Ik haat er niet op hoor. Ik kan het gewoon ábsoluut niet leuk vinden. Maar ik hoor dat het goede muziek is hoor. Maar die stem verpest het echt helemaal voor mij. Als je daar een of andere Amerikaan had neergezet had ik denk ik fantastisch gevondenquote:Op zaterdag 13 april 2013 00:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Haten op MorrisseySoms gaan dingen hier echt te ver.
Mooi nummer hoor. Had nog niet op de tekst gelet.quote:Op zaterdag 13 april 2013 12:22 schreef DO2 het volgende:
Jenny Hval. Had er nog nooit van gehoord. Intrigerende muziek, met teksten als:
I arrived in town with an electric toothbrush pressed against my clitores...
Ok dan,.
Ik ken alleen The Seer. Geproduceerd door Parish en PJ.quote:Op zaterdag 13 april 2013 12:30 schreef DO2 het volgende:
Ik weet niet of we het dan over hetzelfde nummer hebben, Z...?
Het woordje 'clitoris' slaat je toch vrij duidelijk in het gezicht.
Maar wel een (kleine) ontdekking, ja. Fijne muziek.
Ja, zo ben ik er ook tegenaangelopen. Maar da's dus een ander nummer van haar.quote:Op zaterdag 13 april 2013 12:45 schreef Z het volgende:
[..]
Ik ken alleen The Seer. Geproduceerd door Parish en PJ.
Ik was al langer bekend met dat genre:quote:Op zaterdag 13 april 2013 23:24 schreef Kerftminister het volgende:
Zit nu aan het beste Zambiaanse psychedelische rock album aller tijden.
Amanaz - Africa, erg relaxte muziek.
Dit is echt het allerkutste wat ik ooit in mijn leven heb gehoordquote:
quote:Op zondag 14 april 2013 01:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dit is echt het allerkutste wat ik ooit in mijn leven heb gehoord
Ja ok, misschien zijn mijn posts niet heel genuancueerd om 1.11, maar als ik the Smiths alleen acappela hoor, dan luister ik echt liever Justin Bieberquote:Op zondag 14 april 2013 01:09 schreef Arn0 het volgende:
[..]![]()
Gitaartrack is trouwens wel erg cool. Briljante gitarist, Marr. Dát moet je toch tenminste kunnen waarderen
Hmm ok, ja vond het ook niet echt grappig ofzo.quote:Op zondag 14 april 2013 23:26 schreef Felagund het volgende:
Here come the mummies moet je vooral niet serieus nemen volgens mij. Het is idd wat gimmicky, maar dat is denk ik ook de bedoeling. Al heb ik ook niet echt behoefte aan een nieuw album.
Zeker! Staat in de OPquote:Op zondag 14 april 2013 23:53 schreef debeterebob het volgende:
Was er eigenlijk al een pre-eindejaarslijst?
Goed zoquote:
Lekker ja, enige probleem met Ratatat is dat ik het allemaal een beetje hetzelfde vind klinken. Bekend probleem?quote:
Ja. Wildcat is het leukste, alle andere nummers op dat album zijn compleet inwisselbaar. Maar voordeel daarvan is dat het ook geen moment onaangenaam is.quote:Op maandag 15 april 2013 00:18 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Lekker ja, enige probleem met Ratatat is dat ik het allemaal een beetje hetzelfde vind klinken. Bekend probleem?
vond het een hoog Wilco gehalte hebben, waar overigens niks mis mee isquote:Op zaterdag 13 april 2013 12:24 schreef Felagund het volgende:
Fijn album dat van Kurt Vile, maar had iets korter mogen zijn of iets afwisselender voor de lengte. Met 69 minuten duurt mij het album net wat te lang.
Ja, dat is hard hun probleem jaquote:Op maandag 15 april 2013 00:18 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Lekker ja, enige probleem met Ratatat is dat ik het allemaal een beetje hetzelfde vind klinken. Bekend probleem?
Hmm Wilco? Dat hoor ik er nou niet echt in terug. Wilco kenmerkt zich door veelzijdigheid, Kurt Vile door eentonigheid (die niet perse negatief uitpakt hoor). Maar misschien met het laatste album van Wilco zijn er wat overlapjes. Maar het is inderdaad een te lang album. Vorige album waren wat meer rake en ook kortere nummres. Daar durfde hij iets meer. Dit is also het een uur lange jamsessie is die hij gewoon op cd heeft gezetquote:Op maandag 15 april 2013 01:04 schreef MaJo het volgende:
[..]
vond het een hoog Wilco gehalte hebben, waar overigens niks mis mee ismaar de nummers duren wel wat lang. Ga het zeker nog wel een keer opzetten
quote:Op maandag 15 april 2013 09:37 schreef Maxerazzi het volgende:
De nieuwe Vile heeft hooguit wat weg van One Sunday Morning, aangezien die laatste ook uitgesmeerd is over een ruime twaalf minuten.
Maar het toverwoord Wilco is gevallen, dus dan is het toegestaan filmpjes te posten.![]()
Wilco
Vind de lengte van de nummers juist perfect passen bij de sfeer van de muziek. Het doorbreken van de dagelijkse sleur, zoeken naar een uitweg, zijn fantasie. Ik vind het korte Never Run Away ook een van de minste nummers, zeker in de context van het hele album. Daarnaast, hier ga ik mijn vingers aan branden, maar komt er door de lengte van het album ook wel een bijna Canto Ostinato achtige vibe door het album waarbij door de weinige afwisseling, de afwisseling die er dan wel is bijna weer groter maakt. Bijvoorbeeld het laatste stuk van Shame Chamber, als je daarvoor gewoon het hele album hebt geluisterdquote:Op maandag 15 april 2013 08:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hmm Wilco? Dat hoor ik er nou niet echt in terug. Wilco kenmerkt zich door veelzijdigheid, Kurt Vile door eentonigheid (die niet perse negatief uitpakt hoor). Maar misschien met het laatste album van Wilco zijn er wat overlapjes. Maar het is inderdaad een te lang album. Vorige album waren wat meer rake en ook kortere nummres. Daar durfde hij iets meer. Dit is also het een uur lange jamsessie is die hij gewoon op cd heeft gezet
Mja die stem ofzo, de sfeer, ik weet het ook niet maar moest er meteen aan denken. Zal het eens testen op mijn vriend vanavond (= grote Wilco liefhebberquote:Op maandag 15 april 2013 08:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hmm Wilco? Dat hoor ik er nou niet echt in terug. Wilco kenmerkt zich door veelzijdigheid, Kurt Vile door eentonigheid (die niet perse negatief uitpakt hoor). Maar misschien met het laatste album van Wilco zijn er wat overlapjes. Maar het is inderdaad een te lang album. Vorige album waren wat meer rake en ook kortere nummres. Daar durfde hij iets meer. Dit is also het een uur lange jamsessie is die hij gewoon op cd heeft gezet
Probeer ze 1,5 week geleden er hier doorheen te drukken. Niet geluktquote:
Staat gewoon op Spotify. Dit is wel het hoogtepunt van de plaat imoquote:Op maandag 15 april 2013 16:27 schreef Moody het volgende:
[..]
Probeer ze 1,5 week geleden er hier doorheen te drukken. Niet gelukt
Ze maken leuke muziek idd. Ben benieuwd naar het album. Is nog niet te vinden toch
Ook heel vaak dat je van een album 3 liedjes luistert en het dan saai vindt en dan veel later het weer tegen komt en het geweldig vindtquote:Op maandag 15 april 2013 20:23 schreef Kerftminister het volgende:
God Wilco moet ik ook nog eens beluisteren. Dat is het mooie van muziek he, je hebt nooit alles gehad. Luister bijvoorbeeld nu voor het eerst pas Lonerism in zijn geheel ook.
True, dat ik me ook afvraag waarom ik een bepaald album gedelete heb en het vervolgens helemaal kapotluister.quote:Op maandag 15 april 2013 20:26 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ook heel vaak dat je van een album 3 liedjes luistert en het dan saai vindt en dan veel later het weer tegen komt en het geweldig vindtIk moet Tame Impala ook maar weer eens een keer proberen
quote:Op maandag 15 april 2013 20:27 schreef Slobeend het volgende:
Wat vinden we hier van Tangarine? Staat op de Luisterpaal. Teveel Excelsior-sound waarschijnlijk.
Ik vind het wel lekker. Beter dan de rest van Excelsior...maar het is wel heel erg marge. Lekkere muziek voor beetje plof zondagmiddag ofzo...quote:Op maandag 15 april 2013 20:27 schreef Slobeend het volgende:
Wat vinden we hier van Tangarine? Staat op de Luisterpaal. Teveel Excelsior-sound waarschijnlijk.
Tsja ook van die achtergrondmuziekquote:Op maandag 15 april 2013 23:46 schreef debeterebob het volgende:
Ik ga nieuwe album van Bonobo proberenBen benieuwd.
GMF is fantastisch, de rest trekt me iets minder. Goeie plaat, op een redelijk platte opener naquote:Op maandag 15 april 2013 23:41 schreef Norrage het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van de nieuwe John Grant?
Ik vond het eerste echt verschrikkelijk, ik snapte niet waar hij het vandaan haalde deze weg in te slaan...Maar het album groeit..en groeit...
Dat het saai is.quote:
Ja vond het weer eens dertien in een dozijn zoals altijd bij DWDD.quote:Op maandag 15 april 2013 23:27 schreef Felagund het volgende:
Was toch de band die vandaag bij DWDD was? Vond die niet veel aan.
Minuteman voldoet aan jouw omschrijving, maar klinkt niet als Parlequesquote:Op dinsdag 16 april 2013 21:49 schreef Warsaw het volgende:
Damn ben de naam van een toffe band kwijt. Klinkt een beetje als The Ramones, maken korte punknummers met een beetje humor, niet lang geleden album uitgebracht, lovende review op Pitchfork. Helft van de bandnaam lijkt op iets als Parleques.
Is het ook.quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:58 schreef Moody het volgende:
[..]
Moet een leuk plaatje zijn: http://www.musicmeter.nl/album/308583
Wie of wat zijn dat? nooit van gehoord, behalve in mijn vakgebiedquote:Op woensdag 17 april 2013 07:37 schreef calexico27 het volgende:
De nieuwe van the Thermals is geweldig!
Moet je aan Methodmich vragen. Die is groot fan.quote:Op woensdag 17 april 2013 14:39 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wie of wat zijn dat? nooit van gehoord, behalve in mijn vakgebied
Ik vond dat album van vorig jaar maar heel erg matig. Die van 2010 daarentegenquote:Op woensdag 17 april 2013 18:06 schreef Tchock het volgende:
Ik heb die vorig jaar zo bejubelde plaat van Beach House aan staan, klinkt leuk zo op het eerste gehoor.
quote:Op woensdag 17 april 2013 15:16 schreef Z het volgende:
[..]
Moet je aan Methodmich vragen. Die is groot fan.
Geniaal nummer:quote:Op woensdag 17 april 2013 18:06 schreef Tchock het volgende:
Ik heb die vorig jaar zo bejubelde plaat van Beach House aan staan, klinkt leuk zo op het eerste gehoor.
Dat klonk slecht zegquote:
quote:Op woensdag 17 april 2013 19:32 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat klonk slecht zegGa ik niet meer van opzoeken
Ik vind het echt heel verschrikkelijk zegquote:
Daar ben ik dan ook totaal geen fan vanquote:Op woensdag 17 april 2013 23:59 schreef DO2 het volgende:
Ik hoor er wel een beetje No Age in, anders.
Brainfeeder?quote:Op donderdag 18 april 2013 00:27 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Een tip voor alle liefhebbers van lekkere zwoele electro; Het nieuwe album Nostalchic van Lapalux. Het soort muziek waarbij de lijn tussen dance en rb steeds dunner wordt. Dat de man onderdeel is van Flying Lotus's platenmaatschappij zegt genoeg.
Kijk! Een liefhebber! Ik heb in elk geval een kaartje gekocht voor het optreden in de Patronaat (Haarlem) op 18 juli.quote:Op donderdag 18 april 2013 17:50 schreef methodmich het volgende:
* methodmich heeft de nieuwe Thermals al in bestelling in elk geval.
Heerlijk zegquote:Op donderdag 18 april 2013 00:27 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Een tip voor alle liefhebbers van lekkere zwoele electro; Het nieuwe album Nostalchic van Lapalux. Het soort muziek waarbij de lijn tussen dance en rb steeds dunner wordt. Dat de man onderdeel is van Flying Lotus's platenmaatschappij zegt genoeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Wie?quote:
Toentertijd (1997) was ik er wel behoorlijk van onder de indruk. Nu niet meer.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:29 schreef Norrage het volgende:
Ik vind die albums van Daft Punk trouwens allemaal erg saai, slecht en weinig opzwepend. Dat live album daarentegen. Die haalde geloof ik ooit nog mijn album top 100Dus live zijn ze zeker de hype waard, maar dat er zo gedweept wordt met dat ene nummer dat op 500 verschillende manieren is uitgekomen
Jai Paulquote:
Ik kende ze nog niet...het doet me heeeeel erg aan iets denken, maar ik kom er niet op? Kan je me helpen?quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:40 schreef Felagund het volgende:
Leuke band idd, al kan ik eigenlijk nooit een volledig album luisteren.
Ook het eerste waar ik aan dachtquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik kende ze nog niet...het doet me heeeeel erg aan iets denken, maar ik kom er niet op? Kan je me helpen?Doet me denken aan Radical Face ofzo?
Homework is briljant man.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:29 schreef Norrage het volgende:
Ik vind die albums van Daft Punk trouwens allemaal erg saai, slecht en weinig opzwepend.
Echt niet.quote:
Eens, met tot wat ik nu gehoord heb. Het is wel leukquote:Op vrijdag 19 april 2013 14:12 schreef Kerftminister het volgende:
Vind die nieuwe Daft Punk wel geinig, niet super om helemaal te spacen zoals Michiel Veenstra deed maar wel chill ofzo.
Ach, dat soort dance albums kan ik nooit wat mee als je achter een computer zit, om te luisteren. Je moet dit live ervaren...Doet niks af aan de kwaliteit van het album.quote:
Ja dat had ik dus wel, vond er weinig Dance aan, ook al heb je Pharrell als vocalist.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ach, dat soort dance albums kan ik nooit wat mee als je achter een computer zit, om te luisteren. Je moet dit live ervaren...Doet niks af aan de kwaliteit van het album.
Dat nieuwe nummer vind ik ook wel lekker. Maar ik vind het nauwelijks Daft Punk en het lijkt eerder een lekker folk nummer
12quote:
Zal ook wel deels nostalgisch zijn voor mijquote:Op vrijdag 19 april 2013 14:15 schreef DO2 het volgende:
Discovery vind ik 'n stuk minder, om eerlijk te zijn. Mij te vrolijk en te gelikt.
Nooit van gehoordquote:Op vrijdag 19 april 2013 16:02 schreef Slobeend het volgende:
Kennen jullie David Lemaitre al? Beetje mengeling van James Blake, José Gonzalez en Andrew Bird. Zeer fijn debuut, staat op de Luisterpaal en net blind gekocht toen ik het in de Plato hoorde. En dat zegt wat.
Op de één of andere manier klinkt in de Plato altijd alles beter, want ben nu al iets minder enthousiast.quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nooit van gehoordIk heb het eens opgezet. Wat ik nu hoor vind ik het wel heel erg op Jose lijken...
Ja hequote:Op vrijdag 19 april 2013 17:09 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Op de één of andere manier klinkt in de Plato altijd alles beter, want ben nu al iets minder enthousiast.
Wat een verhaal is dat.quote:
Bestaan die nog? Hun eerste (?) plaat Mother's Daughter And Other Songs werd destijds best wel gehyped herinner ik me. Was geen verkeerd album. Daarna eigenlijk uit het oog verloren, ook omdat het me niet voldoende aansprak om zo maar platen van ze te blijven kopen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:16 schreef Norrage het volgende:
Kennen jullie Tunng? Heerlijk
We scharen het maar onder de electro-folk
Mooi verhaal. Na die plaat was het ook wel een beetje afgelopen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:36 schreef methodmich het volgende:
[..]
Wat een verhaal is dat.
Paar jaar geleden kwam ik een vrouw tegen met een tattoo met de tekst No Culture Icons, hetgeen wel opmerkelijk was. Ik vroeg haar of dat van The Thermals kwam en inderdaad. Zij draaide More Parts Per Million bijna dagelijks. Toen ook een tijdje die plaat vaak gehoord.
Toeval bestaat dan kennelijk niet, want in die periode had één van de eigenaren van mijn vaste platenzaak ook een Thermals-periode. Vrijwel steeds stond die plaat, toen al jaren uit, daar op in de winkel.
Toen kreeg ik er steeds veel energie van en dus heb ik die plaat nu ook.
Ja, het is een goed verhaal.quote:Op vrijdag 19 april 2013 18:50 schreef Z het volgende:
[..]
Mooi verhaal. Na die plaat was het ook wel een beetje afgelopen.
Ik vind ze wel een redelijk eigen geluid hebben. Radical Face ken ik niet, is dat een aanrader?quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik kende ze nog niet...het doet me heeeeel erg aan iets denken, maar ik kom er niet op? Kan je me helpen?Doet me denken aan Radical Face ofzo?
Iedereen kent Radical Face. Of je het nu wil of niet.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:22 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vind ze wel een redelijk eigen geluid hebben. Radical Face ken ik niet, is dat een aanrader?
Een hele dikke aanrader zelfs. The Family Tree: The Roots - het eerste album van een drieluik - is echt fantastisch, zowel muzikaal als tekstueel.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:22 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vind ze wel een redelijk eigen geluid hebben. Radical Face ken ik niet, is dat een aanrader?
Heerlijke band iddquote:Op vrijdag 19 april 2013 22:12 schreef Norrage het volgende:
Wat is dat Spiritualized toch goed zeg![]()
Vooral deze:
Doet me denken aan Nobody Girl van Ryan Adams en in mindere mate Tender van Blur. Lang uitgesponnen reperterende nummers. Geniale nummers na 10+ bierquote:Op vrijdag 19 april 2013 22:21 schreef Norrage het volgende:
Dat nieuwste album is ook wel bij me gegroeid zeg. Vond het vorig jaar niks, haalde niet eens mijn jaarlijstje..maar ondertussenMary is ook een fantastisch nummer, en Little Girl...en Hey Jane inderdaad
Da's een van beste nummers ooit.quote:Op vrijdag 19 april 2013 22:12 schreef Norrage het volgende:
Wat is dat Spiritualized toch goed zeg![]()
Vooral deze:
Dat zijn van die lekkere nummers ja. Heb je er nog meer? Ik heb ook nog wel een paar geniale langgerekte enigszins repetitieve nummersquote:Op vrijdag 19 april 2013 22:30 schreef Moody het volgende:
[..]
Doet me denken aan Nobody Girl van Ryan Adams en in mindere mate Tender van Blur. Lang uitgesponnen reperterende nummers. Geniale nummers na 10+ bier
edit: Ik bedenk me opeens dat ik Ryan Adams nog nooit live gezien heb. Moet ik toch eens gaan doen!
Sowiesoquote:
Ja geniaal zijn die nummersquote:Op vrijdag 19 april 2013 22:38 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat zijn van die lekkere nummers ja. Heb je er nog meer? Ik heb ook nog wel een paar geniale langgerekte enigszins repetitieve nummers
ik denk bv meteen aan Higgs Boson Blues
of Giant
Of Spitting Venom
Anderen? En dan dus niet van die epische postrock lange nummers of ballads ofzo. Maar soort van lange jams, gewoon lekkere nummers die niet heel erg los gaan ofzoZoals bovenstaande
Eensch. Ik liet me weer eens gaanquote:Op vrijdag 19 april 2013 22:51 schreef Norrage het volgende:
Lady is fantastisch inderdaadIk vind Sufjan zijn nummer hier niet echt passen, dat vind ik al wat buiten waar we mee begonnen vallen. Dat komt echt uit in een soort grote climax. Dat moet er juist niet helemaal inzitten
Leuk. Moet me eens wat meer in Madrugada verdiepenquote:Op vrijdag 19 april 2013 22:53 schreef Moody het volgende:
[..]
Eensch. Ik liet me weer eens gaan
Dit is wel een geniale:
Lekker recent:
Ja maar ik wil ze wel allemaal weer luisteren als ik dat leesquote:Op vrijdag 19 april 2013 22:56 schreef Moody het volgende:
[..]
Op Joel Plaskett na kende je ze allemaal wel toch?
Zeg eens ff hoe geniaal Sister is.
zozoquote:Op vrijdag 19 april 2013 23:03 schreef Moody het volgende:
[..]
Beste band van de laatste 15 jaar naar mijn mening(nogal een uitspraak, ik weet het)
quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:03 schreef Moody het volgende:
[..]
Beste band van de laatste 15 jaar naar mijn mening(nogal een uitspraak, ik weet het)
Als ik kijk naar mijn playlist is dat de band met de meeste nummersquote:
Teveel van het goeie jaquote:Op vrijdag 19 april 2013 23:06 schreef Bol_Wan het volgende:
Lange Neil Young-nummers zijn erg fijn ja, die laatste plaat van em is daarin ook wel een goeie. Daar tikt ie tegen het half uur aan soms
De noodzaak was bij de eerste plaat verreweg het grootst. Op de platen daarna staan leuke nummers. De platen in geheel doen me niet zoveel (na de eerste dus). En ik ben een gehele platen luisteraar.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:01 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ja, het is een goed verhaal.
Maar de platen daarna, die zou je dan dus weer niet aanraden? Ik begreep wel in de platenzaak vorige week dat die nieuwe leuk moet worden, dus daarom maar even besteld.
quote:
Velvet Underground zijn ook wel de koningen van dit soort muziekquote:
Dat zal ze leren, de schavuiten.quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:20 schreef Moody het volgende:
Lui die een uur dit topic hebben gemist, zijn de komende week bezig om alle nummers in te halen
http://www.maniacworld.com/shortest-concert-ever.htmlquote:Op vrijdag 19 april 2013 23:17 schreef Z het volgende:
Het eerste concert van de Thermals was het kortste concert ooit. De eerste plaat duurt een minuut of 29, het concert 32 minuten, daarna was er geen materiaal meer.
Oh, kolere... Hoe kon ik die vergeten! Zo goed!quote:
Zekers!quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:26 schreef Maxerazzi het volgende:
Deze mag trouwens al helemaal niet ontbreken:
Nils Frahm altijdquote:Op vrijdag 19 april 2013 23:23 schreef Maxerazzi het volgende:
Nils kan er ook wat van natuurlijk.
[..]
Dat zal ze leren, de schavuiten.
Deze klinkt heel tof!quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:27 schreef Moody het volgende:
[..]
Zekers!
Nog maar eentje van Madrugada:
Fijn hoorquote:
Grit. Bonusnummerquote:Op vrijdag 19 april 2013 23:37 schreef Norrage het volgende:
[..]
Fijn hoor
Dat nummer heb ik niet op mijn computer! Welk album?
Op welke??quote:
quote:
quote:
Pff....quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:44 schreef Norrage het volgende:
Toch vind ik Madrugada teveel naar metal/alternatieve rock/irritante pretentieuze rock neigen..ik weet niet waarom, maar ik zet het altijd na een paar nummers weer afMaar die nummers die je hier plant zijn zeker lekker
Ik doe mijn best om van dat vooroordeel af te stappenquote:
Ja, die moet zelfs.quote:
Die stem is nou precies mijn probleem....quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:50 schreef Moody het volgende:
[..]
Dit is het moment
Probeer een keer een concert mee te pikken en je bent om. Die stem alleen al.
Tja, hij kan 'm niet veranderenquote:Op vrijdag 19 april 2013 23:53 schreef Norrage het volgende:
[..]
Die stem is nou precies mijn probleem....
Ik vind zijn stem ontzettend standaard. Het klinkt precies als een standaard rockalbum. Ik ben nu Nightly Disease aan het luisteren....en ik heb steeds oh wow wat lekker...eerst Step Into this Room, heerlijk nummer...dan Nightly Disease part 2 en denk ik...okee skip...dan komt er weer een heerlijk nummer en nog eentje...en dan A Deadend Mind...een nummer waarvan ik denk het al 100x gehoord te hebben...en daarna weer een goed nummer....en de rest ken ik nog niet...maar dat Sister was net ook geniaalquote:Op vrijdag 19 april 2013 23:54 schreef Moody het volgende:
[..]
Tja, hij kan 'm niet veranderen
Je bedoelt dat hij te zuiver/perfect klinkt? Iets meer falsetto graag?
Toch niet verkeerd om hier 1,5 uur naar te moeten luisteren:
Daarna weer verder met Dylan enzo.
Deels een plezier, deels een pijnlijke herinnering. Maar twee lijstjes. THE HORROR.quote:
Album op album wordt idd saai. Maar uit zijn 9 albums (incl. solo werk) valt wel een urenlange compilatie te maken die wel boeit hoorquote:Op vrijdag 19 april 2013 23:57 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind zijn stem ontzettend standaard. Het klinkt precies als een standaard rockalbum. Ik ben nu Nightly Disease aan het luisteren....en ik heb steeds oh wow wat lekker...eerst Step Into this Room, heerlijk nummer...dan Nightly Disease part 2 en denk ik...okee skip...dan komt er weer een heerlijk nummer en nog eentje...en dan A Deadend Mind...een nummer waarvan ik denk het al 100x gehoord te hebben...en daarna weer een goed nummer....en de rest ken ik nog niet...maar dat Sister was net ook geniaalHele wisselvallige artiest...voor mij dan.
Nogmaals, deze is onverslaanbaar:quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:01 schreef DO2 het volgende:
Als we het over eindeloze repetitie hebben is er natuurlijk maar 1 echte winnaar aan te wijzen:
.
Kan die plaat juist wel goed hebben. Lekkere "autobahn" muziek. (als in: ongeïnteresseerd luisteren tijdens het planken)quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:01 schreef Maxerazzi het volgende:
Even iets anders. Kennen jullie het gevoel dat je eigenlijk een plaat heel goed zou moeten vinden, omdat het geheel binnen je straatje past, maar het maar niet wil lukken? Ik zette vanmiddag weer eens Fink - Perfect Darkness op, en op de een of andere manier irriteert die plaat mij mateloos, terwijl het dus eigenlijk wel mijn stijl is.
Nu vooruit, we houden het op een gelijkspel.quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:02 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Nogmaals, deze is onverslaanbaar:
Ja, dat live album van ze is wel fantastischquote:Op zaterdag 20 april 2013 00:01 schreef Moody het volgende:
[..]
Album op album wordt idd saai. Maar uit zijn 9 albums (incl. solo werk) valt wel een urenlange compilatie te maken die wel boeit hoor
Blijft voor mij live een van de weinig wow momenten die ik heb mogen ervaren. Samen met o.a. Asaf Avidan, Bowie, Anthony en Editors (niet mijn favoriet, maar live beresterk)
quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:05 schreef DO2 het volgende:
[..]
Nu vooruit, we houden het op een gelijkspel.
Tja, ik kan ook niet echt mijn aversie plaatsen. So I'll just keep on hatin'.quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:03 schreef Moody het volgende:
[..]
Kan die plaat juist wel goed hebben. Lekkere "autobahn" muziek. (als in: ongeïnteresseerd luisteren tijdens het planken)
Ik kan niet zo snel een voorbeeld bedenken, maar ik weet dat ze er zijn.quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:01 schreef Maxerazzi het volgende:
Even iets anders. Kennen jullie het gevoel dat je eigenlijk een plaat heel goed zou moeten vinden, omdat het geheel binnen je straatje past, maar het maar niet wil lukken? Ik zette vanmiddag weer eens Fink - Perfect Darkness op, en op de een of andere manier irriteert die plaat mij mateloos, terwijl het dus eigenlijk wel mijn stijl is.
Albums die perfect in mijn straatje zouden moeten passen maar die ik gewoon niet kan hebben:quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:01 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik weet nog een voorbeeld: Animal Collective. Daar kom ik steeds niet in, terwijl ik het goed moet vinden. Toch jammerquote:Op zaterdag 20 april 2013 00:01 schreef Maxerazzi het volgende:
Gewoon dit nr eruit pikken en de rest vergeten:quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:09 schreef Norrage het volgende:
Tame Impala (al vond ik dat 2e album wél heel goed, die eerste verschrikkelijk)
Alcohol speelt idd een grote rol hierinquote:Op zaterdag 20 april 2013 00:11 schreef Arn0 het volgende:
Ik heb het echt zo vaak dat ik iets (vaak een klassieker) een paar keer beluister, het niets vindt en het afkraak en dan een half jaar later het toch nog eens opzet en het meteen briljant vindt. En dan kan ik helaas mijn post op FOK! niet meer bewerken
AC (quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:10 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik weet nog een voorbeeld: Animal Collective. Daar kom ik steeds niet in, terwijl ik het goed moet vinden. Toch jammer
Daar heb ik dat ook mee ja. Gelukkig heb ik wel Feels ontdektquote:Op zaterdag 20 april 2013 00:10 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik weet nog een voorbeeld: Animal Collective. Daar kom ik steeds niet in, terwijl ik het goed moet vinden. Toch jammer
Heb ik ook heel vaak...Maar dat heeft meer te maken dat ik van een van de grootste indie-haters te zijn ergens een omslag heb gemaakt naar een van de grootste indie-fansquote:Op zaterdag 20 april 2013 00:11 schreef Arn0 het volgende:
Ik heb het echt zo vaak dat ik iets (vaak een klassieker) een paar keer beluister, het niets vindt en het afkraak en dan een half jaar later het toch nog eens opzet en het meteen briljant vindt. En dan kan ik helaas mijn post op FOK! niet meer bewerken
Pavement, Noise gedoe van Wilco...en tsja...ik weet niet, maar ik vind sommige nummers van Sonic Youth fantastisch...maar kom niet tot een heel album, en al helemaal niet Daydream Nationquote:Op zaterdag 20 april 2013 00:11 schreef DO2 het volgende:
Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat de sound van Sonic Youth dan misschien simpelweg niet in jouw straatje past, Norrage?
Met welke bands, die je dus wel heel goed kan waarderen, vergelijk je ze dan eigenlijk?
Nee joh, die eerste is juist véél beter! Van de tweede is eigenlijk alleen het nummer dat Moody al postte en Apocalypse Dreams echt goed.quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:09 schreef Norrage het volgende:
[..]
Tame Impala (al vond ik dat 2e album wél heel goed, die eerste verschrikkelijk)
Ja dat zeg je altijd over AC, maar ik vind MPP zo ontzettend verschrikkelijk loshangend en ongelooflijk ontoegankelijk. Daar is de rest bijna "smooth" bij, in mijn optiek...Maar goed...deze discussie hebben we al eens eerder gedaanquote:Op zaterdag 20 april 2013 00:15 schreef Arn0 het volgende:
Ja, gek hoe Animal Collective zo verschillend wordt ervaren. Wanneer mensen zeggen dat ze het erg ontoegankelijk vinden en de melodie missen, denk ik altijd dat ze naar het echt vroege werk hebben geluisterd (wat dan niet zo is) want ik vind Merriweather Post Pavilion zo toegankelijk en melodisch, vanaf de eerste luisterbeurt was het al een feest hier.
Ja, dat had ik heel erg met die alom bejubbelde tweede plaat van Bon Iver. Overal geprezen en het is het soort muziek dat ik prachtig zou moeten vinden, maar ik bleef het ook na vele pogingen niks vinden.quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:01 schreef Maxerazzi het volgende:
Je moet er voor in de "mood(y)" zijn denk ik. Soms kom ik toch track 5, maar vaak blijf ik hangen bij track 2 en denk ik dat dit wel jammer van mijn kostbare luistertijd isquote:Op zaterdag 20 april 2013 00:15 schreef Arn0 het volgende:
Ja, gek hoe Animal Collective zo verschillend wordt ervaren. Wanneer mensen zeggen dat ze het erg ontoegankelijk vinden en de melodie missen, denk ik altijd dat ze naar het echt vroege werk hebben geluisterd (wat dan niet zo is) want ik vind Merriweather Post Pavilion zo toegankelijk en melodisch, vanaf de eerste luisterbeurt was het al een feest hier.
Beste album van 2009 volgens RYM in ieder geval:quote:
Ja, dat vind ik ook. Vandaar dat het door sommige AC die-hards net niet wordt gewaardeerd gek genoegquote:
Ik vind het echt verschrikkelijkquote:
Billquote:Op zaterdag 20 april 2013 00:21 schreef Maxerazzi het volgende:
En dan zijn er van die avonden, dat u uren wilt doorzagen over muziek, maar, lieve kijker, dan toch valt het doek, mag ik dat zeggen, ja, dat mag ik zeggen, het doek valt. Nu is hier gesproken over een grote verscheidenheid aan artiesten, zoals - pak 'm beet - een William Basinski, en die kent u niet, maar dat is een goede, een héééle goede. Maar, c'est ça, mes amies, een goede avond kan alleen maar hebben bestaan door een gepast einde. Chin chin, en bueeeenas noches!
Andere woorden: ik pak even Nabokov erbij, gooi William Basinski aan (want DO2 maakte natuurlijk een excellent punt) en ik ga weer eens een op voorhand kansloze strijd met de zandterrorist Klaas Vaak aan.
Nog een Bill Callahan voor dit topic als afscheidscadeau.
Trusten
Ja, voor mij geldt hetzelfde... Het zit zo ongelooflijk goed in mekaar.quote:Arn0 het volgende:[/b]
[..]
Ja, dat vind ik ook. Vandaar dat het door sommige AC die-hards net niet wordt gewaardeerd gek genoegMaar een van mijn favoriete albums ooit.
Ik kan me voorstellen dat het een goed album is. Maar ik kan er zo ontzettend niet inzien hoe je het in godsnaam het meest toegankelijke van AC kan vindenquote:Op zaterdag 20 april 2013 00:21 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook. Vandaar dat het door sommige AC die-hards net niet wordt gewaardeerd gek genoegMaar een van mijn favoriete albums ooit.
quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:26 schreef Norrage het volgende:
Ik ga ook naar bed lieverds. Kan geen muziek meer bedenken die ik leuk zou moeten vinden maar het gewoon niet kan...meestal zijn de kwartjes bij die muziek langzaamaan wel gevallen
Dat soort muziek ligt gelukkig sowieso niet in mijn straatje, dus dat telt nietquote:Op zaterdag 20 april 2013 00:26 schreef Arn0 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
(nee, flauw dit, als je de stem echt niet kunt waarderen houdt het op)
Mwah, ik beschouw The Smiths toch als de eerste indie-band (oké, brede term).quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:27 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat soort muziek ligt gelukkig sowieso niet in mijn straatje, dus dat telt niet
Idd, ik wilde eigenlijk gaan slapen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:20 schreef Moody het volgende:
Lui die een uur dit topic hebben gemist, zijn de komende week bezig om alle nummers in te halen
Hey, ik zeg totaal niet dat ik geen AC fan vind! Ik vind MPP verschrikkelijk, maar Feels vind ik helemaal fantastisch, en Fall Be Kind is ook niet onaardig. Dus, dat gaat ook niet op. Ik snap dat MPP gewoon niet en heb hem echt al heel erg vaak geluisterd (en ben de discussie ook al vele malen aangegaan met arn0quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:27 schreef DO2 het volgende:
Ik voorspel dat Norrage over exact 5 jaar de allergrootste AC-fan ever is.
Ja, je had ze toch ook live gezien, niet? Was vorig jaar sowieso een hele coole show, de visuals alleen al.quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:29 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hey, ik zeg totaal niet dat ik geen AC fan vind! Ik vind MPP verschrikkelijk, maar Feels vind ik helemaal fantastisch, en Fall Be Kind is ook niet onaardig. Dus, dat gaat ook niet op. Ik snap dat MPP gewoon niet en heb hem echt al heel erg vaak geluisterd (en ben de discussie ook al vele malen aangegaan met arn0)
Is indie mijn straatje? Ik weet niet. Dat is gewoon een verzamelterm. Ik zou niet eens weten wat mijn straatje is. Daar zou ik eens goed over moeten nadenken. Folk met een rock-edge en zoveel mogelijk jazz-invloeden, zoiets. Dat indie-bands daaronder vallen, kan toevalligquote:Op zaterdag 20 april 2013 00:28 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Mwah, ik beschouw The Smiths toch als de eerste indie-band (oké, brede term).
Yep. Beviel me niet zo goedquote:Op zaterdag 20 april 2013 00:30 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, je had ze toch ook live gezien, niet? Was vorig jaar sowieso een hele coole show, de visuals alleen al.
Toch een raar idee dat je iets posts terwijl je weet dat een ander iemand van het mannelijk geslacht dit leest vanuit bed met de iPhone in zijn ene hand en..... laat maarquote:Op zaterdag 20 april 2013 00:30 schreef Norrage het volgende:
[..]
Is indie mijn straatje? Ik weet niet. Dat is gewoon een verzamelterm. Ik zou niet eens weten wat mijn straatje is. Daar zou ik eens goed over moeten nadenken. Folk met een rock-edge en zoveel mogelijk jazz-invloeden, zoiets. Dat indie-bands daaronder vallen, kan toevallig
Maar truste![]()
Al zal ik straks vast nog wat vanaf mijn telefoon posten als ik in bed lig
Ik heb dat album behoorlijk grijs gedraaid, terwijl de rest van AC mij een stuk minder kan bekoren. Ik vind het album vrij catchy, zeker nummers als brother sport.quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:23 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat het een goed album is. Maar ik kan er zo ontzettend niet inzien hoe je het in godsnaam het meest toegankelijke van AC kan vindenMaar goed. Ik hoor sommige tonen in dat album niet ofzo
Leukste nummer van het album idd. Jammer dat het de afsluiter isquote:Op zaterdag 20 april 2013 00:37 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik heb dat album behoorlijk grijs gedraaid, terwijl de rest van AC mij een stuk minder kan bekoren. Ik vind het album vrij catchy, zeker nummers als brother sport.
Ik heb al genoeg geclimaxt bij al die geniale nummers die we vanavond hebben gepostquote:Op zaterdag 20 april 2013 00:33 schreef Moody het volgende:
[..]
Toch een raar idee dat je iets posts terwijl je weet dat een ander iemand van het mannelijk geslacht dit leest vanuit bed met de iPhone in zijn ene hand en..... laat maar
Ik was die ander.quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:59 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Deels een plezier, deels een pijnlijke herinnering. Maar twee lijstjes. THE HORROR.![]()
![]()
Ik vind dat eigenlijk een verrassend leuke plaat, zeker die tweede. Ben zelf ook niet gek van Roos, maar samen met Torre trek ik het nog welquote:Op zaterdag 20 april 2013 00:57 schreef Felagund het volgende:
De Last.fm app van Spotify is meestal erg goed, maar nu raadt hij de speeldoos van Roos aan.
Okee, helder verhaal. Denk dat ik wel snap wat je bedoelt, de eerste plaat in gedachten houdend. Ben benieuwd naar de nieuwe dan, merk het vanzelf.quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:15 schreef Z het volgende:
[..]
De noodzaak was bij de eerste plaat verreweg het grootst. Op de platen daarna staan leuke nummers. De platen in geheel doen me niet zoveel (na de eerste dus). En ik ben een gehele platen luisteraar.
Ja. Ben benieuwd.quote:Op zaterdag 20 april 2013 12:53 schreef Z het volgende:
Mijn kortste concert DO.
Nieuws!
http://potholesinmyblog.c(...)bum-yessir-whatever/
Ik heb ook meer met Torre dan met Roos en vind het idee van de Speeldoos ook leuk. Maar ik kan de muziek niet echt serieus nemen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 10:11 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Ik vind dat eigenlijk een verrassend leuke plaat, zeker die tweede. Ben zelf ook niet gek van Roos, maar samen met Torre trek ik het nog wel
quote:Op maandag 22 april 2013 00:19 schreef Arn0 het volgende:
"Bob Dylan Announces Tour With Wilco and My Morning Jacket"
Damn.. Maar natuurlijk enkel in Amerika.
What the...quote:Op maandag 22 april 2013 00:19 schreef Arn0 het volgende:
"Bob Dylan Announces Tour With Wilco and My Morning Jacket"
Damn.. Maar natuurlijk enkel in Amerika.
Alleen Amerika dus.quote:Wilco
News flash: Bob Dylan & His Band, Wilco, My Morning Jacket, Richard Thompson - RT Electric Trio & more to tour North America this summer as "Americanarama Festival of Music". Details Monday Noon on Wilcoworld and beyond. Watch this space. #americanarama #toyotaparkchicago
Vetquote:Op maandag 22 april 2013 13:07 schreef Tchock het volgende:
Tof nummer dit trouwens. Echt heel vet. Van de Push the sky away-sessies maar dan weggelaten.
Erg goede band, heb het nieuwe album nog niet gehoord maar je kan er eigenlijk niet mis mee gaan. Ging ze twee jaar geleden zien maar toen was de tour geannuleerd, maar nu krijg ik in mei een herkansing want ze staan in het voorprogramma van Lowquote:Op maandag 22 april 2013 12:12 schreef Maxerazzi het volgende:
En de nieuwe Junip is uit (band met José Gonzalez).
Goddomme, maak jij me even blij met een dode mus. Ik ga naar Low in Amsterdam, maar daar is een ander voorprogramma.quote:Op maandag 22 april 2013 17:59 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Erg goede band, heb het nieuwe album nog niet gehoord maar je kan er eigenlijk niet mis mee gaan. Ging ze twee jaar geleden zien maar toen was de tour geannuleerd, maar nu krijg ik in mei een herkansing want ze staan in het voorprogramma van Low
Ik was ook fan van ze, totdat ik ze live zag. Wat een saaie act was dat zeg...ongelooflijk.quote:Op maandag 22 april 2013 17:59 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Erg goede band, heb het nieuwe album nog niet gehoord maar je kan er eigenlijk niet mis mee gaan. Ging ze twee jaar geleden zien maar toen was de tour geannuleerd, maar nu krijg ik in mei een herkansing want ze staan in het voorprogramma van Low
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |