abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 13:52:56 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132259580
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fotograferende buschauffeur
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of Voyages-SNCF.

>> Intercity's Den Haag - Brussel
Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash
Trein en tram in Lissabon deel 1 en deel 2 - Zug-Chef

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:53:12 #2
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_132259588
Bestond deze Thalys al?
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:54:34 #3
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_132259639
Ja goede vraag, is er plaats in Rotterdam en Amsterdan om er een Eurostar grenscontrole te bouwen?
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:54:35 #4
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_132259640
Kan iemand iemand deze vrouw duidelijk maken dat ze nooit meer Engels mag bezigen :r
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_132259647
Bashir kan niet zo goed tegen andere meningen, heb ik zo het idee. En dan is Driek natuurlijk makkelijk aanvallen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_132259682
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:54 schreef bork het volgende:
Kan iemand iemand deze vrouw duidelijk maken dat ze nooit meer Engels mag bezigen :r
"It is important that you never busy the English language ever again."
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:55:51 #7
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132259689
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:49 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dan kan je beter de NMBS links laten liggen en zelf met treintjes de grens over gaan.
Dan ben je wel de Benelux kwijt tot je zelf de grens over kan. Daar zijn papieren en extra loc's voor nodig.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 13:57:44 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132259754
quote:
15s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:54 schreef Litpho het volgende:
Bashir kan niet zo goed tegen andere meningen, heb ik zo het idee. En dan is Driek natuurlijk makkelijk aanvallen.
Bashir kruipt in de kont van de NS en NMBS, terwijl ze nu niet de voor de reizigers beste oplossing bieden
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:00:31 #9
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_132259837
NS wil dus zelf niet meer hoogsnelheidstreintje spelen, want ze zijn er achter gekomen dat een grote vloot handig is... :')

Waarom dan niet zo een constructie als Lyria heeft met de SNCF?
pi_132259941
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ja goede vraag, is er plaats in Rotterdam en Amsterdan om er een Eurostar grenscontrole te bouwen?
Tuurlijk. Is er de wil? Nee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_132260069
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
NS wil dus zelf niet meer hoogsnelheidstreintje spelen, want ze zijn er achter gekomen dat een grote vloot handig is... :')
Maar wel nog steeds de integratie HRN/HSL? Om maar te voorkomen dat iemand anders als zijeffect ook wat mensen binnen de grenzen vervoert?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:06:53 #12
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_132260085
TTB en Rover zijn geen leuke mensen, aldus BB. Veel te veeleisend.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 14:09:19 #13
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132260184
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:06 schreef MPG het volgende:
TTB en Rover zijn geen leuke mensen, aldus BB. Veel te veeleisend.
niet veeleisend genoeg, want ze hebben zich in de luren laten leggen
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:09:32 #14
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_132260194
Ik heb even een voorlopig spoorboekje van de Beneluxtrein 2014 in elkaar gedraaid in PDF voor wie wil
klik
pi_132260226
Is het het aangluren waard? Url? :@
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_132260236
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:06 schreef MPG het volgende:
TTB en Rover zijn geen leuke mensen, aldus BB. Veel te veeleisend.
Als Rover al eisen heeft, dan zijn die in de vorm van snoepreisjes voor Kruyt, niet namens de reiziger.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:10:52 #17
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_132260249
quote:
5s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Is het het aangluren waard? Url? :@
http://downloadhq.kpnstre(...)Thorbecke_Extern500k
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:11:58 #18
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_132260298
Wat voor treinen heeft die dan eind 2016?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:13:26 #19
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_132260359
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:11 schreef bork het volgende:
Wat voor treinen heeft die dan eind 2016?
Eerder is geopperd dat Stadler en Alstom kunnen leveren voor die tijd..
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:14:08 #20
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_132260386
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Eerder is geopperd dat Stadler en Alstom kunnen leveren voor die tijd..
Ik had er al eerder om gevraagd maar nu pas antwoord, bron? :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:15:29 #21
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_132260437
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:14 schreef bork het volgende:

[..]

Ik had er al eerder om gevraagd maar nu pas antwoord, bron? :)
Driek zei dat geloof ik zojuist...maar dat is onder voorbehoud, want toen was er nog geen camera en dat is puur op mijn stemherkenning..
pi_132260454
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 10:44 schreef V2 het volgende:
*steekt vinger omhoog* Ik heb een tour gedaan, Chernobyl en Pripyat inderdaad. Ging me vooral om het laatste. Heb de boel zelf niet geregeld, iemand anders heeft dat toen gedaan. Als je wil kan ik wel even uitzoeken met welke toko we toen gingen. Ik kan het aanraden, want wow wat vet zeg
Als je dat zou willen doen zou dat heel erg fijn zijn :) Zoals het er nu voor staat wil ik naar Kiev, Sebastopol/Jalta, Lviv en Odessa (om vanuit daar even Moldavië mee te pikken). Deed je die tour vanuit Kiev? Ben je ook nog op andere plaatsen in Oekraïne geweest?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2013 14:18:03 ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 14:19:32 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132260571
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:14 schreef bork het volgende:

[..]

Ik had er al eerder om gevraagd maar nu pas antwoord, bron? :)
onder meer hier: http://www.treinreiziger.(...)ere_trajecten-145644

Op Rail Journal stond recentelijk ook te lezen dat Stadler nog capaciteit over had om te bouwen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_132260572
Wat is dit nu? Een Fransman met een Joegoslavische naam die Engels spreekt en die later nogeens in Engels vertaald wordt :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:20:31 #25
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_132260611
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dit nu? Een Fransman met een Joegoslavische naam die Engels spreekt en die later nogeens in Engels vertaald wordt :D
Sebigboss van Joerostaar.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_132260615
telefoon :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:20:55 #27
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_132260619
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:20 schreef Dr_Flash het volgende:
tellefoon :D
_O-
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:20:57 #28
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_132260622
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dit nu? Een Fransman met een Joegoslavische naam die Engels spreekt en die later nogeens in Engels vertaald wordt :D
Erger nog, die niet weet dat het Nederland regeltjesland is, hij praat Frengels btw.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:21:16 #29
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_132260633
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:20 schreef bork het volgende:

[..]

Erger nog, die niet weet dat het Nederland regeltjesland is, hij praat Frengels btw.
Franglais :*
pi_132260642
quote:
11s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:20 schreef MPG het volgende:

[..]

Sebigboss van Joerostaar.
Is det juu, Leklerc? :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_132260670
Gezellig. Fish & Stokbrood in een ouwe krant
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 14:22:18 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132260676
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:20 schreef Dr_Flash het volgende:
telefoon :D
gebeurt veel vaker
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 14:22:47 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132260697
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Gezellig. Fish & Stokbrood in een ouwe krant
dat gaat niet werken :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:23:30 #34
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_132260720
Staan daar nou bekertjes Yogurt? :D
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:23:41 #35
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_132260728
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dan ben je wel de Benelux kwijt tot je zelf de grens over kan. Daar zijn papieren en extra loc's voor nodig.
Of je laat de Benelux nog even zoals ie is tot je zelf de grens over kan. Als NS toch al van plan was extra loc's te regelen zal dat het probleem niet zijn.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:24:13 #36
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_132260745
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

onder meer hier: http://www.treinreiziger.(...)ere_trajecten-145644

Op Rail Journal stond recentelijk ook te lezen dat Stadler nog capaciteit over had om te bouwen
Een Flirt die harder gaat dan 200 km/h? Ik weet niet of daar durf in te stappen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:25:35 #37
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_132260789
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 14:26:17 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132260812
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:24 schreef bork het volgende:

[..]

Een Flirt die harder gaat dan 200 km/h? Ik weet niet of daar durf in te stappen.
Stadler heeft iets voor 249 km/h op de tekentafel liggen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_132260817
quote:
"Nog precies zóveel ruimte over voor passagiers..."
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:27:19 #40
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_132260856
Zoek Driek in de spiegeling

  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:28:25 #41
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_132260892
Reserveringsplicht afschaffen voor Thalys :')
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:29:24 #42
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_132260926
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Reserveringsplicht afschaffen voor Thalys :')
Lekker volproppen dat ding. What's next? Staanplaatsen? Veewagon ertussen?
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_132260968
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Stadler heeft iets voor 249 km/h op de tekentafel liggen
Stadler. O+
For great justice!
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:30:37 #44
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_132260975
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:29 schreef MPG het volgende:

[..]

Lekker volproppen dat ding. What's next? Staanplaatsen? Veewagon ertussen?
Al weleens meegemaakt dat er 2 stellen in 1 stel zijn geperst....t past...
pi_132260997
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Reserveringsplicht afschaffen voor Thalys :')
ICE heeft ook geen RP. Gaat ook prima toch? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:32:41 #46
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132261059
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:23 schreef ReisT het volgende:

[..]

Of je laat de Benelux nog even zoals ie is tot je zelf de grens over kan. Als NS toch al van plan was extra loc's te regelen zal dat het probleem niet zijn.
Hoe graag zullen de Belgen willen meewerken denk je als NS niet met ze wil samenwerken? Oeps, probleem. Dat gaat dus niet gebeuren.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:32:44 #47
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_132261060
quote:
5s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ICE heeft ook geen RP. Gaat ook prima toch? :?
Maar is/zijn die verbindingen niet veel minder "schaars"?
pi_132261068
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Reserveringsplicht afschaffen voor Thalys :')
waarom wel bij thalys en niet bij ice?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:33:51 #49
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_132261100
-Gaap-

  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 14:33:51 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132261101
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:30 schreef Q. het volgende:

[..]

Stadler. O+
ze gaan helaas wel iets meer op de andere fabrikanten lijken, want echt probleemloos is het helaas allemaal niet meer. Zie Luxemburg waar ze hun bestelde KISS teruggestuurd hebben om de problemen op te lossen voordat ze verder willen testen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_132261109
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Maar is/zijn die verbindingen niet veel minder "schaars"?
Wat bedoel je daarmee?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:34:06 #52
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132261111
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Maar is/zijn die verbindingen niet veel minder "schaars"?
Klopt en er is ook een hoog "normaal" tarief en de kortingen kan je alleen krijgen op basis van beschikbaarheid.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 14:34:13 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132261117
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Al weleens meegemaakt dat er 2 stellen in 1 stel zijn geperst....t past...
voordeel: je valt niet om :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:34:39 #54
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_132261126
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee?
Dat de verhouding vraag en aanbod anders ligt..
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:35:30 #55
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_132261157
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

voordeel: je valt niet om :+
Nee, maar als zo een trein even een santiagootje doet is het leed niet te overzien... :{
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:39:14 #56
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_132261279
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:32 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Hoe graag zullen de Belgen willen meewerken denk je als NS niet met ze wil samenwerken? Oeps, probleem. Dat gaat dus niet gebeuren.
Ze moeten meewerken van "Brussel".
pi_132261298
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:39 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ze moeten meewerken van "Brussel".
:') brussel :')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 14:47:12 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132261552
Dat was een innige omhelzing, Driek :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:47:40 #59
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_132261573
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:47 schreef Peterselieman het volgende:
Dat was een innige omhelzing, Driek :P
Capture?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 14:51:40 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132261725
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Capture?
die heb ik niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_132261948
Dit ziet er goed uit. :)

quote:
Duitsers bieden flitstrein
Wat NS pas in 2021 lukt, kan Deutsche Bahn-Arriva al vanaf eind volgend jaar: dagelijks negen keer van Amsterdam naar Brussel met 200 km/u over het hogesnelheidsspoor. Vanaf eind 2016 kan Deutsche Bahn-Arriva spiksplinternieuwe hogesnelheidstreinen inzetten (de Duitse ICE: 300 km/u), die zestien keer per dag gaan rijden.

Brussel komt dan per spoor op 1.47 uur van Amsterdam te liggen. Daarnaast biedt Deutsche Bahn-Arriva met de Lagelandenlijn een alternatief voor de Beneluxtrein van NS. Vanaf eind volgend jaar kan er zestien keer per dag in 1.58 uur van Den Haag naar Brussel worden gereden. NS doet er 24 minuten langer over. DB-Arriva maakt deze plannen vandaag bekend in een hoorzitting over de spooralternatieven na het Fyra-debacle.
pi_132262000
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:59 schreef Kowloon het volgende:
Dit ziet er goed uit. :)

[..]

In ruil daarvoor wil Arriva wel een stukje van het winstgevende reguliere hoofdrailnet, want anders is hen het risico te groot en hebben ze er geen zin in.
pi_132262150
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:00 schreef Igen het volgende:
In ruil daarvoor wil Arriva wel een stukje van het winstgevende reguliere hoofdrailnet, want anders is hen het risico te groot en hebben ze er geen zin in.
Hoeft het nog steeds geen slechte deal te maken. Ook omdat daarmee wellicht een gedragsverandering bij NS kan worden bewerkstelligd. Van luie monopolist naar actieve dienstverlener.
pi_132262253
quote:
7s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:06 schreef Kowloon het volgende:
Van luie monopolist naar actieve dienstverlener lobbyist.
Dat wordt een partijtje blokkeren en inpraten op Wilma waar je niet goed van wordt. Onderwijl nog steeds desgevraagd in het voordeel van de reiziger, uiteraard.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 15:10:13 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132262285
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:00 schreef Igen het volgende:

[..]

In ruil daarvoor wil Arriva wel een stukje van het winstgevende reguliere hoofdrailnet, want anders is hen het risico te groot en hebben ze er geen zin in.
het is een voorwaarde die de plannen onhaalbaar lijken te maken

Maar de plannen laten wel meer ambitie zien dan wat de NS nu doet
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 15:11:15 #66
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_132262327
Die Goverde vergeet alleen dat ICRm ook maar 160km/h kan, dat het dus niet alleen aan de locs ligt..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_132262408
Wat een coole bril heeft die Jansen dude :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_132262430
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:11 schreef dennistd het volgende:
Die Goverde vergeet alleen dat ICRm ook maar 160km/h kan, dat het dus niet alleen aan de locs ligt..
Dat is onwil. Je kunt gewoon een weekje 220 gaan rijden met die dingen op een testbaan en dan kun je er in de praktijk ook 200 mee. ICK kon al 200.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_132262436
quote:
2s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het is een voorwaarde die de plannen onhaalbaar lijken te maken

Maar de plannen laten wel meer ambitie zien dan wat de NS nu doet
Dat laatste is wel iets om over na te denken.

Dat NMBS+Thalys+Eurostar wat minder ambitieus zijn dan DB/Arriva is begrijpelijk, want zij vragen niks ter compensatie van de risico's.

Maar NS zou juist moeten laten zien waarom zij, als Nederlands bedrijf en als bezitter van het gehele winstgevende hoofdrailnet, méér kunnen dan welke concurrentie dan ook.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:15:36 #70
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_132262441
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een coole bril heeft die Jansen dude :P
Past bij zijn macbook :Y .
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 15:16:28 #71
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132262480
Voor de rest zou ik eerst de plannen van DB/Arriva moeten zien voordat ik er verder over kan oordelen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_132262549
Wacht eens, NS gaf toe dat ze van het Fyra-debacle hebben geleerd dat ze de competentie niet hebben voor HSL-treinen en dat ze het daarom maar beter aan Thalys en Eurostar kunnen overlaten.

Arriva zou dat probleem niet moeten hebben aangezien die onderdeel zijn van DB, die natuurlijk zat eigen expertise hebben.
pi_132262789
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:18 schreef Igen het volgende:
Wacht eens, NS gaf toe dat ze van het Fyra-debacle hebben geleerd dat ze de competentie niet hebben voor HSL-treinen en dat ze het daarom maar beter aan Thalys en Eurostar kunnen overlaten.
Dat maakt de zaak nog raarder vind ik. De concessiehouder geeft dus openlijk toe dat zij niet kan leveren wat er in de concessie staat?
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:27:21 #74
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_132262882
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:11 schreef dennistd het volgende:
Die Goverde vergeet alleen dat ICRm ook maar 160km/h kan, dat het dus niet alleen aan de locs ligt..
En vervolgens kopen we straks ter vervanging van ICRm nieuwe rijtuigen voor max. 160km/h "want de locs kunnen toch niet sneller"?
pi_132262976
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:24 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat maakt de zaak nog raarder vind ik. De concessiehouder geeft dus openlijk toe dat zij niet kan leveren wat er in de concessie staat?
Het was een beetje een rare formulering. Iets als "we gaan beproefde treinen kopen, vandaar Thalys en Eurostar". Maar dat zijn natuurlijk helemaal geen treinen maar vervoerders en het komt inderdaad erop neer dat NS de concessie zou krijgen, maar deze in feite 'onderverhuurt' aan Thalys en Eurostar voor de echt snelle treindiensten (zoals ze nu ook al doen).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2013 15:30:00 ]
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:31:59 #76
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_132263063
"Geluid is een groot probleem, vooral in lansingerland want dat is mijn geboorteplaats en er woont nog en fractiegenoot van me."
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_132263137
quote:
11s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:31 schreef MPG het volgende:
"Geluid is een groot probleem, vooral in lansingerland want dat is mijn geboorteplaats en er woont nog en fractiegenoot van me."
Ja. Waardeloos stuk "volksvertegenwoordiger" dat het is :r neplul.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 15:38:05 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132263275
quote:
11s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:31 schreef MPG het volgende:
"Geluid is een groot probleem, vooral in lansingerland want dat is mijn geboorteplaats en er woont nog en fractiegenoot van me."
eigenbelang mag nooit gaan prevaleren. Het wil niet zeggen dat er niet een geluidsprobleem is aldaar
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:40:23 #79
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_132263343
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

eigenbelang mag nooit gaan prevaleren. Het wil niet zeggen dat er niet een geluidsprobleem is aldaar
Geluid ís ook een probleem.
Maar ga hier niet je privé-oorlogje voeren op het moment dat je het volk moet vertegenwoordigen.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_132263355
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

eigenbelang mag nooit gaan prevaleren. Het wil niet zeggen dat er niet een geluidsprobleem is aldaar
Dat klopt. Maar onze vriend Hoogland dient hier de geloofwaardigheid van dat probleem wel een aardige doodssteek toe.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 15:42:47 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132263418
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar onze vriend Hoogland dient hier de geloofwaardigheid van dat probleem wel een aardige doodssteek toe.
zeker. Als je het al doet dan verwijs je naar de onafhankelijke onderzoeken die uitgevoerd zijn, niet naar je eigen subjectieve beleving
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_132263797
Precies. De beste trein is een trein die nergens stopt en waar niemand in zit :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:52:33 #83
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_132263818
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Precies. De beste trein is een trein die nergens stopt en waar niemand in zit :D
IJzerschuiven FTW
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_132263871
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Precies. De beste trein is een trein die nergens stopt en waar niemand in zit :D
En ruimschoots verderop rijdt zodat je hem niet hoort.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 15:57:17 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132263984
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Precies. De beste trein is een trein die nergens stopt en waar niemand in zit :D
de beste trein is geen trein, alleen dat is net zoiets als een snelweg waar geen verkeer overheen rijdt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_132264033
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

de beste trein is geen trein
*O*. "Geen verwijtbare storingen" *O*.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_132264112
Het zal me benieuwen hoe lang het nog gaat duren voordat we eindelijk een fatsoenlijke verbinding Amsterdam - België hebben, me fatsoenlijke aansluitingen vanuit Den haag en Brabant. Voldoende hoogfrequent, voor iedereen toegankelijk, betaalbaar.

Ik weet 1 ding wel: Tegen die tijd is Lansingerland een ontvolkt spookdorp van ruïnes.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:08:46 #88
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_132264434
Moet je voor NS Hispeed altijd een speciaal ticket hebben?
Ik moet morgen van Enschede naar Antwerpen en zag via de site dat ik via Rotterdam kon gaan maar de trein tussen Rotterdam en Antwerpen is een hispeed.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 16:13:21 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132264601
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:08 schreef Dr.Mikey het volgende:
Moet je voor NS Hispeed altijd een speciaal ticket hebben?
Ik moet morgen van Enschede naar Antwerpen en zag via de site dat ik via Rotterdam kon gaan maar de trein tussen Rotterdam en Antwerpen is een hispeed.
uiteraard
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_132264642
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:08 schreef Dr.Mikey het volgende:
Moet je voor NS Hispeed altijd een speciaal ticket hebben?
Ik moet morgen van Enschede naar Antwerpen en zag via de site dat ik via Rotterdam kon gaan maar de trein tussen Rotterdam en Antwerpen is een hispeed.
Ja. En je moet verplicht reserveren. En het kost godsonmeunig veel doekoes. En hij gaat in 2024 rijden. Misschien :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:16:43 #91
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_132264731
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

uiteraard
Dus ik kan niet gewoon naar Rotterdam afreizen,
Daar een kaartje kopen Rotterdam- Antwerpen en gewoon in die trein gaan zitten?

Ik reis normaal altijd Enschede - Antwerpen via Roosendaal en daar kan je wel gewoon een ticket kopen voor de boemel.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 16:18:28 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132264794
hangt er vanaf welke trein je wilt nemen
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:19:34 #93
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_132264827
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
hangt er vanaf welke trein je wilt nemen
De trein Rotterdam Centraal- Antwerpen Centraal die via Roosendaal gaat.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_132264878
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:19 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

De trein Rotterdam Centraal- Antwerpen Centraal die via Roosendaal gaat.
Daar mag je gewoon in zonder extra moeilijk hip glanzend kaartje ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:21:41 #95
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_132264911
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Daar mag je gewoon in zonder extra moeilijk hip glanzend kaartje ^O^
Ok mooi
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_132265113
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Precies. De beste trein is een trein die nergens stopt en waar niemand in zit :D
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:53 schreef Litpho het volgende:

[..]

En ruimschoots verderop rijdt zodat je hem niet hoort.
De oplossing:

http://www.speld.nl/2013/10/11/ns-introduceert-de-non-stoptrein/
pi_132265123
Als je via ns-hispeed nou een ticket boekt voor de trein naar Antwerpen (niet de Thalys maar de benelux) met gratis reizen in Nederland, dan hoef je hopelijk niet in te checken in Nederland? Ga morgen namelijk ook naar Antwerpen.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:31:54 #98
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_132265283
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:26 schreef Viezze het volgende:
Als je via ns-hispeed nou een ticket boekt voor de trein naar Antwerpen (niet de Thalys maar de benelux) met gratis reizen in Nederland, dan hoef je hopelijk niet in te checken in Nederland? Ga morgen namelijk ook naar Antwerpen.
Dat vroeg ik me ook af.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_132265509
Ok. Dus wat is nou de uitkomst van die vergadering? Ik zit op m'n werk, dus die livestream kan niet aan.
pi_132265541
Nee dat hoeft niet. Als.je maar een bewijs meeneemt dat gratis reizen-recht hebt in NL.

Quote van Ns hispeed
Bij het maken van een internationale reis checkt u niet in en uit, ook niet als u een internationaal vervoerbewijs vanaf de grens heeft. In- en uitchecken is in het buitenland namelijk niet mogelijk. Uw NS- abonnement is in dit geval dus geldig zonder in- en uit te checken met de OV-chipkaart!
pi_132265838
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:59 schreef Kowloon het volgende:
Dit ziet er goed uit. :)

[..]

Vraag me vooral af waarom DB dat wel kan en NS niet en met welk materieel DB dat gaat doen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 16:44:34 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132265840
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:36 schreef WhiteJoker het volgende:
Ok. Dus wat is nou de uitkomst van die vergadering? Ik zit op m'n werk, dus die livestream kan niet aan.
De standpunten van alle partijen zijn duidelijk gemaakt en de kamerleden hebben vragen kunnen stellen. Op basis hiervan kunnen zijn een oordeel vormen over de koers die hun partij zal gaan volgen inzake de HSL-kwestie.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_132265903
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:37 schreef Bitlord het volgende:
Nee dat hoeft niet. Als.je maar een bewijs meeneemt dat gratis reizen-recht hebt in NL.

Quote van Ns hispeed
Bij het maken van een internationale reis checkt u niet in en uit, ook niet als u een internationaal vervoerbewijs vanaf de grens heeft. In- en uitchecken is in het buitenland namelijk niet mogelijk. Uw NS- abonnement is in dit geval dus geldig zonder in- en uit te checken met de OV-chipkaart!
Top ^O^ Leek me al logisch. Vanaf/tot waar geldt je abonnement eigenlijk? Roosendaal?
pi_132265938
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De standpunten van alle partijen zijn duidelijk gemaakt en de kamerleden hebben vragen kunnen stellen. Op basis hiervan kunnen zijn een oordeel vormen over de koers die hun partij zal gaan volgen inzake de HSL-kwestie.
Wanneer staat het debat in de kamer dan op de agenda? :@
dag
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:48:53 #105
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_132266033
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:37 schreef Bitlord het volgende:
Nee dat hoeft niet. Als.je maar een bewijs meeneemt dat gratis reizen-recht hebt in NL.

Quote van Ns hispeed
Bij het maken van een internationale reis checkt u niet in en uit, ook niet als u een internationaal vervoerbewijs vanaf de grens heeft. In- en uitchecken is in het buitenland namelijk niet mogelijk. Uw NS- abonnement is in dit geval dus geldig zonder in- en uit te checken met de OV-chipkaart!
Dus ik kan inchecken in Enschede, Uitchecken in Rotterdam en daar gewoon overstappen op de trein naar Antwerpen ? En als de conducteur komt laat ik mijn 40% kortings-kaart zien?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_132266073
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:48 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Dus ik kan inchecken in Enschede, Uitchecken in Rotterdam en daar gewoon overstappen op de trein naar Antwerpen ?
Nee, je kan op hispeed een reis boeken van Enschede naar Antwerpen met vrij reizen op NS traject, en dan hoef je helemaal niet in te checken.

O je hebt geen vrij reizen, dan selecteer je korting. Maar alsnog niet inchecken lijkt me.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 16:50:09 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132266082
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:46 schreef Peter het volgende:

[..]

Wanneer staat het debat in de kamer dan op de agenda? :@
volgens mij begin november
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_132266086
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:48 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Dus ik kan inchecken in Enschede, Uitchecken in Rotterdam en daar gewoon overstappen op de trein naar Antwerpen ? En als de conducteur komt laat ik mijn 40% kortings-kaart zien?
Als je in Rotterdam een kaartje koopt wel ja. En wat hier boven staat, ALS je een vrij reizen abbo hebt.
dag
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 16:51:02 #109
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132266125
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:49 schreef Viezze het volgende:

[..]

Nee, je kan op hispeed een reis boeken van Enschede naar Antwerpen met vrij reizen op NS traject, en dan hoef je helemaal niet in te checken.

O je hebt geen vrij reizen, dan selecteer je korting. Maar alsnog niet inchecken lijkt me.
dat laatste klopt ook. Ook als je korting hebt en je kunt aantonen dat je de grens over gaat dan hoef je niet in te checken, mits je een geldig kaartje hebt natuurlijk :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_132266139
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:37 schreef Bitlord het volgende:
Nee dat hoeft niet. Als.je maar een bewijs meeneemt dat gratis reizen-recht hebt in NL.

Quote van Ns hispeed
Bij het maken van een internationale reis checkt u niet in en uit, ook niet als u een internationaal vervoerbewijs vanaf de grens heeft. In- en uitchecken is in het buitenland namelijk niet mogelijk. Uw NS- abonnement is in dit geval dus geldig zonder in- en uit te checken met de OV-chipkaart!
Oh dat is wel handig dus, als ik in het weekend met weekendvrij met de pimpel het land uit wil zoals overmorgen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_132266157
En ohja. Hoe zien al die geluksroepers enige integratie HSL <-> HRN voor zich als DB de HSL gaat exploiteren?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 16:52:22 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132266181
quote:
3s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh dat is wel handig dus, als ik in het weekend met weekendvrij met de pimpel het land uit wil zoals overmorgen :)
Enige uitzondering is Leer, want daar staat wel een Arriva-paaltje :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_132266197
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:51 schreef b2py het volgende:
En ohja. Hoe zien al die geluksroepers enige integratie HSL <-> HRN voor zich als DB de HSL gaat exploiteren?
Dat de NS een vergoeding aan DB dokt. Net zoals Thalys nu aan de NS doet. Simpel toch?
dag
pi_132266201
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:51 schreef b2py het volgende:
En ohja. Hoe zien al die geluksroepers enige integratie HSL <-> HRN voor zich als DB de HSL gaat exploiteren?
Niet. Is dat erg dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_132266214
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Niet. Is dat erg dan? :?
Ja.
Een snelle trein Den haag <-> Eindhoven kan je wel vergeten.
En een trein Almere - Rotterdam over de HSL ook.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 16:53:10 #116
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132266220
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:51 schreef b2py het volgende:
En ohja. Hoe zien al die geluksroepers enige integratie HSL <-> HRN voor zich als DB de HSL gaat exploiteren?
daarvoor zijn alle plannen nog te vaag
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_132266261
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

daarvoor zijn alle plannen nog te vaag
Ik snap niet dat er dan zo gejubeld wordt om de DB optie als alles nog zo vaag is? :?
pi_132266424
quote:
3s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh dat is wel handig dus, als ik in het weekend met weekendvrij met de pimpel het land uit wil zoals overmorgen :)
Inderdaad, maar dan dus wel een kaartje kopen deventer-duits station. Heb je een schones wochenede ticket ofzo wat alleen geldig is in Duitsland denk ik wel dat je ewn extra kaartje Deventer-Bad Bentheim moet kopen (NS-traject gratis).
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 16:58:36 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132266446
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik snap niet dat er dan zo gejubeld wordt om de DB optie als alles nog zo vaag is? :?
het lijkt een serieus alternatief tov het NS-bod. Verder zou ik op dit moment niet willen gaan

Het enige dat ik over het NS-bod kan zeggen is dat het op een aantal punten wel erg magertjes is en een gebrek aan ambitie toont. Op andere punten ziet het er wel prima uit.

De vraag is alleen of het stand kan houden, daar de inhoud van de HSL-concessie substantieel gewijzigd is tov het in 2001 afgesproken aanbod.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_132266465
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Enige uitzondering is Leer, want daar staat wel een Arriva-paaltje :P
En Weener. Maar naar beide station rijdt NS Hispeed/partner van NS Hispeed niet maar Arriva/DB.
pi_132266725
Het alternatieve Arriva plan







Ik ga voor het NS plan met integratie in HRN.
pi_132266966
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:57 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Inderdaad, maar dan dus wel een kaartje kopen deventer-duits station. Heb je een schones wochenede ticket ofzo wat alleen geldig is in Duitsland denk ik wel dat je ewn extra kaartje Deventer-Bad Bentheim moet kopen (NS-traject gratis).
Ik koop mijn kaartjes gewoon bij de DB. Daar kun je niet kiezen voor "NS-traject gratis"natuurlijk. Maar een conducteur kan heus wel zien dat ik WeekendVrij op mijn chipkaart heb staan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_132267028
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik koop mijn kaartjes gewoon bij de DB. Daar kun je niet kiezen voor "NS-traject gratis"natuurlijk. Maar een conducteur kan heus wel zien dat ik WeekendVrij op mijn chipkaart heb staan.
Ja dat is echt irritant. Kut DB.. :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 17:20:42 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132267188
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:07 schreef b2py het volgende:
Het alternatieve Arriva plan

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik ga voor het NS plan met integratie in HRN.
dat laatste plaatje klopt toch niet helemaal? Ik heb de NS namelijk nergens horen zeggen dat ze vanaf 2021 nog een verbinding met Brussel in willen leggen
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 17 oktober 2013 @ 17:30:47 #125
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_132267481
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:07 schreef b2py het volgende:
Het alternatieve Arriva plan

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik ga voor het NS plan met integratie in HRN.
Ik ga voor Arriva/DB... Zij mogen nu aantonen dat zij het kunnen.. NS heeft genoeg kansen gekregen..
pi_132267736
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:07 schreef b2py het volgende:

Ik ga voor het NS plan met integratie in HRN.
Lekker met 160 km/h over een miljardenlijn, te kansloos voor woorden :') .
  donderdag 17 oktober 2013 @ 17:48:18 #127
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_132268015
Laat gewoon elk bedrijf doen waar ze goed in zijn. DB internationale treinen, NS binnenlandse met integratie.
pi_132268034
Als Arriva erover twijfelt of het voor Thalys wel rendabel is om van 14 naar 16 ritten per dag te gaan, hoe denkt Arriva dan zelf rendabel 16 extra ritten per dag te kunnen uitvoeren?

Edit: En het binnenlandse verhaal van Arriva valt tegen. Zou je niet NS de concessie voor binnenlands vervoer kunnen geven en het internationaal vervoer openstellen voor "open access" zodat we vanzelf kunnen zien of en hoeveel treinen Thalys, Eurostar en DB/Arriva willen laten rijden?

[ Bericht 44% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2013 17:50:58 ]
pi_132268130
quote:
11s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat laatste plaatje klopt toch niet helemaal? Ik heb de NS namelijk nergens horen zeggen dat ze vanaf 2021 nog een verbinding met Brussel in willen leggen
De groene verbinding komt er ook.
Wat er nog wel ontbreekt is een verbinding naar Eindhoven op de HSL.
pi_132268409
Van die groene verbinding weet ik niets af en hun eigen Lage Landen Trein die via Roosendaal zou rijden is ook stilletjes afgeserveerd blijkbaar. Ik ben benieuwd hoe de gemeente Den Haag daar over denkt...
pi_132269474
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:39 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Lekker met 160 km/h over een miljardenlijn, te kansloos voor woorden :') .
Ja met die dooddoener kun je een goede discussie voeren. Het is een miljardenlijn dus het moet harder. Ook al heeft het praktisch totaal geen nut, al helemaal niet als je de HSL integreert met het HRN.
pi_132269820
_O_ Deutsche Bahn _O_
pi_132270096
quote:
13s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:43 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ja met die dooddoener kun je een goede discussie voeren. Het is een miljardenlijn dus het moet harder. Ook al heeft het praktisch totaal geen nut, al helemaal niet als je de HSL integreert met het HRN.
Had men beter eerder kunnen bedenken natuurlijk he :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_132270336
Het lijkt er op dat de dienstregeling 2014 in de NS-reisplanner staat.
pi_132270393
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:12 schreef Bitlord het volgende:
Het lijkt er op dat de dienstregeling 2014 in de NS-reisplanner staat.
Great, nog een minuut eerder opstaan :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_132270437
quote:
13s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:43 schreef KnightSolaire het volgende:

Ja met die dooddoener kun je een goede discussie voeren. Het is een miljardenlijn dus het moet harder. Ook al heeft het praktisch totaal geen nut, al helemaal niet als je de HSL integreert met het HRN.
Ja dat moet, al is het maar voor het reizigerscomfort. Ik ben het constant scheef hangen in bochten wel een beetje zat eigenlijk.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 19:17:29 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132270551
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja.
Een snelle trein Den haag <-> Eindhoven kan je wel vergeten.
Nou boehoe, je wint wel 3 minuten ten opzichte van een goed treinpad voor Rotterdam - Dordrecht - Breda terwijl je wel een relatief grote groep reizigers (Dordrecht - Brabant v.v.) een snelle verbinding ontzegt.

quote:
En een trein Almere - Rotterdam over de HSL ook.
Die komt in de door NS gepresenteerde plannen ook niet voor :?


Bovendien, ooit van samenloop gehoord, ofwel dat je twee vervoerders hebt op hetzelfde baanvak? Er is geen natuurwet ofzo die dat onmogelijk maakt, alleen systeemautistisch hokjesdenken.
pi_132270592
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nou boehoe, je wint wel 3 minuten ten opzichte van een goed treinpad voor Rotterdam - Dordrecht - Breda terwijl je wel een relatief grote groep reizigers (Dordrecht - Brabant v.v.) een snelle verbinding ontzegt.

[..]

Die komt in de door NS gepresenteerde plannen ook niet voor :?

Bovendien, ooit van samenloop gehoord, ofwel dat je twee vervoerders hebt op hetzelfde baanvak? Er is geen natuurwet ofzo die dat onmogelijk maakt, alleen systeemautistisch hokjesdenken.
Samenloop kan prima, maar als je gaat verwachten dat de HSL geïntegreerd gaat worden in het HRN door verder te rijden het land in kan je het wel vergeten.
pi_132270607
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:17 schreef James1988 het volgende:

Nou boehoe, je wint wel 3 minuten ten opzichte van een goed treinpad voor Rotterdam - Dordrecht - Breda terwijl je wel een relatief grote groep reizigers (Dordrecht - Brabant v.v.) een snelle verbinding ontzegt.

Daar ben ik dus helemaal niet blij mee inderdaad....

Even spam van plaatselijke politiek :
http://petities.nl/petitie/dordrecht-behoud-intercityverbinding
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 19:19:50 #140
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132270613
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:19 schreef b2py het volgende:

[..]

Samenloop kan prima, maar als je gaat verwachten dat de HSL geïntegreerd gaat worden in het HRN door verder te rijden het land in kan je het wel vergeten.
Desnoods haal je een paar lijnen úít het HRN en besteed je die aan als onderdeel van de HSL. Big deal.
pi_132270623
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

Desnoods haal je een paar lijnen úít het HRN en besteed je die aan als onderdeel van de HSL. Big deal.
Alsof dat over een nacht ijs gaat.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 19:20:41 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132270640
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:20 schreef b2py het volgende:

[..]

Alsof dat over een nacht ijs gaat.
Alsof je met de huidige oplossing zo veel verder komt.
pi_132270661
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

Alsof je met de huidige oplossing zo veel verder komt.
Dat heb ik net al zeven keer verteld.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 19:24:10 #145
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132270738
En ik heb ook al zeven keer iets verteld. Ik denk niet dat je met 'integratie met het HRN' zoveel verder komt.

Den Haag - Eindhoven via de HSL levert weinig winst op terwijl je redelijk wat reizigers dupeert. Almere - Rotterdam is een relatief zeldzame relatie om rechtstreeks aan te bieden via de HSL, Almere is meer gericht op Amsterdam en Schiphol.

Let's agree to disagree on this.
pi_132270845
We gaan hier al helemaal dezelfde kant op als die hoorzitting vanmiddag. Het blijft tot in de eeuwigheid voortduren met discussiëren en doormodderen en er GEBEURT uiteindelijk geen flikker gewoon :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 17 oktober 2013 @ 19:29:13 #147
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132270896
Mja, eens.

Ik ben trouwens ook niet helemaal onder de indruk van het plan van DB/Arriva. Ze hebben goede punten (en dat ze snel de beschikking hebben over ICE's geeft ze een streepje voor tov NS) maar toch heb ik het gevoel dat ook zij niet de mogelijkheden pakken die er - in mijn ogen - zijn.
pi_132270925
Zullen wij hier dan besluiten dat DB 15 jaar de concessie krijgt? Met een meetpunt om de 2 jaar en een korting van 5% op de infraheffing als ze voldoen aan alle consessie-eisen en een boete van 5% per jaar als dat niet zo is?

Klaar :+.
dag
pi_132270952
Duurt het echt zo lang om een off-the-shelf trein op de baan te krijgen ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 19:32:01 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132270990
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:52 schreef b2py het volgende:

[..]

De groene verbinding komt er ook.
Wat er nog wel ontbreekt is een verbinding naar Eindhoven op de HSL.
ah, ik kon het lijntje namelijk nergens vinden in de documenten die ik op de site van het ministerie zag.

Mocht die verbinding er wel komen dan geeft het toch een andere kijk op de zaak
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 19:33:41 #151
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132271064
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:24 schreef James1988 het volgende:
En ik heb ook al zeven keer iets verteld. Ik denk niet dat je met 'integratie met het HRN' zoveel verder komt.

Den Haag - Eindhoven via de HSL levert weinig winst op terwijl je redelijk wat reizigers dupeert. Almere - Rotterdam is een relatief zeldzame relatie om rechtstreeks aan te bieden via de HSL, Almere is meer gericht op Amsterdam en Schiphol.

Let's agree to disagree on this.
Ik zou Almere - Rotterdam alleen aanbieden als spitsverdichting, zodat Amsterdam-Zuid op die tijdstippen een goede verbinding met Rotterdam krijgt. Buiten die uren is het een niet zo nodige verbinding
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')