Vijftien???quote:Op vrijdag 23 december 2011 19:34 schreef gelestipjes het volgende:
Vandaag was het dan eindelijk echt megadruk, Er waren meerdere wijken bij die maar liefst 15 rode bakken hadden. Hoop niet dat het morgen ook zo extreem is, zou toch wel prettig zijn als iedereen een beetje op tijd klaar is.
Het is hier geen leger, rederij of luchtvaartmaatschappijquote:Op vrijdag 23 december 2011 20:47 schreef ErwinRommel het volgende:
Victor India Juliiet Foxtrot Tango India Echo November Romeo Oscar Delta Echo Bravo Alphfa Kilo Kilo Echo November?????
Ik lijdt aan beroeps deformatie volgens mijn vriendinquote:Op vrijdag 23 december 2011 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is hier geen leger, rederij of luchtvaartmaatschappij
"We gaan om 1800 uur aan tafel, schat."quote:Op vrijdag 23 december 2011 20:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik lijdt aan beroeps deformatie volgens mijn vriendin![]()
Overal en nergens gebruik ik militaire termen, ook op het werk kijkt men mij nogal eens vreemd aan omdat ze het niet snappen
Het is jou dus niet vreemd?quote:Op vrijdag 23 december 2011 20:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
"We gaan om 1800 uur aan tafel, schat."
quote:Op vrijdag 23 december 2011 21:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Het is jou dus niet vreemd?
Of nog beter, als je op een terras zit mensen te kijken onder genot van een trappist of wijntje en je zegt: "op 1400 uur"
Om vervolgens van collega's te horen dat het een flinke wijk is en je uren over straat slentert.quote:Is niet zo'n grote wijk
Haha herkenbaar. "We hebben nog een wijk"je" over, wil jij die lopen?" Tegenwoordig vraag ik maar eerst om welke wijk het gaat voor ik weer drie uur zoet benquote:Op vrijdag 23 december 2011 21:36 schreef EdNoolk het volgende:
PostNL anekdote? Hmm, deze komt vast bekend voor. Je krijgt de vraag of je wijk X wil lopen, die is nieuw voor jou. Je denkt na. Teamcoach:
[..]
Om vervolgens van collega's te horen dat het een flinke wijk is en je uren over straat slentert.
Teamcoaches
quote:Op vrijdag 23 december 2011 21:36 schreef EdNoolk het volgende:
PostNL anekdote? Hmm, deze komt vast bekend voor. Je krijgt de vraag of je wijk X wil lopen, die is nieuw voor jou. Je denkt na. Teamcoach:
[..]
Om vervolgens van collega's te horen dat het een flinke wijk is en je uren over straat slentert.
Teamcoaches
quote:Is maar 2 uurtjes!
Succes ermee danquote:Op zaterdag 24 december 2011 10:42 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik ga zo maar eens kijken! Stond maar op 1 wijk in de planning en ik heb niets meer gehoord, dus dan blijft het er maar eentje. Dat valt weer mee
Die krengen zijn nog behoorlijk dik ook, en dat samen met 6xHAHquote:Op zaterdag 24 december 2011 16:17 schreef Peterselieman het volgende:
Was vandaag een stuk drukker dan gister. Met name bij de boeren was het druk. Voor mijn wijk waren vandaag bijna vier kratten post, tegenover 2 gister. Ook had ik bij het sorteren van een andere wijk een rode bak meer dan gister.
Dinsdag hoef ik niet te werken, maar dan kunnen de mensen hun lol ook wel weer op, want er ligt anderhalf pallet aan H&M gidsen
Dinsdag wordt hier waarschijnlijk veel zwaarder dan de afgelopen 2 weken, met dank aan de H&M gidsenquote:Op zaterdag 24 december 2011 16:17 schreef Peterselieman het volgende:
Was vandaag een stuk drukker dan gister. Met name bij de boeren was het druk. Voor mijn wijk waren vandaag bijna vier kratten post, tegenover 2 gister. Ook had ik bij het sorteren van een andere wijk een rode bak meer dan gister.
Dinsdag hoef ik niet te werken, maar dan kunnen de mensen hun lol ook wel weer op, want er ligt anderhalf pallet aan H&M gidsen
Alleen dat flutding van C1000 toch?quote:Op zaterdag 24 december 2011 17:01 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wij hebben op Oudjaarsdag gewoon HAH overigens.
Ik ook! Stomme kaarten!quote:Op zondag 25 december 2011 10:49 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik haat die kleine kutkaartjes die er altijd tussenuit vallen
Vanaf woensdag weer. Volgens mij is de bezetting dan nog wel hoger dan normaal. Veel bedrijven zijn dicht, dus weinig bedrijfspost. Zaterdag zal qua post erg rustig zijn, maar er is reclame bij. Qua bezetting draaien we bij ons gewoon kerstdiensten, zodat iedereen vroeg klaar is.quote:Op zondag 25 december 2011 15:41 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik heb daar geen last van, maar ik klem de bundels dan ook zó stevig vast dat ik elke dag met een verkrampte hand thuis kom![]()
Op basis van ervaringen; hoelang blijft het nu nog druk nav kerst? Rond welke tijd hebben we weer 'normale' aantallen post?
inderdaad, vrijdag hadden wij al minder, zaterdag was als een normale dinsdag... doenbaar dus voor de chauffeurs.quote:Op zaterdag 24 december 2011 23:06 schreef dennistd het volgende:
Pakketten was inderdaad weer eens gekkenwerk... Hoewel het gisteren al wel weer meeviel moet ik zeggen, gelukkig over de grootste piek heen dus.
En de postcode loterij is inderdaad kut, hebben wij ook een keer gehad (gelukkig wel extra mensen vanuit TNT zelf erbij geregeld toen). En dat was dan ook nog allemaal 'alleen huisadres'. Gelukkig mochten we daar in dit geval wel van afwijken..
Bij ons worden er voor de dinsdag nog extra mensen ingezet, en voor de woensdag hebben we dan gewoon weer net zoveel mensen als op een andere daldag. Alleen oudjaarsdag zetten ze dan weer extra mensen in zodat iedereen vroeg klaar is.quote:Op zondag 25 december 2011 15:41 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik heb daar geen last van, maar ik klem de bundels dan ook zó stevig vast dat ik elke dag met een verkrampte hand thuis kom![]()
Op basis van ervaringen; hoelang blijft het nu nog druk nav kerst? Rond welke tijd hebben we weer 'normale' aantallen post?
Aah, mooi om te weten.quote:Op maandag 26 december 2011 12:19 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Bij ons worden er voor de dinsdag nog extra mensen ingezet, en voor de woensdag hebben we dan gewoon weer net zoveel mensen als op een andere daldag. Alleen oudjaarsdag zetten ze dan weer extra mensen in zodat iedereen vroeg klaar is.
Enn waarom dan wel?quote:Op maandag 26 december 2011 16:09 schreef EdNoolk het volgende:
Volgens mij gaat het morgen echt terror worden.
Joepiequote:Op maandag 26 december 2011 17:12 schreef carboni het volgende:
[..]
H&M boeken. Stonden hier zaterdag al 2-3 blauwe bakken per wijk op de karren.
Kut!quote:Op maandag 26 december 2011 17:12 schreef carboni het volgende:
[..]
Post die zaterdag t/m maandag op de post is gedaan + alle kerstkaarten die nog niet bezorgd zijn van afgelopen we(e)k(en).quote:
Ik denk eerder dat die hoeveelheid gewoon wordt aangepast dan. Ze werkten tot nu toe nog niet met de daldagen zoals ze het uiteindelijk willen hebben, omdat ze nog niet met alle grote aanbieders afspraken hadden gemaakt.quote:Op maandag 26 december 2011 15:14 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb normaal op daldagen ook altijd 3-5 zakken. Op piekdagen meestal 4-6 (naast HAH), dus mijn wijk is redelijk constant. 2 straten hebben bij mij standaard samen 2.5 - 3 zakken (de overige 4 hebben stukken minder).
Ben benieuwd of er bij mij dan ook wijken worden samengevoegd.
Lijkt me niet dat er extreem veel op de post is gegaan hoor van zaterdag tm maandag aangezien bedrijven gesloten waren en mensen verder vast ook niet heel veel op de post hoefden te doen. Alleen achterstallige kaarten, daar zullen er nog wel wat van zijn ja.quote:Op maandag 26 december 2011 19:27 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
Post die zaterdag t/m maandag op de post is gedaan + alle kerstkaarten die nog niet bezorgd zijn van afgelopen we(e)k(en).
Die zijn gelukkig bewust buiten de kerst gehouden, maar deze week is het balquote:Op maandag 26 december 2011 17:12 schreef carboni het volgende:
[..]
Godzijdank bezorg ik vooral bij ondernemers en een ''chique'' wijk dus daar zal het wel meevallenquote:Op maandag 26 december 2011 22:12 schreef Atmosphere82 het volgende:
Helaas zaterdag werken: tussen de rotjes lopen van allerhande rotjongens!![]()
Wie heeft daar ook zo'n 'zin' in?
quote:Op maandag 26 december 2011 22:12 schreef Atmosphere82 het volgende:
Helaas zaterdag werken: tussen de rotjes lopen van allerhande rotjongens!![]()
Wie heeft daar ook zo'n 'zin' in?
Ga maar uit van vroeg. Er zal erg weinig zijn namelijk, dus het sorteren is dan snel klaarquote:Op dinsdag 27 december 2011 15:08 schreef V__L_N het volgende:
Wat denken de experts, word de post zaterdag vroeg uitgeleverd of kan ik tot 1 uur in me bed blijven liggen?
Hm, ik hoorde hier dat er zaterdag 2 mailings zouden zijn. Eén daarvan hebben ze naar voren kunnen halen, naar de donderdag, maar alsnog verwachten ze behoorlijk wat post dan.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ga maar uit van vroeg. Er zal erg weinig zijn namelijk, dus het sorteren is dan snel klaar
Hier was het behoorlijk wat post, en de voorbereiding vertraagde ook flink. Veel wijken waren pas om half 2 klaar, en lagen dus dik een uur te laat op het depot. Die teamcoaches kunnen echt voor geen meter plannen, ik had aangeboden om te komen voorbereiden, maar dat was niet nodig!quote:Op dinsdag 27 december 2011 13:27 schreef HetBrabandertje het volgende:
Het is dat die H&M gidsen er waren, anders was er helemaal amper post. Had veel meer kerstkaartjes verwacht, maar die komen dan blijkbaar de komende dagen nog. Om 10.00 uur waren vrijwel alle wijken al voorbereid. Lopen was wel een crime met 6x HAH en de H&M gidsen (waarvan m'n wijk er nog relatief weinig had). Positief was wel dat de Veronicagidsen er niet bij zaten. Dan was het echt onhandelbaar geworden.
Ligt eraan wat je aan de deur zei en of je hun vaste bezorger bent of niet. Tenminste, dat is mijn gedachte. Zou zelf niet zo snel terug gaan eigenlijk. ''Ja ik zou nog iets van u krijgen, weet u wel, van vorige week dinsdag.''quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:56 schreef gridjuh het volgende:
Het viel mij vandaag best mee, in totaal(als ik het goed leg) 3 tassen post en 5 hah,
maar gelukkig waren de meeste gidsen vorige week voor 2 weken, dat scheelt echt...
Had vandaag wel een leuke kerstkaart, voor brouwerijstraat 4 of 6, toch voor zekerheid maar aangebeld....nu moest ik wel van de week terug komen, want dan kreeg ik nog iets
(wat moet ik daar eigenlijk wel mee doen?)
Ben ik de enige die veel had? Alleen m'n eerste wijk had al 10 tassen (4x post, 6x hah), en dat was absoluut geen villawijk, maar gewoon een volksbuurt!quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:08 schreef V__L_N het volgende:
Inderdaad gewoon bijna geen post. 1 tas maar. Maar ook geen H&M. Ga ik die hel nog krijgen of heb ik mazzel?
Wat denken de experts, word de post zaterdag vroeg uitgeleverd of kan ik tot 1 uur in me bed blijven liggen?
Ik had 4 x HAH en 4 met post, dus ook niet heel weinigquote:Op dinsdag 27 december 2011 19:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ben ik de enige die veel had? Alleen m'n eerste wijk had al 10 tassen (4x post, 6x hah), en dat was absoluut geen villawijk, maar gewoon een volksbuurt!
Ja ben hun vaste bezorger...en t is omdat ik altijd aanbel om te vragen(als het adres ed niet klopt) het van hun is, of als de sleutel op de deur zit, of op de grond ligt ed...quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:28 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je aan de deur zei en of je hun vaste bezorger bent of niet. Tenminste, dat is mijn gedachte. Zou zelf niet zo snel terug gaan eigenlijk. ''Ja ik zou nog iets van u krijgen, weet u wel, van vorige week dinsdag.''
Benieuwd hoe verder. Ik ga echt geen geld en tijd inleveren.quote:Toch weer dezelfde uren gedeclareerd. Hoezo max. 34,50 uur declareren? Dan leg ik er tijd én geld op toe! Ik zal hieronder een duidelijk overzicht maken wat welke rit nu voor tijd heeft. De tijd die er dus voor staat. Dus het werkelijk aantal gewerkte uren. Ma: Retailers: 15 minuten rijden van Culemborg (PostNL auto ophalen) naar Geldermalsen. Daar retailers afromen in Geldermalsen, Waardenburg, Opijnen (kost 1 uur). Dan afstorten te Nieuwegein (kost ook weer 30 minuten), Dan PostNL auto terugbrengen naar Culemborg (kost nog eens 30 minuten rijden). Totaal dus 2,25 uur als het meezit. Di t/m Vr: Auto Beesd: 09:45 begonnen vanuit Culemborg ( PostNL auto ophalen). 10:00 in Leerdam, Auto laden 15 minuten, 10:15 auto-bestelling in. Voor Auto Beesd staat 4:00 voor Incl 2 tankstations bestellen op de A-15). Vanuit Leerdam weer naar geldermalsen,( kost 20 minuten) Om 15:30 beginnen met haalrit 2, staat 3,50 voor, dan auto vanuit Geldermalsen weer terugbrengen naar Culemborg Kost 0:25). Klaar rond 19:00. Totaal dus 8:00 uur, ik lever er eigenlijk op in. Za: Auto ophalen te Culemborg en naar Geldermalsen (15 minuten) dan Veld-tricht plus leeghalen depots staat 3,00 voor, aansluitend afromen retailers Geldermalsen, Waardenburg Opijnen (1:00 uur) en afstorten te Nieuwegein (30 minuten) en terug naar Culemborg (30 minuten). Totaal dus 5,50 uur op de zaterdag. Hoe men dus op max 34,50 uur komt is mij 1 groot raadsel. U kunt mij indien u dat wilt bellen op
Goed idee, dat idee had ik ook al daarnet. In onze buurt zijn ook een hoop vervelende jongquote:Op dinsdag 27 december 2011 22:29 schreef Poesopstokje het volgende:
@ Atmo
Gewoon de politie bellen hoor! Zou ik ook doen.
Heb godzijdank vrij kunnen krijgen a.s. zaterdag, want ik ben sowieso al heel erg panisch voor vuurwerk. Gaan ze bij mij deze week al lopen klooien, bel ik ook gewoon de politie.
Wel op 0900 natuurlijk.
Wat een drama zeg.quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:44 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat nu weer voor een kut systeem.
Normaal keurt mijn TC mijn gemaakte uren goed, nu gaat dat via een administratieve unit te Nieuwegein![]()
Met als gevolg dat mijn declaratie van de gemaakte 41 uur van vorige week niet goedgekeurd is, ik mag maar max. 34 uur declareren![]()
Heb die muts tot op de minuut mijn werkzaamheden weergegeven. Lees mee.
[..]
Benieuwd hoe verder. Ik ga echt geen geld en tijd inleveren.
quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:46 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Goed idee, dat idee had ik ook al daarnet. In onze buurt zijn ook een hoop vervelende jong
die hiermee ook veel lawaai maken. Is het morgen weer zover, dan bel ik inderdaad!
niet best dat ze daar ook al op willen beknibbelen. je moet gewoon krijgen wat je gewerkt hebt, je hebt er recht op.quote:
Heel simpel, dan ga ik ook niet meer dan 34 uur werken. Dat er dan werk niet gedaan gaat worden is dan ook niet meer mijn probleem. Ik ga geen tijd en uren inleveren. Zoeken ze het maar uit!quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet best dat ze daar ook al op willen beknibbelen. je moet gewoon krijgen wat je gewerkt hebt, je hebt er recht op.
Helaas wordt het gat tussen het management en de werkvloer steeds groter. Hierdoor komen dit soort dingen straks meer en meer voor ...
Eens in de zoveel tijd proberen ze dat hier ook. De volgende poging verwacht ik met de invoering van Georoute en het autobedrijf. De eerste sprookjes heb ik al weer gehoord: Je doet dan alleen nog maar je eigen dienst en loopt geen bestellingen meer! Nou, dan gaat er een hoop werk blijven liggen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet best dat ze daar ook al op willen beknibbelen. je moet gewoon krijgen wat je gewerkt hebt, je hebt er recht op.
Helaas wordt het gat tussen het management en de werkvloer steeds groter. Hierdoor komen dit soort dingen straks meer en meer voor ...
Ja koud hè? Het regen hier met die wind, echt een striemend gevoel. Niet prettig, gelukkig was ik ook in 2 uurtjes klaarquote:Op woensdag 28 december 2011 14:34 schreef HetBrabandertje het volgende:
Weer rustig vandaag. Wijken wel ietsje later klaar dan gisteren, maar nog altijd vlotter dan normaal. Had ook geen bestelling dus was weer vlot thuis. Best blij mee met die harde wind buiten.
Het is verdorie 10 graden (!)quote:Op woensdag 28 december 2011 15:00 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja koud hè? Het regen hier met die wind, echt een striemend gevoel. Niet prettig, gelukkig was ik ook in 2 uurtjes klaar
Ze kunnen die maandag toch niet schrappen? Dat idee van Bleker was alleen maar een voorstel, en in de Kamer zijn er maar weinig partijen die het steunen, zelf zijn eigen partij, het CDA, niet!quote:Op woensdag 28 december 2011 14:13 schreef gelestipjes het volgende:
En aankomende maandag geen postbezorging, behalve dan rouwpost.
toch wel. Ivm oud- en nieuw hebben ze op zondag de brievenbussen niet kunnen legen, dus nul post, behalve rouwkaarten en andere belangrijke stukkenquote:Op woensdag 28 december 2011 17:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ze kunnen die maandag toch niet schrappen? Dat idee van Bleker was alleen maar een voorstel, en in de Kamer zijn er maar weinig partijen die het steunen, zelf zijn eigen partij, het CDA, niet!
Nou, ik kom gewoon werken, ik ga geen vrije dag opofferen. Voor mijn part ga ik het fietsenhok vegen of elastiekjes poetsen...quote:Op woensdag 28 december 2011 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
toch wel. Ivm oud- en nieuw hebben ze op zondag de brievenbussen niet kunnen legen, dus nul post, behalve rouwkaarten en andere belangrijke stukken
Mij mogen ze acuut thuis laten. Maar die mazzel zal ik wel niet hebbenquote:Op woensdag 28 december 2011 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
toch wel. Ivm oud- en nieuw hebben ze op zondag de brievenbussen niet kunnen legen, dus nul post, behalve rouwkaarten en andere belangrijke stukken
Nou, ik denk dat die kans wel vrij groot is hoor. Van ons hele team (dus inclusief postbezorgers) hoeven er aankomende maandag maar 2 mensen te werkenquote:Op woensdag 28 december 2011 18:30 schreef lololo het volgende:
[..]
Mij mogen ze acuut thuis laten. Maar die mazzel zal ik wel niet hebben
Maar wanneer heb je die mail gehad dan? Want hier werd het pas vandaag bekend dat de maandag dus min of meer geschrapt wordt. Gisteren was daar nog helemaal geen sprake van.quote:Op woensdag 28 december 2011 18:31 schreef V__L_N het volgende:
Hier hadden we anders een mail dat 2 januari gewoon een normale werkdag is. Net als 31 december en de afgelopen 27ste was.
Onze maandagbezetting is 4 man, en ik vermoed dat die gewoon alle vier moeten komen opdraven.quote:Op woensdag 28 december 2011 18:32 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat die kans wel vrij groot is hoor. Van ons hele team (dus inclusief postbezorgers) hoeven er aankomende maandag maar 2 mensen te werken
Dat ze ivm vuurwerk de bussen niet kunnen lichten is bedrijfsrisico, dat mogen ze niet op hun werknemers afwentelen. Ik werk altijd op maandag, dus ze zorgen maar dat ze werk voor me hebben. Als ze dat niet hebben ontslaat ze dat niet van hun betalingsverplichting. Ze hebben immers een contract met mij afgesloten.quote:Op woensdag 28 december 2011 18:31 schreef gelestipjes het volgende:
Volgens mij werkt dat niet zo. Of je moet toevallig net 1 van de weinigen zijn die gevraagd wordt voor de rouwpost, maar anders wordt het gewoon verlof nemen of minuren laten noteren.
Die zat afgelopen vrijdag/zaterdag in de rode mapjes.quote:Op woensdag 28 december 2011 18:33 schreef gelestipjes het volgende:
Maar wanneer heb je die mail gehad dan? Want hier werd het pas vandaag bekend dat de maandag dus min of meer geschrapt wordt. Gisteren was daar nog helemaal geen sprake van.
Welkom in de wondere wereld van het 'werken in je eigen tijd'.quote:Op woensdag 28 december 2011 19:24 schreef ErwinRommel het volgende:
GVD, mijn declaratie van vorige week is nog steeds niet goedgekeurd
Dat gaat allemaal rechtstreeks naar 2500NA 99054quote:Op woensdag 28 december 2011 20:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik ga dat allemaal niet uitzoeken
Dus?quote:
Het drama zit hem in die zgn "managers" die denken alles beter te weten en doof zijn/blijven en zich totaal van de werkvloer hebben vervreemd.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:29 schreef Atmosphere82 het volgende:
PostNL is het drama TNT Post maar dan in het kwadraat.
Same here! Ik heb ook ál die kerstkaartjes gecontroleerd op juist bezorgadresquote:Op woensdag 28 december 2011 21:15 schreef pussywillow het volgende:
Ik heb mijn wijk nu al zo lang dat ik van alle ~230 adressen in mijn wijk wel weet wie er wonenKaartje voor "Gerard en Nel"? Ik weet ze te vinden
Kreeg gisteren nog commentaar van een man dat hij af en toe post voor de buren ontvangt. Ik kan het me op zich wel voorstellen, die man woont op 223 en daarnaast heb je 223a en 223b. Het gebeurt regelmatig dat mensen de toevoeging vergeten of dat de sorteermachine die niet goed leest, maar ik weet dat en ik controleer het daarom altijd goed voor ik het in de bus gooi. Dus wanneer het dan fout gaat? Misschien op zaterdag want dan werk ik niet, of bij Sandd ofzo, maar zeker niet bij mij.
Mensen die de kerstkaarten schrijvenquote:Op woensdag 28 december 2011 23:41 schreef sbientje het volgende:
het is ongelofelijk hoe slecht kerstkaarten geadresseerd worden... ik vraag weleens of een van de 'oude garde' weet waar dick en tiny wonen, maar zo niet dan gaat ie bij mij ook naar 2500 NA, of retour afzender
ik kan dat bij meer dan 700 adressenquote:Op woensdag 28 december 2011 21:15 schreef pussywillow het volgende:
Ik heb mijn wijk nu al zo lang dat ik van alle ~230 adressen in mijn wijk wel weet wie er wonenKaartje voor "Gerard en Nel"? Ik weet ze te vinden
Ik heb een keer een kaart gehad met "Bosjesstraat 10 - 30."quote:Op woensdag 28 december 2011 23:41 schreef sbientje het volgende:
het is ongelofelijk hoe slecht kerstkaarten geadresseerd worden... ik vraag weleens of een van de 'oude garde' weet waar dick en tiny wonen, maar zo niet dan gaat ie bij mij ook naar 2500 NA, of retour afzender
Heb nog even bij m'n TC geïnformeerd, maar volgens hem was er maandag een gewone bestelling. De meeste bussen kunnen zondag nml gewoon gelicht worden, uitgezonderd een paar die op risicoplekken staan en daarom uit voorzorg verwijderd worden. Dus ik heb gewoon m'n eigen dienst maandag.quote:Op woensdag 28 december 2011 14:13 schreef gelestipjes het volgende:
En aankomende maandag geen postbezorging, behalve dan rouwpost. Komt niet echt goed uit, want veel collega's komen met die maandag erbij al niet aan hun uren, en nu valt die maandag dus ook nog weg. Dus nu kunnen ze kiezen of ze verlof willen nemen of nog meer minuren opbouwen.
Wanneer had je het dan willen horen?quote:Op donderdag 29 december 2011 15:08 schreef TokenW het volgende:
Net bericht gehad dat vestiging Chroomstraat per 11-06-2012 de deuren sluit. Op 29 december, schaamteloos.
Reorganisatie is al JAREN bezig hoor. Nu komt het alleen heel erg dichtbij.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:08 schreef TokenW het volgende:
Net bericht gehad dat vestiging Chroomstraat per 11-06-2012 de deuren sluit. Op 29 december, schaamteloos.
quote:
Leuk toch, geen rekeningen.quote:Op donderdag 29 december 2011 17:28 schreef Darksiders440 het volgende:
[..]
Inderdaad vandaag ook helemaal geen post ontvangen. Zuid-Holland, Zoetermeer. Raar 0_o
Ik bedoel meer van 'wat was er weinig post vandaag'! Ongeveer 60% van wat we normaal hebben. Nog steeds veel kaartenquote:Op donderdag 29 december 2011 17:28 schreef Darksiders440 het volgende:
[..]
Inderdaad vandaag ook helemaal geen post ontvangen. Zuid-Holland, Zoetermeer. Raar 0_o
quote:Op donderdag 29 december 2011 17:39 schreef Darksiders440 het volgende:
Ik verwacht nog een stuk of 20 pakketen helemaal niks binnen....
Die kaarten nekken wel nog steeds de voorbereiding. We zitten heel de week al met een flinke bezetting binnen en dat is maar goed ook.quote:Op donderdag 29 december 2011 17:38 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
Ik bedoel meer van 'wat was er weinig post vandaag'! Ongeveer 60% van wat we normaal hebben. Nog steeds veel kaarten
Dat is ECHT snel in deze KNJ-periode!quote:Op donderdag 29 december 2011 18:34 schreef pussywillow het volgende:
Bij ons was de bezetting vandaag echt heel slecht, iedereen was ziek of had vrij. Gelukkig was er vrij weinig post, ik had in een krap uurtje mijn hele wijk ingegooid én gezet.
Hehehe, dat is een geniaal destructie nummer!quote:Op woensdag 28 december 2011 21:03 schreef lololo het volgende:
[..]
Dat gaat allemaal rechtstreeks naar 2500NA 99054
Klopt, en het feit dat de top alleen maar aan winst voor de aandeelhouders denkt.quote:Op woensdag 28 december 2011 23:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Het drama zit hem in die zgn "managers" die denken alles beter te weten en doof zijn/blijven en zich totaal van de werkvloer hebben vervreemd.
makro's? die hebben we toch vorige week al gehad? meh!quote:Op vrijdag 30 december 2011 13:03 schreef HetBrabandertje het volgende:
De Makro's voor morgen zijn aan de dikke kant. Had gehoopt beide wijken in een losse tas mee te krijgen, maar dat zal wel niet gaan lukken. Jammer dat die niet vandaag zijn meegegeven, het was immers weer ontzettend rustig en dat had er nog best bijgepast zonder extra nabrengtassen te krijgen.
Zag vandaag zo'n ding liggen bij de TC op het bureau, uitgerekend voor de traagste postbezorger die we de afgelopen 2 jaar hebben aangenomenquote:Op vrijdag 30 december 2011 14:11 schreef Poesopstokje het volgende:
Voor het eerst bínnen de tijd gewerkt! 1.45 voor 1 tas post![]()
Ik kreeg via de post een ''praktijkcertificaat''...
''Hierbij verklaart PostNL dat de introductietijd als postbezorger bij PostNL goed is doorlopen door ****''
Op officieel PostNL karton, met handtekeningen en al!
Die kan mooi bij mijn veterstrik en neuspeuter diploma!
![]()
![]()
Wij hadden ze er vandaag al bij. Morgen zijn verschillende wijken opgedeeld, waardoor iedereen vroeg van de weg zal zijn.quote:Op vrijdag 30 december 2011 13:03 schreef HetBrabandertje het volgende:
De Makro's voor morgen zijn aan de dikke kant. Had gehoopt beide wijken in een losse tas mee te krijgen, maar dat zal wel niet gaan lukken. Jammer dat die niet vandaag zijn meegegeven, het was immers weer ontzettend rustig en dat had er nog best bijgepast zonder extra nabrengtassen te krijgen.
Dan ben jij vast een collega van mijquote:Op vrijdag 30 december 2011 14:59 schreef lololo het volgende:
[..]
Zag vandaag zo'n ding liggen bij de TC op het bureau, uitgerekend voor de traagste postbezorger die we de afgelopen 2 jaar hebben aangenomen
jammer dat je gestopt bent.quote:Op vrijdag 30 december 2011 17:50 schreef pussywillow het volgende:
Nou, dit was mijn laatste dag bij PostNL! Ik hoop niet dat ik het al te erg ga missen
Lekkerquote:Op vrijdag 30 december 2011 16:11 schreef VKV het volgende:
Hier wordt morgen weer geprobeerd iedereen voor 14:00 of 15:00 van de straat te hebben. Heb daardoor waarschijnlijk een erg kleine dienst
We zullen je missenquote:Op vrijdag 30 december 2011 17:50 schreef pussywillow het volgende:
Nou, dit was mijn laatste dag bij PostNL! Ik hoop niet dat ik het al te erg ga missen
Ik verwacht morgen ook niet heel vroeg te zijn. En ik heb ook niets gehoord over wijken opdelen.quote:Op vrijdag 30 december 2011 18:00 schreef Selestha het volgende:
[..]
Lekker![]()
Ik heb mn knie verstuikt met het werken vandaag, dus van mij mag het kort zijn. Maar ja met die HaH verwacht ik dat toch niet.
Het was best leuk om te doen, maar het is gewoon tijd voor een "echte baan". Vanaf maandag ga ik fulltime aan de slag, dat zal ook wel even wennen zijnquote:Op vrijdag 30 december 2011 17:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jammer dat je gestopt bent.
Ahhhquote:
Nog nooit. Wel heel veel van die kutjong die niet uitkijken en alleen oog voor hun vuurwerk hebben. En kutjong die het 'per ongeluk' net zo dichtbij gooien dat het net niet gevaarlijk is maar wel irritant. Maar ook weer niet de moeite om er iets over te zeggen.quote:Op vrijdag 30 december 2011 19:03 schreef Deezertje het volgende:
Iemand trouwens meegemaakt dat ze vuurwerk in je tas gooien als je een blokje om bent? Is verschillende mensen op de vestiging wel eens overkomen
Paar jaar geleden vond ik inderdaad een rotje in de fietstas, maar gelukkig amper schade. Zat ook nog maar één bundel in de tas. Wel typisch natuurlijk dat het precies op het enige plekje in de wijk was waarvandaan je niet continu zicht kan hebben op je fiets.quote:Op vrijdag 30 december 2011 19:03 schreef Deezertje het volgende:
Iemand trouwens meegemaakt dat ze vuurwerk in je tas gooien als je een blokje om bent? Is verschillende mensen op de vestiging wel eens overkomen
Gelukkig bezorg ik in een bejaarden/villawijk, ik ben deze dagen zó dankbaar dat ik niet in mn eigen wijk moet bezorgenquote:Op vrijdag 30 december 2011 19:03 schreef Deezertje het volgende:
Liever zo vroeg mogelijk beginnen.quote:Op vrijdag 30 december 2011 22:01 schreef Atmosphere82 het volgende:
Vandaag was ik net geen drie uur bezig. Relaxt wijkje, wel drie keer natgeregend
omdat ik mijn regenpak niet wilde meenemen en de buienradar niet goed klopte!![]()
Morgen om 7.30u beginnen...![]()
Maar goed, ik heb er zelf mee ingestemd.
Dat staat er daadwerkelijk op de sitequote:Ontvang ik ook post op feestdagen?
PostNL bezorgt geen post op feestdagen. Verstuurt u wel post in deze periode houdt u hierbij dan alstublieft rekening met de wijzigingen in ons bezorgschema.
Nationale feestdagen 2011
Zaterdag 30 april Koninginnedag
Donderdag 2 juni Hemelvaartsdag
Zondag 12 juni 1e Pinksterdag
Maandag 13 juni 2e Pinksterdag
Maandag 26 december 2e Kerstdag
Via onze website houden we u op de hoogte van de gewijzigde service rondom de feestdagen.
Ah ok dan probeer ik t maandag gewoon even, het distributiecentrum is hier toch maar 5 min fietsen vandaan.quote:Op zaterdag 31 december 2011 14:55 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb dat een keer bij mijn depot gehad. (geen feestdag). Heb het toen maandag weggebracht.
Ik was met krap 2 uur ook klaar. Veel vuurwerk, maar er werd niets naar me toegegooid en 1 jongetje zei tegen zijn vriendje dat hij even moest wachten met afsteken, omdat ik eraan kwam. Ook netjes.
Wel 3 dichtgeplakte bussen waar ook niet open werd gedaan.
Helemaal als die mensen niet opendoenquote:Op zaterdag 31 december 2011 15:04 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ah ok dan probeer ik t maandag gewoon even, het distributiecentrum is hier toch maar 5 min fietsen vandaan.
Ik had ook dichtgeplakte bussen ja, erg handig![]()
Fijne jaarwisseling in ieder geval
Zelf was ik om half 12 daar weg, ik denk dat er nog wel wat mensen waren in het rookhok, maar de schuifdeuren waren dicht ivm de tocht.quote:Op zaterdag 31 december 2011 14:00 schreef Selestha het volgende:
Ik was om 12.30 klaar, met een verrekte knie;
Dus ik fietste terug naar het distributiecentrum om mn mapje in te leveren ipv het depot omdat dat minder belastend is voor mn knie, is de tent om 1300 al dicht. En ik ga nu niet met een verrekte knie nog n dikke 40 minuten fietsen om naar het depot en terug te komen
Zijn maandag de distributiecentra open? Dan lever ik m dan even in; anders moet ik mn TC even mailen.
Fijne jaarwisseling verder!
quote:Op zaterdag 31 december 2011 17:35 schreef V__L_N het volgende:
Wat een gekkenhuis. Tot 2x toe kutjochies die me kar probeerde op te blazen. Heb maar een familielid ingeschakeld om er op te passen. Wat een hopeloos geheel. Nog 2 bundels met post van iets van 10 huizen die dichtgeplakt waren (en waar niemand open deed).
Was om 16.00 uur klaar. Kom ik op het depo. Kar weg en alles al, inclusief rode mapjes met me nog niet ingevulde uren briefjes. Bah..
lekker op tijdquote:Op zondag 1 januari 2012 15:33 schreef ErwinRommel het volgende:
WTF!!!![]()
Ik zag net een postbezorger in onze wijk gewoon de post rondbrengen
Goed het nieuwe jaar in om de post van gisteren te bezorgen. Snap niet wat ze bezieltquote:
Misschien was het gister in zn wijk te gevaarlijk ivm vuurwerk? Maar dan nog, post bezorgen op zondagquote:Op zondag 1 januari 2012 15:33 schreef ErwinRommel het volgende:
WTF!!!![]()
Vraag het hem/haarquote:Op zondag 1 januari 2012 15:35 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Goed het nieuwe jaar in om de post van gisteren te bezorgen. Snap niet wat ze bezielt
Fout van de chauffeur dus. Die had echt niks in de gaten? Kan het me echt niet voorstellen.quote:Op zondag 1 januari 2012 16:16 schreef lololo het volgende:
Een tijd geleden was een chauffeur trouwens vergeten om 2 zakken post uit de auto te halen bij het steunpunt. Omdat de betreffende wijk opgedeeld was door meerdere bezorgers dacht iedereen dat een ander dat stuk bezorgd had en hebben die tassen gewoon het hele weekend in de auto gestaan totdat ik ze op dinsdag(!) tegenkwam.
is wel een multi-culti wijk, maar hier gooit men echt niet met vuurwerk naar elkaar.quote:Op zondag 1 januari 2012 16:04 schreef Selestha het volgende:
[..]
Misschien was het gister in zn wijk te gevaarlijk ivm vuurwerk? Maar dan nog, post bezorgen op zondag
Op de steunpunten liggen ook altijd lege posttassen die worden meegenomen en die zijn dus per ongeluk over die tassen heen gegooid. Die lege tassen laten we wel vaker even in de auto liggen als er tijdsdruk is.quote:Op zondag 1 januari 2012 16:19 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Fout van de chauffeur dus. Die had echt niks in de gaten? Kan het me echt niet voorstellen.
volgens mij was hij niet nuchterquote:Op zondag 1 januari 2012 15:33 schreef ErwinRommel het volgende:
WTF!!!![]()
Ik leef met je mee ErwinRommel, ik moest het voor de kerst ook doen bij ons. Gelukkig hoef ik ze nu niet te plaatsen, dat doet iemand anders als het goed is al....quote:Op zondag 1 januari 2012 17:48 schreef ErwinRommel het volgende:
Morgen ben ik weer de "sjaak"![]()
Om 09:00 de brievenbussen weer openen en versmallers aanbrengen, 34 stuks dus 68 keer krampachtige handelingen verrichten
Dank voor je medeleven, is echt een klote karwei!quote:Op zondag 1 januari 2012 18:14 schreef BraveDribbel het volgende:
[..]
Ik leef met je mee ErwinRommel, ik moest het voor de kerst ook doen bij ons. Gelukkig hoef ik ze nu niet te plaatsen, dat doet iemand anders als het goed is al....
De wonderen zijn de wereld nog niet uitquote:Op zondag 1 januari 2012 18:33 schreef Herfstblad het volgende:
Post rondbrengen op 1 januari en op zondag.
Haha, nou ik was met nieuwjaar pas na acht uur 's ochtends gaan slapen en toen heb ik zondag bijna niks gedaan. Enigzins logisch nog dat ik denk dat zaterdag gisteren was. Was trouwens geen goed idee want ik heb dan altijd weer veel moeite om weer in een goed ritme te komen.quote:Op maandag 2 januari 2012 15:25 schreef Poesopstokje het volgende:
Gisteren? Dus JIJ was die zondagloper!
![]()
Welkom!
Ik wist niet dat ze op fok nog smilies hanteerde anders dan de gebruikelijke kijk vrolijk/boos.quote:Op zaterdag 31 december 2011 18:05 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]Om het leed te verzachten..
Volgens mij wordt het redelijk druk. Ik zag vandaag dikke catalogi, Eigen Huis Magazine, een mailing van de Postcodeloterij en een flinke zwik TV-gidsen. En 4x hah...quote:Op maandag 2 januari 2012 18:23 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik wist niet dat ze op fok nog smilies hanteerde anders dan de gebruikelijke kijk vrolijk/boos.
Word morgen ook een rustige dag? Ik heb zaterdag blijkbaar bij het lopen me enkelbanden lelijk gebutst. Die zijn dus aan 2 kanten paars tot halverwege me scheenbeen.
Beetje rustig dagje zou leuk zijn.
Ooh jij hebt dus ook van de mooie blauwe benenquote:Op maandag 2 januari 2012 18:23 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik wist niet dat ze op fok nog smilies hanteerde anders dan de gebruikelijke kijk vrolijk/boos.
Word morgen ook een rustige dag? Ik heb zaterdag blijkbaar bij het lopen me enkelbanden lelijk gebutst. Die zijn dus aan 2 kanten paars tot halverwege me scheenbeen.
Beetje rustig dagje zou leuk zijn.
Ja ik ook echt overál blauwe plekkenquote:Op maandag 2 januari 2012 19:47 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ooh jij hebt dus ook van de mooie blauwe benen
Heb ik ook, als ik met mijn fiets loop, loop ik regelmatig tegen mijn fietstassen aan
Ja, woensdag weerquote:Op maandag 2 januari 2012 19:58 schreef Peterselieman het volgende:
en die versmallers mogen er binnenkort ook weer uit
mag je nog een keerquote:
Gelukkig ben ik dan niet de Sjaakquote:Op maandag 2 januari 2012 20:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mag je nog een keer
Bij ons hebben ze andere maatregelen genomen. Ze hebben gewoon de bussen weggehaald
Laat me raden, die dikke Vikking gidsen?quote:Op maandag 2 januari 2012 20:15 schreef lbeew het volgende:
Zal wel kut worden morgen, met die dikke catalogussen voor bedrijven. Heb eerst brengrit 's ochtends, vervolgens twee autobestellingen beide op een bedrijventerrein.
Altijd aan het begin van het jaar.quote:Op maandag 2 januari 2012 21:09 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Laat me raden, die dikke Vikking gidsen?
Zag ze op vestiging waar ik normaal werk ook al staan.
Blijft mij gelukkig ook bespaard want mijn TC wil me in Gorinchem hebben (woon ik ook) ivm opzetten autobedrijf aldaar![]()
quote:Op maandag 2 januari 2012 20:08 schreef EdNoolk het volgende:
Mocht vandaag een wijk wegbrengen die was blijven staan zaterdag, inclusief 1 rouwkaart en 1 trombosekaart.
idd, ik krijg er soms plaatsvervangende schaamte van als ik hoor bij oa bedrijven dat de post niet gebracht is of opgehaald is. Laat stan dat een trombosedienst kaart of rouwkaart pas na crematie aankomtquote:Op maandag 2 januari 2012 22:35 schreef Poesopstokje het volgende:
En nóg blijft het liggen??
Schandalig..
Je zou je toch haast schamen om voor zo'n bedrijf als PostNL te werken??
Haha, als een trombosedienstkaart pas na crematie aankomtquote:Op maandag 2 januari 2012 22:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
idd, ik krijg er soms plaatsvervangende schaamte van als ik hoor bij oa bedrijven dat de post niet gebracht is of opgehaald is. Laat stan dat een trombosedienst kaart of rouwkaart pas na crematie aankomt![]()
Veelal maken subco's die fouten.
Dan doen ze er wel echt lang overquote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:30 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Haha, als een trombosedienstkaart pas na crematie aankomt
Hoe moeten wij dat weten?quote:
Misschien werkt iemand op mijn versteging? Beste wensen mensjes!!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 02:00 schreef sbientje het volgende:
[..]
Hoe moeten wij dat weten?
Gelukkig nieuwjaar collegas!
Als er een wijk blijft staan weet niemand natuulijk dat er zulke post in zit.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:01 schreef carboni het volgende:
[..]
Dan doen ze er wel echt lang overOf niet en heeft PostNL iemand de dood in gejaagd
Maar ze zouden echt wat aan opleiding kunnen doen over rouwkaarten en trombosedienstkaarten, zal al wat schelen plus gewoon uitbetalen als iemand de halve wijk terug moet om een rouwkaart te bestellen.
Lolquote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:36 schreef sbientje het volgende:
Iedereen die ik heb ingewerkt so far is ermee gestopt..
mijn eerste dag was het ook geen best weer, en kort daarop ging het idd ook sneeuwen. Ach, sommige mensen zijn gewoon niet zo geschikt voor post bezorgen. Dat zie je meestal meteen. Geeft verder niet, maar is wel irritant dat je er dan toch moeite in moet steken.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 13:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Tja slecht weer... ik begon vorige jaar november (met al die sneeuw) en ik werk er nu nog steeds.
Ik had de vorige 'meeloper' wat zwaar beladen, omdat ik dacht dat we ook nog HAH zouden krijgen bij het depot.
Die ging er na de eerste wijk al vandoor, terwijl ik nog een wijk moest.
Je ziet het idd heel snel, moest een jongen in werken bij het voorbereiden en daar had ik al meteen zoiets van: gaat em niet worden.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 13:43 schreef sbientje het volgende:
[..]
mijn eerste dag was het ook geen best weer, en kort daarop ging het idd ook sneeuwen. Ach, sommige mensen zijn gewoon niet zo geschikt voor post bezorgen. Dat zie je meestal meteen. Geeft verder niet, maar is wel irritant dat je er dan toch moeite in moet steken.
Jongen die ik had opgeleid pikte het best snel op. Helaas stopte ie er ook na 3 maanden mee, want hij had geen zin meer.. tsja..
Advies geven.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:13 schreef Deezertje het volgende:
Vanaf april (geen grap) gaan de Aangetekenden van Productie naar Pakketservice ondanks negatief advies van de OR.... (wat doet zo'n OR dan nog?)
Wat is dat?quote:Zelfde als tegen het 3 bundelloopsysteem zijn, maar toch 'tijdelijk' instemmen...
Je moet wat doen om in een krimpende markt het hoofd boven water te houdenquote:Het bedrijf gaat naar de klote.
Maar het wordt in Ede en Houten (eerste vestigingen vanuit 'landelijk depot') wel degelijk ingevoerd straks.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:25 schreef Jesse_ het volgende:
Dat klinkt als iets dat na een mislukte pilot vergeten wordt
Je moet ergens een pilot draaien toch?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar het wordt in Ede en Houten (eerste vestigingen vanuit 'landelijk depot') wel degelijk ingevoerd straks.
Roepen ze dat niet al een jaar of 2/3, dat die aangetekenden overgaan? Ik moet het nog zien of ze dat halen, april. En ach, vanaf februari blijft er sowieso weinig meer van de diensten en zo over, dus dat die aangetekenden weggaan kan er dan ook nog wel bij.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:13 schreef Deezertje het volgende:
Vanaf april (geen grap) gaan de Aangetekenden van Productie naar Pakketservice ondanks negatief advies van de OR.... (wat doet zo'n OR dan nog?) Zelfde als tegen het 3 bundelloopsysteem zijn, maar toch 'tijdelijk' instemmen...
Het bedrijf gaat naar de klote.
We hebben ze al een hele tijd bij de pakketten zitten hoor?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:13 schreef Deezertje het volgende:
Vanaf april (geen grap) gaan de Aangetekenden van Productie naar Pakketservice ondanks negatief advies van de OR.... (wat doet zo'n OR dan nog?) Zelfde als tegen het 3 bundelloopsysteem zijn, maar toch 'tijdelijk' instemmen...
Het bedrijf gaat naar de klote.
Hier worden ze door het autobedrijf gedaanquote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:56 schreef dennistd het volgende:
[..]
We hebben ze al een hele tijd bij de pakketten zitten hoor?
Hier ook eentje blijven staan zaterdag. Lekker begin van het nieuwe jaar. Net 20 minuten aan het werk en de eerste wijk die is blijven staan al ontdekkenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:32 schreef EdNoolk het volgende:
Vandaag (net als gister) een wijk weggebracht die zaterdag is blijven staan. Eén van de grootste wijken van (een flink) VBG. Zat weer een trombosekaart bij, en een envelop met rouwzegels. Niet zeker of het een rouwkaart was. Ging lekker zeker zaterdag hahaha
Limburgs?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:31 schreef Poesopstokje het volgende:
Ost it oer de duvel hast...
Zojuist mailtje gekregen dat ons afhaaladres per 16 januari op een andere locatie is. Een of ander industrieloods achtig iets. Google streetview gaf niet veel duidelijkheid, morgen maar even langs fietsen dan.
Bij ons waar het autobedrijf al actief is (ben er zelf eentje van) is het al zo dat alle aangetekenden naar de pakket-dienst zijn overgeheveld. Enkel de gerechtelijke brieven worden door het autobedrijf gedaan.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:48 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Roepen ze dat niet al een jaar of 2/3, dat die aangetekenden overgaan? Ik moet het nog zien of ze dat halen, april. En ach, vanaf februari blijft er sowieso weinig meer van de diensten en zo over, dus dat die aangetekenden weggaan kan er dan ook nog wel bij.
Worden jullie al aangestuurd vanuit een hub of gebeurt dat nog op jullie eigen kantoor?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:50 schreef ErwinRommel het volgende:
Vandaag trouwens lekker binnen aan het werk geweest te Gorinchem om daar te helpen met het opstarten van het autobedrijf. Moet 16 januarie operationeel zijn.
Erg herkenbaar. Vond het in het begin ook ***werk, maar hoe langer ik het doe hoe minder erg/'leuker' ik het begin te vinden.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:49 schreef Herfstblad het volgende:
Wat een weer! Echt vreselijk!
En ik heb in mijn eerste week ook vaak staan mopperen dat ik ermee stopte, maar ben er nu alweer bijna 2 maanden.
Bij ons gaat het autobedrijf over een paar maanden in en is nog steeds niet bekend waar ze naar toe gaanquote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Bij ons waar het autobedrijf al actief is (ben er zelf eentje van) is het al zo dat alle aangetekenden naar de pakket-dienst zijn overgeheveld. Enkel de gerechtelijke brieven worden door het autobedrijf gedaan.
Had ik ook destijds, was altijd compleet gesloopt. Toen was het werk ook nog veel zwaarder, dat wel. Maar ik had mezelf voorgenomen om het minstens 6 maanden te proberen en na 2 maanden ben je al zo veel handiger en is je lijf er ook aan gewend en dan valt het allemaal opeens wel meequote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:56 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
Erg herkenbaar. Vond het in het begin ook ***werk, maar hoe langer ik het doe hoe minder erg/'leuker' ik het begin te vinden.
Bijna goedquote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:31 schreef Poesopstokje het volgende:
Ost it oer de duvel hast...
Zojuist mailtje gekregen dat ons afhaaladres per 16 januari op een andere locatie is. Een of ander industrieloods achtig iets. Google streetview gaf niet veel duidelijkheid, morgen maar even langs fietsen dan.
Dat gebeurd tot op heden nog op eigen kantoor. Wel zal het in augustus dichtgaan en dus vanuit de HUB gedaan worden.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:56 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Worden jullie al aangestuurd vanuit een hub of gebeurt dat nog op jullie eigen kantoor?
Oh ik doe dit nu 3 weken maar het valt naar mijn idee wel mee, maar ik had opzich wel een goede conditie voor ik begon en ik heb n wijk die zelden meer dan 2 zakken post heeft dus tsja ik weet niet of ik wel mee kan praten als ik hoor hoeveel post anderen hebbenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:01 schreef lololo het volgende:
[..]
Had ik ook destijds, was altijd compleet gesloopt. Toen was het werk ook nog veel zwaarder, dat wel. Maar ik had mezelf voorgenomen om het minstens 6 maanden te proberen en na 2 maanden ben je al zo veel handiger en is je lijf er ook aan gewend en dan valt het allemaal opeens wel mee
jupquote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:09 schreef EdNoolk het volgende:
Volgende loon(strook) overuren van 28nov t/m 31dec uitbetaald, toch?
Ik had een rukconditie maar het wás ook gewoon ontzettend veel zwaarder. Wat nu 2 zakken post zijn (mits ingepakt volgens de regels, dus tot het zwarte randje), dat was toen ik een jaar of 11 geleden begon het 'bodempje' onderin mijn tas voordat je bundels rechtop ging zetten.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:13 schreef Selestha het volgende:
[..]
Oh ik doe dit nu 3 weken maar het valt naar mijn idee wel mee, maar ik had opzich wel een goede conditie voor ik begon en ik heb n wijk die zelden meer dan 2 zakken post heeft dus tsja ik weet niet of ik wel mee kan praten als ik hoor hoeveel post anderen hebbenIk vind het wel leuk in ieder geval, zelfs met dit weer. Ik heb tenminste het gevoel dat ik wat heb gedaan.
Dat is dan idd niet te vergelijken. Maar de wijken waren toen dan zeker ook groter?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:19 schreef lololo het volgende:
[..]
Ik had een rukconditie maar het wás ook gewoon ontzettend veel zwaarder. Wat nu 2 zakken post zijn (mits ingepakt volgens de regels, dus tot het zwarte randje), dat was toen ik een jaar of 11 geleden begon het 'bodempje' onderin mijn tas voordat je bundels rechtop ging zetten.En toen namen we ook nog alle pakjes mee die niet te zwaar of te groot waren. Vertrok je dus vaak met een toren pakjes op je bagagedrager naar je wijk, zo zwaar beladen dat je nauwelijks meer durfde te sturen
Nope. Sterker nog, door nieuwbouw zijn ze nu nog groter dan toenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:22 schreef Selestha het volgende:
[..]
Dat is dan idd niet te vergelijken. Maar de wijken waren toen dan zeker ook groter?
Dan heb ik mezelf dus fout gecorrigeerdquote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bijna goed
Ost -> Ast
Ze zijn alles aan het verplaatsen. Voor Fryslân komt over ruim een jaar alle post uit Heerenveen vandaan. Ze gaan in het voormalige CSI-gebouw op het Businesspark aldaar zitten.
Ahá ok dan snap ik het. Nou ik ben blij met hoe het nu is, want ik kan nu al met dit weer mn fiets nauwelijks overeind houden met 2 tassenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:25 schreef lololo het volgende:
[..]
Nope. Sterker nog, door nieuwbouw zijn ze nu nog groter dan toenHet was gewoon puur de hoeveelheid post die veel groter was. Vrijwel elk tijdschrift zat ook nog gewoon bij TPG ipv de concurrentie.
nee. In Zwolle zit weliswaar een sorteercentrum maar Noord en Oost Nederland zal straks bediend gaan worden vanuit Drachten, Assen en Deventer.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:26 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dan heb ik mezelf dus fout gecorrigeerd
Van oorsprong wâldfrysk, dus ik weet niet beter!
Nu woon ik aan de grens met Drenthe, kan het ook zo zijn dat wij onze post van Zwolle uit krijgen?
Zonder lullig te willen doen. Ik denk dat héél, maar dan ook echt héél veel postbezorgers dat niet getrokken zouden hebben. Toen we net begonnen met postbezorgers was het ook nog veel drukker dan nu en toen was het verloop echt enorm. Allemaal huisvrouwtjes die vaak nog niet eens hun boodschappen per fiets deden. Terwijl wat je nodig had gewoon gezonde, stevige niet te flauwe mannen warenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:26 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ahá ok dan snap ik het. Nou ik ben blij met hoe het nu is, want ik kan nu al met dit weer mn fiets nauwelijks overeind houden met 2 tassen
Heb ik ook, hoor. En na 2 maanden wordt je echt sneller en handiger, al sta ik soms nog weleens te stuntelen (maar ik ben ook gewoon onhandig), maar veel minder dan eerst.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:56 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
Erg herkenbaar. Vond het in het begin ook ***werk, maar hoe langer ik het doe hoe minder erg/'leuker' ik het begin te vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |