"It is important that you never busy the English language ever again."quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:54 schreef bork het volgende:
Kan iemand iemand deze vrouw duidelijk maken dat ze nooit meer Engels mag bezigen
Dan ben je wel de Benelux kwijt tot je zelf de grens over kan. Daar zijn papieren en extra loc's voor nodig.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:49 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dan kan je beter de NMBS links laten liggen en zelf met treintjes de grens over gaan.
Bashir kruipt in de kont van de NS en NMBS, terwijl ze nu niet de voor de reizigers beste oplossing biedenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:54 schreef Litpho het volgende:
Bashir kan niet zo goed tegen andere meningen, heb ik zo het idee. En dan is Driek natuurlijk makkelijk aanvallen.
Tuurlijk. Is er de wil? Nee.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ja goede vraag, is er plaats in Rotterdam en Amsterdan om er een Eurostar grenscontrole te bouwen?
Maar wel nog steeds de integratie HRN/HSL? Om maar te voorkomen dat iemand anders als zijeffect ook wat mensen binnen de grenzen vervoert?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
NS wil dus zelf niet meer hoogsnelheidstreintje spelen, want ze zijn er achter gekomen dat een grote vloot handig is...![]()
niet veeleisend genoeg, want ze hebben zich in de luren laten leggenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:06 schreef MPG het volgende:
TTB en Rover zijn geen leuke mensen, aldus BB. Veel te veeleisend.
Als Rover al eisen heeft, dan zijn die in de vorm van snoepreisjes voor Kruyt, niet namens de reiziger.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:06 schreef MPG het volgende:
TTB en Rover zijn geen leuke mensen, aldus BB. Veel te veeleisend.
Eerder is geopperd dat Stadler en Alstom kunnen leveren voor die tijd..quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:11 schreef bork het volgende:
Wat voor treinen heeft die dan eind 2016?
Ik had er al eerder om gevraagd maar nu pas antwoord, bron?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Eerder is geopperd dat Stadler en Alstom kunnen leveren voor die tijd..
Driek zei dat geloof ik zojuist...maar dat is onder voorbehoud, want toen was er nog geen camera en dat is puur op mijn stemherkenning..quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:14 schreef bork het volgende:
[..]
Ik had er al eerder om gevraagd maar nu pas antwoord, bron?
Als je dat zou willen doen zou dat heel erg fijn zijnquote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:44 schreef V2 het volgende:
*steekt vinger omhoog* Ik heb een tour gedaan, Chernobyl en Pripyat inderdaad. Ging me vooral om het laatste. Heb de boel zelf niet geregeld, iemand anders heeft dat toen gedaan. Als je wil kan ik wel even uitzoeken met welke toko we toen gingen. Ik kan het aanraden, want wow wat vet zeg
onder meer hier: http://www.treinreiziger.(...)ere_trajecten-145644quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:14 schreef bork het volgende:
[..]
Ik had er al eerder om gevraagd maar nu pas antwoord, bron?
Sebigboss van Joerostaar.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dit nu? Een Fransman met een Joegoslavische naam die Engels spreekt en die later nogeens in Engels vertaald wordt
Erger nog, die niet weet dat het Nederland regeltjesland is, hij praat Frengels btw.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dit nu? Een Fransman met een Joegoslavische naam die Engels spreekt en die later nogeens in Engels vertaald wordt
Franglaisquote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:20 schreef bork het volgende:
[..]
Erger nog, die niet weet dat het Nederland regeltjesland is, hij praat Frengels btw.
dat gaat niet werkenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Gezellig. Fish & Stokbrood in een ouwe krant
Of je laat de Benelux nog even zoals ie is tot je zelf de grens over kan. Als NS toch al van plan was extra loc's te regelen zal dat het probleem niet zijn.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dan ben je wel de Benelux kwijt tot je zelf de grens over kan. Daar zijn papieren en extra loc's voor nodig.
Een Flirt die harder gaat dan 200 km/h? Ik weet niet of daar durf in te stappen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
onder meer hier: http://www.treinreiziger.(...)ere_trajecten-145644
Op Rail Journal stond recentelijk ook te lezen dat Stadler nog capaciteit over had om te bouwen
Stadler heeft iets voor 249 km/h op de tekentafel liggenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:24 schreef bork het volgende:
[..]
Een Flirt die harder gaat dan 200 km/h? Ik weet niet of daar durf in te stappen.
"Nog precies zóveel ruimte over voor passagiers..."quote:
Lekker volproppen dat ding. What's next? Staanplaatsen? Veewagon ertussen?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Reserveringsplicht afschaffen voor Thalys
Stadler.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Stadler heeft iets voor 249 km/h op de tekentafel liggen
Al weleens meegemaakt dat er 2 stellen in 1 stel zijn geperst....t past...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:29 schreef MPG het volgende:
[..]
Lekker volproppen dat ding. What's next? Staanplaatsen? Veewagon ertussen?
ICE heeft ook geen RP. Gaat ook prima toch?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Reserveringsplicht afschaffen voor Thalys
Hoe graag zullen de Belgen willen meewerken denk je als NS niet met ze wil samenwerken? Oeps, probleem. Dat gaat dus niet gebeuren.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:23 schreef ReisT het volgende:
[..]
Of je laat de Benelux nog even zoals ie is tot je zelf de grens over kan. Als NS toch al van plan was extra loc's te regelen zal dat het probleem niet zijn.
Maar is/zijn die verbindingen niet veel minder "schaars"?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ICE heeft ook geen RP. Gaat ook prima toch?
waarom wel bij thalys en niet bij ice?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Reserveringsplicht afschaffen voor Thalys
ze gaan helaas wel iets meer op de andere fabrikanten lijken, want echt probleemloos is het helaas allemaal niet meer. Zie Luxemburg waar ze hun bestelde KISS teruggestuurd hebben om de problemen op te lossen voordat ze verder willen testenquote:
Wat bedoel je daarmee?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar is/zijn die verbindingen niet veel minder "schaars"?
Klopt en er is ook een hoog "normaal" tarief en de kortingen kan je alleen krijgen op basis van beschikbaarheid.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar is/zijn die verbindingen niet veel minder "schaars"?
voordeel: je valt niet omquote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Al weleens meegemaakt dat er 2 stellen in 1 stel zijn geperst....t past...
Ze moeten meewerken van "Brussel".quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:32 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Hoe graag zullen de Belgen willen meewerken denk je als NS niet met ze wil samenwerken? Oeps, probleem. Dat gaat dus niet gebeuren.
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:39 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ze moeten meewerken van "Brussel".
Capture?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:47 schreef Peterselieman het volgende:
Dat was een innige omhelzing, Driek
quote:Duitsers bieden flitstrein
Wat NS pas in 2021 lukt, kan Deutsche Bahn-Arriva al vanaf eind volgend jaar: dagelijks negen keer van Amsterdam naar Brussel met 200 km/u over het hogesnelheidsspoor. Vanaf eind 2016 kan Deutsche Bahn-Arriva spiksplinternieuwe hogesnelheidstreinen inzetten (de Duitse ICE: 300 km/u), die zestien keer per dag gaan rijden.
Brussel komt dan per spoor op 1.47 uur van Amsterdam te liggen. Daarnaast biedt Deutsche Bahn-Arriva met de Lagelandenlijn een alternatief voor de Beneluxtrein van NS. Vanaf eind volgend jaar kan er zestien keer per dag in 1.58 uur van Den Haag naar Brussel worden gereden. NS doet er 24 minuten langer over. DB-Arriva maakt deze plannen vandaag bekend in een hoorzitting over de spooralternatieven na het Fyra-debacle.
In ruil daarvoor wil Arriva wel een stukje van het winstgevende reguliere hoofdrailnet, want anders is hen het risico te groot en hebben ze er geen zin in.quote:
Hoeft het nog steeds geen slechte deal te maken. Ook omdat daarmee wellicht een gedragsverandering bij NS kan worden bewerkstelligd. Van luie monopolist naar actieve dienstverlener.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:00 schreef Igen het volgende:
In ruil daarvoor wil Arriva wel een stukje van het winstgevende reguliere hoofdrailnet, want anders is hen het risico te groot en hebben ze er geen zin in.
Dat wordt een partijtje blokkeren en inpraten op Wilma waar je niet goed van wordt. Onderwijl nog steeds desgevraagd in het voordeel van de reiziger, uiteraard.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:06 schreef Kowloon het volgende:
Van luie monopolist naar actieve dienstverlener lobbyist.
het is een voorwaarde die de plannen onhaalbaar lijken te makenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:00 schreef Igen het volgende:
[..]
In ruil daarvoor wil Arriva wel een stukje van het winstgevende reguliere hoofdrailnet, want anders is hen het risico te groot en hebben ze er geen zin in.
Dat is onwil. Je kunt gewoon een weekje 220 gaan rijden met die dingen op een testbaan en dan kun je er in de praktijk ook 200 mee. ICK kon al 200.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:11 schreef dennistd het volgende:
Die Goverde vergeet alleen dat ICRm ook maar 160km/h kan, dat het dus niet alleen aan de locs ligt..
Dat laatste is wel iets om over na te denken.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is een voorwaarde die de plannen onhaalbaar lijken te maken
Maar de plannen laten wel meer ambitie zien dan wat de NS nu doet
Past bij zijn macbookquote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een coole bril heeft die Jansen dude
Dat maakt de zaak nog raarder vind ik. De concessiehouder geeft dus openlijk toe dat zij niet kan leveren wat er in de concessie staat?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:18 schreef Igen het volgende:
Wacht eens, NS gaf toe dat ze van het Fyra-debacle hebben geleerd dat ze de competentie niet hebben voor HSL-treinen en dat ze het daarom maar beter aan Thalys en Eurostar kunnen overlaten.
En vervolgens kopen we straks ter vervanging van ICRm nieuwe rijtuigen voor max. 160km/h "want de locs kunnen toch niet sneller"?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:11 schreef dennistd het volgende:
Die Goverde vergeet alleen dat ICRm ook maar 160km/h kan, dat het dus niet alleen aan de locs ligt..
Het was een beetje een rare formulering. Iets als "we gaan beproefde treinen kopen, vandaar Thalys en Eurostar". Maar dat zijn natuurlijk helemaal geen treinen maar vervoerders en het komt inderdaad erop neer dat NS de concessie zou krijgen, maar deze in feite 'onderverhuurt' aan Thalys en Eurostar voor de echt snelle treindiensten (zoals ze nu ook al doen).quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:24 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat maakt de zaak nog raarder vind ik. De concessiehouder geeft dus openlijk toe dat zij niet kan leveren wat er in de concessie staat?
Ja. Waardeloos stuk "volksvertegenwoordiger" dat het isquote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:31 schreef MPG het volgende:
"Geluid is een groot probleem, vooral in lansingerland want dat is mijn geboorteplaats en er woont nog en fractiegenoot van me."
eigenbelang mag nooit gaan prevaleren. Het wil niet zeggen dat er niet een geluidsprobleem is aldaarquote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:31 schreef MPG het volgende:
"Geluid is een groot probleem, vooral in lansingerland want dat is mijn geboorteplaats en er woont nog en fractiegenoot van me."
Geluid ís ook een probleem.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eigenbelang mag nooit gaan prevaleren. Het wil niet zeggen dat er niet een geluidsprobleem is aldaar
Dat klopt. Maar onze vriend Hoogland dient hier de geloofwaardigheid van dat probleem wel een aardige doodssteek toe.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eigenbelang mag nooit gaan prevaleren. Het wil niet zeggen dat er niet een geluidsprobleem is aldaar
zeker. Als je het al doet dan verwijs je naar de onafhankelijke onderzoeken die uitgevoerd zijn, niet naar je eigen subjectieve belevingquote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar onze vriend Hoogland dient hier de geloofwaardigheid van dat probleem wel een aardige doodssteek toe.
IJzerschuiven FTWquote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Precies. De beste trein is een trein die nergens stopt en waar niemand in zit
En ruimschoots verderop rijdt zodat je hem niet hoort.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Precies. De beste trein is een trein die nergens stopt en waar niemand in zit
de beste trein is geen trein, alleen dat is net zoiets als een snelweg waar geen verkeer overheen rijdtquote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Precies. De beste trein is een trein die nergens stopt en waar niemand in zit
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de beste trein is geen trein
uiteraardquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:08 schreef Dr.Mikey het volgende:
Moet je voor NS Hispeed altijd een speciaal ticket hebben?
Ik moet morgen van Enschede naar Antwerpen en zag via de site dat ik via Rotterdam kon gaan maar de trein tussen Rotterdam en Antwerpen is een hispeed.
Ja. En je moet verplicht reserveren. En het kost godsonmeunig veel doekoes. En hij gaat in 2024 rijden. Misschienquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:08 schreef Dr.Mikey het volgende:
Moet je voor NS Hispeed altijd een speciaal ticket hebben?
Ik moet morgen van Enschede naar Antwerpen en zag via de site dat ik via Rotterdam kon gaan maar de trein tussen Rotterdam en Antwerpen is een hispeed.
Dus ik kan niet gewoon naar Rotterdam afreizen,quote:
De trein Rotterdam Centraal- Antwerpen Centraal die via Roosendaal gaat.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
hangt er vanaf welke trein je wilt nemen
Daar mag je gewoon in zonder extra moeilijk hip glanzend kaartjequote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:19 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
De trein Rotterdam Centraal- Antwerpen Centraal die via Roosendaal gaat.
Ok mooiquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar mag je gewoon in zonder extra moeilijk hip glanzend kaartje
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Precies. De beste trein is een trein die nergens stopt en waar niemand in zit
De oplossing:quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
En ruimschoots verderop rijdt zodat je hem niet hoort.
Dat vroeg ik me ook af.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:26 schreef Viezze het volgende:
Als je via ns-hispeed nou een ticket boekt voor de trein naar Antwerpen (niet de Thalys maar de benelux) met gratis reizen in Nederland, dan hoef je hopelijk niet in te checken in Nederland? Ga morgen namelijk ook naar Antwerpen.
De standpunten van alle partijen zijn duidelijk gemaakt en de kamerleden hebben vragen kunnen stellen. Op basis hiervan kunnen zijn een oordeel vormen over de koers die hun partij zal gaan volgen inzake de HSL-kwestie.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:36 schreef WhiteJoker het volgende:
Ok. Dus wat is nou de uitkomst van die vergadering? Ik zit op m'n werk, dus die livestream kan niet aan.
Topquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:37 schreef Bitlord het volgende:
Nee dat hoeft niet. Als.je maar een bewijs meeneemt dat gratis reizen-recht hebt in NL.
Quote van Ns hispeed
Bij het maken van een internationale reis checkt u niet in en uit, ook niet als u een internationaal vervoerbewijs vanaf de grens heeft. In- en uitchecken is in het buitenland namelijk niet mogelijk. Uw NS- abonnement is in dit geval dus geldig zonder in- en uit te checken met de OV-chipkaart!
Wanneer staat het debat in de kamer dan op de agenda?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De standpunten van alle partijen zijn duidelijk gemaakt en de kamerleden hebben vragen kunnen stellen. Op basis hiervan kunnen zijn een oordeel vormen over de koers die hun partij zal gaan volgen inzake de HSL-kwestie.
Dus ik kan inchecken in Enschede, Uitchecken in Rotterdam en daar gewoon overstappen op de trein naar Antwerpen ? En als de conducteur komt laat ik mijn 40% kortings-kaart zien?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:37 schreef Bitlord het volgende:
Nee dat hoeft niet. Als.je maar een bewijs meeneemt dat gratis reizen-recht hebt in NL.
Quote van Ns hispeed
Bij het maken van een internationale reis checkt u niet in en uit, ook niet als u een internationaal vervoerbewijs vanaf de grens heeft. In- en uitchecken is in het buitenland namelijk niet mogelijk. Uw NS- abonnement is in dit geval dus geldig zonder in- en uit te checken met de OV-chipkaart!
Nee, je kan op hispeed een reis boeken van Enschede naar Antwerpen met vrij reizen op NS traject, en dan hoef je helemaal niet in te checken.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:48 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Dus ik kan inchecken in Enschede, Uitchecken in Rotterdam en daar gewoon overstappen op de trein naar Antwerpen ?
volgens mij begin novemberquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:46 schreef Peter het volgende:
[..]
Wanneer staat het debat in de kamer dan op de agenda?
Als je in Rotterdam een kaartje koopt wel ja. En wat hier boven staat, ALS je een vrij reizen abbo hebt.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:48 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Dus ik kan inchecken in Enschede, Uitchecken in Rotterdam en daar gewoon overstappen op de trein naar Antwerpen ? En als de conducteur komt laat ik mijn 40% kortings-kaart zien?
dat laatste klopt ook. Ook als je korting hebt en je kunt aantonen dat je de grens over gaat dan hoef je niet in te checken, mits je een geldig kaartje hebt natuurlijkquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:49 schreef Viezze het volgende:
[..]
Nee, je kan op hispeed een reis boeken van Enschede naar Antwerpen met vrij reizen op NS traject, en dan hoef je helemaal niet in te checken.
O je hebt geen vrij reizen, dan selecteer je korting. Maar alsnog niet inchecken lijkt me.
Oh dat is wel handig dus, als ik in het weekend met weekendvrij met de pimpel het land uit wil zoals overmorgenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:37 schreef Bitlord het volgende:
Nee dat hoeft niet. Als.je maar een bewijs meeneemt dat gratis reizen-recht hebt in NL.
Quote van Ns hispeed
Bij het maken van een internationale reis checkt u niet in en uit, ook niet als u een internationaal vervoerbewijs vanaf de grens heeft. In- en uitchecken is in het buitenland namelijk niet mogelijk. Uw NS- abonnement is in dit geval dus geldig zonder in- en uit te checken met de OV-chipkaart!
Enige uitzondering is Leer, want daar staat wel een Arriva-paaltjequote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dat is wel handig dus, als ik in het weekend met weekendvrij met de pimpel het land uit wil zoals overmorgen
Dat de NS een vergoeding aan DB dokt. Net zoals Thalys nu aan de NS doet. Simpel toch?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:51 schreef b2py het volgende:
En ohja. Hoe zien al die geluksroepers enige integratie HSL <-> HRN voor zich als DB de HSL gaat exploiteren?
Niet. Is dat erg dan?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:51 schreef b2py het volgende:
En ohja. Hoe zien al die geluksroepers enige integratie HSL <-> HRN voor zich als DB de HSL gaat exploiteren?
Ja.quote:
daarvoor zijn alle plannen nog te vaagquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:51 schreef b2py het volgende:
En ohja. Hoe zien al die geluksroepers enige integratie HSL <-> HRN voor zich als DB de HSL gaat exploiteren?
Ik snap niet dat er dan zo gejubeld wordt om de DB optie als alles nog zo vaag is?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daarvoor zijn alle plannen nog te vaag
Inderdaad, maar dan dus wel een kaartje kopen deventer-duits station. Heb je een schones wochenede ticket ofzo wat alleen geldig is in Duitsland denk ik wel dat je ewn extra kaartje Deventer-Bad Bentheim moet kopen (NS-traject gratis).quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dat is wel handig dus, als ik in het weekend met weekendvrij met de pimpel het land uit wil zoals overmorgen
het lijkt een serieus alternatief tov het NS-bod. Verder zou ik op dit moment niet willen gaanquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik snap niet dat er dan zo gejubeld wordt om de DB optie als alles nog zo vaag is?
En Weener. Maar naar beide station rijdt NS Hispeed/partner van NS Hispeed niet maar Arriva/DB.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Enige uitzondering is Leer, want daar staat wel een Arriva-paaltje
Ik koop mijn kaartjes gewoon bij de DB. Daar kun je niet kiezen voor "NS-traject gratis"natuurlijk. Maar een conducteur kan heus wel zien dat ik WeekendVrij op mijn chipkaart heb staan.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:57 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Inderdaad, maar dan dus wel een kaartje kopen deventer-duits station. Heb je een schones wochenede ticket ofzo wat alleen geldig is in Duitsland denk ik wel dat je ewn extra kaartje Deventer-Bad Bentheim moet kopen (NS-traject gratis).
Ja dat is echt irritant. Kut DB..quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik koop mijn kaartjes gewoon bij de DB. Daar kun je niet kiezen voor "NS-traject gratis"natuurlijk. Maar een conducteur kan heus wel zien dat ik WeekendVrij op mijn chipkaart heb staan.
dat laatste plaatje klopt toch niet helemaal? Ik heb de NS namelijk nergens horen zeggen dat ze vanaf 2021 nog een verbinding met Brussel in willen leggenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:07 schreef b2py het volgende:
Het alternatieve Arriva plan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ga voor het NS plan met integratie in HRN.
Ik ga voor Arriva/DB... Zij mogen nu aantonen dat zij het kunnen.. NS heeft genoeg kansen gekregen..quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:07 schreef b2py het volgende:
Het alternatieve Arriva plan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ga voor het NS plan met integratie in HRN.
Lekker met 160 km/h over een miljardenlijn, te kansloos voor woordenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:07 schreef b2py het volgende:
Ik ga voor het NS plan met integratie in HRN.
De groene verbinding komt er ook.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat laatste plaatje klopt toch niet helemaal? Ik heb de NS namelijk nergens horen zeggen dat ze vanaf 2021 nog een verbinding met Brussel in willen leggen
Ja met die dooddoener kun je een goede discussie voeren. Het is een miljardenlijn dus het moet harder. Ook al heeft het praktisch totaal geen nut, al helemaal niet als je de HSL integreert met het HRN.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:39 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Lekker met 160 km/h over een miljardenlijn, te kansloos voor woorden.
Had men beter eerder kunnen bedenken natuurlijk hequote:Op donderdag 17 oktober 2013 18:43 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ja met die dooddoener kun je een goede discussie voeren. Het is een miljardenlijn dus het moet harder. Ook al heeft het praktisch totaal geen nut, al helemaal niet als je de HSL integreert met het HRN.
Great, nog een minuut eerder opstaanquote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:12 schreef Bitlord het volgende:
Het lijkt er op dat de dienstregeling 2014 in de NS-reisplanner staat.
Ja dat moet, al is het maar voor het reizigerscomfort. Ik ben het constant scheef hangen in bochten wel een beetje zat eigenlijk.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 18:43 schreef KnightSolaire het volgende:
Ja met die dooddoener kun je een goede discussie voeren. Het is een miljardenlijn dus het moet harder. Ook al heeft het praktisch totaal geen nut, al helemaal niet als je de HSL integreert met het HRN.
Nou boehoe, je wint wel 3 minuten ten opzichte van een goed treinpad voor Rotterdam - Dordrecht - Breda terwijl je wel een relatief grote groep reizigers (Dordrecht - Brabant v.v.) een snelle verbinding ontzegt.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja.
Een snelle trein Den haag <-> Eindhoven kan je wel vergeten.
Die komt in de door NS gepresenteerde plannen ook niet voorquote:En een trein Almere - Rotterdam over de HSL ook.
Samenloop kan prima, maar als je gaat verwachten dat de HSL geïntegreerd gaat worden in het HRN door verder te rijden het land in kan je het wel vergeten.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nou boehoe, je wint wel 3 minuten ten opzichte van een goed treinpad voor Rotterdam - Dordrecht - Breda terwijl je wel een relatief grote groep reizigers (Dordrecht - Brabant v.v.) een snelle verbinding ontzegt.
[..]
Die komt in de door NS gepresenteerde plannen ook niet voor
Bovendien, ooit van samenloop gehoord, ofwel dat je twee vervoerders hebt op hetzelfde baanvak? Er is geen natuurwet ofzo die dat onmogelijk maakt, alleen systeemautistisch hokjesdenken.
Daar ben ik dus helemaal niet blij mee inderdaad....quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:17 schreef James1988 het volgende:
Nou boehoe, je wint wel 3 minuten ten opzichte van een goed treinpad voor Rotterdam - Dordrecht - Breda terwijl je wel een relatief grote groep reizigers (Dordrecht - Brabant v.v.) een snelle verbinding ontzegt.
Desnoods haal je een paar lijnen úít het HRN en besteed je die aan als onderdeel van de HSL. Big deal.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Samenloop kan prima, maar als je gaat verwachten dat de HSL geïntegreerd gaat worden in het HRN door verder te rijden het land in kan je het wel vergeten.
Alsof dat over een nacht ijs gaat.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Desnoods haal je een paar lijnen úít het HRN en besteed je die aan als onderdeel van de HSL. Big deal.
Dat heb ik net al zeven keer verteld.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Alsof je met de huidige oplossing zo veel verder komt.
ah, ik kon het lijntje namelijk nergens vinden in de documenten die ik op de site van het ministerie zag.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:52 schreef b2py het volgende:
[..]
De groene verbinding komt er ook.
Wat er nog wel ontbreekt is een verbinding naar Eindhoven op de HSL.
Ik zou Almere - Rotterdam alleen aanbieden als spitsverdichting, zodat Amsterdam-Zuid op die tijdstippen een goede verbinding met Rotterdam krijgt. Buiten die uren is het een niet zo nodige verbindingquote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:24 schreef James1988 het volgende:
En ik heb ook al zeven keer iets verteld. Ik denk niet dat je met 'integratie met het HRN' zoveel verder komt.
Den Haag - Eindhoven via de HSL levert weinig winst op terwijl je redelijk wat reizigers dupeert. Almere - Rotterdam is een relatief zeldzame relatie om rechtstreeks aan te bieden via de HSL, Almere is meer gericht op Amsterdam en Schiphol.
Let's agree to disagree on this.
nee. Ook het plan van DB-Arriva lijkt zo zijn minpunten te hebben, zeker omdat niet duidelijk is wat er met het binnenlandse deel zal gaan gebeuren. Is toch een belangrijk onderdeel dat opheldering verdient.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:30 schreef Peter het volgende:
Zullen wij hier dan besluiten dat DB 15 jaar de concessie krijgt? Met een meetpunt om de 2 jaar en een korting van 5% op de infraheffing als ze voldoen aan alle consessie-eisen en een boete van 5% per jaar als dat niet zo is?
Klaar.
Yep. Alles moet namelijk getest worden.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:30 schreef _serial_ het volgende:
Duurt het echt zo lang om een off-the-shelf trein op de baan te krijgen ?
is wel zonde, want het kan mooie verbindingen opleveren, zoals Vlissingen - Amsterdam (via HSL). Kun je de oude lijn mooi mee ontlastenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Samenloop kan prima, maar als je gaat verwachten dat de HSL geïntegreerd gaat worden in het HRN door verder te rijden het land in kan je het wel vergeten.
Amsterdam - Breda?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:41 schreef James1988 het volgende:
LageLandenLijn Den Haag - Rotterdam - Breda - Antwerpen - Brussel-Nat-Luchthaven - Brussel.
De Thalys en Eurostar staan er wel op, maar die gaat de DB echt niet zelf rijden hoorquote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Amsterdam - Breda?
En DB krijgt alleen een Eurostar voor elkaar als er in Amsterdam, Schiphol en Rotterdam hekken etc komen? Ding stopt niet te Brussel-Zuid? Denk dat ze daarmee een enorm negatief kosten-baten saldo initiëren.
Je kan één stuk spoor prima gebruiken met meerdere vervoerders. Mits die vervoerders het juiste materieel hebben... geen VIRM dus.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is wel zonde, want het kan mooie verbindingen opleveren, zoals Vlissingen - Amsterdam (via HSL). Kun je de oude lijn mooi mee ontlasten
Waarschijnlijk is dat niet gneoemd door DB/Arriva omdat het internationale vraagstuk op dit moment meer aandacht vraagt. Het binnenlandse traject is makkelijk te bedenken...quote:
Huidige plannen van Eurostar zijn dat iedereen in Brussel uitstapt, door de scan gaat, en opnieuw instapt. Ik verwacht dat dat met DB/Arriva's plannen niet anders zal zijn. Vergeet niet dat Eurostar tegenwoordig een volledig zelfstandig bedrijf is.quote:En DB krijgt alleen een Eurostar voor elkaar als er in Amsterdam, Schiphol en Rotterdam hekken etc komen? Ding stopt niet te Brussel-Zuid? Denk dat ze daarmee een enorm negatief kosten-baten saldo initiëren.
Den Haag - Breda kun je ook via Dordrecht rijden. Het tijdsverschil t.o.v. rijden via de HSL is echt minimaal...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:45 schreef Peter het volgende:
[..]
De Thalys en Eurostar staan er wel op, maar die gaat de DB echt niet zelf rijden hoor
Maar wat ik ook zie is dat de Lage Landen Lijn niet via Dordrecht gaat rijden in de plannen, maar toch via Breda.. Dat is gewijzigd ten opzichte van wat men eerder vertelde.
Lijkt mij minstens zo belangrijk.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is dat niet gneoemd door DB/Arriva omdat het internationale vraagstuk op dit moment meer aandacht vraagt. Het binnenlandse traject is makkelijk te bedenken...
Het staat letterlijk in de Eurostar plannen. Er moet controle komen op Amsterdam C, Schiphol en Rotterdam C. Ding stopt niet te Brussel-Zuid.quote:[..]
Huidige plannen van Eurostar zijn dat iedereen in Brussel uitstapt, door de scan gaat, en opnieuw instapt. Ik verwacht dat dat met DB/Arriva's plannen niet anders zal zijn. Vergeet niet dat Eurostar tegenwoordig een volledig zelfstandig bedrijf is.
Is het ook, maar op dit moment minder dringend. Die treinen rijden (enigszins punctueel...) en kunnen blijven rijden.quote:
Eurostar's eigen plannen, of DB's versie? Niet stoppen in Bxl lijkt me niet echt goed voor de businesscase gezien die treinen 900 man kunnen vervoeren...quote:Het staat letterlijk in de Eurostar plannen. Er moet controle komen op Amsterdam C, Schiphol en Rotterdam C. Ding stopt niet te Brussel-Zuid.
Je breekt de concessie op of niet. Die V160 stopt dan ook acuut met rijden.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Is het ook, maar op dit moment minder dringend. Die treinen rijden (enigszins punctueel...) en kunnen blijven rijden.
In de DB plannen die op het internet zijn gezet. Ik zal ze nog even voor je tevoorschijn toveren.quote:[..]
Eurostar's eigen plannen, of DB's versie? Niet stoppen in Bxl lijkt me niet echt goed voor de businesscase gezien die treinen 900 man kunnen vervoeren...
als het wel NS is dan hoeft het niet zo'n probleem te vormen, want ook VIRM zou over het noordelijk deel van de HSL moeten kunnen of je zou er DDZ voor kunnen gebruiken, mits het natuurlijk kanquote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je kan één stuk spoor prima gebruiken met meerdere vervoerders. Mits die vervoerders het juiste materieel hebben... geen VIRM dus.
En de berichten van begin deze week van Eurostar zelf hebben het over uitstappen en controle op Brussel. Denk dat DB dit heeft aangenomen en niet van Eurostar te horen gekregen dat men op Brussel controleert.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:52 schreef b2py het volgende:
[..]
In de DB plannen die op het internet zijn gezet. Ik zal ze nog even voor je tevoorschijn toveren.
[ afbeelding ]
De twee sterretjes referreren naar de Eurostar.
Dat wat Eurostar communiceerde refereerde naar de NS/NMBS plannen, niet naar die van de DB.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:53 schreef Peter het volgende:
[..]
En de berichten van begin deze week van Eurostar zelf hebben het over uitstappen en controle op Brussel. Denk dat DB dit heeft aangenomen en niet van Eurostar te horen gekregen dat men op Brussel controleert.
Klikje voor de officieel door NMBS uitgegeven DRGL van de BNL 2014 als PDF. Heb hem nog niet vergeleken.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb even een voorlopig spoorboekje van de Beneluxtrein 2014 in elkaar gedraaid in PDF voor wie wil
klik
... maar over de HSL moeten wel per se treinen die 300km/u halen? Dát verschil is pas minimaalquote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:46 schreef James1988 het volgende:
Den Haag - Breda kun je ook via Dordrecht rijden. Het tijdsverschil t.o.v. rijden via de HSL is echt minimaal...
Minimaler iig.. Op Rotterdam-Breda kan je zeker van zes naar acht minuten winst. Terwijl het verschil tussen 200 en 300 op de noordsectie 1 minuut is.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:55 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
... maar over de HSL moeten wel per se treinen die 300km/u halen? Dát verschil is pas minimaal
NS is wettelijk verplicht om - op kosten van de staat - nog maximaal een jaar door te blijven rijden, en om het materieel beschikbaar te stellen aan een volgende exploitant (de "redelijk regeling")quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Je breekt de concessie op of niet. Die V160 stopt dan ook acuut met rijden.
Ah, dat. Dat is inderdaad een beetje raar... maar waarschijnlijk is de PDF van DB/Arriva ouder dan de door Eurostar gepresenteerde plannen.quote:In de DB plannen die op het internet zijn gezet. Ik zal ze nog even voor je tevoorschijn toveren.
[ afbeelding ]
De twee sterretjes referreren naar de Eurostar.
VIRM over de HSL gaat niet gebeuren. Dit onder meer vanwege de kosten, technische uitdagingen en HSL-regelgeving. Denk bijvoorbeeld aan brandveiligheid of de impact van een kruising met een Thalys die 300 rijdt.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als het wel NS is dan hoeft het niet zo'n probleem te vormen, want ook VIRM zou over het noordelijk deel van de HSL moeten kunnen of je zou er DDZ voor kunnen gebruiken, mits het natuurlijk kan
300 km/h is zinloos voor binnenlandse dienst. Zelfs 250 km/h is zinloos, op Rotterdam - Breda haal je maarliefst 5 seconden 250 km/h voor je weer in de ankers moet.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:55 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
... maar over de HSL moeten wel per se treinen die 300km/u halen? Dát verschil is pas minimaal. Via de HSL en (dus) Dordrecht skippen levert al gauw tien minuten op lijkt me.
Precies, en dat plan van DB speelt volgens mij juist in op diegenen die gevoelig zijn voor hogere maximumsnelheden (misschien de VVD'ers die allemaal net iets te opgewonden raakten over die 130km/u-borden voor op de autosnelwegen?), terwijl het praktisch niet uitmaakt. Doe mij maar de IC200 die zowel op het HRN als op de HSL ingezet kan worden en de weg vrijmaakt voor een nog strakkere integratie van beide.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:58 schreef James1988 het volgende:
300 km/h is zinloos voor binnenlandse dienst. Zelfs 250 km/h is zinloos, op Rotterdam - Breda haal je maarliefst 5 seconden 250 km/h voor je weer in de ankers moet.
Rotterdam - Breda non-stop via Dordrecht kan in dezelfde tijd als via de HSL (bron: eigen ervaring). Mét stop in Dordrecht ben je hoogstens 5 minuten langer onderweg, maar dan moet er wel een zo optimaal mogelijk treinpad zijn.
Dat is het aanbod, en niet anders. Zo staat het in de brief die is aangeboden én zo is doorrekening van de kosten geweest.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ah, dat. Dat is inderdaad een beetje raar... maar waarschijnlijk is de PDF van DB/Arriva ouder dan de door Eurostar gepresenteerde plannen.
Ik verwacht in ieder geval niet ¤* Brussel links zal laten liggen, want met reizigers uit Nederland en Antwerpen alleen gaan ze die trein niet vol krijgen.
De doorrekening van de kosten daar neemt DB toch juist een slag om de arm omdat Mansveld weigert cijfers te geven?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 20:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is het aanbod, en niet anders. Zo staat het in de brief die is aangeboden én zo is doorrekening van de kosten geweest.
er zijn volgens mij wel plannen in die richting geweestquote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:58 schreef James1988 het volgende:
VIRM over de HSL gaat niet gebeuren. Dit onder meer vanwege de kosten, technische uitdagingen en HSL-regelgeving. Denk bijvoorbeeld aan brandveiligheid of de impact van een kruising met een Thalys die 300 rijdt.
Bij DDZ zit je met dezelfde problemen + lagere maximumsnelheid (140 voor zover ik weet).
Geweest, ja.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er zijn volgens mij wel plannen in die richting geweest
Terecht ook dat het verleden tijd is, het IC200 dat in de toekomst zowel het ICMm als het ICRm gaat vervangen kan dan dienst doen op alle trajecten die deels over de HSL rijden alsook de trajecten waarop een deel harder gereden kan worden (Amsterdam - Utrecht en de Hanzelijn), dan kan het (tegen die tijd gemoderniseerde) VIRM mooi naar alle resterende verbindingen.quote:
Op de HSL liggen voor zover mij bekend een paar overloopwissels die geschikt zijn voor 220 km/h.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:40 schreef dennistd het volgende:
Zijn er überhaupt wissels voor 200km/h?
Voor zover ik weet niet. Wel overloopwissels.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:40 schreef dennistd het volgende:
Zijn er überhaupt wissels voor 200km/h?
Bij Zoeterwoude liggen 1:62 exemplaren, 220 km/h krom.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:40 schreef dennistd het volgende:
Zijn er überhaupt wissels voor 200km/h?
Weer? Laatste keer was 2012?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:29 schreef greavy het volgende:
Vanavond is er weer een Fyra V160 bij Hoofddorp op het viaduct gestrand, en heeft daar (opnieuw) anderhalf uur zonder stroom gestaan, en dus zonder verwarming. NSR deed het af als een wisselstoring. Of dat ook de echte reden is, weet ik niet. Er reden alleen minder Fyra's.
Gaan ze via de HSL rijden? Eerste keer dat ik dat hoor. Dat zou betekenen dat ze de mede voorvechters Dordrecht en Roosendaal opeens negeren?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:41 schreef James1988 het volgende:
LageLandenLijn Den Haag - Rotterdam - Breda - Antwerpen - Brussel-Nat-Luchthaven - Brussel.
Alsof Roosendaal zo ontzettend interessant is. Het is slechts een kleine stad wat een groot station en een IC stop heeft bij de gratie dat het toevallig een kruising van lijnen is.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:49 schreef James1988 het volgende:
Of Dordrecht aangedaan wordt weet ik niet zeker. Roosendaal wordt wederom het duupje.
Zelfde als Breda eigenlijk?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Alsof Roosendaal zo ontzettend interessant is. Het is slechts een kleine stad wat een groot station en een IC stop heeft bij de gratie dat het toevallig een kruising van lijnen is.
Als de provincie Zeeland naar België wil, bellen ze maar een taxibusje met zijn zessen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:53 schreef James1988 het volgende:
Roosendaal is een dood gat waar op een doordeweekse dag na 21:00 niks meer te beleven is. Zelfs de bussen stoppen al om 21:30.
't is vooral dat je de provincie Zeeland dan opzadelt met een flinke achteruitgang qua verbinding met België (in zoverre die reizigersstroom er is).
Maar Breda aandoen zonder de HSL te gebruiken is vrij lastig lijkt me.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:49 schreef James1988 het volgende:
Of Dordrecht aangedaan wordt weet ik niet zeker. Roosendaal wordt wederom het duupje.
Of het nu om Dordrecht, Roosendaal, Breda, Amersfoort, Almere of Zwolle gaat.. Het zijn allemaal plaatsen waar je met een internationale trein stopt als je er toevallig langskomt maar wat nooit interessante plekken zijn om speciaal een andere route voor te gaan rijden. Doorgaande internationale treinen verbinden echt belangrijke steden met elkaar. Daarnaast is de rendabiliteit erbij gebaat om onderweg ook binnenlandse reizigers te vervoeren en internationale reizigers op andere relaties te bedienen maar beiden zijn dan niet het hoofddoel maar een subdoel.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Zelfde als Breda eigenlijk?
Dat dan toevallig in de buurt van de HSL ligt.
Breda leeft stukken meer dan Roosendaal. Er zijn twee hogescholen (NHTV en Avans), veel bedrijvigheid, goede verbindingen met Eindhoven, Arnhem, Amsterdam, enz.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Zelfde als Breda eigenlijk?
Dat dan toevallig in de buurt van de HSL ligt.
Nee hoor. Dordrecht -> Breda -> Antwerpen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:57 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Maar Breda aandoen zonder de HSL te gebruiken is vrij lastig lijkt me.
Eens.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:58 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Of het nu om Dordrecht, Roosendaal, Breda, Amersfoort, Almere of Zwolle gaat.. Het zijn allemaal plaatsen waar je met een internationale trein stopt als je er toevallig langskomt maar wat nooit interessante plekken zijn om speciaal een andere route voor te gaan rijden. Doorgaande internationale treinen verbinden echt belangrijke steden met elkaar. Daarnaast is de rendabiliteit erbij gebaat om onderweg ook binnenlandse reizigers te vervoeren en internationale reizigers op andere relaties te bedienen maar beiden zijn dan niet het hoofddoel maar een subdoel.
Die dingen zijn tegenwoordig toch van Arriva?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:00 schreef _JdM_ het volgende:
In de Syntuslintjes, die gereviseerd zijn en nieuw interieur hebben, zitten bij de vierzitters bij de cabine stopcontacten. En wifi. Syntus komt er wel
die hebben ze wel. Sterker nog, ze zijn naar Duitsland voor revisiequote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:03 schreef greavy het volgende:
Nee, die gereviseerde Lint'en komen op Zutphen - Oldenzaal te rijden. Arriva heeft nog steeds geen Lint'en voor Almelo - Mariënberg,
Oh, zijn ze al officieel overgedragen? Zover was ik nog niet.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die hebben ze wel. Sterker nog, er zijn er twee naar Duitsland voor revisie
volgens mij wel, want de 33 en 34 hebben al deels een Arriva-uiterlijkquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:05 schreef greavy het volgende:
[..]
Oh, zijn ze al officieel overgedragen? Zover was ik nog niet.
Dus naar Antwerpen via Etten-Leur en Roosendaal?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee hoor. Dordrecht -> Breda -> Antwerpen.
Klopt. Wel via een rare 80 km/h-wissel.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:10 schreef greavy het volgende:
Vanuit Breda kan je ook rg Antwerpen de HSL op
Ja, die snap ik niet helemaal. Maar ligt die aansluitboog niet inmiddels weg te roesten, of sturen ze daar regelmatig wat lege meuk langs?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Klopt. Wel via een rare 80 km/h-wissel.
Owja, je hebt gelijk. GekkeHaan had hier volgens mij ook al eens foto's geplaatst toen hij daar eens was.quote:
Er gaat incidenteel een omgeleide Thalys overheen als hij niet via Rotterdam kan for some odd reason. Afgezien daarvan ligt die boog best wel weg te roesten ja.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:14 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, die snap ik niet helemaal. Maar ligt die aansluitboog niet inmiddels weg te roesten, of sturen ze daar regelmatig wat lege meuk langs?
Maar heeft Arriva materiaal op het oog dat al HSL capable is? Het was immers juist de bedoeling conventioneel spoor te gebruikenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:10 schreef greavy het volgende:
Vanuit Breda kan je ook rg Antwerpen de HSL op, en anders idd via Etten-Leur richting Roosendaal ev
Voor treindetectie zal het waarschijnlijk niet uitmaken (assentellers of JADE), als die bogen onderdeel zijn van de HSL dan is het aan Infraspeed om ervoor te zorgen dat ze bruikbaar blijven. Misschien rijdt er 's nachts soms een treintje van IS overheen om de boel te ontroesten ofzo...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:18 schreef greavy het volgende:
Die Thalys wordt echt niet wekelijks omgeleid, dus daar moet bij de eerste beste Thalys 5 meter roest per vierkante millimeter liggen ofzo. Doet mij denken aan die vage boog naar de Betuweroute richting Emmerich als je uit de richting Den Bosch komt.
Als Arriva materieel bestelt dat 25 kV en ETCS aankan is het geen enkel probleem om over de HSL te gaan. 't is wel een beetje een verrassing, want de LLL was juist gepresenteerd als 'klassiek alternatief' voor de Fyra. Maar nu Fyra verleden tijd is staat alles natuurlijk op de helling, en zoekt ook Arriva naar de economisch meest interessante oplossing.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:19 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Maar heeft Arriva materiaal op het oog dat al HSL capable is? Het was immers juist de bedoeling conventioneel spoor te gebruiken
Hihi grapje. Is Roelofarendsveen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Bij Zoeterwoude liggen 1:62 exemplaren, 220 km/h krom.
Belangrijkste is: ze bestaan, ze zijn getest en ze werken.quote:
Geen idee.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Belangrijkste is: ze bestaan, ze zijn getest en ze werken.
Zijn ze ook een beetje betrouwbaar, of moet Infraspeed er iedere nacht aan knutselen?
Ik meen me te herinneren dat er wel eens een wisselstoring op de zuidsectie is geweest, maar het gebeurt inderdaad niet vaakquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Geen idee.
Betrouwbaar genoeg, want er heeft nog nooit een melding gestaan op ns.nl van een wisselstoring op de HSL zelf. Alleen op de toeleidende sporen of emplacementen waar normaal NS verkeer ook last van heeft.
bij deze danquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:39 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Huh, deze had ik compleet gemist...
Scheelt weer, en niet op de noordsectie waar die joekels liggen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat er wel eens een wisselstoring op de zuidsectie is geweest, maar het gebeurt inderdaad niet vaak
een deel van het verschil valt te verklaren doordat de sprinter als deze in normaal patroon rijdt onderweg opgehouden wordt om zo met de 7900 een betere kwartiersdienst te kunnen biedenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:10 schreef _JdM_ het volgende:
Sprinter Apeldoorn-Enschede gaat miv december 2013 er op het gehele traject 6 minuten langer over doen. 3 minuten eerder weg tussen Apeldoorn-Wierden, daar een lange stop. Vanaf Almelo, Almelo de Riet en Borne 1 minuut later, Vanaf Hengelo 4 minuten later, vanaf Drienerlo +5, in Enschede 3 minuten later.
Behalve dat, wanneer de pimpelexpress rijdt, wordt de sprinter in Rijssen rechts ingehaald (met 40kmh). De stop voor de sprinter is daar 12 minuten, maar in die 12 minuten worden er straalmotoren onder gehangen, want de sprinter is dan slechts 1 minuut later in Enschede dan volgens het patroon.
(oftewel: op Rijssen-Enschede heeft deze sprinter 5 minuten minder de tijd dan nu om in Enschede aan te komen. Op blokafstand volgt de Noord/Oost-IC. Dat wordt krapjes om dan nog de stadsbussen te halen...
Ook daar lijkt het inderdaad mee te vallen. De meeste wisselstoringen lijken in de buurt van stations te zijn, maar niet op de vrije baan: http://www.rijdendetreine(...)orzaak=wisselstoringquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Scheelt weer, en niet op de noordsectie waar die joekels liggen.
Doordeweeks zou je daar alleen last van kunnen hebben om 21.15u met de meeste bussen, twee uur daarvoor rijden ze nog een kwartiersdienst. Ware het niet dat om 21.10u de sprinter al niet meer aankomt in Enschede: om 20.10u komt de laatste aan. Alleen op zaterdag is het lastig: dan is het om kwart over zeven al een halfuursdient.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:10 schreef _JdM_ het volgende:
(oftewel: op Rijssen-Enschede heeft deze sprinter 5 minuten minder de tijd dan nu om in Enschede aan te komen. Op blokafstand volgt de Noord/Oost-IC. Dat wordt krapjes om dan nog de stadsbussen te halen...
Moah, ik denk dat je met de koop+aanleg al richting de half miljoen gaat.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ook daar lijkt het inderdaad mee te vallen. De meeste wisselstoringen lijken in de buurt van stations te zijn, maar niet op de vrije baan: http://www.rijdendetreine(...)orzaak=wisselstoring
Wat kost dat nou, zo'n 1:62 wissel?
Dan koop ik liever een leuk huisje. En een knappe auto erbijquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 06:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Moah, ik denk dat je met de koop+aanleg al richting de half miljoen gaat.
Dat kan ook komen doordat een vrije baan pas een vrije baan is als er geen wissels liggen. Anders is het geen vrije baan.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ook daar lijkt het inderdaad mee te vallen. De meeste wisselstoringen lijken in de buurt van stations te zijn, maar niet op de vrije baan: http://www.rijdendetreine(...)orzaak=wisselstoring
Wat kost dat nou, zo'n 1:62 wissel?
Valt me mee om eerlijk te zijnquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 06:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Moah, ik denk dat je met de koop+aanleg al richting de half miljoen gaat.
Extra stops? NS denkt, al die negatieve aandacht over stations overslaan moet maar gecompenseerd worden, we gaan wel extra stoppenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 08:33 schreef Dr_Flash het volgende:
En we gaan vrolijk verder met het duperen van reizigersde ic Zwolle - Roosendaal rijdt rond met +10, maakt extra stops op Velp, Presikhaaf en Velperpoort. Zal je zien dat hij straks in Breda opgeheven wordt wegens te grote vertraging. Hollee!
Ik wilde eigenlijk inzetten op een miljoen, maar dat vond ik wat overdreven. De waarheid ligt ergens daartussen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 09:01 schreef James1988 het volgende:
Al is uw Fyra nog zo snel, ProRail stuurt er wel een miljoenmiljard badslippers voor. * James1988 ziet zijn overstap in rook opgaan
[..]
Valt me mee om eerlijk te zijn
Precies, dat schreef ik op Facebook ook alquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 09:27 schreef Viezze het volgende:
[..]
Extra stops? NS denkt, al die negatieve aandacht over stations overslaan moet maar gecompenseerd worden, we gaan wel extra stoppen
Lastig, 3900 kW is prima leverbaar onder 1500 V, alleen zijn de verliezen groter dan bij 3kV. Het is afhankelijk van de opbouw van je net (afstand tussen onderstations, koperdoorsnede bovenleiding) welke spanning je trein ziet en of die spanning nog hoog genoeg is om het gevraagde vermogen te halen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 09:59 schreef James1988 het volgende:
Vraagje over iets waar ik niet genoeg van afweet
Als een trein onder 3 kV met een continu vermogen van 2400 kW (maximum 3900 kW) een initiële acceleratie van 0,8 m/s^2 haalt, kun je dan iets zinnigs zeggen over hoe dit zal zijn onder 1,5 kV?
In de Nederlandse regelgeving is opgenomen dat de maximale stroomafname van een trein onder 1500 V, 4000 A bedraagt. In theorie staat er 1800 V op de bovenleiding, maar met 1350 V moet je ook nog kunnen de dienstregeling kunnen rijden. Worst case vermogen is dus 5,4 MW.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 10:07 schreef V2 het volgende:
Nee. Als die trein onder 1.5kV twee keer zoveel stroom trekt, zodat hij 2400kW binnenkrijgt, dan is de acceleratie hetzelfde. Maar je weet niet of de vermogenselektronica zulke stromen aan kan. Laat staan de bovenleiding. Dat laatste zou je trouwens kunnen opzoeken/afleiden, hoeveel vermogen er maximaal uit 1.5kV kan worden getrokken in Nederland. Volgens mij is dat ongeveer gelijk aan 1 1600/1700 loc.
Waarom zou er geen 4 kA geleverd kunnen worden? Afhankelijk van de weerstand in het bovenleidingcircuit, met de vermogenselektronica kan veel geregeld worden. Bijvoorbeeld een loc 1700, die max. 3,6 kA opneemt, kan zijn maximum vermogen van 4540 kW zelfs nog bij 1350 V opnemen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 10:18 schreef V2 het volgende:
Kan er nog 4kA geleverd worden bij 1350V dan? Indien ja, dan is het leveren van het vermogen inderdaad niet het probleem. Volgende punt wordt dan of die loc om kan gaan met 2888A aan stroom, in plaats van de 1300A die nodig is bij 3kV. Dat is nogal een stukje meer
Het grootste deel van het spanningsverlies zit in de stroomweg tussen onderstation en trein, voornamelijk de bovenleiding. Voordat de spanning in het onderstation zelf zo ver inkakt moet het ruim meer dan 10 kA leveren.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:58 schreef V2 het volgende:
Ja, dat weet ik niet. Misschien door andere, externe redenen, die ervoor zorgen dat de spanning zo ver daalt. Dwz, misschien komt zo'n spanningsval alleen voor bij hoog verbruik elders, en zorgt een extra 4kA spanningsvraag voor nog verder inkakken van de spanning.
Ik ben benieuwd!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:32 schreef James1988 het volgende:
Ik heb wel wat ideeën, maar zou ze eens een keer wat beter uit moeten werken. Inclusief hippe plaatjes
Betaal ik dit jaar voor 1e klasquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Cool. Weekend Vrij wordt volgend jaar 29 euro per maand ipv 40 nuNS
![]()
En dan nog een aanbiedingsactie eroverheenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Cool. Weekend Vrij wordt volgend jaar 29 euro per maand ipv 40 nuNS
![]()
quote:Groningen
Op het spoor van Groningen naar Nieuweschans/Leer en Veendam wordt op een vijftal plekken gewerkt. Het gaat om circa 1000 meter nieuw spoor bij Zuidbroek, 200 meter nieuw spoor bij Waterhuizen en aldaar ook nog vernieuwing van vijf wissels. Een deel van het schouwpad wordt vernieuwd nabij station Hoogezand-Sappemeer en de overweg Kalkwijk krijgt er nieuwe beplating voor het wegverkeer.
Zitten we hier bedrijfsmatig dan?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
In jargon is het een onzijdig ding. Dat in tegenstelling tot normaal Nederlands.
Veel mensen hier hebben er meer feeling mee dan de gemiddelde medewerker van een woordenboek. Dat is wat telt.quote:
Je hebt teveel wijn gedronken. Laten we nou gewoon de en het accepteren. Case closed.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:32 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Veel mensen hier hebben er meer feeling mee dan de gemiddelde medewerker van een woordenboek. Dat is wat telt.
Ik ben knettersnuchter kerol!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Je hebt teveel wijn gedronken. Laten we nou gewoon de en het accepteren. Case closed.
Hm, dan moet ik eens gaan bellen. Die van mij verlengen ze, maar staat nog het bedrag van 40 euro bij.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Cool. Weekend Vrij wordt volgend jaar 29 euro per maand ipv 40 nuNS
![]()
Dit is overigens alleen geldig als je al een abbo hebt. Niet voor nieuwe klanten.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:07 schreef Crientj het volgende:
[..]
Hm, dan moet ik eens gaan bellen. Die van mij verlengen ze, maar staat nog het bedrag van 40 euro bij.
monteer dan een bakje aan die paal, damn...quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:11 schreef Crientj het volgende:
Van 21 tot 24 oktober ligt Bilthoven plat, dan gaan ze in 100 uur proberen om de boel een stuk op te schuiven, of weet ik veel wat ze precies gaan doen. (Jeuj! Lekker met de bus naar Centraal. Whooo.)
Informatie verstrekken over de werkzaamheden, prima.
Maar dit is wellicht een beetje overkill.
[ afbeelding ]
het is wel een goeie proef om te kijken hoeveel kaartjes er aan de paal kunnen, maar ik zie liever dat de NS op andere terreinen creatief isquote:
Het is vooral een goeie proef om aan te tonen hoe stuurloos het beleid op het gebied van reizigersinformatie eigenlijk is. Het is al heel wat als men er in slaagt tot "men doet maar wat" te komen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is wel een goeie proef om te kijken hoeveel kaartjes er aan de paal kunnen, maar ik zie liever dat de NS op andere terreinen creatief is
af en toe zijn ze ook gewoon eerlijk hoorquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is vooral een goeie proef om aan te tonen hoe stuurloos het beleid op het gebied van reizigersinformatie eigenlijk is. Het is al heel wat als men er in slaagt tot "men doet maar wat" te komen.
bron: http://www.dichtbij.nl/de(...)en-uit-den-haag.aspxquote:Soms is het beter om Delft over te slaan, omdat reizigers een volgende aansluiting dan nog kunnen halen. Als een vertraagde trein ook stopt bij Delft, dan lopen de volgende treinen ook vertraging op met nog meer gedupeerden tot gevolg.
De hele discussie is helemaal uit zijn verband geruktquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:45 schreef Peterselieman het volgende:
De reizigers die onderweg uit willen stappen moeten maar terugreizen. Het inlopen van de vertraging is belangrijker dan een paar reizigers die toevallig de trein voortijdig willen verlaten.
Precies. IJzer schuiven is belangrijker dan reizigers ordentelijk vervoerenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:45 schreef Peterselieman het volgende:
De reizigers die onderweg uit willen stappen moeten maar terugreizen. Het inlopen van de vertraging is belangrijker dan een paar reizigers die toevallig de trein voortijdig willen verlaten.
Het is beter om meer reizigers meer vertraging te geven?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. IJzer schuiven is belangrijker dan reizigers ordentelijk vervoerenDat blijkt simpelweg keer op keer weer.
Er is nergens ook maar gesuggereerd dat dat het gevolg zou zijn. Er wordt wat gewauweld over meer en minder reizigers, maar onderliggend hoor je gewoon "het is belangrijker om het ijzer op de juiste tijd op de juiste plaats te hebben, dan wie er al of niet in had willen zitten".quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:24 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Het is beter om meer reizigers meer vertraging te geven?
Tja, zelfs als je het puur op de materieelkwestie gooit is er iets voor te zeggen dat het materieel op een bepaalde tijd op de bestemming moet zijn omdat er anders weer andere reizigers worden gedupeerd (ofwel uitval ofwel te korte trein). De argumenten van NS zijn echt wel steekhoudend, zie ook de voorbeelden die anderen in dit topic geven.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er is nergens ook maar gesuggereerd dat dat het gevolg zou zijn. Er wordt wat gewauweld over meer en minder reizigers, maar onderliggend hoor je gewoon "het is belangrijker om het ijzer op de juiste tijd op de juiste plaats te hebben, dan wie er al of niet in had willen zitten".
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:20 schreef dennistd het volgende:
Laatst had monopoly het erover wat er vernieuwd werd op Groningen-Nieuweschans, hier kreeg ik net een persbericht over:
[..]
Goed nieuws dusquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:21 schreef Peterselieman het volgende:
zo te lezen dus ook die vervloekte wissel
Volgens mij had James het daar laatst over; hij vond het een achteruitgang.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:54 schreef Facepalm het volgende:
Vanochtend zat ik in een SLT naar Zwolle en daar zat een nieuwe omroepstem in, nog meer mensen die dit is opgevallen? Duidelijkere stem om te horen imo.
Walgelijke grafstemquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:54 schreef Facepalm het volgende:
Vanochtend zat ik in een SLT naar Zwolle en daar zat een nieuwe omroepstem in, nog meer mensen die dit is opgevallen? Duidelijkere stem om te horen imo.
Ja de stem had wel iets harder gemogen maar ik vind het wel een fijne stem om te horen. En nu wordt mijn station Kampen Zuid ook eindelijk omgeroepen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:55 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Volgens mij had James het daar laatst over; hij vond het een achteruitgang.
Of de Intercity naar Roodeschoolquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:54 schreef Monopoly het volgende:
[..]
[..]
Dubbel voordeel dat dit gebeurt, ik ben komende week 3 dagen vrij
Zag de bui al hangen om de hele dag de stopper Delfzijl te moeten gaan rijden
Ah, de dame met de hete aardappel in dr mond.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:03 schreef Hinder het volgende:
Ja, dat is dezelfde stem als in SGMm. Eerst hoorde ik 't telkens enkel in stel 2401, maar van de week hoorde ik 't ook in andere (dacht 2435 en 2661). Vind 't ook maar niets.
"Daemes, en eh.. gepeupel. Aanstonds halteert dit stalen ros bij de statie van Heemschteede - AAEERdenhoudt. Onze excuses veur de inconveniëntie. Parbleu!"quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:13 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ah, de dame met de hete aardappel in dr mond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |