Jeej er kan met 200km/h gereden worden, hoe tofquote:Op woensdag 13 juni 2012 17:16 schreef Duvel het volgende:
Ha, zie je wel: 200 km/u met een 1500V-systeem!
In de spits zit de Fyra 'lekker vol' tussen Breda en Rotterdam (ik denk 60% bezetting), tussen Amsterdam en Rotterdam is de bezetting dan 120%.quote:Op woensdag 13 juni 2012 18:21 schreef Igen het volgende:
Hoe gaat het trouwens met de Fyra? Ik was gisteren in Rotterdam en zag de Fyra naar Breda staan, zo rond kwart voor twaalf. Het leek net een leeg-materieel-rit, dus ik heb nog eens goed gekeken en zag in totaal zo'n 7 reizigers in de trein zitten. Maar dat is hopelijk niet representatief?
Ah ok.quote:Op woensdag 13 juni 2012 18:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
In de spits zit de Fyra 'lekker vol' tussen Breda en Rotterdam (ik denk 60% bezetting), tussen Amsterdam en Rotterdam is de bezetting dan 120%.
Buiten de spits is het echter een heel ander verhaal: dan is het de BV Luchtvervoer, want reizigers zitten er niet bijzonder veel in. Een NSR-trein is gemiddeld drukker buiten de spits.
Dan heb ik meteen m'n volgende vraag: zijn die stationsprojecten in Nederland (Utrecht, Rotterdam, Breda) eigenlijk een beetje kostendekkend?quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:11 schreef James1988 het volgende:
Gelukkig is het over 3 jaar een heel ander station.
Wat heeft Jut hiermee van doen?quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:32 schreef greavy het volgende:
Zat even in wat foto's te bladeren, en kwam nog een leuke tegen uit Luxemburg:
[ afbeelding ]
Kwalitatief is ie niet jut van het, maar toch
Zekerquote:
Volgens mij zijn die Japanse stationshallen van de grote warenhuizen als TOBO enz.quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Ah ok.
[..]
Dan heb ik meteen m'n volgende vraag: zijn die stationsprojecten in Nederland (Utrecht, Rotterdam, Breda) eigenlijk een beetje kostendekkend?
Vorig jaar in Japan viel het me namelijk het volgende op. Veel stationsgebouwen in de grote steden zijn daar omgebouwd tot indrukwekkende complexen. Bijvoorbeeld in Kyoto:
[ afbeelding ]
Dus met een mooie entree, hoogwaardige materialen, winkelcentra, food courts, kantoren, alles erop en eraan. Maar de eigenlijke stationsvoorziening zelf is dan eigenlijk altijd heel karig. De HSL-perrons van datzelfde station Kyoto:
[ afbeelding ]
Blijkbaar is daar alles op kostenefficiëntie gericht, met uitbundige architectuur alleen daar waar het geld oplevert.
Maar bij een project als Rotterdam Centraal bouwt men een indrukwekkende stationsgebouwen en perronoverkappingen, maar wie betaalt dat? Zijn dat overheden die veel geld uitgeven aan esthetiek? (Ik ben trouwens best voorstander van esthetiek hoor.)
Voetbal, waarom zou ik er naar kijken. Ik kijk wel eens naar de samenvatting. Ooit. Over een jaar ofzo. Of niet.quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:53 schreef b2py het volgende:
Ben je zondag wel op tijd terug voor Nl - P'gal greavy?
Ik zou niet weten waarom ik naar 22 spelers op een veld zou gaan kijken die achter een bal aanrennen. Heb wel betere (en leukere) dingen te doenquote:
Samen met 21 anderen achter BR628 aanrennen bijvoorbeeldquote:Op woensdag 13 juni 2012 19:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom ik naar 22 spelers op een veld zou gaan kijken die achter een bal aanrennen. Heb wel betere (en leukere) dingen te doen
Zoals een trein fotograferen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom ik naar 22 spelers op een veld zou gaan kijken die achter een bal aanrennen. Heb wel betere (en leukere) dingen te doen
Ja, bijvoorbeeld. Vanavond ben ik gewoon thuis, maar de TV in de woonkamer gaat op voetbal hoorde ik net van moeders, dan maar ff wat anders doen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 20:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Samen met 21 anderen achter BR628 aanrennen bijvoorbeeld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |