quote:Op vrijdag 1 juni 2012 07:59 schreef Hamsik het volgende:
Vandaag is eindelijk het nieuwe album van the Funeral Suits online! (iTunes) Dikke like!
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 08:38 schreef DeMessias het volgende:
En daar is dEUS met alweer een nieuw album, Following Sea. Vanaf vandaag te koop.
(en kan een modje de titel aanpassen het moet zijn Indie Central XLIX ipv XLIV, volgende is nummer 50 in de reeks!)quote:Op vrijdag 1 juni 2012 09:01 schreef kciR het volgende:
[..]
Ik zag dat ze ook op deBeschaving staan. Die hebben best een leuke line-up voor (de nu verlaagde prijs) van ¤22,50. Met oa Blood Red Shoes, Zulu Winter, Alt-J, Slagsmalsklubben, We Were Promised Jetpacks, Will and the People en nog heel wat Nederlandse bandjes
Check.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 09:15 schreef kciR het volgende:
Laatste posts uit vorige topic:
(en kan een modje de titel aanpassen het moet zijn Indie Central XLIX ipv XLIV, volgende is nummer 50 in de reeks!)
Dan zal ik ze toch nog eens een kans moeten gevenquote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:45 schreef Hamsik het volgende:
Ik zit nu even in een 'The Joy Formidable" fase, leuke band!
Een standaard Hives-album, niet beter en niet minderquote:
Heb jij die plaat van Nate Hall al gehoord?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 11:34 schreef cafca het volgende:
Voor liefhebbers van triestige folky americana singersongwriterliedjes kan ik de nieuwe van Joe Pug aanraden.
Niets bijzonders of vernieuwends, gewoon hele mooie songs.
Nee, klinkt mooi op het eerste gehoor. Moet ik eens wat meer van luisteren. (zoals van zoveel artiesten..... )quote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:02 schreef On het volgende:
[..]
Heb jij die plaat van Nate Hall al gehoord?
Nu al? Die zetten er ook tempo achterquote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:47 schreef Hamsik het volgende:
Het nieuwe album van de Bombay Bicycle Club komt eraan! Misschien grappig om te weten dat de tracks in een huisje buiten Nijkerk geschreven zijn
Pak dan ook meteen de vorige albums van de man mee, vind ik persoonlijk nóg beterquote:Op zaterdag 2 juni 2012 11:34 schreef cafca het volgende:
Voor liefhebbers van triestige folky americana singersongwriterliedjes kan ik de nieuwe van Joe Pug aanraden.
Niets bijzonders of vernieuwends, gewoon hele mooie songs.
Tja, Messenger heb ik inmiddels behoorlijk grijs gedraaid. (blijft mooi)quote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:37 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Pak dan ook meteen de vorige albums van de man mee, vind ik persoonlijk nóg beter
Grappig genoeg vind ik hem nog het best op zijn rauwst, bijvoorbeeld op zijn eerste EP's (Nation of Heat en In The Meantime). Of live, maar dat ken ik ook alleen van plaat. Benieuwd wanneer hij ooit naar Nederland komt.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:51 schreef cafca het volgende:
[..]
Tja, Messenger heb ik inmiddels behoorlijk grijs gedraaid. (blijft mooi)
Deze nieuwe kan ik nog niet helemaal beoordelen, maar klinkt toch over het algemeen prima.
Dat gaat hard zeg. Erg benieuwd hoe ze zich gaan ontwikkelen. Van echte indie-rock naar akoestische folk/rock en toen een mix van die twee. Wat nu? Ik hoop zelf erg op een stapje terug naar het debuut.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:47 schreef Hamsik het volgende:
Het nieuwe album van de Bombay Bicycle Club komt eraan! Misschien grappig om te weten dat de tracks in een huisje buiten Nijkerk geschreven zijn
Whut, dat is vlakbij waar ik woonquote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:47 schreef Hamsik het volgende:
Gaaf hè, ook vlakbij mij. Dat vertellen ze in een interview op Pinkpop tegen de FRSquote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:01 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Whut, dat is vlakbij waar ik woon
Hoe kom je daarbij?
Ja idd, dat hoop ik ook. Of een album zoals Flaws. Die was ook erg mooi.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 16:53 schreef TWP het volgende:
[..]
Dat gaat hard zeg. Erg benieuwd hoe ze zich gaan ontwikkelen. Van echte indie-rock naar akoestische folk/rock en toen een mix van die twee. Wat nu? Ik hoop zelf erg op een stapje terug naar het debuut.
Ja, Flaws vind ik ook een mooie plaat. Alleen had ik er totaal niet op gerekend dat ze zo'n switch zouden maken, misschien dat 'ie daarom behoorlijk tegen viel.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:24 schreef Hamsik het volgende:
[..]
Ja idd, dat hoop ik ook. Of een album zoals Flaws. Die was ook erg mooi.
Tof! Die plaat blijf ik maar draaien.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:54 schreef Jacobuspower het volgende:
Ga ∆ trouwens volgende week maandag (11 juni) live zien in de kleine zaal van Paradiso als onderdeel van de PIAS Nites. Ben ontzettend benieuwd
Ah, bedankt voor de tip! Die eerste twee platen vond ik erg leuk. Die vorige heb ik nooit zo goed beluisterdquote:Op zaterdag 2 juni 2012 16:33 schreef Bookie65 het volgende:
Ook een leuk bandje met een nieuw album Maps:
Daar zit ik ook aan te denken, eerste eens kijken hoeveel kaarten 3voor12 weggeeft, anders koop ik er een kaartje voorquote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:54 schreef Jacobuspower het volgende:
Ga ∆ trouwens volgende week maandag (11 juni) live zien in de kleine zaal van Paradiso als onderdeel van de PIAS Nites. Ben ontzettend benieuwd
http://www.npr.org/2012/0(...)heres-no-leaving-nowquote:Op dinsdag 5 juni 2012 00:47 schreef Slobeend het volgende:
Die nieuwe van The Walkmen is echt verdraaide goed.Voor het eerst dat een plaat van hun mij boeit. Kan je de nieuwe van The Tallest Man al ergens beluisteren?
Erg leuk ja!quote:Op dinsdag 5 juni 2012 00:47 schreef Slobeend het volgende:
Die nieuwe van The Walkmen is echt verdraaide goed.Voor het eerst dat een plaat van hun mij boeit. Kan je de nieuwe van The Tallest Man al ergens beluisteren?
Deze isquote:Op woensdag 6 juni 2012 10:25 schreef Felagund het volgende:
Ik vond de vorige wel fijn van The Walkman, maar deze is dus heel anders?
Goed hequote:Op woensdag 6 juni 2012 12:19 schreef DeMessias het volgende:
Recent heb ik voor het eerst Julia Holter - Ekstasis beluisterd. Smaakt absoluut naar meer. Electroindiepopfolk.
Motion Sicknessquote:Op woensdag 6 juni 2012 13:47 schreef Bol_Wan het volgende:
De nieuwe Hot Chip is weer geweldig. Na een mooi intro van 2 Bears begin dit jaar is Hot Chip daar nu echt keihard overheengegaan. Top
quote:
Deze ook maar eens beluisteren.quote:Op woensdag 6 juni 2012 13:47 schreef Bol_Wan het volgende:
De nieuwe Hot Chip is weer geweldig. Na een mooi intro van 2 Bears begin dit jaar is Hot Chip daar nu echt keihard overheengegaan. Top
Wat een heerlijk album zegquote:Op vrijdag 1 juni 2012 10:03 schreef On het volgende:
http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/albums/Liars.html
Nieuwe Liars is te beluisteren op de luisterpaal. Ze doen een Kid Atje. Wel weer lekker abstract.
Wat nu?quote:
Weer 8 cd's besteld.quote:
Aah, die 6 euro per cd aanbieding van vandaagquote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Weer 8 cd's besteld.Voor minder dan 48 euro.
quote:Op zondag 10 juni 2012 22:27 schreef On het volgende:
Dit klinkt wel prettig aan mijn oren. Leuke plaat ook, is van dit jaar.
Jaquote:Op dinsdag 12 juni 2012 17:19 schreef kciR het volgende:
Is er nog iemand bij Alt-J geweest maandag? Was het live wat? Ben wel benieuwd eigenlijk of het live net zo tof is als op plaat.
Was je er nog? Ik zat er pas na een minuut of 80 echt in. Maar dat ik zo lang ben gebleven zegt misschien ook wel wat.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:35 schreef MCH het volgende:
Wie haalt mij over om vanavond naar the brian jonestown massacre te gaan? Beter gezegd wat mis ik als ik niet ga.
Mensen mensen mensen. Ik merk dat Giant Sand en Howe op dit forum altijd opvallend veel genegeerd wordne, maar deze moet echt geluisterd worden! Album van het jaar!quote:Op zaterdag 9 juni 2012 10:12 schreef Norrage het volgende:
Mensen. Ga die nieuwe Giant (Giant) Sand luisterenEen country opera, groots, indrukwekkend, muzikaal, geniaal. Ik heb heb nog niet helemaal afgeluisterd maar ik denk dat de kans groot wordt dat dit het album van het jaar gaat zijn
Nee, voetbal was interessanter (slecht excuus). Ik ga wel even kieken bij Bear In Heaven.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:35 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Was je er nog? Ik zat er pas na een minuut of 80 echt in. Maar dat ik zo lang ben gebleven zegt misschien ook wel wat.
Ah ja, ik had bijna hetzelfde. Bear In Heaven ga ik ook wel checken ja, Nouveau Vélo gaat ook goed worden volgende week.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:38 schreef MCH het volgende:
[..]
Nee, voetbal was interessanter (slecht excuus). Ik ga wel even kieken bij Bear In Heaven.
Omschrijving is leuk, maar het viel me tegenquote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:13 schreef Maisnon het volgende:
Dana Buoy die nu op luisterpaal staat klinkt wel leuk
Indierock, Folk, Electronisch is de beschrijving, geeft wel een beetje een goed idee
Idd, eerste luisterbeurt klinkt tegenvallend.quote:
quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:35 schreef Z het volgende:
Er zijn meer mensen hier enthousiast over. Ik vind het dus een beetje saai, het is niet mijn ding.
Ja briljant goed. Maar sukkelt naarmate het vorderde wel een beetje in....Maar zit zoveel spanning in de muziek, zoveel loopjes, zoveel onverwachte instrumenten die ineens opduiken en dan net zo snel weer verdwijnen. Geweldigquote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:48 schreef vault_tec het volgende:
Ik ging voor ghostpoet en kende alt-j niet maar jezus wat ben ik onder de indruk. Weet niet of die hier gepost is:
quote:NEW ALBUM ANNOUNCED
We're more excited than a kid on a sugar high to tell you that
we have a new album!! BEACON.
Check out the trailer below and head over to our new website
for all the info: http://twodoorcinemaclub.com/
Released 3rd September/4th September (USA/Canada).
The boys are back in town.
TDCC
X
Nice.quote:Op woensdag 20 juni 2012 16:29 schreef DeMessias het volgende:
Two Door Cinema Club komt met een nieuw album
[..]
The Quietus publiceerde daar onlangs een leuke recensie van:quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:17 schreef Bol_Wan het volgende:
Voor een goed potje britpop raad ik het nieuwe album van The Enemy aan. Precies wat je verwacht, maar daarom niet minder sterk
quote:The new Enemy album is finally here. There it sits, being shite, in the noonday sun, attracting flies. Cross over the road my friend, ask the Lord his strength to lend, fer chrissakes don't disturb it, you know it'll start smelling worse. There's too much good stuff to spend time whining about the bad stuff, yeah? If you do whine, the bad stuff will still happen, so why worry? Console yourself - it's just the flow of cash from arsehole to arsehole - and get back to what you like. But is that a sufficient response? If wiser folk sit simply bathing in the milky plenitude of their own good taste, documents that seal the horror of the age like Streets In the Sky will simply be allowed to slip out there, venture into young minds unchallenged, perform their moves of atrophy and enfeeblement, and be passed like a virus of pisspoorness to more and more people convinced this is as good as rock can get, that this is actually music and not the second-guesswork committee-thinking pretend-pop that it is.
Even I'd leave 'em to it if they weren't such hypocritical little fuckers. A few months ago Tom Clarke, the gobshite who fronts these clowns, sneered "radio and music in general is fucking appalling at the moment. Why is nobody brave enough to make a great album? A record that can define a time? That can say what we're all thinking? Seriously?". Seriously. He said that. In comparison to The Enemy, Rebecca Black, Double Take, Cascada, people singing Bruno Mars songs into their webcams are living models of integrity. Whenever I hear Clarke quacking out his nonsense my mind goes back, back... a few years back, when I used to DJ the side-room in the Colly.
I remember when The Enemy were called Bridges and played mainly a stunningly competent, utterly tedious set of Mod covers, unnecessary blooze-gippage and generally nauseating muso-wank. They seemed to play every other week, but that could just be my mind playing tricks with exactly how interminable their pap seemed to be. What was clear to anyone who had a heart was that they were amazingly accomplished for their age, dressed rather cutely like 60s mod cut-outs and were unfailingly & stupefyingly dull. One summer, they disappeared. They came back as The Enemy, cleaned up and made as sellable as possible by Warner Bros with a shitload of stupid money, a few indie-friendly haircuts, a few hundred squids worth of sports-casual wear. The Enemy, from the start have been a total confection of grittiness, of realness, of street-level nous, and they'd have safely passed under my radar if they hadn't consistently used their Coventry 'roots' as some kind of earthy basis for their half-arsed lash-together of tedious pub-rock riffola and gnarly small town frustration.
Coventry City Council (or rather the private company CV1 that now run our town centre) were daft enough, once the Enemy had hit big, to plaster our ring-road (I pray the title of this new album is unconnected) with Clarke's face. As if us Coventrians should be proud that The Enemy have taken their lies worldwide. As if we wanted to greet each grey morn seeing this him on our way to work, and potentially before we'd even eaten breakfast. Inevitably, it took about a day before a massive spunk-spurting cock was spray-painted onto his forehead – a move seemingly un-noticed by CV1, and one that's provided a genuinely warm-fuzzy feel of civic pride every time I've driven past it since. Until recently they were set to play Cov Cathedral's ruins in a couple of weeks (Health & Safety have kiboshed it apparently and suspicions about sluggish ticket-sales are utterly unfounded, honest guv) - a fact that offended me on all kinds of levels, none of them religious.
If you want the true sound of Cov, drive the ring-road & tune into HillzFM, hear loony Nigerian church services, shitloads of drum & bass, dubstep, reggae and the odd bit of Ukrainian/Polish/Italian and Irish music, hear the WHOLE of Cov, not just the particularly rancid corners of whiteboy-schmindie that still persist. On the Enemy's FB-page they talk about things 'going-off Wood End style': for anyone who actually lives in and knows Coventry, these blatantly misinformed attempts to tie themselves in with some perception of Coventry ruffneckness are just plain embarrassing, suggest that they've never actually been out and about in the city. If they were, if they listened, they'd realise that most of us are ASHAMED the Enemy come from Coventry, and skirt over it in polite conversation with a slight wrinkle of the nose. On behalf of Coventry's good, kindly, normally abnormal people, I cast thee Enemy OUT. Excommunicated to Bubbenhall. No, that's too cruel. Let's make it Meriden.
They've never sounded better. Seriously. The Bronx's Joby Ford has found them a big blustery wide thump to inhabit, a state-of-the-art faux-rawness that sounds like the Foo Fighters at their most lucrative, QOTSA at their crossover-worst, Biffy Clyro at their most insufferably Biffy Clyro. The fact that The Enemy have populated this surefire money-making template with songs so laughably under-developed, half-arsed and unconvincing almost makes you pity the little pricks – opener 'Gimme The Sign' pitches the usual utterly predictable sub-Oasis rawk-plod against lyrics so knuckle-bitingly bad ("He's walking like a penguin / All zipped up tight / He's acting like he's Tupac / But he's never even seen a gun") you wonder how he's gonna top it on the rest of the album. (Don't worry, he does. Repeatedly.)
The single 'Saturday' follows through like a worryingly moist bottom-brap. ("Frosty milkman in the morning / Desperate breakfast in a boring town". Desperate breakfast? What, really? Surely 'forlorn fry-up' or 'Wearisome Weetabix' would've scanned better, n'est ce pas?) You finally realise, The Enemy aren't actually making music anymore, if they ever did. They're arranging sound in ways to make money from people who have bought previous arrangements of sound they've been responsible for. Even when The Enemy try and write a pop-song, they come out with what they always come out with -stodgy waddling rock songs of quite staggering insipidity, rock that's been mushed up to the consistency of gruel. When they go soft on the Roxette-esque 'Like a Dancer' and Travis-lite 'Two Kids' it's actually a blessed relief from the gurning sweatiness that surrounds it, like a squirt of Oust into a festival latrine.
Overwhelmingly though, the 'freshness' and 'rawness' The Enemy have been mooting about this record (rather hilariously, they've been moaning that their second album was "too political") rapidly becomes a horrific variety of platinum-punk indecision, sound somewhere gullet-ticklingly between Stereophonics and Starsailor on the truly gross 'Turn It On' and 'This Is Real'. It's lumpenly undanceable on the none-more-unfunky 'Get Up & Dance'. Turn and tilt your head for a moment while The Enemy are playing and a splat of something revolting falls out of your ear, apologises, squirms away and out the door squeaking. This is what happens when you reheat vomit, when the coprophage feeds from the coprophage. Speaking of which...
As Streets In The Sky malodourously unfolds towards its expiration you actually start feeling a little bit sorry for 'em. A little bit. Pity The Enemy, so young, and yet so soon confronting the limits of their dunderheaded imaginations. Warner Bros have pulled out now, and this 'comeback' record is make or break, but from the off, bands like The Enemy made a fatal mistake, have a fundamental misunderstanding of what music is, what makes music great. This generation of lad-rock wannabes all have the fatal flaw inherent in this sham masquerade. Music is all muscle-memory to them – the idea that if you do this to a guitar, if you do this to a bass, if you do this to a drum kit, all these things you've seen others do, what will come out will be 'great' 'proper' music.
Quotes for the posters? "A blazing return to form". Yup, Streets In The Sky certainly slips neatly and melts beautifully into the big bowl of mouldywank the Enemy have already given us. A little spikier perhaps (there are moments here that rock as hard as Kim Wilde & Billy Idol) but that's just all the better to snag your 'phagus on the way back up. These songs are so dreary they're like the distilled essence of Adrian Chiles' voice made into barres and guitar-tabs, your time escaping forever down the black hole of its tedium. Quotes for you lot? No, you don't want this in your house. Try to avoid all media that might accidentally send this sonic turd up the u-bend of your day. One last quote for the posters - "AS GOOD AS IT GETS: MAKES YOU PROUD TO BE BRITISH. QUALITY. CLASS. TOP. MINT. LEGENDS. GOOD LUCK TO 'EM" - before a quote for The Enemy themselves: rot in bargain bins forever you twats. Although I have a horrible feeling it won't be, I pray and fervently hope this record is your last. You'll find me in Coventry if you want to take this up with me. Have you ever been?
http://thequietus.com/art(...)ts-in-the-sky-review
Het album ontdekt, of de band?quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:55 schreef -Dries- het volgende:
The Magnetic Fields ontdekt. Zééééér fijn.
Beetje kinderachtige review, lijkt net alsof die vent gewoon een persoonlijke vete tegen ze heeft en ze daarop afserveerd. Zamelt ook wel erg lang door zonder een nieuw punt te maken eerlijk gezegdquote:Op woensdag 20 juni 2012 20:19 schreef tim. het volgende:
[..]
The Quietus publiceerde daar onlangs een leuke recensie van:
[..]
Beidequote:Op woensdag 20 juni 2012 22:50 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het album ontdekt, of de band?
Beetje een vage band altijd...die teksten![]()
Maar zitten zat goede nummers tussen
quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:55 schreef -Dries- het volgende:
The Magnetic Fields ontdekt. Zééééér fijn.
Zijn we voor!quote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:31 schreef Muisraket het volgende:
Na een veel te lange tijd indie een beetje links te laten liggen omdat het me niet zoveel meer boeide, is mijn interesse weer gewekt door de fijne muziek in dit topic.Dus bij dezen even een bedankje aan de muziek postende mensen!
Wat vetquote:Op maandag 11 juni 2012 09:53 schreef Norrage het volgende:
Brasstronaut
Top 3 album van het jaar! Ga dat luisteren:
quote:
Hmz.quote:Op maandag 2 juli 2012 22:49 schreef -Dries- het volgende:
http://pitchfork.com/news(...)r-owens-leaves-band/
Que?
Heb ze gezien als voorprogramma toen ze nog totaal niet bekend waren, en dat was zeker wel aardigquote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:33 schreef MCH het volgende:
Zaterdag naar Twin Shadow, is dat eigenlijk wat?
Waar? Vorige plaat vond ik fantastisch, z'n nieuwe wat minder maar nog steeds leuk.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:33 schreef MCH het volgende:
Zaterdag naar Twin Shadow, is dat eigenlijk wat?
Tijdens de Affaire in Nijmegen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:01 schreef Z het volgende:
[..]
Waar? Vorige plaat vond ik fantastisch, z'n nieuwe wat minder maar nog steeds leuk.
Hehe, ik ook. The Low Anthem tourt ook langs Nederland. Ook in Nijmegen. Ja, hallo..quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:14 schreef Z het volgende:
Ik heb er altijd de pest in als bandjes niet naar Amsterdam komen (hoofdstedelijke arrogantie).
Ik was gister bij Connan Mockasin, dat was een uitstekend concert.
Hmz.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:47 schreef MCH het volgende:
Twin Shadow staat zaterdag in Vera, Groningen dus.
quote:Animal Collective
Hey, Centipede Hz pre-orders are up now on our new online store (the baby steps towards a real website continue)!
http://dominorecordco.com/centipedehz
The album is available in 3 formats - Deluxe LP, Standard LP, and CD. The details of each format can be found on the page. All pre-orders will come with a bonus DVD including HD audio of the album, and live video excerpts from our Prospect Park show in 2011.
Be sure to check out the rest of our store at http://www.myanimalhome.net/store.
We're still in the process of collecting all available items from our back catalog to have for sale on there, as well as old shirts, posters and some other exclusives that we're thinking about, so if you don't see what you want, please check back another time.
Enjoy and take care,
AC
Dat is niet hipster genoeg.quote:Op donderdag 5 juli 2012 16:32 schreef Z het volgende:
[..]
Staat ook al een tijdje op de luisterpaal hoor.
Vind het nu een beetje middle-of-the-road. Die eerste twee platen vind ik wel heel bijzonderquote:Op donderdag 5 juli 2012 16:24 schreef Norrage het volgende:
Wat zijn de Great Lake Swimmers toch eigenlijk een relaxed bandje
Ja, maar dat heb ik het altijd gevonden. Maar het is wel altijd heel relaxed zo mooi op de achtergrond.quote:Op donderdag 5 juli 2012 16:36 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Vind het nu een beetje middle-of-the-road. Die eerste twee platen vind ik wel heel bijzonder
quote:
Nee is me te duurquote:Op maandag 9 juli 2012 14:47 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Jij bent er ook altijd bij. Ook Bon Iver woensdag?
Pm me daar maar over, ik 'programmeer' die speciale avonden namelijkquote:Op maandag 9 juli 2012 15:05 schreef MCH het volgende:
[..]
Nee is me te duur![]()
Wat vind je er nou van dat de swingavond op sterven na dood is (tenzij er een speciale avond is met een band die draait)?
Volgens mij hebben we elkaar nooit ontmoetquote:Op maandag 9 juli 2012 15:11 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Kennen jullie elkaar nou ook in het echt? Of komen jullie er steeds toevallig achter dat je beiden naar hetzelfde concert bent geweest?
Volgens mij is het probleem vooral dat we niet weten hoe de anderen eruit zienquote:Op maandag 9 juli 2012 15:34 schreef Z het volgende:
Ooit waren er een stuk of 5 volgers van dit topic (me included) in de Ekko bij Pinback maar niemand kende elkaar noch is er gemeet. Schuwe types dus.
Dat je niet weet hoe de rest eruit ziet, is meestal zo met een meet. Maar met een duidelijke afspraak is dat geen probleemquote:Op maandag 9 juli 2012 15:43 schreef Norrage het volgende:
[..]
Volgens mij is het probleem vooral dat we niet weten hoe de anderen eruit zienEn volgens mij is straks zo ongeveer het hele topic bij Radiohead, maar dat is dan weer zo'n groot concert dat het ook weer lastig wordt te meeten
Maar ranja heb ik nu al een paar keer gemeet, in de supermarkt o.a
Ik las hetquote:
Goed nieuwsquote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:54 schreef Arn0 het volgende:
Nieuw album in september, eerste single klinkt alweer veelbelovendErg catchy.
deze is nog beter:quote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:54 schreef Arn0 het volgende:
Nieuw album in september, eerste single klinkt alweer veelbelovendErg catchy.
lekkere plaat. Evenals de nieuwe Get Cape. Wear Cape. Flyquote:Op vrijdag 13 juli 2012 19:16 schreef CrushedTinBox het volgende:
Wat vinden jullie van de nieuw Dirty projectors? Naar mijn mening begint het met een paar goede songs maar zwakt het daarna toch af. Toch maar eens vaker opzetten en kijken of mijn mening nog verandert.
Net vandaag voor het eerst een keer geluisterd. Mijn eerste indruk was dat ik het een nog lekkerdere plaat vind dan Orca Bitta. Maar het blijft de Dirty Projectors, dus moet ik het nog een paar keer horen om echt een goed oordeel te kunnen vellen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 19:16 schreef CrushedTinBox het volgende:
Wat vinden jullie van de nieuw Dirty projectors? Naar mijn mening begint het met een paar goede songs maar zwakt het daarna toch af. Toch maar eens vaker opzetten en kijken of mijn mening nog verandert.
Dat is een meer acoustische plaat geworden toch?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:16 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
lekkere plaat. Evenals de nieuwe Get Cape. Wear Cape. Fly
Klopt, traditionelere indie in de goede zin van het woord.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:17 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Dat is een meer acoustische plaat geworden toch?
Ik vind hem erg fijn!!!quote:Op zaterdag 14 juli 2012 14:03 schreef Norrage het volgende:
En, wat vinden deze indie mensen van die Frank Ocean, die een beetje ala Kanye West wordt gehyped momenteel?
Ik wilde het editen maar ik grijp elke kans aan om topics te bumpenquote:
Baas!quote:Op zondag 15 juli 2012 11:53 schreef Bol_Wan het volgende:
hmm, een top 10 van liedjes, altijd leuk
Niet allemaal indie, wel allemaal goed![]()
en een eervolle vermelding voor het leukste niet-engelstalige liedje:
Giant Giant Sand - Carinito
Ik bedoel meer, albums weet ik wel wat ik leuk vind, maar afzonderlijke nummers?quote:Op zondag 15 juli 2012 12:25 schreef Bol_Wan het volgende:
is ook echt niet op volgorde, dat zou ik ook niet kunnen uitmaken
Nummers vind ik makkelijker te beoordelen dan albums. Je hebt op een album altijd sterke en zwakkere nummers (enkele uitzonderingen daargelaten), ik kan meestal wel makkelijk de beste nummers (voor mij) ertussenuit pikkenquote:Op zondag 15 juli 2012 12:30 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik bedoel meer, albums weet ik wel wat ik leuk vind, maar afzonderlijke nummers?
Goede tip dit manquote:Op zondag 15 juli 2012 10:45 schreef Moody het volgende:
Ik help wel
Mijn top-10 nummers 2012 (tot nu toe). Heb 't gemaakt voor een ander forum, maar vond 't wel leuk om te delen
1. Heartless Bastards - Only For You
Ik vind lijstjes van nummers maken altijd veel leuker. Dat is echt veel persoonlijker, en je kan ook veel lekkerder de lijstjes van anderen uitcheckenquote:Op zondag 15 juli 2012 12:34 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Nummers vind ik makkelijker te beoordelen dan albums. Je hebt op een album altijd sterke en zwakkere nummers (enkele uitzonderingen daargelaten), ik kan meestal wel makkelijk de beste nummers (voor mij) ertussenuit pikken
een absolute waarheidquote:Op zondag 15 juli 2012 12:39 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind lijstjes van nummers maken altijd veel leuker. Dat is echt veel persoonlijker, en je kan ook veel lekkerder de lijstjes van anderen uitchecken![]()
Ik vind Little Talks een geweldig nummerquote:Op zondag 15 juli 2012 12:58 schreef MaJo het volgende:
Ik ben momenteel zwaar verslaafd aan Of Monsters and Menverder zit ik er momenteel niet zo goed in dus bedankt voor alle tips hier, ik heb voorlopig genoeg te checken
Ga ik ook maar eens uitcheckenquote:
De rest van het album is toch niet echt wat voor mijquote:
Ja, ideale plaat om bij dit zonnige weer af te spelen. Oh nee, wachtquote:Op zondag 15 juli 2012 14:02 schreef Bol_Wan het volgende:
Dat nummer van Best Coastheerlijke zomerplaat
Ik snap niet wat iedereen met dat Best Coast heeft? Ik hoor alleen maar snel-gitaar gespeel, weinig melodie en een matige stem...Echt ongelooflijk matige muziek. Al moet ik zeggen dat die nieuwe plaat wel beter is dan die van 2010.quote:Op zondag 15 juli 2012 15:01 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, ideale plaat om bij dit zonnige weer af te spelen. Oh nee, wacht
Ik vind de stem niet slecht, plus het is lekker vrolijk en zorgeloos. Ideaal voor de zomerquote:Op zondag 15 juli 2012 16:31 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik snap niet wat iedereen met dat Best Coast heeft? Ik hoor alleen maar snel-gitaar gespeel, weinig melodie en een matige stem...Echt ongelooflijk matige muziek. Al moet ik zeggen dat die nieuwe plaat wel beter is dan die van 2010.
Ik weet niet welke ik beter vind, beide zijn geweldig. Ik zie het zo: je ligt op het strand en naast je ligt een transistorradio waar muziek uit komt. Dat hoort ook een beetje brak, lofi te klinken.quote:Op zondag 15 juli 2012 16:31 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik snap niet wat iedereen met dat Best Coast heeft? Ik hoor alleen maar snel-gitaar gespeel, weinig melodie en een matige stem...Echt ongelooflijk matige muziek. Al moet ik zeggen dat die nieuwe plaat wel beter is dan die van 2010.
Ik kan me dat dus niet zo goed inbeelden, daar ligt het aanquote:Op zondag 15 juli 2012 18:35 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik weet niet welke ik beter vind, beide zijn geweldig. Ik zie het zo: je ligt op het strand en naast je ligt een transistorradio waar muziek uit komt. Dat hoort ook een beetje brak, lofi te klinken.
Soko, leukquote:Op zondag 15 juli 2012 18:44 schreef ranja het volgende:
Nog een nummer 11Qua volgorde hoort ze misschien we hoger. Lastig om een nummer van een geweldig album te kiezen... Soko.
Little Talks is absoluut de uitschieter, maar vind de rest geen eenheidsworst, word er erg vrolijk vanquote:Op zondag 15 juli 2012 13:01 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind Little Talks een geweldig nummer, maar de rest van dat album vind ik wel erge eenheidsworst
quote:Op maandag 16 juli 2012 09:21 schreef MaJo het volgende:
[..]
Little Talks is absoluut de uitschieter, maar vind de rest geen eenheidsworst, word er erg vrolijk van
vind er niet veel aan, maar zal dit album weer es proberen. Die releast ook zo'n veertig albums per jaar, niet?quote:Op maandag 16 juli 2012 12:16 schreef LuciferRising het volgende:
TY SEGALL BAND - WAVE GOODBYE
Van het nieuwe album Slaughterhouse.
Iemand bekend met Ty Segall?
Leukquote:Op maandag 16 juli 2012 11:36 schreef DeMessias het volgende:
Voor de liefhebbers van electropop: Passion Pit - Gossamer
De eerste single Take a Walk is een paar posts hierboven te beluisteren.
Was ook niet meer echt verast na Ty Segall - st & Lemons.. zijn beste 2 albums vind ik.quote:Op maandag 16 juli 2012 13:19 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
vind er niet veel aan, maar zal dit album weer es proberen. Die releast ook zo'n veertig albums per jaar, niet?
Die self titled is dan ook meteen de natte droom voor elke garagerockliefhebber, perfect album vind ik. Eigenlijk kan alleen Goodbye Bread me niet echt bekoren. En hij is live ook onwijs goed trouwens, in augustus in Haarlem.quote:Op maandag 16 juli 2012 13:43 schreef LuciferRising het volgende:
[..]
Was ook niet meer echt verast na Ty Segall - st & Lemons.. zijn beste 2 albums vind ik.
Heeft inderdaad nog hier en daar behoorlijk wat 7'' en split 7'' uitgebracht. Waarvan er veel niet zoveel soeps zijn.
Maar dit album is toch ook wel het luisteren waard maar zeker niet beter dan de eerste twee.
Soap & Skin, ook een mooie keuze. Had ik ook op de shortlist.quote:
Jep ik ga ook naar Haarlem. Heb Ty segall ongeveer een jaar geleden een keer gezien in Utrecht. Was tof!quote:Op maandag 16 juli 2012 14:07 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Die self titled is dan ook meteen de natte droom voor elke garagerockliefhebber, perfect album vind ik. Eigenlijk kan alleen Goodbye Bread me niet echt bekoren. En hij is live ook onwijs goed trouwens, in augustus in Haarlem.
Ken je Epsilons ook? Garagepunk in de stijl van zijn eerste albums
Enkel digitaal. Vrijwel alles wat hij uitbrengt is precies in mijn straatje, dus hou hem vrij goed in de gatenquote:Op maandag 16 juli 2012 14:13 schreef LuciferRising het volgende:
[..]
Jep ik ga ook naar Haarlem. Heb Ty segall ongeveer een jaar geleden een keer gezien in Utrecht. Was tof!
Epsilons ken ik! This Train is een tof nummer.
Heb je ook die Shark Attack plaat van Ty segall en mikal cronin?
Hele vage vrouwquote:Op maandag 16 juli 2012 14:10 schreef methodmich het volgende:
[..]
Soap & Skin, ook een mooie keuze. Had ik ook op de shortlist.
Eerste indruk is dat het idd een lekkere plaat is. Niet helemaal de hele mega-hype en 9.5 op Pitchfork waard, maar wel een goede plaat.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 14:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind hem erg fijn!!!Dacht dat het voornamelijk hiphop zou zijn. Nu ben ik geen hiphop hater, maar ook niet echt een mega-liefhebber, mara dit is een heerlijk R&B en soul album met hele chille beats
Nieuw album?quote:Op maandag 16 juli 2012 18:58 schreef Arn0 het volgende:
Ze zijn terug. Klinkt al goed, maar Open Eyes klonk beter.
Jazeker, begin september. Beloven mooie maanden te wordenquote:
Ik heb nog weinig waar ik naar uitkijk eigenlijk, heb het idee dat het zomaar zou kunnen dat m'n eindlijst wel een beetje klaar is. Al komen er natuurlijk wel wat dingen, zoals Susanna Hoffs (vandaag officieel), Juliana Hatfield met een cover album via Pledge, The Cold and Lovely via Pledge, The Gathering... maar voor een heel half jaar is dat niet een grote lijst.quote:
Ook de mijnequote:
Dat Bobby Womack kan me echt niet bekoren....wel leuk maar niks speciaals. Dat heb ik met al die "soul". Ook zo'n Kiwanuka en zo...dat maakt Frank Ocean wel zo speciaal, dat is gewoon een mix van genres....vind ik veel spannender.quote:Op maandag 16 juli 2012 18:42 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Eerste indruk is dat het idd een lekkere plaat is. Niet helemaal de hele mega-hype en 9.5 op Pitchfork waard, maar wel een goede plaat.
Als je nog een andere lekkere soul plaat wil horen, moet je die nieuwe van Bobby Womack proberen.
Als mede hiphop-hater noch mega-liefhebber.Kan ik het album van Joey Bada$$ aanraden. Lekker old-school hiphop achtig.
Flaming Lipsquote:Op maandag 16 juli 2012 20:24 schreef methodmich het volgende:
Ik weet niet exact wat er nog allemaal gaat komen dit jaar, maar van het lijstje dat ik op de site van VelvetMusic kan vinden lijken in elk geval Flaming Lips, Antony & The Johnsons, Cat Power, Amanda Palmer en wellicht Arno me interessant. Verder zie ik een verwachte release van Ben Folds Five, maar geen idee of dat een soort best of is of echt nieuw werk.
Ach dan verschillen wij daarin. Kan zelf soms wel genieten van gewoon goed gemaakte veilige genre muziek. Het hoeft niet altijd revolutionair te zijn om lekker te zijn.quote:Op maandag 16 juli 2012 20:56 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat Bobby Womack kan me echt niet bekoren....wel leuk maar niks speciaals. Dat heb ik met al die "soul". Ook zo'n Kiwanuka en zo...dat maakt Frank Ocean wel zo speciaal, dat is gewoon een mix van genres....vind ik veel spannender.
Kan ik ook waarderen hoor, in andere genres dan Soul. In soul vind ik ze bijna allemaal dezelfde stem hebben, dezelfde trucjes gebruiken en eentonig zijn. 1 liedje heel leuk, 2e liedje ietsje minder leuk, 3e liedje zap. Kan ik die echte R&B veel meer waarderen. Wat rauwere stemmen, wat meer gegoochel met stemmen, wat meer vrijheid.quote:Op maandag 16 juli 2012 23:46 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ach dan verschillen wij daarin. Kan zelf soms wel genieten van gewoon goed gemaakte veilige genre muziek. Het hoeft niet altijd revolutionair te zijn om lekker te zijn.
Dit hele rijtje plus ook nog eens Mumford & Sons en The Gaslight Anthem. Niets mis mee.quote:Op maandag 16 juli 2012 20:37 schreef Arn0 het volgende:
Ja, en ook naar Band of Horses, Grizzly Bear, The XX, Tame Impala en Two Door Cinema Club kijk ik zeer uit. En dan zijn er ongetwijfeld nog een hele hoop onverwachte toppers.
Ik word niet heel erg opgewonden van die bands. Band of Horses is wel leuk, maar heb ik eigenlijk nooit echt in kunnen komen. XX heb ik nu weer eens opgezet maar wat is dat toch een saaie muziek zeg...zitten paar uitschieters tussen maar dat hele album, help. Tame Impala is er ook eentje waar ik nooit in ben gekomen...terwijl al mijn "soulmates" dat fantastisch vinden...snap ik ook nooitquote:Op maandag 16 juli 2012 20:37 schreef Arn0 het volgende:
Ja, en ook naar Band of Horses, Grizzly Bear, The XX, Tame Impala en Two Door Cinema Club kijk ik zeer uit. En dan zijn er ongetwijfeld nog een hele hoop onverwachte toppers.
Dat is dus precies wat ik bij hun muziek hebquote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:35 schreef ranja het volgende:
En dat nieuwe nummer, tjonge. Vraag me steeds af wanneer die nou echt begint en ineens is-ie afgelopen. Laat maar dus.
Mooie dingen, een dubbele bumpquote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:04 schreef methodmich het volgende:
Top 5 van de dag #14
Heel simpel, je 5 favoriete nummers van Pavement noemen. Dat moet voor de meeste bezoekers van dit topic wel lukken.
Indie-confession: ik vind Pavement niet zoveel aanquote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:04 schreef methodmich het volgende:
Top 5 van de dag #14
Heel simpel, je 5 favoriete nummers van Pavement noemen. Dat moet voor de meeste bezoekers van dit topic wel lukken.
Dat kan natuurlijk ook. Maar dan zal een top 5 lastig worden.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:18 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Indie-confession: ik vind Pavement niet zoveel aan
Zijn zeker nog aan het uitrustenbrakken van hun festivalquote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:33 schreef Norrage het volgende:
Is Pitchfork op vakantie ofzo? Geen nieuwe recensies
Animal Collective, dát vind ik nou kutquote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:46 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Zijn zeker nog aan het uitrustenbrakken van hun festival
Ben ik dan de enige die vooral uitkijkt naar de nieuwe Animal Collective.
quote:Op woensdag 18 juli 2012 09:01 schreef Moody het volgende:
Ik wil volgend jaar naar Glastonbury, maar dat is nog een hele kluif zeg...
Ik sta nu in de wacht om op de nominatielijst voor de wachtlijst te mogen komen
Je hebt in het verleden kaarten voor Glastonbury gekocht?quote:
Nee, maar wij willen volgend jaar wel gaan. En naar emailen met de organisatie moeten we gewoon 7 oktober klaar zitten voor de VVK? Misschien houden ze informatie achter de handquote:Op woensdag 18 juli 2012 10:07 schreef Moody het volgende:
[..]
Je hebt in het verleden kaarten voor Glastonbury gekocht?
Zo simpel is het tegenwoordig blijkbaar niet meer. Je moet je legitimeren met een pasfoto en kopie legitimatie en wachten op goedkeuring, voordat je kans maakt op kaarten....
https://glastonbury.seetickets.com/Registration/Registerquote:Op woensdag 18 juli 2012 10:11 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nee, maar wij willen volgend jaar wel gaan. En naar emailen met de organisatie moeten we gewoon 7 oktober klaar zitten voor de VVK? Misschien houden ze informatie achter de hand![]()
Ja ik las het ook net. Eens goed naar kijken inderdaadquote:Op woensdag 18 juli 2012 10:42 schreef Moody het volgende:
[..]
https://glastonbury.seetickets.com/Registration/Register
Ik zou me ver voor 7 oktober alvast registreren. Ik heb de mijne 2 weken geleden ingediend, maar nog niets gehoord....
Klinkt makkelijkquote:Op woensdag 18 juli 2012 14:51 schreef DeMessias het volgende:
Ik heb me zojuist geregistreerd en na 10 min een mailtje ontvangen dat m'n foto is goedgekeurd
Nog niet zo erg geloof ik, maar het zijn natuurlijk veeeeel meer kaartjes, dus het verkoopt wel 2x zo snel. Maar ook wel in een paar uurtjes uitverkocht geloof ik hoor...dus, ja, als je wilt gaan die dag klaarzitten....quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:55 schreef Felagund het volgende:
Glastonbury is toch altijd nog sneller uitverkocht dan Lowlands?
Mijne is net ook goedgekeurd, duurde alleen 2 weken....quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:51 schreef DeMessias het volgende:
Ik heb me zojuist geregistreerd en na 10 min een mailtje ontvangen dat m'n foto is goedgekeurd
quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:52 schreef Moody het volgende:
[..]
Mijne is net ook goedgekeurd, duurde alleen 2 weken....
Zal aan de persoon op de foto liggen
Ja, echt een heel mooi album. Wel lang, maar goed. Ik ben altijd meer een Julia Stone fan geweest, maar met dit album doet hij het toch echt beter dan Julia's tweede albumquote:Op donderdag 19 juli 2012 13:24 schreef Norrage het volgende:
Dat album van Angus Stone begint goed zeg, ben benieuwd naar de rest
Dat vind ik ook wel vaak het bezwaar van broer en zus, het is hele mooie dromerige sferische muziek....maar het gaat nergens heen...quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:50 schreef Bol_Wan het volgende:
Ik vind het eigenlijk best wel mwoa. Erg dromerig, gaat op sommige nummers echt nergens naartoe. Zitten wel een aantal goeie nummers tussen, maar een heel album kan het me niet boeien.
Wat me wel heeft verrast is het nieuwe album van Reverend and the Makers, niet verwacht dat die nog eens fris uit de hoek zouden komenOnder ander dit nummer is anders, maar wel lekker:
Al een tijdje, maar nog niet echt geconcentreerd naar geluisterd?quote:Op donderdag 19 juli 2012 23:06 schreef Moody het volgende:
Kent iemand Dry the River?
Het uitproberen waard, zeg maar....
Leuke indie-pop. Niet heel opwindend, wel een bandje dat potentie heeft om een leuk hitje te maken op den duur....quote:Op donderdag 19 juli 2012 23:42 schreef Norrage het volgende:
[..]
Al een tijdje, maar nog niet echt geconcentreerd naar geluisterd?
Die leuke hitjes hebben ze al gemaakt anders. Nog steeds een van mijn favoriete albums van 2012 met een aantal prachtige nummers.quote:Op donderdag 19 juli 2012 23:49 schreef Moody het volgende:
[..]
Leuke indie-pop. Niet heel opwindend, wel een bandje dat potentie heeft om een leuk hitje te maken op den duur....
Norrage toch.quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:53 schreef Norrage het volgende:
Reverend and the makes...dat heb ik ooit geprobeerd te luisteren, dat was geen succes. dat is toch geen muziek zeg
Even mezelf quoten. Two Door Cinema Club stelt vandaag hun nieuwe single (Sleep Alone) gratis en legaal beschikbaar op hun site:quote:Op maandag 16 juli 2012 20:37 schreef Arn0 het volgende:
leuke muziek, maar naast de hitjes hebben ze de hype niet echt waar kunnen maken helaas. Ik zit het album al bijna niet meer opquote:Op donderdag 19 juli 2012 23:06 schreef Moody het volgende:
Ja ken ze wel. Ze hebben wel een paar fijne nummers, maar niet hoogstaand.quote:Op donderdag 19 juli 2012 23:06 schreef Moody het volgende:
Ik vind em weer lekker! Heb ook zin in het nieuwe album, goed voorproefjequote:Op vrijdag 20 juli 2012 01:35 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Even mezelf quoten. Two Door Cinema Club stelt vandaag hun nieuwe single (Sleep Alone) gratis en legaal beschikbaar op hun site:
http://twodoorcinemaclub.com/
Geen echte topper, maar ik word er alvast wel blij van. Ik heb zin in het album
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:08 schreef Arn0 het volgende:
En voor The Antlers fans: Hun nieuwe EP is te beluisteren op hun Facebook pagina. Weer een pareltje hoor, echt zo'n mooie band
Dat mag wel in het rijtje Dogs Die In Hot Cars, Death Cab For Cutie en dergelijken jaquote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:05 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Ik vind em weer lekker! Heb ook zin in het nieuwe album, goed voorproefje![]()
Overigens vind ik het debuutalbum van Totally Enormous Extinct Dinosaurs ook erg leuk. Fans van Hot Chip moeten dat toch wel even checken. Plus: hipsternaam deluxe
Hey, onze meningen kunnen niet verschillenquote:Op maandag 23 juli 2012 10:35 schreef Felagund het volgende:
Ik vond hun vorige album niet veel aan, dus ik sla deze ook maar over.
Ik kan het nog een keer proberen,s taat het op spotify?quote:Op maandag 23 juli 2012 10:40 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hey, onze meningen kunnen niet verschillen
Ik ben nu halverwege het nieuwe album, en erg pakkendLeuk
Staat op spotify, ook de nieuwequote:Op maandag 23 juli 2012 12:43 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik kan het nog een keer proberen,s taat het op spotify?
Je last.fm link in je profiel doet het rrouwens niet.
Hij doet het wel bij mijzelf. Die van jouw verwijst naar het account '1'.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:38 schreef Norrage het volgende:
[..]
Staat op spotify, ook de nieuweEn jouw last.fm link doet het ook niet, lijkt even een foutje te zijn in fok?
Hmm, vaag. Ik edit nu ook 3x op rij in mijn profiel, maar het wordt automatisch terugveranderd naar 1quote:Op maandag 23 juli 2012 13:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij doet het wel bij mijzelf. Die van jouw verwijst naar het account '1'.
Ik begrijp op zich wel waarom hij mijn profiel doorlinkt naar #1quote:
Passion Pit wel een beetje, maar denk niet dat dat is wat je zoekt. Van dit jaar zomerse albums, tsja...ik vind het niet leuk maar iedereen zweert bij Best Coast. Beach House ook wel leuk voor de sfeer, verder zou ik het niet direct weten van dit jaar...quote:Op maandag 23 juli 2012 17:02 schreef DeMessias het volgende:
Hebben jullie nog aanraders in de categorie zomerse albums?
Zonder clip is'ie een stuk minder leuk.quote:
Ik kende m ook zonder clip en inderdaad een fijn zomers liedjequote:
Dat is inderdaad wel fijn zeg, dat Calimaquote:Op maandag 23 juli 2012 17:10 schreef Felagund het volgende:
Ik heb een goede recensie gelezen over het nieuwe album van Calima, Flamenco/Jazz bandje, maar ik weet ook niet of dat is wat je zoekt.
van wie en wat?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:53 schreef LuciferRising het volgende:
Met members van Beach Fossils and Smith Westerns .
Dat is toch de band die op Pukkelpop zou spelen in de tent die vlak daarvoor instortte?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:30 schreef Arn0 het volgende:
Smith Westerns zijn wel redelijk bekend aan het worden in het indie-wereldje.
Deze single is wel leuk, doet me aan George Harrison denken. Jammer dat de rest van het album wat minder geslaagd is.
Volgens mij waren ze zelfs aan het spelen. Bijna al hun apparatuur was daar kapot gegaanquote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:45 schreef kciR het volgende:
[..]
Dat is toch de band die op Pukkelpop zou spelen in de tent die vlak daarvoor instortte?
Herinner mij een interview (op 3voor12) van Eric Corton met ze op Lowlands waarin ze het hierover hadden.
Ja, goede plaat. Wist niet dat er leden van Smith Westerns in spelen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:53 schreef LuciferRising het volgende:
Kent iemand DIIV? Met members van Beach Fossils and Smith Westerns .
Ja, de drummert.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 18:01 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ja, goede plaat. Wist niet dat er leden van Smith Westerns in spelen.
Ach het is nu (nouja, muv deze week) ook herfst dusquote:Op donderdag 26 juli 2012 11:34 schreef Bol_Wan het volgende:
Purity RIng!Heeerlijke plaat, dromerig zonder vaag te worden. Ben alleen bang dat de plaat in het verkeerde seizoen is uitgebracht.
Je moet niets uiteraard, al is het wel de favoriete groep van Pitchfork en hippe bloggers. En hun vroege werk is zeker erg ontoegankelijk, maar heb je Merriweather Post Pavillion al eens gehoord? Dat is bijzonder toegankelijk en gewoon een mega album. Erg melodisch, veel meer dan deze single. Al is deze single ook weer erg goed, na een paar keer luisteren vind ik het ook best een "normaal" nummer.quote:Op maandag 30 juli 2012 23:03 schreef Norrage het volgende:
Toen ik een bump zag wist ik dat het over Animal Collective zou gaan. Kan iemand mij vertellen hoe je hier in godsnaam normaal naar kan luisteren? Vind het zulke non-muziekAf en toe hoor ik er wel interessante dingen in maar niet heel vaak...ik heb zo'n gevoel dat ik dit leuk moet kunnen vinden :/
Het enige dat ik ken is Merriweather....en dat vond ik al niet te doenquote:Op maandag 30 juli 2012 23:09 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Je moet niets uiteraard, al is het wel de favoriete groep van Pitchfork en hippe bloggers. En hun vroege werk is zeker erg ontoegankelijk, maar heb je Merriweather Post Pavillion al eens gehoord? Dat is bijzonder toegankelijk en gewoon een mega album. Erg melodisch, veel meer dan deze single. Al is deze single ook weer erg goed, na een paar keer luisteren vind ik het ook best een "normaal" nummer.
Huh, echt? Ik was er echt door weggeblazen. Je moet het echt nog eens afspelen denk ik, ik kan me wel voorstellen dat jij het goed vindt. En anders deze track:quote:Op maandag 30 juli 2012 23:10 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het enige dat ik ken is Merriweather....en dat vond ik al niet te doen
al? dat is eerder een diskwalificatiequote:Op maandag 30 juli 2012 23:09 schreef Arn0 het volgende:
Je moet niets uiteraard, al is het wel de favoriete groep van Pitchfork en hippe bloggers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |