enquote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien![]()
- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden![]()
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen)
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren![]()
Zo, dat was mijn dagje gister welEigen schuld gelukkig
Ja hoor, met een slijptol.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:28 schreef ReisT het volgende:
Nog meer e-tickets dus - heeft er bij NS al iemand bedacht hoe je met een A4'tje die poortjes open krijgt?
"Nee meneer, als u wilt inchecken moet u eerst naar de stationshal, daar vind u deze apparatuur"quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:07 schreef James1988 het volgende:
Gewoon een trap tegenaan geven of de noodknop gebruiken, gaan ze ook open.
Het bruggetje in Breda staat er al een paar dagen, vanaf vandaag dus in gebruik. Over een goed uur hoop ik het te testen, ben benieuwd of er een paaltje naast staat
Met twee panto's omhoogquote:Op woensdag 13 juni 2012 17:16 schreef Duvel het volgende:
Ha, zie je wel: 200 km/u met een 1500V-systeem!
Ik zag het maandag alquote:Op woensdag 13 juni 2012 17:25 schreef Duvel het volgende:
Wie heeft intranet nodig als je YouTube hebt!
Ja, een ICE heeft twee tractie-installaties. Onder 15kV kun je het vermogen via een flexibele leiding transporteren, onder 1500V niet. En bij 330 is twee panto's op ook niet zo handig.quote:
Nee, een ICE vraagt evenveel stroom als een gewone trein, is gelimiteerd. En hij rijdt nog eens sneller voorbij ook.quote:
Slow news day, dit werd maanden terug al aangekondigd.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:27 schreef b2py het volgende:
NS investeert 7 miljard tot 2025 in materieel
ah zo. dat van die twee tractie-installaties wist ik niet. Wist wel dat er heel wat assen aangedreven worden, maar niet dat het nog een stap verder zou gaanquote:Op woensdag 13 juni 2012 17:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, een ICE heeft twee tractie-installaties. Onder 15kV kun je het vermogen via een flexibele leiding transporteren, onder 1500V niet. En bij 330 is twee panto's op ook niet zo handig.
Jeej er kan met 200km/h gereden worden, hoe tofquote:Op woensdag 13 juni 2012 17:16 schreef Duvel het volgende:
Ha, zie je wel: 200 km/u met een 1500V-systeem!
In de spits zit de Fyra 'lekker vol' tussen Breda en Rotterdam (ik denk 60% bezetting), tussen Amsterdam en Rotterdam is de bezetting dan 120%.quote:Op woensdag 13 juni 2012 18:21 schreef Igen het volgende:
Hoe gaat het trouwens met de Fyra? Ik was gisteren in Rotterdam en zag de Fyra naar Breda staan, zo rond kwart voor twaalf. Het leek net een leeg-materieel-rit, dus ik heb nog eens goed gekeken en zag in totaal zo'n 7 reizigers in de trein zitten. Maar dat is hopelijk niet representatief?
Ah ok.quote:Op woensdag 13 juni 2012 18:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
In de spits zit de Fyra 'lekker vol' tussen Breda en Rotterdam (ik denk 60% bezetting), tussen Amsterdam en Rotterdam is de bezetting dan 120%.
Buiten de spits is het echter een heel ander verhaal: dan is het de BV Luchtvervoer, want reizigers zitten er niet bijzonder veel in. Een NSR-trein is gemiddeld drukker buiten de spits.
Dan heb ik meteen m'n volgende vraag: zijn die stationsprojecten in Nederland (Utrecht, Rotterdam, Breda) eigenlijk een beetje kostendekkend?quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:11 schreef James1988 het volgende:
Gelukkig is het over 3 jaar een heel ander station.
Wat heeft Jut hiermee van doen?quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:32 schreef greavy het volgende:
Zat even in wat foto's te bladeren, en kwam nog een leuke tegen uit Luxemburg:
[ afbeelding ]
Kwalitatief is ie niet jut van het, maar toch
Zekerquote:
Volgens mij zijn die Japanse stationshallen van de grote warenhuizen als TOBO enz.quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Ah ok.
[..]
Dan heb ik meteen m'n volgende vraag: zijn die stationsprojecten in Nederland (Utrecht, Rotterdam, Breda) eigenlijk een beetje kostendekkend?
Vorig jaar in Japan viel het me namelijk het volgende op. Veel stationsgebouwen in de grote steden zijn daar omgebouwd tot indrukwekkende complexen. Bijvoorbeeld in Kyoto:
[ afbeelding ]
Dus met een mooie entree, hoogwaardige materialen, winkelcentra, food courts, kantoren, alles erop en eraan. Maar de eigenlijke stationsvoorziening zelf is dan eigenlijk altijd heel karig. De HSL-perrons van datzelfde station Kyoto:
[ afbeelding ]
Blijkbaar is daar alles op kostenefficiëntie gericht, met uitbundige architectuur alleen daar waar het geld oplevert.
Maar bij een project als Rotterdam Centraal bouwt men een indrukwekkende stationsgebouwen en perronoverkappingen, maar wie betaalt dat? Zijn dat overheden die veel geld uitgeven aan esthetiek? (Ik ben trouwens best voorstander van esthetiek hoor.)
Voetbal, waarom zou ik er naar kijken. Ik kijk wel eens naar de samenvatting. Ooit. Over een jaar ofzo. Of niet.quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:53 schreef b2py het volgende:
Ben je zondag wel op tijd terug voor Nl - P'gal greavy?
Ik zou niet weten waarom ik naar 22 spelers op een veld zou gaan kijken die achter een bal aanrennen. Heb wel betere (en leukere) dingen te doenquote:
Samen met 21 anderen achter BR628 aanrennen bijvoorbeeldquote:Op woensdag 13 juni 2012 19:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom ik naar 22 spelers op een veld zou gaan kijken die achter een bal aanrennen. Heb wel betere (en leukere) dingen te doen
Zoals een trein fotograferen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom ik naar 22 spelers op een veld zou gaan kijken die achter een bal aanrennen. Heb wel betere (en leukere) dingen te doen
Ja, bijvoorbeeld. Vanavond ben ik gewoon thuis, maar de TV in de woonkamer gaat op voetbal hoorde ik net van moeders, dan maar ff wat anders doen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 20:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Samen met 21 anderen achter BR628 aanrennen bijvoorbeeld
Jup! Oude account weer eens uit de mottenballen gehaaldquote:
Oh daar heb ik ook nog niet in gezeten.quote:Op woensdag 13 juni 2012 20:11 schreef Toeps het volgende:
[..]
Jup! Oude account weer eens uit de mottenballen gehaald
Nog steeds blij met mijn Dal Vrij abo, en nog steeds nooit in een DDZ gezeten... Zie ze wel steeds rijden bij Sloterdijk daarboven, grml.
Ik tussen Maastricht-Eindhoven, Den Haag-Amsterdam en een keer met een testrit (voor in dienst) Haarlem-Leidschendamquote:
Spoorwensdag Expressquote:Op woensdag 13 juni 2012 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar rijdt het spul toch normaal niet?
oh ja, een DDZ in Kerkrade zelfsquote:Op woensdag 13 juni 2012 21:34 schreef greavy het volgende:
[..]
Spoorwensdag Express
Had het hele traject mee kunnen reizen, maar heb voor de club wat foto's onderweg gemaakt.
Dat klinkt echt als één of ander ver afgezonderd Frans dorpje waar 2x per dag een TER-boemeltje (diesel, bouwjaar 1921) stopt om twee scholieren af te zetten. Die daarna doorlopen naar de stal om de koeien te melken.quote:
Ik voel me ineens een vreselijk ouwe lul.quote:Op woensdag 13 juni 2012 21:38 schreef Dr_Flash het volgende:
"Ik WENS dat eoa opgepimpte dubbeldekker van 20 jaar oud![]()
![]()
Die had ik nog niet gezien. Mooi!quote:Op woensdag 13 juni 2012 21:49 schreef greavy het volgende:
Deze niet, maar nogmaals:
[ link | afbeelding ]
DDZ 7536 als Spoorwensdag Express 2012
Landgraaf
Tsja. Maar nu zijn de winkels dichtquote:Op woensdag 13 juni 2012 22:05 schreef b2py het volgende:
Ik kan maar beterme tijd hier verdoen dan voor de buis..
Ja maar ja, daar kan je geen bier kopenquote:
OK.quote:
[greavy]quote:Op donderdag 14 juni 2012 00:22 schreef James1988 het volgende:
Het ligt in de lijn der verwachting dat nieuw materieel van meet af aan voorzien zal zijn van ERTMS en 25 kV, zodat men moeiteloos de HSL kan gebruiken
Één of ander museum is vast heel erg blij met oud ijzerquote:Op donderdag 14 juni 2012 00:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[greavy]
Ja maar dat is heel erg kut met peren want dan kunnen museumorganisaties nooit meer met Blokkendoosmat24 rijden[/greavy]
Wat heeft die er nou weer mee te maken?quote:Op donderdag 14 juni 2012 00:38 schreef DrNick het volgende:
Bedankt Flash, nu zit ik met Frans Bauer in mijn hoofd
Dunnoquote:Op donderdag 14 juni 2012 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat heeft die er nou weer mee te maken?
Haha, hij is fijn.quote:Op woensdag 13 juni 2012 23:41 schreef Monopoly het volgende:
[ afbeelding ]
Van de week ging de sprinter naar Hilversum, door naar Hengelo
Ik zou wel willen dat het gratis wasquote:U heeft het volgende doorlopende abonnement bij NS:
OV-chipkaart: XXXX
Abonnement en klasse: Weekend Vrij 2e klas
Prijs: ¤ 0,00 per jaar
quote:Op donderdag 14 juni 2012 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat heeft die er nou weer mee te maken?
quote:
Jammer dat 'ie niet meer meekantelt in de bochtenquote:Op woensdag 13 juni 2012 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
OK.
De vetste trein ooit, misschien met uitzondering van de Shinkansen series 500.
[ afbeelding ]
Rijdt hier het station van Dombas binnen als IC van Oslo naar Trondheim.
Volgens mij nog een oud flapje van de IC naar Berlijn, aangezien Apeldoorn en Almelo ontbreken..quote:Op woensdag 13 juni 2012 23:41 schreef Monopoly het volgende:
[ afbeelding ]
Van de week ging de sprinter naar Hilversum, door naar Hengelo
Die nieuwe kost ¤¿ per jaarquote:Op donderdag 14 juni 2012 08:23 schreef Toeps het volgende:
Lol, ik wilde net posten dat ik die kreeg over mijn Dal Vrij
En de nieuwe versie kostte ????
Daar heb ik eigenlijk niet op gelet, volgens mij met name de handmatige, inderdaad. Ik snap overigens niet waarom het in andere treinen wel goed gaat, maar het iedere keer een drama is in de nieuwe Sprinters. Waarom hebben ze niet het handmatige systeem van andere treinen behouden in de nieuwe Sprinters?quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:57 schreef dennistd het volgende:
De handmatige of automatische omroep? De handmatige is er heel erg gevoelig voor dat er recht in de microfoon gesproken wordt..
Het mat (ik zeg SLT) kan gewoon 140 rijden. Vanaf Zwolle hebben ze weinig last van de IC.quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:26 schreef Peterselieman het volgende:
er wordt ook gekruist op Harlingen
aankomst in Leeuwarden van die treinen is denk ik een uur na vertrek uit Zwolle, tenzij hij meer een IC-pad volgt. Dan kan het in 52 minuten
Zijn softwareproblemen. Daar wordt wel aan gewerkt.quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:27 schreef Sculptra het volgende:
[..]
Daar heb ik eigenlijk niet op gelet, volgens mij met name de handmatige, inderdaad. Ik snap overigens niet waarom het in andere treinen wel goed gaat, maar het iedere keer een drama is in de nieuwe Sprinters. Waarom hebben ze niet het handmatige systeem van andere treinen behouden in de nieuwe Sprinters?
in Meppel zullen ze wel even moeten wachten tot de IC Groningen - Zwolle er langs is.quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Het mat (ik zeg SLT) kan gewoon 140 rijden. Vanaf Zwolle hebben ze weinig last van de IC.
De extra treinen rijden alleen maar om de hordes fietsen en bagage te vervoeren. Niet omdat NS zo graag extra treinen wil laten rijden. Anders word het vechten in de IC's met fietsenquote:Op donderdag 14 juni 2012 14:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in Meppel zullen ze wel even moeten wachten tot de IC Groningen - Zwolle er langs is.
daarnaast is het niet echt handig ingepland, want de extra trein biedt alleen maar een achterlichtaansluiting onderweg
Het klinkt alsof er in de SLT een soort achtergrond-herrie-onderdrukking op zit. Alleen als er harder dan een bepaald niveau wordt gepraat komt het 'door', en dat niveau staat blijkbaar vrij hoog. Als de spreker dan even onder dat niveau zakt dan begint het te 'haperen'...quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:27 schreef Sculptra het volgende:
[..]
Daar heb ik eigenlijk niet op gelet, volgens mij met name de handmatige, inderdaad. Ik snap overigens niet waarom het in andere treinen wel goed gaat, maar het iedere keer een drama is in de nieuwe Sprinters. Waarom hebben ze niet het handmatige systeem van andere treinen behouden in de nieuwe Sprinters?
een extra stelletje achter de gewone trein plakken kon zeker nietquote:Op donderdag 14 juni 2012 14:31 schreef greavy het volgende:
[..]
De extra treinen rijden alleen maar om de hordes fietsen en bagage te vervoeren. Niet omdat NS zo graag extra treinen wil laten rijden. Anders word het vechten in de IC's met fietsen
Het gaat niet ff om 4 fietsen. Ze verwachten in die extra treinen zo'n 30-40 fietsen te vervoeren per keer. En dan veel bagage. Gaat nie passen nie in ICM.quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een extra stelletje achter de gewone trein plakken kon zeker niet
Ben wel benieuwd. Lijkt me wel geinig. Kan je iets meer vertellen over wat we daar gaan zien/doen?quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:32 schreef greavy het volgende:
Zijn er hier mensen die nog naar Prüfcenter Wildenrath gaan 1 juli?
Ik ben de goedkoopste manier aan het zoeken (bericht staat ook op OVNL), en dat is samenreizen. Voor iedereen wel zo goedkoop.
Vertrek venlo 10:05 = in Wildenrath ca 12u15/12u30.
Ik wéét dat dat niet voor iedereen haalbaar is, maar dat zal qua tijd wel het beste zijn.
Ik heb sowieso nog 2 die ook daar heen gaan, en dan op OVNL was ook al interesse.
Met een clubje is wel zo leuk natuurlijk
denk dat het wel meevalt hoor.quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Het gaat niet ff om 4 fietsen. Ze verwachten in die extra treinen zo'n 30-40 fietsen te vervoeren per keer. En dan veel bagage. Gaat nie passen nie in ICM.
Arriva heeft plaats gemaakt voor 12 of 15 fietsen per stel als het goed is. En vandaag waren er al mensen die achterbleven met fietsen in Leeuwarden. 30 Minuten later mag je weer proberenquote:Op donderdag 14 juni 2012 15:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
denk dat het wel meevalt hoor.
Het past iig niet in vijf bakken GTW
Lijkt me tof, ik ga wel mee (mits minimaal 4p ivm kosten, ik ben arme studentquote:Op donderdag 14 juni 2012 15:02 schreef greavy het volgende:
Bij Prüfcenter Venlo doen ze materieel testen. Wat exact, dat weet ik niet. Het is een vrij uitgebreid testcentrum. Daar krijg je uitleg, kan je het bekijken (ook demonstraties begreep ik).
Zondag 1 juli pak ik met nog iemand sowieso de eerste IC naar Venlo (R'dam v. 7:48, Dordrecht 8:02, Venlo a. 9:43).
Als je mee wilt, je bent welkom
Ik ben ff een lijstje aan het maken. De kosten t/m 5 personen per persoon:
2p ¤18,75
3p ¤12,50
4p ¤9.38
5p ¤7,50
12 tot 15 valt me tegen. Met een beetje proppen kun je de 20 wel halen. Moet de bagage er wel afquote:Op donderdag 14 juni 2012 15:04 schreef greavy het volgende:
[..]
Arriva heeft plaats gemaakt voor 12 of 15 fietsen per stel als het goed is. En vandaag waren er al mensen die achterbleven met fietsen in Leeuwarden. 30 Minuten later mag je weer proberen
Moet binnen de grenzen blijven. Regeltjes enzo hè, betreffende veiligheid.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
12 tot 15 valt me tegen. Met een beetje proppen kun je de 20 wel halen. Moet de bagage er wel af
zelfs dat kan dan nog prima, zolang er maar een gangpad overblijft om mensen snel de trein uit te kunnen bonjouren wanneer er een ongeval isquote:Op donderdag 14 juni 2012 15:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Moet binnen de grenzen blijven. Regeltjes enzo hè, betreffende veiligheid.
Denk ook aan de normale reizigers in de spits. Er zullen vast wel eens meer fietsen in staan, maar Arriva houdt rekening met 15 per stel nu. Je hebt ook de studenten, forensen en weet ik veel wie allemaal nog.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zelfs dat kan dan nog prima, zolang er maar een gangpad overblijft om mensen snel de trein uit te kunnen bonjouren wanneer er een ongeval is
M'n zus had het er over dat er vandaag diverse keren mensen achterbleven op Leeuwarden. Zij moest ook een halfuur extra wachten.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:16 schreef Peterselieman het volgende:
zoveel mensen reizen er normaal niet met die trein, dus die passen er wel bij
Goede disclaimerquote:Op donderdag 14 juni 2012 14:32 schreef greavy het volgende:
Zijn er hier mensen die nog naar Prüfcenter Wildenrath gaan 1 juli?
Ik ben de goedkoopste manier aan het zoeken (bericht staat ook op OVNL), en dat is samenreizen. Voor iedereen wel zo goedkoop.
Vertrek venlo 10:05 = in Wildenrath ca 12u15/12u30.
Ik wéét dat dat niet voor iedereen haalbaar is, maar dat zal qua tijd wel het beste zijn.
Ik heb sowieso nog 2 die ook daar heen gaan, en dan op OVNL was ook al interesse.
Met een clubje is wel zo leuk natuurlijk
Utrecht idem. Altijd leuk.quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:27 schreef Anno1982 het volgende:
Hahaha
Op Zwolle trouwens ook altijd leuk als ze voor het splitsen even de deuren dicht moeten doen, altijd wel één die naar binnen rent en dolgelukkig is dat hij/zij de trein nog gehaald heeft. Na het splitsen gaan de deuren weer open en staan ze er nog
Mooi geknipt ook. Wat heeft dat eerste shot ermee te maken?quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:56 schreef Peterselieman het volgende:
Ik moest toch wel even lachen om deze gast
nietsquote:Op donderdag 14 juni 2012 20:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mooi geknipt ook. Wat heeft dat eerste shot ermee te maken?
Of met die sprinters, weet ff niet welk model. Daar gaan gewoon na x seconden (30?) de deuren automatisch dicht, maar dat betekent niet dat de trein al gaat rijden. Toch zie je altijd mensen rennenquote:Op donderdag 14 juni 2012 19:27 schreef Anno1982 het volgende:
Hahaha
Op Zwolle trouwens ook altijd leuk als ze voor het splitsen even de deuren dicht moeten doen, altijd wel één die naar binnen rent en dolgelukkig is dat hij/zij de trein nog gehaald heeft. Na het splitsen gaan de deuren weer open en staan ze er nog
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |