"It is important that you never busy the English language ever again."quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:54 schreef bork het volgende:
Kan iemand iemand deze vrouw duidelijk maken dat ze nooit meer Engels mag bezigen
Dan ben je wel de Benelux kwijt tot je zelf de grens over kan. Daar zijn papieren en extra loc's voor nodig.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:49 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dan kan je beter de NMBS links laten liggen en zelf met treintjes de grens over gaan.
Bashir kruipt in de kont van de NS en NMBS, terwijl ze nu niet de voor de reizigers beste oplossing biedenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:54 schreef Litpho het volgende:
Bashir kan niet zo goed tegen andere meningen, heb ik zo het idee. En dan is Driek natuurlijk makkelijk aanvallen.
Tuurlijk. Is er de wil? Nee.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ja goede vraag, is er plaats in Rotterdam en Amsterdan om er een Eurostar grenscontrole te bouwen?
Maar wel nog steeds de integratie HRN/HSL? Om maar te voorkomen dat iemand anders als zijeffect ook wat mensen binnen de grenzen vervoert?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
NS wil dus zelf niet meer hoogsnelheidstreintje spelen, want ze zijn er achter gekomen dat een grote vloot handig is...![]()
niet veeleisend genoeg, want ze hebben zich in de luren laten leggenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:06 schreef MPG het volgende:
TTB en Rover zijn geen leuke mensen, aldus BB. Veel te veeleisend.
Als Rover al eisen heeft, dan zijn die in de vorm van snoepreisjes voor Kruyt, niet namens de reiziger.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:06 schreef MPG het volgende:
TTB en Rover zijn geen leuke mensen, aldus BB. Veel te veeleisend.
Eerder is geopperd dat Stadler en Alstom kunnen leveren voor die tijd..quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:11 schreef bork het volgende:
Wat voor treinen heeft die dan eind 2016?
Ik had er al eerder om gevraagd maar nu pas antwoord, bron?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Eerder is geopperd dat Stadler en Alstom kunnen leveren voor die tijd..
Driek zei dat geloof ik zojuist...maar dat is onder voorbehoud, want toen was er nog geen camera en dat is puur op mijn stemherkenning..quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:14 schreef bork het volgende:
[..]
Ik had er al eerder om gevraagd maar nu pas antwoord, bron?
Als je dat zou willen doen zou dat heel erg fijn zijnquote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:44 schreef V2 het volgende:
*steekt vinger omhoog* Ik heb een tour gedaan, Chernobyl en Pripyat inderdaad. Ging me vooral om het laatste. Heb de boel zelf niet geregeld, iemand anders heeft dat toen gedaan. Als je wil kan ik wel even uitzoeken met welke toko we toen gingen. Ik kan het aanraden, want wow wat vet zeg
onder meer hier: http://www.treinreiziger.(...)ere_trajecten-145644quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:14 schreef bork het volgende:
[..]
Ik had er al eerder om gevraagd maar nu pas antwoord, bron?
Sebigboss van Joerostaar.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dit nu? Een Fransman met een Joegoslavische naam die Engels spreekt en die later nogeens in Engels vertaald wordt
Erger nog, die niet weet dat het Nederland regeltjesland is, hij praat Frengels btw.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dit nu? Een Fransman met een Joegoslavische naam die Engels spreekt en die later nogeens in Engels vertaald wordt
Franglaisquote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:20 schreef bork het volgende:
[..]
Erger nog, die niet weet dat het Nederland regeltjesland is, hij praat Frengels btw.
dat gaat niet werkenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Gezellig. Fish & Stokbrood in een ouwe krant
Of je laat de Benelux nog even zoals ie is tot je zelf de grens over kan. Als NS toch al van plan was extra loc's te regelen zal dat het probleem niet zijn.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dan ben je wel de Benelux kwijt tot je zelf de grens over kan. Daar zijn papieren en extra loc's voor nodig.
Een Flirt die harder gaat dan 200 km/h? Ik weet niet of daar durf in te stappen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
onder meer hier: http://www.treinreiziger.(...)ere_trajecten-145644
Op Rail Journal stond recentelijk ook te lezen dat Stadler nog capaciteit over had om te bouwen
Stadler heeft iets voor 249 km/h op de tekentafel liggenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:24 schreef bork het volgende:
[..]
Een Flirt die harder gaat dan 200 km/h? Ik weet niet of daar durf in te stappen.
"Nog precies zóveel ruimte over voor passagiers..."quote:
Lekker volproppen dat ding. What's next? Staanplaatsen? Veewagon ertussen?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Reserveringsplicht afschaffen voor Thalys
Stadler.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Stadler heeft iets voor 249 km/h op de tekentafel liggen
Al weleens meegemaakt dat er 2 stellen in 1 stel zijn geperst....t past...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:29 schreef MPG het volgende:
[..]
Lekker volproppen dat ding. What's next? Staanplaatsen? Veewagon ertussen?
ICE heeft ook geen RP. Gaat ook prima toch?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Reserveringsplicht afschaffen voor Thalys
Hoe graag zullen de Belgen willen meewerken denk je als NS niet met ze wil samenwerken? Oeps, probleem. Dat gaat dus niet gebeuren.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:23 schreef ReisT het volgende:
[..]
Of je laat de Benelux nog even zoals ie is tot je zelf de grens over kan. Als NS toch al van plan was extra loc's te regelen zal dat het probleem niet zijn.
Maar is/zijn die verbindingen niet veel minder "schaars"?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ICE heeft ook geen RP. Gaat ook prima toch?
waarom wel bij thalys en niet bij ice?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Reserveringsplicht afschaffen voor Thalys
ze gaan helaas wel iets meer op de andere fabrikanten lijken, want echt probleemloos is het helaas allemaal niet meer. Zie Luxemburg waar ze hun bestelde KISS teruggestuurd hebben om de problemen op te lossen voordat ze verder willen testenquote:
Wat bedoel je daarmee?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar is/zijn die verbindingen niet veel minder "schaars"?
Klopt en er is ook een hoog "normaal" tarief en de kortingen kan je alleen krijgen op basis van beschikbaarheid.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar is/zijn die verbindingen niet veel minder "schaars"?
voordeel: je valt niet omquote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Al weleens meegemaakt dat er 2 stellen in 1 stel zijn geperst....t past...
Ze moeten meewerken van "Brussel".quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:32 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Hoe graag zullen de Belgen willen meewerken denk je als NS niet met ze wil samenwerken? Oeps, probleem. Dat gaat dus niet gebeuren.
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:39 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ze moeten meewerken van "Brussel".
Capture?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:47 schreef Peterselieman het volgende:
Dat was een innige omhelzing, Driek
quote:Duitsers bieden flitstrein
Wat NS pas in 2021 lukt, kan Deutsche Bahn-Arriva al vanaf eind volgend jaar: dagelijks negen keer van Amsterdam naar Brussel met 200 km/u over het hogesnelheidsspoor. Vanaf eind 2016 kan Deutsche Bahn-Arriva spiksplinternieuwe hogesnelheidstreinen inzetten (de Duitse ICE: 300 km/u), die zestien keer per dag gaan rijden.
Brussel komt dan per spoor op 1.47 uur van Amsterdam te liggen. Daarnaast biedt Deutsche Bahn-Arriva met de Lagelandenlijn een alternatief voor de Beneluxtrein van NS. Vanaf eind volgend jaar kan er zestien keer per dag in 1.58 uur van Den Haag naar Brussel worden gereden. NS doet er 24 minuten langer over. DB-Arriva maakt deze plannen vandaag bekend in een hoorzitting over de spooralternatieven na het Fyra-debacle.
In ruil daarvoor wil Arriva wel een stukje van het winstgevende reguliere hoofdrailnet, want anders is hen het risico te groot en hebben ze er geen zin in.quote:
Hoeft het nog steeds geen slechte deal te maken. Ook omdat daarmee wellicht een gedragsverandering bij NS kan worden bewerkstelligd. Van luie monopolist naar actieve dienstverlener.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:00 schreef Igen het volgende:
In ruil daarvoor wil Arriva wel een stukje van het winstgevende reguliere hoofdrailnet, want anders is hen het risico te groot en hebben ze er geen zin in.
Dat wordt een partijtje blokkeren en inpraten op Wilma waar je niet goed van wordt. Onderwijl nog steeds desgevraagd in het voordeel van de reiziger, uiteraard.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:06 schreef Kowloon het volgende:
Van luie monopolist naar actieve dienstverlener lobbyist.
het is een voorwaarde die de plannen onhaalbaar lijken te makenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:00 schreef Igen het volgende:
[..]
In ruil daarvoor wil Arriva wel een stukje van het winstgevende reguliere hoofdrailnet, want anders is hen het risico te groot en hebben ze er geen zin in.
Dat is onwil. Je kunt gewoon een weekje 220 gaan rijden met die dingen op een testbaan en dan kun je er in de praktijk ook 200 mee. ICK kon al 200.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:11 schreef dennistd het volgende:
Die Goverde vergeet alleen dat ICRm ook maar 160km/h kan, dat het dus niet alleen aan de locs ligt..
Dat laatste is wel iets om over na te denken.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is een voorwaarde die de plannen onhaalbaar lijken te maken
Maar de plannen laten wel meer ambitie zien dan wat de NS nu doet
Past bij zijn macbookquote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een coole bril heeft die Jansen dude
Dat maakt de zaak nog raarder vind ik. De concessiehouder geeft dus openlijk toe dat zij niet kan leveren wat er in de concessie staat?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:18 schreef Igen het volgende:
Wacht eens, NS gaf toe dat ze van het Fyra-debacle hebben geleerd dat ze de competentie niet hebben voor HSL-treinen en dat ze het daarom maar beter aan Thalys en Eurostar kunnen overlaten.
En vervolgens kopen we straks ter vervanging van ICRm nieuwe rijtuigen voor max. 160km/h "want de locs kunnen toch niet sneller"?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:11 schreef dennistd het volgende:
Die Goverde vergeet alleen dat ICRm ook maar 160km/h kan, dat het dus niet alleen aan de locs ligt..
Het was een beetje een rare formulering. Iets als "we gaan beproefde treinen kopen, vandaar Thalys en Eurostar". Maar dat zijn natuurlijk helemaal geen treinen maar vervoerders en het komt inderdaad erop neer dat NS de concessie zou krijgen, maar deze in feite 'onderverhuurt' aan Thalys en Eurostar voor de echt snelle treindiensten (zoals ze nu ook al doen).quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:24 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat maakt de zaak nog raarder vind ik. De concessiehouder geeft dus openlijk toe dat zij niet kan leveren wat er in de concessie staat?
Ja. Waardeloos stuk "volksvertegenwoordiger" dat het isquote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:31 schreef MPG het volgende:
"Geluid is een groot probleem, vooral in lansingerland want dat is mijn geboorteplaats en er woont nog en fractiegenoot van me."
eigenbelang mag nooit gaan prevaleren. Het wil niet zeggen dat er niet een geluidsprobleem is aldaarquote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:31 schreef MPG het volgende:
"Geluid is een groot probleem, vooral in lansingerland want dat is mijn geboorteplaats en er woont nog en fractiegenoot van me."
Geluid ís ook een probleem.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eigenbelang mag nooit gaan prevaleren. Het wil niet zeggen dat er niet een geluidsprobleem is aldaar
Dat klopt. Maar onze vriend Hoogland dient hier de geloofwaardigheid van dat probleem wel een aardige doodssteek toe.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eigenbelang mag nooit gaan prevaleren. Het wil niet zeggen dat er niet een geluidsprobleem is aldaar
zeker. Als je het al doet dan verwijs je naar de onafhankelijke onderzoeken die uitgevoerd zijn, niet naar je eigen subjectieve belevingquote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar onze vriend Hoogland dient hier de geloofwaardigheid van dat probleem wel een aardige doodssteek toe.
IJzerschuiven FTWquote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Precies. De beste trein is een trein die nergens stopt en waar niemand in zit
En ruimschoots verderop rijdt zodat je hem niet hoort.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Precies. De beste trein is een trein die nergens stopt en waar niemand in zit
de beste trein is geen trein, alleen dat is net zoiets als een snelweg waar geen verkeer overheen rijdtquote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Precies. De beste trein is een trein die nergens stopt en waar niemand in zit
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de beste trein is geen trein
uiteraardquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:08 schreef Dr.Mikey het volgende:
Moet je voor NS Hispeed altijd een speciaal ticket hebben?
Ik moet morgen van Enschede naar Antwerpen en zag via de site dat ik via Rotterdam kon gaan maar de trein tussen Rotterdam en Antwerpen is een hispeed.
Ja. En je moet verplicht reserveren. En het kost godsonmeunig veel doekoes. En hij gaat in 2024 rijden. Misschienquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:08 schreef Dr.Mikey het volgende:
Moet je voor NS Hispeed altijd een speciaal ticket hebben?
Ik moet morgen van Enschede naar Antwerpen en zag via de site dat ik via Rotterdam kon gaan maar de trein tussen Rotterdam en Antwerpen is een hispeed.
Dus ik kan niet gewoon naar Rotterdam afreizen,quote:
De trein Rotterdam Centraal- Antwerpen Centraal die via Roosendaal gaat.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
hangt er vanaf welke trein je wilt nemen
Daar mag je gewoon in zonder extra moeilijk hip glanzend kaartjequote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:19 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
De trein Rotterdam Centraal- Antwerpen Centraal die via Roosendaal gaat.
Ok mooiquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar mag je gewoon in zonder extra moeilijk hip glanzend kaartje
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Precies. De beste trein is een trein die nergens stopt en waar niemand in zit
De oplossing:quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
En ruimschoots verderop rijdt zodat je hem niet hoort.
Dat vroeg ik me ook af.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:26 schreef Viezze het volgende:
Als je via ns-hispeed nou een ticket boekt voor de trein naar Antwerpen (niet de Thalys maar de benelux) met gratis reizen in Nederland, dan hoef je hopelijk niet in te checken in Nederland? Ga morgen namelijk ook naar Antwerpen.
De standpunten van alle partijen zijn duidelijk gemaakt en de kamerleden hebben vragen kunnen stellen. Op basis hiervan kunnen zijn een oordeel vormen over de koers die hun partij zal gaan volgen inzake de HSL-kwestie.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:36 schreef WhiteJoker het volgende:
Ok. Dus wat is nou de uitkomst van die vergadering? Ik zit op m'n werk, dus die livestream kan niet aan.
Topquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:37 schreef Bitlord het volgende:
Nee dat hoeft niet. Als.je maar een bewijs meeneemt dat gratis reizen-recht hebt in NL.
Quote van Ns hispeed
Bij het maken van een internationale reis checkt u niet in en uit, ook niet als u een internationaal vervoerbewijs vanaf de grens heeft. In- en uitchecken is in het buitenland namelijk niet mogelijk. Uw NS- abonnement is in dit geval dus geldig zonder in- en uit te checken met de OV-chipkaart!
Wanneer staat het debat in de kamer dan op de agenda?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De standpunten van alle partijen zijn duidelijk gemaakt en de kamerleden hebben vragen kunnen stellen. Op basis hiervan kunnen zijn een oordeel vormen over de koers die hun partij zal gaan volgen inzake de HSL-kwestie.
Dus ik kan inchecken in Enschede, Uitchecken in Rotterdam en daar gewoon overstappen op de trein naar Antwerpen ? En als de conducteur komt laat ik mijn 40% kortings-kaart zien?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:37 schreef Bitlord het volgende:
Nee dat hoeft niet. Als.je maar een bewijs meeneemt dat gratis reizen-recht hebt in NL.
Quote van Ns hispeed
Bij het maken van een internationale reis checkt u niet in en uit, ook niet als u een internationaal vervoerbewijs vanaf de grens heeft. In- en uitchecken is in het buitenland namelijk niet mogelijk. Uw NS- abonnement is in dit geval dus geldig zonder in- en uit te checken met de OV-chipkaart!
Nee, je kan op hispeed een reis boeken van Enschede naar Antwerpen met vrij reizen op NS traject, en dan hoef je helemaal niet in te checken.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:48 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Dus ik kan inchecken in Enschede, Uitchecken in Rotterdam en daar gewoon overstappen op de trein naar Antwerpen ?
volgens mij begin novemberquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:46 schreef Peter het volgende:
[..]
Wanneer staat het debat in de kamer dan op de agenda?
Als je in Rotterdam een kaartje koopt wel ja. En wat hier boven staat, ALS je een vrij reizen abbo hebt.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:48 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Dus ik kan inchecken in Enschede, Uitchecken in Rotterdam en daar gewoon overstappen op de trein naar Antwerpen ? En als de conducteur komt laat ik mijn 40% kortings-kaart zien?
dat laatste klopt ook. Ook als je korting hebt en je kunt aantonen dat je de grens over gaat dan hoef je niet in te checken, mits je een geldig kaartje hebt natuurlijkquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:49 schreef Viezze het volgende:
[..]
Nee, je kan op hispeed een reis boeken van Enschede naar Antwerpen met vrij reizen op NS traject, en dan hoef je helemaal niet in te checken.
O je hebt geen vrij reizen, dan selecteer je korting. Maar alsnog niet inchecken lijkt me.
Oh dat is wel handig dus, als ik in het weekend met weekendvrij met de pimpel het land uit wil zoals overmorgenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:37 schreef Bitlord het volgende:
Nee dat hoeft niet. Als.je maar een bewijs meeneemt dat gratis reizen-recht hebt in NL.
Quote van Ns hispeed
Bij het maken van een internationale reis checkt u niet in en uit, ook niet als u een internationaal vervoerbewijs vanaf de grens heeft. In- en uitchecken is in het buitenland namelijk niet mogelijk. Uw NS- abonnement is in dit geval dus geldig zonder in- en uit te checken met de OV-chipkaart!
Enige uitzondering is Leer, want daar staat wel een Arriva-paaltjequote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dat is wel handig dus, als ik in het weekend met weekendvrij met de pimpel het land uit wil zoals overmorgen
Dat de NS een vergoeding aan DB dokt. Net zoals Thalys nu aan de NS doet. Simpel toch?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:51 schreef b2py het volgende:
En ohja. Hoe zien al die geluksroepers enige integratie HSL <-> HRN voor zich als DB de HSL gaat exploiteren?
Niet. Is dat erg dan?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:51 schreef b2py het volgende:
En ohja. Hoe zien al die geluksroepers enige integratie HSL <-> HRN voor zich als DB de HSL gaat exploiteren?
Ja.quote:
daarvoor zijn alle plannen nog te vaagquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:51 schreef b2py het volgende:
En ohja. Hoe zien al die geluksroepers enige integratie HSL <-> HRN voor zich als DB de HSL gaat exploiteren?
Ik snap niet dat er dan zo gejubeld wordt om de DB optie als alles nog zo vaag is?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daarvoor zijn alle plannen nog te vaag
Inderdaad, maar dan dus wel een kaartje kopen deventer-duits station. Heb je een schones wochenede ticket ofzo wat alleen geldig is in Duitsland denk ik wel dat je ewn extra kaartje Deventer-Bad Bentheim moet kopen (NS-traject gratis).quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dat is wel handig dus, als ik in het weekend met weekendvrij met de pimpel het land uit wil zoals overmorgen
het lijkt een serieus alternatief tov het NS-bod. Verder zou ik op dit moment niet willen gaanquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik snap niet dat er dan zo gejubeld wordt om de DB optie als alles nog zo vaag is?
En Weener. Maar naar beide station rijdt NS Hispeed/partner van NS Hispeed niet maar Arriva/DB.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Enige uitzondering is Leer, want daar staat wel een Arriva-paaltje
Ik koop mijn kaartjes gewoon bij de DB. Daar kun je niet kiezen voor "NS-traject gratis"natuurlijk. Maar een conducteur kan heus wel zien dat ik WeekendVrij op mijn chipkaart heb staan.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:57 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Inderdaad, maar dan dus wel een kaartje kopen deventer-duits station. Heb je een schones wochenede ticket ofzo wat alleen geldig is in Duitsland denk ik wel dat je ewn extra kaartje Deventer-Bad Bentheim moet kopen (NS-traject gratis).
Ja dat is echt irritant. Kut DB..quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik koop mijn kaartjes gewoon bij de DB. Daar kun je niet kiezen voor "NS-traject gratis"natuurlijk. Maar een conducteur kan heus wel zien dat ik WeekendVrij op mijn chipkaart heb staan.
dat laatste plaatje klopt toch niet helemaal? Ik heb de NS namelijk nergens horen zeggen dat ze vanaf 2021 nog een verbinding met Brussel in willen leggenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:07 schreef b2py het volgende:
Het alternatieve Arriva plan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ga voor het NS plan met integratie in HRN.
Ik ga voor Arriva/DB... Zij mogen nu aantonen dat zij het kunnen.. NS heeft genoeg kansen gekregen..quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:07 schreef b2py het volgende:
Het alternatieve Arriva plan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ga voor het NS plan met integratie in HRN.
Lekker met 160 km/h over een miljardenlijn, te kansloos voor woordenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:07 schreef b2py het volgende:
Ik ga voor het NS plan met integratie in HRN.
De groene verbinding komt er ook.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat laatste plaatje klopt toch niet helemaal? Ik heb de NS namelijk nergens horen zeggen dat ze vanaf 2021 nog een verbinding met Brussel in willen leggen
Ja met die dooddoener kun je een goede discussie voeren. Het is een miljardenlijn dus het moet harder. Ook al heeft het praktisch totaal geen nut, al helemaal niet als je de HSL integreert met het HRN.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:39 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Lekker met 160 km/h over een miljardenlijn, te kansloos voor woorden.
Had men beter eerder kunnen bedenken natuurlijk hequote:Op donderdag 17 oktober 2013 18:43 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ja met die dooddoener kun je een goede discussie voeren. Het is een miljardenlijn dus het moet harder. Ook al heeft het praktisch totaal geen nut, al helemaal niet als je de HSL integreert met het HRN.
Great, nog een minuut eerder opstaanquote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:12 schreef Bitlord het volgende:
Het lijkt er op dat de dienstregeling 2014 in de NS-reisplanner staat.
Ja dat moet, al is het maar voor het reizigerscomfort. Ik ben het constant scheef hangen in bochten wel een beetje zat eigenlijk.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 18:43 schreef KnightSolaire het volgende:
Ja met die dooddoener kun je een goede discussie voeren. Het is een miljardenlijn dus het moet harder. Ook al heeft het praktisch totaal geen nut, al helemaal niet als je de HSL integreert met het HRN.
Nou boehoe, je wint wel 3 minuten ten opzichte van een goed treinpad voor Rotterdam - Dordrecht - Breda terwijl je wel een relatief grote groep reizigers (Dordrecht - Brabant v.v.) een snelle verbinding ontzegt.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja.
Een snelle trein Den haag <-> Eindhoven kan je wel vergeten.
Die komt in de door NS gepresenteerde plannen ook niet voorquote:En een trein Almere - Rotterdam over de HSL ook.
Samenloop kan prima, maar als je gaat verwachten dat de HSL geïntegreerd gaat worden in het HRN door verder te rijden het land in kan je het wel vergeten.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nou boehoe, je wint wel 3 minuten ten opzichte van een goed treinpad voor Rotterdam - Dordrecht - Breda terwijl je wel een relatief grote groep reizigers (Dordrecht - Brabant v.v.) een snelle verbinding ontzegt.
[..]
Die komt in de door NS gepresenteerde plannen ook niet voor
Bovendien, ooit van samenloop gehoord, ofwel dat je twee vervoerders hebt op hetzelfde baanvak? Er is geen natuurwet ofzo die dat onmogelijk maakt, alleen systeemautistisch hokjesdenken.
Daar ben ik dus helemaal niet blij mee inderdaad....quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:17 schreef James1988 het volgende:
Nou boehoe, je wint wel 3 minuten ten opzichte van een goed treinpad voor Rotterdam - Dordrecht - Breda terwijl je wel een relatief grote groep reizigers (Dordrecht - Brabant v.v.) een snelle verbinding ontzegt.
Desnoods haal je een paar lijnen úít het HRN en besteed je die aan als onderdeel van de HSL. Big deal.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Samenloop kan prima, maar als je gaat verwachten dat de HSL geïntegreerd gaat worden in het HRN door verder te rijden het land in kan je het wel vergeten.
Alsof dat over een nacht ijs gaat.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Desnoods haal je een paar lijnen úít het HRN en besteed je die aan als onderdeel van de HSL. Big deal.
Dat heb ik net al zeven keer verteld.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Alsof je met de huidige oplossing zo veel verder komt.
ah, ik kon het lijntje namelijk nergens vinden in de documenten die ik op de site van het ministerie zag.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:52 schreef b2py het volgende:
[..]
De groene verbinding komt er ook.
Wat er nog wel ontbreekt is een verbinding naar Eindhoven op de HSL.
Ik zou Almere - Rotterdam alleen aanbieden als spitsverdichting, zodat Amsterdam-Zuid op die tijdstippen een goede verbinding met Rotterdam krijgt. Buiten die uren is het een niet zo nodige verbindingquote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:24 schreef James1988 het volgende:
En ik heb ook al zeven keer iets verteld. Ik denk niet dat je met 'integratie met het HRN' zoveel verder komt.
Den Haag - Eindhoven via de HSL levert weinig winst op terwijl je redelijk wat reizigers dupeert. Almere - Rotterdam is een relatief zeldzame relatie om rechtstreeks aan te bieden via de HSL, Almere is meer gericht op Amsterdam en Schiphol.
Let's agree to disagree on this.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |