Dat kan, maar dan mag je als trein maar maximaal 40 kilometer per uur en moet je in ondoorbroken contact staan met de treinsteward om wel een noodremming in te kunnen zetten als hij dat constateert.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:29 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik heb laatst gelezen dat je de noodrem uit kan schakelen, als we daar mee beginnen
Daarnaast zero tolerance, maar dat is meer iets algemeens.
ook gelijk de reden waarom de vorige Benelux niet punctueel was.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Plus naar de andere kant lopen en koffie halen en door 80 reizigers aangesproken worden = een uur
Dat geldt sowieso al, Qday of nietquote:Op maandag 28 januari 2013 19:30 schreef Viezze het volgende:
[..]
Geweld tegen hulpverleners en NS-personeel
zweep eroverquote:Op maandag 28 januari 2013 19:32 schreef Monopoly het volgende:
Niets tegen Anne of Sounddragon zeggen hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Zero tolerance wil ik het beleid op dit moment niet noemen hoorquote:
Ja het heeft wel veel voeten in de aarde...maar het zou een hoop leed schelen hoewel dit in 2012 volgens mij niet zo erg was als in 2011?quote:Op maandag 28 januari 2013 19:31 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat kan, maar dan mag je als trein maar maximaal 40 kilometer per uur en moet je in ondoorbroken contact staan met de treinsteward om wel een noodremming in te kunnen zetten als hij dat constateert.
Zelfde met voetbaltreinen, alleen mogen die wel harder, maar ook daar overal op elk balkon politie/steward.
Maar inderdaad, de noodrem kan uitgeschakeld worden.
Klopt. Maar ik denk dat het dan TE druk wordt om het in goede banen te leiden, gezien ook nog eens de veiligheidsmaatregelen overal.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:34 schreef b2py het volgende:
Maare Mono, waarom denk je dat ze Amsterdam Centraal op slot gooien? Dichterbij de Dam kan je de reiziger niet krijgen.
Afgelopen jaar viel het wel mee. Erger dan die ene keer (was het 2008?) kan het ook niet worden natuurlijk.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:33 schreef Viezze het volgende:
[..]
Zero tolerance wil ik het beleid op dit moment niet noemen hoor
[..]
Ja het heeft wel veel voeten in de aarde...maar het zou een hoop leed schelen hoewel dit in 2012 volgens mij niet zo erg was als in 2011?
Hoe krijg jij snel mensen vanaf Zuid naar de Dam zonder trams en bussen? Zuid is nog veel kanslozer tegen deze hoeveelheden reizigers.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:35 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik denk dat het dan TE druk wordt om het in goede banen te leiden, gezien ook nog eens de veiligheidsmaatregelen overal.
Lijkt me echt veel makkelijker om vanuit een "afstand" de mensenmassa in goede banen te leiden en her en der te kunnen "sturen". Zo kan je ook de boel op tijd van afstand afsluiten als het te druk wordt.
Duivendrecht, station Duivendrecht! Hier kunt u een wandeling maken.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:35 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik denk dat het dan TE druk wordt om het in goede banen te leiden, gezien ook nog eens de veiligheidsmaatregelen overal.
Lijkt me echt veel makkelijker om vanuit een "afstand" de mensenmassa in goede banen te leiden en her en der te kunnen "sturen". Zo kan je ook de boel op tijd van afstand afsluiten als het te druk wordt.
Ik heb het gelopen met de huldiging van Ajax. Vreselijk dat ik daar was, dat terzijde. Op Koninginnedag is het sowieso al onmenselijk druk altijd.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe krijg jij snel mensen vanaf Zuid naar de Dam zonder trams en bussen? Zuid is nog veel kanslozer tegen deze hoeveelheden reizigers.
Bent u Mark Rutte?quote:Op maandag 28 januari 2013 19:35 schreef Monopoly het volgende:
Lijkt me echt veel makkelijker om vanuit een "afstand" de mensenmassa in goede banen te leiden en her en der te kunnen "sturen".
De gemeente Amsterdam staat op 30 april veel minder feesten toe dan een paar jaar geleden, dus het zal ook minder druk worden in de stadquote:Op maandag 28 januari 2013 19:36 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Afgelopen jaar viel het wel mee. Erger dan die ene keer (was het 2008?) kan het ook niet worden natuurlijk.
"Ja we kunnen de organisatie van de inhuldiging niet aan, klopt u maar even in Rotterdam aan."quote:Op maandag 28 januari 2013 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De gemeente Amsterdam staat op 30 april veel minder feesten toe dan een paar jaar geleden, dus het zal ook minder druk worden in de stad
Toevallig heb ik een kloon: PresidentRuttequote:
Dat klopt. Maar het is afwachten wat de gemeente Amsterdam gaat toelaten de komende Koninginnedag. Ik denk dat er een hoop mensen die kant op willen gaan. Dan heb je ze liever iets op afstand als iedereen toestroomt dan van zo dichtbij met de kans op congestie zo dichtbij.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De gemeente Amsterdam staat op 30 april veel minder feesten toe dan een paar jaar geleden, dus het zal ook minder druk worden in de stad
wel jammer dat Wim-Alex niet de laatste dag van april aanhoudt als datumquote:Op maandag 28 januari 2013 19:45 schreef b2py het volgende:
Vanaf 2014 is in ieder geval 27 april een dag om rekening mee te houden
Wel de enige dag dat NS de maximale inzet van materieel zo lang mogelijk continueerd.
Daar gaat onze vrije dag in 2014quote:Op maandag 28 januari 2013 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wel jammer dat Wim-Alex niet de laatste dag van april aanhoudt als datum
Whait. Whut?quote:Op maandag 28 januari 2013 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wel jammer dat Wim-Alex niet de laatste dag van april aanhoudt als datum
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het begint al goed dus ...quote:Op maandag 28 januari 2013 19:51 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ja maar in 2014 valt het op een zondag
Ja jezus, kerst valt ook wel eens op zaterdag/zondag. Zielig hoor jezus.. Neem je die maandag toch vrij ofzo..quote:Op maandag 28 januari 2013 19:51 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar in 2014 een zondag, voor degenen die vrij hoopten.
Ach, bespaart de maatschappij weer geld. Kost aardig wat geld hoor, het halve land plat leggen voor zo'n feessie.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja jezus, kerst valt ook wel eens op zaterdag/zondag. Zielig hoor jezus.. Neem je die maandag toch vrij ofzo..
in de christelijke gebieden misschien, maar de rest van het land houdt het gewoon op de dag zelfquote:Op maandag 28 januari 2013 19:53 schreef Monopoly het volgende:
Als Koninginnedag op een zondag valt, dan wordt het toch een dag verschoven vanwege de Christelijke achtergrond?
Kan me herinneren dat dit een x aantal jaar geleden ook is gebeurt.
Vertel je dat ook even aan de mensen die carnaval vieren. ligt verdorie ook het halve land een paar dagen plat voor ...quote:Op maandag 28 januari 2013 19:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Ach, bespaart de maatschappij weer geld. Kost aardig wat geld hoor, het halve land plat leggen voor zo'n feessie.
Ook oprotten met carnaval ja.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vertel je dat ook even aan de mensen die carnaval vieren. ligt verdorie ook het halve land een paar dagen plat voor ...
Maar daar moet je gewoon een vrije dag / dagen voor opnemenquote:Op maandag 28 januari 2013 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vertel je dat ook even aan de mensen die carnaval vieren. ligt verdorie ook het halve land een paar dagen plat voor ...
Alle treinen opheffen en die (in de toekomst wordende) dronken mensen laten fietsen. En anders maar wat Gbs'jes enzo inzetten.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:56 schreef b2py het volgende:
Maar goed, wat doen we. Alles naar Amsterdam C of zoals Monopoly laten keren op omliggende stations (wat vaak al niet kan door ontbrekende infrastructuur, maar dat daargelaten)? Treinseries knippen op Amsterdam C of doortrekken en elders knippen? Niet knippen? #yolo toekijken?
Dat laatste dan maar? Spreekt me wel aanquote:Op maandag 28 januari 2013 19:56 schreef b2py het volgende:
Maar goed, wat doen we. Alles naar Amsterdam C of zoals Monopoly laten keren op omliggende stations (wat vaak al niet kan door ontbrekende infrastructuur, maar dat daargelaten)? Treinseries knippen op Amsterdam C of doortrekken en elders knippen? Niet knippen? #yolo toekijken?
Zeg ongezelligerd, sommigen willen wel graag naar Amsterdam toe, zoals ikquote:Op maandag 28 januari 2013 19:57 schreef greavy het volgende:
Alle treinen opheffen en die (in de toekomst wordende) dronken mensen laten fietsen.
De fiets is daar uw goede vervoermiddel voor.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Zeg ongezelligerd, sommigen willen wel graag naar Amsterdam toe, zoals ik
mja, een deel van het land ligt dan wel plat, terwijl de rest flink door moet werken. levert flinke economische schade op, maar goed het is niet meer treingerelateerdquote:Op maandag 28 januari 2013 19:57 schreef Viezze het volgende:
[..]
Maar daar moet je gewoon een vrije dag / dagen voor opnemen
Of V250? Ultieme test. Als het Koninginnedag overleeft dan kan het gerust de HSL weer op.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:57 schreef greavy het volgende:
[..]
Alle treinen opheffen en die (in de toekomst wordende) dronken mensen laten fietsen. En anders maar wat Gbs'jes enzo inzetten. Of VIRM.
Nah, een Gbs is beter. Zelfs die feestvierders gun je de Fyra niet, want als het tegen zit moet je de feestdag nog uitstellen ook "want er is wel zeer weinig publiek" en hebben we er nog langer last vanquote:Op maandag 28 januari 2013 20:00 schreef Viezze het volgende:
[..]
Of V250? Ultieme test. Als het Koninginnedag overleeft dan kan het gerust de HSL weer op.
Wat is Gbs?quote:Op maandag 28 januari 2013 20:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Nah, een Gbs is beter. Zelfs die feestvierders gun je de Fyra niet, want als het tegen zit moet je de feestdag nog uitstellen ook "want er is wel zeer weinig publiek" en hebben we er nog langer last van
is er zo wel genoeg capaciteit te leveren dan?quote:
EVMET-DRGL, past het wel hoorquote:Op maandag 28 januari 2013 20:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is er zo wel genoeg capaciteit te leveren dan?
Anders moet je weer van die zelflossers inzetten. Dat is ook maar zo zo ...
twitter:NUnl twitterde op maandag 28-01-2013 om 20:06:34De eerste koningsdag zal niet op 27 april maar op 26 april 2014 worden gevierd, omdat het anders op een zondag valt: http://t.co/wFbypJ5u reageer retweet
Helaas, Gbs'en rijden niet meer. Ongetwijfeld ben je met Habbiins, Habiilns, Habbilns, Shimmms enz.enz.enz.quote:Op maandag 28 januari 2013 20:08 schreef Monopoly het volgende:
Die wagons rijden toch nog wel, of ben ik in de war met andere soortgelijke wagons?
Dat dacht ik ook al ja. In mijn goederenstages nog niet met zulke wagons gereden. Eigenlijk enkel ketelwagens en containers. En Huckepacks. Die zijn ook wel tof.quote:Op maandag 28 januari 2013 20:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Helaas, Gbs'en rijden niet meer. Ongetwijfeld ben je met Habbiins, Habiilns, Habbilns, Shimmms enz.enz.enz.
Maar daar leveren we zelf snipperdagen voor inquote:Op maandag 28 januari 2013 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vertel je dat ook even aan de mensen die carnaval vieren. ligt verdorie ook het halve land een paar dagen plat voor ...
genoeg reden om het op te heffen dusquote:Op maandag 28 januari 2013 20:31 schreef MPG het volgende:
[..]
Maar daar leveren we zelf snipperdagen voor in.
En op de zaterdag kun je met de NS in die beregezellige Zoepkoelexpres van Mestreech nao ut Jocusriék treinen om naar de Boétegewoeëne Boétezitting te komen.
daarom heb ik het ook opgenomenquote:Op maandag 28 januari 2013 20:39 schreef greavy het volgende:
Oké, ik heb soms het stel hersenen van een zeef ofzo. Ik berichtte over BBC2 en de Railway-programma's. Jullie raden al wat ik niet gekeken heb.
En dat komt niet door Bea hoor.
Waarom niet maximaal?quote:Op maandag 28 januari 2013 17:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar dan niet met meer dan 2/3e van het volle vermogen van normaal. Zo kunnen ze ook prima stammen van 12 rijtuigen rijden zonder dat het traag wordt. Wel een praktische vraag: hoe gaat dat qua bekabeling? Via de UIC-kabels?
Is het wat, je hebt inmiddels zelf hafas?quote:Op maandag 28 januari 2013 10:28 schreef lezut het volgende:
[..]
Ik zal ze even doornemenKun je die pdfjes zo vanaf bahn.de plotten?
Jep, denk dat het deze gaat worden:quote:Op maandag 28 januari 2013 21:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Is het wat, je hebt inmiddels zelf hafas?
Tof. Ach, bevalt het niet, het zal iig een leuk verhaal worden voor Feestjesquote:Op maandag 28 januari 2013 21:32 schreef lezut het volgende:
[..]
Jep, denk dat het deze gaat worden:
https://dl.dropbox.com/u/23250058/hgl-hbnhbf%208%20feb.pdf
cutequote:Op maandag 28 januari 2013 21:29 schreef Guppyfriend het volgende:
Stainzer Flascherlzug
[ afbeelding ]
BOEMquote:Op maandag 28 januari 2013 21:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
2x 4200 Kw is meer dan 1500V*4000A. Dan zegt een schakelaar in een huisje:
Zo te zien de Internationale Reisplanner van www.nshispeed.nl.quote:Op maandag 28 januari 2013 21:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Edit: Welke Hafas versie is dit?
Ja, dat moet.quote:Op maandag 28 januari 2013 22:03 schreef b2py het volgende:
Moet iedere Thalys en V160 iedere keer zijn stroomafnemer neerlaten bij een spanningssluis? Bijzonder.
Toevallig had ik vanavond weer een 'treinrace'. De IC Lelystad - Vlissingen vertrekt namelijk tegelijkertijd met de IC richting DH CS vanaf station Leiden. De hele tijd naast elkaar gereden tot aan DH LvNOI, waar eerstgenoemde moest stoppen en laatstgenoemde direct doorreed naar DH CS. Al de tweede keer in korte tijd dat ik daar twee VIRM's nek aan nek zie rijden. Best leukquote:Op maandag 28 januari 2013 22:06 schreef Peterselieman het volgende:
hadden we de trainrace al vanuit dit standpunt voorbij zien komen?
Waar heb je dat vandaan? Zo dom kan men toch niet serieus zijn?quote:Op maandag 28 januari 2013 22:10 schreef James1988 het volgende:
Het is mogelijk dat de 'nieuwe Benelux' (Den Haag - Brussel) zal stoppen in Delft, maar niet in Dordrecht...
En dan rijdt hij ook nog maar 1x per 2 uur...
Hoezee enzo.
Of deze.quote:Op maandag 28 januari 2013 22:06 schreef Peterselieman het volgende:
hadden we de trainrace al vanuit dit standpunt voorbij zien komen?
Hierzo. En kennelijk wel.quote:Op maandag 28 januari 2013 22:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Waar heb je dat vandaan? Zo dom kan men toch niet serieus zijn?
dat laatste shot is echt gaaf jaquote:Op maandag 28 januari 2013 22:28 schreef b2py het volgende:
Ook erg gaaf filmpje, vooral het allerlaatste shot.
http://www.canvas.be/video_overzicht/209100quote:Op maandag 28 januari 2013 22:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Weet iemand toevallig een beetje een samenvatting te vinden van de vergadering van de NS top en NMBS top, kon helaas niet meekijken en luisteren maar vind een indruk wel tof
Zie ik nou op 1 minuut een trein in Milka kleurenquote:Op maandag 28 januari 2013 22:28 schreef b2py het volgende:
Ook erg gaaf filmpje, vooral het allerlaatste shot.
Superbedankt Niet-over-materieel-praterquote:Op maandag 28 januari 2013 22:38 schreef b2py het volgende:
[..]
http://www.canvas.be/video_overzicht/209100
vanaf 16:00
jup. dat was de olympische Beneluxquote:Op maandag 28 januari 2013 22:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zie ik nou op 1 minuut een trein in Milka kleuren
Voor zover mij bekend is dat één van de stammen die is overgebracht naar de Binckhorst, dus die zouden we wel weer eens in dienst kunnen zien.quote:Op maandag 28 januari 2013 22:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup. dat was de olympische Benelux
twitter:Fyrareiziger twitterde op maandag 28-01-2013 om 22:48:44Misschien doet de koningin wel een #Fyra. Dat ze zegt dat ze gaat maar volgende maand blijkt dat ze toch niet gaat #trixit reageer retweet
twitter:Fyrareiziger twitterde op maandag 28-01-2013 om 22:58:01Of W-A loopt zoveel vertraging op met inhuldigen dat Beatrix weer wordt ingevoerd. Want er bleek nog ruimte in het paleis #trixit #Fyra reageer retweet
Nee, de levering is vertraagd.quote:Op maandag 28 januari 2013 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Is er nou al een model-fyra in HO te koop?
De V160 kom er aan: Piko heeft de loc al, LS Models komt met een gelimiteerde set OS-rijtuigen, en als het goed is ook nog met zuurstok-ICRms.quote:Op maandag 28 januari 2013 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Is er nou al een model-fyra in HO te koop?
Nee ik bedoel een V250. Ik wil daar een mechanisme in gaan bouwen dat willekeurig bodemplaten en deurtjes afstootquote:Op maandag 28 januari 2013 23:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
De V160 kom er aan: Piko heeft de loc al, LS Models komt met een gelimiteerde set OS-rijtuigen, en als het goed is ook nog met zuurstok-ICRms.
quote:Op maandag 28 januari 2013 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee ik bedoel een V250. Ik wil daar een mechanisme in gaan bouwen dat willekeurig bodemplaten en deurtjes afstoot
Heb je dat al tegen Syntus zelf gezegd?quote:Op maandag 28 januari 2013 23:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hoelang is station Hengelo Gezondheidspark nou al in gebruik? Syntus heeft 'm nog steeds niet in de automatische omroep geprogrammeerd...![]()
Prutsers
Zoals?quote:Op maandag 28 januari 2013 23:22 schreef KnightSolaire het volgende:
Ach ja, op de NS-spoorkaart ontbreken ook nog wel wat stations
Zie update.quote:
mèn. dit moet je niet willen ...quote:Op maandag 28 januari 2013 23:24 schreef b2py het volgende:
Vindt het toch verbazingwekkend dat deze kopbak onderdeel is van een treinstel dat afgeleid is van de Desiro reeks..
[ afbeelding ]
Net alsof je een loopplank voorop je trein hebt zitten..
gast, je kletst totale onzin.quote:Op maandag 28 januari 2013 23:25 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Zie update.
Weet eigenlijk niet of er meer voorbeelden zijn. "Nieuwe" stations ontbreken volgens mij wel vaker enige tijd op die actuele spoorkaart, ook als ze op NS-trajecten liggen trouwens.
Jep, ander voorbeeld is station Maarheeze wat destijds ook een paar maandjes er niet op stond ook al was het station toch echt al geopend. (Die staat er inmiddels wel op daar tussen Eindhoven en Weertquote:Op maandag 28 januari 2013 23:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Mook-Molenhoek ontbreekt wel op de 'actuele spoorkaart'.
Vrijwel altijd.quote:Op maandag 28 januari 2013 23:30 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Jep, ander voorbeeld is station Maarheeze wat destijds ook een paar maandjes er niet op stond ook al was het station toch echt al geopend. (Die staat er inmiddels wel op daar tussen Eindhoven en Weert).
Ben ik de enige die de actuele spoorkaart regelmatig gebruikt ofzo?
De situatie rond Maliebaan klopt ook niet echtquote:Op maandag 28 januari 2013 23:30 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Jep, ander voorbeeld is station Maarheeze wat destijds ook een paar maandjes er niet op stond ook al was het station toch echt al geopend. (Die staat er inmiddels wel op daar tussen Eindhoven en Weert).
Ben ik de enige die de actuele spoorkaart regelmatig gebruikt ofzo?
De Hanzelijn stond er trouwens wel meteen op met de nieuwe dienstregeling.![]()
Klopt, maar ik was wel even in de war toen ik erachter kwam dat het stoppertje Nijmegen - Venlo (- Roermond) ook nog tussen Heijendaal en Cuijk ergens stopt _0-.quote:Op maandag 28 januari 2013 23:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh dieJa, nou, slordig. Maar dat is niet waar je moet kijken voor "hoe ziet het net eruit" natuurlijk.
Damnquote:Op maandag 28 januari 2013 23:24 schreef b2py het volgende:
Vindt het toch verbazingwekkend dat deze kopbak onderdeel is van een treinstel dat afgeleid is van de Desiro reeks..
[ afbeelding ]
Net alsof je een loopplank voorop je trein hebt zitten..
En Hoevelaken is nog steeds niet af overigens..quote:Op maandag 28 januari 2013 23:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh dieJa, nou, slordig. Maar dat is niet waar je moet kijken voor "hoe ziet het net eruit" natuurlijk.
Wat wel vaker gebeurt, is dat op de tariefeenhedenkaart enigszins rooskleurige voorspellingen gegeven worden van openingsdata van nieuwe stations![]()
Volgens de kaart van 2012 zou Halfweg-Zwanenburg per 10 juni 2012 opengaan en Maastricht Noord per december 2012.
Volgens de kaart van 2011 zou Maastricht Noord zelfs al per 26-6-2011 open gaanHet is er NOG niet.
Ook Hengelo Gezondheidspark (17-9-2011) en Hoevelaken (1-10-2011) zijn meer dan een jaar later dan de voorspelling opgeleverd. Dat zijn dan voorspellingen van kort voor de betreffende datum. Die 3 tegels en een prullenbak bij Hengelo hebben meer dan een jaar langer geduurd dan gepland. Waar slaat zo'n planning dan op, vraag je je af.
Eentje maar?quote:Op maandag 28 januari 2013 23:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Die schotten hadden waarschijnlijk een zware nacht in de Pub achter de rug.
Echte mannen kunnen datquote:
En een hoop plestikquote:Op maandag 28 januari 2013 23:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Echte mannen kunnen dat
Als je overigens alle railhummers naar Van Simmeren brengt, oud ijzer is 18 cent de kilo. Dan levert dat 1,466 miljoen euro op. Gelukkig zit er hoop koper en andere dure meuk in. Ik denk dat je er wel 5 miljoen voor kan krijgen bij de sloop.
Zelfde als Thalys. Alleen trainpaden en boeking.quote:Op maandag 28 januari 2013 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg, CityNightLine is toch ook NS HiSpeed of wat?
Die heb ik al een keer gepostquote:Op maandag 28 januari 2013 23:24 schreef b2py het volgende:
Vindt het toch verbazingwekkend dat deze kopbak onderdeel is van een treinstel dat afgeleid is van de Desiro reeks..
[ afbeelding ]
Net alsof je een loopplank voorop je trein hebt zitten..
Het lijkt net alsof die trein een Dixie heeft aangereden.quote:Op maandag 28 januari 2013 23:24 schreef b2py het volgende:
Vindt het toch verbazingwekkend dat deze kopbak onderdeel is van een treinstel dat afgeleid is van de Desiro reeks..
[ afbeelding ]
Net alsof je een loopplank voorop je trein hebt zitten..
hmmm en dan vinden we de V250 lelijkquote:Op dinsdag 29 januari 2013 00:09 schreef WhiteJoker het volgende:
Dit is een iets beter aanzicht van de end gangway op de Class 380.
[ afbeelding ]
Een detailshot van de end gangway als deze open is. Dit is volgens mij dan niet een Desiro afgeleide, maar het principe is hetzelfde.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 00:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Je voelt je echt welkom in zo'n trein die zo [ afbeelding ] aan komt rijden ja
De dierentuin is erg leuk en goedkoop, halte zoo station btw.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 07:33 schreef Bitlord het volgende:
Op weg via Venlo voor een dagje Wuppertal (Schwebebahn) en Solingen (trolleybus). Iemand nog tips voor iemand die daar eigenlijk nog nooit geweest is?
De H Banen van Duisburg en Dusseldorf wellicht?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 07:33 schreef Bitlord het volgende:
Op weg via Venlo voor een dagje Wuppertal (Schwebebahn) en Solingen (trolleybus). Iemand nog tips voor iemand die daar eigenlijk nog nooit geweest is?
Ik ga volgende week met de lijnbus van Parijs naar Keulen proberen te geraken...quote:Op dinsdag 29 januari 2013 08:17 schreef bork het volgende:
[..]
De dierentuin is erg leuk en goedkoop, halte zoo station btw.
Ik ga volgende week naar Krefeld en dan trammen naar Essen en misschien nog naar Witten, veel plezier!
Vanaf het centraal station heb jec een moi punt dat je over de rivier kan fotos trekken. Ik heb er toen dit gemaaktquote:Op dinsdag 29 januari 2013 08:25 schreef Bitlord het volgende:
En weet iemand nog Schwebebahnstations waar het.mooi fotos maken is?
De halte vlakbij het ibis hotel, zit daar een bocht en veel ruimte om de baan heen, is wel een tijdje geleden dat ik er was. Landgericht heet deze, oud station/halte Kluse zit er vlakbij heel modern, hbf is niks eindhalte Oberbarmen is ook ok.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 08:25 schreef Bitlord het volgende:
En weet iemand nog Schwebebahnstations waar het.mooi fotos maken is?
Dinsdag? Ik ga daar weer terug naar Utrecht om een uur of 7.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 08:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik ga volgende week met de lijnbus van Parijs naar Keulen proberen te geraken...
Nee, helaasquote:Op dinsdag 29 januari 2013 08:51 schreef bork het volgende:
[..]
Dinsdag? Ik ga daar weer terug naar nederland om een uur of 7.
Is dat ook de reden dat treinverkeer naar Vlaardingen plat ligt?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 08:21 schreef James1988 het volgende:
Er is weer met treinen geschoven in Breda: de sprinter Breda - Utrecht vertrekt van spoor 2 (was spoor 4), de sprinter Breda - Den Haag is verplaatst naar spoor 4. De Fyra komt binnen en vertrekt vanaf spoor 5 (maar loc omlopen gebeurt buiten het station). Sporen 3 en 6 zijn voor de intercities van/naar Venlo en Zwolle.
En dankzij de seinstoring bij Schiedam zijn er wat leuke wijzigingen: treinen komende van Delft rijden linkerspoor tussen Schiedam en Rotterdam. Treinen van Rotterdam náár Delft gaan via de sporen voor Vlaardingen.
Mooi, word die wisselstraat daar ook nog eens gebruikt...quote:Op dinsdag 29 januari 2013 08:21 schreef James1988 het volgende:
Er is weer met treinen geschoven in Breda: de sprinter Breda - Utrecht vertrekt van spoor 2 (was spoor 4), de sprinter Breda - Den Haag is verplaatst naar spoor 4. De Fyra komt binnen en vertrekt vanaf spoor 5 (maar loc omlopen gebeurt buiten het station). Sporen 3 en 6 zijn voor de intercities van/naar Venlo en Zwolle.
En dankzij de seinstoring bij Schiedam zijn er wat leuke wijzigingen: treinen komende van Delft rijden linkerspoor tussen Schiedam en Rotterdam. Treinen van Rotterdam náár Delft gaan via de sporen voor Vlaardingen.
Maat van me zat erin. Ding was gestrand bij Maassluis onder de spanningsloze brug. Binnen 10 min was er een SLT die hem onder de draad zou duwen. Dat heeft vervolgens nog 40 minuten geduurd doordat ze niet eerder naar de plan-v's (die waren gestrand) mochten rijden voor een zetje.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:07 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren lag het treinverkeer naar Vlaardingen ook even plat. Er kwam een Mat64 aan richting Hoek van Holland Haven, en die bleef vervolgens stil staan ivm een overweg storing riepen ze om.
Dat is 8 uur in de busquote:Op dinsdag 29 januari 2013 08:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik ga volgende week met de lijnbus van Parijs naar Keulen proberen te geraken...
Dan wordt nu alvast weer de winterdienstregeling ingesteld... Minder treinen, kortere treinen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:39 schreef b2py het volgende:
Net de radio, vrijdag en zaterdag weer sneeuw
22 uur vertrek 5 uur smorgens knettergaar aankomen op Keulen, en dan nog 3 uur doorboemelen naar sauerlandquote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:39 schreef bork het volgende:
[..]
Dat is 8 uur in de busvalt me mee vs Thalys 3.14 uur.
We zijn niet zozeer boos op die Italianen, maar meer op het hoofdpijndossier in zn geheel. NS, management, de overheid en de zwartepietenschuiverij. En vooral de manier waarop die Fyra iedereen wordt opgedrongen en iedereen extra kosten moet maken.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Gisteren kwam er trouwens een Italiaanse Collega naar mij toe (die de melk had horen klotsen maar niet wist waar de tepel hing) en die vroeg aan mij waarom "mijn" land zo boos op de Italianen was.
Kwam vanochtend ook al onderstaande afbeelding tegen op de officiële NS Facebook.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:40 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dan wordt nu alvast weer de winterdienstregeling ingesteld... Minder treinen, kortere treinen.
En dan eenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
22 uur vertrek 5 uur smorgens knettergaar aankomen op Keulen, en dan nog 3 uur doorboemelen naar sauerland
Of een salade en een kop koffie in de BK op het station.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:44 schreef bork het volgende:
[..]
En dan een
[ afbeelding ]
en dan kan de dag beginnen
Snachts reizen was de enige optie. Ik kom 20 uur uit mn werk en heb met vrienden afgesproken om de volgende dag 9 uur op de piste te staan, voor een lang weekend. Geloof me daar wil je geen minuut van missen. Vrienden die complete duitse gezinnen omver jakkerd ( zie filmpje op 45 seconden, ik te herkennen aan unox muts)quote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:41 schreef James1988 het volgende:
Waarom zo'n eind met de bus en niet lekker ontspannen in een Thalys?
True, maar het was laatste moment planning, en ik heb het er met veel denkwerk in wat vrije dagen kunnen persen. Thalys was fantastisch geweest, eerlijk. Ik hou van de Thalys, primapersoneel en de Fabrikant vind ik fantastisch, maar qua dienstregeling was rijden met Fuck You travels de enige oplossing. Voor een lang weekend wintersport wil ik gewoon niks missenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:49 schreef gebrokenglas het volgende:
Je kunt beter met de trein naar wintersport gaan dan in zo'n touringcar... Daar kom je pas gebroken uit.
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:46 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Of een salade en een kop koffie in de BK op het station.
Gewoon een weekend een vent zijn en daarna vragen of minnie mouse mag zijn. Mooi in zo'n pakje je kater verbergenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
True, maar het was laatste moment planning, en ik heb het er met veel denkwerk in wat vrije dagen kunnen persen. Thalys was fantastisch geweest, eerlijk. Ik hou van de Thalys, primapersoneel en de Fabrikant vind ik fantastisch, maar qua dienstregeling was rijden met Fuck You travels de enige oplossing. Voor een lang weekend wintersport wil ik gewoon niks missen
Windig & De Jong?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:53 schreef bork het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ehm Duckie wij mogen je filmpje niet zien.![]()
Je moet ff linkje klikken, embed staat ie niet toe.... 1 trein in te zien: een skilifttreintje op 1.30 minutenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:53 schreef bork het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ehm Duckie wij mogen je filmpje niet zien.![]()
quote:
ok, checkquote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Je moet ff linkje klikken, embed staat ie niet toe.... 1 trein in te zien: een skilifttreintje op 1.30 minuten
net of je voor het instappen een knal kunt gaan krijgenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 00:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Je voelt je echt welkom in zo'n trein die zo [ afbeelding ] aan komt rijden ja
mooiquote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Kwam vanochtend ook al onderstaande afbeelding tegen op de officiële NS Facebook.
[ afbeelding ]
't is gewoon praktisch. Geen apart koprijtuig meer. Net als autostoelen (bestuurders- en passgierskant) die precies gelijk zijn qua bediening (leuningverstelling rechts). Goedkoper om te maken. Zulke stoelen zitten bijvoorbeeld in de Tata Nano.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
net of je voor het instappen een knal kunt gaan krijgen
Ik dacht dat je een geintje maakte maar nee, het is serieusquote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Kwam vanochtend ook al onderstaande afbeelding tegen op de officiële NS Facebook.
[ afbeelding ]
Ik maak nooit geintjes.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:11 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik dacht dat je een geintje maakte maar nee, het is serieus
Ik vind het wel veelzeggend dat ze meteen bij de eerste gelegenheid lacherig gaan lopen doen over hun nogal teleurstellende prestaties van de afgelopen weken. Alsof ze zich totaal niet schamen, niet beseffen dat er iets aan de hand is.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:11 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik dacht dat je een geintje maakte maar nee, het is serieus
Maar zelfs dan kan je zo'n afbeelding niet serieus nemenquote:
Hoe langer ik er over na denk hoe treuriger ik het vind. Je gaat er ook aan twijfelen of ze dit nou serieus menen. Ik snap echt niet wat voor 2e rangs marketing gespuis ze daar hebben lopen, want het lijkt nergens op.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vind het wel veelzeggend dat ze meteen bij de eerste gelegenheid lacherig gaan lopen doen over hun nogal teleurstellende prestaties van de afgelopen weken. Alsof ze zich totaal niet schamen, niet beseffen dat er iets aan de hand is.
Ja, maar niet hoe kansloos dat is.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:27 schreef Igen het volgende:
dat NS zelf ook wel doorheeft dat ze voor het minste of geringste de winterdienstregeling erbij pakken.
Natuurlijk wel. Anders maak je zo'n grap ook niet (want dan zou het niet grappig zijn).quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar niet hoe kansloos dat is.
Alle marketingtalenten waren naar NSHispeed en staan nu op non-actief met de rest?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:21 schreef Viezze het volgende:
Hoe langer ik er over na denk hoe treuriger ik het vind. Je gaat er ook aan twijfelen of ze dit nou serieus menen. Ik snap echt niet wat voor 2e rangs marketing gespuis ze daar hebben lopen, want het lijkt nergens op.
Ze willen mee liften en hip zijn. Beetje jammer dat Bavaria (quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:21 schreef Viezze het volgende:
[..]
Maar zelfs dan kan je zo'n afbeelding niet serieus nemen
[..]
Hoe langer ik er over na denk hoe treuriger ik het vind. Je gaat er ook aan twijfelen of ze dit nou serieus menen. Ik snap echt niet wat voor 2e rangs marketing gespuis ze daar hebben lopen, want het lijkt nergens op.
Pas nu je het zegt dringt het tot me door dat het over de troonwisseling gaat en niet over de winterdienstregeling.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:53 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ze willen mee liften en hip zijn. Beetje jammer dat Bavaria () en Unox dit gewoon op de plank hadden liggen en er veeeeel beter over nagedacht hebben.
minder onderhoudskosten is niet waar. Het zijn er waarschijnlijk zelfs meer, omdat er meer defecten optreden, zeker met al die sneeuw die vastklontert.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:53 schreef gebrokenglas het volgende:
Het scheelt misschien ook personeelskosten, zo'n winterdienst? Minder treinen - minder machinisten en conducteurs? En het scheelt in onderhoudskosten want er zijn minder treinen aan het rijden.
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Pas nu je het zegt dringt het tot me door dat het over de troonwisseling gaat en niet over de winterdienstregeling.
Reken maar dat je hogere onderhoudskosten hebt - laatst werd hier een filmpje gepost hoe ze de treinen ijsvrij proberen te houden. Laat staan wat je aan extra onderhoud kwijt bent. Daarnaast hebben ze extra personeel rondlopen voor informatie en invallen bij gestrande treinen (denk ik), dus dat is waarschijnlijk geen reden voor de NS om een aangepaste dienstregeling te rijden.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:53 schreef gebrokenglas het volgende:
Het scheelt misschien ook personeelskosten, zo'n winterdienst? Minder treinen - minder machinisten en conducteurs? En het scheelt in onderhoudskosten want er zijn minder treinen aan het rijden.
Godzijdank ben ik niet de enigequote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Pas nu je het zegt dringt het tot me door dat het over de troonwisseling gaat en niet over de winterdienstregeling.
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Pas nu je het zegt dringt het tot me door dat het over de troonwisseling gaat en niet over de winterdienstregeling.
Haha, lekker railnurttzzquote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:57 schreef Viezze het volgende:
[..]
Godzijdank ben ik niet de enige
Maar dat maakt hem alleen nog maar slechter want de woordgrap klopt niet en het blijf ongepast na de ellende.
Ik zeg toch niet dat het slechter is? Het is 2 uurtjes per dag als de zon schijnt in de maanden julie en augustus.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat vind ik altijd zo'n drogreden he"ach, daar en daar is het NOG slechter dus we moeten niet zeuren"
Humor is gezondquote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:57 schreef Viezze het volgende:
[..]
Godzijdank ben ik niet de enige
Maar dat maakt hem alleen nog maar slechter want de woordgrap klopt niet en het blijf ongepast na de ellende.
Maar 0 uitval en 100 % punctualiteitquote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Op Texel hebben ze helemaal geen treinen, moet je je voorstellen!
Welke vervoerder rijdt daar? Snel kapen die handel, is goed voor de gemiddelde statistieken.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar 0 uitval en 100 % punctualiteit
dat hebben ze in IJsland ondanks alle sneeuw ookquote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar 0 uitval en 100 % punctualiteit
Ik had gewoon uitgelegd dat dat niet kan omdat je zonder spoor verleggen alleen perrons op de buitenste sporen kunt gebruiken, en de noordelijke twee sporen alleen van/naar de Watergraafsmeer gebruikt kunnen worden vanwege de inrichting van de wisselstraatquote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:45 schreef b2py het volgende:
Tentamenvraag zojuist:
Op de Dijksgracht is genoeg ruimte om een halte te creëeren voor sprinters. Hier liggen zes parallele sporen en kan de intercity makkelijk de sprinter inhalen. Wat moet de treinverkeersleider hiervoor doen?
Heb me maar van de domme gehouden en niet gedaan alsof het technisch en dienstregelingtechnisch onmogelijk is om dat te doen
Rood... dat is wel interessant. Blauw komt er waarschijnlijk best vaak langs: van de Vechtdallijn naar Zutphen en terug. Of doet Arriva nu ook al vanuit het Noorden onderhoud in Zutphen?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:31 schreef Dr_Flash het volgende:
rood. Maar ze zijn alweer weg. Zullen wel van Zutphen - Apeldoorn komen. Geen idee wat ze hier dan moeten maar okee.
Welke opleiding doe jij dat je zo'n vraag als tentamenvraag krijgt?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:45 schreef b2py het volgende:
Tentamenvraag zojuist:
Op de Dijksgracht is genoeg ruimte om een halte te creëeren voor sprinters. Hier liggen zes parallele sporen en kan de intercity makkelijk de sprinter inhalen. Wat moet de treinverkeersleider hiervoor doen?
Heb me maar van de domme gehouden en niet gedaan alsof het technisch en dienstregelingtechnisch onmogelijk is om dat te doen
Civiel, en dit was het tentamen Verkeerstechniek. Tentamen foto's zijn bijna binnen dus zal ze straks even uploaden.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:01 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Welke opleiding doe jij dat je zo'n vraag als tentamenvraag krijgt?
Mooi spul dus. Zal ik straks een antwoord op de vraag geven?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:03 schreef b2py het volgende:
[..]
Civiel, en dit was het tentamen Verkeerstechniek. Tentamen foto's zijn bijna binnen dus zal ze straks even uploaden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:47 schreef James1988 het volgende:
Zijn deze foto's van de Vectron en de Kanaaltunnel al opgedoken?
Ah dat zal wel verklaren waarom de pimpel en de IC naar Zwolle net een half uur in een soort patstelling stil stondenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:39 schreef Peterselieman het volgende:
en nu is er een sein- en wisselstoring rond Deventer, waardoor het treinverkeer rond jouw huis platligt
In Almelo stond de pimpel met +120, maar is ondertussen wegquote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ah dat zal wel verklaren waarom de pimpel en de IC naar Zwolle net een half uur in een soort patstelling stil stonden
IC naar Zwolle stond meter of 20 van perron, is teruggekeerd naar Zutphen uit veiligheidsoverwegingen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ah dat zal wel verklaren waarom de pimpel en de IC naar Zwolle net een half uur in een soort patstelling stil stonden
SINDS KORT? Onder welke steen woont die aap? Sinds september 2012 rijden er 4 nachten per week goederentreinen (1 per richting) per nacht tussen Zutphen en Hengelo.quote:Zorg over hulpverlening spoorramp
GOOR - Het raadslid Roel Bergman (PvdA) maakt zich zorgen over de toerusting van de brandweer in geval van een calamiteit met de stof caprolactam. DB Schenker vervoert sinds kort ketelwagons met deze chemische stof over het spoor onder meer door Goor en Delden.
Wethouder Ben Eshuis meldde onlangs na klachten dat sinds medio december 's nachts wagons met caprolactam rijden over de rails in Hof van Twente. De stof vormt zich bij een brand om in giftige gassen en dampen. Op YouTube is een filmpje te vinden van een grote explosie met caprolactam in de DSM fabriek in Zuid-Limburg in 1975. Daarbij vielen veertien doden. DSM vervoert de stof van DSM Sittard naar de DSM fabriek in Emmen via Goor en Delden. De goederentrein rijdt leeg terug naar Sittard. Paul Koppen van de vereniging Actiegroep Goederenvervoer Hof van Twente Twente Kanaallijn zegt dat de stof pas ontbrandt bij 375 graden Celsius. "Dat valt mee."
Bergman wil van het college weten of de brandweer op de hoogte is van het vervoer dat volgens Koppen meestal rond twee uur 's nachts door Delden rijdt. "Is de brandweer toegerust om in een 'worst case scenario', zowel in het stedelijke gebied als in het moeilijk toegankelijke buitengebied adequaat op te treden?" De PvdA constateert 'een weigerachtige houding van Pro Rail' om vragen te beantwoorden. De sociaal-democraten leggen hun vragen daarom voor aan de wethouder en willen weten hoeveel goederentreinen mogen rijden voordat een maximaal aantal is bereikt. De actiegroep houdt binnenkort haar eerste ledenvergadering.
Definieer iets voor negen? Vijf voor 9 mag al hoorquote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:28 schreef KnightSolaire het volgende:
Binnenkort weer eens een Dagkaartje gebruiken, alleen is de vertrektijd iets voor negen uur 's-ochtends... Los kaartje kopen voor het begin van het traject dus.
Kwart voor negen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Definieer iets voor negen? Vijf voor 9 mag al hoor
met een chipkaart wel, maar met een papieren (dag)kaartje nietquote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Definieer iets voor negen? Vijf voor 9 mag al hoor
Vijf voor negen inchecken mag (chipkaart rekent tarief zelf), maar met een papieren kaartje nog steeds niet hoor.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Definieer iets voor negen? Vijf voor 9 mag al hoor
Alweer..twitter:NS_online twitterde op dinsdag 29-01-2013 om 16:31:20Utrecht - Driebergen-Zeist:Geen treinen door aanrijding m/e persoon. Advies: Utrecht-Arnhem via 's-Hertogenbosch http://t.co/z23egl7C #UtAh reageer retweet
Allemaal aan de kant morgen neem ik aan? Of liever nog, per direct.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:40 schreef greavy het volgende:
De problemen met de afbrekende pantografen van SLT hebben "mogelijk" te maken met kapotte litzen (een soort koperen omhulsel wat erom heen gedraaid is) waardoor het scharnierpunt te heet wordt en kan knappen.
jammer.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:43 schreef greavy het volgende:
Helaas, zover is het nog niet. Volgens Bombardier en Siemens komt het op "zeer kleine schaal" voor, en wordt er gezocht naar oplossingen. NedTrain gaat wel extra controles hierop uitvoeren de komende periode.
You see what I see?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:45 schreef Viezze het volgende:
Alle SLT aan de kant levert logistiek gezien wel een groot probleem op...
Een grote tyfuszooi in dit land, ik ben wel benieuwd hoe NSR dat oplost als ineens blijkt dat SLT niet meer gebruikt mag worden.quote:
Winterdienstregeling invoerenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Een grote tyfuszooi in dit land, ik ben wel benieuwd hoe NSR dat oplost als ineens blijkt dat SLT niet meer gebruikt mag worden.
jaquote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Nachtelijke avontuurtjes met een SLeT...Daar stel ik me toch wat anders bij voor
Ja, het is onverantwoord om het per direct uit dienst te nemen. Er komt wel extra toezicht op.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:50 schreef Peterselieman het volgende:
gaat niet gebeuren. Wel zal het zo zijn dat er veel nachtelijke reparaties aan het SLeT uitgevoerd zullen gaan worden
Ik trakteer danquote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:54 schreef b2py het volgende:
Al het VIRM aan de kant, wat voor puinbak krijg je dan.![]()
Daar houden we je aan over een X aantal jarenquote:
Ik ga niet trakteren als het uit dienst gaat omdat het aan vervanging toe is. Maar omdat het per direct uit dienst moet om één of andere reden.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
Daar houden we je aan over een X aantal jaren
Niet omdat het te oud is, maar vanwege een mankement ofzo. Als blijkt dat in alle VIRM's zomaar de snelschakelaar in brand kan vliegen ofzo.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan moeten we nog 25 jaar op jouw traktatie wachten
Dat heb ik ook wel eens gehoord, maar tegenwoordig hoor ik het eigenlijk zelden. Alleen bij de oudste serie ofzo? (Net als het doedelzakgeluid)quote:Kenmerkend voor veel DD-IRM-treinstellen zijn de piepende vloerplaten in de overgangen tussen de bakken, die bij elke oneffenheid van zich laten horen.
Er zijn nog een aantal rijvaardige plan v's maar lang niet genoeg. Ach joh, doe eens gek en zet een VIRM in als sprinter. Heb het al een paar keer gezien hier.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:55 schreef greavy het volgende:
Zoveel Plan V kan je niet vanavond al rijdend hebben. De reservevloot in Maastricht heeft de afgelopen periode al gereden, en de overige stellen mogen niet meer zonder een aantal Onderhoudsbeurten de baan op.
Voor gladiolen als jij die niet in VIRM willen zitten moeten ze express aansluitingen van 25 minuten creëren.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:22 schreef greavy het volgende:
VIRM als Sprinter gebeurd inderdaad, maar dan haal je ergens capaciteit weg die ze daar nodig hebben. Dus schuif je de problemen steeds verder door.
En wordt het steeds lastiger om een normale treinreis te maken (dus zonder IRM).
Dat rukt hem niks, hij laat rustig 2-3 uur lang treinen lopen om niet in Virm te hoeven zitten.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Voor gladiolen als jij die niet in VIRM willen zitten moeten ze express aansluitingen van 25 minuten creëren.
nee, van 28 minuten, zodat je nog net de sluitseinen van de wegrijdende trein zietquote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Voor gladiolen als jij die niet in VIRM willen zitten moeten ze express aansluitingen van 25 minuten creëren.
Maar dan heb je met vertraging alsnog de kans op een overstap, ik vond 25 minuten wel veilige marge ;Pquote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, van 28 minuten, zodat je nog net de sluitseinen van de wegrijdende trein ziet
Schlemiel!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat is er zo erg aan een VIRM danja ze zwalken 'n bietje, verder toch echt wel comfortabele treinen hoor. Gisteren in totaal ook bijna 4 uur in VIRM's gezeten. Vond 't wel prima
Niks. Greavy is gewoon niet helemaal lekker. Maar goed dat weetie zelf ook welquote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat is er zo erg aan een VIRM danja ze zwalken 'n bietje, verder toch echt wel comfortabele treinen hoor. Gisteren in totaal ook bijna 4 uur in VIRM's gezeten. Vond 't wel prima
SGM en Plan-V verdienen helemaal een enkeltje Van Simmeren.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Ach so.. persoonlijke voorkeur. Doe je niets aan natuurlijk. Ik verkies nog altijd een VIRM boven een stompende bonkende lawaaierige SGM hoor.al hebben ze allemaal zo hun charmes.
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:34 schreef b2py het volgende:
[..]
SGM en Plan-V verdienen helemaal een enkeltje Van Simmeren.
daarvoor heb je TRDL's. die kunnen reizigers nog wat meer klierenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar dan heb je met vertraging alsnog de kans op een overstap, ik vond 25 minuten wel veilige marge ;P
http://www.rijdendetreine(...)86&periode=&oorzaak=quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:36 schreef DriekOplopers het volgende:
Forumgenoten,
ik heb effe een handje hulp nodig.
Kan iemand zien, wanneer in deze maand Deventer en omstreken al is getroffen door sein-, wissel- en andere storingen? Volgens mij is dit meermalen aan de hand geweest.
Dank dank dank,
Driek
precies. Gewoon vervangen door de FLIRT. Heet de SLeT ook eens een verzetjequote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:34 schreef b2py het volgende:
[..]
SGM en Plan-V verdienen helemaal een enkeltje Van Simmeren.
Doe nou niet, ik kan niet zo goed tegen verandering. Ik heb maar een beperkt aantal noteblokjes liggen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. Gewoon vervangen door de FLIRT. Heet de SLeT ook eens een verzetje
Awesomequote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:37 schreef b2py het volgende:
[..]
http://www.rijdendetreine(...)86&periode=&oorzaak=
en
http://www.rijdendetreine(...)94&periode=&oorzaak=
Wel even de dubbelingen eruit halen
die heb je ook niet nodigquote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Doe nou niet, ik kan niet zo goed tegen verandering. Ik heb maar een beperkt aantal noteblokjes liggen.
Ik was laatst helemaal over de rooie hoor. Sta ik op de sprintert richting Nijmegen te wachten, komt er zo'n gillende keukenmeid plan V aan. Mijn dag kon niet meer stuk!!!1!!eentweedriequote:
Neinquote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:39 schreef Straatcommando. het volgende:
FLIRT = spurt? zo staan ze hier te boek in ieder geval, die dingen waar Arriva en breng mee rijden richting Winterswijk.
Doe je ff normaal? Keedanquote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik was laatst helemaal over de rooie hoor. Sta ik op de sprintert richting Nijmegen te wachten, komt er zo'n gillende keukenmeid plan V aan. Mijn dag kon niet meer stuk!!!1!!eentweedrie
het is van dezelfde fabrikant, maar een FLIRT is het grote broertje van de GTW waar Arriva hier mee rijdt.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:39 schreef Straatcommando. het volgende:
FLIRT = spurt? zo staan ze hier te boek in ieder geval, die dingen waar Arriva en breng mee rijden richting Winterswijk.
De grote broer van de spurt. Rijdt nog niet in nederland maar zou mooi sprinter materieel zijn.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:39 schreef Straatcommando. het volgende:
FLIRT = spurt? zo staan ze hier te boek in ieder geval, die dingen waar Arriva en breng mee rijden richting Winterswijk.
Ja ik heb ff snel gegoogled en die plaatjes kwam inderdaad naar boven. Ik herken ze vanwege die godsgruwelijk irritante piep die ze maken bij het openen en sluiten van de deuren.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nein
Al zien ze er wel redelijk hetzelfde uit
Nee, in Nederland rijden GTW treinstellen, in Duitsland en Zwitserland heb je veel Flirt.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:39 schreef Straatcommando. het volgende:
FLIRT = spurt? zo staan ze hier te boek in ieder geval, die dingen waar Arriva en breng mee rijden richting Winterswijk.
mja, ze rijden tot Venlo en keren dan omquote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:41 schreef LtnGeorge het volgende:
[..]
De grote broer van de spurt. Rijdt nog niet in nederland maar zou mooi sprinter materieel zijn.
't is een grapje, mên.quote:
heb je meer aan een zakdoek. Dit om je tranen af te kunnen voerenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik was laatst helemaal over de rooie hoor. Sta ik op de sprintert richting Nijmegen te wachten, komt er zo'n gillende keukenmeid plan V aan. Mijn dag kon niet meer stuk!!!1!!eentweedrie
Da's knapquote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:41 schreef Straatcommando. het volgende:
die plaatjes kwam inderdaad naar boven. Ik herken ze vanwege die godsgruwelijk irritante piep
Mijn dank is grootquote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is van dezelfde fabrikant, maar een FLIRT is het grote broertje van de GTW waar Arriva hier mee rijdt.
Grootste verschil is dat bij de elektrische versie de FLIRT de motoren onder de bakken heeft zitten en een GTW een powerpack heeft. Er wordt ook een dieselversie van de FLIRT ontwikkeld en die heeft wel een powerpack.
Op de Merwede-Lingelijn (Dordrecht - Geldermalsen) rijden ze met electrische powerpacks. Op de Heuvellandlijn (Maastricht - Valkenburg - Heerlen) ook, maar dan van Veolia.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mijn dank is grootelke keer als ik hier wat lees of vraag leer ik wat. Leuk volk hier
Die Arriva stellen zijn allemaal diesel(electrisch?)volgens mij. Idd met powerpacks.
Die plaatjes kwamen naar boven op google, ik zag het verschil niet tussen een GTW en een FLIRT, en al die GTW's hier hebben zo'n irritante piep. Zoietsquote:
Ah so! Daar is het spoor natuurlijk wel volledig geëlektrificeerd. Hier maar tot aan zevenaar ofzo.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Op de Merwede-Lingelijn (Dordrecht - Geldermalsen) rijden ze met electrische powerpacks. Op de Heuvellandlijn (Maastricht - Valkenburg - Heerlen) ook, maar dan van Veolia.
Volgens mij zag ik zaterdag staan dat ze vanaf zondag tijdelijk gesloten zouden zijn wegens verbouwing. Er stond een einddatum bij, maar die kan ik zo niet herinneren. Stond op een blaadje links naast de ingang.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:26 schreef Dr_Flash het volgende:
De AH to Go in Deventer is effectively verleden tijd. Er was net een lint voor de deur gespannen en ze waren bezig de schappen leeg te halen. Zal ook wel voor de verbouwing zijn. Geen idee of er een tijdelijk alternatief komt en zo ja waar.
Vergeet Zwolle-Emmen niet, dat rijdt ook met elektrische GTW's (en nog comfortabel ook!)quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Op de Merwede-Lingelijn (Dordrecht - Geldermalsen) rijden ze met electrische powerpacks. Op de Heuvellandlijn (Maastricht - Valkenburg - Heerlen) ook, maar dan van Veolia.
Oh tegenwoordig ook daar ja. MET fucking irritante piepquote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Vergeet Zwolle-Emmen niet, dat rijdt ook met elektrische GTW's (en nog comfortabel ook!)
Waarom zou je op deze manier een mail adres neer zetten?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:33 schreef b2py het volgende:
Man Bijt Hond heeft Somda gecontacteerd mocht er nog Fyra nieuws komen dat er enkele vrijwilligers commentaar willen voorzien op dit debacle. Ik voorzie hele hilarische gebeurtenissen. http://somda.nl/forum/129(...)em+in+Man+Bijt+Hond/
Ben blij dat ik niet om Somda zit, wat ik daar af en toe (vanuit hier) voorbij zie komen...quote:Geïnteresseerden kunnen mailen naar barry.vanas AT ncrv PUNT nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |