abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 3 januari 2012 @ 21:50:36 #226
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_106373620
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 21:47 schreef mschol het volgende:

[..]

2 treinen in de molen gewaaid? nice 8-)
Neuh heul wat minder grappig: 1 bijna dode die op het perron onwel geworden was, en 1 bijna dode aspirant springer die ze hebben kunnen tegenhouden :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_106374484
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Neuh heul wat minder grappig: 1 bijna dode die op het perron onwel geworden was, en 1 bijna dode aspirant springer die ze hebben kunnen tegenhouden :)
:o
  woensdag 4 januari 2012 @ 07:29:19 #228
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter en vlaggenzwaaie
pi_106385766
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 20:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Andere trein die ergens tussen Deventer en Apeldoorn stilgehouden werd en de storing veroorzaakte? (Misschien wel 2, dan ligt gelijk de hele sectie in storing dacht ik)
Vaak zitten de overwegen van een heel baanvak op dezelfde storingsmelder. En die melders zijn meestal zo ouderwets dat bij twee gestoorde overwegen de melder het ook niet meer weet. Dan moeten we voor alle overwegen aanwijzingen afgeven.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  woensdag 4 januari 2012 @ 11:31:13 #229
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_106389447
quote:
Reizigers ruim twee uur vast in SLT !

“Heel vervelend”, zo omschrijft NS de problemen met de gestrande sprinter tussen Amsterdam-Zuid en Schiphol. Ongeveer tweehonderd reizigers zaten gisterochtend ruim twee uur gevangen in hun trein, die niet meer kon worden verwarmd en ook nog eens niet was uitgerust met toiletten.

De sprinter strandde rond 10.00 uur ’s morgens in Amsterdam op de Schinkelbrug bij de Nieuwe Meer. Vanwege de harde wind en omdat de trein op een brug stilstond, gaf de politie uit veiligheidsoverwegingen geen toestemming de passagiers uit de trein te halen. “We moesten de trein wegslepen en dat heeft iets meer tijd gekost dan normaal door de ligging”, licht NS-woordvoerder Edwin van Scherrenburg toe. “Omdat wegslepen niet lukte, zijn de reizigers uiteindelijk met een andere trein naar Amsterdam-Zuid gebracht. Dit was door de bijzondere omstandigheden echt overmacht.”

Reizigersbelangengroep Maatschappij Voor Beter OV vindt daarentegen dat er heel wat adequater had kunnen worden opgetreden. “Een gestrande trein moet, nadat een hulptrein is gearriveerd, altijd snel kunnen worden weggesleept naar een veilige locatie waar de reizigers kunnen uitstappen”, stelt woordvoerder Rikus Spithorst. “Gehannes met de remmen van een gestrande trein op een spoorbrug maakte een vlotte evacuatie onmogelijk. Dat mag niet meer gebeuren.”

Bij extreme weersomstandigheden mag de evacuatie van een trein niet langer duren dan twee uur, meent Spithorst. “Deze evacuatie duurde aanmerkelijk langer dan twee uur, terwijl reizigers zaten opgesloten in een trein die door de harde wind snel afkoelde en door het ontbreken van bovenleiding op de brug ook niet meer kon worden verwarmd. Bovendien beschikte het voertuig niet over sanitaire voorzieningen. Zelfs plaszakken waren, naar wij hebben begrepen, niet beschikbaar.”

Maatschappij Voor Beter OV deed gisteren beklag bij de Inspectie Leefomgeving en Transport. Deze doet een routineonderzoek naar de gebeurtenis, bevestigde woordvoerder Anne van der Vliet: “Dat gebeurt altijd als een trein langer dan twee uur is gestrand. Wij doen dat met de betrokkenen en de beheerder, dus met NS en ProRail. Het is een standaardonderzoek om naar verbetermaatregelen te zoeken. Vorige maand is dit bij twee andere incidenten ook gebeurd.”

(Bron: Metro)
pi_106389555
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 11:31 schreef greavy het volgende:

[..]

Da's slordig...
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_106389848
quote:
5s.gif Op donderdag 29 december 2011 17:00 schreef Beardslasher het volgende:
Wat is een goede reisplanner voor treinreizen binnen europa? want die reisplanner van NS hispeed kent alleen maar west europa en ik moet/wil naar kroatië.
ik kan met de planner van nshispeed helemaal naar peking hoor
  woensdag 4 januari 2012 @ 11:51:31 #232
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_106390063
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 11:45 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik kan met de planner van nshispeed helemaal naar peking hoor
Maar NSH kent veel stations niet ;)
bahn.de wel. Is ook makkelijker mee te werken.
  woensdag 4 januari 2012 @ 12:02:55 #233
103551 Doc__Zenith
www.orienteering.nl
pi_106390410
Wat is het verschil dan? Als ik de Internationale Treinplanner van NS pak, wat is het verschil met bahn.de dan? Behalve dan dat die bij NS goed verstopt is. Worden sommige reizen brakker getoond ofzo?

Ik bedoel, een reisje Tschiili naar Wye wordt door beide begrepen en hetzelfde getoond, incl alle tussenstations.
pi_106392064
Het verschil is dat niet alle stations herkend worden door de planner van NS Hispeed. De grote stations lukt nog wel, maar stations in kleine plaatsen worden vaak niet gevonden.
  woensdag 4 januari 2012 @ 13:06:41 #235
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_106392283
De planner zal die bestemmingen nog wel kennen. Maar wanneer je daarna een treinkaartje probeert te kopen gaat het mis... "Bedoelde u soms... Waddinxveen?"

NS Hispeed krijgen binnenkort een nieuwe boekingsmodule, hopelijk verhelpt dat veel ergernissen.
  woensdag 4 januari 2012 @ 13:17:48 #236
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_106392636
Iemand al eens de ALP-45DP van Bombardier locomotieven gezien (op een foto)?




Is een loc met elektrische en dieselmogelijkheid.
Kan via de panto overweg met 25kV 60Hz, 12.5kV 60Hz, 12kV 25Hz.
Elektrisch mag hij 125 mph (201 km/h) en diesel 100 mph (161 km/h).

New Jersey Transport heeft er 26 besteld, met nog een optie van 63. Willen ze inzetten op een lijn die gedeeltelijk diesel is en gedeeltelijk met bovenleiding: Raritan Valley Line en zuid-sectie van North Jersey Coast Line).
Montreal's Agence métropolitaine de transport (AMT) heeft er ook 20 besteld met een optie voor nog 10. Dezen worden ingezet op de Repentigny-Mascouche Line.
Nog een foto van deze dual-mode loc bij AMT:


Een andere dual-mode loc van Bombardier, de Bombardier 3000-serie, word bij Metropolitan Transportation Agency (AMT) tijdelijk volledig uit dienst gehaald. Aanleiding is een ongeluk 9 December 2011 op het centraal station van Montreal. In de trein zaten 1400 passagiers. De trein maakte op het station een totaal onverwachte noodstop, en ging volledig mis.


[ Bericht 19% gewijzigd door greavy op 04-01-2012 13:29:39 ]
  woensdag 4 januari 2012 @ 13:37:10 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_106393316
Ja, die bimode-loc stond op InnoTrans 2010. Mooi spul, wel wat groter dan we van Europese locs gewend zijn.
  woensdag 4 januari 2012 @ 13:45:18 #238
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_106393634
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2012 13:37 schreef James1988 het volgende:
Ja, die bimode-loc stond op InnoTrans 2010. Mooi spul, wel wat groter dan we van Europese locs gewend zijn.
En zo te zien maar 1 cabine.
  woensdag 4 januari 2012 @ 13:46:33 #239
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_106393684
quote:
NS scherpt in- en uitcheckplicht aan voor student en krijgt ruzie

Studenten moeten sinds 1 januari altijd in- en uitchecken met hun ov-studentenkaart, ook wanneer ze vrij mogen reizen. Volgens de Bredase filosofiestudent Jan van den Berg maakt die verplichting het privacynet dat om burgers wordt gespannen nóg fijnmaziger.

'Veel mensen zeggen: wat zou het? Maar waarom moet de NS per se weten wanneer studenten vrij reizen? Al die persoonsgegevens bij elkaar maken de burger erg kwetsbaar.'

Van den Berg schakelde onderwijsjurist Wilco Brussee in. Die ging in de kleine lettertjes kijken en vond in de NS-regelgeving noch in de Wet personenvervoer een juridische grondslag voor de nieuwe verplichting.

'Heel geraffineerd halen ze nu al die studenten door de scan. De NS moet zich gewoon aan de regels houden en dus niet heel hard roepen dat iets verplicht is terwijl het dat niet is', zegt Brussee.

Niets aan de hand
Volgens de NS is er niets aan de hand. 'Je hebt pas een geldig elektronisch vervoersbewijs als je bent ingecheckt', zegt een woordvoerder. 'Vergelijk het met het kaartje uit de automaat zonder datumstempel.'

Sinds begin november is de ov-chipkaart in heel Nederland geldig. De NS neemt nu een jaar om enkele grote groepen reizigers, onder wie de studenten, te laten wennen aan het eind van het papieren treinkaartje. 'Eind dit jaar worden de poortjes op de stations gesloten en kom je er dus zonder ov-chipkaart niet meer langs.' Bij alle andere vervoerders moest het al en dat was verwarrend, zegt de NS-woordvoerder. Wennen aan de ov-chipkaart is bovendien geen overbodige luxe: 'Van de frequente NS-reizigers vergeet een half procent wel eens uit te checken en betaalt zo meer dan nodig. Bij de studenten is dat percentage liefst 7 procent.'

Vervoersbewijs
De in- en uitcheckplicht is conform de wet, stelt de NS. Volgens advocaat Brussee maakt de wet echter een uitzondering voor reizen per trein. 'Klopt', zeggen ze op het ministerie van Infrastructuur en Milieu. 'Maar er staat ook in de wet dat je in het bezit moet zijn van een geldig vervoersbewijs. In de vervoersvoorwaarden van de NS is dat zo vertaald dat een vervoersbewijs pas geldig is als er is ingecheckt.'

Zo werkt het niet, houdt Brussee vol. Je kunt niet zomaar in je eigen voorwaarden om de wet heen.
Het leuke is dat NS nu ineens je persoonsgegevens kan vinden door inchecken. Zonder in te checken kan alleen IB-Groep/DUO en TLS daarbij..
Oh. En laat NS maar denken dat ik incheck tussen Zwijndrecht en Lombardijen. NOT.
pi_106393802
Tja als die poortjes dichtgaan dan moet je wel.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  PR/Manusje van alles woensdag 4 januari 2012 @ 13:49:33 #241
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_106393810
krijg je wel gewoon je 40% korting als je niet inchecked met je studenten ov en gewoon een papieren kaartje koopt? :o
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  PR/Manusje van alles woensdag 4 januari 2012 @ 13:50:03 #242
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_106393828
quote:
14s.gif Op woensdag 4 januari 2012 13:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Tja als die poortjes dichtgaan dan moet je wel.
welke poortjes... :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_106393863
quote:
10s.gif Op woensdag 4 januari 2012 13:50 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

welke poortjes... :')
Die in de Randstad :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_106393870
En Almere.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 4 januari 2012 @ 13:51:35 #245
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_106393893
Hoe zit het eigenlijk met jaarnetkaarthouders? Per wanneer moeten die inchecken? Daar wordt namelijk negens over gepraat. Ik weet dat het momenteel al wel kan, het inchecken, maar het is nog niet verplicht, en het wordt ook nooit gecontroleerd...
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  PR/Manusje van alles woensdag 4 januari 2012 @ 13:51:38 #246
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_106393897
quote:
14s.gif Op woensdag 4 januari 2012 13:50 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Die in de Randstad :P
_O-
uhh een deel van de randstad... uhhh amsterdam en leiden uhhh.

Utrecht, rotterdam en den haag hebben toch echt geen poortjes. Net als de rest van nederland. _O-
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 4 januari 2012 @ 13:53:55 #247
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_106393989
quote:
14s.gif Op woensdag 4 januari 2012 13:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

_O-
uhh een deel van de randstad... uhhh amsterdam en leiden uhhh.

Utrecht, rotterdam en den haag hebben toch echt geen poortjes. Net als de rest van nederland. _O-
Barendrecht, Rotterdam Zuid hebben sowieso poortjes. Zwijndrecht waren ze al bezig met voorbereidende werkzaamheden ;(
  PR/Manusje van alles woensdag 4 januari 2012 @ 13:56:19 #248
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_106394074
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 13:53 schreef greavy het volgende:

[..]

Barendrecht, Rotterdam Zuid hebben sowieso poortjes. Zwijndrecht waren ze al bezig met voorbereidende werkzaamheden ;(
prima dat er poortjes komen. ^O^ heeft het tenminste nut om in te checken... Als ALLES werkt en ALLES duidelijk is.

Al helpt het geen fuck om zwartrijders tegen te gaan. :') je kan prima met 10 man door een poortje beuken als je één keer incheckt :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 4 januari 2012 @ 13:57:11 #249
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_106394116
Zelfs zonder inchecken kan dat erg goed.
pi_106394315
Er gaat soms wel een alarm af maar niemand die er op let.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')