abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116179036

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
Alstom60x60.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
ToeBeer.gif Duvel, wil graag uit dit lijstje.
geouwehoer.jpg Anno1982, een beetje een raar wezen.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
SNCF-Transilien.png Darkwing_Duck, Vraagt zich af hoe lang er nog dieseltractie bij ACTS is.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2012 zijn als volgt: Zondag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 8 april (eerste paasdag), maandag 9 april (tweede paasdag), maandag 30 april (Koninginnedag), zaterdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 17 mei (Hemelvaartsdag), zondag 27 mei (eerste pinksterdag), maandag 28 mei (tweede pinksterdag), dinsdag 25 december (eerste kerstdag), woensdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork

Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons aller treinenfotografen:
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:

[..]

Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..

Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.

Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
en i.p.v het kopen van een dagboek, kun je je onzin ook op deze wijze kwijt (niet te vaak s.v.p.)
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien _O-

- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden :(
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen -O- )
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren _O-
Zo, dat was mijn dagje gister wel -O- Eigen schuld gelukkig :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_116179209
De moraal van het verhaal, ga niet naar de ondergrondse want dan zie je niks.
Al is de wereld nog zo groot, wij weten uw rekening te vinden tot na uw dood.
pi_116180483
Ik las eerst de TT, en toen dacht ik al "Ha, deze moet gewoon door Dr_Flash geopend zijn!" :7
pi_116180914
Mijn imago snelt me vooruit *)
  Redactie Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 12:24:15 #5
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116182970
Gisteren in Maarssen geweest voor de CityNightLine:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_116183342
Ik las ergens in deze reeks dat een Studentenreisproduct in combinatie met een ander abonnement problemen kan geven. Ik heb een weekendvoordeelabonnement, en een Weekstudentenproduct. Kan dit problemen geven dan?
  Redactie Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 12:46:21 #7
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116183575
Weekendvoordeel? Bedoel je niet Weekend Vrij? Volgens mij kan dat inmiddels wel, maar greavy is daar de expert in :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_116184176
Dal Voordeel, altijd gedacht dat het Weekend Voordeel was ;) Maar zie nu dat ik het van mijn kaart kan verwijderen omdat ik het had opgezegd (maar hij nog wel geldig zou zijn tot 04-10-2012)

Niks aan de hand dus :)
  Redactie Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 14:58:11 #9
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116187744
PM mij!
pi_116188514
Leuke foto's!
pi_116189001
Leuke foto's hoor Dennis :) Wel een hele onderneming voor één loc, maar okee :)
  Redactie Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 15:51:21 #12
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116189795
De Grenslandexpress blijft nog steeds hangen op de 250 grensoverschrijdende reizigers per dag die er in februari ook al waren: http://www.tctubantia.nl/(...)jft-zorgenkindje.ece
PM mij!
pi_116191903
Ja ja sorry sorry ik was op vakantie :@ binnnkort ga ik er weer vaker mee goed? :P
  Moderator donderdag 30 augustus 2012 @ 16:54:38 #14
155227 crew  Guppy
dus
pi_116192346
Geen treinen tussen Utrecht en Arnhem... Meh
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_116192431
Nvm..
pi_116192534
Het heeft geen ruk met treintjes te maken maar wel cool om hier te posten:
pi_116192688
dat wil je dus NIET :')

Dat er in geval van een ongeluk ook nog even wat stroomdraden bij komen voor added drama :')
pi_116192851
Dat kost zoveel geld he :P
Maar verder, hoe doe je dat met uitwijk manoeuvres?
pi_116192919
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 17:07 schreef b2py het volgende:
Dat kost zoveel geld he :P
Maar verder, hoe doe je dat met uitwijk manoeuvres?
Als ik het goed begrijp worden de rijdraden optisch gevolgd. Bij een uitwijkmanoeuvre klapt de boel naar beneden (auto-drop, net zoals VIRM).
quote:
10s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 17:03 schreef Dr_Flash het volgende:
dat wil je dus NIET :')

Dat er in geval van een ongeluk ook nog even wat stroomdraden bij komen voor added drama :')
Waarom niet? Aarde hangt boven he, sluiting maken is nogal moeilijk dan.
pi_116193959
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 17:09 schreef TeringHenkie het volgende:
(auto-drop
Het zou VERBOOOOODEN moeten worden!! :(
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 17:34:43 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116194053
quote:
10s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 17:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

jammer dat die fabriek niet aan het spoor staat. Dichtstbijzijnde station is twee kilometer verderop :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_116194062
:')
quote:
10s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 17:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

:')
  donderdag 30 augustus 2012 @ 19:54:21 #23
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116199981
Het Drehscheibe Magazin heeft het 'Vorschau Fernverkehr 2013' gepubliceerd.
Opvallend dat dit nu al zo gecommuniceerd wordt:
- Op ICE-lijn 78 (Amsterdam-Frankfurt) is nu al bekend dat alle ICE's van 20 juli tot 1 september 2013 elke dag, en op zaterdag en zondag van 29 juni tot 14 juli 2013 over Venlo en Eindhoven gaan ipv Arnhem.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 19:55:22 #24
Maffe Fries
pi_116200030
veel werkzaamheden in Duitsland?
  donderdag 30 augustus 2012 @ 20:07:46 #25
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116200625
quote:
11s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
veel werkzaamheden in Duitsland?
DB Bauarbeiten (bauarbeiten.bahn.de) meldt daar nog niks over... Maar er zal vast iets volledig op de schop gaan.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 20:16:51 #26
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116201074
Fun fact: de Fyra die per 10 september tussen Amsterdam en Rotterdam zou gaan rijden (serie 1000) is nog niet in de reisplanner te vinden. De reisplanner is wél bijgewerkt, want de 'tijdelijke intercity' (Amsterdam - Schiphol - Rotterdam, serie 600) is verdwenen...
pi_116201102
Ik denk dat de 1000 serie niet gaat rijden.. :P
  donderdag 30 augustus 2012 @ 20:17:31 #28
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116201114
Tevens heeft de (BR) 103 113 een grote revisie gehad. Dit heeft eerst al 250.000 gekost. Maar doordat er problemen waren, moest de loc direct terug naar Dessau. Helaas was het herstel op >50.000 geraamd, waardoor DB heeft gezegd voorlopig deze loc niet te repareren. Het probleem is ontstaan door 'niet-cirkelvormige as door ongelijke gewichtsverdeling'. Hierdoor staat een compleet gereviseerde BR103 nu werkloos.
Ook de Münchner 103 245, die aldaar voor rangeerwerk van CityNightLine werd gebruikt, is sinds Februari 2012 in Dessau aanwezig voor revisie. Dit is nog niet voltooid, en een exacte datum is nog niet bekend.

Daarnaast zijn er 10 BR218'en afgesteld in Bremen, die bestemd voor sloop zijn.

Tevens heeft DB op 16 augustus 2012 een bestelling van 32 nieuwe BR146'en gedaan twv 108 miljoen euro.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 20:24:25 #29
Maffe Fries
pi_116201456
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 20:17 schreef b2py het volgende:
Ik denk dat de 1000 serie niet gaat rijden.. :P
ik denk zelf dat er eerst eentje in de 900 (Amsterdam - Breda) in gaat stromen. Daarna zal serie 1000 langzaam opgestart worden. De stammetjes met ICRm zullen als er meer materieel is wel op reserve komen te staan.

Het zou ook nog eens best kunnen zijn dat het vanaf december passen en meten wordt omdat de Benelux er ook tussendoor moet worden gefietst. Ik ga er vanuit dat op die datum nog niet al het ICRm verdwenen is.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:03:10 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116203553
Introductie van V250 in de huidige Fyra-dienst Amsterdam - Breda heeft geen hoge prioriteit. Prioriteit ligt bij de introductie van de 3e Fyra op Amsterdam - Rotterdam (serie 1000) en het ver-Fyra'en van de Beneluxtrein. Pas daarna komt de 900 aan de beurt.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 21:14:41 #31
Maffe Fries
pi_116204222
ik zou me wel voor kunnen stellen dat ze tijdelijk in de 900 gaan rijden om zo meer ervaring met die baanvegers op te doen
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:22:23 #32
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_116204701
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 20:07 schreef greavy het volgende:

[..]

DB Bauarbeiten (bauarbeiten.bahn.de) meldt daar nog niks over... Maar er zal vast iets volledig op de schop gaan.
FF googelen brengt mij bij de Zusammenstellung der Netzfahrplan-Baukorridore 2013 waarin staat dat er in de zomer ruim 2 maanden lang maar één spoor beschikbaar is tussen Dinslaken en Oberhausen. Vanwege spoorvernieuwing dus.
pi_116204945
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:22 schreef ReisT het volgende:

[..]

FF googelen brengt mij bij de Zusammenstellung der Netzfahrplan-Baukorridore 2013 waarin staat dat er in de zomer ruim 2 maanden lang maar één spoor beschikbaar is tussen Dinslaken en Oberhausen. Vanwege spoorvernieuwing dus.
Zo zo. Hebben ze daar twee MAANDEN voor nodig ja? Het is nou ook weer niet alsof ze een complete HSL gaan aanleggen. :{

En het kan ook niet inclusief bovenbouw zijn want dan ging het hele traject er wel uit. Wat is daar aan de hand? :?
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:30:04 #34
146033 ReisT
pi_116205167
Ja het verbaast me ook, zo lang werk voor maar 5 km. Ik had eerste gehoopt dat het iets te maken zou kunnen hebben met de ooit beloofde aanleg van het derde spoor maar daar lees ik verder niets over.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 21:39:09 #35
Maffe Fries
pi_116205706
het valt me trouwens op dat de Arriva-stellen voor de Achterhoek ondanks het ontbreken van een toilet minder zitplaatsen hebben dan die hier in het Noorden rijden.

Verder moeten ze het stellen met 520 kW aan vermogen, terwijl het in het Noorden 600 kW is.
  Redactie Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 21:41:46 #36
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116205838
Dat van die minder zitplaatsen is wel vreemd, maar het vermogen kan ik me wel voorstellen: de stellen in het noorden zijn immers toch ook teruggebracht in toerental/vermogen?

En die vijf kilometer wordt hier in een weekend vervangen zou ik haast zeggen...
PM mij!
pi_116206214
Tijdje even weg geweest uit dit topic, druk met andere zaken.
Hoe zit het met de jongens die de opleidingen in gingen?
1 naar A'dam geloof ik. Er was nog iemand die naar STC Rotterdam ging meen ik ?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 21:48:53 #38
Maffe Fries
pi_116206223
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:41 schreef dennistd het volgende:
Dat van die minder zitplaatsen is wel vreemd, maar het vermogen kan ik me wel voorstellen: de stellen in het noorden zijn immers toch ook teruggebracht in toerental/vermogen?
Stadler zelf houdt het op 600 kW in de factsheet.

Hier in het noorden is om brandstof te besparen het vermogen idd teruggebracht. Machinisten hebben door middel van een druk op de knop wel de mogelijkheid om extra toeren beschikbaar te krijgen. Verder lijken de stellen op een arm mengsel te zijn gezet, al is dat niet makkelijk na te gaan natuurlijk.

Voor de Achterhoek ligt er een compleet nieuwe krachtbron in, dus het kan dat die toch minder vermogen heeft dan Stadler in eerste instantie aangeeft.
  Redactie Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 21:49:25 #39
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116206260
Overigens zie ik in de factsheets geen verschil in vermogen:
http://www.stadlerrail.co(...)10e_Arriva_DMU_E.pdf
http://www.stadlerrail.co(...)rriva_DMU_0506_e.pdf

Bij die van de Achterhoek staat als eigenschap 'extra wide seat pitch'. Dat zal het verschil wel zijn, samen met wat meer klapstoelen. En is het allemaal vierzits en geen coach-opstelling, dat zal ook plek innemen.
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 21:55:04 #40
Maffe Fries
pi_116206636
denk dat dat het verschil maakt ja. Met een coachopstelling kun je de steek net iets kleiner maken en per bak één rij stoelen winnen tov compleet vierzits. Verklaart ook meteen de afwijkende raamindeling tov de al rijdende stellen
  Redactie Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 21:56:43 #41
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116206732
Overigens wel een aparte keuze: bij de Lintjes is ook veruit het meeste in coach-opstelling, dus dat was men al wel gewend. Hoewel de noordelijke GTW's dan wel weer heel erg veel coach-opstelling hebben... Bij de MLL-stellen is het al beter verdeeld.
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 22:01:42 #42
Maffe Fries
pi_116207035
daar reis ik nooit, dus die stellen kan ik me niet meer herinneren :+
  donderdag 30 augustus 2012 @ 22:04:16 #43
146033 ReisT
pi_116207209
Wel een dikke pluim voor Stadler omdat ze daar gewoon wél de raamindeling en de stoelopstelling op elkaar aanpassen! Zo hoort het bij een nieuwe trein.

In plaats van gewoon lukraak een paar stoeltjes in een standaardbak pleuren zoals bij de meeste treinenbouwers tegenwoordig gebruikelijk is.
  Redactie Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 22:04:59 #44
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116207247
quote:
14s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
daar reis ik nooit, dus die stellen kan ik me niet meer herinneren :+
Zie http://www.stadlerrail.co(...)enblatt_EMU_engl.pdf
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 22:11:34 #45
Maffe Fries
pi_116207590
quote:
ah ja, een heel klein beetje beter dan in het noorden. Heb de keer dat ik in een E-GTW daar gereden heb niet veel meer gezien dan een uiteinde van een van de bakken. Daar was nog plaats :+
  PR/Manusje van alles donderdag 30 augustus 2012 @ 22:14:28 #46
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_116207733
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:59 schreef TeringHenkie het volgende:
Het heeft geen ruk met treintjes te maken maar wel cool om hier te posten:
krijg je berichten: gekantelde vrachtwagen vernielt bovenleiding. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 22:25:43 #47
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116208418
Ik snap trouwens niet dat ProRail de bovenleiding nog niet wil verwijderen... In dat geval ben je namelijk van draadbreuk als oorzaak van verstoringen af :P
PM mij!
  donderdag 30 augustus 2012 @ 22:44:59 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116209624
Klanttevredenheidsonderzoek van NS Hispeed gespot: http://www.blauw-survey.com/NSHispeed/

Helaas pas in te vullen voor reizen gemaakt op of na 1 september _O-
pi_116209944
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:25 schreef dennistd het volgende:
Ik snap trouwens niet dat ProRail de bovenleiding nog niet wil verwijderen... In dat geval ben je namelijk van draadbreuk als oorzaak van verstoringen af :P
Misschien kunnen ze ze zelfs wel aan Siemens verkopen! :P
  PR/Manusje van alles donderdag 30 augustus 2012 @ 22:54:51 #50
Toezicht is gezond!
pi_116210180
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:44 schreef James1988 het volgende:
Klanttevredenheidsonderzoek van NS Hispeed gespot: http://www.blauw-survey.com/NSHispeed/

je kan hem alvast invullen ja. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 23:12:51 #51
Maffe Fries
pi_116211238
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:44 schreef James1988 het volgende:

is best een lange lijst ...
pi_116212178
quote:
Veel gestelde vraag:

De vragenlijst gaat niet verder ik kom steeds terug bij dezelfde vraag. Wat moet ik doen?

Soms lijken vragen erg op elkaar. Een vraag kan herhaald worden voor een ander aspect, waardoor het lijkt of u bij dezelfde vraag terugkomt.
Okee dit wordt een kat- en muis spel begrijp ik :')
  donderdag 30 augustus 2012 @ 23:29:29 #53
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116212493
Kijken of je hetzelfde antwoord blijft geven ;) :')
pi_116212846
en dan bij elke vraag denken "Aan wie gaan ze dit antwoord verkopen?" :')

stervende kut NS en HiSpeed met die enquetes van ze. Ben er wel goed klaar mee eigenlijk.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 23:37:23 #55
Maffe Fries
pi_116213114
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 23:29 schreef greavy het volgende:
Kijken of je hetzelfde antwoord blijft geven ;) :')
vaak genoeg gedaan _O-
  donderdag 30 augustus 2012 @ 23:42:59 #56
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116213561
België, 30 augustus.

NMBS 977 - Charleroi Süd - Spoorlijn 140
NMBS rijdt een stoptreindienst op spoorlijn 140 tussen Charleroi Süd en Ottignies. Voor deze lijn worden de oude klassiekertjes gebruikt. Er is geen voorkeur van stel, er duiken rode, grijzen en de CityRail stellen op.
Deze rit die zojuist vertrokken is uit Charleroi Süd, werd door de 977 gereden, en gaat zometeen kruisen met de L-trein naar Charleroi Süd, ook vanuit Ottignies. Dit stukje spoor is enkelsporig tot aan Charleroi West. Helaas was er een kort zonnegat te bekennen bij passage van de trein.
Op de achtergrond zijn de vele hoogovens te zien die dit gebied rijk is, maar of er overal nog veel activiteit is? Bij ArcelorMittal, links buitenbeeld gelegen, zag ik wel wat activiteit.

NMBS 661 - Charleroi Süd - Spoorlijn 140
Een ander treinstel die actief was op spoorlijn 140 was de 661, die hier Charleroi Süd nadert. Na de kruising met soortgenoot 977 bij Charleroi West, heeft het vrij baan tot Süd, en passeert hier de industriën van Charleroi.

NMBS 4110 en 990 - Charleroi Süd
In Charleroi heb ik deze combifoto nog even kunnen schieten. Links staat MW41 4110 gereed als IR-trein naar Couvin, en rechts staat het klassiek motorstel 990 die zojuist is geaariveerd als L-trein uit 's-Gravenbrakel.

NMBS Desiro's 8516+8022 - Charleroi Süd
Staan hier tewachten om weer verder te mogen. Het treinstel is bezig met testritten door het land.

NMBS 1192+M4 - Denderleeuw - Piekuurtrein
Vanuit Charleroi ben ik via Brussel naar Haaltert afgereisd voor onder andere de HLE11.8 in de piekuurtreinen te fotograferen. De zon zou er keurig staan. Onderweg kwam er steeds meer bewolking, maar in Haaltert scheen er nog zon. Echter was er wel bewolking te bekennen. Ook kwamen er gitzwarte luchten aan, en de buienradar voorspelde niks goeds. Toen ben ik vanaf mijn stek maar retour gelopen naar het station, in de regen. Eenmaal op het station kwam de zon kort door, maar dat was ook erg kort. Toen mijn trein 10 minuten later vertrok, was het volop bewolkt en begon het opnieuw te regenen.
In Denderleeuw staat de CityRail Zottegem-Brussel een minuut of 7 stil voordat er vertrokken mag worden. Tot mijn verbazing scheen hier de zon, ik heb steeds regen gehad.
Ik snel de trein uitgesprint, en naar spoor 6. Op spoor 5 kwam namelijk een piekuurtrein met een HLE11.8.
Op deze foto staat de 1192 met een sleep M4-rijtuigen die zojuist Denderleeuw komt binnenrijden, met de watertoren op de achtergrond. Vlak na het maken van deze klik trad er zware bewolking op, en naderde de regen ook Denderleeuw. Ik ben toen maar huiswaarts gekeerd.

Nou, morgen misschien maar weer naar Haaltert. Even in de gaten houden wat het weer wordt. Moet toch nog 3 GoPass strippen opmaken vķķr 13 oktober '12.

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 30-08-2012 23:51:51 ]
pi_116214192
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 23:42 schreef greavy het volgende:
Onderweg deed de bewolking zich steeds meer toetreden,
Huh wat? gebruik geen moeilijke woorden als ze te moeilijk zijn voor jezelf.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 23:52:11 #58
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116214286
quote:
3s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 23:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Huh wat? gebruik geen moeilijke woorden als ze te moeilijk zijn voor jezelf.
Heb het aangepast. Dat klopt idd niet echt :')
pi_116220781
Die bovenste 2 foto's moest ik een paar keer bekijken. Bijna hetzelfde :p
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:22:05 #60
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116222150
De een is met zon, de ander niet. En er staan 2 verschillende livreien op
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:29:54 #61
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116237976
Arriva heeft op de website weer nieuwe data gezet van treinstellen over de grens. Tevens testritten zijn nu vermeld.
http://www.arriva.nl/spotdetrein/waar-en-wanneer/
pi_116238187
Wel cool dat ze daar überhaupt een website voor inrichten. Dat zie je toch niet zo vaak bij andere vervoerders?
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:39:24 #63
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116238348
Zeker niet. Arriva is de eerste die zo openlijk hier mee omgaat.
Er is dan ook een fotowedstrijd georganiseerd. Zie https://www.arriva.nl/spotdetrein/spot-de-trein/
Het is wel erg keurig.
BRENG had ook al op hun website vermeld dat het eerste treinstel de grens over ging enzovoorts.
pi_116238534
cool!
pi_116239252
Vandaag trouwens wéér minder trein Heerlen - Maastricht door defect materieel..
Gaat echt iets chronisch niet goed daar..
  Redactie Sport vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:18:24 #66
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116239740
Dat is volgens mij al een paar weken aan de gang...

Overigens een hele goede site van Arriva, alleen waar die proefritten Amersfoort-Emmerich op slaan? :P
Ze gebruiken Em als afkorting, dat betekent Emmerich maar ze zullen Emmen bedoelen
PM mij!
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:22:41 #67
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116239874
Em moet Emn zijn(zo zijn er ook paden aangevraagd, naar Emn(=Emmen)). Foutje natuurlijk
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:00:40 #68
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116241348
Trein rijdt fotograaf op spoorbrug aan
Een hobbyfotograaf die woensdag enkele beelden wilde maken vanop de spoorwegbrug in Herentals, is er aangereden door een trein. De man raakte gewond aan de benen.

De vijftigjarige B.K. uit Beerse was woensdag rond 17u op de spoorwegbrug over het Albertkanaal in Herentals geklauterd, hoewel die verboden terrein is voor voetgangers. B.K. is een hobbyfotograaf die zich vooral op natuurbeelden toelegt.

“De man had te laat gemerkt dat er een trein aankwam”, zegt commissaris Dirk Van Peer van de politie Neteland. “Op het laatste nippertje probeerde hij zich nog weg te drukken door over de railing te hangen, maar de trein heeft hem toch nog aan de benen gegrepen. Hij is er zelf in geslaagd om via de berm naar beneden te strompelen, waar hij door een andere persoon werd opgevangen.”

De Beersenaar hield er volgens de politie geen breuken aan over, maar zijn benen vertoonden lelijke vleeswonden. “Hij is overgebracht naar het ziekenhuis in Herentals. De treinmachinist had de aanrijding niet eens opgemerkt en is gewoon doorgereden tot het station van Lier. De zaak wordt ook door de spoorwegpolitie onderzocht
Bron ; Gazet van Antwerpen
pi_116241408
Het raarste aan het verhaal vind ik dat de machinist niks gezien heeft :S
pi_116241589
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:06 schreef Kabaam het volgende:
Dal Voordeel, altijd gedacht dat het Weekend Voordeel was ;) Maar zie nu dat ik het van mijn kaart kan verwijderen omdat ik het had opgezegd (maar hij nog wel geldig zou zijn tot 04-10-2012)

Niks aan de hand dus :)
Toch wel, 1 maand staan er twee producten op mijn kaart... Wordt dat een probleem, Greavy of iemand anders?
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:18:41 #71
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116241926
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 18:08 schreef Kabaam het volgende:

[..]

Toch wel, 1 maand staan er twee producten op mijn kaart... Wordt dat een probleem, Greavy of iemand anders?
Dal Voordeel en Studenten Week Vrij gaan niet conflicteren door de weeks:
Studenten Week Vrij wordt als eerst aangesproken, gezien deze op prioriteit-volgorde 4 staat. Dal Voordeel staat op prioriteit-volgorde 10.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:20:58 #72
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_116242007
Mooie infographic over de dienstregeling:

http://www.scribd.com/doc(...)-Infographic-aug2012
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:26:13 #73
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116242169
De nieuwe Breng-GTW staat vandaag afgesteld in Venlo om naar Voith overgebracht te worden door een loc:

31-08-2012 | Venlo
Foto: Ronnie (http://www.flickr.com/photos/jandecargoman/7900864918/#)
Treinstel is op eigen kracht Venlo binnengereden voor zover ik het begrepen heb.
pi_116243298
Morgen is de Intercity Alkmaar - Maastricht omgeleid via Hilversum, waar die ook stopt. Verder wordt hij in het pad van de intercity Amsterdam - Den Helder doorgetrokken naar Den Helder. 4 uur achter elkaar VIRM'en dus! Helaas staat nergens vermeldt dat de rechtstreekse intercity Amsterdam - Amersfoort hierdoor vervalt, dit omdat de omgeleide intercity in dat pad rijdt tussen Amsterdam en Hilversum..
pi_116243797
Nederland wordt wel een beetje GTW-land zo! *O*

Even geteld op Wikipedia:
100 DMU's en 30 EMU's, totaal 130

Dat is slechts 1 stel minder dan dat de NS aan SLeTten heeft (131).

In Duitsland rijden er volgens Wikipedia 'slechts 75'.

Kortom een succesvol treintje in Nederland dus, zonder allerlei gekke kinderziektes. Misschien iets voor de volgende serie van NS? :Y)
pi_116243961
Geen treinen rond Schiphol op last van de Brandweer.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:22:07 #77
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116243984
Duitsland heeft meer Flirt'n rijden dat GTW's.
En de GTW (ook Flirt) is erg succesvol.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:27:03 #78
Maffe Fries
pi_116244134
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 18:26 schreef greavy het volgende:
De nieuwe Breng-GTW staat vandaag afgesteld in Venlo om naar Voith overgebracht te worden door een loc:
[ link | afbeelding ]
31-08-2012 | Venlo
Foto: Ronnie (http://www.flickr.com/photos/jandecargoman/7900864918/#)
Treinstel is op eigen kracht Venlo binnengereden voor zover ik het begrepen heb.
ik vind m lelijk. Ik denk dat als hij iets meer met zwart en roze aangezet was hij mooier zou zijn geweest.

Het babyblauw staat m niet
  Redactie Sport vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:11:41 #79
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116245989
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 19:16 schreef Anno1982 het volgende:
Nederland wordt wel een beetje GTW-land zo! *O*

Even geteld op Wikipedia:
100 DMU's en 30 EMU's, totaal 130

Dat is slechts 1 stel minder dan dat de NS aan SLeTten heeft (131).

In Duitsland rijden er volgens Wikipedia 'slechts 75'.

Kortom een succesvol treintje in Nederland dus, zonder allerlei gekke kinderziektes. Misschien iets voor de volgende serie van NS? :Y)
Ik kwam tot deze berekening (als alles wat nu nog in bestelling is geleverd is):
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Noorden:        22 x 2/6    29 x 2/8
Maaslijn:        6 x 2/6    10 x 2/8
Heuvelland:      5 x 2/6     3 x 2/8
Ddr-Gdm:         2 x 2/6     8 x 2/8
Vechtdal:        6 x 2/6     8 x 2/8
Achterhoek(ARR):13 x 2/6    11 x 2/8
Achterhoek(HER):             9 x 2/8
Valleilijn:                  1 x 2/8
TOTAAL:         54 x 2/6    79 x 2/8 totaal dus 133 stellen
PM mij!
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:12:06 #80
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116246016
Iemand nog interesse in een baan als Projectmedewerker OV-Chipkaart bij NS?
http://www.parttimewerk.n(...)ov-chipkaart-project
quote:
Als projectmedewerker informeer en assisteer je reizigers bij het gebruik en de aanschaf van de OV- Chipkaart. Samen met de komst van nieuwe automaten zal daardoor het papieren treinkaartje in de toekomst verdwijnen en worden vervangen door de OV-Chipkaart onder het reizende publiek op het treinstation. Om onderdeel van dit team uit te maken dien je minimaal 2 dagen doordeweeks beschikbaar te zijn in de periode van september t/m februari.
pi_116262731
Iedereen verontwaardigd over het feit dat NS belasting ontduikt. Het gaat om 250 miljoen dat de staat al sinds 1999 mist en overigens ook van af weet. Brinkman op Twitter: 'NS ontduikt voor 1, 7 miljard' :')
pi_116262993
quote:
110 Teletekst za 01 sep
NS ontwijkt belasting via Ierland

` De NS heeft door een belastingroute
via Ierland sinds 1999 zeker 250 mln
euro aan belasting ontweken.Het bedrijf
bevestigt een artikel van die strekking
van de Volkskrant.Financiën is volgens
de krant ongelukkig met de constructie.

De NS kocht voor 1,7 miljard euro aan
materieel via een Iers dochterbedrijf.
Dat verhuurt de Ierse treinen aan de NS
in Nederland.Zo betalen de spoorwegen
niet 25 maar 9 procent belasting.

De NS zegt dat de route is ontwikkeld
om concurrerend te zijn op de markt.Ook
andere grote transportbedrijven zouden
het doen.Volgens het bedrijf,en ook het
ministerie,is er niets illegaals aan.
volgende nieuws weer&verkeer sport
Klokje klepeltje dus weer. Wat een prutser die Brinkman zeg :')
pi_116263368
Azijnbode = Spuit elf? :O

Hier is toch al uitgebreid over gesproken toen de aanbesteding voor het nieuw stoptreinmaterieel gedaan werd? Bovendien lijkt mij het een vestzak- / broekzak-verhaal, NS betaalt minder belasting, er blijft dus meer dividend over, wat weer overgemaakt wordt naar de Nederlandse staat.
pi_116263667
Wat een gezeik zeg, er waren in 1999 al kamervragen. Het is komkommertijd en oud nieuws wordt weer 'nieuws'...
pi_116264572
Geen treinen Utrecht - Schiphol.
  zaterdag 1 september 2012 @ 11:58:51 #86
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116265370
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2012 08:40 schreef b2py het volgende:
Iedereen verontwaardigd over het feit dat NS belasting ontduikt. Het gaat om 250 miljoen dat de staat al sinds 1999 mist en overigens ook van af weet. Brinkman op Twitter: 'NS ontduikt voor 1, 7 miljard' :')
Nogal oud nieuws allemaal...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 september 2012 @ 12:31:52 #87
Maffe Fries
pi_116266279
Precies. Het is al jaren bekend en het is gewoon een legale constructie
  PR/Manusje van alles zaterdag 1 september 2012 @ 12:35:57 #88
Toezicht is gezond!
pi_116266389
wat een gezeik. Gaan ze raar opkijken dat de NS werkt als een echt bedrijf. Ja hallo lullo's. Privatisering wilde ze toch?
pi_116267736
Hij is der hoor, stamkaart + maandtrajectabbonement. Thanks voor de tips!
pi_116268011
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 12:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
wat een gezeik. Gaan ze raar opkijken dat de NS werkt als een echt bedrijf. Ja hallo lullo's. Privatisering wilde ze toch?
NS is niet geprivatiseerd, maar verzelfstandigd. De Nederlandse overheid is nog steeds de enige aandeelhouder. De verzelfstandiging heeft er wel voor gezorgd dat de directie zelf kon gaan beslissen hoe men de zaken wilde aanpakken, in plaats van Haagse dictaten uit te voeren. Dat heeft onder andere geleid tot de Ierse constructie. PTT en DSM zijn voorbeelden van geprivatiseerde bedrijven.
pi_116268145
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 september 2012 09:51 schreef Anno1982 het volgende:
Bovendien lijkt mij het een vestzak- / broekzak-verhaal, NS betaalt minder belasting, er blijft dus meer dividend over, wat weer overgemaakt wordt naar de Nederlandse staat.
Nu ken ik de percentages niet maar verlies is het dus wel.
Bij belasting betalen in NL blijft dat geld in NL, die lagere belasting in Ierland.... Juist, het verdwijnt daar in de belastingpot.
pi_116268219
Belastingparadijs Nederland, jatoch!
pi_116268733
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2012 12:31 schreef Peterselieman het volgende:
Precies. Het is al jaren bekend en het is gewoon een legale constructie
Dat liet MVBOV in een reactie dus ook weten: http://www.voorbeterov.nl/voorpagina.php
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 september 2012 @ 15:45:47 #94
Maffe Fries
pi_116271579
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 14:01 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Dat liet MVBOV in een reactie dus ook weten: http://www.voorbeterov.nl/voorpagina.php
Goed trouwens dat jullie de NS nog een tweede brief hebben gestuurd over de voordeelurenkaart. Dat van voor negen uur reizen, kaartje met vol tarief kopen en na negen uur met korting verder reizen is een goeie :)
pi_116272671
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 13:34 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

NS is niet geprivatiseerd, maar verzelfstandigd. De Nederlandse overheid is nog steeds de enige aandeelhouder. De verzelfstandiging heeft er wel voor gezorgd dat de directie zelf kon gaan beslissen hoe men de zaken wilde aanpakken, in plaats van Haagse dictaten uit te voeren. Dat heeft onder andere geleid tot de Ierse constructie. PTT en DSM zijn voorbeelden van geprivatiseerde bedrijven.
Daarbij staan alle organisaties die de NS wel heeft afgestoten alsnog bol van de ambtenarenmentaliteit.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 1 september 2012 @ 17:39:35 #96
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_116275495
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2012 16:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Daarbij staan alle organisaties die de NS wel heeft afgestoten alsnog bol van de ambtenarenmentaliteit.
Ik reageer maar niet...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 1 september 2012 @ 19:21:27 #97
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116278404
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2012 17:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik reageer maar niet...
Want?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 1 september 2012 @ 19:22:51 #98
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116278446
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 14:01 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Hm, ik snap jullie reactie wel, en het is legaal, maar ik twijfel of een bedrijf van algemeen nut (zoals NS) zich wel met zulke constructies moet inlaten.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 september 2012 @ 20:09:16 #99
Maffe Fries
pi_116280049
Fles moet in Nederland binnenkort weer een naambordje schieten :P

http://www.gelderlander.n(...)terug-op-station.ece
pi_116282326
Ah vet! En omdat ik zelf Gaanderen ook nog moet, is dat nu eindelijk een stok achter de deur om maar eens die kant op te gaan :P
  zaterdag 1 september 2012 @ 21:04:49 #101
45532 ziggyziggyziggy
pi_116282414
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 september 2012 19:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Want?
Ik werk bij een organisatie die de NS heeft afgestoten. En ik heb geen zin in de toorn van bijvoorbeeld Fles. ;)
  zaterdag 1 september 2012 @ 21:16:29 #102
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116283078
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik werk bij een organisatie die de NS heeft afgestoten. En ik heb geen zin in de toorn van bijvoorbeeld Fles. ;)
Ah joh, detail.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 1 september 2012 @ 21:17:00 #103
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116283115
BTW:

heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 september 2012 @ 04:53:57 #104
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_116296096
Als ik nog een stemadvies mag geven: de Piratenpartij heeft duidelijk toegezegd de OV-chipkaart te willen afschaffen.

Dat is terug te lezen in een gesprek met Dirk Poot van de PiratenPartij op FOK!

Zelf stem ik SOPN, Soeverein Onafhankelijke Pioniers Nederland, zij willen ook de OV-chipkaart afschaffen en ook Nederland uit de E.U. *O* *O* *O*

Dus als het OV je lief is en je op een normale wijze van de trein en bus gebruik wil maken, stem je SOPN of Piraten.

Van andere partijen is mij niet bekend of ze de OV-faalkaart ongedaan willen maken.

Stel hier je vragen aan Dirk Poot van de Piratenpartij!

quote:
2) De OV-chipkaart is niet alleen een ICT-faal maar ook een privacy-faal. Wat ons btreft wordt deze dus afgeschaft. Door bewust gebruik te maken van verouderde technologie neemt de overheid ook doelbewust het risico dat er agv fraude minder inkomsten zullen binnenkomen. Het project is dus niet alleen duur, het vormt straks ook weer een anleiding om de prijzen van het OV verder te verhogen wegens achterblijvende inkomsten. Op alle punten een mislukking dus.
Deze man! _O_ _O_ _O_
  zondag 2 september 2012 @ 05:39:05 #105
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116296167
Ofwel: de Piratenpartij vindt het verantwoord om een project dat letterlijk miljarden heeft gekost door het putje te spoelen, en zo dus letterlijk miljarden te vernietigen? Dit terwijl dezelfde bezwaren ook op een andere manier kunnen worden opgelost (namelijk: wetten en procedures aanpassen)?

Daarnaast: wat stelt de Piratenpartij voor als alternatief, de strippenkaart herinvoeren? Dat komt neer op tientallen miljoenen stoppen in een systeem dat vele malen fraudegevoeliger is dan de OV-chipkaart (denk aan vaseline op de strippenkaart smeren, zelf kaarten printen), waarvoor weer een compleet distributienetwerk moet worden opgezet, en wat bovendien onduidelijker is (zones zijn moeilijker uit te leggen dan inchecken-reizen-uitchecken) en ook oneerlijker voor de vervoerders.

Ik ben kritisch over de manier waarop de OV-chipkaart wordt geīmplementeerd, maar zeer zeker niet over het concept. Ik reis al meer dan 2,5 jaar naar volle tevredenheid op saldo bij NS, en ik reis al meer dan 3 jaar in het OV. Ik wil niet meer zonder.

And now on a completely different subject: tijd voor een filmpje over ERTMS level 3 voor regionale lijntjes in Zweden. Minder onderhoud, minder personeel, meer veiligheid. En een kijkje in de (oubollige) keuken van treinbeveiliging op Zweedse regionale lijntjes.
  zondag 2 september 2012 @ 05:47:38 #106
pi_116296171
Ik ben gestopt met het reizen per bus, sinds de invoering van de ov-chip in Fryslan. Ik doe nu alles per fiets.

Scheelt veel geld trouwens en mijn conditie is er behoorlijk op vooruit gegaan sinds ik de bus mijd.

Ik reis nog per trein, zolang het kan. Wanneer de ov-chipkaart ook in de trein verplicht gesteld wordt, zal ik ook de trein mijden.

Ik hoop dus echt dat de strippenkaart heringevoerd wordt, de ov-chip is een ramp en met de privacy is het wel zeer slecht gesteld.

Bussen zijn sinds de invoering van de ov-chip een stuk leger, dus blijkbaar denken veel Nederlanders en Friezen er zo over en mijden de bus en binnenkort dus ook de trein.
  zondag 2 september 2012 @ 05:49:21 #107
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116296174
Maar wat is nu precies het punt dat je probeert te maken? Dat je een probleem hebt met de OV-chipkaart is me duidelijk, maar ik weet alleen niet welk probleem :?
  zondag 2 september 2012 @ 06:12:00 #108
pi_116296184
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 05:49 schreef James1988 het volgende:
Maar wat is nu precies het punt dat je probeert te maken? Dat je een probleem hebt met de OV-chipkaart is me duidelijk, maar ik weet alleen niet welk probleem :?
Privacy. Waarom moet de overheid weten waar je je bevindt? Het gaat de overheid gewoon niets aan. Een anonieme ov-chipkaart bijvoorbeeld geeft geen recht op korting. Nu heb ik een VDU-kaart die 40% korting geeft, dat vervalt als ik opteer voor een anonieme ov-chipkaart.

Technische storingen en mankementen. Kosten de burger geld en tijd. Je bent gedwongen peperdure 0900-nummers te bellen als er iets mis gaat. Kans op skimmen is aanwezig. Koppeling aan bankgegevens. Bij vergeten uit te checken heb je enorm veel administratieve rompslomp.

Je hebt niet werkelijk een vervoersbewijs in handen. Als je niet goed incheckt, reis je zwart en is de kans groot op een boete van 85 euro + 120 euro omdat ik uit principe geen ID-kaart bij me heb (principekwestie, daar is tegen de politiestaat ben).

Het is ook een debiel ding met dat gepiep. Ik wil al die technocratische dingen niet. Ik vertrouw ze niet, ze blijken ook niet te werken.

Wat is er mis met het normale papieren kaartje, dat gewoon met contant geld gekocht kan worden. Dat werkte altijd, werkte voor iedereen, ook voor toeristen zonder pinpas of met een buitenlandse pinpas. Waarom weer zo'n debiele hipster-uitvinding? Niet iedereen wil als hipster door het leven en ik ken echt heel veel mensen die de ov-chipkaart haten, echt haten.

Ik ken eigenlijk maar 1 persoon die de ov-chip tof vindt.
  zondag 2 september 2012 @ 07:30:43 #109
45532 ziggyziggyziggy
pi_116296248
Zet je je mobiele telefoon dan ook uit? Daarmee kan je positie veel nauwkeuriger worden bepaald als met de ov-chipkaart.
  zondag 2 september 2012 @ 07:44:23 #110
pi_116296270
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 07:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Zet je je mobiele telefoon dan ook uit? Daarmee kan je positie veel nauwkeuriger worden bepaald als met de ov-chipkaart.
Ik heb geen mobiele telefoon. :D

We hebben een vaste lijn thuis. Dat is voldoende. Met antwoordapparaat, als we niet thuis zijn, kan je een bericht achterlaten en bellen we terug. :)

Ik zou niet eens weten hoe zo'n mobiele telefoon werkt en eigenlijk interesseren met die dingen ook totaal niet. Je ziet zoveel meer als je geen mobiele telefoon hebt en onderweg naar buiten kijkt, i.p.v. in een stom telefoonschermpje, wat ik veel mensen zie doen. Ik zie liever koeien, weilanden, dorpjes en bossen en beekjes door het landschap kronkelen, dan een maf telefoonscherm.
  zondag 2 september 2012 @ 08:23:24 #111
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116296355
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 05:39 schreef James1988 het volgende:
(namelijk: wetten en procedures aanpassen)?
Dat werkt niet: zie NS die recentelijk op zijn vingers is getikt. De data is er, ze zullen het misbruiken. Regels worden opgerekt en uiteindelijk heb je het privacygedrocht waar iedereen bang voor was.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 september 2012 @ 10:53:31 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_116297661
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2012 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
Fles moet in Nederland binnenkort weer een naambordje schieten :P

http://www.gelderlander.n(...)terug-op-station.ece

En nu? O-)
  zondag 2 september 2012 @ 10:58:34 #113
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_116297733
Allemaal hoofdletters maar wel puntjes op de ij. Waarom? :')
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_116297875
quote:
10s.gif Op zondag 2 september 2012 07:44 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ik heb geen mobiele telefoon. :D

We hebben een vaste lijn thuis. Dat is voldoende. Met antwoordapparaat, als we niet thuis zijn, kan je een bericht achterlaten en bellen we terug. :)

Ik zou niet eens weten hoe zo'n mobiele telefoon werkt en eigenlijk interesseren met die dingen ook totaal niet. Je ziet zoveel meer als je geen mobiele telefoon hebt en onderweg naar buiten kijkt, i.p.v. in een stom telefoonschermpje, wat ik veel mensen zie doen. Ik zie liever koeien, weilanden, dorpjes en bossen en beekjes door het landschap kronkelen, dan een maf telefoonscherm.
Jeetje, wat heb jij toch een zwaar leven. Weet je wel zeker dat je nog in dit land wil wonen? Ik bedoel, als je lekker in Namibië gaat zitten heb je iedere dag zon, geen last van OV Chipkaarten en geen overheid die alles van je willen weten, of waarvan jij denkt dat ze alles over je willen weten.

En over die koetjes, dorpjes en andere dingen die jij zo graag ziet.... Ik forens dagelijks en ik ken die fokking weilanden met die 32 kooien, telkens dat zelfde kerktorentje en die bossages nou zo langzamerhand wel.

Trouwens, ik zie dat mijn organisatie nog geld van u te goed heeft want u heeft vorige week een kwartier langer doorgewerkt, dat hebben wij kunnen traceren aan de hand van de chip in uw bureaustoel en het frame nummer van uw fiets.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 september 2012 @ 12:19:27 #115
Maffe Fries
pi_116299427
quote:
10s.gif Op zondag 2 september 2012 10:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

En nu? O-)
Het vernieuwde Winterswijk platen
  PR/Manusje van alles zondag 2 september 2012 @ 12:27:18 #116
Toezicht is gezond!
pi_116299632
Ja, laten we de chipkaart afschaffen. :') briljant idee....

draai alles maar terug. DigID, EPD, alles. ^O^
  Redactie Sport zondag 2 september 2012 @ 12:27:45 #117
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116299644
Een opvallend advies van het Locov nav het opheffen de de serie 600 (IC Amsterdam-Schiphol-Den Haag HS-Rotterdam) per 10 september vanwege het vanaf dan rijden van de serie 1000 (Amsterdam-Schiphol-HSL-Rotterdam). Ze pleiten er voor om vanaf 10 september 1x per uur de serie Nijmegen-Schiphol door te trekken naar Den Haag HS (in halfuursligging met de Benelux) om daar een overstap te hebben op de serie 1900 (Den Haag-Venlo). Op die manier houden reizigers naar Den Haag HS hun halfuursdienst en de reizigers naar Rotterdam hun toeslagvrije verbinding (met een snelle overstap).
PM mij!
  zondag 2 september 2012 @ 12:32:29 #118
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_116299777
quote:
10s.gif Op zondag 2 september 2012 12:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

Die was al terug gedraaid bij mijn weten.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_116299863
quote:
10s.gif Op zondag 2 september 2012 12:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

Zonde van alle tijd, geld en moeite die er in is gestoken :') belachelijk idee.

Terug naar de gulden anyone?
pi_116300093
Het is maar goed dat mensen als die Boomknuffelaar het niet voor het zeggen hebben in NL
  zondag 2 september 2012 @ 13:55:47 #121
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_116302355
Ach. Gut. Ze zeggen nooit eens iets aardigs over ons....

Arme NS toch...

http://www.voorbeterov.nl/120902.php
  zondag 2 september 2012 @ 14:16:59 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_116303322
quote:
3s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:17 schreef Duvel het volgende:
BTW:

[ afbeelding ]
In Tsjechië. Ergens :P Zal wel Brno zijn of Ostrava of zo.
  zondag 2 september 2012 @ 14:52:10 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_116304678
Oh, en waarom nemt NS niet gewoon afscheid van zinloze, geldkostende en ergernis-opwekkende elementen uit hun bezighedenpakket? Als daar zijn: Synovate-snuffelaars en Stiltecoupés :(
pi_116304762
Die mensen van synovate lijken me tenminste nog nodig zolang er mensen met papieren kaartjes reizen, en stiltecoupé's vind ik juist wel fijn dat die er zijn. :)

Alleen zou je misschien wat minder stiltecoupés moeten doen, en dan iets regelen dat je bij de kaartjesautomaat een zitplaats daarin kan reserveren voor een euro ofzo.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2012 14:54:54 ]
  zondag 2 september 2012 @ 14:58:55 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_116304905
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 14:54 schreef Igen het volgende:
Die mensen van synovate lijken me tenminste nog nodig zolang er mensen met papieren kaartjes reizen,
Prima. Dan moet "ik heb een OV-chipkaart" dus genoeg voor ze zijn. Maar nee dus.

quote:
en stiltecoupé's vind ik juist wel fijn dat die er zijn. :)
Ja ik ook, behalve dan dat niemand zich er ooit aan houdt en dat je vaak gewoon geen keus hebt waar je kan gaan zitten.
  zondag 2 september 2012 @ 14:59:10 #126
pi_116304915
Socios is altijd anti-OV-chip, dus ik bevind me in goed gezelschap. :D

En Duvel is dus ook tegen de ov-chip. *O*
  zondag 2 september 2012 @ 16:36:09 #127
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_116309208
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2012 16:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Helemaal niet waar :X

Heeft er iemand toevallig een lijstje van bedrijven die ontstaan zijn na de verzelfstandiging? Op een of andere manier lukt het mij niet om dat uit Google te toveren.
  zondag 2 september 2012 @ 17:11:16 #128
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_116310703
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 05:39 schreef James1988 het volgende:
Ofwel: de Piratenpartij vindt het verantwoord om een project dat letterlijk miljarden heeft gekost door het putje te spoelen, en zo dus letterlijk miljarden te vernietigen? Dit terwijl dezelfde bezwaren ook op een andere manier kunnen worden opgelost (namelijk: wetten en procedures aanpassen)?
Gevalletje "sunk costs effect". Het heeft geen zin om te kijken naar wat er al is uitgegeven. Het enige dat interessant is zijn de vragen: "wat kost het om het werkend te krijgen?" en "wat kost een alternatief systeem?".
quote:
7s.gif Op zondag 2 september 2012 14:59 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Socios is altijd anti-OV-chip, dus ik bevind me in goed gezelschap. :D

En Duvel is dus ook tegen de ov-chip. *O*
Ik ben ook tegen, en dan voornamelijk tegen de manier waarop het nu niet functioneert en het OV stiekem duurder wordt/is geworden. Ik ga in elk geval geen SOPN of Piratenpartij stemmen om van de OV-chipkaart af te komen.

Privacy blijft lastig, zo gauw de technische mogelijkheden er zijn, zal er misbruik van gemaakt worden. Regelgeving daartegen kan helpen, maar beter is het om gewoon de data niet te hebben. Dit is overigens niet voorbehouden aan de OV-chipkaart, er zijn veel meer producten waarbij je automatisch een stuk privacy opgeeft. (GSM, Internetverbinding, Facebook, ID-kaart/paspoort etc.) In die zin past de shitkaart gewoon in de huidige tijd.
  Redactie Sport zondag 2 september 2012 @ 17:39:31 #129
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116312017
Gisteren bij Terug naar Toen geweest bij de VSM. Niet zoveel foto's gemaakt aangezien ik bij de NVBS-stand zat, maar toch wel de twee mooiste treinen denk ik:

Loc 50 307 trekt de vroege goederentrein om iets na zevenen van Beekbergen naar Apeldoorn

Trein 47 (de laatste trein van de dag) rijdt met drie locomotieven. Van voor naar achter zijn dit de 23 076, de 23 071 en SSN-gastloc 65 018.
PM mij!
  Redactie Sport zondag 2 september 2012 @ 19:20:07 #130
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116316463
En nog een filmpje:
PM mij!
  zondag 2 september 2012 @ 19:21:14 #131
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116316516
Gister was het voor de SSN ook een geslaagde dag. Heb mij er goed vermaakt.
Terugreis verliep minder soepel. Eerst was de waterpomp van het watertappunt defect geraakt in Loenen, waardoor de 01 1075 geen water kon nemen. De loc had nog maar 12mŗ, en moest er nog minimaal 18mŗ bij hebben om thuis te komen in Rotterdam.
Toen wij eindelijk vertrokken konden, was het wachten nog op de vertraagde reizigerstrein uit Dieren en de vertraagde goederentrein uit Eerbeek. Met ca. +105 zijn wij vertrokken, en met vrijwel dezelfde vertraging gearriveerd in Rotterdam.
Heenreis alles op tijd, maar +30 vanaf Dieren door vertraging bij de VSM.
  Redactie Sport zondag 2 september 2012 @ 19:24:16 #132
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116316636
Ik zat gistermiddag inderdaad al te kijken waarom jullie niet weg gingen, de loc stond los op het tweede spoor in Loenen en de rijtuigen waren nog nergens te bekennen om 17.30u. Nog even gevraagd aan de mensen bij de overweg of die wat wisten maar die hadden ook geen idee waarom jullie nog niet weg waren. Toen toch maar richting auto gelopen omdat ik de laatste trein van de dag nog wou platen.
PM mij!
  zondag 2 september 2012 @ 19:28:27 #133
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116316789
Ik had het toevallig via de porto gehoord. De 01 zou eerst al naar Beekbergen gaan om water te nemen. Maar uiteindelijk hoefde dat niet. En ja, toen vertragingen van tegentreinen :P
Gelukkig bleef de sfeer in de trein erg goed, ook toen wij 20 minuten aan het perron hadden gestaan. Niemand heeft geklaagd, ook niet onderweg. Het leek er bijna gezelliger op geworden.
  Redactie Sport zondag 2 september 2012 @ 19:36:31 #134
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116317119
Hadden ze niet beter jullie eerst naar Eerbeek kunnen sturen na binnenkomst van de trein uit Dieren? Dan hadden jullie nog 10 minuten eerder kunnen vertrekken.
PM mij!
  zondag 2 september 2012 @ 19:37:59 #135
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116317184
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 19:36 schreef dennistd het volgende:
Hadden ze niet beter jullie eerst naar Eerbeek kunnen sturen na binnenkomst van de trein uit Dieren? Dan hadden jullie nog 10 minuten eerder kunnen vertrekken.
Moesten uiteindelijk in Dieren ook nog wel 15 minuten wachten op vertreksein. Dus hadden wij langer in Dieren gestaan.
  Redactie Sport zondag 2 september 2012 @ 19:41:57 #136
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116317327
Nouja, misschien had je dan wel sneller uit Dieren kunnen vertrekken (met +5 ipv +15 had de treindienstleider jullie wellicht nog in een pad een half uur eerder kunnen zetten, die +5 was er nog wel uit te rijden geweest lijkt me)
PM mij!
  zondag 2 september 2012 @ 19:42:29 #137
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116317343
Nope. TRDL had ons dit pad al toegewezen. Hadden ze al voor gebeld, om een pad te krijgen.
  zondag 2 september 2012 @ 20:49:53 #138
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116321253
quote:
7s.gif Op zondag 2 september 2012 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

In Tsjechië. Ergens :P Zal wel Brno zijn of Ostrava of zo.
Bijna goed.

heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_116321403
^ Nice en welke bieren heb je daar op?
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  zondag 2 september 2012 @ 21:22:18 #140
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116323689
Niet zo veel.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 september 2012 @ 21:35:19 #141
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116324614
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:36 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Helemaal niet waar :X

Heeft er iemand toevallig een lijstje van bedrijven die ontstaan zijn na de verzelfstandiging? Op een of andere manier lukt het mij niet om dat uit Google te toveren.
Uit mijn hoofd: de onderhoudsbedrijven werden per regio (voorheen Is9) overgenomen door NBM (nu BAM), Volker en Strukton. In eerste instantie behielden ze hun deel van het onderhoud, later is dit via aanbestedingen (OPC+, en nu prestatiecontracten) vermarkt. NS Railinfrabeheer ontstond (uit NS Is6), om later helemaal van NS te worden losgeweekt en te worden samengevoegd met Railverkeersleiding en (een deel van) Railned. Dit is nu ProRail. Dit bedijf is een BV die 100% in staatshanden is, net als de NS Group (= NS Stations, NS Reizigers (was o.a. dienst Ep), etc).

De rest ging de markt op: het NS Ultrasoonbedrijf werd met nog een aantal meetactiviteiten met wat gehussel ondergebracht bij Eurailscout (onderdeel van Strukton). Rest van de meetactiviteiten (was NS Technisch Onderzoek) werd verkocht aan AEA Technology (nu DeltaRail). Ingenieursdiensten (ander deel van Is6) werden verzelfstandigd: eerst tot een separaat NS Ingenieursbureau, daarna werd een deel Holland Railconsult (nu Movares), en deel werd Articon (gefuseerd met Heidemij tot Arcadis). Allebei marktpartijen, geen aandeel NS meer.

Onderhoud van rollend materieel (was dienst Mw) werd Nedtrain (100% van NS). De ingenieursdiensten op het gebied van rollend materieel werden eerst Nedtrain Consulting, dat verkocht werd aan Lloyd's Register Rail.

NS Goederen werd NS Cargo, werd Railion, werd via veel omwegen DB. Door invoering van concurrentie ontstonden Shortlines (failliet) en ACTS als eerste luizen in de pels van NS Cargo/Railion. Inmiddels is de goederenmarkt open, wat ook ruimte bracht voor nieuwe spelers op de onderhoudsmarkt: Shunter kwam op, en VOITH maakte gebruik van de komst van nieuwe spelers op geprivatiseerde reizigerslijnen.

Zoiets?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 september 2012 @ 21:35:41 #142
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116324647
In België moet L162 opnieuw geëlektrificeerd worden. De huidige 8 onderstations worden weggehaald, en komen 2 voor terug.
De eerste komt in Achęne, komen ook 2 trafo's 380kV-50kV. In Ciney komt de voeding en fasescheiding. De tweede komt in Stockem, alwaar stroom uit de 220kV lijn gehaald wordt.

Herelektrificeren is in verhouding goedkoper op gelijk 25kV dan het later aan te passen. Wanneer dit project op L162 klaar is, betekent het dat tussen Namen en Luxemburg alleen nog materieel kan rijden die 25kV lust of diesel is.

De plannen zijn om alles ten zuiden van de Samber en de Maas eerst naar 25kV om te dopen. De Athus-Meuse lijn is daarbij de eerste spoorlijn in België waar reizigerstreinen onder 25kV rijden. Voordat Desiro hier kwam, reed er voor NMBS enkel MW41.

Daarnaast willen de Belgen al 25kV infrastructuur plaatsen, ook al wordt er nog op 3kV gereden. Het is namelijk wel mogelijk op een 25kV installatie 3kV te zetten, waardoor omschakeling sneller kan, en er niet opnieuw geld uitgegeven hoeft te worden.
  Redactie Sport zondag 2 september 2012 @ 22:26:48 #143
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116327885
Ik lees op somda dat de SSN 65 018 in Woerden gestrand is met verkeerde kolen... Heeft de VSM soms kolen die niet willen branden in SSN-locs :?
PM mij!
pi_116328042
Mooi, hoe meer Duitse stoom meuk defect staat des te eerder zijn we er van verlost op het net.
  zondag 2 september 2012 @ 22:34:02 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116328336
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 22:29 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Mooi, hoe meer Duitse stoom meuk defect staat des te eerder zijn we er van verlost op het net.
Zijn we dan ook gelijk verlost van die flauwe posts van jou?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_116329632
Woensdag eerste dagje school in Amsterdam. De machinistenopleiding gaat van start :)
Ben erg benieuwd naar hoe het gaat zijn, zit er echt op te hopen dat het aandeel wat over treinen gaat groter is dan het aandeel wat over randzaken gaat (wiskunde, nederlands etc.) :')
  zondag 2 september 2012 @ 22:56:01 #147
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_116329724
quote:
2s.gif Op zondag 2 september 2012 21:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Uit mijn hoofd: de onderhoudsbedrijven werden per regio (voorheen Is9) overgenomen door NBM (nu BAM), Volker en Strukton. In eerste instantie behielden ze hun deel van het onderhoud, later is dit via aanbestedingen (OPC+, en nu prestatiecontracten) vermarkt. NS Railinfrabeheer ontstond (uit NS Is6), om later helemaal van NS te worden losgeweekt en te worden samengevoegd met Railverkeersleiding en (een deel van) Railned. Dit is nu ProRail. Dit bedijf is een BV die 100% in staatshanden is, net als de NS Group (= NS Stations, NS Reizigers (was o.a. dienst Ep), etc).

De rest ging de markt op: het NS Ultrasoonbedrijf werd met nog een aantal meetactiviteiten met wat gehussel ondergebracht bij Eurailscout (onderdeel van Strukton). Rest van de meetactiviteiten (was NS Technisch Onderzoek) werd verkocht aan AEA Technology (nu DeltaRail). Ingenieursdiensten (ander deel van Is6) werden verzelfstandigd: eerst tot een separaat NS Ingenieursbureau, daarna werd een deel Holland Railconsult (nu Movares), en deel werd Articon (gefuseerd met Heidemij tot Arcadis). Allebei marktpartijen, geen aandeel NS meer.

Onderhoud van rollend materieel (was dienst Mw) werd Nedtrain (100% van NS). De ingenieursdiensten op het gebied van rollend materieel werden eerst Nedtrain Consulting, dat verkocht werd aan Lloyd's Register Rail.

NS Goederen werd NS Cargo, werd Railion, werd via veel omwegen DB. Door invoering van concurrentie ontstonden Shortlines (failliet) en ACTS als eerste luizen in de pels van NS Cargo/Railion. Inmiddels is de goederenmarkt open, wat ook ruimte bracht voor nieuwe spelers op de onderhoudsmarkt: Shunter kwam op, en VOITH maakte gebruik van de komst van nieuwe spelers op geprivatiseerde reizigerslijnen.

Zoiets?
Euh, ja dank voor dit lange epistel, maar helaas is dat het deel dat ik wel ken. Het ging me meer om de kleine bedrijfjes in de marge, zoals bijv. het 3 werknemers tellende bedrijfje 'NS-spooraansluitingen'. Volgens mij moeten er daar veel meer van zijn, omdat ik eens iemand heb horen beweren dat NS opgesplitst is tot >50 bedrijven.
  zondag 2 september 2012 @ 23:00:25 #148
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116330023
Vraag het aan die iemand. Iedereen kan getallen uit zijn duim zuigen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 september 2012 @ 23:02:26 #149
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116330159
NS Spooraansluitingen is toch nog steeds "NS" trouwens?

Verder zijn er vast ook ex-NS'ers die voor zichzelf zijn begonnen, al dan niet ZZP, moeten we die ook meetellen?

Hoe zit het met Loxia?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 september 2012 @ 23:12:49 #150
45532 ziggyziggyziggy
pi_116330813
WolframAlpha weet het ook niet. Ik heb het ze gevraagd, maar ik krijg een vage B-film als antwoord. :')
pi_116333402
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 22:29 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Ga weg joh gasdebiel. ONZ is voor jou.
pi_116333565
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2012 22:56 schreef Anno1982 het volgende:
Volgens mij
quote:
omdat ik eens iemand heb horen beweren
Buitengewoon solide bewijslast. Niks meer aan doen :N
pi_116334298
Dikke typhoon net en harde rem van een trein hier in Rotterdam.
Ben benieuwd, normaal typhoneren ze nooit zo laat, dus hoop niet dat er iets is gebeurd.
  maandag 3 september 2012 @ 03:27:20 #154
pi_116335760
Deze week ga ik bij twee vrienden van me langs en moet ik een deel per metro in Amsterdam afleggen.

Kan ik een los kaartje ergens kopen voor de metro (54)?

En kan ik met contant geld betalen in die metro, hoe werkt dat? Is er een kaartverkoop-iets met muntgeld of papiergeld op Waterlooplein? :@

Hoe veel is een los kaartje voor de rit waterlooplein - gein? Zonder overstap, het is een directe metroverbinding. Er gaat ook een trein, maar dan moet ik eerst tot CS lopen, dus liever de metro, dus makkelijker. Als ik tenminste erachter kom hoe je een kaartje kunt bemachtigen. ;(
  maandag 3 september 2012 @ 03:35:12 #155
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116335784
Het GVB heeft kaartautomaten staan waar je wegwerpchipkaarten uit kunt halen. Dat zijn volstrekt anonieme kaartjes. Of deze automaten ook muntgeld accepteren weet ik niet.

Zie http://www.gvb.nl/service(...)isproducten.aspxvoor een overzicht van de kaartjes die het GVB verkoopt. Voor jou is waarschijnlijk het 1uurs-kaartje het interessantste. Volgens http://www.goeievraag.nl/(...)-geld-betalen.320359 zouden er ook automaten moeten zijn die contant geld accepteren. Die zien er zo uit.

Een kaartje is geldig vanaf de eerste incheck. Koop dan wel meteen 2 kaartjes, dit zodat je ook nog terug kan zonder te hoeven pinnen. ;)

[ Bericht 33% gewijzigd door James1988 op 03-09-2012 03:41:58 ]
  maandag 3 september 2012 @ 03:45:06 #156
pi_116335807
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 03:35 schreef James1988 het volgende:
Het GVB heeft kaartautomaten staan waar je wegwerpchipkaarten uit kunt halen. Dat zijn volstrekt anonieme kaartjes. Of deze automaten ook muntgeld accepteren weet ik niet.

Zie http://www.gvb.nl/service(...)isproducten.aspxvoor een overzicht van de kaartjes die het GVB verkoopt. Voor jou is waarschijnlijk het 1uurs-kaartje het interessantste. Volgens http://www.goeievraag.nl/(...)-geld-betalen.320359 zouden er ook automaten moeten zijn die contant geld accepteren. Die zien er zo uit.

Een kaartje is geldig vanaf de eerste incheck. Koop dan wel meteen 2 kaartjes, dit zodat je ook nog terug kan zonder te hoeven pinnen. ;)
Ik ga echt niet pinnen, straks word ik geskimd en kost mijn kaartje duizend euro dus. Dan is een eventuele boete nog voordeliger.
Ik hoop met los geld te kunnen betalen en kan dat niet, dan loop ik wel tot CS en pak daar de trein.

Bedankt voor de uitleg. Personeel die kaart verkoopt zal wel niet te vinden zijn, daarvoor is dit land te klantonvriendelijk. ;(
  maandag 3 september 2012 @ 06:25:21 #157
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_116335973
quote:
14s.gif Op maandag 3 september 2012 00:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[..]

Buitengewoon solide bewijslast. Niks meer aan doen :N
Dank, maar ik wilde dan ook niets aantonen. Het was slechts een vraag...
pi_116336073
quote:
7s.gif Op maandag 3 september 2012 03:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ik ga echt niet pinnen, straks word ik geskimd en kost mijn kaartje duizend euro dus. Dan is een eventuele boete nog voordeliger.
Ik hoop met los geld te kunnen betalen en kan dat niet, dan loop ik wel tot CS en pak daar de trein.

Bedankt voor de uitleg. Personeel die kaart verkoopt zal wel niet te vinden zijn, daarvoor is dit land te klantonvriendelijk. ;(
Ik hoop dat je moet lopen.. in de regen
pi_116336875
quote:
7s.gif Op maandag 3 september 2012 03:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

echt man :')
pi_116336973
Op alle metrostations staat een automaat die munt- en briefgeld accepteert. Kan NS nog wat van leren. :)

De 2,70¤ voor een enkele rit, ook al is het maar één halte, is echter wel dikke afzetterij.
pi_116336995
Overigens: panisch zijn dat via de chipkaart je reisgeschiedenis wordt bewaard en dan wel publiekelijk op internet gooien welke rit (waterlooplein - gein) geheim moet blijven :') :D
pi_116337025
Computer storing amsterdam c, bijna geen treinverkeer.
  maandag 3 september 2012 @ 09:12:55 #163
pi_116337125
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 09:03 schreef Igen het volgende:
Overigens: panisch zijn dat via de chipkaart je reisgeschiedenis wordt bewaard en dan wel publiekelijk op internet gooien welke rit (waterlooplein - gein) geheim moet blijven :') :D
Ik snap wat je wilt zeggen, maar ik ben niet compleet gestoord.

Kijk, je zou kunnen zeggen dat ik troll op FOK! Maar het is niet trollen wat ik doe. Het geen ik schrijf sta ik echt achter, alleen kleine details kloppen niet.
Dus als ik schrijf Waterlooplein bedoel ik wellicht een halte ervoor, erna of misschien wel twee haltes erna. Gein idem dito. Misschien is lijn 54, wel lijn 50 of 51. Zaterdag is zondag en mijn woonplaats Hurdegaryp zou ook wel eens Veenwouden, Dokkum of Hindeloopen kunnen zijn. De essentie is hetzelfde, dus ik lieg niet, maar ik weet donders goed dat er niets zo door de autoriteiten wordt bijgehouden als het internet.

Ik hoop dat mensen snappen dat dit geen troll-gedrag is, maar een kleine aanpassing van eigenlijk onbelangrijke details voor mijn eigen veiligheid. Want tegen een corrupte regering dien je je te beveiligen, zeker als mijn waarden en normen - ik ben tegen corruptie en nepotisme bijvoorbeeld - zeer sterk afwijken van die van de regering.

:D
pi_116337211
Heb je ook geen bankrekening? Geld in de oude sok? En je kijkt hopelijk geen tv, straks weet de staat via je kijkgedrag je politieke voorkeur te achterhalen. En natuurlijk geen auto rijden, dan word je kenteken geregistreerd. Enfin, dit gaat niet meer over treinen :P

Misschien is het hier wel eens voorbij gekomen, maar wisten jullie dat arriva voor Zwolle - Emmen geen enkele machinist/conducteur van de ns overneemt? Ze hebben blijkbaar een slecht aanbod gedaan en de ns kan het personeel goed gebruiken.
pi_116337793
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 09:05 schreef b2py het volgende:
Computer storing amsterdam c, bijna geen treinverkeer.
Op NS.nl ziet alles er goed uit :?
  maandag 3 september 2012 @ 10:01:32 #166
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_116337903
quote:

[..]

Skimmen kost jou nooit duizenden euro's. Als jij netjes je paslimieten op max. 1000 hebt staan krijg je het geld altijd terug je bank.

Overigens wel respect dat je jou levenstijl volhoudt
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  maandag 3 september 2012 @ 10:02:51 #167
146033 ReisT
pi_116337938
quote:
14s.gif Op maandag 3 september 2012 09:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan is het blijkbaar weer verholpen? Rond 9 u lag het treinverkeer tussen Bijlmer en CS helemaal plat.
  maandag 3 september 2012 @ 10:02:52 #168
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_116337939
quote:
14s.gif Op maandag 3 september 2012 09:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Sprinter richting Uitgeest kwam met +55 aan op Duivendrecht net dus er zal wel ergens een feestje zijn :-)
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  PR/Manusje van alles maandag 3 september 2012 @ 10:04:56 #169
Toezicht is gezond!
pi_116337984
quote:
7s.gif Op maandag 3 september 2012 09:12 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Kijk, je zou kunnen zeggen dat ik troll op FOK! Maar het is niet trollen wat ik doe. Het geen ik schrijf sta ik echt achter, alleen kleine details kloppen niet.
Dus als ik schrijf Waterlooplein bedoel ik wellicht een halte ervoor, erna of misschien wel twee haltes erna. Gein idem dito. Misschien is lijn 54, wel lijn 50 of 51. Zaterdag is zondag en mijn woonplaats Hurdegaryp zou ook wel eens Veenwouden, Dokkum of Hindeloopen kunnen zijn. De essentie is hetzelfde, dus ik lieg niet, maar ik weet donders goed dat er niets zo door de autoriteiten wordt bijgehouden als het internet.

Ik hoop dat mensen snappen dat dit geen troll-gedrag is, maar een kleine aanpassing van eigenlijk onbelangrijke details voor mijn eigen veiligheid. Want tegen een corrupte regering dien je je te beveiligen, zeker als mijn waarden en normen - ik ben tegen corruptie en nepotisme bijvoorbeeld - zeer sterk afwijken van die van de regering.

je zit dan zeker ook via een proxy op FOK!?
  maandag 3 september 2012 @ 10:06:37 #170
pi_116338016
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 10:01 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Skimmen kost jou nooit duizenden euro's. Als jij netjes je paslimieten op max. 1000 hebt staan krijg je het geld altijd terug je bank.

Overigens wel respect dat je jou levenstijl volhoudt
Dank je.

Ach vol houden, weet je, soms is het wat omslachtig mijn wijze van leven, maar uiteindelijk geeft dit veel meer voldoening dan als een zombie-robot door het leven te gaan met een plastic pasje, een mobiele telefoon, waardoor je het echte leven om je heen niet meer ervaart en televisie dat toch nooit iets zinnigs uitzend.

Ondanks dat ik soms erg neerslachtig ben, geeft mijn wijze van leven enorme inspiratie en voldoening. Ik heb veel vrienden, echte vrienden bedoel ik, geen virtuele, en veel van hen leven op dezelfde wijze. We scherpen elkaar en inspireren elkaar.

Laat je pinpas gewoon thuis een maand en betaal contant, je zult zien hoe de wereld anders en mooier kleurt en echter wordt en je weer thuis komt. :D
  Redactie Sport maandag 3 september 2012 @ 10:09:22 #171
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116338073
Totdat jij met je volle portemonnee met daarin 1000+ euro (vanwege een grote aankoop die je gaat doen) op het perron staat en je portemonnee gejat wordt... Dan kun je toch beter hebben dat je 20 euro contant bij je hebt en verder een pasje waar ze niks mee kunnnen :7
PM mij!
  maandag 3 september 2012 @ 10:09:23 #172
pi_116338074
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 10:04 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

je zit dan zeker ook via een proxy op FOK!?
Nee, want de moderatoren vertrouw ik wel. :D Misschien wat naīef. :@

Nou de werkelijke reden is eigenlijk dat ik niet voldoende van computers snap om proxy te gebruiken. :@ Ik werk wel met Linux, maar ik snap heel veel niet. ;(

oO<
  maandag 3 september 2012 @ 10:14:18 #173
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_116338183
quote:
10s.gif Op maandag 3 september 2012 10:06 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dank je.

Ach vol houden, weet je, soms is het wat omslachtig mijn wijze van leven, maar uiteindelijk geeft dit veel meer voldoening dan als een zombie-robot door het leven te gaan met een plastic pasje, een mobiele telefoon, waardoor je het echte leven om je heen niet meer ervaart en televisie dat toch nooit iets zinnigs uitzend.

Ondanks dat ik soms erg neerslachtig ben, geeft mijn wijze van leven enorme inspiratie en voldoening. Ik heb veel vrienden, echte vrienden bedoel ik, geen virtuele, en veel van hen leven op dezelfde wijze. We scherpen elkaar en inspireren elkaar.

Laat je pinpas gewoon thuis een maand en betaal contant, je zult zien hoe de wereld anders en mooier kleurt en echter wordt en je weer thuis komt. :D
Help me even, de OV-fiets is dan een dilemma voor jou, mileuvriendelijk maar die kan je volgens mij niet met contant geld lenen, daar maar jij ook geen gebruik van? :?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 3 september 2012 @ 10:18:21 #174
pi_116338255
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 10:14 schreef bork het volgende:

[..]

Help me even, de OV-fiets is dan een dilemma voor jou, mileuvriendelijk maar die kan je volgens mij niet met contant geld lenen, daar maar jij ook geen gebruik van? :?
Daar maak ik wel gebruik van. Het is zeer zeker milieuvriendelijk en milieu is voor mij erg belangrijk. Ik hoef niet te pinnen, het geld wordt achteraf afgeschreven en ik geef toe, het is niet ideaal, want ik zou liever gewoon normaal contant per rit betalen i.p.v. met een debiel plastic kaartje.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 september 2012 @ 10:19:30 #175
Maffe Fries
pi_116338279
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 09:20 schreef Viezze het volgende:
Misschien is het hier wel eens voorbij gekomen, maar wisten jullie dat arriva voor Zwolle - Emmen geen enkele machinist/conducteur van de ns overneemt? Ze hebben blijkbaar een slecht aanbod gedaan en de ns kan het personeel goed gebruiken.
Niet voorbijgekomen, maar het verbaast me niets. De NS kan vanwege de vergrijzing, de opening van de Hanzelijn en de frequentieverhogingen idd wel nieuwe machinisten en conducteurs gebruiken. Dan is het handig dat je die al in dienst hebt.

Bij Arriva valt het personeel onder de CAO Multimodaal en die is een stukje slechter dan de NS CAO, dus ja, dan is de keus voor de meesten snel gemaakt.
pi_116338452
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 10:02 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dan is het blijkbaar weer verholpen? Rond 9 u lag het treinverkeer tussen Bijlmer en CS helemaal plat.
en van Bijlmer ook richting zuid. Gelukkig was het snel opgelost en bleef het bij vertragingen :)
  PR/Manusje van alles maandag 3 september 2012 @ 10:32:02 #177
Toezicht is gezond!
pi_116338535
quote:
6s.gif Op maandag 3 september 2012 10:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Nee, want de moderatoren vertrouw ik wel. :D Misschien wat naīef. :@

Nou de werkelijke reden is eigenlijk dat ik niet voldoende van computers snap om proxy te gebruiken. :@ Ik werk wel met Linux, maar ik snap heel veel niet. ;(

oO<
alleen fa's en admins weten ip's hoor. Ik kan zulke dingen helemaal niet zien. ;)

daarnaast slaat google nog veel meer van je op hoor. Je interesses en weet ik wat. Het is leuk dat de overheid alles moet bewaren maar google bewaard een profiel van je. Wie je bent, wat je interesses zijn en dergelijke. :o
pi_116338600
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 september 2012 @ 10:39:50 #179
Maffe Fries
pi_116338672
Met een ICM-0. Nice :)
  maandag 3 september 2012 @ 10:42:23 #180
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_116338731
Zo, mogeh, we zijn 2 maanden verder, ik ben verhuisd, én heb internet, hier nog wat gebeurd? :')
pi_116338796
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 10:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zo, mogeh, we zijn 2 maanden verder, ik ben verhuisd, én heb internet, hier nog wat gebeurd? :')
Ja, wat paranoīde privacygezanik. Post maar gauw een trein :P
  maandag 3 september 2012 @ 10:54:21 #182
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_116338968
quote:
12s.gif Op maandag 3 september 2012 10:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, wat paranoīde privacygezanik. Post maar gauw een trein :P
Nou, een verhaaltje dan wat ik gisteren meemaakte op de RER A.

Ik stapte in op Eindpunt Disneyland, en daar was een machinist aan het mopperen op een dame die blijkbaar wel een geldig vervoersbewijs had, maar al 2 keer op en neer gereden was naar het andere eindpunt, slapend.... (das zo een dikke 90 minuten) nu goed, die machinist vond het wel welletjes en vertelde haar dat ze, ondanks haar abbonement, er toch een maximum van 2 uur aan een reis zat zonder valadatie (overstap ed.) dus dat ze maar op moest stappen. Maar mevrouw was daar niet van gediend en wou slapen

Dat wou ze niet.... dus toen ging de machinist vervolgens bij iedere halte keihard (maar dan ook echt keihard, en als je dan denkt dat is keihard, dan nog harder dan dat) vermelden dat er misschien zakkenrollers in de trein waren, welk station, de overstaps, de temperatuur buiten, de SNCF/RATP Wenst u een aangename reis... e.d :')

Bij de 4 de hate gaf ze het op en ging ze weg, en daarna waren er ook geen mededelingen meer :P
pi_116339100
_O-
pi_116340566
Haha briljant, ik was afgelopen zomer in Parijs en had toen ook RER A terug vanuit Disney. Wat een mega drukke trein is dat in de avond, en wat een herrie kunnen die dingen produceren bij het remmen.
  maandag 3 september 2012 @ 13:27:25 #185
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116342880
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 10:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Nou, een verhaaltje dan wat ik gisteren meemaakte op de RER A.
:D _O- :D Wat een held.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 september 2012 @ 16:11:20 #186
Maffe Fries
pi_116347757
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:27 schreef James1988 het volgende:

[..]

:D _O- :D Wat een held.
zeker weten.

Advies over de dienstregeling 2013: http://www.locov.nl/Image(...)13_tcm311-333060.pdf
pi_116347866
Hahaha briljant dat verhaal van de RER A.
  maandag 3 september 2012 @ 18:08:06 #188
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116352451
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 22:26 schreef dennistd het volgende:
Ik lees op somda dat de SSN 65 018 in Woerden gestrand is met verkeerde kolen... Heeft de VSM soms kolen die niet willen branden in SSN-locs :?
SSN is inderdaad gestrand omstreeks half 8 in Woerden. In Utrecht was er al bekend dat het depot niet gehaald ging worden, maar TRDL Utrecht heeft de trein doorgestuurd, ook toen de Mcn zei dat ze gingen stranden, en er al een lok onderweg was om af te slepen (DBS 6400 vanaf Kijfhoek).

De SSN heeft op Facebook gereageerd op mijn post met dit bericht, zoals ik het probleem ook al omschreef daar.
quote:
ja, het was een lange dag. De lokbemanning was onderweg naar het depot met het vooruitzicht dat ze misschien toch op tijd bij moeders waren. Het mocht niet zo zijn. Ik begrijp dat er tot Driebergen geen problemen waren. Na vertrek te Db was het hele rooster dichtgelopen en was er geen trek meer door het rooster. Het lokpersoneel had dit al eerder meegemaakt op een andere overbrenging en had snel besloten om maar een hulpvoertuig te bestellen. De lok en bemanning was rond 22:30 weer terug op het depot. Waar het aan ligt, dat is onbekend. misschien een verkeerde partij of een overblijfsel van een vorig trip. Het is onbekend. Wel is bij ons bekend dat de 65 een heel gevoelige vuurkist heeft.
SSN de schuld geven doen ze dus niet; Die kunnen er ook niks aan doen.
Rond 21:35 was DB Schenker met de afsleeplok aanwezig in Woerden. Ze stonden op het intercityspoor daar, dus de TRDL mocht even creatief zijn.
pi_116356564
ChristenUnie opent station Haarlem West

HAARLEM - De ChristenUnie wil investeren in nieuwe stations. Tot 2028 moeten er 50 nieuwe stations worden geopend volgens de partij. In een tour door Nederland onthulden kandidaat Kamerleden Herman Wegter en Frank Visser alvast de naamborden van enkele nieuwe stations op locatie. Ook Haarlem West kreeg haar eigen station.
Er zijn volgens de ChristenUnie nog veel stadswijken en dorpen aan het spoor waar de trein voorbij rijdt terwijl hier genoeg potentiële reizigers zijn. Door haltes te openen wordt het openbaar vervoer veel aantrekkelijker, zeker als er gelijk ook P&R plaatsen worden gerealiseerd en de stations goed met de fiets bereikbaar zijn.

Aantrekkelijk alternatief
Visser, de Haarlemse kandidaat van de ChristenUnie: “Nieuwe stations scoren in de praktijk veel meer reizigers dan de vervoersmodellen voorspellen. Als het openbaar vervoer goed is dan wordt het vanzelf voor veel reizigers die in de buurt van het spoor wonen een aantrekkelijk alternatief”.

Naast station Haarlem West ziet de ChristenUnie in de regio nog meer kansen voor nieuwe stations zoals Amsterdam Geuzenveld, Zandvoort Noord en Vogelenzang-Bennebroek.

Bron

Buiten dat ik het al niet met de CU eens ben, is dit wel helemaal een debiel plan :')
pi_116356704
Amsterdam geuzenveld? Er zijn toch al 2 stations in west?
pi_116357969
Zandvoort Noord? Dat ligt zo'n beetje in de duinen..
  maandag 3 september 2012 @ 20:34:27 #192
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_116359524
quote:
7s.gif Op maandag 3 september 2012 09:12 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dit weet je zeker? :') Als ik het volgende lees ben ik namelijk een andere mening toe gedaan.
quote:

Redactie Frontpage / Sport maandag 3 september 2012 @ 20:36:06 #193
Maffe Fries
pi_116359620
de website van NS FaalSpeed wordt in Radar ff helemaal afgekraakt _O-
  maandag 3 september 2012 @ 20:38:44 #194
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116359771
quote:
10s.gif Op maandag 3 september 2012 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
Gaat dat o.a. over dat wat Toeps laatst had?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 september 2012 @ 20:40:09 #195
Maffe Fries
pi_116359863
quote:
3s.gif Op maandag 3 september 2012 20:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gaat dat o.a. over dat wat Toeps laatst had?
onder meer ja. In slechts 20% van de gevallen is de goedkope reis te boeken, terwijl het in eerste instantie wel pontificaal als optie gegeven wordt
  maandag 3 september 2012 @ 20:40:19 #196
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116359871
quote:
Ik had zo'n sticker op één van mijn speelgoedkisten vroeger. O+
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_116362874
quote:
Pot bier en bak popcorn pakt en direct Uitzending gemist opstart...
  maandag 3 september 2012 @ 21:35:15 #198
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116363145
quote:
En terecht. Ik weet niet wat van aap dat systeem bedacht heeft, maar werken doet het niet.
Ik boek wel bij de Deutsche Bahn voor Duitsland, TGV-Europe voor de TGV/Thalys enzovoorts.
Of ik ga naar de Treinreiswinkel. Die hebben mij tot nu toe goed geholpen in de winkel. Heb via hun nog niet via de website besteld, en ga dat ook niet doen. Hoewel, dat onderdeel is wel erg verbeterd qua afhandeling.
pi_116363361
Had Flash laatst niet een groot probleem met de treinreiswinkel?
  maandag 3 september 2012 @ 21:40:40 #200
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116363485
Jaren geleden. Daarna is ie er niet meer teruggeweest geloof ik.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_116363553
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:55 schreef b2py het volgende:
Haha briljant, ik was afgelopen zomer in Parijs en had toen ook RER A terug vanuit Disney. Wat een mega drukke trein is dat in de avond, en wat een herrie kunnen die dingen produceren bij het remmen.
Dat inderdaad. Mij krijg je voor geen goud meer in een RER A treintje.. Ik pak wel gewoon een tgv om parijs heen, al kost het 100 euro extra :')
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 september 2012 @ 22:12:38 #202
Maffe Fries
pi_116365237
pi_116367971
Ik ben even weggeweest en te lui om terug te zoeken, zou iemand me even op de hoogte willen stellen hoe het tegenwoordig met die V250 zit? Rijdt dat ding ondertussen al planmatig of.. ?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 september 2012 @ 23:05:37 #204
Maffe Fries
pi_116368083
nope. Vanaf volgende week zou het planmatig moeten zijn, maar ik vraag me af of dat lukt
pi_116371662
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2012 21:40 schreef Duvel het volgende:
Jaren geleden. Daarna is ie er niet meer teruggeweest geloof ik.
Oh jawel hoor, dit jaar heb ik in mijn eindeloze stupiditeit gemeend me voor de derde keer aan dezelfde steen te moeten stoten. Fuck me.
pi_116372172
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:35 schreef greavy het volgende:
Of ik ga naar de Treinreiswinkel. Die hebben mij tot nu toe goed geholpen in de winkel. Heb via hun nog niet via de website besteld, en ga dat ook niet doen. Hoewel, dat onderdeel is wel erg verbeterd qua afhandeling.

*O* You create misery
have your cake, and eat it!
*O*
  dinsdag 4 september 2012 @ 08:58:31 #207
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116374746
quote:
ProRail geeft treinstations nieuw meubilair

De nieuwe bankjes zoals getest in Leiden en de Bijlmer. Foto Mijnproefstation.nl

door Jules Seegers
BINNENLAND Verschillende treinstations in Nederland krijgen vanaf eind dit jaar nieuwe banken, wachtruimten en windschermen. Reizigers kunnen dan onder meer zittend op een poef wachten, meldt ProRail vanochtend.

De spoorbeheerder wijst erop dat veel banken en afvalbakken al meer dan twintig jaar oud zijn. Behalve poefjes komen er ook leunsteunen en zitranden. Het meubilair is getest op de stations Bijlmer Arena en Leiden Centraal. Die tests zijn volgens ProRail goed bevallen. De meubels, ontworpen door het Bossche bureau Blom & Moors werden hoog gewaardeerd door de reizigers en bleken lang mee te gaan, aldus de spoorwegbeheerder.

“Door een ritmische en symmetrische opstelling van meubilair en toepassing van koele kleuren krijgt ook het perron een heldere en frisse uitstraling.” – Blom & Moors.

In de renovatie wordt liefst 125 miljoen euro gestoken. De eerste stations die met het nieuwe meubilair worden uitgerust zijn de nieuwe stations Groningen Europapark en Hoevelaken. Tot 2014 volgen de Arnhem, Rotterdam Centraal, Den Haag Centraal, Breda en de stations langs de Valleilijn van Barneveld naar Ede. Tot 2020 volgen nog 73 stations.

De poefjes. Foto Mijnproefstation.nl
Bron: NRC

Ik moet zeggen, dat bankje ziet er best goed uit :Y
  dinsdag 4 september 2012 @ 09:33:06 #208
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_116375418
Volgens de Telegraaf bediende Arriva station Hoevelaken :')
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 september 2012 @ 10:02:36 #209
Maffe Fries
pi_116376087
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:33 schreef Fiorano het volgende:
Volgens de Telegraaf bediende Arriva station Hoevelaken :')
het klinkt ook zo achterhoeks he
pi_116376353
Eind dit jaar gaat station Groningen Europapark open volgens Teletekst *O*
  PR/Manusje van alles dinsdag 4 september 2012 @ 10:14:48 #211
Toezicht is gezond!
pi_116376393
wachten ze nou tot de afschrijving van die bankjes echt verlopen is? dat het daarom tot 2020 moet duren? :o
  dinsdag 4 september 2012 @ 10:31:50 #212
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116376783
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
wachten ze nou tot de afschrijving van die bankjes echt verlopen is? dat het daarom tot 2020 moet duren? :o
Ja, het is wel belastinggeld hč...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_116376900
Station Arnhem wordt nog verbouwd, maar hebben ze daar dus nog wel het oude meubilair neergezet? :')
pi_116376963
Daar zetten ze de bankjes neer die vrij komen van station Hoevelaken denk ik :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 september 2012 @ 10:42:11 #215
Maffe Fries
pi_116377020
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:13 schreef Dr_Flash het volgende:
dat er al een tijdelijk station open is doet er niet toe natuurlijk :+
  dinsdag 4 september 2012 @ 11:53:36 #216
45532 ziggyziggyziggy
pi_116378937
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat was al wel een jaar bekend. ;)
pi_116379762
Volgende week woensdag maar eens een ritje maken. Ik wil best in een NS-station stemmen namelijk, maar ik begrijp dat kutgaten als Baarn, Gilze-Rijen of Venray belangrijker zijn dan Deventer, want hier kan het dus niet 8)7

Waar wel? Hier wel
  dinsdag 4 september 2012 @ 14:05:48 #218
45532 ziggyziggyziggy
pi_116382536
Ik weet wel wat ik van Sinterklaas wil dit jaar.

www.spoorpro.nl/spoorbouw(...)poorwissels-in-kaart
  dinsdag 4 september 2012 @ 14:10:56 #219
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_116382685
Dat is wel heel spoor-nerdy :D maar wel cool denk ik :@ :)

[ Bericht 0% gewijzigd door V2 op 04-09-2012 14:28:53 ]
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 4 september 2012 @ 14:35:53 #220
45532 ziggyziggyziggy
pi_116383407
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2012 14:10 schreef V2 het volgende:
Dat is wel heel spoor-nerdy :D maar wel cool denk ik :@ :)
Tja. Het is wat ik interessant vind. Interessanter dan materieel in ieder geval.
  dinsdag 4 september 2012 @ 14:46:27 #221
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_116383677
Het was positief bedoeld hoor, het wekt bij mij ook wel wat koopkriebel op namelijk :@
  dinsdag 4 september 2012 @ 15:45:28 #222
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_116385309
Voor wie zin in fraaie plaatjes heeft, kijk een keer op de facebook pagina van de DB, daar staan elke keer fraaie series op, bijvoorbeeld

of

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_116388586
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 14:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik weet wel wat ik van Sinterklaas wil dit jaar.

www.spoorpro.nl/spoorbouw(...)poorwissels-in-kaart
Weet je ook waar je dat boek kan bestellen?
  Redactie Sport dinsdag 4 september 2012 @ 17:47:00 #224
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116389201
Na wat googelen kom ik via arcadis op deze site: http://www.eburon.nl/wissels_in_beeld
PM mij!
pi_116389258
Wat een prijs, zal er over nadenken :P
  Redactie Sport dinsdag 4 september 2012 @ 17:51:36 #226
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116389323
Misschien komt ie over een tijdje ook wel in de NVBS-bibliotheek, dan kun je hem als lid twee maanden lenen voor de verschrikkelijk hoge prijs van ¤1 (één euro!)
PM mij!
pi_116389475
Ik wil hem dan wel graag houden, dus dan moet ik hem wel kopen ;)
  dinsdag 4 september 2012 @ 18:04:02 #228
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116389636
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 15:45 schreef bork het volgende:
Voor wie zin in fraaie plaatjes heeft, kijk een keer op de facebook pagina van de DB, daar staan elke keer fraaie series op, bijvoorbeeld

[ afbeelding ]

of

[ afbeelding ]
Die kende ik nog niet. Fraai! :o
  dinsdag 4 september 2012 @ 18:11:35 #229
45532 ziggyziggyziggy
pi_116389778
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 17:49 schreef b2py het volgende:
Wat een prijs, zal er over nadenken :P
Inderdaad. :|
  dinsdag 4 september 2012 @ 18:12:31 #230
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_116389796
Ja, het is voor 'oh, dat is wel interessant op zich' aan de dure kant. Jammer.
pi_116389906
Misschien kan ik nog wel aan studentenkorting komen, eens die winkel mailen.
  dinsdag 4 september 2012 @ 18:43:49 #232
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116390521
SSN Expres naar Oisterwijk 800 jaar Stad!
Zondag 23 september 2012
Rotterdam-Tilburg-Oisterwijk
Het Brabantse stadje Oisterwijk bestaat in 2012 800 jaar. Het hele jaar door zijn er diverse activiteiten (http://www.oisterwijk800.nl). Oisterwijk, de Brabantse parel in het groen, staat bekend om haar gezellige centrum met vele winkels, restaurants en terrassen. Maar ook om haar mooie natuur met bossen en vennen.Op zondag 23 september staat Oisterwijk in het teken van stoom.
Vertrek uit Rotterdam voor een unieke stoomrit naar Oisterwijk.
Bij aankomst op het station rijdt een speciaal treintje op en neer naar de oude leerfabriek.
Rondom de oude leerfabriek zijn deze dag tal van activiteiten.
In de oude leerfabriek is een stoommachine aanwezig, die voorheen gebruikt werd voor de leerindustrie. Deze machine is door vrijwilligers gerestaureerd en draait dan voor het eerst. Enthousiaste vrijwilligers leiden u daar rond. Ook zijn er de nodige kramen met minitauurstoommachines.
Op het buitenterrein zijn ook andere echte stoommachines te bewonderen, waaronder een mooie stoomwals.
Wanneer u klaar bent met het bezoek aan de leerfabriek, kunt u met het pendeltreintje nog een bezoek brengen aan het centrum van Oisterwijk. Hier vindtu onvervalste Brabantse gezelligheid met leuke terrassen en heerlijke restaurants.
Aan het eind van de dag keert u per stoomtrein weer terug naar Rotterdam.

Ook rijdt de 01 1075 twee pendeltreinen Oisterwijk-Eindhoven. Plaatsbewijzen voor deze pendeltreinen zijn te verkrijgen in Oisterwijk.
Tarief: volw: ¤ 30.00 kind (4-14): ¤ 10.00
Toeslag niet donateurs: ¤ 5.00

Via Dit formulier kunt u reserveren.
  dinsdag 4 september 2012 @ 18:52:25 #233
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116390777
Dit jaar wordt opnieuw de SSN ingezet tussen Rotterdam en de Maasvlakte voor een heuse stoomtrein! Helaas heeft de trein een dieselloc van DB Schenker (64xx) voorop ivm de detectie.

Vertrekken Rotterdam: 8:22, 14:22 en 20:22(alleen zaterdag) naar de Maasvlakte.

Met de trein mee is nog mogelijk. U maakt dan geen gebruik van een excursie van de Wereldhavendagen(zijn al vol), maar koopt een vervoerbewijs bij de Stoom Stichting Nederland zelf voor ¤15,00. U reist dan heen- en terug met de trein over de Havenspoorlijn. Een unieke belevenis, met een heuse reizigerstrein op dit traject. U gaat dus vanaf de Maasvlakte NIET mee met de bus richting de boot!

PS: Op zaterdag ben ik ook deurwacht op de trein

Wie kan ik in onze trein verwelkomen? Stuur maar even een DM voor nadere info.
pi_116390834
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 18:43 schreef greavy het volgende:
Oisterwijk, de Brabantse parel in het groen, staat bekend om [..] haar mooie natuur met bossen en vennen.
Hoog tijd om daar eens roet, as, rook en stookolie in het rond te gaan lopen braken :')
  dinsdag 4 september 2012 @ 19:12:40 #235
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116391464
Zaterdagse kwartiersdienst wordt halfuursdienst
vrijdag 31 augustus 2012 | 07:10 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 31 augustus 2012 | 09:13

DOETINCHEM/ ARNHEM - De zaterdagse kwartiersdienst op het treintraject Arnhem-Doetinchem wordt in december weer een halfuursdienst. Vervoerder Hermes gaat met ingang van de nieuwe dienstregeling van maandag tot en met vrijdag tussen Arnhem en Doetinchem rijden. Arriva bedient straks de hele week het traject Arnhem-Winterswijk.

Beide rijden doordeweeks ieder half uur, zodat er tussen Arnhem en Doetinchem een kwartiersdienst ontstaat. Breng rijdt niet in het weekeinde, zodat op zaterdag (en zondag) alleen de halfuursdienst van Arriva resteert.

Volgens Kees Luesink, portefeuillehouder openbaar vervoer bij de Stadsregio, opdrachtgever van Hermes, heeft de huidige kwartiersdienst op zaterdag niet geleid tot de gewenste reizigersgroei van 5 procent.
  dinsdag 4 september 2012 @ 19:15:11 #236
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116391548
De DB BR146 die voor de IC's ingezet gaan worden tijdelijk krijgen een witte kleur, en het logo wordt rood.
pi_116392136
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 15:45 schreef bork het volgende:

[ afbeelding ]

of

[ afbeelding ]
Nederland heeft ook mooie plekjes, al is het wat minder hoog ;)

Dit is een 'still' uit een aflevering van een serie die ik maak over 'de spoorwegen' in en rondom Groningen :)
  dinsdag 4 september 2012 @ 19:46:57 #238
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_116392932
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:30 schreef MaxMark het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit is een 'still' uit een aflevering van een serie die ik maak over 'de spoorwegen' in en rondom Groningen :)
Niks mis mee hoor! Laat maar meer zien, plaatjes zijn er welkom hier zoals je in de OP kunt zien.
  dinsdag 4 september 2012 @ 19:51:35 #239
45532 ziggyziggyziggy
pi_116393120
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:30 schreef MaxMark het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Mooi! Ik zit te peinzen over waar dit kan zijn, maar het is een vaste brug en dat vergroot de mogelijkheden aanzienlijk. Ik gok op omgeving Grijpskerk.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 september 2012 @ 19:54:30 #240
Maffe Fries
pi_116393257
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Mooi! Ik zit te peinzen over waar dit kan zijn, maar het is een vaste brug en dat vergroot de mogelijkheden aanzienlijk. Ik gok op omgeving Grijpskerk.
Nope. Het kan niet anders dan Zuidbroek zijn.

https://maps.google.nl/?l(...)p=12,201.04,,0,15.06
  dinsdag 4 september 2012 @ 19:54:53 #241
45532 ziggyziggyziggy
pi_116393281
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 18:17 schreef b2py het volgende:
Misschien kan ik nog wel aan studentenkorting komen, eens die winkel mailen.
Ik houd mij aanbevolen.
  dinsdag 4 september 2012 @ 19:57:13 #242
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116393390
quote:

[..]

Ik zeg Zuidbroek.

Edit: PSM was me voor
  dinsdag 4 september 2012 @ 19:57:36 #243
45532 ziggyziggyziggy
pi_116393406
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nope. Het kan niet anders dan Zuidbroek zijn.

https://maps.google.nl/?l(...)p=12,201.04,,0,15.06
Ah. Dan moet die overweg links de 101.8 zijn.
pi_116393472
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:46 schreef bork het volgende:

[..]

Niks mis mee hoor! Laat maar meer zien, plaatjes zijn er welkom hier zoals je in de OP kunt zien.
Ik heb nog wel een paar leuke luchtshots, even zoeken!

En idd, Zuidbroek. We stonden hier, achter dat hekje :s)

https://maps.google.nl/?l(...)160.72,,0,-2.85&z=15
  dinsdag 4 september 2012 @ 19:59:33 #245
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_116393514
Mooi hoor, Oost-Groningen!
pi_116393534
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:58 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Ik heb nog wel een paar leuke luchtshots, even zoeken!

En idd, Zuidbroek. We stonden hier, achter dat hekje :s)

https://maps.google.nl/?l(...)160.72,,0,-2.85&z=15
Je stond eerst naast een stapeltje bakstenen? oO<
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 september 2012 @ 20:01:20 #247
Maffe Fries
pi_116393588
quote:

[..]

Grijpskerk heeft wel een overweg naast een vaste brug, maar geen bebouwing aan de andere zijde :P
  dinsdag 4 september 2012 @ 20:07:08 #248
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116393852
Één van mijn fraaiste opnames bij nacht mag ik deze denk ik wel noemen als ik eerlijk mag zijn. Eindelijk de witbalans en dergelijke beter onder de knie. Hierdoor zijn de lampen niet zo "fel".

Syntus DM90 en NSR SLT
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 september 2012 @ 20:08:45 #249
Maffe Fries
pi_116393920
zeker een fraaie opname, alleen die sluitseinen kunnen niet he :P
pi_116394196
Hier nog twee favorietjes. Geen superfoto's omdat het dus uit een video is getrokken.

Deze twee zijn wel erg makkelijk te raden :)
  dinsdag 4 september 2012 @ 20:18:03 #251
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116394342
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
Sluitseintjes zijn toch mooi? *O* :6
pi_116394358
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
Die DM90 heeft gevaarsein op staan :D
  dinsdag 4 september 2012 @ 20:21:01 #253
45532 ziggyziggyziggy
pi_116394503
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die DM90 heeft gevaarsein op staan :D
Rangeersein. Dat rode licht is de reflectie van een hoog lichtsein.
  dinsdag 4 september 2012 @ 20:26:14 #254
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116394764
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat klopt. Ik stond hier onder het sein, die daar hoog geplaatst is.
pi_116395984
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Oh okee, dat kan ook idd :) Ik weet niet hoe die seinen daar staan :)
  dinsdag 4 september 2012 @ 20:56:30 #256
45532 ziggyziggyziggy
pi_116396487
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh okee, dat kan ook idd :) Ik weet niet hoe die seinen daar staan :)
Ik ook niet, ik zie zo niet eens waar het is. Ik ging af op wat ik zag.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 september 2012 @ 21:00:18 #257
Maffe Fries
pi_116396678
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik ook niet, ik zie zo niet eens waar het is. Ik ging af op wat ik zag.
Tiel :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 september 2012 @ 21:05:02 #258
Maffe Fries
pi_116396916
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:14 schreef MaxMark het volgende:
Hier nog twee favorietjes. Geen superfoto's omdat het dus uit een video is getrokken.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Deze twee zijn wel erg makkelijk te raden :)
Bad Nieuweschans en Groningen brug over het Van Starkenborgkanaal :P
  dinsdag 4 september 2012 @ 21:25:31 #259
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_116398092
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:07 schreef greavy het volgende:
Één van mijn fraaiste opnames bij nacht mag ik deze denk ik wel noemen als ik eerlijk mag zijn. Eindelijk de witbalans en dergelijke beter onder de knie. Hierdoor zijn de lampen niet zo "fel".

[ link | afbeelding ]
Syntus DM90 en NSR SLT
Die vind ik mooi. :Y
  dinsdag 4 september 2012 @ 21:29:31 #260
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_116398336
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2012 21:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hoho, bij ProRail heet dat gelukkig nog gewoon Nieuweschans he. Ik kan de koppigheid van ProRail in deze wel waarderen. ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_116398431
quote:

[..]

Douze points ^O^
Correctie, de "h" vergeten in Van Starkenborghkanaal. 11 Punten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 21:29 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Hoho, bij ProRail heet dat gelukkig nog gewoon Nieuweschans he. Ik kan de koppigheid van ProRail in deze wel waarderen. ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alhoewel het geen straf is om daar eens een kijkje te nemen, bij oa. de mooie Eems.
  dinsdag 4 september 2012 @ 21:37:47 #262
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116398905
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2012 21:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die zag ik aan de tekst "Utrecht Centraal" op de SLT, en de twee verschillende soorten paaltjes. :s)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 september 2012 @ 21:58:58 #263
Maffe Fries
pi_116400291
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 21:30 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Douze points ^O^
Correctie, de "h" vergeten in Van Starkenborghkanaal. 11 Punten.
Doorgetrokken PM-kanaal dan :+
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:04:07 #264
45532 ziggyziggyziggy
pi_116400606
quote:

[..]

En die laatste heet heel mooi de Walfridiusbrug. Er loopt een fietspad langs het spoor, mijn favoriete route voor een rondje op de racefiets.
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:04:42 #265
45532 ziggyziggyziggy
pi_116400641
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2012 21:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nooit geweest, volgens mij, laat staan met de trein.
pi_116404761
Kan iemand mij in het Nederlands uitleggen wat er nou volgend jaar gaat gebeuren tussen utrecht en gouda? serie koppelingen? Veel buitendienststellingen?
  Redactie Sport dinsdag 4 september 2012 @ 23:13:12 #267
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116405197
Er is om één of andere reden éénmaal per half uur vanwege werkzaamheden niet genoeg capaciteit in het weekend tussen Gouda en Utrecht (waarschijnlijk door het dan rijden van de 9800 (sprinter Utrecht-Den Haag) of de 8800 (IC Utrecht-Leiden)). Daarom wordt de serie 2800 (IC Utrecht-Rotterdam die elk half uur aansluit op de IC Enschede-Den Haag (1700) of Amersfoort Schothorst-Den Haag (11700) in Gouda gecombineerd/gesplitst vanaf die laatste twee series. Daarmee bespaar je een pad op Utrecht-Gouda.

Ik lees alleen nog nergens of het deel van Rotterdam er het hele traject al bij zit of pas in Utrecht bijgeplaatst wordt.
PM mij!
pi_116406125
Ok, bedankt.
Geldt dit voor het hele jaar?
pi_116410995
Over nachtplaatjes gesproken, ik kwam deze op Flickr tegen.

Een 6400 haalt de gestrande SSN Loc op te Woerden.
pi_116412261
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik houd mij aanbevolen.
Beste xxxxxx,

Helaas, dat kunnen we niet doen dit i.v.m. de vaste boekenprijs.

Met vriendelijke groet, with kind regards,

Hans van de Sande

EBURON ACADEMIC PUBLISHERS
Oude Delft 224
NL-2611 HJ Delft

P.O. Box 2867
NL-2601 CW Delft
The Netherlands

I http://www.eburon.nl
E hsande@eburon.nl

Helaas dus :(
  woensdag 5 september 2012 @ 09:48:35 #271
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_116412325
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 21:29 schreef Anno1982 het volgende:

De laatste keer dat ik op het station van Nieuweschans moet zijn reed ik bijna Duitsland in. Ik had de tekst "Bad Nieuweschans" op de afrit wel gezien, maar dacht dat de echte Nieuweschans nog moest komen.
Je wachtte op "Good Nieuweschans"?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_116412898
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 09:43 schreef b2py het volgende:

[..]

Beste xxxxxx,

Helaas, dat kunnen we niet doen dit i.v.m. de vaste boekenprijs.

Bedank hem nog wel even voor de verhelderende toelichting :')
pi_116413019
quote:
6s.gif Op woensdag 5 september 2012 09:48 schreef JDude het volgende:

[..]

Je wachtte op "Good Nieuweschans"?
En daarna "Ugly Nieuweschans ? ;(
pi_116413163
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2012 10:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bedank hem nog wel even voor de verhelderende toelichting :')
Best helder toch? :P
pi_116413522
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 10:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Best helder toch? :P
Ja. "Nee want nee" :')
  Redactie Sport woensdag 5 september 2012 @ 11:59:33 #276
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116415601
PM mij!
  woensdag 5 september 2012 @ 12:00:35 #277
45532 ziggyziggyziggy
pi_116415633
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 10:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja. "Nee want nee" :')
Even doorsturen naar de NMa. Prijsafspraken enzo. ;)
pi_116416158
quote:
Locomotives-for-sale.com klinkt als een oplichters website :')
pi_116416286
http://www.dumpert.nl/med(...)trein_ontsporen.html
Bizar filmpje over een trein in een tornado..
pi_116416342
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 12:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Even doorsturen naar de NMa. Prijsafspraken enzo. ;)
Het is een wet, dus dat zal de NMa niet onderzoeken. De boekenprijs ligt in Nederland vast. Hier mag je niet onder gaan zitten totdat een boek oud genoeg is om bij de slegte terecht te komen :P
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_116416413
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 12:22 schreef b2py het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)trein_ontsporen.html
Bizar filmpje over een trein in een tornado..
Oh jee. Nu issie sjtuk -O-
pi_116416670
quote:
11s.gif Op woensdag 5 september 2012 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De locomotief lijkt nog in orde te zijn. Waarom maken ze ook die hele trein niet van dat materiaal :(
  woensdag 5 september 2012 @ 12:37:14 #283
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116416706
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 12:24 schreef JJdJ1984 het volgende:

[..]

Het is een wet, dus dat zal de NMa niet onderzoeken. De boekenprijs ligt in Nederland vast. Hier mag je niet onder gaan zitten totdat een boek oud genoeg is om bij de slegte terecht te komen :P
Ja, die bizarre minimumprijs voor boeken. Kennen ze buiten Nederland ook nergens :')
pi_116416770
Het bordje is er, nu het station nog :P

Kijk, die mensen weten wat belangrijk is }>
pi_116416839
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 12:37 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, die bizarre minimumprijs voor boeken. Kennen ze buiten Nederland ook nergens :')
En maar janken dat het zo slecht gaat met de boekenverkoop :D
pi_116419170
Hee Staphorst, daar was ik vanmorgen :P

Op dinsdagavond 4 september wisselde Husa Transportation slim van tractie op rangeerstation Onnen: E-lok 1621 met de beladen Dolime uit België en de 1446 met de Veendamse-containertrein arriveerden ongeveer rond hetzelfde tijdstip. De beladen Dolime reed opvallend zonder de normaliter in opzending rijdende 653-05, die in Sittard achterbleef. Omdat het laatste deel van het traject tot Veendam ongeelektrificeerd is, is een diesellok benodigd. Zodoende wisselden beide treinen van tractie om de route te kunnen vervolgen. Een dag later mocht de fraaie blauwe G2000 met groot nummer op de front, naar Belgisch voorbeeld, de uit 25 lege Tapps'n bestaande trein 49667 weer in zuidelijke richting rijden. Het geheel passeert hier in een heerlijk ochtendzonnetje nabij Staphorst op weg naar de groeve in Jemelle. Op de rechterachtergrond reed de Strukton 303008 met maar twee platte Klmos'n net iets harder, waardoor een vervelendere kruising gelukkig uitbleef.
  Redactie Sport woensdag 5 september 2012 @ 14:17:00 #287
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116419975
De opening van station Maastricht Noord is een half jaar uitgesteld, van december 2012 naar juni 2013: http://www.treinreiziger.(...)m_source=twitterfeed
PM mij!
pi_116420630
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 14:17 schreef dennistd het volgende:
De opening van station Maastricht Noord is een half jaar uitgesteld, van december 2012 naar juni 2013: http://www.treinreiziger.(...)m_source=twitterfeed
Oh okee. Wat wordt er WEL half december geopend?

Dronten, Kampen Zuid, Hoevelaken....? :?
  woensdag 5 september 2012 @ 14:48:52 #289
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_116421070
Station Almere Poort (Ampo)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 september 2012 @ 15:06:15 #290
Maffe Fries
pi_116421662
quote:
11s.gif Op woensdag 5 september 2012 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

wees blij dat het geen wadsloper was. Die had vijf kilometer verderop gelegen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 september 2012 @ 15:06:30 #291
Maffe Fries
pi_116421667
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2012 12:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Het bordje is er, nu het station nog :P

[ afbeelding ]

Kijk, die mensen weten wat belangrijk is }>
alleen op zondag geopend
  Redactie Sport woensdag 5 september 2012 @ 15:10:28 #292
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116421783
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 14:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh okee. Wat wordt er WEL half december geopend?

Dronten, Kampen Zuid, Hoevelaken....? :?
Die drie ja, en:
Europapark (nouja, het definitieve station dan)
Hengelo Gezondheidspark
Almere Poort
Halfweg-Zwanenburg
PM mij!
  Redactie Sport woensdag 5 september 2012 @ 15:13:15 #293
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116421863
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 14:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Station Almere Poort (Ampo)
Handig: de rest van de Almeerse station begint met Alm, dus waarom niet Almpo (Almp is al Almere Parkwijk) dan? Of wordt dat weer te lang?
PM mij!
  woensdag 5 september 2012 @ 15:38:37 #294
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_116422903
Volgens mij is er iets met BEPAC dat je maximaal vierletterige verkortingen kunt hebben voor een station. En aangezien Almp en Almo al vergeven zijn is dit misschien wel een logische keuze. Almere Poort stond eerst bekend als Almpt.
  Redactie Sport woensdag 5 september 2012 @ 15:54:05 #295
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116423592
Vandaar dus, bedankt voor de uitleg ^O^

En dankzij broek53 op somda ook wat meer over de inzet van Plan V vanaf december:
quote:
Plannen voor 2013 op dit moment: 2 setjes in de 4400/9600 (sprinter Nijmegen-Den Bosch-Deurne), de complete omloop 5200/6400 (sprinter Weert-Eindhoven-Tilburg Universiteit), de twee losse stellen in de 6900 (sprinter Sittard-Heerlen), de meeste beloofde extra spitstreinen 27900 Hengelo - Deventer - Zwolle en (hoe verrassend) de complete serie 5500 Utrecht - Baarn. In totaal 26 diensten - we zijn dus nog niet van '64 af!
De oudste nog actieve plan V (441) werd gisteren trouwens 43 jaar geleden in dienst genomen!
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 september 2012 @ 15:58:58 #296
Maffe Fries
pi_116423798
Weinig verrassingen dus, behalve dan de 5500, maar toch ook weer niet, omdat die serie vanwege de lage snelheden een buitenbeentje is tussen de sprinterseries.
pi_116423992
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 15:10 schreef dennistd het volgende:

[..]

Die drie ja, en:
Europapark (nouja, het definitieve station dan)
Hengelo Gezondheidspark
Almere Poort
Halfweg-Zwanenburg
Mooi, dan kunnen alle nieuwe bordjes in Nederland wel mooi op 1 grote ronde op 1 dag gedaan worden denk ik.
  woensdag 5 september 2012 @ 17:28:58 #298
45532 ziggyziggyziggy
pi_116427423
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 15:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Volgens mij is er iets met BEPAC dat je maximaal vierletterige verkortingen kunt hebben voor een station. En aangezien Almp en Almo al vergeven zijn is dit misschien wel een logische keuze. Almere Poort stond eerst bekend als Almpt.
BEPAC is wijlen.
pi_116427455
Midden in hoogtepunt spits. Weinig tot geen treinen utrecht - amsterdam door een defecte trein.
  Redactie Sport woensdag 5 september 2012 @ 17:32:34 #300
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116427578
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

BEPAC is wijlen.
In heel Nederland al? Ik meen dat het sowieso in de regio Amsterdam nog draait, aangezien op Schiphol nog CTA's hangen die niet met InfoPlus aangestuurd kunnen worden. Of is er inmiddels een soort InfoPlus->CTA converter bedacht?
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 september 2012 @ 17:36:56 #301
Maffe Fries
pi_116427750
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:32 schreef dennistd het volgende:

[..]

In heel Nederland al? Ik meen dat het sowieso in de regio Amsterdam nog draait, aangezien op Schiphol nog CTA's hangen die niet met InfoPlus aangestuurd kunnen worden. Of is er inmiddels een soort InfoPlus->CTA converter bedacht?
Bij mijn weten draait daar tot nader order nog BEPAC tot wat problemen met InfoPlus opgelost zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')