Gokje: misschien problemen met zijn trein en daarom zijn trein opnieuw opgebouwd zodat die in ATBM stond?quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nou ja, niet het sein veilig schieten en door rood vertrekken komt natuurlijk in de praktijk grofweg op hetzelfde neer. Het is vooral jammer dat de ATB-NG de trein daar blijkbaar niet vóór een gevaarpunt kan stilzetten.
de machinist heeft in de vertrekprocedure drie momenten waarop hij kan denken dat hij niet helemaal de goede volgorde aanhoudt. Dat hij ze alle drie mist, dat noem ik wel ernstig.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nou ja, niet het sein veilig schieten en door rood vertrekken komt natuurlijk in de praktijk grofweg op hetzelfde neer. Het is vooral jammer dat de ATB-NG de trein daar blijkbaar niet vóór een gevaarpunt kan stilzetten.
Nou hier in Utrecht heb je nu hulp van TotalOV Driek, die gaat Connexxion bij de lurven pakken omdat bijna niemand gebruik maakt van zijn/haar recht om geld terug te vragen. Connexxion schijnt er miljoenen aan over te houden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:08 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Tering.
Nog meer leeswerk.
Nog meer werk aan de winkel.
*zachtjes huilt*
Op welke trajecten rij jij?quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:53 schreef Monopoly het volgende:
Als ik een sein zelf afschiet met infrarood pistool, en de deuren zelf sluit via de knop aan de zijkant, dan hou ik de stuurstand op neutraal, en blijf ik staan tot ik zie dat het sein groen is.
Wanneer je er niet helemaal 'bij' bent en je hebt de deuren gesloten en al afgeschoten, kan het sein nog rood staan en kan je er zo door vertrekken als je niet oplet. Kwalijke zaak, dus ik blijf gewoon staan in de cabine of ik kijk uit het raam ofzo.
Het heeft gewerkt!quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:53 schreef bork het volgende:
Had ook een goeie TT,
[..]
Nou hier in Utrecht heb je nu hulp van TotalOV Driek, die gaat Connexxion bij de lurven pakken omdat bijna niemand gebruik maakt van zijn/haar recht om geld terug te vragen. Connexxion schijnt er miljoenen aan over te houden.
Staat in een reactie van Connexxion dat het erg makkelijk is om bij hun geld terug te vragen, alleen maar een formulier in vullen. Ja, ja hufters zijn het, je moest (nu weet ik het niet meer) die dingen met porto opsturen!!! naar Connexxion, doen dan maar Veolia! telefoontje is genoeg.
Ik ga op mijn knietjes bij de bushalte zitten als de eerste Qbus arriveeert, Connexxion![]()
![]()
![]()
Ja, je hoeft me de principes van NG niet uit te leggen, hoor. Ik zei alleen dat het jammer was dat desondanks een open overweg werd gehaald.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de machinist heeft in de vertrekprocedure drie momenten waarop hij kan denken dat hij niet helemaal de goede volgorde aanhoudt. Dat hij ze alle drie mist, dat noem ik wel ernstig.
Dat ATB-NG de trein niet voor het gevaarpunt stilzet is inherent aan het ontwerp van het station en de werking van het systeem. Was ATB-NG met strengere criteria ontworpen dan zou je ook niet met toestemming van de TRDL door het rode sein kunnen rijden.
Zo'n beetje elk traject in de provincie Groningen op de NSR lijntjes naquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Op welke trajecten rij jij?Ik bedoel. gheheh. Daar moet ik bij wezen
mooie onderzoeksvraag voor ILTquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, je hoeft me de principes van NG niet uit te leggen, hoor. Ik zei alleen dat het jammer was dat desondanks een open overweg werd gehaald.
welk traject vind je nu het mooiste om op te rijden?quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:58 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zo'n beetje elk traject in de provincie Groningen op de NSR lijntjes na
En een lijntje naar Leeuwarden vanaf Groningen
tering. Dan ben ik dus vorige maand op Gn - Rd - Dz - Gn aan de dood ontsnapt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:58 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zo'n beetje elk traject in de provincie Groningen op de NSR lijntjes na
En een lijntje naar Leeuwarden vanaf Groningen
testritje volgens mijquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:57 schreef Deezertje het volgende:
Vanavond stonden we ook stil op de Waalbrug en hadden we last van een Fyra voor ons! Sinds wanneer rijdt er een Fyra Nijmegen binnen?
Groningen - Leeuwarden is wel tof. Seintjes afschieten met de stopper, beetje het Friese landschap.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
welk traject vind je nu het mooiste om op te rijden?
quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
tering. Dan ben ik dus vorige maand op Gn - Rd - Dz - Gn aan de dood ontsnapt.
Wees er blij mee, ik heb de meest verschrikkelijke ongelukken veroorzaakt. Ketelwagens die voor mijn neus ontspoorde enzoquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
tering. Dan ben ik dus vorige maand op Gn - Rd - Dz - Gn aan de dood ontsnapt.
dat laatste is logisch, want je zit met een totaal andere wet en regelgeving.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:00 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Groningen - Leeuwarden is wel tof. Seintjes afschieten met de stopper, beetje het Friese landschap.
Naar Leer is ook mooi, al mag ik maar (onder begeleiding) rijden naar Nieuweschans. Ik mag niet in Duitsland rijden
Maar het aanschieten moet in de provincie Groningen alleen in Grijpskerk, Zuidhorn, Groningen en Zuidbroek.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:58 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zo'n beetje elk traject in de provincie Groningen op de NSR lijntjes na
En een lijntje naar Leeuwarden vanaf Groningen
Mono is tegenwoordig een neger... Dat zie je tochquote:Op donderdag 23 mei 2013 23:02 schreef Peterselieman het volgende:
Je staat op zwart, Mono ...
watskebeurt?
Groningen ook, de stopper naar Delfzijl op perron 1 Alfaquote:Op donderdag 23 mei 2013 23:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Maar het aanschieten moet in de provincie Groningen alleen in Grijpskerk, Zuidhorn, Groningen en Zuidbroek.
Groningen - Leeuwarden vind ik als treindienstleider ook het leukste baanvak.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:00 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Groningen - Leeuwarden is wel tof. Seintjes afschieten met de stopper, beetje het Friese landschap.
Naar Leer is ook mooi, al mag ik maar (onder begeleiding) rijden naar Nieuweschans. Ik mag niet in Duitsland rijden
Oh, beetje gedonder gehad in de FCquote:Op donderdag 23 mei 2013 23:02 schreef Peterselieman het volgende:
Je staat op zwart, Mono ...
watskebeurt?
Die noemde ik ook. En je vergeet 2 Charlie.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:03 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Groningen ook, de stopper naar Delfzijl op perron 1 Alfa
Mwoah. Nooit problemen mee gehad.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kan af en toe een slangenkuil zijn ...
2 Charlie ?quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Die noemde ik ook. En je vergeet 2 Charlie.
2a heeft twee seinen achter elkaar met een wissel ertussen. En het tweede seintje staat in de aankondiging van de Paterswoldseweg en heeft een stopdoorschakeling met infrarood.quote:
ik zo af en toe. Ook wel eens op mijn handen moeten zitten om me er maar niet in een bepaalde discussie te mengen die me aan zou kunnen gaanquote:Op donderdag 23 mei 2013 23:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mwoah. Nooit problemen mee gehad.
Ah zo!quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
2a heeft twee seinen achter elkaar met een wissel ertussen. En het tweede seintje staat in de aankondiging van de Paterswoldseweg en heeft een stopdoorschakeling met infrarood.
quote:
Wij proberen zelfs wiskundig aan te tonen dat gevolgen van storingen bij afname van wissels niet lineair, maar exponentieel stijgen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De gevolgen van verstoringen worden straks veel groter.
Als ze dat zelf nog niet weten hebben ze echt KLUNZEN an vervoers"kundigen" in huis. ALLEEN MAAR klunzen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:32 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wij proberen zelfs wiskundig aan te tonen dat gevolgen van storingen bij afname van wissels niet lineair, maar exponentieel stijgen.
Zij weten het vast wel, maar zeggen het niet met zoveel woorden. Dus is het aan ons. Gaat wel lukken.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als ze dat zelf nog niet weten hebben ze echt KLUNZEN an vervoers"kundigen" in huis. ALLEEN MAAR klunzen.
Oh ja er wordt vast een hoop geschuild achter "bedrijfsgeheim". Die onzin moet ook eens afgelopen wezenquote:Op donderdag 23 mei 2013 23:40 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Zij weten het vast wel, maar zeggen het niet met zoveel woorden. Dus is het aan ons. Gaat wel lukken.
zou mooi zijn. Het kan namelijk tegen weinig meerkosten namelijk zoveel beter, maar dat geldt bijvoorbeeld ook in de zorg om maar eens wat te noemenquote:Op donderdag 23 mei 2013 23:32 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wij proberen zelfs wiskundig aan te tonen dat gevolgen van storingen bij afname van wissels niet lineair, maar exponentieel stijgen.
En wat doet de kans op storingen? Immers, risico = kans * gevolg, hè.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:32 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wij proberen zelfs wiskundig aan te tonen dat gevolgen van storingen bij afname van wissels niet lineair, maar exponentieel stijgen.
Die daalt lineair. Maar als de hinder van die lineaire gedaalde storingen dus exponentieel stijgt gaat het al snel per saldo mis.quote:
Die daalt niet lineair, aangezien je bij minder wissels meer capaciteit hebt om die op een hoger betrouwbaarheidsniveau te krijgen.quote:
Hoezo? De betrouwbaarheid behoort sowieso in orde te zijn.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Die daalt niet lineair, aangezien je bij minder wissels meer capaciteit hebt om die op een hoger betrouwbaarheidsniveau te krijgen.
Nietes, want ...quote:Volgens jouw theorie zou je Utrecht Centraal het beste met 10.000 wissels kunnen volleggen
... je moet zoeken naar het optimum.quote:, maar met een beetje boerenverstand kun je wel bedenken dat dat ook niet werkt.
Maar bij minder omheenrijmogelijkheden wordt de impact van een storing groter. Dat is wat wij proberen uit te rekenen. Een maat voor de hinder.quote:
Mja, ATB-NG werkt met bakens en niet met een continue stroom aan informatie zoals LZB of ERTMS Level 2. Verder doet dit me denken aan het zijdelings botsen ICM-Thalys in Gouda. Daar brandde de V niet op het perron maar de conducteur floot toch, het sein stond onveilig maar nadat de deuren gesloten waren vertrok de machinist toch. Ook zo'n mooie opstapeling waarvan je denkt 'wtf waren die lui op vakantie oid'.'quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de machinist heeft in de vertrekprocedure drie momenten waarop hij kan denken dat hij niet helemaal de goede volgorde aanhoudt. Dat hij ze alle drie mist, dat noem ik wel ernstig.
Dat ATB-NG de trein niet voor het gevaarpunt stilzet is inherent aan het ontwerp van het station en de werking van het systeem. Was ATB-NG met strengere criteria ontworpen dan zou je ook niet met toestemming van de TRDL door het rode sein kunnen rijden.
Ja dag.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:20 schreef Peterselieman het volgende:
Ruis op de kabel heeft vorige maand veel storingen veroorzaakt tussen Doetinchem en Zevenaar
http://www.gelderlander.n(...)s-op-kabel-1.3831029
Je bent eruit gemieterd? Das mooi zuur. Ik heb ook een dergelijk iets meegemaakt; was admin op een grote gamingcommunity. Op een gegeven moment kwam er een geschil en vond het Duitse (quote:
Lijkt me een ideaal podium voor mij, waar kan ik toegang krijgen?quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik zo af en toe. Ook wel eens op mijn handen moeten zitten om me er maar niet in een bepaalde discussie te mengen die me aan zou kunnen gaan
Mja, ALS je er dan onder komt dan kun je er maar beter goed onder komen ookquote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Uit een Safety Manual voor kinderen uit 1969. Sick.
[ afbeelding ]
Meer hier.
open sollicitatie sturen naar het welbekende adresquote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Lijkt me een ideaal podium voor mij, waar kan ik toegang krijgen?
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Tussen Leeuwarden en Grou-Irnsum werd ooit iemand geraakt door een trein op volle snelheid. Hij was compleet ongedeerd. Ook bijzonder.
Testritje die voor ons uit reed. De Fyra moest ook wachten tot ie Nijmegen binnen mocht rijden, en dus stond ik samen met mijn mentormachinist er achter (en jij zat er inquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:57 schreef Deezertje het volgende:
Vanavond stonden we ook stil op de Waalbrug en hadden we last van een Fyra voor ons! Sinds wanneer rijdt er een Fyra Nijmegen binnen?
Duidelijk niet Chuck Norris.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Uit een Safety Manual voor kinderen uit 1969. Sick.
[ afbeelding ]
Meer hier.
Dat zie je helemaal verkeerd: Breng zorgt ervoor dat je juist minder lang hoeft te wachten op de volgende busquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:57 schreef Deezertje het volgende:
Staan trouwens steeds vaker stil als we Nijmegen willen inrijden op de Waalbrug... Daardoor mis ik de aansluiting met mijn bus en moet ik een half uur wachten. Helpt ook niet dat Breng vanaf 1 juni eerder vertrekt vanaf Nijmegen CS, nog minder overstaptijd...
Ja, tweesysteemlocomotief voor 3 kV in Tsjechië en 15 kV in Duitsland.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
BR230? Dat is toch een elektrisch masjientje?
BR180 dus. Alles wat van de DB is en in de 200 reeks zit is diesel.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, tweesysteemlocomotief voor 3 kV in Tsjechië en 15 kV in Duitsland.
Nee. En volgend jaar ook niet. En nooit zeg maar.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:34 schreef KnightSolaire het volgende:
Deze vraag zal hier vast al eens langsgekomen zijn, maar wordt het ICRm ook nog van OBIS voorzien dit jaar?
Wel vreemd dat NS dan claimt dat 'eind 2013' alle IC's van OBIS zijn voorzien. Het ICRm gaat nog wel even mee immers.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nee. En volgend jaar ook niet. En nooit zeg maar.
Met de oude oranje banken? Klopt! Nu? Bah.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:38 schreef KnightSolaire het volgende:
Ik hoop het vooral, niks mis met dat spul.
Ik was daar toevallig ivm opnames voor iets anders, heb nog wat beelden kunnen maken van de hulpdiensten. Was best nog wel veel van aanwezig, maar niks bijzonders te zien.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:23 schreef dennistd het volgende:
Je moet stoppen voor het juk Mono, niet er zo hard mogelijk tegenaan rijden: http://www.blikopnieuws.n(...)rzaakt-twee-gewonden
Je vraagt je wel af wat voor mongolen er steeds achter die ramptoeristensites zitten. Ik bedoel, hoe krijg je zoiets uit je toetsenbord?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:23 schreef dennistd het volgende:
Je moet stoppen voor het juk Mono, niet er zo hard mogelijk tegenaan rijden: http://www.blikopnieuws.n(...)rzaakt-twee-gewonden
quote:De knal zou zo hevig zijn geweest dat het meubilair in de kantoren van het station stonden te trillen.
mja, het was in de kelder van het GWK. Ik neem aan dat ze daar niet met treintjes rijdenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:23 schreef dennistd het volgende:
Je moet stoppen voor het juk Mono, niet er zo hard mogelijk tegenaan rijden: http://www.blikopnieuws.n(...)rzaakt-twee-gewonden
Nu.nl heeft ongeveer dezelfde zin. Ik weet niet hoe ver het GWK kantoor van de rest van de kantoren ligt.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je vraagt je wel af wat voor mongolen er steeds achter die ramptoeristensites zitten. Ik bedoel, hoe krijg je zoiets uit je toetsenbord?
[..]
quote:Een woordvoerder liet weten dat de knal zo hevig was dat het meubilair in de kantoren op het station trilde.
Als de knal maar hard genoeg isquote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, het was in de kelder van het GWK. Ik neem aan dat ze daar niet met treintjes rijden
Weet je nog niet dat daar een metro rijdt?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, het was in de kelder van het GWK. Ik neem aan dat ze daar niet met treintjes rijden
bijna niemand weet datquote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:15 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Weet je nog niet dat daar een metro rijdt?
Oh ik dacht een kabelbaan dat ze gingen makenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:15 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Weet je nog niet dat daar een metro rijdt?
Er wordt weer eens samengewerkt!twitter:NS_online twitterde op vrijdag 24-05-2013 om 15:15:27Aanvulling Sittard-Maastricht: Reizigers mogen met Veolia omreizen via Heerlen. http://t.co/hysDWicrPi #StdMt reageer retweet
Fantastisch ja, in de VIRM-6 moet je op vrijdag al altijd staan vanaf Maastricht vanwege de huiswaarts reizende studenten. Nu moet alles in een tweetje van Veolia, minimaal driekwart van de reizigers kon de trein niet inquote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:00 schreef KnightSolaire het volgende:
Er wordt weer eens samengewerkt!twitter:NS_online twitterde op vrijdag 24-05-2013 om 15:15:27Aanvulling Sittard-Maastricht: Reizigers mogen met Veolia omreizen via Heerlen. http://t.co/hysDWicrPi #StdMt reageer retweet
Er hebben gewoon onnodig veel wissels gelegen, dit had je 10 jaar terug al moeten doen. Dan had je dit hele ge-emmer niet gehad.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat is 'vaak'?
Straks verdwijnt 2/3 van alle wissels. Grofweg neemt de kans op storingen, bij gelijkblijvende betrouwbaarheid, alleen al daarom met 2/3 af. Maar in principe heb je straks ook 3 keer zo veel geld per wissel voor onderhoud beschikbaar, zodat de kans op storingen nog verder zou moeten afnemen.
Dan is dus de vraag: hoe verhoudt dat zich met de flexibiliteit? Stel dat de kans op storingen straks met een factor 4 of 5 afneemt, wordt dat in de huidige situatie dan gecompenseerd door een factor 4 of 5 meer mogelijkheden om een wisselstoring te omzeilen via flexibiliteit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |