quote:Op maandag 13 mei 2013 12:36 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Overschat dit niet. Het gaat niet om extra treinen. Slechts de gebruikelijke IC's tussen Utrecht en Amsterdam Centraal stoppen er. De treinen zijn ook niet verlengd.
Op zich wel een goede actie natuurlijk, maar het heeft ook wel iets van window-dressing.
Het kan ook nooit eens gewoon goed zijn hequote:Op maandag 13 mei 2013 13:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Window dressing zou zijn als ze het zelf bedacht hadden. Dat is natuurlijk niet zo. De politie heeft naar bijsturing gebeld "hee kunnen jullie ff een paar keer extra stoppen op Breukelen?" "Hmmkay, is goed".
Zo is het ongetwijfeld gegaan. En niet van "Hee jongens ik hoor op het nieuws dat er een hoop mensen vast staan. Wat kunnen wij als NS voor die mensen betekenen?"
Ten eerste zou dat van een ongehoord niveau aan klantgerichtheid getuigen (het is simpelweg onvoorstelbaar). En ten tweede zouden ze dan op z'n vroegst eind van de week een vergadering van de stuurgroep bijelkaar hebben kunnen roepen.
Heb ik geen gelijk dan?quote:Op maandag 13 mei 2013 15:13 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
[..]
Het kan ook nooit eens gewoon goed zijn he
Agreed.quote:Op maandag 13 mei 2013 15:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Extreem veel mediaaandacht is wat overdreven maar verder is het an sich een goede actie. Door wie daartoe ook is besloten.
Ik ben in het geheel niet onder de indruk.quote:Op maandag 13 mei 2013 15:13 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
[..]
Het kan ook nooit eens gewoon goed zijn he
Over het algemeen is in de reisinfo een extra stop op het station van de extra stop een extra trein. In de autistische-reisinformatie-denkwijze klopte de communicatie wel. Hier hoef je op zich niet zoveel achter te zoeken.quote:Op maandag 13 mei 2013 15:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maar: Er was dus (in tegenstelling tot eerdere berichten, die pas werden rechtgezet na een lastige vraag van mijn kant) helemaal geen sprake van extra treinen, het was slechts zo dat IC's die Breukelen toch al passeren, even een extra stop maakten. Deze IC's waren ook niet verlengd om de extra passagiers mee te nemen.
het enige wat ik kan bedenken zijn de uitgelopen werkzaamheden in Twente, waardoor vanochtend het treinverkeer verstoord was en in Oldenzaal nog niet alle sporen teruggebouwd zijnquote:Op maandag 13 mei 2013 15:44 schreef James1988 het volgende:
Ja, behoorlijk. En dat over iets waar niemand slechter van is geworden, maar waar automobilisten wel van hebben kunnen profiteren. Ander onderwerp?
Ik zat zelf in een van de eerste treinen die stopte te Breukelen, te weten om 10 over 10 (IC richting Alkmaar). Er zijn geloof ik 3-4 reizigers ingestapt en er stonden nauwelijks mensen te wachten. Dus nee ik vind niet dat men hier tekort heeft geschoten. Zeker niet aangezien het om een extra dienstverlening gaat. Die automobilisten hadden namelijk ook gewoon in de file kunnen blijven staan; een risico wat ze sowieso al dagelijks nemen door voor de auto te kiezen ipv de trein.quote:Op maandag 13 mei 2013 15:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik ben in het geheel niet onder de indruk.
Natuurlijk is het goed als de NS gestrande automobilisten te hulp schiet (al zouden die eigenlijk veel vaker de trein moeten nemen). Maar Fles zat aardig in de buurt qua vergadertijd. Ongeluk om half 8, IC-treinen stoppen op Breukelen vanaf 10 uur.![]()
Maar: Er was dus (in tegenstelling tot eerdere berichten, die pas werden rechtgezet na een lastige vraag van mijn kant) helemaal geen sprake van extra treinen, het was slechts zo dat IC's die Breukelen toch al passeren, even een extra stop maakten. Deze IC's waren ook niet verlengd om de extra passagiers mee te nemen.
Het gebruik van deze mogelijkheid viel trouwens erg tegen. Sterker nog: het aantal reizigers dat -door allerlei logistiek gehannes dat uitmondt in te korte treinen- achterblijft op het perron is een veelvoud van het aantal automobilisten dat nu door de NS vooruit is geholpen! De verrichtingen van de NS stellen dus niets voor. Hard lopen voor wat gestrande automobilisten, maar de vaste klanten slecht bedienen. Je moet maar durven...
Groeten,
Driek
Ja, ik ben bezig met de voorbereidingen voor mijn zomervakantie naar de Ukraïne. Dus ik maak een meer dan AWESOME roadbook waar alles in staat wat we moeten weten. WIl ik een plaatje van een Ukraïense trein op de voorkant zetten natuurlijkquote:Op maandag 13 mei 2013 15:44 schreef James1988 het volgende:
Ja, behoorlijk. En dat over iets waar niemand slechter van is geworden, maar waar automobilisten wel van hebben kunnen profiteren. Ander onderwerp?
Holy crapquote:Op maandag 13 mei 2013 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, ik ben bezig met de voorbereidingen voor mijn zomervakantie naar de Ukraïne. Dus ik maak een meer dan AWESOME roadbook waar alles in staat wat we moeten weten. WIl ik een plaatje van een Ukraïense trein op de voorkant zetten natuurlijk![]()
Wat denk je?SPUUG
KOTS
LELIJK
![]()
Hey, een rijdende rups?quote:Op maandag 13 mei 2013 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, ik ben bezig met de voorbereidingen voor mijn zomervakantie naar de Ukraïne. Dus ik maak een meer dan AWESOME roadbook waar alles in staat wat we moeten weten. WIl ik een plaatje van een Ukraïense trein op de voorkant zetten natuurlijk![]()
Wat denk je?SPUUG
KOTS
LELIJK
![]()
[ afbeelding ]
Kuttreine
Volgens mij was dat een conditierit voor de 1312 en werd de tractie tot Bad Bentheim door een BR103 verzorgd.quote:Op maandag 13 mei 2013 16:13 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Hey, een rijdende rups?
Weet iemand hier het verhaal achter?
De 1312 met IC rijtuigen. Wordt de 1312 incidenteel nog ingezet?
klopt. Als je de loc toch rijvaardig wilt houden dan kun je deze net zo goed even voor een reizigerstrein hangenquote:Op maandag 13 mei 2013 16:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Volgens mij was dat een conditierit voor de 1312 en werd de tractie tot Bad Bentheim door een BR103 verzorgd.
Allebei bedankt voor het antwoorden. Makes sense en leuk om de 1300-serie af en toe te zien op het spoor.quote:Op maandag 13 mei 2013 16:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. Als je de loc toch rijvaardig wilt houden dan kun je deze net zo goed even voor een reizigerstrein hangen
Wat me ook opvalt, een nieuw station met lage perrons?!quote:Op maandag 13 mei 2013 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, ik ben bezig met de voorbereidingen voor mijn zomervakantie naar de Ukraïne. Dus ik maak een meer dan AWESOME roadbook waar alles in staat wat we moeten weten. WIl ik een plaatje van een Ukraïense trein op de voorkant zetten natuurlijk![]()
Wat denk je?SPUUG
KOTS
LELIJK
![]()
[ afbeelding ]
Kuttreine
Dat was in december 2011 de Sintercity als ik mij niet vergis. Ik heb nog pepernoten gehad tussen Duivendrecht en Amersfoort.quote:Op maandag 13 mei 2013 16:13 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Hey, een rijdende rups?
Weet iemand hier het verhaal achter?
De 1312 met IC rijtuigen. Wordt de 1312 incidenteel nog ingezet?
Koreaansquote:Op maandag 13 mei 2013 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, ik ben bezig met de voorbereidingen voor mijn zomervakantie naar de Ukraïne. Dus ik maak een meer dan AWESOME roadbook waar alles in staat wat we moeten weten. WIl ik een plaatje van een Ukraïense trein op de voorkant zetten natuurlijk![]()
Wat denk je?SPUUG
KOTS
LELIJK
![]()
[ afbeelding ]
Kuttreine
De stoelopstelling is ook 3+2, ter info. Mijn tip: Probeer alle InterCity+ (zo heten die diensten geloof ik) als de pest de mijden in Oekraïne. Gewoon klassieke getrokken treinen nemen. Voorzien van sjamovar & radio.quote:Op maandag 13 mei 2013 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, ik ben bezig met de voorbereidingen voor mijn zomervakantie naar de Ukraïne. Dus ik maak een meer dan AWESOME roadbook waar alles in staat wat we moeten weten. WIl ik een plaatje van een Ukraïense trein op de voorkant zetten natuurlijk![]()
Wat denk je?SPUUG
KOTS
LELIJK
![]()
[ afbeelding ]
Kuttreine
Klopt! Nou nog eens vaker een 1100 en de 1500 en maak die 1000 ook maar gelijk rijvaardig en dan ben ik weer helemaal gelukkig.quote:Op maandag 13 mei 2013 16:18 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Allebei bedankt voor het antwoorden. Makes sense en leuk om de 1300-serie af en toe te zien op het spoor.
Klopt ja, was een leuk ritje. Er waren ook sinterklazen aan boord en zo.quote:Op maandag 13 mei 2013 16:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Volgens mij was dat een conditierit voor de 1312 en werd de tractie tot Bad Bentheim door een BR103 verzorgd.
Inmiddels duidelijk locs uit een totaal ander tijdperk dan het heden.quote:Op maandag 13 mei 2013 16:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Klopt ja.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een ongelooflijk laag bij de grond opmerking dit.quote:Op maandag 13 mei 2013 12:36 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Overschat dit niet. Het gaat niet om extra treinen. Slechts de gebruikelijke IC's tussen Utrecht en Amsterdam Centraal stoppen er. De treinen zijn ook niet verlengd.
Op zich wel een goede actie natuurlijk, maar het heeft ook wel iets van window-dressing.
Sorry mijn Russisch is een beetje roestig, kan je er even een vertaling bij doen?quote:Op maandag 13 mei 2013 16:52 schreef Sandrvich het volgende:
Wat zakelijke spoornostalgie voor de liefhebber: De internationale spoorboekjes van de Sovjet-Unie tussen 1962 en 1967. En ja, ook de verbinding naar Хук-ван-Холланд (=Hoek van Holland) vanuit Moskou staat er in.
neen, de 1312 is nog in Nederland, is namelijk van het NSM. De 1315 is de grens overquote:Op maandag 13 mei 2013 17:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens is de 1312 inmiddels vertrokken naar het Zuid-Duitse Horb am Neckar.
Maar zoals Driek al zei: het is een extra stop, geen extra trein. Materieel en personeel heeft er dus niks mee te maken. Super dat ze het doen, maar behalve dat ze nu de perronsporen moesten nemen en stoppen verandert er niet veel.quote:Op maandag 13 mei 2013 15:54 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ik zat zelf in een van de eerste treinen die stopte te Breukelen, te weten om 10 over 10 (IC richting Alkmaar). Er zijn geloof ik 3-4 reizigers ingestapt en er stonden nauwelijks mensen te wachten. Dus nee ik vind niet dat men hier tekort heeft geschoten. Zeker niet aangezien het om een extra dienstverlening gaat. Die automobilisten hadden namelijk ook gewoon in de file kunnen blijven staan; een risico wat ze sowieso al dagelijks nemen door voor de auto te kiezen ipv de trein.
En voor je zo'n trein met extra stop verlengd hebt ben je ook alweer een uur verder; denk aan de logistieke operatie die daarbij komt want er moet extra personeel gevonden worden voor op de trein zelf, er moet iemand beschikbaar zijn om de trein op te gaan halen op Utrecht opstel (voor de kenners: daar ben je ook niet binnen een minuut), er moet weer een extra rijweg ingesteld worden etc. En daarvan zou de vertraagde reiziger die sowieso al in de trein zat weer nog verder van huis raken
Alles is relatief.quote:Op maandag 13 mei 2013 17:10 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Maar zoals Driek al zei: het is een extra stop, geen extra trein. Materieel en personeel heeft er dus niks mee te maken. Super dat ze het doen, maar behalve dat ze nu de perronsporen moesten nemen en stoppen verandert er niet veel.
Ja dat wel, maar GlenSpey doet het voorkomen alsof er een nieuwe trein van Utrecht Opstel moest worden gehaald en extra personeel moest worden ingezet. Dat is niet aan de orde. Lof dat ze het doen, maar je hoeft er geen big deal van te maken.quote:Op maandag 13 mei 2013 17:11 schreef b2py het volgende:
Het is een extra trein voor station Breukelen.
Ho, dat doe ik niet. Ik wees er op dat ik dat vooral NIET nodig vindt, zoals sommige anderen in de discussie dat wel nodig vondenquote:Op maandag 13 mei 2013 17:45 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Ja dat wel, maar GlenSpey doet het voorkomen alsof er een nieuwe trein van Utrecht Opstel moest worden gehaald en extra personeel moest worden ingezet. Dat is niet aan de orde. Lof dat ze het doen, maar je hoeft er geen big deal van te maken.
Vooral ProRail eigenlijk, die heeft er de meeste 'moeite' meequote:Op maandag 13 mei 2013 17:53 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ho, dat doe ik niet. Ik wees er op dat ik dat vooral NIET nodig vindt, zoals sommige anderen in de discussie dat wel nodig vonden
Overigens zal de hele extra trein ja/nee stelling me een zorg zijn; het gaat tenslotte om het gebaar wat de NS geeft door überhaupt op Breukelen te stoppen met een IC.
Ja we doen lokaal niet veel met de trein. Het streven is om alles vast van tevoren vast te leggen. Utrecht - Poznan - Krakow - Lviv heb ik al geboekt. De treinen binnen UKR worden pas over een paar dagen bekend, maar dan pakken we een directe van Lviv naar Simferopol en een aantal dagen later een directe van Simferopol naar Kiev. En terug gewoon vliegen.quote:Op maandag 13 mei 2013 16:29 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
De stoelopstelling is ook 3+2, ter info. Mijn tip: Probeer alle InterCity+ (zo heten die diensten geloof ik) als de pest de mijden in Oekraïne. Gewoon klassieke getrokken treinen nemen. Voorzien van sjamovar & radio.
Of de amerikanen wilden gewoon een grote locomotief. Daar moet alles immers groot zijn.quote:Op maandag 13 mei 2013 19:20 schreef James1988 het volgende:
Ik denk dat dat alles weer iets te maken heeft met de Amerikaanse botsnormen, die zijn een stukje strenger dan de Europese.
Oké, leuk! Via internet zijn die tickets redelijk makkelijk te boeken, mocht je nog hulp nodig hebben; stuur me gerust een berichtje.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja we doen lokaal niet veel met de trein. Het streven is om alles vast van tevoren vast te leggen. Utrecht - Poznan - Krakow - Lviv heb ik al geboekt. De treinen binnen UKR worden pas over een paar dagen bekend, maar dan pakken we een directe van Lviv naar Simferopol en een aantal dagen later een directe van Simferopol naar Kiev. En terug gewoon vliegen.
Zulk modern materieel zou je in zo'n land niet snel verwachtenquote:Op maandag 13 mei 2013 19:36 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Oké, leuk! Via internet zijn die tickets redelijk makkelijk te boeken, mocht je nog hulp nodig hebben; stuur me gerust een berichtje.![]()
Een propagandafilmpje voor de Hyundai-trein, alsof het heel wat is.
De deur gaat met een knopje open en kan tijdens het rijden niet open!quote:Op maandag 13 mei 2013 19:36 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Oké, leuk! Via internet zijn die tickets redelijk makkelijk te boeken, mocht je nog hulp nodig hebben; stuur me gerust een berichtje.![]()
Een propagandafilmpje voor de Hyundai-trein, alsof het heel wat is.
Van de NS hoeven we zulk materiaal natuurlijk nooit te verwachten. Die beschouwen leeslampjes, voetsteuntjes en verstelbare stoelen louter als 1ste klas luxe.quote:
Whehe, idd zo'n twee-asser.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou inderdaad, het lijkt wel zo'n tram van 100 jaar geleden
Dan mag je wel even in de boeken duiken, want er ligt daar nog geen ERTMS. En door een domme fout van Infrabel mag je daar maar 160 km/h ipv 200 onder TBL2.quote:Op maandag 13 mei 2013 14:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan heeft het geen enkele zin om op HSL 2 te gaan testen, want daar ligt enkel TBL2. Wellicht is er getest op spoorlijn 36N, die is voorzien voor 200 km/h en heeft wél ERTMS.
Zou je daar niet een keertje over kunnen ophouden? Het wordt echt ****** irritant momenteel.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:02 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar dat gebeurd pas als het VIRM vervangen en omgesmolten is.
Na 2025 in ieder geval voor ICM, ICR al wat eerder, vermoedelijk voor 2020.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:06 schreef Frenk3nstein het volgende:
Is er al een periode bekend wanneer ICM en ICR uitgefaseerd worden? Of komt dat voorlopig (komende tien jaar) nog niet?
ICRm zal binnen tien jaar wel weg zijn. Na de aanschaf van nieuwe sprinters heeft de NS genoeg IC-materieel om een groot deel van, zo niet alle ICRm aan de kant te zetten.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:06 schreef Frenk3nstein het volgende:
Is er al een periode bekend wanneer ICM en ICR uitgefaseerd worden? Of komt dat voorlopig (komende tien jaar) nog niet?
Nieuwe bestelling VIRM komt er niet. Vast wel eens iets anders, maar voorlopig nog nietquote:Op maandag 13 mei 2013 20:10 schreef Frenk3nstein het volgende:
Komt er dan een nieuwe bestelling VIRM? Want als al het ICR en ICM weg is heb je toch nooit genoeg IC-materieel?
Zit de nieuwe HRN-concessiehouder met allemaal versleten brak materieel. That's the way to roll!quote:Op maandag 13 mei 2013 20:15 schreef James1988 het volgende:
Een nieuwe bestelling voor intercitymaterieel verwacht ik pas wanneer NS duidelijkheid heeft over de periode na 2025. Er komen nogal wat veranderingen aan (zoals het vierde spoorwegpakket) waardoor het voor NS bijzonder onzeker is of ze na 2025 nog wel voet aan de grond hebben in Nederland.
Gaat vrij rap hoor, als NID volgens planning verloopt gaat na de zomer het eerste teststel naar Haarlem toe.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:20 schreef Frenk3nstein het volgende:
In ieder geval krijgt VIRM de komende jaren revisies/modificaties weet ik veelHopelijk goeie verwarming en niet zo'n koude wind zoals nu
mja, de echte revisie zal nog wel even op zich laten wachten en gaat op bakniveau, waardoor je stellen krijgt met gereviseerde en niet gereviseerde bakkenquote:Op maandag 13 mei 2013 20:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Gaat vrij rap hoor, als NID volgens planning verloopt gaat na de zomer het eerste teststel naar Haarlem toe.
Lijkt mij niet. Er is ooit sprake geweest van onderhoud op bakniveau maar dat is nooit gebeurd. Revisie zal ook gewoon op stelniveau gebeuren en niet op bakniveau.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, de echte revisie zal nog wel even op zich laten wachten en gaat op bakniveau, waardoor je stellen krijgt met gereviseerde en niet gereviseerde bakken
Dat zuigt echt stierenballen.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, de echte revisie zal nog wel even op zich laten wachten en gaat op bakniveau, waardoor je stellen krijgt met gereviseerde en niet gereviseerde bakken
je krijgt dus dat stellen twee keer naar Haarlem moeten voor revisie, want als de eerste serie gedaan is zal VIRM-2 en 3 volgen, waarbij ook de ABv6 en/of mBv7 die in een VIRM-1 stam meehobbelen ook nog even gedaan moeten wordenquote:
De NS verliest ook op concessies dus het houdt elkaar wel in evenwicht, zeker als het plan om de stoptreinen op Zwolle - Groningen / Leeuwarden ook aan te besteden. Daarnaast is ICRm in de optiek van NS geen handig materieel, je moet namelijk altijd met de volledige lengte rijden en afsplitsen onderweg is niet mogelijk. De materieelplanning van dat spul is vrij onpraktisch.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:10 schreef Frenk3nstein het volgende:
Komt er dan een nieuwe bestelling VIRM? Want als al het ICR en ICM weg is heb je toch nooit genoeg IC-materieel?
Zolang ze hebben bedacht om DM'90 in te zetten om plan-v uit de roulatie te halen heb ik mijn vertrouwen verloren in de materieelplanning.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:44 schreef Brembo het volgende:
[..]
De NS verliest ook op concessies dus het houdt elkaar wel in evenwicht, zeker als het plan om de stoptreinen op Zwolle - Groningen / Leeuwarden ook aan te besteden. Daarnaast is ICRm in de optiek van NS geen handig materieel, je moet namelijk altijd met de volledige lengte rijden en afsplitsen onderweg is niet mogelijk. De materieelplanning van dat spul is vrij onpraktisch.
Oekraïne is echt veel moderner als veel Nederlanders denken.quote:Op maandag 13 mei 2013 19:49 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Zulk modern materieel zou je in zo'n land niet snel verwachten
De Fransen doen het expres helemaal achteraan de trein. Dat is om te voorkomen dat hij teveel wordt opgedrukt door de rijwind, dat vermeerdert namelijk het klapperen van de pantograaf tegen de bovenleiding wat nadelig is voor zowel de stroomgeleiding als de slijtage.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:51 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Ook zijn ze hun eigen hogesnelheidstrein aan het ontwikkelen die er op zich niet verkeerd uit ziet, alleen is het een beetje jammer dat de pantograaf vooraan zit:
[ afbeelding ]
Ik zou ook niet als bedrijf tot in den treuren herinnerd willen worden aan een trein die nooit samengesteld had moeten worden door je eigen gekloot, dus wat dat betreft kan ik het wel snappen....quote:Op maandag 13 mei 2013 21:49 schreef greavy het volgende:
Edit: NSH heeft wel toestemming gegeven voor de V250, maar niet voor de V160 (lok en rijtuigen).
Lviv - Simf en Simf - Kiev bedoel je? Dat zou tof zijn. Anders regelen we het wel via de Treinreiswinkelquote:Op maandag 13 mei 2013 19:36 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Oké, leuk! Via internet zijn die tickets redelijk makkelijk te boeken, mocht je nog hulp nodig hebben; stuur me gerust een berichtje.![]()
Oersaaie materieelvloot? Niks mis mee toch, net als dat er weinig mis is met het ICRm en ICMm. Het mag ook wel wat eenduidiger qua materieel, met name op Sprinterniveau dan, waar je nu een vrij eclectische mix is van Plan V, SGMm, SLT, NID/DDZ, DD-AR vindt... Ik vind het althans wel prettig als ik weet welk materieel ik kan verwachten en als dat goed materieel isquote:Op maandag 13 mei 2013 20:28 schreef James1988 het volgende:
Ik denk dat ICRm tegen 2020 het toneel verlaat, het gat dat wordt achtergelaten kan worden opgevangen door NID. De nieuwe sprinters (die vanaf 2018 instromen) kunnen de tekorten in de sprinterdienst dan weer opvangen. Tegen 2025 zullen ICMm en SGMm uitstromen, de SGMm-tweetjes waarschijnlijk zelfs al wat eerder.
In 2025 zal de NS-vloot grotendeels bestaan uit:
IC: NID en VIRM
SPR: SLT en Sprinter Nieuwe Generatie
HST: Thalys, ICE, (V250?)
Een oersaaie materieelvloot dus
En onvoldoende! Tegen 2025 zal er echt een nieuwe materieelserie moeten instromen om het uitstromende ICMm op te vangen. 2025 is nog ver weg, maar NS zal eerst duidelijkheid willen hebben over de toekomst van het hoofdrailnet voor ze overgaan tot materieelbestellingen. Als een deel van het HRN (zoals de Noord-Oost) naar een ander gaat, zal NS geen zin hebben om materieel te leveren, vermoed ik.
Die bedoel ik inderdaad. In het Oekraïne-topic in TRV heb ik de link nog gepost naar de online boekingsmodule. Je kunt daar je trein in opzoeken, een plekje op de plattegrond uitkiezen (keuze uit alle alle klassen; obshij, platskartnij, kupé & ljoeks), met credit card betalen en vervolgens krijg je een bevestiging. Deze print je en overhandig je bij het loket in Oekraïne en dan worden je tickets geprint.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lviv - Simf en Simf - Kiev bedoel je? Dat zou tof zijn. Anders regelen we het wel via de Treinreiswinkel
Ja klopt. Maar goed, als het niet anders kan. Als het WEL anders kan dan doen we dat natuurlijkquote:
En hoe werkt dit? 4 tot 6 uur in de rij voor het loket en dan te horen krijgen dat je bij Nijlpaard nummer 6 in de rij moet?quote:Op maandag 13 mei 2013 23:57 schreef Sandrvich het volgende:
Deze print je en overhandig je bij het loket in Oekraïne en dan worden je tickets geprint.
quote:Op maandag 13 mei 2013 21:49 schreef greavy het volgende:
NS HiSpeed heeft geen toestemming gegeven aan de modelspoorbedrijven om het Fyra-logo te gebruiken, waardoor de Fyra er niet in model komt.
Edit: NSH heeft wel toestemming gegeven voor de V250, maar niet voor de V160 (lok en rijtuigen).
Leuk, cadeautjes uitpakken op de kade!quote:Op dinsdag 14 mei 2013 08:33 schreef greavy het volgende:
DB Netz heeft 2 Loram slijptreinen besteld in Amerika. De eerste is inmiddels gearriveerd in Hamburg, de tweede zal in september arriveren.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor meer foto's (van onder andere het hijsen uit het schip) zie DSO
Of gewoon goed opvoeden. Ik speelde met de berg Märklin van mijn vader vanaf dat ik een jaar of 8 was. Hij heeft alleen al een verhuisdoos vol met stoomlocomotieven van tussen 1953 en 1985.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:35 schreef Duvel het volgende:
Ik zou dit "speelgoed" niet aan mijn kind geven tot het kind 18 is.
ziet er mooi uit, maar ik vraag me af waarom ze bijvoorbeeld niet voor dit concept gaan?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 08:33 schreef greavy het volgende:
DB Netz heeft 2 Loram slijptreinen besteld in Amerika. De eerste is inmiddels gearriveerd in Hamburg, de tweede zal in september arriveren.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor meer foto's (van onder andere het hijsen uit het schip) zie DSO
maar je hebt geen buitendienststelling meer nodig. Dat kan ook weer flink wat opleverenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:56 schreef b2py het volgende:
Die Vossloh apparaten zijn een factor 3 duurder.
Van internet, ik heb zelf geen FYRA rijtuigen gekocht, wel gewone ICR van LSModels.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:39 schreef b2py het volgende:
Gaaf hoor Duuf. Toch die kast maar eens opgezocht of een oude foto?
gebed zonder einde met dat station ...quote:Op dinsdag 14 mei 2013 11:03 schreef dennistd het volgende:
De opening van Maastricht Noord is weer een keer uitgesteld: dit keer omdat de aannemer die de tunnel en het voorplein zou afwerken failliet is... http://www.prorailpersberichten.nl/bericht/628/
In de praktijk werkt dat anders dus, je mag met een rijdende trein geen slijpende trein kruisen. Dit in verband met brandgevaar.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
maar je hebt geen buitendienststelling meer nodig. Dat kan ook weer flink wat opleveren
op de rustige baanvakken kun je dus een eind komen op deze manierquote:Op dinsdag 14 mei 2013 11:09 schreef b2py het volgende:
[..]
In de praktijk werkt dat anders dus, je mag met een rijdende trein geen slijpende trein kruisen. Dit in verband met brandgevaar.
vaak doen ze het nu in de nachtgaten. Iedere nacht een paar kilometerquote:Op dinsdag 14 mei 2013 11:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Slijpen gebeurt vaak tegelijkertijd met andere onderhoudswerkzaamheden waardoor er sowieso een buitendienststelling moet zijn, toch?
Nee, ook hier geldt dat er geen andere werkzaamheden mogen zijn bij slijpen. De vonkenregen die vrij komt bij dit werk is enorm. Ik zou ook niet prettig werken als zo'n ding langs komt.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 11:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Slijpen gebeurt vaak tegelijkertijd met andere onderhoudswerkzaamheden waardoor er sowieso een buitendienststelling moet zijn, toch?
Ziggy gaf mij 450 aanwijzingen STS, dat was echt fantastischquote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:07 schreef Dr_Flash het volgende:
"Hallon ziggy, met Mono. Ik sta hier voor de rooie maar ik moet pissen! Geef ff aanwijzingkie STS YOLO grgr"
laat me raden: je bevond je tussen Sauwerd en Delfzijl?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:08 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ziggy gaf mij 450 aanwijzingen STS, dat was echt fantastisch
Nee, ik heb nog geen ene aanwijzing nodig gehad. Ik heb tot nu toe gewoon 'geluk' gehad dat alles op rolletjes loopt.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
laat me raden: je bevond je tussen Sauwerd en Delfzijl?
Oh, daar heb ik niets van gemerkt, ik kwam gisteren om 16.02 bij Bedum vanuit Groningen en terug om 16.53 vanuit Delfzijl. Niets gemerkt iigquote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:16 schreef Peterselieman het volgende:
ah ja, Het had gekund, want gister was er een stroomstorinkje in de buurt van Bedum en Stedum namelijk, waardoor daar de seinen tijdelijk gedoofd waren
Ik bedoelde speelgoed ook niet demigrerend ofzoquote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:35 schreef Duvel het volgende:
Ik zou dit "speelgoed" niet aan mijn kind geven tot het kind 18 is.
Sorry, ik switch tussen AZERTY en QWERTY toetsenborden met verschillende spellingcontroles, maar de eindcontrole doe ik altijd nog zelfquote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:04 schreef Duvel het volgende:
OK, door de spelfouten heen begrijp ik je denk ik.
En een reiziger die 2 uur oploopt telt even zwaar als een reiziger die 1 minuut oploopt? Kansloos grafiekje dan.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Grafiekje van de RER D, je ziet hoeveel reizigers er afgelopen maand vertraging opliepen met welke reden![]()
http://maligned.transilie(...)Cause-avril-2013.pdf
Haal de lantaarnpalen maar alvast wegquote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:41 schreef James1988 het volgende:
Dinsdag 21 mei, rond 08:00, zal GVB de eerste rit met reizigers uitvoeren met de nieuwe M5-metro. Vertrekpunt: Sloterdijk.
Op 22 juni 2013 organiseert TSP een afscheidsrit voor HLE 11.8, de reeks locomotieven die van 1986 tot 2008 de Beneluxtrein tussen Amsterdam en Brussel van tractie voorzag.
Er staat dat het de eerste officiële rit is. Dus misschien rijden ze al eerder...quote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:41 schreef James1988 het volgende:
Dinsdag 21 mei, rond 08:00, zal GVB de eerste rit met reizigers uitvoeren met de nieuwe M5-metro. Vertrekpunt: Sloterdijk.
quote:PRIO 2 TS451 TS452 OD401 AG901 TUNNELCOMPLX REIZIGERSBUIS 1-2 ZUIDEINDE 82 BARENDRECHT [OMS] OPENBAAR MELDSYSTEEM MELDING VAK: 4890206
Regio : 17 : [ROT] Rotterdam-Rijnmond
Urgentie : O O O : MIDDEL
Eenheden : 1400451 : Korpsalarm Barendrecht
: 1400902 : Adviseur Gevaarlijke Stoffen-901 Rotterdam-Rijnmond
: 1400454 : Commando Barendrecht
: 1400999 : Monitorcode Brandweer Rotterdam-Rijnmond
: 1400453 : Nachtdienst Barendrecht
: 1400452 : Dagdienst Barendrecht
: 1400400 : Officier van Dienst-401 SWG Zuid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |