Waarom zouden ze niet over hoofdspoorlijnen mogen rijden?quote:Op zondag 30 juni 2013 16:27 schreef Woods het volgende:
Hoe rijden de cargo treinen door Nederland heen? Ik neem aan dat zij niet over hoofdspoorlijnen rijden en/of door bijv. (Schiphol)tunnnels.
Ik zie het niet voor me dat er een goederen door de Schipholtunnel rijdt.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom zouden ze niet over hoofdspoorlijnen mogen rijden?
dat mag dan ook niet, maar op de rest van het spoor kun je ze wel vinden.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:36 schreef Woods het volgende:
[..]
Ik zie het niet voor me dat er een goederen door de Schipholtunnel rijdt.
Dat is ook de enige tunnel waar het niet is toegestaan, de rest mag wel.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:36 schreef Woods het volgende:
[..]
Ik zie het niet voor me dat er een goederen door de Schipholtunnel rijdt.
Op de Leeuwenburg toevallig? Er komen wel meerdere cargo's langs Amstel naar CS. Kal/staal trein vanuit Tata. Vele treinen naar de haven inderdaad maar volgens mij ook de vuiltrein naar de VAM in Spaarnwoude.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:40 schreef Woods het volgende:
Toen ik op school zat langs het traject Amstel - Muiderpoort denderde er altijd een dubbele e-loc met volgens mij erts of kolen voorbij naar de Amsterdamse haven. Hoe vervolgt hij zijn weg richting ik denk Duitsland?
naar Duitsland ging het vroeger altijd via Utrecht en Arnhem naar Emmerich. Tegenwoordig gaat het vaker via Utrecht naar Meteren om via de Betuweroute naar Emmerich te gaan.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:40 schreef Woods het volgende:
Toen ik op school zat langs het traject Amstel - Muiderpoort denderde er altijd een dubbele e-loc met volgens mij erts of kolen voorbij naar de Amsterdamse haven. Hoe vervolgt hij zijn weg richting ik denk Duitsland?
Op de HSL mag het ook niet, niet in de laatste plaats omdat een zware ertstrein de infrastructuur dusdanig zou beschadigen dat 300 km/h rijden dan niet meer aan de orde is.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is ook de enige tunnel waar het niet is toegestaan, de rest mag wel.
Je zou bijna vergeten dat we inderdaad zo'n ding hebben..quote:Op zondag 30 juni 2013 16:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Op de HSL mag het ook niet, niet in de laatste plaats omdat een zware ertstrein de infrastructuur dusdanig zou beschadigen dat 300 km/h rijden dan niet meer aan de orde is.
dat kun je wel stellen met al die problemenquote:Op zondag 30 juni 2013 16:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Je zou bijna vergeten dat we inderdaad zo'n ding hebben..
In Groesbeek zijn ze bang voor alles wat het potje voetbal verstoort.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:59 schreef James1988 het volgende:
Mocht het lijntje Nijmegen - Kleve worden gereactiveerd, dan willen de inwoners van Groesbeek dat er zulke zwakke dwarsliggers worden gebruikt dat goederenverkeer fysiek onmogelijk is. Die mensen daar zijn als de dood voor goederentreinen door hun dorpje.
Ik zeg: alle chloortreinen door Groesbeek!quote:Op zondag 30 juni 2013 17:01 schreef Ireyon het volgende:
[..]
In Groesbeek zijn ze bang voor alles wat het potje voetbal verstoort.
Die lui in Groesbeek moeten niet zeuren, inpassingsplan over dat dorpje heen. Zou me niets verbazen als ze de ontwikkeling van hun plaats te danken hebben aan de spoorlijn.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:59 schreef James1988 het volgende:
Mocht het lijntje Nijmegen - Kleve worden gereactiveerd, dan willen de inwoners van Groesbeek dat er zulke zwakke dwarsliggers worden gebruikt dat goederenverkeer fysiek onmogelijk is. Die mensen daar zijn als de dood voor goederentreinen door hun dorpje.
Nee, dat laatste merk ik. Met de auto kom je onderweg nog wel eens langs een tankstation, of langs een bosje. Met de trein is dat verrekte moeilijk.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:28 schreef Resistor het volgende:
Wat is dat toch voor gezeur dat er geen toilet in een trein zit? In een gemiddelde auto zit ook geen toilet.
Of gaat het om het feit dat je op stations moet betalen, en dat het in de trein gratis was?
Ik ben geen treinreiziger,
Voor de volle 100% mee eens.quote:Op zondag 30 juni 2013 17:41 schreef eti het volgende:
[..]
Nee, dat laatste merk ik. Met de auto kom je onderweg nog wel eens langs een tankstation, of langs een bosje. Met de trein is dat verrekte moeilijk.
Als je eerst naar het station moet lopen, dan achter elkaar twee sprinters hebt en dan naar je bestemming, heb je een rit van meer dan een uur zonder toilet. Een gezonde Hollandse jongen kan dat in principe nog ophouden, maar een oudere dame of een klein kleutertje dus niet.
WC's op het station? Ga maar eens op Hilversum Noord kijken. Stiekem in de bosjes plassen want je moet zo met de sprinter, dat kan wel.
Tel daarbij nog dat mensen die met de trein gaan, niet per se naar de wc gaan voor ze de deur uit gaan, want je weet dat dat in de trein ook kan. Eh, kon. Eh, soms.
Kortom: Ja, in de trein hoort een wc. Of het nou een sprinter is of niet.
Thalys.com meldt een 'bedrijfsincident' op Amsterdam C.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:59 schreef greavy het volgende:
Hmmm. Thalys 9376 (Amsterdam C v. 17:19) kwam hedenavond om 17:34 ledig het station van Schiphol binnenrijden, waarna +10 op de schermen verscheen. Personeel was er, er waren een aantal reizigers ingestapt, maar hij was toch zeker nog 80% leeg.
Om 17:43 komt Fyra V160 956 (Amsterdam C v. 17:26) overladen vol (een bezetting van minimaal 300% ofzo) binnenrijden te Schiphol. Om 17:46 was de trein eindelijk leeg, en om 17:47 werd er vertrokken. De Thalys stond toen nog aan het perron om reizigers in te laden.
Iemand die weet waarom de Thalys niet via Amsterdam Centraal is gereisd of iets dergelijks?
Mag er geen cargo doorheen als er een e-loc voor hangt?quote:Op zondag 30 juni 2013 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat mag dan ook niet, maar op de rest van het spoor kun je ze wel vinden.
je krijgt gewoon extra reistijd aan je broek. Dat is hetquote:Op zondag 30 juni 2013 19:03 schreef icloud het volgende:
Wat is er den bosch aan de hand!? Twe weinig bussen? Teveel mensen?
O ik zag de titel en ik dacht dat het mis/uit de hand was gelopen in db ivm de werkzaamhedenquote:Op zondag 30 juni 2013 19:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je krijgt gewoon extra reistijd aan je broek. Dat is het
nope. De reden is dat de sporen rond Schiphol enorm druk zijn en de kans vrijwel 100% is dat een cargo er voor de rooie zal lopen. Die krijg je zelfs met een eloc moeilijk weg en je krijgt te maken met een olievlek aan vertragingen.quote:Op zondag 30 juni 2013 19:04 schreef icloud het volgende:
[..]
Mag er geen cargo doorheen als er een e-loc voor hangt?
Ze zijn nog maar net begonnen, alle kans nog!quote:Op zondag 30 juni 2013 19:09 schreef icloud het volgende:
[..]
O ik zag de titel en ik dacht dat het mis/uit de hand was gelopen in db ivm de werkzaamheden
Bron: Crossrail machinisten depot Genkquote:Opnieuw een bericht aan de treinliefhebbers!
Morgen (1-07) zal Crossrail het nieuwe Eurostar treinstel opnieuw overbrengen! Ditmaal gaat de rit van Vorst naar Ath.
Hierbij de theoretische Drgl.
Vorst: 18u20
Halle: 18u45
Edingen: 19u00
Ath: 19u20
Veel plezier ermee!
Wat dan Dennisquote:Op zondag 30 juni 2013 19:26 schreef dennistd het volgende:
En vanaf volgend weekend is ook Enschede aan de beurt
Volledige ombouw van het emplacement toch?quote:
Enschede ligt er zes weken uit, het hele emplacement wordt weggehaald en nieuw teruggebouwd in een andere layout. De IC's en de stopper uit Zwolle keren in Drienerlo (daar zijn bediende seinen geplaatst op beide sporen aan de Hengelo-kant), de stopper uit Apeldoorn keert in Almelo. Tussen Drienerlo en Enschede rijden bussen (en dan bedoel ik dus niet lijn 1, die is soms al druk genoeg). Voor de IC is er trouwens wel een lengtebeperking van zeven bakken: meer past er niet op Drienerlo)quote:
Heeft dat net zo'n (media-) impact als die bruggen in Den Bosch? Staat niet bij de NS-werkzaamheden bijvoorbeeld als je nu kijkt, vandaar mijn vraagquote:Op zondag 30 juni 2013 22:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volledige ombouw van het emplacement toch?
http://www.ns.nl/werktraj(...)13_aml_es_6jul_18augquote:Op zondag 30 juni 2013 23:02 schreef bork het volgende:
[..]
Heeft dat net zo'n (media-) impact als die bruggen in Den Bosch? Staat niet bij de NS-werkzaamheden bijvoorbeeld als je nu kijkt, vandaar mijn vraag.
mm, daar heb je het weer, niet als je nu kijkt, afijn laat maar zitten, waarom is deze ombouw nodig?quote:Op zondag 30 juni 2013 23:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
http://www.ns.nl/werktraj(...)13_aml_es_6jul_18aug
Hoezo, ik kijk toch nu?quote:Op zondag 30 juni 2013 23:06 schreef bork het volgende:
[..]
mm, daar heb je het weer, niet als je nu kijkt, afijn laat maar zitten, waarom is deze ombouw nodig?
Ja, nu zie ik het ookquote:
Nee, site van de NS is gewoon niet top, soms moet je heel veel doorklikken om ergens te komen, en altijd als je een PDF je bent tegengekomen wat je wil herbekijken moet ik ook steeds weer zoekenquote:Op zondag 30 juni 2013 23:28 schreef bork het volgende:
[..]
Ja, nu zie ik het ooktoen ik keek niet, excusez ami Canard,
misschien moet ik aan een nieuwe bril?
Voorbeeld: Ooit heb ik de vertrekstaten gevonden op de site, in PDF formaat, maar nu kan ik die nergens meer vinden. Het lukt me gewoon niet om te reproduceren wat ik eerst heb gedaanquote:Op zondag 30 juni 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
Toch vind ik de site van NS één van de betere sites van spoorwegmaatschappijen.
Reisinformatie -> Trein- en stationsvoorzieningen -> Voorzieningen op het station -> [typ station in] -> Tonen -> Verstrekstatenquote:Op zondag 30 juni 2013 23:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Voorbeeld: Ooit heb ik de vertrekstaten gevonden op de site, in PDF formaat, maar nu kan ik die nergens meer vinden. Het lukt me gewoon niet om te reproduceren wat ik eerst heb gedaan
vraag het Evaquote:Op zondag 30 juni 2013 23:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Voorbeeld: Ooit heb ik de vertrekstaten gevonden op de site, in PDF formaat, maar nu kan ik die nergens meer vinden. Het lukt me gewoon niet om te reproduceren wat ik eerst heb gedaan
Reisinformatie > trein en stationsvoorzieningen > station opzoeken > vertrekstatenquote:Op zondag 30 juni 2013 23:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Voorbeeld: Ooit heb ik de vertrekstaten gevonden op de site, in PDF formaat, maar nu kan ik die nergens meer vinden. Het lukt me gewoon niet om te reproduceren wat ik eerst heb gedaan
Inderdaad, en één keer surfen naar de website van de NMBS herinnert je daar wel aanquote:Op zondag 30 juni 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
Toch vind ik de site van NS één van de betere sites van spoorwegmaatschappijen.
Voor diepgaande gesprekken moet je bij Eva zijnquote:Op zondag 30 juni 2013 23:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
James is om Gek van te worden, das net een computer..
Edit: Scarlet was me voor..
quote:
So close...quote:EVA zegt:Welkom bij de Klantenservice van NS. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:vertrekstaat utrecht
EVA zegt:Wilt u informatie over de dienstregeling?
U zegt:ja
EVA zegt:Op dit moment geldt de dienstregeling 2013. U kunt in de Reisplanner zien wat de nieuwe dienstregeling voor u betekent. Bekijk voor meer informatie ook de pagina dienstregeling 2013.
quote:EVA zegt:Welkom bij de Klantenservice van NS. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:Kent u James, hij is veel beter dan u
EVA zegt:Dat begreep ik niet. Wilt u me nog een keer vertellen wat u bedoelt?
U zegt:James, is een beter dan u
EVA zegt:Dat begreep ik niet. Wat bedoelt u?
U zegt:kent u James?
EVA zegt:Dat begreep ik niet helemaal. Wilt u misschien contact opnemen met de klantenservice?
U zegt:Nee liever met James
EVA zegt:Ik weet hier helaas niets over. Sorry, maar ik kom er echt niet uit. Ik raad u dan ook aan om alsnog contact op te nemen met de klantenservice. Wilt u dat?
U zegt:Nee, heb je de contactgegeven van James?
EVA zegt:Als ik het goed begrijp wilt u uw persoonsgegevens wijzigen?
Probeer op www.renfe.com maar eens een reis te plannen van een klein stationnetje in het zuiden naar het noordwesten van Spanje, bijvoorbeeld van Iznalloz naar Padron. Dat lukt je niet.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:39 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Inderdaad, en één keer surfen naar de website van de NMBS herinnert je daar wel aan
Ouch :xquote:Op zondag 30 juni 2013 23:40 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
[..]
So close...
En "dienstregeling 2013" verwijst door naar de pagina waarop staat aangekondigd dat Fyra met 250 km/u gaat rijden en naar Brussel... ouch..
quote:
quote:Op zondag 30 juni 2013 23:40 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
[..]
So close...
En "dienstregeling 2013" verwijst door naar de pagina waarop staat aangekondigd dat Fyra met 250 km/u gaat rijden en naar Brussel... ouch..
quote:Op zondag 30 juni 2013 23:46 schreef James1988 het volgende:
Probeer op www.renfe.com maar eens een reis te plannen van een klein stationnetje in het zuiden naar het noordwesten van Spanje, bijvoorbeeld van Iznalloz naar Padron. Dat lukt je niet.
Ik zei op renfe.comquote:
Weet ik, maar ik geef even aan hoe goed de Duitse site is...quote:
Zo, men vraagt, ik draai, zouden ze er wat mee gaan doen?twitter:arthur_mlv twitterde op zondag 30-06-2013 om 23:52:19@NS_online volgensmij kan deze pagina wel een update gebruiken? http://t.co/E1sRU3Ilgv reageer retweet
De reisplanner is ongetwijfeld goed, maar verder vind ik het vooral een oubollige site die wel eens onder handen genomen zou mogen wordenquote:Op zondag 30 juni 2013 23:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik geef even aan hoe goed de Duitse site is...
Dat kun je beter tijdens kantooruren vragen, dan reageren ze er wel op. Nu raakt het ondergesneeuwd door andere tweets.quote:Zo, men vraagt, ik draai, zouden ze er wat mee gaan doen?twitter:arthur_mlv twitterde op zondag 30-06-2013 om 23:52:19@NS_online volgensmij kan deze pagina wel een update gebruiken? http://t.co/E1sRU3Ilgv reageer retweet
Dan doen ze hun werk niet goed, ik zou bijna zeggen dat het de Franse manier is...quote:Op zondag 30 juni 2013 23:56 schreef James1988 het volgende:
Dat kun je beter tijdens kantooruren vragen, dan reageren ze er wel op. Nu raakt het ondergesneeuwd door andere tweets.
Liever niet, alsmaar updaten en slicker maken van websites is nooit een verbetering als het werkt zo laten, is een soort ongeneeslijke ziekte van deze tijd ingegeven door gladde managers die zelf niet van toeten of blazen weten maar wel de grootste bek hebben .quote:Op zondag 30 juni 2013 23:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
De reisplanner is ongetwijfeld goed, maar verder vind ik het vooral een oubollige site die wel eens onder handen genomen zou mogen worden
Die mensen zitten er om vragen te beantwoorden die tijdens hun shift binnenkomen, niet om proactief te zijn. Soms zit er eentje tussen die het wél doet, maar het is haast ondoenlijk om dat allemaal bij te houden.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dan doen ze hun werk niet goed, ik zou bijna zeggen dat het de Franse manier is...
Niet helemaal mee eens, een website updaten kan de boel wel verduidelijken. De laatste update van de SNCF-website vind ik een enorme verbetering. De website van Renfe kan zoiets ook wel gebruiken.quote:Op maandag 1 juli 2013 00:02 schreef bork het volgende:
[..]
Liever niet, alsmaar updaten en slicker maken van websites is nooit een verbetering als het werkt zo laten, is een soort ongeneeslijke ziekte van deze tijd ingegeven door gladde managers die zelf niet van toeten of blazen weten maar wel de grootste bek hebben .
Dit keer was het een somsquote:Op maandag 1 juli 2013 00:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die mensen zitten er om vragen te beantwoorden die tijdens hun shift binnenkomen, niet om proactief te zijn. Soms zit er eentje tussen die het wél doet, maar het is haast ondoenlijk om dat allemaal bij te houden.
twitter:NS_online twitterde op maandag 01-07-2013 om 07:08:05@arthur_mlv Bedankt voor je melding hierover en dat je zo oplettend bent. Ik zet je melding door. Fijne dag! ^SU reageer retweet
Whehehe, leuke faalquote:Op maandag 1 juli 2013 07:36 schreef Litpho het volgende:
Er wordt hier net omgeroepen dat de Fyra naar Rotterdam/Breda zo vertrekt van spoor 5 of 6. Nu is dat uitzonderlijk genoeg, maar zeker vanaf Lelystad Centrum.
twitter:NS_online twitterde op maandag 01-07-2013 om 07:08:05@arthur_mlv Bedankt voor je melding hierover en dat je zo oplettend bent. Ik zet je melding door. Fijne dag! ^SU reageer retweet
Ik zei toch 'Soms zit er eentje tussen die het wél doet'? Die heb je dan zojuist getroffenquote:Op maandag 1 juli 2013 09:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
James!twitter:NS_online twitterde op maandag 01-07-2013 om 07:08:05@arthur_mlv Bedankt voor je melding hierover en dat je zo oplettend bent. Ik zet je melding door. Fijne dag! ^SU reageer retweet
Dat is nou niet bepaald je clienten naar de nieuwe abonnementen jagen...quote:Op maandag 1 juli 2013 09:10 schreef James1988 het volgende:
Ik checkte net uit en zag dat ik voor Breda - Rotterdam C maar ¤ 5,20 betaalde. Dat vond ik weinig, maar het lijkt te kloppen: in juli en augustus krijg je met een oud voordeelurenabonnement de hele dag 40% korting, dus ook tijdens de ochtendspits
Klopt, dat je altijd 40% korting krijgt tijdens de avonduren is nog zo'n reden. Het enige abonnement waarmee je ook tijdens de spits korting krijgt is 'Altijd Korting' (20% tijdens de spitsen, 40% erbuiten), maar dat kost ¤ 20 per maand. Een VDU ¤ 60 per jaar.quote:Op maandag 1 juli 2013 09:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat is nou niet bepaald je clienten naar de nieuwe abonnementen jagen...
Met een beetje geluk haal je die 60 euro er alleen deze zomer al uit.. tenminste jij welquote:Op maandag 1 juli 2013 09:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Klopt, dat je altijd 40% korting krijgt tijdens de avonduren is nog zo'n reden. Het enige abonnement waarmee je ook korting krijgt is 'Altijd Korting' (20% tijdens de spitsen, 40% erbuiten), maar dat kost ¤ 20 per maand. Een VDU ¤ 60 per jaar.
Dat geldt ook nog als je buiten het traject van je JTK reist!quote:Op maandag 1 juli 2013 09:10 schreef James1988 het volgende:
Ik checkte net uit en zag dat ik voor Breda - Rotterdam C maar ¤ 5,20 betaalde. Dat vond ik weinig, maar het lijkt te kloppen: in juli en augustus krijg je met een oud voordeelurenabonnement de hele dag 40% korting, dus ook tijdens de ochtendspits
Lekker bezigquote:Op maandag 1 juli 2013 07:36 schreef Litpho het volgende:
Er wordt hier net omgeroepen dat de Fyra naar Rotterdam/Breda zo vertrekt van spoor 5 of 6. Nu is dat uitzonderlijk genoeg, maar zeker vanaf Lelystad Centrum.
ja. Niet iedere overweg is namelijk geschikt voor uitzonderlijk vervoer. Bij redelijk wat overwegen zie je dan ook bordjes met een nummer staan. In het boekje staat bij dat nummer precies vermeld wat de beperkingen van de overweg zijn.quote:Op maandag 1 juli 2013 09:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Was het u al reeds bekend dat prorail een diepladerboekje aanbied?
http://www.prorail.nl/Pub(...)g%20op%20baanvak.pdf
Bronquote:NS koopt tijdelijke vervanger Fyra
De Nederlandse Spoorwegen gaan op korte termijn de uitgevallen Fyra-treinen vervangen met Canadees materieel. Het spoorbedrijf koopt zogeheten TRAXX-locomotieven bij de Canadese treinfabrikant Bombardier. Het is de bedoeling dat de treinen in Duitsland worden gebouwd.
Voor de bestelling heeft de NS de gebruikelijke Europese aanbestedingsregels omzeild door een beroep te doen op een dringende noodzaak. Met de locomotieven moet het weer mogelijk zijn treinstellen samen te stellen die over het hsl-tracé tussen Nederland en België kunnen rijden.
TRAXX-locomotieven halen met de juiste aanpassingen een snelheid van 160 kilometer per uur. De Fyra's reden maximaal 250 kilometer per uur. Voor de Fyra in december in de nieuwe dienstregeling ging rijden, werden voor de hsl-route naar België ook al TRAXX-locomotieven gebruikt. Die treinen zijn niet meer beschikbaar, omdat ze nu elders worden ingezet.
Volgens de NS moeten de locomotieven nog worden gebouwd, maar kan dat redelijk snel gebeuren. Hoeveel treinen de NS bij Bombardier bestelt, kan het bedrijf nog niet zeggen. Dat hangt af van het reisschema dat voor 1 oktober naar staatssecretaris Mansveld gestuurd moet worden.
Nieuwe locomotieven kopen die max. 160 kunnenquote:Op maandag 1 juli 2013 12:16 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Bron
Ehm... TRAXX'en die al werden gebruikt op het hsl-traject naar België? Wordt in het hele artikel niet gewoon de Benelux bedoeld? Of ben ik nou gek?
ICRm kan ook niet harder dan 160km/h. Ik denk zo dat binnenkort de eerste stuurstand binnen gaat komen in Haarlem om die geschikt te maken voor gebruik met TRAXX-locs.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:37 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nieuwe locomotieven kopen die max. 160 kunnen. Doe dan gelijk serieuze Siemens shit wat ook in België rijdt.
Dan kopen ze er gelijk fatsoenlijke rijtuigen bij, als ze toch geld aan het verkwisten zijn. Gloednieuwe locs voor een alternatieve treindienst van 3 jaarquote:Op maandag 1 juli 2013 12:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
ICRm kan ook niet harder dan 160km/h. Ik denk zo dat binnenkort de eerste stuurstand binnen gaat komen in Haarlem om die geschikt te maken voor gebruik met TRAXX-locs.
Wel, de intentie bestaat om de Beneluxtrein ook te laten rijden als er weer een HST A'dam - Brussel is.. Daarvoor kunnen de locs in gebruik blijven toch?quote:Op maandag 1 juli 2013 12:45 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dan kopen ze er gelijk fatsoenlijke rijtuigen bij, als ze toch geld aan het verkwisten zijn. Gloednieuwe locs voor een alternatieve treindienst van 3 jaar.
Als dit een volwaardig alternatief is wat ze bieden kunnen ze weer terug naar de 2e kamer of zie ik het verkeerd?quote:Op maandag 1 juli 2013 12:50 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Wel, de intentie bestaat om de Beneluxtrein ook te laten rijden als er weer een HST A'dam - Brussel is.. Daarvoor kunnen de locs in gebruik blijven toch?
Volgens hun mooie plaatjes gaat de frequentie Den Haag - Antwerpen gewoon weer omlaag zodra er Traxx over de HSL rijdt en verdwijnt heel de trein wanneer het hogesnelheidsmaterieel er is. Als ze ermee door willen rijden zit je nog steeds met rijtuigen die grondig gereviseerd moeten worden.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:50 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Wel, de intentie bestaat om de Beneluxtrein ook te laten rijden als er weer een HST A'dam - Brussel is.. Daarvoor kunnen de locs in gebruik blijven toch?
ik denk het laatste. Die locs beginnen richting revisietermijn te gaan, dus het is wel een moment om ze eventueel te vervangen.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:59 schreef Bitlord het volgende:
Misschien kan NS die traxxen later weer verpatsen, of inzetten op andere verbindingen met het buitenland. Naar Luik bijvoorbeeld, of Eindhoven-Aken wat men ook doorgaand wil gaan rijden.
Of om de laatste 1700-en af te voeren.
Utrecht Centraal-Vleuten rijden wel sprinters, de bovenleiding is tussen Vleuten en Woerden kapotquote:Op maandag 1 juli 2013 13:11 schreef Bitlord het volgende:
Nunsnap ik er niets meer van. Zag net door Leidsche Rijn vanuit Utrecht Centraal richting Terwijde een Sprinter, mét reizigers.
Ik zou maar eens naar Terwijde lopen als ik jou was.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:45 schreef Bitlord het volgende:
Inmiddels is de storing Utrexht-Woerden tot 18:00 verlengd. Sta al 28 minuten op leidsche rijn zonder een NS-bus te hebben gezien (zowel richting Utrecht als Woerden. Ze zullen dit nieuwe station toch niet vergeten zijn?
Ik denk dat de 1700 tegelijk met ICRm afgevoerd wordtquote:Op maandag 1 juli 2013 13:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik denk het laatste. Die locs beginnen richting revisietermijn te gaan, dus het is wel een moment om ze eventueel te vervangen.
als spitstreinen is het concept zeker interessantquote:Op maandag 1 juli 2013 15:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik las ergens een interessant verhaal dat treinen met locomotieven weer interessant worden omdat het flexibeler is.
Of het al besloten is, weet ik niet zeker. En als die regel al gaat gelden, dan zal dat waarschijnlijk op zijn vroegst gaan gelden bij het ingaan van de nieuwe concessie voor het hoofdrailnet.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:14 schreef J.B. het volgende:
Er is toch afgelopen week besloten dat al het nieuwe NS materieel een maximumsnelheid van 200 km/u moet hebben? Hoe kunnen ze dan met zo'n kutTRAXX met Vmax 160 aankomen?
Nice, maar militair vervoer. Die onderweg is naar Acht, maar door diverse oorzaken een "ommetje" door Nederland aan het maken was.quote:Op maandag 1 juli 2013 08:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Whehehe, leuke faal
In Breda kwam er zojuist een opvallende goederentrein voorbij: twee rode 6400'en, een reizigersrijtuig, koppelwagen, en daarachter flink wat tanks. Het konvooi is onderweg richting Tilburg en verder.
http://www.treinreiziger.(...)meter_per_uur-145385quote:Op maandag 1 juli 2013 15:16 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Of het al besloten is, weet ik niet zeker. En als die regel al gaat gelden, dan zal dat waarschijnlijk op zijn vroegst gaan gelden bij het ingaan van de nieuwe concessie voor het hoofdrailnet.
Als je nu een nieuwe aanbesteding uitschrijft is die meuk ook niet klaar voor die tijd denk ik? In 2016 worden de eerste twee geleverd en dan volgen 14 maanden tests. Ik denk dat het prima kan. Heb je gelijk een vervanging voor 1700+ICR klaarstaan als die tegen hun eind lopen.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:21 schreef dennistd het volgende:
Als die Vectron al toegelaten was wel ja..
Als ICx al klaar was wel ja..
De Traxx v160 is toch ook nog niet toegelaten in België?quote:Op maandag 1 juli 2013 15:21 schreef dennistd het volgende:
Als die Vectron al toegelaten was wel ja..
Als ICx al klaar was wel ja..
Is wel toegelaten, want wat rijdt er nu voor de excuus-Benelux?quote:Op maandag 1 juli 2013 15:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De Traxx v160 is toch ook nog niet toegelaten in België?
De Excuus-Benelux rijdt met Traxx'en die max. 140 kunnen.. Anders zou dat ding ook wel met 160 door Oude Mortsel knallenquote:Op maandag 1 juli 2013 15:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is wel toegelaten, want wat rijdt er nu voor de excuus-Benelux?
Het is alleen niet toegelaten op de Belgische HSL.
TRAXX kan toch harder dan 160? Volgens mij lag het probleem aan de ICRm-rijtuigen die niet harder dan 160 mogen. Correct me if I'm wrong.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:14 schreef J.B. het volgende:
Er is toch afgelopen week besloten dat al het nieuwe NS materieel een maximumsnelheid van 200 km/u moet hebben? Hoe kunnen ze dan met zo'n kutTRAXX met Vmax 160 aankomen?
Het is het type TRAXX F140 MS2. De F staat voor Freight en de 140 voor de maximumsnelheid. Daar hebben ze een trucje mee uitgehaald zodat er 160 gereden mag worden maar dat is wel echt het maximale wat er uit te halen is.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:58 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
TRAXX kan toch harder dan 160? Volgens mij lag het probleem aan de ICRm-rijtuigen die niet harder dan 160 mogen. Correct me if I'm wrong.
daar zou je ook 160 km/h mee kunnen halen, maar om dat zo toegelaten krijgen is makkelijker dan een geheel nieuwe loc toegelaten te krijgen.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:56 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De Excuus-Benelux rijdt met Traxx'en die max. 140 kunnen.. Anders zou dat ding ook wel met 160 door Oude Mortsel knallen![]()
Maar Dijsselbloem kan hier wel invloed op uitoefenen. Hij kent immers de Kamermotie.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:16 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Of het al besloten is, weet ik niet zeker. En als die regel al gaat gelden, dan zal dat waarschijnlijk op zijn vroegst gaan gelden bij het ingaan van de nieuwe concessie voor het hoofdrailnet.
Over 2 jaar lacht Arriva ze keihard uit met hun gloednieuwe Stadlersquote:Op maandag 1 juli 2013 16:42 schreef KomtTijd... het volgende:
't is een kutoplossing maar wel het enige wat op korte termijn haalbaar is denk ik.
Ik hoop het van hartequote:Op maandag 1 juli 2013 16:51 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Over 2 jaar lacht Arriva ze keihard uit met hun gloednieuwe Stadlers
Laatste bewering is niet waar. Verbinding wordt inderdaad versoberd maar zal niet meer verdwijnen in het huidige 'plannen palet'. Ik zie dat ding wél verdwijnen als Arriva die verbinding echt zes keer per dag gaat aanbieden tussen Den Haag en Brussel.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:57 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Volgens hun mooie plaatjes gaat de frequentie Den Haag - Antwerpen gewoon weer omlaag zodra er Traxx over de HSL rijdt en verdwijnt heel de trein wanneer het hogesnelheidsmaterieel er is. Als ze ermee door willen rijden zit je nog steeds met rijtuigen die grondig gereviseerd moeten worden.
twitter:Timbiels twitterde op maandag 01-07-2013 om 16:46:52Eindhoven-Helmond: 22u30-05u30 geen treinen maar bussen door herstelwerkzaamheden. #NS reageer retweet
Ik denk andersom. Door nu te bestellen zetten ze Wilma voor een bijna voldongen feit.quote:Op maandag 1 juli 2013 16:57 schreef arkkey het volgende:
Ik dacht dat NS alleen een PLAN mocht indienen dat dan in oktober ge-evalueerd zou worden? Ze zijn wel erg zeker van hun zaak zitten wel erg diep erin bij Wilma als ze nu al bestellen.
Er zal wel interne informatie zijn. De concessie HRN en concessie HSL worden toch al samengevoegd per 2015 tot 2025. Enige geschiedkunde in de NS concessie leert dat NS die zeker wel gaat krijgen in 2015 dus dan zullen ze alsnog het HSL vervoer moeten uitvoeren. Dan komen die TRAXX'en helemaal van pas natuurlijk. Dat palet zal echt niet worden afgeschoten op die HSL verbinding naar Antwerpen, eerder op haalbaarheid van zoveel verbindingen over Riekerpolder Aansluiting, tunnel Antwerpen en Antwerpen - Brussel.quote:Op maandag 1 juli 2013 16:57 schreef arkkey het volgende:
Ik dacht dat NS alleen een PLAN mocht indienen dat dan in oktober ge-evalueerd zou worden? Ze zijn wel erg zeker van hun zaak zitten wel erg diep erin bij Wilma als ze nu al bestellen.
Overigens wel grappig dat we als het een beetje meezit intercities krijgen die sneller gaan dan de HSL
Wellicht dat het eens tijd wordt dat het Ministerie van Financiën de aandelen NS afstoot. Tot die tijd kan ook een sterke minister op I&M niet de concessie nastreven zonder op de vingers getikt te worden (laat staan ministers/staatssecretarissen als Schultz/Mansveld).quote:Op maandag 1 juli 2013 17:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk andersom. Door nu te bestellen zetten ze Wilma voor een bijna voldongen feit.
Voordeel van die traxx is dat je die waarschijnlijk ook makkelijk weer van de hand kan doen als je ze niet meer nodig hebt. Wat dat betreft is het wel een veilige tussenoplossing.quote:Op maandag 1 juli 2013 17:03 schreef b2py het volgende:
[..]
Er zal wel interne informatie zijn. De concessie HRN en concessie HSL worden toch al samengevoegd per 2015 tot 2025. Enige geschiedkunde in de NS concessie leert dat NS die zeker wel gaat krijgen in 2015 dus dan zullen ze alsnog het HSL vervoer moeten uitvoeren. Dan komen die TRAXX'en helemaal van pas natuurlijk. Dat palet zal echt niet worden afgeschoten op die HSL verbinding naar Antwerpen, eerder op haalbaarheid van zoveel verbindingen over Riekerpolder Aansluiting, tunnel Antwerpen en Antwerpen - Brussel.
Volgens mij staat dat bij jou onder een instant hotkey.quote:Op maandag 1 juli 2013 17:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En wel hierom trouwens:
http://www.tuc.org.uk/industrial/tuc-22263-f0.cfm
http://www.tuc.org.uk/tuc(...)obbery_7June2013.pdf
Iedereen die roept dat privatiseren goed is, heeft oogkleppen op.
Uiteraard. Eindelijk een wetenschappelijke onderbouwing dat privatiseren niet goed is.quote:Op maandag 1 juli 2013 17:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Volgens mij staat dat bij jou onder een instant hotkey.
Privatiseren is volgens mij zelfs nog beter dan de huidige "we zijn om en om staats- en commercieel bedrijf waar het ons uitkomt". Enig marktrisico zou de managementcultuur bij de NS goed doen. Alternatief: negeer de Europese richtlijn en nationaliseer de bende terug. Hier wordt niemand blij van behalve de NS-top.quote:Op maandag 1 juli 2013 17:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Iedereen die roept dat privatiseren goed is, heeft oogkleppen op.
Nee, er zijn geen voor- en tegenstanders onder wetenschappers. Er is geen klimaatwetenschapper die het niet eens is met de constatering dat de aarde opwarmt.quote:Op maandag 1 juli 2013 17:31 schreef arkkey het volgende:
Ach wat zegt wetenschappelijke onderbouwing nou uiteindelijk. Klimaatverandering zijn ook voor- en tegenstanders van te vinden. Wetenschappers met leuke onderbouwingen.
De NS is nooit een staatsbedrijf geweest. Maar geen slecht idee eigenlijk. En dan ook niet meer zo'n walgelijke constructie dat Financien aandeelhouder is en IenM de concessieverlener.quote:Op maandag 1 juli 2013 17:32 schreef Litpho het volgende:
[..]
Privatiseren is volgens mij zelfs nog beter dan de huidige "we zijn om en om staats- en commercieel bedrijf waar het ons uitkomt". Enig marktrisico zou de managementcultuur bij de NS goed doen. Alternatief: negeer de Europese richtlijn en nationaliseer de bende terug. Hier wordt niemand blij van behalve de NS-top.
Ik ben het met de eerste zin ook niet eens. Wetenschappelijke onderbouwing zegt zoveel dat jij en ik nu digitaal met elkaar kunnen converseren.quote:Op maandag 1 juli 2013 17:34 schreef arkkey het volgende:
Ja ok, tis maar een random voorbeeld. Je snapt mn punt wel
daar ben je veel te naīef in. Wie betaalt bepaalt. Ik kan je nu al voorspellen dat als je twee keer hetzelfde onderzoek uitvoert, waarbij het ene betaald wordt door Greenpeace en het andere door bijvoorbeeld Shell er twee totaal verschillende conclusies getrokken zullen worden.quote:Op maandag 1 juli 2013 17:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nee, er zijn geen voor- en tegenstanders onder wetenschappers. Er is geen klimaatwetenschapper die het niet eens is met de constatering dat de aarde opwarmt.
En dan is er nog een hele berg onafhankelijk onderzoek waarvan geen enkele zegt dat de aarde niet opwarmt.quote:Op maandag 1 juli 2013 17:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar ben je veel te naīef in. Wie betaalt bepaalt. Ik kan je nu al voorspellen dat als je twee keer hetzelfde onderzoek uitvoert, waarbij het ene betaald wordt door Greenpeace en het andere door bijvoorbeeld Shell er twee totaal verschillende conclusies getrokken zullen worden.
klopt, maar dat wetenschappers elkaar niet tegenspreken klopt gewoon niet. Dat is in veel gevallen prima, want juist doordat er verschillende denkrichtingen zijn, die elkaar regelmatig tegenspreken, kom je als geheel verder.quote:Op maandag 1 juli 2013 17:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En dan is er nog een hele berg onafhankelijk onderzoek waarvan geen enkele zegt dat de aarde niet opwarmt.
Klopt, maar ik heb dit ook nooit beweerd.quote:Op maandag 1 juli 2013 17:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar dat wetenschappers elkaar niet tegenspreken klopt gewoon niet. Dat is in veel gevallen prima, want juist doordat er verschillende denkrichtingen zijn, die elkaar regelmatig tegenspreken, kom je als geheel verder.
jawel, want je zegt dat er geen voor- en tegenstanders onder wetenschappers zijn, maar die zijn er wel degelijk. Op heel veel vlakken zelfsquote:Op maandag 1 juli 2013 17:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Klopt, maar ik heb dit ook nooit beweerd.
De DB heeft er vorige week 450 besteld voor 1,5 miljard. ¤3,5 miljoen dus ongeveer gok ik zo?quote:Op maandag 1 juli 2013 17:44 schreef DriekOplopers het volgende:
Zeg, heeft iemand enig idee wat een Traxx ongeveer kost?
3,3 miljoen per stuk voor de DB bij afname van 450 stuks nu.quote:Op maandag 1 juli 2013 17:44 schreef DriekOplopers het volgende:
Zeg, heeft iemand enig idee wat een Traxx ongeveer kost?
http://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_opinion_on_climate_change 90% van alle onderzoeken en onderzoekers. Vind ik groot genoeg om mijn uitspraak op te baseren voor wat betreft dit onderwerpquote:Op maandag 1 juli 2013 17:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jawel, want je zegt dat er geen voor- en tegenstanders onder wetenschappers zijn, maar die zijn er wel degelijk. Op heel veel vlakken zelfs
En dat is ook nog eens een gemiddelde prijs. NS heeft de viersysteemvariant nodig terwijl in dat raamwerk ook locs voor DB Regio zitten die monocourant zijn en alleen LZB/PZB hebben.quote:Op maandag 1 juli 2013 17:49 schreef Viezze het volgende:
Wat wel een veel grotere order is, en de NS wil ze denk ik op korte termijn geleverd hebben. Kan dus wel een stuk meer zijn voor de NS
dat is de grote vraagquote:Op maandag 1 juli 2013 17:55 schreef MPG het volgende:
Wat ik in alle berichten mis, is watvoor rijtuigen de NS eigenlijk achter die TRAXXen wil knopen. Hebben ze ergens nog een zootje rijtuigen weg staan roesten, of gaan ze het elders uit de dienstregeling wegsnoeien?
dat betekent dus nog niet dat ze er niet zijnquote:Op maandag 1 juli 2013 17:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_opinion_on_climate_change 90% van alle onderzoeken en onderzoekers. Vind ik groot genoeg om mijn uitspraak op te baseren voor wat betreft dit onderwerp
ICRm denk ik. Om het materieeltekort in de binnenlandse dienst op te vangen stroomt DDZ in als 'nieuwe intercity', en wordt Mat '64 nog gehandhaafd in de sprinterdienst tot de nieuwe generatie sprinters instroomt.quote:
Is er nog wat ICK over?quote:Op maandag 1 juli 2013 17:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
ICRm denk ik. Om het materieeltekort in de binnenlandse dienst op te vangen stroomt DDZ in als 'nieuwe intercity', en wordt Mat '64 nog gehandhaafd in de sprinterdienst tot de nieuwe generatie sprinters instroomt.
Wil je niet. Dat spul is 40 jaar oud en staat al zo lang te verrotten dat je het eerst moet gaan opknappen.quote:
Als die 450 stuks eerst moeten, duurt het nog wel een paar jaar dusquote:Op maandag 1 juli 2013 17:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De levertijd van die TRAXX'en is ook belangrijk. Het nieuws heeft het over nieuw te fabriceren apparaten.
Maar DB heeft er echt nog niet alle 450 afgenomen. DB heeft een contract gesloten voor 450 stuks, waar zij dan een order kunnen plaatsen voor een x-aantal locs per keer. Hoeft niet in 1xquote:Op maandag 1 juli 2013 18:02 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Als die 450 stuks eerst moeten, duurt het nog wel een paar jaar dus
Wellicht nog rijtuigen in Duitsland/België?quote:Op maandag 1 juli 2013 18:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wil je niet. Dat spul is 40 jaar oud en staat al zo lang te verrotten dat je het eerst moet gaan opknappen.
Aldus de website van Bombardier is de assemblagetijd van één Traxx-loc 12 dagen tegenwoordig. Echter moeten ze dan dus wel de materialen hebben. Zeker voor zo'n succesloc (want dat is het toch gewoon) zullen ze die dingen wel behoorlijk op voorraad hebben gok ik (of in ieder geval op korte termijn goed te produceren/verkrijgen).quote:Op maandag 1 juli 2013 17:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De levertijd van die TRAXX'en is ook belangrijk. Het nieuws heeft het over nieuw te fabriceren apparaten.
Mooi, dus ik kan een ticket brussel bestellen voor over 2 weken?quote:Op maandag 1 juli 2013 18:06 schreef MTL het volgende:
[..]
Aldus de website van Bombardier is de assemblagetijd van één Traxx-loc 12 dagen tegenwoordig. Echter moeten ze dan dus wel de materialen hebben. Zeker voor zo'n succesloc (want dat is het toch gewoon) zullen ze die dingen wel behoorlijk op voorraad hebben gok ik (of in ieder geval op korte termijn goed te produceren/verkrijgen).
Dat kan je zeker, ook zonder die locsquote:Op maandag 1 juli 2013 18:17 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Mooi, dus ik kan een ticket brussel bestellen voor over 2 weken?
Wellicht te laat; als het een binnenlandse trein is gaat de kans klein zijn voor een restauratierijtuig. Voor catering valt er meestal wel iets te ritselen met de provodnik/provodnietsa.quote:Op zondag 30 juni 2013 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Sandrvich in de buurt toevallig? Ik kan nergens vinden of trein 86 morgen catering ana boord heeft...
Sorry, maar dat zijn niet de bediende seinen, de bediende seinen staan aan de andere kant van het perron. Deze seinen komen straks automatisch uit de stand stop zodra de trein langs het perron staat.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:54 schreef dennistd het volgende:
[..]
Enschede ligt er zes weken uit, het hele emplacement wordt weggehaald en nieuw teruggebouwd in een andere layout. De IC's en de stopper uit Zwolle keren in Drienerlo (daar zijn bediende seinen geplaatst op beide sporen aan de Hengelo-kant), de stopper uit Apeldoorn keert in Almelo. Tussen Drienerlo en Enschede rijden bussen (en dan bedoel ik dus niet lijn 1, die is soms al druk genoeg). Voor de IC is er trouwens wel een lengtebeperking van zeven bakken: meer past er niet op Drienerlo)
De seinen in Drienerlo:
[ afbeelding ]
Je bedoelt dat de twee P-seinen die er nu richting Enschede staan bediende seinen worden, die voor alles behalve werktreinen gewoon op rood blijven staan en het keren van een trein terug naar Hengelo redelijk geautomatiseerd gaat?quote:Op maandag 1 juli 2013 18:41 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Sorry, maar dat zijn niet de bediende seinen, de bediende seinen staan aan de andere kant van het perron. Deze seinen komen straks automatisch uit de stand stop zodra de trein langs het perron staat.
Euh ja, zo ongeveer wel ja. Klinkt inderdaad een beetje raar, maar het heeft te maken met het eerste blok na Drienerlo richting Enschede, dat gaat gebruikt worden om extra reizigerstreinen op te kunnen stellen. Zodra daar een trein gaat staan is de baan weer beschikbaar voor een volgende trein, terwijl een trein die langs het perron blijft staan de baan gereserveerd houdt voor de terugweg. De bediening wordt overigens alleen gebouwd om weer van het opstelspoor te kunnen rijden naar het perron.quote:Op maandag 1 juli 2013 18:53 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de twee P-seinen die er nu richting Enschede staan bediende seinen worden, die voor alles behalve werktreinen gewoon op rood blijven staan en het keren van een trein terug naar Hengelo redelijk geautomatiseerd gaat?
fabrikanten hebben tegenwoordig geen grote voorraden meer. Toeleveranciers leveren hun spullen zo ongeveer af op het moment dat die nodig zijn.quote:Op maandag 1 juli 2013 18:06 schreef MTL het volgende:
[..]
Aldus de website van Bombardier is de assemblagetijd van één Traxx-loc 12 dagen tegenwoordig. Echter moeten ze dan dus wel de materialen hebben. Zeker voor zo'n succesloc (want dat is het toch gewoon) zullen ze die dingen wel behoorlijk op voorraad hebben gok ik (of in ieder geval op korte termijn goed te produceren/verkrijgen).
Als ik het goed zie wordt het dus zo:quote:Op maandag 1 juli 2013 19:02 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Euh ja, zo ongeveer wel ja. Klinkt inderdaad een beetje raar, maar het heeft te maken met het eerste blok na Drienerlo richting Enschede, dat gaat gebruikt worden om extra reizigerstreinen op te kunnen stellen. Zodra daar een trein gaat staan is de baan weer beschikbaar voor een volgende trein, terwijl een trein die langs het perron blijft staan de baan gereserveerd houdt voor de terugweg. De bediening wordt overigens alleen gebouwd om weer van het opstelspoor te kunnen rijden naar het perron.
Niet te laat, maar ook niet meer relevant. Zit nu in ICM 4204 van Schiphol naar Deventer. Het zit erop. Godverdomme.quote:Op maandag 1 juli 2013 18:40 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Wellicht te laat; als het een binnenlandse trein is gaat de kans klein zijn voor een restauratierijtuig. Voor catering valt er meestal wel iets te ritselen met de provodnik/provodnietsa.
Ik neem aan dat 758 en 760 ook bediend wordenquote:Op maandag 1 juli 2013 19:41 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als ik het goed zie wordt het dus zo:
Aan de Hengelo-zijde zijn twee nieuwe P-seinen geplaatst (die ik op de foto had staan). De P-seinen 757 en 759 aan de Enschede-kant net achter het perron zijn omgebouwd naar bediende seinen.
Hoezo dat?quote:Op maandag 1 juli 2013 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet te laat, maar ook niet meer relevant. Zit nu in ICM 4204 van Schiphol naar Deventer. Het zit erop. Godverdomme.
Huh? Hoezo?quote:Op maandag 1 juli 2013 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet te laat, maar ook niet meer relevant. Zit nu in ICM 4204 van Schiphol naar Deventer. Het zit erop. Godverdomme.
Korte versie? Nvm, gevonden. Kut zegquote:
Bron? Ik kan namelijk de NOS niet als echt onbetrouwbare bron aanduiden, en zij zeggen van NS gehoord te hebben dat er een bestelling is/wordt geplaatst bij Bombardier door NS zelf.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:41 schreef greavy het volgende:
Over de "nieuwbouw" Traxx: Het is geen nieuwbouw. Typisch pers-geleuter.
NSH is aan het kijken om via AlphaTrains of een andere leasemaatschappij extra Traxx'en te leasen indien dat straks nodig is.
Hoe lang deed die trein erover voordat hij de 160 aantikte en hoeveel reizigers gingen er in die trein?quote:Op maandag 1 juli 2013 20:57 schreef YoshiBignose het volgende:
160 km/u? Dat haalde de Gresley A4 ook met gemak en die is uit 1935![]()
Geen problemen met bovenleidingen in ieder gevalen ik vind hem erg mooi.
[ afbeelding ]
Even gegoogled, die trein heeft die snelheden allemaal bergafwaarts gehaald en niet op vlak terrein..quote:Op maandag 1 juli 2013 21:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Zoveel reizigers als je wilt..... volgens mij eens met meer dan 20 wagons gewoon 120 km/u gecruised. Ja geen idee eerlijk gezegd hoe lang het duurt voor die trein een beetje op vaart was.
Dat was die van mij toch vorige week?quote:Op maandag 1 juli 2013 21:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Met zo'n instelling kunnen we ook de Trevithick van stal halen. Op het moment dat de ambitie lager wordt gaan we die meteen nog maar verder verlagen.. Zometeen gaan we nog maar 8 km/h.
Trevithick ja (als je het zo schrijft).quote:Op maandag 1 juli 2013 21:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Loc van nog eerder dan die van Stephenson in ieder geval. 1804 ofzo..
Mijn bronnen vertrouw ik ook welquote:Op maandag 1 juli 2013 20:16 schreef MTL het volgende:
[..]
Bron? Ik kan namelijk de NOS niet als echt onbetrouwbare bron aanduiden, en zij zeggen van NS gehoord te hebben dat er een bestelling is/wordt geplaatst bij Bombardier door NS zelf.
No pun intended, echter: je komt aanzetten met "mijn vertrouwde bronnen", maar als een NS woordvoerder tegenover de NOS verklaard dat ze nieuwe locs bij Bombardier bestellen die in Duitsland gemaakt zullen worden (en dan boeit mij die hele constructie niets, al koopt AnsaldoBreda ze en leased ze dan aan NS), dan geloof ik dat eerder dan een verhaaltje over tweedehands locs op internet met "vertrouwde bronnen".quote:Op maandag 1 juli 2013 21:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Mijn bronnen vertrouw ik ook welHet is nog bij lange na niet zeker of het nieuwbouw is. Er staan genoeg Traxx'en bij AlphaTrains en/of Railpool stil die zo geleased kunnen worden. En met software-aanpassingen zijn die ook geschikt voor de beoogde diensten van NSH.
Dat is veel voordeliger, maar zeker ook sneller inzetbaar.
Dat is nog steeds sneller dan lopen.quote:Op maandag 1 juli 2013 21:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Met zo'n instelling kunnen we ook de Trevithick van stal halen. Op het moment dat de ambitie lager wordt gaan we die meteen nog maar verder verlagen.. Zometeen gaan we nog maar 8 km/h.
Het doorkoppelen van de Amsterdam-Breda-Fyra aan Breda-Antwerpen is logistiek het meest praktische. Dit vereist ook het minste materieel (1 extra stam?).quote:Op maandag 1 juli 2013 22:03 schreef b2py het volgende:
In het door NS aangeboden palet wordt overigens pas gesproken over een directe trein Amsterdam - Brussel over de HSL met een nader te bepalen snelheid voor 2015-2016. Er staat ook in dat er dan een verbinding Breda - Antwerpen komt met 160 km/h. Die verbinding Breda - Antwerpen zou prima met TRAXX gereden kunnen worden
Tsja, je kunt ook voor een twintigtal draisines gegaan. "Nader te bepalen snelheid" is een behoorlijk holle frase.quote:en voor die nader te bepalen snelheid verbinding zou je ook voor TRAXX + 'iets' kunnen gaan die 160 km/h gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Kwam nog iets tegen bij het nader besturen. NS biedt aan dat er pas vanaf 2022 nieuw IC materieel gaat instromen wat 200/250 km/h gaat halen. We zitten dus nog 7 jaar vast aan de tijdelijke oplossing die ze in 2015 gaan bieden.quote:Op maandag 1 juli 2013 22:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het doorkoppelen van de Amsterdam-Breda-Fyra aan Breda-Antwerpen is logistiek het meest praktische. Dit vereist ook het minste materieel (1 extra stam?).
Breda is eigenlijk niet geschikt voor rangeerwerkzaamheden met locomotieven, en al helemaal niet tijdens de verbouwing die nog tot 2016 gaat duren. Hierbij wordt iedere paar maanden een tweetal sporen buiten dienst genomen.
[..]
Tsja, je kunt ook voor een twintigtal draisines gegaan. "Nader te bepalen snelheid" is een behoorlijk holle frase.
De concessie ontnemen is de enige beslissing die te verantwoorden valt tegenover de reiziger en de belastingbetaler.quote:Op maandag 1 juli 2013 22:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Kwam nog iets tegen bij het nader besturen. NS biedt aan dat er pas vanaf 2022 nieuw IC materieel gaat instromen wat 200/250 km/h gaat halen. We zitten dus nog 7 jaar vast aan de tijdelijke oplossing die ze in 2015 gaan bieden.
Nogmaals is dit: een volwaardig alternatief, ze kunnen nu toch afgewezen worden of zie ik het verkeerd?quote:Op maandag 1 juli 2013 22:03 schreef b2py het volgende:
In het door NS aangeboden palet wordt overigens pas gesproken over een directe trein Amsterdam - Brussel over de HSL met een nader te bepalen snelheid voor 2015-2016. Er staat ook in dat er dan een verbinding Breda - Antwerpen komt met 160 km/h. Die verbinding Breda - Antwerpen zou prima met TRAXX gereden kunnen worden en voor die nader te bepalen snelheid verbinding zou je ook voor TRAXX + 'iets' kunnen gaan die 160 km/h gaan.
Uiteraard kan het afgewezen worden, maar het is wel het definitieve aanbod was NS heeft gegeven. En zie jij Mansveld dit al afwijzen? Ze heeft nog niks afgewezen wat NS & ProRail hebben aangeboden.quote:Op maandag 1 juli 2013 22:17 schreef bork het volgende:
[..]
Nogmaals is dit: een volwaardig alternatief, ze kunnen nu toch afgewezen worden of zie ik het verkeerd?
Ik citeer Mansveld
Vanwege het Fyra-debacle kan de NS de gemaakte afspraken over het reizigersvervoer via de hsl niet nakomen. Mansveld liet eerder al weten dat ze alternatieven in overweging wil nemen. "Het is voor het kabinet belangrijk op de kortst mogelijke termijn een volwaardig alternatief voor de reizigers te hebben", schrijft ze aan de Kamer.
Zolang dit soort details verzwegen worden niet helemaal, maar als de beerput volledig opengetrokken wordt wel ja.quote:Op maandag 1 juli 2013 22:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
De concessie ontnemen is de enige beslissing die te verantwoorden valt tegenover de reiziger en de belastingbetaler.
En het vermoeden is dat de NS de besluitvorming probeert te frustreren. Nu locs kopen en straks (Dijsselbloem laten) zeggen dat verbreken concessie economisch slecht is.quote:Op maandag 1 juli 2013 22:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
De concessie ontnemen is de enige beslissing die te verantwoorden valt tegenover de reiziger en de belastingbetaler.
Ook leuk: dat nieuwe IC-materieel zou instromen tegen 2022, een paar jaar voor het einde van de HRN/HSL-concessie 2015-2025. NS kan dan aankomen met een argument als "Ja maar als je nu een andere partij de HSL gunt, dan is dat kapitaalvernietiging, onze treinen zijn gloednieuw!" waar een aantal partijen ongetwijfeld in trappen.quote:Op maandag 1 juli 2013 22:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Zolang dit soort details verzwegen worden niet helemaal, maar als de beerput volledig opengetrokken wordt wel ja.
Je slaat de spijker op zijn kop.quote:Op maandag 1 juli 2013 22:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ook leuk: dat nieuwe IC-materieel zou instromen tegen 2022, een paar jaar voor het einde van de HRN/HSL-concessie 2015-2025. NS kan dan aankomen met een argument als "Ja maar als je nu een andere partij de HSL gunt, dan is dat kapitaalvernietiging, onze treinen zijn gloednieuw!" waar een aantal partijen ongetwijfeld in trappen.
Er zitten toch 150 mensen in die kamer? Rutten zal de zeilen bij moeten zetten om zijn echte liberalen in zijn kamp te houden.quote:Op maandag 1 juli 2013 22:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Uiteraard kan het afgewezen worden, maar het is wel het definitieve aanbod was NS heeft gegeven. En zie jij Mansveld dit al afwijzen? Ze heeft nog niks afgewezen wat NS & ProRail hebben aangeboden.
Natuurlijk niet. Die moeten gewoon overgenomen worden in de concessie. Dat is alleen al in Nederland vaak genoeg gebeurd.quote:Op maandag 1 juli 2013 22:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ook leuk: dat nieuwe IC-materieel zou instromen tegen 2022, een paar jaar voor het einde van de HRN/HSL-concessie 2015-2025. NS kan dan aankomen met een argument als "Ja maar als je nu een andere partij de HSL gunt, dan is dat kapitaalvernietiging, onze treinen zijn gloednieuw!" waar een aantal partijen ongetwijfeld in trappen.
De levering van nieuwe treinen hoeft echt geen 9 jaar te duren, maar dan moet NS nu wel actie gaan ondernemen i.p.v. af te blijven wachten.
Wanneer dan? Voor de concessie Achterhoek zijn gewoon nieuwe GTW's besteld.quote:Op maandag 1 juli 2013 22:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Die moeten gewoon overgenomen worden in de concessie. Dat is alleen al in Nederland vaak genoeg gebeurd.
Voor Almelo - Mariënberg neemt Arriva een paar LINTen over (die gemoderniseerd worden).quote:Op maandag 1 juli 2013 22:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Wanneer dan? Voor de concessie Achterhoek zijn gewoon nieuwe GTW's besteld.
Ja dus? Staat er in de aanbesteding dat er nieuw materieel moet komen?quote:Op maandag 1 juli 2013 22:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Wanneer dan? Voor de concessie Achterhoek zijn gewoon nieuwe GTW's besteld.
Ik vroeg me vooral af wanneer er al reeds materieel is overgenomen vanuit een oudere concessie? Kan me dat namelijk niet herinneren. Alleen dat per 2014 inderdaad die LINTen overgaan naar Arriva maar verder niks.quote:Op maandag 1 juli 2013 22:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja dus? Staat er in de aanbesteding dat er nieuw materieel moet komen?
Bij busconcessies gebeurt het al vaker.quote:Op maandag 1 juli 2013 22:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vroeg me vooral af wanneer er al reeds materieel is overgenomen vanuit een oudere concessie? Kan me dat namelijk niet herinneren. Alleen dat per 2014 inderdaad die LINTen overgaan naar Arriva maar verder niks.
In het busvervoer is het normaal.quote:Op maandag 1 juli 2013 22:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vroeg me vooral af wanneer er al reeds materieel is overgenomen vanuit een oudere concessie? Kan me dat namelijk niet herinneren. Alleen dat per 2014 inderdaad die LINTen overgaan naar Arriva maar verder niks.
Mwah.. Redelijk normaal.. Het is twee keer voorgekomen geloof ik.quote:Op maandag 1 juli 2013 22:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
In het busvervoer is het normaal.
Ik sla bustopics ook meestal over op OVNL maar ik heb het er regelmatig voorbij zien komen
Dingestrain had het laatst over een keer of 10 geloof ik?quote:Op maandag 1 juli 2013 22:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Mwah.. Redelijk normaal.. Het is twee keer voorgekomen geloof ik.
quote:Op maandag 1 juli 2013 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
"palet"Fak, nu snap ik pas die woordgrap die PSM een poosje geleden maakte...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Arnhem, waar in de concessie staat dat je het trolleynet moet overnemen en gebruiken. Echter bij treinen is volgens mij vooral het struikelpunt geweest dat nieuwe concessies lage co2-uitstoot en airco eisten voor dieseltrajecten.quote:Op maandag 1 juli 2013 22:41 schreef Mr_Klaasje het volgende:
De verplichting is bij nieuwe aanbestedingen meegenomen voor het einde van de concessie maar verder niet.
Sodeknetters, ik dacht dat ik in het treinentopic zat. Zat ik even mis.quote:Op maandag 1 juli 2013 22:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
In het busvervoer is het normaal.
Ik sla bustopics ook meestal over op OVNL maar ik heb het er regelmatig voorbij zien komen
Denk het ook niet, maar die traxxen raken ze echt wel weer kwijt, daar is over 5 jaar ook nog wel markt voor.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:59 schreef James1988 het volgende:
Een Zefiro V250 kan gebouwd worden om in Nederland te rijden, dat is het probleem niet. Bombardier gaat die locomotieven echt niet terugkopen, ze zijn geen leasebedrijf.
Een (bijna)monopolie is onwenselijk omdat dit keuze beperkt en de drang om efficiënt te werken wegneemt.quote:
Naar het schijnt zou Alpha Trains de HSA-Traxx'en alweer hebben toegezegd aan een volgende klant. Die dingen rijden inmiddels al 5 jaar in Nederland rond, kan zijn dat het leasecontract volgend jaar afloopt.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:50 schreef Peterselieman het volgende:
zou trouwens ook een reden kunnen zijn waarom de NS plots in Traxx moet investeren, want de locs die nu voor de Benelux gebruikt worden komen van de cargotak van de NMBS
Er is geen sprake van een bijna monopoly. Misschien dat het marktaandeel in België van NMBS Logistics groot is maar ach, dat neemt wel af nadat DB de boel gaat doen. Was hier ook zo; DBSRN is niet geīnteresseerd in dat kleinschalige vervoer.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een (bijna)monopolie is onwenselijk omdat dit keuze beperkt en de drang om efficiënt te werken wegneemt.
Eéntje is er naar een andere klant en daar is al weer een andere voor terug geloof ik.quote:Naar het schijnt zou Alpha Trains de HSA-Traxx'en alweer hebben toegezegd aan een volgende klant. Die dingen rijden inmiddels al 5 jaar in Nederland rond, kan zijn dat het leasecontract volgend jaar afloopt.
Gefeliciteerd Meester Monopoly!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:54 schreef Monopoly het volgende:
Parktijkrit gehaald. Nu officieel Meester
Nice Mono, gratzquote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:54 schreef Monopoly het volgende:
Parktijkrit gehaald. Nu officieel Meester
Krijg je dan makkelijk vertraging richting Delfzijl?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:55 schreef Monopoly het volgende:
Thanks
Had een rustig ritje naar Delfzijl. Reed maar 2 minuutjes in de plus, dat viel me nog alles mee
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:54 schreef Monopoly het volgende:
Parktijkrit gehaald. Nu officieel Meester
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:54 schreef Monopoly het volgende:
Parktijkrit gehaald. Nu officieel Meester
Feli!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:54 schreef Monopoly het volgende:
Parktijkrit gehaald. Nu officieel Meester
Valt op zich wel mee, alleen moet je op je praktijkrit remmen bij de snelheidsverlagingsborden en de seinen (dat moet altijd). Maar soms heb je gewoon (vooral bij vertraging) wat meer 'speling' als je de remming iets later in zet.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Krijg je dan makkelijk vertraging richting Delfzijl?
En ben je nu klaar met je opleiding? Zo ja, heb je al een idee waar je gaat rijden?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:54 schreef Monopoly het volgende:
Parktijkrit gehaald. Nu officieel Meester
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:54 schreef Monopoly het volgende:
Parktijkrit gehaald. Nu officieel Meester
Ik heb iets gemist?quote:
Als je maar niet denkt dat ik je nu meester ga noemen op de gsm-r.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:54 schreef Monopoly het volgende:
Parktijkrit gehaald. Nu officieel Meester
Goed gedaan!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:54 schreef Monopoly het volgende:
Parktijkrit gehaald. Nu officieel Meester
Jep, helemaal klaar. Nog diploma ophalen en borrelen met de klasgenoten (ook niet onbelangrijk)quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:28 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
En ben je nu klaar met je opleiding? Zo ja, heb je al een idee waar je gaat rijden?
Thanks voor de felicitaties allen. anders blijf ik quotenquote:
Dank u wel Trdl, met enige vertraging van 30 minuten. Sluitenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Als je maar niet denkt dat ik je nu meester ga noemen op de gsm-r.
Gefeliciteerd trouwens!Over.
Ik ken een mcn die zijn reservesleutels in zijn jasje in de cabine had laten hangen in Duitsland.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
ben benieuwd of het vaker voorkomt dat een machinist buitengesloten is van zijn eigen trein.
de ICMm heeft aan 1 kant een deur voor de machinist. op somda was melding gedaan van een machinist die nog op het perron van sloterdijk stond terwijl de HC de deuren had gesloten om te vertrekken.
Van harte gefeliciteerd Mono!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:54 schreef Monopoly het volgende:
Parktijkrit gehaald. Nu officieel Meester
Geen Rikus op de foto's..quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:51 schreef James1988 het volgende:
Metropolis is up and running in Amsterdam!
02/07/2013
The city of Amsterdam’s new Metropolis trainsets officially entered commercial service as of 7:30 a.m. this Tuesday, 26 June. Mr Eberhard van der Laan (the mayor of Amsterdam), Mr Bart Schmeink (the managing director of the operating company, GVB), and Mr Leon Linders (the general manager of Alstom in the Netherlands), boarded the inaugural train at the Sloterdijk metro station.
This first inaugural run also included a full load of passengers. Once past the train’s doors sporting the capital’s colours – some carrying their bikes –, they discovered the train’s interior whose ample dimensions (3m by 116m) and wide free circulation between cars give it a sense of spaciousness and fluidity. Accessibility was a key concern in the train’s design. Two multifunctional spaces can also accommodate passengers in wheelchairs.
The 174 seats were proportioned to accommodate the exceptionally tall stature of the Dutch. A trainset can transport 960 passengers safely at speeds of up to 80 kph.
This upgrade project for Amsterdam’s metro system, of which this commissioning ceremony is a part, was initiated by the city, the province of North Holland and the operator (GVB) in 2010. It includes the delivery of 28 new trainsets and the installation of a new signalling system.
Alstom Transport
Hier wat foto's van de eerste rit:
[ Flickr Photoset ]
quote:CDA-Kamerlid Madeleine van Toorenburg wordt zeer waarschijnlijk voorzitter van de parlementaire enquętecommissie die het Fyra-debacle gaat onderzoeken.
Het CDA schuift haar met steun van andere fracties naar voren.
''Voor zover ik weet is ze de enige kandidaat'', zegt CDA-Kamerlid Sander de Rouwe. Hij kreeg van andere Kamerfracties goede reacties op de voordracht van Van Toorenburg. ''We kiezen met haar voor een ervaren Kamerlid, dat onbevangen in het Fyra-dossier staat.''
De PvdA heeft al steun voor Van Toorenburg als voorzitter uitgesproken. Kamerlid Mei Li Vos neemt namens de sociaal-democraten zitting in de commissie. Het is de bedoeling dat de enquętecommissie nog deze week wordt ingesteld, zodat in het zomerreces al gewerkt kan worden.
Aanbesteding
De commissie zal onder meer kijken naar het verloop van de aanbesteding van de hogesnelheidslijn, waaruit de Italiaanse treinbouwer AnsaldoBreda uiteindelijk met de Fyra als winnaar uit de bus kwam. Ook wil de commissie kijken naar de controle van het materieel en de vergunningen voor de treinen.
De enquętecommissie zal in het najaar onder ede betrokkenen horen. De topman van de Fyra-bouwer, Maurizio Manfellotto, zei eerder al dat hij graag bereid is mee te werken aan de enquęte.
Enorme klus
Van Toorenburg omschrijft de parlementaire enquęte als een enorme klus, maar ook een uitdaging. Donderdag is de eerste vergadering van de commissie.
''Daarna is het reces, dus we willen klaar zijn om te beginnen met inlezen, voorbereiden en nadenken', aldus Van Toorenburg. In het zogeheten constituerend beraad van donderdag moet zij officieel nog worden gekozen tot voorzitter.
Andere leden
Ook de andere leden worden dan geīnstalleerd. In elk geval PvdA, VVD en D66 leveren een kandidaat. Die partijen namen het initiatief voor de enquęte. Van Toorenburg verwacht ook nog leden van andere partijen. ''Ik denk dat we uitkomen op vijf of zes leden."
Van Toorenburg is nog niet begonnen met inlezen, ''maar er gaat vast een berg papierwerk mijn kant opkomen". Er liggen al allerhande onderzoeken, onder meer van de Eerste Kamer en van de Tweede Kamer zelf. ''We gaan kijken wat er nog meer nodig is", aldus de 45-jarige CDA-politica.
Frisse blik
Ze wil met een frisse blik maar het ingewikkelde dossier gaan kijken. ''Zo gaat het altijd bij een parlementaire enquęte. Je moet niet te zeer betrokken zijn geweest bij diverse stappen die in het verleden zijn gezet. Het is belangrijk om er onbevangen in te staan en heel kritisch te zijn."
Zelf heeft ze in de 6 jaar dat ze in de Kamer zit, nooit het woord gevoerd over infrastructuur. ''Dus daar heb ik nog geen voetsporen", zegt ze. Van Toorenburg heeft zin in de klus: ''Het is leuk om hieraan bij te dragen."
Hoe het nu verder gaat met de voorbereidingen van de enquętecommissie, hangt af van de vergadering donderdag. Dan wordt naar de agenda's van de leden gekeken en wat er nodig is om een verkenning en uiteindelijk de enquęte te kunnen houden.
Zo weinig zitplaatsenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:51 schreef James1988 het volgende:
Metropolis is up and running in Amsterdam!
02/07/2013
The city of Amsterdam’s new Metropolis trainsets officially entered commercial service as of 7:30 a.m. this Tuesday, 26 June. Mr Eberhard van der Laan (the mayor of Amsterdam), Mr Bart Schmeink (the managing director of the operating company, GVB), and Mr Leon Linders (the general manager of Alstom in the Netherlands), boarded the inaugural train at the Sloterdijk metro station.
This first inaugural run also included a full load of passengers. Once past the train’s doors sporting the capital’s colours – some carrying their bikes –, they discovered the train’s interior whose ample dimensions (3m by 116m) and wide free circulation between cars give it a sense of spaciousness and fluidity. Accessibility was a key concern in the train’s design. Two multifunctional spaces can also accommodate passengers in wheelchairs.
The 174 seats were proportioned to accommodate the exceptionally tall stature of the Dutch. A trainset can transport 960 passengers safely at speeds of up to 80 kph.
This upgrade project for Amsterdam’s metro system, of which this commissioning ceremony is a part, was initiated by the city, the province of North Holland and the operator (GVB) in 2010. It includes the delivery of 28 new trainsets and the installation of a new signalling system.
Alstom Transport
Hier wat foto's van de eerste rit:
[ Flickr Photoset ]
Vrijwel de meeste vakantievluchten liggen aan de dagranden wanneer er al geen trein rijdt om de mensen naar Schiphol te vervoeren.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:07 schreef KomtTijd... het volgende:
Aanstaand weekend minder treinen rondom schiphol.
Ligt het aan mij of is dat vakantietechnisch niet helemaal handig geplannedDe treinen puilen hier altijd uit rond deze tijd van het jaar.
't maakt vrij weinig uit welk tijdstip je pakt hoor, kneiterdruk is het altijd.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Vrijwel de meeste vakantievluchten liggen aan de dagranden wanneer er al geen trein rijdt om de mensen naar Schiphol te vervoeren.
Gaaf. En de vluchten die op fatsoenlijke tijd gaan worden alleen gebruikt door zakenlui die met de auto komen (al of niet met chauffeur). Dus: Waarom heeft Schiphol sowieso een station?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Vrijwel de meeste vakantievluchten liggen aan de dagranden wanneer er al geen trein rijdt om de mensen naar Schiphol te vervoeren.
Omdat Leiden - Amsterdam Zuid anders zo raar gaat..quote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gaaf. En de vluchten die op fatsoenlijke tijd gaan worden alleen gebruikt door zakenlui die met de auto komen (al of niet met chauffeur). Dus: Waarom heeft Schiphol sowieso een station?
Wij nemen altijd de trein naar Schipholquote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gaaf. En de vluchten die op fatsoenlijke tijd gaan worden alleen gebruikt door zakenlui die met de auto komen (al of niet met chauffeur). Dus: Waarom heeft Schiphol sowieso een station?
Misschien lees ik verkeerd, maar werkzaamheden rond schiphol zijn s nachts?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:07 schreef KomtTijd... het volgende:
Aanstaand weekend minder treinen rondom schiphol.
Ligt het aan mij of is dat vakantietechnisch niet helemaal handig geplannedDe treinen puilen hier altijd uit rond deze tijd van het jaar.
Maar niet met teveel gassen, anders gaat het brandalarm weer afquote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:20 schreef greavy het volgende:
Schiphol sluiten en met volgas doorgassen daar.
Feli monoquote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:54 schreef Monopoly het volgende:
Parktijkrit gehaald. Nu officieel Meester
Beginnen na de laatste trein vrijdagavond tot de eerste trein maandagochtend.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:37 schreef computergirl het volgende:
[..]
Misschien lees ik verkeerd, maar werkzaamheden rond schiphol zijn s nachts?
En het ontbeert ALLE onderdelen die eraf zouden kunnen vallen. Deuren, bodemplaten, dakstrips. WCrolmagneetjes ook.quote:
nachtnet?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Vrijwel de meeste vakantievluchten liggen aan de dagranden wanneer er al geen trein rijdt om de mensen naar Schiphol te vervoeren.
Ik moet van de zomer om 06:20 op de luchthaven zijn en ik om uit de kop van Noord-Holland. Ja gaat goed he met het nachtnet dan..quote:
Ik zie 'm al maanden op maandagavond in Zutphen ook al met +5 aangekondigd worden, terwijl die altijd vrijwel op tijd is inderdaad....quote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:23 schreef deadlock1981 het volgende:
De IC Deventer-Zwolle wordt al twee weken lang met +5 op de borden getoond maar verkeert met hooguit +2 en komt altijd op tijd aan. Nu weer.
Fraeije treinen!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:51 schreef James1988 het volgende:
Metropolis is up and running in Amsterdam!
02/07/2013
The city of Amsterdam’s new Metropolis trainsets officially entered commercial service as of 7:30 a.m. this Tuesday, 26 June. Mr Eberhard van der Laan (the mayor of Amsterdam), Mr Bart Schmeink (the managing director of the operating company, GVB), and Mr Leon Linders (the general manager of Alstom in the Netherlands), boarded the inaugural train at the Sloterdijk metro station.
This first inaugural run also included a full load of passengers. Once past the train’s doors sporting the capital’s colours – some carrying their bikes –, they discovered the train’s interior whose ample dimensions (3m by 116m) and wide free circulation between cars give it a sense of spaciousness and fluidity. Accessibility was a key concern in the train’s design. Two multifunctional spaces can also accommodate passengers in wheelchairs.
The 174 seats were proportioned to accommodate the exceptionally tall stature of the Dutch. A trainset can transport 960 passengers safely at speeds of up to 80 kph.
This upgrade project for Amsterdam’s metro system, of which this commissioning ceremony is a part, was initiated by the city, the province of North Holland and the operator (GVB) in 2010. It includes the delivery of 28 new trainsets and the installation of a new signalling system.
Alstom Transport
Hier wat foto's van de eerste rit:
[ Flickr Photoset ]
Dat zal een militair begeleidingsrijtuig geweest zijn.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:58 schreef James1988 het volgende:
Het rijtuig dat meereed in die tanktrein waar ik het een paar dagen terug over had, staat op de Kijfhoek. In het voorbijrijden kon ik zien dat het eigendom is van DB, als ik het goed heb type Bmz (dat ging net iets te snel).
Fregatje per spoor?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
wat wil je die kant op hebben dan? Helikopteronderdelen?
Fennek, Boxer noem maar opquote:Op dinsdag 2 juli 2013 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
wat wil je die kant op hebben dan? Helikopteronderdelen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |