abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 juni 2013 @ 16:28:43 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128423943
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger. Schijnt om 19:30 wat te zeggen in het RTL-Nieuws
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
marcfok.gif Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, PSM, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens, understatements en woordgrappen
sportnieuwsd.gif dennistd, Fotograferende buschauffeur

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Intercity's Den Haag - Brussel
Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128423972
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:27 schreef Woods het volgende:
Hoe rijden de cargo treinen door Nederland heen? Ik neem aan dat zij niet over hoofdspoorlijnen rijden en/of door bijv. (Schiphol)tunnnels.
Waarom zouden ze niet over hoofdspoorlijnen mogen rijden?
  zondag 30 juni 2013 @ 16:36:06 #3
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_128424182
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarom zouden ze niet over hoofdspoorlijnen mogen rijden?
Ik zie het niet voor me dat er een goederen door de Schipholtunnel rijdt.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  zondag 30 juni 2013 @ 16:37:52 #4
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_128424238
Cargo rijdt o.a. veel over het hoofdspoor van Rotterdam via Breda, Eindhoven naar Duitsland via Venlo of DSM/Chemalot (of verder) via Weert.
Ook heb ik veel cargo gezien op Den Bosch centraal toen ik er werkte. Vond ik overigens wel wat onlogisch, of is dat transport vanuit haven Amsterdam naar Duitsland en DSM/Belgie?

Schipholtunnel is sowieso een wat vreemde uithoek voor transportlijnen. Maar het dendert wel gewoon door de spoortunnel bij Best bijv.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 juni 2013 @ 16:37:53 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128424239
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:36 schreef Woods het volgende:

[..]

Ik zie het niet voor me dat er een goederen door de Schipholtunnel rijdt.
dat mag dan ook niet, maar op de rest van het spoor kun je ze wel vinden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128424271
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:36 schreef Woods het volgende:

[..]

Ik zie het niet voor me dat er een goederen door de Schipholtunnel rijdt.
Dat is ook de enige tunnel waar het niet is toegestaan, de rest mag wel.
  zondag 30 juni 2013 @ 16:40:30 #7
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_128424306
Toen ik op school zat langs het traject Amstel - Muiderpoort denderde er altijd een dubbele e-loc met volgens mij erts of kolen voorbij naar de Amsterdamse haven. Hoe vervolgt hij zijn weg richting ik denk Duitsland?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_128424385
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:40 schreef Woods het volgende:
Toen ik op school zat langs het traject Amstel - Muiderpoort denderde er altijd een dubbele e-loc met volgens mij erts of kolen voorbij naar de Amsterdamse haven. Hoe vervolgt hij zijn weg richting ik denk Duitsland?
Op de Leeuwenburg toevallig? Er komen wel meerdere cargo's langs Amstel naar CS. Kal/staal trein vanuit Tata. Vele treinen naar de haven inderdaad maar volgens mij ook de vuiltrein naar de VAM in Spaarnwoude.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 juni 2013 @ 16:45:01 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128424439
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:40 schreef Woods het volgende:
Toen ik op school zat langs het traject Amstel - Muiderpoort denderde er altijd een dubbele e-loc met volgens mij erts of kolen voorbij naar de Amsterdamse haven. Hoe vervolgt hij zijn weg richting ik denk Duitsland?
naar Duitsland ging het vroeger altijd via Utrecht en Arnhem naar Emmerich. Tegenwoordig gaat het vaker via Utrecht naar Meteren om via de Betuweroute naar Emmerich te gaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128424590
Nog twee plaatjes van gisteren, verder niet bij de treinen wezen kijken.

Het tijdelijke busstation van Zaltbommel met op de eerste en tweede foto een VIRM die overloopt bij Oud-Zaltbommel voor de terugrit naar Amsterdam.



  zondag 30 juni 2013 @ 16:55:39 #11
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128424776
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:39 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is ook de enige tunnel waar het niet is toegestaan, de rest mag wel.
Op de HSL mag het ook niet, niet in de laatste plaats omdat een zware ertstrein de infrastructuur dusdanig zou beschadigen dat 300 km/h rijden dan niet meer aan de orde is.
pi_128424822
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:55 schreef James1988 het volgende:

[..]

Op de HSL mag het ook niet, niet in de laatste plaats omdat een zware ertstrein de infrastructuur dusdanig zou beschadigen dat 300 km/h rijden dan niet meer aan de orde is.
Je zou bijna vergeten dat we inderdaad zo'n ding hebben..
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 juni 2013 @ 16:58:23 #13
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128424874
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Je zou bijna vergeten dat we inderdaad zo'n ding hebben..
dat kun je wel stellen met al die problemen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 30 juni 2013 @ 16:59:02 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128424892
Mocht het lijntje Nijmegen - Kleve worden gereactiveerd, dan willen de inwoners van Groesbeek dat er zulke zwakke dwarsliggers worden gebruikt dat goederenverkeer fysiek onmogelijk is. Die mensen daar zijn als de dood voor goederentreinen door hun dorpje.
pi_128424968
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:59 schreef James1988 het volgende:
Mocht het lijntje Nijmegen - Kleve worden gereactiveerd, dan willen de inwoners van Groesbeek dat er zulke zwakke dwarsliggers worden gebruikt dat goederenverkeer fysiek onmogelijk is. Die mensen daar zijn als de dood voor goederentreinen door hun dorpje.
In Groesbeek zijn ze bang voor alles wat het potje voetbal verstoort.
  zondag 30 juni 2013 @ 17:03:04 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128425020
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 17:01 schreef Ireyon het volgende:

[..]

In Groesbeek zijn ze bang voor alles wat het potje voetbal verstoort.
Ik zeg: alle chloortreinen door Groesbeek! :7
pi_128425213
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:59 schreef James1988 het volgende:
Mocht het lijntje Nijmegen - Kleve worden gereactiveerd, dan willen de inwoners van Groesbeek dat er zulke zwakke dwarsliggers worden gebruikt dat goederenverkeer fysiek onmogelijk is. Die mensen daar zijn als de dood voor goederentreinen door hun dorpje.
Die lui in Groesbeek moeten niet zeuren, inpassingsplan over dat dorpje heen. Zou me niets verbazen als ze de ontwikkeling van hun plaats te danken hebben aan de spoorlijn.
  zondag 30 juni 2013 @ 17:10:54 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128425345
Sandrvich in de buurt toevallig? Ik kan nergens vinden of trein 86 morgen catering ana boord heeft...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_128426627
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 11:28 schreef Resistor het volgende:

Wat is dat toch voor gezeur dat er geen toilet in een trein zit? In een gemiddelde auto zit ook geen toilet.
Of gaat het om het feit dat je op stations moet betalen, en dat het in de trein gratis was?

Ik ben geen treinreiziger,
Nee, dat laatste merk ik. Met de auto kom je onderweg nog wel eens langs een tankstation, of langs een bosje. Met de trein is dat verrekte moeilijk.

Als je eerst naar het station moet lopen, dan achter elkaar twee sprinters hebt en dan naar je bestemming, heb je een rit van meer dan een uur zonder toilet. Een gezonde Hollandse jongen kan dat in principe nog ophouden, maar een oudere dame of een klein kleutertje dus niet.

WC's op het station? Ga maar eens op Hilversum Noord kijken. Stiekem in de bosjes plassen want je moet zo met de sprinter, dat kan wel.

Tel daarbij nog dat mensen die met de trein gaan, niet per se naar de wc gaan voor ze de deur uit gaan, want je weet dat dat in de trein ook kan. Eh, kon. Eh, soms.

Kortom: Ja, in de trein hoort een wc. Of het nou een sprinter is of niet.
  zondag 30 juni 2013 @ 17:54:55 #20
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_128427066
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 17:41 schreef eti het volgende:

[..]

Nee, dat laatste merk ik. Met de auto kom je onderweg nog wel eens langs een tankstation, of langs een bosje. Met de trein is dat verrekte moeilijk.

Als je eerst naar het station moet lopen, dan achter elkaar twee sprinters hebt en dan naar je bestemming, heb je een rit van meer dan een uur zonder toilet. Een gezonde Hollandse jongen kan dat in principe nog ophouden, maar een oudere dame of een klein kleutertje dus niet.

WC's op het station? Ga maar eens op Hilversum Noord kijken. Stiekem in de bosjes plassen want je moet zo met de sprinter, dat kan wel.

Tel daarbij nog dat mensen die met de trein gaan, niet per se naar de wc gaan voor ze de deur uit gaan, want je weet dat dat in de trein ook kan. Eh, kon. Eh, soms.

Kortom: Ja, in de trein hoort een wc. Of het nou een sprinter is of niet.
Voor de volle 100% mee eens.
  zondag 30 juni 2013 @ 18:59:27 #21
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128428814
Hmmm. Thalys 9376 (Amsterdam C v. 17:19) kwam hedenavond om 17:34 ledig het station van Schiphol binnenrijden, waarna +10 op de schermen verscheen. Personeel was er, er waren een aantal reizigers ingestapt, maar hij was toch zeker nog 80% leeg.
Om 17:43 komt Fyra V160 956 (Amsterdam C v. 17:26) overladen vol (een bezetting van minimaal 300% ofzo) binnenrijden te Schiphol. Om 17:46 was de trein eindelijk leeg, en om 17:47 werd er vertrokken. De Thalys stond toen nog aan het perron om reizigers in te laden.
Iemand die weet waarom de Thalys niet via Amsterdam Centraal is gereisd of iets dergelijks?
pi_128428908
Wat is er den bosch aan de hand!? Twe weinig bussen? Teveel mensen?
pi_128428931
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 18:59 schreef greavy het volgende:
Hmmm. Thalys 9376 (Amsterdam C v. 17:19) kwam hedenavond om 17:34 ledig het station van Schiphol binnenrijden, waarna +10 op de schermen verscheen. Personeel was er, er waren een aantal reizigers ingestapt, maar hij was toch zeker nog 80% leeg.
Om 17:43 komt Fyra V160 956 (Amsterdam C v. 17:26) overladen vol (een bezetting van minimaal 300% ofzo) binnenrijden te Schiphol. Om 17:46 was de trein eindelijk leeg, en om 17:47 werd er vertrokken. De Thalys stond toen nog aan het perron om reizigers in te laden.
Iemand die weet waarom de Thalys niet via Amsterdam Centraal is gereisd of iets dergelijks?
Thalys.com meldt een 'bedrijfsincident' op Amsterdam C.
pi_128428943
quote:
14s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat mag dan ook niet, maar op de rest van het spoor kun je ze wel vinden.
Mag er geen cargo doorheen als er een e-loc voor hangt?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 juni 2013 @ 19:07:44 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128429025
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 19:03 schreef icloud het volgende:
Wat is er den bosch aan de hand!? Twe weinig bussen? Teveel mensen?
je krijgt gewoon extra reistijd aan je broek. Dat is het :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128429051
quote:
14s.gif Op zondag 30 juni 2013 19:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je krijgt gewoon extra reistijd aan je broek. Dat is het :P
O ik zag de titel en ik dacht dat het mis/uit de hand was gelopen in db ivm de werkzaamheden
pi_128429115
Dat is ze geraden met al dat personeel en alle bussen die er zijn.
Wat dat betreft niets te klagen, het is alleen extra reistijd en pech hebben als je in de file staat...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 juni 2013 @ 19:10:54 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128429116
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 19:04 schreef icloud het volgende:

[..]

Mag er geen cargo doorheen als er een e-loc voor hangt?
nope. De reden is dat de sporen rond Schiphol enorm druk zijn en de kans vrijwel 100% is dat een cargo er voor de rooie zal lopen. Die krijg je zelfs met een eloc moeilijk weg en je krijgt te maken met een olievlek aan vertragingen.

Daarom zijn er voor cargo's genoeg andere alternatieve routes beschikbaar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128429221
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 19:09 schreef icloud het volgende:

[..]

O ik zag de titel en ik dacht dat het mis/uit de hand was gelopen in db ivm de werkzaamheden
Ze zijn nog maar net begonnen, alle kans nog! _O-
  Redactie Sport zondag 30 juni 2013 @ 19:26:33 #30
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128429551
En vanaf volgend weekend is ook Enschede aan de beurt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 30 juni 2013 @ 22:39:07 #31
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128438500
quote:
Opnieuw een bericht aan de treinliefhebbers!

Morgen (1-07) zal Crossrail het nieuwe Eurostar treinstel opnieuw overbrengen! Ditmaal gaat de rit van Vorst naar Ath.

Hierbij de theoretische Drgl.

Vorst: 18u20
Halle: 18u45
Edingen: 19u00
Ath: 19u20

Veel plezier ermee!
Bron: Crossrail machinisten depot Genk
  Redactie Sport zondag 30 juni 2013 @ 22:46:46 #32
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128438810
Een foto van gisteravond:
Loc 23 076 van de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij komt aan in Apeldoorn na twee ritten te hebben gereden in het kader van 600 jaar Nijkerk
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 30 juni 2013 @ 22:51:30 #33
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128439045
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 19:26 schreef dennistd het volgende:
En vanaf volgend weekend is ook Enschede aan de beurt
Wat dan Dennis :?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 30 juni 2013 @ 22:54:06 #34
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128439154
quote:
5s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:51 schreef bork het volgende:

[..]

Wat dan Dennis :?
Volledige ombouw van het emplacement toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zondag 30 juni 2013 @ 22:54:40 #35
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128439196
quote:
5s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:51 schreef bork het volgende:

[..]

Wat dan Dennis :?
Enschede ligt er zes weken uit, het hele emplacement wordt weggehaald en nieuw teruggebouwd in een andere layout. De IC's en de stopper uit Zwolle keren in Drienerlo (daar zijn bediende seinen geplaatst op beide sporen aan de Hengelo-kant), de stopper uit Apeldoorn keert in Almelo. Tussen Drienerlo en Enschede rijden bussen (en dan bedoel ik dus niet lijn 1, die is soms al druk genoeg). Voor de IC is er trouwens wel een lengtebeperking van zeven bakken: meer past er niet op Drienerlo)

De seinen in Drienerlo:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 30 juni 2013 @ 23:02:07 #36
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128439599
quote:
2s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Volledige ombouw van het emplacement toch?
Heeft dat net zo'n (media-) impact als die bruggen in Den Bosch? Staat niet bij de NS-werkzaamheden bijvoorbeeld als je nu kijkt, vandaar mijn vraag :) .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 30 juni 2013 @ 23:03:14 #37
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128439675
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:02 schreef bork het volgende:

[..]

Heeft dat net zo'n (media-) impact als die bruggen in Den Bosch? Staat niet bij de NS-werkzaamheden bijvoorbeeld als je nu kijkt, vandaar mijn vraag :) .
http://www.ns.nl/werktraj(...)13_aml_es_6jul_18aug :Y
  zondag 30 juni 2013 @ 23:06:24 #38
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128439836
quote:
mm, daar heb je het weer, niet als je nu kijkt, afijn laat maar zitten, waarom is deze ombouw nodig?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 30 juni 2013 @ 23:08:20 #39
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128439934
Legio redenen. Spoor en bovenleiding zijn oud, het emplacement schijnt onpraktisch te zijn. Straks kun je fatsoenlijk overstappen op de boemel naar Glanerbrug en verder, etc etc etc geloof ik. :P
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 30 juni 2013 @ 23:09:10 #40
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128439980
quote:
10s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:06 schreef bork het volgende:

[..]

mm, daar heb je het weer, niet als je nu kijkt, afijn laat maar zitten, waarom is deze ombouw nodig?
Hoezo, ik kijk toch nu? :{ :)
  zondag 30 juni 2013 @ 23:28:50 #41
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128441114
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Hoezo, ik kijk toch nu? :{ :)
Ja, nu zie ik het ook :( toen ik keek niet, excusez ami Canard,

misschien moet ik aan een nieuwe bril? :@
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 30 juni 2013 @ 23:31:10 #42
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128441222
quote:
11s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:28 schreef bork het volgende:

[..]

Ja, nu zie ik het ook :( toen ik keek niet, excusez ami Canard,

misschien moet ik aan een nieuwe bril? :@
Nee, site van de NS is gewoon niet top, soms moet je heel veel doorklikken om ergens te komen, en altijd als je een PDF je bent tegengekomen wat je wil herbekijken moet ik ook steeds weer zoeken :Y
  zondag 30 juni 2013 @ 23:32:34 #43
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128441284
Toch vind ik de site van NS één van de betere sites van spoorwegmaatschappijen.
pi_128441403
Die adviseren om om te rijden naar 's-Hertogenbosch met de toeslagvrije fyra...
  zondag 30 juni 2013 @ 23:35:29 #45
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128441420
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
Toch vind ik de site van NS één van de betere sites van spoorwegmaatschappijen.
Voorbeeld: Ooit heb ik de vertrekstaten gevonden op de site, in PDF formaat, maar nu kan ik die nergens meer vinden. Het lukt me gewoon niet om te reproduceren wat ik eerst heb gedaan :{
  zondag 30 juni 2013 @ 23:37:03 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128441492
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Voorbeeld: Ooit heb ik de vertrekstaten gevonden op de site, in PDF formaat, maar nu kan ik die nergens meer vinden. Het lukt me gewoon niet om te reproduceren wat ik eerst heb gedaan :{
Reisinformatie -> Trein- en stationsvoorzieningen -> Voorzieningen op het station -> [typ station in] -> Tonen -> Verstrekstaten

:s)

Als je de hele dienstregeling zoekt: Reisinformatie -> Informatie tijdens uw reis -> Download dienstregeling 2013.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 juni 2013 @ 23:37:27 #47
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128441505
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Voorbeeld: Ooit heb ik de vertrekstaten gevonden op de site, in PDF formaat, maar nu kan ik die nergens meer vinden. Het lukt me gewoon niet om te reproduceren wat ik eerst heb gedaan :{
vraag het Eva :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128441527
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Voorbeeld: Ooit heb ik de vertrekstaten gevonden op de site, in PDF formaat, maar nu kan ik die nergens meer vinden. Het lukt me gewoon niet om te reproduceren wat ik eerst heb gedaan :{
Reisinformatie > trein en stationsvoorzieningen > station opzoeken > vertrekstaten

Bijvoorbeeld http://www.ns.nl/reiziger(...)venter#vertrekstaten
pi_128441536
Jezus James! :(
  zondag 30 juni 2013 @ 23:38:31 #50
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128441542
quote:
16s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Jezus James! :(
_O-
  zondag 30 juni 2013 @ 23:39:11 #51
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128441567
James is om Gek van te worden, das net een computer..

Edit: Scarlet was me voor..
  zondag 30 juni 2013 @ 23:39:17 #52
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_128441575
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
Toch vind ik de site van NS één van de betere sites van spoorwegmaatschappijen.
Inderdaad, en één keer surfen naar de website van de NMBS herinnert je daar wel aan :')
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 juni 2013 @ 23:40:03 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128441608
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
James is om Gek van te worden, das net een computer..

Edit: Scarlet was me voor..
Voor diepgaande gesprekken moet je bij Eva zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 30 juni 2013 @ 23:40:03 #54
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_128441609
quote:
6s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

vraag het Eva :P
quote:
EVA zegt:Welkom bij de Klantenservice van NS. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:vertrekstaat utrecht
EVA zegt:Wilt u informatie over de dienstregeling?
U zegt:ja
EVA zegt:Op dit moment geldt de dienstregeling 2013. U kunt in de Reisplanner zien wat de nieuwe dienstregeling voor u betekent. Bekijk voor meer informatie ook de pagina dienstregeling 2013.
So close...

En "dienstregeling 2013" verwijst door naar de pagina waarop staat aangekondigd dat Fyra met 250 km/u gaat rijden en naar Brussel... ouch..
  zondag 30 juni 2013 @ 23:42:38 #55
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128441718
quote:
EVA zegt:Welkom bij de Klantenservice van NS. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:Kent u James, hij is veel beter dan u
EVA zegt:Dat begreep ik niet. Wilt u me nog een keer vertellen wat u bedoelt?
U zegt:James, is een beter dan u
EVA zegt:Dat begreep ik niet. Wat bedoelt u?
U zegt:kent u James?
EVA zegt:Dat begreep ik niet helemaal. Wilt u misschien contact opnemen met de klantenservice?
U zegt:Nee liever met James
EVA zegt:Ik weet hier helaas niets over. Sorry, maar ik kom er echt niet uit. Ik raad u dan ook aan om alsnog contact op te nemen met de klantenservice. Wilt u dat?
U zegt:Nee, heb je de contactgegeven van James?
EVA zegt:Als ik het goed begrijp wilt u uw persoonsgegevens wijzigen?
:')
  zondag 30 juni 2013 @ 23:44:29 #56
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128441788
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

:')
_O- _O_
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 30 juni 2013 @ 23:46:05 #57
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128441871
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:39 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Inderdaad, en één keer surfen naar de website van de NMBS herinnert je daar wel aan :')
Probeer op www.renfe.com maar eens een reis te plannen van een klein stationnetje in het zuiden naar het noordwesten van Spanje, bijvoorbeeld van Iznalloz naar Padron. Dat lukt je niet. :')

quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:40 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

[..]

So close...

En "dienstregeling 2013" verwijst door naar de pagina waarop staat aangekondigd dat Fyra met 250 km/u gaat rijden en naar Brussel... ouch..
Ouch :x
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

:')
_O-
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 juni 2013 @ 23:47:57 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128441959
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:40 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

[..]

So close...

En "dienstregeling 2013" verwijst door naar de pagina waarop staat aangekondigd dat Fyra met 250 km/u gaat rijden en naar Brussel... ouch..
_O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 30 juni 2013 @ 23:49:45 #59
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128442041
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:46 schreef James1988 het volgende:
Probeer op www.renfe.com maar eens een reis te plannen van een klein stationnetje in het zuiden naar het noordwesten van Spanje, bijvoorbeeld van Iznalloz naar Padron. Dat lukt je niet.
_O_
  zondag 30 juni 2013 @ 23:52:25 #60
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128442161
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

[ afbeelding ] _O_
Ik zei op renfe.com ;)

Je ziet op dat screenshot wel hoe bizar de dienstregeling in Spanje is. Er is maar één verbinding per dag, en dan sta je ook nog eens 9 uur in Santiago de Compostela te wachten op de aansluitende trein.

De andere kant op is het nog steeds maar 1x per dag, maar daarbij ben je in ieder geval nog op dezelfde dag op plaats van bestemming. De langste overstap die je dan hebt is 'slechts' 63 minuten, in Cordoba Central.
  zondag 30 juni 2013 @ 23:53:38 #61
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128442209
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:52 schreef James1988 het volgende:
Ik zei op renfe.com
Weet ik, maar ik geef even aan hoe goed de Duitse site is...

arthur_mlv twitterde op zondag 30-06-2013 om 23:52:19 @NS_online volgensmij kan deze pagina wel een update gebruiken? http://t.co/E1sRU3Ilgv reageer retweet
Zo, men vraagt, ik draai, zouden ze er wat mee gaan doen? :')
  zondag 30 juni 2013 @ 23:56:16 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128442304
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Weet ik, maar ik geef even aan hoe goed de Duitse site is...
De reisplanner is ongetwijfeld goed, maar verder vind ik het vooral een oubollige site die wel eens onder handen genomen zou mogen worden :s)
quote:
arthur_mlv twitterde op zondag 30-06-2013 om 23:52:19 @NS_online volgensmij kan deze pagina wel een update gebruiken? http://t.co/E1sRU3Ilgv reageer retweet
Zo, men vraagt, ik draai, zouden ze er wat mee gaan doen? :')
Dat kun je beter tijdens kantooruren vragen, dan reageren ze er wel op. Nu raakt het ondergesneeuwd door andere tweets. :)
  zondag 30 juni 2013 @ 23:58:47 #63
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128442428
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:56 schreef James1988 het volgende:
Dat kun je beter tijdens kantooruren vragen, dan reageren ze er wel op. Nu raakt het ondergesneeuwd door andere tweets.
Dan doen ze hun werk niet goed, ik zou bijna zeggen dat het de Franse manier is...
  maandag 1 juli 2013 @ 00:02:05 #64
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128442609
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:56 schreef James1988 het volgende:

[..]

De reisplanner is ongetwijfeld goed, maar verder vind ik het vooral een oubollige site die wel eens onder handen genomen zou mogen worden :s)
Liever niet, alsmaar updaten en slicker maken van websites is nooit een verbetering als het werkt zo laten, is een soort ongeneeslijke ziekte van deze tijd ingegeven door gladde managers die zelf niet van toeten of blazen weten maar wel de grootste bek hebben .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 1 juli 2013 @ 00:25:46 #65
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128443626
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dan doen ze hun werk niet goed, ik zou bijna zeggen dat het de Franse manier is...
Die mensen zitten er om vragen te beantwoorden die tijdens hun shift binnenkomen, niet om proactief te zijn. Soms zit er eentje tussen die het wél doet, maar het is haast ondoenlijk om dat allemaal bij te houden.

quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 00:02 schreef bork het volgende:

[..]

Liever niet, alsmaar updaten en slicker maken van websites is nooit een verbetering als het werkt zo laten, is een soort ongeneeslijke ziekte van deze tijd ingegeven door gladde managers die zelf niet van toeten of blazen weten maar wel de grootste bek hebben .
Niet helemaal mee eens, een website updaten kan de boel wel verduidelijken. De laatste update van de SNCF-website vind ik een enorme verbetering. De website van Renfe kan zoiets ook wel gebruiken.
pi_128448564
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 00:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die mensen zitten er om vragen te beantwoorden die tijdens hun shift binnenkomen, niet om proactief te zijn. Soms zit er eentje tussen die het wél doet, maar het is haast ondoenlijk om dat allemaal bij te houden.
Dit keer was het een soms :)

NS_online twitterde op maandag 01-07-2013 om 07:08:05 @arthur_mlv Bedankt voor je melding hierover en dat je zo oplettend bent. Ik zet je melding door. Fijne dag! ^SU reageer retweet
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_128448576
Er wordt hier net omgeroepen dat de Fyra naar Rotterdam/Breda zo vertrekt van spoor 5 of 6. Nu is dat uitzonderlijk genoeg, maar zeker vanaf Lelystad Centrum :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 1 juli 2013 @ 08:30:31 #68
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128448988
quote:
6s.gif Op maandag 1 juli 2013 07:36 schreef Litpho het volgende:
Er wordt hier net omgeroepen dat de Fyra naar Rotterdam/Breda zo vertrekt van spoor 5 of 6. Nu is dat uitzonderlijk genoeg, maar zeker vanaf Lelystad Centrum :+.
Whehehe, leuke faal _O-

In Breda kwam er zojuist een opvallende goederentrein voorbij: twee rode 6400'en, een reizigersrijtuig, koppelwagen, en daarachter flink wat tanks. Het konvooi is onderweg richting Tilburg en verder.
  maandag 1 juli 2013 @ 09:03:01 #69
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128449318
James! :P
NS_online twitterde op maandag 01-07-2013 om 07:08:05 @arthur_mlv Bedankt voor je melding hierover en dat je zo oplettend bent. Ik zet je melding door. Fijne dag! ^SU reageer retweet
  maandag 1 juli 2013 @ 09:08:59 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128449419
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 09:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
James! :P
NS_online twitterde op maandag 01-07-2013 om 07:08:05 @arthur_mlv Bedankt voor je melding hierover en dat je zo oplettend bent. Ik zet je melding door. Fijne dag! ^SU reageer retweet
Ik zei toch 'Soms zit er eentje tussen die het wél doet'? Die heb je dan zojuist getroffen :s)
  maandag 1 juli 2013 @ 09:09:56 #71
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128449431
Transilien is een actie begonnen voor jongen om ze te wijzen over wangedrag in de trein. Bijgestaan door een grappig stop motion filmpje en een rap. Het nummer heet "Gare de Respect" 8-)

http://meslignesnetu.tran(...)ention-au-depart.flv
  maandag 1 juli 2013 @ 09:10:54 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128449446
Ik checkte net uit en zag dat ik voor Breda - Rotterdam C maar ¤ 5,20 betaalde. Dat vond ik weinig, maar het lijkt te kloppen: in juli en augustus krijg je met een oud voordeelurenabonnement de hele dag 40% korting, dus ook tijdens de ochtendspits *O*
  maandag 1 juli 2013 @ 09:11:43 #73
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128449457
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 09:10 schreef James1988 het volgende:
Ik checkte net uit en zag dat ik voor Breda - Rotterdam C maar ¤ 5,20 betaalde. Dat vond ik weinig, maar het lijkt te kloppen: in juli en augustus krijg je met een oud voordeelurenabonnement de hele dag 40% korting, dus ook tijdens de ochtendspits *O*
Dat is nou niet bepaald je clienten naar de nieuwe abonnementen jagen... :P
  maandag 1 juli 2013 @ 09:14:33 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128449495
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 09:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dat is nou niet bepaald je clienten naar de nieuwe abonnementen jagen... :P
Klopt, dat je altijd 40% korting krijgt tijdens de avonduren is nog zo'n reden. Het enige abonnement waarmee je ook tijdens de spits korting krijgt is 'Altijd Korting' (20% tijdens de spitsen, 40% erbuiten), maar dat kost ¤ 20 per maand. Een VDU ¤ 60 per jaar. :s)
  maandag 1 juli 2013 @ 09:21:38 #75
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128449610
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 09:14 schreef James1988 het volgende:

[..]

Klopt, dat je altijd 40% korting krijgt tijdens de avonduren is nog zo'n reden. Het enige abonnement waarmee je ook korting krijgt is 'Altijd Korting' (20% tijdens de spitsen, 40% erbuiten), maar dat kost ¤ 20 per maand. Een VDU ¤ 60 per jaar. :s)
Met een beetje geluk haal je die 60 euro er alleen deze zomer al uit.. tenminste jij wel :P

Das net zoals ik van plan ben om deze zomer met "ZomerVrij" op de Navigo compleet los te gaan"

Ik leg zelf per kalender jaar uit eigen zak 168 euro neer (De rest betaald mn werkgever), voor mn vervoersabbonement tussen werk en huis. en dan heb ik de weekenden vrij rijzen in de hele Parijse regio.

Maar volgensmij kan ik deze zomer alleen al dat jaarbedrag eruit halen ff kijken. Enkele reis naar parijs is 6,50 x dus retour 13.00 euro, als ik dus in de zomermaanden 12 keer op en neer ga naar Parijs heb ik hem er al uit voor het hele jaar :')
  maandag 1 juli 2013 @ 09:29:06 #76
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128449700
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 09:10 schreef James1988 het volgende:
Ik checkte net uit en zag dat ik voor Breda - Rotterdam C maar ¤ 5,20 betaalde. Dat vond ik weinig, maar het lijkt te kloppen: in juli en augustus krijg je met een oud voordeelurenabonnement de hele dag 40% korting, dus ook tijdens de ochtendspits *O*
Dat geldt ook nog als je buiten het traject van je JTK reist!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 1 juli 2013 @ 09:48:00 #77
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128450046
Was het u al reeds bekend dat prorail een diepladerboekje aanbied?
http://www.prorail.nl/Pub(...)g%20op%20baanvak.pdf
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 juli 2013 @ 09:57:27 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128450220
quote:
6s.gif Op maandag 1 juli 2013 07:36 schreef Litpho het volgende:
Er wordt hier net omgeroepen dat de Fyra naar Rotterdam/Breda zo vertrekt van spoor 5 of 6. Nu is dat uitzonderlijk genoeg, maar zeker vanaf Lelystad Centrum :+.
Lekker bezig _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 juli 2013 @ 10:00:26 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128450269
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 09:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Was het u al reeds bekend dat prorail een diepladerboekje aanbied?
http://www.prorail.nl/Pub(...)g%20op%20baanvak.pdf
ja. Niet iedere overweg is namelijk geschikt voor uitzonderlijk vervoer. Bij redelijk wat overwegen zie je dan ook bordjes met een nummer staan. In het boekje staat bij dat nummer precies vermeld wat de beperkingen van de overweg zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 1 juli 2013 @ 12:16:30 #80
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_128453996
quote:
NS koopt tijdelijke vervanger Fyra
De Nederlandse Spoorwegen gaan op korte termijn de uitgevallen Fyra-treinen vervangen met Canadees materieel. Het spoorbedrijf koopt zogeheten TRAXX-locomotieven bij de Canadese treinfabrikant Bombardier. Het is de bedoeling dat de treinen in Duitsland worden gebouwd.

Voor de bestelling heeft de NS de gebruikelijke Europese aanbestedingsregels omzeild door een beroep te doen op een dringende noodzaak. Met de locomotieven moet het weer mogelijk zijn treinstellen samen te stellen die over het hsl-tracé tussen Nederland en België kunnen rijden.

TRAXX-locomotieven halen met de juiste aanpassingen een snelheid van 160 kilometer per uur. De Fyra's reden maximaal 250 kilometer per uur. Voor de Fyra in december in de nieuwe dienstregeling ging rijden, werden voor de hsl-route naar België ook al TRAXX-locomotieven gebruikt. Die treinen zijn niet meer beschikbaar, omdat ze nu elders worden ingezet.

Volgens de NS moeten de locomotieven nog worden gebouwd, maar kan dat redelijk snel gebeuren. Hoeveel treinen de NS bij Bombardier bestelt, kan het bedrijf nog niet zeggen. Dat hangt af van het reisschema dat voor 1 oktober naar staatssecretaris Mansveld gestuurd moet worden.
Bron

Ehm... TRAXX'en die al werden gebruikt op het hsl-traject naar België? Wordt in het hele artikel niet gewoon de Benelux bedoeld? Of ben ik nou gek? :')
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 juli 2013 @ 12:17:19 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128454013
Wilde het net posten en het is even afwachten hoe of wat.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128454051
Ik zag net weer treinen rijden bij utrecht Leidsche rijn. Zou de storing al weer voorbij zijn?
pi_128454321
Toch nog niet, terwijl ik net een derde sprinter langs zie rijden.
pi_128454338
En nog een..
  Forum Admin maandag 1 juli 2013 @ 12:35:03 #85
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_128454635
Ik zit nu in de sprinter naar Zutphen, kruisen we een mddm op presikhaaf, rijden we 2 minuten later velp in, rijden we langs een dm90. Oké
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_128454702
En nog een goederentrein door Leidsche Rijn.

Vreemd dat de storing nog steeds wordt vermeld.
pi_128454714
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 12:16 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Bron

Ehm... TRAXX'en die al werden gebruikt op het hsl-traject naar België? Wordt in het hele artikel niet gewoon de Benelux bedoeld? Of ben ik nou gek? :')
Nieuwe locomotieven kopen die max. 160 kunnen :') . Doe dan gelijk serieuze Siemens shit wat ook in België rijdt.
  Redactie Sport maandag 1 juli 2013 @ 12:40:33 #88
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128454815
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 12:37 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Nieuwe locomotieven kopen die max. 160 kunnen :') . Doe dan gelijk serieuze Siemens shit wat ook in België rijdt.
ICRm kan ook niet harder dan 160km/h. Ik denk zo dat binnenkort de eerste stuurstand binnen gaat komen in Haarlem om die geschikt te maken voor gebruik met TRAXX-locs.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_128454883
Niet helemaal vreemd om te denkenndat het kopen van max 160 locs geen duurzame oplossing is.
pi_128455024
Inmiddels is de storing Utrexht-Woerden tot 18:00 verlengd. Sta al 28 minuten op leidsche rijn zonder een NS-bus te hebben gezien (zowel richting Utrecht als Woerden. Ze zullen dit nieuwe station toch niet vergeten zijn?
pi_128455026
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 12:40 schreef dennistd het volgende:

[..]

ICRm kan ook niet harder dan 160km/h. Ik denk zo dat binnenkort de eerste stuurstand binnen gaat komen in Haarlem om die geschikt te maken voor gebruik met TRAXX-locs.
Dan kopen ze er gelijk fatsoenlijke rijtuigen bij, als ze toch geld aan het verkwisten zijn. Gloednieuwe locs voor een alternatieve treindienst van 3 jaar :') .
  maandag 1 juli 2013 @ 12:50:37 #92
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_128455225
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 12:45 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dan kopen ze er gelijk fatsoenlijke rijtuigen bij, als ze toch geld aan het verkwisten zijn. Gloednieuwe locs voor een alternatieve treindienst van 3 jaar :') .
Wel, de intentie bestaat om de Beneluxtrein ook te laten rijden als er weer een HST A'dam - Brussel is.. Daarvoor kunnen de locs in gebruik blijven toch?
  maandag 1 juli 2013 @ 12:51:34 #93
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128455266
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 12:50 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Wel, de intentie bestaat om de Beneluxtrein ook te laten rijden als er weer een HST A'dam - Brussel is.. Daarvoor kunnen de locs in gebruik blijven toch?
Als dit een volwaardig alternatief is wat ze bieden kunnen ze weer terug naar de 2e kamer of zie ik het verkeerd?
Ik citeer Mansveld

Vanwege het Fyra-debacle kan de NS de gemaakte afspraken over het reizigersvervoer via de hsl niet nakomen. Mansveld liet eerder al weten dat ze alternatieven in overweging wil nemen. "Het is voor het kabinet belangrijk op de kortst mogelijke termijn een volwaardig alternatief voor de reizigers te hebben", schrijft ze aan de Kamer.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_128455438
Net na 40 minuten de eerste NS-bus, nu nog wachten op de bus de andere kant op.
pi_128455467
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 12:50 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Wel, de intentie bestaat om de Beneluxtrein ook te laten rijden als er weer een HST A'dam - Brussel is.. Daarvoor kunnen de locs in gebruik blijven toch?
Volgens hun mooie plaatjes gaat de frequentie Den Haag - Antwerpen gewoon weer omlaag zodra er Traxx over de HSL rijdt en verdwijnt heel de trein wanneer het hogesnelheidsmaterieel er is. Als ze ermee door willen rijden zit je nog steeds met rijtuigen die grondig gereviseerd moeten worden.
pi_128455570
Misschien kan NS die traxxen later weer verpatsen, of inzetten op andere verbindingen met het buitenland. Naar Luik bijvoorbeeld, of Eindhoven-Aken wat men ook doorgaand wil gaan rijden.

Of om de laatste 1700-en af te voeren.
pi_128456178
Nunsnap ik er niets meer van. Zag net door Leidsche Rijn vanuit Utrecht Centraal richting Terwijde een Sprinter, mét reizigers.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 juli 2013 @ 13:19:55 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128456567
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 12:59 schreef Bitlord het volgende:
Misschien kan NS die traxxen later weer verpatsen, of inzetten op andere verbindingen met het buitenland. Naar Luik bijvoorbeeld, of Eindhoven-Aken wat men ook doorgaand wil gaan rijden.

Of om de laatste 1700-en af te voeren.
ik denk het laatste. Die locs beginnen richting revisietermijn te gaan, dus het is wel een moment om ze eventueel te vervangen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport maandag 1 juli 2013 @ 13:27:09 #99
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128456891
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 13:11 schreef Bitlord het volgende:
Nunsnap ik er niets meer van. Zag net door Leidsche Rijn vanuit Utrecht Centraal richting Terwijde een Sprinter, mét reizigers.
Utrecht Centraal-Vleuten rijden wel sprinters, de bovenleiding is tussen Vleuten en Woerden kapot
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_128457271
Nu ligt ook Gouda-Alphen er uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')