Dat kan, maar dan mag je als trein maar maximaal 40 kilometer per uur en moet je in ondoorbroken contact staan met de treinsteward om wel een noodremming in te kunnen zetten als hij dat constateert.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:29 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik heb laatst gelezen dat je de noodrem uit kan schakelen, als we daar mee beginnen
Daarnaast zero tolerance, maar dat is meer iets algemeens.
ook gelijk de reden waarom de vorige Benelux niet punctueel was.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Plus naar de andere kant lopen en koffie halen en door 80 reizigers aangesproken worden = een uur
Dat geldt sowieso al, Qday of nietquote:Op maandag 28 januari 2013 19:30 schreef Viezze het volgende:
[..]
Geweld tegen hulpverleners en NS-personeel
zweep eroverquote:Op maandag 28 januari 2013 19:32 schreef Monopoly het volgende:
Niets tegen Anne of Sounddragon zeggen hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Zero tolerance wil ik het beleid op dit moment niet noemen hoorquote:
Ja het heeft wel veel voeten in de aarde...maar het zou een hoop leed schelen hoewel dit in 2012 volgens mij niet zo erg was als in 2011?quote:Op maandag 28 januari 2013 19:31 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat kan, maar dan mag je als trein maar maximaal 40 kilometer per uur en moet je in ondoorbroken contact staan met de treinsteward om wel een noodremming in te kunnen zetten als hij dat constateert.
Zelfde met voetbaltreinen, alleen mogen die wel harder, maar ook daar overal op elk balkon politie/steward.
Maar inderdaad, de noodrem kan uitgeschakeld worden.
Klopt. Maar ik denk dat het dan TE druk wordt om het in goede banen te leiden, gezien ook nog eens de veiligheidsmaatregelen overal.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:34 schreef b2py het volgende:
Maare Mono, waarom denk je dat ze Amsterdam Centraal op slot gooien? Dichterbij de Dam kan je de reiziger niet krijgen.
Afgelopen jaar viel het wel mee. Erger dan die ene keer (was het 2008?) kan het ook niet worden natuurlijk.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:33 schreef Viezze het volgende:
[..]
Zero tolerance wil ik het beleid op dit moment niet noemen hoor
[..]
Ja het heeft wel veel voeten in de aarde...maar het zou een hoop leed schelen hoewel dit in 2012 volgens mij niet zo erg was als in 2011?
Hoe krijg jij snel mensen vanaf Zuid naar de Dam zonder trams en bussen? Zuid is nog veel kanslozer tegen deze hoeveelheden reizigers.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:35 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik denk dat het dan TE druk wordt om het in goede banen te leiden, gezien ook nog eens de veiligheidsmaatregelen overal.
Lijkt me echt veel makkelijker om vanuit een "afstand" de mensenmassa in goede banen te leiden en her en der te kunnen "sturen". Zo kan je ook de boel op tijd van afstand afsluiten als het te druk wordt.
Duivendrecht, station Duivendrecht! Hier kunt u een wandeling maken.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:35 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik denk dat het dan TE druk wordt om het in goede banen te leiden, gezien ook nog eens de veiligheidsmaatregelen overal.
Lijkt me echt veel makkelijker om vanuit een "afstand" de mensenmassa in goede banen te leiden en her en der te kunnen "sturen". Zo kan je ook de boel op tijd van afstand afsluiten als het te druk wordt.
Ik heb het gelopen met de huldiging van Ajax. Vreselijk dat ik daar was, dat terzijde. Op Koninginnedag is het sowieso al onmenselijk druk altijd.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe krijg jij snel mensen vanaf Zuid naar de Dam zonder trams en bussen? Zuid is nog veel kanslozer tegen deze hoeveelheden reizigers.
Bent u Mark Rutte?quote:Op maandag 28 januari 2013 19:35 schreef Monopoly het volgende:
Lijkt me echt veel makkelijker om vanuit een "afstand" de mensenmassa in goede banen te leiden en her en der te kunnen "sturen".
De gemeente Amsterdam staat op 30 april veel minder feesten toe dan een paar jaar geleden, dus het zal ook minder druk worden in de stadquote:Op maandag 28 januari 2013 19:36 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Afgelopen jaar viel het wel mee. Erger dan die ene keer (was het 2008?) kan het ook niet worden natuurlijk.
"Ja we kunnen de organisatie van de inhuldiging niet aan, klopt u maar even in Rotterdam aan."quote:Op maandag 28 januari 2013 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De gemeente Amsterdam staat op 30 april veel minder feesten toe dan een paar jaar geleden, dus het zal ook minder druk worden in de stad
Toevallig heb ik een kloon: PresidentRuttequote:
Dat klopt. Maar het is afwachten wat de gemeente Amsterdam gaat toelaten de komende Koninginnedag. Ik denk dat er een hoop mensen die kant op willen gaan. Dan heb je ze liever iets op afstand als iedereen toestroomt dan van zo dichtbij met de kans op congestie zo dichtbij.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De gemeente Amsterdam staat op 30 april veel minder feesten toe dan een paar jaar geleden, dus het zal ook minder druk worden in de stad
wel jammer dat Wim-Alex niet de laatste dag van april aanhoudt als datumquote:Op maandag 28 januari 2013 19:45 schreef b2py het volgende:
Vanaf 2014 is in ieder geval 27 april een dag om rekening mee te houden
Wel de enige dag dat NS de maximale inzet van materieel zo lang mogelijk continueerd.
Daar gaat onze vrije dag in 2014quote:Op maandag 28 januari 2013 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wel jammer dat Wim-Alex niet de laatste dag van april aanhoudt als datum
Whait. Whut?quote:Op maandag 28 januari 2013 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wel jammer dat Wim-Alex niet de laatste dag van april aanhoudt als datum
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het begint al goed dus ...quote:Op maandag 28 januari 2013 19:51 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ja maar in 2014 valt het op een zondag
Ja jezus, kerst valt ook wel eens op zaterdag/zondag. Zielig hoor jezus.. Neem je die maandag toch vrij ofzo..quote:Op maandag 28 januari 2013 19:51 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar in 2014 een zondag, voor degenen die vrij hoopten.
Ach, bespaart de maatschappij weer geld. Kost aardig wat geld hoor, het halve land plat leggen voor zo'n feessie.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja jezus, kerst valt ook wel eens op zaterdag/zondag. Zielig hoor jezus.. Neem je die maandag toch vrij ofzo..
in de christelijke gebieden misschien, maar de rest van het land houdt het gewoon op de dag zelfquote:Op maandag 28 januari 2013 19:53 schreef Monopoly het volgende:
Als Koninginnedag op een zondag valt, dan wordt het toch een dag verschoven vanwege de Christelijke achtergrond?
Kan me herinneren dat dit een x aantal jaar geleden ook is gebeurt.
Vertel je dat ook even aan de mensen die carnaval vieren. ligt verdorie ook het halve land een paar dagen plat voor ...quote:Op maandag 28 januari 2013 19:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Ach, bespaart de maatschappij weer geld. Kost aardig wat geld hoor, het halve land plat leggen voor zo'n feessie.
Ook oprotten met carnaval ja.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vertel je dat ook even aan de mensen die carnaval vieren. ligt verdorie ook het halve land een paar dagen plat voor ...
Maar daar moet je gewoon een vrije dag / dagen voor opnemenquote:Op maandag 28 januari 2013 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vertel je dat ook even aan de mensen die carnaval vieren. ligt verdorie ook het halve land een paar dagen plat voor ...
Alle treinen opheffen en die (in de toekomst wordende) dronken mensen laten fietsen. En anders maar wat Gbs'jes enzo inzetten.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:56 schreef b2py het volgende:
Maar goed, wat doen we. Alles naar Amsterdam C of zoals Monopoly laten keren op omliggende stations (wat vaak al niet kan door ontbrekende infrastructuur, maar dat daargelaten)? Treinseries knippen op Amsterdam C of doortrekken en elders knippen? Niet knippen? #yolo toekijken?
Dat laatste dan maar? Spreekt me wel aanquote:Op maandag 28 januari 2013 19:56 schreef b2py het volgende:
Maar goed, wat doen we. Alles naar Amsterdam C of zoals Monopoly laten keren op omliggende stations (wat vaak al niet kan door ontbrekende infrastructuur, maar dat daargelaten)? Treinseries knippen op Amsterdam C of doortrekken en elders knippen? Niet knippen? #yolo toekijken?
Zeg ongezelligerd, sommigen willen wel graag naar Amsterdam toe, zoals ikquote:Op maandag 28 januari 2013 19:57 schreef greavy het volgende:
Alle treinen opheffen en die (in de toekomst wordende) dronken mensen laten fietsen.
De fiets is daar uw goede vervoermiddel voor.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Zeg ongezelligerd, sommigen willen wel graag naar Amsterdam toe, zoals ik
mja, een deel van het land ligt dan wel plat, terwijl de rest flink door moet werken. levert flinke economische schade op, maar goed het is niet meer treingerelateerdquote:Op maandag 28 januari 2013 19:57 schreef Viezze het volgende:
[..]
Maar daar moet je gewoon een vrije dag / dagen voor opnemen
Of V250? Ultieme test. Als het Koninginnedag overleeft dan kan het gerust de HSL weer op.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:57 schreef greavy het volgende:
[..]
Alle treinen opheffen en die (in de toekomst wordende) dronken mensen laten fietsen. En anders maar wat Gbs'jes enzo inzetten. Of VIRM.
Nah, een Gbs is beter. Zelfs die feestvierders gun je de Fyra niet, want als het tegen zit moet je de feestdag nog uitstellen ook "want er is wel zeer weinig publiek" en hebben we er nog langer last vanquote:Op maandag 28 januari 2013 20:00 schreef Viezze het volgende:
[..]
Of V250? Ultieme test. Als het Koninginnedag overleeft dan kan het gerust de HSL weer op.
Wat is Gbs?quote:Op maandag 28 januari 2013 20:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Nah, een Gbs is beter. Zelfs die feestvierders gun je de Fyra niet, want als het tegen zit moet je de feestdag nog uitstellen ook "want er is wel zeer weinig publiek" en hebben we er nog langer last van
is er zo wel genoeg capaciteit te leveren dan?quote:
EVMET-DRGL, past het wel hoorquote:Op maandag 28 januari 2013 20:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is er zo wel genoeg capaciteit te leveren dan?
Anders moet je weer van die zelflossers inzetten. Dat is ook maar zo zo ...
twitter:NUnl twitterde op maandag 28-01-2013 om 20:06:34De eerste koningsdag zal niet op 27 april maar op 26 april 2014 worden gevierd, omdat het anders op een zondag valt: http://t.co/wFbypJ5u reageer retweet
Helaas, Gbs'en rijden niet meer. Ongetwijfeld ben je met Habbiins, Habiilns, Habbilns, Shimmms enz.enz.enz.quote:Op maandag 28 januari 2013 20:08 schreef Monopoly het volgende:
Die wagons rijden toch nog wel, of ben ik in de war met andere soortgelijke wagons?
Dat dacht ik ook al ja. In mijn goederenstages nog niet met zulke wagons gereden. Eigenlijk enkel ketelwagens en containers. En Huckepacks. Die zijn ook wel tof.quote:Op maandag 28 januari 2013 20:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Helaas, Gbs'en rijden niet meer. Ongetwijfeld ben je met Habbiins, Habiilns, Habbilns, Shimmms enz.enz.enz.
Maar daar leveren we zelf snipperdagen voor inquote:Op maandag 28 januari 2013 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
genoeg reden om het op te heffen dusquote:Op maandag 28 januari 2013 20:31 schreef MPG het volgende:
[..]
Maar daar leveren we zelf snipperdagen voor in.
En op de zaterdag kun je met de NS in die beregezellige Zoepkoelexpres van Mestreech nao ut Jocusriék treinen om naar de Boétegewoeëne Boétezitting te komen.
daarom heb ik het ook opgenomenquote:Op maandag 28 januari 2013 20:39 schreef greavy het volgende:
Oké, ik heb soms het stel hersenen van een zeef ofzo. Ik berichtte over BBC2 en de Railway-programma's. Jullie raden al wat ik niet gekeken heb.
En dat komt niet door Bea hoor.
Waarom niet maximaal?quote:Op maandag 28 januari 2013 17:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar dan niet met meer dan 2/3e van het volle vermogen van normaal. Zo kunnen ze ook prima stammen van 12 rijtuigen rijden zonder dat het traag wordt. Wel een praktische vraag: hoe gaat dat qua bekabeling? Via de UIC-kabels?
Is het wat, je hebt inmiddels zelf hafas?quote:Op maandag 28 januari 2013 10:28 schreef lezut het volgende:
[..]
Ik zal ze even doornemenKun je die pdfjes zo vanaf bahn.de plotten?
Jep, denk dat het deze gaat worden:quote:Op maandag 28 januari 2013 21:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Is het wat, je hebt inmiddels zelf hafas?
Tof. Ach, bevalt het niet, het zal iig een leuk verhaal worden voor Feestjesquote:Op maandag 28 januari 2013 21:32 schreef lezut het volgende:
[..]
Jep, denk dat het deze gaat worden:
https://dl.dropbox.com/u/23250058/hgl-hbnhbf%208%20feb.pdf
cutequote:Op maandag 28 januari 2013 21:29 schreef Guppyfriend het volgende:
Stainzer Flascherlzug
[ afbeelding ]
BOEMquote:Op maandag 28 januari 2013 21:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
2x 4200 Kw is meer dan 1500V*4000A. Dan zegt een schakelaar in een huisje:
Zo te zien de Internationale Reisplanner van www.nshispeed.nl.quote:Op maandag 28 januari 2013 21:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Edit: Welke Hafas versie is dit?
Ja, dat moet.quote:Op maandag 28 januari 2013 22:03 schreef b2py het volgende:
Moet iedere Thalys en V160 iedere keer zijn stroomafnemer neerlaten bij een spanningssluis? Bijzonder.
Toevallig had ik vanavond weer een 'treinrace'. De IC Lelystad - Vlissingen vertrekt namelijk tegelijkertijd met de IC richting DH CS vanaf station Leiden. De hele tijd naast elkaar gereden tot aan DH LvNOI, waar eerstgenoemde moest stoppen en laatstgenoemde direct doorreed naar DH CS. Al de tweede keer in korte tijd dat ik daar twee VIRM's nek aan nek zie rijden. Best leukquote:Op maandag 28 januari 2013 22:06 schreef Peterselieman het volgende:
hadden we de trainrace al vanuit dit standpunt voorbij zien komen?
Waar heb je dat vandaan? Zo dom kan men toch niet serieus zijn?quote:Op maandag 28 januari 2013 22:10 schreef James1988 het volgende:
Het is mogelijk dat de 'nieuwe Benelux' (Den Haag - Brussel) zal stoppen in Delft, maar niet in Dordrecht...
En dan rijdt hij ook nog maar 1x per 2 uur...
Hoezee enzo.
Of deze.quote:Op maandag 28 januari 2013 22:06 schreef Peterselieman het volgende:
hadden we de trainrace al vanuit dit standpunt voorbij zien komen?
Hierzo. En kennelijk wel.quote:Op maandag 28 januari 2013 22:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Waar heb je dat vandaan? Zo dom kan men toch niet serieus zijn?
dat laatste shot is echt gaaf jaquote:Op maandag 28 januari 2013 22:28 schreef b2py het volgende:
Ook erg gaaf filmpje, vooral het allerlaatste shot.
http://www.canvas.be/video_overzicht/209100quote:Op maandag 28 januari 2013 22:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Weet iemand toevallig een beetje een samenvatting te vinden van de vergadering van de NS top en NMBS top, kon helaas niet meekijken en luisteren maar vind een indruk wel tof
Zie ik nou op 1 minuut een trein in Milka kleurenquote:Op maandag 28 januari 2013 22:28 schreef b2py het volgende:
Ook erg gaaf filmpje, vooral het allerlaatste shot.
Superbedankt Niet-over-materieel-praterquote:Op maandag 28 januari 2013 22:38 schreef b2py het volgende:
[..]
http://www.canvas.be/video_overzicht/209100
vanaf 16:00
jup. dat was de olympische Beneluxquote:Op maandag 28 januari 2013 22:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zie ik nou op 1 minuut een trein in Milka kleuren
Voor zover mij bekend is dat één van de stammen die is overgebracht naar de Binckhorst, dus die zouden we wel weer eens in dienst kunnen zien.quote:Op maandag 28 januari 2013 22:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup. dat was de olympische Benelux
twitter:Fyrareiziger twitterde op maandag 28-01-2013 om 22:48:44Misschien doet de koningin wel een #Fyra. Dat ze zegt dat ze gaat maar volgende maand blijkt dat ze toch niet gaat #trixit reageer retweet
twitter:Fyrareiziger twitterde op maandag 28-01-2013 om 22:58:01Of W-A loopt zoveel vertraging op met inhuldigen dat Beatrix weer wordt ingevoerd. Want er bleek nog ruimte in het paleis #trixit #Fyra reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |