring in Weesp, wisselstoringen bij Amsterdam Zuid en Den Bosch en niet te vergeten de geplande werkzaamheden die vandaag zijn begonnen.
Het is nu herfstvakantie in het Noorden, dus als je een periode nodig hebt om te klussen aan het spoor dan is dit de uitgelezen mogelijkheidquote:Op maandag 21 oktober 2013 10:26 schreef b2py het volgende:
[..]
Doordeweeks die werkzaamheden tussen Utrecht en Amersfoort, wie verzint het. *onderweg naar Zwolle vanuit Utrecht*
Ik hoef er geen 15. Maar een leuke van metaal daar zou je me wel blij mee maken.quote:Op maandag 21 oktober 2013 10:25 schreef Socios het volgende:
Uit Duitsland heb ik een aantal oude koersborden. Ondere andere van de Holland-Italiën-Express, Leipzig - Amsterdam CS en van wat minder land geleden EC 149 Johannes Vermeer. Om maar wat te noemen. Een verbinding Amsterdam CS - Hagen Hbf was vroeger ook heel gewoon. Totaal 15 stuks. Een aantal van metaal, de rest van plastic.
Kan ik hier iemand blij mee maken?
dat kun je wel stellen ja. De opstart van de dienstregeling vandaag is door alle storingen knudde met een rietjequote:Op maandag 21 oktober 2013 10:09 schreef V2 het volgende:
Iemand in m'n Facebook-timeline meldt dat de NS heeft omgeroepen "The trains will run later as usual" ... heel accuraat dus
Maar in de vakantie zijn er minder reizigers!quote:Op maandag 21 oktober 2013 10:26 schreef b2py het volgende:
[..]
Doordeweeks die werkzaamheden tussen Utrecht en Amersfoort, wie verzint het. *onderweg naar Zwolle vanuit Utrecht*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:22 schreef remcoP het volgende:
[..]
Maar in de vakantie zijn er minder reizigers!![]()
![]()
De scholieren zaten vandaag iig niet in mijn trein die daarom ook gelijk een heel stuk leger wasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:22 schreef remcoP het volgende:
[..]
Maar in de vakantie zijn er minder reizigers!![]()
![]()
Zo druk is het ook niet trouwensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vanochtend waren "ze" bezig met wat overwegen en een bovenleidingsportaal (de funderingsblokken stonden op een platte wagen) tussen Wijhe-Zwolle. (en verkeerspoor rijden op Zwolle-Olst heeft men liever niet, al was dat omdat de overwegen niet meewerken.)quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Driek, ik heb een leuke voor je, compleet HSL-ongerelateerd. Klaasje en ik hebben ons zitten te verbazen over bussen tussen Zwolle en Olst en Zwolle en Raalte. Volgens ons is dat niet nodig omdat er genoeg perroncapaciteit is en is het luiheid van de NS. We hebben zelfs een werkende conceptdienstregeling. Hiervoor moet de stoptrein naar Enschede wel een kwartier verlegd worden (dat past in de dienstregeling) maar het is altijd nog beter dan bussen. De trein via Olst en Deventer naar Roosendaal kan zijn normale loop houden.
Het kwam door uitgelopen werkzaamheden tussen Apeldoorn en Amersfoort, waardoor er daar tot ergens halverwege de ochtendspits slechts enkelspoor gereden kon worden ...quote:Op maandag 21 oktober 2013 13:18 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik had een uur vertraging omdat NS twee treinen achter elkaar liet uitvallen. Excuus was uitgelopen werkzaamheden tussen Amersfoort en Utrecht. Mijn traject ligt daar helemaal niet in (Apeldoorn -> Amsterdam), maar de NS had z'n materieel niet op de juiste plek.
Goed eerste trein viel uit. Tweede trein van 08.00 uur had +15, maar op de oorspronkelijke vertrektijd kwam ineens "rijdt niet" in beeld. Servicemedewerker die eerst zei dat hij zeker zal rijden moest toch toegeven dat dit niet zo was, maar dat zou komen omdat hij anders in het pad van de IC naar Schiphol zat, die slechts tot Amersfoort reed door een stroomstoring bij Duivendrecht. Persoonlijk zou ik dan die trein naar Enkhuizen laten rijden.
Dat is niet wat servicemedewerker en omroep zeiden. Als ze dat hadden gezegd was er een hoop good will gecreëerd. Nu hadden mensen de pest erin omdat de NS geen treinen beschikbaar had.quote:Op maandag 21 oktober 2013 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het kwam door uitgelopen werkzaamheden tussen Apeldoorn en Amersfoort, waardoor er daar tot ergens halverwege de ochtendspits slechts enkelspoor gereden kon worden ...
zie: http://somda.nl/forum/14111/p471993/Opvallende+dingen+21+oktober/quote:Op maandag 21 oktober 2013 13:25 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Dat is niet wat servicemedewerker en omroep zeiden. Als ze dat hadden gezegd was er een hoop good will gecreëerd. Nu hadden mensen de pest erin omdat de NS geen treinen beschikbaar had.
ben wel in de buurt, maar ik ga niet meereizenquote:Op maandag 21 oktober 2013 13:26 schreef Monopoly het volgende:
Nog bezoekers uit deze reeks in het hoge noorden te vinden vandaag?
Ik vertrek zo uit Roodeschool, en mag mij dan nog twee keer komen melden in Veendam.
Als ik vrij ben pendel ik even naar Leeuwarden denk ik. Even buurten daar.
kan twee dingen zijn.quote:Op maandag 21 oktober 2013 13:36 schreef Monopoly het volgende:
Vanmorgen ook SGM gespot op Groningen.
Iemand die weet waarom? Zag gisteren ook al wat op Zwolle staan.
Jazeker! Toevallig ook nog eentje van de Zwitserland EC's, meerbepaald de EC Berner Oberland?quote:Op maandag 21 oktober 2013 10:25 schreef Socios het volgende:
Uit Duitsland heb ik een aantal oude koersborden. Ondere andere van de Holland-Italiën-Express, Leipzig - Amsterdam CS en van wat minder land geleden EC 149 Johannes Vermeer. Om maar wat te noemen. Een verbinding Amsterdam CS - Hagen Hbf was vroeger ook heel gewoon. Totaal 15 stuks. Een aantal van metaal, de rest van plastic.
Kan ik hier iemand blij mee maken?
Ja, oké. Maar het is op het station heel weird aangegeven voor dingen die alleen gelden bij grote beurzen. "DIESER ANGABE GILT NUR FÜR TAGEN MIT GROSSE AKTIVITÄTEN IN DER MESSE" op een heel klein blaadje in een hoekje weggefrommeld.quote:Op maandag 21 oktober 2013 05:38 schreef dennistd het volgende:
Dit was Cebit, zelfs de ICE stopte er toen
Dit was volgens mij trouwens gewoon het reisadvies dat bahn.de mij destijds gaf.
Als je ze nog hebt, heb ik zeker interesse!quote:Op maandag 21 oktober 2013 10:25 schreef Socios het volgende:
Uit Duitsland heb ik een aantal oude koersborden. Ondere andere van de Holland-Italiën-Express, Leipzig - Amsterdam CS en van wat minder land geleden EC 149 Johannes Vermeer. Om maar wat te noemen. Een verbinding Amsterdam CS - Hagen Hbf was vroeger ook heel gewoon. Totaal 15 stuks. Een aantal van metaal, de rest van plastic.
Kan ik hier iemand blij mee maken?
De Sandite-treinen rijden weer.quote:Op maandag 21 oktober 2013 13:36 schreef Monopoly het volgende:
Vanmorgen ook SGM gespot op Groningen.
Iemand die weet waarom? Zag gisteren ook al wat op Zwolle staan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, de beslissing om bussen in te zetten die s'ochtends wél doorrijden naar Utrecht CS na Overvecht, en smiddags niet meer. Ik had beter kunnen fietsen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 10:26 schreef b2py het volgende:
[..]
Doordeweeks die werkzaamheden tussen Utrecht en Amersfoort, wie verzint het. *onderweg naar Zwolle vanuit Utrecht*
Had al op Invoeren geklikt, maar staat er inmiddels al bij hoorquote:
Eh, dat klopt niet, want de Noord-Oost tussen Den Haag en Utrecht rijdt of naar Schothorst of naar Enschede. Of wordt er de Noord-Oost via Schiphol bedoeld?quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:15 schreef greavy het volgende:
Ook gaat de NoordOost (Den Haag - Gouda - Utrecht - Amersfoort - Zwolle enz) in Den Haag gekoppeld worden aan de 2100 (Intercity Den Haag - Amsterdam), die in Amsterdam weer gekoppeld is aan de 2200 (Intercity Dordrecht - Amsterdam). Hierdoor komt er ook ICM te rijden in deze 2 IC's.
Bron: Somda
Owja, je hebt gelijk. Het gaat om de (12)700, dus inderdaad de IC via Leiden - Schiphol - Almere enzovoorts.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eh, dat klopt niet, want de Noord-Oost tussen Den Haag en Utrecht rijdt of naar Schothorst of naar Enschede. Of wordt er de Noord-Oost via Schiphol bedoeld?
Dat laatste zou wel een uitkomst zijn, omdat de IC Den Haag - Schiphol - Almere - Zwolle en verder vaak te laat vertrekt uit de Hofstad
edit: ja dus
Dat laatste punt is relevant genoeg (en iets waar MVBOV ook vaak genoeg voor gewaarschuwd wordt), maar te kritisch? Wie vindt dat?!? Roel Berghuis en Farshad Bashir vermoedelijk, maar verder...quote:Rover heeft van oudsher de naam kritisch en soms te zuur te zijn over het openbaar vervoer. Een hoge zuurgraad is leuk voor de media maar het gevaar bestaat zuur te blijven hangen in het eigen gelijk.
Bron: http://www.rover.nl/actueel/blogs/624-resultaten
Al die koppelingen zullen de punctualiteit echt goed doen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:15 schreef greavy het volgende:
Enkele opvallende wijzigingen in de materieelinzet vanaf de nieuwe dienstregeling in december:
* 6800 (Stopper Roermond - Maastricht) en 6900 (Stopper Sittard - Heerlen) integraal met Mat '64. SGM is er niet meer.
* Veel DDZ in de 1900 (Intercity Den Haag - Venlo). Spits met 2xDDZ4 (dus 8 bakken DDZ), dal met losse stellen.
* ICR is verdwenen uit de 1900 (Intercity Den Haag - Venlo). Alleen nog 7-wagenstammen in de 3600 (Intercity Zwolle - Roosendaal).
* Drie omlopen ICM in de 1900 (Den Haag - Venlo)
* Geen solo ICM meer gepland in de 3600 (Intercity Zwolle - Roosendaal), alles met minimaal 6 bakken ICM (of 4 bakken IRM).
* 5200 (Tilburg Universiteit - Eindhoven) en 6400 (Eindhoven - Weert) integraal met SLT.
* 9600 (Den Bosch - Deurne) integraal met Mat'64.
* Museumpendel Utrecht Centraal - Maliebaan gaat weer planmatig met Mat'64 rijden. Op de rustige momenten met een solo stel, de drukke dagen met 2 stellen.
Ook gaat de NoordOost (Den Haag - Gouda - Utrecht - Amersfoort - Zwolle enz) in Den Haag gekoppeld worden aan de 2100 (Intercity Den Haag - Amsterdam), die in Amsterdam weer gekoppeld is aan de 2200 (Intercity Dordrecht - Amsterdam). Hierdoor komt er ook ICM te rijden in deze 2 IC's.
Ook opvallend: De nachttreinen tussen Amsterdam en Rotterdam via de Oude Lijn rijden op enkele dagen via een afwijkende route: Amsterdam - Schiphol - Leiden - Den Haag HS - (kopmaken, via Binckhorstboog) Gouda - (kopmaken) - Rotterdam vv. In Den Haag en Gouda beide keren 7 minuten gepland voor kopmaken.
Bron: Somda
Dus DDZ gaat er op dit traject weer uit, of blijft dat ook nog rijden? En geen Mat '64 meer dusquote:Op maandag 21 oktober 2013 18:15 schreef greavy het volgende:
* 5200 (Tilburg Universiteit - Eindhoven) en 6400 (Eindhoven - Weert) integraal met SLT.
Bron: Somda
Leeuwarden - Den Haag (via de Hanzelijn)quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Al die koppelingen zullen de punctualiteit echt goed doen.
het wordt inderdaad te ingewikkeld gemaakt. Daarnaast wordt er wederom beknibbeld op de materieelinzet. Ben benieuwd hoeveel mensen er op de perrons achter zullen gaan blijvenquote:Op maandag 21 oktober 2013 19:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Al die koppelingen zullen de punctualiteit echt goed doen.
Klopt. DDZ verdwijnt, Mat'64 verdwijnt, en SLT hierin. De trein wordt losgekoppeld in Eindhoven, er gaat gependeld worden Tilburg Universiteit - Eindhoven vv en Eindhoven - Weert vv. Hiervoor kan je niet meer blijven zitten.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:53 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Dus DDZ gaat er op dit traject weer uit, of blijft dat ook nog rijden? En geen Mat '64 meer dus
Ik hoop hetquote:Op maandag 21 oktober 2013 19:53 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Dus DDZ gaat er op dit traject weer uit, of blijft dat ook nog rijden? En geen Mat '64 meer dus
Als ik zo kijk gaan er trajecten gruwelijk de mist in.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het wordt inderdaad te ingewikkeld gemaakt. Daarnaast wordt er wederom beknibbeld op de materieelinzet. Ben benieuwd hoeveel mensen er op de perrons achter zullen gaan blijven
Ahh, wel zonde. De banken van de DDZ naar Eindhoven zijn 's ochtends heerlijk. Maar SLT is in vergelijk met Mat '64 ook zeer zeker een verademing.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:54 schreef greavy het volgende:
[..]
Klopt. DDZ verdwijnt, Mat'64 verdwijnt, en SLT hierin. De trein wordt losgekoppeld in Eindhoven, er gaat gependeld worden Tilburg Universiteit - Eindhoven vv en Eindhoven - Weert vv. Hiervoor kan je niet meer blijven zitten.
Het is nu al klote.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het wordt inderdaad te ingewikkeld gemaakt. Daarnaast wordt er wederom beknibbeld op de materieelinzet. Ben benieuwd hoeveel mensen er op de perrons achter zullen gaan blijven
Eén voordeel, je valt niet snel omquote:Op maandag 21 oktober 2013 19:59 schreef Sj0rSz het volgende:
Overigens weet ik sinds vandaag weer even wat het is om haring te zijn. De IC naar Den Haag (v. 17.02) reed niet, waardoor alles en iedereen richting Tilburg in 2x Mat '64 mocht.
Ik weet niet of ik daar heel erg rouwig om ben, ik vind SGMm een aangenamere trein om in te verblijven dan SLT. Ik zit tegenwoordig vaak in de printer Den Haag - Rotterdam.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Één van de grote treffers is toch wel volledig SGM in de 5000 SPR Den Haag - Breda en 5100 SPR Den Haag - Roosendaal.
De keringen in Den Haag worden verruimd.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik daar heel erg rouwig om ben, ik vind SGMm een aangenamere trein om in te verblijven dan SLT. Ik zit tegenwoordig vaak in de printer Den Haag - Rotterdam.
Die gigantische doorkoppeling van de NoordOost snap ik dan weer niet, probeert NS de hoeveelheid tijd dat rollend materieel stilstaat te verminderen?
het gaat alleen ten koste van het in de omloop houden van de stellen. Zie het maar eens voor elkaar te krijgen om al die treinen de gehele dag op de juiste lengte te laten rijden. Kan nu al voorspellen dat het in 2014 op geen enkele dag zal gaan lukkenquote:Op maandag 21 oktober 2013 20:14 schreef b2py het volgende:
[..]
De keringen in Den Haag worden verruimd.
Met oa de 2441? Die reden om 10:16 de vervangende IC (Zutphen of eerder)-Deventer-OIst. Hoop verbaasde gezichten op het perronquote:Op maandag 21 oktober 2013 20:20 schreef Straatcommando. het volgende:
2 x SLT in de sprinter naar Zutphen. Nog nooit gezien, heb er ook niks mee. Net een ziekenhuis met krakkemikkige omroep stem.
Is dat die stem die in SGMm Alphen aan den Rijn uitspreekt op een manier die je suīcidaal maakt?quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:20 schreef Straatcommando. het volgende:
2 x SLT in de sprinter naar Zutphen. Nog nooit gezien, heb er ook niks mee. Net een ziekenhuis met krakkemikkige omroep stem.
Het zou juist het tegenovergestelde effect moeten hebben. De Noord-Oost over Almere is nu vaak te laat in Den Haag waardoor kering niet gehaald wordt en er vervangend materieel of te weinig materieel ingezet wordt. Zonder extra omlopen te creëren wordt de dienstregeling robuuster.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het gaat alleen ten koste van het in de omloop houden van de stellen. Zie het maar eens voor elkaar te krijgen om al die treinen de gehele dag op de juiste lengte te laten rijden. Kan nu al voorspellen dat het in 2014 op geen enkele dag zal gaan lukken
Robuuster is mooi, maar de omlopen niet te ingewikkeld wordenquote:Op maandag 21 oktober 2013 20:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Het zou juist het tegenovergestelde effect moeten hebben. De Noord-Oost over Almere is nu vaak te laat in Den Haag waardoor kering niet gehaald wordt en er vervangend materieel of te weinig materieel ingezet wordt. Zonder extra omlopen te creëren wordt de dienstregeling robuuster.
Het wordt niet ingewikkelder dan het al is, het is nu ook al een mengbedrijf..quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Robuuster is mooi, maar de omlopen niet te ingewikkeld worden
Daar kun je tenminste mee thuiskomen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:33 schreef b2py het volgende:
Stond ik trouwens vanmiddag in Almelo. Komen er twee van die roestbakken uit de middeleeuwen voorgereden voor de sprinter naar Apeldoorn. Arme mensen.
hoe langer de omloop, hoe ingewikkelder het wordt. Idealiter heb je lijngebonden materieel, waardoor je makkelijker bij kunt plaatsen en af kunt trappen en je de treinen beter op de ideale lengte kunt houden, maar dat lukt niet.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Het wordt niet ingewikkelder dan het al is, het is nu ook al een mengbedrijf..
Het is nu ook al niet lijngebonden materieel?quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hoe langer de omloop, hoe ingewikkelder het wordt. Idealiter heb je lijngebonden materieel, waardoor je makkelijker bij kunt plaatsen en af kunt trappen en je de treinen beter op de ideale lengte kunt houden, maar dat lukt niet.
Nu heb je een gigantisch lange omloop die gewoon niet makkelijk bij te sturen is.
nee, want als je lijngebonden materieel hebt dan werk je min of meer met vaste stelnummers per lijn met weinig uitwisseling. Zie dat maar eens voor elkaar te krijgenquote:Op maandag 21 oktober 2013 20:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is nu ook al niet lijngebonden materieel?
Voordat RaRa bestond, waren er zeker twee sporen gereserveerd voor de Hofplein- en Zoetermeerlijn. Op zich zou er dus geen groot probleem moeten zijn.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:42 schreef Regenjas het volgende:
Er is bovendien amper een andere keuze. Men zit krap in het materieel en er is te weinig ruimte in Den Haag om eens uitgebreide keringen te gaan houden zolang de RandstadRail E niet naar +2 is verhuisd: dan de boel maar aan elkaar knopen.
Ze zijn inmiddels verstuurd naar een andere usert. (Ook ter info voor andere geīnteresseerden)quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Als je ze nog hebt, heb ik zeker interesse!
In theorie heb je natuurlijk gelijk. In de praktijk kan dat alleen als je én de capaciteit op de stations hebt om met treinseries op lang zichzelf te keren én bereid bent om de kosten voor extra materieel te betalen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het gaat alleen ten koste van het in de omloop houden van de stellen. Zie het maar eens voor elkaar te krijgen om al die treinen de gehele dag op de juiste lengte te laten rijden. Kan nu al voorspellen dat het in 2014 op geen enkele dag zal gaan lukken
Daarnaast moet moet materieel toch op gezette tijden ook in bijv. Onnen komen voor checks/onderhoud? Dat kan met dit soort omlopen ook makkelijker lijkt me.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:13 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
In theorie heb je natuurlijk gelijk. In de praktijk kan dat alleen als je én de capaciteit op de stations hebt om met treinseries op lang zichzelf te keren én bereid bent om de kosten voor extra materieel te betalen.
Men heeft nu maanden lang een aardige poging gedaan om de Noordoost niet te hoeven koppelen aan de treinen naar Haarlem in Den Haag maar helaas blijkt dat bijzonder veel vertragingen te veroorzaken die voor veel vertraging op de drukke zuidtak en Flevolijn veroorzaken. Dat je daar op een bepaald moment wel klaar mee bent lijkt mij niet raar en dat je dan toch voor een oplossing kiest die misschien nieuwe problemen veroorzaakt is jammer maar dat moet dan maar.
nachtovergangen of uitwisseling in Den Haag of Rotterdam. En natuurlijk de 3600 als aanvoerroute gebruiken. Mogelijkheden te over nu eigenlijkquote:Op maandag 21 oktober 2013 21:15 schreef Viezze het volgende:
[..]
Daarnaast moet moet materieel toch op gezette tijden ook in bijv. Onnen komen voor checks/onderhoud? Dat kan met dit soort omlopen ook makkelijker lijkt me.
quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nachtovergangen of uitwisseling in Den Haag of Rotterdam. En natuurlijk de 3600 als aanvoerroute gebruiken. Mogelijkheden te over nu eigenlijk
Eindhoven - Tilburg is tijdens de spits altijd enorm druk.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:59 schreef Sj0rSz het volgende:
Overigens weet ik sinds vandaag weer even wat het is om haring te zijn. De IC naar Den Haag (v. 17.02) reed niet, waardoor alles en iedereen richting Tilburg in 2x Mat '64 mocht.
De "3600" is zo'n beetje net zo ingeburgerd als de term "Pimpel". Die wordt ook niet altijd "IC Berlin" genoemd.quote:
Toch scheelt dit wat ijzerschuiven. Wat eigenlijk raar is voor een bedrijf dat het liefst ijzer schuiftquote:Op maandag 21 oktober 2013 22:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nachtovergangen of uitwisseling in Den Haag of Rotterdam. En natuurlijk de 3600 als aanvoerroute gebruiken. Mogelijkheden te over nu eigenlijk
Die reactie meteen eronderquote:Op maandag 21 oktober 2013 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
er heeft iemand al een omloop van de lange treinserie uitgetekend
http://somda.nl/forum/125(...)4%2C+wat+is+waar%3F/
precies. Ik wil het ook wel schrootlijn noemen. Ook goedquote:Op maandag 21 oktober 2013 22:23 schreef Socios het volgende:
[..]
De "3600" is zo'n beetje net zo ingeburgerd als de term "Pimpel". Die wordt ook niet altijd "IC Berlin" genoemd.
och, af en toe hou je ritjes Roosendaal - Onnenquote:Op maandag 21 oktober 2013 22:25 schreef Viezze het volgende:
[..]
Toch scheelt dit wat ijzerschuiven. Wat eigenlijk raar is voor een bedrijf dat het liefst ijzer schuift
Ik mag hopen op volle maximale lengte, hij is nu al korter dan eerst.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:55 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik hoop hetEn DDZ gaat o.a. naar Venlo - Den Haag, dus ik ben wel tevreden
Nostalgie. Vintage. Klassiekers. Jeugdsentimentquote:Op maandag 21 oktober 2013 23:54 schreef J.B. het volgende:
Godverdetyfus komen er in Limburg weer alleen maar van die roestbakken in de sprinters te rijden. -_- Het is maar goed dat de sprinters hier binnenkort aanbesteed gaan worden, komen we hier eindelijk eens van die ouwe rommel af.
GTWquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 01:11 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Nostalgie. Vintage. Klassiekers. Jeugdsentiment
Haten op Plan Vquote:Op maandag 21 oktober 2013 23:54 schreef J.B. het volgende:
Godverdetyfus komen er in Limburg weer alleen maar van die roestbakken in de sprinters te rijden. -_- Het is maar goed dat de sprinters hier binnenkort aanbesteed gaan worden, komen we hier eindelijk eens van die ouwe rommel af.
Zoals ik al zei, in de spits met DDZ8, buiten de spits met DDZ4.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik mag hopen op volle maximale lengte, hij is nu al korter dan eerst.
Klopt, in Nederland wordt gerekend met in- en uitstappers. Als ik kijk naar de cijfers op Wikipedia gaat het alleen over Centraal. In 2009 waren daar 31.118 instappers. Berchem is niet indrukwekkend: 9.594 instappers op werkdagen in 2009.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:19 schreef Bitlord het volgende:
In Nederland rekenen ze toch met in- en uitstappers? Dus vermenigvuldigen met twee. Heb het artikel niet gelezen, maar wordt Berchem ook meegerekend?
Ik vind het ook wel weinig jaquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:04 schreef James1988 het volgende:
Descheemaecker: "Ik heb mobiliteit in Antwerpen verbeterd"
In het artikel wordt geschreven over 33.700 opstappers per dag in Antwerpen... gekeken naar waar men vanaf komt is het zeker een verbetering (+60%), maar op mij komt het over als best wel weinig voor de tweede stad van het land. Of ligt dat aan mij?
je zit er 10.000 resp 20.000 naast.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Klopt, in Nederland wordt gerekend met in- en uitstappers. Als ik kijk naar de cijfers op Wikipedia gaat het alleen over Centraal. In 2009 waren daar 31.118 instappers. Berchem is niet indrukwekkend: 9.594 instappers op werkdagen in 2009.
In totaal 30.712 instappers, ofwel 61.424 in- en uitstappers verspreid over twee stations. Ik vind dat best weinig in vergelijking met de grootste Nederlandse stations.
Welneequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
je zit er 10.000 resp 20.000 naast.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:37 schreef James1988 het volgende:
Belangrijkste punt is voor zover ik weet afstappen van het 'elk boerengat heeft een trein naar Brussel'-principe.
Bizar, 4 bakken VIRM puilt nu al regelmatig uit in de middag, dan gaat daar nog eens een halve bak vanaf.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 04:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, in de spits met DDZ8, buiten de spits met DDZ4.
Qua capaciteit is een DDZ viertje vergelijkbaar met een VIRM-IVquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:13 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Bizar, 4 bakken VIRM puilt nu al regelmatig uit in de middag, dan gaat daar nog eens een halve bak vanaf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |