James1988 | zaterdag 17 december 2011 @ 19:58 | |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2011 zijn als volgt: Zaterdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 24 april (eerste paasdag), maandag 25 april (tweede paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (eerste pinksterdag), maandag 13 juni (tweede pinksterdag), zondag 25 december (eerste kerstdag), maandag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> NS Dienstregeling 2011 Met ingang van Dienstregeling 2011 verschijnt het spoorboekje helaas niet meer op papier. NS biedt nu slechts losse pagina's aan als PDF. Deze zijn voor forummer greavy verzameld en hier te downloaden. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons allen treinenfotografen:
| ||
Socios | zaterdag 17 december 2011 @ 20:04 | |
Treinen ![]() | ||
James1988 | zaterdag 17 december 2011 @ 20:05 | |
Jij snapt het. QFT. | ||
Peter | zaterdag 17 december 2011 @ 20:28 | |
Is de route/dag van de nieuwjaarstrip al definitief? | ||
TeringHenkie | zaterdag 17 december 2011 @ 21:01 | |
Ben ik de enige die vind dat de Thalyssen een spuuglelijke livrei hebben? Doet heel erg ouderwets aan ![]() | ||
hemarookworst | zaterdag 17 december 2011 @ 21:09 | |
jammer dat treinrondje zaterdag is, moet ik betalen met mijn studentenkaart, kost te hoop ![]() | ||
Peter | zaterdag 17 december 2011 @ 21:22 | |
Of het is zondag ![]() | ||
Bitlord | zaterdag 17 december 2011 @ 21:43 | |
Mag ik ook mee? Heb geen vrij reizen maar ben benieuwd naar jullie. Alleen Fles heb ik vijf minuten gesproken in Tricolore op De Uithof, meer niet.. Zo ff offline nu, naar New Kids! | ||
greavy | zaterdag 17 december 2011 @ 21:54 | |
Volgens mij wel. Rondje die ik gepland heb via Duitsland:
Let op: Voor Nederland moet je je eigen ticket maar verzorgen!! Gierig. En nee, het treinrondje is zondag 22 Januari 2011. Dat dus, 22 Januari 2011. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Willen de mensen die mee gaan even een berichtje hier achterlaten dat je mee gaat? Dan kan ik bekijken wat het voordeligste is. | ||
Peter | zaterdag 17 december 2011 @ 21:56 | |
De 22e wil ik mee ![]() Zijn er voor NL nog ergens goedkoop dagkaarten te scoren? De HEMA-dagkaart lijkt me prima. Geldig tot 29 jan 2012: http://www.hema.nl/onlinewinkelen/lekker-weg/ns-actie.aspx | ||
greavy | zaterdag 17 december 2011 @ 22:02 | |
Kruidvat is er ook nog (nog genoeg op Marktplaats te scoren). Degenen die ik zeker weet die mee gaan: - Fles - Greavy - Peter - Scarlet (-Dragenfly) De anderen graag nog even bevestigen. [ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 17-12-2011 22:25:57 ] | ||
dennistd | zaterdag 17 december 2011 @ 22:14 | |
NRW-ticket is niet geldig tot Bentheim hoor: Dat wordt dus een Schöneswochenende voor 40 euro voor 5 mensen. | ||
greavy | zaterdag 17 december 2011 @ 22:21 | |
Wedden dat die naar Bentheim geldig is? Je mag er zelfs mee naar Hengelo met Syntus. | ||
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 17 december 2011 @ 22:22 | |
Ik ga ook mee de 22e | ||
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 17 december 2011 @ 22:23 | |
Bentheim staat niet tussen de uitzonderingen omdat die (volgens het kaartje op bahn.de) gewoon in NRW ligt! | ||
greavy | zaterdag 17 december 2011 @ 22:23 | |
Genoteerd. Dennis, ga jij wel of niet mee? | ||
greavy | zaterdag 17 december 2011 @ 22:25 | |
Klopt. Zie ook Dit: kaartje: Liniennetzkarte NRW Alle ingetekende lijnen mag met een NRW-ticket. Maar omdat Syntus die accepteert om meer reizigers te trekken is het daar ook geldig. Bahn.de heeft het niet verwerkt ![]() | ||
greavy | zaterdag 17 december 2011 @ 22:35 | |
Nadat ik vanochtend uit Bunde vertrokken was met de bus naar Meerssen, heb ik daar een trein laten schieten ![]() ![]() Veolia Velios / E-GTW ![]() Veolia apparatuur: Links: Opladen OVC, Rechts: Kopen anonieme OVC En dit zijn ook idioot kutte apparaten. Maastricht ![]() LOCON 9902 ![]() 2x Plan V ![]() SGMm 2990&2966 als SPR Randwyck en geen dienst staande Plan V's Toen kwam de Belg ook een keer kijken.. ![]() NMBS 259+onbekende klassieker in de Maastricht-Luik pendel En na 40 minuten wachten, word wachten eindelijk echt beloond: ![]() DB Schenker 6510 en 6511 met Dolimetrein 48640 uit Hermalle naar Veendam met +7 Toen ff via Mediamarkt geweest, en kwam later weer terug: ![]() Plan V 479+939+onbekende Plan V Te Valkenburg: ![]() Veolia Velios / E-GTW ![]() Veolia Velios / E-GTW Naar 'Skin up Geuwl' zoals mij dat daar verteld werd... ![]() ZLSM 1040 met rijtuigenstam ![]() ZLSM 1040 met rijtuigenstam vertrekt Toen naar 'Heeln' oftewel Heerlen.... Of Heeln echt Limburgs is, of dat het wat afgekapt was, weet ik niet... ![]() Veolia GTW 7652 & NSR 935 HA. Raampie kan open ![]() ![]() Plan V's en LOCON 220 te Heerlen ![]() LOCON 220 met Vuiltrein Geboemeld naar Sittard: ![]() 3x Plan V naar Roermond en solo-V naar Heerlen Door naar Amsterdam.. ![]() EETC 1251 met zojuist gebrachte EuroNight ![]() EETC 1251 staat te wachten op retour Watergraafsmeer Frontjes op de loc aan, sluitseinen op de rijtuigen. ![]() EETC 1251 staat te wachten op retour Watergraafsmeer ![]() EETC 1251 rijdt weg, proefje Een apart iets. ISO 100, 0,8 seconde sluitertijd. Uit de losse hand genomen, en met de locomotief meegedraaid. Amsterdam CS | ||
greavy | zaterdag 17 december 2011 @ 22:42 | |
Iemand het nieuwe uiterlijk van de trams al gezien in Utrecht? In Dit PDF'je staat informatie over de renovatie en nieuwe kleurstellingen. | ||
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 17 december 2011 @ 22:45 | |
O wauw... ze gaan al die trams 1 voor 1 per dieplader naar Heerenveen vervoeren voor de vernieuwing van het interieur ![]() Klinkt alsof dat efficiënter kan... | ||
hemarookworst | zaterdag 17 december 2011 @ 23:13 | |
Ziet er niet bijzonder uit die sneltram. Wat een saai interieur. Vind de Haagse sneltram (RegioCitadis) en de nieuwste metrostellen die ook als sneltram rijden in Rotterdam er beter uitzien | ||
remcoP | zaterdag 17 december 2011 @ 23:19 | |
Dat zijn dan ook niet meer dan trams uit de jaren 80 met een nieuw kleurtje | ||
Peterselieman | zaterdag 17 december 2011 @ 23:22 | |
Hoe wil je het anders doen? Het is niet alleen het interieur he. Ook de carrosserie wordt aangepakt, dus eventuele roest of corrosie en dergelijke wordt ook verholpen | ||
Bitlord | zondag 18 december 2011 @ 01:23 | |
Ik kan helaas niet mee. De 23e heb ik een tentamen, en dat gaat voor. | ||
Peter | zondag 18 december 2011 @ 01:26 | |
We kunnen je de hele dag overhoren ![]() | ||
Bitlord | zondag 18 december 2011 @ 01:40 | |
Mezelf kennende ben ik dan nog druk bezog nieuwe stof tot mij te nemen en kan er weinig overhoord worden. Jammer, want ik had jullie wel eens willen zien.. | ||
Ofyles2 | zondag 18 december 2011 @ 04:59 | |
Speedreaden. | ||
Dr_Flash | zondag 18 december 2011 @ 08:20 | |
Het is pas over ruim n maand he. Je kan er best n dagje voor vrij maken ![]() | ||
b2py | zondag 18 december 2011 @ 10:07 | |
Was Thunderdome vannacht? Mijn trein is een puinhoop met thunderdome flyers.. Zal ook de vertragingen vanochtend verklaren.. | ||
dennistd | zondag 18 december 2011 @ 10:15 | |
Bentheim is toch echt Niedersachsen hoor, het drielandenpunt (NRW, Niedersachsen en Nederland) ligt een stukje zuidelijker (en op nog geen 5km van mijn huis...) En van het Fachportal Nahverkehr NRW: Duidelijk NIET geldig voorbij Rheine dus! | ||
greavy | zondag 18 december 2011 @ 10:28 | |
WEL geldig bij Rheine en Bentheim. Het NRW-ticket is gewoon geldig daar. Jij mag van mij een apart kaartje kopen, maar ik ga gewoon met het NRW-ticket verder. Kijk maar op de Liniennetzkarte NRW. Daar staat elke lijn ingetekend waar het geldig is. Edit: Ik ben al vaak genoeg met het NRW-ticket naar Bentheim gereisd. [ Bericht 4% gewijzigd door greavy op 18-12-2011 10:35:38 ] | ||
greavy | zondag 18 december 2011 @ 10:38 | |
Even de bronnen die ik destijds geraadpleegd heb: - Liniennetzkarte NRW (waar de regionale tickets geldig zijn, is ingetekend) - Liste der SPNV-Linien in NRW In de laatstgenoemde staat: Gewoon geldig in Bentheim ![]() | ||
Zyron | zondag 18 december 2011 @ 11:01 | |
Thunderdome 'Toxic Hotel' - Jaarbeurs Utrecht - 17 december 2011 ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 18 december 2011 @ 11:13 | |
Sorry greavy, maar dennistd heeft gewoon gelijk. Een lijnennetkaart en een (daarop gebaseerd?) wikipedia-artikel zijn geen doorslaggevende bron, de algemene voorwaarden wel. En ook volgens de Westfalenbahn zelf is het NRW-tarief maar tot Rheine geldig: http://www.westfalenbahn.(...)B61_Fahrplan_End.pdf Blijkbaar heb je dus gewoon geluk gehad tot nu toe. | ||
Zug-Chef | zondag 18 december 2011 @ 11:25 | |
Kaartje zegt inderdaad genoeg. WEL geldig tot en met Enschede maar niet voorbij Rheine en dus ook niet naar Bad Bentheim! | ||
bork | zondag 18 december 2011 @ 12:07 | |
Een Niedersachsen dagkaart is dan weer wel geldig in Rheine ![]() Hameln valt ook buiten NRW, dat vind ik dan weer erg jammer. | ||
Dr_Flash | zondag 18 december 2011 @ 12:18 | |
Thuis, en biijgeslapen. Nu eerst koffie, en dan de foto's eens bekijken ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 18 december 2011 @ 13:32 | |
Teasertje. Twee weken geleden stond ik nog in Norddeich Mole, dit is een tikkeltje de andere kant op ![]() ![]() Groetjes uit Berchtesgaden Hbf ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 18 december 2011 @ 13:33 | |
Sneeuw! ![]() * Igen jaloers is ![]() [ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2011 13:33:58 ] | ||
Peterselieman | zondag 18 december 2011 @ 13:34 | |
Tof ![]() | ||
Luco | zondag 18 december 2011 @ 14:33 | |
Of we uit willen stappen en een half uur in de kou op de volgende trein willen wachten op Zwolle. Goed bezig NS... | ||
greavy | zondag 18 december 2011 @ 16:28 | |
Waarom heb ik dan altijd daar met het NRW ticket gereisd? En waarom is mij door een WFB Mcn destijds in Bentheim verteld dat het gewoon geldig is? Of was het gewoon iets van "Stap maar in, word toch wel gedoogd ALS je gecontroleerd word" | ||
greavy | zondag 18 december 2011 @ 16:28 | |
Moet je richting Haarlem/Zandvoort gaan ![]() Ligt sneeuw ![]() | ||
greavy | zondag 18 december 2011 @ 17:13 | |
Ik had erg veel geluk ![]() Op verzoek van de een aantal mensen zijn 2 foto's verwijderd van Flickr, tot nader order. ![]() HTRS 7101+containertrein en LOCON220 en VolkerRail 203-4 [ Bericht 17% gewijzigd door greavy op 18-12-2011 20:03:21 ] | ||
Dr_Flash | zondag 18 december 2011 @ 17:20 | |
Een dagje Bayern met Fles ![]() Ik ben gisteren een dagje naar Bayern geweest. Omdat het kon. Voor de bordjes, de kilometers, de lol, voor allerlei redenen ![]() 1. De dienstregeling van de nacht-ICE naar München. ![]() Ik hoopte in die trein wat te kunnen slapen, wat nog geen eenvoudige opgave bleek. Het is gewoon hetzelfde als het nachtnet hier. Een trein die overal stopt en waar elk kwartier de haltes afgeroepen worden, alleen dan 's nachts. 2. Verknetterde ik die toch een poging waagt. ![]() Hoe het ook zij, de trein kwam keurig op tijd, zelfs een paar minuten te vroeg, aan in München Hbf. Wat heb je daar te zoeken om 05:18? Niet veel. Er is een geldautomaat, en een kaartjesautomaat, en de rest gaat om 6 uur pas open. Gelukkig kon ik om 5:50 al terecht bij de McClean Rail&Fresh om te douchen, alleen kwam het warme water pas om 06:00 ![]() ![]() 3. De douche ![]() ![]() 4. Na even lekker opgefrist te zijn kon ik rond half zeven de RegionalExpress naar Salzburg in. Hier komt de trein München Hbf binnen rijden. ![]() Deze trein nam ik tot Freilassing. Bij Rosenheim kwam langzaam het daglicht door, en begon het ook steeds harder te sneeuwen. Geen probleem voor de DB natuurlijk, ik was ruim op tijd in Freilassing voor de volgende trein. 5. De S4 van de Berchtesgadener LandBahn naar Berchtesgaden Hbf. ![]() 6. Onderweg staan we in Bad Reichenhall even te wachten op de kruising met de IC "Königssee" naar Hamburg Altona, de enige trein die uit Berchtesgaden vertrekt behalve de S4. ![]() Keurig op tijd bereikte ik Berchtesgaden Hbf. Momenteel is dit het enige station in Berchtesgaden, waardoor de toevoeging "Hbf" nogal overbodig lijkt. En ook wel is. Het is een relict uit de tijd dat er vanaf een ander station in de stad ook nog treinen door gingen verder de bergen in, naar de Königssee, een populair toeristenoord. Het stationsgebouw van Berchtesgaden is o.a. voorzien van een ronde toren. In de Nazi-tijd was dit de persoonlijke entree en wachtruimte van Hitler, die hier in de buurt vaak bivakkeerde in een onderkomen op de Obersalzberg. 7. De toren van Hitler. ![]() 8. Het fraaie interieur van de stationshal. ![]() 9. en 10. In Berchtesgaden zijn ook nog ouderwetse koersborden in zwang. Voor de lol heb ik er even eentje opgehangen. Hier geen CTA of TBP-achtig geweld. ![]() ![]() Terug naar Freilassing maar weer dan. Ik had eigenlijk een bezoek aan het aldaar aanwezige spoorwegmuseum "Lokwelt Freilassing" in de planning staan, maar dat bleek toch een heel flink eind lopen vanaf het station, en het sneeuwde, dus daar heb ik me maar niet aan gewaagd. Ach, hier hebben we ook 3 treinen, een spoor en een bordje op 1 foto. Ook al bijna een spoorwegmuseum ![]() 11. Treinen in Freilassing. ![]() Ik besloot ook maar niet naar Salzburg te gaan aangezien er net een trein richting München aan kwam. Vanuit München wilde ik het rondje Augsburg - Treuchtlingen - Ingolstadt - München gaan doen, maar ik was er niet op voorbereid wat een grafhoerige kuttreinen BR440 zijn. Ben dus in Augsburg uitgestapt en teruggekeerd naar München ![]() 12. Line-up van een BR642, een BR440 en een BR612 in Augsburg. ![]() Eenmaal terug in München heb ik me even een uurtje verschanst achter een pot bier voor een kleine pauze. Daarna ben ik met de U-Bahn (slecht aangegeven ![]() ![]() 13. De kerstmarkt met op de achtergrond de Sendlinger Tor. ![]() 14. De ChristkindlTram, vol met uitverkorenen die wel een kaartje hadden kunnen bemachtigen. ![]() Nja, terug naar het Hauptbahnhof maar weer. Eerst maar eens een broodje Bratwurst ![]() 15. Bratwurst. It's good for you ![]() ![]() Ik besloot nog wat tijd vol te maken met een retourtje naar Schaftlach met de Bayerische OberlandBahn, dus ik liep vast naar spoor 34. Toen ontdekte ik op spoor 35 een Sonderzug, en aangezien ik nog wel wat tijd over had ben ik daar even wat foto's van gaan maken. 16. / 19. Dampfsonderzug. ![]() ![]() ![]() ![]() 20. De BOB naar o.a. Schaftlach. ![]() 21. Het dik besneeuwde station van Schaftlach, met BOB-trein. ![]() In Schaftlach had ik een kering van een half uur. Gelukkig was er naast het station nog een klein biertentje wat eigenlijk al gesloten was, maar ik mocht even binnenkomen en heb met de eigenaar, die nauwelijks verstaanbaar Bayerisch sprak, een biertje gedronken en een kwartiertje voetbal gekeken. 22. Bierstüberl in Schaftlach. ![]() Terug in München heb ik me een enorme Wienerschnitzel laten brengen en ben ik met de CNL weer naar huis gereden. In München stond nog wel een loc van ALEX in aktie-livrei vanwege het 175-jarig bestaan van de Duitse spoorwegen. 23./25. ALEX-loc in historische bestickering. ![]() ![]() ![]() Enjoy! ![]() | ||
Peterselieman | zondag 18 december 2011 @ 17:26 | |
Mooie foto's greavy en Fles | ||
greavy | zondag 18 december 2011 @ 17:27 | |
Leuke foto's Fles | ||
Peter | zondag 18 december 2011 @ 17:37 | |
| ||
James1988 | zondag 18 december 2011 @ 17:46 | |
Fraaie foto's, allemaal! ![]() | ||
Scarlet_Dragonfly | zondag 18 december 2011 @ 17:49 | |
Allemaal? ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 18 december 2011 @ 17:50 | |
Tsja, je heet Alex of je heet het niet ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 18 december 2011 @ 18:07 | |
Leuk verslagje. Dat station van Berchtesgaden, prachtig! ![]() | ||
James1988 | zondag 18 december 2011 @ 18:18 | |
Zeg, zo'n Zugbindung, geldt die alleen voor IC/ICE of ook voor het Regionalverkehr? | ||
#ANONIEM | zondag 18 december 2011 @ 18:28 | |
Alleen ICE/IC/EC. | ||
greavy | zondag 18 december 2011 @ 18:41 | |
Zo, vandaag de voorzitter van Stichting DE3 laten weten dat ik afscheid neem als vrijwilliger, en verder nog bereid ben de website te beheren. Verder: Ik kap er mee. Nu ga ik mij meer op andere dingen richten, waaronder de SSN. | ||
Dr_Flash | zondag 18 december 2011 @ 18:48 | |
Regional kan je niet reserveren he ![]() | ||
greavy | zondag 18 december 2011 @ 20:51 | |
Uit de "oude" doos:![]() ACTS (MRCE) 513-9 met containershuttle uit Veendam en ACTS 1619+6702 met Leeuwarder shuttle Gestrand door het noodweer deze dag. Zou je niet zeggen, want nu was er nog zon. Een half uur later hoosde het hier. Ondertussen was in Hilversum de onweer ingeslagen, en staan er 2 treinen te wachten op vertrek naar de Maasvlakte. Te Amersfoort ![]() Wadlopers op transport naar Antwerpen ![]() RTB V155 + 3x DH-2 En Knabbel en Babbel werden door EETC te Dordrecht opgehaald op 26 April. Knabbel&Babbel zijn gered van de sloop: ![]() EETC 1252+V60D 6005+V60D Knabbel & V60D Babbel ![]() EETC 1252+6005+ex-VR Knabbel&Babbel | ||
hemarookworst | zondag 18 december 2011 @ 21:02 | |
Er worden hier mooie reisverslagen en foto's geplaatst. Mag ik jullie wat bescheiden trein gerelateerde foto's presenteren van afgelopen zomer? (Treinreisje Bratislava-Boedapest) | ||
Peterselieman | zondag 18 december 2011 @ 21:02 | |
uiteraard. ben benieuwd ![]() | ||
hemarookworst | zondag 18 december 2011 @ 21:33 | |
Ik noem expres treingerelateerd, want ik ben sinds kort geinteresseerd in de treinen zelf, dus goede treinfoto's zitten er niet bij. Wel ben ik altijd al geobsedeerd door stations(hallen). Deze foto's zijn geschoten in Bratislava en Boedapest. 1. Bratislava Hlavna Stanica, hoofdstation dus. Het begon met enkele minuutjes vertraging, liep op tot 56 minuten en uiteindelijk was het 120 minuten. Informatie voorziening was ook klote, stond niet op de borden bij het perron, moest helemaal naar stationshal lopen. Aan het begin werd de vertraging ook omgeroepen, maar het stopte opeens alsof de omroepster acute keelpijn heeft gekregen. Maar verstond het toch niet helemaal wat ze zeiden ![]() ![]() 2. ![]() 3. Zat eerst in een propvolle trein waar ik moest staan, halverwege de reis liep de trein leeg dus had ik een eigen coupe. ![]() 4. ![]() 5. Aangekomen op het Keleti station in Boedapest, dit is de trein waar ik in zat. ![]() 6. Het stationshal vlakbij de uitgang, fraai versierd ![]() 7. Buitenkant station Keleti ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 18 december 2011 @ 21:37 | |
"Hlavna Stanica" ![]() ![]() | ||
hemarookworst | zondag 18 december 2011 @ 21:45 | |
Hlavna Stanica stelt inderdaad niet veel voor als grootste station van het land. Het spoor is ook best wel rustig. Soms komt er een heel uur geen treinen aan. Je kan daar denk ik rustig een dutje doen op het spoor zonder gevaar voor je leven ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 18 december 2011 @ 21:52 | |
Het betekent "hoofdstation". Een halte is een "zastávka". Leuk verslagje trouwens wel. Het spoor is inderdaad meer dan treinen alleen. ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2011 21:54:56 ] | ||
Stefanovic83 | zondag 18 december 2011 @ 21:55 | |
Ha, Hlavna Stanica! Ben ik ook nog geweest vorig jaar. Verder de groetjes uit Sydney, waar de treinen redelijk kut zijn. Plastic, krap, 2+3 en veel stoppen | ||
Dr_Flash | zondag 18 december 2011 @ 22:02 | |
Ja dat weet ik, maar ik zat meer op Nádrazi te rekenen of iets wat daar op leek ![]() | ||
Sandrvich | zondag 18 december 2011 @ 22:07 | |
Leuk verslagje Dr_Flash! @ hemarookworst: Leuke rit is dat vanaf de grens! ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 18 december 2011 @ 22:17 | |
Zal wel een verschil tussen Tsjechisch en Slowaaks zijn. | ||
hemarookworst | zondag 18 december 2011 @ 22:20 | |
Zou best kunnen, hij reed vanuit Praag langs Bratislava naar Beograd in Servië. In het begin was het druk en moest ik bij de deuren staan. Daar maakte de trein veel lawaai, maar het coupe was wel comfortabel en merkte ik nauwelijks van het lawaai | ||
Dr_Flash | zondag 18 december 2011 @ 23:09 | |
t zal. Al zijn er daar niet heel veel van ![]() | ||
Scarlet_Dragonfly | zondag 18 december 2011 @ 23:12 | |
Net zoiets als Nederlands en Vlaams zeker, of Kroatisch en Servisch (ookal gebruiken die dan ook nog een ander schrift..) | ||
Dr_Flash | zondag 18 december 2011 @ 23:33 | |
nieuwjaarsronde is dus de 22e? Prima, genoteerd | ||
Bitlord | maandag 19 december 2011 @ 02:07 | |
Wat gaat er allemaal mis bij de stichting DE3? Je stopt niet zomaar. | ||
greavy | maandag 19 december 2011 @ 07:41 | |
Communicatie gaat continu fout, wat als gevolg heeft dat er bijvoorbeeld geen andere accu's konden komen. En zo nog wel een aantal redenen. Heb er geen zin meer in, en zat er al langer mee in de maag. Is ook de reden dat ik al bij de SSN begonnen ben. Vind de SSN ook leuker. | ||
dennistd | maandag 19 december 2011 @ 09:24 | |
De SSN is volgens mij ook een stuk meer over nagedacht, bij de stichting DE3 heb ik altijd het idee dat het een aantal mensen zijn die maar een stichting begonnen zijn om 1 van de 4 plan U's te redden, omdat niemand hem wou hebben vanwege zijn staat... | ||
greavy | maandag 19 december 2011 @ 11:05 | |
Dat klopt ook wel ergens ja. Het is een ongeorganiseerde teringbende. De voorzitter weet half niet wat er speelt. Als voorbeeld: De 115 moet verplaatst worden, mogen niet staan blijven waar we staan. Een week (!) geleden moesten we al weg zijn. Hebben uitstel van executie gekregen van DB-Schenker. Maar waarom uitstel? Wisten het meer dan 3 maanden van te voren al. De persoon die het transport, de spoortjes en alles zou regelen, liet pas een week van te voren weten aan de voorzitter dat het niet gelukt is. Spoortjes zijn er. Transport is er. Maar het treinstel mag niet de hoofdbaan op ivm certificaten die missen. De voorzitter wist niet beter dan dat het geregeld was.... Die heeft toen alles op alles gezet om DB-Schenker zo ver te krijgen om er langer te mogen staan. Anders had het veel geld gekost. | ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 11:11 | |
Dat is wel vaker zo ja. Dat zou veel meer gestructureerd kunnen. Er bestaat ook nog een Stichting Historisch Dieselmaterieel, waar je weinig tot niets over hoort (ik niet tenminste). Die houden zich bezig met 2 locs serie 2200 en een zooi rijtuigen om zodoende een "klompentrein" te kunnen laten rijden. Geen idee hoe het daar tegenwoordig mee is. Maar misschien zou het effectiever zijn om die club samen te voegen met de DE3 club. Maar een idee hoor. | ||
Peterselieman | maandag 19 december 2011 @ 11:16 | |
Mijn treintje vanochtend tussen Leeuwarden en Groningen was wat te heet gewassen, want er stond een GTW 2/6 klaar ipv een 2/8. Leverde vanaf Buitenpost al staanplaatsen op ![]() | ||
greavy | maandag 19 december 2011 @ 11:32 | |
De SHD heeft Plan U's, maar die hebben ze vanwege roestrijden. Het gaat ze meer om die 2200 (die in Zutphen is ook van hun). Mat'54 loopt ook alles behalve goed. Gaat genoeg mis binnen die club. Zo zoeken ze lassers en dergelijke. Zijn er een aantal geweest die hun diensten aanboden, maar die kregen nooit reacties. Ook binnen de vrijwilligers gaat het mis qua communicatie en dergelijke. | ||
b2py | maandag 19 december 2011 @ 11:47 | |
Leuke foto's allen! ![]() | ||
greavy | maandag 19 december 2011 @ 11:55 | |
Nog een foto uit de 'oude' doos: Leidschendam-Voorburg. Dit is 't spoortje van- en naar wpl Leidschendam. | ||
greavy | maandag 19 december 2011 @ 12:02 | |
Leeuwarder Courant | ||
greavy | maandag 19 december 2011 @ 12:08 | |
Connexxion heeft een nieuwe Plan V in het bestand: Voorlopig rijdt stel 919 rond bij CXX op de Valleilijn. De 867 is [als het goed is] weer retour NS, of zeer binnenkort. De termijnen zijn afgelopen/lopen spoedig af. | ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 12:35 | |
En de oogst: ![]() | ||
greavy | maandag 19 december 2011 @ 12:42 | |
Leuke vangst ![]() | ||
V2 | maandag 19 december 2011 @ 12:48 | |
Wat is die in de rechter kolom, derde van onder? München Pasing ofzo? Jammer dat die niet zo leesbaar is... | ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 12:50 | |
Ja precies. Kan het ook niet helpen ![]() | ||
V2 | maandag 19 december 2011 @ 12:51 | |
Goede reden om nog eens terug te gaan ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 12:52 | |
Ja, daar wordt dat bordje niet leesbaarder van natuurlijk ![]() Pasing is al heel lang een bouwput. Er hangen vrijwel geen bordjes sowieso. En dat was in september 2008 al het geval. | ||
bork | maandag 19 december 2011 @ 12:56 | |
Goed gedaan hoor, en weer de oude of nog licht gekreukeld? | ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 13:09 | |
Bijgeslapen ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 19 december 2011 @ 16:45 | |
De conducteur heeft er zin in ; Zutphen de torenstad, Deventer de koekstad. Wij zijn iets te vroeg, dat komt ook wel eens voor bij de Nederlandse Spoorwegen ![]() | ||
b2py | maandag 19 december 2011 @ 16:48 | |
Er wordt melding gemaakt dat het oosten vanavond losgekoppeld gaat worden van het treinnet door het verwachte weer.. | ||
Mathijz | maandag 19 december 2011 @ 16:52 | |
Vorig jaar met Noord Holland voor een beetje wind ![]() | ||
greavy | maandag 19 december 2011 @ 16:54 | |
Verwachtingen waren erger. En om de vertregingen te bepertken tot 1 gebied, word het losgekoppeld | ||
Peterselieman | maandag 19 december 2011 @ 16:56 | |
en laat in Noord-Holland nu erg veel met schommelboten gereden worden, dus ja dan is het logisch dat ze het losgekoppeld hebben destijds ![]() | ||
Frozen-assassin | maandag 19 december 2011 @ 16:58 | |
Vanmiddag vroeg last gehad van een seinstoring tussen Adam Sloterdijk en Hoorn, er reden minder treinen (lol whut, bijna niets bedoelen ze).. Moest met sprinter vanaf Sloterdijk naar Hoorn, toen overstappen op een andere trein richting Enkhuizen.. Alleen die trein naar Enkhuizen bleef 25 min wachten in Hoorn voordat ie eindelijk vertrok ![]() Ook wachtte de sprinter naar Hoorn 15 min op Zaandam Kogerveld, blijkbaar moest de sprinter uit de andere richting eerst voorbij voordat de trein mocht gaan..?? | ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 17:05 | |
Waarom maakt dat iets uit? ![]() | ||
b2py | maandag 19 december 2011 @ 17:06 | |
Maatregelen zijn bekend: Serie 3100 (IC Schiphol - Nijmegen) vliegt eruit na 21:00 tussen Ede-Wageningen en Arnhem en de 3000 (IC Den Helder - Nijmegen) rijdt niet tussen Arnhem en Nijmegen. Serie 1900 (Den Haag Centraal - Venlo) rijdt niet tussen Eindhoven en Venlo. Alleen sprinters dus op Eindhoven - Venlo. [ Bericht 14% gewijzigd door b2py op 19-12-2011 18:55:47 ] | ||
Peterselieman | maandag 19 december 2011 @ 17:06 | |
zijn vanwege het hogere zwaartepunt iets gevoeliger voor wind en zouden daardoor wat langzamer moeten rijden. tot zover de theorie ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 17:08 | |
de Rode Regel jawel ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 17:10 | |
Wat rijdt er nog wel tussen Arnhem en Nijmegen? 2 van de 6 IC's per uur? ![]() ![]() Kansloos zeg. Waar zijn ze nou helemaal bang voor? ![]() | ||
Scarlet_Dragonfly | maandag 19 december 2011 @ 17:10 | |
Whoooo... spannend hoor ![]() ![]() ![]() | ||
b2py | maandag 19 december 2011 @ 17:12 | |
dat is dus eigenlijk 4x pu een sprinter! Waar vindt je dat nog anno 2011!!!! | ||
Surveillance-Fiets | maandag 19 december 2011 @ 17:12 | |
het is toch debiel dat je voordat er ook nog maar iets uit de lucht gevallen is al de dienstregeling gaat aanpassen. ![]() | ||
b2py | maandag 19 december 2011 @ 17:13 | |
Tijdens de chaos aanpassingen doen is nou niet echt aan te raden denk ik.. | ||
Surveillance-Fiets | maandag 19 december 2011 @ 17:15 | |
welke chaos? die er misschien gaat komen? als er op elke andere dag iets gebeurt kunnen ze toch ook de hele dienstregeling platgooien? ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 17:16 | |
Volkomen van de pot gerukt inderdaad. Buienradar meldt namelijk dit: Stelt dus geen flikker voor. En al stelt het wel een flikker voor, met 5 of 10 of 20 cm sneeuw kun je in ieder normaal land gewoon je normale dienstregeling blijven rijden hoor. In Duitsland, in Zwitserland, in Oostenrijk, in Hongarije, overal. Klotepaniekzaaierijhonden weer ;r | ||
b2py | maandag 19 december 2011 @ 17:16 | |
De chaos die de ns/prorail voorzien met dat fantastisch nieuwe weer in de gaten houdt team van ze! ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 17:17 | |
Als ze nou gewoon zeggen "Jonges, het jaar is bijna om, het geld is op, we gaan snijden" dan heb je EN meer geloofwaardigheid EN meer begrip bij de mensen. Maar dit is gewoon totale onzin. | ||
b2py | maandag 19 december 2011 @ 17:19 | |
Ik sta trouwens momenteel ook al 5 min stil omdat we als IC achter een vertraagde sprinter zijn gegooid.. Terwijl we tegelijk Amsterdam c uitreden.. ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 19 december 2011 @ 17:22 | |
In Duitsland echt niet. Maar ik vond dat altijd wel gaaf, want giga-vertragingen en treinuitval betekent dat je met je studentenkaart ook in de ICE mag. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2011 17:23:01 ] | ||
Scarlet_Dragonfly | maandag 19 december 2011 @ 17:23 | |
"Jongens, wij hebben zo weinig vertrouwen in ons eigen materiaal en personeel, we gaan bij dit kleine voorspelde buitje alvast vantevoren in de dienstregeling knippen. Bedankt voor jullie medewerking" | ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 17:25 | |
In Duitsland echt wel. Zaterdag nog ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 17:26 | |
Ik verwacht wel dat er dan weer gratis koffie en erwtensoep is. Minimaal in Nijmegen. | ||
Brembo | maandag 19 december 2011 @ 17:29 | |
Zwolle - Roosendaal & Zutphen - Nijmegen en deels Elst - Arnhem. Dus op zich nog voldoende capaciteit, staat allleen niet vermeld of de stoptrein tussen Ede - Arnhem niet rijdt? | ||
#ANONIEM | maandag 19 december 2011 @ 17:29 | |
Dan heb je geluk gehad. ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 17:29 | |
| ||
b2py | maandag 19 december 2011 @ 17:30 | |
met een kans van <2% ofzo? ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 19 december 2011 @ 17:33 | |
Ik vraag me wel af: waarom kunnen ze niet gewoon in principe alle treinen laten rijden, maar wel van te voren alvast bedenken welke treinen je evt. wil laten uitvallen (en de personeelinzet daarop afstemmen)? Zo doen ze dat bijvoorbeeld in Hongarije ook. Daar staat in de dienstregeling een sneeuwvlok bij alle treinen die bij slecht weer prioriteit hebben (liefst niet opgeheven worden). [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2011 17:34:04 ] | ||
b2py | maandag 19 december 2011 @ 17:35 | |
Omdat ons spoornet wellicht wat complexer is en er tussen Ede-wageningen en Arnhem 4 ic's per uur rijden en tussen Arnhem en nijmegen 6 ic's en 4 sprinters.. (Als ik het goed heb). | ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 17:39 | |
Heb je de spoorkaart van hongarije weleens bekeken? ![]() | ||
b2py | maandag 19 december 2011 @ 17:40 | |
Nee, daarom ook de wellicht nuancering ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 17:40 | |
Dit lijkt me wel een goed idee eigenlijk. Dan kun je ook makkelijker overschakelen op je kerndienst ipv zoals vorig jaar dat eerst de boel 2 uur heleMAAL plat moet liggen voordat de nooddienst opgestart kan worden ![]() | ||
Guppy | maandag 19 december 2011 @ 17:44 | |
"Door verwachte weersomstandigheden in het oosten van het land rijden er vanavond vanaf 20:30 uur minder treinen van Utrecht naar Arnhem". ER - IS - NIKS - AAN - DE - HAND!! | ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 17:44 | |
Jawel mens, de Horrorwinter Des Doods begint. Ongelovige ![]() | ||
Guppy | maandag 19 december 2011 @ 17:45 | |
Praise The Lord Halleluja ![]() | ||
b2py | maandag 19 december 2011 @ 17:51 | |
In Almere reden de bussen al niet vanochtend door de gladheid! Dus pas maar op! | ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 17:52 | |
Normaal heeft het NS twitteraccount elke minuurt wel wat te melden, maar ineens zijn ze al ruim 20 minuten stil. Kan me moeilijk voorstellen dat JUIST NU niemand iets aan ze te vragen heeft ![]() | ||
Q. | maandag 19 december 2011 @ 17:53 | |
Het Twitter-account is ook uitgevallen. | ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 17:53 | |
"In verband met de verwachte weersomstandigheden zijn al onze twitteraars met een sneeuwruimer de kou in geschopt. Geen reisinfo vanavond ![]() | ||
greavy | maandag 19 december 2011 @ 17:58 | |
En nu in het Nederlands aub. Er zijn hier AFSPRAKEN gemaakt dat we, indien een treinserie benoemen, bijv dit gebruiken: 'Serie 1900, IC Den Haag-Venlo ...'.. En niet 'Serie 1900....' | ||
#ANONIEM | maandag 19 december 2011 @ 17:59 | |
Precies. Nog even een voorbeeldje: ![]() Er wordt dus in principe altijd de normale dienstregeling gereden, maar het is dus ook al van te voren duidelijk dat bij extreem weer (zoals sneeuw) de treinen 2326, 2126 en 2336 zullen uitvallen. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2011 18:00:44 ] | ||
Peterselieman | maandag 19 december 2011 @ 18:01 | |
Het is hier geen OHIH he ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 18:01 | |
Dat is wel vet, want dat betekent dat de materieelomloop en de personeelsomloop daar ook op voorbereid is. | ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 18:02 | |
Heeft hij het zelf eindelijk begrepen, ga jij het een beetje lopen verprutsen ![]() | ||
Peterselieman | maandag 19 december 2011 @ 18:05 | |
Daar doen ze het te overdreven. Dat bedoelde ik ![]() | ||
b2py | maandag 19 december 2011 @ 18:08 | |
is voor mijn tijd denk ik, sorry. Zal het na het eten even veranderen. | ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 18:12 | |
Fijn zo ![]() | ||
mschol | maandag 19 december 2011 @ 18:12 | |
wachtmaar, straks raakt een trein in de slip ![]() | ||
ziggyziggyziggy | maandag 19 december 2011 @ 18:17 | |
![]() | ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 18:21 | |
En dat op de avond dat je net zo goed "OV-reizigers onderschatten reistijd OV met de helft" had kunnen berichten ![]() | ||
Kentekenplaat | maandag 19 december 2011 @ 18:35 | |
![]() ![]() ![]() Vreemd toch, dat mensen steeds vaker hun eigen auto pakken.... | ||
ziggyziggyziggy | maandag 19 december 2011 @ 19:43 | |
Tja. Beter vooraf maatregelen nemen dan wanneer je in de shit zit. Hoe dat is, hebben we nu al twee winters gezien. En blijkbaar is dit ook het meteorologentopic? ![]() | ||
MaxMark | maandag 19 december 2011 @ 19:45 | |
Hey ziggy, heb jij deze week nog diensten overdag? | ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 19:53 | |
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 19:54 | |
Zoveel onzin heb ik nog zelden tegelijk in 1 post gezien. Maar goed. | ||
twiFight | maandag 19 december 2011 @ 20:09 | |
En terecht, ik kon de waterovergang afglijden. Had ik een slee meegenomen dan was ik nog 5 minuten vroeger op het station geweest ook. En ik dacht dat erg was, maar ik Wolvega was de parkeerplaats he-le-maal bedekt in ijs, geen vierkante meter zonder. De parkeerplaats van mijn werk was dan wel weer gestrooid ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 20:09 | |
Dit zal ik vast wel even moeten uitleggen. Here goes ![]() 1. "Beter vooraf maatregelen nemen dan wanneer je in de shit zit" Onwaar. Beter afwachten OF er een redelijk risico is dat je in de shit komt te zitten. Dat is hier niet het geval. Buienradar voorspelt regen en wat natte sneeuw bij een temperatuur van 0 tot +4 graden Celsius. Weeronline voorspelt een sneeuwdekje van 2 tot maximaal 6 cm, wat bij het krieken van de dag weer verdwenen is. Als dit omstandigheden zijn waarbij men "in de shit zit", zou ik zeggen: Ga capabel personeel zoeken, want zelfs als dit alles tot de max waarheid wordt, is er feitelijk niets aan de hand. 2. "Hoe dat is, hebben we nu al twee winters gezien". Leuk voor je. Als je dit als argument aanvoert betekent dat dat je er DUS niets van geleerd hebt als organisatie. Als vervoerders, als netbeheerder, als iedereen die er wat over te zeggen heeft. Ook dan zou ik zeggen: Ga capabel personeel zoeken. 3. "En blijkbaar is dit ook het meteorologentopic ![]() Nee, dit is niet het meteorologentopic. Maar kom je nou doen alsof JULLIE er kijk op hebben? Ga toch weg man ![]() | ||
twiFight | maandag 19 december 2011 @ 20:11 | |
Mwuah, ik zou het niet eens erg vinden als er ritten uitvallen, zolang ze (in de spits) de treinen die wél rijden maar langer maken. Dat 'vergeet' de NS helaas altijd voor het gemak even.. en dan kom je dus simpelweg de trein niet meer in omdat die al te vol zit, terwijl je sowieso al langer moest wachten ivm minder ritten. | ||
b2py | maandag 19 december 2011 @ 20:13 | |
Ik zou het niet afschuiven op het personeel, eerder op het materieel of de infrastructuur ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 20:14 | |
ja, want het materieel of de infrastructuur besluit om treinen te schrappen ![]() | ||
b2py | maandag 19 december 2011 @ 20:16 | |
Het materieel besluit er wel mee om niet meer te rijden met vrieskou evenals de wissels.. Alsof de conducteurs of machinisten besluiten dat ze niet meer gaan rijden, dat doet het OCCR (Zo heette dat ding ook alweer..) | ||
Brembo | maandag 19 december 2011 @ 20:17 | |
Als het goed is moeten de wissels nu Siberische toestanden aan. Dus daar zou het niet meer aan moeten liggen. Ik vraag me alleen af of het materieel dat winterproof is niet alleen bestaat uit mat'64 ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 20:18 | |
ja losjes 4 van de 6 treinen opheffen tussen Arnhem en Nijmegen "want er rijdt toch nog genoeg capaciteit" ![]() Die treinen rijden de rest van het jaar voor jan Lul op en neer of zo? ![]() ![]() Sowieso, wat heb je eraan om treinen in Ede-Wageningen op te heffen? Die kunnen daar niet blijven staan. Die moeten minimaal naar Arnhem. Neem dan gewoon reizigers mee ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 20:20 | |
Dus: Zoek CAPABEL personeel. Dat zeg ik. En niet een zootje broekeschijters die bij 5 cm verwachte sneeuw die alleen snachts valt en met een paar uur weer weg is, meteen gaat snijden in de dienstregeling, want dan ben je gewoon terminaal ongeschikt, hoe je het ook bekijkt. | ||
Brembo | maandag 19 december 2011 @ 20:22 | |
Het personeel wil wel, maar het is vaak de dienstleiding of wie de macht ook heeft die vreemde beslissingen maakt. | ||
#ANONIEM | maandag 19 december 2011 @ 20:24 | |
Dat is ook personeel hè. ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 20:26 | |
Ja. ![]() Dan moet toch op DIE plekken capabel personeel komen??! Dat zeg ik. Dat is toch ook personeel? Of ben ik nou gek? Met "personeel" bedoel ik dus NIET, ik herhaal NIET, conducteurs, servicemensen, de klappenvangers op het veld. Want dat die gloeiend het bokje zijn door het gefaal van bovenaf, daar ben ik heel goed van doordrongen. Voor DIE mensen kun je alleen maar het meeste respect hebben, die proberen er alleen maar het beste van te maken. Maar God wat is het toch makkelijk om ergens hoog bovenin een kantoor de boel te gaan lopen verkloten en vervolgens met kerstpakket onder je arm naar huis te rijden. "Na mij de Zondvloed". | ||
greavy | maandag 19 december 2011 @ 20:30 | |
Laatste treinen toch niet aangepast maandag 19 december 2011 De Nederlandse Spoorwegen heeft op twee trajecten de dienstregeling vanaf 21:00 uur aangepast vanwege weersomstandigheden. Tot grote schrik van de Maatschappij voor Beter OV zijn daardoor de laatste reisverbindingen vervroegd. De vereniging heeft NS om opheldering gevraagd. Update: Inmiddels heeft NS laten weten de laatste treinen toch te zullen laten rijden. De aangepaste dienstregeling geldt tussen Utrecht en Nijmegen en tussen Eindhoven en Venlo. Voor Beter OV is van mening dat 7 centimeter sneeuw geen reden moet zijn voor het aanpassen van de dienstregeling. Maar, nu dat een gegeven is, wil de vereniging dat late reizigers wel gewoon met de laatste trein mee kunnen. De vereniging stelde daarover vragen aan een woordvoerdster van NS, maar die kon de vagen niet beantwoorden. "Dus zijn we zelf even op de reisplanner gaan kijken. Wij schrokken van wat we zagen. Zo is de laatste reismogelijkheid van Nijmegen naar Utrecht vervroegd van 23:40 uur naar 23:18 uur" zegt Rikus Spithorst. De vereniging heeft NS reizigers directeur Ingrid Thijssen in een e-mail om opheldering gevraagd. En met succes, een uur later kreeg de vereniging als antwoord dat de laatste treinen niet zullen worden opgeheven. In situaties dat de laatste trein wordt opgeheven, kunnen reizigers een beroep doen op het reizigershandvest. Daarin staat "Wanneer u door vertraging van de laatste door NS gereden trein niet meer op het station van bestemming kunt komen, zorgt NS ervoor dat u alsnog op het station van bestemming aankomt". | ||
b2py | maandag 19 december 2011 @ 20:32 | |
Het is toch ook wel een beetje raar om dan maar gelijk de laatste treinen er ook uit te gooien :S | ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 20:35 | |
Post eens een bron greavy. Altijd ![]() Onthou dat nou. En niet interessant gaan doen over "aldus een PDF in mijn mailbox". Gewoon. Bron, link, url. | ||
b2py | maandag 19 december 2011 @ 20:36 | |
http://www.treinreiziger.(...)iet_aangepast-144026 | ||
greavy | maandag 19 december 2011 @ 20:40 | |
Linkje vergeten neer te zetten zie ik nu ![]() Treinreiziger, Link, http://www.treinreiziger.(...)iet_aangepast-144026 Zo, hier je bron, link en url ![]() | ||
James1988 | maandag 19 december 2011 @ 20:49 | |
Rikus en consorten trekken tenminste aan de bel, dat zie ik die pepermuntsabbelaars van ROVER nog niet zo snel doen ![]() | ||
greavy | maandag 19 december 2011 @ 20:53 | |
Ja, als het te laat is proberen zij het laatste woord te hebben. | ||
James1988 | maandag 19 december 2011 @ 20:55 | |
Zo moeilijk is het volgens mij niet hoor ![]() Men neme een meetlat en een actuele spoorkaart. Vervolgens gaan we een beetje lijntjes trekken, en kláár. Okay, de overwegen bij Elst moeten dan verdwijnen en vervangen worden door tunnels. Maar dat is niet erg, die overwegen zorgen toch alleen maar voor problemen (denk aan aanrijdingen). Met 6 IC's per uur en een handvol sprinters is het sowieso vrij vol daar, en zijn de bomen vaak gesloten. | ||
Brembo | maandag 19 december 2011 @ 20:59 | |
Wat ik mij eerder afvraag: past het uberhaupt tussen de woningen?! Daarbij vind ik het ontzettend dom, dat station Arnhem Zuid niet viersporig is gemaakt. Dan had het hele traject tussen de twee bruggen viersporig kunnen zijn. | ||
b2py | maandag 19 december 2011 @ 21:00 | |
http://g.co/maps/4xm9c De ruimte is vrij beperkt links van de spoorlijn, rechts is zat ruimte maar een station in een bocht is denk ik onwenselijk. | ||
ziggyziggyziggy | maandag 19 december 2011 @ 21:07 | |
Daar hebben we er genoeg van, hoor. ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 21:10 | |
ja okee. Maar het lijkt alsof het gesnij in de dienst teruggedraaid wordt. niets is minder waar. nog steeds worden 4 van de 6 IC's weggesneden zonder welke reden dan ook. En oh ja, de laatste rijden we WEL. Alsof het een soort extra service betreft. Echt, welke idioot heeft dit bedacht? ![]() | ||
Peterselieman | maandag 19 december 2011 @ 21:10 | |
precies. Ik kan zo meer dan twintig oplepelen die een of meerdere perrons in een bocht hebben liggen. | ||
James1988 | maandag 19 december 2011 @ 21:11 | |
![]() | ||
b2py | maandag 19 december 2011 @ 21:12 | |
Dat maakt een bocht in een perron nog steeds niet wenselijk hoor.. | ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 21:13 | |
een perron in een bocht, jezus. Wat is daar zo onwenselijk aan? Kan er dan helemaal NIETS meer? Drie druppen natte sneeuw is al te veel, een bocht in een perron is ook al moeilijk... Doe eens normaal man ![]() | ||
twiFight | maandag 19 december 2011 @ 21:14 | |
Eerste wat ik morgenochtend om 5:15 doe is iig kijken of er wel treinen rijden ![]() | ||
b2py | maandag 19 december 2011 @ 21:14 | |
Je zit verderop al met een tunnel en vlak daarna de aftakking naar Tiel. Een bocht zou in zo'n situatie onwenselijk kunnen zijn ja.. | ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 21:15 | |
Vast niet. Wegens de extreme weersomstandigheden vanavond ligt de materieelomloop morgen de hele dag overhoop. We MOESTEN natuurlijk wel al het ijzer de verkeerde kant op sturen. Want het zou misschien weleens een beetje kunnen gaan sneeuwen ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 21:16 | |
ja, en er ligt een sloot naast en een akker. WAAROM is dat zo onwenselijk als jij beweert. ![]() Kom gewoon eens met een reden. Een reden die een oorzakelijk verband met de voorgespiegelde onwenselijkheid heeft. IS DAT ZO MOEILIJK? ![]() | ||
James1988 | maandag 19 december 2011 @ 21:16 | |
Want? | ||
b2py | maandag 19 december 2011 @ 21:16 | |
Eventuele verkanting in het perron. Daarvoor moet de minister toestemming geven en voordat je die procedure door bent ben je weer een jaar verder. En verder zeg ik dat het onwenselijk kan zijn, niet dat viersporigheid naar de prullenbak kan hoor.. | ||
greavy | maandag 19 december 2011 @ 21:27 | |
Brandweer oefencentrum Dordrecht Toen ik nog geen echte treinengek was - of mij dat slecht realiseerde - heb ik het optakelen en verplaatsen naar dieplader uit mijn slaapkamerraam van dit treinstel gezien op het Dok, Dordrecht.. Jammer genoeg toen geen foto's gemaakt.... | ||
Peterselieman | maandag 19 december 2011 @ 21:30 | |
Groningen Groningen Noord Zwaagwesteinde Amersfoort Utrecht Centraal Amsterdam Centraal Kropswolde Eindhoven Roermond Maastricht Schin op Geul Valkenburg Leiden Centraal Den Haag Hollands Spoor Den Haag Moerwijk Hoek van Holland Haven Gorinchem Arnhem Centraal Oss Zutphen Nog meer nodig? ![]() | ||
b2py | maandag 19 december 2011 @ 21:31 | |
Ik denk dat James meer bedoelde stations zoals Amsterdam Muiderport, Hemboog en Castricum.. ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 21:34 | |
Een beetje Deventer overslaan huh ![]() | ||
Peterselieman | maandag 19 december 2011 @ 21:36 | |
Je moet altijd een paar troeven achter de hand houden ![]() | ||
James1988 | maandag 19 december 2011 @ 21:39 | |
NS Hispeed kan toveren:
| ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 21:46 | |
vet. Ik dacht altijd dat dat een jaartal was ![]() | ||
ReisT | maandag 19 december 2011 @ 21:49 | |
Hoezo een bocht in het station van Elst? Dat is toch een kaarsrecht stuk spoor ![]() | ||
greavy | maandag 19 december 2011 @ 21:53 | |
Oja. Weer even teruggeblikt in oudere foto's: 3,5 jaar later stond hij binnen, veel netter: Hier mis ik wel de reling voor- en achterop. | ||
b2py | maandag 19 december 2011 @ 21:54 | |
viersporigheid | ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 22:18 | |
Ga eens weg jij, dom figuur. | ||
greavy | maandag 19 december 2011 @ 22:25 | |
Te Hatzum. Ook wel bekend als Dronrijp, hoewel het meer in het gehucht Hatzum ligt. ![]() ![]() ![]() | ||
Peterselieman | maandag 19 december 2011 @ 22:27 | |
Daar zit wel een leuk restaurantje, Ophatsum ![]() | ||
greavy | maandag 19 december 2011 @ 22:29 | |
Dat viszaakie toch? Of is 't tegenwoordig nog wat meer soorten voer? Als kind vaak opgestapt op de Wadlopertjes ![]() | ||
Peterselieman | maandag 19 december 2011 @ 22:30 | |
Het is en blijft voorlopig een luxe visboer daar | ||
greavy | maandag 19 december 2011 @ 22:33 | |
Oke | ||
greavy | maandag 19 december 2011 @ 22:37 | |
Eens bij mijn vader informeren of hij eens tijd heeft om met mij volgende week in de foto-verzameling te duiken. Moeten nog wel foto's zijn van de Wadlopers volgens mijn moeder. Of iets wat daar op lijkt. | ||
b2py | maandag 19 december 2011 @ 22:39 | |
Gelukkig is fok van iedereen | ||
greavy | maandag 19 december 2011 @ 22:40 | |
Zoek je eigen fout in je eigen post maar b2 ![]() | ||
ziggyziggyziggy | maandag 19 december 2011 @ 22:54 | |
Bassie en Adriaan! ![]() | ||
Scarlet_Dragonfly | maandag 19 december 2011 @ 22:55 | |
In het echte oosten van het land (Twente dus ![]() ![]() Dus gewoon geen treinen Enschede-Hengelo en 100 man die zich in dezelfde Connexxion-bus probeert te wurmen die hetzelfde traject aflegt. (Ik stapte in Hengelo uit de eerste trein die niet verder kon, geen andere bussen nog geregeld dus) | ||
Dr_Flash | maandag 19 december 2011 @ 22:59 | |
Je kunt je heil in dooddoeners zoeken natuurlijk. Het gaat er ook niet om dat je een standpunt hebt waar ik het niet mee eens zou zijn of zo. Maar er is je nou toch tientallen keren gevraagd om gewoon eens je standpunten toe te lichten en eens duidelijk te zijn. En als iemand dan vraagt wat je bedoelt met een boog in het spoor bij station Elst omdat dat, inderdaad, een kaarsrecht stuk spoor van een kilometer of 15 is. En jij antwoordt met één enkel woord, wat totaal nergens op slaat. Vind je het dan gek dat je niet serieus genomen wordt? En een grap is leuk, maar er zijn grenzen. Je hebt lang genoeg de tijd gehad om in de gaten te krijgen wat hier wel en niet de modus operandi is. Nu normaal doen of opdonderen. | ||
greavy | maandag 19 december 2011 @ 23:00 | |
Amen. | ||
Bitlord | dinsdag 20 december 2011 @ 00:27 | |
Gefeliciteerd | ||
Bitlord | dinsdag 20 december 2011 @ 00:28 | |
| ||
Kapitein_Schavuit | dinsdag 20 december 2011 @ 00:33 | |
Waarom is Den Haag-Venlo nou los geknipt tussen Eindhoven en Venlo? In Venlo valt er alleen een mix van natte sneeuw en regen, meer niet. | ||
Dr_Flash | dinsdag 20 december 2011 @ 00:37 | |
IEMAND (maar niemand weet wie) had WEL ZEVEN centimeter sneeuw voorspeld ![]() ZEVEN ![]() | ||
Kapitein_Schavuit | dinsdag 20 december 2011 @ 00:40 | |
Grap mag ik hopen? ![]() | ||
mschol | dinsdag 20 december 2011 @ 00:40 | |
waarom knippen ze nog voordat het vriest allerlei lijnen doormidden? ![]() | ||
DriekOplopers | dinsdag 20 december 2011 @ 00:46 | |
Omdat ze sapelgeschift zijn, natuurlijk. Het had een haar gescheeld, of zelfs de laatste reismogelijkeden van de dag waren foetsie geweest. Kijk hier: http://www.voorbeterov.nl/111219b.php Ronduit beschamende misser! | ||
Ofyles2 | dinsdag 20 december 2011 @ 04:04 | |
Wedden voor een geldbedrag dat hierover straks geen Kamervragen worden gesteld? | ||
greavy | dinsdag 20 december 2011 @ 07:04 | |
| ||
b2py | dinsdag 20 december 2011 @ 07:35 | |
Heeft het nog ernstig hard gesneeuwd in het oosten van het land gisteravond? | ||
James1988 | dinsdag 20 december 2011 @ 09:01 | |
Telt dat niet gewoon als werkweigering, wat een aanleiding kan zijn voor ontslag? Btw greavy, gefeliciteerd! ![]() | ||
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 20 december 2011 @ 09:23 | |
Jaha... ![]() Het heeft gesneeuwd. Natte sneeuw, je moet heel goed kijken voordat de vlokjes wegsmelten om überhaubt te kunnen zien dat het om sneeuw ging en niet gewoon regen. Verder was de straat dus nat (zoals die dat bij een regenbui in de zomer ook zou zijn) en was er verder totaal geen sprake van bijzondere weersomstandigheden... ![]() | ||
greavy | dinsdag 20 december 2011 @ 10:03 | |
Dank. Ik weet 't niet zeker, maar mij lijkt van niet. | ||
greavy | dinsdag 20 december 2011 @ 10:10 | |
Gister zijn er weer Wadlopers naar de Waalhaven getransporteerd. Ditmaal de 3208, 3227 en 3230. foto Sander Broerse: | ||
Peterselieman | dinsdag 20 december 2011 @ 10:15 | |
Het lijkt me dat nu zo'n beetje alle overgebleven tweetjes wel in de Waalhaven staan | ||
Peterselieman | dinsdag 20 december 2011 @ 10:15 | |
dat heet opkomen voor de reiziger ![]() | ||
greavy | dinsdag 20 december 2011 @ 10:20 | |
Bijna. Staan nog minimaal 3 in Amersfoort. En de Dijksgracht nog aantal (of zijn dat vooral DH1'en?) | ||
Peterselieman | dinsdag 20 december 2011 @ 10:24 | |
Volgens mij DH1, maar waren die niet van Dijksgracht naar Amersfoort gesleept om op Dijksgracht ruimte te maken voor de V'tjes en de V250? | ||
greavy | dinsdag 20 december 2011 @ 10:29 | |
Oja, dat is ook zo. Die zijn in drie transporten overgebracht. | ||
James1988 | dinsdag 20 december 2011 @ 12:58 | |
Treinverkeer België tot kerst ontregeld door acties dinsdag 20 december 2011 Bij de Belgische spoorwegen (NMBS) heeft het personeel dinsdag onaangekondigd het werk neergelegd. het gaat vooral om personeel in Wallonië. De NMBS waarschuwt dat reizigers tot Kerst rekening moeten houden met verstoord treinverkeer. Op donderdag 22 december rijden er waarschijnlijk helemaal geen treinen in België. NMBS veroordeelt de spontane acties van dinsdagochtend in de depots van Henegouwen. "Het zorgt niet alleen voor vertragingen, maar een dergelijke spontane staking maakt ook een voorafgaande communicatie naar de reizigers toe onmogelijk. Wij willen onze excuses aanbieden aan de reiziger, die de gevolgen moeten dragen van deze spontane actie" zegt een woordvoerder van de Belgische spoorwegen. Het personeel is ontevreden over de pensioenhervormingen van de nieuwe regering Di Rupo. De onaangekondigde werkonderbreking gaat vooraf aan een geplande staking. Vanaf woensdagavond 22:00 uur tot en met donderdagavond 22:00 uur wordt er gestaakt. De NMBS verwacht dat tijdens de staking er geen enkele trein zal rijden. Ook het internationaal treinverkeer zal donderdag ernstige hinder ondervinden van de NMBS staking. Het is zelfs niet uitgesloten dat ook de internationale treinen donderdag allemaal worden opgheven. Bron: Treinreiziger.nl | ||
greavy | dinsdag 20 december 2011 @ 14:14 | |
Fyra ook naar Hilversum:
| ||
James1988 | dinsdag 20 december 2011 @ 14:17 | |
De eerste uitval van treinen in België gedurende de staking is al bevestigd: Eurostar zal niet rechtstreeks naar Brussel rijden. De treinen naar Brussel zullen rijden tot Lille, vanaf daar zullen vervangende bussen de reizigers naar Brussel-Zuid brengen. Bron: Eurostar.com Toch netjes dat er een vervangende busdienst wordt ingelegd, en niet "reizigers, stik er maar in" Thalys zal in z'n geheel niet rijden, denk ik. | ||
greavy | dinsdag 20 december 2011 @ 14:26 | |
Het is de hele dag al brak bij HiSpeed. Meerdere treinen in NL van- en naar Brussel met vervangend binnenlands mat. OA VIRM is ingezet. | ||
James1988 | dinsdag 20 december 2011 @ 15:08 | |
En hier is de volgende: Donderdag geen Thalys vanwege NMBS staking dinsdag 20 december 2011 Vanwege een staking van de Belgische spoorwegen (NMBS) vervallen donderdag alle Thalys treinen. Ook van en naar Nederland. Op woensdag 21 december vervallen er al enkele treinen van en naar België. Woensdag 21 december 2011 vrijden de volgende Thalys treinen niet: De Thalys 9389 (Paris-Nord - Brussel-Zuid - vertrek om 20u55) zal niet rijden. De Thalys 9487 (Paris-Nord - Bergen - Charleroi - Namen - Luik - vertrek om 19u43) zal niet rijden. De Thalys 9397 (Paris-Nord - Brussel-Zuid - vertrek om 22u01) zal niet rijden. Op donderdag 22 december vervallen alle Thalys treinen. Dus ook de Thalys Amsterdam - Parijs. Ticketinformatie: Alle tickets voor de betrokken Thalys-treinen van 21 en 22 december 2011 zijn omruilbaar, naargelang de beschikbaarheid, of worden terugbetaald zonder bijkomende kosten bij het verkooppunt van aankoop. Bron: Treinreiziger.nl | ||
MTL | dinsdag 20 december 2011 @ 15:36 | |
Tja, lijkt me inderdaad nogal lastig ![]() | ||
greavy | dinsdag 20 december 2011 @ 15:36 | |
Ah. Ik kreeg een e-mail van de DB, dat ze mijn mail niet konden beantwoorden, vanwege de drukte. Nu bel ik, om te vragen hoe het zit met de BahnCard, hebben zij een verkeerde mail gestuurd... Ik had een mail moeten krijgen dat ik naar een DB Reisezentrum of DB Agentur moest gaan voor verlenging.... IPV die mail kreeg ik de mail dat mijn vraag niet beantwoord kon worden ![]() [ Bericht 21% gewijzigd door greavy op 20-12-2011 18:05:19 ] | ||
greavy | dinsdag 20 december 2011 @ 19:25 | |
Zwolle-Amersfoort Dinsdag 20 December 19:16 Oorzaak Tussen Nunspeet en Putten rijden geen treinen door een defecte trein. Er rijden bussen tussen Nunspeet en Putten. Verwachting De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 20:00 uur verholpen. Reisadvies Reizigers tussen Zwolle en Amersfoort kunnen omreizen via Deventer. -- Beter als bij Meppelt. Verder ligt Roosendaal-Antwerpen eruit, bij Heide (B) is aanrijding met persoon. [ Bericht 14% gewijzigd door greavy op 20-12-2011 19:36:42 ] | ||
Ireyon | dinsdag 20 december 2011 @ 19:30 | |
Ok | ||
Peterselieman | dinsdag 20 december 2011 @ 19:37 | |
jammer dat ze die defecte trein niet op de hulpsporen bij Nunspeet of Putten konden krijgen. | ||
Dr_Flash | dinsdag 20 december 2011 @ 19:39 | |
Of harderwijk... | ||
greavy | dinsdag 20 december 2011 @ 19:42 | |
Daar liggen geen extra sporen hoor. Putten heeft er 2 extra (voor beide richtingen 1), Nunspeet een middenspoortje, 't Harde 3 extra sporen. De trein stond ook tussen Nunspeet en Putten. | ||
Peterselieman | dinsdag 20 december 2011 @ 19:42 | |
daar liggen nog maar 2 sporen ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 20 december 2011 @ 19:42 | |
ahjawel joh dat ene afbuigseltje naar het Dolfinarium of weet ik waar het heen gaat ![]() | ||
Peter | dinsdag 20 december 2011 @ 19:42 | |
Trein omduwen van het spoor af? ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 20 december 2011 @ 19:43 | |
dat is al lang opgebroken | ||
Dr_Flash | dinsdag 20 december 2011 @ 19:47 | |
Oh? ![]()
| ||
Dr_Flash | dinsdag 20 december 2011 @ 19:48 | |
Maar welke trein is er kapot dan? Ik heb net om 16:50 ook 7 minuten voor de rooie gestaan bij Amersfoort vanwege een defecte trein die niet weg wilde rijden van spoor 1. Misschien nog tot Putten gekomen en daar definitief de brui eraan gegeven? ![]() | ||
greavy | dinsdag 20 december 2011 @ 19:52 | |
Het is trein 5653(Stoptrein Utrecht-Amersfoort) die defect stond. Utrecht v. 15:20. Stond al defect sinds iets na vieren. Toen is er een andere DD-AR gekomen om de trein weg te slepen, maar er was niks meer van het treinstel te breien. De IC die achter deze stoptrein zat, trein 759, Schiphol v. 16:19, Amersfoort v. 17:08, zou als eerste weer doorrijden. Echter, omdat de trein niet weg te krijgen was, is deze IC ook gestrand in de middle of nowhere. Stoptreinen Utrecht-Zwolle reden tot Putten. Reizigers van de defecte trein hebben minimaal 2 uur in de trein opgesloten gezeten, omdat evacuatie niet had plaatsgevonden. De trein zou weggesleept worden... Wat dus mislukte. Remmen waren niet te lossen, trein was niet op te bouwen, dus de verwarming niks deed het in dat stel... | ||
Dr_Flash | dinsdag 20 december 2011 @ 19:55 | |
Fraai weer. Hmm kijken hoor. Het regende niet, het sneeuwde niet, het waaide niet, het vroor niet. Maar ja, als Jupiter in de spitsuren in de Boogschutter staat, daar kunnen treinen natuurlijk niet tegen ![]() ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 20 december 2011 @ 19:58 | |
je moet vaker over de Veluwe razen lees ik wel ![]() Spoortje is toch al minimaal een jaar of drie weg ![]() | ||
greavy | dinsdag 20 december 2011 @ 19:58 | |
Oja, die IC759 mocht al vertrekken voordat bekend was dat de trein weggesleept kon worden. Ja, het hulptreinstel was er al. Maar wegslepen mislukte. Trein 759 is toen weer omgebouwd, teruggereden, en LSP doorgereden. Ondertussen ingehaald door een goederentrein, die achter deze IC stond, en wel dat wissel kon bereiken zonder terug te rijden. Maar het gepruts is nog erger geworden: De IC561 Den Haag-Groningen(Amersfoort v. 17:38) zou gewoon doorrijden. Reizigers bleven dus in dat treinstel, en de trein richting Deventer rijdt vrolijk weg. Toen bleek die trein niet te kunnen rijden, en zijn 12 bakjes VIRM gestrand op Amersfoort, want die trein werd niet even omgeleid via Deventer, of tot Deventer... Toen was de IC Rotterdam-Deventer met 6 bakjes VIRM de trein waar de 12 bakjes allemaal in wilden... Ik weet niet hoe de reizigers Deventer gehaald hebben, maar zal wel sardientjesvervoer geweest zijn. Maar wel klasse werk van de PLP/Knoco in Zwolle: Door de vertraagde binnenkomst in Zwolle uit Deventer zou de overstap ri Groningen en Leeuwarden mis lopen (+30 extra). Echter stonden deze 2 treinen nog braaf te wachten. | ||
greavy | dinsdag 20 december 2011 @ 20:00 | |
Wat ik niet snap: Waarom gaan ze niet met de IC's via Deventer omrijden? Gewoon Groningen-Zwolle-Deventer-Amersfoort en verder. Of in omgekeerde richting Amersfoort-Deventer-Zwolle en verder. Vroeger gebeurde dat wel.... Beperkt erg veel leed en vertraging. En je hebt de normale treinen ook niet extra sardientjes-in-blik-vervoer, wat je nu in de spits gegarandeerd creëert. | ||
Peter | dinsdag 20 december 2011 @ 20:02 | |
Kopmaken op Deventer, weinig perronsporen en enkelspoor Olst-Deventer? | ||
greavy | dinsdag 20 december 2011 @ 20:04 | |
Creativiteit lukt alles. Dat omleiden ook. Kopmaken op Deventer hoeft ook niet aan het perron. Het is een omgeleide trein, dus die laat je lekker doorkarren op Apeldoorn, gooi je op Deventer op een niet-perronspoor. En met dat enkelspoor is er echt wel wat passend te maken. TRDL moet alleen zelf ook ingrijpen, en niet alles door ARI laten uitvoeren. | ||
Peter | dinsdag 20 december 2011 @ 20:05 | |
Deventer heeft geen 'niet-perronspoor' meer.. | ||
Peter | dinsdag 20 december 2011 @ 20:06 | |
Maargoed, Rossendaal-Zwolle inkorten tot Deventer (perron 2) en dan de IC Oost samen met de Noord afhandelen zou moeten kunnen.. Met wel de stops in Olst en Wijhe ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 20 december 2011 @ 20:06 | |
Deventer has no niet-perronspoor ![]() ![]() | ||
greavy | dinsdag 20 december 2011 @ 20:07 | |
Hoeveel euro zet je in? Uit mijn hoofd gezegd spoor (30)5. En anders kopmaken op GE. //Edit: Nagezocht. Spoortje 305 inderdaad. Bij gebruik van A- en B-zijde heb je 478 meter die je gebruiken kan. Moet voldoende zijn. | ||
greavy | dinsdag 20 december 2011 @ 20:09 | |
Oh. Kut. Spoortje 305 is niet te bereiken vanuit Apeldoorn rechtstreeks. Dan lekker wachten tot er een perronspoor vrij is, en desnoods doorrijden naar GE, en via 305 weer terug ri Zwolle. In de andere richting via 305 naar GE, en dan als je er tussendoor kan naar Amersfoort. | ||
Peterselieman | dinsdag 20 december 2011 @ 20:10 | |
het moet trouwens wel net kunnen trouwens. Net voor de IC Roosendaal wegsturen vanuit Zwolle. Daarna kan ie net na de IC uit Deventer het enkelspoor op en dan na binnenkomst van de IC uit Zwolle in Deventer naar Amersfoort vertrekken. Hou je de IC uit het oosten een minuutje op, maar die heeft wel een buffer. | ||
greavy | dinsdag 20 december 2011 @ 20:12 | |
Dat dus. Zelfs goederentreinen passen er tussendoor. Reizigerstreinen dan helemaal. Vroeger gebeurde het ook. Maar de bijsturing van NS lijkt hier niet happig op te zijn. Vind 't een betere maatregel, als je mij vraagt. Gewoon de trein omleiden. Voornamelijk in de spits. | ||
Dr_Flash | dinsdag 20 december 2011 @ 20:13 | |
Hmm ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 20 december 2011 @ 20:14 | |
Maar was het enkelspoor Deventer - Olst nergens een probleem dan? | ||
greavy | dinsdag 20 december 2011 @ 20:18 | |
Zou niet hoeven. Ja, creativiteit moet je wel hebben. Tijd met kopmaken zonder nieuwe Mcn is bij 12 bakken VIRM 4 minuten benodigd. | ||
Peterselieman | dinsdag 20 december 2011 @ 20:18 | |
alleen bij vertragingen ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 20 december 2011 @ 20:19 | |
Maar hoe komt je omloop uit met de fors langere rijtijd Zwolle - Deventer - Amersfoort dan? Eind van de avond staat al het ijzer op de verkeerde plek ![]() | ||
greavy | dinsdag 20 december 2011 @ 20:21 | |
Maar dat heb je nu ook. Nu is er ook overal ijzer verkeerd. Dat moet de reden niet zijn vind ik. | ||
James1988 | dinsdag 20 december 2011 @ 20:22 | |
Mits de machinist doorloopt. ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 20 december 2011 @ 20:23 | |
precies. Het gaat om reizigers vervoeren, niet om ijzer laten rijden. Het doorrijden zou je alleen in de brede spitsuren hoeven doen. Daarna is het niet meer nodig. | ||
greavy | dinsdag 20 december 2011 @ 20:26 | |
Klopt. Maar dat reizigers vervoeren vergeet NS wel eens ![]() En als de spits er niet is, hoef je niet om te rijden. Dan past 't wat eerder in de andere IC's. | ||
xliefs. | dinsdag 20 december 2011 @ 20:38 | |
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je, je geld hebt met de geld terug bij vertraging regeling? | ||
Peterselieman | dinsdag 20 december 2011 @ 20:42 | |
week of vier ongeveer | ||
James1988 | dinsdag 20 december 2011 @ 20:48 | |
Bij NSR wel ja. Bij Hispeed een maand of 2. | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 20 december 2011 @ 21:22 | |
Mwoah. De trdl zorgt voor overgenomen aansluitingen, niet de plp of de knoco. | ||
Frozen-assassin | dinsdag 20 december 2011 @ 22:03 | |
Ik zou bijna willen gaan zeggen TRDL + creativiteit bestaat niet... | ||
Dr_Flash | dinsdag 20 december 2011 @ 22:07 | |
Bij mij meestal 2 weken ![]() | ||
xliefs. | dinsdag 20 december 2011 @ 22:25 | |
Dankje! dan wachten we vrolijk verder op 13,30! ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 20 december 2011 @ 22:38 | |
Ik heb er ook eens ooit 8 maanden op moeten wachten trouwens, maar ooit komt het ![]() | ||
greavy | dinsdag 20 december 2011 @ 22:58 | |
"Binnenkort" MOET ik weer naar Kropswolde, ofzo. Vanaf 2 Januari is DB Schenker weer een treintje lichter. Dan neemt HTRS het dolimevervoer tussen Veendam en Hermalle over. Vervoer geschiedt dan in samenwerking met Railtraxx. HTRS zet er een Class66 voor. Zaterdag een leuk 'ommetje' maken om bij mijn vader te komen in Friesland ![]() ![]() Zwijndrecht-Dordrecht-Breda-Tilburg Universiteit-Weert-Roermond-Maastricht Randwyck-Dolimetrein platen uit Hermalle-Roermond-Eindhoven-Utrecht-Leeuwarden ![]() //Edit: Oh. Fuck. Dat red ik net niet. Moet om 16:14 in Leeuwarden zijn..... Hmmmm. Eens informeren of een uurtje later een probleem is... [ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 20-12-2011 23:13:14 ] | ||
b2py | dinsdag 20 december 2011 @ 23:19 | |
Wat vervoert die Dolimetrein dat je hem zo graag wilt hebben? | ||
greavy | dinsdag 20 december 2011 @ 23:32 | |
Euhm. Gebrande dolimietsteen. En ik wil 'm nog een keer hebben, omdat HTRS andere wagons en loc gaat gebruiken. Niet voor de inhoud. 't is gewoon een prachtig treintje ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 21 december 2011 @ 00:27 | |
Wacht even. Die ene is in Kropswolde, en die andere in Maastricht. Zal wel van verschillende dagen zijn? ![]() | ||
James1988 | woensdag 21 december 2011 @ 00:46 | |
Zo, retourtje Breda - Willingen (DE, via Arnhem, Duisburg en Dortmund) is geboekt. Lang leve de Sparpreise, voor ¤ 108 retour in de 1e klas. [ Bericht 6% gewijzigd door James1988 op 21-12-2011 01:19:19 ] | ||
Dr_Flash | woensdag 21 december 2011 @ 00:48 | |
Wat voor prijs per kilometer is dat dan? | ||
James1988 | woensdag 21 december 2011 @ 00:49 | |
Weet ik veel. In de 2e klas was het ¤ 78 retour, dus ik vond ¤ 30 voor die upgrade wel meevallen ![]() Edit: het tarief wat ik heb geboekt is Europa Spezial Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden, gratis hapjes en drankjes op vertoon van je 1e klas ticket ofzo (zoals in Thalys)? | ||
Ireyon | woensdag 21 december 2011 @ 06:08 | |
In de trein zelf mag je dokken, maar op de stations zou ik toch wel even van de NsHispeed/DB Lounges gebruik maken ![]() | ||
greavy | woensdag 21 december 2011 @ 07:02 | |
Klopt ![]() Maastricht is van de 17e December, Kropswolde van 20 November. | ||
greavy | woensdag 21 december 2011 @ 07:38 | |
http://reizigersprotest.be/ | ||
bork | woensdag 21 december 2011 @ 08:57 | |
In Harmelen is vandaag een monument geplaatst dat herinnert aan de grootste treinramp uit de Nederlandse geschiedenis. (radioverslag) RTV Utrecht zendt op 8 januari een historische documentaire uit over het drama bij Harmelen. | ||
Peterselieman | woensdag 21 december 2011 @ 09:44 | |
terug in de tijd reizen ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 21 december 2011 @ 09:58 | |
![]() ![]() Laat het maar eens flink uit de klauw gieren daar. Misschien dat er DAN wat verandert ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 21 december 2011 @ 10:06 | |
Dat is een zondag. Da's misschien best tof om eens bij te wonen ![]() | ||
Scarlet_Dragonfly | woensdag 21 december 2011 @ 10:06 | |
![]() There! I fixed it! ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 21 december 2011 @ 10:08 | |
Schooier ![]() | ||
trainfreak | woensdag 21 december 2011 @ 10:10 | |
Ver zul je niet geraken, er zijn al sinds gisteren overal acties. Je kan niet meer zeggen welke trein rijdt en welke niet ... Gisteren waren het enkel de depots van Bergen, Ath, Doornik en later ook 's Gravenbrakel (Braine-le-Comte) die staakten. Toevallig allemaal in Wallonië... Nu doet Brussel-Zuid ook al mee, dus alle treinen naar Brussel die hebben te kampen met vertragingen of afschaffingen. Ik ben benieuwd hoe laat ik mijn vriendin vanavond terugzie ... | ||
Dr_Flash | woensdag 21 december 2011 @ 10:12 | |
Ja dat is vandaag en morgen. En waarschijnlijk zul je er dan vrijdag ook nog wel last van hebben. Maar voorts hoop ik echt voor ze dat het eens aanslaat, zo'n reizigersactie. Want zeker in Wallonië, maar eigenlijk doorheen gans België, is staken gewoon een soort Nationaal Volksvermaak geworden. Zo wordt het nooit wat natuurlijk ![]() ![]() Kan me voorstellen dat ze dat weleens goed beu zijn ![]() | ||
V2 | woensdag 21 december 2011 @ 10:16 | |
Het zou slimmer zijn als ze ipv te staken gewoon een week geen controles zouden uitvoeren in de treinen, daar raken ze de NMBS harder mee, en doen ze de reiziger eens een plezier mee. | ||
Dr_Flash | woensdag 21 december 2011 @ 10:17 | |
Met deze actie brengen de reizigers ze dus even zelf op dat idee ![]() | ||
trainfreak | woensdag 21 december 2011 @ 10:17 | |
Ja klopt ... Maar volgens mij zitten er vanavond veel mensen in problemen. Veel zijn vanmorgen nog in Brussel geraakt, maar als ze daar ook al acties doen moet je maar eens proberen terug te geraken .. Gisteren was het hetzelfde, een hele hoop (vooral P-) treinen afgeschaft | ||
Dr_Flash | woensdag 21 december 2011 @ 10:18 | |
Nja, dan ben je eigenlijk dom als je smorgens nog naar Brussel vertrekt....Als je weet dat je in de problemen gaat komen. Of is het zo random dat er sws geen touw aan vast te knopen is? ![]() | ||
trainfreak | woensdag 21 december 2011 @ 10:20 | |
Ja, vanmorgen was het random ... Mijn vriendin had het een beetje in de gaten, maar die moet dan ook niet naar Brussel dus is ze met de auto gegaan. | ||
greavy | woensdag 21 december 2011 @ 10:57 | |
Vanaf Vrijdag rijdt de Alpen Express weer. Samenstelling, vertrektijden en sporen Daarnaast rijdt volgens de Treinreiswinkel de Skitrein. De Skitrein Disco rijdt niet. V 20.36 Utrecht C A 09.47 V 21.12 Den Bosch A 09.15 V 22.28 Venlo A 08.05 A 08.39 Kufstein V 21.20 A 08.52 Wörgl V 21.08 A 09.17 Hopfgarten V 20.15 A 09.35 Kirchberg in Tirol V 19.58 A 09.44 Kitzbühel V 19.47 A 09.54 St Johann in Tirol V 19.37 A 10.32 Saalfelden V 19.02 A 10.45 Zell am See V 18.51 Links is heen, rechts is terug. [ Bericht 59% gewijzigd door greavy op 21-12-2011 11:03:33 ] | ||
greavy | woensdag 21 december 2011 @ 12:25 | |
Vanwege een defect aan een ICMm-III te Zwolle werd er vervanging gezocht voor de 10729 IC Zwolle-Leeuwarden. Gezien er geen ICMm vrij was, zijn er 6 bakken Plan V van het opstelterrein gehaald en naar Leeuwarden vertrokken ![]() | ||
Frozen-assassin | woensdag 21 december 2011 @ 12:33 | |
Arme reizigers ![]() | ||
greavy | woensdag 21 december 2011 @ 12:38 | |
Hebben eindelijk ECHT materieel ![]() ![]() | ||
Scarlet_Dragonfly | woensdag 21 december 2011 @ 12:52 | |
6 bakken plan V, ipv een enkel ICMm-III-tje (3 bakken)? Lijkt me een prima vervanging! ![]() | ||
greavy | woensdag 21 december 2011 @ 12:56 | |
Dat dus. En meer comfort ![]() | ||
greavy | woensdag 21 december 2011 @ 12:57 | |
En dus Vol |