quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Mansveld begint in de gaten te krijgen hoe ze genaaid is door Melly Schulds.
Het wordt tijd dat er een eerlijk iemand uit het vakgebied op die plek komt te zitten ipv mevrouw Mansveld.quote:
Waar moet ik tekenen?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:26 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat er een eerlijk iemand uit het vakgebied op die plek komt te zitten ipv mevrouw Mansveld.
Gewoon iemand met verstand van zaken en die niet pro NS of een ander bedrijf is. Gewoon om het spoor beter te maken voor iedereen, en die de ballen heeft om keihard nee durven te zeggen tegen onrechtmatigheid van sommige vervoerders.
Inderdaad. Want niet de minister of staatssecretaris van IenM maakt de dienst uit, maar de minister van FIN.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Op Jeroen Dijsselbloem zijn voorhoofd.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:32 schreef V2 het volgende:
Met een scherp geslepen potlood! Zet een ferme punt achter je naam!
ik zoek nog werk, dus ik hou me aanbevolenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:28 schreef dennistd het volgende:
Ik stel voor om haar te vervangen door de vaste bezoekers van het treinentopic. Komt een stuk meer zinnigs uit
Mansveld wordt straks jouw en mijn burgemeester, let maar opquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:26 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat er een eerlijk iemand uit het vakgebied op die plek komt te zitten ipv mevrouw Mansveld.
Mansveld ipv Rehwinkel?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mansveld wordt straks jouw en mijn burgemeester, let maar op
Het kan nog slechter: Henk Blekerquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:43 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Mansveld ipv Rehwinkel?
Ik dacht dat het niet slechter kon maar het ongelijk wordt bewezen
Rehwinkel? Mister wacht-op-wachtgeld-geld?quote:
Ja, die mafklapper was/is mijn burgemeesterquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Rehwinkel? Mister wacht-op-wachtgeld-geld?![]()
ja. is gewogen en te licht bevonden voor Groningenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Rehwinkel? Mister wacht-op-wachtgeld-geld?![]()
Bloeiende metropool dat Gasselterboerveenschemondquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
Gasselterboerveenschemond is ook in het nieuws. De STAR is er niet blij mee dat er een wegversperring opgeheven is, omdat de spoorbrug erboven na een aanrijding los zit
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)lterboerveenschemond
Nou.. Ik ken niet veel ergere poppenkasten dan de gemeentepolitiek van Groningen. Pff.. Muiden is er niets bij.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja. is gewogen en te licht bevonden voor Groningen
Schijnt in Roermond ook een aardig zootje te wezen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:03 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Nou.. Ik ken niet veel ergere poppenkasten dan de gemeentepolitiek van Groningen. Pff.. Muiden is er niets bij.
je mag blij zijn dat het vorige college gestruikeld is over de tramplannen. Heeft wel voor wat andere namen gezorgd, alleen binnen de Groningse PvdA staan de neuzen nog niet dezelfde richting op was laatst in het nieuws.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:03 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Nou.. Ik ken niet veel ergere poppenkasten dan de gemeentepolitiek van Groningen. Pff.. Muiden is er niets bij.
Daarom heb ik zo'n moeite met de PVDA.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je mag blij zijn dat het vorige college gestruikeld is over de tramplannen. Heeft wel voor wat andere namen gezorgd, alleen binnen de Groningse PvdA staan de neuzen nog niet dezelfde richting op was laatst in het nieuws.
bestaande uit één woord wel. De langste is denk ik Westerhaar-Vriezenveensewijk dat nabij Almelo ligt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Langste plaatsnaam van Nederland toch?
Langse stationsnaam van Nederland was toch Den Haag Laan van Nieuwoost-Indië en de kortste Oss ?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
heeft dat nog iets met spoor te maken? Jawel, want de stations van Geerdijk, Vroomshoop en Daarlerveen zijn niet ver weg
Ik lig weleens 's nachts te woelen in m'n bed. De telegrafische afkorting van Oss is Os. Welke s hebben ze nou weggelaten? De eerste of de tweede?quote:
die eerste telt niet, want dat is nu Den Haag Laan v NOIquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:15 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Langse stationsnaam van Nederland was toch Den Haag Laan van Nieuwoost-Indië en de kortste Oss ?
Stuur een brief aan Mansveld en vraag het d'rquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:18 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik lig weleens 's nachts te woelen in m'n bed. De telegrafische afkorting van Oss is Os. Welke s hebben ze nou weggelaten? De eerste of de tweede?
nee, de spoorafkorting van Oss is O. Oss West is Owquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:18 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik lig weleens 's nachts te woelen in m'n bed. De telegrafische afkorting van Oss is Os. Welke s hebben ze nou weggelaten? De eerste of de tweede?
Oss is O.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:18 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik lig weleens 's nachts te woelen in m'n bed. De telegrafische afkorting van Oss is Os. Welke s hebben ze nou weggelaten? De eerste of de tweede?
bij Vriezenveenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bestaande uit één woord wel. De langste is denk ik Westerhaar-Vriezenveensewijk dat nabij Almelo ligt.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eén pot nat, net zoals Twente en de Achterhoek dat zijn
Dat zijn twee potten nat vriend. Of jah. Wat zeg ik.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eén pot nat, net zoals Twente en de Achterhoek dat zijn
Twee natte potten? Wat moet ik daar nu weer van denken?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zijn twee potten nat vriend. Of jah. Wat zeg ik.
Dat zijn twee potten nat, vage kennis.
En als ik nou een keertje extra zwaai, zou dat helpen?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:54 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zag de bui al hangen om de hele dag de stopper Delfzijl te moeten gaan rijden
Tuinbroeken, zware shag. Dikke bossen schaamhaar, afstotelijke porno. Meer details naar smaak toevoegen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Twee natte potten? Wat moet ik daar nu weer van denken?
Alleen als je hem per abuis het verkeerde spoor op stuurt voor de afwisseling in de sleurquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En als ik nou een keertje extra zwaai, zou dat helpen?
nee bedanktquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tuinbroeken, zware shag. Dikke bossen schaamhaar, afstotelijke porno. Meer details naar smaak toevoegen.
richting Delfzijl op Groningen Noord een keer op spoor 2 binnen nemen ipv het normale spoor 1. Wordt er ook gelijk even een wisseltje ontroestquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:01 schreef Peter het volgende:
[..]
Alleen als je hem per abuis het verkeerde spoor op stuurt voor de afwisseling in de sleur
Het pleit niet direkt voor haar dat ze dat nu pas door begint te krijgen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Mansveld begint in de gaten te krijgen hoe ze genaaid is door Melly Schulds.
nee, dat klopt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:14 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het pleit niet direkt voor haar dat ze dat nu pas door begint te krijgen.
Ben je niet bang dat je het dagelijkse lachertje wordt/bent voor de heren en dames pers/NS/ProRail/collega-OV-clubjes? Moet zeggen dat mijn hoofdquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:23 schreef DriekOplopers het volgende:
Nog even over dat voorbijrijden van stations (vorige editie van deze prachtige reeks): De NS kan niet zeggen hoe vaak dat gebeurt. Brief op poten naar Mansveld omdat ze dat nog blijkt te accepteren en zelfs te verdedigen ook.
http://www.voorbeterov.nl/131018.php
Hij heeft ze wel bij de lurven via de EU, dat hebben de meer gerenomeerde organisaties laten lopen. Alles heeft voor- en nadelen ik heb ook mijn mening over MVBOV en andere reisorganisaties maar je kan dingen ook voor jezelf houden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:32 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ben je niet bang dat je het dagelijkse lachertje wordt/bent voor de heren en dames pers/NS/ProRail/collega-OV-clubjes? Moet zeggen dat mijn hoofddoet als ik weer een quote van je lees in de Spits of Metro. Het heeft af en toe wel een hoog Wilders gehalte nml.. Je hebt ergens een punt maar vanaf de veilige zijlijn komt er in het algemeen naast het punt ook een hoop flauwekul uit.
Staat er wel PSM. Een bus i.p.v. een trein.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
Zou dit nu tot het verleden gaan behoren?
http://somda.nl/forum/14096/Stoppen+Onze+Lieve+Vrouwe+ter+Nood/
http://www.onzelievevrouwternood.nl/agenda.html (zie ergens halverwege voor de tekst)
Reis je tijdens de spits of erbuiten?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:13 schreef Duderd het volgende:
Treinliefhebberssss
Kunnen jullie mij misschien helpen? Het komend jaar moet ik 2 a 3x per week op en neer van Maastricht naar Köln. Om dit betaalbaar te kunnen houden moet ik dit natuurlijk doen met een combi van Nederlandse en Duitse abonnementen. Ik kom er helaas niet echt achter wat het gunstigste is voor mij... Kan iemand mij daarbij helpen?
Als ik je een tip mag geven: Maastricht - Aachen kan je beter met bus 50 doen, die rijdt vaker dan de trein, is sneller dan de trein en is ook nog overstapvrij. Abonnementen voor de bus kan je vinden bij Veolia.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:13 schreef Duderd het volgende:
Treinliefhebberssss
Kunnen jullie mij misschien helpen? Het komend jaar moet ik 2 a 3x per week op en neer van Maastricht naar Köln. Om dit betaalbaar te kunnen houden moet ik dit natuurlijk doen met een combi van Nederlandse en Duitse abonnementen. Ik kom er helaas niet echt achter wat het gunstigste is voor mij... Kan iemand mij daarbij helpen?
Dan ben je wel een heel fervent treinreizigerquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:07 schreef Regenjas het volgende:
gunstig bij vijftien retourritten per week
Begint lekker met het hele weekend dat ze daar aan het werk zijn.quote:NS online @NS_online 4m
Weesp: er rijden geen treinen van en naar Weesp door uitloop werkzaamheden.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 10:30 uur verholpen
oke...twitter:NS_online twitterde op zaterdag 19-10-2013 om 09:39:30Weesp: de werkzaamheden die uitlopen zijn voorbij, de werkzaamheden gaan verder volgens plan. http://t.co/j595CEOgWq #Wp reageer retweet
Gezellig naar de Gamma.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:01 schreef Peter het volgende:
[..]
Alleen als je hem per abuis het verkeerde spoor op stuurt voor de afwisseling in de sleur
Ik heb volgens mij je nachtnet trein gezien. Kwart over zes bij overbrakerpolder?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:36 schreef greavy het volgende:
Ik zit te dubben. Morgen kan ik 4:41 de nachttrein via Amsterdam nemen naar Utrecht, en dan naar Amersfoort (a. 7:19), of gewoon de rechtstreekse route, en dan a. 7:34. Mijn IC-Berlijn (die ik gereserveerd heb Bad Bentheim - Hannover via de Sparpreis, was ¤10 goedkoper dan vanaf een NL-station) vertrekt om 7:37. Zal ik de gok wagen, of toch maar omreisroute nemen en dus een uur eerder weg ... (Dit weekend geen IC Berlijn vanaf Amsterdam of Schiphol, wel vanaf Amersfoort).
Er wordt door NS HiSpeed geadviseerd om via de nachttrein te reizen, want de IC Berlijn 141 mag niet wachten op de IC uit Rotterdam, zelfs niet als die +2 heeft.
Edit: Gaan dus maar lekker vroeg me nest uit, en een rondje VIRM'en ...
Een ding moet ik MVBOV meegeven.. Voordat de klacht bij de EU in behandeling is genomen heeft men het wel voor elkaar gekregen dat het ministerie een compleet rapport heeft laten opstellen over de juridische kant van de zaak. Dit voorkomt waarschijnlijk de effectiviteit van MVBOV. Maar dat is slechts een detail hčquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:36 schreef bork het volgende:
[..]
Hij heeft ze wel bij de lurven via de EU, dat hebben de meer gerenomeerde organisaties laten lopen. Alles heeft voor- en nadelen ik heb ook mijn mening over MVBOV en andere reisorganisaties maar je kan dingen ook voor jezelf houden.
Volgens mij heeft hij het nog niet helemaal begrepentwitter:roel_berghuis twitterde op zaterdag 19-10-2013 om 13:07:40Ik heb liever Nederlandse staatssteun aan NS dan ons Nederlandse spoor aan #Arriva en #DeutscheBahn weg te geven! #NS #ProRail #fnvspoor reageer retweet
maar het betekent ook weer niet dat alles bij het oude moet blijven, want anders mis je de boottwitter:roel_berghuis twitterde op zaterdag 19-10-2013 om 15:01:58@AukeHuisman Het spoor is verziekt door marktdenkers, dure interimmanagers, innovators en consultancy! #ns #prorail #arriva #fnvspoor reageer retweet
Bij het reserveren van een zitplaats in een ICE kan men tegenwoordig zelf de stoel uitkiezen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Rijtuig 7 stoel 86 voor de komende 2,5 uurEerst maar eens wat mijlen trappen
216 km naar Minden.
Hij is wel heel erg bang voor veranderingen...quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:05 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens mij heeft hij het nog niet helemaal begrepentwitter:roel_berghuis twitterde op zaterdag 19-10-2013 om 13:07:40Ik heb liever Nederlandse staatssteun aan NS dan ons Nederlandse spoor aan #Arriva en #DeutscheBahn weg te geven! #NS #ProRail #fnvspoor reageer retweet
Tuurlijk wel, NS is voor werkgelegenheid, als maandelijks de loonstrookjes maar worden overgemaakt boeit het niet of er treinen rijden.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:05 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens mij heeft hij het nog niet helemaal begrepentwitter:roel_berghuis twitterde op zaterdag 19-10-2013 om 13:07:40Ik heb liever Nederlandse staatssteun aan NS dan ons Nederlandse spoor aan #Arriva en #DeutscheBahn weg te geven! #NS #ProRail #fnvspoor reageer retweet
Zo heb ik er nooit naar gekeken maar ik vind het eigenlijk heel erg terecht.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:40 schreef Duvel het volgende:
Zo lang Frankrijk en Duitsland hun spoormarkt niet op dezelfde manier opengooien als nu in Nederland verwacht wordt met de HSL, zie ik er geen brood in om de boel maar aan Arriva weg te geven.
hoeft ook niet, maar er wordt door een aantal te eenzijdig naar het spoor gekeken, namelijk of vanuit het oogpunt om kosten te besparen of vanuit de werknemers van de NS. Dat is een veel te smalle blik, want dan wordt vergeten waar het om draait: reizigers vervoeren.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:40 schreef Duvel het volgende:
Zo lang Frankrijk en Duitsland hun spoormarkt niet op dezelfde manier opengooien als nu in Nederland verwacht wordt met de HSL, zie ik er geen brood in om de boel maar aan Arriva weg te geven.
Dat is langer hoor Sociosquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Bij het reserveren van een zitplaats in een ICE kan men tegenwoordig zelf de stoel uitkiezen.
http://www.bahn.de/p/view(...)te-Reservierung_LZ01
[ afbeelding ]
Wat is er precies niet open aan de spoormarkt in Duitsland? Voor zover ik weet rijdt DB Fernverkehr volledig via open access en er zijn ook concurrenten zoals HKX, HarzBerlinExpress en InterConnex. In Nederland zou dat niet kunnen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:40 schreef Duvel het volgende:
Zo lang Frankrijk en Duitsland hun spoormarkt niet op dezelfde manier opengooien als nu in Nederland verwacht wordt met de HSL, zie ik er geen brood in om de boel maar aan Arriva weg te geven.
85 euro per week, of 267,60 per maand... das preciesss niej goejekoopquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:07 schreef Regenjas het volgende:
[..]
Als ik je een tip mag geven: Maastricht - Aachen kan je beter met bus 50 doen, die rijdt vaker dan de trein, is sneller dan de trein en is ook nog overstapvrij. Abonnementen voor de bus kan je vinden bij Veolia.
Abonnementen voor Aachen - Köln kan je vinden bij DB via https://fahrkarten.bahn.d(...)07_Preisberater_LZ01
Weekkaarten (NRW Schöne-Woche-Ticket) zijn gunstig bij drie retourritten per week en kosten voor Aachen - Köln 85 euro, maandkaarten (NRW Schöne-Monat-Ticket) zijn gunstig bij vijftien retourritten per week en kosten 267,60 voor Aachen - Köln. Bij een vast maandabonnement (die je dus elke maand automatisch betaald) is het 12 maanden halen, 10 maanden betalen.
DB Netz, om maar wat te noemen, is geen onafhankelijke infrabeheerder zoals we hier met ProRail hebben.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat is er precies niet open aan de spoormarkt in Duitsland? Voor zover ik weet rijdt DB Fernverkehr volledig via open access en er zijn ook concurrenten zoals HKX, HarzBerlinExpress en InterConnex. In Nederland zou dat niet kunnen.
Nee, geen enkel bedrijf heeft dat tot doel. Het doel is het verdienen van geld door het vervoeren van reizigers.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hoeft ook niet, maar er wordt door een aantal te eenzijdig naar het spoor gekeken, namelijk of vanuit het oogpunt om kosten te besparen of vanuit de werknemers van de NS. Dat is een veel te smalle blik, want dan wordt vergeten waar het om draait: reizigers vervoeren.
DB Netz opereert zelfstandig binnen de DB-holding. Dat mag onder EU-regels, zolang alle klanten gelijk worden behandeld.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
DB Netz, om maar wat te noemen, is geen onafhankelijke infrabeheerder zoals we hier met ProRail hebben.
Toen ik namens MVBOV twitterde:quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, NS is voor werkgelegenheid, als maandelijks de loonstrookjes maar worden overgemaakt boeit het niet of er treinen rijden.
Alle respect voor het rijdend personeel, maar de FNV zou ook moeten opkomen voor de werkende treinreizigers en dát is wat Berghuis stelselmatig nalaat.
werd het opeens weer doodstil van zijn kant.quote:voorbeterov.nl @mijvoorbeterov 3h
@MLageirse @roel_berghuis Waarom is Roel dan zo blij dat Thalys de snelle treindienst overneemt? Winst naar buitenland!
Hide conversation Reply Delete Favorite More
Waarbij je dus van overheidswege (als eigenaar van de infrastructuur) moet bewaken dat het gaat om vervoeren van reizigers in plaats van schuiven van ijzer en voldoen aan arbitraire (en manipuleerbare) punctualiteitscijfers.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:35 schreef Duvel het volgende:
Het doel is het verdienen van geld door het vervoeren van reizigers.
precies. Dat moet de overheid bewaken, maar helaas wordt daar onvoldoende naar gekeken.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
Waarbij je dus van overheidswege (als eigenaar van de infrastructuur) moet bewaken dat het gaat om vervoeren van reizigers in plaats van schuiven van ijzer en voldoen aan arbitraire (en manipuleerbare) punctualiteitscijfers.
Samen met Usquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
kortste stationsnaam van de benelux is Sy.
Ik denk eerder dat dat een taak is van de concessieverlener. Maar aannemen dat het een marktpartij te doen is om de reizigers, nee, dat is van secundair belang na de opbrengst van het self loading cargo.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
Waarbij je dus van overheidswege (als eigenaar van de infrastructuur) moet bewaken dat het gaat om vervoeren van reizigers in plaats van schuiven van ijzer en voldoen aan arbitraire (en manipuleerbare) punctualiteitscijfers.
Het mag. Maar het garandeert geen onafhankelijkheid. Mag NS trouwens een treindienst starten op de Neubaustrecken in Duitsland als ze dat zouden willen?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
DB Netz opereert zelfstandig binnen de DB-holding. Dat mag onder EU-regels, zolang alle klanten gelijk worden behandeld.
Ik zou wel wat voelen voor veel meer bevoegdheden voor de ACM. Nu zie je dat opdrachtgevers die tevens de eigenaar van de vervoerder zijn, er ongestraft een potje van maken. Naar de EU heeft wel kans van slagen, maar hun beslissingen laten (begrijpelijk) lang op zich wachten.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat dat een taak is van de concessieverlener. Maar aannemen dat het een marktpartij te doen is om de reizigers, nee, dat is van secundair belang na de opbrengst van het self loading cargo.
Ja. Ik geloof niet in vergelijkbare producten binnen het Nederlands spoor en dus ook niet in werkelijke concurrentie op het Nederlands spoor. Leuk dat ik ook met de bus, ov-fiets en hovercraft kan, maar die accepteren mijn abonnement niet op het moment dat NS het weer eens laat afweten en leveren geen beter product (anders had ik wel een hovercraft-abonnement).quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:07 schreef Peter het volgende:
Als je de reiziger een keus biedt om tussen A en B met X of Z te reizen, dan zal degene die het beste product levert de meeste reizigers (= inkomen) krijgen. Dat werkt dan toch prima?
Tja.. maar als X en Z beiden een abonnement bieden voor een verbinding tussen A en B, dan kies jij de maatschappij die voor jou het beste aanbod heeft. Daar moeten X en Z dus wat voor doen: zorgen dat hun dienst het meest aantrekkelijk is.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:29 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja. Ik geloof niet in vergelijkbare producten binnen het Nederlands spoor en dus ook niet in werkelijke concurrentie op het Nederlands spoor. Leuk dat ik ook met de bus, ov-fiets en hovercraft kan, maar die accepteren mijn abonnement niet op het moment dat NS het weer eens laat afweten en leveren geen beter product (anders had ik wel een hovercraft-abonnement).
Dat is vanuit het reizigersbelang altijd een overheid. Hoe vaak je ook boekhoudkundig roept dat het anders is, of een staatssecretaris aanstelt omdat je zelf geen zin meer hebt in het gezeik, het blijft overheid. Geen marktpartij gaat zich kunnen veroorloven om iets anders op nummer 1 te zetten dan hun eigen financiën.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat dat een taak is van de concessieverlener.
uhuh. De ACM lijkt een tandenloze tijger te zijn, terwijl de organisaties die er in op gingen meer macht leken te hebben.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:25 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik zou wel wat voelen voor veel meer bevoegdheden voor de ACM. Nu zie je dat opdrachtgevers die tevens de eigenaar van de vervoerder zijn, er ongestraft een potje van maken. Naar de EU heeft wel kans van slagen, maar hun beslissingen laten (begrijpelijk) lang op zich wachten.
En per bus of vliegtuig of zo gaat dat prima. Zoals we in Nederland het spoor inrichten gaat dat hem niet worden. Of je moet samenloop op het hele HRN toe gaan staan en dan zijn er wel meer mensen over de zeik dan alleen Berghuis.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:31 schreef Peter het volgende:
[..]
Tja.. maar als X en Z beiden een abonnement bieden voor een verbinding tussen A en B, dan kies jij de maatschappij die voor jou het beste aanbod heeft. Daar moeten X en Z dus wat voor doen: zorgen dat hun dienst het meest aantrekkelijk is.
Spoor / rijwegtoedeling anders inrichten dusquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:32 schreef Litpho het volgende:
[..]
En per bus of vliegtuig of zo gaat dat prima. Zoals we in Nederland het spoor inrichten gaat dat hem niet worden. Of je moet samenloop op het hele HRN toe gaan staan en dan zijn er wel meer mensen over de zeik dan alleen Berghuis.
twitter:MLageirse twitterde op zaterdag 19-10-2013 om 10:46:30Met deze overheid kopen we zo weer een #Fyra @MarcChavannes in @nrc http://t.co/OkE7Aqji2N reageer retweet
Over DB:quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:25 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik zou wel wat voelen voor veel meer bevoegdheden voor de ACM. Nu zie je dat opdrachtgevers die tevens de eigenaar van de vervoerder zijn, er ongestraft een potje van maken. Naar de EU heeft wel kans van slagen, maar hun beslissingen laten (begrijpelijk) lang op zich wachten.
Het ene staatsbedrijf dat het andere staatsbedrijf becuncurreert, da's gewoon waanzin.quote:Da der Bund alle Anteile beibehält und kein Handel damit stattfindet, handelt es sich aufgrund der Eigentümerstruktur um ein privatrechtlich organisiertes Staatsunternehmen.
Ja.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mag NS trouwens een treindienst starten op de Neubaustrecken in Duitsland als ze dat zouden willen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |