Niet als je uit Bolsward komt. Daar komen geen treinen.quote:Op maandag 28 januari 2013 12:23 schreef KnightSolaire het volgende:
Trouwens, wat een onzin dat Kamerleden aangeven dat ze graag met de trein waren gegaan maar dat niet doen vanwege de Fyra. Ze kunnen toch gewoon met Thalys reizen? Reiskosten krijgen ze toch vergoed.
Vanuit Bolsward kan je niet op tijd komen.quote:Op maandag 28 januari 2013 12:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet als je uit Bolsward komt. Daar komen geen treinen.
Je zou eventueel rechts uit kunnen zetten (wat mij niet lukt, als ik rechts zachter zet gaat links mee...)quote:Op maandag 28 januari 2013 12:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. nu moet je extra opletten ...
vroeger wel. Toen liep er een lokaalspoorweg naar Sneek.quote:Op maandag 28 januari 2013 12:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet als je uit Bolsward komt. Daar komen geen treinen.
Van Tongeren woont volgens mij gewoon in een stadquote:Op maandag 28 januari 2013 12:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet als je uit Bolsward komt. Daar komen geen treinen.
Tot 1968quote:Op maandag 28 januari 2013 12:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
vroeger wel. Toen liep er een lokaalspoorweg naar Sneek.
Altijd treurig om te zien hoeveel (tram)spoor is gesaneerd.quote:
Lekkere pornomuziek eronderquote:
Zeg dat welquote:Op maandag 28 januari 2013 12:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:
De Vlaamse populisten zijn overigens beter in het stellen van goede vragen dan de Nederlandse populisten.
http://www.tweedekamer.nl(...)orzitting_fyra.jsp#0quote:Op maandag 28 januari 2013 12:40 schreef Achtentachtig het volgende:
Weet iemand hoe de agenda van deze zitting eruit ziet?
Thanks.. geen lunchpauze dusquote:Op maandag 28 januari 2013 12:41 schreef b2py het volgende:
[..]
http://www.tweedekamer.nl(...)orzitting_fyra.jsp#0
Je hebt het duale spraak Frans/Nederlands gemist. Verder niet zoveel. Ben meer benieuwd naar antwoorden dan de vragen die gesteld worden. Die hebben allemaal wel dezelfde strekking.quote:Op maandag 28 januari 2013 12:43 schreef James1988 het volgende:
Godallemachtig, ga je even lunchen, is er wéér een nieuw deel geopend.
Heb ik nog wat boeiends gemist of zijn alle politici er plasjes overheen aan het doen zonder inhoudelijk iets toe te voegen?
Inderdaad.. Helaas.quote:Op maandag 28 januari 2013 12:50 schreef DriekOplopers het volgende:
Ik vind de bijdragen van de Belgische parlementariërs beter dan die van onze landgenoten.
mja, dat mocht je wel verwachten. Hun besluiten zijn overigens niet altijd even logischquote:Op maandag 28 januari 2013 12:50 schreef DriekOplopers het volgende:
Ik vind de bijdragen van de Belgische parlementariërs beter dan die van onze landgenoten.
Ja.quote:Op maandag 28 januari 2013 12:51 schreef James1988 het volgende:
Ik begreep dat de PVV Henk en Ingrid er aan de blonde haren heeft bijgesleept en dat anderen begonnen over het 20e treinstel?
Jep.. en ook de multiculturele samenleving en de bedrijfscultuur van Italianen..quote:Op maandag 28 januari 2013 12:51 schreef James1988 het volgende:
Ik begreep dat de PVV Henk en Ingrid er aan de blonde haren heeft bijgesleept en dat anderen begonnen over het 20e treinstel?
nu nog de tijden erbijquote:Op maandag 28 januari 2013 12:55 schreef Aether het volgende:
NSHiSpeed legt uit hoe in Brussel te komen:
[ afbeelding ]
Jeeeeeezus Christus te paard zeg, kan het nóg nietszeggender?quote:Op maandag 28 januari 2013 12:55 schreef Aether het volgende:
NSHiSpeed legt uit hoe in Brussel te komen:
[ afbeelding ]
Doen de belgen ook hoorquote:Op maandag 28 januari 2013 12:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Al die nederlandse parlementariërs zitten vrolijk te twitteren
Wij kunnen er wat van breien ja. De rest van Nederland niet.quote:Op maandag 28 januari 2013 12:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Jeeeeeezus Christus te paard zeg, kan het nóg nietszeggender?
Plan X. Ook bekend onder de naam Blauwe Engel. Dit is een tweedelige versie ervanquote:Op maandag 28 januari 2013 12:59 schreef LWD-Godius het volgende:
Wat voor een trein is dit?:
[ afbeelding ]
Is dat zojuist gezegd?twitter:kleun13 twitterde op maandag 28-01-2013 om 12:55:57#politiek24 als de #Fyra stilvalt geven de computers foutcodes aan, of verwijst naar defecten aan onderdelen die helemaal niet bestaan reageer retweet
Wat nou. DIT noemen we "een redelijk alternatief" tegenwoordigquote:Op maandag 28 januari 2013 12:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Jeeeeeezus Christus te paard zeg, kan het nóg nietszeggender?
Welk station is dit? Komt me totaal niet bekend voor...quote:Op maandag 28 januari 2013 13:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Plan X. Ook bekend onder de naam Blauwe Engel. Dit is een tweedelige versie ervan
Lelystad of Almere.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:02 schreef V2 het volgende:
[..]
Welk station is dit? Komt me totaal niet bekend voor...
Dat is toch van de zotte johquote:Op maandag 28 januari 2013 13:07 schreef J.B. het volgende:
Ik weet niet of het bekend is hier, maar wellicht heb ik nog wat nieuws. De Fyra heeft er niet alleen voor gezorgd dat de Beneluxtrein passé is, maar óók de Maastricht-Brussel-Express is afgeschaft na druk van NS Hispeed. Die verbinding trok teveel reizigers weg uit de omgeving van Eindhoven.
Ja het is inderdaad van de zotte, maar zo bleek het dus wel te zijnquote:Op maandag 28 januari 2013 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is toch van de zotte johAlsof mensen dat echt op die manier zouden doen. Mensen uit de omgeving Eindhoven die naar België willen, gaan al jaaaaaren met de auto want die hebben gewoon geen optie voor de trein, simpel zat.
Hij vertelt gewoon dat een gewone trein de rendabiliteit van de hogesnelheidstrein laat afbrokkelen.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:18 schreef b2py het volgende:
Ik weet niet of hij nou een speech houdt over de fantastische verbindingen naar Brussel of vragen beantwoord over de Fyra?
hij veegt zijn eigen paadje schoonquote:Op maandag 28 januari 2013 13:18 schreef b2py het volgende:
Ik weet niet of hij nou een speech houdt over de fantastische verbindingen naar Brussel of vragen beantwoord over de Fyra?
Ja daar ging het uiteindelijk gelukkig wel naar toe. De Thalys is vast ook duurder dan de oude verbinding Brussel - Parijs. Als de Fyra rijdt, en altijd rijdt. Dan zullen er zeker mensen bereidt zijn daarvoor te betalen.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Hij vertelt gewoon dat een gewone trein de rendabiliteit van de hogesnelheidstrein laat afbrokkelen.
Incompetentie klinkt in zijn hoofd waarschijnlijk beter te overleven dan boze opzet.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:
edit: Oh nee wacht, dit is "Wir haben es nicht gewusst".
NSH zo uit de klauwen laten lopen en dan net doen of je nooit iets hebt gehoord getuigt wel van iets.quote:
Lijkt me niet dat Meerstadt dat hier de zaal in slingert. Zou niet passen in de passage 'we werken hand in hand samen aan een oplossing. 'quote:Op maandag 28 januari 2013 13:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Overigens zijn het wel de Belgen die geen Traxx op de HSL wilden in een ingroeimodel. Als men dat had gedaan zou de overgang veel kleiner zijn geweest en zouden problemen opgevangen kunnen worden.
Nee. Tientallen miljoenen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Dat halveert alvast het aantal handen dat aan een oplossing kan werkenquote:Op maandag 28 januari 2013 13:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat Meerstadt dat hier de zaal in slingert. Zou niet passen in de passage 'we werken hand in hand samen aan een oplossing. '
Voor die onwillendheid van de Belgen zijn 2 redenen:quote:Op maandag 28 januari 2013 13:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Overigens zijn het wel de Belgen die geen Traxx op de HSL wilden in een ingroeimodel. Als men dat had gedaan zou de overgang veel kleiner zijn geweest en zouden problemen opgevangen kunnen worden.
Nee klopt. Maar dan had men de V250 veel rustiger in gebruik kunnen nemen zonder dat er meteen een man overboord was. In de dienstregeling 2013 was de ruimte op Schiphol-Den Haag hard nodig waardoor men wellicht toch de sprong in het diepe heeft genomen.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat Meerstadt dat hier de zaal in slingert. Zou niet passen in de passage 'we werken hand in hand samen aan een oplossing. '
Te hoog inzetten is ook duur en slecht voor het imago!quote:Op maandag 28 januari 2013 13:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voor die onwillendheid van de Belgen zijn 2 redenen:
- Rijpaden voor 160 km/h zijn duurder dan voor hogere snelheden
- Het zou afbreuk doen aan het imago
Waar komt dat ruimtetekort vandaan? Er zijn geen treinen bijgekomen, alleen weggevallen, namelijk de Benelux. Treinserie Rotterdam - Amsterdam over HSL rijdt niet overdag. Er zijn geen extra ic's of sprinters gaan rijden.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:35 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Nee klopt. Maar dan had men de V250 veel rustiger in gebruik kunnen nemen zonder dat er meteen een man overboord was. In de dienstregeling 2013 was de ruimte op Schiphol-Den Haag hard nodig waardoor men wellicht toch de sprong in het diepe heeft genomen.
De trein Lelystad-Den Haag is 9 minuten opgeschoven, het Beneluxpad in.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Waar komt dat ruimtetekort vandaan? Er zijn geen treinen bijgekomen, alleen weggevallen, namelijk de Benelux. Treinserie Rotterdam - Amsterdam over HSL rijdt niet overdag. Er zijn geen extra ic's of sprinters gaan rijden.
De IC Asd - Vlissingen is er ook tussen Schiphol en Leiden bijgekomen?quote:Op maandag 28 januari 2013 13:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Waar komt dat ruimtetekort vandaan? Er zijn geen treinen bijgekomen, alleen weggevallen, namelijk de Benelux. Treinserie Rotterdam - Amsterdam over HSL rijdt niet overdag. Er zijn geen extra ic's of sprinters gaan rijden.
Dat was de IC Amsterdam-Den Haag. Overigens ook verschoven.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:38 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De IC Asd - Vlissingen is er ook tussen Schiphol en Leiden bijgekomen?
Dan is toch dat andere pad weer vrij? Goederentreinen zijn er niet daar dus kan het niet zijn. Knoop zit bij Riekerpolder Aansluiting en die is overbelast. Die acht treinen per uur per richting in de spits op Hoofddorp - Leiden. Zou de extra zonetrein Almere - Schiphol roet in het eten kunnen gooien?quote:Op maandag 28 januari 2013 13:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De trein Lelystad-Den Haag is 9 minuten opgeschoven, het Beneluxpad in.
Dat zou ook nog kunnen ja.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:37 schreef James1988 het volgende:
Wellicht andere plannormen n.a.v. het ongeval bij Amsterdam?
Dat moet dat pad toch wel aansluiten op het pad ten zuiden van Den Haag. Anders sta je lang stil en kan je beter met een gewone IC naar Den Haag en daar overstappen. Dan rijdt die trein op Den Haag - Amsterdam een beetje voor lucht.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan is toch dat andere pad weer vrij? Goederentreinen zijn er niet daar dus kan het niet zijn. Knoop zit bij Riekerpolder Aansluiting en die is overbelast. Die acht treinen per uur per richting in de spits op Hoofddorp - Leiden. Zou de extra zonetrein Almere - Schiphol roet in het eten kunnen gooien?
Dat stond je toch al overal met de benelux, dat is geen verassing.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:41 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat moet dat pad toch wel aansluiten op het pad ten zuiden van Den Haag. Anders sta je lang stil en kan je beter met een gewone IC naar Den Haag en daar overstappen. Dan rijdt die trein op Den Haag - Amsterdam een beetje voor lucht.
Nu nog meer dus.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat stond je toch al overal met de benelux, dat is geen verassing.
nee.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:42 schreef Ireyon het volgende:
Roosendaal. Zeer belangrijk
. 2 miljoen overstappers
.
Kan dit in de OP?
Nee, de huidige situatie is goed voor het imagoquote:Op maandag 28 januari 2013 13:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voor die onwillendheid van de Belgen zijn 2 redenen:
- Rijpaden voor 160 km/h zijn duurder dan voor hogere snelheden
- Het zou afbreuk doen aan het imago
Dat was toch de Fyra-specialiteit? Of was dat "vol lucht"?quote:Op maandag 28 januari 2013 13:41 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Dan rijdt die trein op Den Haag - Amsterdam een beetje voor lucht.
Waarschijnlijk. Gelukkig zijn de verbindingen in Nederland zeer meer frequent dan in België en is het mijns inziens acceptabel dat er in Den Haag HS wordt overgestapt op de trein naar België.quote:
twitter:ArnoLeblanc twitterde op maandag 28-01-2013 om 13:34:19Als #beneluxtrein terug komt, wil dat niet zeggen dat 'ie permanent blijft, zegt NS-baas. "We willen geen lege hogesnelheidstreinen" #nosop3 reageer retweet
Dat was al duidelijk toch? Wel zal hij blijven rijden tot Fyra voldoende betrouwbaar blijkt. Wat voldoende betrouwbaar inhoudt is overigens onduidelijk.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:44 schreef James1988 het volgende:
twitter:ArnoLeblanc twitterde op maandag 28-01-2013 om 13:34:19Als #beneluxtrein terug komt, wil dat niet zeggen dat 'ie permanent blijft, zegt NS-baas. "We willen geen lege hogesnelheidstreinen" #nosop3 reageer retweet
Kan dat niet ook toegepast worden op de rest van het HRN?quote:Op maandag 28 januari 2013 13:44 schreef James1988 het volgende:
twitter:ArnoLeblanc twitterde op maandag 28-01-2013 om 13:34:19Als #beneluxtrein terug komt, wil dat niet zeggen dat 'ie permanent blijft, zegt NS-baas. "We willen geen lege hogesnelheidstreinen" #nosop3 reageer retweet
Helemaal niks. Maar men lult liever oeverloos langs elkaar heen ipv daadwerkelijk iets te doen.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat heb je eigenlijk aan al dit gelul als je nu op het perron staat?
Als er een echt geliberaliseerde markt was geweest zou forensen onbetaalbaar zijn geweest.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Helemaal niks. Maar men lult liever oeverloos langs elkaar heen ipv daadwerkelijk iets te doen.
Als het écht een geliberaliseerde markt zou zijn zouden zowel NMBS als NS allang failliet zijn gegaan door dit aanhoudende gefaal.
Wel met de nuance dat ProRail er niks mee kon omdat er geen afstemming was met NMBSquote:Op maandag 28 januari 2013 13:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Aah. NS heeft 18 januari een treinpad aangevraagd.
Inderdaad. Dan weten we meteen waar de bal ligt. Tussen NS en NMBS.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Wel met de nuance dat ProRail er niks mee kon omdat er geen afstemming was met NMBS
Het kan ook zonder de NMBS.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Wel met de nuance dat ProRail er niks mee kon omdat er geen afstemming was met NMBS
Dan zouden veel mensen alsnog een reiskostenvergoeding hebben kunnen bedingen. Op basis van kilometervergoeding uiteraard, want wie dat Openbaar Vervoer "openbaar" heeft genoemd...quote:Op maandag 28 januari 2013 13:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als er een echt geliberaliseerde markt was geweest zou forensen onbetaalbaar zijn geweest.
De beste man van ProRail meldde er direct bij dat een pad maken zonder NMBS en Infrabel niet kan. Dus nee, het kan niet zonder de NMBS.quote:
Hangt ervan af. Als NS direct rond 08:00 een aanvraag heeft gedaan zal er wellicht nog geen contact zijn geweest die ochtend. Tenzij de hele nacht contact is geweest uiteraard. Het is gissen naar de inhoud en vorm van de aanvraagquote:Op maandag 28 januari 2013 13:58 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Inderdaad. Dan weten we meteen waar de bal ligt. Tussen NS en NMBS.
Ja. EN dan weten we dus NIET waar de bal ligt.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:58 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Inderdaad. Dan weten we meteen waar de bal ligt. Tussen NS en NMBS.
Ja goed, was erg leukquote:Op maandag 28 januari 2013 14:02 schreef Little_Dolls het volgende:
Hoe was jullie uitstapje trouwens de 26ste?
We weten niet wie de ander tegen houdt om tegen de bal te trappen..quote:Op maandag 28 januari 2013 14:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. EN dan weten we dus NIET waar de bal ligt.
Dat je dat kunt lezen johquote:Op maandag 28 januari 2013 14:05 schreef b2py het volgende:
http://www.prorail.nl/Vervoerders/Capaciteitsverdeling/Dienstregeling2013/Documents/Asd-Rtd%20(via%20Shl)_os.pdf
Hier is nog wel ruimte te vinden toch? Vanaf Hoofddorp tot aan Riekerpolder Aansluiting wordt inderdaad erg krap ja.
Juist door dat tijdgebrek zijn Meerstadt en de Scheemaecker er redelijk zonder kleerscheuren afgekomen. Bijzonder: Van Vroonhoven zat wel in de zaal. Siebers niet!quote:Op maandag 28 januari 2013 14:11 schreef Peterselieman het volgende:
jammer dat het door de beperkte tijd maar weer een halve vergadering is geworden ...
gelukkig is het nu wachten op de schriftelijke antwoorden en de fiedbak
was ook mijn indruk ja. hadden ze tot bijvoorbeeld 17.00 uur gehad, dan waren beiden echt wel door de mangel gehaald.quote:Op maandag 28 januari 2013 14:15 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Juist door dat tijdgebrek zijn Meerstadt en de Scheemaecker er redelijk zonder kleerscheuren afgekomen.
goed teken, omdat het toont dat de problemen serieus worden genomen.quote:Bijzonder: Van Vroonhoven zat wel in de zaal. Siebers niet!
aanzienquote:Op maandag 28 januari 2013 14:17 schreef b2py het volgende:
En overigens, wie zegt dat de trein uit Amsterdam via Schiphol MOET en niet over Haarlem kan. Daar is nog meer ruimte.
En dus blijft het vingertje wijzen en vooral GEEN actie ondernemen, gewoon vrolijk voortdurenquote:Op maandag 28 januari 2013 14:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
We weten niet wie de ander tegen houdt om tegen de bal te trappen..
Luchtbal?quote:Op maandag 28 januari 2013 14:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. EN dan weten we dus NIET waar de bal ligt.
klopt, maar ik denk dat het meer in een behoefte voorziet dan via Haarlemquote:Op maandag 28 januari 2013 14:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Een tijdelijke maatregel heeft geen aanzien.
er achterquote:Op maandag 28 januari 2013 14:20 schreef b2py het volgende:
Reed de oude benelux voor of achter de IC naar Venlo richting Dordrecht?
Die hele Fyra rijdt al niet man..quote:Op maandag 28 januari 2013 14:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Kunnen we niet een Fyra Schiphol - Brussel laten rijden en dan zeggen dat ze met "de overige binnenlandse treinen naar Schiphol kunnen reizen"? Spaart je 1 stel uit in de omloop en scheelt drukte tussen Amsterdam en SchipholEn of je nou 4 of 6 of 80 keer moet overstappen, lekker belangrijk
Goed ideequote:Op maandag 28 januari 2013 14:35 schreef James1988 het volgende:
Ik heb geen idee hoe dat precies werkt. Vraag het @ProRail?
ooitquote:Op maandag 28 januari 2013 14:35 schreef Little_Dolls het volgende:
Hoe zit dat nu met die Fyra? Gaat dat ding nu nog rijden of...?
Het Apeland en/of Bureaucratieland is anders ook geen slechte naam.quote:Op maandag 28 januari 2013 14:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ooit
alleen is te hopen dat het niet hetzelfde afloopt als met het Land van Ooit
twitter:StationschefBMO twitterde op maandag 28-01-2013 om 14:42:48@Thommeh91 B-Mobility, moest iets toevoegen want @stationschef bestond al en nmbs geraakte er niet meer bij
reageer retweet
Graag gedaan!quote:Op maandag 28 januari 2013 14:51 schreef b2py het volgende:
Een oplettende twitteraar bezorgde mij reeds het antwoord:
http://www.infrasite.nl/p(...)n.php?ID_products=53
Quo Vadis heet het systeem wat het gewicht van treinen meet.
Ze zijn al ruim een uur klaarquote:Op maandag 28 januari 2013 15:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En , hoe is de stemming in de vergaderzaal met meneer de sfeermaecker?
Want de conclusie is dat vooral de reiziger (zonder hoofdletter) een Toontje Lager mag zingen?quote:Op maandag 28 januari 2013 13:44 schreef Dr_Flash het volgende:
En nog een stukje wauwelkoek tot slot![]()
Ik heb stiekem met je gesold
Ik hoop dat je het leuk vond!
Wat zijn dat voor prikkels dan?quote:Op maandag 28 januari 2013 15:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het grote probleem is trouwens ook dat de NL'se politiek moet erkennen dat er grote fouten zijn gemaakt tussen de jaren '90 en nu. Ze hebben een hele hoop prikkels aan de spoorsector toegevoegd die niets met goed reizigersvervoer te maken hebben. Die prikkels hebben meegespeelt in het Fyra-fiasco hoewel ze niet de hoofdoorzaak zijn van dat fyalen, is het wel de hoofdoorzaak van het de nek om draaien van de Beneluxtrein.
Ik heb interessequote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Mocht iemand interesse hebben: ik heb nog een kortingscode voor 2,50 korting bij de spoordeelwinkel
tot op zekere hoogte waren die prikkels goed, want de NS is gedwongen op het reizigersvervoer nu minimaal quitte te draaien.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het grote probleem is trouwens ook dat de NL'se politiek moet erkennen dat er grote fouten zijn gemaakt tussen de jaren '90 en nu. Ze hebben een hele hoop prikkels aan de spoorsector toegevoegd die niets met goed reizigersvervoer te maken hebben. Die prikkels hebben meegespeelt in het Fyra-fiasco hoewel ze niet de hoofdoorzaak zijn van dat fyalen, is het wel de hoofdoorzaak van het de nek om draaien van de Beneluxtrein.
Klopt. Maar je kunt er te ver mee gaan.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tot op zekere hoogte waren die prikkels goed, want de NS is gedwongen op het reizigersvervoer nu minimaal quitte te draaien.
zie dmquote:
Yepquote:Op maandag 28 januari 2013 14:33 schreef b2py het volgende:
ProRail rekent een treinpad af op tonnages die onderweg gemeten worden. Weet iemand hoe dit in de praktijk werkt? Zijn er meetinstallaties in de baan aangebracht?
Passage uit de netverklaring 2014:
"De tonnages van treinen worden gemeten met behulp van meetsystemen van ProRail. Treinen die op
hun rit meerdere tonnagemeetpunten passeren worden afgerekend op het gemiddelde van de
tonnages die bij de diverse meetpunten zijn gemeten. De tonnages worden afgerond op 1 ton. Treinen
die tijdens hun rit geen meetpunt passeren, worden afgerekend op een overeen te komen normtreingewicht."
jup, maar dat was jaren 90 en 00. Een ongebreideld vertrouwen in het marktdenken, terwijl nu op vele gebieden blijkt dat het in de basis goed is, maar dat er wel een flinke rem op had moeten worden gezet.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Klopt. Maar je kunt er te ver mee gaan.
twitter:Thommeh91 twitterde op maandag 28-01-2013 om 15:05:00@NSHispeed Maat van mij kocht grenskaartje Visé - Visé grens online voor ¤2.00, ik bij NMBS loket voor ¤1.70. Waar zit dit verschil? reageer retweet
twitter:NSHispeed twitterde op maandag 28-01-2013 om 15:50:12@Thommeh91 Prijzen kunnen per spoorwegmaatschappij idd verschillen. Ik heb het hier nagerekend, kom ook uit op 2,-. reageer retweet
twitter:Thommeh91 twitterde op maandag 28-01-2013 om 15:51:53@NSHispeed Maar het is toch raar dat jullie kaartjes duurder zijn dan een kaartje aan het NMBS loket? reageer retweet
twitter:NSHispeed twitterde op maandag 28-01-2013 om 16:12:08@Thommeh91 Spoorwegmaatschappijen bepalen zelf hun prijzen, zo kunnen er verschillen ontstaan. Kan me voorstellen dat je het vreemd vindt. reageer retweet
twitter:Thommeh91 twitterde op maandag 28-01-2013 om 16:18:28@NSHispeed ik vind het compleet geschift. reageer retweet
De grap van marktwerking is dat je er vanuit gaat dat er op basis van de slechtheid van de mens (ikke! ikke! ikke!) een bedrijf zich zo aanpast aan de wensen van de klant dat het zou leiden tot kwaliteitverhoging omdat de klant anders wel wegrent en het bedrijf dan geen inkomsten meer heeft.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup, maar dat was jaren 90 en 00. Een ongebreideld vertrouwen in het marktdenken, terwijl nu op vele gebieden blijkt dat het in de basis goed is, maar dat er wel een flinke rem op had moeten worden gezet.
klopt, maar om die prikkels goed op te stellen is kennis en ervaring nodig. Die ontbraken er toen en helaas nu ook nog te veelquote:Op maandag 28 januari 2013 16:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De grap van marktwerking is dat je er vanuit gaat dat er op basis van de slechtheid van de mens (ikke! ikke! ikke!) een bedrijf zich zo aanpast aan de wensen van de klant dat het zou leiden tot kwaliteitverhoging omdat de klant anders wel wegrent en het bedrijf dan geen inkomsten meer heeft.
Het probleem van OV is dat je zowel op tijdstippen met veel vraag als met weinig vraag toch aanbod wilt maken. Door iemand op een bepaalde plek een al dan niet tijdelijk monopolie (dat noemen we een concessie al dan niet gegund met of zonder aanbesteding) te geven kan die niet rendabele ritten uit wel rendabele ritten betalen. Het nadeel van een monopolie in combinatie met een groep gebruikers die niet zomaar voor een alternatief kunnen kiezen is dat je een soort vrijbrief hebt om wat aan te klooien.
Daarom is het maken van de juiste prikkels vanuit de overheid belangrijk. Prikkels die op kwaliteit gericht zijn, niet op winstmaximalisatie.
Het ministerie van I&M moet gewoon een paar FOK!'ers uit dit topic recruitenquote:Op maandag 28 januari 2013 16:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar om die prikkels goed op te stellen is kennis en ervaring nodig. Die ontbraken er toen en helaas nu ook nog te veel
zou niet eens een gek idee zijn. we zijn vaak kritisch, maar zijn tegelijkertijd ook realistisch in dingen die wel/niet kunnenquote:Op maandag 28 januari 2013 16:26 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Het ministerie van I&M moet gewoon een paar FOK!'ers uit dit topic recruiten
"Er moeten dubbeldeks-AGVs komen te rijden, iedere 5 minuten!"quote:Op maandag 28 januari 2013 16:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zou niet eens een gek idee zijn. we zijn vaak kritisch, maar zijn tegelijkertijd ook realistisch in dingen die wel/niet kunnen
grapjasquote:Op maandag 28 januari 2013 16:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
"Er moeten dubbeldeks-AGVs komen te rijden, iedere 5 minuten!"
Nee joh, 2 gekoppelde Zefiro 380'squote:Op maandag 28 januari 2013 16:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
"Er moeten dubbeldeks-AGVs komen te rijden, iedere 5 minuten!"
"Voor het reguliere internationale tarief, zonder toeslag en zonder reserveringsplicht!"quote:Op maandag 28 januari 2013 16:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
"Er moeten dubbeldeks-AGVs komen te rijden, iedere 5 minuten!"
"Daarnaast moeten er alleen maar schaarsgeklede conductrices van maximaal 25 jaar rondlopen, die bij iedere rit te zien moeten zijn!"quote:Op maandag 28 januari 2013 16:31 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
"Voor het reguliere internationale tarief, zonder toeslag en zonder reserveringsplicht!"
En wat hebben Henk en Ingrid aan een gevonden oplossing? Niks. Pas wanneer de oplossing is geïmplementeerd is het positief voor de reiziger, en het zou fijn als ze dat communiceren ipv een gevonden oplossing.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Er is een oplossing gevonden. Teminste, daar zal het wel op neer gaan komen.
Henk en Ingrid willen toch niet naar Brussel...quote:Op maandag 28 januari 2013 16:32 schreef Viezze het volgende:
[..]
En wat hebben Henk en Ingrid aan een gevonden oplossing? Niks. Pas wanneer de oplossing is geïmplementeerd is het positief voor de reiziger, en het zou fijn als ze dat communiceren ipv een gevonden oplossing.
Tegelijkertijd kost het zoveel tijd om die prikkels te verzinnen en hand te haven dat het de vraag is of je er echt wel veel beter van wordt. Nu heb je zowel bij concessieverlenende als concessiehoudende partijen een enorm juridisch en vervoerskundig waterhoofd met bijbehorende administratie. (Al dan niet ingehuurd bij OV-adviesbureau's)quote:Op maandag 28 januari 2013 16:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar om die prikkels goed op te stellen is kennis en ervaring nodig. Die ontbraken er toen en helaas nu ook nog te veel
ze hebben al een eigen Wiki. Niet slecht voor een paar Almeloërs die wat op hun geweten hebbenquote:Op maandag 28 januari 2013 16:32 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Henk en Ingrid willen toch niet naar Brussel...
quote:Op maandag 28 januari 2013 16:35 schreef b2py het volgende:
Wel even realistisch he jongens! Wel diesel, want een Waslijn verpest de foto van de hobbyist.
Heb jij niet nog zo'n V100 staan? Beneluxstam erachter en rijden maar!quote:Op maandag 28 januari 2013 16:35 schreef b2py het volgende:
Wel even realistisch he jongens! Wel diesel, want een Waslijn verpest de foto van de hobbyist.
Hoezo diesel? Je kunt zo'n ding toch ook wel fatsoenlijk met een derde rail voeden!quote:Op maandag 28 januari 2013 16:35 schreef b2py het volgende:
Wel even realistisch he jongens! Wel diesel, want een Waslijn verpest de foto van de hobbyist.
Henk en Ingrid reizen per auto lees ik netquote:Op maandag 28 januari 2013 16:32 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Henk en Ingrid willen toch niet naar Brussel...
quote:Op maandag 28 januari 2013 16:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ze hebben al een eigen Wiki. Niet slecht voor een paar Almeloërs die wat op hun geweten hebben
http://nl.wikipedia.org/wiki/Henk_en_Ingrid
Slechte vergelijkingquote:Ze maken regelmatig gebruik van hun auto.
Henk en Ingrid vinden de trein onrendabelenvervoer.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:37 schreef Viezze het volgende:
[..]
Henk en Ingrid reizen per auto lees ik net
quote:Op maandag 28 januari 2013 16:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Heb jij niet nog zo'n V100 staan? Beneluxstam erachter en rijden maar!
het werkt niet om alles helemaal tot achter de komma vast te leggen. wel zou je kunnen werken met een minimale bediening van x,y of z en dat zodanig verder op te stellen dat het in veel mindere mate nodig is dat er een heel juridisch apparaat nodig is en dat je niet dag en nacht er bovenop hoeft te zitten.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Tegelijkertijd kost het zoveel tijd om die prikkels te verzinnen en hand te haven dat het de vraag is of je er echt wel veel beter van wordt. Nu heb je zowel bij concessieverlenende als concessiehoudende partijen een enorm juridisch en vervoerskundig waterhoofd met bijbehorende administratie. (Al dan niet ingehuurd bij OV-adviesbureau's)
ik denk dat je dat wel kunt ondervangen door vooraf hier goed duidelijk over te zijn.quote:Verder heb je nog dat in de eerste ronde aanbestedingen er veel is ingekocht en onder de kostprijs is gewerkt met de verwachting dat het wel kon. In de tweede ronde stijgen de prijzen opeens fors doordat er met een realistische prijs wordt gewerkt.
Je moet alles juist wel tot 1000 cijfers achter de komma vastleggen. Anders krijg je dit soort faalproducten als de Fyra.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het werkt niet om alles helemaal tot achter de komma vast te leggen. wel zou je kunnen werken met een minimale bediening van x,y of z en dat zodanig verder op te stellen dat het in veel mindere mate nodig is dat er een heel juridisch apparaat nodig is en dat je niet dag en nacht er bovenop hoeft te zitten.
[..]
ik denk dat je dat wel kunt ondervangen door vooraf hier goed duidelijk over te zijn.
Niet waar. Er is nu ook genoeg vastgelegd maar NSH houdt zich er niet aan, dus daar schiet je alsnog niks mee op.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Je moet alles juist wel tot 1000 cijfers achter de komma vastleggen. Anders krijg je dit soort faalproducten als de Fyra.
1000 dingen achter de komma vastleggen én handhaven. Het een kan niet zonder het ander en het ander niet zonder het een.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:46 schreef Viezze het volgende:
[..]
Niet waar. Er is nu ook genoeg vastgelegd maar NSH houdt zich er niet aan, dus daar schiet je alsnog niks mee op.
Maar als we in Nederland blijkbaar dit soort dingen niet kunnen handhaven, hoe gaan we dat dan doen als alles tot 1000 getallen achter de komma vast wordt gelegd?quote:Op maandag 28 januari 2013 16:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
1000 dingen achter de komma vastleggen én handhaven. Het een kan niet zonder het ander en het ander niet zonder het een.
Niet alleen NSH maar ook Ansaldo. Als jij contractueel vastlegd wat de procedures zijn bij vertraging, fouten of complicaties is het voor iedereen helder. Dit zal deels vastgelegd zijn maar nog steeds ruim interpreteerbaar onder de verschillende lezers. Je moet alles afbakenen, afkruizen en vooral vertellen wat je als producent (AB) niet gaat doen en wat je wel gaat doen.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:46 schreef Viezze het volgende:
[..]
Niet waar. Er is nu ook genoeg vastgelegd maar NSH houdt zich er niet aan, dus daar schiet je alsnog niks mee op.
We kunnen het uitstekend, Rijkswaterstaat en ProRail doen het voortdurend. Helaas is ProRail recent de mist in gegaan met PGO Eemland, maar daar leren ze hopelijk van.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:49 schreef Viezze het volgende:
[..]
Maar als we in Nederland blijkbaar dit soort dingen niet kunnen handhaven, hoe gaan we dat dan doen als alles tot 1000 getallen achter de komma vast wordt gelegd?
Daar ben ik het mee eens. Maar misschien is het ook wel de schuld dat NS nog steeds niet echt een commercieel bedrijf is, wat de nood voor dit soort dingen verminderd (speculaties...).quote:Op maandag 28 januari 2013 16:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet alleen NSH maar ook Ansaldo. Als jij contractueel vastlegd wat de procedures zijn bij vertraging, fouten of complicaties is het voor iedereen helder. Dit zal deels vastgelegd zijn maar nog steeds ruim interpreteerbaar onder de verschillende lezers. Je moet alles afbakenen, afkruizen en vooral vertellen wat je als producent (AB) niet gaat doen en wat je wel gaat doen.
Dit is 1 van de belangrijkste lessen die ik tot op heden bij aanbestedingen geleerd heb. Goed plan van aanpak en een uitzonderlijk sterke afbakening. Daarmee voorkom je problemen.
ben ik niet met je eens. Je kunt imo beter duidelijke, maar niet onrealistische eisen stellen. Het bedrijf moet maar zien hoe het dit oplost en dan handhaven.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:46 schreef Viezze het volgende:
[..]
Niet waar. Er is nu ook genoeg vastgelegd maar NSH houdt zich er niet aan, dus daar schiet je alsnog niks mee op.
Wel doen, interessante materiequote:Op maandag 28 januari 2013 16:54 schreef greavy het volgende:
Okee, we blijven hard gaan. 21 Pagina's achterstand. Maar niet alles bijgelezen.
quote:Op maandag 28 januari 2013 16:56 schreef greavy het volgende:
Voor de statistieken: 10 loks van NMBS (28xx, Traxx) komen aan de vervangende dienst te hangen tesamen met 5 stammen. NMBS heeft weer wat locs kunnen weghalen bij Logistics.
Zie ook mijn vorige post, handhaving vanuit (in dit geval) de staat is heel belangrijk. Hopelijk leren we er van, op dit moment is het opzetten van een verbinding belangrijk en er bovenop zitten zodra de V250 weer gaat rijden (dus niet weer de BeNeLux er direct uit knallen). Daarnaast ga ik er vanuit dat dit mee wordt genomen in toekomstige concessies.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ben ik niet met je eens. Je kunt imo beter duidelijke, maar niet onrealistische eisen stellen. Het bedrijf moet maar zien hoe het dit oplost en dan handhaven.
het hoeft dus niet helemaal achter de komma, maar wel zodanig dat de handhaving een belangrijk onderdeel is. Dit hoeft echter niet altijd met een groot juridisch apparaat gepaard te gaan
Ik stel me dan zo'n stelletje dwalende mongooltjes voor "uhh... uhh... hee moet je kijken wat hier op de grond ligt! een Oplossing!"quote:Op maandag 28 januari 2013 16:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Er is een oplossing gevonden. Teminste, daar zal het wel op neer gaan komen.
http://www.nu.nl/binnenla(...)avond-toespraak.htmlquote:Koningin Beatrix houdt maandagavond toespraak
AMSTERDAM - Koningin Beatrix houdt maandagavond om 19.00 uur een toespraak vanuit Paleis Huis ten Bosch.
Foto: ANP
Dat meldt de Rijksvoorlichtingdienst. Het onderwerp van de speech is niet bekendgemaakt.
De reeds opgenomen toespraak wordt uitgezonden op radio en televisie.
Niet grappig en hoort hier niet.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:11 schreef Viezze het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)avond-toespraak.html
Jaaa, er is een besluit gevallen over de nieuwe Benelux
quote:Op maandag 28 januari 2013 17:11 schreef Viezze het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)avond-toespraak.html
Jaaa, er is een besluit gevallen over de nieuwe Benelux
Ja, of ze maakt bekend dat iedere Nederlander 5000 euro belastingvrij cadeau krijgt. We weten het niet, laten we het afwachten.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Voor hetzelfde geldt maakt ze bekend dat Friso dood is man..
Zo had ik het nog niet bekeken, ik denk dat het gaat over de troonopvolging. Maar geintje moet kunnen tochquote:Op maandag 28 januari 2013 17:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Voor hetzelfde geldt maakt ze bekend dat Friso dood is man..
Als Henk en Ingrid naar Brussel gaan, vragen ze daar de hele dag waar de Eifeltoren staat...quote:Op maandag 28 januari 2013 16:32 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Henk en Ingrid willen toch niet naar Brussel...
Benetrixtreinquote:Op maandag 28 januari 2013 17:11 schreef Viezze het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)avond-toespraak.html
Jaaa, er is een besluit gevallen over de nieuwe Benelux
Of ze ginnegappen over hoe klein het piemeltje van Menneken Pis wel niet isquote:Op maandag 28 januari 2013 17:14 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Als Henk en Ingrid naar Brussel gaan, vragen ze daar de hele dag waar de Eifeltoren staat...
Uiteraardquote:Op maandag 28 januari 2013 17:13 schreef Viezze het volgende:
[..]
Zo had ik het nog niet bekeken, ik denk dat het gaat over de troonopvolging. Maar geintje moet kunnen toch
Vet, dat wordt opnemenquote:Op maandag 28 januari 2013 16:59 schreef greavy het volgende:
Vanavond om 20.00 hrs onze tijd begint op BBC 2 een vierdelige serie over een museumspoorlijn in Wales.
Met voornamelijk stoomlocs natuurlijk.
De serie is een herhaling uit 2011.
Om half 8 op dezelfde zender Michael Portillo met Great British Railway Journeys vanuit London Paddington.
Ja dat of die troonopvolging. Iets anders kan het niet zijn. Nou, over 2 uur weten we meerquote:Op maandag 28 januari 2013 17:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Voor hetzelfde geldt maakt ze bekend dat Friso dood is man..
ze hebben godverdomme BBC2 van de kabel gehaald en ik heb nog geen digitale tv.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:59 schreef greavy het volgende:
Vanavond om 20.00 hrs onze tijd begint op BBC 2 een vierdelige serie over een museumspoorlijn in Wales.
Met voornamelijk stoomlocs natuurlijk.
De serie is een herhaling uit 2011.
Om half 8 op dezelfde zender Michael Portillo met Great British Railway Journeys vanuit London Paddington.
twitter:Koningin_NL twitterde op maandag 28-01-2013 om 15:14:37De Prins meent te weten waar de FY in #Fyra voor staat, maar die Engelse woorden zijn niet voor op het internet, Landgenoten. reageer retweet
Denk ik niet, hij vertoonde juist steeds meer "levenskenmerken".quote:Op maandag 28 januari 2013 17:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Voor hetzelfde geldt maakt ze bekend dat Friso dood is man..
Net zoals Ariel Sharonquote:Op maandag 28 januari 2013 17:17 schreef remcoP het volgende:
[..]
Denk ik niet, hij vertoonde juist steeds meer "levenskenmerken".
Dat deed de Fyra ook naarmate de tijd verstreek na de introductie 9 december. Je weet hoe het daar inmiddels mee is afgelopen?quote:Op maandag 28 januari 2013 17:17 schreef remcoP het volgende:
[..]
Denk ik niet, hij vertoonde juist steeds meer "levenskenmerken".
Ik wilde deze ook maken maar was bang dat jij boos zou wordenquote:Op maandag 28 januari 2013 17:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat deed de Fyra ook naarmate de tijd verstreek na de introductie 9 december. Je weet hoe het daar inmiddels mee is afgelopen?
En met de onderhandse gunningen blijft dat zo. Waarom zou je meer kwaliteit leveren dan het hoogstnodige? Meer dan voldoende selfloading cargo heeft geen alternatief.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:53 schreef Viezze het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Maar misschien is het ook wel de schuld dat NS nog steeds niet echt een commercieel bedrijf is, wat de nood voor dit soort dingen verminderd
Ik ben die hallucinante praat kotsbeu jongedamequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op maandag 28 januari 2013 17:19 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik wilde deze ook maken maar was bang dat jij boos zou worden
quote:Op maandag 28 januari 2013 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben die hallucinante praat kotsbeu jongedameTijd voor brutale maatregelen!
que? ik wou die docu echt wel zien hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Werewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025
Ja en je kan net zo goed veel te veel geld bieden (het was geen onderhandse gunning), en dan vervolgens bezuinigen op de treinen. Per saldo hou je evenveel geld over, maar je hebt wel mooi de concessiequote:Op maandag 28 januari 2013 17:19 schreef Litpho het volgende:
[..]
En met de onderhandse gunningen blijft dat zo. Waarom zou je meer kwaliteit leveren dan het hoogstnodige? Meer dan voldoende selfloading cargo heeft geen alternatief.
Klopt, maar wat mij betreft zou het goed zijn voor NS als het hoofdrailnet ook niet zo vanzelfsprekend was. Niet met het huidige "we zijn een commercieel bedrijf, maar alleen als het ons uitkomt" NS tenminste.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:21 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ja en je kan net zo goed veel te veel geld bieden (het was geen onderhandse gunning), en dan vervolgens bezuinigen op de treinen. Per saldo hou je evenveel geld over, maar je hebt wel mooi de concessie
Het gaat in het streekvervoer vaak behoorlijk aardig. Je hebt alleen wel een sterkere overheid nodig dan bij een staatsbedrijf.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:49 schreef Viezze het volgende:
[..]
Maar als we in Nederland blijkbaar dit soort dingen niet kunnen handhaven, hoe gaan we dat dan doen als alles tot 1000 getallen achter de komma vast wordt gelegd?
Streekvervoer gaat inderdaad heel goed, decentraliseren van de lijnen is dan ook een goed punt in mijn ogen.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het gaat in het streekvervoer vaak behoorlijk aardig. Je hebt alleen wel een sterkere overheid nodig dan bij een staatsbedrijf.
ze slagen er nu wel in om op tijd te rijden. Een hele prestatie. Het is alleen met wat moeite tot stand gekomen ...quote:Op maandag 28 januari 2013 17:24 schreef b2py het volgende:
En de blunderconcessie momenteel is de achterhoek, met Breng en Arriva..
NS rijdt heel veel meer dan het minimum. Sterker nog: Zelfs de winterdienst is meer dan het minimum vastgelegd in de concessie. Wel ontbreekt de handhaving op een eis als "Ns dient een bijdrage te leveren aan de bereikbaarheid van Nederland". Mensen achterlaten op een perron hoort daar niet echt bij denk ik...quote:Op maandag 28 januari 2013 17:19 schreef Litpho het volgende:
[..]
En met de onderhandse gunningen blijft dat zo. Waarom zou je meer kwaliteit leveren dan het hoogstnodige? Meer dan voldoende selfloading cargo heeft geen alternatief.
Plan is toch ook om in de concessie HRN 2015-2025 meer concrete eisen toe te voegen?quote:Op maandag 28 januari 2013 17:28 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
NS rijdt heel veel meer dan het minimum. Sterker nog: Zelfs de winterdienst is meer dan het minimum vastgelegd in de concessie. Wel ontbreekt de handhaving op een eis als "Ns dient een bijdrage te leveren aan de bereikbaarheid van Nederland". Mensen achterlaten op een perron hoort daar niet echt bij denk ik...
Ook wel eens fout: Veolia in Limburg. (Redelijk vergelijkbare situatie met NSH)quote:Op maandag 28 januari 2013 17:25 schreef Viezze het volgende:
[..]
Streekvervoer gaat inderdaad heel goed, decentraliseren van de lijnen is dan ook een goed punt in mijn ogen.
Ja, al was ik er niet echt gerust op toen er het laatst een Programma van Eisen kwam. Het was een soort van beleidsstuk.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:29 schreef Viezze het volgende:
[..]
Plan is toch ook om in de concessie HRN 2015-2025 meer concrete eisen toe te voegen?
Enige informatie ook over vervangend vervoer Antwerpen - Breda of is die op de lange baan geschoven?quote:Op maandag 28 januari 2013 17:22 schreef greavy het volgende:
De overstap op de vervangende IC-trein in Rotterdam voor reizigers uit Schiphol en Amsterdam zijn met de Fyra ongeveer 15 minuten. Dit duidt op dat het oude Benelux-pad ingedoken wordt, hetzij een halfuur verschoven. De stop in Dordrecht is nog niet zeker, omdat ze nog zitten te goochelen met de Sprinter naar Breda.
Ruime overstap in Rotterdam is gekozen om bij een kleine vertraging je reis niet nog meer vertraging te geven.
Garantie tot de voordeur, nog niks definitiefs bekend, maar het oude Benelux-pad is bijna de enige fatsoenlijke beschikbare.
Buslijn 19.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Enige informatie ook over vervangend vervoer Antwerpen - Breda of is die op de lange baan geschoven?
jup. ze zouden toch in de leer moeten bij de regionale overhedenquote:Op maandag 28 januari 2013 17:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ja, al was ik er niet echt gerust op toen er het laatst een Programma van Eisen kwam. Het was een soort van beleidsstuk.
Zoiets?quote:Op maandag 28 januari 2013 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup. ze zouden toch in de leer moeten bij de regionale overheden
(Dit komt uit het PvE van een stads+streekconcessie)quote:a. De concessiehouder biedt voldoende capaciteit om reizigers prettig en comfortabel te vervoeren. Hiertoe wordt de geboden capaciteit afgestemd op de gemiddelde bezetting en is de maximale bezetting gelijk aan het aantal zitplaatsen plus 50% van de staanplaatsen.
b. Het aantal staanplaatsen wordt bepaald op basis van vier (4) staanplaatsen per m2 staoppervlakte
c. De vervoerder dient, met in achtneming van de wettelijke eisen ten aanzien van het maximaal aantal passagiers, in de spitsperioden iedereen die zich op de halte bevindt met de eerst komende rit te vervoeren.
d. Indien vaker dan 1 keer per week in een voortschrijdende periode van 4 weken een rolstoeler niet direct vervoerd kan worden, dient de concessiehouder het aantal rolstoelplaatsen uit te breiden of alternatief vervoer voor de rolstoelgebruikers aan te bieden.
e. Bij een niet te voorzien extra aanbod van reizigers dient de concessiehouder er zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 31 minuten, voor te zorgen dat alle reizigers vervoerd worden.
f. Bij een te voorzien extra aanbod van reizigers, dient de vervoerder op voorhand extra materieel in te zetten.
g. Als blijkt dat de geboden capaciteit op een rit structureel onvoldoende is, dient de concessiehouder onmiddellijk tussentijdse aanpassingen in de inzet te plegen om dit op te lossen. De capaciteit is structureel onvoldoende indien uit klachten, of waarnemingen naar voren komt dat het meer dan twee keer in twee weken (werkdagen), dan wel meer dan twee keer in twee maanden (zaterdag en zondag), op één bepaalde rit of in één bepaald uurblok mensen niet met het voertuig mee konden.
jup.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zoiets?
[..]
(Dit komt uit het PvE van een stads+streekconcessie)
Eentje voorop en eentje achterop? Voor snel keren? Of wat?quote:Op maandag 28 januari 2013 17:49 schreef James1988 het volgende:
De 'nieuwe Beneluxtrein' gaat mogelijk met multiple tractie gaan rijden... 2 Traxx-locs voor 7 rijtuigen
Net als de Amsterdam-Deventer Expresse een paar jaar terug.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:49 schreef James1988 het volgende:
De 'nieuwe Beneluxtrein' gaat mogelijk met multiple tractie gaan rijden... 2 Traxx-locs voor 7 rijtuigen
Dat inderdaad, het scheelt locomotief omlopen.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Eentje voorop en eentje achterop? Voor snel keren? Of wat?
Maar dan niet met meer dan 2/3e van het volle vermogen van normaal. Zo kunnen ze ook prima stammen van 12 rijtuigen rijden zonder dat het traag wordt. Wel een praktische vraag: hoe gaat dat qua bekabeling? Via de UIC-kabels?quote:Op maandag 28 januari 2013 17:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat inderdaad, het scheelt locomotief omlopen.
Ik had eerst begrepen dat de loc als dood gewicht mee zou rijden, maar dat wordt dus actief meeduwen.
200 km/h scheuren #yolo!quote:Op maandag 28 januari 2013 17:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat inderdaad, het scheelt locomotief omlopen.
Ik had eerst begrepen dat de loc als dood gewicht mee zou rijden, maar dat wordt dus wellicht actief meeduwen.
Cool, kost nog meer stroom. Huu huu de kaartjes moeten duurder hoorquote:Op maandag 28 januari 2013 17:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat inderdaad, het scheelt locomotief omlopen.
Ik had eerst begrepen dat de loc als dood gewicht mee zou rijden, maar dat wordt dus wellicht actief meeduwen.
Die reed met een dode loc achteropquote:Op maandag 28 januari 2013 17:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Net als de Amsterdam-Deventer Expresse een paar jaar terug.
lijkt me welquote:Op maandag 28 januari 2013 17:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar dan niet met meer dan 2/3e van het volle vermogen van normaal. Zo kunnen ze ook prima stammen van 12 rijtuigen rijden zonder dat het traag wordt. Wel een praktische vraag: hoe gaat dat qua bekabeling? Via de UIC-kabels?
kun je m makkelijker in zijn pad houden en worden vertragingen beperkt. Het al genoemde sneller keren is ook belangrijk.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:49 schreef James1988 het volgende:
De 'nieuwe Beneluxtrein' gaat mogelijk met multiple tractie gaan rijden... 2 Traxx-locs voor 7 rijtuigen
Is voorlopig uitgesteldquote:Op maandag 28 januari 2013 17:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Enige informatie ook over vervangend vervoer Antwerpen - Breda of is die op de lange baan geschoven?
Zoals Fles zegt en ik al vaker geroepen heeft. 5 Stammen, 10 loks, aan beide kanten een lok. Geen rangeren meer nodig.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Eentje voorop en eentje achterop? Voor snel keren? Of wat?
Ik ook.. Maar ik hoor wat anders. Ik geloof niet dat ICR de stuurstroomkabels voor TRAXXen heeft.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:02 schreef greavy het volgende:
[..]
Zoals Fles zegt en ik al vaker geroepen heeft. 5 Stammen, 10 loks, aan beide kanten een lok. Geen rangeren meer nodig.
Zelf verwacht ik dat de loc dood achterop meegaat.
Hoe bedoel je precies?quote:Op maandag 28 januari 2013 18:03 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik ook.. Maar ik hoor wat anders. Ik geloof niet dat ICR de stuurstroomkabels voor TRAXXen heeft.
Volgens mij kan je bij de ICRm-Prio rijtuigen niet Lok-rijtuigen-Lok rijden, en dat de achterste meeduwt zonder daar een Mcn in te duwen.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
James zegt dat het wel geschakeld is. Ik denk dat dat technisch wat lastig ligt.
Bij ICR en DDAR kan dat wel geloof ik maar die worden regulier ook in Trek-duw-eenheden ingezet.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:06 schreef greavy het volgende:
[..]
Volgens mij kan je bij de ICRm-Prio rijtuigen niet Lok-rijtuigen-Lok rijden, en dat de achterste meeduwt zonder daar een Mcn in te duwen.
Is dat bij die E-loks zo?quote:Op maandag 28 januari 2013 18:19 schreef greavy het volgende:
Panto plat, Sleutel omdraaien, , sluitsein achterop plaatsen en klaar. Kost misschien 2 minuten.
Ik weet niet precies hoe het zit hoorquote:Op maandag 28 januari 2013 18:23 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Is dat bij die E-loks zo?
Als je hem sleept dan moet je toch de treinleiding door laten lopen in het interne systeem?
Moeilijk uit te leggen, maar volgens mij zijn er nog wel wat handelingen nodig daarvoor.
Plus naar de andere kant lopen en koffie halen en door 80 reizigers aangesproken worden = een uurquote:Op maandag 28 januari 2013 18:19 schreef greavy het volgende:
Panto plat, Sleutel omdraaien, , sluitsein achterop plaatsen en klaar. Kost misschien 2 minuten.
Als je een locomotief hebt, een sleep rijtuigen en dan nog een loc, zou de loc achterop de sleep mee kunnen rijden of alleen gesleept worden. Als de loc gesleept wordt noemt men dat soms een 'dode loc'.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:28 schreef sararaats het volgende:
wat is een dode loc? ik wil mee kunnen babbelen
Ja, je kan hem ook afbreken. Dat gebeurd dagelijks bij NS. Wat een afbraakbedrijf zeg..quote:Op maandag 28 januari 2013 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, en een loc "opbouwen" is gewoon hetzelfde als hem aan zetten
Grootste heikelpunt voor trek+duw zou regelgeving zijn, niet de techniek.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:11 schreef greavy het volgende:
Ja, maar dit wordt een Trek-Trek-combi. Vanwege 2 landen ook weer wat andere eisen enz.
Vraag het aan de verkeerde persoon en je krijgt een bouwpakketje.quote:
Je begint wel steeds negatiever te klinken over NS de laatste tijdquote:Op maandag 28 januari 2013 18:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ja, je kan hem ook afbreken. Dat gebeurd dagelijks bij NS. Wat een afbraakbedrijf zeg..
twitter:DeSpeld twitterde op maandag 28-01-2013 om 17:29:12Beatrix: 'Opnieuw wisselstoring tussen Station Amersfoort en Nijkerk' #Beatrix reageer retweet
quote:Op maandag 28 januari 2013 18:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Je begint wel steeds negatiever te klinken over NS de laatste tijd
quote:Op maandag 28 januari 2013 19:14 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
--edit-- Sorry b2py, dat is geen Fyra
Hoeveel +? +5 gaat de Sprinter voor, en in Deventer aan de kant om ingehaald te worden. Bij +10 van de IC mag je er tot Enschede =(+20) erachter. Inhalen in Rijssen, Wierden, Almelo en Hengelo doen ze niet aan.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:14 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
De IC naar Enschede heeft vertraging, de stoptrein gaat vanaf Apeldoorn al eerst.Maar gelukkig rijdt er in plaats van SGMm een setje Plan-V's
--edit-- Sorry b2py, dat is geen Fyra
Ik weet trouwens niet hoe ver je moet maar:quote:Op maandag 28 januari 2013 19:14 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
De IC naar Enschede heeft vertraging, de stoptrein gaat vanaf Apeldoorn al eerst.Maar gelukkig rijdt er in plaats van SGMm een setje Plan-V's
--edit-- Sorry b2py, dat is geen Fyra
twitter:NS_online twitterde op maandag 28-01-2013 om 19:16:14Almelo-Hengelo: Geen treinen wegens een aanrijding vrachtwagen tegen spoorviaduct. http://t.co/z23egl7C #AmlHgl reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op maandag 28-01-2013 om 19:23:43HERSTEL: Hengelo-Delden geen treinen na een aanrijding vrachtwagen tegen viaduct. http://t.co/z23egl7C #AmlHgl reageer retweet
Het zal me niets verbazen als ze CS er uit gooien die dag ivm de drukte en veilgheidsmaatregelen. Iedereen vanaf de randstations het centrum in.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:25 schreef b2py het volgende:
Jongens, omdat ze bij NS te druk bezig zijn met Fyra, moet er een Plan van Aanpak, uitvoerigsplan en calamiteitenplan bedacht en beschreven moeten worden voor 30 april a.s. te Amsterdam Centraal.
een thuistap installeren is genoeg. Even onder de kraan hangen en hij ligt onder de tafelquote:Op maandag 28 januari 2013 19:17 schreef Monopoly het volgende:
Zou er nu een barvoertuig in de Koninklijke trein worden gezet met Prins pils ?
Kunnen ze niet doenquote:Op maandag 28 januari 2013 19:28 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Het zal me niets verbazen als ze CS er uit gooien die dag ivm de drukte en veilgheidsmaatregelen. Iedereen vanaf de randstations het centrum in.
Zuid - Muiderpoort - Sloterdijk - Lelylaan - Duivendrecht (via metro)
Ik heb laatst gelezen dat je de noodrem uit kan schakelen, als we daar mee beginnenquote:Op maandag 28 januari 2013 19:25 schreef b2py het volgende:
Jongens, omdat ze bij NS te druk bezig zijn met Fyra, moet er een Plan van Aanpak, uitvoerigsplan en calamiteitenplan bedacht en beschreven moeten worden voor 30 april a.s. te Amsterdam Centraal.
Zero tolerance op wat?quote:Op maandag 28 januari 2013 19:29 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik heb laatst gelezen dat je de noodrem uit kan schakelen, als we daar mee beginnen
Daarnaast zero tolerance, maar dat is meer iets algemeens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |