Wat heeft die er nou weer mee te maken?quote:Op donderdag 14 juni 2012 00:38 schreef DrNick het volgende:
Bedankt Flash, nu zit ik met Frans Bauer in mijn hoofd
Dunnoquote:Op donderdag 14 juni 2012 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat heeft die er nou weer mee te maken?
Haha, hij is fijn.quote:Op woensdag 13 juni 2012 23:41 schreef Monopoly het volgende:
[ afbeelding ]
Van de week ging de sprinter naar Hilversum, door naar Hengelo
Ik zou wel willen dat het gratis wasquote:U heeft het volgende doorlopende abonnement bij NS:
OV-chipkaart: XXXX
Abonnement en klasse: Weekend Vrij 2e klas
Prijs: ¤ 0,00 per jaar
quote:Op donderdag 14 juni 2012 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat heeft die er nou weer mee te maken?
quote:
Jammer dat 'ie niet meer meekantelt in de bochtenquote:Op woensdag 13 juni 2012 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
OK.
De vetste trein ooit, misschien met uitzondering van de Shinkansen series 500.
[ afbeelding ]
Rijdt hier het station van Dombas binnen als IC van Oslo naar Trondheim.
Volgens mij nog een oud flapje van de IC naar Berlijn, aangezien Apeldoorn en Almelo ontbreken..quote:Op woensdag 13 juni 2012 23:41 schreef Monopoly het volgende:
[ afbeelding ]
Van de week ging de sprinter naar Hilversum, door naar Hengelo
Die nieuwe kost ¤¿ per jaarquote:Op donderdag 14 juni 2012 08:23 schreef Toeps het volgende:
Lol, ik wilde net posten dat ik die kreeg over mijn Dal Vrij
En de nieuwe versie kostte ????
Daar heb ik eigenlijk niet op gelet, volgens mij met name de handmatige, inderdaad. Ik snap overigens niet waarom het in andere treinen wel goed gaat, maar het iedere keer een drama is in de nieuwe Sprinters. Waarom hebben ze niet het handmatige systeem van andere treinen behouden in de nieuwe Sprinters?quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:57 schreef dennistd het volgende:
De handmatige of automatische omroep? De handmatige is er heel erg gevoelig voor dat er recht in de microfoon gesproken wordt..
Het mat (ik zeg SLT) kan gewoon 140 rijden. Vanaf Zwolle hebben ze weinig last van de IC.quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:26 schreef Peterselieman het volgende:
er wordt ook gekruist op Harlingen
aankomst in Leeuwarden van die treinen is denk ik een uur na vertrek uit Zwolle, tenzij hij meer een IC-pad volgt. Dan kan het in 52 minuten
Zijn softwareproblemen. Daar wordt wel aan gewerkt.quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:27 schreef Sculptra het volgende:
[..]
Daar heb ik eigenlijk niet op gelet, volgens mij met name de handmatige, inderdaad. Ik snap overigens niet waarom het in andere treinen wel goed gaat, maar het iedere keer een drama is in de nieuwe Sprinters. Waarom hebben ze niet het handmatige systeem van andere treinen behouden in de nieuwe Sprinters?
in Meppel zullen ze wel even moeten wachten tot de IC Groningen - Zwolle er langs is.quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Het mat (ik zeg SLT) kan gewoon 140 rijden. Vanaf Zwolle hebben ze weinig last van de IC.
De extra treinen rijden alleen maar om de hordes fietsen en bagage te vervoeren. Niet omdat NS zo graag extra treinen wil laten rijden. Anders word het vechten in de IC's met fietsenquote:Op donderdag 14 juni 2012 14:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in Meppel zullen ze wel even moeten wachten tot de IC Groningen - Zwolle er langs is.
daarnaast is het niet echt handig ingepland, want de extra trein biedt alleen maar een achterlichtaansluiting onderweg
Het klinkt alsof er in de SLT een soort achtergrond-herrie-onderdrukking op zit. Alleen als er harder dan een bepaald niveau wordt gepraat komt het 'door', en dat niveau staat blijkbaar vrij hoog. Als de spreker dan even onder dat niveau zakt dan begint het te 'haperen'...quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:27 schreef Sculptra het volgende:
[..]
Daar heb ik eigenlijk niet op gelet, volgens mij met name de handmatige, inderdaad. Ik snap overigens niet waarom het in andere treinen wel goed gaat, maar het iedere keer een drama is in de nieuwe Sprinters. Waarom hebben ze niet het handmatige systeem van andere treinen behouden in de nieuwe Sprinters?
een extra stelletje achter de gewone trein plakken kon zeker nietquote:Op donderdag 14 juni 2012 14:31 schreef greavy het volgende:
[..]
De extra treinen rijden alleen maar om de hordes fietsen en bagage te vervoeren. Niet omdat NS zo graag extra treinen wil laten rijden. Anders word het vechten in de IC's met fietsen
Het gaat niet ff om 4 fietsen. Ze verwachten in die extra treinen zo'n 30-40 fietsen te vervoeren per keer. En dan veel bagage. Gaat nie passen nie in ICM.quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een extra stelletje achter de gewone trein plakken kon zeker niet
Ben wel benieuwd. Lijkt me wel geinig. Kan je iets meer vertellen over wat we daar gaan zien/doen?quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:32 schreef greavy het volgende:
Zijn er hier mensen die nog naar Prüfcenter Wildenrath gaan 1 juli?
Ik ben de goedkoopste manier aan het zoeken (bericht staat ook op OVNL), en dat is samenreizen. Voor iedereen wel zo goedkoop.
Vertrek venlo 10:05 = in Wildenrath ca 12u15/12u30.
Ik wéét dat dat niet voor iedereen haalbaar is, maar dat zal qua tijd wel het beste zijn.
Ik heb sowieso nog 2 die ook daar heen gaan, en dan op OVNL was ook al interesse.
Met een clubje is wel zo leuk natuurlijk
denk dat het wel meevalt hoor.quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Het gaat niet ff om 4 fietsen. Ze verwachten in die extra treinen zo'n 30-40 fietsen te vervoeren per keer. En dan veel bagage. Gaat nie passen nie in ICM.
Arriva heeft plaats gemaakt voor 12 of 15 fietsen per stel als het goed is. En vandaag waren er al mensen die achterbleven met fietsen in Leeuwarden. 30 Minuten later mag je weer proberenquote:Op donderdag 14 juni 2012 15:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
denk dat het wel meevalt hoor.
Het past iig niet in vijf bakken GTW
Lijkt me tof, ik ga wel mee (mits minimaal 4p ivm kosten, ik ben arme studentquote:Op donderdag 14 juni 2012 15:02 schreef greavy het volgende:
Bij Prüfcenter Venlo doen ze materieel testen. Wat exact, dat weet ik niet. Het is een vrij uitgebreid testcentrum. Daar krijg je uitleg, kan je het bekijken (ook demonstraties begreep ik).
Zondag 1 juli pak ik met nog iemand sowieso de eerste IC naar Venlo (R'dam v. 7:48, Dordrecht 8:02, Venlo a. 9:43).
Als je mee wilt, je bent welkom
Ik ben ff een lijstje aan het maken. De kosten t/m 5 personen per persoon:
2p ¤18,75
3p ¤12,50
4p ¤9.38
5p ¤7,50
12 tot 15 valt me tegen. Met een beetje proppen kun je de 20 wel halen. Moet de bagage er wel afquote:Op donderdag 14 juni 2012 15:04 schreef greavy het volgende:
[..]
Arriva heeft plaats gemaakt voor 12 of 15 fietsen per stel als het goed is. En vandaag waren er al mensen die achterbleven met fietsen in Leeuwarden. 30 Minuten later mag je weer proberen
Moet binnen de grenzen blijven. Regeltjes enzo hè, betreffende veiligheid.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
12 tot 15 valt me tegen. Met een beetje proppen kun je de 20 wel halen. Moet de bagage er wel af
zelfs dat kan dan nog prima, zolang er maar een gangpad overblijft om mensen snel de trein uit te kunnen bonjouren wanneer er een ongeval isquote:Op donderdag 14 juni 2012 15:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Moet binnen de grenzen blijven. Regeltjes enzo hè, betreffende veiligheid.
Denk ook aan de normale reizigers in de spits. Er zullen vast wel eens meer fietsen in staan, maar Arriva houdt rekening met 15 per stel nu. Je hebt ook de studenten, forensen en weet ik veel wie allemaal nog.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zelfs dat kan dan nog prima, zolang er maar een gangpad overblijft om mensen snel de trein uit te kunnen bonjouren wanneer er een ongeval is
M'n zus had het er over dat er vandaag diverse keren mensen achterbleven op Leeuwarden. Zij moest ook een halfuur extra wachten.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:16 schreef Peterselieman het volgende:
zoveel mensen reizen er normaal niet met die trein, dus die passen er wel bij
Goede disclaimerquote:Op donderdag 14 juni 2012 14:32 schreef greavy het volgende:
Zijn er hier mensen die nog naar Prüfcenter Wildenrath gaan 1 juli?
Ik ben de goedkoopste manier aan het zoeken (bericht staat ook op OVNL), en dat is samenreizen. Voor iedereen wel zo goedkoop.
Vertrek venlo 10:05 = in Wildenrath ca 12u15/12u30.
Ik wéét dat dat niet voor iedereen haalbaar is, maar dat zal qua tijd wel het beste zijn.
Ik heb sowieso nog 2 die ook daar heen gaan, en dan op OVNL was ook al interesse.
Met een clubje is wel zo leuk natuurlijk
Utrecht idem. Altijd leuk.quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:27 schreef Anno1982 het volgende:
Hahaha
Op Zwolle trouwens ook altijd leuk als ze voor het splitsen even de deuren dicht moeten doen, altijd wel één die naar binnen rent en dolgelukkig is dat hij/zij de trein nog gehaald heeft. Na het splitsen gaan de deuren weer open en staan ze er nog
Mooi geknipt ook. Wat heeft dat eerste shot ermee te maken?quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:56 schreef Peterselieman het volgende:
Ik moest toch wel even lachen om deze gast
nietsquote:Op donderdag 14 juni 2012 20:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mooi geknipt ook. Wat heeft dat eerste shot ermee te maken?
Of met die sprinters, weet ff niet welk model. Daar gaan gewoon na x seconden (30?) de deuren automatisch dicht, maar dat betekent niet dat de trein al gaat rijden. Toch zie je altijd mensen rennenquote:Op donderdag 14 juni 2012 19:27 schreef Anno1982 het volgende:
Hahaha
Op Zwolle trouwens ook altijd leuk als ze voor het splitsen even de deuren dicht moeten doen, altijd wel één die naar binnen rent en dolgelukkig is dat hij/zij de trein nog gehaald heeft. Na het splitsen gaan de deuren weer open en staan ze er nog
quote:NS uit kritiek op reizigers
De Nederlandse spoorwegen heeft felle kritiek geuit op zijn reizigers. Uit een door de treinmaatschappij opgesteld rapport blijkt dat gemiddeld 12% van de reizigers te laat is om zijn trein te halen. Daarnaast is één op drie treinreizigers structureel niet op tijd.
“De cijfers zijn schokkend,” aldus woordvoerster Esther Maas van de NS. “Steeds meer reizigers missen hun trein. Zaten we een aantal jaar geleden nog rond de 8%, inmiddels is gemiddeld 12% van onze klanten te laat, en we verwachten dat dit cijfer in de komende jaren alleen maar zal stijgen.” Vooral zorgelijk is het explosief gestegen aantal notoire laatkomers. “Het aantal mensen dat structureel te laat is voor zijn trein is in drie jaar gestegen van 1 op 6 naar 1 op 3. Sommige mensen komen tot wel een uur te laat.”
De NS eist dat reizigersorganisatie Rover stappen onderneemt. “Onze reizigers blijven maar met excuses komen”, aldus Maas. “De ene keer zeggen ze te laat te zijn door de gladheid, de andere keer omdat ze vanwege het extreem warme weer te lang op het terras zijn blijven hangen. En zo is er altijd wel iets.”
Reizigersorganisatie Rover kan zich niet vinden in de kritiek van de NS. “Het percentage laatkomers is nog altijd één van het laagste van Europa”, aldus Arriën Kruyt van Rover in een vraaggesprek met Sacha de Boer van het NOS Journaal. “Kijk je bijvoorbeeld naar Engeland, dan zie je dat gemiddeld meer dan 20% van de mensen zijn trein niet haalt. Daarnaast hebben we het afgelopen jaar duidelijk stappen gezet. We proberen reizigers meer bewust te maken van hun gedrag, en door de opkomst van smartphones zijn ze steeds beter op de hoogte van de precieze vertrektijden. We verwachten dat hierdoor in de komende jaren juist steeds meer mensen hun trein wel zullen halen.”
Volgende week staat een overleg tussen Rover en de NS op de planning. Rover heeft al laten weten in bepaalde gevallen bereid te zijn extra reizigers in te zetten.
Dat is met alle moderne sprintertreinen zo, zelfs met het SGMmquote:Op donderdag 14 juni 2012 23:06 schreef twiFight het volgende:
[..]
Of met die sprinters, weet ff niet welk model. Daar gaan gewoon na x seconden (30?) de deuren automatisch dicht, maar dat betekent niet dat de trein al gaat rijden. Toch zie je altijd mensen rennen
bron: http://www.metronieuws.nl(...)rZlfl!10S7K2dddAkBM/quote:‘Treinreiziger juist gediend met ERMTS’
Veiligheidssysteem ERTMS lijkt goedkoper dan gesteld, en kan zelfs reiziger geld opleveren.
Invoering van het Europese spoorbeveiligingssysteem ERTMS levert de treinreiziger vermoedelijk meer op dan verbeterde veiligheid alleen. Omdat het volledig computergestuurde systeem treinen sneller en dichter achter elkaar kan laten rijden, moet concurrentie op het hoofdnet eindelijk mogelijk zijn. Dit kan goedkopere treinkaartjes opleveren. Daarbij lijkt ERTMS zowel op korte als lange termijn helemaal niet zo prijzig als wordt aangenomen.
ERTMS, dat zelf treinen aanstuurt en seinen overbodig maakt, blijkt zich op de drukke Betuweroute reeds te hebben bewezen. Dat laten de op de lijn rijdende goederenvervoerders desgevraagd weten aan Metro. “Het systeem is volledig betrouwbaar”, oordeelt Jelle Rebbers van DB Schenker. “ERTMS is inmiddels zó ver ontwikkeld dat je de laatste versie robuust kunt noemen”, vindt Johan ter Poorten van koepelorganisatie Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV).
Invoering van ERTMS duurt in Nederland nog minimaal tien jaar. Verschillende veiligheidssystemen in een overbruggingsfase blijkt duur te zijn. Het inbouwen van slechts één systeem kost al honderdduizenden euro’s per locomotief, weet Ter Poorten. Bij een Europese standaard kan een vervoerder letterlijk bij meerdere treinbouwers shoppen, waarbij er na aanschaf geen extra kosten voor het inbouwen van een eigen veiligheidssysteem bijkomen.
Door treinen ‘van de plank’ te kopen bespaar je ontzettend veel geld, zegt Ter Poorten: “Eén systeem is veiliger, betrouwbaarder én goedkoper. Ook in het onderhoud. Verbetering van het systeem gaat gewoon via een software-upgrade. De aanloopfase zal wel even moeilijk zijn, maar op den duur heeft het voor iedereen voordelen. Vanuit de goederensector zie ik dat de investeringen minder worden. Er is makkelijk concurrentie op het spoor mogelijk.”
Vorig jaar plaatste de Rekenkamer al kritische noten bij het plan ATB VV als tijdelijke overbrugging naar ERTMS te gebruiken. Toen bleek dat 1,1 miljard euro bij spoorbeheerder ProRail ‘geparkeerd’ stond voor onderhoud aan het spoor, onder meer om tussen 2002 en 2018 een nieuw beveiligingssysteem in te voeren. Insiders, onder wie ook de Parlementaire commissie Kuiken, schatten dat het hiermee ‘slechts’ 900 miljoen kost om ERTMS volledig in te voeren en menen dat treuzelen met invoeren onnodig is.
Eis voor meer veiligheid na treinbotsing Amsterdam:
- ERTMS is een computergestuurd Europees beveiligingssysteem, dat automatisch treinen aanstuurt. ATB VV laat in tegenstelling tot het originele ATB ook treinen die langzamer dan 40 kilometer per uur rijden automatisch remmen als een rood sein wordt gemist.
- Verkeersminister Melanie Schultz van Haegen besloot vrijdag in minimaal tien jaar ERTMS in Nederland te gaan aanleggen. Dit moet in de toekomst onder meer treinbotsingen te voorkomen. Probleemlocaties moeten tot die tijd worden beveiligd met ATB VV.
- Maandag verklaarden bronnen uit het personenvervoer ERTMS nog niet heilig. Het zou zich nog moeten bewijzen tijdens een nog te houden test op de drukke route Utrecht-Amsterdam.
- ProRail noemt ERTMS het ‘beveiligingssysteem van de toekomst’. De Hanzelijn, die dit jaar wordt opgeleverd, is naast de Betuwelijn en HSL ook met ERTMS uitgerust. Vorige week werd hier succesvol getest met Duitse hogesnelheidstreinen.
quote:Japanners kijken bij NS de kunst af
AMSTERDAM – Een Japanse spoorwegdelegatie leerde vrijdag de fijne kneepjes van het zuinig rijden met de trein van Nederlandse collega’s.
De Japanners lieten zich hierover informeren in het simulatorcentrum van de NS in Amersfoort. “In Nederland wijzen we altijd naar Japan als hier iets mis gaat met de trein, omdat ze daar altijd alles goed op orde hebben. Maar nu komen ze toch ook eens bij ons om te leren hoe wij dingen aanpakken. Grappig, toch?”, zegt een NS-woordvoerder.
Het idee achter het nieuwe rijden met de trein is vergelijkbaar met de auto; vlot optrekken tot de gewenste snelheid en zo min mogelijk remmen en de trein laten uitrollen. Dat niet remmen scheelt heel veel energie.
Bijscholing
Deze methode is ontwikkeld door een NS-machinist. Vorig jaar hebben alle machinisten aan de hand van zijn methode bijscholing gehad. Vanaf 2012 wordt zo naar verwachting per jaar 5 procent zuiniger gereden, waarmee een CO2-uitstoot wordt vermeden die gelijk staat aan die van 25.000 huishoudens.
© NUzakelijk/Tijdo van der Zee
In Duitsland kunnen ze wat dat betreft ook nog wel wat van ons leren.quote:
Mag toch hopen dat die "methode" wat meer behelst dan. Dat niet remmen maar uitrollen zuiniger is kan iedereen met HAVO niveau je uitleggen en het snelle optrekken was, zoals al genoemd, ook al lang bekend van autoverkeer. Wat heeft die machinist nou bedacht dan?quote:Het idee achter het nieuwe rijden met de trein is vergelijkbaar met de auto; vlot optrekken tot de gewenste snelheid en zo min mogelijk remmen en de trein laten uitrollen. Dat niet remmen scheelt heel veel energie.
Bijscholing
Deze methode is ontwikkeld door een NS-machinist. Vorig jaar hebben alle machinisten aan de hand van zijn methode bijscholing gehad. Vanaf 2012 wordt zo naar verwachting per jaar 5 procent zuiniger gereden, waarmee een CO2-uitstoot wordt vermeden die gelijk staat aan die van 25.000 huishoudens.
Je moet ongeveer rekenen: de snelheid vermenigvuldigen met 5, minimaal. Een trein die 300 km/h rijdt, kan je van dichtbij dus scherp krijgen op een 1/1500e.quote:Op donderdag 14 juni 2012 23:13 schreef Bitlord het volgende:
Tsja zelfs met 1/500e sluitertijd is de trein al weet al 16,7 centimeter verder.
Klopt. Hij kan heel ver komen vanaf 160, en dan uitrollen. De snelheid die je vermindert, is minimaal (mede door het gewicht).quote:Op vrijdag 15 juni 2012 01:28 schreef James1988 het volgende:
Dat je snel optrekt naar de Vmax van je materieel en baanvak, en dat je waar mogelijk de boel laat uitrollen.
Mij is ooit verteld dat als een Fyra-machinist op de brug over het Hollands Diep de tractie uitschakelt hij nog steeds netjes op tijd in Breda kan binnenkomen. (Mits alle seinen groen zijn en er geen treinen in de weg zitten)
Wat meestal nog trager is dan 3G...quote:Op vrijdag 15 juni 2012 07:02 schreef b2py het volgende:
Het enige dat deze treinreis weer lleuk maakt iis dat er wifi in de virm zit..
Ik snap niet dat iedereen steeds maar blijft hameren op die capaciteitswinst met ERTMS.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 00:22 schreef Peterselieman het volgende:
interessant:
[..]
bron: http://www.metronieuws.nl(...)rZlfl!10S7K2dddAkBM/
Goederenvervoeders zeggen alleen maar de voordelen te zien, terwijl ProRail en reizigersvervoerders de boot nog wat afhouden
alles is sneller dan mijn blackberry :pquote:Op vrijdag 15 juni 2012 07:03 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wat meestal nog trager is dan 3G...
Ik word altijd een beetje agressief van de wifi in de trein. Tussen Amsterdam en Utrecht werkt het totaaaal niet! Zit je tien minuten te wachten voor twitter om te laden, en dan krijg je ook nog een mislukte pagina zonder cssquote:Op vrijdag 15 juni 2012 07:03 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wat meestal nog trager is dan 3G...
Ik heb 3G van T-mobile... Dus het is diepe treurnis dat de NS WIFI trager is dan datquote:
Zouden ze gewoon één telefoon in die trein hebben gelegd met modem-functie?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:25 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik heb 3G van T-mobile... Dus het is diepe treurnis dat de NS WIFI trager is dan dat
Ook met T-mobile ja...quote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:26 schreef Toeps het volgende:
[..]
Zouden ze gewoon één telefoon in die trein hebben gelegd met modem-functie?
Ik heb geen 3G op mijn galaxy tab dusja, dan is Wifi in de trein wel handig.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:25 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik heb 3G van T-mobile... Dus het is diepe treurnis dat de NS WIFI trager is dan dat
in theorie is die winst er wel degelijk. Onder level 2 zou je dan de afstand tussen de bakens moeten verkorten. Die winst zou met het huidige ATB en kortere seinblokken ook kunnen, maar bij ERTMS kun je net iets verder gaan nog, al is die winst minimaal.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 07:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik snap niet dat iedereen steeds maar blijft hameren op die capaciteitswinst met ERTMS.
Mijn ervaring is: hoe minder studenten in je trein hoe sneller de wifi.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:25 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik heb 3G van T-mobile... Dus het is diepe treurnis dat de NS WIFI trager is dan dat
Het nut van kortere blokken neemt hard af als je maar hard genoeg rijdt. Het verschil tussen blokken van 400 meter en 200 meter is bij 140 km/h slechts vijf seconden. Daar heb je qua capaciteit eigenlijk niets meer aan. Als je die kortere bloklengte vervolgens inwisselt voor een langere remweg door het onhandig verspreiden van marge en ingreepruimte van binnen het systeem ga je nat. Daarmee is het hameren op capaciteitswinst hameren op vooral veel onzin, waarmee het bewijs is geleverd dat de ERTMS-lobby van de leveranciers succes heeft gehad.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 10:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in theorie is die winst er wel degelijk. Onder level 2 zou je dan de afstand tussen de bakens moeten verkorten. Die winst zou met het huidige ATB en kortere seinblokken ook kunnen, maar bij ERTMS kun je net iets verder gaan nog, al is die winst minimaal.
Ja ik ook. Meestal werkt het gewoon niet idd. Of je krijgt een timeout of je krijgt "te veel serveromleidingen" wat dus gewoon een configuratiefout is, al wordt dat door NS dan zelf vrolijk ontkend.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:24 schreef Toeps het volgende:
Ik word altijd een beetje agressief van de wifi in de trein.
Terecht. Het is zo gewoon een kutfotoquote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:12 schreef greavy het volgende:
Zo denk ik ook. Maar had vanochtend al een reactie op Flickr (heb ik maar verwijderd) dat deze foto:
- Teveel schaduw heeft
- De loc te kops is
- De overweg het beeld verstoord
... Dat zijn zeikers omdat ze willen zeiken ofzo...
Alleen nog die koetjes van een eerdere foto erbijquote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:08 schreef V2 het volgende:
Wat mooi zeg die laatste. Goede compositie! Mooi luchtje, mooi dijkje, boompjes, weggetje... veel beter wordt het niet.
Oh, ja, scherp! Wat een kutfoto. Geen koe in de wei te zien.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alleen nog die koetjes van een eerdere foto erbij
en ik mis schapen op de dijkquote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:28 schreef V2 het volgende:
[..]
Oh, ja, scherp! Wat een kutfoto. Geen koe in de wei te zien.
En een vlucht ganzen in de lucht. In zo'n mooie V. Pff, wat kan die jongen wél zeg!quote:
Ook mooi: mensen die in een GTW niet doorhebben dat één keer drukken genoeg is. Tak tak tak, zelfs drukken als je de treeplank al hoort uitschuiven.quote:Op donderdag 14 juni 2012 21:33 schreef Anno1982 het volgende:
Is ook een dubbeldekker, logisch toch?
Naast de mensen die bang zijn om op het volgende station de trein niet te kunnen verlaten, hebben we natuurlijk ook nog het type dat hulpeloos door de ramen van de deur naar buiten gaat staan te kijken tot iemand ze bevrijdt door het drukken de knop buiten.
Gisteren trof ik beide types bij de deur en natuurlijk stond het hulpeloze type voor de knoppen van de deurbediening. Dat gaf wel weer een leuk effect.
Op die plekken doet het wifi in de trein het meestal ook niet hoor (in de zeldzame situatie dat het op de rest van het traject wel werkt)quote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:
En dan pak ik maar weer mijn eigen hotspot op mijn telefoon, maar ja: Geen bereik tussen Bilthoven en Amersfoort, geen bereik tussen Barneveld en Apeldoorn, geen bereik tussen Holten en Rijssen, tsja, zo schiet het lekker op natuurlijk
Ik heb weinig last van problemen. Alleen tussen Amersfoort en Apeldoorn is het altijd kut.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Op die plekken doet het wifi in de trein het meestal ook niet hoor (in de zeldzame situatie dat het op de rest van het traject wel werkt)
Het gaat ook niet om de capaciteit op de vrije baan, op de drukke punten liggen in NL genoeg inhaalsporen of is het traject 4-sporig. Het gaat om hoe je bij drukte toch zoveel mogelijk treinen de grote emplacementen in krijgt. Dan heeft (denk ik) korte bloklengtes wel zin, je kan dan lekker proppen.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 10:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het nut van kortere blokken neemt hard af als je maar hard genoeg rijdt. Het verschil tussen blokken van 400 meter en 200 meter is bij 140 km/h slechts vijf seconden. Daar heb je qua capaciteit eigenlijk niets meer aan. Als je die kortere bloklengte vervolgens inwisselt voor een langere remweg door het onhandig verspreiden van marge en ingreepruimte van binnen het systeem ga je nat. Daarmee is het hameren op capaciteitswinst hameren op vooral veel onzin, waarmee het bewijs is geleverd dat de ERTMS-lobby van de leveranciers succes heeft gehad.
Meestal sta ik bij de knopjes van de deur, als de trein bijna gestopt word door mij het knopje al ingedrukt en in gedrukt gehouden. Met soms als gevolg dat de Machinist net iets te vroeg de deuren open zet ter wel we nog een paar meter aan het door rollen zijn. Ik loop dan al buiten en zie je andere mensen nog twijfelen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 21:33 schreef Anno1982 het volgende:
Is ook een dubbeldekker, logisch toch?
Naast de mensen die bang zijn om op het volgende station de trein niet te kunnen verlaten, hebben we natuurlijk ook nog het type dat hulpeloos door de ramen van de deur naar buiten gaat staan te kijken tot iemand ze bevrijdt door het drukken de knop buiten.
Gisteren trof ik beide types bij de deur en natuurlijk stond het hulpeloze type voor de knoppen van de deurbediening. Dat gaf wel weer een leuk effect.
precies. je kunt al drukken voordat de trein stilstaat. Ze vinden het altijd vreemd als je dat al gedaan hebt en dan voor de deur staat en niet meer op de knop druktquote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ook mooi: mensen die in een GTW niet doorhebben dat één keer drukken genoeg is. Tak tak tak, zelfs drukken als je de treeplank al hoort uitschuiven.
Stom genoeg kan dat niet in SLTquote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. je kunt al drukken voordat de trein stilstaat. Ze vinden het altijd vreemd als je dat al gedaan hebt en dan voor de deur staat en niet meer op de knop drukt
Dat is inderdaad hoe de pro's het doen. Hoewel waarschijnlijk illegaal, als je de sticker mag geloven.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:06 schreef daanski82 het volgende:
[..]
Meestal sta ik bij de knopjes van de deur, als de trein bijna gestopt word door mij het knopje al ingedrukt en in gedrukt gehouden. Met soms als gevolg dat de Machinist net iets te vroeg de deuren open zet ter wel we nog een paar meter aan het door rollen zijn. Ik loop dan al buiten en zie je andere mensen nog twijfelen.
Maar dan drukken ze nog 50x totdat de deur open gaat, en drukken al voordat het groene lampje brandt bij de knop...quote:
Dat soort gedag zie je ook vaak bij voetgangers/fietsers bij stoplichten. Soms heb ik dan de neiging om te vragen of ze er over willen praten.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar dan drukken ze nog 50x totdat de deur open gaat, en drukken al voordat het groene lampje brandt bij de knop...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |