Het nut van kortere blokken neemt hard af als je maar hard genoeg rijdt. Het verschil tussen blokken van 400 meter en 200 meter is bij 140 km/h slechts vijf seconden. Daar heb je qua capaciteit eigenlijk niets meer aan. Als je die kortere bloklengte vervolgens inwisselt voor een langere remweg door het onhandig verspreiden van marge en ingreepruimte van binnen het systeem ga je nat. Daarmee is het hameren op capaciteitswinst hameren op vooral veel onzin, waarmee het bewijs is geleverd dat de ERTMS-lobby van de leveranciers succes heeft gehad.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 10:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in theorie is die winst er wel degelijk. Onder level 2 zou je dan de afstand tussen de bakens moeten verkorten. Die winst zou met het huidige ATB en kortere seinblokken ook kunnen, maar bij ERTMS kun je net iets verder gaan nog, al is die winst minimaal.
Ja ik ook. Meestal werkt het gewoon niet idd. Of je krijgt een timeout of je krijgt "te veel serveromleidingen" wat dus gewoon een configuratiefout is, al wordt dat door NS dan zelf vrolijk ontkend.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:24 schreef Toeps het volgende:
Ik word altijd een beetje agressief van de wifi in de trein.
Terecht. Het is zo gewoon een kutfotoquote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:12 schreef greavy het volgende:
Zo denk ik ook. Maar had vanochtend al een reactie op Flickr (heb ik maar verwijderd) dat deze foto:
- Teveel schaduw heeft
- De loc te kops is
- De overweg het beeld verstoord
... Dat zijn zeikers omdat ze willen zeiken ofzo...
Alleen nog die koetjes van een eerdere foto erbijquote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:08 schreef V2 het volgende:
Wat mooi zeg die laatste. Goede compositie! Mooi luchtje, mooi dijkje, boompjes, weggetje... veel beter wordt het niet.
Oh, ja, scherp! Wat een kutfoto. Geen koe in de wei te zien.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alleen nog die koetjes van een eerdere foto erbij
en ik mis schapen op de dijkquote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:28 schreef V2 het volgende:
[..]
Oh, ja, scherp! Wat een kutfoto. Geen koe in de wei te zien.
En een vlucht ganzen in de lucht. In zo'n mooie V. Pff, wat kan die jongen wél zeg!quote:
Ook mooi: mensen die in een GTW niet doorhebben dat één keer drukken genoeg is. Tak tak tak, zelfs drukken als je de treeplank al hoort uitschuiven.quote:Op donderdag 14 juni 2012 21:33 schreef Anno1982 het volgende:
Is ook een dubbeldekker, logisch toch?
Naast de mensen die bang zijn om op het volgende station de trein niet te kunnen verlaten, hebben we natuurlijk ook nog het type dat hulpeloos door de ramen van de deur naar buiten gaat staan te kijken tot iemand ze bevrijdt door het drukken de knop buiten.
Gisteren trof ik beide types bij de deur en natuurlijk stond het hulpeloze type voor de knoppen van de deurbediening. Dat gaf wel weer een leuk effect.
Op die plekken doet het wifi in de trein het meestal ook niet hoor (in de zeldzame situatie dat het op de rest van het traject wel werkt)quote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:
En dan pak ik maar weer mijn eigen hotspot op mijn telefoon, maar ja: Geen bereik tussen Bilthoven en Amersfoort, geen bereik tussen Barneveld en Apeldoorn, geen bereik tussen Holten en Rijssen, tsja, zo schiet het lekker op natuurlijk
Ik heb weinig last van problemen. Alleen tussen Amersfoort en Apeldoorn is het altijd kut.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Op die plekken doet het wifi in de trein het meestal ook niet hoor (in de zeldzame situatie dat het op de rest van het traject wel werkt)
Het gaat ook niet om de capaciteit op de vrije baan, op de drukke punten liggen in NL genoeg inhaalsporen of is het traject 4-sporig. Het gaat om hoe je bij drukte toch zoveel mogelijk treinen de grote emplacementen in krijgt. Dan heeft (denk ik) korte bloklengtes wel zin, je kan dan lekker proppen.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 10:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het nut van kortere blokken neemt hard af als je maar hard genoeg rijdt. Het verschil tussen blokken van 400 meter en 200 meter is bij 140 km/h slechts vijf seconden. Daar heb je qua capaciteit eigenlijk niets meer aan. Als je die kortere bloklengte vervolgens inwisselt voor een langere remweg door het onhandig verspreiden van marge en ingreepruimte van binnen het systeem ga je nat. Daarmee is het hameren op capaciteitswinst hameren op vooral veel onzin, waarmee het bewijs is geleverd dat de ERTMS-lobby van de leveranciers succes heeft gehad.
Meestal sta ik bij de knopjes van de deur, als de trein bijna gestopt word door mij het knopje al ingedrukt en in gedrukt gehouden. Met soms als gevolg dat de Machinist net iets te vroeg de deuren open zet ter wel we nog een paar meter aan het door rollen zijn. Ik loop dan al buiten en zie je andere mensen nog twijfelen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 21:33 schreef Anno1982 het volgende:
Is ook een dubbeldekker, logisch toch?
Naast de mensen die bang zijn om op het volgende station de trein niet te kunnen verlaten, hebben we natuurlijk ook nog het type dat hulpeloos door de ramen van de deur naar buiten gaat staan te kijken tot iemand ze bevrijdt door het drukken de knop buiten.
Gisteren trof ik beide types bij de deur en natuurlijk stond het hulpeloze type voor de knoppen van de deurbediening. Dat gaf wel weer een leuk effect.
precies. je kunt al drukken voordat de trein stilstaat. Ze vinden het altijd vreemd als je dat al gedaan hebt en dan voor de deur staat en niet meer op de knop druktquote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ook mooi: mensen die in een GTW niet doorhebben dat één keer drukken genoeg is. Tak tak tak, zelfs drukken als je de treeplank al hoort uitschuiven.
Stom genoeg kan dat niet in SLTquote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. je kunt al drukken voordat de trein stilstaat. Ze vinden het altijd vreemd als je dat al gedaan hebt en dan voor de deur staat en niet meer op de knop drukt
Dat is inderdaad hoe de pro's het doen. Hoewel waarschijnlijk illegaal, als je de sticker mag geloven.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:06 schreef daanski82 het volgende:
[..]
Meestal sta ik bij de knopjes van de deur, als de trein bijna gestopt word door mij het knopje al ingedrukt en in gedrukt gehouden. Met soms als gevolg dat de Machinist net iets te vroeg de deuren open zet ter wel we nog een paar meter aan het door rollen zijn. Ik loop dan al buiten en zie je andere mensen nog twijfelen.
Maar dan drukken ze nog 50x totdat de deur open gaat, en drukken al voordat het groene lampje brandt bij de knop...quote:
Dat soort gedag zie je ook vaak bij voetgangers/fietsers bij stoplichten. Soms heb ik dan de neiging om te vragen of ze er over willen praten.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar dan drukken ze nog 50x totdat de deur open gaat, en drukken al voordat het groene lampje brandt bij de knop...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |