Waarom zouden ze niet over hoofdspoorlijnen mogen rijden?quote:Op zondag 30 juni 2013 16:27 schreef Woods het volgende:
Hoe rijden de cargo treinen door Nederland heen? Ik neem aan dat zij niet over hoofdspoorlijnen rijden en/of door bijv. (Schiphol)tunnnels.
Ik zie het niet voor me dat er een goederen door de Schipholtunnel rijdt.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom zouden ze niet over hoofdspoorlijnen mogen rijden?
dat mag dan ook niet, maar op de rest van het spoor kun je ze wel vinden.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:36 schreef Woods het volgende:
[..]
Ik zie het niet voor me dat er een goederen door de Schipholtunnel rijdt.
Dat is ook de enige tunnel waar het niet is toegestaan, de rest mag wel.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:36 schreef Woods het volgende:
[..]
Ik zie het niet voor me dat er een goederen door de Schipholtunnel rijdt.
Op de Leeuwenburg toevallig? Er komen wel meerdere cargo's langs Amstel naar CS. Kal/staal trein vanuit Tata. Vele treinen naar de haven inderdaad maar volgens mij ook de vuiltrein naar de VAM in Spaarnwoude.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:40 schreef Woods het volgende:
Toen ik op school zat langs het traject Amstel - Muiderpoort denderde er altijd een dubbele e-loc met volgens mij erts of kolen voorbij naar de Amsterdamse haven. Hoe vervolgt hij zijn weg richting ik denk Duitsland?
naar Duitsland ging het vroeger altijd via Utrecht en Arnhem naar Emmerich. Tegenwoordig gaat het vaker via Utrecht naar Meteren om via de Betuweroute naar Emmerich te gaan.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:40 schreef Woods het volgende:
Toen ik op school zat langs het traject Amstel - Muiderpoort denderde er altijd een dubbele e-loc met volgens mij erts of kolen voorbij naar de Amsterdamse haven. Hoe vervolgt hij zijn weg richting ik denk Duitsland?
Op de HSL mag het ook niet, niet in de laatste plaats omdat een zware ertstrein de infrastructuur dusdanig zou beschadigen dat 300 km/h rijden dan niet meer aan de orde is.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is ook de enige tunnel waar het niet is toegestaan, de rest mag wel.
Je zou bijna vergeten dat we inderdaad zo'n ding hebben..quote:Op zondag 30 juni 2013 16:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Op de HSL mag het ook niet, niet in de laatste plaats omdat een zware ertstrein de infrastructuur dusdanig zou beschadigen dat 300 km/h rijden dan niet meer aan de orde is.
dat kun je wel stellen met al die problemenquote:Op zondag 30 juni 2013 16:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Je zou bijna vergeten dat we inderdaad zo'n ding hebben..
In Groesbeek zijn ze bang voor alles wat het potje voetbal verstoort.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:59 schreef James1988 het volgende:
Mocht het lijntje Nijmegen - Kleve worden gereactiveerd, dan willen de inwoners van Groesbeek dat er zulke zwakke dwarsliggers worden gebruikt dat goederenverkeer fysiek onmogelijk is. Die mensen daar zijn als de dood voor goederentreinen door hun dorpje.
Ik zeg: alle chloortreinen door Groesbeek!quote:Op zondag 30 juni 2013 17:01 schreef Ireyon het volgende:
[..]
In Groesbeek zijn ze bang voor alles wat het potje voetbal verstoort.
Die lui in Groesbeek moeten niet zeuren, inpassingsplan over dat dorpje heen. Zou me niets verbazen als ze de ontwikkeling van hun plaats te danken hebben aan de spoorlijn.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:59 schreef James1988 het volgende:
Mocht het lijntje Nijmegen - Kleve worden gereactiveerd, dan willen de inwoners van Groesbeek dat er zulke zwakke dwarsliggers worden gebruikt dat goederenverkeer fysiek onmogelijk is. Die mensen daar zijn als de dood voor goederentreinen door hun dorpje.
Nee, dat laatste merk ik. Met de auto kom je onderweg nog wel eens langs een tankstation, of langs een bosje. Met de trein is dat verrekte moeilijk.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:28 schreef Resistor het volgende:
Wat is dat toch voor gezeur dat er geen toilet in een trein zit? In een gemiddelde auto zit ook geen toilet.
Of gaat het om het feit dat je op stations moet betalen, en dat het in de trein gratis was?
Ik ben geen treinreiziger,
Voor de volle 100% mee eens.quote:Op zondag 30 juni 2013 17:41 schreef eti het volgende:
[..]
Nee, dat laatste merk ik. Met de auto kom je onderweg nog wel eens langs een tankstation, of langs een bosje. Met de trein is dat verrekte moeilijk.
Als je eerst naar het station moet lopen, dan achter elkaar twee sprinters hebt en dan naar je bestemming, heb je een rit van meer dan een uur zonder toilet. Een gezonde Hollandse jongen kan dat in principe nog ophouden, maar een oudere dame of een klein kleutertje dus niet.
WC's op het station? Ga maar eens op Hilversum Noord kijken. Stiekem in de bosjes plassen want je moet zo met de sprinter, dat kan wel.
Tel daarbij nog dat mensen die met de trein gaan, niet per se naar de wc gaan voor ze de deur uit gaan, want je weet dat dat in de trein ook kan. Eh, kon. Eh, soms.
Kortom: Ja, in de trein hoort een wc. Of het nou een sprinter is of niet.
Thalys.com meldt een 'bedrijfsincident' op Amsterdam C.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:59 schreef greavy het volgende:
Hmmm. Thalys 9376 (Amsterdam C v. 17:19) kwam hedenavond om 17:34 ledig het station van Schiphol binnenrijden, waarna +10 op de schermen verscheen. Personeel was er, er waren een aantal reizigers ingestapt, maar hij was toch zeker nog 80% leeg.
Om 17:43 komt Fyra V160 956 (Amsterdam C v. 17:26) overladen vol (een bezetting van minimaal 300% ofzo) binnenrijden te Schiphol. Om 17:46 was de trein eindelijk leeg, en om 17:47 werd er vertrokken. De Thalys stond toen nog aan het perron om reizigers in te laden.
Iemand die weet waarom de Thalys niet via Amsterdam Centraal is gereisd of iets dergelijks?
Mag er geen cargo doorheen als er een e-loc voor hangt?quote:Op zondag 30 juni 2013 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat mag dan ook niet, maar op de rest van het spoor kun je ze wel vinden.
je krijgt gewoon extra reistijd aan je broek. Dat is hetquote:Op zondag 30 juni 2013 19:03 schreef icloud het volgende:
Wat is er den bosch aan de hand!? Twe weinig bussen? Teveel mensen?
O ik zag de titel en ik dacht dat het mis/uit de hand was gelopen in db ivm de werkzaamhedenquote:Op zondag 30 juni 2013 19:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je krijgt gewoon extra reistijd aan je broek. Dat is het
nope. De reden is dat de sporen rond Schiphol enorm druk zijn en de kans vrijwel 100% is dat een cargo er voor de rooie zal lopen. Die krijg je zelfs met een eloc moeilijk weg en je krijgt te maken met een olievlek aan vertragingen.quote:Op zondag 30 juni 2013 19:04 schreef icloud het volgende:
[..]
Mag er geen cargo doorheen als er een e-loc voor hangt?
Ze zijn nog maar net begonnen, alle kans nog!quote:Op zondag 30 juni 2013 19:09 schreef icloud het volgende:
[..]
O ik zag de titel en ik dacht dat het mis/uit de hand was gelopen in db ivm de werkzaamheden
Bron: Crossrail machinisten depot Genkquote:Opnieuw een bericht aan de treinliefhebbers!
Morgen (1-07) zal Crossrail het nieuwe Eurostar treinstel opnieuw overbrengen! Ditmaal gaat de rit van Vorst naar Ath.
Hierbij de theoretische Drgl.
Vorst: 18u20
Halle: 18u45
Edingen: 19u00
Ath: 19u20
Veel plezier ermee!
Wat dan Dennisquote:Op zondag 30 juni 2013 19:26 schreef dennistd het volgende:
En vanaf volgend weekend is ook Enschede aan de beurt
Volledige ombouw van het emplacement toch?quote:
Enschede ligt er zes weken uit, het hele emplacement wordt weggehaald en nieuw teruggebouwd in een andere layout. De IC's en de stopper uit Zwolle keren in Drienerlo (daar zijn bediende seinen geplaatst op beide sporen aan de Hengelo-kant), de stopper uit Apeldoorn keert in Almelo. Tussen Drienerlo en Enschede rijden bussen (en dan bedoel ik dus niet lijn 1, die is soms al druk genoeg). Voor de IC is er trouwens wel een lengtebeperking van zeven bakken: meer past er niet op Drienerlo)quote:
Heeft dat net zo'n (media-) impact als die bruggen in Den Bosch? Staat niet bij de NS-werkzaamheden bijvoorbeeld als je nu kijkt, vandaar mijn vraagquote:Op zondag 30 juni 2013 22:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volledige ombouw van het emplacement toch?
http://www.ns.nl/werktraj(...)13_aml_es_6jul_18augquote:Op zondag 30 juni 2013 23:02 schreef bork het volgende:
[..]
Heeft dat net zo'n (media-) impact als die bruggen in Den Bosch? Staat niet bij de NS-werkzaamheden bijvoorbeeld als je nu kijkt, vandaar mijn vraag.
mm, daar heb je het weer, niet als je nu kijkt, afijn laat maar zitten, waarom is deze ombouw nodig?quote:Op zondag 30 juni 2013 23:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
http://www.ns.nl/werktraj(...)13_aml_es_6jul_18aug
Hoezo, ik kijk toch nu?quote:Op zondag 30 juni 2013 23:06 schreef bork het volgende:
[..]
mm, daar heb je het weer, niet als je nu kijkt, afijn laat maar zitten, waarom is deze ombouw nodig?
Ja, nu zie ik het ookquote:
Nee, site van de NS is gewoon niet top, soms moet je heel veel doorklikken om ergens te komen, en altijd als je een PDF je bent tegengekomen wat je wil herbekijken moet ik ook steeds weer zoekenquote:Op zondag 30 juni 2013 23:28 schreef bork het volgende:
[..]
Ja, nu zie ik het ooktoen ik keek niet, excusez ami Canard,
misschien moet ik aan een nieuwe bril?
Voorbeeld: Ooit heb ik de vertrekstaten gevonden op de site, in PDF formaat, maar nu kan ik die nergens meer vinden. Het lukt me gewoon niet om te reproduceren wat ik eerst heb gedaanquote:Op zondag 30 juni 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
Toch vind ik de site van NS één van de betere sites van spoorwegmaatschappijen.
Reisinformatie -> Trein- en stationsvoorzieningen -> Voorzieningen op het station -> [typ station in] -> Tonen -> Verstrekstatenquote:Op zondag 30 juni 2013 23:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Voorbeeld: Ooit heb ik de vertrekstaten gevonden op de site, in PDF formaat, maar nu kan ik die nergens meer vinden. Het lukt me gewoon niet om te reproduceren wat ik eerst heb gedaan
vraag het Evaquote:Op zondag 30 juni 2013 23:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Voorbeeld: Ooit heb ik de vertrekstaten gevonden op de site, in PDF formaat, maar nu kan ik die nergens meer vinden. Het lukt me gewoon niet om te reproduceren wat ik eerst heb gedaan
Reisinformatie > trein en stationsvoorzieningen > station opzoeken > vertrekstatenquote:Op zondag 30 juni 2013 23:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Voorbeeld: Ooit heb ik de vertrekstaten gevonden op de site, in PDF formaat, maar nu kan ik die nergens meer vinden. Het lukt me gewoon niet om te reproduceren wat ik eerst heb gedaan
Inderdaad, en één keer surfen naar de website van de NMBS herinnert je daar wel aanquote:Op zondag 30 juni 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
Toch vind ik de site van NS één van de betere sites van spoorwegmaatschappijen.
Voor diepgaande gesprekken moet je bij Eva zijnquote:Op zondag 30 juni 2013 23:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
James is om Gek van te worden, das net een computer..
Edit: Scarlet was me voor..
quote:
So close...quote:EVA zegt:Welkom bij de Klantenservice van NS. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:vertrekstaat utrecht
EVA zegt:Wilt u informatie over de dienstregeling?
U zegt:ja
EVA zegt:Op dit moment geldt de dienstregeling 2013. U kunt in de Reisplanner zien wat de nieuwe dienstregeling voor u betekent. Bekijk voor meer informatie ook de pagina dienstregeling 2013.
quote:EVA zegt:Welkom bij de Klantenservice van NS. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:Kent u James, hij is veel beter dan u
EVA zegt:Dat begreep ik niet. Wilt u me nog een keer vertellen wat u bedoelt?
U zegt:James, is een beter dan u
EVA zegt:Dat begreep ik niet. Wat bedoelt u?
U zegt:kent u James?
EVA zegt:Dat begreep ik niet helemaal. Wilt u misschien contact opnemen met de klantenservice?
U zegt:Nee liever met James
EVA zegt:Ik weet hier helaas niets over. Sorry, maar ik kom er echt niet uit. Ik raad u dan ook aan om alsnog contact op te nemen met de klantenservice. Wilt u dat?
U zegt:Nee, heb je de contactgegeven van James?
EVA zegt:Als ik het goed begrijp wilt u uw persoonsgegevens wijzigen?
Probeer op www.renfe.com maar eens een reis te plannen van een klein stationnetje in het zuiden naar het noordwesten van Spanje, bijvoorbeeld van Iznalloz naar Padron. Dat lukt je niet.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:39 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Inderdaad, en één keer surfen naar de website van de NMBS herinnert je daar wel aan
Ouch :xquote:Op zondag 30 juni 2013 23:40 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
[..]
So close...
En "dienstregeling 2013" verwijst door naar de pagina waarop staat aangekondigd dat Fyra met 250 km/u gaat rijden en naar Brussel... ouch..
quote:
quote:Op zondag 30 juni 2013 23:40 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
[..]
So close...
En "dienstregeling 2013" verwijst door naar de pagina waarop staat aangekondigd dat Fyra met 250 km/u gaat rijden en naar Brussel... ouch..
quote:Op zondag 30 juni 2013 23:46 schreef James1988 het volgende:
Probeer op www.renfe.com maar eens een reis te plannen van een klein stationnetje in het zuiden naar het noordwesten van Spanje, bijvoorbeeld van Iznalloz naar Padron. Dat lukt je niet.
Ik zei op renfe.comquote:
Weet ik, maar ik geef even aan hoe goed de Duitse site is...quote:
Zo, men vraagt, ik draai, zouden ze er wat mee gaan doen?twitter:arthur_mlv twitterde op zondag 30-06-2013 om 23:52:19@NS_online volgensmij kan deze pagina wel een update gebruiken? http://t.co/E1sRU3Ilgv reageer retweet
De reisplanner is ongetwijfeld goed, maar verder vind ik het vooral een oubollige site die wel eens onder handen genomen zou mogen wordenquote:Op zondag 30 juni 2013 23:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik geef even aan hoe goed de Duitse site is...
Dat kun je beter tijdens kantooruren vragen, dan reageren ze er wel op. Nu raakt het ondergesneeuwd door andere tweets.quote:Zo, men vraagt, ik draai, zouden ze er wat mee gaan doen?twitter:arthur_mlv twitterde op zondag 30-06-2013 om 23:52:19@NS_online volgensmij kan deze pagina wel een update gebruiken? http://t.co/E1sRU3Ilgv reageer retweet
Dan doen ze hun werk niet goed, ik zou bijna zeggen dat het de Franse manier is...quote:Op zondag 30 juni 2013 23:56 schreef James1988 het volgende:
Dat kun je beter tijdens kantooruren vragen, dan reageren ze er wel op. Nu raakt het ondergesneeuwd door andere tweets.
Liever niet, alsmaar updaten en slicker maken van websites is nooit een verbetering als het werkt zo laten, is een soort ongeneeslijke ziekte van deze tijd ingegeven door gladde managers die zelf niet van toeten of blazen weten maar wel de grootste bek hebben .quote:Op zondag 30 juni 2013 23:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
De reisplanner is ongetwijfeld goed, maar verder vind ik het vooral een oubollige site die wel eens onder handen genomen zou mogen worden
Die mensen zitten er om vragen te beantwoorden die tijdens hun shift binnenkomen, niet om proactief te zijn. Soms zit er eentje tussen die het wél doet, maar het is haast ondoenlijk om dat allemaal bij te houden.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dan doen ze hun werk niet goed, ik zou bijna zeggen dat het de Franse manier is...
Niet helemaal mee eens, een website updaten kan de boel wel verduidelijken. De laatste update van de SNCF-website vind ik een enorme verbetering. De website van Renfe kan zoiets ook wel gebruiken.quote:Op maandag 1 juli 2013 00:02 schreef bork het volgende:
[..]
Liever niet, alsmaar updaten en slicker maken van websites is nooit een verbetering als het werkt zo laten, is een soort ongeneeslijke ziekte van deze tijd ingegeven door gladde managers die zelf niet van toeten of blazen weten maar wel de grootste bek hebben .
Dit keer was het een somsquote:Op maandag 1 juli 2013 00:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die mensen zitten er om vragen te beantwoorden die tijdens hun shift binnenkomen, niet om proactief te zijn. Soms zit er eentje tussen die het wél doet, maar het is haast ondoenlijk om dat allemaal bij te houden.
twitter:NS_online twitterde op maandag 01-07-2013 om 07:08:05@arthur_mlv Bedankt voor je melding hierover en dat je zo oplettend bent. Ik zet je melding door. Fijne dag! ^SU reageer retweet
Whehehe, leuke faalquote:Op maandag 1 juli 2013 07:36 schreef Litpho het volgende:
Er wordt hier net omgeroepen dat de Fyra naar Rotterdam/Breda zo vertrekt van spoor 5 of 6. Nu is dat uitzonderlijk genoeg, maar zeker vanaf Lelystad Centrum.
twitter:NS_online twitterde op maandag 01-07-2013 om 07:08:05@arthur_mlv Bedankt voor je melding hierover en dat je zo oplettend bent. Ik zet je melding door. Fijne dag! ^SU reageer retweet
Ik zei toch 'Soms zit er eentje tussen die het wél doet'? Die heb je dan zojuist getroffenquote:Op maandag 1 juli 2013 09:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
James!twitter:NS_online twitterde op maandag 01-07-2013 om 07:08:05@arthur_mlv Bedankt voor je melding hierover en dat je zo oplettend bent. Ik zet je melding door. Fijne dag! ^SU reageer retweet
Dat is nou niet bepaald je clienten naar de nieuwe abonnementen jagen...quote:Op maandag 1 juli 2013 09:10 schreef James1988 het volgende:
Ik checkte net uit en zag dat ik voor Breda - Rotterdam C maar ¤ 5,20 betaalde. Dat vond ik weinig, maar het lijkt te kloppen: in juli en augustus krijg je met een oud voordeelurenabonnement de hele dag 40% korting, dus ook tijdens de ochtendspits
Klopt, dat je altijd 40% korting krijgt tijdens de avonduren is nog zo'n reden. Het enige abonnement waarmee je ook tijdens de spits korting krijgt is 'Altijd Korting' (20% tijdens de spitsen, 40% erbuiten), maar dat kost ¤ 20 per maand. Een VDU ¤ 60 per jaar.quote:Op maandag 1 juli 2013 09:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat is nou niet bepaald je clienten naar de nieuwe abonnementen jagen...
Met een beetje geluk haal je die 60 euro er alleen deze zomer al uit.. tenminste jij welquote:Op maandag 1 juli 2013 09:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Klopt, dat je altijd 40% korting krijgt tijdens de avonduren is nog zo'n reden. Het enige abonnement waarmee je ook korting krijgt is 'Altijd Korting' (20% tijdens de spitsen, 40% erbuiten), maar dat kost ¤ 20 per maand. Een VDU ¤ 60 per jaar.
Dat geldt ook nog als je buiten het traject van je JTK reist!quote:Op maandag 1 juli 2013 09:10 schreef James1988 het volgende:
Ik checkte net uit en zag dat ik voor Breda - Rotterdam C maar ¤ 5,20 betaalde. Dat vond ik weinig, maar het lijkt te kloppen: in juli en augustus krijg je met een oud voordeelurenabonnement de hele dag 40% korting, dus ook tijdens de ochtendspits
Lekker bezigquote:Op maandag 1 juli 2013 07:36 schreef Litpho het volgende:
Er wordt hier net omgeroepen dat de Fyra naar Rotterdam/Breda zo vertrekt van spoor 5 of 6. Nu is dat uitzonderlijk genoeg, maar zeker vanaf Lelystad Centrum.
ja. Niet iedere overweg is namelijk geschikt voor uitzonderlijk vervoer. Bij redelijk wat overwegen zie je dan ook bordjes met een nummer staan. In het boekje staat bij dat nummer precies vermeld wat de beperkingen van de overweg zijn.quote:Op maandag 1 juli 2013 09:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Was het u al reeds bekend dat prorail een diepladerboekje aanbied?
http://www.prorail.nl/Pub(...)g%20op%20baanvak.pdf
Bronquote:NS koopt tijdelijke vervanger Fyra
De Nederlandse Spoorwegen gaan op korte termijn de uitgevallen Fyra-treinen vervangen met Canadees materieel. Het spoorbedrijf koopt zogeheten TRAXX-locomotieven bij de Canadese treinfabrikant Bombardier. Het is de bedoeling dat de treinen in Duitsland worden gebouwd.
Voor de bestelling heeft de NS de gebruikelijke Europese aanbestedingsregels omzeild door een beroep te doen op een dringende noodzaak. Met de locomotieven moet het weer mogelijk zijn treinstellen samen te stellen die over het hsl-tracé tussen Nederland en België kunnen rijden.
TRAXX-locomotieven halen met de juiste aanpassingen een snelheid van 160 kilometer per uur. De Fyra's reden maximaal 250 kilometer per uur. Voor de Fyra in december in de nieuwe dienstregeling ging rijden, werden voor de hsl-route naar België ook al TRAXX-locomotieven gebruikt. Die treinen zijn niet meer beschikbaar, omdat ze nu elders worden ingezet.
Volgens de NS moeten de locomotieven nog worden gebouwd, maar kan dat redelijk snel gebeuren. Hoeveel treinen de NS bij Bombardier bestelt, kan het bedrijf nog niet zeggen. Dat hangt af van het reisschema dat voor 1 oktober naar staatssecretaris Mansveld gestuurd moet worden.
Nieuwe locomotieven kopen die max. 160 kunnenquote:Op maandag 1 juli 2013 12:16 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Bron
Ehm... TRAXX'en die al werden gebruikt op het hsl-traject naar België? Wordt in het hele artikel niet gewoon de Benelux bedoeld? Of ben ik nou gek?
ICRm kan ook niet harder dan 160km/h. Ik denk zo dat binnenkort de eerste stuurstand binnen gaat komen in Haarlem om die geschikt te maken voor gebruik met TRAXX-locs.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:37 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nieuwe locomotieven kopen die max. 160 kunnen. Doe dan gelijk serieuze Siemens shit wat ook in België rijdt.
Dan kopen ze er gelijk fatsoenlijke rijtuigen bij, als ze toch geld aan het verkwisten zijn. Gloednieuwe locs voor een alternatieve treindienst van 3 jaarquote:Op maandag 1 juli 2013 12:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
ICRm kan ook niet harder dan 160km/h. Ik denk zo dat binnenkort de eerste stuurstand binnen gaat komen in Haarlem om die geschikt te maken voor gebruik met TRAXX-locs.
Wel, de intentie bestaat om de Beneluxtrein ook te laten rijden als er weer een HST A'dam - Brussel is.. Daarvoor kunnen de locs in gebruik blijven toch?quote:Op maandag 1 juli 2013 12:45 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dan kopen ze er gelijk fatsoenlijke rijtuigen bij, als ze toch geld aan het verkwisten zijn. Gloednieuwe locs voor een alternatieve treindienst van 3 jaar.
Als dit een volwaardig alternatief is wat ze bieden kunnen ze weer terug naar de 2e kamer of zie ik het verkeerd?quote:Op maandag 1 juli 2013 12:50 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Wel, de intentie bestaat om de Beneluxtrein ook te laten rijden als er weer een HST A'dam - Brussel is.. Daarvoor kunnen de locs in gebruik blijven toch?
Volgens hun mooie plaatjes gaat de frequentie Den Haag - Antwerpen gewoon weer omlaag zodra er Traxx over de HSL rijdt en verdwijnt heel de trein wanneer het hogesnelheidsmaterieel er is. Als ze ermee door willen rijden zit je nog steeds met rijtuigen die grondig gereviseerd moeten worden.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:50 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Wel, de intentie bestaat om de Beneluxtrein ook te laten rijden als er weer een HST A'dam - Brussel is.. Daarvoor kunnen de locs in gebruik blijven toch?
ik denk het laatste. Die locs beginnen richting revisietermijn te gaan, dus het is wel een moment om ze eventueel te vervangen.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:59 schreef Bitlord het volgende:
Misschien kan NS die traxxen later weer verpatsen, of inzetten op andere verbindingen met het buitenland. Naar Luik bijvoorbeeld, of Eindhoven-Aken wat men ook doorgaand wil gaan rijden.
Of om de laatste 1700-en af te voeren.
Utrecht Centraal-Vleuten rijden wel sprinters, de bovenleiding is tussen Vleuten en Woerden kapotquote:Op maandag 1 juli 2013 13:11 schreef Bitlord het volgende:
Nunsnap ik er niets meer van. Zag net door Leidsche Rijn vanuit Utrecht Centraal richting Terwijde een Sprinter, mét reizigers.
Ik zou maar eens naar Terwijde lopen als ik jou was.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:45 schreef Bitlord het volgende:
Inmiddels is de storing Utrexht-Woerden tot 18:00 verlengd. Sta al 28 minuten op leidsche rijn zonder een NS-bus te hebben gezien (zowel richting Utrecht als Woerden. Ze zullen dit nieuwe station toch niet vergeten zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |