abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 juni 2012 @ 00:39:57 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_112871339
quote:
2s.gif Op donderdag 14 juni 2012 00:38 schreef DrNick het volgende:
Bedankt Flash, nu zit ik met Frans Bauer in mijn hoofd :')
Wat heeft die er nou weer mee te maken? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 14 juni 2012 @ 00:41:25 #102
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_112871389
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat heeft die er nou weer mee te maken? :?
Dunno :?

quote:
14s.gif Op woensdag 13 juni 2012 23:41 schreef Monopoly het volgende:
[ afbeelding ]

Van de week ging de sprinter naar Hilversum, door naar Hengelo :')
Haha, hij is fijn.

Ik heb in Utrecht een keer een sprinter naar Moskou gezien. "Stopt op alle tussengelegen stations" stond er ook nog expliciet bij. Dat wordt een lange zit dan.
pi_112871402
Vandaag praktijk examens gehad.
Werd getoetst op:
- Veilig op-afstappen + veilig om de trein heen lopen
- Wagenmeester
- Gereed maken krachtvoertuig
- Gevaarlijke stoffen vervoer.

Ging wel goed. Zeker voldoende gehaald :)
pi_112873735
Mag ook wel :p
Klinkt niet onwijs ingewikkeld ;)
  donderdag 14 juni 2012 @ 07:07:55 #105
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112873846
Krijg een e-mail over mijn verlenging Weekend Vrij:

quote:
U heeft het volgende doorlopende abonnement bij NS:
OV-chipkaart: XXXX
Abonnement en klasse: Weekend Vrij 2e klas
Prijs: ¤ 0,00 per jaar
Ik zou wel willen dat het gratis was _O-
pi_112874478
Lol, ik wilde net posten dat ik die kreeg over mijn Dal Vrij :')

En de nieuwe versie kostte ???? :')
pi_112874515
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat heeft die er nou weer mee te maken? :?
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 00:26 schreef Dr_Flash het volgende:
lalala
;)
  donderdag 14 juni 2012 @ 09:13:22 #108
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_112875271
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juni 2012 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

OK.

De vetste trein ooit, misschien met uitzondering van de Shinkansen series 500.

[ afbeelding ]

Rijdt hier het station van Dombas binnen als IC van Oslo naar Trondheim.
Jammer dat 'ie niet meer meekantelt in de bochten ;(
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Sport donderdag 14 juni 2012 @ 10:32:24 #109
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_112877164
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juni 2012 23:41 schreef Monopoly het volgende:
[ afbeelding ]

Van de week ging de sprinter naar Hilversum, door naar Hengelo :')
Volgens mij nog een oud flapje van de IC naar Berlijn, aangezien Apeldoorn en Almelo ontbreken..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:19:55 #110
377650 Sculptra
Access denied
pi_112883413
Er is in dit topic vast wel iemand die mij kan vertellen waarom het omroepsysteem in vrijwel iedere nieuwe Sprinter lijkt te haperen (halve zinnen die niet verstaanbaar zijn, etc). Is het puur toeval dat ik iedere keer een (nieuwe) Sprinter tref met dit mankement, of is het meer mensen opgevallen?
  Redactie Sport donderdag 14 juni 2012 @ 13:57:50 #111
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_112885132
De handmatige of automatische omroep? De handmatige is er heel erg gevoelig voor dat er recht in de microfoon gesproken wordt..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 14 juni 2012 @ 14:00:49 #112
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112885256
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 08:23 schreef Toeps het volgende:
Lol, ik wilde net posten dat ik die kreeg over mijn Dal Vrij :')

En de nieuwe versie kostte ???? :')
Die nieuwe kost ¤¿ per jaar _O-
  donderdag 14 juni 2012 @ 14:14:47 #113
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112885809
Er gaan weer extra Oerol-treinen rijden voor dat festiviteit op Terschelling:
- Vanmiddag; Amersfoort v. 16:11, Zwolle v. 17:09, Leeuwarden a. ?
- Morgen; Amersfoort v. 14:41 en 16:11, Zwolle v. 15:39 en 17:09, Leeuwarden ??
- Zaterdag; Amersfoort v. 11:41, Zwolle v. 12:26, Leeuwarden ??

Arriva heeft zgn 'Fietstreinen', treinen waar extra ruimte is voor fietsen (meer stoelen verwijderd). Dezen pendelen Leeuwarden-Harlingen vv. Arriva rijdt op zondag een halfuursdienst Leeuwarden-Harlingen vv, verder géén extra ritten.
De kruising te Franeker is opgeheven, en verplaatst naar Dronrijp. Hierdoor vertrekt er elk halfuur een trein, te weten op x.05 en x.34 uit Leeuwarden naar Harlingen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2012 @ 14:26:15 #114
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112886268
er wordt ook gekruist op Harlingen :+

aankomst in Leeuwarden van die treinen is denk ik een uur na vertrek uit Zwolle, tenzij hij meer een IC-pad volgt. Dan kan het in 52 minuten
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 juni 2012 @ 14:27:42 #115
377650 Sculptra
Access denied
pi_112886338
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:57 schreef dennistd het volgende:
De handmatige of automatische omroep? De handmatige is er heel erg gevoelig voor dat er recht in de microfoon gesproken wordt..
Daar heb ik eigenlijk niet op gelet, volgens mij met name de handmatige, inderdaad. Ik snap overigens niet waarom het in andere treinen wel goed gaat, maar het iedere keer een drama is in de nieuwe Sprinters. Waarom hebben ze niet het handmatige systeem van andere treinen behouden in de nieuwe Sprinters?
  donderdag 14 juni 2012 @ 14:28:03 #116
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112886352
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juni 2012 14:26 schreef Peterselieman het volgende:
er wordt ook gekruist op Harlingen :+

aankomst in Leeuwarden van die treinen is denk ik een uur na vertrek uit Zwolle, tenzij hij meer een IC-pad volgt. Dan kan het in 52 minuten
Het mat (ik zeg SLT) kan gewoon 140 rijden. Vanaf Zwolle hebben ze weinig last van de IC.
  donderdag 14 juni 2012 @ 14:28:23 #117
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112886368
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 14:27 schreef Sculptra het volgende:

[..]

Daar heb ik eigenlijk niet op gelet, volgens mij met name de handmatige, inderdaad. Ik snap overigens niet waarom het in andere treinen wel goed gaat, maar het iedere keer een drama is in de nieuwe Sprinters. Waarom hebben ze niet het handmatige systeem van andere treinen behouden in de nieuwe Sprinters?
Zijn softwareproblemen. Daar wordt wel aan gewerkt.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2012 @ 14:30:04 #118
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112886427
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 14:28 schreef greavy het volgende:

[..]

Het mat (ik zeg SLT) kan gewoon 140 rijden. Vanaf Zwolle hebben ze weinig last van de IC.
in Meppel zullen ze wel even moeten wachten tot de IC Groningen - Zwolle er langs is.

daarnaast is het niet echt handig ingepland, want de extra trein biedt alleen maar een achterlichtaansluiting onderweg
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 juni 2012 @ 14:31:04 #119
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112886471
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juni 2012 14:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in Meppel zullen ze wel even moeten wachten tot de IC Groningen - Zwolle er langs is.

daarnaast is het niet echt handig ingepland, want de extra trein biedt alleen maar een achterlichtaansluiting onderweg
De extra treinen rijden alleen maar om de hordes fietsen en bagage te vervoeren. Niet omdat NS zo graag extra treinen wil laten rijden. Anders word het vechten in de IC's met fietsen _O-
  donderdag 14 juni 2012 @ 14:32:27 #120
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112886529
Zijn er hier mensen die nog naar Prüfcenter Wildenrath gaan 1 juli?
Ik ben de goedkoopste manier aan het zoeken (bericht staat ook op OVNL), en dat is samenreizen. Voor iedereen wel zo goedkoop.
Vertrek venlo 10:05 = in Wildenrath ca 12u15/12u30.

Ik wéét dat dat niet voor iedereen haalbaar is, maar dat zal qua tijd wel het beste zijn.
Ik heb sowieso nog 2 die ook daar heen gaan, en dan op OVNL was ook al interesse.
Met een clubje is wel zo leuk natuurlijk :)
  donderdag 14 juni 2012 @ 14:46:49 #121
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_112887087
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 14:27 schreef Sculptra het volgende:

[..]

Daar heb ik eigenlijk niet op gelet, volgens mij met name de handmatige, inderdaad. Ik snap overigens niet waarom het in andere treinen wel goed gaat, maar het iedere keer een drama is in de nieuwe Sprinters. Waarom hebben ze niet het handmatige systeem van andere treinen behouden in de nieuwe Sprinters?
Het klinkt alsof er in de SLT een soort achtergrond-herrie-onderdrukking op zit. Alleen als er harder dan een bepaald niveau wordt gepraat komt het 'door', en dat niveau staat blijkbaar vrij hoog. Als de spreker dan even onder dat niveau zakt dan begint het te 'haperen'...
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2012 @ 14:56:09 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112887428
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 14:31 schreef greavy het volgende:

[..]

De extra treinen rijden alleen maar om de hordes fietsen en bagage te vervoeren. Niet omdat NS zo graag extra treinen wil laten rijden. Anders word het vechten in de IC's met fietsen _O-
een extra stelletje achter de gewone trein plakken kon zeker niet :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 juni 2012 @ 14:59:55 #123
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112887576
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juni 2012 14:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

een extra stelletje achter de gewone trein plakken kon zeker niet :')
Het gaat niet ff om 4 fietsen. Ze verwachten in die extra treinen zo'n 30-40 fietsen te vervoeren per keer. En dan veel bagage. Gaat nie passen nie in ICM.
pi_112887578
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 14:32 schreef greavy het volgende:
Zijn er hier mensen die nog naar Prüfcenter Wildenrath gaan 1 juli?
Ik ben de goedkoopste manier aan het zoeken (bericht staat ook op OVNL), en dat is samenreizen. Voor iedereen wel zo goedkoop.
Vertrek venlo 10:05 = in Wildenrath ca 12u15/12u30.

Ik wéét dat dat niet voor iedereen haalbaar is, maar dat zal qua tijd wel het beste zijn.
Ik heb sowieso nog 2 die ook daar heen gaan, en dan op OVNL was ook al interesse.
Met een clubje is wel zo leuk natuurlijk :)
Ben wel benieuwd. Lijkt me wel geinig. Kan je iets meer vertellen over wat we daar gaan zien/doen?
Ben zelf niet zo'n spotter maar vind dit wel interessant. Ik heb weekend OV (hoop dat het dan nog geldig is) dus ik kan gratis vanaf Rotterdam naar Venlo pendelen.
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:02:20 #125
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112887681
Bij Prüfcenter Venlo doen ze materieel testen. Wat exact, dat weet ik niet. Het is een vrij uitgebreid testcentrum. Daar krijg je uitleg, kan je het bekijken (ook demonstraties begreep ik).
Zondag 1 juli pak ik met nog iemand sowieso de eerste IC naar Venlo (R'dam v. 7:48, Dordrecht 8:02, Venlo a. 9:43).
Als je mee wilt, je bent welkom :)
Ik ben ff een lijstje aan het maken. De kosten t/m 5 personen per persoon:
2p ¤18,75
3p ¤12,50
4p ¤9.38
5p ¤7,50
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2012 @ 15:03:13 #126
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112887720
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 14:59 schreef greavy het volgende:

[..]

Het gaat niet ff om 4 fietsen. Ze verwachten in die extra treinen zo'n 30-40 fietsen te vervoeren per keer. En dan veel bagage. Gaat nie passen nie in ICM.
denk dat het wel meevalt hoor.

Het past iig niet in vijf bakken GTW :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:04:42 #127
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112887782
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

denk dat het wel meevalt hoor.

Het past iig niet in vijf bakken GTW :P
Arriva heeft plaats gemaakt voor 12 of 15 fietsen per stel als het goed is. En vandaag waren er al mensen die achterbleven met fietsen in Leeuwarden. 30 Minuten later mag je weer proberen
pi_112887793
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:02 schreef greavy het volgende:
Bij Prüfcenter Venlo doen ze materieel testen. Wat exact, dat weet ik niet. Het is een vrij uitgebreid testcentrum. Daar krijg je uitleg, kan je het bekijken (ook demonstraties begreep ik).
Zondag 1 juli pak ik met nog iemand sowieso de eerste IC naar Venlo (R'dam v. 7:48, Dordrecht 8:02, Venlo a. 9:43).
Als je mee wilt, je bent welkom :)
Ik ben ff een lijstje aan het maken. De kosten t/m 5 personen per persoon:
2p ¤18,75
3p ¤12,50
4p ¤9.38
5p ¤7,50
Lijkt me tof, ik ga wel mee (mits minimaal 4p ivm kosten, ik ben arme student :'))
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2012 @ 15:06:24 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112887851
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:04 schreef greavy het volgende:

[..]

Arriva heeft plaats gemaakt voor 12 of 15 fietsen per stel als het goed is. En vandaag waren er al mensen die achterbleven met fietsen in Leeuwarden. 30 Minuten later mag je weer proberen
12 tot 15 valt me tegen. Met een beetje proppen kun je de 20 wel halen. Moet de bagage er wel af :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:07:21 #130
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112887895
Zitten nu, met jou erbij, al op 4 personen. Zullen vast wel meer bij komen.
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:07:45 #131
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112887908
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

12 tot 15 valt me tegen. Met een beetje proppen kun je de 20 wel halen. Moet de bagage er wel af :P
Moet binnen de grenzen blijven. Regeltjes enzo hè, betreffende veiligheid.
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:08:30 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_112887938
sinds wanneer houdt veiligheid zich aan regeltjes? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2012 @ 15:14:15 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112888143
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:07 schreef greavy het volgende:

[..]

Moet binnen de grenzen blijven. Regeltjes enzo hè, betreffende veiligheid.
zelfs dat kan dan nog prima, zolang er maar een gangpad overblijft om mensen snel de trein uit te kunnen bonjouren wanneer er een ongeval is
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:15:21 #134
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112888189
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zelfs dat kan dan nog prima, zolang er maar een gangpad overblijft om mensen snel de trein uit te kunnen bonjouren wanneer er een ongeval is
Denk ook aan de normale reizigers in de spits. Er zullen vast wel eens meer fietsen in staan, maar Arriva houdt rekening met 15 per stel nu. Je hebt ook de studenten, forensen en weet ik veel wie allemaal nog.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2012 @ 15:16:44 #135
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112888247
zoveel mensen reizen er normaal niet met die trein, dus die passen er wel bij :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:17:47 #136
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112888289
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:16 schreef Peterselieman het volgende:
zoveel mensen reizen er normaal niet met die trein, dus die passen er wel bij :P
M'n zus had het er over dat er vandaag diverse keren mensen achterbleven op Leeuwarden. Zij moest ook een halfuur extra wachten.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2012 @ 15:21:26 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112888420
hadden ze nog iets meer moeten proppen dus :P

Ik weet uit eigen ervaring dat er heel wat in een GTW past ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_112888711
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 14:32 schreef greavy het volgende:
Zijn er hier mensen die nog naar Prüfcenter Wildenrath gaan 1 juli?
Ik ben de goedkoopste manier aan het zoeken (bericht staat ook op OVNL), en dat is samenreizen. Voor iedereen wel zo goedkoop.
Vertrek venlo 10:05 = in Wildenrath ca 12u15/12u30.

Ik wéét dat dat niet voor iedereen haalbaar is, maar dat zal qua tijd wel het beste zijn.
Ik heb sowieso nog 2 die ook daar heen gaan, en dan op OVNL was ook al interesse.
Met een clubje is wel zo leuk natuurlijk :)
Goede disclaimer ^O^
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:38:09 #139
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112889053
Ik wist dat zo'n reactie zou komen. Vanuit Groningen kan je er pas 13:55 zijn op zondag :{ Mja, is dan ook een pokke-eind weg :P
  Redactie Sport donderdag 14 juni 2012 @ 15:47:39 #140
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_112889424
Vanuit Oost-Twente gaat er een auto naar Rheine, om vanaf daar om 7.52u te vertrekken. Ook op deze verbinding zijn nog plaatsen beschikbaar :P

Prijs afhankelijk van aantal reizigers, benzine en kaartjes delen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 14 juni 2012 @ 16:44:39 #141
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112892002
Vandaag moest ik even in Zevenbergschenhoek en op industrieterrein Moerdijk zijn. Dan doen we dat gelijk maar even combineren met de lege afvoertrein uit Oosterhout en de lokale bedieningen op de Moerdijk.

Locon 220 + Slps'n
Vandaag stond de oranje V100 van Locon, de 220, met een aantal Slps'n te wachten tot hij weer naar elders mocht vertrekken.


DBS 6426+afvoer Oosterhout
Toen ik net weer vertrok bij het adres in Zevenbergschenhoek waar ik kort moest zijn, hoorde ik DB Schenker in de verte al aankomen. Ik ben toen hier heen gereden. Hier passeert de trein een aantal koeien die zich er totaal niet aan storen.

Toen naar de Moerdijk, waar ik nog voor de afspraak aldaar dit kon vastleggen:

DBS 6421+aanvoer Shell
Ook op industrieterrein Moerdijk moest ik nog even zijn, en dit plaatje pastte precies in het schema. Hier rijdt de 6421 richting Shell, via de aansluiting voorbij Kolb. De oude aansluiting wordt tegenwoordig niet meer gebruikt.


Locon-huurloc VolkerRail 203-1 en DB Schenker 6426
Toen ik weer klaar was bij het gesprek op de Moerdijk, was het druk. Locon was met de afvaltrein aan het rangeren, DBS 6426 kwam ergens als Losse Loc vandaan, en de DBS 6421 kwam ook in de verte aan, komend vanaf de Shell. Hier moet de 6426 even halt houden, en Locon te laten rangeren. De rangeerder van DB Schenker legt voor de machinist van Locon, die alleen is, het wissel alvast om. Collegialiteit hier natuurlijk zoals het hoort!


Locon-huurloc 203-1+huisafvaltrein
Nadat Locon heeft omgelopen, koppelt de machinist aan bij de Slps'n. Hierna vertrekt Locon geduwd naar Attero.

Vervolg komt nog.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2012 @ 17:56:26 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112895095
Ik moest toch wel even lachen om deze gast

Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 juni 2012 @ 19:27:58 #143
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_112898809
Hahaha |:(

Op Zwolle trouwens ook altijd leuk als ze voor het splitsen even de deuren dicht moeten doen, altijd wel één die naar binnen rent en dolgelukkig is dat hij/zij de trein nog gehaald heeft. Na het splitsen gaan de deuren weer open en staan ze er nog :X
pi_112900826
Waar ik altijd om moet lachen is als onbekenden vanuit ri. Deventer voordat ze in Zwolle aankomen al gaan staan in het gangpad en niets vasthouden. De trein gaat daar best wel flink heen en weer door de wissels :+. ( Oudjes waarschuw ik wel, jongeren kunnen zich meestal optijd vastgrijpen.. O-) )
dag
  donderdag 14 juni 2012 @ 20:19:45 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_112901144
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 19:27 schreef Anno1982 het volgende:
Hahaha |:(

Op Zwolle trouwens ook altijd leuk als ze voor het splitsen even de deuren dicht moeten doen, altijd wel één die naar binnen rent en dolgelukkig is dat hij/zij de trein nog gehaald heeft. Na het splitsen gaan de deuren weer open en staan ze er nog :X
Utrecht idem. Altijd leuk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_112901169
Ja, en het duurt in Zwolle nog wel 5 minuten vanaf de eerste bebouwing totdat je bij het station bent. Blijf toch rustig even zitten! We zijn er nog lang niet! :D
  donderdag 14 juni 2012 @ 20:31:50 #147
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_112901592
In Utrecht ligt iedere ochtend een cruciaal wissel krom, altijd pret.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 14 juni 2012 @ 20:39:00 #148
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_112901875
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juni 2012 17:56 schreef Peterselieman het volgende:
Ik moest toch wel even lachen om deze gast

Mooi geknipt ook. Wat heeft dat eerste shot ermee te maken?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 14 juni 2012 @ 21:33:26 #149
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_112904583
Is ook een dubbeldekker, logisch toch?

Naast de mensen die bang zijn om op het volgende station de trein niet te kunnen verlaten, hebben we natuurlijk ook nog het type dat hulpeloos door de ramen van de deur naar buiten gaat staan te kijken tot iemand ze bevrijdt door het drukken de knop buiten.

Gisteren trof ik beide types bij de deur en natuurlijk stond het hulpeloze type voor de knoppen van de deurbediening. Dat gaf wel weer een leuk effect. >:)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2012 @ 22:03:12 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112906199
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Mooi geknipt ook. Wat heeft dat eerste shot ermee te maken?
niets
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 juni 2012 @ 23:06:50 #151
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_112909885
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 19:27 schreef Anno1982 het volgende:
Hahaha |:(

Op Zwolle trouwens ook altijd leuk als ze voor het splitsen even de deuren dicht moeten doen, altijd wel één die naar binnen rent en dolgelukkig is dat hij/zij de trein nog gehaald heeft. Na het splitsen gaan de deuren weer open en staan ze er nog :X
Of met die sprinters, weet ff niet welk model. Daar gaan gewoon na x seconden (30?) de deuren automatisch dicht, maar dat betekent niet dat de trein al gaat rijden. Toch zie je altijd mensen rennen :)
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 14 juni 2012 @ 23:09:45 #152
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_112910039
Vandaag ontdekt dat het fotograferen van een HST van dichtbij toch wel heel andere koek is dan een sprinter. Bijna geen enkele Thalys of V250 die voor mijn lens kwam, is scherp. Toch maar wat meer daarmee oefenen :')
pi_112910202
Tsja zelfs met 1/500e sluitertijd is de trein al weet al 16,7 centimeter verder.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2012 @ 23:45:30 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112910397
al een oudere van De Speld, maar hij is leuk:
http://www.speld.nl/2012/05/28/ns-uit-kritiek-op-reizigers/
quote:
NS uit kritiek op reizigers

De Nederlandse spoorwegen heeft felle kritiek geuit op zijn reizigers. Uit een door de treinmaatschappij opgesteld rapport blijkt dat gemiddeld 12% van de reizigers te laat is om zijn trein te halen. Daarnaast is één op drie treinreizigers structureel niet op tijd.

“De cijfers zijn schokkend,” aldus woordvoerster Esther Maas van de NS. “Steeds meer reizigers missen hun trein. Zaten we een aantal jaar geleden nog rond de 8%, inmiddels is gemiddeld 12% van onze klanten te laat, en we verwachten dat dit cijfer in de komende jaren alleen maar zal stijgen.” Vooral zorgelijk is het explosief gestegen aantal notoire laatkomers. “Het aantal mensen dat structureel te laat is voor zijn trein is in drie jaar gestegen van 1 op 6 naar 1 op 3. Sommige mensen komen tot wel een uur te laat.”

De NS eist dat reizigersorganisatie Rover stappen onderneemt. “Onze reizigers blijven maar met excuses komen”, aldus Maas. “De ene keer zeggen ze te laat te zijn door de gladheid, de andere keer omdat ze vanwege het extreem warme weer te lang op het terras zijn blijven hangen. En zo is er altijd wel iets.”

Reizigersorganisatie Rover kan zich niet vinden in de kritiek van de NS. “Het percentage laatkomers is nog altijd één van het laagste van Europa”, aldus Arriën Kruyt van Rover in een vraaggesprek met Sacha de Boer van het NOS Journaal. “Kijk je bijvoorbeeld naar Engeland, dan zie je dat gemiddeld meer dan 20% van de mensen zijn trein niet haalt. Daarnaast hebben we het afgelopen jaar duidelijk stappen gezet. We proberen reizigers meer bewust te maken van hun gedrag, en door de opkomst van smartphones zijn ze steeds beter op de hoogte van de precieze vertrektijden. We verwachten dat hierdoor in de komende jaren juist steeds meer mensen hun trein wel zullen halen.”

Volgende week staat een overleg tussen Rover en de NS op de planning. Rover heeft al laten weten in bepaalde gevallen bereid te zijn extra reizigers in te zetten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2012 @ 23:46:55 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112910430
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 23:06 schreef twiFight het volgende:

[..]

Of met die sprinters, weet ff niet welk model. Daar gaan gewoon na x seconden (30?) de deuren automatisch dicht, maar dat betekent niet dat de trein al gaat rijden. Toch zie je altijd mensen rennen :)
Dat is met alle moderne sprintertreinen zo, zelfs met het SGMm
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 juni 2012 @ 23:56:13 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_112910799
Dat is leuk in Breda met de Fyra. Ze plakken er een andere loc aan, wanneer die eraan zit wordt een deurentest gedaan om te kijken of alle kabeltjes wel goed zitten enzo. Dat gebeurt meestal 10 tot 5 minuten voor vertrektijd. Zodra men dan fluit om de deuren te sluiten beginnen mensen te hollen naar de trein, sommigen gooien zelfs hun koffers ertussen om die deur open te houden :')

"Even wachten, hij gaat zo weer open" werkt zeer geruststellend.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 juni 2012 @ 00:22:52 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112911738
interessant:
quote:
‘Treinreiziger juist gediend met ERMTS’

Veiligheidssysteem ERTMS lijkt goedkoper dan gesteld, en kan zelfs reiziger geld opleveren.

Invoering van het Europese spoorbeveiligingssysteem ERTMS levert de treinreiziger vermoedelijk meer op dan verbeterde veiligheid alleen. Omdat het volledig computergestuurde systeem treinen sneller en dichter achter elkaar kan laten rijden, moet concurrentie op het hoofdnet eindelijk mogelijk zijn. Dit kan goedkopere treinkaartjes opleveren. Daarbij lijkt ERTMS zowel op korte als lange termijn helemaal niet zo prijzig als wordt aangenomen.

ERTMS, dat zelf treinen aanstuurt en seinen overbodig maakt, blijkt zich op de drukke Betuweroute reeds te hebben bewezen. Dat laten de op de lijn rijdende goederenvervoerders desgevraagd weten aan Metro. “Het systeem is volledig betrouwbaar”, oordeelt Jelle Rebbers van DB Schenker. “ERTMS is inmiddels zó ver ontwikkeld dat je de laatste versie robuust kunt noemen”, vindt Johan ter Poorten van koepelorganisatie Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV).

Invoering van ERTMS duurt in Nederland nog minimaal tien jaar. Verschillende veiligheidssystemen in een overbruggingsfase blijkt duur te zijn. Het inbouwen van slechts één systeem kost al honderdduizenden euro’s per locomotief, weet Ter Poorten. Bij een Europese standaard kan een vervoerder letterlijk bij meerdere treinbouwers shoppen, waarbij er na aanschaf geen extra kosten voor het inbouwen van een eigen veiligheidssysteem bijkomen.

Door treinen ‘van de plank’ te kopen bespaar je ontzettend veel geld, zegt Ter Poorten: “Eén systeem is veiliger, betrouwbaarder én goedkoper. Ook in het onderhoud. Verbetering van het systeem gaat gewoon via een software-upgrade. De aanloopfase zal wel even moeilijk zijn, maar op den duur heeft het voor iedereen voordelen. Vanuit de goederensector zie ik dat de investeringen minder worden. Er is makkelijk concurrentie op het spoor mogelijk.”

Vorig jaar plaatste de Rekenkamer al kritische noten bij het plan ATB VV als tijdelijke overbrugging naar ERTMS te gebruiken. Toen bleek dat 1,1 miljard euro bij spoorbeheerder ProRail ‘geparkeerd’ stond voor onderhoud aan het spoor, onder meer om tussen 2002 en 2018 een nieuw beveiligingssysteem in te voeren. Insiders, onder wie ook de Parlementaire commissie Kuiken, schatten dat het hiermee ‘slechts’ 900 miljoen kost om ERTMS volledig in te voeren en menen dat treuzelen met invoeren onnodig is.

Eis voor meer veiligheid na treinbotsing Amsterdam:

- ERTMS is een computergestuurd Europees beveiligingssysteem, dat automatisch treinen aanstuurt. ATB VV laat in tegenstelling tot het originele ATB ook treinen die langzamer dan 40 kilometer per uur rijden automatisch remmen als een rood sein wordt gemist.
- Verkeersminister Melanie Schultz van Haegen besloot vrijdag in minimaal tien jaar ERTMS in Nederland te gaan aanleggen. Dit moet in de toekomst onder meer treinbotsingen te voorkomen. Probleemlocaties moeten tot die tijd worden beveiligd met ATB VV.
- Maandag verklaarden bronnen uit het personenvervoer ERTMS nog niet heilig. Het zou zich nog moeten bewijzen tijdens een nog te houden test op de drukke route Utrecht-Amsterdam.
- ProRail noemt ERTMS het ‘beveiligingssysteem van de toekomst’. De Hanzelijn, die dit jaar wordt opgeleverd, is naast de Betuwelijn en HSL ook met ERTMS uitgerust. Vorige week werd hier succesvol getest met Duitse hogesnelheidstreinen.
bron: http://www.metronieuws.nl(...)rZlfl!10S7K2dddAkBM/

Goederenvervoeders zeggen alleen maar de voordelen te zien, terwijl ProRail en reizigersvervoerders de boot nog wat afhouden
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 juni 2012 @ 00:38:30 #158
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_112912178
Grappig nieuws

quote:
Japanners kijken bij NS de kunst af

AMSTERDAM – Een Japanse spoorwegdelegatie leerde vrijdag de fijne kneepjes van het zuinig rijden met de trein van Nederlandse collega’s.

De Japanners lieten zich hierover informeren in het simulatorcentrum van de NS in Amersfoort. “In Nederland wijzen we altijd naar Japan als hier iets mis gaat met de trein, omdat ze daar altijd alles goed op orde hebben. Maar nu komen ze toch ook eens bij ons om te leren hoe wij dingen aanpakken. Grappig, toch?”, zegt een NS-woordvoerder.

Het idee achter het nieuwe rijden met de trein is vergelijkbaar met de auto; vlot optrekken tot de gewenste snelheid en zo min mogelijk remmen en de trein laten uitrollen. Dat niet remmen scheelt heel veel energie.



Bijscholing


Deze methode is ontwikkeld door een NS-machinist. Vorig jaar hebben alle machinisten aan de hand van zijn methode bijscholing gehad. Vanaf 2012 wordt zo naar verwachting per jaar 5 procent zuiniger gereden, waarmee een CO2-uitstoot wordt vermeden die gelijk staat aan die van 25.000 huishoudens.

© NUzakelijk/Tijdo van der Zee
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_112912490
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 00:38 schreef hemarookworst het volgende:
Grappig nieuws

[..]

In Duitsland kunnen ze wat dat betreft ook nog wel wat van ons leren. ;)

Maar leuk dat 'onze' ideeën navolging vinden, volgens mij kunnen we daar best trots op zijn.

De NS heeft bijvoorbeeld ook de klokvaste dienstregeling met knopen (zoals in Amersfoort) uitgevonden en dat idee is eerst door Zwitserland en intussen door bijna heel Europa overgenomen. :)
  vrijdag 15 juni 2012 @ 01:04:13 #160
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_112912806
quote:
Het idee achter het nieuwe rijden met de trein is vergelijkbaar met de auto; vlot optrekken tot de gewenste snelheid en zo min mogelijk remmen en de trein laten uitrollen. Dat niet remmen scheelt heel veel energie.

Bijscholing

Deze methode is ontwikkeld door een NS-machinist. Vorig jaar hebben alle machinisten aan de hand van zijn methode bijscholing gehad. Vanaf 2012 wordt zo naar verwachting per jaar 5 procent zuiniger gereden, waarmee een CO2-uitstoot wordt vermeden die gelijk staat aan die van 25.000 huishoudens.
Mag toch hopen dat die "methode" wat meer behelst dan. Dat niet remmen maar uitrollen zuiniger is kan iedereen met HAVO niveau je uitleggen en het snelle optrekken was, zoals al genoemd, ook al lang bekend van autoverkeer. Wat heeft die machinist nou bedacht dan?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 15 juni 2012 @ 01:28:52 #161
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_112913184
Dat je snel optrekt naar de Vmax van je materieel en baanvak, en dat je waar mogelijk de boel laat uitrollen.

Mij is ooit verteld dat als een Fyra-machinist op de brug over het Hollands Diep de tractie uitschakelt hij nog steeds netjes op tijd in Breda kan binnenkomen. (Mits alle seinen groen zijn en er geen treinen in de weg zitten)
  vrijdag 15 juni 2012 @ 01:52:09 #162
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112913602
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 23:13 schreef Bitlord het volgende:
Tsja zelfs met 1/500e sluitertijd is de trein al weet al 16,7 centimeter verder.
Je moet ongeveer rekenen: de snelheid vermenigvuldigen met 5, minimaal. Een trein die 300 km/h rijdt, kan je van dichtbij dus scherp krijgen op een 1/1500e.
Maarrr, als je tientallen meters weg staat, oogt de trein al met bijv. 1/1000 of 1/1250 scherp. Inzoomen niet meer, maar met het blote oog is die vervaging bij bijv. 300m afstand niet te zien.
Wanneer je inzoomt, zijn de regeltjes net wat anders, want je afstand verandert. Ik ga uit van rond de 35mm zoom, en niet tele.
Daarnaast kan je je sluitertijd verlagen door mee te bewegen met de trein. Het te overbruggen snelheidverschil is dan kleiner.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 01:55:24 #163
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112913660
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 01:28 schreef James1988 het volgende:
Dat je snel optrekt naar de Vmax van je materieel en baanvak, en dat je waar mogelijk de boel laat uitrollen.

Mij is ooit verteld dat als een Fyra-machinist op de brug over het Hollands Diep de tractie uitschakelt hij nog steeds netjes op tijd in Breda kan binnenkomen. (Mits alle seinen groen zijn en er geen treinen in de weg zitten)
Klopt. Hij kan heel ver komen vanaf 160, en dan uitrollen. De snelheid die je vermindert, is minimaal (mede door het gewicht).
Bij vertraging kan je ook op z'n Duits werken: pittig optrekken, en zo laat mogelijk pittig remmen.
pi_112914907
Het enige dat deze treinreis weer lleuk maakt iis dat er wifi in de virm zit..
  Moderator vrijdag 15 juni 2012 @ 07:03:55 #165
155227 crew  Guppy
dus
pi_112914910
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 07:02 schreef b2py het volgende:
Het enige dat deze treinreis weer lleuk maakt iis dat er wifi in de virm zit..
Wat meestal nog trager is dan 3G...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 15 juni 2012 @ 07:15:29 #166
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_112914960
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 00:22 schreef Peterselieman het volgende:
interessant:

[..]

bron: http://www.metronieuws.nl(...)rZlfl!10S7K2dddAkBM/

Goederenvervoeders zeggen alleen maar de voordelen te zien, terwijl ProRail en reizigersvervoerders de boot nog wat afhouden
Ik snap niet dat iedereen steeds maar blijft hameren op die capaciteitswinst met ERTMS. :{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_112915209
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 07:03 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wat meestal nog trager is dan 3G...
alles is sneller dan mijn blackberry :p
pi_112915477
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 07:03 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wat meestal nog trager is dan 3G...
Ik word altijd een beetje agressief van de wifi in de trein. Tussen Amsterdam en Utrecht werkt het totaaaal niet! Zit je tien minuten te wachten voor twitter om te laden, en dan krijg je ook nog een mislukte pagina zonder css :')
  Moderator vrijdag 15 juni 2012 @ 08:25:39 #169
155227 crew  Guppy
dus
pi_112915486
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 07:51 schreef b2py het volgende:

[..]

alles is sneller dan mijn blackberry :p
Ik heb 3G van T-mobile... Dus het is diepe treurnis dat de NS WIFI trager is dan dat :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_112915496
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 08:25 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik heb 3G van T-mobile... Dus het is diepe treurnis dat de NS WIFI trager is dan dat :')
Zouden ze gewoon één telefoon in die trein hebben gelegd met modem-functie? :')
  Moderator vrijdag 15 juni 2012 @ 08:27:03 #171
155227 crew  Guppy
dus
pi_112915504
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 08:26 schreef Toeps het volgende:

[..]

Zouden ze gewoon één telefoon in die trein hebben gelegd met modem-functie? :')
Ook met T-mobile ja... :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 15 juni 2012 @ 08:38:28 #172
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_112915631
The romance of Ukraine's night trains (filmpje bbc). Nooit geweten dat er zulke couchette's bestaan en dat het plek is om een potentiële partner te ontmoeten. :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_112916204
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 08:25 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik heb 3G van T-mobile... Dus het is diepe treurnis dat de NS WIFI trager is dan dat :')
Ik heb geen 3G op mijn galaxy tab dusja, dan is Wifi in de trein wel handig.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 juni 2012 @ 10:11:30 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112917839
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 07:15 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik snap niet dat iedereen steeds maar blijft hameren op die capaciteitswinst met ERTMS. :{
in theorie is die winst er wel degelijk. Onder level 2 zou je dan de afstand tussen de bakens moeten verkorten. Die winst zou met het huidige ATB en kortere seinblokken ook kunnen, maar bij ERTMS kun je net iets verder gaan nog, al is die winst minimaal.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 juni 2012 @ 10:17:55 #175
104871 remlof
Europees federalist
pi_112918071
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 08:25 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik heb 3G van T-mobile... Dus het is diepe treurnis dat de NS WIFI trager is dan dat :')
Mijn ervaring is: hoe minder studenten in je trein hoe sneller de wifi.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 10:21:30 #176
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_112918202
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 10:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in theorie is die winst er wel degelijk. Onder level 2 zou je dan de afstand tussen de bakens moeten verkorten. Die winst zou met het huidige ATB en kortere seinblokken ook kunnen, maar bij ERTMS kun je net iets verder gaan nog, al is die winst minimaal.
Het nut van kortere blokken neemt hard af als je maar hard genoeg rijdt. Het verschil tussen blokken van 400 meter en 200 meter is bij 140 km/h slechts vijf seconden. Daar heb je qua capaciteit eigenlijk niets meer aan. Als je die kortere bloklengte vervolgens inwisselt voor een langere remweg door het onhandig verspreiden van marge en ingreepruimte van binnen het systeem ga je nat. Daarmee is het hameren op capaciteitswinst hameren op vooral veel onzin, waarmee het bewijs is geleverd dat de ERTMS-lobby van de leveranciers succes heeft gehad.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 10:25:29 #177
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_112918336
Breda-Tilburg
Vrijdag 15 Juni 10:14
Oorzaak
Tussen Breda en Tilburg rijden geen treinen door beperkingen op last van de politie.


Bommelding krijg ik te horen van mevr. Bork. Trein reed niet verder dan Tilburg (vanuit Den Bosch).

update: gaat om een oude granaat, gevonden bij werkzaamheden aan het spoor bij Gilze-Rijen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 15 juni 2012 @ 10:45:45 #178
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112919046
Vervolg van gister:

DBS 6426+ketelwagens, Locon-huurloc VR203-1+Slps'n
Nadat Locon naar de huisafvaltrein is gereden, volgt DB Schenker gelijk om de ketelwagens op te pikken. Hierna gaat de 6426, enkel met deze sleep ketelwagens, terug naar Lage Zwaluwe. Inmiddels staat de 6421 met de afvoer van Shell te wachten om naar het basisemplacement te kunnen vertrekken.


Locon-huurloc VolkerRail 203-1+huisafvaltrein
En kort na het koppelen werd er vertrokken naar Attero, waar te komen is via het afbuigende spoortje direct na het basisemplacement.


DBS 6421+Afvoer Shell Mdk
Na een lange tijd bij de Shell te hebben vertoeft, heeft de 6421 zijn treintje eindelijk mee mogen nemen naar het basisemplacement, maar moet eventjes wachten op ruimte. Collega's op de 6426 waren nog aan het rangeren, en Locon was aanwezig met de afvaltrein naar Attero.


DBS 6426+ketelwagens ri Lage Zwaluwe
Toen ik onderweg was naar huis op de scooter, zag ik nog net de trein langs het dorp Moerdijk rijden. Dit heeft mij doen besluiten om nog eventjes te wachten op de trein. Voor de discussie losbarst; Ik heb deze trein met keuze kops geklikt. Ik had iets meer naar links kunnen gaan, maar vond hem zo fraaier. Hierna ben ik gelijk naar huis getuft, gezien ik nog andere verplichtingen had, en niet op de tweede trein kon wachten.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:08:21 #179
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_112919966
Wat mooi zeg die laatste. Goede compositie! Mooi luchtje, mooi dijkje, boompjes, weggetje... veel beter wordt het niet.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:12:43 #180
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112920137
Zo denk ik ook. Maar had vanochtend al een reactie op Flickr (heb ik maar verwijderd) dat deze foto:
- Teveel schaduw heeft
- De loc te kops is
- De overweg het beeld verstoord
... Dat zijn zeikers omdat ze willen zeiken ofzo...
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:17:43 #181
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_112920338
Nou ja als je dan toch wat zou moeten willen verbeteren zou een niet-bewaakte overweg het wel mooier maken. Maar ja, dat is een beetje een non-opmerking, want als fotograaf doe je daar weinig aan, want jij hebt die AHOB er niet neergezet. Hoe je dat soort opmerkingen moet zien, denk ik dan altijd maar: blijkbaar is de foto zó goed dat er over niks anders valt te zeuren ;) En nou ja, ik vind persoonlijk ook dat soort feedback wel nuttig soms, want dat kan je weer helpen met locatiekeuze. En dat de loc te kops is, dat vind ik wel echt onzin. Want, niet elke treinfoto is bedoeld als registratiefoto. Als registratiefoto is deze butt, veel te veel omgeving ;) en te kops inderdaad. Maar dat was niet je doel. En sommige spotters die puur voor registratie gaan die snappen het idee van een niet-registratiefoto van een trein niet zo.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:22:50 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_112920528
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 08:24 schreef Toeps het volgende:
Ik word altijd een beetje agressief van de wifi in de trein.
Ja ik ook. Meestal werkt het gewoon niet idd. Of je krijgt een timeout of je krijgt "te veel serveromleidingen" wat dus gewoon een configuratiefout is, al wordt dat door NS dan zelf vrolijk ontkend.

En dan pak ik maar weer mijn eigen hotspot op mijn telefoon, maar ja: Geen bereik tussen Bilthoven en Amersfoort, geen bereik tussen Barneveld en Apeldoorn, geen bereik tussen Holten en Rijssen, tsja, zo schiet het lekker op natuurlijk :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:24:57 #183
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_112920613
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 11:12 schreef greavy het volgende:
Zo denk ik ook. Maar had vanochtend al een reactie op Flickr (heb ik maar verwijderd) dat deze foto:
- Teveel schaduw heeft
- De loc te kops is
- De overweg het beeld verstoord
... Dat zijn zeikers omdat ze willen zeiken ofzo...
Terecht. Het is zo gewoon een kutfoto :N Wie die overweg toch bedacht heeft... 8)7

NATUURLIJK laat je liever je kinderen doodrijden dan dat je een Foto van een Spotter verstoort, he dat snapt toch iedereen :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:25:33 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_112920635
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 11:08 schreef V2 het volgende:
Wat mooi zeg die laatste. Goede compositie! Mooi luchtje, mooi dijkje, boompjes, weggetje... veel beter wordt het niet.
Alleen nog die koetjes van een eerdere foto erbij O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:28:32 #185
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_112920732
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Alleen nog die koetjes van een eerdere foto erbij O+
Oh, ja, scherp! Wat een kutfoto. Geen koe in de wei te zien. ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 juni 2012 @ 11:30:31 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112920816
quote:
16s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 11:28 schreef V2 het volgende:

[..]

Oh, ja, scherp! Wat een kutfoto. Geen koe in de wei te zien. ;)
en ik mis schapen op de dijk
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:32:26 #187
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_112920917
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 11:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en ik mis schapen op de dijk
En een vlucht ganzen in de lucht. In zo'n mooie V. Pff, wat kan die jongen wél zeg!
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:34:28 #188
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_112920998
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 21:33 schreef Anno1982 het volgende:
Is ook een dubbeldekker, logisch toch?

Naast de mensen die bang zijn om op het volgende station de trein niet te kunnen verlaten, hebben we natuurlijk ook nog het type dat hulpeloos door de ramen van de deur naar buiten gaat staan te kijken tot iemand ze bevrijdt door het drukken de knop buiten.

Gisteren trof ik beide types bij de deur en natuurlijk stond het hulpeloze type voor de knoppen van de deurbediening. Dat gaf wel weer een leuk effect. >:)
Ook mooi: mensen die in een GTW niet doorhebben dat één keer drukken genoeg is. Tak tak tak, zelfs drukken als je de treeplank al hoort uitschuiven. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_112921313
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:
En dan pak ik maar weer mijn eigen hotspot op mijn telefoon, maar ja: Geen bereik tussen Bilthoven en Amersfoort, geen bereik tussen Barneveld en Apeldoorn, geen bereik tussen Holten en Rijssen, tsja, zo schiet het lekker op natuurlijk :N
Op die plekken doet het wifi in de trein het meestal ook niet hoor (in de zeldzame situatie dat het op de rest van het traject wel werkt) ;(
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:46:03 #190
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112921448
Whaha, schapen, koeien oid hadden er leuk bij gestaan, maar de boer had ze daar niet neergezet. Stonden aan de andere kant van de A16 op de dijk (schapen).
Ik ben op deze manier wel tevreden, was niet als registratiefoto bedoelt.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:54:09 #191
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112921773
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 11:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Op die plekken doet het wifi in de trein het meestal ook niet hoor (in de zeldzame situatie dat het op de rest van het traject wel werkt) ;(
Ik heb weinig last van problemen. Alleen tussen Amersfoort en Apeldoorn is het altijd kut.
pi_112921775
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 10:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het nut van kortere blokken neemt hard af als je maar hard genoeg rijdt. Het verschil tussen blokken van 400 meter en 200 meter is bij 140 km/h slechts vijf seconden. Daar heb je qua capaciteit eigenlijk niets meer aan. Als je die kortere bloklengte vervolgens inwisselt voor een langere remweg door het onhandig verspreiden van marge en ingreepruimte van binnen het systeem ga je nat. Daarmee is het hameren op capaciteitswinst hameren op vooral veel onzin, waarmee het bewijs is geleverd dat de ERTMS-lobby van de leveranciers succes heeft gehad.
Het gaat ook niet om de capaciteit op de vrije baan, op de drukke punten liggen in NL genoeg inhaalsporen of is het traject 4-sporig. Het gaat om hoe je bij drukte toch zoveel mogelijk treinen de grote emplacementen in krijgt. Dan heeft (denk ik) korte bloklengtes wel zin, je kan dan lekker proppen.
pi_112922244
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 21:33 schreef Anno1982 het volgende:
Is ook een dubbeldekker, logisch toch?

Naast de mensen die bang zijn om op het volgende station de trein niet te kunnen verlaten, hebben we natuurlijk ook nog het type dat hulpeloos door de ramen van de deur naar buiten gaat staan te kijken tot iemand ze bevrijdt door het drukken de knop buiten.

Gisteren trof ik beide types bij de deur en natuurlijk stond het hulpeloze type voor de knoppen van de deurbediening. Dat gaf wel weer een leuk effect. >:)
Meestal sta ik bij de knopjes van de deur, als de trein bijna gestopt word door mij het knopje al ingedrukt en in gedrukt gehouden. Met soms als gevolg dat de Machinist net iets te vroeg de deuren open zet ter wel we nog een paar meter aan het door rollen zijn. Ik loop dan al buiten en zie je andere mensen nog twijfelen. :P
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 juni 2012 @ 12:09:13 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112922323
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 11:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ook mooi: mensen die in een GTW niet doorhebben dat één keer drukken genoeg is. Tak tak tak, zelfs drukken als je de treeplank al hoort uitschuiven. :')
precies. je kunt al drukken voordat de trein stilstaat. Ze vinden het altijd vreemd als je dat al gedaan hebt en dan voor de deur staat en niet meer op de knop drukt :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 juni 2012 @ 12:17:10 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_112922607
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

precies. je kunt al drukken voordat de trein stilstaat. Ze vinden het altijd vreemd als je dat al gedaan hebt en dan voor de deur staat en niet meer op de knop drukt :P
Stom genoeg kan dat niet in SLT ;(
  vrijdag 15 juni 2012 @ 13:01:10 #196
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_112924370
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:06 schreef daanski82 het volgende:

[..]

Meestal sta ik bij de knopjes van de deur, als de trein bijna gestopt word door mij het knopje al ingedrukt en in gedrukt gehouden. Met soms als gevolg dat de Machinist net iets te vroeg de deuren open zet ter wel we nog een paar meter aan het door rollen zijn. Ik loop dan al buiten en zie je andere mensen nog twijfelen. :P
Dat is inderdaad hoe de pro's het doen. Hoewel waarschijnlijk illegaal, als je de sticker mag geloven.

Overigens zorgt het vasthouden van de openen-knop bij SGM ervoor dat het automatisch sluiten uitgezet wordt.

Wat zijn registratiefoto's btw?
  vrijdag 15 juni 2012 @ 13:26:05 #197
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112925450
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Stom genoeg kan dat niet in SLT ;(
Maar dan drukken ze nog 50x totdat de deur open gaat, en drukken al voordat het groene lampje brandt bij de knop...
  vrijdag 15 juni 2012 @ 13:30:03 #198
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_112925655
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:26 schreef greavy het volgende:

[..]

Maar dan drukken ze nog 50x totdat de deur open gaat, en drukken al voordat het groene lampje brandt bij de knop...
Dat soort gedag zie je ook vaak bij voetgangers/fietsers bij stoplichten. Soms heb ik dan de neiging om te vragen of ze er over willen praten. :+
  vrijdag 15 juni 2012 @ 13:31:07 #199
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112925702
Ja, ook zoiets. Vaker drukken gaat het echt niet sneller van.
pi_112925826
Ik heb wiskunde gestudeerd met een 9,8 voor statistiek en ik kan jullie vertellen dat als je lekker vaak op de knop ramt, dat dan bij elke keer drukken de kans groter wordt dat het meteen daarna groen wordt!

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2012 13:34:24 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')