"Ey Henk, we hebben geen mannetje om die bakken van Roosendaal naar het rangeerterrein te rijden, is ziek. Wat doen we?"quote:Op dinsdag 24 september 2013 18:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Theoretisch zouden er 4 of 6 bakken afgetrapt of aangekoppeld moeten worden in Roosendaal, want naar Vlissingen kunnen max. 6 bakken. Maar dat gaat vaak mis of gebeurt niet (meer).
in de ochtendspits zou je er in Bergen op Zoom al een extra stel aan moeten hangen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 18:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Theoretisch zouden er 4 of 6 bakken afgetrapt of aangekoppeld moeten worden in Roosendaal, want naar Vlissingen kunnen max. 6 bakken. Maar dat gaat vaak mis of gebeurt niet (meer).
dat is de verkeerde volgorde. Die stopper moet je vooruit sturen om daarna onderweg te kunnen koppelen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:07 schreef greavy het volgende:
Er is in de ochtend één IC die tussen Vlissingen en Roosendaal met 10 of 12 bakken IRM rijdt, en daardoor niet op de stoptreinstations stopt. Daar gaat dan een los viertje achteraan als stopboemel t/m Roosendaal.
Hm, is die dan opgeheven ergens dit jaar?quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:10 schreef Peterselieman het volgende:
neuh. Twaalf moet genoeg zijn, alleen kan ik de door jou genoemde trein niet in de reisplanner terugvinden
er wordt nu heel erg op de volnorm gepland en dat gaat wel eens misquote:Op dinsdag 24 september 2013 19:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Weten dat de treinen na zomer drukker worden, maar toch niet daarop kunnen inspelen.. Zegt wel iets over de intelligentie op de werkvloer daar..
Ik zie overigens wel weer tellers (ja alleen tellen) rondlopen (maanden niet gezien)quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er wordt nu heel erg op de volnorm gepland en dat gaat wel eens mis
Fixed.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Weten dat de treinen na zomer drukker worden, maar toch niet daarop kunnen inspelen.. Zegt wel iets over de intelligentie op de werkvloer van het management daar..
het is de bedoeling dat in de spitsuren enkele treinen tot zo ongeveer de laatste plaats bezet zijn. Spaart een extra stel uit dat nu elders ingezet kan worden. En al die uitgespaarde stellen zorgen er weer voor dat er met minder materieel gereden kan worden -> minder kosten, meer winstquote:Op dinsdag 24 september 2013 19:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik zie overigens wel weer tellers (ja alleen tellen) rondlopen (maanden niet gezien)
En ja...wat is de acceptabele volnorm voor NS en welke voor de reiziger.
Als je klanttevredenheid afmeet aan de volnorm weet ik het antwoord wel
Dat is de goeie volgorde anders zit je IC anderhalf uur lang achter die stopper aan te hikkenquote:Op dinsdag 24 september 2013 19:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is de verkeerde volgorde. Die stopper moet je vooruit sturen om daarna onderweg te kunnen koppelen.
Nou.. eigenlijk juist niet meer. Maar de grap is dat als je veel materieel inplant voor de grotere drukte het handig als dat niet met een storing of onderhoud aan de kant staat. Te krappe reserves dus.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er wordt nu heel erg op de volnorm gepland en dat gaat wel eens mis
als je het goed doet, en niet zoals Arriva laatst, dan hoeft het geen probleem te zijnquote:Op dinsdag 24 september 2013 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is de goeie volgorde anders zit je IC anderhalf uur lang achter die stopper aan te hikken
Helaas hebben we in de praktijk met de praktijk te maken.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als je het goed doet, en niet zoals Arriva laatst, dan hoeft het geen probleem te zijn
zijn ze weer van het plannen op de volnorm afgestapt?quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Nou.. eigenlijk juist niet meer. Maar de grap is dat als je veel materieel inplant voor de grotere drukte het handig als dat niet met een storing of onderhoud aan de kant staat. Te krappe reserves dus.
Krijg je natuurlijk weer van die blije eieren die gaan omroepen dat er achterin nog voldoende plaats is. Ja ja net die doorloopkoppen dichtgelast natuurlijkquote:Op dinsdag 24 september 2013 19:46 schreef James1988 het volgende:
7 i.p.v. 10 bakken ICMm in de IC van Den Haag naar Venlo van 18:53... volgens mij is het niet genoeg. Tussen Dordrecht en Breda behoorlijk wat staande reizigers...
Hooguit acceptabel formeel.. Wel met een iets lagere betrouwbaarheidspercentielwaarde bij de prognoses.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zijn ze weer van het plannen op de volnorm afgestapt?
quote:
Scrabble jij Champions League dit seizoen ja?quote:
dat betekent in de praktijk dus dat er hier en daar mensen kunnen blijven staanquote:Op dinsdag 24 september 2013 19:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Hooguit acceptabel formeel.. Wel met een iets lagere betrouwbaarheidspercentielwaarde bij de prognoses.
Of een paar honderd. EN dat dat acceptabel genoemd wordt. Tsja, wil de prestatie niet naar de wens, dan moet de wens maar naar de prestatie hequote:Op dinsdag 24 september 2013 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat betekent in de praktijk dus dat er hier en daar mensen kunnen blijven staan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |