Volgens mij kan je met Arriva tot Leer reizen met je OV-Chipkaart. Ik zou het - als ik jou was - even navragen bij de Arriva klantenservice. Word je zo geholpen, met een juist antwoord.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:21 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik heb het hier al eens gevraagd, maar toen heb ik er geen duidelijk antwoord op gekregen. Kan ik vanuit Groningen gratis naar Leer met mijn studentenov? Ik heb namelijk gelezen dat er uitcheckpalen in Leer staan, maar als ik met mijn SOV in Groningen incheck wordt er natuurlijk geen borg afgeschreven.
Scheelt weer een paar euro als ik binnenkort naar Berlijn ga.
Ik denk dat Gupps graag mee wil op het nieuwjaarsrondjequote:Op zondag 1 januari 2012 19:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Wat? Wat?
Guppyfriend krijgt een nieuwjaarscadeautje van greavy?![]()
Wat voor leuks bloeit daar op?
Heb nog niks, maar ik houd je op de hoogtequote:
Gewoon vanuit Rheine het originele plan weer oppakken, de mac is er vlakbij dus dat haal je makkelijk in drie kwartier.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:13 schreef greavy het volgende:
[..]
Owhja. Niet aan gedacht![]()
Mij maakt het niet uit. Jullie mogen het zeggen
Ik dacht dat we het er over eens waren dat het NRW-kaartje niet tot Bentheim geldt?quote:Op zondag 1 januari 2012 18:05 schreef greavy het volgende:
Kosten kaartje Duitsland (NRW-ticket):
5 Personen: ¤7,20 pp
6 personen: ¤10,33 pp
7 personen: ¤10,29 pp
8 personen: ¤9,00 pp
9 personen: ¤8,00 pp
10 personen: ¤7,20 pp
Officieel is hij niet geldig tot Bentheim. WFB gedoogt het meestal wel.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:23 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik dacht dat we het er over eens waren dat het NRW-kaartje niet tot Bentheim geldt?
In dat geval namelijk (met schoenes-wochenende):
5 Personen: ¤8,00 pp
6 personen: ¤13,33 pp
7 personen: ¤11,42 pp
8 personen: ¤10,00 pp
9 personen: ¤8,89 pp
10 personen: ¤8,00 pp
Ik kan alleen redelijk snel Duitsland uitrekenen, Nederland zal veel minder zijn, ik kom aan zo'n 8000 kilometer, daar zit dan wel heel vaak Utrecht-Emmerich in trouwens.quote:Op zondag 1 januari 2012 21:42 schreef Bitlord het volgende:
Mijn treinjaaroverzicht van 2011 in Nederland:
in totaal 132 ritten gemaakt met een totaalafstand van 8428 kilometer. De gemiddelde afstand was 64 kilometer. De zes langste afstanden waren de drie retouren Utrecht - Groningen, goed voor 193 kilometer per enkele reis. De korste rit was Amsterdam Amstel - Amsterdam Centraal.
In het buitenland heb ik verder nog de volgende reizen gemaakt:
- Utrecht Centraal - Paris Nord
- Paris Nord - Utrecht Centraal
- Utrecht Centraal - Antwerpen
- Antwerpen - Utrecht Centraal
- Warschau - Poznan
- Poznan - Wroclaw
- Wroclaw - Krakau
- Krakau - Warschau
- Warschau - Lodz
- Lodz - Warschau
Uiteindelijk toch niet echt ontevreden over mijn jaartotaal. Anderen nog aantallen?
Is de dienstregeling van 2012 ook ergens uit te printen?quote:>> NS Dienstregeling 2011
Met ingang van Dienstregeling 2011 verschijnt het spoorboekje helaas niet meer op papier. NS biedt nu slechts losse pagina's aan als PDF. Deze zijn voor forummer greavy verzameld en hier te downloaden.
quote:Schat gevonden in Parijse metro
In een trein van het regionale metrostelsel RER rond Parijs is een koffer met goud aangetroffen. Het is vooralsnog een raadsel van wie de schat zou kunnen zijn.
De autoriteiten werden aanvankelijk door reizigers gealarmeerd, omdat er mogelijk een bom in de trein zou liggen.
Deskundigen van de explosievenopruimingsdienst spoedden zich gisteravond naar het station van Massy-Palaiseau, 14 kilometer ten zuidwesten van de gemeente Parijs, om het gevaarlijke stuk bagage te ontmantelen. Ze troffen echter een koffertje aan met meer dan 20 goudstaven erin, berichtte dagblad Le Parisien. (ANP/Redactie)
Ja, ns.nl staat hij: Klikjequote:Op maandag 2 januari 2012 09:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Is de dienstregeling van 2012 ook ergens uit te printen?
Ik neem namelijk niet mijn pc met monitor mee in de trein (beetje lastig te vervoeren ook en zo en dan moet je ook nog ergens een stopcontact vinden in de trein), dus gewoon een papieren versie is toch iets handiger dan een pc, monitor, toetsenbord, muis mee in de trein.
Dank je.quote:Op maandag 2 januari 2012 09:13 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, ns.nl staat hij: Klikje
Daar zijn PDF's te downloaden.
Je weet dat er tegenwoordig ook zoiets als de combinatie pc, monitor, toetsenbord en muis bestaat maar dan compact en speciaal bedoeld om mee te nemen? Dat heet "smartphone", misschien heb je er wel van gehoord!quote:Op maandag 2 januari 2012 09:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
dus gewoon een papieren versie is toch iets handiger dan een pc, monitor, toetsenbord, muis mee in de trein.
Zit momenteel in de IC uit Berlijn naar Schiphol en heb zojuist de Nederlandse conducteur gevraagd hoe het zit omtrent het in- en uitchecken met de studenten OV. Hij vertelde mij dat je icm een internationaal vervoersbewijs niet ingechecked hoeft te zijn, ook niet in Nederland.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:21 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik heb het hier al eens gevraagd, maar toen heb ik er geen duidelijk antwoord op gekregen. Kan ik vanuit Groningen gratis naar Leer met mijn studentenov? Ik heb namelijk gelezen dat er uitcheckpalen in Leer staan, maar als ik met mijn SOV in Groningen incheck wordt er natuurlijk geen borg afgeschreven.
Scheelt weer een paar euro als ik binnenkort naar Berlijn ga.
Hou ons op de hoogte, het lijkt me heel sterk dat dit gratis is.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:21 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik heb het hier al eens gevraagd, maar toen heb ik er geen duidelijk antwoord op gekregen. Kan ik vanuit Groningen gratis naar Leer met mijn studentenov? Ik heb namelijk gelezen dat er uitcheckpalen in Leer staan, maar als ik met mijn SOV in Groningen incheck wordt er natuurlijk geen borg afgeschreven.
Scheelt weer een paar euro als ik binnenkort naar Berlijn ga.
Arriva wel. Zelfs in Leer staat een paaltjequote:Op maandag 2 januari 2012 10:59 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zit momenteel in de IC uit Berlijn naar Schiphol en heb zojuist de Nederlandse conducteur gevraagd hoe het zit omtrent het in- en uitchecken met de studenten OV. Hij vertelde mij dat je icm een internationaal vervoersbewijs niet ingechecked hoeft te zijn, ook niet in Nederland.
Of dit echter bij Arriva ook zo is weet ik niet.
Dus zou je sowieso gratis kunnen reizen, als je wel incheckt maar niet uitcheckt. Ik zal het vandaag navragen bij Arriva.quote:Op maandag 2 januari 2012 11:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Arriva wel. Zelfs in Leer staat een paaltje
quote:Bij Arriva is het mogelijk om met deze kaart naar en van Leer (Ostfriesland) te reizen.
Zelfs in Weener staat een paaltjequote:Op maandag 2 januari 2012 11:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Arriva wel. Zelfs in Leer staat een paaltje
Je zal gewoon wachten moeten. Duurt 3 tot 6 weken bij DUO.quote:Op maandag 2 januari 2012 19:50 schreef Fuszy het volgende:
Iemand een idee of de mensen die de ov chipkaart vervangen hebben gewerkt tussen kerst en oud en nieuw? Mijn persoonlijke ov chipkaart met daarop een studenten reisproduct is defect geraakt en ik heb hem bijna 2 weken terug opgestuurd. Nu weet ik dat de kerst er tussen zat, maar ik wil hem natuurlijk zo snel mogelijk terug.
Het is best een duur grapje om 4 ritkaartjes te kopen voor de bus en een retourtje eindhoven zonder korting. Gelukkig kan ik tot nu toe met anderen meerijden naar mijn stagebedrijf.
quote:Ede-Wageningen-Arnhem
Melding dinsdag 3 januari 2012, 07:09 uur:
Oorzaak: stroomstoring
Tussen Arnhem en Ede-Wageningen rijden geen treinen door een stroomstoring.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 9:00 uur verholpen.
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Arnhem/Nijmegen reizen via 's-Hertogenbosch.
Die in Düsseldorf niet hoor, want dat zijn sinds vele jaren slechts nog braakliggende terreinen zonder sporen. En dat midden in de stad.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 10:35 schreef MTL het volgende:
Die dingen staan 's nachts dus echt vol (tenminste, dat viel mij op toen ik met de Euronight vanuit Kopenhagen naar Arnhem reed)
Duitsland vind het goedkoper om het eerst te laten liggen: Hebben wij het weer nodig? Ligt het er alquote:Op dinsdag 3 januari 2012 10:23 schreef Bitlord het volgende:
Onderweg met de ICE 105 van Utrecht naar Köln, we rijden net Dusseldorf binnen. Opvallend dat er in Duitsland altijd van die lege, gigantische rangeerterreinen liggen. Dat moet toch miljarden kosten of miljarden opleveren bij verkoop?
En in de regel heeft hij daar helemaal gelijk inquote:Op dinsdag 3 januari 2012 13:19 schreef DriekOplopers het volgende:
De treinreiziger kan het dak op. Dat u dat even weet!
http://frontpage.fok.nl/c(...)-kan-het-dak-op.html
De Machinisten kan ik vaak geloven, met dit kuddevolk. Vaak genoeg is er in de achterste 3 bakken als voorbeeld nog genoeg plaats. Of zijn er 6 deuren, en iedereen wil persé via dezelfde deur naar binnen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 13:19 schreef DriekOplopers het volgende:
De treinreiziger kan het dak op. Dat u dat even weet!
http://frontpage.fok.nl/c(...)-kan-het-dak-op.html
quote:Aanrijding trein/rangeerdeel met:
• persoon/groot vee
• (brom-)fietser
• infra-elemen
Die waren al genoemd, dus had ik er niet in gezetquote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:37 schreef James1988 het volgende:
En vergeet de defecte bovenleiding tussen Woerden en Bodegraven niet, en de langere reistijd tussen Den Helder en Alkmaar door de weersomstandigheden
Het door jou geschetste beeld zie ik minder vaak, dan reizigers die op station Amersfoort wanhopig de overvolle trein langs rennen op zoek naar een balkon waar nog net een staanplaats vrij is.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:04 schreef greavy het volgende:
[..]
De Machinisten kan ik vaak geloven, met dit kuddevolk. Vaak genoeg is er in de achterste 3 bakken als voorbeeld nog genoeg plaats. Of zijn er 6 deuren, en iedereen wil persé via dezelfde deur naar binnen.
Ja, dat is allemaal leuk en aardig, maar dan moet je wel een beetje van te voren zekerheid kunnen hebben over hoe lang de trein zal zijn!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:04 schreef greavy het volgende:
[..]
De Machinisten kan ik vaak geloven, met dit kuddevolk. Vaak genoeg is er in de achterste 3 bakken als voorbeeld nog genoeg plaats. Of zijn er 6 deuren, en iedereen wil persé via dezelfde deur naar binnen.
Nou, zodra NS dat papieren kaartje afschaft (is al aantal keer uitgesteld), heb je geen papieren kaartje meer, nee.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:04 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Weet iemand hier toevallig hoe het zit met de papieren treinkaartjes van de NS vanaf 1 januari 2013? (Aangenomen dat de wereld dan al niet vergaan is op 21 december uiteraard.)
NS heeft verklaard vanaf 1 januari 2013 alleen nog een ov-chip te accepteren, net als in het stads- en streekvervoer het geval is. Nu doe ik sinds de invoering van de ov-chip alles per fiets en trein en ga niet langer met de bus en op zich is dat te doen.
Maar zodra ook de NS alleen nog maar de ov-chip accepteert zie ik mezelf niet van Fryslan naar Amsterdam fietsen.
Gaan echt alle papieren kaartjes er uit? Ook op de grotere stations?
Ik heb een NS-VDU kaart maar die zal ik dan in dat geval annuleren, dat heeft dan ook geen zin meer.
Da's best knap... In welke kilometer-telling ligt 78.0 dan tussen Wolfheze en Arnhem?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:04 schreef greavy het volgende:
- Wolfheze - Arnhem geen treinen door aanrijding met persoon (TIS 3.1). Is gebeurd bij KM 78.0.
Wolfheze = km 84,2, Ede-Wageningen km 75,4.
Euh. Ik bedoel Wolfheze-Ede Wageningenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:29 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Da's best knap... In welke kilometer-telling ligt 78.0 dan tussen Wolfheze en Arnhem?
Suc6 Gupps. 't Nieuwe jaar begint goedquote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:56 schreef Guppyfriend het volgende:
Vandaag niet echt. Vanmorgen een storing, nu een aanrijding. Ik neem de gok en rij naar ede, misschien is het dan weer opgelost. Wie weet.
Gelukkig had ik nog een chococookie van vanmorgen
Dolle pretquote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Suc6 Gupps. 't Nieuwe jaar begint goed
Ze zijn goed bezig vandaagquote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Suicidaal persoon opgepakt bij Apeldoorn Osseveld, had blijkbaar overwegstoringen richting Deeventer tot gevolg somehow.
PE 241 +31![]()
Kassa![]()
En goed dat ze een aanrijding met persoon hebben kunnen voorkomen
Hou dat ook ff bij over het hele jaar plzquote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:27 schreef greavy het volgende:
waarvan 5 aanrijdingen met persoon (hadden dus al 7 kunnen zijn!).
Da's logisch. Treinen die op zicht rijden ipv 140, dan liggen overwegen íets langer dicht.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Suicidaal persoon opgepakt bij Apeldoorn Osseveld, had blijkbaar overwegstoringen richting Deeventer tot gevolg somehow.
Eens kijken wat ik kan "bouwen"quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hou dat ook ff bij over het hele jaar plz
Ja, kip-eiquote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Da's logisch. Treinen die op zicht rijden ipv 140, dan liggen overwegen íets langer dicht.
Andere trein die ergens tussen Deventer en Apeldoorn stilgehouden werd en de storing veroorzaakte? (Misschien wel 2, dan ligt gelijk de hele sectie in storing dacht ik)quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, kip-ei![]()
Maar leg me eens uit hoe het aanhouden van een suīcidaal persoon op Apeldoorn Osseveld alle overwegen tot Deventer in storing brengt?
Trein mocht pas uit Apeldoorn weg toen suīcidaal persoon gevonden en in verzekering gesteld was.
Er zal vast wel ergens iets een noodstop gemaakt hebben en mogelijk door de rooie geschoten zijn? geen idee wat de bijna-aanrijdingstrein was. Of dat een stopper of een IC was en in welke richting dan. Lijkt me dat het spoor er in beide richtingen last van had.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Andere trein die ergens tussen Deventer en Apeldoorn stilgehouden werd en de storing veroorzaakte? (Misschien wel 2, dan ligt gelijk de hele sectie in storing dacht ik)
2 treinen in de molen gewaaid? nicequote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
3 januari, 2 GtbV's in de molen. Dit begint lekker....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |