abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126928685

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Vooral al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
eus.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
ouigoo.png Darkwing_Duck, beoefent zijn spoorhobby in de regio Parijs.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
fyrav250%2060x60.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al u Kruidvatkaartjes over de grens.


Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Fyra Amsterdam<->Brussel
Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is een 1x per twee uur rijdende intercity Den Haag HS-Brussel (in het weekend tot Antwerpen) over het klassieke spoor. Reizigers met een kaartje naar België mogen zonder toeslag gebruik maken van de Fyra Amsterdam-Rotterdam. Verder rijdt er ook nog gewoon elk uur een stoptrein Roosendaal-Antwerpen.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
pi_126928770
Hmm hoe zit het eigenlijk met dat plaatje in de OP? Iemand die die plaatjes nog heeft?
pi_126928833
Tekening van dssu 2011 wijkt nauwelijks af van die in document. Alleen de brug op utrecht - woerden is verkleind.
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:50:59 #4
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_126928852
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nou ja, niet het sein veilig schieten en door rood vertrekken komt natuurlijk in de praktijk grofweg op hetzelfde neer. Het is vooral jammer dat de ATB-NG de trein daar blijkbaar niet vóór een gevaarpunt kan stilzetten.
Gokje: misschien problemen met zijn trein en daarom zijn trein opnieuw opgebouwd zodat die in ATBM stond?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 22:51:22 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126928875
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nou ja, niet het sein veilig schieten en door rood vertrekken komt natuurlijk in de praktijk grofweg op hetzelfde neer. Het is vooral jammer dat de ATB-NG de trein daar blijkbaar niet vóór een gevaarpunt kan stilzetten.
de machinist heeft in de vertrekprocedure drie momenten waarop hij kan denken dat hij niet helemaal de goede volgorde aanhoudt. Dat hij ze alle drie mist, dat noem ik wel ernstig.

Dat ATB-NG de trein niet voor het gevaarpunt stilzet is inherent aan het ontwerp van het station en de werking van het systeem. Was ATB-NG met strengere criteria ontworpen dan zou je ook niet met toestemming van de TRDL door het rode sein kunnen rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:53:33 #6
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_126928998
Had ook een goeie TT,
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:08 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Tering.

Nog meer leeswerk.

Nog meer werk aan de winkel.

*zachtjes huilt*
Nou hier in Utrecht heb je nu hulp van TotalOV Driek, die gaat Connexxion bij de lurven pakken omdat bijna niemand gebruik maakt van zijn/haar recht om geld terug te vragen. Connexxion schijnt er miljoenen aan over te houden.
Staat in een reactie van Connexxion dat het erg makkelijk is om bij hun geld terug te vragen, alleen maar een formulier in vullen. Ja, ja hufters zijn het, je moest (nu weet ik het niet meer) die dingen met porto opsturen!!! naar Connexxion, doen dan maar Veolia! telefoontje is genoeg.
Ik ga op mijn knietjes bij de bushalte zitten als de eerste Qbus arriveeert, Connexxion :r :r :r :r
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_126929018
Als ik een sein zelf afschiet met infrarood pistool, en de deuren zelf sluit via de knop aan de zijkant, dan hou ik de stuurstand op neutraal, en blijf ik staan tot ik zie dat het sein groen is.

Wanneer je er niet helemaal 'bij' bent en je hebt de deuren gesloten en al afgeschoten, kan het sein nog rood staan en kan je er zo door vertrekken als je niet oplet. Kwalijke zaak, dus ik blijf gewoon staan in de cabine of ik kijk uit het raam ofzo.
pi_126929149
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:53 schreef Monopoly het volgende:
Als ik een sein zelf afschiet met infrarood pistool, en de deuren zelf sluit via de knop aan de zijkant, dan hou ik de stuurstand op neutraal, en blijf ik staan tot ik zie dat het sein groen is.

Wanneer je er niet helemaal 'bij' bent en je hebt de deuren gesloten en al afgeschoten, kan het sein nog rood staan en kan je er zo door vertrekken als je niet oplet. Kwalijke zaak, dus ik blijf gewoon staan in de cabine of ik kijk uit het raam ofzo.
Op welke trajecten rij jij? :o Ik bedoel. gheheh. Daar moet ik bij wezen *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_126929171
Als ik uit het raam kijk is de machinist altijd door rood gereden.
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:56:40 #10
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_126929183
quote:
10s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:53 schreef bork het volgende:
Had ook een goeie TT,

[..]

Nou hier in Utrecht heb je nu hulp van TotalOV Driek, die gaat Connexxion bij de lurven pakken omdat bijna niemand gebruik maakt van zijn/haar recht om geld terug te vragen. Connexxion schijnt er miljoenen aan over te houden.
Staat in een reactie van Connexxion dat het erg makkelijk is om bij hun geld terug te vragen, alleen maar een formulier in vullen. Ja, ja hufters zijn het, je moest (nu weet ik het niet meer) die dingen met porto opsturen!!! naar Connexxion, doen dan maar Veolia! telefoontje is genoeg.
Ik ga op mijn knietjes bij de bushalte zitten als de eerste Qbus arriveeert, Connexxion :r :r :r :r
Het heeft gewerkt!

Op http://www.totalov.nl/ staat te lezen:

Connexxion gaat reizigers die sinds eind April 2013 gedupeerd zijn door de storing aan de kaartlezers aan het perron Utrecht Jaarbeursplein (Utrecht CS) van de sneltram 60, 61 en 260 compenseren.

Dit laat Connexxion weten in een persbericht. Connexxion is met dit persbericht naar buiten gekomen door de druk van TotalOV naar aanleiding van een artikel in het AD Utrecht


Artikel AD
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:57:15 #11
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_126929217
quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

de machinist heeft in de vertrekprocedure drie momenten waarop hij kan denken dat hij niet helemaal de goede volgorde aanhoudt. Dat hij ze alle drie mist, dat noem ik wel ernstig.

Dat ATB-NG de trein niet voor het gevaarpunt stilzet is inherent aan het ontwerp van het station en de werking van het systeem. Was ATB-NG met strengere criteria ontworpen dan zou je ook niet met toestemming van de TRDL door het rode sein kunnen rijden.
Ja, je hoeft me de principes van NG niet uit te leggen, hoor. Ik zei alleen dat het jammer was dat desondanks een open overweg werd gehaald.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_126929242
Staan trouwens steeds vaker stil als we Nijmegen willen inrijden op de Waalbrug... Daardoor mis ik de aansluiting met mijn bus en moet ik een half uur wachten. Helpt ook niet dat Breng vanaf 1 juni eerder vertrekt vanaf Nijmegen CS, nog minder overstaptijd...
Vanavond stonden we ook stil op de Waalbrug en hadden we last van een Fyra voor ons! Sinds wanneer rijdt er een Fyra Nijmegen binnen? :P
pi_126929314
quote:
6s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Op welke trajecten rij jij? :o Ik bedoel. gheheh. Daar moet ik bij wezen *)
Zo'n beetje elk traject in de provincie Groningen op de NSR lijntjes na ;)
En een lijntje naar Leeuwarden vanaf Groningen :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 22:58:55 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126929321
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ja, je hoeft me de principes van NG niet uit te leggen, hoor. Ik zei alleen dat het jammer was dat desondanks een open overweg werd gehaald.
mooie onderzoeksvraag voor ILT
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 22:59:26 #15
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126929342
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:58 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Zo'n beetje elk traject in de provincie Groningen op de NSR lijntjes na ;)
En een lijntje naar Leeuwarden vanaf Groningen :)
welk traject vind je nu het mooiste om op te rijden?
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:59:47 #16
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126929360
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:58 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Zo'n beetje elk traject in de provincie Groningen op de NSR lijntjes na ;)
En een lijntje naar Leeuwarden vanaf Groningen :)
tering. Dan ben ik dus vorige maand op Gn - Rd - Dz - Gn aan de dood ontsnapt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 22:59:49 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126929364
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:57 schreef Deezertje het volgende:
Vanavond stonden we ook stil op de Waalbrug en hadden we last van een Fyra voor ons! Sinds wanneer rijdt er een Fyra Nijmegen binnen? :P
testritje volgens mij :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_126929381
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

welk traject vind je nu het mooiste om op te rijden?
Groningen - Leeuwarden is wel tof. Seintjes afschieten met de stopper, beetje het Friese landschap.
Naar Leer is ook mooi, al mag ik maar (onder begeleiding) rijden naar Nieuweschans. Ik mag niet in Duitsland rijden
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 23:00:25 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126929395
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

tering. Dan ben ik dus vorige maand op Gn - Rd - Dz - Gn aan de dood ontsnapt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_126929432
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

tering. Dan ben ik dus vorige maand op Gn - Rd - Dz - Gn aan de dood ontsnapt.
Wees er blij mee, ik heb de meest verschrikkelijke ongelukken veroorzaakt. Ketelwagens die voor mijn neus ontspoorde enzo :+

Nah, gaat prima op het moment, mooi spul om mee te rijden en gewoon lekker mijn ding aan het doen daar :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 23:01:57 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126929488
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:00 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Groningen - Leeuwarden is wel tof. Seintjes afschieten met de stopper, beetje het Friese landschap.
Naar Leer is ook mooi, al mag ik maar (onder begeleiding) rijden naar Nieuweschans. Ik mag niet in Duitsland rijden
dat laatste is logisch, want je zit met een totaal andere wet en regelgeving.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:02:23 #22
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_126929518
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:58 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Zo'n beetje elk traject in de provincie Groningen op de NSR lijntjes na ;)
En een lijntje naar Leeuwarden vanaf Groningen :)
Maar het aanschieten moet in de provincie Groningen alleen in Grijpskerk, Zuidhorn, Groningen en Zuidbroek. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 23:02:43 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126929542
Je staat op zwart, Mono ...

watskebeurt?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_126929581
quote:
11s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:02 schreef Peterselieman het volgende:
Je staat op zwart, Mono ...

watskebeurt?
Mono is tegenwoordig een neger... Dat zie je toch 8-)
pi_126929601
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Maar het aanschieten moet in de provincie Groningen alleen in Grijpskerk, Zuidhorn, Groningen en Zuidbroek. ;)
Groningen ook, de stopper naar Delfzijl op perron 1 Alfa :P
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:03:45 #26
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_126929609
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:00 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Groningen - Leeuwarden is wel tof. Seintjes afschieten met de stopper, beetje het Friese landschap.
Naar Leer is ook mooi, al mag ik maar (onder begeleiding) rijden naar Nieuweschans. Ik mag niet in Duitsland rijden
Groningen - Leeuwarden vind ik als treindienstleider ook het leukste baanvak.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_126929615
quote:
11s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:02 schreef Peterselieman het volgende:
Je staat op zwart, Mono ...

watskebeurt?
Oh, beetje gedonder gehad in de FC :')
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:04:36 #28
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_126929671
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:03 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Groningen ook, de stopper naar Delfzijl op perron 1 Alfa :P
Die noemde ik ook. En je vergeet 2 Charlie.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 23:04:58 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126929692
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:03 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Oh, beetje gedonder gehad in de FC :')
kan af en toe een slangenkuil zijn ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:05:31 #30
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_126929732
quote:
15s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

kan af en toe een slangenkuil zijn ...
Mwoah. Nooit problemen mee gehad.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_126929756
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Die noemde ik ook. En je vergeet 2 Charlie.
2 Charlie ?
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:08:45 #32
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_126929973
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:05 schreef Monopoly het volgende:

[..]

2 Charlie ?
2a heeft twee seinen achter elkaar met een wissel ertussen. En het tweede seintje staat in de aankondiging van de Paterswoldseweg en heeft een stopdoorschakeling met infrarood.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 23:08:48 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126929975
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Mwoah. Nooit problemen mee gehad.
ik zo af en toe. Ook wel eens op mijn handen moeten zitten om me er maar niet in een bepaalde discussie te mengen die me aan zou kunnen gaan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_126930132
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

2a heeft twee seinen achter elkaar met een wissel ertussen. En het tweede seintje staat in de aankondiging van de Paterswoldseweg en heeft een stopdoorschakeling met infrarood.
Ah zo!
Ik ben nog niet naar Roodeschool geweest, dus nog geen vertrek van 2A gehad. Wel naar 2A toe met een rangeerbeweging vanaf die fabriek, weet niet meer wel spooortje dat was. De overweg over langs jullie, kopmaken en dan weer terug 2A op meen ik.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 23:13:08 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126930292
Rangeren via de Niemeyer dus ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_126930319
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:13 schreef Peterselieman het volgende:
Rangeren via de Niemeyer dus ;)
Zo ja ;)
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:17:05 #37
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126930543
quote:
_O_

Die gaf ik wel lelijk makkelijk weg zeg :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 23:20:39 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126930734
Ruis op de kabel heeft vorige maand veel storingen veroorzaakt tussen Doetinchem en Zevenaar :')

http://www.gelderlander.n(...)s-op-kabel-1.3831029
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:32:13 #39
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_126931339
quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De gevolgen van verstoringen worden straks veel groter.
Wij proberen zelfs wiskundig aan te tonen dat gevolgen van storingen bij afname van wissels niet lineair, maar exponentieel stijgen.
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:37:49 #40
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126931577
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:32 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Wij proberen zelfs wiskundig aan te tonen dat gevolgen van storingen bij afname van wissels niet lineair, maar exponentieel stijgen.
Als ze dat zelf nog niet weten hebben ze echt KLUNZEN an vervoers"kundigen" in huis. ALLEEN MAAR klunzen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:40:27 #41
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_126931695
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als ze dat zelf nog niet weten hebben ze echt KLUNZEN an vervoers"kundigen" in huis. ALLEEN MAAR klunzen.
Zij weten het vast wel, maar zeggen het niet met zoveel woorden. Dus is het aan ons. Gaat wel lukken.
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:42:32 #42
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126931776
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:40 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Zij weten het vast wel, maar zeggen het niet met zoveel woorden. Dus is het aan ons. Gaat wel lukken.
Oh ja er wordt vast een hoop geschuild achter "bedrijfsgeheim". Die onzin moet ook eens afgelopen wezen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:47:15 #43
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126932009
"gescholen" if you will
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 23:52:13 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126932230
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:32 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Wij proberen zelfs wiskundig aan te tonen dat gevolgen van storingen bij afname van wissels niet lineair, maar exponentieel stijgen.
zou mooi zijn. Het kan namelijk tegen weinig meerkosten namelijk zoveel beter, maar dat geldt bijvoorbeeld ook in de zorg om maar eens wat te noemen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_126932511
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:32 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Wij proberen zelfs wiskundig aan te tonen dat gevolgen van storingen bij afname van wissels niet lineair, maar exponentieel stijgen.
En wat doet de kans op storingen? Immers, risico = kans * gevolg, hè.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2013 23:58:00 ]
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:59:00 #46
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_126932577
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:57 schreef Igen het volgende:

[..]

En wat doet de kans op storingen?
Die daalt lineair. Maar als de hinder van die lineaire gedaalde storingen dus exponentieel stijgt gaat het al snel per saldo mis.
pi_126932869
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:59 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Die daalt lineair.
Die daalt niet lineair, aangezien je bij minder wissels meer capaciteit hebt om die op een hoger betrouwbaarheidsniveau te krijgen.

Volgens jouw theorie zou je Utrecht Centraal het beste met 10.000 wissels kunnen volleggen, maar met een beetje boerenverstand kun je wel bedenken dat dat ook niet werkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2013 00:05:41 ]
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:15:18 #48
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126933284
ook hier wil ik iedereen bedanken die mij vandaag van repliek diende _O_

Een PR is het niet geworden, een gedenkwaardige score wel *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:26:11 #49
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_126933731
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Die daalt niet lineair, aangezien je bij minder wissels meer capaciteit hebt om die op een hoger betrouwbaarheidsniveau te krijgen.
Hoezo? De betrouwbaarheid behoort sowieso in orde te zijn.

"Bakker, waarom levert u thans slechts halve broden voor de prijs van hele broden?"
"Dan kan ik de kwaliteit op peil houden."
"Ah, fijn, dank u."

:+
quote:
Volgens jouw theorie zou je Utrecht Centraal het beste met 10.000 wissels kunnen volleggen
Nietes, want ...

quote:
, maar met een beetje boerenverstand kun je wel bedenken dat dat ook niet werkt.
... je moet zoeken naar het optimum.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:34:03 #50
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_126933975
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Immers, risico = kans * gevolg, hè.
Maar bij minder omheenrijmogelijkheden wordt de impact van een storing groter. Dat is wat wij proberen uit te rekenen. Een maat voor de hinder.
pi_126935508
De ic pimpel Adam-Berlijn, is die voorin het drukste of achterin (denkend aan reserveringen)?
pi_126936424
Staat ook al in vorige topic ;)
pi_126936563
Bovendien, als er maar de helft van de wissels ligt, is het erg optimistisch dat dat inhoudt dat er dan twee keer zoveel geld naar een individuele wissel gaat. Uiteindelijk wordt dan gewoon de kostenpost "wisselonderhoud" gehalveerd. Iets met efficientie en iedere afdeling boekhoudkundig eigen broek laten ophouden. Oh, en iets met "onze klant is van alles, maar NIET de reiziger" (aldus ProRail).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_126936780
quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

de machinist heeft in de vertrekprocedure drie momenten waarop hij kan denken dat hij niet helemaal de goede volgorde aanhoudt. Dat hij ze alle drie mist, dat noem ik wel ernstig.

Dat ATB-NG de trein niet voor het gevaarpunt stilzet is inherent aan het ontwerp van het station en de werking van het systeem. Was ATB-NG met strengere criteria ontworpen dan zou je ook niet met toestemming van de TRDL door het rode sein kunnen rijden.
Mja, ATB-NG werkt met bakens en niet met een continue stroom aan informatie zoals LZB of ERTMS Level 2. Verder doet dit me denken aan het zijdelings botsen ICM-Thalys in Gouda. Daar brandde de V niet op het perron maar de conducteur floot toch, het sein stond onveilig maar nadat de deuren gesloten waren vertrok de machinist toch. Ook zo'n mooie opstapeling waarvan je denkt 'wtf waren die lui op vakantie oid'.'
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 08:51:29 #56
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_126937482
Nee, ik kwam toen terug van vakantie.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 24 mei 2013 @ 08:52:09 #57
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_126937491
quote:
11s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:20 schreef Peterselieman het volgende:
Ruis op de kabel heeft vorige maand veel storingen veroorzaakt tussen Doetinchem en Zevenaar :')

http://www.gelderlander.n(...)s-op-kabel-1.3831029
Ja dag.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_126937529
Hoppa, gisteren mijn eerste meters kunnen maken op t rangeerterrein. Ik kan VIRM, DDAR (stuurstand) en 1700 afvinken van het lijstje. Geweldig om na driekwart jaar bijrijder spelen eindelijk eens zelf te mogen rijden :D

Ik kijk ontzettend uit naar volgend schooljaar, waarin we de vrije baan op mogen :)
pi_126938642
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:03 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Oh, beetje gedonder gehad in de FC :')
Je bent eruit gemieterd? Das mooi zuur. Ik heb ook een dergelijk iets meegemaakt; was admin op een grote gamingcommunity. Op een gegeven moment kwam er een geschil en vond het Duitse ( :') ) management het nodig om mij zonder enig woord eruit te donderen. Kreeg ik van users de vraag waarom ik geen admin meer was terwijl ik zelf nog van niks wist. Een bedankje voor de vele honderden zoniet duizenden uren die ik er voor nop aan had besteed kon er niet eens vanaf. Zelden zo pissig geweest :{

[/offtopic]
  vrijdag 24 mei 2013 @ 10:02:37 #60
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_126938891
Bestemming bereikt :Y .

Zie je nou zug dat een overstap van 3 uur niet nodig is? Het kan best met 25 minuten. Maar je moet wel willen :P .
pi_126939037
FC=Fok Crew?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 10:12:40 #62
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_126939153
Janee, foruwcrew geloof ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 24 mei 2013 @ 10:14:29 #63
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_126939204
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik zo af en toe. Ook wel eens op mijn handen moeten zitten om me er maar niet in een bepaalde discussie te mengen die me aan zou kunnen gaan
Lijkt me een ideaal podium voor mij, waar kan ik toegang krijgen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 24 mei 2013 @ 10:19:40 #64
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_126939349
Uit een Safety Manual voor kinderen uit 1969. Sick.



Meer hier.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_126939421
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 10:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Uit een Safety Manual voor kinderen uit 1969. Sick.

[ afbeelding ]

Meer hier.
Mja, ALS je er dan onder komt dan kun je er maar beter goed onder komen ook :P
Hoorde laatst een of ander horrorverhaal van een springer die werd gespiest door de haak van de koppeling. Diegene leefde dus nog. Auw auw auw :{
  vrijdag 24 mei 2013 @ 10:23:42 #66
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_126939460
Tussen Leeuwarden en Grou-Irnsum werd ooit iemand geraakt door een trein op volle snelheid. Hij was compleet ongedeerd. Ook bijzonder.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 24 mei 2013 @ 10:23:50 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126939462
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 10:14 schreef Duvel het volgende:

[..]

Lijkt me een ideaal podium voor mij, waar kan ik toegang krijgen?
open sollicitatie sturen naar het welbekende adres :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_126939564
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 10:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Tussen Leeuwarden en Grou-Irnsum werd ooit iemand geraakt door een trein op volle snelheid. Hij was compleet ongedeerd. Ook bijzonder.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_126939964
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:57 schreef Deezertje het volgende:
Vanavond stonden we ook stil op de Waalbrug en hadden we last van een Fyra voor ons! Sinds wanneer rijdt er een Fyra Nijmegen binnen? :P
Testritje die voor ons uit reed. De Fyra moest ook wachten tot ie Nijmegen binnen mocht rijden, en dus stond ik samen met mijn mentormachinist er achter (en jij zat er in :P) ;)
pi_126940195
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 10:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Uit een Safety Manual voor kinderen uit 1969. Sick.

[ afbeelding ]

Meer hier.
Duidelijk niet Chuck Norris.
pi_126941252
Gisteren een stukje gewandeld:


Kijk, daar beneden rijdt de trein terug naar huis. De volgende komt pas over een uur, dus tijd om nog wat langer te blijven treintjes kijken.


Het duurt nooit lang voor de volgende goederentrein massa's splinternieuwe auto's van Tsjechië naar Duitsland komt brengen. Deze hier wordt getrokken door een Baureihe 230 180 locomotief.


Een EuroCity naar Praag en Brno, met een Tsjechisch exemplaar van hetzelfde type locomotief.

De foto's zijn zeker niet perfect, geen zon, te lange sluitertijd... Maar misschien toch wel aardig om te zien.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2013 11:35:40 ]
pi_126941538
BR230? Dat is toch een elektrisch masjientje?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport vrijdag 24 mei 2013 @ 11:30:50 #73
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126941574
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:57 schreef Deezertje het volgende:
Staan trouwens steeds vaker stil als we Nijmegen willen inrijden op de Waalbrug... Daardoor mis ik de aansluiting met mijn bus en moet ik een half uur wachten. Helpt ook niet dat Breng vanaf 1 juni eerder vertrekt vanaf Nijmegen CS, nog minder overstaptijd...
Dat zie je helemaal verkeerd: Breng zorgt ervoor dat je juist minder lang hoeft te wachten op de volgende bus O-)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_126941706
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 11:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
BR230? Dat is toch een elektrisch masjientje?
Ja, tweesysteemlocomotief voor 3 kV in Tsjechië en 15 kV in Duitsland.

Edit, O wacht, DR-Baureihe 230, tegenwoordig BR 180.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2013 11:35:30 ]
  vrijdag 24 mei 2013 @ 11:34:50 #75
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_126941712
Deze vraag zal hier vast al eens langsgekomen zijn, maar wordt het ICRm ook nog van OBIS voorzien dit jaar?
pi_126941733
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 11:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, tweesysteemlocomotief voor 3 kV in Tsjechië en 15 kV in Duitsland.
BR180 dus. Alles wat van de DB is en in de 200 reeks zit is diesel.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Baureihe_180

Edit: Okay!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_126941740
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 11:34 schreef KnightSolaire het volgende:
Deze vraag zal hier vast al eens langsgekomen zijn, maar wordt het ICRm ook nog van OBIS voorzien dit jaar?
Nee. En volgend jaar ook niet. En nooit zeg maar.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 11:36:27 #78
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_126941760
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 11:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Nee. En volgend jaar ook niet. En nooit zeg maar.
Wel vreemd dat NS dan claimt dat 'eind 2013' alle IC's van OBIS zijn voorzien. Het ICRm gaat nog wel even mee immers.
pi_126941792
Dat is wat jij denkt ;)
  vrijdag 24 mei 2013 @ 11:38:47 #80
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_126941815
Ik hoop het vooral, niks mis met dat spul.
pi_126941898
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 11:38 schreef KnightSolaire het volgende:
Ik hoop het vooral, niks mis met dat spul.
Met de oude oranje banken? Klopt! Nu? Bah.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 11:51:09 #82
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_126942164
Grote storing rond Weesp
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_126942792
Stroomstoring om precies te zijn.
  Redactie Sport vrijdag 24 mei 2013 @ 12:22:14 #84
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126943075
Het was eerst alleen een sectiestoring bij Keverdijk aansluiting (waar de Flevolijn aantakt op de Gooilijn, aan de kant van Naarden-Bussum).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport vrijdag 24 mei 2013 @ 12:23:56 #85
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126943115
Je moet stoppen voor het juk Mono, niet er zo hard mogelijk tegenaan rijden: http://www.blikopnieuws.n(...)rzaakt-twee-gewonden
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 24 mei 2013 @ 12:24:16 #86
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_126943128
Ik denk ga via Almere want die gaan nog wel. Nu ook niet meer dus.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_126944615
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 12:23 schreef dennistd het volgende:
Je moet stoppen voor het juk Mono, niet er zo hard mogelijk tegenaan rijden: http://www.blikopnieuws.n(...)rzaakt-twee-gewonden
Ik was daar toevallig ivm opnames voor iets anders, heb nog wat beelden kunnen maken van de hulpdiensten. Was best nog wel veel van aanwezig, maar niks bijzonders te zien.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 13:13:19 #88
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126944669
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 12:23 schreef dennistd het volgende:
Je moet stoppen voor het juk Mono, niet er zo hard mogelijk tegenaan rijden: http://www.blikopnieuws.n(...)rzaakt-twee-gewonden
Je vraagt je wel af wat voor mongolen er steeds achter die ramptoeristensites zitten. Ik bedoel, hoe krijg je zoiets uit je toetsenbord?
quote:
De knal zou zo hevig zijn geweest dat het meubilair in de kantoren van het station stonden te trillen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 24 mei 2013 @ 13:14:10 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126944700
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 12:23 schreef dennistd het volgende:
Je moet stoppen voor het juk Mono, niet er zo hard mogelijk tegenaan rijden: http://www.blikopnieuws.n(...)rzaakt-twee-gewonden
mja, het was in de kelder van het GWK. Ik neem aan dat ze daar niet met treintjes rijden :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_126945560
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je vraagt je wel af wat voor mongolen er steeds achter die ramptoeristensites zitten. Ik bedoel, hoe krijg je zoiets uit je toetsenbord?

[..]

Nu.nl heeft ongeveer dezelfde zin. Ik weet niet hoe ver het GWK kantoor van de rest van de kantoren ligt.
quote:
Een woordvoerder liet weten dat de knal zo hevig was dat het meubilair in de kantoren op het station trilde.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 13:44:23 #91
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126945610
Ja. Maar die is wel goed. Maar dat je 5 centimeter verderop geen idee meer hebt of je in het enkelvoud of in het meervoud bezig was... :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 24 mei 2013 @ 13:49:53 #92
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_126945762
Komt door de hevige knal, daar raakt de grammatica van door de war! ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Sport vrijdag 24 mei 2013 @ 14:12:42 #93
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126946496
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, het was in de kelder van het GWK. Ik neem aan dat ze daar niet met treintjes rijden :+
Als de knal maar hard genoeg is :P
De explosie bij de vuurwerkramp was ook kilometers verderop nog te merken
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_126946564
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, het was in de kelder van het GWK. Ik neem aan dat ze daar niet met treintjes rijden :+
Weet je nog niet dat daar een metro rijdt? :{w
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 24 mei 2013 @ 14:17:35 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126946653
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 14:15 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Weet je nog niet dat daar een metro rijdt? :{w
bijna niemand weet dat
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 24 mei 2013 @ 14:28:30 #96
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126947026
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 14:15 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Weet je nog niet dat daar een metro rijdt? :{w
Oh ik dacht een kabelbaan dat ze gingen maken :P

Ook een lekkere totale kutzin trouwens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 24 mei 2013 @ 16:00:32 #97
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_126950810
NS_online twitterde op vrijdag 24-05-2013 om 15:15:27 Aanvulling Sittard-Maastricht: Reizigers mogen met Veolia omreizen via Heerlen. http://t.co/hysDWicrPi #StdMt reageer retweet
Er wordt weer eens samengewerkt!
pi_126951818
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 16:00 schreef KnightSolaire het volgende:
NS_online twitterde op vrijdag 24-05-2013 om 15:15:27 Aanvulling Sittard-Maastricht: Reizigers mogen met Veolia omreizen via Heerlen. http://t.co/hysDWicrPi #StdMt reageer retweet
Er wordt weer eens samengewerkt!
Fantastisch ja, in de VIRM-6 moet je op vrijdag al altijd staan vanaf Maastricht vanwege de huiswaarts reizende studenten. Nu moet alles in een tweetje van Veolia, minimaal driekwart van de reizigers kon de trein niet in -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2013 16:24:08 ]
pi_126951820
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:39 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat is 'vaak'?

Straks verdwijnt 2/3 van alle wissels. Grofweg neemt de kans op storingen, bij gelijkblijvende betrouwbaarheid, alleen al daarom met 2/3 af. Maar in principe heb je straks ook 3 keer zo veel geld per wissel voor onderhoud beschikbaar, zodat de kans op storingen nog verder zou moeten afnemen.

Dan is dus de vraag: hoe verhoudt dat zich met de flexibiliteit? Stel dat de kans op storingen straks met een factor 4 of 5 afneemt, wordt dat in de huidige situatie dan gecompenseerd door een factor 4 of 5 meer mogelijkheden om een wisselstoring te omzeilen via flexibiliteit?
Er hebben gewoon onnodig veel wissels gelegen, dit had je 10 jaar terug al moeten doen. Dan had je dit hele ge-emmer niet gehad.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 24 mei 2013 @ 16:24:17 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126951839
Er komt vanaf eind 2017 definitief een extra sneltrein te rijden tussen Leeuwarden en Groningen. Ook worden alle perrons op het traject verlengd naar 168 meter en komt er in Zuidhorn een extra perronspoor met keervoorziening bij
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 24 mei 2013 @ 16:25:55 #101
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126951922
Eigenlijk de dingen die in de Maatregelenkaart staan worden wél doorgevoerd, heb ik begrepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')