abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 juni 2012 @ 10:21:30 #176
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_112918202
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 10:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in theorie is die winst er wel degelijk. Onder level 2 zou je dan de afstand tussen de bakens moeten verkorten. Die winst zou met het huidige ATB en kortere seinblokken ook kunnen, maar bij ERTMS kun je net iets verder gaan nog, al is die winst minimaal.
Het nut van kortere blokken neemt hard af als je maar hard genoeg rijdt. Het verschil tussen blokken van 400 meter en 200 meter is bij 140 km/h slechts vijf seconden. Daar heb je qua capaciteit eigenlijk niets meer aan. Als je die kortere bloklengte vervolgens inwisselt voor een langere remweg door het onhandig verspreiden van marge en ingreepruimte van binnen het systeem ga je nat. Daarmee is het hameren op capaciteitswinst hameren op vooral veel onzin, waarmee het bewijs is geleverd dat de ERTMS-lobby van de leveranciers succes heeft gehad.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 10:25:29 #177
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_112918336
Breda-Tilburg
Vrijdag 15 Juni 10:14
Oorzaak
Tussen Breda en Tilburg rijden geen treinen door beperkingen op last van de politie.


Bommelding krijg ik te horen van mevr. Bork. Trein reed niet verder dan Tilburg (vanuit Den Bosch).

update: gaat om een oude granaat, gevonden bij werkzaamheden aan het spoor bij Gilze-Rijen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 15 juni 2012 @ 10:45:45 #178
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112919046
Vervolg van gister:

DBS 6426+ketelwagens, Locon-huurloc VR203-1+Slps'n
Nadat Locon naar de huisafvaltrein is gereden, volgt DB Schenker gelijk om de ketelwagens op te pikken. Hierna gaat de 6426, enkel met deze sleep ketelwagens, terug naar Lage Zwaluwe. Inmiddels staat de 6421 met de afvoer van Shell te wachten om naar het basisemplacement te kunnen vertrekken.


Locon-huurloc VolkerRail 203-1+huisafvaltrein
En kort na het koppelen werd er vertrokken naar Attero, waar te komen is via het afbuigende spoortje direct na het basisemplacement.


DBS 6421+Afvoer Shell Mdk
Na een lange tijd bij de Shell te hebben vertoeft, heeft de 6421 zijn treintje eindelijk mee mogen nemen naar het basisemplacement, maar moet eventjes wachten op ruimte. Collega's op de 6426 waren nog aan het rangeren, en Locon was aanwezig met de afvaltrein naar Attero.


DBS 6426+ketelwagens ri Lage Zwaluwe
Toen ik onderweg was naar huis op de scooter, zag ik nog net de trein langs het dorp Moerdijk rijden. Dit heeft mij doen besluiten om nog eventjes te wachten op de trein. Voor de discussie losbarst; Ik heb deze trein met keuze kops geklikt. Ik had iets meer naar links kunnen gaan, maar vond hem zo fraaier. Hierna ben ik gelijk naar huis getuft, gezien ik nog andere verplichtingen had, en niet op de tweede trein kon wachten.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:08:21 #179
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_112919966
Wat mooi zeg die laatste. Goede compositie! Mooi luchtje, mooi dijkje, boompjes, weggetje... veel beter wordt het niet.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:12:43 #180
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112920137
Zo denk ik ook. Maar had vanochtend al een reactie op Flickr (heb ik maar verwijderd) dat deze foto:
- Teveel schaduw heeft
- De loc te kops is
- De overweg het beeld verstoord
... Dat zijn zeikers omdat ze willen zeiken ofzo...
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:17:43 #181
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_112920338
Nou ja als je dan toch wat zou moeten willen verbeteren zou een niet-bewaakte overweg het wel mooier maken. Maar ja, dat is een beetje een non-opmerking, want als fotograaf doe je daar weinig aan, want jij hebt die AHOB er niet neergezet. Hoe je dat soort opmerkingen moet zien, denk ik dan altijd maar: blijkbaar is de foto zó goed dat er over niks anders valt te zeuren ;) En nou ja, ik vind persoonlijk ook dat soort feedback wel nuttig soms, want dat kan je weer helpen met locatiekeuze. En dat de loc te kops is, dat vind ik wel echt onzin. Want, niet elke treinfoto is bedoeld als registratiefoto. Als registratiefoto is deze butt, veel te veel omgeving ;) en te kops inderdaad. Maar dat was niet je doel. En sommige spotters die puur voor registratie gaan die snappen het idee van een niet-registratiefoto van een trein niet zo.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:22:50 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_112920528
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 08:24 schreef Toeps het volgende:
Ik word altijd een beetje agressief van de wifi in de trein.
Ja ik ook. Meestal werkt het gewoon niet idd. Of je krijgt een timeout of je krijgt "te veel serveromleidingen" wat dus gewoon een configuratiefout is, al wordt dat door NS dan zelf vrolijk ontkend.

En dan pak ik maar weer mijn eigen hotspot op mijn telefoon, maar ja: Geen bereik tussen Bilthoven en Amersfoort, geen bereik tussen Barneveld en Apeldoorn, geen bereik tussen Holten en Rijssen, tsja, zo schiet het lekker op natuurlijk :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:24:57 #183
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_112920613
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 11:12 schreef greavy het volgende:
Zo denk ik ook. Maar had vanochtend al een reactie op Flickr (heb ik maar verwijderd) dat deze foto:
- Teveel schaduw heeft
- De loc te kops is
- De overweg het beeld verstoord
... Dat zijn zeikers omdat ze willen zeiken ofzo...
Terecht. Het is zo gewoon een kutfoto :N Wie die overweg toch bedacht heeft... 8)7

NATUURLIJK laat je liever je kinderen doodrijden dan dat je een Foto van een Spotter verstoort, he dat snapt toch iedereen :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:25:33 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_112920635
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 11:08 schreef V2 het volgende:
Wat mooi zeg die laatste. Goede compositie! Mooi luchtje, mooi dijkje, boompjes, weggetje... veel beter wordt het niet.
Alleen nog die koetjes van een eerdere foto erbij O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:28:32 #185
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_112920732
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Alleen nog die koetjes van een eerdere foto erbij O+
Oh, ja, scherp! Wat een kutfoto. Geen koe in de wei te zien. ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 juni 2012 @ 11:30:31 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112920816
quote:
16s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 11:28 schreef V2 het volgende:

[..]

Oh, ja, scherp! Wat een kutfoto. Geen koe in de wei te zien. ;)
en ik mis schapen op de dijk
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:32:26 #187
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_112920917
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 11:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en ik mis schapen op de dijk
En een vlucht ganzen in de lucht. In zo'n mooie V. Pff, wat kan die jongen wél zeg!
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:34:28 #188
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_112920998
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 21:33 schreef Anno1982 het volgende:
Is ook een dubbeldekker, logisch toch?

Naast de mensen die bang zijn om op het volgende station de trein niet te kunnen verlaten, hebben we natuurlijk ook nog het type dat hulpeloos door de ramen van de deur naar buiten gaat staan te kijken tot iemand ze bevrijdt door het drukken de knop buiten.

Gisteren trof ik beide types bij de deur en natuurlijk stond het hulpeloze type voor de knoppen van de deurbediening. Dat gaf wel weer een leuk effect. >:)
Ook mooi: mensen die in een GTW niet doorhebben dat één keer drukken genoeg is. Tak tak tak, zelfs drukken als je de treeplank al hoort uitschuiven. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_112921313
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:
En dan pak ik maar weer mijn eigen hotspot op mijn telefoon, maar ja: Geen bereik tussen Bilthoven en Amersfoort, geen bereik tussen Barneveld en Apeldoorn, geen bereik tussen Holten en Rijssen, tsja, zo schiet het lekker op natuurlijk :N
Op die plekken doet het wifi in de trein het meestal ook niet hoor (in de zeldzame situatie dat het op de rest van het traject wel werkt) ;(
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:46:03 #190
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112921448
Whaha, schapen, koeien oid hadden er leuk bij gestaan, maar de boer had ze daar niet neergezet. Stonden aan de andere kant van de A16 op de dijk (schapen).
Ik ben op deze manier wel tevreden, was niet als registratiefoto bedoelt.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:54:09 #191
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112921773
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 11:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Op die plekken doet het wifi in de trein het meestal ook niet hoor (in de zeldzame situatie dat het op de rest van het traject wel werkt) ;(
Ik heb weinig last van problemen. Alleen tussen Amersfoort en Apeldoorn is het altijd kut.
pi_112921775
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 10:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het nut van kortere blokken neemt hard af als je maar hard genoeg rijdt. Het verschil tussen blokken van 400 meter en 200 meter is bij 140 km/h slechts vijf seconden. Daar heb je qua capaciteit eigenlijk niets meer aan. Als je die kortere bloklengte vervolgens inwisselt voor een langere remweg door het onhandig verspreiden van marge en ingreepruimte van binnen het systeem ga je nat. Daarmee is het hameren op capaciteitswinst hameren op vooral veel onzin, waarmee het bewijs is geleverd dat de ERTMS-lobby van de leveranciers succes heeft gehad.
Het gaat ook niet om de capaciteit op de vrije baan, op de drukke punten liggen in NL genoeg inhaalsporen of is het traject 4-sporig. Het gaat om hoe je bij drukte toch zoveel mogelijk treinen de grote emplacementen in krijgt. Dan heeft (denk ik) korte bloklengtes wel zin, je kan dan lekker proppen.
pi_112922244
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 21:33 schreef Anno1982 het volgende:
Is ook een dubbeldekker, logisch toch?

Naast de mensen die bang zijn om op het volgende station de trein niet te kunnen verlaten, hebben we natuurlijk ook nog het type dat hulpeloos door de ramen van de deur naar buiten gaat staan te kijken tot iemand ze bevrijdt door het drukken de knop buiten.

Gisteren trof ik beide types bij de deur en natuurlijk stond het hulpeloze type voor de knoppen van de deurbediening. Dat gaf wel weer een leuk effect. >:)
Meestal sta ik bij de knopjes van de deur, als de trein bijna gestopt word door mij het knopje al ingedrukt en in gedrukt gehouden. Met soms als gevolg dat de Machinist net iets te vroeg de deuren open zet ter wel we nog een paar meter aan het door rollen zijn. Ik loop dan al buiten en zie je andere mensen nog twijfelen. :P
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 juni 2012 @ 12:09:13 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112922323
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 11:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ook mooi: mensen die in een GTW niet doorhebben dat één keer drukken genoeg is. Tak tak tak, zelfs drukken als je de treeplank al hoort uitschuiven. :')
precies. je kunt al drukken voordat de trein stilstaat. Ze vinden het altijd vreemd als je dat al gedaan hebt en dan voor de deur staat en niet meer op de knop drukt :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 juni 2012 @ 12:17:10 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_112922607
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

precies. je kunt al drukken voordat de trein stilstaat. Ze vinden het altijd vreemd als je dat al gedaan hebt en dan voor de deur staat en niet meer op de knop drukt :P
Stom genoeg kan dat niet in SLT ;(
  vrijdag 15 juni 2012 @ 13:01:10 #196
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_112924370
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:06 schreef daanski82 het volgende:

[..]

Meestal sta ik bij de knopjes van de deur, als de trein bijna gestopt word door mij het knopje al ingedrukt en in gedrukt gehouden. Met soms als gevolg dat de Machinist net iets te vroeg de deuren open zet ter wel we nog een paar meter aan het door rollen zijn. Ik loop dan al buiten en zie je andere mensen nog twijfelen. :P
Dat is inderdaad hoe de pro's het doen. Hoewel waarschijnlijk illegaal, als je de sticker mag geloven.

Overigens zorgt het vasthouden van de openen-knop bij SGM ervoor dat het automatisch sluiten uitgezet wordt.

Wat zijn registratiefoto's btw?
  vrijdag 15 juni 2012 @ 13:26:05 #197
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112925450
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Stom genoeg kan dat niet in SLT ;(
Maar dan drukken ze nog 50x totdat de deur open gaat, en drukken al voordat het groene lampje brandt bij de knop...
  vrijdag 15 juni 2012 @ 13:30:03 #198
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_112925655
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:26 schreef greavy het volgende:

[..]

Maar dan drukken ze nog 50x totdat de deur open gaat, en drukken al voordat het groene lampje brandt bij de knop...
Dat soort gedag zie je ook vaak bij voetgangers/fietsers bij stoplichten. Soms heb ik dan de neiging om te vragen of ze er over willen praten. :+
  vrijdag 15 juni 2012 @ 13:31:07 #199
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112925702
Ja, ook zoiets. Vaker drukken gaat het echt niet sneller van.
pi_112925826
Ik heb wiskunde gestudeerd met een 9,8 voor statistiek en ik kan jullie vertellen dat als je lekker vaak op de knop ramt, dat dan bij elke keer drukken de kans groter wordt dat het meteen daarna groen wordt!

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2012 13:34:24 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')