en i.p.v het kopen van een dagboek, kun je je onzin ook op deze wijze kwijt (niet te vaak s.v.p.)quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien![]()
- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden![]()
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen)
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren![]()
Zo, dat was mijn dagje gister welEigen schuld gelukkig
Als ik het goed begrijp worden de rijdraden optisch gevolgd. Bij een uitwijkmanoeuvre klapt de boel naar beneden (auto-drop, net zoals VIRM).quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:07 schreef b2py het volgende:
Dat kost zoveel geld he
Maar verder, hoe doe je dat met uitwijk manoeuvres?
Waarom niet? Aarde hangt boven he, sluiting maken is nogal moeilijk dan.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:03 schreef Dr_Flash het volgende:
dat wil je dus NIET![]()
Dat er in geval van een ongeluk ook nog even wat stroomdraden bij komen voor added drama
jammer dat die fabriek niet aan het spoor staat. Dichtstbijzijnde station is twee kilometer verderopquote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het zou VERBOOOOODEN moeten worden!!
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het zou VERBOOOOODEN moeten worden!!
DB Bauarbeiten (bauarbeiten.bahn.de) meldt daar nog niks over... Maar er zal vast iets volledig op de schop gaan.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
veel werkzaamheden in Duitsland?
ik denk zelf dat er eerst eentje in de 900 (Amsterdam - Breda) in gaat stromen. Daarna zal serie 1000 langzaam opgestart worden. De stammetjes met ICRm zullen als er meer materieel is wel op reserve komen te staan.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:17 schreef b2py het volgende:
Ik denk dat de 1000 serie niet gaat rijden..
FF googelen brengt mij bij de Zusammenstellung der Netzfahrplan-Baukorridore 2013 waarin staat dat er in de zomer ruim 2 maanden lang maar één spoor beschikbaar is tussen Dinslaken en Oberhausen. Vanwege spoorvernieuwing dus.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:07 schreef greavy het volgende:
[..]
DB Bauarbeiten (bauarbeiten.bahn.de) meldt daar nog niks over... Maar er zal vast iets volledig op de schop gaan.
Zo zo. Hebben ze daar twee MAANDEN voor nodig ja? Het is nou ook weer niet alsof ze een complete HSL gaan aanleggen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:22 schreef ReisT het volgende:
[..]
FF googelen brengt mij bij de Zusammenstellung der Netzfahrplan-Baukorridore 2013 waarin staat dat er in de zomer ruim 2 maanden lang maar één spoor beschikbaar is tussen Dinslaken en Oberhausen. Vanwege spoorvernieuwing dus.
Stadler zelf houdt het op 600 kW in de factsheet.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:41 schreef dennistd het volgende:
Dat van die minder zitplaatsen is wel vreemd, maar het vermogen kan ik me wel voorstellen: de stellen in het noorden zijn immers toch ook teruggebracht in toerental/vermogen?
Zie http://www.stadlerrail.co(...)enblatt_EMU_engl.pdfquote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
daar reis ik nooit, dus die stellen kan ik me niet meer herinneren
ah ja, een heel klein beetje beter dan in het noorden. Heb de keer dat ik in een E-GTW daar gereden heb niet veel meer gezien dan een uiteinde van een van de bakken. Daar was nog plaatsquote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:04 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zie http://www.stadlerrail.co(...)enblatt_EMU_engl.pdf
krijg je berichten: gekantelde vrachtwagen vernielt bovenleiding.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:59 schreef TeringHenkie het volgende:
Het heeft geen ruk met treintjes te maken maar wel cool om hier te posten:
Misschien kunnen ze ze zelfs wel aan Siemens verkopen!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:25 schreef dennistd het volgende:
Ik snap trouwens niet dat ProRail de bovenleiding nog niet wil verwijderen... In dat geval ben je namelijk van draadbreuk als oorzaak van verstoringen af
je kan hem alvast invullen ja.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:44 schreef James1988 het volgende:
Klanttevredenheidsonderzoek van NS Hispeed gespot: http://www.blauw-survey.com/NSHispeed/
Helaas pas in te vullen voor reizen gemaakt op of na 1 september
is best een lange lijst ...quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:44 schreef James1988 het volgende:
Klanttevredenheidsonderzoek van NS Hispeed gespot: http://www.blauw-survey.com/NSHispeed/
Helaas pas in te vullen voor reizen gemaakt op of na 1 september
Okee dit wordt een kat- en muis spel begrijp ikquote:Veel gestelde vraag:
De vragenlijst gaat niet verder ik kom steeds terug bij dezelfde vraag. Wat moet ik doen?
Soms lijken vragen erg op elkaar. Een vraag kan herhaald worden voor een ander aspect, waardoor het lijkt of u bij dezelfde vraag terugkomt.
vaak genoeg gedaanquote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:29 schreef greavy het volgende:
Kijken of je hetzelfde antwoord blijft geven![]()
Huh wat? gebruik geen moeilijke woorden als ze te moeilijk zijn voor jezelf.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:42 schreef greavy het volgende:
Onderweg deed de bewolking zich steeds meer toetreden,
Heb het aangepast. Dat klopt idd niet echtquote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Huh wat? gebruik geen moeilijke woorden als ze te moeilijk zijn voor jezelf.
Toch wel, 1 maand staan er twee producten op mijn kaart... Wordt dat een probleem, Greavy of iemand anders?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:06 schreef Kabaam het volgende:
Dal Voordeel, altijd gedacht dat het Weekend Voordeel wasMaar zie nu dat ik het van mijn kaart kan verwijderen omdat ik het had opgezegd (maar hij nog wel geldig zou zijn tot 04-10-2012)
Niks aan de hand dus
Dal Voordeel en Studenten Week Vrij gaan niet conflicteren door de weeks:quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 18:08 schreef Kabaam het volgende:
[..]
Toch wel, 1 maand staan er twee producten op mijn kaart... Wordt dat een probleem, Greavy of iemand anders?
ik vind m lelijk. Ik denk dat als hij iets meer met zwart en roze aangezet was hij mooier zou zijn geweest.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 18:26 schreef greavy het volgende:
De nieuwe Breng-GTW staat vandaag afgesteld in Venlo om naar Voith overgebracht te worden door een loc:
[ link | afbeelding ]
31-08-2012 | Venlo
Foto: Ronnie (http://www.flickr.com/photos/jandecargoman/7900864918/#)
Treinstel is op eigen kracht Venlo binnengereden voor zover ik het begrepen heb.
Ik kwam tot deze berekening (als alles wat nu nog in bestelling is geleverd is):quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:16 schreef Anno1982 het volgende:
Nederland wordt wel een beetje GTW-land zo!![]()
Even geteld op Wikipedia:
100 DMU's en 30 EMU's, totaal 130
Dat is slechts 1 stel minder dan dat de NS aan SLeTten heeft (131).
In Duitsland rijden er volgens Wikipedia 'slechts 75'.
Kortom een succesvol treintje in Nederland dus, zonder allerlei gekke kinderziektes. Misschien iets voor de volgende serie van NS?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Noorden: 22 x 2/6 29 x 2/8 Maaslijn: 6 x 2/6 10 x 2/8 Heuvelland: 5 x 2/6 3 x 2/8 Ddr-Gdm: 2 x 2/6 8 x 2/8 Vechtdal: 6 x 2/6 8 x 2/8 Achterhoek(ARR):13 x 2/6 11 x 2/8 Achterhoek(HER): 9 x 2/8 Valleilijn: 1 x 2/8 TOTAAL: 54 x 2/6 79 x 2/8 totaal dus 133 stellen |
quote:Als projectmedewerker informeer en assisteer je reizigers bij het gebruik en de aanschaf van de OV- Chipkaart. Samen met de komst van nieuwe automaten zal daardoor het papieren treinkaartje in de toekomst verdwijnen en worden vervangen door de OV-Chipkaart onder het reizende publiek op het treinstation. Om onderdeel van dit team uit te maken dien je minimaal 2 dagen doordeweeks beschikbaar te zijn in de periode van september t/m februari.
Klokje klepeltje dus weer. Wat een prutser die Brinkman zegquote:110 Teletekst za 01 sep
***************************************
NS ontwijkt belasting via Ierland
***************************************
` De NS heeft door een belastingroute
via Ierland sinds 1999 zeker 250 mln
euro aan belasting ontweken.Het bedrijf
bevestigt een artikel van die strekking
van de Volkskrant.Financiën is volgens
de krant ongelukkig met de constructie.
De NS kocht voor 1,7 miljard euro aan
materieel via een Iers dochterbedrijf.
Dat verhuurt de Ierse treinen aan de NS
in Nederland.Zo betalen de spoorwegen
niet 25 maar 9 procent belasting.
De NS zegt dat de route is ontwikkeld
om concurrerend te zijn op de markt.Ook
andere grote transportbedrijven zouden
het doen.Volgens het bedrijf,en ook het
ministerie,is er niets illegaals aan.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Nogal oud nieuws allemaal...quote:Op zaterdag 1 september 2012 08:40 schreef b2py het volgende:
Iedereen verontwaardigd over het feit dat NS belasting ontduikt. Het gaat om 250 miljoen dat de staat al sinds 1999 mist en overigens ook van af weet. Brinkman op Twitter: 'NS ontduikt voor 1, 7 miljard'
NS is niet geprivatiseerd, maar verzelfstandigd. De Nederlandse overheid is nog steeds de enige aandeelhouder. De verzelfstandiging heeft er wel voor gezorgd dat de directie zelf kon gaan beslissen hoe men de zaken wilde aanpakken, in plaats van Haagse dictaten uit te voeren. Dat heeft onder andere geleid tot de Ierse constructie. PTT en DSM zijn voorbeelden van geprivatiseerde bedrijven.quote:Op zaterdag 1 september 2012 12:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
wat een gezeik. Gaan ze raar opkijken dat de NS werkt als een echt bedrijf. Ja hallo lullo's. Privatisering wilde ze toch?
Nu ken ik de percentages niet maar verlies is het dus wel.quote:Op zaterdag 1 september 2012 09:51 schreef Anno1982 het volgende:
Bovendien lijkt mij het een vestzak- / broekzak-verhaal, NS betaalt minder belasting, er blijft dus meer dividend over, wat weer overgemaakt wordt naar de Nederlandse staat.
Dat liet MVBOV in een reactie dus ook weten: http://www.voorbeterov.nl/voorpagina.phpquote:Op zaterdag 1 september 2012 12:31 schreef Peterselieman het volgende:
Precies. Het is al jaren bekend en het is gewoon een legale constructie
Goed trouwens dat jullie de NS nog een tweede brief hebben gestuurd over de voordeelurenkaart. Dat van voor negen uur reizen, kaartje met vol tarief kopen en na negen uur met korting verder reizen is een goeiequote:Op zaterdag 1 september 2012 14:01 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat liet MVBOV in een reactie dus ook weten: http://www.voorbeterov.nl/voorpagina.php
Daarbij staan alle organisaties die de NS wel heeft afgestoten alsnog bol van de ambtenarenmentaliteit.quote:Op zaterdag 1 september 2012 13:34 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
NS is niet geprivatiseerd, maar verzelfstandigd. De Nederlandse overheid is nog steeds de enige aandeelhouder. De verzelfstandiging heeft er wel voor gezorgd dat de directie zelf kon gaan beslissen hoe men de zaken wilde aanpakken, in plaats van Haagse dictaten uit te voeren. Dat heeft onder andere geleid tot de Ierse constructie. PTT en DSM zijn voorbeelden van geprivatiseerde bedrijven.
Ik reageer maar niet...quote:Op zaterdag 1 september 2012 16:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Daarbij staan alle organisaties die de NS wel heeft afgestoten alsnog bol van de ambtenarenmentaliteit.
Hm, ik snap jullie reactie wel, en het is legaal, maar ik twijfel of een bedrijf van algemeen nut (zoals NS) zich wel met zulke constructies moet inlaten.quote:Op zaterdag 1 september 2012 14:01 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat liet MVBOV in een reactie dus ook weten: http://www.voorbeterov.nl/voorpagina.php
Ik werk bij een organisatie die de NS heeft afgestoten. En ik heb geen zin in de toorn van bijvoorbeeld Fles.quote:
Ah joh, detail.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik werk bij een organisatie die de NS heeft afgestoten. En ik heb geen zin in de toorn van bijvoorbeeld Fles.
Deze man!quote:2) De OV-chipkaart is niet alleen een ICT-faal maar ook een privacy-faal. Wat ons btreft wordt deze dus afgeschaft. Door bewust gebruik te maken van verouderde technologie neemt de overheid ook doelbewust het risico dat er agv fraude minder inkomsten zullen binnenkomen. Het project is dus niet alleen duur, het vormt straks ook weer een anleiding om de prijzen van het OV verder te verhogen wegens achterblijvende inkomsten. Op alle punten een mislukking dus.
Privacy. Waarom moet de overheid weten waar je je bevindt? Het gaat de overheid gewoon niets aan. Een anonieme ov-chipkaart bijvoorbeeld geeft geen recht op korting. Nu heb ik een VDU-kaart die 40% korting geeft, dat vervalt als ik opteer voor een anonieme ov-chipkaart.quote:Op zondag 2 september 2012 05:49 schreef James1988 het volgende:
Maar wat is nu precies het punt dat je probeert te maken? Dat je een probleem hebt met de OV-chipkaart is me duidelijk, maar ik weet alleen niet welk probleem
Ik heb geen mobiele telefoon.quote:Op zondag 2 september 2012 07:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Zet je je mobiele telefoon dan ook uit? Daarmee kan je positie veel nauwkeuriger worden bepaald als met de ov-chipkaart.
Dat werkt niet: zie NS die recentelijk op zijn vingers is getikt. De data is er, ze zullen het misbruiken. Regels worden opgerekt en uiteindelijk heb je het privacygedrocht waar iedereen bang voor was.quote:Op zondag 2 september 2012 05:39 schreef James1988 het volgende:
(namelijk: wetten en procedures aanpassen)?
quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
Fles moet in Nederland binnenkort weer een naambordje schieten
http://www.gelderlander.n(...)terug-op-station.ece
Jeetje, wat heb jij toch een zwaar leven. Weet je wel zeker dat je nog in dit land wil wonen? Ik bedoel, als je lekker in Namibië gaat zitten heb je iedere dag zon, geen last van OV Chipkaarten en geen overheid die alles van je willen weten, of waarvan jij denkt dat ze alles over je willen weten.quote:Op zondag 2 september 2012 07:44 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik heb geen mobiele telefoon.![]()
We hebben een vaste lijn thuis. Dat is voldoende. Met antwoordapparaat, als we niet thuis zijn, kan je een bericht achterlaten en bellen we terug.![]()
Ik zou niet eens weten hoe zo'n mobiele telefoon werkt en eigenlijk interesseren met die dingen ook totaal niet. Je ziet zoveel meer als je geen mobiele telefoon hebt en onderweg naar buiten kijkt, i.p.v. in een stom telefoonschermpje, wat ik veel mensen zie doen. Ik zie liever koeien, weilanden, dorpjes en bossen en beekjes door het landschap kronkelen, dan een maf telefoonscherm.
Die was al terug gedraaid bij mijn weten.quote:Op zondag 2 september 2012 12:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ja, laten we de chipkaart afschaffen.briljant idee....
draai alles maar terug. DigID, EPD, alles.
Zonde van alle tijd, geld en moeite die er in is gestokenquote:Op zondag 2 september 2012 12:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ja, laten we de chipkaart afschaffen.briljant idee....
draai alles maar terug. DigID, EPD, alles.
In Tsjechië. Ergensquote:
Prima. Dan moet "ik heb een OV-chipkaart" dus genoeg voor ze zijn. Maar nee dus.quote:Op zondag 2 september 2012 14:54 schreef Igen het volgende:
Die mensen van synovate lijken me tenminste nog nodig zolang er mensen met papieren kaartjes reizen,
Ja ik ook, behalve dan dat niemand zich er ooit aan houdt en dat je vaak gewoon geen keus hebt waar je kan gaan zitten.quote:en stiltecoupé's vind ik juist wel fijn dat die er zijn.![]()
Helemaal niet waarquote:Op zaterdag 1 september 2012 16:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Daarbij staan alle organisaties die de NS wel heeft afgestoten alsnog bol van de ambtenarenmentaliteit.
Gevalletje "sunk costs effect". Het heeft geen zin om te kijken naar wat er al is uitgegeven. Het enige dat interessant is zijn de vragen: "wat kost het om het werkend te krijgen?" en "wat kost een alternatief systeem?".quote:Op zondag 2 september 2012 05:39 schreef James1988 het volgende:
Ofwel: de Piratenpartij vindt het verantwoord om een project dat letterlijk miljarden heeft gekost door het putje te spoelen, en zo dus letterlijk miljarden te vernietigen? Dit terwijl dezelfde bezwaren ook op een andere manier kunnen worden opgelost (namelijk: wetten en procedures aanpassen)?
Ik ben ook tegen, en dan voornamelijk tegen de manier waarop het nu niet functioneert en het OV stiekem duurder wordt/is geworden. Ik ga in elk geval geen SOPN of Piratenpartij stemmen om van de OV-chipkaart af te komen.quote:Op zondag 2 september 2012 14:59 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Socios is altijd anti-OV-chip, dus ik bevind me in goed gezelschap.![]()
En Duvel is dus ook tegen de ov-chip.
Moesten uiteindelijk in Dieren ook nog wel 15 minuten wachten op vertreksein. Dus hadden wij langer in Dieren gestaan.quote:Op zondag 2 september 2012 19:36 schreef dennistd het volgende:
Hadden ze niet beter jullie eerst naar Eerbeek kunnen sturen na binnenkomst van de trein uit Dieren? Dan hadden jullie nog 10 minuten eerder kunnen vertrekken.
Bijna goed.quote:Op zondag 2 september 2012 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In Tsjechië. ErgensZal wel Brno zijn of Ostrava of zo.
Uit mijn hoofd: de onderhoudsbedrijven werden per regio (voorheen Is9) overgenomen door NBM (nu BAM), Volker en Strukton. In eerste instantie behielden ze hun deel van het onderhoud, later is dit via aanbestedingen (OPC+, en nu prestatiecontracten) vermarkt. NS Railinfrabeheer ontstond (uit NS Is6), om later helemaal van NS te worden losgeweekt en te worden samengevoegd met Railverkeersleiding en (een deel van) Railned. Dit is nu ProRail. Dit bedijf is een BV die 100% in staatshanden is, net als de NS Group (= NS Stations, NS Reizigers (was o.a. dienst Ep), etc).quote:Op zondag 2 september 2012 16:36 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Helemaal niet waar
Heeft er iemand toevallig een lijstje van bedrijven die ontstaan zijn na de verzelfstandiging? Op een of andere manier lukt het mij niet om dat uit Google te toveren.
Zijn we dan ook gelijk verlost van die flauwe posts van jou?quote:Op zondag 2 september 2012 22:29 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Mooi, hoe meer Duitse stoom meuk defect staat des te eerder zijn we er van verlost op het net.
Euh, ja dank voor dit lange epistel, maar helaas is dat het deel dat ik wel ken. Het ging me meer om de kleine bedrijfjes in de marge, zoals bijv. het 3 werknemers tellende bedrijfje 'NS-spooraansluitingen'. Volgens mij moeten er daar veel meer van zijn, omdat ik eens iemand heb horen beweren dat NS opgesplitst is tot >50 bedrijven.quote:Op zondag 2 september 2012 21:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd: de onderhoudsbedrijven werden per regio (voorheen Is9) overgenomen door NBM (nu BAM), Volker en Strukton. In eerste instantie behielden ze hun deel van het onderhoud, later is dit via aanbestedingen (OPC+, en nu prestatiecontracten) vermarkt. NS Railinfrabeheer ontstond (uit NS Is6), om later helemaal van NS te worden losgeweekt en te worden samengevoegd met Railverkeersleiding en (een deel van) Railned. Dit is nu ProRail. Dit bedijf is een BV die 100% in staatshanden is, net als de NS Group (= NS Stations, NS Reizigers (was o.a. dienst Ep), etc).
De rest ging de markt op: het NS Ultrasoonbedrijf werd met nog een aantal meetactiviteiten met wat gehussel ondergebracht bij Eurailscout (onderdeel van Strukton). Rest van de meetactiviteiten (was NS Technisch Onderzoek) werd verkocht aan AEA Technology (nu DeltaRail). Ingenieursdiensten (ander deel van Is6) werden verzelfstandigd: eerst tot een separaat NS Ingenieursbureau, daarna werd een deel Holland Railconsult (nu Movares), en deel werd Articon (gefuseerd met Heidemij tot Arcadis). Allebei marktpartijen, geen aandeel NS meer.
Onderhoud van rollend materieel (was dienst Mw) werd Nedtrain (100% van NS). De ingenieursdiensten op het gebied van rollend materieel werden eerst Nedtrain Consulting, dat verkocht werd aan Lloyd's Register Rail.
NS Goederen werd NS Cargo, werd Railion, werd via veel omwegen DB. Door invoering van concurrentie ontstonden Shortlines (failliet) en ACTS als eerste luizen in de pels van NS Cargo/Railion. Inmiddels is de goederenmarkt open, wat ook ruimte bracht voor nieuwe spelers op de onderhoudsmarkt: Shunter kwam op, en VOITH maakte gebruik van de komst van nieuwe spelers op geprivatiseerde reizigerslijnen.
Zoiets?
Ga weg joh gasdebiel. ONZ is voor jou.quote:Op zondag 2 september 2012 22:29 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Mooi, hoe meer Duitse stoom meuk defect staat des te eerder zijn we er van verlost op het net.
quote:
Buitengewoon solide bewijslast. Niks meer aan doenquote:omdat ik eens iemand heb horen beweren
Ik ga echt niet pinnen, straks word ik geskimd en kost mijn kaartje duizend euro dus. Dan is een eventuele boete nog voordeliger.quote:Op maandag 3 september 2012 03:35 schreef James1988 het volgende:
Het GVB heeft kaartautomaten staan waar je wegwerpchipkaarten uit kunt halen. Dat zijn volstrekt anonieme kaartjes. Of deze automaten ook muntgeld accepteren weet ik niet.
Zie http://www.gvb.nl/service(...)isproducten.aspxvoor een overzicht van de kaartjes die het GVB verkoopt. Voor jou is waarschijnlijk het 1uurs-kaartje het interessantste. Volgens http://www.goeievraag.nl/(...)-geld-betalen.320359 zouden er ook automaten moeten zijn die contant geld accepteren. Die zien er zo uit.
Een kaartje is geldig vanaf de eerste incheck. Koop dan wel meteen 2 kaartjes, dit zodat je ook nog terug kan zonder te hoeven pinnen.![]()
Dank, maar ik wilde dan ook niets aantonen. Het was slechts een vraag...quote:Op maandag 3 september 2012 00:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Buitengewoon solide bewijslast. Niks meer aan doen
Ik hoop dat je moet lopen.. in de regenquote:Op maandag 3 september 2012 03:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ga echt niet pinnen, straks word ik geskimd en kost mijn kaartje duizend euro dus. Dan is een eventuele boete nog voordeliger.
Ik hoop met los geld te kunnen betalen en kan dat niet, dan loop ik wel tot CS en pak daar de trein.
Bedankt voor de uitleg. Personeel die kaart verkoopt zal wel niet te vinden zijn, daarvoor is dit land te klantonvriendelijk.
echt manquote:Op maandag 3 september 2012 03:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ga echt niet pinnen, straks word ik geskimd en kost mijn kaartje duizend euro dus. Dan is een eventuele boete nog voordeliger.
Ik hoop met los geld te kunnen betalen en kan dat niet, dan loop ik wel tot CS en pak daar de trein.
Bedankt voor de uitleg. Personeel die kaart verkoopt zal wel niet te vinden zijn, daarvoor is dit land te klantonvriendelijk.
Ik snap wat je wilt zeggen, maar ik ben niet compleet gestoord.quote:Op maandag 3 september 2012 09:03 schreef Igen het volgende:
Overigens: panisch zijn dat via de chipkaart je reisgeschiedenis wordt bewaard en dan wel publiekelijk op internet gooien welke rit (waterlooplein - gein) geheim moet blijven![]()
Op NS.nl ziet alles er goed uitquote:Op maandag 3 september 2012 09:05 schreef b2py het volgende:
Computer storing amsterdam c, bijna geen treinverkeer.
Skimmen kost jou nooit duizenden euro's. Als jij netjes je paslimieten op max. 1000 hebt staan krijg je het geld altijd terug je bank.quote:Op maandag 3 september 2012 03:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ga echt niet pinnen, straks word ik geskimd en kost mijn kaartje duizend euro dus. Dan is een eventuele boete nog voordeliger.
Ik hoop met los geld te kunnen betalen en kan dat niet, dan loop ik wel tot CS en pak daar de trein.
Bedankt voor de uitleg. Personeel die kaart verkoopt zal wel niet te vinden zijn, daarvoor is dit land te klantonvriendelijk.
Dan is het blijkbaar weer verholpen? Rond 9 u lag het treinverkeer tussen Bijlmer en CS helemaal plat.quote:
Sprinter richting Uitgeest kwam met +55 aan op Duivendrecht net dus er zal wel ergens een feestje zijn :-)quote:
je zit dan zeker ook via een proxy op FOK!?quote:Op maandag 3 september 2012 09:12 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik snap wat je wilt zeggen, maar ik ben niet compleet gestoord.
Kijk, je zou kunnen zeggen dat ik troll op FOK! Maar het is niet trollen wat ik doe. Het geen ik schrijf sta ik echt achter, alleen kleine details kloppen niet.
Dus als ik schrijf Waterlooplein bedoel ik wellicht een halte ervoor, erna of misschien wel twee haltes erna. Gein idem dito. Misschien is lijn 54, wel lijn 50 of 51. Zaterdag is zondag en mijn woonplaats Hurdegaryp zou ook wel eens Veenwouden, Dokkum of Hindeloopen kunnen zijn. De essentie is hetzelfde, dus ik lieg niet, maar ik weet donders goed dat er niets zo door de autoriteiten wordt bijgehouden als het internet.
Ik hoop dat mensen snappen dat dit geen troll-gedrag is, maar een kleine aanpassing van eigenlijk onbelangrijke details voor mijn eigen veiligheid. Want tegen een corrupte regering dien je je te beveiligen, zeker als mijn waarden en normen - ik ben tegen corruptie en nepotisme bijvoorbeeld - zeer sterk afwijken van die van de regering.
Dank je.quote:Op maandag 3 september 2012 10:01 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Skimmen kost jou nooit duizenden euro's. Als jij netjes je paslimieten op max. 1000 hebt staan krijg je het geld altijd terug je bank.
Overigens wel respect dat je jou levenstijl volhoudt
Nee, want de moderatoren vertrouw ik wel.quote:Op maandag 3 september 2012 10:04 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
je zit dan zeker ook via een proxy op FOK!?
Help me even, de OV-fiets is dan een dilemma voor jou, mileuvriendelijk maar die kan je volgens mij niet met contant geld lenen, daar maar jij ook geen gebruik van?quote:Op maandag 3 september 2012 10:06 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dank je.
Ach vol houden, weet je, soms is het wat omslachtig mijn wijze van leven, maar uiteindelijk geeft dit veel meer voldoening dan als een zombie-robot door het leven te gaan met een plastic pasje, een mobiele telefoon, waardoor je het echte leven om je heen niet meer ervaart en televisie dat toch nooit iets zinnigs uitzend.
Ondanks dat ik soms erg neerslachtig ben, geeft mijn wijze van leven enorme inspiratie en voldoening. Ik heb veel vrienden, echte vrienden bedoel ik, geen virtuele, en veel van hen leven op dezelfde wijze. We scherpen elkaar en inspireren elkaar.
Laat je pinpas gewoon thuis een maand en betaal contant, je zult zien hoe de wereld anders en mooier kleurt en echter wordt en je weer thuis komt.
Daar maak ik wel gebruik van. Het is zeer zeker milieuvriendelijk en milieu is voor mij erg belangrijk. Ik hoef niet te pinnen, het geld wordt achteraf afgeschreven en ik geef toe, het is niet ideaal, want ik zou liever gewoon normaal contant per rit betalen i.p.v. met een debiel plastic kaartje.quote:Op maandag 3 september 2012 10:14 schreef bork het volgende:
[..]
Help me even, de OV-fiets is dan een dilemma voor jou, mileuvriendelijk maar die kan je volgens mij niet met contant geld lenen, daar maar jij ook geen gebruik van?
Niet voorbijgekomen, maar het verbaast me niets. De NS kan vanwege de vergrijzing, de opening van de Hanzelijn en de frequentieverhogingen idd wel nieuwe machinisten en conducteurs gebruiken. Dan is het handig dat je die al in dienst hebt.quote:Op maandag 3 september 2012 09:20 schreef Viezze het volgende:
Misschien is het hier wel eens voorbij gekomen, maar wisten jullie dat arriva voor Zwolle - Emmen geen enkele machinist/conducteur van de ns overneemt? Ze hebben blijkbaar een slecht aanbod gedaan en de ns kan het personeel goed gebruiken.
en van Bijlmer ook richting zuid. Gelukkig was het snel opgelost en bleef het bij vertragingenquote:Op maandag 3 september 2012 10:02 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dan is het blijkbaar weer verholpen? Rond 9 u lag het treinverkeer tussen Bijlmer en CS helemaal plat.
alleen fa's en admins weten ip's hoor. Ik kan zulke dingen helemaal niet zien.quote:Op maandag 3 september 2012 10:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Nee, want de moderatoren vertrouw ik wel.Misschien wat naīef.
![]()
Nou de werkelijke reden is eigenlijk dat ik niet voldoende van computers snap om proxy te gebruiken.Ik werk wel met Linux, maar ik snap heel veel niet.
![]()
Ja, wat paranoīde privacygezanik. Post maar gauw een treinquote:Op maandag 3 september 2012 10:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zo, mogeh, we zijn 2 maanden verder, ik ben verhuisd, én heb internet, hier nog wat gebeurd?
Nou, een verhaaltje dan wat ik gisteren meemaakte op de RER A.quote:Op maandag 3 september 2012 10:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, wat paranoīde privacygezanik. Post maar gauw een trein
quote:Op maandag 3 september 2012 10:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nou, een verhaaltje dan wat ik gisteren meemaakte op de RER A.
zeker weten.quote:
SSN is inderdaad gestrand omstreeks half 8 in Woerden. In Utrecht was er al bekend dat het depot niet gehaald ging worden, maar TRDL Utrecht heeft de trein doorgestuurd, ook toen de Mcn zei dat ze gingen stranden, en er al een lok onderweg was om af te slepen (DBS 6400 vanaf Kijfhoek).quote:Op zondag 2 september 2012 22:26 schreef dennistd het volgende:
Ik lees op somda dat de SSN 65 018 in Woerden gestrand is met verkeerde kolen... Heeft de VSM soms kolen die niet willen branden in SSN-locs
SSN de schuld geven doen ze dus niet; Die kunnen er ook niks aan doen.quote:ja, het was een lange dag. De lokbemanning was onderweg naar het depot met het vooruitzicht dat ze misschien toch op tijd bij moeders waren. Het mocht niet zo zijn. Ik begrijp dat er tot Driebergen geen problemen waren. Na vertrek te Db was het hele rooster dichtgelopen en was er geen trek meer door het rooster. Het lokpersoneel had dit al eerder meegemaakt op een andere overbrenging en had snel besloten om maar een hulpvoertuig te bestellen. De lok en bemanning was rond 22:30 weer terug op het depot. Waar het aan ligt, dat is onbekend. misschien een verkeerde partij of een overblijfsel van een vorig trip. Het is onbekend. Wel is bij ons bekend dat de 65 een heel gevoelige vuurkist heeft.
Dit weet je zeker?quote:Op maandag 3 september 2012 09:12 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik snap wat je wilt zeggen, maar ik ben niet compleet gestoord.
quote:Kijk, je zou kunnen zeggen dat ik troll op FOK! Maar het is niet trollen wat ik doe. Het geen ik schrijf sta ik echt achter, alleen kleine details kloppen niet.
Dus als ik schrijf Waterlooplein bedoel ik wellicht een halte ervoor, erna of misschien wel twee haltes erna. Gein idem dito. Misschien is lijn 54, wel lijn 50 of 51. Zaterdag is zondag en mijn woonplaats Hurdegaryp zou ook wel eens Veenwouden, Dokkum of Hindeloopen kunnen zijn. De essentie is hetzelfde, dus ik lieg niet, maar ik weet donders goed dat er niets zo door de autoriteiten wordt bijgehouden als het internet.
Ik hoop dat mensen snappen dat dit geen troll-gedrag is, maar een kleine aanpassing van eigenlijk onbelangrijke details voor mijn eigen veiligheid. Want tegen een corrupte regering dien je je te beveiligen, zeker als mijn waarden en normen - ik ben tegen corruptie en nepotisme bijvoorbeeld - zeer sterk afwijken van die van de regering.
Gaat dat o.a. over dat wat Toeps laatst had?quote:Op maandag 3 september 2012 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
de website van NS FaalSpeed wordt in Radar ff helemaal afgekraakt
onder meer ja. In slechts 20% van de gevallen is de goedkope reis te boeken, terwijl het in eerste instantie wel pontificaal als optie gegeven wordtquote:Op maandag 3 september 2012 20:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gaat dat o.a. over dat wat Toeps laatst had?
Ik had zo'n sticker op één van mijn speelgoedkisten vroeger.quote:
Pot bier en bak popcorn pakt en direct Uitzending gemist opstart...quote:Op maandag 3 september 2012 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
de website van NS FaalSpeed wordt in Radar ff helemaal afgekraakt
En terecht. Ik weet niet wat van aap dat systeem bedacht heeft, maar werken doet het niet.quote:Op maandag 3 september 2012 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
de website van NS FaalSpeed wordt in Radar ff helemaal afgekraakt
Dat inderdaad. Mij krijg je voor geen goud meer in een RER A treintje.. Ik pak wel gewoon een tgv om parijs heen, al kost het 100 euro extraquote:Op maandag 3 september 2012 11:55 schreef b2py het volgende:
Haha briljant, ik was afgelopen zomer in Parijs en had toen ook RER A terug vanuit Disney. Wat een mega drukke trein is dat in de avond, en wat een herrie kunnen die dingen produceren bij het remmen.
Oh jawel hoor, dit jaar heb ik in mijn eindeloze stupiditeit gemeend me voor de derde keer aan dezelfde steen te moeten stoten. Fuck me.quote:Op maandag 3 september 2012 21:40 schreef Duvel het volgende:
Jaren geleden. Daarna is ie er niet meer teruggeweest geloof ik.
quote:Op maandag 3 september 2012 21:35 schreef greavy het volgende:
Of ik ga naar de Treinreiswinkel. Die hebben mij tot nu toe goed geholpen in de winkel. Heb via hun nog niet via de website besteld, en ga dat ook niet doen. Hoewel, dat onderdeel is wel erg verbeterd qua afhandeling.
Bron: NRCquote:ProRail geeft treinstations nieuw meubilair
De nieuwe bankjes zoals getest in Leiden en de Bijlmer. Foto Mijnproefstation.nl
door Jules Seegers
BINNENLAND Verschillende treinstations in Nederland krijgen vanaf eind dit jaar nieuwe banken, wachtruimten en windschermen. Reizigers kunnen dan onder meer zittend op een poef wachten, meldt ProRail vanochtend.
De spoorbeheerder wijst erop dat veel banken en afvalbakken al meer dan twintig jaar oud zijn. Behalve poefjes komen er ook leunsteunen en zitranden. Het meubilair is getest op de stations Bijlmer Arena en Leiden Centraal. Die tests zijn volgens ProRail goed bevallen. De meubels, ontworpen door het Bossche bureau Blom & Moors werden hoog gewaardeerd door de reizigers en bleken lang mee te gaan, aldus de spoorwegbeheerder.
“Door een ritmische en symmetrische opstelling van meubilair en toepassing van koele kleuren krijgt ook het perron een heldere en frisse uitstraling.” – Blom & Moors.
In de renovatie wordt liefst 125 miljoen euro gestoken. De eerste stations die met het nieuwe meubilair worden uitgerust zijn de nieuwe stations Groningen Europapark en Hoevelaken. Tot 2014 volgen de Arnhem, Rotterdam Centraal, Den Haag Centraal, Breda en de stations langs de Valleilijn van Barneveld naar Ede. Tot 2020 volgen nog 73 stations.
De poefjes. Foto Mijnproefstation.nl
het klinkt ook zo achterhoeks hequote:Op dinsdag 4 september 2012 09:33 schreef Fiorano het volgende:
Volgens de Telegraaf bediende Arriva station Hoevelaken
Ja, het is wel belastinggeld hč...quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
wachten ze nou tot de afschrijving van die bankjes echt verlopen is? dat het daarom tot 2020 moet duren?
dat er al een tijdelijk station open is doet er niet toe natuurlijkquote:Op dinsdag 4 september 2012 10:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Eind dit jaar gaat station Groningen Europapark open volgens Teletekst
Dat was al wel een jaar bekend.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Eind dit jaar gaat station Groningen Europapark open volgens Teletekst
Tja. Het is wat ik interessant vind. Interessanter dan materieel in ieder geval.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:10 schreef V2 het volgende:
Dat is wel heel spoor-nerdymaar wel cool denk ik
![]()
Weet je ook waar je dat boek kan bestellen?quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik weet wel wat ik van Sinterklaas wil dit jaar.
www.spoorpro.nl/spoorbouw(...)poorwissels-in-kaart
Die kende ik nog niet. Fraai!quote:Op dinsdag 4 september 2012 15:45 schreef bork het volgende:
Voor wie zin in fraaie plaatjes heeft, kijk een keer op de facebook pagina van de DB, daar staan elke keer fraaie series op, bijvoorbeeld
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
Hoog tijd om daar eens roet, as, rook en stookolie in het rond te gaan lopen brakenquote:Op dinsdag 4 september 2012 18:43 schreef greavy het volgende:
Oisterwijk, de Brabantse parel in het groen, staat bekend om [..] haar mooie natuur met bossen en vennen.
Nederland heeft ook mooie plekjes, al is het wat minder hoogquote:Op dinsdag 4 september 2012 15:45 schreef bork het volgende:
Voor wie zin in fraaie plaatjes heeft, kijk een keer op de facebook pagina van de DB, daar staan elke keer fraaie series op, bijvoorbeeld
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
Niks mis mee hoor! Laat maar meer zien, plaatjes zijn er welkom hier zoals je in de OP kunt zien.quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:30 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Nederland heeft ook mooie plekjes, al is het wat minder hoog
[ afbeelding ]
Dit is een 'still' uit een aflevering van een serie die ik maak over 'de spoorwegen' in en rondom Groningen
Mooi! Ik zit te peinzen over waar dit kan zijn, maar het is een vaste brug en dat vergroot de mogelijkheden aanzienlijk. Ik gok op omgeving Grijpskerk.quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:30 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Nederland heeft ook mooie plekjes, al is het wat minder hoog
[ afbeelding ]
Dit is een 'still' uit een aflevering van een serie die ik maak over 'de spoorwegen' in en rondom Groningen
Nope. Het kan niet anders dan Zuidbroek zijn.quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mooi! Ik zit te peinzen over waar dit kan zijn, maar het is een vaste brug en dat vergroot de mogelijkheden aanzienlijk. Ik gok op omgeving Grijpskerk.
Ik houd mij aanbevolen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 18:17 schreef b2py het volgende:
Misschien kan ik nog wel aan studentenkorting komen, eens die winkel mailen.
Ik zeg Zuidbroek.quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mooi! Ik zit te peinzen over waar dit kan zijn, maar het is een vaste brug en dat vergroot de mogelijkheden aanzienlijk. Ik gok op omgeving Grijpskerk.
Ah. Dan moet die overweg links de 101.8 zijn.quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nope. Het kan niet anders dan Zuidbroek zijn.
https://maps.google.nl/?l(...)p=12,201.04,,0,15.06
Ik heb nog wel een paar leuke luchtshots, even zoeken!quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:46 schreef bork het volgende:
[..]
Niks mis mee hoor! Laat maar meer zien, plaatjes zijn er welkom hier zoals je in de OP kunt zien.
Je stond eerst naast een stapeltje bakstenen?quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:58 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een paar leuke luchtshots, even zoeken!
En idd, Zuidbroek. We stonden hier, achter dat hekje
https://maps.google.nl/?l(...)160.72,,0,-2.85&z=15
Grijpskerk heeft wel een overweg naast een vaste brug, maar geen bebouwing aan de andere zijdequote:Op dinsdag 4 september 2012 19:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mooi! Ik zit te peinzen over waar dit kan zijn, maar het is een vaste brug en dat vergroot de mogelijkheden aanzienlijk. Ik gok op omgeving Grijpskerk.
Sluitseintjes zijn toch mooi?quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
zeker een fraaie opname, alleen die sluitseinen kunnen niet he
Die DM90 heeft gevaarsein op staanquote:Op dinsdag 4 september 2012 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
zeker een fraaie opname, alleen die sluitseinen kunnen niet he
Rangeersein. Dat rode licht is de reflectie van een hoog lichtsein.quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die DM90 heeft gevaarsein op staan
Dat klopt. Ik stond hier onder het sein, die daar hoog geplaatst is.quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Rangeersein. Dat rode licht is de reflectie van een hoog lichtsein.
Oh okee, dat kan ook iddquote:Op dinsdag 4 september 2012 20:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Rangeersein. Dat rode licht is de reflectie van een hoog lichtsein.
Ik ook niet, ik zie zo niet eens waar het is. Ik ging af op wat ik zag.quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh okee, dat kan ook iddIk weet niet hoe die seinen daar staan
Tielquote:Op dinsdag 4 september 2012 20:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik ook niet, ik zie zo niet eens waar het is. Ik ging af op wat ik zag.
Bad Nieuweschans en Groningen brug over het Van Starkenborgkanaalquote:Op dinsdag 4 september 2012 20:14 schreef MaxMark het volgende:
Hier nog twee favorietjes. Geen superfoto's omdat het dus uit een video is getrokken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze twee zijn wel erg makkelijk te raden
Die vind ik mooi.quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:07 schreef greavy het volgende:
Één van mijn fraaiste opnames bij nacht mag ik deze denk ik wel noemen als ik eerlijk mag zijn. Eindelijk de witbalans en dergelijke beter onder de knie. Hierdoor zijn de lampen niet zo "fel".
[ link | afbeelding ]
Syntus DM90 en NSR SLT
Hoho, bij ProRail heet dat gelukkig nog gewoon Nieuweschans he. Ik kan de koppigheid van ProRail in deze wel waarderen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bad Nieuweschans en Groningen brug over het Van Starkenborgkanaal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Douze pointsquote:Op dinsdag 4 september 2012 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bad Nieuweschans en Groningen brug over het Van Starkenborgkanaal
quote:Op dinsdag 4 september 2012 21:29 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Hoho, bij ProRail heet dat gelukkig nog gewoon Nieuweschans he. Ik kan de koppigheid van ProRail in deze wel waarderen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alhoewel het geen straf is om daar eens een kijkje te nemen, bij oa. de mooie Eems.
Die zag ik aan de tekst "Utrecht Centraal" op de SLT, en de twee verschillende soorten paaltjes.quote:
Doorgetrokken PM-kanaal danquote:Op dinsdag 4 september 2012 21:30 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Douze points![]()
Correctie, de "h" vergeten in Van Starkenborghkanaal. 11 Punten.
En die laatste heet heel mooi de Walfridiusbrug. Er loopt een fietspad langs het spoor, mijn favoriete route voor een rondje op de racefiets.quote:Op dinsdag 4 september 2012 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bad Nieuweschans en Groningen brug over het Van Starkenborgkanaal
Nooit geweest, volgens mij, laat staan met de trein.quote:
Beste xxxxxx,quote:
Je wachtte op "Good Nieuweschans"?quote:Op dinsdag 4 september 2012 21:29 schreef Anno1982 het volgende:
De laatste keer dat ik op het station van Nieuweschans moet zijn reed ik bijna Duitsland in. Ik had de tekst "Bad Nieuweschans" op de afrit wel gezien, maar dacht dat de echte Nieuweschans nog moest komen.
Bedank hem nog wel even voor de verhelderende toelichtingquote:Op woensdag 5 september 2012 09:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Beste xxxxxx,
Helaas, dat kunnen we niet doen dit i.v.m. de vaste boekenprijs.
En daarna "Ugly Nieuweschans ?quote:Op woensdag 5 september 2012 09:48 schreef JDude het volgende:
[..]
Je wachtte op "Good Nieuweschans"?
Best helder toch?quote:Op woensdag 5 september 2012 10:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bedank hem nog wel even voor de verhelderende toelichting
Even doorsturen naar de NMa. Prijsafspraken enzo.quote:
Locomotives-for-sale.com klinkt als een oplichters websitequote:Op woensdag 5 september 2012 11:59 schreef dennistd het volgende:
Iemand nog locs kopen? http://www.locomotives-fo(...)ocomotives-for-sale/
Liever Belgische locs? http://www.locomotives-fo(...)ocomotives-for-sale/
Het is een wet, dus dat zal de NMa niet onderzoeken. De boekenprijs ligt in Nederland vast. Hier mag je niet onder gaan zitten totdat een boek oud genoeg is om bij de slegte terecht te komenquote:Op woensdag 5 september 2012 12:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Even doorsturen naar de NMa. Prijsafspraken enzo.
Oh jee. Nu issie sjtukquote:Op woensdag 5 september 2012 12:22 schreef b2py het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)trein_ontsporen.html
Bizar filmpje over een trein in een tornado..
De locomotief lijkt nog in orde te zijn. Waarom maken ze ook die hele trein niet van dat materiaalquote:
Ja, die bizarre minimumprijs voor boeken. Kennen ze buiten Nederland ook nergensquote:Op woensdag 5 september 2012 12:24 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
Het is een wet, dus dat zal de NMa niet onderzoeken. De boekenprijs ligt in Nederland vast. Hier mag je niet onder gaan zitten totdat een boek oud genoeg is om bij de slegte terecht te komen
En maar janken dat het zo slecht gaat met de boekenverkoopquote:Op woensdag 5 september 2012 12:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, die bizarre minimumprijs voor boeken. Kennen ze buiten Nederland ook nergens
Oh okee. Wat wordt er WEL half december geopend?quote:Op woensdag 5 september 2012 14:17 schreef dennistd het volgende:
De opening van station Maastricht Noord is een half jaar uitgesteld, van december 2012 naar juni 2013: http://www.treinreiziger.(...)m_source=twitterfeed
wees blij dat het geen wadsloper was. Die had vijf kilometer verderop gelegenquote:
alleen op zondag geopendquote:Op woensdag 5 september 2012 12:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Het bordje is er, nu het station nog![]()
[ afbeelding ]
Kijk, die mensen weten wat belangrijk is
Die drie ja, en:quote:Op woensdag 5 september 2012 14:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh okee. Wat wordt er WEL half december geopend?
Dronten, Kampen Zuid, Hoevelaken....?
Handig: de rest van de Almeerse station begint met Alm, dus waarom niet Almpo (Almp is al Almere Parkwijk) dan? Of wordt dat weer te lang?quote:
De oudste nog actieve plan V (441) werd gisteren trouwens 43 jaar geleden in dienst genomen!quote:Plannen voor 2013 op dit moment: 2 setjes in de 4400/9600 (sprinter Nijmegen-Den Bosch-Deurne), de complete omloop 5200/6400 (sprinter Weert-Eindhoven-Tilburg Universiteit), de twee losse stellen in de 6900 (sprinter Sittard-Heerlen), de meeste beloofde extra spitstreinen 27900 Hengelo - Deventer - Zwolle en (hoe verrassend) de complete serie 5500 Utrecht - Baarn. In totaal 26 diensten - we zijn dus nog niet van '64 af!
Mooi, dan kunnen alle nieuwe bordjes in Nederland wel mooi op 1 grote ronde op 1 dag gedaan worden denk ik.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die drie ja, en:
Europapark (nouja, het definitieve station dan)
Hengelo Gezondheidspark
Almere Poort
Halfweg-Zwanenburg
BEPAC is wijlen.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Volgens mij is er iets met BEPAC dat je maximaal vierletterige verkortingen kunt hebben voor een station. En aangezien Almp en Almo al vergeven zijn is dit misschien wel een logische keuze. Almere Poort stond eerst bekend als Almpt.
In heel Nederland al? Ik meen dat het sowieso in de regio Amsterdam nog draait, aangezien op Schiphol nog CTA's hangen die niet met InfoPlus aangestuurd kunnen worden. Of is er inmiddels een soort InfoPlus->CTA converter bedacht?quote:
Bij mijn weten draait daar tot nader order nog BEPAC tot wat problemen met InfoPlus opgelost zijnquote:Op woensdag 5 september 2012 17:32 schreef dennistd het volgende:
[..]
In heel Nederland al? Ik meen dat het sowieso in de regio Amsterdam nog draait, aangezien op Schiphol nog CTA's hangen die niet met InfoPlus aangestuurd kunnen worden. Of is er inmiddels een soort InfoPlus->CTA converter bedacht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |