en i.p.v het kopen van een dagboek, kun je je onzin ook op deze wijze kwijt (niet te vaak s.v.p.)quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien![]()
- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden![]()
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen)
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren![]()
Zo, dat was mijn dagje gister welEigen schuld gelukkig
Als ik het goed begrijp worden de rijdraden optisch gevolgd. Bij een uitwijkmanoeuvre klapt de boel naar beneden (auto-drop, net zoals VIRM).quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:07 schreef b2py het volgende:
Dat kost zoveel geld he
Maar verder, hoe doe je dat met uitwijk manoeuvres?
Waarom niet? Aarde hangt boven he, sluiting maken is nogal moeilijk dan.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:03 schreef Dr_Flash het volgende:
dat wil je dus NIET![]()
Dat er in geval van een ongeluk ook nog even wat stroomdraden bij komen voor added drama
jammer dat die fabriek niet aan het spoor staat. Dichtstbijzijnde station is twee kilometer verderopquote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het zou VERBOOOOODEN moeten worden!!
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het zou VERBOOOOODEN moeten worden!!
DB Bauarbeiten (bauarbeiten.bahn.de) meldt daar nog niks over... Maar er zal vast iets volledig op de schop gaan.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
veel werkzaamheden in Duitsland?
ik denk zelf dat er eerst eentje in de 900 (Amsterdam - Breda) in gaat stromen. Daarna zal serie 1000 langzaam opgestart worden. De stammetjes met ICRm zullen als er meer materieel is wel op reserve komen te staan.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:17 schreef b2py het volgende:
Ik denk dat de 1000 serie niet gaat rijden..
FF googelen brengt mij bij de Zusammenstellung der Netzfahrplan-Baukorridore 2013 waarin staat dat er in de zomer ruim 2 maanden lang maar één spoor beschikbaar is tussen Dinslaken en Oberhausen. Vanwege spoorvernieuwing dus.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:07 schreef greavy het volgende:
[..]
DB Bauarbeiten (bauarbeiten.bahn.de) meldt daar nog niks over... Maar er zal vast iets volledig op de schop gaan.
Zo zo. Hebben ze daar twee MAANDEN voor nodig ja? Het is nou ook weer niet alsof ze een complete HSL gaan aanleggen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:22 schreef ReisT het volgende:
[..]
FF googelen brengt mij bij de Zusammenstellung der Netzfahrplan-Baukorridore 2013 waarin staat dat er in de zomer ruim 2 maanden lang maar één spoor beschikbaar is tussen Dinslaken en Oberhausen. Vanwege spoorvernieuwing dus.
Stadler zelf houdt het op 600 kW in de factsheet.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:41 schreef dennistd het volgende:
Dat van die minder zitplaatsen is wel vreemd, maar het vermogen kan ik me wel voorstellen: de stellen in het noorden zijn immers toch ook teruggebracht in toerental/vermogen?
Zie http://www.stadlerrail.co(...)enblatt_EMU_engl.pdfquote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
daar reis ik nooit, dus die stellen kan ik me niet meer herinneren
ah ja, een heel klein beetje beter dan in het noorden. Heb de keer dat ik in een E-GTW daar gereden heb niet veel meer gezien dan een uiteinde van een van de bakken. Daar was nog plaatsquote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:04 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zie http://www.stadlerrail.co(...)enblatt_EMU_engl.pdf
krijg je berichten: gekantelde vrachtwagen vernielt bovenleiding.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:59 schreef TeringHenkie het volgende:
Het heeft geen ruk met treintjes te maken maar wel cool om hier te posten:
Misschien kunnen ze ze zelfs wel aan Siemens verkopen!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:25 schreef dennistd het volgende:
Ik snap trouwens niet dat ProRail de bovenleiding nog niet wil verwijderen... In dat geval ben je namelijk van draadbreuk als oorzaak van verstoringen af
je kan hem alvast invullen ja.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:44 schreef James1988 het volgende:
Klanttevredenheidsonderzoek van NS Hispeed gespot: http://www.blauw-survey.com/NSHispeed/
Helaas pas in te vullen voor reizen gemaakt op of na 1 september
is best een lange lijst ...quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:44 schreef James1988 het volgende:
Klanttevredenheidsonderzoek van NS Hispeed gespot: http://www.blauw-survey.com/NSHispeed/
Helaas pas in te vullen voor reizen gemaakt op of na 1 september
Okee dit wordt een kat- en muis spel begrijp ikquote:Veel gestelde vraag:
De vragenlijst gaat niet verder ik kom steeds terug bij dezelfde vraag. Wat moet ik doen?
Soms lijken vragen erg op elkaar. Een vraag kan herhaald worden voor een ander aspect, waardoor het lijkt of u bij dezelfde vraag terugkomt.
vaak genoeg gedaanquote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:29 schreef greavy het volgende:
Kijken of je hetzelfde antwoord blijft geven![]()
Huh wat? gebruik geen moeilijke woorden als ze te moeilijk zijn voor jezelf.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:42 schreef greavy het volgende:
Onderweg deed de bewolking zich steeds meer toetreden,
Heb het aangepast. Dat klopt idd niet echtquote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Huh wat? gebruik geen moeilijke woorden als ze te moeilijk zijn voor jezelf.
Toch wel, 1 maand staan er twee producten op mijn kaart... Wordt dat een probleem, Greavy of iemand anders?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:06 schreef Kabaam het volgende:
Dal Voordeel, altijd gedacht dat het Weekend Voordeel wasMaar zie nu dat ik het van mijn kaart kan verwijderen omdat ik het had opgezegd (maar hij nog wel geldig zou zijn tot 04-10-2012)
Niks aan de hand dus
Dal Voordeel en Studenten Week Vrij gaan niet conflicteren door de weeks:quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 18:08 schreef Kabaam het volgende:
[..]
Toch wel, 1 maand staan er twee producten op mijn kaart... Wordt dat een probleem, Greavy of iemand anders?
ik vind m lelijk. Ik denk dat als hij iets meer met zwart en roze aangezet was hij mooier zou zijn geweest.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 18:26 schreef greavy het volgende:
De nieuwe Breng-GTW staat vandaag afgesteld in Venlo om naar Voith overgebracht te worden door een loc:
[ link | afbeelding ]
31-08-2012 | Venlo
Foto: Ronnie (http://www.flickr.com/photos/jandecargoman/7900864918/#)
Treinstel is op eigen kracht Venlo binnengereden voor zover ik het begrepen heb.
Ik kwam tot deze berekening (als alles wat nu nog in bestelling is geleverd is):quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:16 schreef Anno1982 het volgende:
Nederland wordt wel een beetje GTW-land zo!![]()
Even geteld op Wikipedia:
100 DMU's en 30 EMU's, totaal 130
Dat is slechts 1 stel minder dan dat de NS aan SLeTten heeft (131).
In Duitsland rijden er volgens Wikipedia 'slechts 75'.
Kortom een succesvol treintje in Nederland dus, zonder allerlei gekke kinderziektes. Misschien iets voor de volgende serie van NS?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Noorden: 22 x 2/6 29 x 2/8 Maaslijn: 6 x 2/6 10 x 2/8 Heuvelland: 5 x 2/6 3 x 2/8 Ddr-Gdm: 2 x 2/6 8 x 2/8 Vechtdal: 6 x 2/6 8 x 2/8 Achterhoek(ARR):13 x 2/6 11 x 2/8 Achterhoek(HER): 9 x 2/8 Valleilijn: 1 x 2/8 TOTAAL: 54 x 2/6 79 x 2/8 totaal dus 133 stellen |
quote:Als projectmedewerker informeer en assisteer je reizigers bij het gebruik en de aanschaf van de OV- Chipkaart. Samen met de komst van nieuwe automaten zal daardoor het papieren treinkaartje in de toekomst verdwijnen en worden vervangen door de OV-Chipkaart onder het reizende publiek op het treinstation. Om onderdeel van dit team uit te maken dien je minimaal 2 dagen doordeweeks beschikbaar te zijn in de periode van september t/m februari.
Klokje klepeltje dus weer. Wat een prutser die Brinkman zegquote:110 Teletekst za 01 sep
***************************************
NS ontwijkt belasting via Ierland
***************************************
` De NS heeft door een belastingroute
via Ierland sinds 1999 zeker 250 mln
euro aan belasting ontweken.Het bedrijf
bevestigt een artikel van die strekking
van de Volkskrant.Financiën is volgens
de krant ongelukkig met de constructie.
De NS kocht voor 1,7 miljard euro aan
materieel via een Iers dochterbedrijf.
Dat verhuurt de Ierse treinen aan de NS
in Nederland.Zo betalen de spoorwegen
niet 25 maar 9 procent belasting.
De NS zegt dat de route is ontwikkeld
om concurrerend te zijn op de markt.Ook
andere grote transportbedrijven zouden
het doen.Volgens het bedrijf,en ook het
ministerie,is er niets illegaals aan.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Nogal oud nieuws allemaal...quote:Op zaterdag 1 september 2012 08:40 schreef b2py het volgende:
Iedereen verontwaardigd over het feit dat NS belasting ontduikt. Het gaat om 250 miljoen dat de staat al sinds 1999 mist en overigens ook van af weet. Brinkman op Twitter: 'NS ontduikt voor 1, 7 miljard'
NS is niet geprivatiseerd, maar verzelfstandigd. De Nederlandse overheid is nog steeds de enige aandeelhouder. De verzelfstandiging heeft er wel voor gezorgd dat de directie zelf kon gaan beslissen hoe men de zaken wilde aanpakken, in plaats van Haagse dictaten uit te voeren. Dat heeft onder andere geleid tot de Ierse constructie. PTT en DSM zijn voorbeelden van geprivatiseerde bedrijven.quote:Op zaterdag 1 september 2012 12:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
wat een gezeik. Gaan ze raar opkijken dat de NS werkt als een echt bedrijf. Ja hallo lullo's. Privatisering wilde ze toch?
Nu ken ik de percentages niet maar verlies is het dus wel.quote:Op zaterdag 1 september 2012 09:51 schreef Anno1982 het volgende:
Bovendien lijkt mij het een vestzak- / broekzak-verhaal, NS betaalt minder belasting, er blijft dus meer dividend over, wat weer overgemaakt wordt naar de Nederlandse staat.
Dat liet MVBOV in een reactie dus ook weten: http://www.voorbeterov.nl/voorpagina.phpquote:Op zaterdag 1 september 2012 12:31 schreef Peterselieman het volgende:
Precies. Het is al jaren bekend en het is gewoon een legale constructie
Goed trouwens dat jullie de NS nog een tweede brief hebben gestuurd over de voordeelurenkaart. Dat van voor negen uur reizen, kaartje met vol tarief kopen en na negen uur met korting verder reizen is een goeiequote:Op zaterdag 1 september 2012 14:01 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat liet MVBOV in een reactie dus ook weten: http://www.voorbeterov.nl/voorpagina.php
Daarbij staan alle organisaties die de NS wel heeft afgestoten alsnog bol van de ambtenarenmentaliteit.quote:Op zaterdag 1 september 2012 13:34 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
NS is niet geprivatiseerd, maar verzelfstandigd. De Nederlandse overheid is nog steeds de enige aandeelhouder. De verzelfstandiging heeft er wel voor gezorgd dat de directie zelf kon gaan beslissen hoe men de zaken wilde aanpakken, in plaats van Haagse dictaten uit te voeren. Dat heeft onder andere geleid tot de Ierse constructie. PTT en DSM zijn voorbeelden van geprivatiseerde bedrijven.
Ik reageer maar niet...quote:Op zaterdag 1 september 2012 16:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Daarbij staan alle organisaties die de NS wel heeft afgestoten alsnog bol van de ambtenarenmentaliteit.
Hm, ik snap jullie reactie wel, en het is legaal, maar ik twijfel of een bedrijf van algemeen nut (zoals NS) zich wel met zulke constructies moet inlaten.quote:Op zaterdag 1 september 2012 14:01 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat liet MVBOV in een reactie dus ook weten: http://www.voorbeterov.nl/voorpagina.php
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |