Oorzaak (nog) onbekend, het valt mee, 9 mensen in het ziekenhuis, niemand ernstig.quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:18 schreef James1988 het volgende:
Niet zo best, wat er in Zwitserland is gebeurd
Afgaande op de foto ziet het eruit alsof de loctrein bezig was met naar het rechterspoor te gaan en de andere trein te vroeg op dat spoor kwam...
Ik ben geen specialist maar volgens mij is die trein van Thurbo en die hebben alleen GTW's volgens wikipedia.quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:19 schreef Peterselieman het volgende:
geen gtw, maar een Flirt lijkt me
ook te zien doordat de panto op de bak ligt en niet op een powerpack
Mee eens, maar spotters zijn niet blij met elektrificatie van de Great Western Main Line en de Midland Main Line: dan hangen er ineens draadjes en da's niet zo mooi op de fotoquote:Op donderdag 10 januari 2013 11:28 schreef b2py het volgende:
De plannen zien er veelbelovend uit en zijn een goede boost voor het Britse spoornetwerk.
En zo'n mast voor je treinstel/locomotief. OH noes!!quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mee eens, maar spotters zijn niet blij met elektrificatie van de Great Western Main Line en de Midland Main Line: dan hangen er ineens draadjes en da's niet zo mooi op de foto
Die diesels die er nu rijden hebben een 3x waardeloos acceleratievermogen dus het is wel tijd dat het daar anders wordt. Dit zorgt ook voor meer spoorcapaciteit.quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mee eens, maar spotters zijn niet blij met elektrificatie van de Great Western Main Line en de Midland Main Line: dan hangen er ineens draadjes en da's niet zo mooi op de foto
Wat mij betreft zoveel mogelijk waslijnen overalquote:Op donderdag 10 januari 2013 11:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mee eens, maar spotters zijn niet blij met elektrificatie van de Great Western Main Line en de Midland Main Line: dan hangen er ineens draadjes en da's niet zo mooi op de foto
Heb je er al mee gereden ? Level 1 is nog leuk vind ik omdat je nog seinen hebt.quote:
Op de foto in het vorige topic zie ik duidelijk een powerpack.quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:19 schreef Peterselieman het volgende:
geen gtw, maar een Flirt lijkt me
ook te zien doordat de panto op de bak ligt en niet op een powerpack
zo is datquote:Op donderdag 10 januari 2013 11:30 schreef bork het volgende:
[..]
Ik ben geen specialist maar volgens mij is die trein van Thurbo en die hebben alleen GTW's volgens wikipedia.
je hebt gelijk. Door de kleurstelling van het powerpack was ik in de warquote:Op donderdag 10 januari 2013 11:30 schreef bork het volgende:
[..]
Ik ben geen specialist maar volgens mij is die trein van Thurbo en die hebben alleen GTW's volgens wikipedia.
spotters moeten hun kop houden. Engeland moet nog heel wat inhalen op het gebied van electrificatie. Zelfs de lijn van London naar Birmingham is nog dieselquote:Op donderdag 10 januari 2013 11:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mee eens, maar spotters zijn niet blij met elektrificatie van de Great Western Main Line en de Midland Main Line: dan hangen er ineens draadjes en da's niet zo mooi op de foto
Jaloersheid!quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:43 schreef JDude het volgende:
Zo, voor het weekend nog even een spoorkilometertje of 100 bijschrijven. Van het uitzicht zal ik het alleen niet moeten hebben...
Toegegeven, het is een prachtplaatje!quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:37 schreef James1988 het volgende:
Het maken van zo'n foto wordt dan wel een stukje moeilijker:
[ afbeelding ]
Eigen foto, First Great Western "Networker Turbo" 166.204 bij Didcot
Ik zie anders genoeg draadjesquote:Op donderdag 10 januari 2013 11:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Toegegeven, het is een prachtplaatje!
En zo'n ontzettende toevalstrefferquote:Op donderdag 10 januari 2013 11:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Toegegeven, het is een prachtplaatje!
Als daar niet zulke palen stonden was dit ongeluk bovendien nooit gebeurdquote:Op donderdag 10 januari 2013 12:16 schreef bork het volgende:
Een Pyrrusoverwinning voor de GTW?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel irritant dat die paal er staat, zo zijn de foto's toch iets minder![]()
copyright Robin Blanck von den Schaffhauser Nachrichten
Nee man, natuurlijk niet.quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:18 schreef Monopoly het volgende:
Beste tik geweest nog. Gelukkig geen zwaar gewonden gevallen.
Werkt men in Zwitserland met PZB ?
quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee man, natuurlijk niet.
Zwitserland het meest vooruitstrevende spoorland wat er is. Die rijden al met ERTMS 7,5+
Nee, Integra-Signum.quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:18 schreef Monopoly het volgende:
Beste tik geweest nog. Gelukkig geen zwaar gewonden gevallen.
Werkt men in Zwitserland met PZB ?
Indusi (Induktive Zugsicherung) of PZB (Punktförmige Zugbeeinflussung) is een treinbeïnvloeding systeem dat vanaf 1931 in onder andere Duitsland, in Oostenrijk en in Zwitserland onder de naam Integra-Signum wordt toegepast.quote:
Oh, die bronquote:Op donderdag 10 januari 2013 12:56 schreef b2py het volgende:
'Slachtoffers vertraging terug in Nederland'
Bron
Uitgevallenquote:Op donderdag 10 januari 2013 13:22 schreef b2py het volgende:
Flash, hoe was trouwens je V250 ervaring naar Rotterdam?
Ja waarom is niet iedereen gewoon <26..quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Godverdomme waarom moet het toch altijd zo moeilijk![]()
Komt door die stomme reserveringsverplichting. Of je moet zin hebben om een "Jump On"-ticket (¤ 39) te kopen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Godverdomme waarom moet het toch altijd zo moeilijk![]()
ILenT rapport is er nog niet in ieder geval..quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:25 schreef James1988 het volgende:
Ja, hoe is het daar ooit mee afgelopen, verzekeringstechnisch enzo?
Er is wel een rapport van de Onderzoeksraad voor veiligheid:quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:28 schreef b2py het volgende:
[..]
ILenT rapport is er nog niet in ieder geval..
Niet naar de britten gekeken?quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:14 schreef James1988 het volgende:
Volgens de Franse website Les Echos wil 'Brussel' eind 2019 de hele spoormarkt opengooien. Ook binnenlands treinverkeer zou dan worden geliberaliseerd.
Zoals het ook zou moeten zijnquote:Op donderdag 10 januari 2013 15:39 schreef b2py het volgende:
http://content.yudu.com/A1zyal/IRJ-December/
Nieuwe Rail Journal.
Twee interessante artikelen over de HSL-netwerken van China en India.
Opvallend feitje: ongeveer 18 maanden voor de start van exploitatie begint de staat een aanbesteding voor materieel wat vervolgens 18 maanden later in dienst gaat.
Dat is het slechtste stuk van Nederland, en beter wordt het ook niet tenzij er een betonnen ondergrond onder het spoor komt. Elke keer moet het spoor daar ook weer omhoog gebracht worden bij overwegen en duikers, omdat die wel vastliggen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:40 schreef Bitlord het volgende:
Pff wat ligt het spoor tussen Woerden en Bodegraven er op sommige stukken slecht bij...
was een goeie snelheidsremmerquote:Op donderdag 10 januari 2013 14:24 schreef LWD-Godius het volgende:
[ afbeelding ]
they see me rollin they hatin
Ook wel een zettingsvrijeplaat genoemd. Zo'n ding ligt ook onder de complete HSL tussen de aansluiting met Hoofddorp en de aansluiting in Rotterdam..quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:44 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat is het slechtste stuk van Nederland, en beter wordt het ook niet tenzij er een betonnen ondergrond onder het spoor komt. Elke keer moet het spoor daar ook weer omhoog gebracht worden bij overwegen en duikers, omdat die wel vastliggen.
heeft wel als nadeel dat het iets meer lawaai geeft dan een traditioneel ballastbed.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Ook wel een zettingsvrijeplaat genoemd. Zo'n ding ligt ook onder de complete HSL tussen de aansluiting met Hoofddorp en de aansluiting in Rotterdam..
Dat is maar een klein nadeeltje hoor..quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
heeft wel als nadeel dat het iets meer lawaai geeft dan een traditioneel ballastbed.
weet niet of ze er in Lansingerland ook zo over denkenquote:Op donderdag 10 januari 2013 15:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is maar een klein nadeeltje hoor..
hoe krijg je dat nu weer voor elkaarquote:Op donderdag 10 januari 2013 15:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Maandag heeft een V250 trouwens een seinpaal omgereden op Watergraafsmeer.
Het zit hem vooral in de kosten hoorquote:Op donderdag 10 januari 2013 15:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
weet niet of ze er in Lansingerland ook zo over denken
Er stond nog een luik open...quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hoe krijg je dat nu weer voor elkaar
dat het duur in aanleg is weet ik.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Het zit hem vooral in de kosten hoor
Niet helemaal jokkebrok; dat stukkie heb ik gebouwdquote:Op donderdag 10 januari 2013 15:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Ook wel een zettingsvrijeplaat genoemd. Zo'n ding ligt ook onder de complete HSL tussen de aansluiting met Hoofddorp en de aansluiting in Rotterdam..
Nog steeds een hoop kilometers..quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Niet helemaal jokkebrok; dat stukkie heb ik gebouwd![]()
Zit ook een heel stuk HVOB en DSV in; volgens mij begon ZVP pas bij Bleiswijk ofzo
True, maar dit was een mooie kans om hier ook eens met een paar interessante afkortingen te gooienquote:
Na maandenlang al lurkend met de afkortingen onder je CRTL-C te zitten mee lezen ein-de-lijk kon het ?quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
True, maar dit was een mooie kans om hier ook eens met een paar interessante afkortingen te gooien
Klopt ik ken verhalen, van uitgerukte tankslangen, eruit gereden roldeuren. en platgereden steeksleutels (was sleutel 13 daarna was het sleutel 33 ofzo.)quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:05 schreef Peterselieman het volgende:
is ook altijd wat met het ding he
Maar goed, er gebeuren veel meer ongelukjes op rangeerterreinen waar de buitenwereld geen weet van heeft
En elke dag hetzelfde posten in het topic "Wat zit er onder je Ctrl-V"...quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:10 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Na maandenlang al lurkend met de afkortingen onder je CRTL-C te zitten mee lezen ein-de-lijk kon het ?
GEEN dagkaart.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:48 schreef KnightSolaire het volgende:
Moet het per se een Nederlands abonnement zijn of mag je bv. ook een Dagkaart gebruiken i.c.m. een GoPass in België?
Ik heb het zaterdag aan twee TM's in de V250 gevraagd en aan het loket van Hispeed in Amsterdam. Volgens deze 3 medewerkers is het dus zoals ik hier benoem.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:14 schreef James1988 het volgende:
Ik heb precies die vraag gesteld aan NS Hispeed en ze gaan het navragen
De ICT-sector kan er ook wat van hoor.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:15 schreef b2py het volgende:
Typische iets voor de spoorse sector overigens, OVERAL een afkorting van maken..
Nergens zoveel afko's gezien als in het spoor..
Wie weet verkoopt NS Hispeed mij aan het loket straks een bergje supplementen omdat de Blokker-dagkaart wel geldig is ofzo. Scheelt mooi weer een paar knaken.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik heb het zaterdag aan twee TM's in de V250 gevraagd en aan het loket van Hispeed in Amsterdam. Volgens deze 3 medewerkers is het dus zoals ik hier benoem.
Het is lastig een tekst te vertalen die zo gaat: "wsl 143b def. op Empl. X (afko), verv. v. stlr." En dat worden volzinnen genoemdquote:Op donderdag 10 januari 2013 16:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
De ICT-sector kan er ook wat van hoor.
Wat dacht jij van RBS voor de BLOBs die zich in je SP-farm beginnen om zo de DSU van je SQL-cluster te verlagen om de TCO te verlagen en de ROI te verhogen?
Dan is het een fout van de medewerker achter de balie. Dan kan je geluk hebben als de TM het wel accepteert. Pech als je alsnog beboet wordt.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
De ICT-sector kan er ook wat van hoor.
Wat dacht jij van RBS voor de BLOBs die zich in je SP-farm beginnen om zo de DSU van je SQL-cluster te verlagen om de TCO te verlagen en de ROI te verhogen?
[..]
Wie weet verkoopt NS Hispeed mij aan het loket straks een bergje supplementen omdat de Blokker-dagkaart wel geldig is ofzo. Scheelt mooi weer een paar knaken.
"Pech als je alsnog beboet wordt."? Hell no. De medewerker is verantwoordelijk in deze, niet de (domme) klant.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Dan is het een fout van de medewerker achter de balie. Dan kan je geluk hebben als de TM het wel accepteert. Pech als je alsnog beboet wordt.
Wij hebben Rikus altijd nog achter de hand he!quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:25 schreef greavy het volgende:
En toch is de praktijk zo. Gelukkig zullen de meeste TM's het door de vinger zien, maar de eindverandwoordelijke is de reiziger, en ja, dan mogen ze jou alsnog beboeten.
Een TM/HC met normaal verstand zal je echter geen boete geven.
Is dat er alleen in speciaal, of ook leverbaar in oorlog met uitjes?quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
De ICT-sector kan er ook wat van hoor.
Wat dacht jij van RBS voor de BLOBs die zich in je SP-farm beginnen om zo de DSU van je SQL-cluster te verlagen om de TCO te verlagen en de ROI te verhogen?
Ah leuk. Even wat nieuws verzinnen. Of zou dat Speld-artikel nu ook worden overgenomen?quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:16 schreef b2py het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)drid_in_zicht-144891
Zou dit artikel zijn aan de hand van de post van Bitlord?
Volgens mij lezen ze flink mee hier
Een trololo post over het spoor oid..quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ah leuk. Even wat nieuws verzinnen. Of zou dat Speld-artikel nu ook worden overgenomen?
what the f....quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
De ICT-sector kan er ook wat van hoor.
Wat dacht jij van RBS voor de BLOBs die zich in je SP-farm beginnen om zo de DSU van je SQL-cluster te verlagen om de TCO te verlagen en de ROI te verhogen?
Ik was vroeger beheerder van ITDS, ITAM en ITDI...quote:
Bitlord heeft het zelf naar Treinreiziger getweet!quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ah leuk. Even wat nieuws verzinnen. Of zou dat Speld-artikel nu ook worden overgenomen?
Laat het ons vooral even weten!quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:14 schreef James1988 het volgende:
Ik heb precies die vraag gesteld aan NS Hispeed en ze gaan het navragen
Wissel 143b defect op emplacement X, vervangen van steller, links. Valt wel mee toch?quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is lastig een tekst te vertalen die zo gaat: "wsl 143b def. op Empl. X (afko), verv. v. stlr." En dat worden volzinnen genoemd
quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Wissel één-vier-drie-Bravo defect op emplacement X-ray. Vervangen van steller, links - OVER. Valt wel mee toch?
Ik zou wel behoefte hebben aan een hsl-sleeper, om 21.00 inchecken op Schiphol en dan 10 uur fris in Madrid, maar ja Parijs he kunnen ze daar niet een doorlopend traject maken? Of omheen of zeg ik nu iets ergs?quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:16 schreef b2py het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)drid_in_zicht-144891
Zou dit artikel zijn aan de hand van de post van Bitlord?
Volgens mij lezen ze flink mee hier
Of de Belastingdienstquote:Op donderdag 10 januari 2013 16:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
De ICT-sector kan er ook wat van hoor.
Wat dacht jij van RBS voor de BLOBs die zich in je SP-farm beginnen om zo de DSU van je SQL-cluster te verlagen om de TCO te verlagen en de ROI te verhogen?
er zijn routes waarbij er niet gestopt wordt in Parijs. Die vakantie TGV naar Marne la Vallee-Chessy (Disneyland) bijvoorbeeldquote:Op donderdag 10 januari 2013 17:26 schreef bork het volgende:
[..]
Ik zou wel behoefte hebben aan een hsl-sleeper, om 21.00 inchecken op Schiphol en dan 10 uur fris in Madrid, maar ja Parijs he kunnen ze daar niet een doorlopend traject maken? Of omheen of zeg ik nu iets ergs?![]()
Ze boren overal tunnels voor trein doorheen behalve daar of heb ik mis?
Interconnexion Est is er al, Interconnexion Sud gaat er nog komen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:26 schreef bork het volgende:
[..]
Ik zou wel behoefte hebben aan een hsl-sleeper, om 21.00 inchecken op Schiphol en dan 10 uur fris in Madrid, maar ja Parijs he kunnen ze daar niet een doorlopend traject maken? Of omheen of zeg ik nu iets ergs?![]()
Ze boren overal tunnels voor trein doorheen behalve daar of heb ik mis?
Getypt wel ja, gekrabbeld valt het vaak vies tegenquote:Op donderdag 10 januari 2013 17:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Wissel 143b defect op emplacement X, vervangen van steller, links. Valt wel mee toch?
Is van mij ja, had de redacteur getipt.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:16 schreef b2py het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)drid_in_zicht-144891
Zou dit artikel zijn aan de hand van de post van Bitlord?
Volgens mij lezen ze flink mee hier
Moet je voor de gein maar eens bij het loket vragen of je de vervoersvoorwaarden voor de Fyra mag inzien. Wedden dat ze die niet bij de hand hebben? En dan is de reiziger natuurlijk per definitie niet verantwoordelijk. Je kan niet worden gestraft voor het overtreden van regels die je niet kon weten.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:25 schreef greavy het volgende:
En toch is de praktijk zo. Gelukkig zullen de meeste TM's het door de vinger zien, maar de eindverandwoordelijke is de reiziger, en ja, dan mogen ze jou alsnog beboeten.
Een TM/HC met normaal verstand zal je echter geen boete geven.
Dat is overal hoor. Zit sinds een paar maanden in de voedselindustrie en daar word je ook doodgegooid met afkortingen. Het erge is dat je er na een maand vrolijk zelf aan mee gaat doenquote:Op donderdag 10 januari 2013 16:15 schreef b2py het volgende:
Typische iets voor de spoorse sector overigens, OVERAL een afkorting van maken..
Nergens zoveel afko's gezien als in het spoor..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |