quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
De RET heeft wat mensen een goedmakertje beloofd en hierdoor een gezelschapstrein bij de NS gehuurd. En dat ding laten ze naar het NK sprint in Heerenveen rijden.quote:Op donderdag 29 december 2011 13:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
metro Rotterdam, Heerenveen, NS-trein, storing, RET, , ik snap het ook niet hoor! Wat heeft dat met elkaar te maken?
Abonnees die getroffen werden door die grote metrostoring konden zich recentelijk aanmelden voor het NK sprint. Dat was de compensatieregeling...quote:Op donderdag 29 december 2011 13:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
metro Rotterdam, Heerenveen, NS-trein, storing, RET, , ik snap het ook niet hoor! Wat heeft dat met elkaar te maken?
Ik weet niet of Stadler Rail het dusdanig druk heeft dat ook een fabriek in Polen aangesproken moet worden.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:37 schreef Bitlord het volgende:
De blauwe Spurts voor Zwolle-Emmen zijn in aanbouw:
[ afbeelding ]
en ook rode uit de achterhoek zo te zien.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:37 schreef Bitlord het volgende:
De blauwe Spurts voor Zwolle-Emmen zijn in aanbouw:
[ afbeelding ]
Ja, dat klopt. DRGL 2010 en 2011 ook al. Maar is nu niet meer in de dienstregeling opgenomen als zijnde station/stop.quote:Op donderdag 29 december 2011 12:05 schreef brandsrus het volgende:
[..]
In DRGL 2012 stopt dagelijks drie treinen daar, 7.51 richting Leeuwarden en 16.06 / 17.06 richting Groningen
thanksquote:Op donderdag 29 december 2011 17:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
bahn.de is meestal wel vrij compleet, ook buiten de Duitse landsgrenzen
Deze stond vanmiddag in Leeuwarden, is deze de gezelschapstrein, ik zie wel vlaggetjesquote:Op donderdag 29 december 2011 13:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De RET heeft wat mensen een goedmakertje beloofd en hierdoor een gezelschapstrein bij de NS gehuurd. En dat ding laten ze naar het NK sprint in Heerenveen rijden.
Extra: de storing was de schuld van KPN, en laat die nou net hoofdsponsor zijn van de KNSB. Die hebben dus 1000 kaarten beschikbaar gesteld van het NK sprint aan de RET als goedmakertje.quote:Op donderdag 29 december 2011 13:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De RET heeft wat mensen een goedmakertje beloofd en hierdoor een gezelschapstrein bij de NS gehuurd. En dat ding laten ze naar het NK sprint in Heerenveen rijden.
Krijgen ze dat in een jaar nog af? Wordt wel tijd voor wat beters, die lijn is echt een drama zo hobbelig.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:37 schreef Bitlord het volgende:
De blauwe Spurts voor Zwolle-Emmen zijn in aanbouw:
[ afbeelding ]
En straks weer retour: ca 19:10 uit Heerenveen, 19:54 uit Zwolle, Amersfoort 20:47 (dus achter de stoptrein aan). Daar vertrek 20:57 (wachten tot de IC naar Rotterdam/Den Haag weg is), 21:12 aan in Utrecht C. Daar vertrek om 21:20 (dus achter de IC aan), Woerden v. 21:32, en a. Rotterdam pas om 22:07, want vanaf Woerden zit de trein achter de stoptrein Rotterdam aan.quote:Op donderdag 29 december 2011 17:26 schreef bork het volgende:
[..]
Deze stond vanmiddag in Leeuwarden, is deze de gezelschapstrein, ik zie wel vlaggetjes
[ afbeelding ]
Maar dan zit je wel superfijn in een met vlaggetjes versierde schommelboot!quote:Op donderdag 29 december 2011 18:17 schreef greavy het volgende:
[..]
En straks weer retour: ca 19:10 uit Heerenveen, 19:54 uit Zwolle, Amersfoort 20:47 (dus achter de stoptrein aan). Daar vertrek 20:57 (wachten tot de IC naar Rotterdam/Den Haag weg is), 21:12 aan in Utrecht C. Daar vertrek om 21:20 (dus achter de IC aan), en a. Rotterdam pas om 22:07, want vanaf Goverwelle zit de trein achter de stoptrein Rotterdam aan.
Zonde dat ze m achter de stopper aangooien. De stopper iets vertragen, dan had ie er makkelijk voorlangs gekund. Als ie echt om 19.10 vertrokken is vanaf Hry dan kan ie volgas echt wel direct achter de IC richting Amersfoort.quote:Op donderdag 29 december 2011 18:17 schreef greavy het volgende:
[..]
En straks weer retour: ca 19:10 uit Heerenveen, 19:54 uit Zwolle, Amersfoort 20:47 (dus achter de stoptrein aan). Daar vertrek 20:57 (wachten tot de IC naar Rotterdam/Den Haag weg is), 21:12 aan in Utrecht C. Daar vertrek om 21:20 (dus achter de IC aan), Woerden v. 21:32, en a. Rotterdam pas om 22:07, want vanaf Woerden zit de trein achter de stoptrein Rotterdam aan.
Betreffen inderdaad dezelfde stellen weer.
En daarom rijdt de trein in tweeën: Ééntje vertrekt 19:13 en de ander 19:18. In Zwolle koppelen. Achter de boemel aan vanaf Zwolle. Te Amersfoort de IC voor laten (nut zie ik nog niet daar van in), en dan bij Woerden weer de stopper voor laten. Zou theoretisch gezien geen probleem hoeven opleveren.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
12 bakken VIRM in die trein laten rijden was ook wat onhandig trouwens, want Hry is maar geschikt voor 8 bakken
quote:Eben ist in Würzburg auf den hinteren Gleisen ein weiß-himbeerrot-roter ET überführt worden. Hatte ne Art Donald-Duck-Schnautze. Vorne blaue E-Lok, hinten Schutzwagen. Mehr konnte ich leider nicht sehen. Die Fuhre ist Richtung Westen rausgegangen. Wer war's? Wher? Wohin=?
Wat een prachtig komsiche treinquote:Op donderdag 29 december 2011 21:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Jullie weten niet dat ET 403 (Frankfurt Airport Express) de bijnaam "Donald Duck" heeft?
[ afbeelding ]
Niet zo raar he, die bijnaamquote:Op donderdag 29 december 2011 21:42 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Wat een prachtig komsiche trein
Daar kan Ansaldo nog wat van leren. Als het zo door gaat rijdt de tram in Groningen straks nog eerder dan die bladblazer.quote:Op donderdag 29 december 2011 17:53 schreef Peterselieman het volgende:
die treinstellen krijgen ze makkelijk af. Stadler kan zeker een stel per week leveren aan Arriva en dan ook nog andere klanten bedienen.
Dat ding is goed lelijk.quote:Op donderdag 29 december 2011 21:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Jullie weten niet dat ET 403 (Frankfurt Airport Express) de bijnaam "Donald Duck" heeft?
[ afbeelding ]
Dat zal vast mogelijk zijn, als er plaats is in de Thalys.quote:Op vrijdag 30 december 2011 08:31 schreef daanski82 het volgende:
Stel, ik kom vanuit Lax aan op Paris CDG. Is het mogelijk om dan naar Gare du nort te gaan en daar zo los een enkeltje te kopen voor de thaly's naar Amsterdam?
Ik gok dat het pad gereserveerd is, het pad van de extra ic moet maar toevallig ergens goed vallen en blijkbaar is dat vaak achter een stoptrein.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:56 schreef greavy het volgende:
[..]
En daarom rijdt de trein in tweeën: Ééntje vertrekt 19:13 en de ander 19:18. In Zwolle koppelen. Achter de boemel aan vanaf Zwolle. Te Amersfoort de IC voor laten (nut zie ik nog niet daar van in), en dan bij Woerden weer de stopper voor laten. Zou theoretisch gezien geen probleem hoeven opleveren.
Schrik dan alleen niet van de prijs... die is namelijk niet misselijk bij een last-minute. Vanaf CDG vertrekken er rechtstreekse TGVs naar Brussel-Zuid, je zou daar kunnen overstappen op een Thalys of IC Brussel naar Amsterdam.quote:Op vrijdag 30 december 2011 11:40 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat zal vast mogelijk zijn, als er plaats is in de Thalys.
Ja, aan die voorwaarden is volgens mij niet zomaar wat veranderd met de komst van al die nieuwe abonnementenquote:Op vrijdag 30 december 2011 17:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Met een maandtrajectabonnement Arnhem - Utrecht mag ik toch nog steeds zonder toeslag in de ICE tussen Arnhem en Utrecht?
Voor zover mij bekend wel.quote:Op vrijdag 30 december 2011 17:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Met een maandtrajectabonnement Arnhem - Utrecht mag ik toch nog steeds zonder toeslag in de ICE tussen Arnhem en Utrecht?
Mag nog steeds zonderquote:Op vrijdag 30 december 2011 17:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Met een maandtrajectabonnement Arnhem - Utrecht mag ik toch nog steeds zonder toeslag in de ICE tussen Arnhem en Utrecht?
http://www.ns.nl/reiziger(...)oeslag-ice-fyra.htmlquote:Toeslag ICE/Fyra
Toeslag ICE International
Met een NS- of OV-Jaarabonnement, een Jaar- of Maandtrajectabonnement of een Maandnetabonnement betaalt u geen toeslag.
Het trajectabonnement moet dan wel (een deel van) het traject Amsterdam Centraal - Utrecht Centraal - Arnhem beslaan.
Thanks, dan word het denk ik toch een enkeltje schiphol :-Pquote:Op vrijdag 30 december 2011 17:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Schrik dan alleen niet van de prijs... die is namelijk niet misselijk bij een last-minute. Vanaf CDG vertrekken er rechtstreekse TGVs naar Brussel-Zuid, je zou daar kunnen overstappen op een Thalys of IC Brussel naar Amsterdam.
Sowieso geldt: vlak voor vertrek een ticket voor een TGV willen kopen = hoofdprijs betalen. Vooraf boeken is veel goedkoper.
was erg gezellig in die trein weet ik uit ervaring :-P Alleen best een lange ritquote:Op donderdag 29 december 2011 17:26 schreef bork het volgende:
[..]
Deze stond vanmiddag in Leeuwarden, is deze de gezelschapstrein, ik zie wel vlaggetjes
[ afbeelding ]
Op de vertrekstaten te Leeuwarden staat juist expleciet vermeld welke treinen stoppen te Leeuwarden Achter de Hoven.quote:Op donderdag 29 december 2011 16:32 schreef greavy het volgende:
Ja, dat klopt. DRGL 2010 en 2011 ook al. Maar is nu niet meer in de dienstregeling opgenomen als zijnde station/stop.
Jahoor. Je kan gewoon vandaag een weekendretour kopen en deze vandaag en morgen gebruiken.quote:Op zaterdag 31 december 2011 00:34 schreef Meteoric het volgende:
Beetje random vraag misschien, maar is het weekendretour zaterdag en zondag gewoon geldig in verband met de feestdagen? Kon verder niet echt duidelijke informatie vinden op de site van de NS.
Ja, het weekendretour is nog steeds te koop.quote:
Alleen waarom zou je dat kopen? 2x een enkeltje is zelfde prijs als retour.quote:Op zaterdag 31 december 2011 06:38 schreef Socios het volgende:
[..]
Jahoor. Je kan gewoon vandaag een weekendretour kopen en deze vandaag en morgen gebruiken.
[..]
Ja, het weekendretour is nog steeds te koop.
OMGquote:Op zaterdag 31 december 2011 10:34 schreef b2py het volgende:
Hoef je maar 1x naar de automaat
Wat overkomt me nu trouwens, 3G ipv GPRS op Utrecht C!
weekendretour bestaat nog ja. Het mag dan even duur zijn, het scheelt wel weer een tochtje naar de kaartautomaatquote:Op zaterdag 31 december 2011 06:08 schreef dennistd het volgende:
Bestaat dat nog? Het heeft in elk geval niet veel zin, aangezien twee enkeltjes tegenwoordig net zo duur zijn..
Zeker wel, hoor.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:41 schreef Dr_Flash het volgende:
want je kan geen kaartjes zonder datum meer uit de automaat krijgen?
Leugens. 19 oktober 2010 staat er in de exifquote:
Bullshit.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Leugens. 19 oktober 2010 staat er in de exif
een scherpe foto zou handig zijnquote:Op zaterdag 31 december 2011 15:58 schreef Socios het volgende:
Zeg maar hoe je de kaartjes wil hebben liggen, maak ik er nog één.
Dat zou jou gewoon gelijk gevenquote:Op zaterdag 31 december 2011 16:01 schreef Socios het volgende:
Wel snel zeggen, anders denk je nog dat ik in de tussentijd naar het station gegaan ben om nieuwe kaartjes te kopen.
Maar van gewone kaartjes wel, neem ik aan. Anders zou het mooi irritant zijnquote:Op zaterdag 31 december 2011 16:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
een scherpe foto zou handig zijn
[..]
Dat zou jou gewoon gelijk geven
Maar ik kan ook wel even naar het station lopen en kijken als ik dat graag wil hoor Maar van dagkaartjes weet ik wel dat je ze niet meer zonder datum uit de automaat kunt halen.
Jahaaaa. Zie foto. Negen dagretouren zonder datum.quote:Op zaterdag 31 december 2011 16:07 schreef Guppyfriend het volgende:
Maar van gewone kaartjes wel, neem ik aan. Anders zou het mooi irritant zijn
Kom maar weer van die kast af hoorquote:Op zaterdag 31 december 2011 16:04 schreef Socios het volgende:
De letter T van trein? De letter F van FOK!? Zeg het maar.
Een geschreven briefje erbij? Kan allemaal.
quote:Op zaterdag 31 december 2011 16:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Jahaaaa. Zie foto. Negen dagretouren zonder datum.
Geen idee waar je het over hebt.quote:Op zaterdag 31 december 2011 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom staat er trouwens 19 oktober 2010 in de exif dan eigenlijk?
Ooit geweest met een schoolreisje.quote:Op zaterdag 31 december 2011 16:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is er speciaal zo bijzonder in Barvaux?
Neuh niet echt, misschien wel een idee, we gaan wel definitief voor 2 Bahn 25 kortingskaarten voor een heel jaar. Planningquote:Op zaterdag 31 december 2011 16:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand nog spoordoelen voor volgend jaar?
Mijne:
• Parowozownia Wolsztyn (laatste stoomrfeservaat in Europa)
• Narvik (noordelijkste station ter wereld waar je enigszins fatsoenlijk kunt komen)
• Alle bordjes van Nordrhein-Westfalen compleet
Jezus wel sick figures trouwensquote:Op zaterdag 31 december 2011 17:53 schreef Socios het volgende:
Ik sluit 2011 af met 73.664 treinkilometers.
Wel een record, maar nog steeds geen six figures...
WTF dit meen je nietquote:Op zaterdag 31 december 2011 18:20 schreef greavy het volgende:
Ik zit alleen al op binnenlandse KM op 106.387 km. Denk ca 25.000 buitenlandse kilometers.
356 km / dag gemiddeld ! DUDE !quote:Op zaterdag 31 december 2011 18:20 schreef greavy het volgende:
Ik zit alleen al op binnenlandse KM op 106.387 km. Denk ca 25.000 buitenlandse kilometers.
en hij zal niet ELKE dag van het jaar op de baan gezeten hebben lijkt mequote:
sorry hoor, maat dat jij last krijgt van je rug ligt aan jou, niet aan virmquote:Op zaterdag 31 december 2011 18:20 schreef greavy het volgende:
Ik zit alleen al op binnenlandse KM op 106.387 km. Denk ca 25.000 buitenlandse kilometers.
dat maakt het alleen maar ergerquote:Op zaterdag 31 december 2011 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en hij zal niet ELKE dag van het jaar op de baan gezeten hebben lijkt me
Ik ben nog nooit verder gekomen dan 29 dagen in 1 maand op de baan. En de laatste 2 jaar niet verder dan 21
Af en toe een kutrondje met het Nahverkehr door NRW tikt nooit zo hard aan inderdaad.quote:Op zaterdag 31 december 2011 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
maar die 25k buitenland wil ik nog weleens zien.
Personeel wil vrij. Trams en bussen van de HTM rijden ook niet. Laatste vertrekken om 20:30u vanaf beginpunt.quote:Op zaterdag 31 december 2011 19:55 schreef Hugo__Boss het volgende:
Waarom rijden de treinen op oudejaarsdag altijd maar tot een uur of 9? Geen reizigers?
Uitstappen bij het schitterende emmen-zuid waar ik vlakbij zit tegenwoordig? Ik vind het een lijn van niks, zeer omconfortabel. Arriva wordt een stuk beter hoop ik, helaas ook duurder door chipkaart ben ik bang.quote:Op zaterdag 31 december 2011 16:36 schreef Socios het volgende:
- De nog openstaande (binnenlandse) ICE-strecken in Duitsland voltooien. Internationale verbindingen naar onder meer Wenen en Marseille staan dan nog wel open.
- Na 9 jaar weer eens het traject Coevorden - Emmen afleggen (destijds in ICM), volgend jaar in Plan V.
- Met de trein naar Barvaux (B)
Die zie niet zoveel meer bij Emmen Zuid hoor!quote:
Maar treindienstleiders zijn wel aan het werk. Ik heb overigens vakantie.quote:Op zaterdag 31 december 2011 19:59 schreef Peter het volgende:
[..]
Personeel wil vrij. Trams en bussen van de HTM rijden ook niet. Laatste vertrekken om 20:30u vanaf beginpunt.
In het kader van oud&nieuw, nog wat meer plan-V....quote:
Kan het je aanraden. Ik heb eerder dit jaar een rondwandeling van station Barvaux naar Durbuy gemaakt. Leuke wandeling en een leuk treinritje.quote:Op zaterdag 31 december 2011 16:41 schreef Socios het volgende:
[..]
Ooit geweest met een schoolreisje.
Ik was toen onder de indruk van het spoor en in het bijzonder een spoortunneltje waar we met de bus ( ) onderdoor gingen. Mooie omgeving ook.
Graag zou ik na meer dan ca. 13 jaar weer eens een kijkje nemen. Uiteraard nu per trein.
Excuses. 2.5k buitenlandse kilometersquote:Op zaterdag 31 december 2011 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
106k binnenland dat kan natuurlijk als je voor de railcatering werkt.
maar die 25k buitenland wil ik nog weleens zien.
quote:Op zondag 1 januari 2012 12:29 schreef James1988 het volgende:
Beste wensen iedereen! Groeten vanuit de Fyra waar ik for the fun of it aan het pingpongen ben tussen Breda en Amsterdam.
Staat nu aan een tweede ketting, ga dinsdag naar een toko in Rotterdam hiervoor..quote:Op zondag 1 januari 2012 13:12 schreef Yreal het volgende:
Tja, je komt nergens aan een band nu.. Je kan proberen hem een trein in te krijgen maar dan moet je geluk hebben met de conducteur.
De andere kant:quote:Op zondag 1 januari 2012 17:03 schreef Dr_Flash het volgende:
8. Hoe is het mogelijk, nog een nieuw bordje ook
[ afbeelding ]
Wij kunnen er ook voor kiezen om in Bad Bentheim direct de Pimpel in te stappen. Vertrek Bentheim wordt dan 16:44, zelfde aankomsttijd Amersfoort. Er moet dan een los kaartje Bentheim->Oldenzaal Grens/Hengelo gekocht worden.quote:Tijd Station Spoor
9:08 Utrecht CS 15
9:59 Eindhoven 1
10:02 Eindhoven 2
10:43 Venlo 3a
11:05 Venlo 1a
11:26 Viersen 2
11:30 Viersen 5
12:12 Essen Hbf 6
12:31 Essen Hbf 8
12:43 Bottrop Hbf 3
12:58 Bottrop Hbf 1
13:27 Haltern am See 1
13:50 Haltern am See 3
14:22 Münster Hbf 14
15:05 Münster Hbf 2AC
15:32 Rheine 3
15:48 Rheine 2
16:03 Bad Bentheim 2
16:10 Bad Bentheim 3
16:30 Hengelo 11
17:06 Hengelo 2 -> PIMPEL
18:22 Amersfoort 7
We kunnen er zelfs voor kiezen om in Rheine al die Pimpel in te duiken. Dan hebben we in Rheine voldoende McSchranstijd een eetstop. Alleen moet er dan wel weer een enkeltje Rheine - BBH Normalpreis per persoon bij komen ( ¤ 7,50, min eventuele BahnCard korting). Het is maar een ideequote:Op zondag 1 januari 2012 18:05 schreef greavy het volgende:
Wij kunnen er ook voor kiezen om in Bad Bentheim direct de Pimpel in te stappen. Vertrek Bentheim wordt dan 16:44, zelfde aankomsttijd Amersfoort. Er moet dan een los kaartje Bentheim->Oldenzaal Grens/Hengelo gekocht worden.
Ik kan zelfs niet eens anders dan rechtstreeks naar Venlo reizen via de maaslijnquote:Op zondag 1 januari 2012 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ik heb geen zin om op mijn vrije zondag om 7 bloody 44 de trein te moeten pakken. Ik kom wel naar Den Bosch. Of naar Venlo
Oh schuimende pompvoeg Het scheelt precies een half uurquote:Op zondag 1 januari 2012 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ik heb geen zin om op mijn vrije zondag om 7 bloody 44 de trein te moeten pakken. Ik kom wel naar Den Bosch. Of naar Venlo
Lamaar, we hebben in Rheine toch tijd zat. Kunnen een half uur eerder uit Münster weg namelijk.quote:Op zondag 1 januari 2012 18:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
We kunnen er zelfs voor kiezen om in Rheine al die Pimpel in te duiken. Dan hebben we in Rheine voldoende McSchranstijd een eetstop. Alleen moet er dan wel weer een enkeltje Rheine - BBH Normalpreis per persoon bij komen ( ¤ 7,50, min eventuele BahnCard korting). Het is maar een idee
Ja? Lukt dat denk je, in 3 minuten van spoor 14 naar spoor 2quote:Op zondag 1 januari 2012 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lamaar, we hebben in Rheine toch tijd zat. Kunnen een half uur eerder uit Münster weg namelijk.
in 13 welquote:Op zondag 1 januari 2012 18:37 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja? Lukt dat denk je, in 3 minuten van spoor 14 naar spoor 2
O ja.. sorry, ik kan niet rekenenquote:
Venlo mag ookquote:Op zondag 1 januari 2012 18:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik kan zelfs niet eens anders dan rechtstreeks naar Venlo reizen via de maaslijn
Kunnen we uit Münster eerder naar Rheine dan ja? Doen we datquote:Op zondag 1 januari 2012 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lamaar, we hebben in Rheine toch tijd zat. Kunnen een half uur eerder uit Münster weg namelijk.
Kan, maar kost wel extra knaken dan he. Plus dat we dan wel onnodig lang in Rheine zitten (15:08 x 16:20)quote:Op zondag 1 januari 2012 18:44 schreef greavy het volgende:
[..]
Venlo mag ook
[..]
Kunnen we uit Münster eerder naar Rheine dan ja? Doen we dat
En pakken we vanaf Rheine de Pimpel
Owhja. Niet aan gedachtquote:Op zondag 1 januari 2012 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan, maar kost wel extra knaken dan he. Plus dat we dan wel onnodig lang in Rheine zitten (15:08 x 16:20)
Weet ik, heb 'm gelezen. Ben even bezig met wat foto's van het vuurwerk vannacht in Rotterdam. Zal 'm zometeen opsturen.quote:
OK no problem. Ik dacht dat ik de PM weer eens niet goed verstuurd had neem je tijd!quote:Op zondag 1 januari 2012 19:13 schreef greavy het volgende:
[..]
Weet ik, heb 'm gelezen. Ben even bezig met wat foto's van het vuurwerk vannacht in Rotterdam. Zal 'm zometeen opsturen.
Verzondenquote:Op zondag 1 januari 2012 19:14 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
OK no problem. Ik dacht dat ik de PM weer eens niet goed verstuurd had neem je tijd!
Volgens mij kan je met Arriva tot Leer reizen met je OV-Chipkaart. Ik zou het - als ik jou was - even navragen bij de Arriva klantenservice. Word je zo geholpen, met een juist antwoord.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:21 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik heb het hier al eens gevraagd, maar toen heb ik er geen duidelijk antwoord op gekregen. Kan ik vanuit Groningen gratis naar Leer met mijn studentenov? Ik heb namelijk gelezen dat er uitcheckpalen in Leer staan, maar als ik met mijn SOV in Groningen incheck wordt er natuurlijk geen borg afgeschreven.
Scheelt weer een paar euro als ik binnenkort naar Berlijn ga.
Ik denk dat Gupps graag mee wil op het nieuwjaarsrondjequote:Op zondag 1 januari 2012 19:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Wat? Wat?
Guppyfriend krijgt een nieuwjaarscadeautje van greavy?
Wat voor leuks bloeit daar op?
Heb nog niks, maar ik houd je op de hoogtequote:
Gewoon vanuit Rheine het originele plan weer oppakken, de mac is er vlakbij dus dat haal je makkelijk in drie kwartier.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:13 schreef greavy het volgende:
[..]
Owhja. Niet aan gedacht
Mij maakt het niet uit. Jullie mogen het zeggen
Ik dacht dat we het er over eens waren dat het NRW-kaartje niet tot Bentheim geldt?quote:Op zondag 1 januari 2012 18:05 schreef greavy het volgende:
Kosten kaartje Duitsland (NRW-ticket):
5 Personen: ¤7,20 pp
6 personen: ¤10,33 pp
7 personen: ¤10,29 pp
8 personen: ¤9,00 pp
9 personen: ¤8,00 pp
10 personen: ¤7,20 pp
Officieel is hij niet geldig tot Bentheim. WFB gedoogt het meestal wel.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:23 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik dacht dat we het er over eens waren dat het NRW-kaartje niet tot Bentheim geldt?
In dat geval namelijk (met schoenes-wochenende):
5 Personen: ¤8,00 pp
6 personen: ¤13,33 pp
7 personen: ¤11,42 pp
8 personen: ¤10,00 pp
9 personen: ¤8,89 pp
10 personen: ¤8,00 pp
Ik kan alleen redelijk snel Duitsland uitrekenen, Nederland zal veel minder zijn, ik kom aan zo'n 8000 kilometer, daar zit dan wel heel vaak Utrecht-Emmerich in trouwens.quote:Op zondag 1 januari 2012 21:42 schreef Bitlord het volgende:
Mijn treinjaaroverzicht van 2011 in Nederland:
in totaal 132 ritten gemaakt met een totaalafstand van 8428 kilometer. De gemiddelde afstand was 64 kilometer. De zes langste afstanden waren de drie retouren Utrecht - Groningen, goed voor 193 kilometer per enkele reis. De korste rit was Amsterdam Amstel - Amsterdam Centraal.
In het buitenland heb ik verder nog de volgende reizen gemaakt:
- Utrecht Centraal - Paris Nord
- Paris Nord - Utrecht Centraal
- Utrecht Centraal - Antwerpen
- Antwerpen - Utrecht Centraal
- Warschau - Poznan
- Poznan - Wroclaw
- Wroclaw - Krakau
- Krakau - Warschau
- Warschau - Lodz
- Lodz - Warschau
Uiteindelijk toch niet echt ontevreden over mijn jaartotaal. Anderen nog aantallen?
Is de dienstregeling van 2012 ook ergens uit te printen?quote:>> NS Dienstregeling 2011
Met ingang van Dienstregeling 2011 verschijnt het spoorboekje helaas niet meer op papier. NS biedt nu slechts losse pagina's aan als PDF. Deze zijn voor forummer greavy verzameld en hier te downloaden.
quote:Schat gevonden in Parijse metro
In een trein van het regionale metrostelsel RER rond Parijs is een koffer met goud aangetroffen. Het is vooralsnog een raadsel van wie de schat zou kunnen zijn.
De autoriteiten werden aanvankelijk door reizigers gealarmeerd, omdat er mogelijk een bom in de trein zou liggen.
Deskundigen van de explosievenopruimingsdienst spoedden zich gisteravond naar het station van Massy-Palaiseau, 14 kilometer ten zuidwesten van de gemeente Parijs, om het gevaarlijke stuk bagage te ontmantelen. Ze troffen echter een koffertje aan met meer dan 20 goudstaven erin, berichtte dagblad Le Parisien. (ANP/Redactie)
Ja, ns.nl staat hij: Klikjequote:Op maandag 2 januari 2012 09:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Is de dienstregeling van 2012 ook ergens uit te printen?
Ik neem namelijk niet mijn pc met monitor mee in de trein (beetje lastig te vervoeren ook en zo en dan moet je ook nog ergens een stopcontact vinden in de trein), dus gewoon een papieren versie is toch iets handiger dan een pc, monitor, toetsenbord, muis mee in de trein.
Dank je.quote:Op maandag 2 januari 2012 09:13 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, ns.nl staat hij: Klikje
Daar zijn PDF's te downloaden.
Je weet dat er tegenwoordig ook zoiets als de combinatie pc, monitor, toetsenbord en muis bestaat maar dan compact en speciaal bedoeld om mee te nemen? Dat heet "smartphone", misschien heb je er wel van gehoord!quote:Op maandag 2 januari 2012 09:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
dus gewoon een papieren versie is toch iets handiger dan een pc, monitor, toetsenbord, muis mee in de trein.
Zit momenteel in de IC uit Berlijn naar Schiphol en heb zojuist de Nederlandse conducteur gevraagd hoe het zit omtrent het in- en uitchecken met de studenten OV. Hij vertelde mij dat je icm een internationaal vervoersbewijs niet ingechecked hoeft te zijn, ook niet in Nederland.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:21 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik heb het hier al eens gevraagd, maar toen heb ik er geen duidelijk antwoord op gekregen. Kan ik vanuit Groningen gratis naar Leer met mijn studentenov? Ik heb namelijk gelezen dat er uitcheckpalen in Leer staan, maar als ik met mijn SOV in Groningen incheck wordt er natuurlijk geen borg afgeschreven.
Scheelt weer een paar euro als ik binnenkort naar Berlijn ga.
Hou ons op de hoogte, het lijkt me heel sterk dat dit gratis is.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:21 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik heb het hier al eens gevraagd, maar toen heb ik er geen duidelijk antwoord op gekregen. Kan ik vanuit Groningen gratis naar Leer met mijn studentenov? Ik heb namelijk gelezen dat er uitcheckpalen in Leer staan, maar als ik met mijn SOV in Groningen incheck wordt er natuurlijk geen borg afgeschreven.
Scheelt weer een paar euro als ik binnenkort naar Berlijn ga.
Arriva wel. Zelfs in Leer staat een paaltjequote:Op maandag 2 januari 2012 10:59 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zit momenteel in de IC uit Berlijn naar Schiphol en heb zojuist de Nederlandse conducteur gevraagd hoe het zit omtrent het in- en uitchecken met de studenten OV. Hij vertelde mij dat je icm een internationaal vervoersbewijs niet ingechecked hoeft te zijn, ook niet in Nederland.
Of dit echter bij Arriva ook zo is weet ik niet.
Dus zou je sowieso gratis kunnen reizen, als je wel incheckt maar niet uitcheckt. Ik zal het vandaag navragen bij Arriva.quote:Op maandag 2 januari 2012 11:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Arriva wel. Zelfs in Leer staat een paaltje
quote:Bij Arriva is het mogelijk om met deze kaart naar en van Leer (Ostfriesland) te reizen.
Zelfs in Weener staat een paaltjequote:Op maandag 2 januari 2012 11:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Arriva wel. Zelfs in Leer staat een paaltje
Je zal gewoon wachten moeten. Duurt 3 tot 6 weken bij DUO.quote:Op maandag 2 januari 2012 19:50 schreef Fuszy het volgende:
Iemand een idee of de mensen die de ov chipkaart vervangen hebben gewerkt tussen kerst en oud en nieuw? Mijn persoonlijke ov chipkaart met daarop een studenten reisproduct is defect geraakt en ik heb hem bijna 2 weken terug opgestuurd. Nu weet ik dat de kerst er tussen zat, maar ik wil hem natuurlijk zo snel mogelijk terug.
Het is best een duur grapje om 4 ritkaartjes te kopen voor de bus en een retourtje eindhoven zonder korting. Gelukkig kan ik tot nu toe met anderen meerijden naar mijn stagebedrijf.
quote:Ede-Wageningen-Arnhem
Melding dinsdag 3 januari 2012, 07:09 uur:
Oorzaak: stroomstoring
Tussen Arnhem en Ede-Wageningen rijden geen treinen door een stroomstoring.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 9:00 uur verholpen.
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Arnhem/Nijmegen reizen via 's-Hertogenbosch.
Die in Düsseldorf niet hoor, want dat zijn sinds vele jaren slechts nog braakliggende terreinen zonder sporen. En dat midden in de stad.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 10:35 schreef MTL het volgende:
Die dingen staan 's nachts dus echt vol (tenminste, dat viel mij op toen ik met de Euronight vanuit Kopenhagen naar Arnhem reed)
Duitsland vind het goedkoper om het eerst te laten liggen: Hebben wij het weer nodig? Ligt het er alquote:Op dinsdag 3 januari 2012 10:23 schreef Bitlord het volgende:
Onderweg met de ICE 105 van Utrecht naar Köln, we rijden net Dusseldorf binnen. Opvallend dat er in Duitsland altijd van die lege, gigantische rangeerterreinen liggen. Dat moet toch miljarden kosten of miljarden opleveren bij verkoop?
En in de regel heeft hij daar helemaal gelijk inquote:Op dinsdag 3 januari 2012 13:19 schreef DriekOplopers het volgende:
De treinreiziger kan het dak op. Dat u dat even weet!
http://frontpage.fok.nl/c(...)-kan-het-dak-op.html
De Machinisten kan ik vaak geloven, met dit kuddevolk. Vaak genoeg is er in de achterste 3 bakken als voorbeeld nog genoeg plaats. Of zijn er 6 deuren, en iedereen wil persé via dezelfde deur naar binnen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 13:19 schreef DriekOplopers het volgende:
De treinreiziger kan het dak op. Dat u dat even weet!
http://frontpage.fok.nl/c(...)-kan-het-dak-op.html
quote:Aanrijding trein/rangeerdeel met:
• persoon/groot vee
• (brom-)fietser
• infra-elemen
Die waren al genoemd, dus had ik er niet in gezetquote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:37 schreef James1988 het volgende:
En vergeet de defecte bovenleiding tussen Woerden en Bodegraven niet, en de langere reistijd tussen Den Helder en Alkmaar door de weersomstandigheden
Het door jou geschetste beeld zie ik minder vaak, dan reizigers die op station Amersfoort wanhopig de overvolle trein langs rennen op zoek naar een balkon waar nog net een staanplaats vrij is.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:04 schreef greavy het volgende:
[..]
De Machinisten kan ik vaak geloven, met dit kuddevolk. Vaak genoeg is er in de achterste 3 bakken als voorbeeld nog genoeg plaats. Of zijn er 6 deuren, en iedereen wil persé via dezelfde deur naar binnen.
Ja, dat is allemaal leuk en aardig, maar dan moet je wel een beetje van te voren zekerheid kunnen hebben over hoe lang de trein zal zijn!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:04 schreef greavy het volgende:
[..]
De Machinisten kan ik vaak geloven, met dit kuddevolk. Vaak genoeg is er in de achterste 3 bakken als voorbeeld nog genoeg plaats. Of zijn er 6 deuren, en iedereen wil persé via dezelfde deur naar binnen.
Nou, zodra NS dat papieren kaartje afschaft (is al aantal keer uitgesteld), heb je geen papieren kaartje meer, nee.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:04 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Weet iemand hier toevallig hoe het zit met de papieren treinkaartjes van de NS vanaf 1 januari 2013? (Aangenomen dat de wereld dan al niet vergaan is op 21 december uiteraard.)
NS heeft verklaard vanaf 1 januari 2013 alleen nog een ov-chip te accepteren, net als in het stads- en streekvervoer het geval is. Nu doe ik sinds de invoering van de ov-chip alles per fiets en trein en ga niet langer met de bus en op zich is dat te doen.
Maar zodra ook de NS alleen nog maar de ov-chip accepteert zie ik mezelf niet van Fryslan naar Amsterdam fietsen.
Gaan echt alle papieren kaartjes er uit? Ook op de grotere stations?
Ik heb een NS-VDU kaart maar die zal ik dan in dat geval annuleren, dat heeft dan ook geen zin meer.
Da's best knap... In welke kilometer-telling ligt 78.0 dan tussen Wolfheze en Arnhem?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:04 schreef greavy het volgende:
- Wolfheze - Arnhem geen treinen door aanrijding met persoon (TIS 3.1). Is gebeurd bij KM 78.0.
Wolfheze = km 84,2, Ede-Wageningen km 75,4.
Euh. Ik bedoel Wolfheze-Ede Wageningenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:29 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Da's best knap... In welke kilometer-telling ligt 78.0 dan tussen Wolfheze en Arnhem?
Suc6 Gupps. 't Nieuwe jaar begint goedquote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:56 schreef Guppyfriend het volgende:
Vandaag niet echt. Vanmorgen een storing, nu een aanrijding. Ik neem de gok en rij naar ede, misschien is het dan weer opgelost. Wie weet.
Gelukkig had ik nog een chococookie van vanmorgen
Dolle pretquote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Suc6 Gupps. 't Nieuwe jaar begint goed
Ze zijn goed bezig vandaagquote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Suicidaal persoon opgepakt bij Apeldoorn Osseveld, had blijkbaar overwegstoringen richting Deeventer tot gevolg somehow.
PE 241 +31
Kassa
En goed dat ze een aanrijding met persoon hebben kunnen voorkomen
Hou dat ook ff bij over het hele jaar plzquote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:27 schreef greavy het volgende:
waarvan 5 aanrijdingen met persoon (hadden dus al 7 kunnen zijn!).
Da's logisch. Treinen die op zicht rijden ipv 140, dan liggen overwegen íets langer dicht.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Suicidaal persoon opgepakt bij Apeldoorn Osseveld, had blijkbaar overwegstoringen richting Deeventer tot gevolg somehow.
Eens kijken wat ik kan "bouwen"quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hou dat ook ff bij over het hele jaar plz
Ja, kip-eiquote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Da's logisch. Treinen die op zicht rijden ipv 140, dan liggen overwegen íets langer dicht.
Andere trein die ergens tussen Deventer en Apeldoorn stilgehouden werd en de storing veroorzaakte? (Misschien wel 2, dan ligt gelijk de hele sectie in storing dacht ik)quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, kip-ei
Maar leg me eens uit hoe het aanhouden van een suīcidaal persoon op Apeldoorn Osseveld alle overwegen tot Deventer in storing brengt?
Trein mocht pas uit Apeldoorn weg toen suīcidaal persoon gevonden en in verzekering gesteld was.
Er zal vast wel ergens iets een noodstop gemaakt hebben en mogelijk door de rooie geschoten zijn? geen idee wat de bijna-aanrijdingstrein was. Of dat een stopper of een IC was en in welke richting dan. Lijkt me dat het spoor er in beide richtingen last van had.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Andere trein die ergens tussen Deventer en Apeldoorn stilgehouden werd en de storing veroorzaakte? (Misschien wel 2, dan ligt gelijk de hele sectie in storing dacht ik)
2 treinen in de molen gewaaid? nicequote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
3 januari, 2 GtbV's in de molen. Dit begint lekker....
Neuh heul wat minder grappig: 1 bijna dode die op het perron onwel geworden was, en 1 bijna dode aspirant springer die ze hebben kunnen tegenhoudenquote:
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Neuh heul wat minder grappig: 1 bijna dode die op het perron onwel geworden was, en 1 bijna dode aspirant springer die ze hebben kunnen tegenhouden
Vaak zitten de overwegen van een heel baanvak op dezelfde storingsmelder. En die melders zijn meestal zo ouderwets dat bij twee gestoorde overwegen de melder het ook niet meer weet. Dan moeten we voor alle overwegen aanwijzingen afgeven.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Andere trein die ergens tussen Deventer en Apeldoorn stilgehouden werd en de storing veroorzaakte? (Misschien wel 2, dan ligt gelijk de hele sectie in storing dacht ik)
quote:Reizigers ruim twee uur vast in SLT !
“Heel vervelend”, zo omschrijft NS de problemen met de gestrande sprinter tussen Amsterdam-Zuid en Schiphol. Ongeveer tweehonderd reizigers zaten gisterochtend ruim twee uur gevangen in hun trein, die niet meer kon worden verwarmd en ook nog eens niet was uitgerust met toiletten.
De sprinter strandde rond 10.00 uur ’s morgens in Amsterdam op de Schinkelbrug bij de Nieuwe Meer. Vanwege de harde wind en omdat de trein op een brug stilstond, gaf de politie uit veiligheidsoverwegingen geen toestemming de passagiers uit de trein te halen. “We moesten de trein wegslepen en dat heeft iets meer tijd gekost dan normaal door de ligging”, licht NS-woordvoerder Edwin van Scherrenburg toe. “Omdat wegslepen niet lukte, zijn de reizigers uiteindelijk met een andere trein naar Amsterdam-Zuid gebracht. Dit was door de bijzondere omstandigheden echt overmacht.”
Reizigersbelangengroep Maatschappij Voor Beter OV vindt daarentegen dat er heel wat adequater had kunnen worden opgetreden. “Een gestrande trein moet, nadat een hulptrein is gearriveerd, altijd snel kunnen worden weggesleept naar een veilige locatie waar de reizigers kunnen uitstappen”, stelt woordvoerder Rikus Spithorst. “Gehannes met de remmen van een gestrande trein op een spoorbrug maakte een vlotte evacuatie onmogelijk. Dat mag niet meer gebeuren.”
Bij extreme weersomstandigheden mag de evacuatie van een trein niet langer duren dan twee uur, meent Spithorst. “Deze evacuatie duurde aanmerkelijk langer dan twee uur, terwijl reizigers zaten opgesloten in een trein die door de harde wind snel afkoelde en door het ontbreken van bovenleiding op de brug ook niet meer kon worden verwarmd. Bovendien beschikte het voertuig niet over sanitaire voorzieningen. Zelfs plaszakken waren, naar wij hebben begrepen, niet beschikbaar.”
Maatschappij Voor Beter OV deed gisteren beklag bij de Inspectie Leefomgeving en Transport. Deze doet een routineonderzoek naar de gebeurtenis, bevestigde woordvoerder Anne van der Vliet: “Dat gebeurt altijd als een trein langer dan twee uur is gestrand. Wij doen dat met de betrokkenen en de beheerder, dus met NS en ProRail. Het is een standaardonderzoek om naar verbetermaatregelen te zoeken. Vorige maand is dit bij twee andere incidenten ook gebeurd.”
(Bron: Metro)
Da's slordig...quote:
ik kan met de planner van nshispeed helemaal naar peking hoorquote:Op donderdag 29 december 2011 17:00 schreef Beardslasher het volgende:
Wat is een goede reisplanner voor treinreizen binnen europa? want die reisplanner van NS hispeed kent alleen maar west europa en ik moet/wil naar kroatië.
Maar NSH kent veel stations nietquote:Op woensdag 4 januari 2012 11:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik kan met de planner van nshispeed helemaal naar peking hoor
En zo te zien maar 1 cabine.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:37 schreef James1988 het volgende:
Ja, die bimode-loc stond op InnoTrans 2010. Mooi spul, wel wat groter dan we van Europese locs gewend zijn.
Het leuke is dat NS nu ineens je persoonsgegevens kan vinden door inchecken. Zonder in te checken kan alleen IB-Groep/DUO en TLS daarbij..quote:NS scherpt in- en uitcheckplicht aan voor student en krijgt ruzie
Studenten moeten sinds 1 januari altijd in- en uitchecken met hun ov-studentenkaart, ook wanneer ze vrij mogen reizen. Volgens de Bredase filosofiestudent Jan van den Berg maakt die verplichting het privacynet dat om burgers wordt gespannen nķg fijnmaziger.
'Veel mensen zeggen: wat zou het? Maar waarom moet de NS per se weten wanneer studenten vrij reizen? Al die persoonsgegevens bij elkaar maken de burger erg kwetsbaar.'
Van den Berg schakelde onderwijsjurist Wilco Brussee in. Die ging in de kleine lettertjes kijken en vond in de NS-regelgeving noch in de Wet personenvervoer een juridische grondslag voor de nieuwe verplichting.
'Heel geraffineerd halen ze nu al die studenten door de scan. De NS moet zich gewoon aan de regels houden en dus niet heel hard roepen dat iets verplicht is terwijl het dat niet is', zegt Brussee.
Niets aan de hand
Volgens de NS is er niets aan de hand. 'Je hebt pas een geldig elektronisch vervoersbewijs als je bent ingecheckt', zegt een woordvoerder. 'Vergelijk het met het kaartje uit de automaat zonder datumstempel.'
Sinds begin november is de ov-chipkaart in heel Nederland geldig. De NS neemt nu een jaar om enkele grote groepen reizigers, onder wie de studenten, te laten wennen aan het eind van het papieren treinkaartje. 'Eind dit jaar worden de poortjes op de stations gesloten en kom je er dus zonder ov-chipkaart niet meer langs.' Bij alle andere vervoerders moest het al en dat was verwarrend, zegt de NS-woordvoerder. Wennen aan de ov-chipkaart is bovendien geen overbodige luxe: 'Van de frequente NS-reizigers vergeet een half procent wel eens uit te checken en betaalt zo meer dan nodig. Bij de studenten is dat percentage liefst 7 procent.'
Vervoersbewijs
De in- en uitcheckplicht is conform de wet, stelt de NS. Volgens advocaat Brussee maakt de wet echter een uitzondering voor reizen per trein. 'Klopt', zeggen ze op het ministerie van Infrastructuur en Milieu. 'Maar er staat ook in de wet dat je in het bezit moet zijn van een geldig vervoersbewijs. In de vervoersvoorwaarden van de NS is dat zo vertaald dat een vervoersbewijs pas geldig is als er is ingecheckt.'
Zo werkt het niet, houdt Brussee vol. Je kunt niet zomaar in je eigen voorwaarden om de wet heen.
welke poortjes...quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Tja als die poortjes dichtgaan dan moet je wel.
Die in de Randstadquote:
quote:
Barendrecht, Rotterdam Zuid hebben sowieso poortjes. Zwijndrecht waren ze al bezig met voorbereidende werkzaamhedenquote:Op woensdag 4 januari 2012 13:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
uhh een deel van de randstad... uhhh amsterdam en leiden uhhh.
Utrecht, rotterdam en den haag hebben toch echt geen poortjes. Net als de rest van nederland.
prima dat er poortjes komen. heeft het tenminste nut om in te checken... Als ALLES werkt en ALLES duidelijk is.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Barendrecht, Rotterdam Zuid hebben sowieso poortjes. Zwijndrecht waren ze al bezig met voorbereidende werkzaamheden
Hahahahha. Wat zegt de NS dan?quote:Op woensdag 4 januari 2012 14:09 schreef Ireyon het volgende:
Ach ja het grote voordeel aan Roosendaal als eindstation. Gisteren al gelijk in praktijk kunnen brengen.
- "Sinds 1 januari is inchecken verplicht hč, jij bent nu niet ingecheckt.."
- Ik ga naar België
- "Oh.. eh.. dan weet ik het niet"
"Kijk op de site van NS Hispeed"quote:Op woensdag 4 januari 2012 14:27 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Hahahahha. Wat zegt de NS dan?
zal wel hetzelfde als bij station leiden zijn... De gemeente eist dat de reizigerstunnel vrij toegankelijk blijft voor mensen tussen het centrum en het ziekenhuis daar.quote:Op woensdag 4 januari 2012 14:08 schreef James1988 het volgende:
Afgaande op de renders wordt het nieuwe station Breda ook poortjes. Die poortjes zouden dan bij de opgangen naar de perrons komen te staan, de reizigerstunnel zou verder dus vrij toegankelijk blijven.
Echter, zoals bij alles: het kan nog veranderen
De NS staat niet boven de wet hoor.quote:Op woensdag 4 januari 2012 14:56 schreef Yreal het volgende:
Wat een kneuzige jurist.. Ja maar de wet...
Als de ns beslist dat een geel tshirt een geldig vervoersbewijs is kan je daar niks tegenin brengen.
Geld alleen voor de nieuwe abonnementen volgens de voorwaarden.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dat hebben ze allang afgedekt ja. Je moet binnen 6 uur na inchecken uitchecken.
Bij de nieuwe abonnementen: Uiteindelijk wel, met gevolg dat je kaart geblokkeerd word ivm fraude. Tenminste, als ze kunnen concluderen dat je dat deed om zo te frauderen.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:25 schreef V2 het volgende:
En als je dat niet doet, gaan ze je dan ook nog eens een boete geven ofzo? Dat zou helemaal mooi zijn natuurlijk...
quote:13.7 U moet binnen 6 uur na het moment waarop u heeft ingecheckt,uitchecken, en
ook altijd op dezelfde Dag uitchecken als de Dag waarop u heeft ingecheckt.
Als u niet uitcheckt binnen 6 uur na het moment waarop u heeft ingecheckt,
zal bij het opnieuw aanbieden van uw OV-chipkaart het Instaptarief worden
ingehouden. Als u niet op dezelfde Dag uitcheckt, vervalt uw check-in en zal bij
het opnieuw aanbieden van uw OV-chipkaart opnieuw het Instaptarief worden
ingehouden.
Je kan tegenwoordig ook op je OVC een dagkaart-product laden.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:32 schreef b2py het volgende:
Dat vroeg ik me laatst af inderdaad.. Wat als ik weer random in een trein ga zitten de hele dag. Hoe moet ik dat dan chippen? :s
Gewoon inchecken op je beginstation, uitchecken op je beginstation. Ik was gisteren ook ingecheckt in Roosendaal toen ik van Utrecht naar Rotterdam ging, hij keek me even raar aan maar zei verder niks .quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:32 schreef b2py het volgende:
Dat vroeg ik me laatst af inderdaad.. Wat als ik weer random in een trein ga zitten de hele dag. Hoe moet ik dat dan chippen? :s
je kan toch niet weer uitchecken op je in-checkstation? Meen dat hier ooit gelezen te hebben..quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:39 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Gewoon inchecken op je beginstation, uitchecken op je beginstation. Ik was gisteren ook ingecheckt in Roosendaal toen ik van Utrecht naar Rotterdam ging, hij keek me even raar aan maar zei verder niks .
Maar als je borg betaalt ...quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:39 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Gewoon inchecken op je beginstation, uitchecken op je beginstation. Ik was gisteren ook ingecheckt in Roosendaal toen ik van Utrecht naar Rotterdam ging, hij keek me even raar aan maar zei verder niks .
Jawel, maar als je borg hebt betaalt, en is meer dan een uur later weer uitchecken op station waar je ingecheckt bent, is je borg weg.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:40 schreef b2py het volgende:
[..]
je kan toch niet weer uitchecken op je in-checkstation? Meen dat hier ooit gelezen te hebben..
Dat durf ik niet te zeggen. Ik dacht dat daar geen termijn aan zat?quote:
Gelul.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:46 schreef greavy het volgende:
Het leuke is dat NS nu ineens je persoonsgegevens kan vinden door inchecken. Zonder in te checken kan alleen IB-Groep/DUO en TLS daarbij..
Niet alle vervoerders. Alleen de vervoerders die in overheidshanden zijn: NS, RET, GVB en HTM.quote:Op woensdag 4 januari 2012 18:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gelul.
TLS is een consortium waar o.a. alle vervoerders in zitten. Dus waar TLS bij kan, daar kan NS bij. Heb maar geen illusies wat dat betreft
Met vandaag? 24 stuks.quote:
Wordt het lekker weer dan?quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:08 schreef greavy het volgende:
Zaterdag dagje Utrecht
OA: Buys Ballotstraat, Zonstraat, Abstederdijk en maar weer kijken waar dan
Heimwee Express met de Muizenneus platen
Nog niet naar gekekenquote:
Als 't zaterdag tegen zit ga ik denk ik (bekijk 's ochtends al) weer dagje MAT'en. Limburg dus. Ofzo.quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
sta je daar
ik ga zaterdag Baanhoek en Blauwe Zoom opvissen en zondag naar Harmelen
Helaas is dat ook niet legaal (officieel gezien), maar het kan wel.quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:38 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
Ik heb zo'n moderne kortingskaart; niet in de spits met korting. Nu vertelde een conducteur mij dat als ik 15.55 incheck ik gewoon met korting reis in de avond spits. Zou dit ook werken als ik dan pas om 18.00 de trein neem (dus bij aankomst al incheck voor de terugreis)?
Nog een leuke:quote:Er is onder meer in de volgende gevallen sprake van misbruik of fraude:
Wanneer u met de OV-chipkaart bij herhaling eerder incheckt dan 30 minuten
voor aanvang van uw reis;
Ik check zovaak niet uit als ik mijn reis voortzetquote:Wanneer u met de OV-chipkaart waarmee u heeft ingecheckt bij herhaling niet
uitcheckt op het station of de halte die u verlaat;
Ik had het er met mijn collega toevallig ook over, op de gele borden in Almelo staat dat die sprinters deze en vorige week niet rijden, waarom in Enschede dan weer consequent staat 'deze trein rijdt niet' op de infoborden is mij een raadsel.quote:Op woensdag 4 januari 2012 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Al de hele week gaan de sprinters Apeldoorn - Enschede blijkbaar niet verder dan Almelo Is er wat aan de hand of zo?
Vakantiemaatregelen. Hierdoor zijn een aantal treinen ingekort of opgeheven.quote:Op woensdag 4 januari 2012 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Al de hele week gaan de sprinters Apeldoorn - Enschede blijkbaar niet verder dan Almelo Is er wat aan de hand of zo?
"U wilt naar Borne? Barst maar. Het is vakantie."quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:06 schreef greavy het volgende:
[..]
Vakantiemaatregelen. Hierdoor zijn een aantal treinen ingekort of opgeheven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |