abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 september 2013 @ 19:00:19 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131522284
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 18:58 schreef greavy het volgende:

[..]

Theoretisch zouden er 4 of 6 bakken afgetrapt of aangekoppeld moeten worden in Roosendaal, want naar Vlissingen kunnen max. 6 bakken. Maar dat gaat vaak mis of gebeurt niet (meer).
"Ey Henk, we hebben geen mannetje om die bakken van Roosendaal naar het rangeerterrein te rijden, is ziek. Wat doen we?"
"Nou ehhh Sjaak, hebben we nog een viertje errugens? Zetten we die toch in?"
"Ok Henk, doen we"
"Hoe laat vertrekt die trein eigenlijk?"
"Oh euuhh, vlak voor de avondspits, hoezo?"
pi_131522327
Gewoon opheffen man! *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 september 2013 @ 19:04:16 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131522462
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 18:58 schreef greavy het volgende:

[..]

Theoretisch zouden er 4 of 6 bakken afgetrapt of aangekoppeld moeten worden in Roosendaal, want naar Vlissingen kunnen max. 6 bakken. Maar dat gaat vaak mis of gebeurt niet (meer).
in de ochtendspits zou je er in Bergen op Zoom al een extra stel aan moeten hangen.
Oplossing 2 is rond het drukste tijdstip een viertje vooruit sturen tussen Vlissingen en Roosendaal die overal stopt, terwijl een zesje erachter als enige echte IC rijdt en wat stations overslaat. In Roosendaal of Bergen op Zoom hang je dan beide stellen aan elkaar
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 september 2013 @ 19:07:03 #54
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131522587
Er is in de ochtend één IC die tussen Vlissingen en Roosendaal met 10 of 12 bakken IRM rijdt, en daardoor niet op de stoptreinstations stopt. Daar gaat dan een los viertje achteraan als stopboemel t/m Roosendaal.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 september 2013 @ 19:08:09 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131522643
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:07 schreef greavy het volgende:
Er is in de ochtend één IC die tussen Vlissingen en Roosendaal met 10 of 12 bakken IRM rijdt, en daardoor niet op de stoptreinstations stopt. Daar gaat dan een los viertje achteraan als stopboemel t/m Roosendaal.
dat is de verkeerde volgorde. Die stopper moet je vooruit sturen om daarna onderweg te kunnen koppelen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 september 2013 @ 19:08:55 #56
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131522674
Tot 16 bakken IRM? :?
Maar dat is hoe ik weet dat 't gaat. Precies weet ik het niet.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 september 2013 @ 19:10:22 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131522753
neuh. Twaalf moet genoeg zijn, alleen kan ik de door jou genoemde trein niet in de reisplanner terugvinden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131522887
Weten dat de treinen na zomer drukker worden, maar toch niet daarop kunnen inspelen.. Zegt wel iets over de intelligentie op de werkvloer daar..
  dinsdag 24 september 2013 @ 19:14:11 #59
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131522920
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:10 schreef Peterselieman het volgende:
neuh. Twaalf moet genoeg zijn, alleen kan ik de door jou genoemde trein niet in de reisplanner terugvinden
Hm, is die dan opgeheven ergens dit jaar?
Er heeft een hele tijd dit jaar zo'n trein gereden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 september 2013 @ 19:14:18 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131522931
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Weten dat de treinen na zomer drukker worden, maar toch niet daarop kunnen inspelen.. Zegt wel iets over de intelligentie op de werkvloer daar..
er wordt nu heel erg op de volnorm gepland en dat gaat wel eens mis
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131523088
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

er wordt nu heel erg op de volnorm gepland en dat gaat wel eens mis
Ik zie overigens wel weer tellers (ja alleen tellen) rondlopen (maanden niet gezien)
En ja...wat is de acceptabele volnorm voor NS en welke voor de reiziger.

Als je klanttevredenheid afmeet aan de volnorm weet ik het antwoord wel :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_131523118
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Weten dat de treinen na zomer drukker worden, maar toch niet daarop kunnen inspelen.. Zegt wel iets over de intelligentie op de werkvloer van het management daar..
Fixed. :7
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 september 2013 @ 19:22:09 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131523263
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:18 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik zie overigens wel weer tellers (ja alleen tellen) rondlopen (maanden niet gezien)
En ja...wat is de acceptabele volnorm voor NS en welke voor de reiziger.

Als je klanttevredenheid afmeet aan de volnorm weet ik het antwoord wel :)
het is de bedoeling dat in de spitsuren enkele treinen tot zo ongeveer de laatste plaats bezet zijn. Spaart een extra stel uit dat nu elders ingezet kan worden. En al die uitgespaarde stellen zorgen er weer voor dat er met minder materieel gereden kan worden -> minder kosten, meer winst
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131523806
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat is de verkeerde volgorde. Die stopper moet je vooruit sturen om daarna onderweg te kunnen koppelen.
Dat is de goeie volgorde anders zit je IC anderhalf uur lang achter die stopper aan te hikken 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 september 2013 @ 19:44:09 #65
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131524198
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

er wordt nu heel erg op de volnorm gepland en dat gaat wel eens mis
Nou.. eigenlijk juist niet meer. Maar de grap is dat als je veel materieel inplant voor de grotere drukte het handig als dat niet met een storing of onderhoud aan de kant staat. Te krappe reserves dus.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 september 2013 @ 19:45:45 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131524262
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is de goeie volgorde anders zit je IC anderhalf uur lang achter die stopper aan te hikken 8)7
als je het goed doet, en niet zoals Arriva laatst, dan hoeft het geen probleem te zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131524289
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

als je het goed doet, en niet zoals Arriva laatst, dan hoeft het geen probleem te zijn
Helaas hebben we in de praktijk met de praktijk te maken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 september 2013 @ 19:46:45 #68
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131524312
7 i.p.v. 10 bakken ICMm in de IC van Den Haag naar Venlo van 18:53... volgens mij is het niet genoeg. Tussen Dordrecht en Breda behoorlijk wat staande reizigers...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 september 2013 @ 19:46:53 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131524315
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Nou.. eigenlijk juist niet meer. Maar de grap is dat als je veel materieel inplant voor de grotere drukte het handig als dat niet met een storing of onderhoud aan de kant staat. Te krappe reserves dus.
zijn ze weer van het plannen op de volnorm afgestapt?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131524388
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:46 schreef James1988 het volgende:
7 i.p.v. 10 bakken ICMm in de IC van Den Haag naar Venlo van 18:53... volgens mij is het niet genoeg. Tussen Dordrecht en Breda behoorlijk wat staande reizigers...
Krijg je natuurlijk weer van die blije eieren die gaan omroepen dat er achterin nog voldoende plaats is. Ja ja net die doorloopkoppen dichtgelast natuurlijk :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 september 2013 @ 19:48:44 #71
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131524399
Blije eieren _O- :D

Held!
  dinsdag 24 september 2013 @ 19:59:21 #72
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131524835
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zijn ze weer van het plannen op de volnorm afgestapt?
Hooguit acceptabel formeel.. Wel met een iets lagere betrouwbaarheidspercentielwaarde bij de prognoses.
pi_131525053
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 09:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:
verkeersmanagementsoplossing
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
betrouwbaarheidspercentielwaarde
Scrabble jij Champions League dit seizoen ja? _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 september 2013 @ 20:15:00 #74
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131525490
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Hooguit acceptabel formeel.. Wel met een iets lagere betrouwbaarheidspercentielwaarde bij de prognoses.
dat betekent in de praktijk dus dat er hier en daar mensen kunnen blijven staan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131525727
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 september 2013 20:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat betekent in de praktijk dus dat er hier en daar mensen kunnen blijven staan
Of een paar honderd. EN dat dat acceptabel genoemd wordt. Tsja, wil de prestatie niet naar de wens, dan moet de wens maar naar de prestatie he :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')