abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 23:12:51 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116211238
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:44 schreef James1988 het volgende:
Klanttevredenheidsonderzoek van NS Hispeed gespot: http://www.blauw-survey.com/NSHispeed/

Helaas pas in te vullen voor reizen gemaakt op of na 1 september _O-
is best een lange lijst ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_116212178
quote:
Veel gestelde vraag:

De vragenlijst gaat niet verder ik kom steeds terug bij dezelfde vraag. Wat moet ik doen?

Soms lijken vragen erg op elkaar. Een vraag kan herhaald worden voor een ander aspect, waardoor het lijkt of u bij dezelfde vraag terugkomt.
Okee dit wordt een kat- en muis spel begrijp ik :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 30 augustus 2012 @ 23:29:29 #53
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116212493
Kijken of je hetzelfde antwoord blijft geven ;) :')
pi_116212846
en dan bij elke vraag denken "Aan wie gaan ze dit antwoord verkopen?" :')

stervende kut NS en HiSpeed met die enquetes van ze. Ben er wel goed klaar mee eigenlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 23:37:23 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116213114
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 23:29 schreef greavy het volgende:
Kijken of je hetzelfde antwoord blijft geven ;) :')
vaak genoeg gedaan _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 30 augustus 2012 @ 23:42:59 #56
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116213561
België, 30 augustus.


NMBS 977 - Charleroi Süd - Spoorlijn 140
NMBS rijdt een stoptreindienst op spoorlijn 140 tussen Charleroi Süd en Ottignies. Voor deze lijn worden de oude klassiekertjes gebruikt. Er is geen voorkeur van stel, er duiken rode, grijzen en de CityRail stellen op.
Deze rit die zojuist vertrokken is uit Charleroi Süd, werd door de 977 gereden, en gaat zometeen kruisen met de L-trein naar Charleroi Süd, ook vanuit Ottignies. Dit stukje spoor is enkelsporig tot aan Charleroi West. Helaas was er een kort zonnegat te bekennen bij passage van de trein.
Op de achtergrond zijn de vele hoogovens te zien die dit gebied rijk is, maar of er overal nog veel activiteit is? Bij ArcelorMittal, links buitenbeeld gelegen, zag ik wel wat activiteit.


NMBS 661 - Charleroi Süd - Spoorlijn 140
Een ander treinstel die actief was op spoorlijn 140 was de 661, die hier Charleroi Süd nadert. Na de kruising met soortgenoot 977 bij Charleroi West, heeft het vrij baan tot Süd, en passeert hier de industriën van Charleroi.


NMBS 4110 en 990 - Charleroi Süd
In Charleroi heb ik deze combifoto nog even kunnen schieten. Links staat MW41 4110 gereed als IR-trein naar Couvin, en rechts staat het klassiek motorstel 990 die zojuist is geaariveerd als L-trein uit 's-Gravenbrakel.


NMBS Desiro's 8516+8022 - Charleroi Süd
Staan hier tewachten om weer verder te mogen. Het treinstel is bezig met testritten door het land.


NMBS 1192+M4 - Denderleeuw - Piekuurtrein
Vanuit Charleroi ben ik via Brussel naar Haaltert afgereisd voor onder andere de HLE11.8 in de piekuurtreinen te fotograferen. De zon zou er keurig staan. Onderweg kwam er steeds meer bewolking, maar in Haaltert scheen er nog zon. Echter was er wel bewolking te bekennen. Ook kwamen er gitzwarte luchten aan, en de buienradar voorspelde niks goeds. Toen ben ik vanaf mijn stek maar retour gelopen naar het station, in de regen. Eenmaal op het station kwam de zon kort door, maar dat was ook erg kort. Toen mijn trein 10 minuten later vertrok, was het volop bewolkt en begon het opnieuw te regenen.
In Denderleeuw staat de CityRail Zottegem-Brussel een minuut of 7 stil voordat er vertrokken mag worden. Tot mijn verbazing scheen hier de zon, ik heb steeds regen gehad.
Ik snel de trein uitgesprint, en naar spoor 6. Op spoor 5 kwam namelijk een piekuurtrein met een HLE11.8.
Op deze foto staat de 1192 met een sleep M4-rijtuigen die zojuist Denderleeuw komt binnenrijden, met de watertoren op de achtergrond. Vlak na het maken van deze klik trad er zware bewolking op, en naderde de regen ook Denderleeuw. Ik ben toen maar huiswaarts gekeerd.

Nou, morgen misschien maar weer naar Haaltert. Even in de gaten houden wat het weer wordt. Moet toch nog 3 GoPass strippen opmaken vóór 13 oktober '12.

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 30-08-2012 23:51:51 ]
pi_116214192
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 23:42 schreef greavy het volgende:
Onderweg deed de bewolking zich steeds meer toetreden,
Huh wat? gebruik geen moeilijke woorden als ze te moeilijk zijn voor jezelf.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 30 augustus 2012 @ 23:52:11 #58
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116214286
quote:
3s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 23:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Huh wat? gebruik geen moeilijke woorden als ze te moeilijk zijn voor jezelf.
Heb het aangepast. Dat klopt idd niet echt :')
pi_116220781
Die bovenste 2 foto's moest ik een paar keer bekijken. Bijna hetzelfde :p
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:22:05 #60
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116222150
De een is met zon, de ander niet. En er staan 2 verschillende livreien op
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:29:54 #61
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116237976
Arriva heeft op de website weer nieuwe data gezet van treinstellen over de grens. Tevens testritten zijn nu vermeld.
http://www.arriva.nl/spotdetrein/waar-en-wanneer/
pi_116238187
Wel cool dat ze daar überhaupt een website voor inrichten. Dat zie je toch niet zo vaak bij andere vervoerders?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:39:24 #63
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116238348
Zeker niet. Arriva is de eerste die zo openlijk hier mee omgaat.
Er is dan ook een fotowedstrijd georganiseerd. Zie https://www.arriva.nl/spotdetrein/spot-de-trein/
Het is wel erg keurig.
BRENG had ook al op hun website vermeld dat het eerste treinstel de grens over ging enzovoorts.
pi_116238534
cool!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_116239252
Vandaag trouwens wéér minder trein Heerlen - Maastricht door defect materieel..
Gaat echt iets chronisch niet goed daar..
  Redactie Sport vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:18:24 #66
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116239740
Dat is volgens mij al een paar weken aan de gang...

Overigens een hele goede site van Arriva, alleen waar die proefritten Amersfoort-Emmerich op slaan? :P
Ze gebruiken Em als afkorting, dat betekent Emmerich maar ze zullen Emmen bedoelen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:22:41 #67
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116239874
Em moet Emn zijn(zo zijn er ook paden aangevraagd, naar Emn(=Emmen)). Foutje natuurlijk
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:00:40 #68
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116241348
Trein rijdt fotograaf op spoorbrug aan
Een hobbyfotograaf die woensdag enkele beelden wilde maken vanop de spoorwegbrug in Herentals, is er aangereden door een trein. De man raakte gewond aan de benen.

De vijftigjarige B.K. uit Beerse was woensdag rond 17u op de spoorwegbrug over het Albertkanaal in Herentals geklauterd, hoewel die verboden terrein is voor voetgangers. B.K. is een hobbyfotograaf die zich vooral op natuurbeelden toelegt.

“De man had te laat gemerkt dat er een trein aankwam”, zegt commissaris Dirk Van Peer van de politie Neteland. “Op het laatste nippertje probeerde hij zich nog weg te drukken door over de railing te hangen, maar de trein heeft hem toch nog aan de benen gegrepen. Hij is er zelf in geslaagd om via de berm naar beneden te strompelen, waar hij door een andere persoon werd opgevangen.”

De Beersenaar hield er volgens de politie geen breuken aan over, maar zijn benen vertoonden lelijke vleeswonden. “Hij is overgebracht naar het ziekenhuis in Herentals. De treinmachinist had de aanrijding niet eens opgemerkt en is gewoon doorgereden tot het station van Lier. De zaak wordt ook door de spoorwegpolitie onderzocht
Bron ; Gazet van Antwerpen
pi_116241408
Het raarste aan het verhaal vind ik dat de machinist niks gezien heeft :S
pi_116241589
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:06 schreef Kabaam het volgende:
Dal Voordeel, altijd gedacht dat het Weekend Voordeel was ;) Maar zie nu dat ik het van mijn kaart kan verwijderen omdat ik het had opgezegd (maar hij nog wel geldig zou zijn tot 04-10-2012)

Niks aan de hand dus :)
Toch wel, 1 maand staan er twee producten op mijn kaart... Wordt dat een probleem, Greavy of iemand anders?
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:18:41 #71
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116241926
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 18:08 schreef Kabaam het volgende:

[..]

Toch wel, 1 maand staan er twee producten op mijn kaart... Wordt dat een probleem, Greavy of iemand anders?
Dal Voordeel en Studenten Week Vrij gaan niet conflicteren door de weeks:
Studenten Week Vrij wordt als eerst aangesproken, gezien deze op prioriteit-volgorde 4 staat. Dal Voordeel staat op prioriteit-volgorde 10.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:20:58 #72
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_116242007
Mooie infographic over de dienstregeling:

http://www.scribd.com/doc(...)-Infographic-aug2012
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:26:13 #73
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116242169
De nieuwe Breng-GTW staat vandaag afgesteld in Venlo om naar Voith overgebracht te worden door een loc:

31-08-2012 | Venlo
Foto: Ronnie (http://www.flickr.com/photos/jandecargoman/7900864918/#)
Treinstel is op eigen kracht Venlo binnengereden voor zover ik het begrepen heb.
pi_116243298
Morgen is de Intercity Alkmaar - Maastricht omgeleid via Hilversum, waar die ook stopt. Verder wordt hij in het pad van de intercity Amsterdam - Den Helder doorgetrokken naar Den Helder. 4 uur achter elkaar VIRM'en dus! Helaas staat nergens vermeldt dat de rechtstreekse intercity Amsterdam - Amersfoort hierdoor vervalt, dit omdat de omgeleide intercity in dat pad rijdt tussen Amsterdam en Hilversum..
pi_116243797
Nederland wordt wel een beetje GTW-land zo! *O*

Even geteld op Wikipedia:
100 DMU's en 30 EMU's, totaal 130

Dat is slechts 1 stel minder dan dat de NS aan SLeTten heeft (131).

In Duitsland rijden er volgens Wikipedia 'slechts 75'.

Kortom een succesvol treintje in Nederland dus, zonder allerlei gekke kinderziektes. Misschien iets voor de volgende serie van NS? :Y)
pi_116243961
Geen treinen rond Schiphol op last van de Brandweer.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:22:07 #77
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116243984
Duitsland heeft meer Flirt'n rijden dat GTW's.
En de GTW (ook Flirt) is erg succesvol.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:27:03 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116244134
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 18:26 schreef greavy het volgende:
De nieuwe Breng-GTW staat vandaag afgesteld in Venlo om naar Voith overgebracht te worden door een loc:
[ link | afbeelding ]
31-08-2012 | Venlo
Foto: Ronnie (http://www.flickr.com/photos/jandecargoman/7900864918/#)
Treinstel is op eigen kracht Venlo binnengereden voor zover ik het begrepen heb.
ik vind m lelijk. Ik denk dat als hij iets meer met zwart en roze aangezet was hij mooier zou zijn geweest.

Het babyblauw staat m niet
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:11:41 #79
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116245989
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 19:16 schreef Anno1982 het volgende:
Nederland wordt wel een beetje GTW-land zo! *O*

Even geteld op Wikipedia:
100 DMU's en 30 EMU's, totaal 130

Dat is slechts 1 stel minder dan dat de NS aan SLeTten heeft (131).

In Duitsland rijden er volgens Wikipedia 'slechts 75'.

Kortom een succesvol treintje in Nederland dus, zonder allerlei gekke kinderziektes. Misschien iets voor de volgende serie van NS? :Y)
Ik kwam tot deze berekening (als alles wat nu nog in bestelling is geleverd is):
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Noorden:        22 x 2/6    29 x 2/8
Maaslijn:        6 x 2/6    10 x 2/8
Heuvelland:      5 x 2/6     3 x 2/8
Ddr-Gdm:         2 x 2/6     8 x 2/8
Vechtdal:        6 x 2/6     8 x 2/8
Achterhoek(ARR):13 x 2/6    11 x 2/8
Achterhoek(HER):             9 x 2/8
Valleilijn:                  1 x 2/8
TOTAAL:         54 x 2/6    79 x 2/8 totaal dus 133 stellen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:12:06 #80
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116246016
Iemand nog interesse in een baan als Projectmedewerker OV-Chipkaart bij NS?
http://www.parttimewerk.n(...)ov-chipkaart-project
quote:
Als projectmedewerker informeer en assisteer je reizigers bij het gebruik en de aanschaf van de OV- Chipkaart. Samen met de komst van nieuwe automaten zal daardoor het papieren treinkaartje in de toekomst verdwijnen en worden vervangen door de OV-Chipkaart onder het reizende publiek op het treinstation. Om onderdeel van dit team uit te maken dien je minimaal 2 dagen doordeweeks beschikbaar te zijn in de periode van september t/m februari.
pi_116262731
Iedereen verontwaardigd over het feit dat NS belasting ontduikt. Het gaat om 250 miljoen dat de staat al sinds 1999 mist en overigens ook van af weet. Brinkman op Twitter: 'NS ontduikt voor 1, 7 miljard' :')
pi_116262993
quote:
110 Teletekst za 01 sep
***************************************
NS ontwijkt belasting via Ierland

***************************************
` De NS heeft door een belastingroute
via Ierland sinds 1999 zeker 250 mln
euro aan belasting ontweken.Het bedrijf
bevestigt een artikel van die strekking
van de Volkskrant.Financiën is volgens
de krant ongelukkig met de constructie.

De NS kocht voor 1,7 miljard euro aan
materieel via een Iers dochterbedrijf.
Dat verhuurt de Ierse treinen aan de NS
in Nederland.Zo betalen de spoorwegen
niet 25 maar 9 procent belasting.

De NS zegt dat de route is ontwikkeld
om concurrerend te zijn op de markt.Ook
andere grote transportbedrijven zouden
het doen.Volgens het bedrijf,en ook het
ministerie,is er niets illegaals aan.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Klokje klepeltje dus weer. Wat een prutser die Brinkman zeg :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_116263368
Azijnbode = Spuit elf? :O

Hier is toch al uitgebreid over gesproken toen de aanbesteding voor het nieuw stoptreinmaterieel gedaan werd? Bovendien lijkt mij het een vestzak- / broekzak-verhaal, NS betaalt minder belasting, er blijft dus meer dividend over, wat weer overgemaakt wordt naar de Nederlandse staat.
pi_116263667
Wat een gezeik zeg, er waren in 1999 al kamervragen. Het is komkommertijd en oud nieuws wordt weer 'nieuws'...
pi_116264572
Geen treinen Utrecht - Schiphol.
  zaterdag 1 september 2012 @ 11:58:51 #86
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116265370
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2012 08:40 schreef b2py het volgende:
Iedereen verontwaardigd over het feit dat NS belasting ontduikt. Het gaat om 250 miljoen dat de staat al sinds 1999 mist en overigens ook van af weet. Brinkman op Twitter: 'NS ontduikt voor 1, 7 miljard' :')
Nogal oud nieuws allemaal...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 september 2012 @ 12:31:52 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116266279
Precies. Het is al jaren bekend en het is gewoon een legale constructie
Altijd onderweg naar het avontuur
  PR/Manusje van alles zaterdag 1 september 2012 @ 12:35:57 #88
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_116266389
wat een gezeik. Gaan ze raar opkijken dat de NS werkt als een echt bedrijf. Ja hallo lullo's. Privatisering wilde ze toch?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_116267736
Hij is der hoor, stamkaart + maandtrajectabbonement. Thanks voor de tips!
pi_116268011
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 12:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
wat een gezeik. Gaan ze raar opkijken dat de NS werkt als een echt bedrijf. Ja hallo lullo's. Privatisering wilde ze toch?
NS is niet geprivatiseerd, maar verzelfstandigd. De Nederlandse overheid is nog steeds de enige aandeelhouder. De verzelfstandiging heeft er wel voor gezorgd dat de directie zelf kon gaan beslissen hoe men de zaken wilde aanpakken, in plaats van Haagse dictaten uit te voeren. Dat heeft onder andere geleid tot de Ierse constructie. PTT en DSM zijn voorbeelden van geprivatiseerde bedrijven.
pi_116268145
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 september 2012 09:51 schreef Anno1982 het volgende:
Bovendien lijkt mij het een vestzak- / broekzak-verhaal, NS betaalt minder belasting, er blijft dus meer dividend over, wat weer overgemaakt wordt naar de Nederlandse staat.
Nu ken ik de percentages niet maar verlies is het dus wel.
Bij belasting betalen in NL blijft dat geld in NL, die lagere belasting in Ierland.... Juist, het verdwijnt daar in de belastingpot.
pi_116268219
Belastingparadijs Nederland, jatoch!
pi_116268733
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2012 12:31 schreef Peterselieman het volgende:
Precies. Het is al jaren bekend en het is gewoon een legale constructie
Dat liet MVBOV in een reactie dus ook weten: http://www.voorbeterov.nl/voorpagina.php
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 september 2012 @ 15:45:47 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116271579
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 14:01 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Dat liet MVBOV in een reactie dus ook weten: http://www.voorbeterov.nl/voorpagina.php
Goed trouwens dat jullie de NS nog een tweede brief hebben gestuurd over de voordeelurenkaart. Dat van voor negen uur reizen, kaartje met vol tarief kopen en na negen uur met korting verder reizen is een goeie :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_116272671
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 13:34 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

NS is niet geprivatiseerd, maar verzelfstandigd. De Nederlandse overheid is nog steeds de enige aandeelhouder. De verzelfstandiging heeft er wel voor gezorgd dat de directie zelf kon gaan beslissen hoe men de zaken wilde aanpakken, in plaats van Haagse dictaten uit te voeren. Dat heeft onder andere geleid tot de Ierse constructie. PTT en DSM zijn voorbeelden van geprivatiseerde bedrijven.
Daarbij staan alle organisaties die de NS wel heeft afgestoten alsnog bol van de ambtenarenmentaliteit.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 1 september 2012 @ 17:39:35 #96
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_116275495
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2012 16:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Daarbij staan alle organisaties die de NS wel heeft afgestoten alsnog bol van de ambtenarenmentaliteit.
Ik reageer maar niet...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 1 september 2012 @ 19:21:27 #97
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116278404
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2012 17:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik reageer maar niet...
Want?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 1 september 2012 @ 19:22:51 #98
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116278446
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 14:01 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Dat liet MVBOV in een reactie dus ook weten: http://www.voorbeterov.nl/voorpagina.php
Hm, ik snap jullie reactie wel, en het is legaal, maar ik twijfel of een bedrijf van algemeen nut (zoals NS) zich wel met zulke constructies moet inlaten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 september 2012 @ 20:09:16 #99
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116280049
Fles moet in Nederland binnenkort weer een naambordje schieten :P

http://www.gelderlander.n(...)terug-op-station.ece
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_116282326
Ah vet! En omdat ik zelf Gaanderen ook nog moet, is dat nu eindelijk een stok achter de deur om maar eens die kant op te gaan :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')