abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 juni 2012 @ 23:06:50 #151
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_112909885
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 19:27 schreef Anno1982 het volgende:
Hahaha |:(

Op Zwolle trouwens ook altijd leuk als ze voor het splitsen even de deuren dicht moeten doen, altijd wel één die naar binnen rent en dolgelukkig is dat hij/zij de trein nog gehaald heeft. Na het splitsen gaan de deuren weer open en staan ze er nog :X
Of met die sprinters, weet ff niet welk model. Daar gaan gewoon na x seconden (30?) de deuren automatisch dicht, maar dat betekent niet dat de trein al gaat rijden. Toch zie je altijd mensen rennen :)
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 14 juni 2012 @ 23:09:45 #152
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_112910039
Vandaag ontdekt dat het fotograferen van een HST van dichtbij toch wel heel andere koek is dan een sprinter. Bijna geen enkele Thalys of V250 die voor mijn lens kwam, is scherp. Toch maar wat meer daarmee oefenen :')
pi_112910202
Tsja zelfs met 1/500e sluitertijd is de trein al weet al 16,7 centimeter verder.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2012 @ 23:45:30 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112910397
al een oudere van De Speld, maar hij is leuk:
http://www.speld.nl/2012/05/28/ns-uit-kritiek-op-reizigers/
quote:
NS uit kritiek op reizigers

De Nederlandse spoorwegen heeft felle kritiek geuit op zijn reizigers. Uit een door de treinmaatschappij opgesteld rapport blijkt dat gemiddeld 12% van de reizigers te laat is om zijn trein te halen. Daarnaast is één op drie treinreizigers structureel niet op tijd.

“De cijfers zijn schokkend,” aldus woordvoerster Esther Maas van de NS. “Steeds meer reizigers missen hun trein. Zaten we een aantal jaar geleden nog rond de 8%, inmiddels is gemiddeld 12% van onze klanten te laat, en we verwachten dat dit cijfer in de komende jaren alleen maar zal stijgen.” Vooral zorgelijk is het explosief gestegen aantal notoire laatkomers. “Het aantal mensen dat structureel te laat is voor zijn trein is in drie jaar gestegen van 1 op 6 naar 1 op 3. Sommige mensen komen tot wel een uur te laat.”

De NS eist dat reizigersorganisatie Rover stappen onderneemt. “Onze reizigers blijven maar met excuses komen”, aldus Maas. “De ene keer zeggen ze te laat te zijn door de gladheid, de andere keer omdat ze vanwege het extreem warme weer te lang op het terras zijn blijven hangen. En zo is er altijd wel iets.”

Reizigersorganisatie Rover kan zich niet vinden in de kritiek van de NS. “Het percentage laatkomers is nog altijd één van het laagste van Europa”, aldus Arriën Kruyt van Rover in een vraaggesprek met Sacha de Boer van het NOS Journaal. “Kijk je bijvoorbeeld naar Engeland, dan zie je dat gemiddeld meer dan 20% van de mensen zijn trein niet haalt. Daarnaast hebben we het afgelopen jaar duidelijk stappen gezet. We proberen reizigers meer bewust te maken van hun gedrag, en door de opkomst van smartphones zijn ze steeds beter op de hoogte van de precieze vertrektijden. We verwachten dat hierdoor in de komende jaren juist steeds meer mensen hun trein wel zullen halen.”

Volgende week staat een overleg tussen Rover en de NS op de planning. Rover heeft al laten weten in bepaalde gevallen bereid te zijn extra reizigers in te zetten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2012 @ 23:46:55 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112910430
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 23:06 schreef twiFight het volgende:

[..]

Of met die sprinters, weet ff niet welk model. Daar gaan gewoon na x seconden (30?) de deuren automatisch dicht, maar dat betekent niet dat de trein al gaat rijden. Toch zie je altijd mensen rennen :)
Dat is met alle moderne sprintertreinen zo, zelfs met het SGMm
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 juni 2012 @ 23:56:13 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_112910799
Dat is leuk in Breda met de Fyra. Ze plakken er een andere loc aan, wanneer die eraan zit wordt een deurentest gedaan om te kijken of alle kabeltjes wel goed zitten enzo. Dat gebeurt meestal 10 tot 5 minuten voor vertrektijd. Zodra men dan fluit om de deuren te sluiten beginnen mensen te hollen naar de trein, sommigen gooien zelfs hun koffers ertussen om die deur open te houden :')

"Even wachten, hij gaat zo weer open" werkt zeer geruststellend.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 juni 2012 @ 00:22:52 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112911738
interessant:
quote:
‘Treinreiziger juist gediend met ERMTS’

Veiligheidssysteem ERTMS lijkt goedkoper dan gesteld, en kan zelfs reiziger geld opleveren.

Invoering van het Europese spoorbeveiligingssysteem ERTMS levert de treinreiziger vermoedelijk meer op dan verbeterde veiligheid alleen. Omdat het volledig computergestuurde systeem treinen sneller en dichter achter elkaar kan laten rijden, moet concurrentie op het hoofdnet eindelijk mogelijk zijn. Dit kan goedkopere treinkaartjes opleveren. Daarbij lijkt ERTMS zowel op korte als lange termijn helemaal niet zo prijzig als wordt aangenomen.

ERTMS, dat zelf treinen aanstuurt en seinen overbodig maakt, blijkt zich op de drukke Betuweroute reeds te hebben bewezen. Dat laten de op de lijn rijdende goederenvervoerders desgevraagd weten aan Metro. “Het systeem is volledig betrouwbaar”, oordeelt Jelle Rebbers van DB Schenker. “ERTMS is inmiddels zó ver ontwikkeld dat je de laatste versie robuust kunt noemen”, vindt Johan ter Poorten van koepelorganisatie Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV).

Invoering van ERTMS duurt in Nederland nog minimaal tien jaar. Verschillende veiligheidssystemen in een overbruggingsfase blijkt duur te zijn. Het inbouwen van slechts één systeem kost al honderdduizenden euro’s per locomotief, weet Ter Poorten. Bij een Europese standaard kan een vervoerder letterlijk bij meerdere treinbouwers shoppen, waarbij er na aanschaf geen extra kosten voor het inbouwen van een eigen veiligheidssysteem bijkomen.

Door treinen ‘van de plank’ te kopen bespaar je ontzettend veel geld, zegt Ter Poorten: “Eén systeem is veiliger, betrouwbaarder én goedkoper. Ook in het onderhoud. Verbetering van het systeem gaat gewoon via een software-upgrade. De aanloopfase zal wel even moeilijk zijn, maar op den duur heeft het voor iedereen voordelen. Vanuit de goederensector zie ik dat de investeringen minder worden. Er is makkelijk concurrentie op het spoor mogelijk.”

Vorig jaar plaatste de Rekenkamer al kritische noten bij het plan ATB VV als tijdelijke overbrugging naar ERTMS te gebruiken. Toen bleek dat 1,1 miljard euro bij spoorbeheerder ProRail ‘geparkeerd’ stond voor onderhoud aan het spoor, onder meer om tussen 2002 en 2018 een nieuw beveiligingssysteem in te voeren. Insiders, onder wie ook de Parlementaire commissie Kuiken, schatten dat het hiermee ‘slechts’ 900 miljoen kost om ERTMS volledig in te voeren en menen dat treuzelen met invoeren onnodig is.

Eis voor meer veiligheid na treinbotsing Amsterdam:

- ERTMS is een computergestuurd Europees beveiligingssysteem, dat automatisch treinen aanstuurt. ATB VV laat in tegenstelling tot het originele ATB ook treinen die langzamer dan 40 kilometer per uur rijden automatisch remmen als een rood sein wordt gemist.
- Verkeersminister Melanie Schultz van Haegen besloot vrijdag in minimaal tien jaar ERTMS in Nederland te gaan aanleggen. Dit moet in de toekomst onder meer treinbotsingen te voorkomen. Probleemlocaties moeten tot die tijd worden beveiligd met ATB VV.
- Maandag verklaarden bronnen uit het personenvervoer ERTMS nog niet heilig. Het zou zich nog moeten bewijzen tijdens een nog te houden test op de drukke route Utrecht-Amsterdam.
- ProRail noemt ERTMS het ‘beveiligingssysteem van de toekomst’. De Hanzelijn, die dit jaar wordt opgeleverd, is naast de Betuwelijn en HSL ook met ERTMS uitgerust. Vorige week werd hier succesvol getest met Duitse hogesnelheidstreinen.
bron: http://www.metronieuws.nl(...)rZlfl!10S7K2dddAkBM/

Goederenvervoeders zeggen alleen maar de voordelen te zien, terwijl ProRail en reizigersvervoerders de boot nog wat afhouden
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 juni 2012 @ 00:38:30 #158
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_112912178
Grappig nieuws

quote:
Japanners kijken bij NS de kunst af

AMSTERDAM – Een Japanse spoorwegdelegatie leerde vrijdag de fijne kneepjes van het zuinig rijden met de trein van Nederlandse collega’s.

De Japanners lieten zich hierover informeren in het simulatorcentrum van de NS in Amersfoort. “In Nederland wijzen we altijd naar Japan als hier iets mis gaat met de trein, omdat ze daar altijd alles goed op orde hebben. Maar nu komen ze toch ook eens bij ons om te leren hoe wij dingen aanpakken. Grappig, toch?”, zegt een NS-woordvoerder.

Het idee achter het nieuwe rijden met de trein is vergelijkbaar met de auto; vlot optrekken tot de gewenste snelheid en zo min mogelijk remmen en de trein laten uitrollen. Dat niet remmen scheelt heel veel energie.



Bijscholing


Deze methode is ontwikkeld door een NS-machinist. Vorig jaar hebben alle machinisten aan de hand van zijn methode bijscholing gehad. Vanaf 2012 wordt zo naar verwachting per jaar 5 procent zuiniger gereden, waarmee een CO2-uitstoot wordt vermeden die gelijk staat aan die van 25.000 huishoudens.

© NUzakelijk/Tijdo van der Zee
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_112912490
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 00:38 schreef hemarookworst het volgende:
Grappig nieuws

[..]

In Duitsland kunnen ze wat dat betreft ook nog wel wat van ons leren. ;)

Maar leuk dat 'onze' ideeën navolging vinden, volgens mij kunnen we daar best trots op zijn.

De NS heeft bijvoorbeeld ook de klokvaste dienstregeling met knopen (zoals in Amersfoort) uitgevonden en dat idee is eerst door Zwitserland en intussen door bijna heel Europa overgenomen. :)
  vrijdag 15 juni 2012 @ 01:04:13 #160
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_112912806
quote:
Het idee achter het nieuwe rijden met de trein is vergelijkbaar met de auto; vlot optrekken tot de gewenste snelheid en zo min mogelijk remmen en de trein laten uitrollen. Dat niet remmen scheelt heel veel energie.

Bijscholing

Deze methode is ontwikkeld door een NS-machinist. Vorig jaar hebben alle machinisten aan de hand van zijn methode bijscholing gehad. Vanaf 2012 wordt zo naar verwachting per jaar 5 procent zuiniger gereden, waarmee een CO2-uitstoot wordt vermeden die gelijk staat aan die van 25.000 huishoudens.
Mag toch hopen dat die "methode" wat meer behelst dan. Dat niet remmen maar uitrollen zuiniger is kan iedereen met HAVO niveau je uitleggen en het snelle optrekken was, zoals al genoemd, ook al lang bekend van autoverkeer. Wat heeft die machinist nou bedacht dan?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 15 juni 2012 @ 01:28:52 #161
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_112913184
Dat je snel optrekt naar de Vmax van je materieel en baanvak, en dat je waar mogelijk de boel laat uitrollen.

Mij is ooit verteld dat als een Fyra-machinist op de brug over het Hollands Diep de tractie uitschakelt hij nog steeds netjes op tijd in Breda kan binnenkomen. (Mits alle seinen groen zijn en er geen treinen in de weg zitten)
  vrijdag 15 juni 2012 @ 01:52:09 #162
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112913602
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 23:13 schreef Bitlord het volgende:
Tsja zelfs met 1/500e sluitertijd is de trein al weet al 16,7 centimeter verder.
Je moet ongeveer rekenen: de snelheid vermenigvuldigen met 5, minimaal. Een trein die 300 km/h rijdt, kan je van dichtbij dus scherp krijgen op een 1/1500e.
Maarrr, als je tientallen meters weg staat, oogt de trein al met bijv. 1/1000 of 1/1250 scherp. Inzoomen niet meer, maar met het blote oog is die vervaging bij bijv. 300m afstand niet te zien.
Wanneer je inzoomt, zijn de regeltjes net wat anders, want je afstand verandert. Ik ga uit van rond de 35mm zoom, en niet tele.
Daarnaast kan je je sluitertijd verlagen door mee te bewegen met de trein. Het te overbruggen snelheidverschil is dan kleiner.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 01:55:24 #163
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112913660
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 01:28 schreef James1988 het volgende:
Dat je snel optrekt naar de Vmax van je materieel en baanvak, en dat je waar mogelijk de boel laat uitrollen.

Mij is ooit verteld dat als een Fyra-machinist op de brug over het Hollands Diep de tractie uitschakelt hij nog steeds netjes op tijd in Breda kan binnenkomen. (Mits alle seinen groen zijn en er geen treinen in de weg zitten)
Klopt. Hij kan heel ver komen vanaf 160, en dan uitrollen. De snelheid die je vermindert, is minimaal (mede door het gewicht).
Bij vertraging kan je ook op z'n Duits werken: pittig optrekken, en zo laat mogelijk pittig remmen.
pi_112914907
Het enige dat deze treinreis weer lleuk maakt iis dat er wifi in de virm zit..
  Moderator vrijdag 15 juni 2012 @ 07:03:55 #165
155227 crew  Guppy
dus
pi_112914910
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 07:02 schreef b2py het volgende:
Het enige dat deze treinreis weer lleuk maakt iis dat er wifi in de virm zit..
Wat meestal nog trager is dan 3G...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 15 juni 2012 @ 07:15:29 #166
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_112914960
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 00:22 schreef Peterselieman het volgende:
interessant:

[..]

bron: http://www.metronieuws.nl(...)rZlfl!10S7K2dddAkBM/

Goederenvervoeders zeggen alleen maar de voordelen te zien, terwijl ProRail en reizigersvervoerders de boot nog wat afhouden
Ik snap niet dat iedereen steeds maar blijft hameren op die capaciteitswinst met ERTMS. :{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_112915209
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 07:03 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wat meestal nog trager is dan 3G...
alles is sneller dan mijn blackberry :p
pi_112915477
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 07:03 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wat meestal nog trager is dan 3G...
Ik word altijd een beetje agressief van de wifi in de trein. Tussen Amsterdam en Utrecht werkt het totaaaal niet! Zit je tien minuten te wachten voor twitter om te laden, en dan krijg je ook nog een mislukte pagina zonder css :')
  Moderator vrijdag 15 juni 2012 @ 08:25:39 #169
155227 crew  Guppy
dus
pi_112915486
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 07:51 schreef b2py het volgende:

[..]

alles is sneller dan mijn blackberry :p
Ik heb 3G van T-mobile... Dus het is diepe treurnis dat de NS WIFI trager is dan dat :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_112915496
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 08:25 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik heb 3G van T-mobile... Dus het is diepe treurnis dat de NS WIFI trager is dan dat :')
Zouden ze gewoon één telefoon in die trein hebben gelegd met modem-functie? :')
  Moderator vrijdag 15 juni 2012 @ 08:27:03 #171
155227 crew  Guppy
dus
pi_112915504
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 08:26 schreef Toeps het volgende:

[..]

Zouden ze gewoon één telefoon in die trein hebben gelegd met modem-functie? :')
Ook met T-mobile ja... :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 15 juni 2012 @ 08:38:28 #172
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_112915631
The romance of Ukraine's night trains (filmpje bbc). Nooit geweten dat er zulke couchette's bestaan en dat het plek is om een potentiële partner te ontmoeten. :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_112916204
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 08:25 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik heb 3G van T-mobile... Dus het is diepe treurnis dat de NS WIFI trager is dan dat :')
Ik heb geen 3G op mijn galaxy tab dusja, dan is Wifi in de trein wel handig.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 juni 2012 @ 10:11:30 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112917839
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 07:15 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik snap niet dat iedereen steeds maar blijft hameren op die capaciteitswinst met ERTMS. :{
in theorie is die winst er wel degelijk. Onder level 2 zou je dan de afstand tussen de bakens moeten verkorten. Die winst zou met het huidige ATB en kortere seinblokken ook kunnen, maar bij ERTMS kun je net iets verder gaan nog, al is die winst minimaal.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 juni 2012 @ 10:17:55 #175
104871 remlof
Europees federalist
pi_112918071
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 08:25 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik heb 3G van T-mobile... Dus het is diepe treurnis dat de NS WIFI trager is dan dat :')
Mijn ervaring is: hoe minder studenten in je trein hoe sneller de wifi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')