quote:Op maandag 13 mei 2013 12:36 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Overschat dit niet. Het gaat niet om extra treinen. Slechts de gebruikelijke IC's tussen Utrecht en Amsterdam Centraal stoppen er. De treinen zijn ook niet verlengd.
Op zich wel een goede actie natuurlijk, maar het heeft ook wel iets van window-dressing.
Het kan ook nooit eens gewoon goed zijn hequote:Op maandag 13 mei 2013 13:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Window dressing zou zijn als ze het zelf bedacht hadden. Dat is natuurlijk niet zo. De politie heeft naar bijsturing gebeld "hee kunnen jullie ff een paar keer extra stoppen op Breukelen?" "Hmmkay, is goed".
Zo is het ongetwijfeld gegaan. En niet van "Hee jongens ik hoor op het nieuws dat er een hoop mensen vast staan. Wat kunnen wij als NS voor die mensen betekenen?"
Ten eerste zou dat van een ongehoord niveau aan klantgerichtheid getuigen (het is simpelweg onvoorstelbaar). En ten tweede zouden ze dan op z'n vroegst eind van de week een vergadering van de stuurgroep bijelkaar hebben kunnen roepen.
Heb ik geen gelijk dan?quote:Op maandag 13 mei 2013 15:13 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
[..]
Het kan ook nooit eens gewoon goed zijn he
Agreed.quote:Op maandag 13 mei 2013 15:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Extreem veel mediaaandacht is wat overdreven maar verder is het an sich een goede actie. Door wie daartoe ook is besloten.
Ik ben in het geheel niet onder de indruk.quote:Op maandag 13 mei 2013 15:13 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
[..]
Het kan ook nooit eens gewoon goed zijn he
Over het algemeen is in de reisinfo een extra stop op het station van de extra stop een extra trein. In de autistische-reisinformatie-denkwijze klopte de communicatie wel. Hier hoef je op zich niet zoveel achter te zoeken.quote:Op maandag 13 mei 2013 15:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maar: Er was dus (in tegenstelling tot eerdere berichten, die pas werden rechtgezet na een lastige vraag van mijn kant) helemaal geen sprake van extra treinen, het was slechts zo dat IC's die Breukelen toch al passeren, even een extra stop maakten. Deze IC's waren ook niet verlengd om de extra passagiers mee te nemen.
het enige wat ik kan bedenken zijn de uitgelopen werkzaamheden in Twente, waardoor vanochtend het treinverkeer verstoord was en in Oldenzaal nog niet alle sporen teruggebouwd zijnquote:Op maandag 13 mei 2013 15:44 schreef James1988 het volgende:
Ja, behoorlijk. En dat over iets waar niemand slechter van is geworden, maar waar automobilisten wel van hebben kunnen profiteren. Ander onderwerp?
Ik zat zelf in een van de eerste treinen die stopte te Breukelen, te weten om 10 over 10 (IC richting Alkmaar). Er zijn geloof ik 3-4 reizigers ingestapt en er stonden nauwelijks mensen te wachten. Dus nee ik vind niet dat men hier tekort heeft geschoten. Zeker niet aangezien het om een extra dienstverlening gaat. Die automobilisten hadden namelijk ook gewoon in de file kunnen blijven staan; een risico wat ze sowieso al dagelijks nemen door voor de auto te kiezen ipv de trein.quote:Op maandag 13 mei 2013 15:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik ben in het geheel niet onder de indruk.
Natuurlijk is het goed als de NS gestrande automobilisten te hulp schiet (al zouden die eigenlijk veel vaker de trein moeten nemen). Maar Fles zat aardig in de buurt qua vergadertijd. Ongeluk om half 8, IC-treinen stoppen op Breukelen vanaf 10 uur.![]()
Maar: Er was dus (in tegenstelling tot eerdere berichten, die pas werden rechtgezet na een lastige vraag van mijn kant) helemaal geen sprake van extra treinen, het was slechts zo dat IC's die Breukelen toch al passeren, even een extra stop maakten. Deze IC's waren ook niet verlengd om de extra passagiers mee te nemen.
Het gebruik van deze mogelijkheid viel trouwens erg tegen. Sterker nog: het aantal reizigers dat -door allerlei logistiek gehannes dat uitmondt in te korte treinen- achterblijft op het perron is een veelvoud van het aantal automobilisten dat nu door de NS vooruit is geholpen! De verrichtingen van de NS stellen dus niets voor. Hard lopen voor wat gestrande automobilisten, maar de vaste klanten slecht bedienen. Je moet maar durven...
Groeten,
Driek
Ja, ik ben bezig met de voorbereidingen voor mijn zomervakantie naar de Ukraïne. Dus ik maak een meer dan AWESOME roadbook waar alles in staat wat we moeten weten. WIl ik een plaatje van een Ukraïense trein op de voorkant zetten natuurlijkquote:Op maandag 13 mei 2013 15:44 schreef James1988 het volgende:
Ja, behoorlijk. En dat over iets waar niemand slechter van is geworden, maar waar automobilisten wel van hebben kunnen profiteren. Ander onderwerp?
Holy crapquote:Op maandag 13 mei 2013 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, ik ben bezig met de voorbereidingen voor mijn zomervakantie naar de Ukraïne. Dus ik maak een meer dan AWESOME roadbook waar alles in staat wat we moeten weten. WIl ik een plaatje van een Ukraïense trein op de voorkant zetten natuurlijk![]()
Wat denk je?SPUUG
KOTS
LELIJK
![]()
Hey, een rijdende rups?quote:Op maandag 13 mei 2013 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, ik ben bezig met de voorbereidingen voor mijn zomervakantie naar de Ukraïne. Dus ik maak een meer dan AWESOME roadbook waar alles in staat wat we moeten weten. WIl ik een plaatje van een Ukraïense trein op de voorkant zetten natuurlijk![]()
Wat denk je?SPUUG
KOTS
LELIJK
![]()
[ afbeelding ]
Kuttreine
Volgens mij was dat een conditierit voor de 1312 en werd de tractie tot Bad Bentheim door een BR103 verzorgd.quote:Op maandag 13 mei 2013 16:13 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Hey, een rijdende rups?
Weet iemand hier het verhaal achter?
De 1312 met IC rijtuigen. Wordt de 1312 incidenteel nog ingezet?
klopt. Als je de loc toch rijvaardig wilt houden dan kun je deze net zo goed even voor een reizigerstrein hangenquote:Op maandag 13 mei 2013 16:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Volgens mij was dat een conditierit voor de 1312 en werd de tractie tot Bad Bentheim door een BR103 verzorgd.
Allebei bedankt voor het antwoorden. Makes sense en leuk om de 1300-serie af en toe te zien op het spoor.quote:Op maandag 13 mei 2013 16:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. Als je de loc toch rijvaardig wilt houden dan kun je deze net zo goed even voor een reizigerstrein hangen
Wat me ook opvalt, een nieuw station met lage perrons?!quote:Op maandag 13 mei 2013 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, ik ben bezig met de voorbereidingen voor mijn zomervakantie naar de Ukraïne. Dus ik maak een meer dan AWESOME roadbook waar alles in staat wat we moeten weten. WIl ik een plaatje van een Ukraïense trein op de voorkant zetten natuurlijk![]()
Wat denk je?SPUUG
KOTS
LELIJK
![]()
[ afbeelding ]
Kuttreine
Dat was in december 2011 de Sintercity als ik mij niet vergis. Ik heb nog pepernoten gehad tussen Duivendrecht en Amersfoort.quote:Op maandag 13 mei 2013 16:13 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Hey, een rijdende rups?
Weet iemand hier het verhaal achter?
De 1312 met IC rijtuigen. Wordt de 1312 incidenteel nog ingezet?
Koreaansquote:Op maandag 13 mei 2013 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, ik ben bezig met de voorbereidingen voor mijn zomervakantie naar de Ukraïne. Dus ik maak een meer dan AWESOME roadbook waar alles in staat wat we moeten weten. WIl ik een plaatje van een Ukraïense trein op de voorkant zetten natuurlijk![]()
Wat denk je?SPUUG
KOTS
LELIJK
![]()
[ afbeelding ]
Kuttreine
De stoelopstelling is ook 3+2, ter info. Mijn tip: Probeer alle InterCity+ (zo heten die diensten geloof ik) als de pest de mijden in Oekraïne. Gewoon klassieke getrokken treinen nemen. Voorzien van sjamovar & radio.quote:Op maandag 13 mei 2013 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, ik ben bezig met de voorbereidingen voor mijn zomervakantie naar de Ukraïne. Dus ik maak een meer dan AWESOME roadbook waar alles in staat wat we moeten weten. WIl ik een plaatje van een Ukraïense trein op de voorkant zetten natuurlijk![]()
Wat denk je?SPUUG
KOTS
LELIJK
![]()
[ afbeelding ]
Kuttreine
Klopt! Nou nog eens vaker een 1100 en de 1500 en maak die 1000 ook maar gelijk rijvaardig en dan ben ik weer helemaal gelukkig.quote:Op maandag 13 mei 2013 16:18 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Allebei bedankt voor het antwoorden. Makes sense en leuk om de 1300-serie af en toe te zien op het spoor.
Klopt ja, was een leuk ritje. Er waren ook sinterklazen aan boord en zo.quote:Op maandag 13 mei 2013 16:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Volgens mij was dat een conditierit voor de 1312 en werd de tractie tot Bad Bentheim door een BR103 verzorgd.
Inmiddels duidelijk locs uit een totaal ander tijdperk dan het heden.quote:Op maandag 13 mei 2013 16:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Klopt ja.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een ongelooflijk laag bij de grond opmerking dit.quote:Op maandag 13 mei 2013 12:36 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Overschat dit niet. Het gaat niet om extra treinen. Slechts de gebruikelijke IC's tussen Utrecht en Amsterdam Centraal stoppen er. De treinen zijn ook niet verlengd.
Op zich wel een goede actie natuurlijk, maar het heeft ook wel iets van window-dressing.
Sorry mijn Russisch is een beetje roestig, kan je er even een vertaling bij doen?quote:Op maandag 13 mei 2013 16:52 schreef Sandrvich het volgende:
Wat zakelijke spoornostalgie voor de liefhebber: De internationale spoorboekjes van de Sovjet-Unie tussen 1962 en 1967. En ja, ook de verbinding naar Хук-ван-Холланд (=Hoek van Holland) vanuit Moskou staat er in.
neen, de 1312 is nog in Nederland, is namelijk van het NSM. De 1315 is de grens overquote:Op maandag 13 mei 2013 17:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens is de 1312 inmiddels vertrokken naar het Zuid-Duitse Horb am Neckar.
Maar zoals Driek al zei: het is een extra stop, geen extra trein. Materieel en personeel heeft er dus niks mee te maken. Super dat ze het doen, maar behalve dat ze nu de perronsporen moesten nemen en stoppen verandert er niet veel.quote:Op maandag 13 mei 2013 15:54 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ik zat zelf in een van de eerste treinen die stopte te Breukelen, te weten om 10 over 10 (IC richting Alkmaar). Er zijn geloof ik 3-4 reizigers ingestapt en er stonden nauwelijks mensen te wachten. Dus nee ik vind niet dat men hier tekort heeft geschoten. Zeker niet aangezien het om een extra dienstverlening gaat. Die automobilisten hadden namelijk ook gewoon in de file kunnen blijven staan; een risico wat ze sowieso al dagelijks nemen door voor de auto te kiezen ipv de trein.
En voor je zo'n trein met extra stop verlengd hebt ben je ook alweer een uur verder; denk aan de logistieke operatie die daarbij komt want er moet extra personeel gevonden worden voor op de trein zelf, er moet iemand beschikbaar zijn om de trein op te gaan halen op Utrecht opstel (voor de kenners: daar ben je ook niet binnen een minuut), er moet weer een extra rijweg ingesteld worden etc. En daarvan zou de vertraagde reiziger die sowieso al in de trein zat weer nog verder van huis raken
Alles is relatief.quote:Op maandag 13 mei 2013 17:10 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Maar zoals Driek al zei: het is een extra stop, geen extra trein. Materieel en personeel heeft er dus niks mee te maken. Super dat ze het doen, maar behalve dat ze nu de perronsporen moesten nemen en stoppen verandert er niet veel.
Ja dat wel, maar GlenSpey doet het voorkomen alsof er een nieuwe trein van Utrecht Opstel moest worden gehaald en extra personeel moest worden ingezet. Dat is niet aan de orde. Lof dat ze het doen, maar je hoeft er geen big deal van te maken.quote:Op maandag 13 mei 2013 17:11 schreef b2py het volgende:
Het is een extra trein voor station Breukelen.
Ho, dat doe ik niet. Ik wees er op dat ik dat vooral NIET nodig vindt, zoals sommige anderen in de discussie dat wel nodig vondenquote:Op maandag 13 mei 2013 17:45 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Ja dat wel, maar GlenSpey doet het voorkomen alsof er een nieuwe trein van Utrecht Opstel moest worden gehaald en extra personeel moest worden ingezet. Dat is niet aan de orde. Lof dat ze het doen, maar je hoeft er geen big deal van te maken.
Vooral ProRail eigenlijk, die heeft er de meeste 'moeite' meequote:Op maandag 13 mei 2013 17:53 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ho, dat doe ik niet. Ik wees er op dat ik dat vooral NIET nodig vindt, zoals sommige anderen in de discussie dat wel nodig vonden
Overigens zal de hele extra trein ja/nee stelling me een zorg zijn; het gaat tenslotte om het gebaar wat de NS geeft door überhaupt op Breukelen te stoppen met een IC.
Ja we doen lokaal niet veel met de trein. Het streven is om alles vast van tevoren vast te leggen. Utrecht - Poznan - Krakow - Lviv heb ik al geboekt. De treinen binnen UKR worden pas over een paar dagen bekend, maar dan pakken we een directe van Lviv naar Simferopol en een aantal dagen later een directe van Simferopol naar Kiev. En terug gewoon vliegen.quote:Op maandag 13 mei 2013 16:29 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
De stoelopstelling is ook 3+2, ter info. Mijn tip: Probeer alle InterCity+ (zo heten die diensten geloof ik) als de pest de mijden in Oekraïne. Gewoon klassieke getrokken treinen nemen. Voorzien van sjamovar & radio.
Of de amerikanen wilden gewoon een grote locomotief. Daar moet alles immers groot zijn.quote:Op maandag 13 mei 2013 19:20 schreef James1988 het volgende:
Ik denk dat dat alles weer iets te maken heeft met de Amerikaanse botsnormen, die zijn een stukje strenger dan de Europese.
Oké, leuk! Via internet zijn die tickets redelijk makkelijk te boeken, mocht je nog hulp nodig hebben; stuur me gerust een berichtje.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja we doen lokaal niet veel met de trein. Het streven is om alles vast van tevoren vast te leggen. Utrecht - Poznan - Krakow - Lviv heb ik al geboekt. De treinen binnen UKR worden pas over een paar dagen bekend, maar dan pakken we een directe van Lviv naar Simferopol en een aantal dagen later een directe van Simferopol naar Kiev. En terug gewoon vliegen.
Zulk modern materieel zou je in zo'n land niet snel verwachtenquote:Op maandag 13 mei 2013 19:36 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Oké, leuk! Via internet zijn die tickets redelijk makkelijk te boeken, mocht je nog hulp nodig hebben; stuur me gerust een berichtje.![]()
Een propagandafilmpje voor de Hyundai-trein, alsof het heel wat is.
De deur gaat met een knopje open en kan tijdens het rijden niet open!quote:Op maandag 13 mei 2013 19:36 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Oké, leuk! Via internet zijn die tickets redelijk makkelijk te boeken, mocht je nog hulp nodig hebben; stuur me gerust een berichtje.![]()
Een propagandafilmpje voor de Hyundai-trein, alsof het heel wat is.
Van de NS hoeven we zulk materiaal natuurlijk nooit te verwachten. Die beschouwen leeslampjes, voetsteuntjes en verstelbare stoelen louter als 1ste klas luxe.quote:
Whehe, idd zo'n twee-asser.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou inderdaad, het lijkt wel zo'n tram van 100 jaar geleden
Dan mag je wel even in de boeken duiken, want er ligt daar nog geen ERTMS. En door een domme fout van Infrabel mag je daar maar 160 km/h ipv 200 onder TBL2.quote:Op maandag 13 mei 2013 14:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan heeft het geen enkele zin om op HSL 2 te gaan testen, want daar ligt enkel TBL2. Wellicht is er getest op spoorlijn 36N, die is voorzien voor 200 km/h en heeft wél ERTMS.
Zou je daar niet een keertje over kunnen ophouden? Het wordt echt ****** irritant momenteel.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:02 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar dat gebeurd pas als het VIRM vervangen en omgesmolten is.
Na 2025 in ieder geval voor ICM, ICR al wat eerder, vermoedelijk voor 2020.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:06 schreef Frenk3nstein het volgende:
Is er al een periode bekend wanneer ICM en ICR uitgefaseerd worden? Of komt dat voorlopig (komende tien jaar) nog niet?
ICRm zal binnen tien jaar wel weg zijn. Na de aanschaf van nieuwe sprinters heeft de NS genoeg IC-materieel om een groot deel van, zo niet alle ICRm aan de kant te zetten.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:06 schreef Frenk3nstein het volgende:
Is er al een periode bekend wanneer ICM en ICR uitgefaseerd worden? Of komt dat voorlopig (komende tien jaar) nog niet?
Nieuwe bestelling VIRM komt er niet. Vast wel eens iets anders, maar voorlopig nog nietquote:Op maandag 13 mei 2013 20:10 schreef Frenk3nstein het volgende:
Komt er dan een nieuwe bestelling VIRM? Want als al het ICR en ICM weg is heb je toch nooit genoeg IC-materieel?
Zit de nieuwe HRN-concessiehouder met allemaal versleten brak materieel. That's the way to roll!quote:Op maandag 13 mei 2013 20:15 schreef James1988 het volgende:
Een nieuwe bestelling voor intercitymaterieel verwacht ik pas wanneer NS duidelijkheid heeft over de periode na 2025. Er komen nogal wat veranderingen aan (zoals het vierde spoorwegpakket) waardoor het voor NS bijzonder onzeker is of ze na 2025 nog wel voet aan de grond hebben in Nederland.
Gaat vrij rap hoor, als NID volgens planning verloopt gaat na de zomer het eerste teststel naar Haarlem toe.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:20 schreef Frenk3nstein het volgende:
In ieder geval krijgt VIRM de komende jaren revisies/modificaties weet ik veelHopelijk goeie verwarming en niet zo'n koude wind zoals nu
mja, de echte revisie zal nog wel even op zich laten wachten en gaat op bakniveau, waardoor je stellen krijgt met gereviseerde en niet gereviseerde bakkenquote:Op maandag 13 mei 2013 20:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Gaat vrij rap hoor, als NID volgens planning verloopt gaat na de zomer het eerste teststel naar Haarlem toe.
Lijkt mij niet. Er is ooit sprake geweest van onderhoud op bakniveau maar dat is nooit gebeurd. Revisie zal ook gewoon op stelniveau gebeuren en niet op bakniveau.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, de echte revisie zal nog wel even op zich laten wachten en gaat op bakniveau, waardoor je stellen krijgt met gereviseerde en niet gereviseerde bakken
Dat zuigt echt stierenballen.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, de echte revisie zal nog wel even op zich laten wachten en gaat op bakniveau, waardoor je stellen krijgt met gereviseerde en niet gereviseerde bakken
je krijgt dus dat stellen twee keer naar Haarlem moeten voor revisie, want als de eerste serie gedaan is zal VIRM-2 en 3 volgen, waarbij ook de ABv6 en/of mBv7 die in een VIRM-1 stam meehobbelen ook nog even gedaan moeten wordenquote:
De NS verliest ook op concessies dus het houdt elkaar wel in evenwicht, zeker als het plan om de stoptreinen op Zwolle - Groningen / Leeuwarden ook aan te besteden. Daarnaast is ICRm in de optiek van NS geen handig materieel, je moet namelijk altijd met de volledige lengte rijden en afsplitsen onderweg is niet mogelijk. De materieelplanning van dat spul is vrij onpraktisch.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:10 schreef Frenk3nstein het volgende:
Komt er dan een nieuwe bestelling VIRM? Want als al het ICR en ICM weg is heb je toch nooit genoeg IC-materieel?
Zolang ze hebben bedacht om DM'90 in te zetten om plan-v uit de roulatie te halen heb ik mijn vertrouwen verloren in de materieelplanning.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:44 schreef Brembo het volgende:
[..]
De NS verliest ook op concessies dus het houdt elkaar wel in evenwicht, zeker als het plan om de stoptreinen op Zwolle - Groningen / Leeuwarden ook aan te besteden. Daarnaast is ICRm in de optiek van NS geen handig materieel, je moet namelijk altijd met de volledige lengte rijden en afsplitsen onderweg is niet mogelijk. De materieelplanning van dat spul is vrij onpraktisch.
Oekraïne is echt veel moderner als veel Nederlanders denken.quote:Op maandag 13 mei 2013 19:49 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Zulk modern materieel zou je in zo'n land niet snel verwachten
De Fransen doen het expres helemaal achteraan de trein. Dat is om te voorkomen dat hij teveel wordt opgedrukt door de rijwind, dat vermeerdert namelijk het klapperen van de pantograaf tegen de bovenleiding wat nadelig is voor zowel de stroomgeleiding als de slijtage.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:51 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Ook zijn ze hun eigen hogesnelheidstrein aan het ontwikkelen die er op zich niet verkeerd uit ziet, alleen is het een beetje jammer dat de pantograaf vooraan zit:
[ afbeelding ]
Ik zou ook niet als bedrijf tot in den treuren herinnerd willen worden aan een trein die nooit samengesteld had moeten worden door je eigen gekloot, dus wat dat betreft kan ik het wel snappen....quote:Op maandag 13 mei 2013 21:49 schreef greavy het volgende:
Edit: NSH heeft wel toestemming gegeven voor de V250, maar niet voor de V160 (lok en rijtuigen).
Lviv - Simf en Simf - Kiev bedoel je? Dat zou tof zijn. Anders regelen we het wel via de Treinreiswinkelquote:Op maandag 13 mei 2013 19:36 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Oké, leuk! Via internet zijn die tickets redelijk makkelijk te boeken, mocht je nog hulp nodig hebben; stuur me gerust een berichtje.![]()
Oersaaie materieelvloot? Niks mis mee toch, net als dat er weinig mis is met het ICRm en ICMm. Het mag ook wel wat eenduidiger qua materieel, met name op Sprinterniveau dan, waar je nu een vrij eclectische mix is van Plan V, SGMm, SLT, NID/DDZ, DD-AR vindt... Ik vind het althans wel prettig als ik weet welk materieel ik kan verwachten en als dat goed materieel isquote:Op maandag 13 mei 2013 20:28 schreef James1988 het volgende:
Ik denk dat ICRm tegen 2020 het toneel verlaat, het gat dat wordt achtergelaten kan worden opgevangen door NID. De nieuwe sprinters (die vanaf 2018 instromen) kunnen de tekorten in de sprinterdienst dan weer opvangen. Tegen 2025 zullen ICMm en SGMm uitstromen, de SGMm-tweetjes waarschijnlijk zelfs al wat eerder.
In 2025 zal de NS-vloot grotendeels bestaan uit:
IC: NID en VIRM
SPR: SLT en Sprinter Nieuwe Generatie
HST: Thalys, ICE, (V250?)
Een oersaaie materieelvloot dus
En onvoldoende! Tegen 2025 zal er echt een nieuwe materieelserie moeten instromen om het uitstromende ICMm op te vangen. 2025 is nog ver weg, maar NS zal eerst duidelijkheid willen hebben over de toekomst van het hoofdrailnet voor ze overgaan tot materieelbestellingen. Als een deel van het HRN (zoals de Noord-Oost) naar een ander gaat, zal NS geen zin hebben om materieel te leveren, vermoed ik.
Die bedoel ik inderdaad. In het Oekraïne-topic in TRV heb ik de link nog gepost naar de online boekingsmodule. Je kunt daar je trein in opzoeken, een plekje op de plattegrond uitkiezen (keuze uit alle alle klassen; obshij, platskartnij, kupé & ljoeks), met credit card betalen en vervolgens krijg je een bevestiging. Deze print je en overhandig je bij het loket in Oekraïne en dan worden je tickets geprint.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lviv - Simf en Simf - Kiev bedoel je? Dat zou tof zijn. Anders regelen we het wel via de Treinreiswinkel
Ja klopt. Maar goed, als het niet anders kan. Als het WEL anders kan dan doen we dat natuurlijkquote:
En hoe werkt dit? 4 tot 6 uur in de rij voor het loket en dan te horen krijgen dat je bij Nijlpaard nummer 6 in de rij moet?quote:Op maandag 13 mei 2013 23:57 schreef Sandrvich het volgende:
Deze print je en overhandig je bij het loket in Oekraïne en dan worden je tickets geprint.
quote:Op maandag 13 mei 2013 21:49 schreef greavy het volgende:
NS HiSpeed heeft geen toestemming gegeven aan de modelspoorbedrijven om het Fyra-logo te gebruiken, waardoor de Fyra er niet in model komt.
Edit: NSH heeft wel toestemming gegeven voor de V250, maar niet voor de V160 (lok en rijtuigen).
Leuk, cadeautjes uitpakken op de kade!quote:Op dinsdag 14 mei 2013 08:33 schreef greavy het volgende:
DB Netz heeft 2 Loram slijptreinen besteld in Amerika. De eerste is inmiddels gearriveerd in Hamburg, de tweede zal in september arriveren.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor meer foto's (van onder andere het hijsen uit het schip) zie DSO
Of gewoon goed opvoeden. Ik speelde met de berg Märklin van mijn vader vanaf dat ik een jaar of 8 was. Hij heeft alleen al een verhuisdoos vol met stoomlocomotieven van tussen 1953 en 1985.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:35 schreef Duvel het volgende:
Ik zou dit "speelgoed" niet aan mijn kind geven tot het kind 18 is.
ziet er mooi uit, maar ik vraag me af waarom ze bijvoorbeeld niet voor dit concept gaan?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 08:33 schreef greavy het volgende:
DB Netz heeft 2 Loram slijptreinen besteld in Amerika. De eerste is inmiddels gearriveerd in Hamburg, de tweede zal in september arriveren.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor meer foto's (van onder andere het hijsen uit het schip) zie DSO
maar je hebt geen buitendienststelling meer nodig. Dat kan ook weer flink wat opleverenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:56 schreef b2py het volgende:
Die Vossloh apparaten zijn een factor 3 duurder.
Van internet, ik heb zelf geen FYRA rijtuigen gekocht, wel gewone ICR van LSModels.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:39 schreef b2py het volgende:
Gaaf hoor Duuf. Toch die kast maar eens opgezocht of een oude foto?
gebed zonder einde met dat station ...quote:Op dinsdag 14 mei 2013 11:03 schreef dennistd het volgende:
De opening van Maastricht Noord is weer een keer uitgesteld: dit keer omdat de aannemer die de tunnel en het voorplein zou afwerken failliet is... http://www.prorailpersberichten.nl/bericht/628/
In de praktijk werkt dat anders dus, je mag met een rijdende trein geen slijpende trein kruisen. Dit in verband met brandgevaar.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
maar je hebt geen buitendienststelling meer nodig. Dat kan ook weer flink wat opleveren
op de rustige baanvakken kun je dus een eind komen op deze manierquote:Op dinsdag 14 mei 2013 11:09 schreef b2py het volgende:
[..]
In de praktijk werkt dat anders dus, je mag met een rijdende trein geen slijpende trein kruisen. Dit in verband met brandgevaar.
vaak doen ze het nu in de nachtgaten. Iedere nacht een paar kilometerquote:Op dinsdag 14 mei 2013 11:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Slijpen gebeurt vaak tegelijkertijd met andere onderhoudswerkzaamheden waardoor er sowieso een buitendienststelling moet zijn, toch?
Nee, ook hier geldt dat er geen andere werkzaamheden mogen zijn bij slijpen. De vonkenregen die vrij komt bij dit werk is enorm. Ik zou ook niet prettig werken als zo'n ding langs komt.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 11:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Slijpen gebeurt vaak tegelijkertijd met andere onderhoudswerkzaamheden waardoor er sowieso een buitendienststelling moet zijn, toch?
Ziggy gaf mij 450 aanwijzingen STS, dat was echt fantastischquote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:07 schreef Dr_Flash het volgende:
"Hallon ziggy, met Mono. Ik sta hier voor de rooie maar ik moet pissen! Geef ff aanwijzingkie STS YOLO grgr"
laat me raden: je bevond je tussen Sauwerd en Delfzijl?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:08 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ziggy gaf mij 450 aanwijzingen STS, dat was echt fantastisch
Nee, ik heb nog geen ene aanwijzing nodig gehad. Ik heb tot nu toe gewoon 'geluk' gehad dat alles op rolletjes loopt.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
laat me raden: je bevond je tussen Sauwerd en Delfzijl?
Oh, daar heb ik niets van gemerkt, ik kwam gisteren om 16.02 bij Bedum vanuit Groningen en terug om 16.53 vanuit Delfzijl. Niets gemerkt iigquote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:16 schreef Peterselieman het volgende:
ah ja, Het had gekund, want gister was er een stroomstorinkje in de buurt van Bedum en Stedum namelijk, waardoor daar de seinen tijdelijk gedoofd waren
Ik bedoelde speelgoed ook niet demigrerend ofzoquote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:35 schreef Duvel het volgende:
Ik zou dit "speelgoed" niet aan mijn kind geven tot het kind 18 is.
Sorry, ik switch tussen AZERTY en QWERTY toetsenborden met verschillende spellingcontroles, maar de eindcontrole doe ik altijd nog zelfquote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:04 schreef Duvel het volgende:
OK, door de spelfouten heen begrijp ik je denk ik.
En een reiziger die 2 uur oploopt telt even zwaar als een reiziger die 1 minuut oploopt? Kansloos grafiekje dan.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Grafiekje van de RER D, je ziet hoeveel reizigers er afgelopen maand vertraging opliepen met welke reden![]()
http://maligned.transilie(...)Cause-avril-2013.pdf
Haal de lantaarnpalen maar alvast wegquote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:41 schreef James1988 het volgende:
Dinsdag 21 mei, rond 08:00, zal GVB de eerste rit met reizigers uitvoeren met de nieuwe M5-metro. Vertrekpunt: Sloterdijk.
Op 22 juni 2013 organiseert TSP een afscheidsrit voor HLE 11.8, de reeks locomotieven die van 1986 tot 2008 de Beneluxtrein tussen Amsterdam en Brussel van tractie voorzag.
Er staat dat het de eerste officiële rit is. Dus misschien rijden ze al eerder...quote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:41 schreef James1988 het volgende:
Dinsdag 21 mei, rond 08:00, zal GVB de eerste rit met reizigers uitvoeren met de nieuwe M5-metro. Vertrekpunt: Sloterdijk.
quote:PRIO 2 TS451 TS452 OD401 AG901 TUNNELCOMPLX REIZIGERSBUIS 1-2 ZUIDEINDE 82 BARENDRECHT [OMS] OPENBAAR MELDSYSTEEM MELDING VAK: 4890206
Regio : 17 : [ROT] Rotterdam-Rijnmond
Urgentie : O O O : MIDDEL
Eenheden : 1400451 : Korpsalarm Barendrecht
: 1400902 : Adviseur Gevaarlijke Stoffen-901 Rotterdam-Rijnmond
: 1400454 : Commando Barendrecht
: 1400999 : Monitorcode Brandweer Rotterdam-Rijnmond
: 1400453 : Nachtdienst Barendrecht
: 1400452 : Dagdienst Barendrecht
: 1400400 : Officier van Dienst-401 SWG Zuid
Er hoort nog een artikel bij...quote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En een reiziger die 2 uur oploopt telt even zwaar als een reiziger die 1 minuut oploopt? Kansloos grafiekje dan.
Beperkt treinverkeer, er is via 2 sporen treinverkeer mogelijk.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:09 schreef James1988 het volgende:
Volgens de actuele vertrektijden van Dordrecht rijden er nog volop treinen naar Rotterdam... ik snap 'm niet meer.
Ja, daar parkeerde de lok van de pimpel altijd als die in Nl niks te doen had na een lotwisseling in Bad Bentheim geloof ikquote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:10 schreef greavy het volgende:
Is dat spoor uberhaupt wel geëlektrificeerd?
Ja, daar vertrok vroeger de stopper naar Oldenzaal.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:10 schreef greavy het volgende:
Is dat spoor uberhaupt wel geëlektrificeerd?
Ja, maar er langs rijden is natuurlijk veel leukerquote:
Als je het product Weekend Vrij 1e klas ophaalt en op je chipkaart laadt, gok ik dat het reizen op saldo product 1e klas wordt.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:15 schreef dennistd het volgende:
Ik heb vanaf 1 juni weekendvrij 1e klas, maar er staat ook nog reizen op saldo 2e klas op mijn OV-chipkaart. Dat gaat elkaar niet bijten hoop ik toch?
Uit mijn hoofd, een zakspoor? (Voie Cul-de-sac)quote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:09 schreef _JdM_ het volgende:
Volgens Rolandrail zou er een Pimpelexpress (van 15:00 uit Hengelo richting Amsterdam, de 146) in Hengelo zijn binnengenomen op spoor 11. Dat wordt wat lastig richting Almelo vertrekken...
Klopt, is het zakspoortje waar de Grensland normaal vertrekt (en ook overnacht, er is zelfs een depotvoeding aangelegd daar).quote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd, een zakspoor? (Voie Cul-de-sac)
Waarom kan een trein niet zelfstandig een nachtje doorbrengen, duur het opstarten dan te lang?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
Klopt, is het zakspoortje waar de Grensland normaal vertrekt (en ook overnacht, er is zelfs een depotvoeding aangelegd daar).
het is best handig. Het scheelt tijd bij het warmdraaien van de motor. Doe je het niet dan kun je de krachtbron nogal beschadigen als je meteen na het starten het volle vermogen vraagtquote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Energie steken in het verwarmen van koelwater. How pointless can it be?
Gewoon de stra tegen de draad. Al hoeft dat in principe alleen voor de reizigersverwarming en het volhouden van de batterijen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hoe zit het met electrieke meuk? moet dat ook snachts aan de prik?
En de luchtcompressor vol te houden van de panto?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Gewoon de stra tegen de draad. Al hoeft dat in principe alleen voor de reizigersverwarming en het volhouden van de batterijen.
Dat kan van de batterijen.. Maar dat moet je niet te lang doen..quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En de luchtcompressor vol te houden van de panto?
als die panto eenmaal tegen de draad staat is dat in orde.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En de luchtcompressor vol te houden van de panto?
Gaat dat tegenwoordig? De oude locs hadden de compressor via een voorschakelweerstand aan de bovenleidingspanning hangen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat kan van de batterijen.. Maar dat moet je niet te lang doen..
Ken je de Volvo Polar-editions?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Energie steken in het verwarmen van koelwater. How pointless can it be?
Maar als een trein of loc echt leg leeg is. geen lucht, geen stroom, accu leeg, hoe krijg je dan de phanto tegen de draad? even er vanuitgaande dat de depotvoeding ook niet om de hoek is?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
als die panto eenmaal tegen de draad staat is dat in orde.
Die voor een gebied gebouwd zijn waar het 60 graden vriest? Ja hoezo?quote:
Gewoon, met een hark even omhoog duwen. Is dat nou ZO moeilijk??quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar als een trein of loc echt leg leeg is. geen lucht, geen stroom, accu leeg, hoe krijg je dan de phanto tegen de draad? even er vanuitgaande dat de depotvoeding ook niet om de hoek is?
Jeetje, daar kijk ik vanop dat ze dat zo doen.... die treinen zijn zo geavanceerd tegenwoordig, maar dan nog zo iets simpel houden...quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon, met een hark even omhoog duwen. Is dat nou ZO moeilijk??
weet niet of alle treinen en locs het hebben, maar je kunt de panto met een pompje handmatig tegen de draad krijgenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar als een trein of loc echt leg leeg is. geen lucht, geen stroom, accu leeg, hoe krijg je dan de phanto tegen de draad? even er vanuitgaande dat de depotvoeding ook niet om de hoek is?
Handpomp.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar als een trein of loc echt leg leeg is. geen lucht, geen stroom, accu leeg, hoe krijg je dan de phanto tegen de draad? even er vanuitgaande dat de depotvoeding ook niet om de hoek is?
Is er een keer een trein winterhard, is het weer niet goed!quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die voor een gebied gebouwd zijn waar het 60 graden vriest? Ja hoezo?
Hoeveel koelwater zit er in zo'n ding? Als je 100 liter water tegen "bedrijfstemperatuur" zeg 85+ graden Celsius tegen einde dienst, om 01:00 wegzet en je gaat er om 06:00 weer mee rijden is het echt nog niet bevroren hoorquote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is er een keer een trein winterhard, is het weer niet goed!
We worden er gewoon op afgerekend.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:11 schreef Monopoly het volgende:
Moet zeggen dat ze zich wel keurig aan de gespreksdicipline houden in Groningen.
De Trdl's in de havens is dat vaak wat minder, maar hier is het allemaal keurig. Erg prettig als je nog leerling bent en nog niet op de hoogte bent van de benamingen voor diverse stukken.
Dat zou allebei heel goed kunnen. Ik had maandag late dienst Groningen en volgens mij had jij met die aansluiting de trein naar Veendam vanaf 1B?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:14 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nee, ik heb nog geen ene aanwijzing nodig gehad. Ik heb tot nu toe gewoon 'geluk' gehad dat alles op rolletjes loopt.
Moest gisteren een rangeerbeweging maken vanaf spoor 3bravo naar het emplacement om de trein te laten tanken, toen had ik hem aan de telefoon voor toestemming, en daarna toestemming om het S-bord te mogen passeren.
Later ben ik nog een keer gebeld omdat wij 5 minuten vertraging kregen bij vertrek omdat wij moesten wachten op een overstap van een vertraagde trein uit Zwolle.
Maar weet niet of hij dat was
Ja dat kloptquote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
We worden er gewoon op afgerekend.
[..]
Dat zou allebei heel goed kunnen. Ik had maandag late dienst Groningen en volgens mij had jij met die aansluiting de trein naar Veendam vanaf 1B?
Voila. Overigens had je dan bij dat S-bord mazzel: ik had een NCBG-man naast me zitten, maar die was even pissen ofzo. Anders had je hem aan de lijn gekregen.quote:
Ah, jij zatn iet op NCBG ?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Voila. Overigens had je dan bij dat S-bord mazzel: ik had een NCBG-man naast me zitten, maar die was even pissen ofzo. Anders had je hem aan de lijn gekregen.
Ja, zeker nu ze 48 hebben verlengd krijg je leuke bewegingen: "Ik wil graag van de één-vijf via de vier-acht en de één-vier naar seintje één-vier-nul, en dan met een kleintje honderdveertig naar één-zeven-facultatief en dan splitsen en naar twee-één en twee-twee. Over."quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:09 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ah, jij zatn iet op NCBG ?
Wel tof, heb nu een plattegrond gekregen voor NCBG, maar soms dan maken ze van die ingewikkelde rangeerbewegingen die voor hen heel logisch zijn maar voor mij wartaal. Dan is het wel fijn om ff rustig te kunnen babbelen met de Trdl die je wel snapt
Niet Centraal Bediend Gebied. Gebied zonder seinen of treindetectie, waar een machinist telefonisch toestemming moet vragen om een beweging uit te voeren.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nationaal Coördinator BierGebruik? :p Wat is NCBG?
Dus een pompje en anders ligt er dus altijd een hark in de materieelkast...quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
weet niet of alle treinen en locs het hebben, maar je kunt de panto met een pompje handmatig tegen de draad krijgen
Dus als 'ie zelf wissels moet omgooien enzo? Staat dat op een bord aangegeven zoals een S-bord met 'bel TRDL' enzo?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Niet Centraal Bediend Gebied. Gebied zonder seinen of treindetectie, waar een machinist telefonisch toestemming moet vragen om een beweging uit te voeren.
Tot 24 uur van te voren kun je die uit automaten op grote treinstations trekken. Anders bij het loket & op stations met verschillende loketten het "Internet-loket". Vorige winter had ik in 5 minuutjes mijn tickets geregeld, afgelopen zomer duurde het iets langer, maar dat kwam omdat heel Kiev die middag besloot treinkaartjes te kopen of zo.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En hoe werkt dit? 4 tot 6 uur in de rij voor het loket en dan te horen krijgen dat je bij Nijlpaard nummer 6 in de rij moet?
niet te veel het werk mee naar huis nemen hequote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, zeker nu ze 48 hebben verlengd krijg je leuke bewegingen: "Ik wil graag van de één-vijf via de vier-acht en de één-vier naar seintje één-vier-nul, en dan met een kleintje honderdveertig naar één-zeven-facultatief en dan splitsen en naar twee-één en twee-twee. Over."
Maar goed, ik draaf door.
Inderdaad. Hij komt een S-bord tegen met "vraag toestemming trdl" of iets in die strekking en achter dat bord zijn alle wissels handbediend en mag er niets rijden zonder mijn toestemming.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dus als 'ie zelf wissels moet omgooien enzo? Staat dat op een bord aangegeven zoals een S-bord met 'bel TRDL' enzo?
Nee, ik houd het beperkt. Vrij vandaag.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet te veel het werk mee naar huis nemen he
Dat zou maar zo kunnen ja. Lange gozer van 2 meter met bril op, dat was ik.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:19 schreef Viezze het volgende:
[..]
Was jij toevallig aan het werk rond 15.35 vanaf Scheemda naar Groningen?
Haha dat was mijn volgende vraag. Wat was er mis?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:21 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat zou maar zo kunnen ja. Lange gozer van 2 meter met bril op, dat was ik.
Heb je die snelremming nog gemerkt ?
Ik wou de magneetremmen eens testenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:22 schreef Viezze het volgende:
[..]
Haha dat was mijn volgende vraag. Wat was er mis?
PZB in Nederland? Volgens mij had je nog iets verkeerds ingeschakeld?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:24 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik wou de magneetremmen eens testen
Nee, ik moest vandaag met de pneumatische rem remmen, in plaats van de ED rem (waar ik dus normaal mee rem en al aan 'gewend' ben). Dus ik moest gewoon een beetje uitvogelen met de rempunten enzo, en ik kwam iets te sportief binnen. Kan gebeuren.
Kreeg overigens (heel bizar) op de terugweg bij Kropswolde nog een snelremming. De PZB was dus geactivieerd opeens en ik kreeg dus een 1000hZ signaal en werd faliekant stil gezet
Wegbekendheid begin ik binnenkort mee. Nu is het gewoon nog lekker mee rijden met mentor, om zo alles een beetje te zienquote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Welke baanvakken leer je trouwens op het moment en welke heb je al, Mono?
Ja, het schijnt dat we dus de stuurstand op achteruit hadden staan op een bepaald moment. Dan moet je hem weer in z'n 'Frei' zetten. Maar ik kan me niet herinneren dat ik de stuurstand achteruit heb gezet. Wellicht bij het zetten in de neutraalstand (om naar het raam te lopen om de deuren te sluiiten) dat ie een 'tikkie' heeft gehad. Dan kan je PZB dus geactiveerd worden schijnbaarquote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
PZB in Nederland? Volgens mij had je nog iets verkeerds ingeschakeld?
Ik bedoelde die laatste snelremming na Kropswolde. Nu je het zegt van die remmen merkte ik wel een beetje dat je bij het station een aan het zoek was naar rempunten. Ach, zolang ik maar heelhuids thuis kom ben ik tevredenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:24 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik wou de magneetremmen eens testen
Nee, ik moest vandaag met de pneumatische rem remmen, in plaats van de ED rem (waar ik dus normaal mee rem en al aan 'gewend' ben). Dus ik moest gewoon een beetje uitvogelen met de rempunten enzo, en ik kwam iets te sportief binnen. Kan gebeuren.
Kreeg overigens (heel bizar) op de terugweg bij Kropswolde nog een snelremming. De PZB was dus geactivieerd opeens en ik kreeg dus een 1000hZ signaal en werd faliekant stil gezet
Had dat er ook mee te maken dat het voorste treinstel (richting Groningen gezien) op "Geen dienst" stond en de lichten uit had binnen?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:27 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja, het schijnt dat we dus de stuurstand op achteruit hadden staan op een bepaald moment. Dan moet je hem weer in z'n 'Frei' zetten. Maar ik kan me niet herinneren dat ik de stuurstand achteruit heb gezet. Wellicht bij het zetten in de neutraalstand (om naar het raam te lopen om de deuren te sluiiten) dat ie een 'tikkie' heeft gehad. Dan kan je PZB dus geactiveerd worden schijnbaar
wist niet dat het zo konquote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:27 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja, het schijnt dat we dus de stuurstand op achteruit hadden staan op een bepaald moment. Dan moet je hem weer in z'n 'Frei' zetten. Maar ik kan me niet herinneren dat ik de stuurstand achteruit heb gezet. Wellicht bij het zetten in de neutraalstand (om naar het raam te lopen om de deuren te sluiiten) dat ie een 'tikkie' heeft gehad. Dan kan je PZB dus geactiveerd worden schijnbaar
Awesome. Hopelijk kunnen we vanavond al het hotel in Lviv vastleggen, dan kom ik bij je terug voor het ticket naar Simfquote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:14 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Tot 24 uur van te voren kun je die uit automaten op grote treinstations trekken. Anders bij het loket & op stations met verschillende loketten het "Internet-loket". Vorige winter had ik in 5 minuutjes mijn tickets geregeld, afgelopen zomer duurde het iets langer, maar dat kwam omdat heel Kiev die middag besloot treinkaartjes te kopen of zo.
Oh nee hoor, het is veel erger.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:47 schreef greavy het volgende:
Station Maastricht Noord later open
Door het faillissement van aannemer Martens Infra gaat het nieuwe station Maastricht Noord een half jaar later open. Reizigers zouden vanaf 9 juni in Maastricht Noord op de trein kunnen stappen, maar dat wordt nu eind dit jaar.
Bevriezen zal koelwater ook niet doen, iets met antivries.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoeveel koelwater zit er in zo'n ding? Als je 100 liter water tegen "bedrijfstemperatuur" zeg 85+ graden Celsius tegen einde dienst, om 01:00 wegzet en je gaat er om 06:00 weer mee rijden is het echt nog niet bevroren hoor
Je hebt je normale luchtvoorraad. Daarna heeft elk treinstel nog een klein compressortje die op de batterijspanning werkt en nog een voetpompje. Maar simpeler is gewoon een ander treinstel er tegen aan te combineren.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
weet niet of alle treinen en locs het hebben, maar je kunt de panto met een pompje handmatig tegen de draad krijgen
Oh, okeequote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:03 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Bevriezen zal koelwater ook niet doen, iets met antivries.
Koelwater voorverwarmen is puur om de motor gelijk vanaf begin dienst op bedrijfstemperatuur te hebben en je dus gelijk vol gas kunt gaan. Het voorkomt echt schade aan de dieselmotor.
Ook is de koelwater bedoeld om in de winter de reizigersruimte te verwarmen.
Bij de Wadlopers kon je het koelwater in de zomer extra koelen door de verwarming open te zetten.
Oke de temperatuur in het reizigersgedeelte liep al snel tot 35 graden, maar het koelwater was lekker koel.
Bij de Lint41 treinstellen, had koelwater nog een functie, koelwater diende daar ook als retarder rem.
In de versnellingsbak zit een soort van schoepenrad, waar, bij een remming, tegen de draairichting in, koelwater werd gepompt en zo een weerstand opwekte. Bij een remming zag je de koelwater temperatuur 10 graden oplopen.
De Facebook-actie was in ieder geval ruim 2000 maal geclaimd en is reeds afgelopen. Maar het zal vast niet zo'n vaart lopen dat de 1e klas vol zit. Misschien deze maand nog wel wat meer dan normaal, maar dan vooral vanwege de spoordeelweken met de klassewissels die daarbij zaten.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:47 schreef greavy het volgende:
Straks mogen we gaan vechten voor een zitplek in de eerste klas met deze weekendvrij-actie
Volgens NS is de actie erg populair ..
Net als in de auto dus: als je motor te heet wordt, moet je de airco uitzetten en de verwarming vol aan.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:03 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Bij de Wadlopers kon je het koelwater in de zomer extra koelen door de verwarming open te zetten.
Oke de temperatuur in het reizigersgedeelte liep al snel tot 35 graden, maar het koelwater was lekker koel.
De 6400 heeft speciaal een hulpdiesel om de hoofddiesel voor te verwarmen e.d.quote:
Nee dan moet je m gewoon aan de kant zettenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Net als in de auto dus: als je motor te heet wordt, moet je de airco uitzetten en de verwarming vol aan.
Dan is er wel erg vroeg vertraging begonnen, want ze zijn pas eind 2011 begonnen met de bouw van Maastricht Noord.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh nee hoor, het is veel erger.
[ afbeelding ]
Ja, leuk, zo'n hulpmotor. Loopt dat ding heul de tijd herrie te schoppen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
De 6400 heeft speciaal een hulpdiesel om de hoofddiesel voor te verwarmen e.d.
Weleens gehoord?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, leuk, zo'n hulpmotor. Loopt dat ding heul de tijd herrie te schoppen.
Ja. Stonden altijd 3 van die locs van DB Schenker naast onze Plan U 115 te draaien op de hulpmotor. En dat waren er nogal wat zaterdagen.quote:
Ik had vrijdag een plaatje gepist hier, toen leek het al aardig klaar.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh nee hoor, het is veel erger.
[ afbeelding ]
Perrons zijn klaar, alleen de parkeerplaatsen, fietspaden, weg, fietsenstalling enzo nog nietquote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:34 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik had vrijdag een plaatje gepist hier, toen leek het al aardig klaar.
Je moet geen plaatjes pissen, daar kan je een boete voor krijgen onopgevoed stuk schorumquote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:34 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik had vrijdag een plaatje gepist hier, toen leek het al aardig klaar.
In Enschede hebben afgelopen weekend ook vier dagen SGMm-stelletjes aan het perron gestaan (drie stuks) met de panto omlaag. Er waren ook werkzaamheden aan de bovenleiding, vandaar het spul omlaag denk ik.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Gewoon de stra tegen de draad. Al hoeft dat in principe alleen voor de reizigersverwarming en het volhouden van de batterijen.
quote:De NMBS communiceert dat ze op woensdag 17 april 2013 een brief van AnsaldoBreda heeft ontvangen met als boodschap een open pleidooi voor een verdere constructieve samenwerking en het verzoek om juridische handelingen te staken.
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:17 schreef James1988 het volgende:
Uit het verslag van een kamerdebat in België over de Fyra-kwestie:
[..]
Bron: Website Tanguy Veys, volksvertegenwoordiger Vlaams Belang
Het schijnt dat NS verwacht niet eerder dan april 2014 weer met de Fail250 te kunnen gaan rijden. En da's dan nog het meest optimistische scenario.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]"Oh ja is goed. Hee jonges, neem je tijd, geef over 50 jaar eens een keer een gare kuttrein, hebben we t nergens meer over
"
Hoho, ze hebben al gereden tussen Amsterdam en Brussel. Het zijn nu slechts wat kleine opstartprobleempjes, die op korte termijn worden verholpen.quote:
topquote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het schijnt dat NS verwacht niet eerder dan april 2014 weer met de Fail250 te kunnen gaan rijden. En da's dan nog het meest optimistische scenario.
Ken iemand die vindt het heerlijk. Wel machinist zijn maar nooit een springer voor je trein. Heel de nacht een beetje op en neer schuiven, 100 km op een nacht rijden is al veel...quote:
leuk zat voorlopig, maar de afwisseling als ik binnenkort naar de watergraafsmeer enzo kan is wel welkom (en scheelt een uur reistijd per dagquote:
op breda sprong er dus vrijdag eentje een spoor verderop, ik reed net wegquote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ken iemand die vindt het heerlijk. Wel machinist zijn maar nooit een springer voor je trein. Heel de nacht een beetje op en neer schuiven, 100 km op een nacht rijden is al veel...
Het lijkt mij logischer om DDAR met Loc dan weer te reactiveren, maar het zal wel aan mij liggen. Ik snap echt geen hol van die beslissingen, en al helemaal niet van de personen die daar de knoop door hakken.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:45 schreef James1988 het volgende:
Dat moet ik nog maar zien gebeuren. De dieselprijs ligt een stuk hoger dan de elektriciteitsprijs zoals ProRail die hanteert, rode diesel is afgeschaft per 1-1-2013. Als je het verbruik weet van een DM90 (1:1) kun je wel berekenen dat een dagje rondrijden met dat spul aardig wat geld kost. Ook haalt het spul de rijtijden niet.
Zwolle - Groningen is 105 km, de reistijd bedraagt 1u08. In 2,5 uur tijd kun je een slag doen (heen en terug). Als je één DM90 een hele dag laat pendelen tussen Zwolle en Groningen laat je 'm 13 ritten maken. Dat komt neer op 1365 liter brandstof, in mijn auto gooi ik voor ¤ 1,36 diesel (Tinq). Dat is ¤ 1.856,4 aan brandstof. Rij je met meer stellen, dan komt er per stel nog eens hetzelfde bedrag bij.
Dat is best wel duur, in vergelijking met een elektrisch treinstel. Het zou nog wel eens goedkoper kunnen zijn om er een e-loc voor te hangen en de DM90 als rijtuigen te gebruiken, maar dat zal wel weer niet mogen.
is dat niet hetzelfde dan?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:54 schreef b2py het volgende:
echt rijp voor de sloop. [..] kan zo nog 2-3 jaar mee.
DDM1 is van 85, DDAR is van 91-94. Aanzienlijk jonger dus.quote:
Hoe bereken je, per motor of per trein, per bak gaat er maximaal 1000 liter in.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:45 schreef James1988 het volgende:
Dat moet ik nog maar zien gebeuren. De dieselprijs ligt een stuk hoger dan de elektriciteitsprijs zoals ProRail die hanteert, rode diesel is afgeschaft per 1-1-2013. Als je het verbruik weet van een DM90 (1:1) kun je wel berekenen dat een dagje rondrijden met dat spul aardig wat geld kost. Ook haalt het spul de rijtijden niet.
Zwolle - Groningen is 105 km, de reistijd bedraagt 1u08. In 2,5 uur tijd kun je een slag doen (heen en terug). Als je één DM90 een hele dag laat pendelen tussen Zwolle en Groningen laat je 'm 13 ritten maken. Dat komt neer op 1365 liter brandstof, in mijn auto gooi ik voor ¤ 1,36 diesel (Tinq). Dat is ¤ 1.856,4 aan brandstof. Rij je met meer stellen, dan komt er per stel nog eens hetzelfde bedrag bij.
Dat is best wel duur, in vergelijking met een elektrisch treinstel. Het zou nog wel eens goedkoper kunnen zijn om er een e-loc voor te hangen en de DM90 als rijtuigen te gebruiken, maar dat zal wel weer niet mogen.
total crap dus dat die dingen nu al aan de sloop toe zijn. Plan V rijdt ook nog vrolijk rond. ICM is van 1977.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:59 schreef b2py het volgende:
[..]
DDM1 is van 85, DDAR is van 91-94. Aanzienlijk jonger dus.
DDM1 zijn die zeswagenstammen en DDAR die vier wagen met loc of drie met MDDM.
Inderdaad, zullen wel niet zo duur in aanschaf geweest zijn, denk ik. Die loc's dan weer wel.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
total crap dus dat die dingen nu al aan de sloop toe zijn. Plan V rijdt ook nog vrolijk rond. ICM is van 1977.
Ze zijn niet aan sloop toe, ze doen het nog jarenlang prima. Ze zijn alleen aan een grote DDZ-stijl revisie toe en dat wordt te duur geacht.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
total crap dus dat die dingen nu al aan de sloop toe zijn. Plan V rijdt ook nog vrolijk rond. ICM is van 1977.
De locs zijn ook aan grote revisie toe, en het gaat om een stam of tien.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ze zijn niet aan sloop toe, ze doen het nog jarenlang prima. Ze zijn alleen aan een grote DDZ-stijl revisie toe en dat wordt te duur geacht.
Het halve materieelpark is net gemoderniseerd.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:22 schreef Frenk3nstein het volgende:
Dus zo heel rooskleurig is de toekomst van de NS niet ? Veel aankomende revisies, fyra-gekloot, concessies (oa noorden)...
Revisie hoeft niet negatief te zijn. Concessieverlies is voor alle partijen beter. Heeft de NS tenminste voldoende materieel voor de rest van de treinen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:22 schreef Frenk3nstein het volgende:
Dus zo heel rooskleurig is de toekomst van de NS niet ? Veel aankomende revisies, fyra-gekloot, concessies (oa noorden)...
Daar heb je een puntquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Revisie hoeft niet negatief te zijn. Concessieverlies is voor alle partijen beter. Heeft de NS tenminste voldoende materieel voor de rest van de treinen.
Ja dat snap ik, maar dat worden dan wel dure tijden lijkt me, maar zoveel verstand heb ik er ook niet van hoor, ik zal m'n mond wel houden.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Trouwens wacht even; je snapt toch wel hoe zo'n cyclus werkt en dat dat niets te maken heeft met hoe rooskleurig een toekomst is?
Zoiets doe je door middel van een afschrijving op de boekhouding dus het kost niet ineens veel geld.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:28 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Daar heb je een punt
[..]
Ja dat snap ik, maar dat worden dan wel dure tijden lijkt me, maar zoveel verstand heb ik er ook niet van hoor, ik zal m'n mond wel houden.
Behalve dan dat er nauwelijks nog kleine bedieningen bestaan.quote:
Schengen heeft daar niets mee te maken en gespecialiseerd aanbod valt over te discussiëren. Nu zijn er een tiental vervoerders en moet je zoeken naar expertise. Toen was NS er met álle benodigde papieren om alles te kunnen vervoeren.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:41 schreef James1988 het volgende:
Het goederenvervoer is gestroomlijnd door minder regelgeving (Schengen) en meer (gespecialiseerd) aanbod.
En tegelijkertijd had je een monopolistische logge organisatie die kon vragen wat ze wilden en je makkelijk kon weigeren als zijnde "niet-interessante klant".quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Toen was NS er met álle benodigde papieren om alles te kunnen vervoeren.
Meer aanbieders=lagere prijs is niet per definitie waar. Daarnaast is het zo dat het met één enkele spoorvervoerder nog steeds goedkoper kan zijn dan via de weg of het water. Dat dat niet zo was is iets anders.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:41 schreef Viezze het volgende:
Meer aanbieders, lagere prijs dus sneller interessant dan wegvervoer, minder files, uitstoot.
Veiligheid is ook een belangrijke term die uit de logistieke sector komt.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:41 schreef Viezze het volgende:
Meer aanbieders, lagere prijs dus sneller interessant dan wegvervoer, minder files, uitstoot.
Klopt. Maar ik ging op je argumenten in en beweer nergens dat het de ideale situatie was. Je argumenten slaan gewoon niet heel veel ergens op.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
En tegelijkertijd had je een monopolistische logge organisatie die kon vragen wat ze wilden en je makkelijk kon weigeren als zijnde "niet-interessante klant".
Niet per definitie nee. Heb hier ooit een keer voorbij zien komen (helaas geen bron) dat DB Schenker meer minder mensen meer vervoerde dan de NS. Dan kan je met redelijk grote zekerheid zeggen dat het goedkoper is. Daarnaast zie ik wel eens foto's voorbij komen van Zug Chef dat er net een vervoerder het goederenvervoer van een bepaald bedrijf over heeft genomen, dat kan op kostenverschillen duiden. Had je vroeger gewoon geen keuze in.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Meer aanbieders=lagere prijs is niet per definitie waar. Daarnaast is het zo dat het met één enkele spoorvervoerder nog steeds goedkoper kan zijn dan via de weg of het water. Dat dat niet zo was is iets anders.
De vraag is dus of het gaat werken bij reizigersvervoer. Er zullen wel strenge concessies moeten komen, iets wat bij goederenvervoer totaal niet nodig is omdat het maatschappelijk nut veel lager ligt.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:43 schreef b2py het volgende:
Hoe gaat dat tot uiting komen in het reizigersvervoer? Aanbodgestuurd of vraaggestuurd? Kan ik verwachten dat enkele ritten in de ochtend Amsterdam - Alkmaar overgeslagen gaan worden tussen 10 en 12 bijvoorbeeld? Nog verder uitdunnen van niet rendabele lijnen? Nu compenseert NS onrendabele lijnen met andere lijnen en inkomsten uit verkoop van voedsel.
Welke veiligheid bedoel? Veiligheid van vervoer an sich, of specifiek via rails?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Veiligheid is ook een belangrijke term die uit de logistieke sector komt.
Veiligheid van spoorvervoer tov over de wegquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:47 schreef Viezze het volgende:
[..]
Welke veiligheid bedoel? Veiligheid van vervoer an sich, of specifiek via rails?
Dat geldt net zo goed voor jouw argumenten. Een monopolist is in geen enkele sector wenselijk, omdat dit iedere aanleiding tot verbetering of klantgerichtheid wegneemt.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik ging op je argumenten in en beweer nergens dat het de ideale situatie was. Je argumenten slaan gewoon niet heel veel ergens op.
Dat zal afhangen van de manier waarop lidstaten omgaan met de liberalisatie. Het concessiesysteem blijft gehandhaafd, maar er worden voorwaarden aan verbonden.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:43 schreef b2py het volgende:
Hoe gaat dat tot uiting komen in het reizigersvervoer? Aanbodgestuurd of vraaggestuurd? Kan ik verwachten dat enkele ritten in de ochtend Amsterdam - Alkmaar overgeslagen gaan worden tussen 10 en 12 bijvoorbeeld? Nog verder uitdunnen van niet rendabele lijnen? Nu compenseert NS onrendabele lijnen met andere lijnen en inkomsten uit verkoop van voedsel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |