Duvel | woensdag 12 december 2012 @ 19:32 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Fyra Amsterdam<->Brussel Vanaf 9 December 2012 rijdt er een Fyra tussen Amsterdam en Brussel. Deze trein rijdt alleen wanneer de stofzuigerzakken leeg zijn. Het Stoptreinmaterieel '90 is nog betrouwbaarder. Indien u met deze trein reist, en hij rijdt, meldt het dan even, want dat is een feestje waardig.. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De komende feestdagen in 2012 zijn als volgt: dinsdag 25 december (eerste kerstdag) en woensdag 26 december (tweede kerstdag). De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 12 december 2012 @ 19:33 |
Ik neem aan dat de topic-titel alleen over dit topic gaat en niet over treintjes ofzo ![]() | |
Its-Jojo-4you | woensdag 12 december 2012 @ 19:33 |
of omdat er ondanks sneeuw weinig vertragingen waren? | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 12 december 2012 @ 19:34 |
Mee eens, ik heb afgelopen weekend en de vrijdag daarvoor best veel in de trein gezeten, maar nul-komma-nul vertraging gehad. | |
GekkeHaan | woensdag 12 december 2012 @ 19:38 |
Behalve morgen wanneer ik voor het eerst zelfstandig het baanvak op ga! Haha. Maar volgens min gaat het momenteel wel redelijk inderdaad. | |
James1988 | woensdag 12 december 2012 @ 19:38 |
Iemand heeft een tijd terug geWOBt en wat documenten over de V250 opgevraagd. Hier te vinden: http://www.rijksoverheid.(...)inmaterieel-v250.pdf Misschien zit er wat leuks bij? | |
b2py | woensdag 12 december 2012 @ 19:39 |
Nog even toevoegen op dat vermetroën van de Hoekse Lijn. Dat wordt nog wel een mooie uitdaging daar met die goederen. Er zit best veel goederenemplacement vast aan de spoorlijn naar Hoek van Holland. Weet iemand het profiel van vrije ruimte van de Rotterdamse metro? | |
greavy | woensdag 12 december 2012 @ 19:41 |
Alleen Vlaardingen en Maassluis worden nog bediend met goederentreinen. Bij Maassluis pal naast/bij het station de aantakking, bij Vlaardingen moet je echt het hoofdspoor af en een stamlijn op ri. de industrie. | |
Duvel | woensdag 12 december 2012 @ 19:41 |
Volgens mij 2,65m breed, standaard light-rail maat. Treinen zijn 3,00m (net als de Amsterdamse metro). | |
KomtTijd... | woensdag 12 december 2012 @ 19:45 |
Mijn trein rijdt zojuist "door een fout van de treindienstleiding" leiden centraal voorbij ![]() -edit- verkeerde wissel, we stonden niet langs een perron volgens de omroep. | |
b2py | woensdag 12 december 2012 @ 19:46 |
Lijkt erop alsof die website faalt, wordt niks gedownload hier als ik hem 'download'.. ![]() | |
greavy | woensdag 12 december 2012 @ 19:47 |
Bij mij is ie gewoon binnen hoor ![]() | |
b2py | woensdag 12 december 2012 @ 20:02 |
Ja er zit wel wat leuks in. De maximale toegestane windsnelheid op de HSL-Zuid is: Maximum crosswinds: The maximum crosswind is 35 m/s with bursts up to 50 m/s Vandaar dat de brug over Hollandsch Diep wel eens eruit gaat, alhoewel ik betwijfel of die windvlagen van 50 m/s ooit gehaald worden. | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 12 december 2012 @ 20:02 |
Bij mij zeurt 'ie dat die een of ander vage adobe-extensie op het pdf formaat gebruikt die mijn pdf reader blijkbaar niet snapt ![]() Jammer dan. Ik lees het hier wel ![]() | |
b2py | woensdag 12 december 2012 @ 20:15 |
En ik lees verschillende brieven over toestemming tot wijziging van het ontwerp voor de remmen. Dit om onder het maximaal gewicht te blijven. Deze toestemming is volgens mij vervolgens ook gegeven. | |
greavy | woensdag 12 december 2012 @ 20:20 |
Om de bijlages binnen te halen die in dat PDF-document staan heb je één of andere Flash-player nodig. Die heb ik ff geïnstalleerd en kan alles openen&lezen. | |
WhiteJoker | woensdag 12 december 2012 @ 20:23 |
Op m'n Mac zit 'ie te piepen dat ik Acrobat 8 moet installeren, dat was ik toch niet van plan. Welke idioot bedenkt nou weer dat dit speciaal verpakt moet worden? Ik dacht dat de overheid richting open software ging? Nou Adobe Acrobat is dat toch echt niet... | |
Duvel | woensdag 12 december 2012 @ 20:25 |
Inmiddels wel aangenomen als open standaard. | |
Kentekenplaat | woensdag 12 december 2012 @ 20:26 |
Echt, ik lach me de laatste dagen kapot om de falende Fyra. ![]() In dit topic wordt al jaren geroepen dat het niks gaat worden en inderdaad, het is ook niks. De NS doet ondertussen alsof het ding wereldse snelheden haalt, maar ondertussen hadden beter Wadlopers kunnen laten rijden op de HSL. Die komen tenminste aan. Echt, wat een komedie. ![]() | |
WhiteJoker | woensdag 12 december 2012 @ 20:29 |
Nee, PDF is de open standaard, Acrobat is de software die veel mensen ervoor gebruiken. En blijkbaar daarbij nog eens een of andere vage plugin... | |
greavy | woensdag 12 december 2012 @ 20:29 |
Helaas zijn vandaag de laatste 2 Wadlopers vertrokken naar Polen om daar dienst te gaan doen. | |
Duvel | woensdag 12 december 2012 @ 20:30 |
Eh ja, je hebt gelijk. | |
Dr_Flash | woensdag 12 december 2012 @ 20:30 |
Dus: Kop dicht ![]() | |
b2py | woensdag 12 december 2012 @ 20:34 |
Er zitten heleboel documenten in de PDF over de toelating tot het spoornet. Zo zit er een volledig keuringsdocument bijgevoegd van een v250 die gekeurd is door Lloyds voor in gebruik name! ![]() | |
Peterselieman | woensdag 12 december 2012 @ 20:39 |
haha. Succes of sterkte. Wat moet ik je wensen? ![]() | |
b2py | woensdag 12 december 2012 @ 20:40 |
Note: Op 7 november 2011 is de Fyra V250 EMU officieel toegelaten tot het nederlandse spoornet. En op 20 December 2011 is de Fyra V250 EMU officieel toegelaten tot de grensbaanvakken met België. | |
Viezze | woensdag 12 december 2012 @ 20:41 |
Emoe? ![]() Vandaar het design ![]() | |
Peterselieman | woensdag 12 december 2012 @ 20:43 |
toelating tot reizigersdienst is nog niet heel erg lang geleden afgegeven. Dat was ergens dit jaar | |
b2py | woensdag 12 december 2012 @ 20:44 |
Stukje uit de notulen van 1 juli 2010: Risk analysis This point has not been discussed due to the lack of time. | |
b2py | woensdag 12 december 2012 @ 20:46 |
Ging ook alleen over toelating tot het spoornet, niet met reizigers ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 december 2012 @ 21:03 |
Wat mij trouwens opviel toen ik een treinreis aan het plannen was (Hier consulteerbaar planning voor wie interesse heeft ) Is dat de HAFAS aangeeft dat er geen Fietsen in de Fyra vervoerd kunnen worden. Ik dacht de HAFAS te kunnen betrappen op de eerste fout, maar nee Even nakijken en inderdaad van alle TGV achtigen in Europa zijn we als fietsland de enigen waarbij het niet kan. écht wat een Faalzooi ![]() http://www.nshispeed.nl/n(...)meenemen-in-de-trein ![]() Overigens betrap ik ze op een fout, staat op de NSH site dat in de tgv de fiets alleen meekan in een hoes, een snelle blik op de SNCF site leert dat je hem ook normaal kan meenemen voor 10 euro extra... | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 december 2012 @ 21:12 |
De andere naam van de V250 is Albatros geloof ik... | |
Peterselieman | woensdag 12 december 2012 @ 21:14 |
dan is kleffe spaghetti of spaghettimonster, dodo, eendenbek of stofzuiger toch een betere benaming ![]() | |
b2py | woensdag 12 december 2012 @ 21:14 |
TGV is ander product dan Thalys. | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 december 2012 @ 21:15 |
Ik heb het toch niet over de Thalys? ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 12 december 2012 @ 21:17 |
Je lijkt het te hebben over een snelle trein die in Frankrijk komt en in Nederland komt, dat kan alleen de Thalys zijn ![]() | |
zoem | woensdag 12 december 2012 @ 21:18 |
Gisteren reed de IC Lelystad - Vlissingen het station Den Haag Laan van NOI voorbij. We stonden op het voorste balkon direct achter machinist en we reden op een zeker moment NOI voorbij. Een vrouw wilde eruit op NOI en deed navraag bij de conducteur. Hij wist het zelf ook niet en deed de deur naar de machinist open en vroeg of hij niet een station vergeten was. Hierop beweerde de machinist dat dit niet zo was en reed vrolijk verder naar HS ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 december 2012 @ 21:19 |
Ik heb het erover dat van alle Snelle treinen er fietsmogelijkheden zijn, behalve de Fyra. En dat in een Fietsland als Nederland | |
GekkeHaan | woensdag 12 december 2012 @ 21:33 |
Voor een combinatie van beiden doe ik het ook. Denk dat ik beide wel nodig ben. | |
Its-Jojo-4you | woensdag 12 december 2012 @ 21:47 |
is inderdaad lastig. Had er laatst een die vond het niet nodig om op Amsterdam Bijlmer ArenA te stoppen. | |
Dr_Flash | woensdag 12 december 2012 @ 22:04 |
Fiets meenemen in de trein is sowieso onzin. Ik bezoell, kies je vervoermiddel en blijf bij je keuze. Wat komt hierna? Hele volksstammen die met auto en al de trem in willen? ![]() ![]() ![]() | |
Doc__Zenith | woensdag 12 december 2012 @ 22:06 |
Zou altijd zo moeten zijn. Beide stations. | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 december 2012 @ 22:09 |
![]() ![]() | |
Anno1982 | woensdag 12 december 2012 @ 22:10 |
En vergeet niet, de Fyra is helemaal nieuw in Europa en laat zich met niets vergelijken. ![]() Dat een fiets wel mee mag in andere TGV-achtigen zegt dus helemaal niets. | |
b2py | woensdag 12 december 2012 @ 22:12 |
En de plaatsen waar fyra stopt zijn niet bepaald fiets vriendelijke ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 december 2012 @ 22:25 |
Hier. GEKKIGHEID ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 december 2012 @ 22:39 |
http://action.fyrafail.eu Het Resultaat van Groenlinks en een Belgische Partij | |
Dr_Flash | woensdag 12 december 2012 @ 23:01 |
Vrienden, we zijn eruit. Het lek is boven ![]() De Fyra Is een goederentrein ![]() ![]() Sterker nog, men is compleet vergeten hoe het woord "Reiziger" ook weer ging. Of het woord "toegankelijk", trouwens. | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 december 2012 @ 23:03 |
Waar in Belgie is de foto genomen? | |
James1988 | woensdag 12 december 2012 @ 23:05 |
Brussel Centraal. | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 december 2012 @ 23:06 |
Maar dan is het toch niet meer dan logisch, behalve de spelfout? | |
Dr_Flash | woensdag 12 december 2012 @ 23:09 |
spelfouten, drie ![]() Los van dat het nogal ridicuul is om in Nederland reizigers de Fyra IN te jagen, en in België erUIT ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 december 2012 @ 23:11 |
trein is niet bedoeld om lokaal te nemen. Daarvoor pak je maar de fiets ![]() Tenmisnte, ik hoop dat je geen kaartjes brussel noord naar zuid kan reserveren | |
Dr_Flash | woensdag 12 december 2012 @ 23:11 |
Noord stoptie niet | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 december 2012 @ 23:12 |
Correctie: Niet gepland ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 december 2012 @ 23:16 |
Wat zou het verrekken, in D kan je ook de ICE van Oberhausen naar Duisburg pakken. Kost je een godsvermogen en je wint er geen seconde mee, maar het KAN ![]() Nahverkehr is Verbundtarif zone A: ¤ 2,40 (6 minuten) IC ¤ 6,50 (6 minuten) ICE ¤ 9,00 (6 minuten) Maar het KAN ![]() Waarom zou je dat verbieden? ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 december 2012 @ 23:25 |
Ik zeg ook niet dat je het moet verbieden, maar ik zeg ook dat het me niet zal verbazen als het niet kan, met die draak van een trein ![]() Ik zit trouwens nog met een Dillema, wat wouden jullie doen? Ik moet van Chessy naar Massy, anderhalf uur boemelen in het weekend, zit in m'n Weekend vrij abbonement, dus gratis in het weekend, of 11.60 door de weeks ![]() of Of, 23 Minuten met de TGV kosten tussen de 17.00 en 26.00 euro | |
#ANONIEM | woensdag 12 december 2012 @ 23:27 |
Nou, bij de NS zijn ze weer lekker bezig. Belgische media: Reactie NS: Je kan toch intussen wel een aardige compilatie maken van onnozele uitspraken van NS-woordvoerders, of niet dan? | |
Dr_Flash | woensdag 12 december 2012 @ 23:27 |
ga je dan in het weekend of doordeweeks? | |
Dr_Flash | woensdag 12 december 2012 @ 23:28 |
pak em beet 72 uur geleden was men nog "tevreden over de start van de Fyra". Overigens denk ik in dit geval dat NS dichter bij de werkelijkheid zit dan de Belgen qua toonzetting. | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 december 2012 @ 23:29 |
Waarschijnlijk moet ik in het weekend opdraven .... | |
Koen66 | woensdag 12 december 2012 @ 23:30 |
de Belgen lijken de schuld bij de Ollanders te willen leggen | |
#ANONIEM | woensdag 12 december 2012 @ 23:31 |
De NMBS heeft toch ook maar een zeer gering aandeel in het hele Fyra / NS Hispeed-gebeuren? | |
James1988 | woensdag 12 december 2012 @ 23:31 |
Het is toch ook een project van de Nederlanders? | |
Koen66 | woensdag 12 december 2012 @ 23:32 |
kan me herinneren dat zaken als materiaalkeuze gezamelijk genomen zijn toch? | |
Dr_Flash | woensdag 12 december 2012 @ 23:32 |
Stelletje neukfouten. ZIJ wilden zo nodig onafhankelijk worden, ga dan ook maar eens eindelijk op eigen benen staan ![]() En niet jarenlang zelf weigeren genoeg treinstellen te bestellen terwijl je dat wel contractueel verplicht bent, en dan nu gaan zeiken dat er te weinig treinen zijn ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 12 december 2012 @ 23:32 |
Als ik weer ergens een toertocht rijd, is het toch erg fijn om met de racefiets in de trein te stappen. En ik ga ook regelmatig met de racert in de trein om daarna terug naar huis te fietsen. Altijd wind mee. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 december 2012 @ 23:33 |
Smakelijk ![]() | |
James1988 | woensdag 12 december 2012 @ 23:33 |
Mwoach, ja, in zoverre... de Belgen hebben in het verleden al wel vaker laten blijken dat ze vooral meedoen omdat er contractuele verplichtingen zijn. | |
Koen66 | woensdag 12 december 2012 @ 23:34 |
dan hadden ze de hele lijn 100% aan de NS moeten laten en niet achteraf gaan zeuren | |
ziggyziggyziggy | woensdag 12 december 2012 @ 23:41 |
Dank je. Wijntje? | |
#ANONIEM | woensdag 12 december 2012 @ 23:56 |
Heb ff wat zitten zoeken: Het Belgische deel van de HSL Zuid valt onder de NMBS. Het Nederlandse deel is aanbesteed en de concessie daarvoor is gewonnen door HSA. Deze twee partijen hebben samen de treinen besteld, 16 stuks voor HSA en 3 voor NMBS. De keus voor de V250 is dan ook door beide partijen samen genomen. De tot nu toe geleverde treinen zijn echter allemaal eigendom van HSA. Dat laatste is het argument dat de NMBS nu gebruikt als stok om mee te slaan: de Nederlandse treinstellen doen het niet goed dus NS Hispeed (en KLM, want die zitten ook voor 10% in HSA) doet het verkeerd. Zij hebben natuurlijk makkelijk praten zolang hun treinstellen nog niet geleverd zijn. Aan de andere kant zijn zij wel duidelijk de (veel) kleinere partner in het Fyra-project dus de verantwoordelijkheid van alle ellende is sowieso niet 50/50 verdeeld. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2012 00:05:03 ] | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 december 2012 @ 00:00 |
Waar is aandeelhouder KLM eigenlijk in dit hele verhaal? | |
Dr_Flash | donderdag 13 december 2012 @ 00:02 |
Op de beurs. Een joker aan het zoeken voor zijn junk paper. | |
#ANONIEM | donderdag 13 december 2012 @ 00:04 |
O ja, vergeten. | |
dennistd | donderdag 13 december 2012 @ 00:08 |
Valt wel weer in te voeren voor de IC naar Amsterdam, maar die moet dan een minuut of vijf voor de IC naar Schiphol uit Lelystad vertrekken, om vervolgens in Almere zeker 5 minuten stil te staan om de IC naar Schiphol voorbij te laten. En in omgekeerde richting ook. Eens, maar er zijn treinen naar Amsterdam voor terug gekomen (weliswaar minder dan naar Rotterdam gingen, maar toch) Weinig aan te doen, het enige dat je kunt doen is de IJssellijn ook een kwartier omgooien (o.a. schrappen stops tussen Arnhem en Nijmegen). Daarmee kom je alleen in Zwolle weer buiten de knoop te liggen, ook niet heel handig... Dit is nu 48 minuten naar zowel HS als CS, met de Benelux ging het vorig jaar in 41 minuten. Nu wordt er extra gestopt op Sloterdijk, Lelylaan, Leiden en Laan v. NOI, voor die reizigers is het dus wel een verbetering Geen zicht op 10 minuten na aankomst gaat er zowel een IC naar Amsterdam als een IC naar Rotterdam. Er is alleen geen overstap op de sprinter richting Baarn. Die was ook al 22 minuten, maar is nu 29 minuten geworden. Niet zo gek met allemaal nieuwe machinisten op het krapste spoor van Nederland... Bekijk het over 2-3 weken nog eens zou ik zeggen Zou best kunnen, ben niet zo thuis in die hoek Dat is een wens van de provincie, dus daarvoor zul je toch echt bij de provincie moeten klagen ipv bij NS. Dat verbaast me niet echt: waar er voorheen nog een trein op lengte van twee treinen (zowel Rotterdam als Den Haag) reed, heeft ie nu de lengte die voldoende is voor één van die plaatsen. Misschien tot de trein op lengte is ook maar de IC uit Rotterdam/Den Haag die tot Utrecht rijdt doortrekken naar Amersfoort als voor/natrein. | |
Mr_Klaasje | donderdag 13 december 2012 @ 00:14 |
Je kan de IC naar Amsterdam CS wat sneller achter de NO aan sturen te Lelystad. (2 of 3 in plaats van 4 minuten) Als je dan bij Oostvaarders een sneller uitrijwissel plaatst en een extra sein tussen Oostvaarders en Buiten en eentje direct na station Buiten plaatst komt het goed en is het nog aardig robuust ook. | |
Dr_Flash | donderdag 13 december 2012 @ 00:32 |
Kun je niet gewoon een soort HSL bypass om Almere heen maken dan? Heeft niemand meer last van elkaar ![]() | |
twiFight | donderdag 13 december 2012 @ 00:54 |
Maar die trein zat al stampvol. Mij verbaast het dus wel dat ze het toch verkorten, maar wel verwachten dat het wel goed komt. Tot nu toe zijn alle ritten in de spits Utrecht - Amersfoort zo druk geweest dat niet iedereen mee kon. En er zaten al mensen op schoot bij anderen, er kon echt niemand meer bij. Gisteren een trein later gepakt in de hoop dat die beter zou zijn, maar die was net zo erg. Je zou er nog wat aan kunnen doen als we een minister hadden die het wat kon schelen wat er met belastingbetalende mensen gebeurde, maar die ziet geen vuiltje aan de lucht. | |
Q. | donderdag 13 december 2012 @ 06:57 |
En de eerste V250s van vandaag zijn ook weer kapot. Mooi spul.Of zou het deze keer een echte trein zijn die voor de vertraging zorgt? ![]() | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 07:26 |
lijkt wel een reis van amsterdam naar alkmaar hedendag :p | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 07:53 |
Er zijn trouwens trein Amsterdam Amstel moeilijk veel poortjes defect om uit te checken. Al 2 keer checkout gemist en 1 keer check in.. | |
bork | donderdag 13 december 2012 @ 08:07 |
Concurrentie voor de NS? Misschien Onervaren politici bepalen of reizigers gaan kiezen tussen een trein van de NS en van een concurrent. Betrokkenen zijn er niet gerust op. VK van vanmorgen. Deze is ook online http://action.fyrafail.eu(...)ea.campaign.id=17806 | |
De_Hertog | donderdag 13 december 2012 @ 08:12 |
Den Haag is ook al naar alternatieven aan het zoeken: http://www.nu.nl/algemeen(...)inding-brussel-.html 'Verschillende binnen- en buitenlandse partijen'... | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 08:21 |
Zou echt wel een stunt zijn als de gemeente den haag dat lukt. Ik betwijfel of ze er nog in kunnen voor drgl 2014. Die plannen zijn al in vergevorderd stadium. Ze mogen er iig vaart achter zetten. Ben benieuwd! | |
James1988 | donderdag 13 december 2012 @ 08:32 |
Voor dienstregeling 2014 zal het niet lukken, want er zijn maar zeer weinig vervoerders die de benodigde papieren hebben om in België aan personenvervoer te mogen doen. Alleen de NMBS (en wellicht Eurostar) hebben dat. Het verkrijgen van zulke papieren is een langdurig proces en de eerste deadline voor dienstregeling 2014 is al in april. Als men in januari begint met een onderzoek kan men nooit op tijd die papierne hebben. | |
zoem | donderdag 13 december 2012 @ 08:41 |
Vandaag werd Den Haag Laan van NOI wéér overgeslagen door de IC Vlissingen - Lelystad. Dat station staat toch echt in de reisplanner. De machinist vond het wel weer nodig om te stoppen te station Hoofddorp wat niet in de planner staat ![]() Deze IC is gewoon veel te krap ingepland om zo veel stations aan te doen. Één keer eventjes stilstaan en je hebt al +5 aan je broek en er is op dat traject ook amper mogelijkheid om de vertraging eruit te rijden. Het traject Winterswijk - Arnhem staat sinds afgelopen maandag bijna onafgebroken bij de storingen. Wat is daar eigenlijk aan de hand ![]() | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 08:47 |
Sinds deze TT heb ik alleen maar vertraging ![]() Kwam bij Uitgeest achter de sprinter terecht, uiteindelijk +14 op Amsterdam Amstel. | |
James1988 | donderdag 13 december 2012 @ 08:49 |
Whehe, mooie blunder weer:
| |
Darkwing_Duck | donderdag 13 december 2012 @ 09:00 |
Ik bedoelde eigenlijk niet jouw verhaal specifiek ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 december 2012 @ 09:07 |
Vandaag gaat de 2e kamer discussieren over de Fyra, is dat ergens oline te zien/luisteren, ik moet toch heel de dag op een pakketje wachten thuis.. Edit: Heb al... als iemand het tijdstip weet, graag | |
zoem | donderdag 13 december 2012 @ 09:14 |
Agenda Wilma Mansveld
| |
Darkwing_Duck | donderdag 13 december 2012 @ 09:18 |
Ow ![]() ![]() | |
Q. | donderdag 13 december 2012 @ 09:31 |
De infra moet nog even wennen aan de GTWs. | |
Fiorano | donderdag 13 december 2012 @ 09:42 |
Intercity Amersfoort - duivendrecht gaat ook weer fantastisch. 1x 4 bakken Virm dus stamp vol en constant optrekken, stilstaan enz. Enz | |
KomtTijd... | donderdag 13 december 2012 @ 10:07 |
Ik ben zojuist voor het eerst sinds de nieuwe dienstregeling ergens zonder vertraging aangekomen ![]() | |
bork | donderdag 13 december 2012 @ 10:27 |
Tussenstand om bijna 10.30 Thalys 9309: 13-12-2012 10:01 Thalys Amsterdam Centraal a 10:41 heeft een onbekende vertraging. Wij houden u op de hoogte. Thalys 9303: 13-12-2012 09:57 Thalys Amsterdam Centraal a 09:41 heeft een vertraging van ongeveer 50 minuten. ICE 226: 13-12-2012 09:35 ICE Amsterdam Centraal a 11:26 heeft een vertraging van 15 minuten. Fyra 921: 13-12-2012 09:24 Fyra uit Breda [Breda v. 10.28 uur] rijdt door een eerdere verstoring niet tussen Breda en Rotterdam. Maak gebruik van binnenlandse treinen of volgende Fyra. Fyra 922: 13-12-2012 09:22 Fyra naar Breda Amsterdam Centraal v 08:55 rijdt door een eerdere verstoring op de HSL via een andere route tussen Schiphol en Rotterdam Houd rekening met een extra reistijd van ongeveer 20 minuten en rijdt hierdoor niet verder dan Rotterdam. IC Brussel 9208: 13-12-2012 06:51 Fyra naar Brussel [Amsterdam C v. 5.47uur] heeft door defect materieel bij Rotterdam een vertraging van ongeveer 20 minuten. | |
Pino112 | donderdag 13 december 2012 @ 10:27 |
Hoe kan het zijn dat de trein uit Groningen richting Rotterdam op Groningen al +5 heeft? Kan dat door het andere treinverkeer komen dat ie moet wachten oid? | |
dennistd | donderdag 13 december 2012 @ 10:29 |
Je, of ziggy vergeet het een rijweg in te stellen ![]() Het is ook vaak een defect stel, die moet er dan nog voor weg gehaald worden en dat duurt natuurlijk even | |
Peterselieman | donderdag 13 december 2012 @ 10:38 |
niet alleen de infra, maar ook de machinisten en de mensen in de achterhoek. Daarnaast zijn er veel storingen. Ook weer veel storingen op Zwolle - Emmen las ik. Met name deurstoringen zijn aan de orde van de dag | |
Q. | donderdag 13 december 2012 @ 10:44 |
In de Achterhoek las ik over problemen met de uitschuifbare treeplanken, die zouden over het perron schrapen en strooizand meenemen in het uitschuifmechanisme. | |
Dr_Flash | donderdag 13 december 2012 @ 11:23 |
Tsja, wat doe je tegen zoveel koppigheid? ![]() | |
Kapitein_Schavuit | donderdag 13 december 2012 @ 11:28 |
Dus doordat het personeel onwennig is en de Belgen niet mee wilen werken gaan alle treinstellen na 7 km kapot? ![]() | |
De_Hertog | donderdag 13 december 2012 @ 11:30 |
Hoe zit dat met de ICE naar Brussel? Gaat dat ook via de NMBS? | |
ReisT | donderdag 13 december 2012 @ 11:36 |
Lijkt op hetzelfde probleem als toen de eerste GTW's in het noorden gingen rijden: de perrons zijn te laag. Normaal hoort die treeplank uit te schuiven tot te perronrand, niet er overheen. | |
James1988 | donderdag 13 december 2012 @ 11:39 |
De ICE Duitsland - Brussel is weliswaar een DB-trein, maar wordt op Belgisch grondgebied gereden door de NMBS. | |
James1988 | donderdag 13 december 2012 @ 11:47 |
![]() | |
Yreal | donderdag 13 december 2012 @ 11:48 |
![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 december 2012 @ 11:51 |
http://nos.nl/video/45110(...)enstregeling-ns.html | |
bork | donderdag 13 december 2012 @ 12:14 |
Thalys gestopt in Mortsel na felle rookontwikkeling Een Thalys-hogesnelheidstrein, die van Parijs naar Amsterdam reed, is vanochtend rond 9.30 uur tot stilstand gebracht in het station Mortsel-Oude God nadat er zich rook had ontwikkeld in het vijftiende rijtuig. Dat meldt Frédéric Petit, de woordvoerder van Infrabel. De oorzaak van de felle rook zou een technisch defect zijn. [ Bericht 0% gewijzigd door bork op 13-12-2012 12:35:32 ] | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 december 2012 @ 12:16 |
Ze zullen het vijfde rijtuig bedoelen met nummer 15 | |
ziggyziggyziggy | donderdag 13 december 2012 @ 12:19 |
Defect stel gebeurt niet zo heel vaak hoor. Ik heb late diensten deze week en niet op Groningen, dus ik kan het zo niet zeggen. Wel is het zo dat de aankomende Intercity twee minuten voor het vertrek van de andere binnen zou moeten zijn, dus met wat vertraging uit Assen ontstaat er soms een conflict. | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 december 2012 @ 12:20 |
" In Antwerpen stapten ze dan over op een Fyra richting Nederland", zegt Patricia Baars van Thalys." Van de regen in de drup een storbui ![]() | |
zoem | donderdag 13 december 2012 @ 12:20 |
Inderdaad, de Thalys heeft maar 8 rijtuigen (+motorwagen). Puike journalistiek weer ![]() | |
James1988 | donderdag 13 december 2012 @ 12:21 |
Er staat op dit moment een Fyra afkomstig uit België stil tussen Rotterdam en Schiphol. Treinnummer 9217, vertrokken uit Brussel om 10u18. | |
Dr_Flash | donderdag 13 december 2012 @ 12:25 |
![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 december 2012 @ 12:26 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 december 2012 @ 12:27 |
Wat een gelul weer. | |
Peterselieman | donderdag 13 december 2012 @ 12:28 |
Per vandaag geopend: Zoetermeer Hoog. Aan de rest van het overstapknooppunt wordt nog gewerkt | |
DriekOplopers | donderdag 13 december 2012 @ 12:29 |
NS-top wordt afgeraden zelf de Fyra te nemen... http://www.voorbeterov.nl/ ![]() | |
Q. | donderdag 13 december 2012 @ 12:29 |
Dat is eerder van de regen in een zoutzuurbad. ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 december 2012 @ 12:30 |
Oh ja? Echt waar? Waarom verteld iemand mij nooit wat... Ik mis ook alles ![]() | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 12:34 |
Met extra hoge geluidswal? | |
bork | donderdag 13 december 2012 @ 12:34 |
"Nou nemen ze in België spelletje uit Nederland over" Oei, oei NS reageert geprikkeld Nederlandse Spoorwegen kaatst de bal terug naar de NMBS over de problemen met de Fyra-trein. "Het ligt ook aan de Belgische partner." Het moddergooien is begonnen, nu is een oplossing nog verder weg te vinden. ![]() | |
James1988 | donderdag 13 december 2012 @ 12:38 |
Ook ROVER is het beu:
| |
Dr_Flash | donderdag 13 december 2012 @ 12:48 |
Wat stel je dan voor? Gana hielenlikken bij onze opzichtig falende zuiderburen? ![]() | |
Doc__Zenith | donderdag 13 december 2012 @ 12:49 |
Altijd leuk die ouwe doos hier:![]() ![]() ![]() | |
bork | donderdag 13 december 2012 @ 12:53 |
Constructief om de tafel zitten bijvoorbeeld. | |
Peterselieman | donderdag 13 december 2012 @ 13:03 |
jup | |
dennistd | donderdag 13 december 2012 @ 14:42 |
Strukton mag weer met losse G1206-locs rijden van de rechter: http://www.spoorpro.nl/go(...)ton-locomotief-terug | |
Koen66 | donderdag 13 december 2012 @ 14:54 |
Sukkelde daarnet een V250 langs de A4 bij Rijpwetering richting Schiphol met een dood broertje aan de haak | |
the-it | donderdag 13 december 2012 @ 15:16 |
![]() ![]() Baal trouwens wel van de nieuwe dienstregeling. Mijn sprinter van Amersfoort richting Schiphol is nu een SLT ipv DD-AR. Die trein zat al voller dan vol toen ie bij mijn station aan kwam. Gelukkig kan je prima staan met 5 vouwfietsen en een kinderwagen om je heen ![]() ![]() | |
De_Hertog | donderdag 13 december 2012 @ 15:18 |
De SP wil de V250 terug naar Italie sturen: http://www.nu.nl/politiek(...)et-fyra-treinen.html Niet op eigen kracht, lijkt me ![]() | |
GSMboy | donderdag 13 december 2012 @ 15:21 |
Een flink postpakket, met strafport voor die Italianen natuurlijk ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 december 2012 @ 15:22 |
Lekker kansloos ook. Dan hebben we GEEN treinen EN GEEN geld want die spaghettivreters hebben geen rooie rotcent man. Die snoeken massaal de belasting en vreten al jaren met zn allen uit de europese staatsruif. Van jouw en mijn centen. | |
bork | donderdag 13 december 2012 @ 15:22 |
Totdat de ICE of de TGV over de hogesnelheidslijn kan rijden wil hij dan ook de trein tussen Rotterdam en Brussel via het reguliere spoor terug. Dan zitten we in 2020 ![]() | |
De_Hertog | donderdag 13 december 2012 @ 15:22 |
Gewoon de DB de concessie gunnen. | |
James1988 | donderdag 13 december 2012 @ 15:22 |
Nu beginnen met een nieuwe aanbesteding betekent dat we ergens in 2017 wel nieuwe treinen hebben. ![]() | |
GSMboy | donderdag 13 december 2012 @ 15:23 |
V250 aan de kant, en direct de Velaro aanschaffen. Duurt nog wel aan jaartje ofzo voordat het er is, maar het is getest, het is beproefd en gecertificeerd en Siemens heeft ervaring met ERTMS, ATB en weet ik veel wat nog meer. Er staan nog rijtuigen van de Benelux-trein op de Watergraafsmeer. Zet die dan in de dienst voordat het te laat is. ICX laten we nog maar even achterwege liggen. Mogelijk dat Siemens ook een lease-constructie heeft voor de ICE? | |
De_Hertog | donderdag 13 december 2012 @ 15:24 |
Zie je, dat is al drie jaar eerder. | |
zoem | donderdag 13 december 2012 @ 15:29 |
InsaldoBreda ![]() ![]() | |
GSMboy | donderdag 13 december 2012 @ 15:39 |
Dan zetten ze toch Ansaldobreda lekker te koop? Ik denk dat Siemens wel interesse zou hebben. Komt er eindelijk weer goede kwaliteit op het spoor over diverse jaren. maar, daar was toch al sprake van, dat Ansaldotilburg te koop stond? | |
dennistd | donderdag 13 december 2012 @ 15:47 |
Kennen jullie het treinsteltype 'doorloper' al? Bashir weer in de bocht ![]() Debat is hier te volgen: http://www.tweedekamer.nl(...)Thorbecke_Extern500k | |
Dr_Flash | donderdag 13 december 2012 @ 15:51 |
bashir de doodloper ![]() Doorlopers zijn zo'n beetje de beste en meest betrouwbare vervoermiddelen die je kunt verzinnen bij strenge vorst trouwens ![]() ![]() | |
dennistd | donderdag 13 december 2012 @ 15:52 |
Dat wel, maar hij vindt het een groot probleem dat er nu minder fietsen in kunnen dan voor de 'renovatie'. | |
James1988 | donderdag 13 december 2012 @ 15:53 |
Oh god ![]() Tenenkrommend dit.
| |
Dr_Flash | donderdag 13 december 2012 @ 15:56 |
Ah, het grote "Ik wil alles want dit is kut" schreeuwen is begonnen ![]() | |
lyolyrc | donderdag 13 december 2012 @ 15:56 |
ICK opkalefateren, meerspanningsloc ervoor en karren maar. ![]() | |
dennistd | donderdag 13 december 2012 @ 15:59 |
ICK mag 200 km/h, Taurus ervoor hangen en gaan met die banaan. ![]() | |
James1988 | donderdag 13 december 2012 @ 16:01 |
Het draaien is al begonnen. ![]() | |
bork | donderdag 13 december 2012 @ 16:08 |
Precies maar die hebben ook geen treinen over en wachten er ook al langer op (de nieuwe bestelde). | |
dennistd | donderdag 13 december 2012 @ 16:15 |
Wel een goede vergelijking van De Graaf (PVV): De Fyra is als een Trabant op een racebaan ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 december 2012 @ 16:32 |
Kinderwagens Vleesbakken heb ik echt een broertje dood aan in het ov, -Alles eerste kunnen er 4 man staan op de plek van zon ding. -Ten 2e dat ding kan opgevouwen worden dus VOUW ZON DING DAN OOK OP ![]() -3e er hoeft niet voor betaald te worden, terwijl er wel minder betalend self loading cargo vervoerd kan worden -Ten 4e meestal word er iets in vervoerd wat OF zn snottebel aan je broekspijp smeert OF een jankkeel opzet... Ik zeg, net als met Fietsen: Opvouwen is gratis, zo niet, betalen... Hoelang is die vergadering in de plenaire zaal geschorst? Schakel net in.... | |
Fiorano | donderdag 13 december 2012 @ 16:32 |
Rond 15.20 kwam er een Fyra door Duivendrecht heen (komende vanaf Schiphol) gekoppeld en wel. Alleen voorste stel had de Pantograaf omhoog waar de vonken van afsprongen. Achterste stel hing er achter en voer geen sluitseinen. Zag er heerlijk betrouwbaar uit | |
remcoP | donderdag 13 december 2012 @ 16:34 |
17:05 | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 december 2012 @ 16:35 |
THX ![]() | |
Koen66 | donderdag 13 december 2012 @ 16:54 |
14:45 reed die dus langs Rijpwetering, kon niet zien of er passagiers inzaten. Reed ongeveer 120km/h | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 december 2012 @ 16:58 |
Op 31 december rijden planmatig de laaste 2 Fyra's niet in beide richtingen zie ik nu, ik mag hopen dat ze dat tot een goed einde brengen, anders gaat men zenuwachtig worden in de trein denk ik... Edit: Vergadering begint weer, de Fyra gaat als laatst behandeld worden... | |
dennistd | donderdag 13 december 2012 @ 16:59 |
Het begint weer | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 december 2012 @ 17:01 |
De staatssecretaris wil de kwaliteit verbeteren... Slechter kan het ook niet, das niet moelijk ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 13 december 2012 @ 17:04 |
Alweer de staatssecretaris? Waar is Melanie? Die was er ook al niet bij het vragenuurtje afgelopen maandag. | |
Dr_Flash | donderdag 13 december 2012 @ 17:07 |
Die vindt zichzelf te goed voor het spoor en heeft er haar onderknuppelinnetje mee opgezadeld ![]() | |
dennistd | donderdag 13 december 2012 @ 17:07 |
Het OV is in zijn geheel doorgeschoven naar de staatssecretaris. | |
#ANONIEM | donderdag 13 december 2012 @ 17:08 |
Oké, dat wist ik niet. | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 december 2012 @ 17:10 |
Wat natuurlijk belachelijk is... | |
Fiorano | donderdag 13 december 2012 @ 17:22 |
Bij Duivendrecht zat er niemand in, alleen personeel natuurlijk | |
De_Hertog | donderdag 13 december 2012 @ 17:23 |
http://www.nu.nl/politiek(...)e-in-kamer-fyra.htmlJa, want het is allemaal de schuld van de Belgen. | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 13 december 2012 @ 17:25 |
Dames en heren, de intercity naar Almelo en Hengelo vertrekt van spoor 3 In tegenstelling tot 3a wat op de vertrekstaat staat. En dan een machinist die dat niet doorgekregen had en z'n 2x Plan V toch op 3a neerzet ![]() O ja, 'intercity' my ass ![]() --edit-- Borne en Rijssen stopt die ook niet, eventjes vergeten dat daar ook stationnetjes waren! ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Scarlet_Dragonfly op 13-12-2012 17:41:05 ] | |
dennistd | donderdag 13 december 2012 @ 17:27 |
Nog niet, maar gebeurt dat wel in de praktijk? (hij hoort leeg door te gaan naar Enschede om één of andere reden....) | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 13 december 2012 @ 17:29 |
Ik moet er in Hengelo toch uit, maar ik zal wel even laten weten wat ze er mee doen... | |
Peterselieman | donderdag 13 december 2012 @ 17:33 |
![]() Een stuk beter dan die Belg die hem met de Aldi vergeleek ![]() | |
Flodder450 | donderdag 13 december 2012 @ 17:34 |
Dat snappen jullie simpele zielen niet, het is iets volstrekt unieks in Europa, natuurlijk zijn er nog kinderziektes | |
De_Hertog | donderdag 13 december 2012 @ 17:43 |
Wat, een trein? | |
Flodder450 | donderdag 13 december 2012 @ 17:49 |
Ja, er zijn geen vergelijkbare dingen elders in de wereld! | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 17:50 |
Ook maar even ingetuned op Debat Live! | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 december 2012 @ 17:53 |
Bashir begint over Fietsen in de Fyra ![]() | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 17:54 |
Net op het moment als ik even naar beneden ben gerend voor een verse hap voer.. ![]() | |
Fiorano | donderdag 13 december 2012 @ 17:56 |
![]() | |
V2 | donderdag 13 december 2012 @ 17:56 |
Dat is toch een of andere Europese regel, dat er in hogesnelheids-treinen geen fietsen los meegenomen mogen? | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 december 2012 @ 17:57 |
Wees blij dat je dat thuis hebt, want in de Fyra is dat in tegenstelling tot andere snelle jongens ook niet mogelijk: een verse hap voer.. Betalen, zitten, bek houwe... dat is Fyra | |
Dr_Flash | donderdag 13 december 2012 @ 17:57 |
Waarom wordt er nu pas moord en brand over geschreeuwd terwijl iedereen van 5 jaar afstand kon zien aankomen dat er geen bliksem van die kuttrein terecht zou komen? ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 december 2012 @ 17:57 |
In Frankrijk kan het in de TGV mee, maar niet in alle... | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 18:01 |
Stond trouwens in de advertentie op de spits iets over een karretje met eten in de Fyra. Hadden ze dat ding niet afgeschaft? | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 18:03 |
Wel ontworpen door iemand van Ferrari hoor! ![]() | |
Peterselieman | donderdag 13 december 2012 @ 18:03 |
de staatssecretaris wil doorzetten met decentralisatie van stoptreinen. Eerst Zwolle-Enschede, dan Limburg en daarna na een review andere lijnen | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 18:06 |
Wat een hoerige kut stream, klapt er steeds uit hier.. | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 18:08 |
Wat een mierenneuker die Bashir.. Zal wel politiek zijn ![]() | |
James1988 | donderdag 13 december 2012 @ 18:08 |
Heeft iets te maken met losse fietsen die bij een snelremming als projectielen zouden gaan fungeren. Hoe het dan moet met kinderwagens? Geen idee. Alleen op de binnenlandse Fyra. Op de Brusselaar zit er wel eentje, die je oplos-Nescafé verkoopt voor ¤ 2,50 per stuk. En tegen de tijd dat die kar door de trein is zit je al bij Brussel. ![]() Bashir heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. Hij antwoordt op Twitter ook zeer selectief op vragen en opmerkingen: alleen als het in zijn socialistische straatje past. | |
Dr_Flash | donderdag 13 december 2012 @ 18:15 |
Gelul natuurlijk. Fietsrijtuig? ![]() en soberzo: Voor een "snelremming" moet je eerst "snel rijden" ![]() | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 18:17 |
DIE BASHIR! Haelen en Baexem als stopstations.. ![]() Flikker er een hooibaal neer en klaar.. | |
twiFight | donderdag 13 december 2012 @ 18:18 |
Dat valt mij ook op. De ritten zijn een stuk minder contant. Een goede reden er voor heb ik nog niet kunnen ontdekken. Moeten ze dat sowieso niet Europees aanbesteden? | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 december 2012 @ 18:19 |
Ik probeer erachter te komen welke TGVs wel of niet fietsen toestaan, ik kom er niet achter... | |
Fixers | donderdag 13 december 2012 @ 18:21 |
Ja, en? Deze komt van dezelfde ontwerpstudio: ![]() Wordt het niet beter op... ![]() | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 18:21 |
Je mag een fiets ook meenemen in de Shinkansen, je moet hem alleen volledig bedekken. Redden is mij volstrekt onduidelijk, maar opgevouwen hoeft hij niet. | |
Dr_Flash | donderdag 13 december 2012 @ 18:22 |
wat is dit nou weer voor gelul. Het gingtoch over de Fyra of wat? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 13 december 2012 @ 18:23 |
niet alleen de FYRA. Ook over de concessie van het hoofdrailnet | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 december 2012 @ 18:23 |
Nee, dat komt straks, aan het eind. Want -zo werd gezegd-, dat wil iedereen horen dus hopen ze dat de zaal vol blijft, en wakker, tot aan het eind.. | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 december 2012 @ 18:29 |
Gevonden, op deze TGV trajecten in Frankrijk rijden er TGV met een Fietsenhok aan boord, zodat ze niet gedemonteerd hoeven te worden.. http://www.velo.sncf.com/wp-content/uploads/2012/05/carte_TGV.pdf Edit: Ohja, wel even reserveren en 10 euro betalen, zoniet, dan is op een ongewenst tijdstip de TGV een fiets lichter en jij 45 Euro ![]() | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 18:30 |
Wel naar brussel dus, niet naar Amsterdam.. ![]() | |
greavy | donderdag 13 december 2012 @ 18:32 |
Van een kennis die vandaag in Antwerpen-Centraal stond: "Graag uw attentie dames en heren, wij hebben van de Nederlandse spoorwegen mogen vernemen dat de Fyra van 14 uur 5 een vertraging van 24 minuten heeft. De snelste reisweg is met IC-trein 4535 naar Charleroi van spoor 23 of u reist met IR-trein 3334 van 14 uur 5 naar Brussel-Zuid. De IR-trein vertrekt van spoor 13, etage -1. Indien u uw betaalde toeslag wenst terug te ontvangen kunt u zich wenden tot één van de loketten voor vertrek." | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 december 2012 @ 18:32 |
Brussel vanaf Rijssel is TGV Brussel vanaf Parijs is Thalys | |
Flodder450 | donderdag 13 december 2012 @ 18:32 |
De vonken spatten er in ieder geval wel vanaf | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 december 2012 @ 18:33 |
Wat het debat betreft; Duscussie ATB/ERTMS begint nu... | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 18:35 |
FYRA TIJD! | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 18:37 |
"Er zijn ruime hoeveelheden v250 achter de hand om kleine vertragingen op te vangen" Van wie heeft ze die informatie?! | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 december 2012 @ 18:37 |
Ik citeer de staatsecretaris: "Er is een ruime voorraad V250 stellen achter de hand" Edit: B2py tikt sneller Edit 2 : "Te vroeg om conclusies te trekken" | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 18:39 |
| |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 18:40 |
"Ik ben geen voorstander van het eisen van afschaffen van reserveringsplicht bij NSH en NS. Ik ga ervan uit dat de NS ook de signalen oppikt en zelf met actie komt." | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 december 2012 @ 18:43 |
Staatssecretaris kent de Fyra website niet ![]() | |
Litpho | donderdag 13 december 2012 @ 18:44 |
Tja, Wilma wil al net zo min iets met het OV te maken hebben als Melanie. Dat was al na haar eerste publieke optreden duidelijk ![]() | |
Q. | donderdag 13 december 2012 @ 18:46 |
OV is er om af te schaffen. | |
Peterselieman | donderdag 13 december 2012 @ 18:46 |
het gaat weer lekker ![]() | |
Peterselieman | donderdag 13 december 2012 @ 18:48 |
De NS willen trouwens een aantal spitstreinen langer maken: http://www.nu.nl/binnenla(...)s-worden-langer.html | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 18:48 |
Belangrijk: "Er zijn nooit afspraken gemaakt met de vervoerders wat betreft Den Haag - Breda - Antwerpen. Alleen een afspraak met de belgische overheid. " | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 18:49 |
Ik mis een traject. | |
Litpho | donderdag 13 december 2012 @ 18:49 |
Typfout verbeterd. | |
Peterselieman | donderdag 13 december 2012 @ 18:50 |
Alkmaar/Zaandam - Amsterdam staat er idd niet tussen | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 18:53 |
Komt Bashir weer, het vragenrondje ![]() | |
Peterselieman | donderdag 13 december 2012 @ 18:54 |
interessant. De staatssecretaris zegt dat Den Haag samen met Arriva en Veolia prima een trein naar Brussel op mag zetten, mits deze de binnenlandse concessie niet hindert. Laat dat nu net de opzet van HRN vanaf 2015 zijn. De HSL-concessie opnemen in het binnenlandse net. Oftewel, die trein mag niet op Rotterdam Centraal stoppen | |
dennistd | donderdag 13 december 2012 @ 18:56 |
Amsterdam-Brussel 'meer dan vol' volgens staatssecretaris, daarom reserveringsplicht ![]() | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 18:56 |
Ik snap je niet helemaal PSM. Hinderen is toch niet extra stoppen te Rotterdam C? | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 december 2012 @ 18:58 |
Ik denk dat PSM bedoelt dat Rotterdam zonbeetje aan zijn maximum capaciteit zit... | |
dennistd | donderdag 13 december 2012 @ 18:58 |
Niet hinderen is alleen het niet mogen verkopen van kaartjes Den Haag-Rotterdam volgens mij | |
Peterselieman | donderdag 13 december 2012 @ 18:58 |
jawel, want ze mogen niet te veel passagiers afsnoepen van de reguliere verbinding met Brussel en ook niet Rotterdam - Den Haag. Alleen kunnen ze dat op Rotterdam - Brussel vanwege het internationale karakter van de lijn niet hard maken | |
dennistd | donderdag 13 december 2012 @ 19:01 |
Wat een gezeur over dat mensen niet mogen staan... Volgens mij gebeurt dat in de ICE en Thalys toch regelmatig? | |
greavy | donderdag 13 december 2012 @ 19:01 |
Je mag gewoon legaal een verbinding opzetten tussen Den Haag en Brussel, zolang je het maar met internationale opzet doet. Dus geen binnenlandse kaartjes aanbiedt, binnenlandse reizen met die trein promoot enz. | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 19:02 |
Moet toch gewoon kunnen? Stoppen te Rotterdam en Den Haag HS. Als je maar niet binnenlands gaat promoten. ![]() | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 19:03 |
Ik hoor allemaal functies in app's van vervoerders waar ik nog nooit van gehoord heb ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 december 2012 @ 19:04 |
Geen actieve rol door de Staatssecretaris, ofwel, we modderen gewoon door.... | |
Dr_Flash | donderdag 13 december 2012 @ 19:04 |
Wel gaaf. We hebben dus een compleet infrastructuursysteem verspreid door het hele land liggen, WAAR NIEMAND IETS VAN WEET ![]() | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 19:05 |
Die staatssecretaris is echt een soort NS Help paal ofzo waar je niks aan hebt ![]() | |
Litpho | donderdag 13 december 2012 @ 19:05 |
Bedrijfsgeheim, Fles, bedrijfsgeheim. | |
Litpho | donderdag 13 december 2012 @ 19:05 |
![]() Alles is zo helder nu! | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 december 2012 @ 19:06 |
Die Bashir, heeft soms punten. Hij brengt het echter ruk... | |
Peterselieman | donderdag 13 december 2012 @ 19:07 |
kan ook | |
Dr_Flash | donderdag 13 december 2012 @ 19:07 |
En ik heb haar nummer ![]()
| |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 19:07 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 december 2012 @ 19:08 |
![]() | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 19:09 |
Nu komt ze wel to the point.. | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 19:10 |
![]() | |
Peterselieman | donderdag 13 december 2012 @ 19:11 |
de storing op Arnhem - Winterswijk is weer terug. De treinen puilen weer uit ![]() Ik kan me toch wel voorstellen dat Arriva op een gegeven moment een bak of vijf aan de noordelijke dienst onttrekt en deze in de Achterhoek inzet. | |
remcoP | donderdag 13 december 2012 @ 19:12 |
Zegt Mansveld nou dat de treinen tussen Den Haag en Rotterdam niet vol zitten? ![]() | |
greavy | donderdag 13 december 2012 @ 19:13 |
![]() | |
greavy | donderdag 13 december 2012 @ 19:14 |
Oja. Vandaag tijdens het werken kwam mij bij Capelle Schollevaar een Vogelbekdier, aka V250, langs mét reizigers om 14:45 ri. Rotterdam (ev). HSL stuk, normale spoor stuk?.... | |
Peterselieman | donderdag 13 december 2012 @ 19:15 |
waarschijnlijk een gestrand treintje op de HSL ![]() | |
Litpho | donderdag 13 december 2012 @ 19:16 |
Er wordt met regelmaat 80% van de papieren dagcapiciteit niet vervoerd, dus er zit overduidelijk nog rek in ![]() | |
greavy | donderdag 13 december 2012 @ 19:16 |
Defecte trein las ik net op Facebook. Betrof Fyra 9240 naar Brussel. Komt het ooit nog goed met het Vogelbekdier? | |
Flodder450 | donderdag 13 december 2012 @ 19:17 |
Wat een grafbak | |
Dr_Flash | donderdag 13 december 2012 @ 19:18 |
Dat zijn gevangenen. Worden later als dwangarbeiders ingezet om het spoor te fiksen. | |
Flodder450 | donderdag 13 december 2012 @ 19:18 |
Jawuhl mein Fyra | |
Dr_Flash | donderdag 13 december 2012 @ 19:19 |
![]() ![]() | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 19:19 |
Punctualiteit nu aan het vragevuur! | |
Flodder450 | donderdag 13 december 2012 @ 19:20 |
Degenen die de beslissing hebben genomen de Fyra aan te schaffen zullen waarschijnlijk in een ander soort vuur terecht komen | |
Dr_Flash | donderdag 13 december 2012 @ 19:21 |
Ja en wat hebben wij daaraan? Geroosterde diknek schijnt hartstikke kankerverwekkend te zijn ![]() | |
Litpho | donderdag 13 december 2012 @ 19:21 |
Punctualiteit boeit toch niet zolang je met aanmoediging van de Minister bij het minste of geringste treinen kan laten uitvallen. | |
Flodder450 | donderdag 13 december 2012 @ 19:22 |
Kunnen we hem nog altijd voor de Fyra goo- oh wacht die rijdt toch niet ![]() | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 19:23 |
Mevrouw De Boer met de idiote platte tongval heeft het ook alleen maar over 'dat ding' ![]() Halve zool.. | |
Peterselieman | donderdag 13 december 2012 @ 19:23 |
diegenen werken al lang niet meer op de posities waar ze toen zaten | |
Flodder450 | donderdag 13 december 2012 @ 19:24 |
Zijn waarschijnlijk met een gouden handdruk naar de volgende pauperzooi gegaan | |
Litpho | donderdag 13 december 2012 @ 19:26 |
En degenen die willens en wetens de stommiteiten van hun voorgangers proberen te verhullen? | |
Flodder450 | donderdag 13 december 2012 @ 19:29 |
Die zitten ook enkel met de rotzooi van hun voorgangers opgescheept | |
Flodder450 | donderdag 13 december 2012 @ 19:29 |
Niet dat ze er wat aan doen, maar toch | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 december 2012 @ 19:32 |
Er woorden voorbeelden bijgehaald van..... De strippenkaart ![]() | |
Litpho | donderdag 13 december 2012 @ 19:33 |
Mijn medelijden is ietwat beperkt op dit punt, ben ik bang. | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 19:34 |
Ik snap de politiek wel van de staatssecretaris. Die ramt gewoon keihard op de afspraken die vroeger gemaakt zijn. Eigenlijk zijn die mensen rechts vrij kansloos als er keiharde afspraken gemaakt zijn. Kan je wel roepen waarom de strippenkaart niet meer is, maar dat is heel simpel gewoon afgesproken. Ik had daar ook gewoon kunnen zitten! ![]() | |
Flodder450 | donderdag 13 december 2012 @ 19:34 |
De regering, de kleuterklas voor grote menschen | |
Peterselieman | donderdag 13 december 2012 @ 19:35 |
daar komt het wel op neer tegenwoordig | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 19:35 |
| |
Ireyon | donderdag 13 december 2012 @ 19:37 |
't Is dat Neelie Kroes bestaat maar de madam van vandaag heeft vrouwen in de politiek weer 20 jaar terug gebracht. | |
greavy | donderdag 13 december 2012 @ 19:39 |
Fyra-punctualiteit 12-12-2012: Van de 20 treinen waren er 13 treinen vertraagd. Er vielen 4 treinen uit. De gemiddelde vertraging was 20,46 Minuten. De hoogst gemeten vertraging bedroeg 55 minuten, in verband met een defecte trein. De punctualiteit bedroeg 15%. | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 19:39 |
Godsamme, die lul was nog niet klaar en POEF, schorsing.. ![]() | |
greavy | donderdag 13 december 2012 @ 19:41 |
Er is alweer een Fyra stilgevallen. | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 19:44 |
Ik snap de problemen niet zo goed. Toen dat ding pendelde tussen Amsterdam en Rotterdam vielen ze echt niet bij bosjes uit zoals nu. Is het misschien toch het koude weer? Ook zullen er vast wel overwegingen aan hebben gezeten om hem toch in te zetten, je gaat toch geen kapotte treinen de banen opsturen. | |
Flodder450 | donderdag 13 december 2012 @ 19:45 |
onder het nom van onderwerp veranderen:![]() Deze spoorbiels met Plaqettes erop ligt naast Koln HBF, er staat hoe de Reichsbahn in de 2e wereldoorlog het transport heeft verzorgd naar de concentratiekampen, en na de Wende, toen de Westduitse en oostduitse spoorwegen samen gingen, nog steeds haar excuses nog niet heeft gemaakt tegen de overlevenden van de concentratiekampen | |
Duvel | donderdag 13 december 2012 @ 19:48 |
Excuses omdat de overlevenden niet dood zijn? Excuses richting de gemeenschap lijkt mij eigenlijk logischer. | |
Flodder450 | donderdag 13 december 2012 @ 19:50 |
Een excuses van "Sorry van wat er is gebeurt" | |
Q. | donderdag 13 december 2012 @ 19:51 |
Ze zijn natuurlijk contractueel gewoon verplicht dat ding in te zetten, anders mogen ze flinke boetes ophoesten zonder dat er inkomsten tegenover staan. Niet dat er nu nog lang inkomsten tegenover zullen staan, NS Hispeed is heel druk bezig al zn klanten de auto in te jagen. Goed bezig! De VVD probeert dat al decennia en Hispeed lukt het gewoon in een week. | |
Q. | donderdag 13 december 2012 @ 19:51 |
"We zullen het niet nog een keer doen. Denken we." | |
Q. | donderdag 13 december 2012 @ 19:52 |
Dat is in de politiek altijd zo, waar dan ook. Elke vier jaar komt er weer een nieuwe groep die zn stempel wil drukken met dure prestigeprojecten en idiote besluiten waar de volgende groep weer een oplossing voor moet vinden. ![]() | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 19:53 |
Dan had die rammelbak 3 jaar geleden al rondgefaald. Kan me niet voorstellen dat 9 december 2012 ineens kei en keihard is.. | |
greavy | donderdag 13 december 2012 @ 19:54 |
De eerste 2 Fyra's zijn vandaag al opgeheven vanwege een defecte trein. Vandaag nog maar 2(!) treinen op tijd. | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 19:55 |
2 uit 10 is toch wel al 20%! | |
dennistd | donderdag 13 december 2012 @ 19:56 |
Het is 2 uit 20 he, het zijn 10 retourritten per dag.. Wel 10% dus ![]() | |
greavy | donderdag 13 december 2012 @ 19:57 |
2 uit 20 is het. Ik heb van 2 treinen de (eind)punctualiteit nog niet, maar die zullen vast vertraagd zijn. | |
the-it | donderdag 13 december 2012 @ 20:00 |
Welk debat heb ik net gemist? | |
Q. | donderdag 13 december 2012 @ 20:00 |
Minder dan een uur vertraging is bij de Fyra gewoon op tijd hoor. ![]() | |
Duvel | donderdag 13 december 2012 @ 20:01 |
Misschien hebben ze helemaal geen spijt, en stuurden ze een briefje naar Adolf H. te B.: hartelijk dank voor uw klandizie, prettig zaken doen. ![]() | |
greavy | donderdag 13 december 2012 @ 20:02 |
![]() Op het nieuws net: "Er zijn nog maar 5 Fyra's uitgevallen op 80 geplande Fyra's, voornamelijk vanwege defecten volgens een woordvoerder van NS HiSpeed". We zitten toch echt al op 8 hoor. | |
Dr_Flash | donderdag 13 december 2012 @ 20:02 |
Wat is de totaalscore nu sinds zondag? | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 20:04 |
Ze hebben nog een uurtje, ben benieuwd hoe ver ze komen.. | |
Dr_Flash | donderdag 13 december 2012 @ 20:04 |
Net of 5 uit 80 niet al schandalig genoeg is ![]() | |
greavy | donderdag 13 december 2012 @ 20:06 |
22,5% is nu het gemiddelde op 80 treinen. Komt omdat er zondag een punctualiteit was van 65% ![]() | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 20:07 |
Is wel van mevrouw Dik-Faber af te zien dat ze van CU is. Geen open blousje ofzo.. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 december 2012 @ 20:07 |
ja maar hoeveel zijn er op tijd +5-15 +15-30 +30-60 +60-120 Uitgevallen ![]() | |
greavy | donderdag 13 december 2012 @ 20:07 |
Maar "wij hevve gewoon op, weetje. Treintje kaduuk, italiaantje niet goed gewerkt, weetje." | |
Flodder450 | donderdag 13 december 2012 @ 20:08 |
"Bedankt dat we onze vrachtcapacitiet mochten uittesten" | |
Q. | donderdag 13 december 2012 @ 20:08 |
In 2001 werd de NS directie naar huis gestuurd bij een punctualiteit van 80%. ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 december 2012 @ 20:09 |
Ik voel een Excelsheetje aankomen... ![]() | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 20:10 |
Voor Greavy, Fyra 9257 (V. 20:18 Brussel Zuid) rijdt vandaag niet door storingen op de HSL. | |
Flodder450 | donderdag 13 december 2012 @ 20:11 |
T zal ook weer eens niet | |
b2py | donderdag 13 december 2012 @ 20:11 |
Vol! |