abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 januari 2013 @ 11:17:45 #1
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121386891

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
SNCF-Transilien.png Darkwing_Duck, Vraagt zich af hoe lang er nog dieseltractie bij ACTS is.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
fyrav250%2060x60.png b2py, Alcoholist met een spoorhobby.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Fyra Amsterdam<->Brussel
Sinds 9 December 2012 rijdt er een Fyra tussen Amsterdam en Brussel. Deze trein rijdt alleen wanneer de stofzuigerzakken leeg zijn. Het Stoptreinmaterieel '90 is nog betrouwbaarder.
Indien u met deze trein reist, en hij rijdt, meldt het dan even, want dat is een feestje waardig..

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De komende feestdagen in 2012 zijn als volgt: dinsdag 25 december (eerste kerstdag) en woensdag 26 december (tweede kerstdag).
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 10 januari 2013 @ 11:18:37 #2
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121386911
Treinongeluk in Zwitserland Neuhausen.



17 gewonden geteld.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 10 januari 2013 @ 11:18:50 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121386918
Niet zo best, wat er in Zwitserland is gebeurd :X

Afgaande op de foto ziet het eruit alsof de loctrein bezig was met naar het rechterspoor te gaan en de andere trein te vroeg op dat spoor kwam...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 januari 2013 @ 11:19:31 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121386934
geen gtw, maar een Flirt lijkt me :P

ook te zien doordat de panto op de bak ligt en niet op een powerpack
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121386954
http://www.20min.ch/ro/ne(...)nos-sieges--17837276
Hier nog 12 foto's van het ongeval.
  donderdag 10 januari 2013 @ 11:20:11 #6
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121386959
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:18 schreef James1988 het volgende:
Niet zo best, wat er in Zwitserland is gebeurd :X

Afgaande op de foto ziet het eruit alsof de loctrein bezig was met naar het rechterspoor te gaan en de andere trein te vroeg op dat spoor kwam...
Oorzaak (nog) onbekend, het valt mee, 9 mensen in het ziekenhuis, niemand ernstig.

SN-Redaktion ‏@SHN_News
#SBB : Pk beginnt 220 Leute im Eisatz. Ursache Unfall noch nicht bekannt. 9 Personen im Spital, niemand schwer verletzt.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_121387196
Network Rail publishes 2014-19 Strategic Business Plan
09 January 2013

UK: Network Rail published its Strategic Business Plan on January 8, setting out proposals to spend £37·5bn in 2014-19.

The plan is the infrastructure manager's response to the publication last year of the UK and Scottish governments' High-Level Output Specifications outlining what the railway is required to deliver in Control Period 5, which runs from April 1 2014 to March 31 2019.

Major projects in the plan, many of which are long-term schemes already underway, include:

England
• The Northern Hub project to increase rail capacity across the north of England (£560m)
• More than 1 360 km of electrification, including the Great Western and Midland main lines
• Supporting High Speed 2 Ltd and the Department for Transport as they start to build a high-speed network to relieve capacity constraints on the West Coast Main Line
• Remodelling the Reading station area to remove a major bottleneck on the Great Western Main Line (£900m)
• Completing the redevelopment of Birmingham New Street station (£600m)
• The Oxford - Milton Keynes - Bedford phase of the East West Rail project, which will provide an electrified route linking the Great Western, West Coast and Midland main lines
• Completing the Thameslink Programme (£6bn)
• The 'biggest and most complicated station rebuilding and remodelling ever on our railway', at London Bridge
• Completing the surface elements of the Crossrail project (£2·3bn)

Scotland
• Completing the Borders Railway reopening project (£300m)
• Improving the Aberdeen - Inverness route and opening a station at Kintore
• Electrifying the Edinburgh Waverley - Glasgow Queen Street route
• A rolling programme of electrification covering around 100 track-km/year, including Stirling, Dunblane and Alloa and selected suburban lines in Glasgow

Wales
• Electrifying the Great Western Main Line to Swansea
• Electrifying the Cardiff Valley lines
• Resignalling between Flint and Llandudno

Freight
• Investment in the Strategic Freight Network, including upgrading strategic routes to accommodate larger containers (£200m)

The Office of Rail Regulation is seeking comments on the plan until February 19. It expects to publish a draft determination in June setting out how much money it believes Network Rail will need to deliver the proposals in the plan. A final determination is to follow in October, with Network Rail's delivery plan to be published in March 2014.

'As our railway gets busier the challenges get bigger and more complex', said Network Rail Chief Executive David Higgins. 'We have entered an era of trade-offs. Increasingly we have to balance the need to build more infrastructure, run trains on time and cut costs, and in many areas choices will need to be made.'

Bron
De plannen zien er veelbelovend uit en zijn een goede boost voor het Britse spoornetwerk.
  donderdag 10 januari 2013 @ 11:30:22 #8
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121387235
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:19 schreef Peterselieman het volgende:
geen gtw, maar een Flirt lijkt me :P

ook te zien doordat de panto op de bak ligt en niet op een powerpack
Ik ben geen specialist maar volgens mij is die trein van Thurbo en die hebben alleen GTW's volgens wikipedia.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 10 januari 2013 @ 11:32:48 #9
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121387290
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:28 schreef b2py het volgende:

De plannen zien er veelbelovend uit en zijn een goede boost voor het Britse spoornetwerk.
Mee eens, maar spotters zijn niet blij met elektrificatie van de Great Western Main Line en de Midland Main Line: dan hangen er ineens draadjes en da's niet zo mooi op de foto :+
pi_121387337
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mee eens, maar spotters zijn niet blij met elektrificatie van de Great Western Main Line en de Midland Main Line: dan hangen er ineens draadjes en da's niet zo mooi op de foto :+
En zo'n mast voor je treinstel/locomotief. OH noes!! 8)7
  donderdag 10 januari 2013 @ 11:36:12 #11
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_121387381
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mee eens, maar spotters zijn niet blij met elektrificatie van de Great Western Main Line en de Midland Main Line: dan hangen er ineens draadjes en da's niet zo mooi op de foto :+
Die diesels die er nu rijden hebben een 3x waardeloos acceleratievermogen dus het is wel tijd dat het daar anders wordt. Dit zorgt ook voor meer spoorcapaciteit.
pi_121387398
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mee eens, maar spotters zijn niet blij met elektrificatie van de Great Western Main Line en de Midland Main Line: dan hangen er ineens draadjes en da's niet zo mooi op de foto :+
Wat mij betreft zoveel mogelijk waslijnen overal *O* .
  donderdag 10 januari 2013 @ 11:37:43 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121387435
Het maken van zo'n foto wordt dan wel een stukje moeilijker:



Eigen foto, First Great Western "Networker Turbo" 166.204 bij Didcot
pi_121387442
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:33 schreef GlenSpey het volgende:
ERTMS is saai om mee te rijden :')
Heb je er al mee gereden ? Level 1 is nog leuk vind ik omdat je nog seinen hebt.
Level 2 is inderdaad saaier, maar wel prettiger. In het goederen is het goed om te weten wanneer je een rem opdracht krijgt. Heb je je trein in de G staan dan is een klein beetje remming genoeg om je stil te zetten. Dit wil je niet altijd natuurlijk.
pi_121387447
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:19 schreef Peterselieman het volgende:
geen gtw, maar een Flirt lijkt me :P

ook te zien doordat de panto op de bak ligt en niet op een powerpack
Op de foto in het vorige topic zie ik duidelijk een powerpack.
pi_121387548
quote:
5s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:30 schreef bork het volgende:

[..]

Ik ben geen specialist maar volgens mij is die trein van Thurbo en die hebben alleen GTW's volgens wikipedia.
zo is dat :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 januari 2013 @ 11:41:45 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121387568
quote:
5s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:30 schreef bork het volgende:

[..]

Ik ben geen specialist maar volgens mij is die trein van Thurbo en die hebben alleen GTW's volgens wikipedia.
je hebt gelijk. Door de kleurstelling van het powerpack was ik in de war :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121387598
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mee eens, maar spotters zijn niet blij met elektrificatie van de Great Western Main Line en de Midland Main Line: dan hangen er ineens draadjes en da's niet zo mooi op de foto :+
spotters moeten hun kop houden. Engeland moet nog heel wat inhalen op het gebied van electrificatie. Zelfs de lijn van London naar Birmingham is nog diesel 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 januari 2013 @ 11:43:53 #19
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_121387643
Zo, voor het weekend nog even een spoorkilometertje of 100 bijschrijven. Van het uitzicht zal ik het alleen niet moeten hebben... :+
pi_121387684
quote:
6s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:43 schreef JDude het volgende:
Zo, voor het weekend nog even een spoorkilometertje of 100 bijschrijven. Van het uitzicht zal ik het alleen niet moeten hebben... :+
Jaloersheid!
pi_121387724
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:37 schreef James1988 het volgende:
Het maken van zo'n foto wordt dan wel een stukje moeilijker:

[ afbeelding ]

Eigen foto, First Great Western "Networker Turbo" 166.204 bij Didcot
Toegegeven, het is een prachtplaatje! ^O^
pi_121387866
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:46 schreef b2py het volgende:

[..]

Toegegeven, het is een prachtplaatje! ^O^
Ik zie anders genoeg draadjes :{w :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 januari 2013 @ 11:55:57 #23
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121388012
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:46 schreef b2py het volgende:

[..]

Toegegeven, het is een prachtplaatje! ^O^
En zo'n ontzettende toevalstreffer :D
pi_121388021
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zie anders genoeg draadjes :{w :P
+1
  donderdag 10 januari 2013 @ 12:16:06 #25
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121388614
Een Pyrrusoverwinning voor de GTW?





Wel irritant dat die paal er staat, zo zijn de foto's toch iets minder >:)

copyright Robin Blanck von den Schaffhauser Nachrichten
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_121388695
Beste tik geweest nog. Gelukkig geen zwaar gewonden gevallen.
Werkt men in Zwitserland met PZB ?
pi_121388771
quote:
11s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:16 schreef bork het volgende:
Een Pyrrusoverwinning voor de GTW?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wel irritant dat die paal er staat, zo zijn de foto's toch iets minder >:)

copyright Robin Blanck von den Schaffhauser Nachrichten
Als daar niet zulke palen stonden was dit ongeluk bovendien nooit gebeurd :7 O-)
pi_121388807
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:18 schreef Monopoly het volgende:
Beste tik geweest nog. Gelukkig geen zwaar gewonden gevallen.
Werkt men in Zwitserland met PZB ?
Nee man, natuurlijk niet.
Zwitserland het meest vooruitstrevende spoorland wat er is. Die rijden al met ERTMS 7,5+ ^O^
pi_121388866
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:22 schreef b2py het volgende:

[..]

Nee man, natuurlijk niet.
Zwitserland het meest vooruitstrevende spoorland wat er is. Die rijden al met ERTMS 7,5+ ^O^
:')
Maar PZB dus zie ik. Is er al bekend of de machinisten in orde zijn?
  donderdag 10 januari 2013 @ 12:31:13 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121389057
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:18 schreef Monopoly het volgende:
Beste tik geweest nog. Gelukkig geen zwaar gewonden gevallen.
Werkt men in Zwitserland met PZB ?
Nee, Integra-Signum.
pi_121389106
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nee, Integra-Signum.
Indusi (Induktive Zugsicherung) of PZB (Punktförmige Zugbeeinflussung) is een treinbeïnvloeding systeem dat vanaf 1931 in onder andere Duitsland, in Oostenrijk en in Zwitserland onder de naam Integra-Signum wordt toegepast.

Bron
pi_121389819
'Slachtoffers vertraging terug in Nederland'
OPINIE - Rudolf Julius en Steven van der Jagt − 10/01/13, 09:45

De drie Nederlanders die afgelopen maandag drie kwartier vastzaten in een Thaise trein, zijn vanmorgen veilig geland op Schiphol. De drie maken het goed en konden na de douaneformaliteiten meteen doorreizen naar huis. Dat schrijven Rudolf Julius en Steven van der Jagt op hun Weblog.

De twee mannen en vrouw bevonden zich in de trein van Pattani naar Bangkok. Ter hoogte van het stadje Sufin Hoy kwam de trein plotseling tot stilstand. Oorzaak was een lawine die de voorgaande trein trof. Daarbij kwamen 256 Thai en 14 Cambodjanen om het leven. Met een vertraging van 45 minuten wist de trein via een alternatieve route toch Bangkok te bereiken.

Backpackster Irene van Dalsum (21) bevond zich in de achterste coupé toen de trein tot stilstand kwam. 'Op zo'n moment gaat er veel door je heen. Ik wilde bellen naar mijn familie om te zeggen dat alles goed met me was, maar de lijnen waren overbelast. Mijn familie heeft zeker twintig minuten in onzekerheid gezeten, ook omdat de ambassade op dat moment nog geen informatie had.'

Kopje koffie
De Nederlanders hebben geen goed woord over voor de opvang door de Thaise autoriteiten. 'Ze hadden ons op zijn minst een kopje koffie kunnen aanbieden', aldus Gerard Boerteling (67). 'In plaats daarvan lieten ze ons maar staan op dat station. Als we een aansluiting hadden moeten halen, zouden we die zeker gemist hebben. Wat dat betreft zijn we er nog goed vanaf gekomen. Helaas hebben sommige mensen minder geluk gehad.'

De drie moesten tot gisteravond wachten op de volgende vlucht naar Nederland. Op Schiphol werden zij opgewacht door familie en vrienden. De pers werd op gepaste afstand gehouden.

De Thaise koning Rama IX heeft in een telegram aan koningin Beatrix laten weten de vertraging en de gebrekkige nazorg te betreuren. Het staatshoofd belooft de hulpdiensten voortaan de juiste prioriteiten mee te geven.

Bron
pi_121389972
Railforum lanceert banenwebsite spoorbranche
donderdag 10 januari 2013

De railsector heeft woensdag een speciale website gelanceerd voor banen in de sector. De komende jaren verwacht men in de railsector een groot tekort aan goed gekwalificeerd, technisch en rijdend personeel. Met de website hoopt de sector jonge mensen te trekken die nog niet in de sector werkzaam zijn.

Zie DenderendeBanen.nl
Het personeelstekort in de spoorsector wordt veroorzaakt door vergrijzing van het huidige personeelsbestan. Tegelijkertijd is de instroom van jonge mensen beperkt. Om het verloop uit de sector op te vangen en de aanwezige kennis te borgen willen de bedrijven in de railsector weer een aantrekkelijke werkgever worden.

De website is een initiatief dat voorkomt uit kennisplatform Railforum. Met informatie over bedrijven in de railsector, enthousiaste verhalen van medewerkers, vacatures, opleidingen e.d. brengt men de sector op een positieve manier onder de aandacht. De website is voor het vinden van vacatures en stages, en wat je met verschillende opleidingen in de railsector kunt doen.

Aan de website nemen 24 bedrijven deel. Waaronder ProRail, de Nederlandse Spoorwegen, Strukton, 9292, Movares, GVB en het voormalige DeltaRail dat nu onder de naam Plurel verder gaat.

De nieuwe website toont nog niet alle banen in de spoorsector. Op dit moment worden er 23 vacatures weergegeven. ProRail en NS hebben zelf ook eigen websites om personeel te werven, die hebben vacatures die nog niet op DenderendeBanen.nl staat. Zo heeft de website Werken bij NS 104 vacatures en heeft de website Werken bij ProRail heeft 9 vacatures.

Bron
Mochten er dus nog mensen geinteresseerd zijn in een baan bij het spoor ;)
pi_121390048
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:56 schreef b2py het volgende:
'Slachtoffers vertraging terug in Nederland'

Bron
Oh, die bron :') Ik hapte bijna :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 januari 2013 @ 13:06:48 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121390114
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh, die bron :') Ik hapte bijna :+
na alinea 3 had je het toch wel moeten weten :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121390259
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh, die bron :') Ik hapte bijna :+
Ik deed het erom hoor! :D
pi_121390559
Flash, hoe was trouwens je V250 ervaring naar Rotterdam?
pi_121391043
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:22 schreef b2py het volgende:
Flash, hoe was trouwens je V250 ervaring naar Rotterdam?
Uitgevallen :D :')

Nee ik moet een half uurtje eerder in Delft zijn dus dan past het allemaal net niet meer. Komt de 26e wel :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 januari 2013 @ 14:02:39 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121392094
Zo, alvast maar even een Blokker-kaartje besteld voor het rondje :s)

Daarnaast: ik heb even navraag gedaan bij NS Hispeed, de enige manier om met 8 man te boeken is om dit via NS Hispeed Telesales of bij een loket te boeken, het kan niet online. Ook bij NMBS Europe is het niet mogelijk om online voor 8 man te boeken (combinatie jongeren + volwassenen)

Daarom: iedereen die op 26 januari mee wil, stuur mij een PM met daarin je naam + je leeftijd en wat voor kortingskaarten en/of abonnementen je hebt (bijvoorbeeld Altijd Vrij). Ik ga dan binnenkort langs een loket om alles te regelen.

Betaling vooraf (overboeking) of op de dag zelf (contant), niet achteraf. :)
pi_121392406
Godverdomme waarom moet het toch altijd zo moeilijk :( :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121392554
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Godverdomme waarom moet het toch altijd zo moeilijk :( :r
Ja waarom is niet iedereen gewoon <26..
  donderdag 10 januari 2013 @ 14:19:46 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121392708
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Godverdomme waarom moet het toch altijd zo moeilijk :( :r
Komt door die stomme reserveringsverplichting. Of je moet zin hebben om een "Jump On"-ticket (¤ 39) te kopen.
pi_121392885


they see me rollin they hatin
  donderdag 10 januari 2013 @ 14:25:21 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121392919
Ja, hoe is het daar ooit mee afgelopen, verzekeringstechnisch enzo?
pi_121393025
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:25 schreef James1988 het volgende:
Ja, hoe is het daar ooit mee afgelopen, verzekeringstechnisch enzo?
ILenT rapport is er nog niet in ieder geval..
pi_121393130
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:28 schreef b2py het volgende:

[..]

ILenT rapport is er nog niet in ieder geval..
Er is wel een rapport van de Onderzoeksraad voor veiligheid:
http://www.onderzoeksraad(...)IEF_web_12092011.pdf
Bij twijfel: gebruik beton.
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:14:45 #47
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121394690
Volgens de Franse website Les Echos wil 'Brussel' eind 2019 de hele spoormarkt opengooien. Ook binnenlands treinverkeer zou dan worden geliberaliseerd.
pi_121394777
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:14 schreef James1988 het volgende:
Volgens de Franse website Les Echos wil 'Brussel' eind 2019 de hele spoormarkt opengooien. Ook binnenlands treinverkeer zou dan worden geliberaliseerd.
Niet naar de britten gekeken?
(Mijn frans is niet opperbest dus ik kan geen kaas maken van het artikel)
pi_121395491
http://content.yudu.com/A1zyal/IRJ-December/
Nieuwe Rail Journal.
Twee interessante artikelen over de HSL-netwerken van China en India.
Opvallend feitje: ongeveer 18 maanden voor de start van exploitatie begint de staat een aanbesteding voor materieel wat vervolgens 18 maanden later in dienst gaat.
pi_121395525
Pff wat ligt het spoor tussen Woerden en Bodegraven er op sommige stukken slecht bij...
pi_121395565
In plaats van 18 jaar, zoals in landen die zich "ontwikkeld" noemen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121395606
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:39 schreef b2py het volgende:
http://content.yudu.com/A1zyal/IRJ-December/
Nieuwe Rail Journal.
Twee interessante artikelen over de HSL-netwerken van China en India.
Opvallend feitje: ongeveer 18 maanden voor de start van exploitatie begint de staat een aanbesteding voor materieel wat vervolgens 18 maanden later in dienst gaat.
Zoals het ook zou moeten zijn :)
Al zou er misschien al wel wat zijn "geregeld". In dat soort landen zou het me niets verbazen als een aanbesteding een manier is om iets "eerlijk" te laten verlopen :D
  Redactie Sport donderdag 10 januari 2013 @ 15:44:53 #53
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121395690
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:40 schreef Bitlord het volgende:
Pff wat ligt het spoor tussen Woerden en Bodegraven er op sommige stukken slecht bij...
Dat is het slechtste stuk van Nederland, en beter wordt het ook niet tenzij er een betonnen ondergrond onder het spoor komt. Elke keer moet het spoor daar ook weer omhoog gebracht worden bij overwegen en duikers, omdat die wel vastliggen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 januari 2013 @ 15:44:54 #54
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121395691
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:24 schreef LWD-Godius het volgende:
[ afbeelding ]

they see me rollin they hatin
was een goeie snelheidsremmer :Y
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121395785
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:44 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat is het slechtste stuk van Nederland, en beter wordt het ook niet tenzij er een betonnen ondergrond onder het spoor komt. Elke keer moet het spoor daar ook weer omhoog gebracht worden bij overwegen en duikers, omdat die wel vastliggen.
Ook wel een zettingsvrijeplaat genoemd. Zo'n ding ligt ook onder de complete HSL tussen de aansluiting met Hoofddorp en de aansluiting in Rotterdam..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 januari 2013 @ 15:51:32 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121395943
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:47 schreef b2py het volgende:

[..]

Ook wel een zettingsvrijeplaat genoemd. Zo'n ding ligt ook onder de complete HSL tussen de aansluiting met Hoofddorp en de aansluiting in Rotterdam..
heeft wel als nadeel dat het iets meer lawaai geeft dan een traditioneel ballastbed.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121396019
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

heeft wel als nadeel dat het iets meer lawaai geeft dan een traditioneel ballastbed.
Dat is maar een klein nadeeltje hoor..
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:55:33 #58
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_121396077
Maandag heeft een V250 trouwens een seinpaal omgereden op Watergraafsmeer. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 januari 2013 @ 15:55:49 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121396087
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is maar een klein nadeeltje hoor..
weet niet of ze er in Lansingerland ook zo over denken ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 januari 2013 @ 15:56:13 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121396101
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Maandag heeft een V250 trouwens een seinpaal omgereden op Watergraafsmeer. :')
hoe krijg je dat nu weer voor elkaar _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121396120
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

weet niet of ze er in Lansingerland ook zo over denken ;)
Het zit hem vooral in de kosten hoor
pi_121396225
Startschot uitbreiding en renovatie Station Tilburg
Gepubliceerd op 10 januari, 2013 door ProRail.

Vandaag geven de gemeente Tilburg, de NS en ProRail samen het startschot van de vernieuwing voor Tilburg Centraal Station. Het station wordt in een nieuw jasje gestoken om ruimte te maken voor een groeiend aantal reizigers. Tilburg wordt hiermee beter bereikbaar, het station toegankelijker en reizen met het openbaar vervoer aantrekkelijker. Het is de bedoeling dat de verbouwing in 2016 is afgerond.


Station Tilburg in nieuw jasje
Station Tilburg telt nu dagelijks 30.000 reizigers. In 2020 zullen dat er ruim 40.000 zijn. Met een extra ingang aan de noordkant en een nieuwe, bijna 42 meter brede, onderdoorgang wordt de toegankelijkheid en doorstroming op het station verbeterd. Met financiële steun van de provincie Noord-Brabant komt er ook meer ruimte voor de fiets.

Nieuwe station belangrijk als entree voor stad Tilburg
De Tilburgse Wethouder Marieke Moorman is enthousiast over de renovatie van Tilburg Centraal: “Het vernieuwde station is belangrijk als entree voor de stad. Het optimaliseert bovendien de verbinding tussen de Spoorzone en de binnenstad. Dat is aantrekkelijk voor veel groepen gebruikers: reizigers, bezoekers van het centrum en niet te vergeten de bewoners van de stad”.



ProRail schept ruimte en comfort voor reizigers in het zuiden
Naast Tilburg schept ProRail ook ruimte en comfort voor reizigers in Breda en Eindhoven. Regiodirecteur Ine Frings van ProRail: “Omdat het treinverkeer is toegenomen, zijn bestaande stations in het zuiden uit hun jasje gegroeid. Daarom komt nu in Breda, Eindhoven en Tilburg meer ruimte en comfort voor reizigers, om de groei van het treinverkeer nu en in de toekomst te faciliteren. Een belangrijke en waardevolle ontwikkeling voor de regio”.
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:03:31 #63
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_121396356
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

hoe krijg je dat nu weer voor elkaar _O-
Er stond nog een luik open...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 januari 2013 @ 16:05:52 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121396452
is ook altijd wat met het ding he _O-

Maar goed, er gebeuren veel meer ongelukjes op rangeerterreinen waar de buitenwereld geen weet van heeft
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 januari 2013 @ 16:07:20 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121396502
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Het zit hem vooral in de kosten hoor
dat het duur in aanleg is weet ik.

Lansingerland klaagt over geluidsoverlast ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:07:33 #66
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121396515
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:47 schreef b2py het volgende:

[..]

Ook wel een zettingsvrijeplaat genoemd. Zo'n ding ligt ook onder de complete HSL tussen de aansluiting met Hoofddorp en de aansluiting in Rotterdam..
Niet helemaal jokkebrok; dat stukkie heb ik gebouwd :+

Zit ook een heel stuk HVOB en DSV in; volgens mij begon ZVP pas bij Bleiswijk ofzo ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_121396539
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Niet helemaal jokkebrok; dat stukkie heb ik gebouwd :+

Zit ook een heel stuk HVOB en DSV in; volgens mij begon ZVP pas bij Bleiswijk ofzo ;)
Nog steeds een hoop kilometers.. :P
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:08:48 #68
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121396579
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:08 schreef b2py het volgende:

[..]

Nog steeds een hoop kilometers.. :P
True, maar dit was een mooie kans om hier ook eens met een paar interessante afkortingen te gooien :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_121396656
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

True, maar dit was een mooie kans om hier ook eens met een paar interessante afkortingen te gooien :7
Na maandenlang al lurkend met de afkortingen onder je CRTL-C te zitten mee lezen ein-de-lijk kon het ? :D
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:11:27 #70
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121396694
Yeah beebie 8-) *O*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:11:34 #71
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_121396702
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:05 schreef Peterselieman het volgende:
is ook altijd wat met het ding he _O-

Maar goed, er gebeuren veel meer ongelukjes op rangeerterreinen waar de buitenwereld geen weet van heeft
Klopt ik ken verhalen, van uitgerukte tankslangen, eruit gereden roldeuren. en platgereden steeksleutels (was sleutel 13 daarna was het sleutel 33 ofzo.)
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:13:24 #72
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_121396788
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:10 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Na maandenlang al lurkend met de afkortingen onder je CRTL-C te zitten mee lezen ein-de-lijk kon het ? :D
En elke dag hetzelfde posten in het topic "Wat zit er onder je Ctrl-V"... :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:13:26 #73
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121396791
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:48 schreef KnightSolaire het volgende:
Moet het per se een Nederlands abonnement zijn of mag je bv. ook een Dagkaart gebruiken i.c.m. een GoPass in België?
GEEN dagkaart.

Volgens Hispeed gelden de Nederlandse abonnementen zoals Altijd Vrij, Weekend Vrij, Dal Vrij, StudentenOV (niet tijdens de kortingsperiode) enz. In België geldt een GoPass, RailPass, treintrajectkaart enz.

Dagkaarten gelden niet. Bij deze regeling geldt het ook NIET als je met korting of vol-tarief in het Nederlandse of Belgische deel reist.
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:14:55 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121396860
Ik heb precies die vraag gesteld aan NS Hispeed en ze gaan het navragen :s)
pi_121396887
Typische iets voor de spoorse sector overigens, OVERAL een afkorting van maken..
Nergens zoveel afko's gezien als in het spoor..
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:15:45 #76
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121396898
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:14 schreef James1988 het volgende:
Ik heb precies die vraag gesteld aan NS Hispeed en ze gaan het navragen :s)
Ik heb het zaterdag aan twee TM's in de V250 gevraagd en aan het loket van Hispeed in Amsterdam. Volgens deze 3 medewerkers is het dus zoals ik hier benoem.

Geldende Nederlandse abonnementen:
Weekend Vrij, Altijd Vrij (maand of jaar), Dal Vrij, Trajectkaarten (maand of jaar) die minimaal het afgelegde Fyra-traject afdekken (tot Roosendaal grens), NS Jaarabonnement, OV-Jaarabonnement, NS Maandnetkaart, NS Maandtrajectabonnement (Roosendaal Grens Antwerpen of verder) of Studentenreisproduct (week/weekend)

Geldende Belgische abonnementen:
NMBS-treinkaarten op het traject Amsterdam-Brussel: Nettreinkaart geldig voor het gehele Belgische net, Trajecttreinkaart die minimaal het afgelegde Fyra-traject afdekken (tot Roosendaal grens), Halftijdse treinkaart, Schooltreinkaart of Campuskaart.

Volgens al het personeel is de GoPass en RailPass van NMBS geldig als een "Trajecttreinkaart" en je moet invullen als Essen-Brussel of omgekeerd. Je bent wel verplicht om daarbij een grenskaartje Roosendaal-Grens - Essen of omgekeerd te kopen.

Een kennis van mij is zaterdag op die wijze huiswaarts gegaan. DalVrij+RailPass+grenskaartje+Supplement, zo kon hij naar Brussel.
pi_121396931
http://www.treinreiziger.(...)drid_in_zicht-144891
Zou dit artikel zijn aan de hand van de post van Bitlord? :D
Volgens mij lezen ze flink mee hier :P
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:20:17 #78
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121397105
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:15 schreef b2py het volgende:
Typische iets voor de spoorse sector overigens, OVERAL een afkorting van maken..
Nergens zoveel afko's gezien als in het spoor..
De ICT-sector kan er ook wat van hoor.

Wat dacht jij van RBS voor de BLOBs die zich in je SP-farm beginnen om zo de DSU van je SQL-cluster te verlagen om de TCO te verlagen en de ROI te verhogen?
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:15 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik heb het zaterdag aan twee TM's in de V250 gevraagd en aan het loket van Hispeed in Amsterdam. Volgens deze 3 medewerkers is het dus zoals ik hier benoem.
Wie weet verkoopt NS Hispeed mij aan het loket straks een bergje supplementen omdat de Blokker-dagkaart wel geldig is ofzo. Scheelt mooi weer een paar knaken. :+
pi_121397202
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

De ICT-sector kan er ook wat van hoor.

Wat dacht jij van RBS voor de BLOBs die zich in je SP-farm beginnen om zo de DSU van je SQL-cluster te verlagen om de TCO te verlagen en de ROI te verhogen?

Het is lastig een tekst te vertalen die zo gaat: "wsl 143b def. op Empl. X (afko), verv. v. stlr." En dat worden volzinnen genoemd :')
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:23:04 #80
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121397223
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

De ICT-sector kan er ook wat van hoor.

Wat dacht jij van RBS voor de BLOBs die zich in je SP-farm beginnen om zo de DSU van je SQL-cluster te verlagen om de TCO te verlagen en de ROI te verhogen?

[..]

Wie weet verkoopt NS Hispeed mij aan het loket straks een bergje supplementen omdat de Blokker-dagkaart wel geldig is ofzo. Scheelt mooi weer een paar knaken. :+
Dan is het een fout van de medewerker achter de balie. Dan kan je geluk hebben als de TM het wel accepteert. Pech als je alsnog beboet wordt.
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:23:46 #81
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121397258
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:23 schreef greavy het volgende:

[..]

Dan is het een fout van de medewerker achter de balie. Dan kan je geluk hebben als de TM het wel accepteert. Pech als je alsnog beboet wordt.
"Pech als je alsnog beboet wordt."? Hell no. De medewerker is verantwoordelijk in deze, niet de (domme) klant.
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:25:05 #82
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121397316
En toch is de praktijk zo. Gelukkig zullen de meeste TM's het door de vinger zien, maar de eindverandwoordelijke is de reiziger, en ja, dan mogen ze jou alsnog beboeten.
Een TM/HC met normaal verstand zal je echter geen boete geven.
pi_121397338
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:25 schreef greavy het volgende:
En toch is de praktijk zo. Gelukkig zullen de meeste TM's het door de vinger zien, maar de eindverandwoordelijke is de reiziger, en ja, dan mogen ze jou alsnog beboeten.
Een TM/HC met normaal verstand zal je echter geen boete geven.
Wij hebben Rikus altijd nog achter de hand he! :P
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:31:48 #84
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121397625
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

De ICT-sector kan er ook wat van hoor.

Wat dacht jij van RBS voor de BLOBs die zich in je SP-farm beginnen om zo de DSU van je SQL-cluster te verlagen om de TCO te verlagen en de ROI te verhogen?

Is dat er alleen in speciaal, of ook leverbaar in oorlog met uitjes? :?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:36:23 #85
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_121397822
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:16 schreef b2py het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)drid_in_zicht-144891
Zou dit artikel zijn aan de hand van de post van Bitlord? :D
Volgens mij lezen ze flink mee hier :P
Ah leuk. Even wat nieuws verzinnen. Of zou dat Speld-artikel nu ook worden overgenomen? _O-
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_121397852
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ah leuk. Even wat nieuws verzinnen. Of zou dat Speld-artikel nu ook worden overgenomen? _O-
Een trololo post over het spoor oid.. :P
Of iets met OVC ;)
pi_121398089
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

De ICT-sector kan er ook wat van hoor.

Wat dacht jij van RBS voor de BLOBs die zich in je SP-farm beginnen om zo de DSU van je SQL-cluster te verlagen om de TCO te verlagen en de ROI te verhogen?
what the f....
There are only 151 Pokémon.
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:50:05 #88
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_121398407
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:43 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

what the f....
Ik was vroeger beheerder van ITDS, ITAM en ITDI...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_121398511
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ah leuk. Even wat nieuws verzinnen. Of zou dat Speld-artikel nu ook worden overgenomen? _O-
Bitlord heeft het zelf naar Treinreiziger getweet! :o
pi_121398689
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:14 schreef James1988 het volgende:
Ik heb precies die vraag gesteld aan NS Hispeed en ze gaan het navragen :s)
Laat het ons vooral even weten! :)
  donderdag 10 januari 2013 @ 17:21:50 #91
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_121399844
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:22 schreef b2py het volgende:

[..]

Het is lastig een tekst te vertalen die zo gaat: "wsl 143b def. op Empl. X (afko), verv. v. stlr." En dat worden volzinnen genoemd :')
Wissel 143b defect op emplacement X, vervangen van steller, links. Valt wel mee toch?
pi_121399949
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Wissel één-vier-drie-Bravo defect op emplacement X-ray. Vervangen van steller, links - OVER. Valt wel mee toch?


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2013 17:24:55 ]
  donderdag 10 januari 2013 @ 17:26:28 #93
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121400027
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:16 schreef b2py het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)drid_in_zicht-144891
Zou dit artikel zijn aan de hand van de post van Bitlord? :D
Volgens mij lezen ze flink mee hier :P
Ik zou wel behoefte hebben aan een hsl-sleeper, om 21.00 inchecken op Schiphol en dan 10 uur fris in Madrid, maar ja Parijs he kunnen ze daar niet een doorlopend traject maken? Of omheen of zeg ik nu iets ergs? :X
Ze boren overal tunnels voor trein doorheen behalve daar of heb ik mis?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_121400071
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

De ICT-sector kan er ook wat van hoor.

Wat dacht jij van RBS voor de BLOBs die zich in je SP-farm beginnen om zo de DSU van je SQL-cluster te verlagen om de TCO te verlagen en de ROI te verhogen?
Of de Belastingdienst :) Ze waren uit de DLA's (drie-letterige afkortingen) gelopen dus zijn ze met 4 letterig begonnen :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 januari 2013 @ 17:28:28 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121400089
quote:
5s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:26 schreef bork het volgende:

[..]

Ik zou wel behoefte hebben aan een hsl-sleeper, om 21.00 inchecken op Schiphol en dan 10 uur fris in Madrid, maar ja Parijs he kunnen ze daar niet een doorlopend traject maken? Of omheen of zeg ik nu iets ergs? :X
Ze boren overal tunnels voor trein doorheen behalve daar of heb ik mis?
er zijn routes waarbij er niet gestopt wordt in Parijs. Die vakantie TGV naar Marne la Vallee-Chessy (Disneyland) bijvoorbeeld
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 10 januari 2013 @ 17:33:54 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121400281
quote:
5s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:26 schreef bork het volgende:

[..]

Ik zou wel behoefte hebben aan een hsl-sleeper, om 21.00 inchecken op Schiphol en dan 10 uur fris in Madrid, maar ja Parijs he kunnen ze daar niet een doorlopend traject maken? Of omheen of zeg ik nu iets ergs? :X
Ze boren overal tunnels voor trein doorheen behalve daar of heb ik mis?
Interconnexion Est is er al, Interconnexion Sud gaat er nog komen.

Een hogesnelheidsnachttrein zal er niet snel komen: zowel Infraspeed, Infrabel als RFF houden de hogesnelheidslijnen 's nachts gesloten zodat er onderhoud kan plaatsvinden. Infrabel en RFF sluiten sommige HSL's zelfs overdag.

NS Hispeed heeft bevestigd wat greavy al zei, Fyra Brussel-Supplement icm dagkaart is niet mogelijk.
pi_121400465
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Wissel 143b defect op emplacement X, vervangen van steller, links. Valt wel mee toch?
Getypt wel ja, gekrabbeld valt het vaak vies tegen :P
En dan is dit nog wel een makkelijke ja ;)
pi_121401090
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:16 schreef b2py het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)drid_in_zicht-144891
Zou dit artikel zijn aan de hand van de post van Bitlord? :D
Volgens mij lezen ze flink mee hier :P
Is van mij ja, had de redacteur getipt.
pi_121401150
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:25 schreef greavy het volgende:
En toch is de praktijk zo. Gelukkig zullen de meeste TM's het door de vinger zien, maar de eindverandwoordelijke is de reiziger, en ja, dan mogen ze jou alsnog beboeten.
Een TM/HC met normaal verstand zal je echter geen boete geven.
Moet je voor de gein maar eens bij het loket vragen of je de vervoersvoorwaarden voor de Fyra mag inzien. Wedden dat ze die niet bij de hand hebben? En dan is de reiziger natuurlijk per definitie niet verantwoordelijk. Je kan niet worden gestraft voor het overtreden van regels die je niet kon weten.

Nog afgezien daarvan lijkt het mij totaal onrealistisch om te stellen dat een reiziger niet mag vertrouwen op wat aan het loket of door een servicemedewerker wordt verteld, en altijd de vervoersvoorwaarden zou moeten doorspitten om te checken of er geen onjuistheden verteld worden. Je mag er toch als reiziger van uitgaan dat het klopt wat zij zeggen.
pi_121401223
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:15 schreef b2py het volgende:
Typische iets voor de spoorse sector overigens, OVERAL een afkorting van maken..
Nergens zoveel afko's gezien als in het spoor..
Dat is overal hoor. Zit sinds een paar maanden in de voedselindustrie en daar word je ook doodgegooid met afkortingen. Het erge is dat je er na een maand vrolijk zelf aan mee gaat doen :P

Edit; posts hierboven had ik nog niet gezien. Volgens mij kunnen we concluderen dat ze er overal wat van kunnen.
  donderdag 10 januari 2013 @ 18:05:38 #101
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121401227
Ja, daar moet je ook vanuit gaan ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')