abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121396120
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

weet niet of ze er in Lansingerland ook zo over denken ;)
Het zit hem vooral in de kosten hoor
pi_121396225
Startschot uitbreiding en renovatie Station Tilburg
Gepubliceerd op 10 januari, 2013 door ProRail.

Vandaag geven de gemeente Tilburg, de NS en ProRail samen het startschot van de vernieuwing voor Tilburg Centraal Station. Het station wordt in een nieuw jasje gestoken om ruimte te maken voor een groeiend aantal reizigers. Tilburg wordt hiermee beter bereikbaar, het station toegankelijker en reizen met het openbaar vervoer aantrekkelijker. Het is de bedoeling dat de verbouwing in 2016 is afgerond.


Station Tilburg in nieuw jasje
Station Tilburg telt nu dagelijks 30.000 reizigers. In 2020 zullen dat er ruim 40.000 zijn. Met een extra ingang aan de noordkant en een nieuwe, bijna 42 meter brede, onderdoorgang wordt de toegankelijkheid en doorstroming op het station verbeterd. Met financiële steun van de provincie Noord-Brabant komt er ook meer ruimte voor de fiets.

Nieuwe station belangrijk als entree voor stad Tilburg
De Tilburgse Wethouder Marieke Moorman is enthousiast over de renovatie van Tilburg Centraal: “Het vernieuwde station is belangrijk als entree voor de stad. Het optimaliseert bovendien de verbinding tussen de Spoorzone en de binnenstad. Dat is aantrekkelijk voor veel groepen gebruikers: reizigers, bezoekers van het centrum en niet te vergeten de bewoners van de stad”.



ProRail schept ruimte en comfort voor reizigers in het zuiden
Naast Tilburg schept ProRail ook ruimte en comfort voor reizigers in Breda en Eindhoven. Regiodirecteur Ine Frings van ProRail: “Omdat het treinverkeer is toegenomen, zijn bestaande stations in het zuiden uit hun jasje gegroeid. Daarom komt nu in Breda, Eindhoven en Tilburg meer ruimte en comfort voor reizigers, om de groei van het treinverkeer nu en in de toekomst te faciliteren. Een belangrijke en waardevolle ontwikkeling voor de regio”.
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:03:31 #63
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_121396356
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

hoe krijg je dat nu weer voor elkaar _O-
Er stond nog een luik open...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 januari 2013 @ 16:05:52 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121396452
is ook altijd wat met het ding he _O-

Maar goed, er gebeuren veel meer ongelukjes op rangeerterreinen waar de buitenwereld geen weet van heeft
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 januari 2013 @ 16:07:20 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121396502
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Het zit hem vooral in de kosten hoor
dat het duur in aanleg is weet ik.

Lansingerland klaagt over geluidsoverlast ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:07:33 #66
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121396515
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:47 schreef b2py het volgende:

[..]

Ook wel een zettingsvrijeplaat genoemd. Zo'n ding ligt ook onder de complete HSL tussen de aansluiting met Hoofddorp en de aansluiting in Rotterdam..
Niet helemaal jokkebrok; dat stukkie heb ik gebouwd :+

Zit ook een heel stuk HVOB en DSV in; volgens mij begon ZVP pas bij Bleiswijk ofzo ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_121396539
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Niet helemaal jokkebrok; dat stukkie heb ik gebouwd :+

Zit ook een heel stuk HVOB en DSV in; volgens mij begon ZVP pas bij Bleiswijk ofzo ;)
Nog steeds een hoop kilometers.. :P
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:08:48 #68
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121396579
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:08 schreef b2py het volgende:

[..]

Nog steeds een hoop kilometers.. :P
True, maar dit was een mooie kans om hier ook eens met een paar interessante afkortingen te gooien :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_121396656
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

True, maar dit was een mooie kans om hier ook eens met een paar interessante afkortingen te gooien :7
Na maandenlang al lurkend met de afkortingen onder je CRTL-C te zitten mee lezen ein-de-lijk kon het ? :D
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:11:27 #70
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121396694
Yeah beebie 8-) *O*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:11:34 #71
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_121396702
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:05 schreef Peterselieman het volgende:
is ook altijd wat met het ding he _O-

Maar goed, er gebeuren veel meer ongelukjes op rangeerterreinen waar de buitenwereld geen weet van heeft
Klopt ik ken verhalen, van uitgerukte tankslangen, eruit gereden roldeuren. en platgereden steeksleutels (was sleutel 13 daarna was het sleutel 33 ofzo.)
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:13:24 #72
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_121396788
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:10 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Na maandenlang al lurkend met de afkortingen onder je CRTL-C te zitten mee lezen ein-de-lijk kon het ? :D
En elke dag hetzelfde posten in het topic "Wat zit er onder je Ctrl-V"... :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:13:26 #73
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121396791
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:48 schreef KnightSolaire het volgende:
Moet het per se een Nederlands abonnement zijn of mag je bv. ook een Dagkaart gebruiken i.c.m. een GoPass in België?
GEEN dagkaart.

Volgens Hispeed gelden de Nederlandse abonnementen zoals Altijd Vrij, Weekend Vrij, Dal Vrij, StudentenOV (niet tijdens de kortingsperiode) enz. In België geldt een GoPass, RailPass, treintrajectkaart enz.

Dagkaarten gelden niet. Bij deze regeling geldt het ook NIET als je met korting of vol-tarief in het Nederlandse of Belgische deel reist.
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:14:55 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121396860
Ik heb precies die vraag gesteld aan NS Hispeed en ze gaan het navragen :s)
pi_121396887
Typische iets voor de spoorse sector overigens, OVERAL een afkorting van maken..
Nergens zoveel afko's gezien als in het spoor..
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:15:45 #76
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121396898
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:14 schreef James1988 het volgende:
Ik heb precies die vraag gesteld aan NS Hispeed en ze gaan het navragen :s)
Ik heb het zaterdag aan twee TM's in de V250 gevraagd en aan het loket van Hispeed in Amsterdam. Volgens deze 3 medewerkers is het dus zoals ik hier benoem.

Geldende Nederlandse abonnementen:
Weekend Vrij, Altijd Vrij (maand of jaar), Dal Vrij, Trajectkaarten (maand of jaar) die minimaal het afgelegde Fyra-traject afdekken (tot Roosendaal grens), NS Jaarabonnement, OV-Jaarabonnement, NS Maandnetkaart, NS Maandtrajectabonnement (Roosendaal Grens Antwerpen of verder) of Studentenreisproduct (week/weekend)

Geldende Belgische abonnementen:
NMBS-treinkaarten op het traject Amsterdam-Brussel: Nettreinkaart geldig voor het gehele Belgische net, Trajecttreinkaart die minimaal het afgelegde Fyra-traject afdekken (tot Roosendaal grens), Halftijdse treinkaart, Schooltreinkaart of Campuskaart.

Volgens al het personeel is de GoPass en RailPass van NMBS geldig als een "Trajecttreinkaart" en je moet invullen als Essen-Brussel of omgekeerd. Je bent wel verplicht om daarbij een grenskaartje Roosendaal-Grens - Essen of omgekeerd te kopen.

Een kennis van mij is zaterdag op die wijze huiswaarts gegaan. DalVrij+RailPass+grenskaartje+Supplement, zo kon hij naar Brussel.
pi_121396931
http://www.treinreiziger.(...)drid_in_zicht-144891
Zou dit artikel zijn aan de hand van de post van Bitlord? :D
Volgens mij lezen ze flink mee hier :P
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:20:17 #78
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121397105
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:15 schreef b2py het volgende:
Typische iets voor de spoorse sector overigens, OVERAL een afkorting van maken..
Nergens zoveel afko's gezien als in het spoor..
De ICT-sector kan er ook wat van hoor.

Wat dacht jij van RBS voor de BLOBs die zich in je SP-farm beginnen om zo de DSU van je SQL-cluster te verlagen om de TCO te verlagen en de ROI te verhogen?
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:15 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik heb het zaterdag aan twee TM's in de V250 gevraagd en aan het loket van Hispeed in Amsterdam. Volgens deze 3 medewerkers is het dus zoals ik hier benoem.
Wie weet verkoopt NS Hispeed mij aan het loket straks een bergje supplementen omdat de Blokker-dagkaart wel geldig is ofzo. Scheelt mooi weer een paar knaken. :+
pi_121397202
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

De ICT-sector kan er ook wat van hoor.

Wat dacht jij van RBS voor de BLOBs die zich in je SP-farm beginnen om zo de DSU van je SQL-cluster te verlagen om de TCO te verlagen en de ROI te verhogen?

Het is lastig een tekst te vertalen die zo gaat: "wsl 143b def. op Empl. X (afko), verv. v. stlr." En dat worden volzinnen genoemd :')
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:23:04 #80
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121397223
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

De ICT-sector kan er ook wat van hoor.

Wat dacht jij van RBS voor de BLOBs die zich in je SP-farm beginnen om zo de DSU van je SQL-cluster te verlagen om de TCO te verlagen en de ROI te verhogen?

[..]

Wie weet verkoopt NS Hispeed mij aan het loket straks een bergje supplementen omdat de Blokker-dagkaart wel geldig is ofzo. Scheelt mooi weer een paar knaken. :+
Dan is het een fout van de medewerker achter de balie. Dan kan je geluk hebben als de TM het wel accepteert. Pech als je alsnog beboet wordt.
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:23:46 #81
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121397258
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:23 schreef greavy het volgende:

[..]

Dan is het een fout van de medewerker achter de balie. Dan kan je geluk hebben als de TM het wel accepteert. Pech als je alsnog beboet wordt.
"Pech als je alsnog beboet wordt."? Hell no. De medewerker is verantwoordelijk in deze, niet de (domme) klant.
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:25:05 #82
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121397316
En toch is de praktijk zo. Gelukkig zullen de meeste TM's het door de vinger zien, maar de eindverandwoordelijke is de reiziger, en ja, dan mogen ze jou alsnog beboeten.
Een TM/HC met normaal verstand zal je echter geen boete geven.
pi_121397338
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:25 schreef greavy het volgende:
En toch is de praktijk zo. Gelukkig zullen de meeste TM's het door de vinger zien, maar de eindverandwoordelijke is de reiziger, en ja, dan mogen ze jou alsnog beboeten.
Een TM/HC met normaal verstand zal je echter geen boete geven.
Wij hebben Rikus altijd nog achter de hand he! :P
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:31:48 #84
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121397625
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

De ICT-sector kan er ook wat van hoor.

Wat dacht jij van RBS voor de BLOBs die zich in je SP-farm beginnen om zo de DSU van je SQL-cluster te verlagen om de TCO te verlagen en de ROI te verhogen?

Is dat er alleen in speciaal, of ook leverbaar in oorlog met uitjes? :?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:36:23 #85
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_121397822
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:16 schreef b2py het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)drid_in_zicht-144891
Zou dit artikel zijn aan de hand van de post van Bitlord? :D
Volgens mij lezen ze flink mee hier :P
Ah leuk. Even wat nieuws verzinnen. Of zou dat Speld-artikel nu ook worden overgenomen? _O-
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_121397852
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ah leuk. Even wat nieuws verzinnen. Of zou dat Speld-artikel nu ook worden overgenomen? _O-
Een trololo post over het spoor oid.. :P
Of iets met OVC ;)
pi_121398089
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

De ICT-sector kan er ook wat van hoor.

Wat dacht jij van RBS voor de BLOBs die zich in je SP-farm beginnen om zo de DSU van je SQL-cluster te verlagen om de TCO te verlagen en de ROI te verhogen?
what the f....
There are only 151 Pokémon.
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:50:05 #88
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_121398407
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:43 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

what the f....
Ik was vroeger beheerder van ITDS, ITAM en ITDI...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_121398511
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ah leuk. Even wat nieuws verzinnen. Of zou dat Speld-artikel nu ook worden overgenomen? _O-
Bitlord heeft het zelf naar Treinreiziger getweet! :o
pi_121398689
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:14 schreef James1988 het volgende:
Ik heb precies die vraag gesteld aan NS Hispeed en ze gaan het navragen :s)
Laat het ons vooral even weten! :)
  donderdag 10 januari 2013 @ 17:21:50 #91
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_121399844
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:22 schreef b2py het volgende:

[..]

Het is lastig een tekst te vertalen die zo gaat: "wsl 143b def. op Empl. X (afko), verv. v. stlr." En dat worden volzinnen genoemd :')
Wissel 143b defect op emplacement X, vervangen van steller, links. Valt wel mee toch?
pi_121399949
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Wissel één-vier-drie-Bravo defect op emplacement X-ray. Vervangen van steller, links - OVER. Valt wel mee toch?


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2013 17:24:55 ]
  donderdag 10 januari 2013 @ 17:26:28 #93
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121400027
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:16 schreef b2py het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)drid_in_zicht-144891
Zou dit artikel zijn aan de hand van de post van Bitlord? :D
Volgens mij lezen ze flink mee hier :P
Ik zou wel behoefte hebben aan een hsl-sleeper, om 21.00 inchecken op Schiphol en dan 10 uur fris in Madrid, maar ja Parijs he kunnen ze daar niet een doorlopend traject maken? Of omheen of zeg ik nu iets ergs? :X
Ze boren overal tunnels voor trein doorheen behalve daar of heb ik mis?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_121400071
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

De ICT-sector kan er ook wat van hoor.

Wat dacht jij van RBS voor de BLOBs die zich in je SP-farm beginnen om zo de DSU van je SQL-cluster te verlagen om de TCO te verlagen en de ROI te verhogen?
Of de Belastingdienst :) Ze waren uit de DLA's (drie-letterige afkortingen) gelopen dus zijn ze met 4 letterig begonnen :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 januari 2013 @ 17:28:28 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121400089
quote:
5s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:26 schreef bork het volgende:

[..]

Ik zou wel behoefte hebben aan een hsl-sleeper, om 21.00 inchecken op Schiphol en dan 10 uur fris in Madrid, maar ja Parijs he kunnen ze daar niet een doorlopend traject maken? Of omheen of zeg ik nu iets ergs? :X
Ze boren overal tunnels voor trein doorheen behalve daar of heb ik mis?
er zijn routes waarbij er niet gestopt wordt in Parijs. Die vakantie TGV naar Marne la Vallee-Chessy (Disneyland) bijvoorbeeld
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 10 januari 2013 @ 17:33:54 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121400281
quote:
5s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:26 schreef bork het volgende:

[..]

Ik zou wel behoefte hebben aan een hsl-sleeper, om 21.00 inchecken op Schiphol en dan 10 uur fris in Madrid, maar ja Parijs he kunnen ze daar niet een doorlopend traject maken? Of omheen of zeg ik nu iets ergs? :X
Ze boren overal tunnels voor trein doorheen behalve daar of heb ik mis?
Interconnexion Est is er al, Interconnexion Sud gaat er nog komen.

Een hogesnelheidsnachttrein zal er niet snel komen: zowel Infraspeed, Infrabel als RFF houden de hogesnelheidslijnen 's nachts gesloten zodat er onderhoud kan plaatsvinden. Infrabel en RFF sluiten sommige HSL's zelfs overdag.

NS Hispeed heeft bevestigd wat greavy al zei, Fyra Brussel-Supplement icm dagkaart is niet mogelijk.
pi_121400465
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Wissel 143b defect op emplacement X, vervangen van steller, links. Valt wel mee toch?
Getypt wel ja, gekrabbeld valt het vaak vies tegen :P
En dan is dit nog wel een makkelijke ja ;)
pi_121401090
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:16 schreef b2py het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)drid_in_zicht-144891
Zou dit artikel zijn aan de hand van de post van Bitlord? :D
Volgens mij lezen ze flink mee hier :P
Is van mij ja, had de redacteur getipt.
pi_121401150
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:25 schreef greavy het volgende:
En toch is de praktijk zo. Gelukkig zullen de meeste TM's het door de vinger zien, maar de eindverandwoordelijke is de reiziger, en ja, dan mogen ze jou alsnog beboeten.
Een TM/HC met normaal verstand zal je echter geen boete geven.
Moet je voor de gein maar eens bij het loket vragen of je de vervoersvoorwaarden voor de Fyra mag inzien. Wedden dat ze die niet bij de hand hebben? En dan is de reiziger natuurlijk per definitie niet verantwoordelijk. Je kan niet worden gestraft voor het overtreden van regels die je niet kon weten.

Nog afgezien daarvan lijkt het mij totaal onrealistisch om te stellen dat een reiziger niet mag vertrouwen op wat aan het loket of door een servicemedewerker wordt verteld, en altijd de vervoersvoorwaarden zou moeten doorspitten om te checken of er geen onjuistheden verteld worden. Je mag er toch als reiziger van uitgaan dat het klopt wat zij zeggen.
pi_121401223
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:15 schreef b2py het volgende:
Typische iets voor de spoorse sector overigens, OVERAL een afkorting van maken..
Nergens zoveel afko's gezien als in het spoor..
Dat is overal hoor. Zit sinds een paar maanden in de voedselindustrie en daar word je ook doodgegooid met afkortingen. Het erge is dat je er na een maand vrolijk zelf aan mee gaat doen :P

Edit; posts hierboven had ik nog niet gezien. Volgens mij kunnen we concluderen dat ze er overal wat van kunnen.
  donderdag 10 januari 2013 @ 18:05:38 #101
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121401227
Ja, daar moet je ook vanuit gaan ja.
pi_121401632
Pats. Snoeiharde kritiek van de hoogste ambtenaar van EZ op zijn collega's van IenM en vooral op de NS.

Van harte mee eens.

http://www.voorbeterov.nl/page8.php

Groeten,

Rikus
  donderdag 10 januari 2013 @ 18:21:23 #103
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121401736
Fyra doet waar hij goed in is, stilstaan. Ditmaal in de buurt van station Breda, en neemt meteen de rest van de treindienst mee. Minder treinen Dordrecht - Breda.
pi_121402333
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:21 schreef James1988 het volgende:
Fyra doet waar hij goed in is, stilstaan. Ditmaal in de buurt van station Breda, en neemt meteen de rest van de treindienst mee. Minder treinen Dordrecht - Breda.
Die V160 doet het toch best goed de laatste tijd?
pi_121402395
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:17 schreef DriekOplopers het volgende:
Pats. Snoeiharde kritiek van de hoogste ambtenaar van EZ op zijn collega's van IenM en vooral op de NS.

Van harte mee eens.

http://www.voorbeterov.nl/page8.php

Groeten,

Rikus
In het voorwoord van International Rail Journal op pagina 2 staat ook wel een mooi stukje over de conventionele spoorbedrijven (zoals NSR) tegen de nieuwe spoorbedrijven (zoals Arriva)
http://content.yudu.com/A(...)digital-edition.html
  donderdag 10 januari 2013 @ 18:45:30 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121402615
Nog even over die foto van mij, de energiecentrale op de achtergrond (bij Didcot) sluit eind maart 2013 de deuren. De torens op de achtergrond zullen enkele maanden later worden gesloopt.

Als je dus foto's wilt maken vanaf dat punt met de - voor de omgeving karakteristieke - torens op de achtergrond, dan zul je op moeten schieten. Het is een mooi fotopunt, want er komt een grote hoeveelheid materieel voorbij.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:38 schreef b2py het volgende:

[..]

Die V160 doet het toch best goed de laatste tijd?
De prestaties van Fyra zijn altijd al heel grillig geweest. Soms gaat het wekenlang goed, dan gaat het dagen achtereen fout. Er is niet echt een patroon in te ontdekken.
pi_121402931
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

De prestaties van Fyra zijn altijd al heel grillig geweest. Soms gaat het wekenlang goed, dan gaat het dagen achtereen fout. Er is niet echt een patroon in te ontdekken.
Zou wel makkelijk zijn als er een patroon in zat :+

Maar goed, wat ik zie te Amsterdam is dat de Fyra vrij consequent rijdt en veel minder uitvalt door materieelproblemen en dat het nu vooral aan de infrazijde ligt als het gebeurd.
  donderdag 10 januari 2013 @ 18:57:53 #108
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121403130
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Zou wel makkelijk zijn als er een patroon in zat :+

Maar goed, wat ik zie te Amsterdam is dat de Fyra vrij consequent rijdt en veel minder uitvalt door materieelproblemen en dat het nu vooral aan de infrazijde ligt als het gebeurd.
Dat komt door de grilligheid. Soms gaat het even wat beter. :)
pi_121403925
Nu in de Fyra Schiphol-Rotterdam. Eindelijk eens.met 245 over het noordelijke deel van de HSL geknald. 5 conducteurs, ben 4 keer naar mn kaartjes gevraagd op dit kleine stukje. Er vroeg nog iemand aan de conducteur waar die kon roken. En er kwam nog zo'n trolley van de railcatering langs; ik dacht dat die weg waren.
  donderdag 10 januari 2013 @ 19:18:00 #110
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121403955
De trolley met catering is niet van NS Stations/Stervex, maar Hispeed heeft een eigen bedrijf aangenomen om de catering te verzorgen.

Maarja, de prijzen zijn nog misselijk hoog.
pi_121404212
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 19:18 schreef greavy het volgende:
De trolley met catering is niet van NS Stations/Stervex, maar Hispeed heeft een eigen bedrijf aangenomen om de catering te verzorgen.

Maarja, de prijzen zijn nog misselijk hoog.
Indicatie van de prijzen?
Toen ik nog voor Servex rondliep op Fyra en Benelux was het 3 euro voor een biertje, 1,75 voor blikje cola
  donderdag 10 januari 2013 @ 19:26:14 #112
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121404297
¤2,50 voor een koffie. En bier niet helemaal zeker, maar ¤2,95 voor een biertje dacht ik. Fris was ¤2,00 dacht ik.
pi_121404360
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 19:26 schreef greavy het volgende:
¤2,50 voor een koffie. En bier niet helemaal zeker, maar ¤2,95 voor een biertje dacht ik. Fris was ¤2,00 dacht ik.
2,50 is wel een stuk duurder. Wij hadden het vorig jaar op 2,30 euro. Toch 20 cent duurder.
Nog wel Starbucks ?
  donderdag 10 januari 2013 @ 19:36:49 #114
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121404755
Misschien dat ik 26 januari toch wel kan met het rondje. Wat wordt het plan (/gaat het ongeveer kosten)? Kan het ff niet zo snel vinden.
pi_121404821
10:41 V Amsterdam Centraal (Fyra 9228)
12:03 A Antwerpen Centraal
-----
12:35 V Antwerpen Centraal (IR 612)
12:52 A Noorderkempen
-----
13:08 V Noorderkempen (IR 633)
13:25 A Antwerpen Centraal
-----
13:43 V Antwerpen Centraal (IR 2913, via Hasselt/Tongeren/Glons)
15:52 A Liège-Guillemins
-----
16:17 V Liège Guillemins (L 5367)
16:50 A Maastricht
-----
16:58 V Maastricht (IC 870)
19:22 A Amsterdam Centraal

(Eten ergens in maastricht of eindhoven)
pi_121404897
Ik heb al verplichtingen voor die datum helaas. Jaar er op ga ik mee :Y
  donderdag 10 januari 2013 @ 19:41:50 #117
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121404985
Oh, dat is wel te overleven, dat rondje. Met het supplement in de Fyra (WeekendVrij+GoPass), en Noorderkempen-Visé met de GoPass. Kost 2/3 strippen op de Pas.
Wanneer moet James het weten voor de ticket Fyra?
pi_121405092
Heb verzuimd net te noteren wat de stoelnummers zijn van de vierzitters in het midden van de Fyra.
pi_121405105
Zo snel mogelijk verwacht ik :P

Ik wil wel nog graag weten wat ik van te voren voor tickets allemaal nog aan kan/moet schaffen.
Ik ben niet zo bekend in België met tickets etc dus heb even wat hulp nodig :@
  donderdag 10 januari 2013 @ 19:44:58 #120
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121405125
Zo snel mogelijk aub. Ik post later nog wel een lijstje met wat voor kaartjes je moet hebben enzo.

Catering op Fyra wordt alleen nog gedaan op Fyra Brussel. Het contract met Servex is niet verlengd, de catering wordt nu verzorgd door Railrest, hetzelfde bedrijf dat de catering op de Thalys exploiteert. De koffie is van Nescafé, want Starbucks is Servex-exclusief.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 19:44 schreef Bitlord het volgende:
Heb verzuimd net te noteren wat de stoelnummers zijn van de vierzitters in het midden van de Fyra.
Dat is niet erg, het stoelenplan staat op Fyra.com en een loket kan vast ook wel helpen daarbij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')