abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 juni 2013 @ 16:28:43 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128423943
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger. Schijnt om 19:30 wat te zeggen in het RTL-Nieuws
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
marcfok.gif Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, PSM, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens, understatements en woordgrappen
sportnieuwsd.gif dennistd, Fotograferende buschauffeur

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Intercity's Den Haag - Brussel
Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128423972
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:27 schreef Woods het volgende:
Hoe rijden de cargo treinen door Nederland heen? Ik neem aan dat zij niet over hoofdspoorlijnen rijden en/of door bijv. (Schiphol)tunnnels.
Waarom zouden ze niet over hoofdspoorlijnen mogen rijden?
  zondag 30 juni 2013 @ 16:36:06 #3
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_128424182
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarom zouden ze niet over hoofdspoorlijnen mogen rijden?
Ik zie het niet voor me dat er een goederen door de Schipholtunnel rijdt.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  zondag 30 juni 2013 @ 16:37:52 #4
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_128424238
Cargo rijdt o.a. veel over het hoofdspoor van Rotterdam via Breda, Eindhoven naar Duitsland via Venlo of DSM/Chemalot (of verder) via Weert.
Ook heb ik veel cargo gezien op Den Bosch centraal toen ik er werkte. Vond ik overigens wel wat onlogisch, of is dat transport vanuit haven Amsterdam naar Duitsland en DSM/Belgie?

Schipholtunnel is sowieso een wat vreemde uithoek voor transportlijnen. Maar het dendert wel gewoon door de spoortunnel bij Best bijv.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 juni 2013 @ 16:37:53 #5
Maffe Fries
pi_128424239
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:36 schreef Woods het volgende:

[..]

dat mag dan ook niet, maar op de rest van het spoor kun je ze wel vinden.
pi_128424271
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:36 schreef Woods het volgende:

[..]

Dat is ook de enige tunnel waar het niet is toegestaan, de rest mag wel.
  zondag 30 juni 2013 @ 16:40:30 #7
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_128424306
Toen ik op school zat langs het traject Amstel - Muiderpoort denderde er altijd een dubbele e-loc met volgens mij erts of kolen voorbij naar de Amsterdamse haven. Hoe vervolgt hij zijn weg richting ik denk Duitsland?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_128424385
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:40 schreef Woods het volgende:
Toen ik op school zat langs het traject Amstel - Muiderpoort denderde er altijd een dubbele e-loc met volgens mij erts of kolen voorbij naar de Amsterdamse haven. Hoe vervolgt hij zijn weg richting ik denk Duitsland?
Op de Leeuwenburg toevallig? Er komen wel meerdere cargo's langs Amstel naar CS. Kal/staal trein vanuit Tata. Vele treinen naar de haven inderdaad maar volgens mij ook de vuiltrein naar de VAM in Spaarnwoude.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 juni 2013 @ 16:45:01 #9
Maffe Fries
pi_128424439
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:40 schreef Woods het volgende:
naar Duitsland ging het vroeger altijd via Utrecht en Arnhem naar Emmerich. Tegenwoordig gaat het vaker via Utrecht naar Meteren om via de Betuweroute naar Emmerich te gaan.
pi_128424590
Nog twee plaatjes van gisteren, verder niet bij de treinen wezen kijken.

Het tijdelijke busstation van Zaltbommel met op de eerste en tweede foto een VIRM die overloopt bij Oud-Zaltbommel voor de terugrit naar Amsterdam.

zondag 30 juni 2013 @ 16:55:39 #11
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128424776
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:39 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is ook de enige tunnel waar het niet is toegestaan, de rest mag wel.
Op de HSL mag het ook niet, niet in de laatste plaats omdat een zware ertstrein de infrastructuur dusdanig zou beschadigen dat 300 km/h rijden dan niet meer aan de orde is.
pi_128424822
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:55 schreef James1988 het volgende:

[..]

Op de HSL mag het ook niet, niet in de laatste plaats omdat een zware ertstrein de infrastructuur dusdanig zou beschadigen dat 300 km/h rijden dan niet meer aan de orde is.
Je zou bijna vergeten dat we inderdaad zo'n ding hebben..
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 juni 2013 @ 16:58:23 #13
Maffe Fries
pi_128424874
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Je zou bijna vergeten dat we inderdaad zo'n ding hebben..
dat kun je wel stellen met al die problemen :P
  zondag 30 juni 2013 @ 16:59:02 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128424892
Mocht het lijntje Nijmegen - Kleve worden gereactiveerd, dan willen de inwoners van Groesbeek dat er zulke zwakke dwarsliggers worden gebruikt dat goederenverkeer fysiek onmogelijk is. Die mensen daar zijn als de dood voor goederentreinen door hun dorpje.
pi_128424968
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:59 schreef James1988 het volgende:
Mocht het lijntje Nijmegen - Kleve worden gereactiveerd, dan willen de inwoners van Groesbeek dat er zulke zwakke dwarsliggers worden gebruikt dat goederenverkeer fysiek onmogelijk is. Die mensen daar zijn als de dood voor goederentreinen door hun dorpje.
In Groesbeek zijn ze bang voor alles wat het potje voetbal verstoort.
  zondag 30 juni 2013 @ 17:03:04 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128425020
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 17:01 schreef Ireyon het volgende:

[..]

In Groesbeek zijn ze bang voor alles wat het potje voetbal verstoort.
Ik zeg: alle chloortreinen door Groesbeek! :7
pi_128425213
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:59 schreef James1988 het volgende:
Die lui in Groesbeek moeten niet zeuren, inpassingsplan over dat dorpje heen. Zou me niets verbazen als ze de ontwikkeling van hun plaats te danken hebben aan de spoorlijn.
  zondag 30 juni 2013 @ 17:10:54 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128425345
Sandrvich in de buurt toevallig? Ik kan nergens vinden of trein 86 morgen catering ana boord heeft...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_128426627
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 11:28 schreef Resistor het volgende:

Wat is dat toch voor gezeur dat er geen toilet in een trein zit? In een gemiddelde auto zit ook geen toilet.
Of gaat het om het feit dat je op stations moet betalen, en dat het in de trein gratis was?

Ik ben geen treinreiziger,
Nee, dat laatste merk ik. Met de auto kom je onderweg nog wel eens langs een tankstation, of langs een bosje. Met de trein is dat verrekte moeilijk.

Als je eerst naar het station moet lopen, dan achter elkaar twee sprinters hebt en dan naar je bestemming, heb je een rit van meer dan een uur zonder toilet. Een gezonde Hollandse jongen kan dat in principe nog ophouden, maar een oudere dame of een klein kleutertje dus niet.

WC's op het station? Ga maar eens op Hilversum Noord kijken. Stiekem in de bosjes plassen want je moet zo met de sprinter, dat kan wel.

Tel daarbij nog dat mensen die met de trein gaan, niet per se naar de wc gaan voor ze de deur uit gaan, want je weet dat dat in de trein ook kan. Eh, kon. Eh, soms.

Kortom: Ja, in de trein hoort een wc. Of het nou een sprinter is of niet.
  zondag 30 juni 2013 @ 17:54:55 #20
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_128427066
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 17:41 schreef eti het volgende:

[..]

Nee, dat laatste merk ik. Met de auto kom je onderweg nog wel eens langs een tankstation, of langs een bosje. Met de trein is dat verrekte moeilijk.

Als je eerst naar het station moet lopen, dan achter elkaar twee sprinters hebt en dan naar je bestemming, heb je een rit van meer dan een uur zonder toilet. Een gezonde Hollandse jongen kan dat in principe nog ophouden, maar een oudere dame of een klein kleutertje dus niet.

WC's op het station? Ga maar eens op Hilversum Noord kijken. Stiekem in de bosjes plassen want je moet zo met de sprinter, dat kan wel.

Tel daarbij nog dat mensen die met de trein gaan, niet per se naar de wc gaan voor ze de deur uit gaan, want je weet dat dat in de trein ook kan. Eh, kon. Eh, soms.

Kortom: Ja, in de trein hoort een wc. Of het nou een sprinter is of niet.
Voor de volle 100% mee eens.
  zondag 30 juni 2013 @ 18:59:27 #21
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128428814
Hmmm. Thalys 9376 (Amsterdam C v. 17:19) kwam hedenavond om 17:34 ledig het station van Schiphol binnenrijden, waarna +10 op de schermen verscheen. Personeel was er, er waren een aantal reizigers ingestapt, maar hij was toch zeker nog 80% leeg.
Om 17:43 komt Fyra V160 956 (Amsterdam C v. 17:26) overladen vol (een bezetting van minimaal 300% ofzo) binnenrijden te Schiphol. Om 17:46 was de trein eindelijk leeg, en om 17:47 werd er vertrokken. De Thalys stond toen nog aan het perron om reizigers in te laden.
Iemand die weet waarom de Thalys niet via Amsterdam Centraal is gereisd of iets dergelijks?
pi_128428908
Wat is er den bosch aan de hand!? Twe weinig bussen? Teveel mensen?
pi_128428931
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 18:59 schreef greavy het volgende:
Hmmm. Thalys 9376 (Amsterdam C v. 17:19) kwam hedenavond om 17:34 ledig het station van Schiphol binnenrijden, waarna +10 op de schermen verscheen. Personeel was er, er waren een aantal reizigers ingestapt, maar hij was toch zeker nog 80% leeg.
Om 17:43 komt Fyra V160 956 (Amsterdam C v. 17:26) overladen vol (een bezetting van minimaal 300% ofzo) binnenrijden te Schiphol. Om 17:46 was de trein eindelijk leeg, en om 17:47 werd er vertrokken. De Thalys stond toen nog aan het perron om reizigers in te laden.
Iemand die weet waarom de Thalys niet via Amsterdam Centraal is gereisd of iets dergelijks?
Thalys.com meldt een 'bedrijfsincident' op Amsterdam C.
pi_128428943
quote:
14s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat mag dan ook niet, maar op de rest van het spoor kun je ze wel vinden.
Mag er geen cargo doorheen als er een e-loc voor hangt?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 juni 2013 @ 19:07:44 #25
Maffe Fries
pi_128429025
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 19:03 schreef icloud het volgende:
Wat is er den bosch aan de hand!? Twe weinig bussen? Teveel mensen?
je krijgt gewoon extra reistijd aan je broek. Dat is het :P
pi_128429051
quote:
14s.gif Op zondag 30 juni 2013 19:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je krijgt gewoon extra reistijd aan je broek. Dat is het :P
O ik zag de titel en ik dacht dat het mis/uit de hand was gelopen in db ivm de werkzaamheden
pi_128429115
Dat is ze geraden met al dat personeel en alle bussen die er zijn.
Wat dat betreft niets te klagen, het is alleen extra reistijd en pech hebben als je in de file staat...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 juni 2013 @ 19:10:54 #28
Maffe Fries
pi_128429116
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 19:04 schreef icloud het volgende:

[..]

Mag er geen cargo doorheen als er een e-loc voor hangt?
nope. De reden is dat de sporen rond Schiphol enorm druk zijn en de kans vrijwel 100% is dat een cargo er voor de rooie zal lopen. Die krijg je zelfs met een eloc moeilijk weg en je krijgt te maken met een olievlek aan vertragingen.

Daarom zijn er voor cargo's genoeg andere alternatieve routes beschikbaar
pi_128429221
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 19:09 schreef icloud het volgende:

[..]

O ik zag de titel en ik dacht dat het mis/uit de hand was gelopen in db ivm de werkzaamheden
Ze zijn nog maar net begonnen, alle kans nog! _O-
  Redactie Sport zondag 30 juni 2013 @ 19:26:33 #30
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128429551
En vanaf volgend weekend is ook Enschede aan de beurt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 30 juni 2013 @ 22:39:07 #31
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128438500
quote:
Opnieuw een bericht aan de treinliefhebbers!

Morgen (1-07) zal Crossrail het nieuwe Eurostar treinstel opnieuw overbrengen! Ditmaal gaat de rit van Vorst naar Ath.

Hierbij de theoretische Drgl.

Vorst: 18u20
Halle: 18u45
Edingen: 19u00
Ath: 19u20

Veel plezier ermee!
Bron: Crossrail machinisten depot Genk
  Redactie Sport zondag 30 juni 2013 @ 22:46:46 #32
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128438810
Een foto van gisteravond:
Loc 23 076 van de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij komt aan in Apeldoorn na twee ritten te hebben gereden in het kader van 600 jaar Nijkerk
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 30 juni 2013 @ 22:51:30 #33
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128439045
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 19:26 schreef dennistd het volgende:
En vanaf volgend weekend is ook Enschede aan de beurt
Wat dan Dennis :?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 30 juni 2013 @ 22:54:06 #34
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128439154
quote:
5s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:51 schreef bork het volgende:

[..]

Volledige ombouw van het emplacement toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zondag 30 juni 2013 @ 22:54:40 #35
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128439196
quote:
5s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:51 schreef bork het volgende:

[..]

Enschede ligt er zes weken uit, het hele emplacement wordt weggehaald en nieuw teruggebouwd in een andere layout. De IC's en de stopper uit Zwolle keren in Drienerlo (daar zijn bediende seinen geplaatst op beide sporen aan de Hengelo-kant), de stopper uit Apeldoorn keert in Almelo. Tussen Drienerlo en Enschede rijden bussen (en dan bedoel ik dus niet lijn 1, die is soms al druk genoeg). Voor de IC is er trouwens wel een lengtebeperking van zeven bakken: meer past er niet op Drienerlo)

De seinen in Drienerlo:
PM mij!
  zondag 30 juni 2013 @ 23:02:07 #36
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128439599
quote:
2s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Volledige ombouw van het emplacement toch?
Heeft dat net zo'n (media-) impact als die bruggen in Den Bosch? Staat niet bij de NS-werkzaamheden bijvoorbeeld als je nu kijkt, vandaar mijn vraag :) .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 30 juni 2013 @ 23:03:14 #37
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128439675
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:02 schreef bork het volgende:

[..]

Heeft dat net zo'n (media-) impact als die bruggen in Den Bosch? Staat niet bij de NS-werkzaamheden bijvoorbeeld als je nu kijkt, vandaar mijn vraag :) .
http://www.ns.nl/werktraj(...)13_aml_es_6jul_18aug :Y
  zondag 30 juni 2013 @ 23:06:24 #38
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128439836
quote:
mm, daar heb je het weer, niet als je nu kijkt, afijn laat maar zitten, waarom is deze ombouw nodig?
  zondag 30 juni 2013 @ 23:08:20 #39
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128439934
Legio redenen. Spoor en bovenleiding zijn oud, het emplacement schijnt onpraktisch te zijn. Straks kun je fatsoenlijk overstappen op de boemel naar Glanerbrug en verder, etc etc etc geloof ik. :P
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 30 juni 2013 @ 23:09:10 #40
200192 Darkwing_Duck
pi_128439980
quote:
10s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:06 schreef bork het volgende:

[..]

mm, daar heb je het weer, niet als je nu kijkt, afijn laat maar zitten, waarom is deze ombouw nodig?
Hoezo, ik kijk toch nu? :{ :)
  zondag 30 juni 2013 @ 23:28:50 #41
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128441114
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Hoezo, ik kijk toch nu? :{ :)
Ja, nu zie ik het ook :( toen ik keek niet, excusez ami Canard,

misschien moet ik aan een nieuwe bril? :@
  zondag 30 juni 2013 @ 23:31:10 #42
200192 Darkwing_Duck
pi_128441222
quote:
11s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:28 schreef bork het volgende:

[..]

Ja, nu zie ik het ook :( toen ik keek niet, excusez ami Canard,

misschien moet ik aan een nieuwe bril? :@
Nee, site van de NS is gewoon niet top, soms moet je heel veel doorklikken om ergens te komen, en altijd als je een PDF je bent tegengekomen wat je wil herbekijken moet ik ook steeds weer zoeken :Y
  zondag 30 juni 2013 @ 23:32:34 #43
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128441284
Toch vind ik de site van NS één van de betere sites van spoorwegmaatschappijen.
pi_128441403
Die adviseren om om te rijden naar 's-Hertogenbosch met de toeslagvrije fyra...
  zondag 30 juni 2013 @ 23:35:29 #45
200192 Darkwing_Duck
pi_128441420
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
Voorbeeld: Ooit heb ik de vertrekstaten gevonden op de site, in PDF formaat, maar nu kan ik die nergens meer vinden. Het lukt me gewoon niet om te reproduceren wat ik eerst heb gedaan :{
  zondag 30 juni 2013 @ 23:37:03 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128441492
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Voorbeeld: Ooit heb ik de vertrekstaten gevonden op de site, in PDF formaat, maar nu kan ik die nergens meer vinden. Het lukt me gewoon niet om te reproduceren wat ik eerst heb gedaan :{
Reisinformatie -> Trein- en stationsvoorzieningen -> Voorzieningen op het station -> [typ station in] -> Tonen -> Verstrekstaten

:s)

Als je de hele dienstregeling zoekt: Reisinformatie -> Informatie tijdens uw reis -> Download dienstregeling 2013.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 juni 2013 @ 23:37:27 #47
Maffe Fries
pi_128441505
quote:

[..]

vraag het Eva :P
pi_128441527
quote:

[..]

Reisinformatie > trein en stationsvoorzieningen > station opzoeken > vertrekstaten

Bijvoorbeeld http://www.ns.nl/reiziger(...)venter#vertrekstaten
pi_128441536
Jezus James! :(
  zondag 30 juni 2013 @ 23:38:31 #50
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128441542
quote:
16s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Jezus James! :(
_O-
  zondag 30 juni 2013 @ 23:39:11 #51
200192 Darkwing_Duck
pi_128441567
James is om Gek van te worden, das net een computer..

Edit: Scarlet was me voor..
  zondag 30 juni 2013 @ 23:39:17 #52
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_128441575
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
Inderdaad, en één keer surfen naar de website van de NMBS herinnert je daar wel aan :')
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 juni 2013 @ 23:40:03 #53
Maffe Fries
pi_128441608
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
James is om Gek van te worden, das net een computer..

Edit: Scarlet was me voor..
Voor diepgaande gesprekken moet je bij Eva zijn
  zondag 30 juni 2013 @ 23:40:03 #54
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_128441609
quote:
6s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

vraag het Eva :P
quote:
EVA zegt:Welkom bij de Klantenservice van NS. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:vertrekstaat utrecht
EVA zegt:Wilt u informatie over de dienstregeling?
U zegt:ja
EVA zegt:Op dit moment geldt de dienstregeling 2013. U kunt in de Reisplanner zien wat de nieuwe dienstregeling voor u betekent. Bekijk voor meer informatie ook de pagina dienstregeling 2013.
So close...

En "dienstregeling 2013" verwijst door naar de pagina waarop staat aangekondigd dat Fyra met 250 km/u gaat rijden en naar Brussel... ouch..
  zondag 30 juni 2013 @ 23:42:38 #55
200192 Darkwing_Duck
pi_128441718
quote:
EVA zegt:Welkom bij de Klantenservice van NS. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:Kent u James, hij is veel beter dan u
EVA zegt:Dat begreep ik niet. Wilt u me nog een keer vertellen wat u bedoelt?
U zegt:James, is een beter dan u
EVA zegt:Dat begreep ik niet. Wat bedoelt u?
U zegt:kent u James?
EVA zegt:Dat begreep ik niet helemaal. Wilt u misschien contact opnemen met de klantenservice?
U zegt:Nee liever met James
EVA zegt:Ik weet hier helaas niets over. Sorry, maar ik kom er echt niet uit. Ik raad u dan ook aan om alsnog contact op te nemen met de klantenservice. Wilt u dat?
U zegt:Nee, heb je de contactgegeven van James?
EVA zegt:Als ik het goed begrijp wilt u uw persoonsgegevens wijzigen?
:')
  zondag 30 juni 2013 @ 23:44:29 #56
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128441788
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

_O- _O_
  zondag 30 juni 2013 @ 23:46:05 #57
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128441871
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:39 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Inderdaad, en één keer surfen naar de website van de NMBS herinnert je daar wel aan :')
Probeer op www.renfe.com maar eens een reis te plannen van een klein stationnetje in het zuiden naar het noordwesten van Spanje, bijvoorbeeld van Iznalloz naar Padron. Dat lukt je niet. :')

quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:40 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

[..]

So close...

En "dienstregeling 2013" verwijst door naar de pagina waarop staat aangekondigd dat Fyra met 250 km/u gaat rijden en naar Brussel... ouch..
Ouch :x
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

_O-
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 juni 2013 @ 23:47:57 #58
Maffe Fries
pi_128441959
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:40 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

[..]

So close...

_O-
  zondag 30 juni 2013 @ 23:49:45 #59
200192 Darkwing_Duck
pi_128442041
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:46 schreef James1988 het volgende:
Probeer op www.renfe.com maar eens een reis te plannen van een klein stationnetje in het zuiden naar het noordwesten van Spanje, bijvoorbeeld van Iznalloz naar Padron. Dat lukt je niet.
_O_
  zondag 30 juni 2013 @ 23:52:25 #60
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128442161
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

[ afbeelding ] _O_
Ik zei op renfe.com ;)

Je ziet op dat screenshot wel hoe bizar de dienstregeling in Spanje is. Er is maar één verbinding per dag, en dan sta je ook nog eens 9 uur in Santiago de Compostela te wachten op de aansluitende trein.

De andere kant op is het nog steeds maar 1x per dag, maar daarbij ben je in ieder geval nog op dezelfde dag op plaats van bestemming. De langste overstap die je dan hebt is 'slechts' 63 minuten, in Cordoba Central.
  zondag 30 juni 2013 @ 23:53:38 #61
200192 Darkwing_Duck
pi_128442209
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:52 schreef James1988 het volgende:
Ik zei op renfe.com
Weet ik, maar ik geef even aan hoe goed de Duitse site is...

arthur_mlv twitterde op zondag 30-06-2013 om 23:52:19 @NS_online volgensmij kan deze pagina wel een update gebruiken? http://t.co/E1sRU3Ilgv reageer retweet
Zo, men vraagt, ik draai, zouden ze er wat mee gaan doen? :')
  zondag 30 juni 2013 @ 23:56:16 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128442304
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Weet ik, maar ik geef even aan hoe goed de Duitse site is...
De reisplanner is ongetwijfeld goed, maar verder vind ik het vooral een oubollige site die wel eens onder handen genomen zou mogen worden :s)
quote:
arthur_mlv twitterde op zondag 30-06-2013 om 23:52:19 @NS_online volgensmij kan deze pagina wel een update gebruiken? http://t.co/E1sRU3Ilgv reageer retweet
Zo, men vraagt, ik draai, zouden ze er wat mee gaan doen? :')
Dat kun je beter tijdens kantooruren vragen, dan reageren ze er wel op. Nu raakt het ondergesneeuwd door andere tweets. :)
  zondag 30 juni 2013 @ 23:58:47 #63
200192 Darkwing_Duck
pi_128442428
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:56 schreef James1988 het volgende:
Dat kun je beter tijdens kantooruren vragen, dan reageren ze er wel op. Nu raakt het ondergesneeuwd door andere tweets.
Dan doen ze hun werk niet goed, ik zou bijna zeggen dat het de Franse manier is...
  maandag 1 juli 2013 @ 00:02:05 #64
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128442609
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:56 schreef James1988 het volgende:

[..]

De reisplanner is ongetwijfeld goed, maar verder vind ik het vooral een oubollige site die wel eens onder handen genomen zou mogen worden :s)
Liever niet, alsmaar updaten en slicker maken van websites is nooit een verbetering als het werkt zo laten, is een soort ongeneeslijke ziekte van deze tijd ingegeven door gladde managers die zelf niet van toeten of blazen weten maar wel de grootste bek hebben .
  maandag 1 juli 2013 @ 00:25:46 #65
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128443626
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dan doen ze hun werk niet goed, ik zou bijna zeggen dat het de Franse manier is...
Die mensen zitten er om vragen te beantwoorden die tijdens hun shift binnenkomen, niet om proactief te zijn. Soms zit er eentje tussen die het wél doet, maar het is haast ondoenlijk om dat allemaal bij te houden.

quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 00:02 schreef bork het volgende:

[..]

Liever niet, alsmaar updaten en slicker maken van websites is nooit een verbetering als het werkt zo laten, is een soort ongeneeslijke ziekte van deze tijd ingegeven door gladde managers die zelf niet van toeten of blazen weten maar wel de grootste bek hebben .
Niet helemaal mee eens, een website updaten kan de boel wel verduidelijken. De laatste update van de SNCF-website vind ik een enorme verbetering. De website van Renfe kan zoiets ook wel gebruiken.
pi_128448564
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 00:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die mensen zitten er om vragen te beantwoorden die tijdens hun shift binnenkomen, niet om proactief te zijn. Soms zit er eentje tussen die het wél doet, maar het is haast ondoenlijk om dat allemaal bij te houden.
Dit keer was het een soms :)

NS_online twitterde op maandag 01-07-2013 om 07:08:05 @arthur_mlv Bedankt voor je melding hierover en dat je zo oplettend bent. Ik zet je melding door. Fijne dag! ^SU reageer retweet
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_128448576
Er wordt hier net omgeroepen dat de Fyra naar Rotterdam/Breda zo vertrekt van spoor 5 of 6. Nu is dat uitzonderlijk genoeg, maar zeker vanaf Lelystad Centrum :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 1 juli 2013 @ 08:30:31 #68
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128448988
quote:
6s.gif Op maandag 1 juli 2013 07:36 schreef Litpho het volgende:
Er wordt hier net omgeroepen dat de Fyra naar Rotterdam/Breda zo vertrekt van spoor 5 of 6. Nu is dat uitzonderlijk genoeg, maar zeker vanaf Lelystad Centrum :+.
Whehehe, leuke faal _O-

In Breda kwam er zojuist een opvallende goederentrein voorbij: twee rode 6400'en, een reizigersrijtuig, koppelwagen, en daarachter flink wat tanks. Het konvooi is onderweg richting Tilburg en verder.
  maandag 1 juli 2013 @ 09:03:01 #69
200192 Darkwing_Duck
pi_128449318
James! :P
NS_online twitterde op maandag 01-07-2013 om 07:08:05 @arthur_mlv Bedankt voor je melding hierover en dat je zo oplettend bent. Ik zet je melding door. Fijne dag! ^SU reageer retweet
  maandag 1 juli 2013 @ 09:08:59 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128449419
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 09:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
James! :P
Ik zei toch 'Soms zit er eentje tussen die het wél doet'? Die heb je dan zojuist getroffen :s)
  maandag 1 juli 2013 @ 09:09:56 #71
200192 Darkwing_Duck
pi_128449431
Transilien is een actie begonnen voor jongen om ze te wijzen over wangedrag in de trein. Bijgestaan door een grappig stop motion filmpje en een rap. Het nummer heet "Gare de Respect" 8-)

http://meslignesnetu.tran(...)ention-au-depart.flv
  maandag 1 juli 2013 @ 09:10:54 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128449446
Ik checkte net uit en zag dat ik voor Breda - Rotterdam C maar ¤ 5,20 betaalde. Dat vond ik weinig, maar het lijkt te kloppen: in juli en augustus krijg je met een oud voordeelurenabonnement de hele dag 40% korting, dus ook tijdens de ochtendspits *O*
  maandag 1 juli 2013 @ 09:11:43 #73
200192 Darkwing_Duck
pi_128449457
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 09:10 schreef James1988 het volgende:
Ik checkte net uit en zag dat ik voor Breda - Rotterdam C maar ¤ 5,20 betaalde. Dat vond ik weinig, maar het lijkt te kloppen: in juli en augustus krijg je met een oud voordeelurenabonnement de hele dag 40% korting, dus ook tijdens de ochtendspits *O*
Dat is nou niet bepaald je clienten naar de nieuwe abonnementen jagen... :P
  maandag 1 juli 2013 @ 09:14:33 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128449495
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 09:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dat is nou niet bepaald je clienten naar de nieuwe abonnementen jagen... :P
Klopt, dat je altijd 40% korting krijgt tijdens de avonduren is nog zo'n reden. Het enige abonnement waarmee je ook tijdens de spits korting krijgt is 'Altijd Korting' (20% tijdens de spitsen, 40% erbuiten), maar dat kost ¤ 20 per maand. Een VDU ¤ 60 per jaar. :s)
  maandag 1 juli 2013 @ 09:21:38 #75
200192 Darkwing_Duck
pi_128449610
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 09:14 schreef James1988 het volgende:

[..]

Klopt, dat je altijd 40% korting krijgt tijdens de avonduren is nog zo'n reden. Het enige abonnement waarmee je ook korting krijgt is 'Altijd Korting' (20% tijdens de spitsen, 40% erbuiten), maar dat kost ¤ 20 per maand. Een VDU ¤ 60 per jaar. :s)
Met een beetje geluk haal je die 60 euro er alleen deze zomer al uit.. tenminste jij wel :P

Das net zoals ik van plan ben om deze zomer met "ZomerVrij" op de Navigo compleet los te gaan"

Ik leg zelf per kalender jaar uit eigen zak 168 euro neer (De rest betaald mn werkgever), voor mn vervoersabbonement tussen werk en huis. en dan heb ik de weekenden vrij rijzen in de hele Parijse regio.

Maar volgensmij kan ik deze zomer alleen al dat jaarbedrag eruit halen ff kijken. Enkele reis naar parijs is 6,50 x dus retour 13.00 euro, als ik dus in de zomermaanden 12 keer op en neer ga naar Parijs heb ik hem er al uit voor het hele jaar :')
  maandag 1 juli 2013 @ 09:29:06 #76
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128449700
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 09:10 schreef James1988 het volgende:
Dat geldt ook nog als je buiten het traject van je JTK reist!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 1 juli 2013 @ 09:48:00 #77
200192 Darkwing_Duck
pi_128450046
Was het u al reeds bekend dat prorail een diepladerboekje aanbied?
http://www.prorail.nl/Pub(...)g%20op%20baanvak.pdf
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 juli 2013 @ 09:57:27 #78
Maffe Fries
pi_128450220
quote:
6s.gif Op maandag 1 juli 2013 07:36 schreef Litpho het volgende:
Lekker bezig _O-
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 juli 2013 @ 10:00:26 #79
Maffe Fries
pi_128450269
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 09:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Was het u al reeds bekend dat prorail een diepladerboekje aanbied?
http://www.prorail.nl/Pub(...)g%20op%20baanvak.pdf
ja. Niet iedere overweg is namelijk geschikt voor uitzonderlijk vervoer. Bij redelijk wat overwegen zie je dan ook bordjes met een nummer staan. In het boekje staat bij dat nummer precies vermeld wat de beperkingen van de overweg zijn.
  maandag 1 juli 2013 @ 12:16:30 #80
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_128453996
quote:
NS koopt tijdelijke vervanger Fyra
De Nederlandse Spoorwegen gaan op korte termijn de uitgevallen Fyra-treinen vervangen met Canadees materieel. Het spoorbedrijf koopt zogeheten TRAXX-locomotieven bij de Canadese treinfabrikant Bombardier. Het is de bedoeling dat de treinen in Duitsland worden gebouwd.

Voor de bestelling heeft de NS de gebruikelijke Europese aanbestedingsregels omzeild door een beroep te doen op een dringende noodzaak. Met de locomotieven moet het weer mogelijk zijn treinstellen samen te stellen die over het hsl-tracé tussen Nederland en België kunnen rijden.

TRAXX-locomotieven halen met de juiste aanpassingen een snelheid van 160 kilometer per uur. De Fyra's reden maximaal 250 kilometer per uur. Voor de Fyra in december in de nieuwe dienstregeling ging rijden, werden voor de hsl-route naar België ook al TRAXX-locomotieven gebruikt. Die treinen zijn niet meer beschikbaar, omdat ze nu elders worden ingezet.

Volgens de NS moeten de locomotieven nog worden gebouwd, maar kan dat redelijk snel gebeuren. Hoeveel treinen de NS bij Bombardier bestelt, kan het bedrijf nog niet zeggen. Dat hangt af van het reisschema dat voor 1 oktober naar staatssecretaris Mansveld gestuurd moet worden.
Bron

Ehm... TRAXX'en die al werden gebruikt op het hsl-traject naar België? Wordt in het hele artikel niet gewoon de Benelux bedoeld? Of ben ik nou gek? :')
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 juli 2013 @ 12:17:19 #81
Maffe Fries
pi_128454013
Wilde het net posten en het is even afwachten hoe of wat.
pi_128454051
Ik zag net weer treinen rijden bij utrecht Leidsche rijn. Zou de storing al weer voorbij zijn?
pi_128454321
Toch nog niet, terwijl ik net een derde sprinter langs zie rijden.
pi_128454338
En nog een..
  Forum Admin maandag 1 juli 2013 @ 12:35:03 #85
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_128454635
Ik zit nu in de sprinter naar Zutphen, kruisen we een mddm op presikhaaf, rijden we 2 minuten later velp in, rijden we langs een dm90. Oké
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_128454702
En nog een goederentrein door Leidsche Rijn.

Vreemd dat de storing nog steeds wordt vermeld.
pi_128454714
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 12:16 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Bron

Ehm... TRAXX'en die al werden gebruikt op het hsl-traject naar België? Wordt in het hele artikel niet gewoon de Benelux bedoeld? Of ben ik nou gek? :')
Nieuwe locomotieven kopen die max. 160 kunnen :') . Doe dan gelijk serieuze Siemens shit wat ook in België rijdt.
  Redactie Sport maandag 1 juli 2013 @ 12:40:33 #88
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128454815
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 12:37 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Nieuwe locomotieven kopen die max. 160 kunnen :') . Doe dan gelijk serieuze Siemens shit wat ook in België rijdt.
ICRm kan ook niet harder dan 160km/h. Ik denk zo dat binnenkort de eerste stuurstand binnen gaat komen in Haarlem om die geschikt te maken voor gebruik met TRAXX-locs.
PM mij!
pi_128454883
Niet helemaal vreemd om te denkenndat het kopen van max 160 locs geen duurzame oplossing is.
pi_128455024
Inmiddels is de storing Utrexht-Woerden tot 18:00 verlengd. Sta al 28 minuten op leidsche rijn zonder een NS-bus te hebben gezien (zowel richting Utrecht als Woerden. Ze zullen dit nieuwe station toch niet vergeten zijn?
pi_128455026
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 12:40 schreef dennistd het volgende:

[..]

ICRm kan ook niet harder dan 160km/h. Ik denk zo dat binnenkort de eerste stuurstand binnen gaat komen in Haarlem om die geschikt te maken voor gebruik met TRAXX-locs.
Dan kopen ze er gelijk fatsoenlijke rijtuigen bij, als ze toch geld aan het verkwisten zijn. Gloednieuwe locs voor een alternatieve treindienst van 3 jaar :') .
  maandag 1 juli 2013 @ 12:50:37 #92
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_128455225
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 12:45 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dan kopen ze er gelijk fatsoenlijke rijtuigen bij, als ze toch geld aan het verkwisten zijn. Gloednieuwe locs voor een alternatieve treindienst van 3 jaar :') .
Wel, de intentie bestaat om de Beneluxtrein ook te laten rijden als er weer een HST A'dam - Brussel is.. Daarvoor kunnen de locs in gebruik blijven toch?
  maandag 1 juli 2013 @ 12:51:34 #93
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128455266
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 12:50 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Wel, de intentie bestaat om de Beneluxtrein ook te laten rijden als er weer een HST A'dam - Brussel is.. Daarvoor kunnen de locs in gebruik blijven toch?
Als dit een volwaardig alternatief is wat ze bieden kunnen ze weer terug naar de 2e kamer of zie ik het verkeerd?
Ik citeer Mansveld

Vanwege het Fyra-debacle kan de NS de gemaakte afspraken over het reizigersvervoer via de hsl niet nakomen. Mansveld liet eerder al weten dat ze alternatieven in overweging wil nemen. "Het is voor het kabinet belangrijk op de kortst mogelijke termijn een volwaardig alternatief voor de reizigers te hebben", schrijft ze aan de Kamer.
pi_128455438
Net na 40 minuten de eerste NS-bus, nu nog wachten op de bus de andere kant op.
pi_128455467
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 12:50 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Volgens hun mooie plaatjes gaat de frequentie Den Haag - Antwerpen gewoon weer omlaag zodra er Traxx over de HSL rijdt en verdwijnt heel de trein wanneer het hogesnelheidsmaterieel er is. Als ze ermee door willen rijden zit je nog steeds met rijtuigen die grondig gereviseerd moeten worden.
pi_128455570
Misschien kan NS die traxxen later weer verpatsen, of inzetten op andere verbindingen met het buitenland. Naar Luik bijvoorbeeld, of Eindhoven-Aken wat men ook doorgaand wil gaan rijden.

Of om de laatste 1700-en af te voeren.
pi_128456178
Nunsnap ik er niets meer van. Zag net door Leidsche Rijn vanuit Utrecht Centraal richting Terwijde een Sprinter, mét reizigers.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 juli 2013 @ 13:19:55 #98
Maffe Fries
pi_128456567
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 12:59 schreef Bitlord het volgende:
Misschien kan NS die traxxen later weer verpatsen, of inzetten op andere verbindingen met het buitenland. Naar Luik bijvoorbeeld, of Eindhoven-Aken wat men ook doorgaand wil gaan rijden.

Of om de laatste 1700-en af te voeren.
ik denk het laatste. Die locs beginnen richting revisietermijn te gaan, dus het is wel een moment om ze eventueel te vervangen.
  Redactie Sport maandag 1 juli 2013 @ 13:27:09 #99
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128456891
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 13:11 schreef Bitlord het volgende:
Nunsnap ik er niets meer van. Zag net door Leidsche Rijn vanuit Utrecht Centraal richting Terwijde een Sprinter, mét reizigers.
Utrecht Centraal-Vleuten rijden wel sprinters, de bovenleiding is tussen Vleuten en Woerden kapot
PM mij!
pi_128457271
Nu ligt ook Gouda-Alphen er uit.
  maandag 1 juli 2013 @ 13:39:06 #101
141482 Q.
JurassiQ
pi_128457374
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 12:45 schreef Bitlord het volgende:
Inmiddels is de storing Utrexht-Woerden tot 18:00 verlengd. Sta al 28 minuten op leidsche rijn zonder een NS-bus te hebben gezien (zowel richting Utrecht als Woerden. Ze zullen dit nieuwe station toch niet vergeten zijn?
Ik zou maar eens naar Terwijde lopen als ik jou was. :')
For great justice!
pi_128457440
Was in de buurt met de auto, hoef niet met de trein. Net bij Vleuten toch ook weer met volle vaart een intercity richting Harmelen-Woerden, alsof er geen verstoring is.
pi_128457605
Het lijkt er dus op dat ze minimaal 1 spoor weer berijdbaar hebben doorgaand.
pi_128460096
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2013 13:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik denk het laatste. Die locs beginnen richting revisietermijn te gaan, dus het is wel een moment om ze eventueel te vervangen.
Ik denk dat de 1700 tegelijk met ICRm afgevoerd wordt :). NS kennende willen ze alleen maar treinstellen.
pi_128461195
Ik las ergens een interessant verhaal dat treinen met locomotieven weer interessant worden omdat het flexibeler is.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 juli 2013 @ 15:11:52 #106
Maffe Fries
pi_128461285
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 15:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik las ergens een interessant verhaal dat treinen met locomotieven weer interessant worden omdat het flexibeler is.
als spitstreinen is het concept zeker interessant
pi_128461391
Er is toch afgelopen week besloten dat al het nieuwe NS materieel een maximumsnelheid van 200 km/u moet hebben? Hoe kunnen ze dan met zo'n kutTRAXX met Vmax 160 aankomen?
pi_128461466
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 15:14 schreef J.B. het volgende:
Er is toch afgelopen week besloten dat al het nieuwe NS materieel een maximumsnelheid van 200 km/u moet hebben? Hoe kunnen ze dan met zo'n kutTRAXX met Vmax 160 aankomen?
Of het al besloten is, weet ik niet zeker. En als die regel al gaat gelden, dan zal dat waarschijnlijk op zijn vroegst gaan gelden bij het ingaan van de nieuwe concessie voor het hoofdrailnet.
pi_128461606
Deze babies hebben we nodig, aangepaste versie voor 230/249 dan eah:

Of gewoon aanhaken bij de ICx bestelling van de Deutsche Bahn.
  maandag 1 juli 2013 @ 15:21:44 #110
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128461660
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 08:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

Whehehe, leuke faal _O-

In Breda kwam er zojuist een opvallende goederentrein voorbij: twee rode 6400'en, een reizigersrijtuig, koppelwagen, en daarachter flink wat tanks. Het konvooi is onderweg richting Tilburg en verder.
Nice, maar militair vervoer. Die onderweg is naar Acht, maar door diverse oorzaken een "ommetje" door Nederland aan het maken was.
  Redactie Sport maandag 1 juli 2013 @ 15:21:54 #111
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128461667
Als die Vectron al toegelaten was wel ja..
Als ICx al klaar was wel ja..
PM mij!
pi_128461671
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 15:16 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Of het al besloten is, weet ik niet zeker. En als die regel al gaat gelden, dan zal dat waarschijnlijk op zijn vroegst gaan gelden bij het ingaan van de nieuwe concessie voor het hoofdrailnet.
http://www.treinreiziger.(...)meter_per_uur-145385
pi_128462032
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 15:21 schreef dennistd het volgende:
Als je nu een nieuwe aanbesteding uitschrijft is die meuk ook niet klaar voor die tijd denk ik? In 2016 worden de eerste twee geleverd en dan volgen 14 maanden tests. Ik denk dat het prima kan. Heb je gelijk een vervanging voor 1700+ICR klaarstaan als die tegen hun eind lopen.
pi_128462993
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 15:21 schreef dennistd het volgende:
De Traxx v160 is toch ook nog niet toegelaten in België?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 juli 2013 @ 15:55:37 #115
Maffe Fries
pi_128463054
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 15:54 schreef Ireyon het volgende:

[..]

De Traxx v160 is toch ook nog niet toegelaten in België?
Is wel toegelaten, want wat rijdt er nu voor de excuus-Benelux?

Het is alleen niet toegelaten op de Belgische HSL.
pi_128463091
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2013 15:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Is wel toegelaten, want wat rijdt er nu voor de excuus-Benelux?

Het is alleen niet toegelaten op de Belgische HSL.
De Excuus-Benelux rijdt met Traxx'en die max. 140 kunnen.. Anders zou dat ding ook wel met 160 door Oude Mortsel knallen ^O^
  maandag 1 juli 2013 @ 15:58:02 #117
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_128463167
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 15:14 schreef J.B. het volgende:
TRAXX kan toch harder dan 160? Volgens mij lag het probleem aan de ICRm-rijtuigen die niet harder dan 160 mogen. Correct me if I'm wrong.
pi_128463203
"Kurze ICx erst ab 2020 und nur in Einsystem-Ausführung." zucht. Dat kan dus ook niet.
  maandag 1 juli 2013 @ 16:00:48 #119
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_128463271
Zie trouwens dat Omroep Brabant spreekt over "Nep-Fyra's" die internationaal gaan. :P
pi_128463272
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 15:58 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

TRAXX kan toch harder dan 160? Volgens mij lag het probleem aan de ICRm-rijtuigen die niet harder dan 160 mogen. Correct me if I'm wrong.
Het is het type TRAXX F140 MS2. De F staat voor Freight en de 140 voor de maximumsnelheid. Daar hebben ze een trucje mee uitgehaald zodat er 160 gereden mag worden maar dat is wel echt het maximale wat er uit te halen is.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 juli 2013 @ 16:03:09 #121
Maffe Fries
pi_128463366
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 15:56 schreef Ireyon het volgende:

[..]

De Excuus-Benelux rijdt met Traxx'en die max. 140 kunnen.. Anders zou dat ding ook wel met 160 door Oude Mortsel knallen ^O^
daar zou je ook 160 km/h mee kunnen halen, maar om dat zo toegelaten krijgen is makkelijker dan een geheel nieuwe loc toegelaten te krijgen.
  maandag 1 juli 2013 @ 16:32:10 #122
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_128464740
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 15:16 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Maar Dijsselbloem kan hier wel invloed op uitoefenen. Hij kent immers de Kamermotie.
pi_128465186
Sja, NS wil/moet gewoon zo snel mogelijk met *iets* gaan rijden. Traxx kennen ze, traxx werkt en traxx kan leveren. 1+1+1=3.
't is een kutoplossing maar wel het enige wat op korte termijn haalbaar is denk ik.
pi_128465554
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2013 16:42 schreef KomtTijd... het volgende:

't is een kutoplossing maar wel het enige wat op korte termijn haalbaar is denk ik.
Over 2 jaar lacht Arriva ze keihard uit met hun gloednieuwe Stadlers *O*
pi_128465630
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 16:51 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Over 2 jaar lacht Arriva ze keihard uit met hun gloednieuwe Stadlers *O*
Ik hoop het van harte ^O^
  maandag 1 juli 2013 @ 16:56:31 #126
256146 b2py
Beton!
pi_128465760
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 12:57 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Volgens hun mooie plaatjes gaat de frequentie Den Haag - Antwerpen gewoon weer omlaag zodra er Traxx over de HSL rijdt en verdwijnt heel de trein wanneer het hogesnelheidsmaterieel er is. Als ze ermee door willen rijden zit je nog steeds met rijtuigen die grondig gereviseerd moeten worden.
Laatste bewering is niet waar. Verbinding wordt inderdaad versoberd maar zal niet meer verdwijnen in het huidige 'plannen palet'. Ik zie dat ding wél verdwijnen als Arriva die verbinding echt zes keer per dag gaat aanbieden tussen Den Haag en Brussel.
  maandag 1 juli 2013 @ 16:57:43 #127
256146 b2py
Beton!
pi_128465806
Timbiels twitterde op maandag 01-07-2013 om 16:46:52 Eindhoven-Helmond: 22u30-05u30 geen treinen maar bussen door herstelwerkzaamheden. #NS reageer retweet
pi_128465810
Ik dacht dat NS alleen een PLAN mocht indienen dat dan in oktober ge-evalueerd zou worden? Ze zijn wel erg zeker van hun zaak zitten wel erg diep erin bij Wilma als ze nu al bestellen.

Overigens wel grappig dat we als het een beetje meezit intercities krijgen die sneller gaan dan de HSL :')
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 juli 2013 @ 17:00:28 #129
Maffe Fries
pi_128465917
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 16:57 schreef arkkey het volgende:
Ik dacht dat NS alleen een PLAN mocht indienen dat dan in oktober ge-evalueerd zou worden? Ze zijn wel erg zeker van hun zaak zitten wel erg diep erin bij Wilma als ze nu al bestellen.
Ik denk andersom. Door nu te bestellen zetten ze Wilma voor een bijna voldongen feit.
  maandag 1 juli 2013 @ 17:03:03 #130
256146 b2py
Beton!
pi_128466028
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 16:57 schreef arkkey het volgende:

Overigens wel grappig dat we als het een beetje meezit intercities krijgen die sneller gaan dan de HSL :')
Er zal wel interne informatie zijn. De concessie HRN en concessie HSL worden toch al samengevoegd per 2015 tot 2025. Enige geschiedkunde in de NS concessie leert dat NS die zeker wel gaat krijgen in 2015 dus dan zullen ze alsnog het HSL vervoer moeten uitvoeren. Dan komen die TRAXX'en helemaal van pas natuurlijk. Dat palet zal echt niet worden afgeschoten op die HSL verbinding naar Antwerpen, eerder op haalbaarheid van zoveel verbindingen over Riekerpolder Aansluiting, tunnel Antwerpen en Antwerpen - Brussel.
pi_128466552
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2013 17:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik denk andersom. Door nu te bestellen zetten ze Wilma voor een bijna voldongen feit.
Wellicht dat het eens tijd wordt dat het Ministerie van Financiën de aandelen NS afstoot. Tot die tijd kan ook een sterke minister op I&M niet de concessie nastreven zonder op de vingers getikt te worden (laat staan ministers/staatssecretarissen als Schultz/Mansveld).
pi_128466754
Alsjeblieft niet.
pi_128466786
En wel hierom trouwens:
http://www.tuc.org.uk/industrial/tuc-22263-f0.cfm
http://www.tuc.org.uk/tuc(...)obbery_7June2013.pdf

Iedereen die roept dat privatiseren goed is, heeft oogkleppen op.
pi_128466881
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 17:03 schreef b2py het volgende:

[..]

Er zal wel interne informatie zijn. De concessie HRN en concessie HSL worden toch al samengevoegd per 2015 tot 2025. Enige geschiedkunde in de NS concessie leert dat NS die zeker wel gaat krijgen in 2015 dus dan zullen ze alsnog het HSL vervoer moeten uitvoeren. Dan komen die TRAXX'en helemaal van pas natuurlijk. Dat palet zal echt niet worden afgeschoten op die HSL verbinding naar Antwerpen, eerder op haalbaarheid van zoveel verbindingen over Riekerpolder Aansluiting, tunnel Antwerpen en Antwerpen - Brussel.
Voordeel van die traxx is dat je die waarschijnlijk ook makkelijk weer van de hand kan doen als je ze niet meer nodig hebt. Wat dat betreft is het wel een veilige tussenoplossing.
  maandag 1 juli 2013 @ 17:27:37 #135
256146 b2py
Beton!
pi_128466905
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 17:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En wel hierom trouwens:
http://www.tuc.org.uk/industrial/tuc-22263-f0.cfm
http://www.tuc.org.uk/tuc(...)obbery_7June2013.pdf

Volgens mij staat dat bij jou onder een instant hotkey.
pi_128466978
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 17:27 schreef b2py het volgende:

[..]

Volgens mij staat dat bij jou onder een instant hotkey.
Uiteraard. Eindelijk een wetenschappelijke onderbouwing dat privatiseren niet goed is.
pi_128467044
Ach wat zegt wetenschappelijke onderbouwing nou uiteindelijk. Klimaatverandering zijn ook voor- en tegenstanders van te vinden. Wetenschappers met leuke onderbouwingen.
pi_128467109
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 17:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Privatiseren is volgens mij zelfs nog beter dan de huidige "we zijn om en om staats- en commercieel bedrijf waar het ons uitkomt". Enig marktrisico zou de managementcultuur bij de NS goed doen. Alternatief: negeer de Europese richtlijn en nationaliseer de bende terug. Hier wordt niemand blij van behalve de NS-top.
pi_128467167
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 17:31 schreef arkkey het volgende:
Ach wat zegt wetenschappelijke onderbouwing nou uiteindelijk. Klimaatverandering zijn ook voor- en tegenstanders van te vinden. Wetenschappers met leuke onderbouwingen.
Nee, er zijn geen voor- en tegenstanders onder wetenschappers. Er is geen klimaatwetenschapper die het niet eens is met de constatering dat de aarde opwarmt.
pi_128467204
Ja ok, tis maar een random voorbeeld. Je snapt mn punt wel ;)
pi_128467211
quote:
6s.gif Op maandag 1 juli 2013 17:32 schreef Litpho het volgende:

[..]

Privatiseren is volgens mij zelfs nog beter dan de huidige "we zijn om en om staats- en commercieel bedrijf waar het ons uitkomt". Enig marktrisico zou de managementcultuur bij de NS goed doen. Alternatief: negeer de Europese richtlijn en nationaliseer de bende terug. Hier wordt niemand blij van behalve de NS-top.
De NS is nooit een staatsbedrijf geweest. Maar geen slecht idee eigenlijk. En dan ook niet meer zo'n walgelijke constructie dat Financien aandeelhouder is en IenM de concessieverlener.
pi_128467245
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 17:34 schreef arkkey het volgende:
Ja ok, tis maar een random voorbeeld. Je snapt mn punt wel ;)
Ik ben het met de eerste zin ook niet eens. Wetenschappelijke onderbouwing zegt zoveel dat jij en ik nu digitaal met elkaar kunnen converseren.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 juli 2013 @ 17:36:22 #143
Maffe Fries
pi_128467250
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 17:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Nee, er zijn geen voor- en tegenstanders onder wetenschappers. Er is geen klimaatwetenschapper die het niet eens is met de constatering dat de aarde opwarmt.
daar ben je veel te naīef in. Wie betaalt bepaalt. Ik kan je nu al voorspellen dat als je twee keer hetzelfde onderzoek uitvoert, waarbij het ene betaald wordt door Greenpeace en het andere door bijvoorbeeld Shell er twee totaal verschillende conclusies getrokken zullen worden.
pi_128467295
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2013 17:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

daar ben je veel te naīef in. Wie betaalt bepaalt. Ik kan je nu al voorspellen dat als je twee keer hetzelfde onderzoek uitvoert, waarbij het ene betaald wordt door Greenpeace en het andere door bijvoorbeeld Shell er twee totaal verschillende conclusies getrokken zullen worden.
En dan is er nog een hele berg onafhankelijk onderzoek waarvan geen enkele zegt dat de aarde niet opwarmt.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 juli 2013 @ 17:41:47 #145
Maffe Fries
pi_128467417
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 17:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

En dan is er nog een hele berg onafhankelijk onderzoek waarvan geen enkele zegt dat de aarde niet opwarmt.
klopt, maar dat wetenschappers elkaar niet tegenspreken klopt gewoon niet. Dat is in veel gevallen prima, want juist doordat er verschillende denkrichtingen zijn, die elkaar regelmatig tegenspreken, kom je als geheel verder.
pi_128467482
De NS komt nu met een korte termijn oplossing die ontzettend duur is en uiteindelijk niks gaat uithalen?
AJAX AMSTERDAM!
  maandag 1 juli 2013 @ 17:44:21 #147
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_128467483
Zeg, heeft iemand enig idee wat een Traxx ongeveer kost?
pi_128467499
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2013 17:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt, maar dat wetenschappers elkaar niet tegenspreken klopt gewoon niet. Dat is in veel gevallen prima, want juist doordat er verschillende denkrichtingen zijn, die elkaar regelmatig tegenspreken, kom je als geheel verder.
Klopt, maar ik heb dit ook nooit beweerd.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 juli 2013 @ 17:46:01 #149
Maffe Fries
pi_128467542
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 17:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Klopt, maar ik heb dit ook nooit beweerd.
jawel, want je zegt dat er geen voor- en tegenstanders onder wetenschappers zijn, maar die zijn er wel degelijk. Op heel veel vlakken zelfs
pi_128467589
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 17:44 schreef DriekOplopers het volgende:
De DB heeft er vorige week 450 besteld voor 1,5 miljard. ¤3,5 miljoen dus ongeveer gok ik zo?
  maandag 1 juli 2013 @ 17:49:11 #151
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128467614
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 17:44 schreef DriekOplopers het volgende:
3,3 miljoen per stuk voor de DB bij afname van 450 stuks nu.

http://www.hna.de/lokales(...)fitiert-2884723.html
pi_128467625
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2013 17:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

jawel, want je zegt dat er geen voor- en tegenstanders onder wetenschappers zijn, maar die zijn er wel degelijk. Op heel veel vlakken zelfs
http://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_opinion_on_climate_change 90% van alle onderzoeken en onderzoekers. Vind ik groot genoeg om mijn uitspraak op te baseren voor wat betreft dit onderwerp ;)
pi_128467630
Wat wel een veel grotere order is, en de NS wil ze denk ik op korte termijn geleverd hebben. Kan dus wel een stuk meer zijn voor de NS
pi_128467762
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 17:49 schreef Viezze het volgende:
Wat wel een veel grotere order is, en de NS wil ze denk ik op korte termijn geleverd hebben. Kan dus wel een stuk meer zijn voor de NS
En dat is ook nog eens een gemiddelde prijs. NS heeft de viersysteemvariant nodig terwijl in dat raamwerk ook locs voor DB Regio zitten die monocourant zijn en alleen LZB/PZB hebben.
  maandag 1 juli 2013 @ 17:55:46 #155
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_128467784
Wat ik in alle berichten mis, is watvoor rijtuigen de NS eigenlijk achter die TRAXXen wil knopen. Hebben ze ergens nog een zootje rijtuigen weg staan roesten, of gaan ze het elders uit de dienstregeling wegsnoeien?
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 juli 2013 @ 17:56:39 #156
Maffe Fries
pi_128467808
quote:
11s.gif Op maandag 1 juli 2013 17:55 schreef MPG het volgende:
Wat ik in alle berichten mis, is watvoor rijtuigen de NS eigenlijk achter die TRAXXen wil knopen. Hebben ze ergens nog een zootje rijtuigen weg staan roesten, of gaan ze het elders uit de dienstregeling wegsnoeien?
dat is de grote vraag
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 juli 2013 @ 17:57:04 #157
Maffe Fries
pi_128467822
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 17:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_opinion_on_climate_change 90% van alle onderzoeken en onderzoekers. Vind ik groot genoeg om mijn uitspraak op te baseren voor wat betreft dit onderwerp ;)
dat betekent dus nog niet dat ze er niet zijn
  maandag 1 juli 2013 @ 17:57:50 #158
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128467858
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2013 17:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat is de grote vraag
ICRm denk ik. Om het materieeltekort in de binnenlandse dienst op te vangen stroomt DDZ in als 'nieuwe intercity', en wordt Mat '64 nog gehandhaafd in de sprinterdienst tot de nieuwe generatie sprinters instroomt.
pi_128467888
De levertijd van die TRAXX'en is ook belangrijk. Het nieuws heeft het over nieuw te fabriceren apparaten.
pi_128467903
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 17:57 schreef James1988 het volgende:

[..]

ICRm denk ik. Om het materieeltekort in de binnenlandse dienst op te vangen stroomt DDZ in als 'nieuwe intercity', en wordt Mat '64 nog gehandhaafd in de sprinterdienst tot de nieuwe generatie sprinters instroomt.
Is er nog wat ICK over?
  maandag 1 juli 2013 @ 18:00:47 #161
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128467945
quote:
10s.gif Op maandag 1 juli 2013 17:59 schreef remcoP het volgende:

[..]

Is er nog wat ICK over?
Wil je niet. Dat spul is 40 jaar oud en staat al zo lang te verrotten dat je het eerst moet gaan opknappen.
pi_128467982
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 17:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De levertijd van die TRAXX'en is ook belangrijk. Het nieuws heeft het over nieuw te fabriceren apparaten.
Als die 450 stuks eerst moeten, duurt het nog wel een paar jaar dus :')
  maandag 1 juli 2013 @ 18:03:50 #163
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128468032
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 18:02 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Als die 450 stuks eerst moeten, duurt het nog wel een paar jaar dus :')
Maar DB heeft er echt nog niet alle 450 afgenomen. DB heeft een contract gesloten voor 450 stuks, waar zij dan een order kunnen plaatsen voor een x-aantal locs per keer. Hoeft niet in 1x :)
pi_128468052
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 18:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wil je niet. Dat spul is 40 jaar oud en staat al zo lang te verrotten dat je het eerst moet gaan opknappen.
Wellicht nog rijtuigen in Duitsland/België?
pi_128468116
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 17:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Aldus de website van Bombardier is de assemblagetijd van één Traxx-loc 12 dagen tegenwoordig. Echter moeten ze dan dus wel de materialen hebben. Zeker voor zo'n succesloc (want dat is het toch gewoon) zullen ze die dingen wel behoorlijk op voorraad hebben gok ik (of in ieder geval op korte termijn goed te produceren/verkrijgen).
pi_128468503
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 18:06 schreef MTL het volgende:

[..]

Aldus de website van Bombardier is de assemblagetijd van één Traxx-loc 12 dagen tegenwoordig. Echter moeten ze dan dus wel de materialen hebben. Zeker voor zo'n succesloc (want dat is het toch gewoon) zullen ze die dingen wel behoorlijk op voorraad hebben gok ik (of in ieder geval op korte termijn goed te produceren/verkrijgen).
Mooi, dus ik kan een ticket brussel bestellen voor over 2 weken? ^O^
pi_128469055
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2013 18:17 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Mooi, dus ik kan een ticket brussel bestellen voor over 2 weken? ^O^
Dat kan je zeker, ook zonder die locs :P
pi_128469338
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Sandrvich in de buurt toevallig? Ik kan nergens vinden of trein 86 morgen catering ana boord heeft...
Wellicht te laat; als het een binnenlandse trein is gaat de kans klein zijn voor een restauratierijtuig. Voor catering valt er meestal wel iets te ritselen met de provodnik/provodnietsa.
  maandag 1 juli 2013 @ 18:41:26 #169
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_128469374
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:54 schreef dennistd het volgende:

[..]

Enschede ligt er zes weken uit, het hele emplacement wordt weggehaald en nieuw teruggebouwd in een andere layout. De IC's en de stopper uit Zwolle keren in Drienerlo (daar zijn bediende seinen geplaatst op beide sporen aan de Hengelo-kant), de stopper uit Apeldoorn keert in Almelo. Tussen Drienerlo en Enschede rijden bussen (en dan bedoel ik dus niet lijn 1, die is soms al druk genoeg). Voor de IC is er trouwens wel een lengtebeperking van zeven bakken: meer past er niet op Drienerlo)

De seinen in Drienerlo:
[ afbeelding ]
Sorry, maar dat zijn niet de bediende seinen, de bediende seinen staan aan de andere kant van het perron. Deze seinen komen straks automatisch uit de stand stop zodra de trein langs het perron staat.
pi_128469810
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 18:41 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Sorry, maar dat zijn niet de bediende seinen, de bediende seinen staan aan de andere kant van het perron. Deze seinen komen straks automatisch uit de stand stop zodra de trein langs het perron staat.
Je bedoelt dat de twee P-seinen die er nu richting Enschede staan bediende seinen worden, die voor alles behalve werktreinen gewoon op rood blijven staan en het keren van een trein terug naar Hengelo redelijk geautomatiseerd gaat?
  maandag 1 juli 2013 @ 19:02:08 #171
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_128470178
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 18:53 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Je bedoelt dat de twee P-seinen die er nu richting Enschede staan bediende seinen worden, die voor alles behalve werktreinen gewoon op rood blijven staan en het keren van een trein terug naar Hengelo redelijk geautomatiseerd gaat?
Euh ja, zo ongeveer wel ja. Klinkt inderdaad een beetje raar, maar het heeft te maken met het eerste blok na Drienerlo richting Enschede, dat gaat gebruikt worden om extra reizigerstreinen op te kunnen stellen. Zodra daar een trein gaat staan is de baan weer beschikbaar voor een volgende trein, terwijl een trein die langs het perron blijft staan de baan gereserveerd houdt voor de terugweg. De bediening wordt overigens alleen gebouwd om weer van het opstelspoor te kunnen rijden naar het perron.
  maandag 1 juli 2013 @ 19:34:23 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128471328
Ik weet niet wat de machinist van mijn trein (een Fyra) aan het doen was, maar rijden hoorde er niet bij.

Op tijd vertrokken uit Rotterdam Centraal, bij het inrijden van de tunnel Dordtsche Kil reed de trein slechts 125 km/h, bij het uitrijden van de tunnel onder de Dordtsche Kil 140 km/h. De HSL werd verlaten met 110 km/h.

Tijdens de rit heeft hij wel 160 km/h resp. 140 km/h aangetikt, het is dus niet dat er een probleem was waardoor hij niet harder zou mogen rijden. Ook was er geen sprake van 'er rijdt een trein voor', want de Thalys was al weg en de sprinter naar Breda werd ingehaald (die stond stil).

Binnenkomst in Breda met +3 ipv de gebruikelijke -1.

[/lief dagboek]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 juli 2013 @ 19:34:29 #173
Maffe Fries
pi_128471331
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 18:06 schreef MTL het volgende:

[..]

fabrikanten hebben tegenwoordig geen grote voorraden meer. Toeleveranciers leveren hun spullen zo ongeveer af op het moment dat die nodig zijn.
  maandag 1 juli 2013 @ 19:41:24 #174
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128471653
Over de "nieuwbouw" Traxx: Het is geen nieuwbouw. Typisch pers-geleuter.
NSH is aan het kijken om via AlphaTrains of een andere leasemaatschappij extra Traxx'en te leasen indien dat straks nodig is.
  Redactie Sport maandag 1 juli 2013 @ 19:41:27 #175
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128471658
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 19:02 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Euh ja, zo ongeveer wel ja. Klinkt inderdaad een beetje raar, maar het heeft te maken met het eerste blok na Drienerlo richting Enschede, dat gaat gebruikt worden om extra reizigerstreinen op te kunnen stellen. Zodra daar een trein gaat staan is de baan weer beschikbaar voor een volgende trein, terwijl een trein die langs het perron blijft staan de baan gereserveerd houdt voor de terugweg. De bediening wordt overigens alleen gebouwd om weer van het opstelspoor te kunnen rijden naar het perron.
Als ik het goed zie wordt het dus zo:

Aan de Hengelo-zijde zijn twee nieuwe P-seinen geplaatst (die ik op de foto had staan). De P-seinen 757 en 759 aan de Enschede-kant net achter het perron zijn omgebouwd naar bediende seinen.
PM mij!
  maandag 1 juli 2013 @ 19:41:58 #176
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128471679
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 18:40 schreef Sandrvich het volgende:

[..]

Wellicht te laat; als het een binnenlandse trein is gaat de kans klein zijn voor een restauratierijtuig. Voor catering valt er meestal wel iets te ritselen met de provodnik/provodnietsa.
Niet te laat, maar ook niet meer relevant. Zit nu in ICM 4204 van Schiphol naar Deventer. Het zit erop. Godverdomme.
pi_128471816
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 19:41 schreef dennistd het volgende:

[..]

Als ik het goed zie wordt het dus zo:

Aan de Hengelo-zijde zijn twee nieuwe P-seinen geplaatst (die ik op de foto had staan). De P-seinen 757 en 759 aan de Enschede-kant net achter het perron zijn omgebouwd naar bediende seinen.
Ik neem aan dat 758 en 760 ook bediend worden ;)
  Redactie Sport maandag 1 juli 2013 @ 19:45:49 #178
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128471843
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Niet te laat, maar ook niet meer relevant. Zit nu in ICM 4204 van Schiphol naar Deventer. Het zit erop. Godverdomme.
Hoezo dat?
PM mij!
  maandag 1 juli 2013 @ 19:48:01 #179
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128471948
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Huh? Hoezo?
  maandag 1 juli 2013 @ 19:48:16 #180
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128471961
Lang evhraal.
  maandag 1 juli 2013 @ 19:58:33 #181
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128472440
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Lang evhraal.
Korte versie? Nvm, gevonden. Kut zeg -O-

[ Bericht 7% gewijzigd door James1988 op 01-07-2013 20:07:52 ]
  maandag 1 juli 2013 @ 20:01:02 #182
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128472540
quote:
Lang evhraal.
Tjezus wat kut.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_128473029
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 19:41 schreef greavy het volgende:
Over de "nieuwbouw" Traxx: Het is geen nieuwbouw. Typisch pers-geleuter.
NSH is aan het kijken om via AlphaTrains of een andere leasemaatschappij extra Traxx'en te leasen indien dat straks nodig is.
Bron? Ik kan namelijk de NOS niet als echt onbetrouwbare bron aanduiden, en zij zeggen van NS gehoord te hebben dat er een bestelling is/wordt geplaatst bij Bombardier door NS zelf.
  maandag 1 juli 2013 @ 20:18:49 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128473118
Amersfoort. Meld me zo thuis wel weer.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 juli 2013 @ 20:26:38 #185
Maffe Fries
pi_128473441
quote:
Lang evhraal.
mooi klote zeg ...
  maandag 1 juli 2013 @ 20:32:54 #186
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_128473719
quote:
Lang evhraal.
:{ Dat zuigt dikke tijd.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_128474854
160 km/u? Dat haalde de Gresley A4 ook met gemak en die is uit 1935 :(

Geen problemen met bovenleidingen in ieder geval ;( en ik vind hem erg mooi.

Facts don't care about your feelings
  maandag 1 juli 2013 @ 20:58:27 #188
256146 b2py
Beton!
pi_128474902
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 20:57 schreef YoshiBignose het volgende:
160 km/u? Dat haalde de Gresley A4 ook met gemak en die is uit 1935 :(

Geen problemen met bovenleidingen in ieder geval ;( en ik vind hem erg mooi.

[ afbeelding ]
Hoe lang deed die trein erover voordat hij de 160 aantikte en hoeveel reizigers gingen er in die trein? :s)
pi_128475264
Zoveel reizigers als je wilt..... volgens mij eens met meer dan 20 wagons gewoon 120 km/u gecruised. Ja geen idee eerlijk gezegd hoe lang het duurt voor die trein een beetje op vaart was.

maandag 1 juli 2013 @ 21:11:22 #190
256146 b2py
Beton!
pi_128475486
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 21:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Zoveel reizigers als je wilt..... volgens mij eens met meer dan 20 wagons gewoon 120 km/u gecruised. Ja geen idee eerlijk gezegd hoe lang het duurt voor die trein een beetje op vaart was.

Even gegoogled, die trein heeft die snelheden allemaal bergafwaarts gehaald en niet op vlak terrein.. :P
pi_128475572
Oh :P nou dan moeten ze maar net als bij een achtbaan op stations in het spoor zo'n soort treksysteem maken zodat ze sneller wegrijden.

En je mag dan ook weer roken op de perrons :')
  maandag 1 juli 2013 @ 21:17:08 #192
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128475830
Met zo'n instelling kunnen we ook de Trevithick van stal halen. Op het moment dat de ambitie lager wordt gaan we die meteen nog maar verder verlagen.. Zometeen gaan we nog maar 8 km/h.
  maandag 1 juli 2013 @ 21:20:59 #193
256146 b2py
Beton!
pi_128476049
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 21:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Met zo'n instelling kunnen we ook de Trevithick van stal halen. Op het moment dat de ambitie lager wordt gaan we die meteen nog maar verder verlagen.. Zometeen gaan we nog maar 8 km/h.
Dat was die van mij toch vorige week?
  maandag 1 juli 2013 @ 21:22:44 #194
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128476135
Loc van nog eerder dan die van Stephenson in ieder geval. 1804 ofzo..
  maandag 1 juli 2013 @ 21:27:24 #195
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128476373
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 21:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Loc van nog eerder dan die van Stephenson in ieder geval. 1804 ofzo..
Trevithick ja (als je het zo schrijft).
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 1 juli 2013 @ 21:39:38 #196
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128477014
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 20:16 schreef MTL het volgende:

[..]

Bron? Ik kan namelijk de NOS niet als echt onbetrouwbare bron aanduiden, en zij zeggen van NS gehoord te hebben dat er een bestelling is/wordt geplaatst bij Bombardier door NS zelf.
Mijn bronnen vertrouw ik ook wel :) Het is nog bij lange na niet zeker of het nieuwbouw is. Er staan genoeg Traxx'en bij AlphaTrains en/of Railpool stil die zo geleased kunnen worden. En met software-aanpassingen zijn die ook geschikt voor de beoogde diensten van NSH.
Dat is veel voordeliger, maar zeker ook sneller inzetbaar.
pi_128477783
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 21:39 schreef greavy het volgende:

[..]

Mijn bronnen vertrouw ik ook wel :) Het is nog bij lange na niet zeker of het nieuwbouw is. Er staan genoeg Traxx'en bij AlphaTrains en/of Railpool stil die zo geleased kunnen worden. En met software-aanpassingen zijn die ook geschikt voor de beoogde diensten van NSH.
Dat is veel voordeliger, maar zeker ook sneller inzetbaar.
No pun intended, echter: je komt aanzetten met "mijn vertrouwde bronnen", maar als een NS woordvoerder tegenover de NOS verklaard dat ze nieuwe locs bij Bombardier bestellen die in Duitsland gemaakt zullen worden (en dan boeit mij die hele constructie niets, al koopt AnsaldoBreda ze en leased ze dan aan NS), dan geloof ik dat eerder dan een verhaaltje over tweedehands locs op internet met "vertrouwde bronnen".
  maandag 1 juli 2013 @ 22:01:32 #198
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128478204
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 21:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Dat is nog steeds sneller dan lopen.
  maandag 1 juli 2013 @ 22:03:34 #199
256146 b2py
Beton!
pi_128478354
In het door NS aangeboden palet wordt overigens pas gesproken over een directe trein Amsterdam - Brussel over de HSL met een nader te bepalen snelheid voor 2015-2016. Er staat ook in dat er dan een verbinding Breda - Antwerpen komt met 160 km/h. Die verbinding Breda - Antwerpen zou prima met TRAXX gereden kunnen worden en voor die nader te bepalen snelheid verbinding zou je ook voor TRAXX + 'iets' kunnen gaan die 160 km/h gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 01-07-2013 22:09:50 ]
  maandag 1 juli 2013 @ 22:09:03 #200
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128478720
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:03 schreef b2py het volgende:
In het door NS aangeboden palet wordt overigens pas gesproken over een directe trein Amsterdam - Brussel over de HSL met een nader te bepalen snelheid voor 2015-2016. Er staat ook in dat er dan een verbinding Breda - Antwerpen komt met 160 km/h. Die verbinding Breda - Antwerpen zou prima met TRAXX gereden kunnen worden
Het doorkoppelen van de Amsterdam-Breda-Fyra aan Breda-Antwerpen is logistiek het meest praktische. Dit vereist ook het minste materieel (1 extra stam?).

Breda is eigenlijk niet geschikt voor rangeerwerkzaamheden met locomotieven, en al helemaal niet tijdens de verbouwing die nog tot 2016 gaat duren. Hierbij wordt iedere paar maanden een tweetal sporen buiten dienst genomen.

quote:
en voor die nader te bepalen snelheid verbinding zou je ook voor TRAXX + 'iets' kunnen gaan die 160 km/h gaan.
Tsja, je kunt ook voor een twintigtal draisines gegaan. "Nader te bepalen snelheid" is een behoorlijk holle frase.
  maandag 1 juli 2013 @ 22:09:13 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128478732
"palet" :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 1 juli 2013 @ 22:10:21 #202
256146 b2py
Beton!
pi_128478793
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het doorkoppelen van de Amsterdam-Breda-Fyra aan Breda-Antwerpen is logistiek het meest praktische. Dit vereist ook het minste materieel (1 extra stam?).

Breda is eigenlijk niet geschikt voor rangeerwerkzaamheden met locomotieven, en al helemaal niet tijdens de verbouwing die nog tot 2016 gaat duren. Hierbij wordt iedere paar maanden een tweetal sporen buiten dienst genomen.

[..]

Tsja, je kunt ook voor een twintigtal draisines gegaan. "Nader te bepalen snelheid" is een behoorlijk holle frase.
Kwam nog iets tegen bij het nader besturen. NS biedt aan dat er pas vanaf 2022 nieuw IC materieel gaat instromen wat 200/250 km/h gaat halen. We zitten dus nog 7 jaar vast aan de tijdelijke oplossing die ze in 2015 gaan bieden.
  maandag 1 juli 2013 @ 22:11:53 #203
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128478887
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Kwam nog iets tegen bij het nader besturen. NS biedt aan dat er pas vanaf 2022 nieuw IC materieel gaat instromen wat 200/250 km/h gaat halen. We zitten dus nog 7 jaar vast aan de tijdelijke oplossing die ze in 2015 gaan bieden.
De concessie ontnemen is de enige beslissing die te verantwoorden valt tegenover de reiziger en de belastingbetaler.
  maandag 1 juli 2013 @ 22:17:24 #204
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128479178
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:03 schreef b2py het volgende:
In het door NS aangeboden palet wordt overigens pas gesproken over een directe trein Amsterdam - Brussel over de HSL met een nader te bepalen snelheid voor 2015-2016. Er staat ook in dat er dan een verbinding Breda - Antwerpen komt met 160 km/h. Die verbinding Breda - Antwerpen zou prima met TRAXX gereden kunnen worden en voor die nader te bepalen snelheid verbinding zou je ook voor TRAXX + 'iets' kunnen gaan die 160 km/h gaan.

Nogmaals is dit: een volwaardig alternatief, ze kunnen nu toch afgewezen worden of zie ik het verkeerd?
Ik citeer Mansveld

Vanwege het Fyra-debacle kan de NS de gemaakte afspraken over het reizigersvervoer via de hsl niet nakomen. Mansveld liet eerder al weten dat ze alternatieven in overweging wil nemen. "Het is voor het kabinet belangrijk op de kortst mogelijke termijn een volwaardig alternatief voor de reizigers te hebben", schrijft ze aan de Kamer.
  maandag 1 juli 2013 @ 22:18:30 #205
256146 b2py
Beton!
pi_128479223
quote:
5s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:17 schreef bork het volgende:

[..]

Nogmaals is dit: een volwaardig alternatief, ze kunnen nu toch afgewezen worden of zie ik het verkeerd?
Ik citeer Mansveld

Uiteraard kan het afgewezen worden, maar het is wel het definitieve aanbod was NS heeft gegeven. En zie jij Mansveld dit al afwijzen? Ze heeft nog niks afgewezen wat NS & ProRail hebben aangeboden.
  maandag 1 juli 2013 @ 22:19:02 #206
256146 b2py
Beton!
pi_128479250
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

De concessie ontnemen is de enige beslissing die te verantwoorden valt tegenover de reiziger en de belastingbetaler.
Zolang dit soort details verzwegen worden niet helemaal, maar als de beerput volledig opengetrokken wordt wel ja.
  maandag 1 juli 2013 @ 22:19:47 #207
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_128479279
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

En het vermoeden is dat de NS de besluitvorming probeert te frustreren. Nu locs kopen en straks (Dijsselbloem laten) zeggen dat verbreken concessie economisch slecht is.

http://www.voorbeterov.nl/130606.php
  maandag 1 juli 2013 @ 22:22:58 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128479484
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:19 schreef b2py het volgende:

[..]

Zolang dit soort details verzwegen worden niet helemaal, maar als de beerput volledig opengetrokken wordt wel ja.
Ook leuk: dat nieuwe IC-materieel zou instromen tegen 2022, een paar jaar voor het einde van de HRN/HSL-concessie 2015-2025. NS kan dan aankomen met een argument als "Ja maar als je nu een andere partij de HSL gunt, dan is dat kapitaalvernietiging, onze treinen zijn gloednieuw!" waar een aantal partijen ongetwijfeld in trappen.

De levering van nieuwe treinen hoeft echt geen 9 jaar te duren, maar dan moet NS nu wel actie gaan ondernemen i.p.v. af te blijven wachten.
  maandag 1 juli 2013 @ 22:23:43 #209
256146 b2py
Beton!
pi_128479545
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ook leuk: dat nieuwe IC-materieel zou instromen tegen 2022, een paar jaar voor het einde van de HRN/HSL-concessie 2015-2025. NS kan dan aankomen met een argument als "Ja maar als je nu een andere partij de HSL gunt, dan is dat kapitaalvernietiging, onze treinen zijn gloednieuw!" waar een aantal partijen ongetwijfeld in trappen.
Je slaat de spijker op zijn kop. ;)
  maandag 1 juli 2013 @ 22:24:31 #210
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128479594
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Uiteraard kan het afgewezen worden, maar het is wel het definitieve aanbod was NS heeft gegeven. En zie jij Mansveld dit al afwijzen? Ze heeft nog niks afgewezen wat NS & ProRail hebben aangeboden.
Er zitten toch 150 mensen in die kamer? Rutten zal de zeilen bij moeten zetten om zijn echte liberalen in zijn kamp te houden.
pi_128479770
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

De levering van nieuwe treinen hoeft echt geen 9 jaar te duren, maar dan moet NS nu wel actie gaan ondernemen i.p.v. af te blijven wachten.
Natuurlijk niet. Die moeten gewoon overgenomen worden in de concessie. Dat is alleen al in Nederland vaak genoeg gebeurd.
  maandag 1 juli 2013 @ 22:28:22 #212
256146 b2py
Beton!
pi_128479813
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Die moeten gewoon overgenomen worden in de concessie. Dat is alleen al in Nederland vaak genoeg gebeurd.
Wanneer dan? Voor de concessie Achterhoek zijn gewoon nieuwe GTW's besteld.
  maandag 1 juli 2013 @ 22:30:31 #213
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128479943
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:28 schreef b2py het volgende:

[..]

Voor Almelo - Mariënberg neemt Arriva een paar LINTen over (die gemoderniseerd worden).

Materieel overnemen gebeurt wel, maar dan moet het wel in de concessie staan ("concessiehouder stelt materieel beschikbaar aan volgende concessiehouder"), moet het materieel eigendom zijn van de opdrachtgever, of moet er een andere manier zijn om de concessiehouder ertoe te dwingen.
pi_128480027
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:28 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja dus? Staat er in de aanbesteding dat er nieuw materieel moet komen?
  maandag 1 juli 2013 @ 22:33:31 #215
256146 b2py
Beton!
pi_128480153
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja dus? Staat er in de aanbesteding dat er nieuw materieel moet komen?
Ik vroeg me vooral af wanneer er al reeds materieel is overgenomen vanuit een oudere concessie? Kan me dat namelijk niet herinneren. Alleen dat per 2014 inderdaad die LINTen overgaan naar Arriva maar verder niks.
  maandag 1 juli 2013 @ 22:34:52 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128480226
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik vroeg me vooral af wanneer er al reeds materieel is overgenomen vanuit een oudere concessie? Kan me dat namelijk niet herinneren. Alleen dat per 2014 inderdaad die LINTen overgaan naar Arriva maar verder niks.
Bij busconcessies gebeurt het al vaker.

Bij treinen nog niet, maar daar zijn minder concessies en is het concessiestelsel nog vrij jong (2006?). De treinen die vanaf 2006 zijn aangekocht zijn nieuw (bijvoorbeeld vanwege airco, wat DM'90 en de Wadlopers niet hebben) en veel concessies lopen nog tot 2014 of 2016.
pi_128480241
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:33 schreef b2py het volgende:

[..]

In het busvervoer is het normaal.

Ik sla bustopics ook meestal over op OVNL maar ik heb het er regelmatig voorbij zien komen ;)
  maandag 1 juli 2013 @ 22:37:01 #218
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128480370
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik sla bustopics ook meestal over op OVNL maar ik heb het er regelmatig voorbij zien komen ;)
Mwah.. Redelijk normaal.. Het is twee keer voorgekomen geloof ik.
pi_128480425
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Mwah.. Redelijk normaal.. Het is twee keer voorgekomen geloof ik.
Dingestrain had het laatst over een keer of 10 geloof ik?
  maandag 1 juli 2013 @ 22:41:28 #220
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128480644
Melvin? Ik moet denken aan Utrecht en Leiden maar verder zou ik het niet weten. De verplichting is bij nieuwe aanbestedingen meegenomen voor het einde van de concessie maar verder niet.
  maandag 1 juli 2013 @ 22:44:14 #221
200192 Darkwing_Duck
pi_128480848
quote:
10s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
"palet" :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fak, nu snap ik pas die woordgrap die PSM een poosje geleden maakte... :')
pi_128481025
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:41 schreef Mr_Klaasje het volgende:
De verplichting is bij nieuwe aanbestedingen meegenomen voor het einde van de concessie maar verder niet.
Arnhem, waar in de concessie staat dat je het trolleynet moet overnemen en gebruiken. Echter bij treinen is volgens mij vooral het struikelpunt geweest dat nieuwe concessies lage co2-uitstoot en airco eisten voor dieseltrajecten.
  maandag 1 juli 2013 @ 23:21:56 #223
256146 b2py
Beton!
pi_128483225
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Sodeknetters, ik dacht dat ik in het treinentopic zat. Zat ik even mis. :P
  dinsdag 2 juli 2013 @ 06:52:54 #224
256146 b2py
Beton!
pi_128488157
Vanaf half 11 herstelwerkzaamheden tussen Eindhoven en Helmond gisteravond, uitgelopen tot half 8.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 09:04:37 #225
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128489242
De kamer gelooft Mansveld niet op d'r mooie groene ogen als het aankomt op het kijken naar andere vervoerders dan HSA op de HSL, en heeft daarom een paar experts uitgenodigd om ze bij te komen praten.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 juli 2013 @ 09:27:01 #226
Maffe Fries
pi_128489671
Schommelboot 8711 die betrokken was bij de botsing in Amsterdam vorig jaar zal voorlopig niet opgelapt worden. Het zesje zal bij de schadebakken in Amersfoort neergezet gaan worden

http://somda.nl/forum/13654/p457163/Opvallende+dingen+2+juli/
pi_128491956
Gezien de order van NS bij Bombardier: Zou er misschien een leuke regeling ingezet zijn dat ze de Traxx kunnen terugsturen in ruil voor Zefiro 250 of zijn die treinen technisch niet in staat in Nederland te rijden?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 10:59:45 #228
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128492003
Een Zefiro V250 kan gebouwd worden om in Nederland te rijden, dat is het probleem niet. Bombardier gaat die locomotieven echt niet terugkopen, ze zijn geen leasebedrijf.
pi_128492347
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:59 schreef James1988 het volgende:
Een Zefiro V250 kan gebouwd worden om in Nederland te rijden, dat is het probleem niet. Bombardier gaat die locomotieven echt niet terugkopen, ze zijn geen leasebedrijf.
Denk het ook niet, maar die traxxen raken ze echt wel weer kwijt, daar is over 5 jaar ook nog wel markt voor.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:48:41 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128493577
Lijkt erop dat er een koper is voor NMBS Logistics: DB Schenker.

Ik had liever gezien dat het naar bijvoorbeeld Freightliner zou gaan, want DB wordt steeds groter op deze manier. Dat kan niet gezond zijn.
pi_128493629
Waarom kan dat niet gezond zijn?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 juli 2013 @ 11:50:21 #232
Maffe Fries
pi_128493630
zou trouwens ook een reden kunnen zijn waarom de NS plots in Traxx moet investeren, want de locs die nu voor de Benelux gebruikt worden komen van de cargotak van de NMBS
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:51:55 #233
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128493693
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Waarom kan dat niet gezond zijn?
Een (bijna)monopolie is onwenselijk omdat dit keuze beperkt en de drang om efficiënt te werken wegneemt.

quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:50 schreef Peterselieman het volgende:
zou trouwens ook een reden kunnen zijn waarom de NS plots in Traxx moet investeren, want de locs die nu voor de Benelux gebruikt worden komen van de cargotak van de NMBS
Naar het schijnt zou Alpha Trains de HSA-Traxx'en alweer hebben toegezegd aan een volgende klant. Die dingen rijden inmiddels al 5 jaar in Nederland rond, kan zijn dat het leasecontract volgend jaar afloopt.
pi_128493775
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:51 schreef James1988 het volgende:

[..]

Een (bijna)monopolie is onwenselijk omdat dit keuze beperkt en de drang om efficiënt te werken wegneemt.
Er is geen sprake van een bijna monopoly. Misschien dat het marktaandeel in België van NMBS Logistics groot is maar ach, dat neemt wel af nadat DB de boel gaat doen. Was hier ook zo; DBSRN is niet geīnteresseerd in dat kleinschalige vervoer.

quote:
Naar het schijnt zou Alpha Trains de HSA-Traxx'en alweer hebben toegezegd aan een volgende klant. Die dingen rijden inmiddels al 5 jaar in Nederland rond, kan zijn dat het leasecontract volgend jaar afloopt.
Eéntje is er naar een andere klant en daar is al weer een andere voor terug geloof ik.
pi_128493780
Parktijkrit gehaald. Nu officieel Meester :)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 juli 2013 @ 11:54:31 #236
Maffe Fries
pi_128493788
gefeliciteerd *O*
pi_128493790
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:54 schreef Monopoly het volgende:
Gefeliciteerd Meester Monopoly!
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 2 juli 2013 @ 11:54:54 #238
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_128493806
quote:
Nice Mono, gratz *O* *O*
pi_128493829
Had een rustig ritje naar Delfzijl. Reed maar 2 minuutjes in de plus, dat viel me nog alles mee :P
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:56:58 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128493874
Congrats Monopoly :)
pi_128493912
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:56 schreef James1988 het volgende:
Congrats Monopoly :)
pi_128494362
Van harte, Mono! :)
  dinsdag 2 juli 2013 @ 12:14:20 #243
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_128494435
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:55 schreef Monopoly het volgende:
Had een rustig ritje naar Delfzijl. Reed maar 2 minuutjes in de plus, dat viel me nog alles mee :P
Krijg je dan makkelijk vertraging richting Delfzijl?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 12:38:01 #244
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_128495258
quote:
Gefeliciteerd!
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_128495507
quote:
Gefeliciteerd *O* *O* *O*
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 12:46:50 #246
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128495586
quote:
Feli! *O* *O*
  dinsdag 2 juli 2013 @ 12:54:17 #247
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128495864
pi_128496243
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:14 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Krijg je dan makkelijk vertraging richting Delfzijl?
Valt op zich wel mee, alleen moet je op je praktijkrit remmen bij de snelheidsverlagingsborden en de seinen (dat moet altijd). Maar soms heb je gewoon (vooral bij vertraging) wat meer 'speling' als je de remming iets later in zet. :P Dat is een stuk wegbekendheid :)
pi_128496731
gefeliciteerd! :)
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 2 juli 2013 @ 13:28:08 #250
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_128497061
quote:
En ben je nu klaar met je opleiding? Zo ja, heb je al een idee waar je gaat rijden? :)
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  dinsdag 2 juli 2013 @ 13:39:05 #251
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128497388
quote:
Gefeliciteerd!
  dinsdag 2 juli 2013 @ 13:54:30 #252
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128497918
quote:
15s.gif Op maandag 1 juli 2013 20:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Tjezus wat kut.
Ik heb iets gemist?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 14:01:43 #253
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128498200
Gefeli mono *O*

quote:
5s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 13:54 schreef bork het volgende:

[..]

Ik heb iets gemist?
Kennelijk :@
pi_128498330
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:44 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Gefeliciteerd *O* *O* *O*
INderdaad, mooi!
pi_128498562
quote:
Lang evhraal.
Vertel, fles. Of eerst bijslapen?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 14:30:06 #256
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128499199
Nou neuh, het staat al op genoeg plekken. Wegens privé-omstandigheden wilde mijn reisgenote ineens halsoverkop naar huis. Dus ben ik ook maar terug naar huis gegaan.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 15:13:13 #257
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_128500826
quote:
Als je maar niet denkt dat ik je nu meester ga noemen op de gsm-r. :P

Gefeliciteerd trouwens! :Y Over.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 15:19:41 #258
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128501067
quote:
Goed gedaan!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_128501713
ben benieuwd of het vaker voorkomt dat een machinist buitengesloten is van zijn eigen trein.
de ICMm heeft aan 1 kant een deur voor de machinist. op somda was melding gedaan van een machinist die nog op het perron van sloterdijk stond terwijl de HC de deuren had gesloten om te vertrekken. :')
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_128502074
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 13:28 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

En ben je nu klaar met je opleiding? Zo ja, heb je al een idee waar je gaat rijden? :)
Jep, helemaal klaar. Nog diploma ophalen en borrelen met de klasgenoten (ook niet onbelangrijk) :P
Groningen als stamplaats :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 13:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Thanks voor de felicitaties allen. anders blijf ik quoten :')
pi_128502091
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 15:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Als je maar niet denkt dat ik je nu meester ga noemen op de gsm-r. :P

Gefeliciteerd trouwens! :Y Over.
Dank u wel Trdl, met enige vertraging van 30 minuten. Sluiten :P
pi_128502114
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 15:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
ben benieuwd of het vaker voorkomt dat een machinist buitengesloten is van zijn eigen trein.
de ICMm heeft aan 1 kant een deur voor de machinist. op somda was melding gedaan van een machinist die nog op het perron van sloterdijk stond terwijl de HC de deuren had gesloten om te vertrekken. :')
Ik ken een mcn die zijn reservesleutels in zijn jasje in de cabine had laten hangen in Duitsland.
Die moest dus een ruitje intikken om op tijd te kunnen vertrekken.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 15:51:31 #263
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128502242
Metropolis is up and running in Amsterdam!
02/07/2013

The city of Amsterdam’s new Metropolis trainsets officially entered commercial service as of 7:30 a.m. this Tuesday, 26 June. Mr Eberhard van der Laan (the mayor of Amsterdam), Mr Bart Schmeink (the managing director of the operating company, GVB), and Mr Leon Linders (the general manager of Alstom in the Netherlands), boarded the inaugural train at the Sloterdijk metro station.

This first inaugural run also included a full load of passengers. Once past the train’s doors sporting the capital’s colours – some carrying their bikes –, they discovered the train’s interior whose ample dimensions (3m by 116m) and wide free circulation between cars give it a sense of spaciousness and fluidity. Accessibility was a key concern in the train’s design. Two multifunctional spaces can also accommodate passengers in wheelchairs.

The 174 seats were proportioned to accommodate the exceptionally tall stature of the Dutch. A trainset can transport 960 passengers safely at speeds of up to 80 kph.

This upgrade project for Amsterdam’s metro system, of which this commissioning ceremony is a part, was initiated by the city, the province of North Holland and the operator (GVB) in 2010. It includes the delivery of 28 new trainsets and the installation of a new signalling system.

Alstom Transport

Hier wat foto's van de eerste rit:
  dinsdag 2 juli 2013 @ 16:46:42 #264
256146 b2py
Beton!
pi_128504037
quote:
Van harte gefeliciteerd Mono!
  dinsdag 2 juli 2013 @ 16:46:52 #265
256146 b2py
Beton!
pi_128504042
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 15:51 schreef James1988 het volgende:
02/07/2013

The city of Amsterdam’s new Metropolis trainsets officially entered commercial service as of 7:30 a.m. this Tuesday, 26 June. Mr Eberhard van der Laan (the mayor of Amsterdam), Mr Bart Schmeink (the managing director of the operating company, GVB), and Mr Leon Linders (the general manager of Alstom in the Netherlands), boarded the inaugural train at the Sloterdijk metro station.

This first inaugural run also included a full load of passengers. Once past the train’s doors sporting the capital’s colours – some carrying their bikes –, they discovered the train’s interior whose ample dimensions (3m by 116m) and wide free circulation between cars give it a sense of spaciousness and fluidity. Accessibility was a key concern in the train’s design. Two multifunctional spaces can also accommodate passengers in wheelchairs.

The 174 seats were proportioned to accommodate the exceptionally tall stature of the Dutch. A trainset can transport 960 passengers safely at speeds of up to 80 kph.

This upgrade project for Amsterdam’s metro system, of which this commissioning ceremony is a part, was initiated by the city, the province of North Holland and the operator (GVB) in 2010. It includes the delivery of 28 new trainsets and the installation of a new signalling system.

Alstom Transport

[ Flickr Photoset ]
Geen Rikus op de foto's.. :P
pi_128504769
quote:
CDA-Kamerlid Madeleine van Toorenburg wordt zeer waarschijnlijk voorzitter van de parlementaire enquętecommissie die het Fyra-debacle gaat onderzoeken.

Het CDA schuift haar met steun van andere fracties naar voren.

''Voor zover ik weet is ze de enige kandidaat'', zegt CDA-Kamerlid Sander de Rouwe. Hij kreeg van andere Kamerfracties goede reacties op de voordracht van Van Toorenburg. ''We kiezen met haar voor een ervaren Kamerlid, dat onbevangen in het Fyra-dossier staat.''

De PvdA heeft al steun voor Van Toorenburg als voorzitter uitgesproken. Kamerlid Mei Li Vos neemt namens de sociaal-democraten zitting in de commissie. Het is de bedoeling dat de enquętecommissie nog deze week wordt ingesteld, zodat in het zomerreces al gewerkt kan worden.

Aanbesteding
De commissie zal onder meer kijken naar het verloop van de aanbesteding van de hogesnelheidslijn, waaruit de Italiaanse treinbouwer AnsaldoBreda uiteindelijk met de Fyra als winnaar uit de bus kwam. Ook wil de commissie kijken naar de controle van het materieel en de vergunningen voor de treinen.

De enquętecommissie zal in het najaar onder ede betrokkenen horen. De topman van de Fyra-bouwer, Maurizio Manfellotto, zei eerder al dat hij graag bereid is mee te werken aan de enquęte.

Enorme klus
Van Toorenburg omschrijft de parlementaire enquęte als een enorme klus, maar ook een uitdaging. Donderdag is de eerste vergadering van de commissie.

''Daarna is het reces, dus we willen klaar zijn om te beginnen met inlezen, voorbereiden en nadenken', aldus Van Toorenburg. In het zogeheten constituerend beraad van donderdag moet zij officieel nog worden gekozen tot voorzitter.

Andere leden
Ook de andere leden worden dan geīnstalleerd. In elk geval PvdA, VVD en D66 leveren een kandidaat. Die partijen namen het initiatief voor de enquęte. Van Toorenburg verwacht ook nog leden van andere partijen. ''Ik denk dat we uitkomen op vijf of zes leden."

Van Toorenburg is nog niet begonnen met inlezen, ''maar er gaat vast een berg papierwerk mijn kant opkomen". Er liggen al allerhande onderzoeken, onder meer van de Eerste Kamer en van de Tweede Kamer zelf. ''We gaan kijken wat er nog meer nodig is", aldus de 45-jarige CDA-politica.

Frisse blik
Ze wil met een frisse blik maar het ingewikkelde dossier gaan kijken. ''Zo gaat het altijd bij een parlementaire enquęte. Je moet niet te zeer betrokken zijn geweest bij diverse stappen die in het verleden zijn gezet. Het is belangrijk om er onbevangen in te staan en heel kritisch te zijn."

Zelf heeft ze in de 6 jaar dat ze in de Kamer zit, nooit het woord gevoerd over infrastructuur. ''Dus daar heb ik nog geen voetsporen", zegt ze. Van Toorenburg heeft zin in de klus: ''Het is leuk om hieraan bij te dragen."

Hoe het nu verder gaat met de voorbereidingen van de enquętecommissie, hangt af van de vergadering donderdag. Dan wordt naar de agenda's van de leden gekeken en wat er nodig is om een verkenning en uiteindelijk de enquęte te kunnen houden.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 17:18:39 #267
256146 b2py
Beton!
  dinsdag 2 juli 2013 @ 17:26:34 #268
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_128505378
quote:
02/07/2013

Alstom Transport

[ Flickr Photoset ]
Zo weinig zitplaatsen :{
  dinsdag 2 juli 2013 @ 17:41:11 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128505913
Metro's hebben tegenwoordig sowieso bijna geen zitplaatsen. Alleen voor lammen en blinden.
pi_128506706
Aanstaand weekend minder treinen rondom schiphol.

Ligt het aan mij of is dat vakantietechnisch niet helemaal handig geplanned :? De treinen puilen hier altijd uit rond deze tijd van het jaar.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 18:09:44 #271
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128506767
Tsja, onvoorzien reizigersoverschot is overmacht he, dat weet je :)
  dinsdag 2 juli 2013 @ 18:10:56 #272
256146 b2py
Beton!
pi_128506794
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 18:07 schreef KomtTijd... het volgende:

Ligt het aan mij of is dat vakantietechnisch niet helemaal handig geplanned :? De treinen puilen hier altijd uit rond deze tijd van het jaar.
Vrijwel de meeste vakantievluchten liggen aan de dagranden wanneer er al geen trein rijdt om de mensen naar Schiphol te vervoeren.
pi_128506864
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 18:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Vrijwel de meeste vakantievluchten liggen aan de dagranden wanneer er al geen trein rijdt om de mensen naar Schiphol te vervoeren.
't maakt vrij weinig uit welk tijdstip je pakt hoor, kneiterdruk is het altijd.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 18:15:42 #274
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128506935
quote:

[..]

Gaaf. En de vluchten die op fatsoenlijke tijd gaan worden alleen gebruikt door zakenlui die met de auto komen (al of niet met chauffeur). Dus: Waarom heeft Schiphol sowieso een station? :D
  dinsdag 2 juli 2013 @ 18:17:27 #275
256146 b2py
Beton!
pi_128506990
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gaaf. En de vluchten die op fatsoenlijke tijd gaan worden alleen gebruikt door zakenlui die met de auto komen (al of niet met chauffeur). Dus: Waarom heeft Schiphol sowieso een station? :D
Omdat Leiden - Amsterdam Zuid anders zo raar gaat.. :P
En forensen die op Schiphol werken ;)
  dinsdag 2 juli 2013 @ 18:20:58 #276
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128507104
Schiphol sluiten en met volgas doorgassen daar.
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 18:22:35 #277
155227 crew  Guppy
dus
pi_128507150
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wij nemen altijd de trein naar Schiphol :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 2 juli 2013 @ 18:27:18 #278
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128507285
pi_128507551
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 18:07 schreef KomtTijd... het volgende:

Misschien lees ik verkeerd, maar werkzaamheden rond schiphol zijn s nachts?
  Redactie Sport dinsdag 2 juli 2013 @ 18:44:15 #280
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128507733
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 18:20 schreef greavy het volgende:
Schiphol sluiten en met volgas doorgassen daar.
Maar niet met teveel gassen, anders gaat het brandalarm weer af ;)
PM mij!
  Redactie Sport dinsdag 2 juli 2013 @ 18:44:29 #281
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128507745
quote:
Feli mono
PM mij!
pi_128507774
Meester Mono, maar zit je studie er nu op, of ben je al in dienst van een vervoerder?
dag
  dinsdag 2 juli 2013 @ 18:49:08 #283
256146 b2py
Beton!
pi_128507872
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 18:37 schreef computergirl het volgende:

[..]

Misschien lees ik verkeerd, maar werkzaamheden rond schiphol zijn s nachts?
Beginnen na de laatste trein vrijdagavond tot de eerste trein maandagochtend. ;)
  dinsdag 2 juli 2013 @ 18:58:23 #284
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128508137
Het rijtuig dat meereed in die tanktrein waar ik het een paar dagen terug over had, staat op de Kijfhoek. In het voorbijrijden kon ik zien dat het eigendom is van DB, als ik het goed heb type Bmz (dat ging net iets te snel).

edit: bij binnenkomst te Dordrecht begint de conductrice de overstappen van Rotterdam Centraal om te roepen. "Dit is station Rot...Dordrecht". Lekker snugger. _O-

[ Bericht 37% gewijzigd door James1988 op 02-07-2013 19:04:38 ]
  dinsdag 2 juli 2013 @ 19:08:14 #285
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128508465
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 18:27 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
En het ontbeert ALLE onderdelen die eraf zouden kunnen vallen. Deuren, bodemplaten, dakstrips. WCrolmagneetjes ook.
pi_128508758
quote:

[..]

nachtnet?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 19:16:45 #287
256146 b2py
Beton!
pi_128508791
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:16 schreef Salatrel het volgende:

[..]

nachtnet?
Ik moet van de zomer om 06:20 op de luchthaven zijn en ik om uit de kop van Noord-Holland. Ja gaat goed he met het nachtnet dan.. :')
pi_128509042
De IC Deventer-Zwolle wordt al twee weken lang met +5 op de borden getoond maar verkeert met hooguit +2 en komt altijd op tijd aan. Nu weer.
I'd love to see things from your point of view but I can't get my head that far up my ass. Door Eendrachtig Samenwerken Profiteren Allen Regelmatig
pi_128509064
Ik verbaas me er telkens weer over hoeveel speling er op sommige trajecten zit. Nu maakt m'n trein al regelmatig een paar minuten vertraging goed op Breda - Roosendaal, vanmiddag kreeg de machinist het voor elkaar om 6 minuten te laat in Dordrecht te vertrekken en op tijd in Roosendaal aan te komen. Bij aankomst wel wat lomp hard door wat wissels heen maar ik klaag niet :7
pi_128509149
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:23 schreef deadlock1981 het volgende:
De IC Deventer-Zwolle wordt al twee weken lang met +5 op de borden getoond maar verkeert met hooguit +2 en komt altijd op tijd aan. Nu weer.
Ik zie 'm al maanden op maandagavond in Zutphen ook al met +5 aangekondigd worden, terwijl die altijd vrijwel op tijd is inderdaad.... :{
  dinsdag 2 juli 2013 @ 19:26:30 #291
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128509169
quote:
02/07/2013

Alstom Transport

[ Flickr Photoset ]
Fraeije treinen!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 2 juli 2013 @ 19:36:13 #292
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128509512
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 18:58 schreef James1988 het volgende:
Het rijtuig dat meereed in die tanktrein waar ik het een paar dagen terug over had, staat op de Kijfhoek. In het voorbijrijden kon ik zien dat het eigendom is van DB, als ik het goed heb type Bmz (dat ging net iets te snel).
Dat zal een militair begeleidingsrijtuig geweest zijn.
Of jij hetzelfde rijtuig gezien hebt, betwijfel ik zwaar. Er rijden tegenwoordig wat meer militaire vervoeren door Nederland, maar ook het zwaar bewaakte kernafvaltransport heeft 2 van deze rijtuigen.

Het rijtuig is inderdaad van DB, ook wel een "Militäre BegleitungsWagen" genoemd.
Het type van deze militaire begeleidingsrijtuigen zijn Bcmkh'en.

De militaire begeleidingsrijtuigen voor de kernafvaltransporten (maar ook de wagens waar het afval in gaat) komen meestal met UnitCargo's het land in via de Kijfhoek, en gaan dan per UnitCargo van de Kijfhoek naar Sloehaven.

Voor de militaire begeleidingsrijtuigen die nodig zijn voor de militaire vervoeren, die komen zo af en toe ook via de Kijfhoek, maar meestal hangen die gewoon aan de militaire treinen (die dan weer terug komen).
  dinsdag 2 juli 2013 @ 20:01:59 #293
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128510542
Er hingen nog wat lege diepladers achter, dacht ik.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 20:24:17 #294
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128511449
Dan zal het de lege trein vanuit Acht geweest zijn, die jij van de week hebt gezien. Daar zijn de Belgische voertuigen gelost waarna de lege trein weer vertrokken is, maar nog niet het land uit is.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 20:28:46 #295
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128511622
De ex-RRF bakkies die een hele tijd te Pernis hebben gestaan (RRF 1, 2 en 3) staan nu bij Crailoo op het terrein.
ex-RRF 4 is naar Locon overgedragen.
Ben benieuwd of Locon de ex-RRF 4 ook actief gaat inzetten!
  dinsdag 2 juli 2013 @ 20:29:51 #296
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128511659

Vroeger...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 2 juli 2013 @ 20:43:27 #297
256146 b2py
Beton!
pi_128512156
Blijft gek dat er nooit militaire transporten naar Den Helder zijn, zou een mooie toevoeging zijn boven het kanaal.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 juli 2013 @ 20:44:44 #298
Maffe Fries
pi_128512197
wat wil je die kant op hebben dan? Helikopteronderdelen?
pi_128512358
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
Fregatje per spoor?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 juli 2013 @ 20:48:46 #300
Maffe Fries
pi_128512391
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 20:48 schreef Frenk3nstein het volgende:

[..]

Fregatje per spoor?
Dan mag dat wel een opblaasbaar fregat zijn _O-
  dinsdag 2 juli 2013 @ 20:51:13 #301
256146 b2py
Beton!
pi_128512511
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
Fennek, Boxer noem maar op :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')