Gokje: misschien problemen met zijn trein en daarom zijn trein opnieuw opgebouwd zodat die in ATBM stond?quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nou ja, niet het sein veilig schieten en door rood vertrekken komt natuurlijk in de praktijk grofweg op hetzelfde neer. Het is vooral jammer dat de ATB-NG de trein daar blijkbaar niet vóór een gevaarpunt kan stilzetten.
de machinist heeft in de vertrekprocedure drie momenten waarop hij kan denken dat hij niet helemaal de goede volgorde aanhoudt. Dat hij ze alle drie mist, dat noem ik wel ernstig.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nou ja, niet het sein veilig schieten en door rood vertrekken komt natuurlijk in de praktijk grofweg op hetzelfde neer. Het is vooral jammer dat de ATB-NG de trein daar blijkbaar niet vóór een gevaarpunt kan stilzetten.
Nou hier in Utrecht heb je nu hulp van TotalOV Driek, die gaat Connexxion bij de lurven pakken omdat bijna niemand gebruik maakt van zijn/haar recht om geld terug te vragen. Connexxion schijnt er miljoenen aan over te houden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:08 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Tering.
Nog meer leeswerk.
Nog meer werk aan de winkel.
*zachtjes huilt*
Op welke trajecten rij jij?quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:53 schreef Monopoly het volgende:
Als ik een sein zelf afschiet met infrarood pistool, en de deuren zelf sluit via de knop aan de zijkant, dan hou ik de stuurstand op neutraal, en blijf ik staan tot ik zie dat het sein groen is.
Wanneer je er niet helemaal 'bij' bent en je hebt de deuren gesloten en al afgeschoten, kan het sein nog rood staan en kan je er zo door vertrekken als je niet oplet. Kwalijke zaak, dus ik blijf gewoon staan in de cabine of ik kijk uit het raam ofzo.
Het heeft gewerkt!quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:53 schreef bork het volgende:
Had ook een goeie TT,
[..]
Nou hier in Utrecht heb je nu hulp van TotalOV Driek, die gaat Connexxion bij de lurven pakken omdat bijna niemand gebruik maakt van zijn/haar recht om geld terug te vragen. Connexxion schijnt er miljoenen aan over te houden.
Staat in een reactie van Connexxion dat het erg makkelijk is om bij hun geld terug te vragen, alleen maar een formulier in vullen. Ja, ja hufters zijn het, je moest (nu weet ik het niet meer) die dingen met porto opsturen!!! naar Connexxion, doen dan maar Veolia! telefoontje is genoeg.
Ik ga op mijn knietjes bij de bushalte zitten als de eerste Qbus arriveeert, Connexxion![]()
![]()
![]()
Ja, je hoeft me de principes van NG niet uit te leggen, hoor. Ik zei alleen dat het jammer was dat desondanks een open overweg werd gehaald.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de machinist heeft in de vertrekprocedure drie momenten waarop hij kan denken dat hij niet helemaal de goede volgorde aanhoudt. Dat hij ze alle drie mist, dat noem ik wel ernstig.
Dat ATB-NG de trein niet voor het gevaarpunt stilzet is inherent aan het ontwerp van het station en de werking van het systeem. Was ATB-NG met strengere criteria ontworpen dan zou je ook niet met toestemming van de TRDL door het rode sein kunnen rijden.
Zo'n beetje elk traject in de provincie Groningen op de NSR lijntjes naquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Op welke trajecten rij jij?Ik bedoel. gheheh. Daar moet ik bij wezen
mooie onderzoeksvraag voor ILTquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, je hoeft me de principes van NG niet uit te leggen, hoor. Ik zei alleen dat het jammer was dat desondanks een open overweg werd gehaald.
welk traject vind je nu het mooiste om op te rijden?quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:58 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zo'n beetje elk traject in de provincie Groningen op de NSR lijntjes na
En een lijntje naar Leeuwarden vanaf Groningen
tering. Dan ben ik dus vorige maand op Gn - Rd - Dz - Gn aan de dood ontsnapt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:58 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zo'n beetje elk traject in de provincie Groningen op de NSR lijntjes na
En een lijntje naar Leeuwarden vanaf Groningen
testritje volgens mijquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:57 schreef Deezertje het volgende:
Vanavond stonden we ook stil op de Waalbrug en hadden we last van een Fyra voor ons! Sinds wanneer rijdt er een Fyra Nijmegen binnen?
Groningen - Leeuwarden is wel tof. Seintjes afschieten met de stopper, beetje het Friese landschap.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
welk traject vind je nu het mooiste om op te rijden?
quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
tering. Dan ben ik dus vorige maand op Gn - Rd - Dz - Gn aan de dood ontsnapt.
Wees er blij mee, ik heb de meest verschrikkelijke ongelukken veroorzaakt. Ketelwagens die voor mijn neus ontspoorde enzoquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
tering. Dan ben ik dus vorige maand op Gn - Rd - Dz - Gn aan de dood ontsnapt.
dat laatste is logisch, want je zit met een totaal andere wet en regelgeving.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:00 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Groningen - Leeuwarden is wel tof. Seintjes afschieten met de stopper, beetje het Friese landschap.
Naar Leer is ook mooi, al mag ik maar (onder begeleiding) rijden naar Nieuweschans. Ik mag niet in Duitsland rijden
Maar het aanschieten moet in de provincie Groningen alleen in Grijpskerk, Zuidhorn, Groningen en Zuidbroek.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:58 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zo'n beetje elk traject in de provincie Groningen op de NSR lijntjes na
En een lijntje naar Leeuwarden vanaf Groningen
Mono is tegenwoordig een neger... Dat zie je tochquote:Op donderdag 23 mei 2013 23:02 schreef Peterselieman het volgende:
Je staat op zwart, Mono ...
watskebeurt?
Groningen ook, de stopper naar Delfzijl op perron 1 Alfaquote:Op donderdag 23 mei 2013 23:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Maar het aanschieten moet in de provincie Groningen alleen in Grijpskerk, Zuidhorn, Groningen en Zuidbroek.
Groningen - Leeuwarden vind ik als treindienstleider ook het leukste baanvak.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:00 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Groningen - Leeuwarden is wel tof. Seintjes afschieten met de stopper, beetje het Friese landschap.
Naar Leer is ook mooi, al mag ik maar (onder begeleiding) rijden naar Nieuweschans. Ik mag niet in Duitsland rijden
Oh, beetje gedonder gehad in de FCquote:Op donderdag 23 mei 2013 23:02 schreef Peterselieman het volgende:
Je staat op zwart, Mono ...
watskebeurt?
Die noemde ik ook. En je vergeet 2 Charlie.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:03 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Groningen ook, de stopper naar Delfzijl op perron 1 Alfa
Mwoah. Nooit problemen mee gehad.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kan af en toe een slangenkuil zijn ...
2 Charlie ?quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Die noemde ik ook. En je vergeet 2 Charlie.
2a heeft twee seinen achter elkaar met een wissel ertussen. En het tweede seintje staat in de aankondiging van de Paterswoldseweg en heeft een stopdoorschakeling met infrarood.quote:
ik zo af en toe. Ook wel eens op mijn handen moeten zitten om me er maar niet in een bepaalde discussie te mengen die me aan zou kunnen gaanquote:Op donderdag 23 mei 2013 23:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mwoah. Nooit problemen mee gehad.
Ah zo!quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
2a heeft twee seinen achter elkaar met een wissel ertussen. En het tweede seintje staat in de aankondiging van de Paterswoldseweg en heeft een stopdoorschakeling met infrarood.
quote:
Wij proberen zelfs wiskundig aan te tonen dat gevolgen van storingen bij afname van wissels niet lineair, maar exponentieel stijgen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De gevolgen van verstoringen worden straks veel groter.
Als ze dat zelf nog niet weten hebben ze echt KLUNZEN an vervoers"kundigen" in huis. ALLEEN MAAR klunzen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:32 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wij proberen zelfs wiskundig aan te tonen dat gevolgen van storingen bij afname van wissels niet lineair, maar exponentieel stijgen.
Zij weten het vast wel, maar zeggen het niet met zoveel woorden. Dus is het aan ons. Gaat wel lukken.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als ze dat zelf nog niet weten hebben ze echt KLUNZEN an vervoers"kundigen" in huis. ALLEEN MAAR klunzen.
Oh ja er wordt vast een hoop geschuild achter "bedrijfsgeheim". Die onzin moet ook eens afgelopen wezenquote:Op donderdag 23 mei 2013 23:40 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Zij weten het vast wel, maar zeggen het niet met zoveel woorden. Dus is het aan ons. Gaat wel lukken.
zou mooi zijn. Het kan namelijk tegen weinig meerkosten namelijk zoveel beter, maar dat geldt bijvoorbeeld ook in de zorg om maar eens wat te noemenquote:Op donderdag 23 mei 2013 23:32 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wij proberen zelfs wiskundig aan te tonen dat gevolgen van storingen bij afname van wissels niet lineair, maar exponentieel stijgen.
En wat doet de kans op storingen? Immers, risico = kans * gevolg, hè.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:32 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wij proberen zelfs wiskundig aan te tonen dat gevolgen van storingen bij afname van wissels niet lineair, maar exponentieel stijgen.
Die daalt lineair. Maar als de hinder van die lineaire gedaalde storingen dus exponentieel stijgt gaat het al snel per saldo mis.quote:
Die daalt niet lineair, aangezien je bij minder wissels meer capaciteit hebt om die op een hoger betrouwbaarheidsniveau te krijgen.quote:
Hoezo? De betrouwbaarheid behoort sowieso in orde te zijn.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Die daalt niet lineair, aangezien je bij minder wissels meer capaciteit hebt om die op een hoger betrouwbaarheidsniveau te krijgen.
Nietes, want ...quote:Volgens jouw theorie zou je Utrecht Centraal het beste met 10.000 wissels kunnen volleggen
... je moet zoeken naar het optimum.quote:, maar met een beetje boerenverstand kun je wel bedenken dat dat ook niet werkt.
Maar bij minder omheenrijmogelijkheden wordt de impact van een storing groter. Dat is wat wij proberen uit te rekenen. Een maat voor de hinder.quote:
Mja, ATB-NG werkt met bakens en niet met een continue stroom aan informatie zoals LZB of ERTMS Level 2. Verder doet dit me denken aan het zijdelings botsen ICM-Thalys in Gouda. Daar brandde de V niet op het perron maar de conducteur floot toch, het sein stond onveilig maar nadat de deuren gesloten waren vertrok de machinist toch. Ook zo'n mooie opstapeling waarvan je denkt 'wtf waren die lui op vakantie oid'.'quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de machinist heeft in de vertrekprocedure drie momenten waarop hij kan denken dat hij niet helemaal de goede volgorde aanhoudt. Dat hij ze alle drie mist, dat noem ik wel ernstig.
Dat ATB-NG de trein niet voor het gevaarpunt stilzet is inherent aan het ontwerp van het station en de werking van het systeem. Was ATB-NG met strengere criteria ontworpen dan zou je ook niet met toestemming van de TRDL door het rode sein kunnen rijden.
Ja dag.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:20 schreef Peterselieman het volgende:
Ruis op de kabel heeft vorige maand veel storingen veroorzaakt tussen Doetinchem en Zevenaar
http://www.gelderlander.n(...)s-op-kabel-1.3831029
Je bent eruit gemieterd? Das mooi zuur. Ik heb ook een dergelijk iets meegemaakt; was admin op een grote gamingcommunity. Op een gegeven moment kwam er een geschil en vond het Duitse (quote:
Lijkt me een ideaal podium voor mij, waar kan ik toegang krijgen?quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik zo af en toe. Ook wel eens op mijn handen moeten zitten om me er maar niet in een bepaalde discussie te mengen die me aan zou kunnen gaan
Mja, ALS je er dan onder komt dan kun je er maar beter goed onder komen ookquote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Uit een Safety Manual voor kinderen uit 1969. Sick.
[ afbeelding ]
Meer hier.
open sollicitatie sturen naar het welbekende adresquote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Lijkt me een ideaal podium voor mij, waar kan ik toegang krijgen?
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Tussen Leeuwarden en Grou-Irnsum werd ooit iemand geraakt door een trein op volle snelheid. Hij was compleet ongedeerd. Ook bijzonder.
Testritje die voor ons uit reed. De Fyra moest ook wachten tot ie Nijmegen binnen mocht rijden, en dus stond ik samen met mijn mentormachinist er achter (en jij zat er inquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:57 schreef Deezertje het volgende:
Vanavond stonden we ook stil op de Waalbrug en hadden we last van een Fyra voor ons! Sinds wanneer rijdt er een Fyra Nijmegen binnen?
Duidelijk niet Chuck Norris.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Uit een Safety Manual voor kinderen uit 1969. Sick.
[ afbeelding ]
Meer hier.
Dat zie je helemaal verkeerd: Breng zorgt ervoor dat je juist minder lang hoeft te wachten op de volgende busquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:57 schreef Deezertje het volgende:
Staan trouwens steeds vaker stil als we Nijmegen willen inrijden op de Waalbrug... Daardoor mis ik de aansluiting met mijn bus en moet ik een half uur wachten. Helpt ook niet dat Breng vanaf 1 juni eerder vertrekt vanaf Nijmegen CS, nog minder overstaptijd...
Ja, tweesysteemlocomotief voor 3 kV in Tsjechië en 15 kV in Duitsland.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
BR230? Dat is toch een elektrisch masjientje?
BR180 dus. Alles wat van de DB is en in de 200 reeks zit is diesel.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, tweesysteemlocomotief voor 3 kV in Tsjechië en 15 kV in Duitsland.
Nee. En volgend jaar ook niet. En nooit zeg maar.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:34 schreef KnightSolaire het volgende:
Deze vraag zal hier vast al eens langsgekomen zijn, maar wordt het ICRm ook nog van OBIS voorzien dit jaar?
Wel vreemd dat NS dan claimt dat 'eind 2013' alle IC's van OBIS zijn voorzien. Het ICRm gaat nog wel even mee immers.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nee. En volgend jaar ook niet. En nooit zeg maar.
Met de oude oranje banken? Klopt! Nu? Bah.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:38 schreef KnightSolaire het volgende:
Ik hoop het vooral, niks mis met dat spul.
Ik was daar toevallig ivm opnames voor iets anders, heb nog wat beelden kunnen maken van de hulpdiensten. Was best nog wel veel van aanwezig, maar niks bijzonders te zien.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:23 schreef dennistd het volgende:
Je moet stoppen voor het juk Mono, niet er zo hard mogelijk tegenaan rijden: http://www.blikopnieuws.n(...)rzaakt-twee-gewonden
Je vraagt je wel af wat voor mongolen er steeds achter die ramptoeristensites zitten. Ik bedoel, hoe krijg je zoiets uit je toetsenbord?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:23 schreef dennistd het volgende:
Je moet stoppen voor het juk Mono, niet er zo hard mogelijk tegenaan rijden: http://www.blikopnieuws.n(...)rzaakt-twee-gewonden
quote:De knal zou zo hevig zijn geweest dat het meubilair in de kantoren van het station stonden te trillen.
mja, het was in de kelder van het GWK. Ik neem aan dat ze daar niet met treintjes rijdenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:23 schreef dennistd het volgende:
Je moet stoppen voor het juk Mono, niet er zo hard mogelijk tegenaan rijden: http://www.blikopnieuws.n(...)rzaakt-twee-gewonden
Nu.nl heeft ongeveer dezelfde zin. Ik weet niet hoe ver het GWK kantoor van de rest van de kantoren ligt.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je vraagt je wel af wat voor mongolen er steeds achter die ramptoeristensites zitten. Ik bedoel, hoe krijg je zoiets uit je toetsenbord?
[..]
quote:Een woordvoerder liet weten dat de knal zo hevig was dat het meubilair in de kantoren op het station trilde.
Als de knal maar hard genoeg isquote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, het was in de kelder van het GWK. Ik neem aan dat ze daar niet met treintjes rijden
Weet je nog niet dat daar een metro rijdt?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, het was in de kelder van het GWK. Ik neem aan dat ze daar niet met treintjes rijden
bijna niemand weet datquote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:15 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Weet je nog niet dat daar een metro rijdt?
Oh ik dacht een kabelbaan dat ze gingen makenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:15 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Weet je nog niet dat daar een metro rijdt?
Er wordt weer eens samengewerkt!twitter:NS_online twitterde op vrijdag 24-05-2013 om 15:15:27Aanvulling Sittard-Maastricht: Reizigers mogen met Veolia omreizen via Heerlen. http://t.co/hysDWicrPi #StdMt reageer retweet
Fantastisch ja, in de VIRM-6 moet je op vrijdag al altijd staan vanaf Maastricht vanwege de huiswaarts reizende studenten. Nu moet alles in een tweetje van Veolia, minimaal driekwart van de reizigers kon de trein niet inquote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:00 schreef KnightSolaire het volgende:
Er wordt weer eens samengewerkt!twitter:NS_online twitterde op vrijdag 24-05-2013 om 15:15:27Aanvulling Sittard-Maastricht: Reizigers mogen met Veolia omreizen via Heerlen. http://t.co/hysDWicrPi #StdMt reageer retweet
Er hebben gewoon onnodig veel wissels gelegen, dit had je 10 jaar terug al moeten doen. Dan had je dit hele ge-emmer niet gehad.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat is 'vaak'?
Straks verdwijnt 2/3 van alle wissels. Grofweg neemt de kans op storingen, bij gelijkblijvende betrouwbaarheid, alleen al daarom met 2/3 af. Maar in principe heb je straks ook 3 keer zo veel geld per wissel voor onderhoud beschikbaar, zodat de kans op storingen nog verder zou moeten afnemen.
Dan is dus de vraag: hoe verhoudt dat zich met de flexibiliteit? Stel dat de kans op storingen straks met een factor 4 of 5 afneemt, wordt dat in de huidige situatie dan gecompenseerd door een factor 4 of 5 meer mogelijkheden om een wisselstoring te omzeilen via flexibiliteit?
zo ongeveer wel ja. Alleen de snelheidsverhoging tussen Grijpskerk en Noordhorn brug niet, want dat stukje is al 120 km/hquote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:25 schreef greavy het volgende:
Eigenlijk de dingen die in de Maatregelenkaart staan worden wél doorgevoerd, heb ik begrepen.
Ik las "tweetje" op zijn Engels...quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:23 schreef J.B. het volgende:
[..]
Fantastisch ja, in de VIRM-6 moet je op vrijdag al altijd staan vanaf Maastricht vanwege de huiswaarts reizende studenten. Nu moet alles in een tweetje van Veolia, minimaal driekwart van de reizigers kon de trein niet in
Goed bezig NSquote:Gisterenavond, ik zit in de trein terug naar huis, door beslommeringen op mijn werk was ik al laat, maar dat doet er verder niet toe.
We rijden met een, voor dat tijdstip, nog redelijk lange trein richting Bodegraven vanaf Utrecht. Ik ga redelijk achterin zitten omdat dit handig is bij het uitstappen op Bodegraven. We rijden rustig naar Woerden, alles mooi op tijd, niets aan de hand. Na verloop van tijd rijden we aan op Bodegraven station en vlak na de spoorwegovergang en ongeveer 100 meter voor het perron begint staat de trein stil en blijft zo staan. Een medereiziger drukt op de knop bij de deuren en die gaan gewoon open, het springen leek me geen goed plan, ik begin dus naar de andere kant van de trein te rennen maar terwijl ik dat doe begint de trein weer te rijden.
Naja, ze zullen het wel doorhebben en zo de trein goed bij het perron zetten.
Maar helaas, hij trekt met vol vermogen op richting Alphen, f*ck, dat was niet de bedoeling. Opnieuw een medereiziger trekt aan de noodrem waarna ik besluit terug te lopen naar de achterste deur, deze staat waardrempel nog net bij het perron. Na een paar minuten volgt het omroepbericht, "er is aan de noodrem getrokken, we gaan kijken wat er gebeurd is en daarna rijden we weer verder". Het duurt daarna nog enkele minuten voor de conducteur aan komt zetten, uit de machinisten-cabine aan de achterkant van de trein. De mogelijke reden voor het noodrem trekken wordt door een medereiziger uitgelegd en de conducteur kijkt met gefronste wenkbrauwen.
"Ja, nee, ja, ik begrijp het maar daar is die noodrem absoluut niet voor bedoeld. Nee, ik ga de deur niet nog even open doen, jullie reizen maar mee naar Alphen en stappen daar maar over op de trein terug naar Bodegraven."
Komen we op Alphen aan, met flinke vertraging, rijdt net de trein naar Bodegraven weg, dat kostte me dus 60 minuten extra. Ik snap het echt niet, die conducteur die achterin de trein zat heeft moeten slapen. Bedoel, je ziet toch uit een machinisten-cabine of er een perron in de buurt is, of is dat niet zo in een nieuwe Koploper? Bovendien getuigd de reactie van bijzonder weinig klantvriendelijkheid, ik vond het in ieder geval écht belachelijk!
ongeveer 100 meter ja? dan zou er bijna 4 bakken buiten het perron staanquote:
En wat een empathiequote:Op vrijdag 24 mei 2013 17:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
met dit soort service hou je de passagiers wel binnenboord
Bistro?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 17:13 schreef Bitlord het volgende:
Ik zag laatst alleen maar losse tweetjes en drietjes rijden.
Zou toch fijn zijn als alle treinen in NL zo luxe waren als dat IC Amsterdam-Berlijn.
Bistro is trouwens gesloten: personeel is zoek.
wordt die er niet weer uit gehaald?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 17:44 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Bistro?Ik dacht dat al die Pimpels tegenwoordig een volwaardig Bordrestaurant hadden
Nog 2 weken ja. 9 juni worden ze weer omgekat.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 17:44 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Bistro?Ik dacht dat al die Pimpels tegenwoordig een volwaardig Bordrestaurant hadden
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 17:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nog 2 weken ja. 9 juni worden ze weer omgekat.
Net even gekeken, er zitninderdaad een restaurant in met twee man personeel.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 17:44 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Bistro?Ik dacht dat al die Pimpels tegenwoordig een volwaardig Bordrestaurant hadden
Even voor de duidelijkheid: Ook ik vind het verstandig om te kijken of het een tikkie minder kan qua aantal wissels. Dat is mijn punt ook niet.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Er hebben gewoon onnodig veel wissels gelegen, dit had je 10 jaar terug al moeten doen. Dan had je dit hele ge-emmer niet gehad.
Boos worden op de plannen is mijns inziens nutteloos werk. Het plan ligt er en komt er ook.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:02 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid: Ook ik vind het verstandig om te kijken of het een tikkie minder kan qua aantal wissels. Dat is mijn punt ook niet.
Zal 'ie bij de rest van de rottende bende op Arnhem Goederen gepropt worden?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:09 schreef greavy het volgende:
Plan V 919 van Connexxion heeft nog 2 weken te gaan. Het streven is om deze per 4 juni niet meer in te zetten. Per 11 juni gaat hij retour NSR. Vanaf 4 juni wordt de GTW volledig ingezet.
Eerst ontstickerenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zal 'ie bij de rest van de rottende bende op Arnhem Goederen gepropt worden?
Heb zelf ook wel eens in zo'n trein gezeten die deels buiten het perron stond (12 bakken VIRM, denk dat de laatste twee bakken buiten het perron stonden). Werd niets omgeroepen als waarschuwing o.i.d., terwijl de conducteurs dat wel gezien moeten hebben.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 17:40 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ongeveer 100 meter ja? dan zou er bijna 4 bakken buiten het perron staande deuren zijn open geweest dus moeten ook weer gesloten zijn... en de conducteur kwam uit de achterste cabine? dan zou die toch wel gemerkt moeten hebben.
Veel HC's weten het ook. Zeker op vaste trajecten als Den Helder - Alkmaar of Hoorn - Enkhuizen is het vaak bekend.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:14 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Heb zelf ook wel eens in zo'n trein gezeten die deels buiten het perron stond (12 bakken VIRM, denk dat de laatste twee bakken buiten het perron stonden). Werd niets omgeroepen als waarschuwing o.i.d., terwijl de conducteurs dat wel gezien moeten hebben.
De vorige plan v stond ook nog op bokkenduinen. Van de week stond hij in de garage van cxx. Geen idee waar die nu is gebleven.quote:
twitter:jefvandenbergh twitterde op zondag 12-05-2013 om 00:05:27Nood aan herstructurering! Het is ver gekomen met de samenwerking tussen de 3 #nmbs-bedrijven. http://t.co/IYjWBCSCiv reageer retweet
Hier krijg je toch acuut een gezwel van? De tering..quote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:41 schreef James1988 het volgende:
twitter:jefvandenbergh twitterde op zondag 12-05-2013 om 00:05:27Nood aan herstructurering! Het is ver gekomen met de samenwerking tussen de 3 #nmbs-bedrijven. http://t.co/IYjWBCSCiv reageer retweet
Het gebruik van Comic Sans MS telt in mijn ogen als een misdaad tegen de menselijkheid.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Hier krijg je toch acuut een gezwel van? De tering..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het gebruik van Comic Sans MS telt in mijn ogen als een misdaad tegen de menselijkheid.Daar let ik niet eens opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het gebruik van Comic Sans MS telt in mijn ogen als een misdaad tegen de menselijkheid.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
locatie (o.a.) https://maps.google.com/m(...)1.893&hl=en&t=m&z=15quote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:25 schreef Nico_S. het volgende:
Even terugkomend op mijn laatste opgave: dat was in de jaren '60/'70 een proeftraject voor de Aérotrain, waarmee begin jaren '70 al snelheden boven de 400km/u werden gehaald. Interessante website (met videobeelden):
http://aernav.free.fr/Aerotrain/M_Aerotrain.html
Goed bezig die Belgenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:41 schreef James1988 het volgende:
twitter:jefvandenbergh twitterde op zondag 12-05-2013 om 00:05:27Nood aan herstructurering! Het is ver gekomen met de samenwerking tussen de 3 #nmbs-bedrijven. http://t.co/IYjWBCSCiv reageer retweet
Hier gaat de energie in domme promofilmpjes zitten over die waardeloze twitterservice van ze. How much better?quote:
is minder onzinnig dan elkaar zo openlijk tegen te werkenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hier gaat de energie in domme promofilmpjes zitten over die waardeloze twitterservice van ze. How much better?![]()
Geluid ff goed hard zettenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:38 schreef Straatcommando. het volgende:
En om het plaatje compleet te maken, ik keek uit het raam en zag de neus van een Arriva gtw
Dat commentaar...quote:
De GTW stond vanmiddag zielig en alleen achteraan op Amersfoort Bokkeduinen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zal 'ie bij de rest van de rottende bende op Arnhem Goederen gepropt worden?
De voorlopig definitief in zachtgekookt beton gegoten conceptversie 5716.88 build 93miljoennogwat?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:13 schreef Peterselieman het volgende:
Dit wordt dus de nieuwe sporenlay-out van Utrecht Centraal:
[ afbeelding ]
bron: http://www.skyscrapercity(...)82105&postcount=2615
ik vrees dat het cement voor dit plan al gestort is ...quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De voorlopig definitief in zachtgekookt beton gegoten conceptversie 5716.88 build 93miljoennogwat?
ja duh. Weet je hoe laat het is.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:40 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ahhh, heerlijk, een complete trein-coupe voor mij alleen
Dat is in veel gevallen al het geval.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Boos worden op de plannen is mijns inziens nutteloos werk. Het plan ligt er en komt er ook.
Waar je beter op kan sturen is het berijdbaar houden van defecte wissels. Mocht er toch een wissel defect raken dat hij in 1 stand alsnog berijdbaar blijft. Bijvoorbeeld in de afbuigende stand defect, in rechtdoor stand alsnog berijdbaar blijven zorgt er in ieder geval voor dat een deel van de treindienst alsnog goed uitgevoerd kan worden.
Pic ?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Er staat een meandering klaar van -heb ik jou daar- voor station Nice Ville, De Efteling zou er jaloers op zijn![]()
Ik heb er dus gisteren een videootje van gemaakt en die kom van de week wel online. Ik heb daarom dus bewust een hotel gekozen op de luchthaven/station nice sint august om dit gezeik te voorkomen en daar al kan opstappen. Als je het niet erg vind ga ik nu niet station nice ville uitstappen voor een fotootje. En dan weer achteraan aansluitenquote:
Haha je hebt groot gelijkquote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik heb er dus gisteren een videootje van gemaakt en die kom van de week wel online. Ik heb daarom dus bewust een hotel gekozen op de luchthaven/station nice sint august om dit gezeik te voorkomen en daar al kan opstappen. Als je het niet erg vind ga ik nu niet station nice ville uitstappen voor een fotootje. En dan weer achteraan aansluiten
Bedankt voor je begrip.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Haha je hebt groot gelijkgoede reis verder
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Bedankt voor je begrip.
Wellicht ter overvloede, maar voor wie de link niet gelegd heeft, dit alles heeft natuurlijk te maken met de Grote Prijs van Monte Carlo dit weekend + het laaste weekend filmfestival van Cannes
Even kijken of ik je kan spotten op de tribune.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Bedankt voor je begrip.
Wellicht ter overvloede, maar voor wie de link niet gelegd heeft, dit alles heeft natuurlijk te maken met de Grote Prijs van Monte Carlo dit weekend + het laaste weekend filmfestival van Cannes
Ben je bij de GP Darkwing?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Bedankt voor je begrip.
Wellicht ter overvloede, maar voor wie de link niet gelegd heeft, dit alles heeft natuurlijk te maken met de Grote Prijs van Monte Carlo dit weekend + het laaste weekend filmfestival van Cannes
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:40 schreef Bitlord het volgende:
Je kunt beter naar Herzogenrath boeken, dan betaal je maar 5,10.
Via Keulen nietquote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:45 schreef Bitlord het volgende:
Ik had ook nog geprobeerd of het mogelijk is om te reizen via Groningen, maar dat lijkt niet te werken..
EEEEDDDIITT
Kan wel!
Hoe doe je dat? Ik moet 10 juni nog naar Groningen, als dat voor een paar euro kan is dat leukquote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:45 schreef Bitlord het volgende:
Ik had ook nog geprobeerd of het mogelijk is om te reizen via Groningen, maar dat lijkt niet te werken..
EEEEDDDIITT
Kan wel!
Je kan het kiezen in het menu bij de DB zie ik tot mijn grote verbazingquote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:45 schreef moddermonster het volgende:
Geldt Dal voordeel ook als voordeelurenabo bij db?
En als dit zo is kan ik die dan ook voor andere passagiers zonder abonnement gebruiken ivm samenreiskorting?
quote:
Er staat gewoon NL - Voordelenurenabo, dus het Nederlandse voordeelurenabo is geldig. Hij "zou" alleen over het Nederlandse traject korting moeten rekenen. Maar ergens gaat iets gruwelijk misquote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:55 schreef bork het volgende:
[..]
Je kan het kiezen in het menu bij de DB zie ik tot mijn grote verbazing![]()
![]()
![]()
Dat samenreizen zou ik vragen bij de DB, vragen op FB werkt erg snel bij de DB btw.
Ik heb een ticket gekocht maar helaas komen er geen 'via' stations op te staan. Het reisschema staat er wel op maar dat geeft je waarschijnlijk geen poot om op te staan tijdens een controle.quote:Ik moet toevallig volgende week van Emmen naar Schiphol. Via bestemming Emmen wil niet, want dan leg je Zwolle Emmen tweemaal af. Als ik doe via Zwolle, via Schiphol kost het 3,70 en zou ik alleen nog een kaartje Emmen - Zwolle moeten kopen. Is goedkoper dan een los kaartje Emmen - Schiphol
Komen die via bestemmingen dan wel op je kaartje te staan? Dus via Zwolle en via Schiphol, zodat het logisch is dat je je op het traject Zwolle Schiphol bevindt?
Wijs! Vorig jaar naar Duitsland geweest. Ben al een keer of 5 in Monaco geweest, alleen nooit tijdens een GP. Veel plezier!!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 19:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]. Maar ik denk niet dat ik van die plaatsen heb die je gaat zien op tv, dus bespaar je de moeite B2PY
Uitdaging!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik zie trouwens voor morgenavond met de terugreis dat ik maar 21 minuten overstap heb op Paris Gare de Lyon met de TGV uit Nice op de allerlaatste RER naar Marne la Vallee
je tart het lot wederomquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik zie trouwens voor morgenavond met de terugreis dat ik maar 21 minuten overstap heb op Paris Gare de Lyon met de TGV uit Nice op de allerlaatste RER naar Marne la Vallee
Ken jou het flikkeren man. Pak je toch een taxiquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik zie trouwens voor morgenavond met de terugreis dat ik maar 21 minuten overstap heb op Paris Gare de Lyon met de TGV uit Nice op de allerlaatste RER naar Marne la Vallee
Je plant het wel altijd erg fijn hè. Maar dat zou voldoende "moeten" zijnquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik zie trouwens voor morgenavond met de terugreis dat ik maar 21 minuten overstap heb op Paris Gare de Lyon met de TGV uit Nice op de allerlaatste RER naar Marne la Vallee
DareDevilDD!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik zie trouwens voor morgenavond met de terugreis dat ik maar 21 minuten overstap heb op Paris Gare de Lyon met de TGV uit Nice op de allerlaatste RER naar Marne la Vallee
Mag ik vragen hoe je op dit traject bent uit gekomen?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:42 schreef dennistd het volgende:
Er zit blijkbaar ook een fout in de tarieven op bahn.de: een kaartje Hoek van Holland Haven-Aachen Hbf kost totaal ¤7,10
Heb je bij SNCF geen thuiskomgarantie als bij Ns, zodat je bijvoorbeeld nog met een taxi zou kunnen?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:00 schreef greavy het volgende:
[..]
Je plant het wel altijd erg fijn hè. Maar dat zou voldoende "moeten" zijn
Jazeker: La Garantie Voyage.quote:Op zondag 26 mei 2013 04:47 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Heb je bij SNCF geen thuiskomgarantie als bij Ns, zodat je bijvoorbeeld nog met een taxi zou kunnen?
Al weet natuurlijk niet of dat geld voor de aansluiting op een RATP RER lijnquote:
Ik kwam het tegen op somda: http://somda.nl/forum/134(...)S%2C+hoe+kan+dat%3F/quote:Op zondag 26 mei 2013 00:35 schreef bork het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe je op dit traject bent uit gekomen?
ok, thx.quote:Op zondag 26 mei 2013 06:58 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik kwam het tegen op somda: http://somda.nl/forum/134(...)S%2C+hoe+kan+dat%3F/
Als ik teruggefloten was en had moeten wachten had ik dat zonder morren gedaan. Het spoorpersoneel samen met de spoorpolitie was en is vooral geconcentreerd op de regulatie aan de voorkant. Het is iets typisch Frans dat -net niet- en mocht dit nu door mij volgend jaar tot een extra dranghekje komen (wat ik onwaarschijnlijk acht) dan vind ik dat primaquote:Op zondag 26 mei 2013 10:06 schreef Iwanius het volgende:
Dus je deelt dat je een snellere en eigenlijk alternatieve route hebt gevonden om sneller je trein te kunnen pakken en op je plaats van bestemming te komen? Weet je zeker dat dit de volgende keer ook lukt en er geen bij wijze van een extra hek of controle is geplaatst ter voorkoming wat je ons nu net mededeelde?
...Ik mag toch hopen dat je weet dat tracter=trekken & offrir=trakteren?quote:Op zondag 26 mei 2013 08:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Sta ik op station Nice Sint august is de trein naar monaco vertraagd. Niet zo bijzonder maar de opgegeven reden wel "Er word gewacht op een locomotief of een zelfstandig tracterend rijtuig"heb foto
Het is de laatste fabriekshalte van Nederland. Is toch nostalgiequote:Op zondag 26 mei 2013 11:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Schokkends? Hou toch opRegionaal belang gaat altijd voor persoonlijk belang van een paar werknemers van die fabriek daar.
Met nostalgie in de spoorwereld hebben we ook al zoveel bereikt..quote:Op zondag 26 mei 2013 11:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is de laatste fabriekshalte van Nederland. Is toch nostalgie
omdat het zo volgens de berekeningen ook past. De sneltrein hoeft ten opzichte van de huidige dienstregeling bijvoorbeeld maar ongeveer anderhalve minuut te winnen om het aan de Friese kant te laten passen.quote:Op zondag 26 mei 2013 11:51 schreef brandsrus het volgende:
Waarom niet een stuk verdubbelen tussen Leeuwarden en Hurdegaryp, wordt enkel gesproken over stuk tussen Zuidhorn en Hoogkerk.
Ja joh, je weet wat ik bedoel.quote:Op zondag 26 mei 2013 11:48 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
...Ik mag toch hopen dat je weet dat tracter=trekken & offrir=trakteren?
Omreizende mensen omdat 's-Hertogenbosch - Utrecht eruit ligt.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:02 schreef greavy het volgende:
WTF is er aan de hand?
In de IC Den Haag - Venlo rijden alleen maar setjes van 9 bakken ICM (3x ICM-III) of 10 bakken VIRM (VIRM-IV+VI). Dat de IC niet tussen Boxtel en Gilze-Rijen kon rijden tot ca. 13:00 heeft daar toch niks mee te maken?
Ik heb vandaag 2 keer een kanon in 2 treinen kunnen afschieten zonder ook maar iemand te kunnen raken.
volgens de NS is dat laatste soms het geval ...quote:Op zondag 26 mei 2013 16:28 schreef greavy het volgende:
Ik vind het niet erg, maar het is gewoon erg apart zo. Met de bus ben je in veel gevallen alsnog sneller ... Hoewel er vanochtend in Den Bosch bussen te weinig waren of reizigers teveel ...
Wat stuift dat kreng, of heeft ie een vaste rem?quote:Op zondag 26 mei 2013 16:37 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
HSLL 1832 + biodieseltrein
Vandaag ging er weer een biodieseltrein van Emmerich naar de Kijfhoek onder leiding van de HSLL 1832, en kon zodoende bij doorkomst te Dordrecht gefotografeerd worden.
Bron: Hobbes op HGBTFquote:Net gehoord van een collega dat 20 juni D-day is voor de Fyra in België, dan zou beslist worden of de V250 ooit nog in België zou mogen rijden...
Voor zover wij weten.quote:Op zondag 26 mei 2013 18:34 schreef b2py het volgende:
De hoeveelheid testkilomers die afgelopen 3 weken gemaakt zijn met die dingen geven toch wel hoop eigenlijk. Ze zijn niet eens defect gegaan.
Ze wachten alleen op dat rapportje van Mott McDonald. Daar gaat de beslissing vanaf hangen. Wat anders speelt daar echt niet in mee.quote:Op zondag 26 mei 2013 18:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: Hobbes op HGBTF
20 juni... dat is nog 3,5 week. Hoeveel uitstel willen ze nog geven?
Interesting...twitter:SVOrail twitterde op zondag 26-05-2013 om 19:41:02Vanaf volgende week testritten op de Flevolijn. #ERTMS level 3. Ja u leest het goed: LEVEL DRIE! #trotsop #railinfra reageer retweet
Toch sneller dan ik had verwacht.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:41 schreef James1988 het volgende:
Interesting...twitter:SVOrail twitterde op zondag 26-05-2013 om 19:41:02Vanaf volgende week testritten op de Flevolijn. #ERTMS level 3. Ja u leest het goed: LEVEL DRIE! #trotsop #railinfra reageer retweet
Ik hou het op level 2+quote:Op zondag 26 mei 2013 19:41 schreef James1988 het volgende:
Interesting...twitter:SVOrail twitterde op zondag 26-05-2013 om 19:41:02Vanaf volgende week testritten op de Flevolijn. #ERTMS level 3. Ja u leest het goed: LEVEL DRIE! #trotsop #railinfra reageer retweet
Je rijdt level 2, maar met voor reizigerstreinen voordelen van level 3.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Of wacht, 2+ was dat je level 3 rijdt en dat een trein die onder level 2 rijdt er achter aan kan op een vast blok? Want dan ja dat.
Er moet staan "geen bussen". Treinen reden toch al niet. Maar inmiddels is de wachtrij voor de bussen zo groot, dat je gemiddeld 45 tot 70 minuten voor de bus te wachten staat, aldus diverse mensen via Twitter en Facebook die massaal klagen.quote:Utrecht C.-'s-Hertogenbosch
Zondag 26 Mei 20:43
Oorzaak
Tussen Utrecht C. en 's-Hertogenbosch rijden geen treinen door grote drukte.
Verwachting
De verstoring is naar verwachting rond 23:00 uur verholpen.
Reisadvies
Reizigers van Utrecht C. naar 's-Hertogenbosch reizen via Arnhem en Nijmegen.
Das toch wel dik gefaal van NS dan.....quote:Op zondag 26 mei 2013 20:57 schreef greavy het volgende:
[..]
Er moet staan "geen bussen". Treinen reden toch al niet. Maar inmiddels is de wachtrij voor de bussen zo groot, dat je gemiddeld 45 tot 70 minuten voor de bus te wachten staat, aldus diverse mensen via Twitter en Facebook die massaal klagen.
Ja, dan kan je beter via Arnhem.
de pimpel?quote:Op zondag 26 mei 2013 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens zit mijn trein lekker in zn rijtijd zeg. Nèt in Amersfoort 5 minuten stil gestaan, nu in Apeldoorn weer 9 ....
Er zijn vandaag zelfs nog bussen bij besteld. De bussen rijden af en aan, gemiddeld elke 2-3 minuten een bus. Per richting per uur dus circa 20-30 snelbussen. Een bus is gemiddeld 2 uur kwijt voor hij weer terug is en kan vertrekken met reizigers om weer een nieuw retourtje te maken (Den Bosch - Utrecht - Den Bosch).quote:Op zondag 26 mei 2013 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Das toch wel dik gefaal van NS dan.....
Ik snap hier geen fluit van. Dit is niet de eerste keer dat 's-Hertogenbosch eruit ligt wegens werkzaamheden en toch krijgen ze dit voor elkaar.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:57 schreef greavy het volgende:
[..]
Er moet staan "geen bussen". Treinen reden toch al niet. Maar inmiddels is de wachtrij voor de bussen zo groot, dat je gemiddeld 45 tot 70 minuten voor de bus te wachten staat, aldus diverse mensen via Twitter en Facebook die massaal klagen.
Ja, dan kan je beter via Arnhem.
Dat is gewoon gepland: er is maar één spoor in Deventer beschikbaar, waardoor de IC naar Enschede zes minuten later vertrekt uit Apeldoorn (normaal komen ze elkaar immers tegen in Deventer). Nadelige bijkomstigheid hiervan is dat de stopper Zwolle-Enschede hierdoor ook zes minuten in Wierden staat, waardoor deze te laat is voor de knoop in Hengelo en ik een half uur extra reistijd Zwolle-Oldenzaal hadquote:Op zondag 26 mei 2013 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens zit mijn trein lekker in zn rijtijd zeg. Nèt in Amersfoort 5 minuten stil gestaan, nu in Apeldoorn weer 9 ....
kut ziggyquote:Op maandag 27 mei 2013 10:58 schreef Peterselieman het volgende:
heb nu een mooie reden om ziggy of een van zijn collega's de schuld te geven van een onnodige vertraging. Er werd een keteltrein in een niet bestaand pad gefrommeld, waardoor mijn treintje naar Groningen Noord geheel onnodig pas met +5 kon vertrekken.
ja. Volgens NS reis je dan langer. Je reist sowieso Amersfoort - Ede-wageningen via Utrecht, plus nog een slagje Amersfoort - 1 van die tussenstations erbijquote:Op maandag 27 mei 2013 13:47 schreef Bitlord het volgende:
Stel, ik wil bij de kaartautomaat een ticket Amersfoort - Ede-Wageningen kopen.
Dat kost mij 6,20.
Als ik een "via"-station, liggend aan de Valleilijn, invoer op de kaartautomaat, krijg ik hele andere prijzen:
- via Hoevelaken: 7,40
- via Barneveld Noord, -Centrum, Lunteren: 7,10
- via Ede-Centrum: 8,30
Stap 1: koffie inschenken.quote:
Gebeurt vaker, hoor. Past makkelijk een drietje.quote:Op maandag 27 mei 2013 14:20 schreef Peterselieman het volgende:
Keteltreintje kwam vanaf Groningen Noord
Ander opvallend iets was dat spoortje 40 door Arriva gebruikt werd als rangeerspoortje. Eerste keer dat ik daar dieselmeuk van Arriva gezien heb.
Terug naar AnsaldoFrikandel ja?quote:Op maandag 27 mei 2013 14:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Zo, die stofzuiger is weer terug naar waar hij vandaan kwam.
Geen idee. In elk geval ver weg van Groningen.quote:
quote:Op maandag 27 mei 2013 14:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Zo, die stofzuiger is weer terug naar waar hij vandaan kwam.
twitter:SandervanderWal twitterde op maandag 27-05-2013 om 14:13:27Een Fyra treinstel in Groningen.. Ben benieuwd waarom?! #dtv http://t.co/6c3lKOgV7Y reageer retweet
Student die het niet meer ziet zitten?twitter:NS_online twitterde op maandag 27-05-2013 om 15:50:58Tilburg-Breda: er rijden geen treinen na een aanrijding met een persoon bij Tilburg Universiteit. http://t.co/hysDWicrPi #TbBd reageer retweet
denk dat ze de druk nu wel beginnen te voelen. Het is kijken hoever we komen en of het spul goed inzetbaar te krijgen is. Anders is het dag dodo en kan het niet anders dan dat de HSL-concessie klaptquote:Op maandag 27 mei 2013 15:55 schreef KnightSolaire het volgende:
Ze rijden echt overal zeg. Vraag me af in hoeverre er technische vorderingen zijn geboekt.. Maar wanneer we dat te weten krijgen..
Stuur 'm dan gelijk even met een dieselloc erachter met een rotvaart naar Stavoren, kunnen we 'm mooi door het stootjuk heen het water in pleuren. Opgeruimd!quote:Op maandag 27 mei 2013 16:09 schreef Peterselieman het volgende:
Nu nog even richting Leeuwarden sturen en dan is al het materieel daar ook weer geweest
Eemshaven is makkelijker. Staat het stootjuk dichter bij het waterquote:Op maandag 27 mei 2013 16:14 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Stuur 'm dan gelijk even met een dieselloc erachter met een rotvaart naar Stavoren, kunnen we 'm mooi door het stootjuk heen het water in pleuren. Opgeruimd!
En voor wanneer had je dat gepland?quote:Op maandag 27 mei 2013 16:28 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ach.. Als dat ding vier jaar in de dienstregeling rijdt...
Alsof die dodo dat ooit haaltquote:Op maandag 27 mei 2013 16:28 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ach.. Als dat ding vier jaar in de dienstregeling rijdt... Klaagt niemand meer over dat ding op één aspect na: De lelijkheid.
Storingsvrijekilometers.quote:Op maandag 27 mei 2013 15:55 schreef KnightSolaire het volgende:
Ze rijden echt overal zeg. Vraag me af in hoeverre er technische vorderingen zijn geboekt.. Maar wanneer we dat te weten krijgen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |