Het zit hem vooral in de kosten hoorquote:Op donderdag 10 januari 2013 15:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
weet niet of ze er in Lansingerland ook zo over denken
Er stond nog een luik open...quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hoe krijg je dat nu weer voor elkaar
dat het duur in aanleg is weet ik.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Het zit hem vooral in de kosten hoor
Niet helemaal jokkebrok; dat stukkie heb ik gebouwdquote:Op donderdag 10 januari 2013 15:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Ook wel een zettingsvrijeplaat genoemd. Zo'n ding ligt ook onder de complete HSL tussen de aansluiting met Hoofddorp en de aansluiting in Rotterdam..
Nog steeds een hoop kilometers..quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Niet helemaal jokkebrok; dat stukkie heb ik gebouwd![]()
Zit ook een heel stuk HVOB en DSV in; volgens mij begon ZVP pas bij Bleiswijk ofzo
True, maar dit was een mooie kans om hier ook eens met een paar interessante afkortingen te gooienquote:
Na maandenlang al lurkend met de afkortingen onder je CRTL-C te zitten mee lezen ein-de-lijk kon het ?quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
True, maar dit was een mooie kans om hier ook eens met een paar interessante afkortingen te gooien
Klopt ik ken verhalen, van uitgerukte tankslangen, eruit gereden roldeuren. en platgereden steeksleutels (was sleutel 13 daarna was het sleutel 33 ofzo.)quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:05 schreef Peterselieman het volgende:
is ook altijd wat met het ding he
Maar goed, er gebeuren veel meer ongelukjes op rangeerterreinen waar de buitenwereld geen weet van heeft
En elke dag hetzelfde posten in het topic "Wat zit er onder je Ctrl-V"...quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:10 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Na maandenlang al lurkend met de afkortingen onder je CRTL-C te zitten mee lezen ein-de-lijk kon het ?
GEEN dagkaart.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:48 schreef KnightSolaire het volgende:
Moet het per se een Nederlands abonnement zijn of mag je bv. ook een Dagkaart gebruiken i.c.m. een GoPass in België?
Ik heb het zaterdag aan twee TM's in de V250 gevraagd en aan het loket van Hispeed in Amsterdam. Volgens deze 3 medewerkers is het dus zoals ik hier benoem.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:14 schreef James1988 het volgende:
Ik heb precies die vraag gesteld aan NS Hispeed en ze gaan het navragen
De ICT-sector kan er ook wat van hoor.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:15 schreef b2py het volgende:
Typische iets voor de spoorse sector overigens, OVERAL een afkorting van maken..
Nergens zoveel afko's gezien als in het spoor..
Wie weet verkoopt NS Hispeed mij aan het loket straks een bergje supplementen omdat de Blokker-dagkaart wel geldig is ofzo. Scheelt mooi weer een paar knaken.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik heb het zaterdag aan twee TM's in de V250 gevraagd en aan het loket van Hispeed in Amsterdam. Volgens deze 3 medewerkers is het dus zoals ik hier benoem.
Het is lastig een tekst te vertalen die zo gaat: "wsl 143b def. op Empl. X (afko), verv. v. stlr." En dat worden volzinnen genoemdquote:Op donderdag 10 januari 2013 16:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
De ICT-sector kan er ook wat van hoor.
Wat dacht jij van RBS voor de BLOBs die zich in je SP-farm beginnen om zo de DSU van je SQL-cluster te verlagen om de TCO te verlagen en de ROI te verhogen?
Dan is het een fout van de medewerker achter de balie. Dan kan je geluk hebben als de TM het wel accepteert. Pech als je alsnog beboet wordt.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
De ICT-sector kan er ook wat van hoor.
Wat dacht jij van RBS voor de BLOBs die zich in je SP-farm beginnen om zo de DSU van je SQL-cluster te verlagen om de TCO te verlagen en de ROI te verhogen?
[..]
Wie weet verkoopt NS Hispeed mij aan het loket straks een bergje supplementen omdat de Blokker-dagkaart wel geldig is ofzo. Scheelt mooi weer een paar knaken.
"Pech als je alsnog beboet wordt."? Hell no. De medewerker is verantwoordelijk in deze, niet de (domme) klant.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Dan is het een fout van de medewerker achter de balie. Dan kan je geluk hebben als de TM het wel accepteert. Pech als je alsnog beboet wordt.
Wij hebben Rikus altijd nog achter de hand he!quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:25 schreef greavy het volgende:
En toch is de praktijk zo. Gelukkig zullen de meeste TM's het door de vinger zien, maar de eindverandwoordelijke is de reiziger, en ja, dan mogen ze jou alsnog beboeten.
Een TM/HC met normaal verstand zal je echter geen boete geven.
Is dat er alleen in speciaal, of ook leverbaar in oorlog met uitjes?quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
De ICT-sector kan er ook wat van hoor.
Wat dacht jij van RBS voor de BLOBs die zich in je SP-farm beginnen om zo de DSU van je SQL-cluster te verlagen om de TCO te verlagen en de ROI te verhogen?
Ah leuk. Even wat nieuws verzinnen. Of zou dat Speld-artikel nu ook worden overgenomen?quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:16 schreef b2py het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)drid_in_zicht-144891
Zou dit artikel zijn aan de hand van de post van Bitlord?
Volgens mij lezen ze flink mee hier
Een trololo post over het spoor oid..quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ah leuk. Even wat nieuws verzinnen. Of zou dat Speld-artikel nu ook worden overgenomen?
what the f....quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
De ICT-sector kan er ook wat van hoor.
Wat dacht jij van RBS voor de BLOBs die zich in je SP-farm beginnen om zo de DSU van je SQL-cluster te verlagen om de TCO te verlagen en de ROI te verhogen?
Ik was vroeger beheerder van ITDS, ITAM en ITDI...quote:
Bitlord heeft het zelf naar Treinreiziger getweet!quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ah leuk. Even wat nieuws verzinnen. Of zou dat Speld-artikel nu ook worden overgenomen?
Laat het ons vooral even weten!quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:14 schreef James1988 het volgende:
Ik heb precies die vraag gesteld aan NS Hispeed en ze gaan het navragen
Wissel 143b defect op emplacement X, vervangen van steller, links. Valt wel mee toch?quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is lastig een tekst te vertalen die zo gaat: "wsl 143b def. op Empl. X (afko), verv. v. stlr." En dat worden volzinnen genoemd
quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Wissel één-vier-drie-Bravo defect op emplacement X-ray. Vervangen van steller, links - OVER. Valt wel mee toch?
Ik zou wel behoefte hebben aan een hsl-sleeper, om 21.00 inchecken op Schiphol en dan 10 uur fris in Madrid, maar ja Parijs he kunnen ze daar niet een doorlopend traject maken? Of omheen of zeg ik nu iets ergs?quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:16 schreef b2py het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)drid_in_zicht-144891
Zou dit artikel zijn aan de hand van de post van Bitlord?
Volgens mij lezen ze flink mee hier
Of de Belastingdienstquote:Op donderdag 10 januari 2013 16:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
De ICT-sector kan er ook wat van hoor.
Wat dacht jij van RBS voor de BLOBs die zich in je SP-farm beginnen om zo de DSU van je SQL-cluster te verlagen om de TCO te verlagen en de ROI te verhogen?
er zijn routes waarbij er niet gestopt wordt in Parijs. Die vakantie TGV naar Marne la Vallee-Chessy (Disneyland) bijvoorbeeldquote:Op donderdag 10 januari 2013 17:26 schreef bork het volgende:
[..]
Ik zou wel behoefte hebben aan een hsl-sleeper, om 21.00 inchecken op Schiphol en dan 10 uur fris in Madrid, maar ja Parijs he kunnen ze daar niet een doorlopend traject maken? Of omheen of zeg ik nu iets ergs?![]()
Ze boren overal tunnels voor trein doorheen behalve daar of heb ik mis?
Interconnexion Est is er al, Interconnexion Sud gaat er nog komen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:26 schreef bork het volgende:
[..]
Ik zou wel behoefte hebben aan een hsl-sleeper, om 21.00 inchecken op Schiphol en dan 10 uur fris in Madrid, maar ja Parijs he kunnen ze daar niet een doorlopend traject maken? Of omheen of zeg ik nu iets ergs?![]()
Ze boren overal tunnels voor trein doorheen behalve daar of heb ik mis?
Getypt wel ja, gekrabbeld valt het vaak vies tegenquote:Op donderdag 10 januari 2013 17:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Wissel 143b defect op emplacement X, vervangen van steller, links. Valt wel mee toch?
Is van mij ja, had de redacteur getipt.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:16 schreef b2py het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)drid_in_zicht-144891
Zou dit artikel zijn aan de hand van de post van Bitlord?
Volgens mij lezen ze flink mee hier
Moet je voor de gein maar eens bij het loket vragen of je de vervoersvoorwaarden voor de Fyra mag inzien. Wedden dat ze die niet bij de hand hebben? En dan is de reiziger natuurlijk per definitie niet verantwoordelijk. Je kan niet worden gestraft voor het overtreden van regels die je niet kon weten.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:25 schreef greavy het volgende:
En toch is de praktijk zo. Gelukkig zullen de meeste TM's het door de vinger zien, maar de eindverandwoordelijke is de reiziger, en ja, dan mogen ze jou alsnog beboeten.
Een TM/HC met normaal verstand zal je echter geen boete geven.
Dat is overal hoor. Zit sinds een paar maanden in de voedselindustrie en daar word je ook doodgegooid met afkortingen. Het erge is dat je er na een maand vrolijk zelf aan mee gaat doenquote:Op donderdag 10 januari 2013 16:15 schreef b2py het volgende:
Typische iets voor de spoorse sector overigens, OVERAL een afkorting van maken..
Nergens zoveel afko's gezien als in het spoor..
Die V160 doet het toch best goed de laatste tijd?quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:21 schreef James1988 het volgende:
Fyra doet waar hij goed in is, stilstaan. Ditmaal in de buurt van station Breda, en neemt meteen de rest van de treindienst mee. Minder treinen Dordrecht - Breda.
In het voorwoord van International Rail Journal op pagina 2 staat ook wel een mooi stukje over de conventionele spoorbedrijven (zoals NSR) tegen de nieuwe spoorbedrijven (zoals Arriva)quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:17 schreef DriekOplopers het volgende:
Pats. Snoeiharde kritiek van de hoogste ambtenaar van EZ op zijn collega's van IenM en vooral op de NS.
Van harte mee eens.
http://www.voorbeterov.nl/page8.php
Groeten,
Rikus
De prestaties van Fyra zijn altijd al heel grillig geweest. Soms gaat het wekenlang goed, dan gaat het dagen achtereen fout. Er is niet echt een patroon in te ontdekken.quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Die V160 doet het toch best goed de laatste tijd?
Zou wel makkelijk zijn als er een patroon in zatquote:Op donderdag 10 januari 2013 18:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
De prestaties van Fyra zijn altijd al heel grillig geweest. Soms gaat het wekenlang goed, dan gaat het dagen achtereen fout. Er is niet echt een patroon in te ontdekken.
Dat komt door de grilligheid. Soms gaat het even wat beter.quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Zou wel makkelijk zijn als er een patroon in zat![]()
Maar goed, wat ik zie te Amsterdam is dat de Fyra vrij consequent rijdt en veel minder uitvalt door materieelproblemen en dat het nu vooral aan de infrazijde ligt als het gebeurd.
Indicatie van de prijzen?quote:Op donderdag 10 januari 2013 19:18 schreef greavy het volgende:
De trolley met catering is niet van NS Stations/Stervex, maar Hispeed heeft een eigen bedrijf aangenomen om de catering te verzorgen.
Maarja, de prijzen zijn nog misselijk hoog.
2,50 is wel een stuk duurder. Wij hadden het vorig jaar op 2,30 euro. Toch 20 cent duurder.quote:Op donderdag 10 januari 2013 19:26 schreef greavy het volgende:
¤2,50 voor een koffie. En bier niet helemaal zeker, maar ¤2,95 voor een biertje dacht ik. Fris was ¤2,00 dacht ik.
Dat is niet erg, het stoelenplan staat op Fyra.com en een loket kan vast ook wel helpen daarbij.quote:Op donderdag 10 januari 2013 19:44 schreef Bitlord het volgende:
Heb verzuimd net te noteren wat de stoelnummers zijn van de vierzitters in het midden van de Fyra.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |