Ik had geen inspiratiequote:
Dat weet ik helaas niet.quote:Mijn vraag: Wat is het gratis telefoonnummer van NS klantenservice? 030-2950888 is van Hispeed dit was het vroeger, weet iemand het?
o, doe die dan maarquote:Op dinsdag 24 september 2013 12:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee weet ik ook niet. Heb wel een direct emailadres voor je
Kan James hem direct in de OP zetten? Is denk ik wel meer vraag naarquote:Op dinsdag 24 september 2013 12:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee weet ik ook niet. Heb wel een direct emailadres voor je
Hoe lang zal die dan nog bereikbaar blijvenquote:Op dinsdag 24 september 2013 12:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Kan James hem direct in de OP zetten? Is denk ik wel meer vraag naar
Ja, dan kan ie er over 10 minuten weer uitquote:Op dinsdag 24 september 2013 12:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Kan James hem direct in de OP zetten? Is denk ik wel meer vraag naar
ja, was in de telestaaf ook al. Snap niet zo wat er nieuw aan is eigenlijk, maar okeequote:Op dinsdag 24 september 2013 13:47 schreef _serial_ het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)volle_treinen-145626
Graag de route Amsterdam - Almere - Zwolle - Deventer - Arnhem - Nijmegen - Den Bosch - Eindhoven - Venlo en verderquote:Op dinsdag 24 september 2013 13:42 schreef Dr_Flash het volgende:
"Als de lente komt dan stuur ik jou
Badslippers door Eindhoven...."
Geen koelkast voor jou vriend, daar zit nog meer enkelspoor tussenquote:Op dinsdag 24 september 2013 13:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Graag de route Amsterdam - Almere - Zwolle - Deventer - Arnhem - Nijmegen - Den Bosch - Eindhoven - Venlo en verder
Ik zeg ook niet dat het nieuw isquote:Op dinsdag 24 september 2013 13:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, was in de telestaaf ook al. Snap niet zo wat er nieuw aan is eigenlijk, maar okee
Volgens mij al sinds de kroningquote:Op dinsdag 24 september 2013 13:48 schreef b2py het volgende:
Sinds wanneer rijdt er een tribute to netherlands Thalys?
Is niet erg. Het gaat erom dat je een paar NIMBY-gebieden van wat extra lawaai voorziet. Kunnen ze er vast aan wennenquote:Op dinsdag 24 september 2013 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen koelkast voor jou vriend, daar zit nog meer enkelspoor tussen
Hoor hemquote:Op dinsdag 24 september 2013 13:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is niet erg. Het gaat erom dat je een paar NIMBY-gebieden van wat extra lawaai voorziet. Kunnen ze er vast aan wennen
is net vorige week aangelegdquote:Op dinsdag 24 september 2013 14:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoor hemHebben jullie al riolering sowieso?
Die tunnel had dan al 15 keer platgelegen door 'brand'...quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:58 schreef Peterselieman het volgende:
http://nos.nl/artikel/554(...)-te-dure-tunnel.html
Als dit op het spoor was geweest dan had men moord en brand geschreeuwd ...
Nou dat lijkt me nogal voorbarig. Er wordt hier toch ook nogal genuanceerd gediscussieerd over bijvoorbeeld het handhaven van de contracten tussen NS en AB? Dat is destijds gewoon zo afgesproken en overeengekomen. Dat dat voor 1 van beide partijen gunstig blijkt uit te vallen verandert daar niks aan natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:58 schreef Peterselieman het volgende:
http://nos.nl/artikel/554(...)-te-dure-tunnel.html
Als dit op het spoor was geweest dan had men moord en brand geschreeuwd ...
mja, bij het spoor zou er waarschijnlijk wel geprobeerd worden er aan te rommelenquote:Op dinsdag 24 september 2013 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou dat lijkt me nogal voorbarig. Er wordt hier toch ook nogal genuanceerd gediscussieerd over bijvoorbeeld het handhaven van de contracten tussen NS en AB? Dat is destijds gewoon zo afgesproken en overeengekomen. Dat dat voor 1 van beide partijen gunstig blijkt uit te vallen verandert daar niks aan natuurlijk.
Ja, maar dat gebeurt nu ook. Anders was er geen discussie over in de Kamer.quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, bij het spoor zou er waarschijnlijk wel geprobeerd worden er aan te rommelen
uhuh, maar bij asfalt is het tekenen bij het kruisje en that's it. Daar wordt niet op een euro meer of minder gekeken.quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar dat gebeurt nu ook. Anders was er geen discussie over in de Kamer.
Tsja, maar eerlijk is eerlijk: over asfalt worden per jaar ook ongeveer 20 keer zoveel reizigerskilometers gemaakt als over spoor. Bovendien zijn automobilisten voor de staat een veel belangrijkere melkkoe dan OV-paupers. Eigenlijk moeten die allemaal de auto inquote:Op dinsdag 24 september 2013 15:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh, maar bij asfalt is het tekenen bij het kruisje en that's it. Daar wordt niet op een euro meer of minder gekeken.
5! schrijven zequote:Op dinsdag 24 september 2013 13:04 schreef b2py het volgende:
Daar gaan wel 1 of 2 werkdagen overheen hoor..
quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:42 schreef Dr_Flash het volgende:
"Als de lente komt dan stuur ik jou
Badslippers door Eindhoven...."
Uit het mapje "Om Fles mee te klieren als de gelegenheid zich voordoet"quote:
ok, ik wacht afquote:Op dinsdag 24 september 2013 15:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Uiterlijk vijf, ik heb altijd binnen twee dagen antwoord gehad.
Ze stellen slechts een feit vast. Blijkbaar ziet de NS het niet als hun taak om ook een oplossing te bieden.quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:21 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Welgemikte trap in het kruis van de "ja, na de zomer is het altijd wel drukker" NS:
http://www.voorbeterov.nl/page9.php
Reizigers vervoeren is helaas niet meer de hoofdtaak omdat met andere activiteiten meer geld voor de schatkist te verdienen valt.quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:21 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Welgemikte trap in het kruis van de "ja, na de zomer is het altijd wel drukker" NS:
http://www.voorbeterov.nl/page9.php
Trouwens wel merkwaardig. "In de vakantieperiode reizien minder mensen met de trein". Daardoor rijden minder en kortere treinen. Dus de ene kant op werkt het wel.quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:21 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Welgemikte trap in het kruis van de "ja, na de zomer is het altijd wel drukker" NS:
http://www.voorbeterov.nl/page9.php
T wisselt soms. Had laatst slechts 2xICM tussen utrecht en den haag, maar diezelfde trein word ook wel eens met 1 of 2 treinstellen extra gereden. Het is dus compleet random daar.quote:Op dinsdag 24 september 2013 17:32 schreef ReisT het volgende:
Het merkwaardige is vooral dat het blijkbaar per traject verschilt. Op mijn vaste traject zijn de treinen weer netjes op lengte in de spits
Theoretisch zouden er 4 of 6 bakken afgetrapt of aangekoppeld moeten worden in Roosendaal, want naar Vlissingen kunnen max. 6 bakken. Maar dat gaat vaak mis of gebeurt niet (meer).quote:Op dinsdag 24 september 2013 18:51 schreef _serial_ het volgende:
In alle jaren dat ik met de trein pendel tussen Dordrecht en Den Haag HS moet ik inderdaad bijna elk jaar constateren dat de maand september en oktober een stuk minder zijn kwa inzet van materieel.
De vlissingen express (zo noem ik hem maar even) is eigenlijk al sinds deze overal stopt in het zweeuwse te kort.
"Ey Henk, we hebben geen mannetje om die bakken van Roosendaal naar het rangeerterrein te rijden, is ziek. Wat doen we?"quote:Op dinsdag 24 september 2013 18:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Theoretisch zouden er 4 of 6 bakken afgetrapt of aangekoppeld moeten worden in Roosendaal, want naar Vlissingen kunnen max. 6 bakken. Maar dat gaat vaak mis of gebeurt niet (meer).
in de ochtendspits zou je er in Bergen op Zoom al een extra stel aan moeten hangen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 18:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Theoretisch zouden er 4 of 6 bakken afgetrapt of aangekoppeld moeten worden in Roosendaal, want naar Vlissingen kunnen max. 6 bakken. Maar dat gaat vaak mis of gebeurt niet (meer).
dat is de verkeerde volgorde. Die stopper moet je vooruit sturen om daarna onderweg te kunnen koppelen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:07 schreef greavy het volgende:
Er is in de ochtend één IC die tussen Vlissingen en Roosendaal met 10 of 12 bakken IRM rijdt, en daardoor niet op de stoptreinstations stopt. Daar gaat dan een los viertje achteraan als stopboemel t/m Roosendaal.
Hm, is die dan opgeheven ergens dit jaar?quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:10 schreef Peterselieman het volgende:
neuh. Twaalf moet genoeg zijn, alleen kan ik de door jou genoemde trein niet in de reisplanner terugvinden
er wordt nu heel erg op de volnorm gepland en dat gaat wel eens misquote:Op dinsdag 24 september 2013 19:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Weten dat de treinen na zomer drukker worden, maar toch niet daarop kunnen inspelen.. Zegt wel iets over de intelligentie op de werkvloer daar..
Ik zie overigens wel weer tellers (ja alleen tellen) rondlopen (maanden niet gezien)quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er wordt nu heel erg op de volnorm gepland en dat gaat wel eens mis
Fixed.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Weten dat de treinen na zomer drukker worden, maar toch niet daarop kunnen inspelen.. Zegt wel iets over de intelligentie op de werkvloer van het management daar..
het is de bedoeling dat in de spitsuren enkele treinen tot zo ongeveer de laatste plaats bezet zijn. Spaart een extra stel uit dat nu elders ingezet kan worden. En al die uitgespaarde stellen zorgen er weer voor dat er met minder materieel gereden kan worden -> minder kosten, meer winstquote:Op dinsdag 24 september 2013 19:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik zie overigens wel weer tellers (ja alleen tellen) rondlopen (maanden niet gezien)
En ja...wat is de acceptabele volnorm voor NS en welke voor de reiziger.
Als je klanttevredenheid afmeet aan de volnorm weet ik het antwoord wel
Dat is de goeie volgorde anders zit je IC anderhalf uur lang achter die stopper aan te hikkenquote:Op dinsdag 24 september 2013 19:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is de verkeerde volgorde. Die stopper moet je vooruit sturen om daarna onderweg te kunnen koppelen.
Nou.. eigenlijk juist niet meer. Maar de grap is dat als je veel materieel inplant voor de grotere drukte het handig als dat niet met een storing of onderhoud aan de kant staat. Te krappe reserves dus.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er wordt nu heel erg op de volnorm gepland en dat gaat wel eens mis
als je het goed doet, en niet zoals Arriva laatst, dan hoeft het geen probleem te zijnquote:Op dinsdag 24 september 2013 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is de goeie volgorde anders zit je IC anderhalf uur lang achter die stopper aan te hikken
Helaas hebben we in de praktijk met de praktijk te maken.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als je het goed doet, en niet zoals Arriva laatst, dan hoeft het geen probleem te zijn
zijn ze weer van het plannen op de volnorm afgestapt?quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Nou.. eigenlijk juist niet meer. Maar de grap is dat als je veel materieel inplant voor de grotere drukte het handig als dat niet met een storing of onderhoud aan de kant staat. Te krappe reserves dus.
Krijg je natuurlijk weer van die blije eieren die gaan omroepen dat er achterin nog voldoende plaats is. Ja ja net die doorloopkoppen dichtgelast natuurlijkquote:Op dinsdag 24 september 2013 19:46 schreef James1988 het volgende:
7 i.p.v. 10 bakken ICMm in de IC van Den Haag naar Venlo van 18:53... volgens mij is het niet genoeg. Tussen Dordrecht en Breda behoorlijk wat staande reizigers...
Hooguit acceptabel formeel.. Wel met een iets lagere betrouwbaarheidspercentielwaarde bij de prognoses.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zijn ze weer van het plannen op de volnorm afgestapt?
quote:
Scrabble jij Champions League dit seizoen ja?quote:
dat betekent in de praktijk dus dat er hier en daar mensen kunnen blijven staanquote:Op dinsdag 24 september 2013 19:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Hooguit acceptabel formeel.. Wel met een iets lagere betrouwbaarheidspercentielwaarde bij de prognoses.
Of een paar honderd. EN dat dat acceptabel genoemd wordt. Tsja, wil de prestatie niet naar de wens, dan moet de wens maar naar de prestatie hequote:Op dinsdag 24 september 2013 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat betekent in de praktijk dus dat er hier en daar mensen kunnen blijven staan
Gniffelquote:Op dinsdag 24 september 2013 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Scrabble jij Champions League dit seizoen ja?
beter dan vingerverven Champions Leaguequote:Op dinsdag 24 september 2013 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Scrabble jij Champions League dit seizoen ja?
Held.quote:Op dinsdag 24 september 2013 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Scrabble jij Champions League dit seizoen ja?
Dat is ook een vak apartquote:Op dinsdag 24 september 2013 20:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
beter dan vingerverven Champions League
Dat kan beter en dat weet je zelf ook welquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Hoe dan ook, die vacature, en vooral de omschrijving, leverde wel wat vrolijke momentjes op.quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:07 schreef Litpho het volgende:
Weet iemand waarom die vacature voor NS marketeer waar MvBOV over twitterde suggereert dat men zich voor de reiziger interesseert? Volgens mij krijg je daar niet echt mensen van het kaliber NSH mee.
quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat kan beter en dat weet je zelf ook welGaan we weer hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
maar goed, ik had een keer het over de kop zijnd bordje van Loppersum op Groningen CS gefotografeerd. Helaas hebben ze het nooit weer zo bont gemaaktquote:
Zoals ik op Twitter al zei: Verbeter eerst het product eens, want dat is op dit moment slecht. Denk niet dat zakenmensen 3x gaan overstappen om in Brussel te komen. Oftewel: "al geef je een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding."quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:33 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Hoe dan ook, die vacature, en vooral de omschrijving, leverde wel wat vrolijke momentjes op.
Maar misschien kunnen ze die vacature wel schrappen...
Kijk maar: http://www.voorbeterov.nl/130606b.php
moeten we ze een handje helpen?quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:33 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Hoe dan ook, die vacature, en vooral de omschrijving, leverde wel wat vrolijke momentjes op.
Maar misschien kunnen ze die vacature wel schrappen...
Kijk maar: http://www.voorbeterov.nl/130606b.php
Jullie zouden je website eens mobiel ready moeten maken. De doelgroep is vooral mobiel onderweg en dan een draak van een website..quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:33 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Hoe dan ook, die vacature, en vooral de omschrijving, leverde wel wat vrolijke momentjes op.
Maar misschien kunnen ze die vacature wel schrappen...
Kijk maar: http://www.voorbeterov.nl/130606b.php
Een artikeltje uit de toekomst?quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:33 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Hoe dan ook, die vacature, en vooral de omschrijving, leverde wel wat vrolijke momentjes op.
Maar misschien kunnen ze die vacature wel schrappen...
Kijk maar: http://www.voorbeterov.nl/130606b.php
Welnee. Wilma en Melanie luisteren binnenskamers braaf naar Jeroen en gunnen hem onderhands alles wat zijn hartje begeert.quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:33 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Hoe dan ook, die vacature, en vooral de omschrijving, leverde wel wat vrolijke momentjes op.
Maar misschien kunnen ze die vacature wel schrappen...
Kijk maar: http://www.voorbeterov.nl/130606b.php
Dit in scherp contrast tot het dwarsbomen van concurrenten op hetzelfde trajectquote:Op dinsdag 24 september 2013 21:55 schreef James1988 het volgende:
het heeft er alle schijn van dat de HSL geen topprioriteit heeft.
quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
ik ben benieuwd met welke oplossingen de NS gaat komen. Wilma, die van Fred
NS zal vast wel een mooie rood-wit-blauw-oranje brochure hebben gemaakt.quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
ik ben benieuwd met welke oplossingen de NS gaat komen. Wilma, die van Fred, zal het palet inmiddels wel onder ogen hebben gekregen en ik denk dat het niet veel goed belooft ...
Ohja, dat misselijkmakende ding was ik al bijna vergeten.quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:02 schreef Igen het volgende:
[..]
NS zal vast wel een mooie rood-wit-blauw-oranje brochure hebben gemaakt.
als ze slim zijn dan halen ze het IC Max-plan uit de la, maar ik vrees dat ze dat al niet meer kennenquote:Op dinsdag 24 september 2013 22:02 schreef Igen het volgende:
[..]
NS zal vast wel een mooie rood-wit-blauw-oranje brochure hebben gemaakt.
Tsja, dat waren ooit hele andere dingen. Nog geen 200 jaar geleden. Toen door de uitbarsting van de vulkaan Tambora (in het huidige Indonesië) in 1815 de atmosfeer finaal verpest raakte met roet en as en shizzle, mislukten de oogsten in 1816, het "Jaar zonder zomer". Doordat er te weinig haver voor de paarden was ontwikkelde ene Karl von Drais een houten frame met 2 wielen, een loopwagen die naar zijn eer "draisine" genoemd werd. Niet veel later werd daaraan een ketting toegevoegd, en zo ontstond wat wij nu als fiets kennen. Nog geen eeuw later werd de eerste Tour de France verreden. Op enig moment is de term Draisine verschoven naar het spoor, eerst naar echte railfietsen zoals ik in 2008 in het noord-Finse Kolari zag.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |